Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: abdicatie Beatrix 30 april

Trixie00.jpgAl maanden gaat het gerucht dat koningin Beatrix op het punt staat om haar kroon aan de wilgen te hangen. De RVD houdt de kaken natuurlijk stevig op elkaar, maar de afdeling staatspropaganda heeft geen invloed op het gekluns van de NOS. Want gekluns is waarschijnlijk de reden dat deze zoekopdracht (spiegel) nogal opmerkelijke resultaten oplevert: een waslijst hits die allemaal zijn gepostdateerd op 30 april 2009. Ze linken naar samenvattingen van filmpjes uit het leven van Trix. Nogal wiedes als je op haar naam zoekt, zult u zeggen. Klopt, en daarom is het zo raar dat een compleet andere zoekopdracht (spiegel) eveneens een trits hits geeft die 30 april aanstaande als publicatiedatum hebben. Het kan natuurlijk zijn dat de NOS de Oranjegezinde burger een dienst wil bewijzen en alvast voor Koninginnedag wat mieterse filmpjes opnieuw heeft geïndexeerd. Waarschijnlijker is het dat Beatrix op de 100e verjaardag van haar moeder haar abdicatie zal bekendmaken en dat ze haar 30-jarig regeringsjubileum volgend jaar aangrijpt om met pensioen te gaan. Alvast veel plezier op Drakensteyn, Trix.

Reaguursels

Inloggen

.. (over het algemeen, aub geen reeks schandalen aanhalen) ..
aight.. | 14-04-09 | 22:41

Zegt hij dan op z'n goeiste Nederlands.

Hauptfrau Anouk | 16-04-09 | 17:28

-weggejorist-

walt | 15-04-09 | 23:43

Care, ik ben jarig op 30 April! :)

mattie_333 | 15-04-09 | 22:50

De NOS heeft gewoon al filmpjes klaargezet voor het geval ze 30 april aftreed. Want als ze dat niet zouden doen dan hebben ze ook niks uit te zenden mocht trix 30 april zeggen dat ze r mee kapt. NOS heeft ook filmpjes van bekende nederlanders klaar staan voor het geval ze dood gaan. Kunnen ze die gelijk in het journaal gooien mocht er 1 omvallen. Dat betekent ook niet dat ze weten dat een bn-er doodvalt. Dus leuk gevonden but no sigar.

Ryzzen | 15-04-09 | 11:30

Hadden jullie dit niet beter op 1 april kunnen publiceren?

Fortunate Son | 15-04-09 | 11:21

Afschaffen die handel, het is 2009!

Manonvriendelijk | 15-04-09 | 10:38

Aight snapt niet dat Duitsland in die tijd helemaal niet bestond, ook het woord niet eens. Duits stond voor diets, dutch, duits. Dus het west-germaanse taalgebied, waaronder ook het huidige Nederland valt. De toemalige talen/dialecten liepen (lopen nu nog) ongemerkt in elkaar over en was er van een harde grens geen sprake. Of je duits was werd meer bepaald door taal en dus afkomst. Dus dat gezeik 'Van Duitschen bloed' slaat gewoon nergens op en pas later is er een andere betekenis aangehangen.

Charles de Batz | 15-04-09 | 10:33

pollens | 14-04-09 | 20:03 'pre' en 'ante' betekent allebei 'voor' of 'eerder'. Achteraf een eerdere datum op een brief schrijven. 'Post' betekent 'na' of 'later'. Vooraf een latere datum ergens op schrijven. Postdateren is wel degelijk goed, alleen minder gangbaar. nl.wikipedia.org/wiki/Dagtekening

Predateren bestaat niet, maar als het wel zou bestaan betekende hetzelfde als antedateren.

Predatoren bestaan wel, maar dat is weer een ander verhaal.

snokkertje | 15-04-09 | 09:04

Ik heb me altijd al afgevraagd wat het nut is van de RVD, het enige dat ze doen is alles ontkennen, de kaken stijf op elkaar houden en nieuwtjes pas bevestigen als iedereen het al weet.

Zwart gat | 15-04-09 | 08:30

roflol

*go fuck yourself*

zovoklets | 15-04-09 | 08:05

boeien!

nuanceman | 15-04-09 | 07:58

aight.. | 14-04-09 | 23:41
Boeiend,
Zet het in een lied en laat iedereen het zingen!
=
Tiesto, Neerlands schaamte die zijn drugsklanken uitstortte over de Olympiers!

Einde van de Domheid | 15-04-09 | 07:51

Stop de monarchie en pomp dat geld in de zorgsector, zodat het leven van onze ouderen/gehandicapten leefbaar word, want het id een zooitje in de zorgsector

wokkiewok | 15-04-09 | 01:01

Gezocht: 5 Belgische militairen om met volle bepakking naar de Nederlandse grens te laten lopen.

Datum : Een zondag in April om van Middelkoop zijn zondagsrust te verpesten.

Doel: In plaats van koninginnedag vieren onze nationale voorleesmoeder laten vluchten

The_Challenger | 15-04-09 | 00:11

afschaffen die miljoenenrove... ehh bedoel verslindende koningshuis

The_Challenger | 14-04-09 | 23:58

Zucht, ik ga nuttiger dingen doen dan aight's verbazingwekkend trage begrip te proberen stimuleren. Feit blijft dat de geschiedenis absoluut niet bepaalt hoe geschikt nazaten van verre achterneven van iemand die een miljoen jaar geleden een hark opstak naar den Spanjaard zijn voor de hedendaagse functie van staatshoofd en dat ik niet inzie waarom we ons geld niet zouden besteden aan een leider die we kiezen om geschiktheid..... Maar ja, zolang traditie in Nederland nog belangrijker is dan gezond verstand zal dit land niet beter af zijn. Dit gezegd hebbende: welterusten en wees gelukkig.

een of andere hassan | 14-04-09 | 23:48

*zucht* zal het je voor deze keer maar even uitleggen dan. die willem was belangrijk voor de opstand tegen spanje, was van de tak van de van nassau's -> duitse adel. van daar het duitse bloed.
verder over spanje staat er niet dat hij er bang voor de koning is. er staat de koning van spanje heb ik altijd geëerd. dat slaat er op dat de adel in de nederlanden in eerste instantie niet zich volledig wilden afkeren van de spaanse koning. in eigen ogen hadden ze de spaanse koning trouw gediend en de verzoekschriften die ze indienden waren om het gebied bestuurbaar te houden. de spaanse koning brandmerkte hen echter als verraders. meer weten? lees een geschiedenisboek van de middelbare school

aight.. | 14-04-09 | 23:41

@aight.. | 14-04-09 | 23:05
QED
(dit was de tekst van de eerste strofe van het Wilhelmus, maar dat is vast wat hooggegrepen voor jou. Speciaal voor jouw niveau binnenkort de nieuwste avonturen van Dikkie Dik op deze plaats.)

een of andere hassan | 14-04-09 | 23:30

Tijd om het hele koningshuis af te schaffen.

Zooropean | 14-04-09 | 23:18

Zing lekker dat je de duitser Willem van Nassau bent, die nergens bang voor is (behalve voor de koning van Spanje
een of andere hassan | 14-04-09 | 22:59
na die zin kan niemand met ook maar enige kennis van de nederlandse geschiedenis je nog serieus nemen

aight.. | 14-04-09 | 23:05

bottehond | 14-04-09 | 17:49
Dank voor meewerking aan dit marktonderzoek. Zo'n grote fan van de Oranjes ben ik nou ook weer niet; ik zie wel het nut van een koningshuis en ken teveel voorbeelden van beschamende presidenten. Dus voor de achtste keer in een week kan ik aan de rechtsrepublikeinen hier vragen waarom iedereen die niet dezelfde ideologie heeft, zich diskwalificeert voor HUN samenleving. En dat met de mond vol over demonisering door alle andersdenkenden. Beats me. En ik vind het niet gezellig klinken die nieuwe hardheid.

maxxman | 14-04-09 | 23:01

@aight.. | 14-04-09 | 22:41
Tja, met zo'n IQtje kan ik je ook niet kwalijk nemen dat je op de bres springt voor de oranjes. Zing lekker dat je de duitser Willem van Nassau bent, die nergens bang voor is (behalve voor de koning van Spanje) en je leven graag ter beschikking van het vaderland stelt. Ga op 30 april lekker zaklopen of koekhappen of zoiets. Verf je driewieler oranje en wapper met het vlaggetje op je kaasprikker voor mijn part. Doet mijn neefje van drie ook.... Ga ik ook niet mee in discussie. Oorlof, mijn arme schapen!

een of andere hassan | 14-04-09 | 22:59

een of andere hassan | 14-04-09 | 20:57
dat zal allemaal best, maar al die hassans van jou leven nog in een achterlijke straatcultuur terwijl die "allochtonen" in het koningshuis toch echt zich aan moeten passen. ze leren allemaal netjes nederlands spreken en houden zich (over het algemeen, aub geen reeks schandalen aanhalen) aan de normen die in de nederlandse wetten omtrent het koningshuis zijn vastgelegd. als je het zo bekijkt zijn die koningshuizerts een stuk nederlandser dan jouw hassans

aight.. | 14-04-09 | 22:41

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 19:05
voor diepgang is voorkennis nodig. als je vindt dat het lekker pakkend moet zijn, laat dan tiësto maar een mixje in elkaar knutselen zonder tekst en dan kan iedereen meeneuriën. schei toch uit, mafkees

aight.. | 14-04-09 | 22:38

Ik geloof er niet echt in.
Denk dat Bea wacht tot dat de kinderen van Willem wat ouder zijn.

