
Zondagmiddag Derde Klasse C. Dat is zo'n aanduiding die doet denken aan een veldje met molshopen waar reclameborden langs de lijn staan van bedrijven die al lang geleden failliet zijn gegaan. Een achenebbisj clubhuis waar de geur van afgetrapte kicksen en verzuurd frituurvet zich in de vezels van het systeemplafond heeft genesteld. En wedstrijden die toch vooral in de derde helft worden gewonnen, niet in de eerste twee. Het Amsterdamse
Sporting Maroc is een uitzondering op deze regels. Deze mannen gedragen zich alsof voetbal zelfs op hun Derde Klasse C niveau oorlog is. De
kopstoot die een assistent-trainer van de club november vorig jaar aan een scheidsrechter gaf, was natuurlijk 'een incident'. Het smoesje waarom de uitwedstrijd tegen Zeeburgia gisteren
uit de klauwen liep, moet nog verzonnen worden. Want het was een leuke middag: spelers die rood krijgen maar het veld niet willen verlaten, een scheidsrechter die door werkelijk iedereen van Sporting Maroc wordt uitgescholden, en vanzelfsprekend gedreig met fysiek geweld want anders was de voetbalmiddag niet compleet geweest natuurlijk. Een bloemetje en excuses kan de scheids waarschijnlijk op zijn ballen krassen. Dat kreeg de collega die met een gebroken neus in het ziekenhuis belandde, immers
ook niet.
Update Ah natuurlijk, het was de schuld van de
scheidsrechter zelf.
Reaguursels
InloggenAh ze zijn uit de competitie gestampt zie ik zojuist op de komputter:
www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2009...
ies discriminasie
Opheffen die club. En wel onmiddelijk.
Waarom verbaast het tweede gedeelte van de naam van deze club me niet i.v.m. dit bericht?
Misschien een idee om eens met de gs-jongetjes een potje voetbal te spelen tegen de m.nl-kereltjes.. ;-)
@Bigi Bana Boy
Ook die komen op Geenstijl als de gelegenheid zich voordoet. Wat jij zegt is een dooddoener. Er zijn sowieso ook Nederlandse criminelen. Bovendien maak je er nu zelf een wij/zij verhaal van.
@ Lets Kuttekrap
Ik heb inderdaad niet tegen ze gevoetbald. Waar het mij om gaat is dat dit bij meerdere clubs gebeurt, niet allen bij deze.
Het is godverdomme ook altijd hetzelfde met die mensen
stappenplan:
stap 1: PVV stemmen
als dat niet genoeg is:
stap 2: Aansluiten bij de Lonsdalers
erg toch hoe moeilijk die tasjesdieven het hebben
Geniaal! En dan die club Sporting Maroc noemen. Dat is zoiets als dat negers uithuren of een incassoburo "Binnen zonder Kloppen" beginnen. Sporting Maroc hoor, kunnen ze niet voor een TV programma gaan voetballen? Op Powned ofzo?
Tja, de naam geeft het al aan. Er is geen/onvoldoende sprake van integratie.
Deugen niet, hebben nooit gedeugd en gaat ook niet gebeuren.
Kom op lui, ik ben door m'n flauwe opmerkingen heen. Er gebeuren (volgens Bak Ellende, Bos & Co.) heel veel positieve dingen op multiculti gebied. Doe 's posten? Ik kan niks vinden.....
Wat een LUI toch!
kan niet wachten op verkiezingen
Dat volk deugt niet, is het nu voor iedereen duidelijk
Zo typisch: de mocro's gaan meteen een grote BOE-HOE doen omdat de scheids het spelletje verziekt zou hebben, hmm, right. En Neerlands psychologen maar afvragen waarom er een significant hoger percentage allochtonen last heeft van schizofrenie. Ook grappig dat ze dat ze hun eigen persbericht laten ondertekenen door een Nederlandse naam, hihi, nice try Hakbars.
Ik zal nooit ontkennen dat we hier in Amsterdam een probleem hebben met onaangepast gedrag van Noord-Afrikaanse heren met een (Opsporing Verzocht!) "mediterraan uiterlijk", maarreh... voetbalgeweld onder de multiculti-paraplu schuiven? Als er IETS is wat blank, zwart én rif broederlijk tesaam doen.....
Ethan Joy meldde ook in België een incident met een liefbebbersvoetbalploeg. "Voetballers schoppen supporter voor dood" www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?... Toevallig gaat het hier ook om een allochtonenclub. De betrokken voetbalploeg is meteen levenslang uit het verbond geschorst
Waarom speelt er uberhaupt nog een club tegen die naffers? Laat ze lekker tegen zichzelf spelen...
Ik vind de naam al kut. Ga korfballen!
@ el mero mero | 06-04-09 | 19:15
LOL!!!
Kan Sporting Maroc zich niet beter inschrijven voor de K1-competitie?
-weggejorist-
Vroeger was het:geen commentaar op de scheids, hij heeft het beter gezien dan jij. In SportingMaroc termen is het; geen commentaar op faisal, anders prikt hij je lek.
lol, ze kunnen toch gewoon in marocco gaan voetballen, alles opgelost....
Ik stel voor een e-mail te sturen naar Sporting Maroc. Ik heb zojuist ook al gemaild:
.
info@sportingmaroc.com
.
Beste spelers, trainers en verzorgers van Sporting Maroc,
Ik las het verhaal over het gebeuren afgelopen zondagmiddag. Belachelijk hoe jullie daar te keer zijn gegaan. Over het verleden maar niet te spreken.
Ik raad jullie aan om een cursus "geweldsbeheersing" en een cursus "Waarden en normen in Nederland" te gaan volgen. Ik ben er niet bij geweest maar ook al maakt de scheidsrechter fouten, dan is bedreiging en geweld nog niet de manier om dit kenbaar te maken. Maar dat is het hem juist, dat is mogelijk een kenmerk van jullie cultuur.
Ik hoop dat jullie je leven gaan beteren op de voetbalvelden. Misschien is het een idee om met andere mensen met een westerse cultuur een gemengd voetbalteam te gaan beginnen. Jullie allemaal in 1 team is duidelijk niet de oplossing.
Veel succes nog.
Sanny.
Zeau makkelijk ........ de slachtoffer rol spelen....... Zeau makkelijk.
wacht ff, dit zie je op alle amateurvoetbalvelden,,,
Arbiter Niels Janssen staakt Zeeburgia-Sporting Maroc, na harde overtredingen, verbale onbetamelijkheden en bedreiging van Maroczijde. Foto Marcel Israel
Foto gemaakt door Marcel " Israel " is wel en beetje verdacht ,
Ideetje voor Powned misschien om, uiteraard ongevraag, een real life soap te maken over het reilen en zeilen binnen deze voetbalclub. Gewoon voor een beetje meer aandacht en gewoon omdat het kan. Vinden ze vast leuk.
Beste Frank de Haan (leuke naam trouwens voor een mocro), je hebt volkomen gelijk. Spelers van Maroc staan inderdaad lager op de sociale ladder.
Ergens tussen de geit en de kameel.
Laat Geert een keer fluiten!
niet zeuren!
ALLAH WIL HET ZO..
En binnenkort moet JIJ ook naar de moskee.
vergunning intrekken enz. heeft geen enkele zin volgend seizoen hebben Ze weer een nieuwe Cloeb nieuw Cloebhuis en nieuwe velden allemaal betaald uit onze soepsudiepot en met medewerking van KNVB.
Ik heb -toen ik nog voetbalde- met mijn team ook wel eens mogen ervaren dat een team (rivierenwijk Utrecht) met ons wilde praten. Deze verzoeken gaan veelal gepaard met dreigementen van geweld en scheldpartijen. Dan doe je de deur wel op slot ja.
Typisch, zoals altijd de schuld weer op discriminatie schuiven.
Goed dat jullie hier aandacht aan besteden.
De naam "Frank de Haan" doet me een beetje denken aan die ene reclame van die jongen die z'n solicitatiebrief eerst af wil sluiten met "Abdull" maar er toch maar "Maarten de Vries" onder zet.
jongens van sporting maroc willen gewoon behandeld worden zoals zij zijn.
geef ze een paar meppen, dan is het gewoon een thuiskomen voor ze en
krijg je repsekt.