Flaister | 14-04-09 | 22:29

@nattekeek
had em om 21:40 ook al gezien hoor, linkse boe-roepert

man on the run | 14-04-09 | 21:47

Het koningshuis moet blijven. Kost ons pp geen drol en levert ons bijvoorbeeld veel handel op. Daarnaast is het lekker Nederlandsch, het hoort er gewoon bij. Een republiek is zo gewoon, levert ons ook niks extra's op.

man on the run | 14-04-09 | 21:37

Republiek, republiek..

Nattekeek | 14-04-09 | 21:41

Republiek, republiek.

Nattekeek | 14-04-09 | 21:40

Ons koningshuis is ook een stukje cultuur van Nederland, het hoort bij Nederland. Aangezien ze het helemaal niet slecht doen mogen ze van mij nog jaren doorgaan.

Bassie forever | 14-04-09 | 21:39

Het koningshuis moet blijven. Kost ons pp geen drol en levert ons bijvoorbeeld veel handel op. Daarnaast is het lekker Nederlandsch, het hoort er gewoon bij. Een republiek is zo gewoon, levert ons ook niks extra's op.

man on the run | 14-04-09 | 21:37

Bea -1
Alex +1

fapfapfap

(g)eenstijl | 14-04-09 | 21:32

Leesleeslees:
'Er zijn altijd hardnekkige geruchten geweest dat de bejaarde en aan syfillis lijdende Willem III de spruit Wilhelmina nooit heeft kunnen verwekken bij koningin Emma. De meest geschikte kandidaat voor het biologische vaderschap zou de later tot jonkheer benoemde S.M.S. de Ranitz zijn geweest.
Volgens oranjekenner Kikkert leed Wilhelmina aan een erfelijke afwijking waardoor ze geen verband in muziek kon ontdekken, een zeldzame afwijking die ook in de familie de Ranitz zou voorkomen.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 21:25

Doe mij maar een republiek. Lijkt me een leuk afscheidscadeau van hare taaie meid...

JosVerbeek | 14-04-09 | 21:22

een of andere hassan | 14-04-09 | 20:57
Neon | 14-04-09 | 21:03
lol @ beiden.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 21:18

Eugenius van Savoye | 14-04-09 | 20:45
In eerder comments heb ik uitgelegd dat buiten textuele onduidelijkheid (onacceptabel dat een Nederlands volkslied een Kohohohoning uit Hispanje eert)de muziek niet loopt en de melodie weliswaar aan alle wetten van de repeteerbaarheid voldoet maar niet van een electrificerende melodie.
Hoe anders is dat bij De blanke top. Chack zeker eens 'Mijn Nederland' op youtube. Hazes verkwanselt de intro maar het refrein bouwt hij waanzinnig uit. (nogmaal, het landt niet helemaal mooi, maar dan zijn we al weer wat kippenvelmomenten verder.)
Naast die muzikale en melodieuze analogie van het Wilhelmus zijn er nog een aantal geruchten waarvoor ik niet snel een referentie heb kunnen vinden (iets met vruchtbaarheid) en waardoor de keuze: een nieuwe koning, een nieuw lied de geschiedenis eer aan zou kunnen doen.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 21:15

Dat er nou nog steeds geen brouwerij is die "Prins pils" op de markt heeft gebracht he?

Neon | 14-04-09 | 21:03

oudste kind Wimlex is half Argentijns en de andere helft?
opa was duitscher en oma Trix?
die was ook weer dochter ene duitscher en haar moeder....
was dochter van duitsche prins Hendrik en Wilhelmina....
dochter van Emma (duitsch) en Willem III...
Zoon van Willem II en de Russische dame Anna Paulowna.
Willem II was zoon van Willem I en Wilhelmina van Pruisen (voor de verandering ook weer duitsch)
Vader Willem I was ook zoon van (een andere, hoewel verwant) Wilhelmina van Pruisen en van stadhouder Willem V
(stadhouder) Willem IV was zoon van Johan Willem Friso Nassau en Anna van Engeland (ook niet Nederlands)
Willem IV was geen nakomeling van Willem III die kinderloos achterbleef, maar een verre neef.
Johan Willem Friso Nassau was zoon van Hendrik Casimir Nassau en Henriette Amalie Anhalt-Dessau uit het gelijknamige duitsche plaatsje
Ouders van Hendrik Casimir Nassau waren Willem Frederik Nassau en Albertine Agnes Orange-Nassau (overigens wel Nederlands)
.
Hendirk Casimir was 100% Nederlands (niet echt... maar laten we voor het gemak de nationaliteit van beide ouders als norm nemen).
Johan Willem Friso Nassau was 50% Nederlands
Willem IV was 25% Nederlands
Willem V was 12,5% Nederlands
Koning Willem I was 6,3% Nederlands
Willem II nog 3,2%
Willem III had 1,6% Nederlands bloed
Wilhelmina nog 0,8%
Juliana 0,4%
Trix 0,2%
Wimlex 0,1%
en de oudste dochter nog een half procent...
....
Er zijn allochtonen met meer Nederlands bloed dan de grootste uitkeringstrekkers van dit land.
Ik zeg: belastingmiljoenen mogen voortaan gewoon naar een of andere Hassan...

een of andere hassan | 14-04-09 | 20:57

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 14-04-09 | 20:53

Het Nederlands koningshuis? De Nederlander bestaat toch niet ? Krijgen we trouwens nog een foto te zien van de door onze belastingcentjes betaalde Argentijnse ranch voor dhr. Zorreguita en echtgenote?
*zweet wegveegt van aanschijns*

de_juf_ | 14-04-09 | 20:49

Einde van de Domheid 18:58 u.

Ik ben het met je eensch dat het Wilhelmus (ingevoerd in 1932 door Wilhelmina ter vervanging van het Wien Neerlands Bloed) een meer dan oppervlakkige kennis vergt van de wordingsgeschiedenis van de Nederlandse natiestaat. Het is in feite een apologie waarin Willem van Oranje de beweegredenen voor de Opstand van de Nederlandse gewesten tegen de Spaanse heerschappij uit de doeken doet. Als prins ("een prince van Oranje ben ik vrij onverveerd") was hij gerechtigd tegen Filips' II tirannieke bestuur in opstand te komen.
Voor veel burgers zijn de verwijzingen naar ''Hispanje" en "Duitschen"/ Diets bloed echter niet direct begrijpelijk. Ik heb zelf een voorkeur voor Mijn Nederland, beter bekend als 'Waar de blanke top der Duinen'. Een mooie uitvoering door het Westlands Mannenkoor kun je via Kazaa of Limewire e.d. downloaden. Iedere streek in NL herkent wel iets in dit lied dat ca. 1870 werd geschreven. Dit lied is niet specifiek verbonden met een specifieke historische periode of overdreven nadruk op religie (althans de eerste 3 coupletten die doorgaans worden gezongen). Daarom is het m.i. als volkslied veel tijdlozer en geschikter dan het Wilhelmus.

Eugenius van Savoye | 14-04-09 | 20:45

Beetje een overhaaste conclusie, maar ben benieuwd!

Diepzeebeer | 14-04-09 | 20:31

@ zovoklets | 14-04-09 | 20:20

Na de uni, bij een gemeente (via detachering). Ik heb hoop dat het nog goedkomt met mij.

Geil Kippetje | 14-04-09 | 20:24

Geil Kippetje | 14-04-09 | 20:09
lol
En? Waar ben jij gestrand?

zovoklets | 14-04-09 | 20:20

Zwak verhaal en nog zwakkere(!?) onderbouwing. Kom op GS, dit kan beter! Hoe dan? Door niet (alleen) op google-resultaten af te gaan. Dat laten we over aan b.v. de middelbaar scholier, zodat die stranden op de universiteit (of in het leven, zo je wilt).

Geil Kippetje | 14-04-09 | 20:09

@Pearly | 14-04-09 | 20:05

Ja zou mooi zijn. Wilders zou zich ten minste niet laten intimideren itt Balkenende.

Accountant | 14-04-09 | 20:08

zovoklets | 14-04-09 | 20:02
Wilders zou zoiets Uberhaubt niet doen, en is dus nog goedkoper ;)

Accountant | 14-04-09 | 20:06

@pearly
ben geen Nederlander, voel me geen Nederlander, ben een grachtengordel salonsocialist uit Amsterdam en mocht dat nog toelichting behoeven: daarmee ben ik een overtuigd Republikein en geen monarchist. Maar om totaal andere redenen dan dat te-dom-om-te-poepen Wilders volk.

liger | 14-04-09 | 20:05

Accountant | 14-04-09 | 19:58 ik zie die wilders al bij obama op viste gaan whaha

Pearly | 14-04-09 | 20:05

"een waslijst hits die allemaal zijn gepostdateerd op 30 april 2009."
Het is nog geen 30 april 2009, dus dit moet zijn "gepredateerd".
En postdateren bestaat helemaal niet, antedateren wel.

pollens | 14-04-09 | 20:03

liger | 14-04-09 | 19:57 ja grappig he.kijk dat er duitsbloed in zit maakt het wel een stuk minder. maar het is nu eenmaal zo en mensen die zo te koop lopen kijk ik ben nederlands praat nederlands en doe nederlands zijn dus ook voor het koningshuis. want anders ben je niet eens een deel van het koninkrijk der nederlanden . het staat of valt met elkaar. want hoe zien ze dat dan die een president willen . het volkslied valt weg de vlag valt weg het oranje ook.

Pearly | 14-04-09 | 20:03

Accountant | 14-04-09 | 19:58

Wanneer je op de centen let kun je beter Wolfsen als president kiezen, die laat zich al kennen voor 17 ruggen. Weet je wat voor kruidenier je in de kuip hebt.

zovoklets | 14-04-09 | 20:02

Abditwattus? Ach ja, dit soort verhalen gaat inderdaad elk jaar weer de ronde. Zoals koningin Beatrix dit soort zaken altijd briljant weet te plannen, zal er plotseling een bericht komen dat ze gaat aftreden en neemt ze iedereen in het ootje.

-=PyP=- | 14-04-09 | 20:01

en nu wegwezen!!

HuubWarriorprincess | 14-04-09 | 20:01

Wilders for president!
(en monarchie dus afschaffen)

Accountant | 14-04-09 | 19:58

Pearly | 14-04-09 | 19:54

Het zijn inderdaad aardige mensen.
Met genoeg capaciteiten om een ander baantje te vinden, dat eauk.

zovoklets | 14-04-09 | 19:57

@pearly
hoe grappig dat een jood nog het koningshuis toejuicht terwijl een prominent lid een overtuigd en actief Nationaal Socialist (lees: Nazi) was en een ander in de Wehrmacht heeft gediend.

liger | 14-04-09 | 19:57

en dan maar gelijk een einde aan de monarchie maken en verder met een republiek, president met salaris ala balkenende norm, scheelt toch aardig wat per jaar.en van die dure poppenkast zijn we dan af.

bekijketff | 14-04-09 | 19:55

happiness | 14-04-09 | 19:48

Ik ga niet beweren dat mijn plempsels uitblinken in logica en duidelijkheid.

zovoklets | 14-04-09 | 19:55

en ik vind willem alexander en maxima oke ole ole

Pearly | 14-04-09 | 19:54

leve de tirannie! weg met democratie! de meest bespottelijke bestuursvorm ooit bedacht. maar ja, aan de andere kant wat krijgen we daar dan voor: een geblondeerde frustraat uit Limboland die lekker zijn inferieuriteit mag gaan botvieren op alles wat ontwikkeld, elitair en intellectueel is? Pol Pot met een witte toupet. LMAO. Oh lieve heer in de hemel, trek dit volk door en laat de dijken doorbreken. We hebben behoefte aan een flinke zondvloed om dit doorgedraaide ras uit te dunnen. Homo Sapiens wordt te vaak met intellectigente ontwikkeling verward. Koningshuis: muhahaha

liger | 14-04-09 | 19:54

Prins Pils of President! ofuhm, keuning

St¢fan | 14-04-09 | 19:53

zovoklets | 14-04-09 | 19:48er was wel een koning in israel , meerdere zelfs maar israel heet ook niet koninkrijk der israel of wel.
hier is het een konikrijk der nederlanden.
het komt me over als een gespleten persoonlijkheid als iemand trots zegt te zijn op de vlag en op het paspoort en blijkt dat hij of zij die vlag helemaal niet moet, want dames en heren jongens en meisjes de vlag hangt of valt met het koningshuis in nederland . zo is het gewoon

Pearly | 14-04-09 | 19:52

Een niet nader te noemen drukkerij in de niet nader te noemen hoofdstad van de provinvie Utrecht is thans 200.000 vlaggetjes aan het drukken met daarop "Lang Leve de Koning!" Een woordvoerder liet weten dat dit een drukfout is, er zou "Koningin" op moeten staan. Op de vraag waarom hetdrukken evengoed doorgaat werd beantwoord met de opmerking dat dit om een automatische drukproces zou gaan en die pas te stoppen als het 200.000ste vlaggetje was gedrukt. De woordvoerder wist wel te zeggen dat de vlaggetjes voor 30 april klaar zijn.

Hyppo Kriet | 14-04-09 | 19:51

-weggejorist-

happiness | 14-04-09 | 19:48

Pearly | 14-04-09 | 19:40

Shalom Pearly.

Waarom zou jij minder trots zijn op Nederland wanneer je een president mag kiezen?
Waarom wordt Nederland gekker met een koningin en impliceer je dat het met een president nóg gekker kan?

Heeft Israel een koning ;-)

zovoklets | 14-04-09 | 19:48

Ik ben trots dat ik woon in het koninkrijk der nederlanden . trots op het volkslied behalve duitsbloed zing ik nederlands bloed . ik ben trots op de nederlandse vlag en op oranje.
goh zou bijna een wilders stemmer kunnen zijn. maar nee die wilders is helemaal niet trots op nederland nog minder op de vlag.
weet wel dat nederland steeds gekker aan het worden is.
hoe durven ze zich nederlander te noemen als ze de vlag het volkslied en dus het koningshuis weg willen hebben
hoe moeten onze voetballers spelen met een wilders pruik?
als het oranje en rood wit blauw weg valt.
ik heb dan altijd nog de israelische vlag , dus ik zal niet de verdrietigste zijn .

Pearly | 14-04-09 | 19:40

Leve de Republiek! Hoezee! Hoezee! Hoezee!

Terugdraaien die staatsgreep van 1815 en alsnog op het schavot voor het aanzetten tot moord op de broertjes de Wit.

draaiarts | 14-04-09 | 19:36

william7055 | 14-04-09 | 19:14
En wat als de verwijzing naar Diets is ipv naar Duitsch?
Helpt dat?

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 19:27

Nou goed het zal er niet veel beroerder op worden als prince Pint op de troon gaat zitten.

Barbatruuk! | 14-04-09 | 19:23

Als Trix wil aftreden, gaat ze dat echt niet 3 weken van tevoren aan de NOS vertellen.
Overigens interesseert het me geen ruk welke schertsfiguur op de troon zit. Nederland een republiek, dat zou pas interessant en goed nieuws zijn.

bintang | 14-04-09 | 19:21

@ Zwavelzuur | 14-04-09 | 18:43
Even een vraagje, want u lijkt veel van de materie af te weten. Moet wat u betreft de minister president dan maar de president van het land worden? Oftewel, we houden verkiezingen voor de tweede kamer en de lijsttrekker van de grootste (coalitie-) partij wordt automatisch staatshoofd van Nederland?

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 19:21

Paul Cohen | 14-04-09 | 18:51

Que? QBLH?

bottehond | 14-04-09 | 19:18

de allerlaatste Koning Nerdslanden Willem IV, daarna einde oefening en de familie welverdiend, op huidig belastingadres gaat resideren de Kaaimaneilanden of misschien heel toepasselijk Huis Doorn, overigens ben ik van mening dat de strove, ben ik van Dietse bloet, een verwijzing is naar het graafschap Diets, en niet naar Duits bloed!

william7055 | 14-04-09 | 19:14

Nou het wordt sowieso dit jaar. Aangezien de Marrechausee geen verlof mag opnemen medio 2 helft 2009. Ik gok dat het 09-09-2009 gaat worden dat ze afstand doet van de troon. Win ik dan ook zoon mooie Philips LCD TV:P?

Ferumbras | 14-04-09 | 19:14

We hebben een democratie, met een grondwet waarin geregeld is dat allen in Nederland in gelijke gevallen gelijk behandeld worden maar we hebben wel in ons midden een poppenkastfamilie die dus absoluut niet gelijk behandeld wordt. We hebben geen invloed wie ons staatshoofd wordt. We kunnen onszelf niet voordragen om tot staatshoofd gekozen te worden. Alleen als je op het juiste moment uit de juiste k.. komt wordt je staatshoofd. Hoelang gaan we hier mee door? Als je hier even over nadenkt wordt de monarchie onhoudbaar.

Charles de Batz | 14-04-09 | 19:06

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 18:28
De lichtbak cultuur gaan we niet gebruiken maar het moodboard is duidelijk.
Overigens zijn er genoeg bypass woorden om versleten of misbruikte begrippen (God, Trots) te gebruiken (hart en ziel). Verder is het voor abstracte kunst en voor het Wilhelmus eender. Als je er teveel aan moet uitleggen voordat het werkt dan wekt het niet.
Iets anders is dat werken veel gelaagdheden mogen hebben waardoor de betekenis steeds meer kan verdiepen.
Komt goed, met dank!
EvdD

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 19:05

Maakt het eigenlijk wat uit? Afgezien dat het geld kost.