Ik neem aan dat de foto bij het Parool-artikel een archieffoto is, gezien de naam van de fotograaf :)
LOL @ frank de haan pseudoniem
Er is veel frustratie in het spel. Ze komen er elke keer bij het douchen weer achter dat ze iets missen.
Ze kunnen het gewoon niet, normaal doen.
Je moet ook niet tegen Arabieren sporten.
Zij kunnen niet tegen hun verlies.
Heeft iets met eer te maken en zo.
Lieve linkse broeders en zusters. Wanneer mag het beestje nu eindelijk eens bij de naam worden genoemd? Of het nu gaat om een potje voetbal, een busreisje van Wassenaar naar Bloemendaal of een uit de hand gelopen potje knikkeren op een schoolplein, 9 van de 10 keer zijn er Noord-Afrikanen (in het bijzonder Marrokanen) bij betrokken. Waarom moet er altijd weer iemand opduiken die gaat zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat het overal gebeurt en door iedereen?
Inderdaad Lets, RVA in Den Haag is zo'n voorbeeld... ik wilde daar spelen, maar ik heb witte heupen...*besteld nog n Roti Kip*
Ik zeg: een schot voor open doel als ik hier nog een woord aan vuil maak......................
Zo te zien kan de boog niet altijd gespannen staan (zie foto schoolplein).
Heel anders dan een elftal surinamers. Altijd lachen met die lui. En na afloop komt het voer op tafel en mag de tegenstander mee eten.
Ies koeltoer. Club voor 25 jaar uit de competitie gooien lijkt mij, maar ja dat is weer niet multicultureel.
@j0ep | 06-04-09 | 16:40
Jij hebt zeker nooit tegen die gasten gevoetbald? Ik wel, meerdere keren, en elke wedstrijd was het rottigheid met die lui.
Twee of drie marokkanen in je elftal is geen probleem. Zodra het er meer worden begint het gemiep en gejank.
@ oehoeboeroe | 06-04-09 | 16:43
Opgelucht, idioot?
@ oehoeboeroe | 06-04-09 | 16:43
Mijn waarde..... ik denk dat jouw reactie op dit 'weerzinwekkende' bericht op dit 'kutmongole(N)blog het één en ander omhooghaalt. Allemachtig, wat een verademing is jouw reacties tussen alle andere, duidelijk marginale, comments.
Een voorbeeld van hoe men zoden aan de dijk zou moeten zetten.
Hmmm ik moet zeggen dat het bij ons minstens 1 keer per maand weer raak is alleen is dan vaak de oorzaak door van die lompe boerenlullen. Het gebeurt overal of het nou NLers zijn of finnen. Makkelijk scoren weer dit. -1
Blanke tokkies,finse tokkies, dat is toch precies waar voetbal voor bedoeld is?
Laat die jongens lekker elkaar meppen.
-weggejorist-
Ik hoop dat de KNVB harde maatregelen tegen dat schorem neemt.
BBB inderdaad +1. Een beetje nuance op zn tijd kan geen kwaad.
Bigi Bana Boy + 1
Voelt niemand zich geroepen om deze akkefietjes op video vast te leggen? Wij willen het harde bewijs zien hoe retarded voetbal is, en dan met name van populaire clubjes zoals de desbetreffende.
wat een tyfuslui, gewoon uit de voetbalkring sodemieteren, en nooit, maar dan ook nooit meer op het veld toelaten,
lekker gezellig weer, gelijk het land uitknikkeren die gasten. levenslange schorsing voor elke blanke. byebye zwaai zwaai
zo'n artikel kan je vast en zeker ook maken over CHC/orka daar mag je blij zijn als je alleen maar wordt bespuugd en uitgescholden
@necrosis | 06-04-09 | 15:32,
Doe mij maar Ultimate Surrender. :)
Op de site van sportingmaroc.com is er sprake van sponsoring en sponsErs
word lachen met FC Chabab . Hoofdklasse volgend jaar.
Voetbal is sowieso geen voetbal meer tegenwoordig... De mooie goals en trucjes gecombineerd in een prachtige teamsport zijn inmiddels al lang vervangen voor smerige schwalbes en lelijke acteershows gecombineerd met veel schelden en ellebogen uitdelen.