Stroopdoos | 14-04-09 | 19:03

Opzouten met heel die familie, en die politieke vluchteling ook!

bhtriks | 14-04-09 | 19:01

Heau even | 14-04-09 | 18:38
Neem even de moeite om de draad iets terug te lezen. Het Wilhelmus is een zeurderige melodie die steeds stopt en start (geen flow) en zelfs al krijg je termen als Duitschen bloed en Koning van Hispanje uitgelegd dan werkt het nog niet.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 18:58

@ Heau even | 14-04-09 | 18:38
Het gaat misschien wat ver om hier heel diep op de tekst van het Wilhelmus in te gaan, maar ik denk dat een groot aantal zaken die Marnix van St. Allegonde aanroert in de tekst niet veel mensen zal aanspreken. Dat het gaat over innerlijke strijd, trouw, moed, en (helaas ook) geloof zal de meeste mensen volledig ontgaan. U heeft gelijk dat dit op zich geen reden zou moeten zijn om de tekst dan maar af te schaffen. Maar om de door Einde van de Domheid gewenste eendracht te krijgen is het misschien goed het abstractieniveau iets te verlagen en zaken te bezingen die mensen wél kennen en begrijpen. Rembrandt, Lely, Thorbecke, Sarphati, Mondriaan, Van Gogh, van mijn part Johan Cruyff. Eendrachtig, heldhaftig en vastberaden!
Overigens deel ik uw verdriet over het gebrek aan kennis, zowel in het algemeen als over het volkslied in het bijzonder. Erin slaan, zou mijn vader zeggen. Verheerlijking van gebrek aan kennis (zoals de quiz Lekker Slim) zou bij wet verboden moeten worden.

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 18:56

Ach welnee.... eerst zien, dan geloven. Ze vindt haar baan nog veel te belangrijk. Die is voorlopig nog niet weg. En dat vind ik stiekem best een beetje gelukkig maar.

Boer in Amsterdam | 14-04-09 | 18:54

als je trouwt op 02-02-02 dan bestijg je de troon op 10-10-'10
logisch

Paul Cohen | 14-04-09 | 18:51

@ zovoklets
Nee, een rare zin gebouwd, verzonden, geschrokken van de rare zin en toen net iets te laat op de terugknop gedrukt.

*alufolie kopen gaat*

Charles de Batz | 14-04-09 | 18:51

zovoklets | 14-04-09 | 18:46
Even wat eten tot me nemen, ik kom er zo op terug.

Heau even | 14-04-09 | 18:49

Heau even | 14-04-09 | 18:24
No harm no foul, beste.

We zijn het eens dat geld niet de kwestie is? Of leiderschap nu 10, 20, of 30 euri p.p.p.j. kost valt te verwaarlozen. Op het bedrag dat ik en menigeen jaarlijks overmaken naar de fiscus is dat pinda's.

Ik zeg niet dat Majesteit niks doet. Au contraire. Van mij mag zij en haar familie juist wel 365 dagen aan de champie lurken en gaan liggen uitdijen in Italie ofzo.

Waarom jouw angst dat Nederland en Nederlanders niet goed onder een gekozen president zouden kunnen functioneren?

zovoklets | 14-04-09 | 18:46

@aight.. | 14-04-09 | 17:12| "Een president kost (over het algemeen, als je kijkt naar andere landen) meer dan een vorst"
-
Wat wil je dan? Balkenende maar huis sturen omdat we Trix hebben? Lul toch niet zo achterlijk joh! We hebben een democratisch gekozen Minister President en die kost ons bijna nix. En als 'ie wat kost is het niet overbodig, zoals het koningshuis dat wel is. Wat ben jij ontiegelijk dom zeg. BEN jij Willen Alexander of zo? Of zo'n lakei met zijn arm elleboogdiep in de aars van een Van Oranje? Een meer stupide opmerking heb ik nimmer gelezen op GS. Volstrekt bespottelijk. Drogredenarij.

Zwavelzuur | 14-04-09 | 18:43

Stockton ziet spoken.

Whimpysinger | 14-04-09 | 18:42

Geert Flater | 14-04-09 | 18:36
Nee nee, nu doet u weer precies wat u net ook deed. Heel hard roepen dat ze niets doet, dat niet onderbouwen, en als er iemand komt die zegt dat ze wél wat doet, zeggen dat diegene het moet onderbouwen. De beginselen van een discussie zijn dat ook de tegenpartij met argumenten komt.
Dus, barst los zou ik zeggen.

Heau even | 14-04-09 | 18:39

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 18:28
Je noemt nu zelf in je voorstel een mespuntje over geschiedenis. Als mensen het over het Wilhelmus al niet weten, waarom zouden ze dat over een nieuw lied wel weten? Hypothetisch natuurlijk, als discussiepunt.
Wat betreft het Wilhelmus, dat zouden kinderen gewoon weer geleerd moeten krijgen op school. In ieder geval het eerste, en het liefst meerdere verzen. Met de betekenis van het lied erbij, en de geschiedenis er achter. Dan krijg je vanzelf ook weer dat het een lied van het volk wordt. Ook een nieuw lied zal nooit een lied van het volk worden, of zal al snel vergaan in die hoedanigheid, als het niet geleerd wordt, van jongs af aan. Het is toch te schandalig voor woorden dat je op straat een willekeurige tiener kan vragen naar het volkslied en dat hij/zij geen flauw idee van de tekst heeft?

Heau even | 14-04-09 | 18:38

Heau even | 14-04-09 | 18:24
nou vertel jij mij maar is fijn wat onze Bea meer doet en regelt als dat onze ministertjes en andere diplomaten doen.

Geert Flater | 14-04-09 | 18:36

@ Heau even | 14-04-09 | 17:53
Oh, ik ben ook zeker niet voor het plompverloren afschaffen van het Wilhelmus hoor. Maar een volkslied is een lied van het volk. En als het volk zich niet meer zo goed kan vinden in de inhoud (meestal doordat het geen flauw benul heeft waar zo'n lied nu eigenlijk over gaat, bijv. dat het Duitschen bloed in het Wilhelmus vrijwel niets te maken heeft met de kampbewaarders in '40-'45), dan zie ik geen onoverkomelijke reden om eens te kijken naar wat alternatieven. Zodoende kwam ik met Einde van de Domheid in discussie.

@ Einde van de Domheid | 14-04-09 | 18:01
Kijk, in die tekst is op zijn minst sprake van 'vereniging'. Toch? Maar zoals ik al eerder schreef is het nogal over de linkervleugel. Dat mag wat mij betreft veranderen. Een vleugje nationalisme erin (strijd tegen water, kunst en cultuur etc.) en een mespuntje geschiedenis (gouden eeuw, ontdekking van de wereld etc.) en ik denk dat we aardig op weg zijn.

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 18:28

denken jullie dit nou echt? zelfs de beste vriendin van Trix weet niet eens wanneer ze aftreedt, laatstaan de NOS!

revliz | 14-04-09 | 18:25

Kudos voor Trixie Queen!

Zaad Jan | 14-04-09 | 18:24

zovoklets | 14-04-09 | 18:13
Excusé, ik doelde inderdaad op de constitutionele monarchie. Ik liep net een parlementair debat te bekijken, vandaar de mix in woorden.
Maar nog steeds, argumenten graag. Waarom doet Beatrix niets, waarom heeft ze niets toe te voegen. Nogmaals, die geldkwestie is bekend dus die kunnen we buiten beschouwing laten en heeft ook niets met bovenstaande van doen.

Heau even | 14-04-09 | 18:24

Nix aan de hand, gewoon foutje in de search engine...

tinyurl.com/mei2011
Hierbij staat 01 mei 2011, terwijl het bericht van 31-03-06 is.
Wel staat er toevallig 01 mei 2011 in de berichttekst

wwwever | 14-04-09 | 18:15

Heau even | 14-04-09 | 18:02

Een Parlementaire Monarchie heb ik nog nooit van gehoord.
Ga jij eerst maar even een uurtje googlen op constitutionele monarchie, parlementaire democratie e.d.

Ik wacht wel op je.

zovoklets | 14-04-09 | 18:13

En dan? Krijgen we dikke Alex als 'landsvertegenwoordiger'? Lekker dan.

Maximum Overdrive | 14-04-09 | 18:10

bottehond | 14-04-09 | 17:49
Hee, nare vent!

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 18:07

Geert Flater | 14-04-09 | 17:55
Wij zijn dan ook een parlementaire monarchie, geen totalitaire.

Heau even | 14-04-09 | 18:03

zovoklets | 14-04-09 | 17:50
Daar kan vrij makkelijk tegenin gebracht worden dat ik van jou ook geen argumenten zie komen dat ze niets doet, maar dat je dat wel heel hard loopt te roepen. Dus ook van jouw kant, argumenten graag.
Dat ze geld kost mag bekend zijn.

Heau even | 14-04-09 | 18:02

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:36

SOLIDARITEITSLIED

Willen wij het ooit bereiken,
dan moet het met iedereen
Wie zijn makkers in de steek laat
Laat alleen zichzelf alleen

Voorwaarts en niet vergeten
Wat maakt ons zo sterk in de strijd
bij honger en bij eten
Voorwaarts en niet vergeten
De solidariteit

Laat ons leven in vertrouwen
Links gericht en eensgezind
Want je kunt geen leven bouwen
Op een Rooms en rechts bewind

Voorwaarts en niet vergeten
Wij eisen nu klare taal
Voorwaarts en niet vergeten
Kies je enkel voor jezelf
Of kies je voor ons allemaal?!

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 18:01

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:36 Die blanke top was moeilijk te vinden (veel beter lied dan Neerlands Bloed wat meer een concoctie is als een 'flow'. en de bewerking van Hazes gaat melodieus heel erg in de richting. Het einde kan alleen beter. Googlet Brecht

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 17:56

aight.. | 14-04-09 | 17:34
Blind jongen de koningin heeft heel weinig te vertellen over dit land inspraak heeft ze bitter weinig.
Als ze echt een koningin VAN nederland zou zijn zou ze steun bieden in dit land problemen oplossen inplaats van zieltjes winnen door een tekening aan te pakken.
Koningen en Koninginnen komen uit koningshuizen die elkaar opvolgen op een gegeven moment krijg je dat er een persoon op de troon komt met het iq van een iglo vistick daarom ben ik er tegen het kost geld levert niets of nauwelijks wat op en is niet democraties

Geert Flater | 14-04-09 | 17:55

Geert Flater | 14-04-09 | 17:20
Sjezus, kerel, waar heb jij leren schrijven? Probeer het de volgende keer eens door je verhaaltje eerst in een tekstverwerker te typen en er even de spellingscontrole overheen te halen. We zijn hier fok.nl niet.

Voor al die mensen die zeggen dat het koningshuis niets doet en niets toe te voegen heeft: Ga eens even snel onderzoek doen. Dat jij het niet direct kan zien, wil niet zeggen dat er niets gebeurt.
Zoals aight.. ook zegt, qua kosten mogen we inderdaad kritisch zijn. Maar ga toch eens even snel onderzoek doen.

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:36
Ik ben niet voor afschaffing van het Wilhelmus, een geweldig lied met betrekking tot onze geschiedenis en de Nederlanden. Maarrr de blanke top der duinen is wel een leuke tweede :-).

Heau even | 14-04-09 | 17:53

Monarchie is een verwerpelijke staatsvorm. Mocht Beatrix' aftreden tevens het einde van bijna twee eeuwen monarchie in Nederland betekenen, zal ik voor het eerst op 30 april en 1 mei feest vieren. Ik kan de dag amper afwachten dat aan dit ethisch verwerpelijke systeem een einde komt.

Alquin | 14-04-09 | 17:52

aight.. | 14-04-09 | 17:34

Ik zeg net dat het me geen reet uitmaakt wat een monarchie of presidentschap financieel kost.
Je aanname dat 'ze veel oplevert en dat is een feit' zie ik graag onderbouwd.

Denk zelf dat er, na een 'rouwperiode' bij de bevolking (een weekje ofzo ;-) hernieuwde spirit wordt aangeboord en mensen met nog meer moed aan het werk gaan wanneer het opgelegde glazen plafond aan barrels is geslagen.

Beatrix geef je maar een paar kilo medailles en haar zoon een baan bij de KLM ofzo als dank veur bewezen diensten.

zovoklets | 14-04-09 | 17:50

maxxman | 14-04-09 | 17:24

Zulke kreten diskwalificeren jou als Vrije Burger.
Die oranjeclique parasiteert op enge burgermannekes als jij.

* braakt broekspijp van maxxman weer uit *

bottehond | 14-04-09 | 17:49

Gone with the figureheads! Gooi die ouderwetse traditie uit het raam mensen...

ConfuZor | 14-04-09 | 17:41

mooi, en nu opzouten met die struikrovers

ceeswing | 14-04-09 | 17:38

@ Einde van de Domheid | 14-04-09 | 17:17
Er is ooit wel eens een aardig tekstje gemaakt over de macht van verenigde volkeren. Ik meen dat het een Duitser was, genaamd Bertold Brecht. De titel was zoiets als 'Das Solidaritätslied'. Tikje over de linkervleugel maar dat mag de pret zeker niet drukken. Zeer goed in combinatie met 'blanke top' te gebruiken dunkt mij.

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:36

zovoklets | 14-04-09 | 17:22
ik zeg niet dat ze er de hele dag mee bezig is. ik zeg alleen dat ze ons veel oplevert, en dat is een feit. dat het grootste deel van de mensen hier te blind is om te zien dat het een beter systeem is dan een president kiezen, daar kan ik niks aan doen. het zou misschien wel beter geregeld kunnen worden qua kosten, net als in de scandinavische landen.

aight.. | 14-04-09 | 17:34

Leve trouwens de monarchie! Hoera! :)

maxxman | 14-04-09 | 17:24

Stockton | 14-04-09 | 15:07

Beetje dimmen vriend. Wie loopt er nou te klunzen? Over dit, en precies ditzelfde onderwerp kan ik me van maanden geleden nog een hele grote FAIL van GeenStijl herinneren. Precies hetzelfde bericht, gebaseerd op een tip van Frits 'nootje' Barend, of all people. En FAIL waarna het doodstil werd over dit onderwerp bij GS. Dus, het zal best zo zijn, maar niet gaan potketelverwijten...

maxxman | 14-04-09 | 17:23

aight.. | 14-04-09 | 17:12
Wat het koningshuis kost is inderdaad niet boeiend.
Of je bent een democraat en hebt vertrouwen in je medemens om een president te kiezen (over een paar jaar misschien je zoon of dochter?) of je bent dat niet.

Het sprookje dat de koningin de hele dag achter het fax apparaat staat om olie- belangen te verdedigen en gloeilampen te pushen is onzin.
Shell, Phillips, Unilever, etc hebben voor miljarden aan pr en reclame bureau's in de armen.
Landen als Frankrijk , Duitsland, etc. hebben een president en verkopen ook spulletjes. Zelfs met landen als Iran, Irak, Pakistan etc. wordt gehandeld en dan zou 'men' niet met Nederlanders willen handelen omdat er geen mevrouw met 'big hair' aan de draeck staat? Gelul!

zovoklets | 14-04-09 | 17:22

aight.. | 14-04-09 | 17:12
in nog geen 264 miljoen jaar dat hun is egt iets bijdragen aan de burger.
dat ze van die 264miljoen Beatrix is met blinde een pot gaat bakken vind ik het minste wat ze kan doen.
2. Ja President kost geld maar die doet er wat voor wat die wint verkiezingen in dat koningshuis ligt het er aan wie der als eerste geboren is.
3. Meer wat dan ik heb der niets aan dat zij me blinde een pot bakt of in Noorwegen een goede vriendin bezoekt.
4. Internationale betrekkingen een beetje netwerken goh nou ik denk dat ik voor 264 miljoen een stuk goedkopere mensen zou kunnen vinden die nog beter zijn ook en als het nogmaals echt ergens omgaat gaat der een Minister heen.

Geert Flater | 14-04-09 | 17:20

Op het postkantoor vandaag kocht ik zegels "maar geen trixen"- zegt de postbeambte: "die gaan er volgende maand sowieso uit. Dan zal eindelijk blijken dat WA een te dikke kop heeft voor op de postzegel"

spuitje11 | 14-04-09 | 17:17

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:01
Dank voor 'Neerlands bloed'. De intro is veelbelovend maar de in de beginzin sneuvelt de melodie en de woorden, los van hun betekenis 'zitten' niet lekker in die melodie. *googlet blanke top der duinen.*

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 17:17

@Geert Flater | 14-04-09 | 17:07
2: een president kost (over het algemeen, als je kijkt naar andere landen) meer dan een vorst
3: meer dan jij met je oogkleppen op kan zien blijkbaar
4: wat ze doen is oa werken aan internationale betrekkingen, waar ze wel degelijk belangrijk zijn. en daarbij, gaat tante bea op staatsbezoek, dan volgen de bedrijven in haar kielzog
5: dus?

aight.. | 14-04-09 | 17:12

Charles de Batz | 14-04-09 | 17:01

Dubbel posten om zeker te weten dat de Aivd je gaat volgen?

zovoklets | 14-04-09 | 17:11

Leve de Republiek.
Nuf said. Weg met die oranje usurpateurs.

bottehond | 14-04-09 | 17:11

Ben benieuwd of de spindoktoren deze of volgende week een onderzoekje in de telegraaf publiceren; '80% v/d Nederlanders is vóór het Koningshuisdingesgedoe'

Staat alleen niet bij dat dat onderzoekje 20 jaar oud is... ghe..

zovoklets | 14-04-09 | 17:10

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:01
In een eerder topic hier over die dikke schijndichter, oja kouwes vond men hier Nasr maar een soort retrodichter. (Schildert als Rembrandt, dus geen schilder van deze tijd.) en een politiek dichter, gericht op de vereniging der volkeren. Nou..... dat mag dus niet.
Maar inderdaad. Kippenvel.
Een volkslied nu gemaakt zou vereniging in tekst vinden. God is op dit moment niet zo'n bindende factor.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 17:09

misschien dat die 30 april er mee te maken zou kunnen hebben dat het dan koninginnedag is?
@Charles de Batz | 14-04-09 | 17:01
welnee. door staatsbezoeken af te leggen zorgen ze voor impulsen voor de economie en omdat ze politiek officieel neutraal zijn, geniet een vorst in het buitenland meer respect dan een president. al met al zijn we financieel beter af dan pakweg frankrijk met een sarkozy

aight.. | 14-04-09 | 17:09

Heeft ze misschien eindelijk eens tijd voor Hans Teeuwen.

easyriders | 14-04-09 | 17:07

Redenen waarom in het konginshuis haat:
1. het is Nederlands maar een beetje Nationalisme daar ho maar.
2. MIJN belasting centen gaan der heen en wat kost dat 264miljoen per jaar.
3. wat krijg ik er voor terug ja oke een vrijedag en een reden om bier te drinken maar dat kan ook met een Presidenten dag ofzo.
4. Ze doen 0 ze zijn voor de presentatie van Nederland in de Wereld gezien niet van enig nut want als er echt belangrijke gesprekken gehouden moeten worden dan sturen we de Minister President.
5. Op Maxima na zijn ze allemaal Lelijk.