Toch wel jammer, was ooit nog een leuke sport.
@ jullie ook hier? | 06-04-09 | 13:44
goed gezien !! Als je voor een overtreding waar rood op staat geen rood geeft, ben je een slechte scheidsrechter.
Tja dat krijg je als een een voetbalclub 'maroc' noemt.
Ik heb ook een keer tegen sporting Maroc gespeeld. Wat een klerelijers, liep in no-time uit op ruzies, bedreigingen en natrappen etc. Rotclub, opzouten. Genoeg is genoeg.
@Joris
Dank u voor de snelle reactie!
Ik zeg buitenspel
Volgende match graag ME erbij
Natuurlijk wordt dit uitvergroot want het gaat om bontkraagjes. GS maakt geen gewag van het artikel in het AD of Gelderlander. Waarschijnlijk betreft het hier een vete tussen autochtone voetballertjes. Dat vind ik een beetje jammer. Aan de andere kant, voetbal is een leuke sport alleen de supporters maken er een zooitje van. Zit ik een maand geleden in de Kuip bij Feyenoord-Vitesse op het ereterras. Het enige wat ik hoorde was tering, tyfus en woorden van gelijke strekking. Ik zit dan tussen volwassen mannen en vrouwen, ondernemers dat soort volk. Het is overal verziekt.
Kwam door het slechte veld..
JORIS, wordt eens wakker.
Er zit weer iemand te trollen onder de naam FC 100% mocro, geen idee of we hier te maken hebben met een echte mocro of een kaalkopje maar het wordt wel een beetje sneu, zo ook de reacties hierop.....
Ontopic: ben ik nou de eerste en enige die modderworstelen voor vrouwen leuker vind dan voetbal?
[weet weinig van foebele]
Vraag: kunnen moslims soms alleen in individuele uitzonderingsgevallen goed voetballen?
En minder als groep?
Je moet er namelijk regels voor accepteren die niet in de koran of hadith staan.
Het zou me daarom niet verbazen, als foebele voor vele van de beminde gelovigen een intellectuele brug te ver is.
Ik zou zeggen die schorsing van de status onvoorwaardelijk afhalen en dan wel meteen voor de hele vereniging (alle elftallen). Geen seizoen 2008-2009 (onmiddelijke ingang) en geen seizoen (2009-2010).
@pat999
deze ik ook lekker nl
www.fcjeugd.nl/
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Heb t nooit begrepen, 5x per dag wassen en dan nog zo'n geur verspreiden....
@FC 100% Mocro
Doe eens werk zoeken.
voetballers: sowieso -1
100% mocro
Domme (pleonasme) moroccaan dat je er bent.
zie wat voor achterlijk comentaar je krijgt met die belachelijke bullshit die je l*lt.
waarom is bijna iedereen in dit blog nu tegen de moroccanen.... door jou idiote gezeik.
Haal je volk maar weer naar beneden of interesseert jou het niet dat er zoveel ,misschien wel de meerderheid, Nederlanders met Moroccaans bloed hier wel als Nederlander geaccepteerd wil worden?
@solidstate | 06-04-09 | 14:53
Inderdaad, en jij breit mijn sokken.
@ iedereen: ok vanaf nu Ignore dan..
Toch fijn die goede dingen van die goede dingen van de multi-culti samenleving!
Ik bedoel dan het eten....
@FC 100% Maroc....
Weet jij wat droeftoeter in het Marokaans is? Je bent in je hele kansloze leven niet 1x in dat Kamelenparadijs geweest en je praat erover alsof je het zelf hebt opgericht... Kijk maar uit dat je vader niet meeleest, want dan lig je over 4 minuten bloedend in de badkamer te janken.... Dat geldt voor al die nepgangsters.... als ze met zijn allen zijn, dan hebben ze zgn de wereld in handen, maar als je ze alleen treft, dan zeggen ze ineens U tegen je. Nou, kom op: bankstel op het dak, 15 zusjes achterin en oprotten met die ouwe Mercedes 190D van je.
LOL @ De Briemusketier.
"Couleur Locale" briljant, hoe verzin je het....
Kom niet meer bij van het lachen!
Thnx man!
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:51
graag verneem ik van