Geert Flater | 14-04-09 | 17:07

wow!!! dit is pas journalistiek! NOT

waarheen | 14-04-09 | 17:07

/ot en on i.v.m. eerder topic
Vandaag in Pauw & Witteman

Fouad Sidali gaat in discussie met PVV'er Hero Brinkman over de omstreden legerimam

Agent327 | 14-04-09 | 17:06

@ Einde van de Domheid | 14-04-09 | 16:54
Ramsey Nasr, een al even onverwachte als interessante keuze. Chapeau! Voor roodwitblauw-tiepjes hebben we natuurlijk altijd het prachtige 'Wie Ne'erlands bloed' als eerste reserve. Enige nadeel is dat God een vrij prominente rol speelt in de tekst... en er zijn misschien lieden die over het stukje 'van vreemde smetten vrij' gaan zaniken.

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 17:01

-weggejorist-

Charles de Batz | 14-04-09 | 17:01

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 16:46
Ik ben zelf geen dichter maar Ramsey Nasr zou het zeker kunnen schrijven.
Ik vind het lied ook weing nationalistisch.
Meer een familieliedje.
Ben meer een roodwitblauwtiepje.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 16:54

Koningshuis = Opium voor de armen van geest.

*beseft dat ip nu ook door de bij de AIVD in de excellijst met tabje staatsgevaarlijk voorkomt*

Charles de Batz | 14-04-09 | 16:54

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 14-04-09 | 16:53

Mwoch, het wordt pas echt spannend als queen Elisabeth haar kroon aan de wilgen hangt. Maar zoals het er nu naar uit ziet zal tegen die tijd Prins Charles wel overleden zijn.

Jeremia | 14-04-09 | 16:52

Einde Koningshuis is einde Amsterdam als hoofdstad. Den Haag als nieuwe hoofdstad!

Corleone | 14-04-09 | 16:49

Mogelijk gaat ze met haar zoon zich definitief vestigen in Argentinië, dan zou mijn dag helemaal goed zijn. Ook goed voor de begroting mits ze haar geld maar niet meeneemt want dat is van ons.

Dr Lambiek | 14-04-09 | 16:48

Leve koning Willem IV!

grotemol | 14-04-09 | 16:48

@ Einde van de Domheid | 14-04-09 | 16:36
U wilt zeker liever iets met 'Olééé, Olé, Olé, Olééé' in het refrein?

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 16:46

koningshuis is al jaren een farce...
laat er maar niemand de troon bestijgen..
kost geld en levert nada op...

de beer van de meer | 14-04-09 | 16:46

Kunnen we dan nu eindelijk van het Koningshuis af? Dat zou wel mooi zijn namelijk, deze achterlijke traditie.

Slappehap | 14-04-09 | 16:42

@ keizeradmiraal | 14-04-09 | 16:19
Om die laatste zin heeft u toch zelf ook heel hard moeten lachen toen u hem opschreef?

Hannibeaul Lectuur | 14-04-09 | 16:42

Leve de republiek!

K.Ontgat | 14-04-09 | 16:41

doeidoei zwaaizwaai... Willem kom er maar in!

GrijpStuivert | 14-04-09 | 16:40

Kunnen we eens van dat achterlijke volkslied af?
'Van Duitschen bloed'?
De Koning van Hispanje?'
Wilhemus de gakste!

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 16:36

Sir Galahad the Pure for President overigens.

Zwavelzuur | 14-04-09 | 16:35

Droom lekker verder Zwavelzuur

kees2790 | 14-04-09 | 16:34

Leuk! Kunnen we weer fijn 'Geen Woning - Geen Kroning' kijken op televee!

Nee dus! | 14-04-09 | 16:34

Inderdaad. Klopt als een bus GS. Naar verluid gaat 30 april a.s. Trixy aankondigen dat de gehele kudt familie Van Oranje er de brui aan geeft.

Men gaat de uitzonderingssituatie terug draaien dat ze als enigen een hogere uitkering dan de rest van de steuntrekkers krijgen, zonder sollicitatieplicht. Ze gaan solliciteren en Trix vraagt heur AOW terug, waar ze van zal gaan leven. Verder zullen met terugwerkende kracht alle uitkeringen van de afgelopen 100 jaar terug worden gevorderd, aangezien ongelijkheid tegen de grondwet is.

Het gerucht gaat ook dat PWA (prins Willem Alexander) geweigerd is door het reïntegratiebureau omdat 'ie te dom schijnt te zijn om te werken. Hij schijnt louter linten door te kunnen knippen, iets waar geen enkele werkgever de man voor wil betalen. Men heeft reeds een plaatsje geregeld voor hem in een project begeleid wonen. Zijn kinderen worden onder auspiciën van Stichting Martijn gezet, en voor Maxima is een plek geregeld in de Doubletstraat in Den Haag.

Zijn broer Johan Friso, ingenieur in de Lucht en Ruimevaart techniek en doctorandus in de Bedrijfseconomie, heeft reeds vijftig banen en voorzitterschappen aangeboden gekregen en vreest 3 weken nodig te hebben om alle functieomschijvingen door te nemen en in overleg met echtgenote en maffiamaatje Mabel Wisse Smithhh (je weet wel, die schele die zich met Desmond Tutu en Kofi Annan inzet voor o.a. Warchild) er eentje uit te kiezen. Dat hij autistisch is, is geen probleem: dat zijn immers alle grote wetenschappers geweest.

Het geld dat zodoiende jaarlijks bespaard wordt schijnt een bedrag te zijn waar 3FM met haar misselijke irritante glazen-huis actie voor Darfur nog een puntje aan kunnen zuigen (= per jaar ong. 1 miljoen, de Van Oranjes kostten ons min. 8 miljoen, aan kleed- en eetgeld alleen, huur van lakeien, auto's, groot onderhoud aan woningen etc etc niet meegerekend). Minister Bert Koenders is als een kind zo blij dat het ontwikkelingsgeld budget nu verdrievoudigd wordt en dat er na de gedenkwaardige dag van 30-4-2009 gemiddeld 100 kinderen van de hongerdood gered worden, per dag! Daarna is er ook nog meer dan voldoende geld over voor de aanleg van verbreding van de snelwegen en het aanpassen van de knooppunten aan de nieuwe situatie. Tevens zal het begrotingstekort ermee betaald.

Ze schijnen te gaan verhuizen en geven de monumentale Staatspanden terug aan de Republiek Der Nederlanden zodat die open gesteld kunnen worden voor het publiek en er mooie musea van gemaakt worden.

Zwavelzuur | 14-04-09 | 16:31

Trixie is wel toe aan wat rust.
De hele dag lintjes knippen , tukkie doen bij live muziek enz enz.
Gaat je niet in de koude kleren zitten.

Mr aarsch | 14-04-09 | 16:28

Wilhelmina was onze laatste koningin
Die lui daarna waren slechts lachertjes

Tobi | 14-04-09 | 16:24

Lijkt me een mooi moment om de monarchie af te schaffen...

aha-erlebnis | 14-04-09 | 16:23

Als zowel de NOS als Bea & co op 30 april beide aankondigen te stoppen en te verhuizen naar verweggistan gaat bij mij pas de vlag uit.

Pastor Sippenhaft | 14-04-09 | 16:23

@qboy
Droom lekker verder; t koninghuis is deaud. We leven toch niet meer in 1900.
Bea zit haar er alleen maar om haar stamboom; niet om haar capaciteiten; absolute onzin die daarnaast nog bakken met geld kost. Een gekozen leider kan veel beter de belangen van Nederland vertegenwoordigen.

keizeradmiraal | 14-04-09 | 16:19

DubbelzouteSalmiak | 14-04-09 | 16:12

Dit vind ik nu echt k*T
* Wolfsen Censuur.

Eurotokkie | 14-04-09 | 16:17

@DubbelzouteSalmiak, ik ben benieuwd of iemand je gaat begrijpen....

3747 | 14-04-09 | 16:15

Morgen is het hoofdtopic een bericht met het woord KUT. Je kunt nu al voorspellen wat de reacties worden. Net als bij allen andere topics. Dus redactie doe eens een berichtje over de flamoes van een belgisch meisje met als kop er boven "God wat een kut"

DubbelzouteSalmiak | 14-04-09 | 16:12

@ Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | meerdere posts
ja mag dan misschien verstokt republikein zijn, maar anderen er van beschuldigen dat zij hun grijze massa niet gebruiken als ze aangeven dat een president evenveel kost als een koningshuis, is eigenlijk aangeven dat je zelf niet over voldoende grijze massa beschikt om met daadkrachtige en steekhoudende argumenten te komen.
Bovendien zijn er meerdere studies die aantonen dat een koningshuis in veel buitenlanden een extra aantrekkingskracht heeft. Men schat dat Bea met haar staatsbanketten door zeer slim bepaalde mensen met elkaar in contact te laten komen, miljarden regelt voor de BV NL.....
Dat zie ik bijvoorbeeld 'Wilders for President' nog niet zo maar voor elkaar krijgen (in tegenstelling zelfs...)

qboy | 14-04-09 | 16:11

Het is wel makkelijk als je dit bij elke grote gebeurtenis roept.

Aapjong | 14-04-09 | 16:10

Zoeken op 'koning willem' levert niks op en zoeken op 'koning' levert die Spanjaard op. Er is dus nog geen artikel over 'Prins Pils - Koning der Nederlanden'.
Ergo: niets aan de hand, doorlopen

keinStil | 14-04-09 | 16:08

30 april is het nieuwe 1 april...

*toch met spanning pagina grote personeels advertentie afwacht waar/wanneer/hoe te solliciteren voor dit zeer goed betaalde niet al te moeilijke en toch invloedrijke baantje als staatshoofd... want als ik hier de baas ben, dan zullen we 'ns ff heftig met de bezem door de tent die overheid heet heen... *

synchronicity | 14-04-09 | 16:06

Zou het nog helpen om het gerucht te verspreiden dat WA moslim is?

-LoKi- | 14-04-09 | 16:06

Joepie

eM!nence | 14-04-09 | 16:02

en als je zoekt op voetbal, water of olympische spelen krijg je filmpjes van wim lex voor 30 april!

lekker boeiend allemaal verder trouwens

boterbabbelaar | 14-04-09 | 16:02

Leve Koning Bier!

De Mounties | 14-04-09 | 16:00

Na symbolisch een Apeldoornse buschauffeur een klap te hebben gegeven, maakt ze bekend dat haar stiefzoon Ali B. de nieuwe kalief van Nederland wordt.

kapotte_stofzuiger | 14-04-09 | 15:59

Overigens past dit uitstekend bij een éénmalig defiléé en toespraak..

HypodePipo | 14-04-09 | 15:59

*ula hoedje wegpleuren doet*

Frappant | 14-04-09 | 15:59

Gepostdateerd, toch? Het is nu nog geen 30 april 2009. Hoewel, wij lopen hier wat achter, dus het zou kunnen.

snokkertje | 14-04-09 | 15:59

Waarschijnlijk lees ik de post weer niet goed maar mag ik even reaguren dat beide spiegels hits laten zien met datums 30 april aanstaande?

kWazt | 14-04-09 | 15:58

Hoe vaak moet ik het nog zeggen; de studentenweerbaarheden zijn al enkele maanden 'speciale verrichtingen' aan het oefenen voor 'een aanstaand delicaat moment'. Dit geldt alleen bij begrafenissen, speciale herdenkingen (eens in 5 jaar 4 mei, dit jaar niet) en huldigingen. You do the math!

HypodePipo | 14-04-09 | 15:57

Die blijft zitten tot 4 november 2011. Ik zet er een kratje Jupiler op.

100%JERZY | 14-04-09 | 15:57

Ze was chill!

ben2man | 14-04-09 | 15:57

Opbokken Trix! Samen met Wilhelmina een draak van een koningin. Opdoeken die handel.

de republiek | 14-04-09 | 15:56

@Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:47
Leuke nick voor darts trouwens. Zegt eigenlijk wel genoeg. Je vergist je wederom, maar in mijn eerdere reaguursels had je kunnen lezen dat ik niks met het Koningshuis op heb. Ik wilde alleen reageren op je comment met een hoog Tokkie gehalte. Maakt verder niks uit, maar je haalt het niveau zeau omlaag. Maar dat zeggen ze op de sociale werkplaats ook al elke dag tegen je.

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:55

"... Jonge prinses Beatrix op slipjacht Een 11-jarige prinses Beatrix en haar zusje Irene rijden mee met de jacht in..."

-

Dubbelzinnige kop. Niks meer en niks minder.

Pjotrovic | 14-04-09 | 15:55

Voor iedereen die niet weet wat abdicatie is; dit betekent opgevolgd worden door een abces.

-LoKi- | 14-04-09 | 15:51

maar alex moet wel eerst iets aan zn haar doen xD

El Flamingo | 14-04-09 | 15:47

Als je zoekt op Leiden, komen er eerst een aantal zoekresultaten met een hele andere vreemde datum, voor er over de studietijd van Beatrix geresulteerd wordt, met als datum idd 30 april 2009. Hun hele datumsysteem zit dus een beetje in de knoop?!

NOSJOURNAAL - Google organiseert wedstrijd naar de maan
De wedstrijd loopt tot 31 december 2014 en moet ertoe LEIDEN dat er goedkopere oplossingen worden gevonden om de maan te verkennen.
31 dec 2014 - 466 woorden
--------------------------------------------------------------------------------
NOSJOURNAAL - Grenzen dicht voor Bulgaren en Roemenen
Het kabinet is bang dat het volledig openstellen van de grenzen zal LEIDEN tot een te grote toestroom van werknemers uit Bulgarije en Roemenië, omdat de welvaartsverschillen met de oude lidstaten zo groot zijn.
1 mei 2011 - 375 woorden
--------------------------------------------------------------------------------
NOSJOURNAAL - "Thuis doe je de koelkast ook dicht"
Volgens de organisatie doen supermarkten al veel aan energiebesparing en kan het afdekken van de koelingen LEIDEN tot omzetverlies.
1 jan 2010 - 434 woorden

SmileOn | 14-04-09 | 15:47

@ Drs. D. @ 15:39
Nee hoor, die mongool mag blij zijn dat ik überhaupt een keer op hem heb gereageerd. Ik ga geen uitgebreide discussie/ruzie voeren met iemand die waarschijnlijk eens per jaar met een Oranje vlaggetje Trix staat toe te juichen. Dat soort Frans Bauer-volk is te dom om een uitgebreide discussie/ruzie mee te voeren.

Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:47

kicke.

VIVA LA REPUBLICA!

El Flamingo | 14-04-09 | 15:47

@ Atheisme.nu | 14-04-09 | 15:43

Sluit ik me bij aan. Als ze nou eens hun eigen lasten gaan betalen heb ik er geen probleem mee, maar hoe het nu is geregeld met al die snoepreisjes en zogenaamd belangrijke taken.

Jezweetzelluf | 14-04-09 | 15:47

Bea wie?

Pieter Bas | 14-04-09 | 15:46

Gelijk al dat achterkamertjes gedoe met de vorst afschaffen. Geen enkele gram macht meer.

Rebel zonder reden | 14-04-09 | 15:45

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 14-04-09 | 15:44

Afschaffen die handel, en ook andere vormen van adel, waar gaat dat nog over om die middeleeuwse flauwekul in stand te houden.

Atheisme.nu | 14-04-09 | 15:43

Wie wil er nu nog koningin zijn van dit k*t land.

Eurotokkie | 14-04-09 | 15:43

Jullie zijn natuurlijk in de war. Men bedoelt "Abductie" van onze koningin. Aliens hebben de pers op voorhand ingelicht vanuit een ander zonnenstelsel. Waarom, geweaun omdat het kan. Selectie van aardlingen door de aliens vindt plaats aan de hand van haardracht. Geert staat ook op de lijst zo lieten de aliens weten.

Bergverzet | 14-04-09 | 15:39

Fittie: Lying Dutchman Vs. @Sir Galahad the Pure
FITTIE-fittie-fittie-fittie,

Drs. D. | 14-04-09 | 15:39

Het werd ook hoog tijd dat Máxima de boel ging overnemen, niet?

Schoorsteenveger | 14-04-09 | 15:38

@Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:24
Zo zo lelijke trekpop, nu maar wel de spellingscontrole gebruikt? Bedankt voor dit warrige intermezzo, maar je bent slaapverwekkend. Ik had ook niks anders verwacht van een 44 jarige WAO-er die nog bij zijn moeder woont. Ga gewoon lekker door met het genieten van je playmateposters uit 1978 die boven je bed hangen.

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:37

Daar heeft HP een jaar geleden al iets over geschreven. Was toen ook al niet waar.

looskuh | 14-04-09 | 15:37

Jan936359370 | 14-04-09 | 15:28
Niks mis met afscheid nemen van de afgelopen 2 vorstinnen.

Sambal Badjak | 14-04-09 | 15:37

schertsfiguur | 14-04-09 | 15:33
En dat allemaal op onze kosten

Drs. D. | 14-04-09 | 15:34

@Jan936359370 waarschijnlijk omdat je het bent ouwe bottenkalabas

Fragony | 14-04-09 | 15:33

@rechtse populist> *schaamt zich diep*

superjan | 14-04-09 | 15:33

Al is die Amalia zo dom als het achtereind van een varken ik kan je nu al vertellen dat ze een of andere hippe studie gaat volgen en ergens een topfunctie krijgt. Alles komt die gasten aanwaaien. En waarom? Omdat hun stamboom er interresanter uitziet dan de mijne? Wegwezen met die gasten.

schertsfiguur | 14-04-09 | 15:33

Dus...

Drs. D. | 14-04-09 | 15:33

Hoera, hoera, hoera

roestvrijtaal | 14-04-09 | 15:32

Jan923949239423
Ouwe gek

Drs. D. | 14-04-09 | 15:30

Lang leve de Tirannie!

vander F | 14-04-09 | 15:28

Snik. Dat wordt de tweede koningin die ik afscheid zie nemen. Ik voel me ineens oud.

Jan936359370 | 14-04-09 | 15:28

@Artois Arnhem | 14-04-09 | 15:22 Kijk als we nou een tof wijfie hadden zoals dat uiterst sympathieke kettingrokende serpent uit Denemarken die meer lef heeft dan de complete koninklijke bloedlijn opgeteld tot en met de tuinman, ok.

Fragony | 14-04-09 | 15:28

Het achternichtje van Maxima is ook een slikheks (in het donker)

Drs. D. | 14-04-09 | 15:27

Zie Harry Balkenende al helemaal voor mij op tv: "Ik heb al die jaren met veel plezier mogen genieten..... Spijtig dat.... Maar de zoon van hare....... vol trots....."

Drs. D. | 14-04-09 | 15:25

-weggejorist-

maar16jaar | 14-04-09 | 15:25

Hirsi Ballinn houdt het overigens op 31 april.

Westerling | 14-04-09 | 15:25

Drakensteyn & Trix; Passt Wie die Faust aufs Auge.

darmflora | 14-04-09 | 15:24

@ Lying Dutchman @ 15:20
Haal jouw rechter lakeien-arm eens uit de aars van Trix en begin eens met het gebruiken van de grijze massa in jouw schedel.

Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:24

En wij als geinteresseerden in het wel en wee van het koninklijk huis vinden dat reuze boeiend.

Einde van de Domheid | 14-04-09 | 15:24

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:20
hehehehe

Drs. D. | 14-04-09 | 15:24

Tevens waai ik met alle winden mee inzake de monarchie. Het interesseert me namelijk geen reedt. Een president kost meer geld, dus ik vind het zo wel best. En of je nou door de kat of de hond wordt gebeten. Geen reedt dus...........

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:24

Leve de Koningin, driewerf hulde, meest productieve vorm van staatshoofd op allerlei gebied'efficiency op gebied van regeringsvorming, diplomatiek buitenlandbeleid, handelsreizen, betrekkingen met andere naties, de olie tussen coalities etc etc.

hfakker | 14-04-09 | 15:24

ooh extra leuke feestdag!
Fuck die inkomens van het koningshuis.
Ik had hier als een voorgerekend dat deze vrije dag je een eurootje of 15 kost, (= 3 bier in 020 tijdens 30-04) dus dat zijn de kosten niet.

Weeraanmelden | 14-04-09 | 15:23

Ehm... ze zijn ge-postdateerd. Antedateren is een vroegere datum op een document zetten...

Bovenmens | 14-04-09 | 15:23

Dat is niet achterlijk Artois waarom denk je dat het KoninkRIJK heet?

Andersom dag | 14-04-09 | 15:22

Hierbij verklaar ik dat ik -ondanks dat ik republikein ben- de koning van Thailand een hele fijne vent vind. Hierbij geen kwaad woord over de koning van Thailand!

Artois Arnhem | 14-04-09 | 15:22

Gaat Beatrix dan ook eindelijk eens inkomstenbelasting betalen? Ik vind het wel heel erg voor de NOS lakeien (Witteman en Van Weegen) en die gosert met die bril van de Ejo (die ongetwijfeld op school altijd gepest werd, nerd). Afcheid van iemand waaran je je leven lang hebt onderworpen. Wat een achterlijk gebeuren eigenlijk toch?

Artois Arnhem | 14-04-09 | 15:20

@Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:16
Zoooheee......... jij ben echt dom. En waarschijnlijk heel erg lelijk en al drieeneenhalf jaar niet buiten geweest.

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:20

antedateren mag postdateren worden..

Koning Martinus | 14-04-09 | 15:19

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 14-04-09 | 15:19

Krijgt ze ook wachtgeld als ze op non-actieg word gesteld?

Kartoffels | 14-04-09 | 15:19

Van mij hoeft het niet dat koningshuis. Leuk voor het plaatje maar het is een betekenisloze poppenkast die niet in 2009 meer thuishoort.

Cigarette | 14-04-09 | 15:19

Koningshuis = gesubsidieerde Poppenkast!

Quasi Fout | 14-04-09 | 15:19

Denk dat er vele graag zo'n pensioentje als haar zouden willen ontvangen

Drs. D. | 14-04-09 | 15:19

Gisteravond ook nog watermanagement gedaan middels het voortuinswaffelen met de tuinslang.

Baron Harkonnen | 14-04-09 | 15:18

Gelijk maar afschaffen die monarchie, weg met die inteelttroep. Zo, klaar.

**ING: Verhogen advies doet naar strong buy van buy - zet koersdoel op euro 20 ultimo 2009*

Berserker Nr. 1 | 14-04-09 | 15:18

Of het CMS staat een beetje rigide afgesteld.

Iko Nal | 14-04-09 | 15:17

Snap ik ook waarom ze gisteren niet thuis was in Den Haag.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-09 | 15:17

Wat een achterhaald principe is dat koningshuis toch. Die mensen zijn geen haar beter als jij en ik. integendeel.

schertsfiguur | 14-04-09 | 15:17

Het wordt hoog tijd dat die over het paard getilde grafkop opzout. Meerdere malen heeft zei een pleidooi gehouden voor (zelf-)censuur met betrekking tot de islam. Zij mag blij zijn dat zij niet voor hoogverraad wordt vervolgd. En laat die half-onnozele zoon van haar ook maar meteen opzouten.

Sir Galahad the Pure | 14-04-09 | 15:16

En blijf weg met je achterlijke broodhoofd, of het nu zo'n verbetering is om te horen hoe die nutteloze massa prins pils zich zo verschrikkelijk zorgen maakt om de afnemende solidariteit en het toegenomen egoisme is de vraag.

Fragony | 14-04-09 | 15:16

Nog ff volhouden en dan kan prinses Analia het stokje overnemen. Ik moet ff niet denken aan een koning pils met een iPhone..

Baron Harkonnen | 14-04-09 | 15:16

Houzee! Leve Konig Pils!

Zippy | 14-04-09 | 15:16

hmm, samenzweringstheorien iemand?

Dwergenkind | 14-04-09 | 15:16

Vandaag nog veroordeeld in naam der Koningin, dus ik vind je nu niet zo liev.... Bea.

Lying Dutchman | 14-04-09 | 15:16

Trix is er al te beroerd voor om op 30 april meer dan één plaats te bezoeken, ik zou zegggen: dikke doei en opgetrixt!

fuckje | 14-04-09 | 15:15

Dat vind ik altijd zo geil, een goede abdicatie.

niet voor de hond | 14-04-09 | 15:14

Toevallig heb ik uit wel ingelichte hofkringen vernomen dat Trix pas stopt op haar honderdvierendertigste.

Conan de Rabarber | 14-04-09 | 15:14

superjan | 14-04-09 | 15:11
Dat is de dag dat ik republikein wordt.
------------------------------------------------------------
Ik wordt???

Wordt met dt?

Zucht.

Rechtse Populist | 14-04-09 | 15:14

Ziet er meer uit als een glitch/bug in het zoekmechanisme. Leuk al die hits op 30 april maar het is allemaal nauwelijks relevant.

Tsaar Guus | 14-04-09 | 15:13

Dat is de dag dat ik republikein wordt.

superjan | 14-04-09 | 15:11

Het is trouwens niet een trits hits, maar alle hits, die 30 april 2009 aangeven. Vreemde gang van zaken.

Giulianova | 14-04-09 | 15:11

Kan ze eindelijk van dr AOWtje gaan genieten.

snoes | 14-04-09 | 15:11

En dan maakt ze het bekend op 1mei... Powned!

pJ_ | 14-04-09 | 15:10

Ongeloofelijk, wat slim!

Maartje6712 | 14-04-09 | 15:09

mwah, we hebben al eerder van dat soort geruchten gehad. Wie seet wa.

Giulianova | 14-04-09 | 15:09

Als dat maar niet op mijn verjaardag gebeurt straks.

Willianus Wortelus | 14-04-09 | 15:09

joehoeeee

krijgdetering | 14-04-09 | 15:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl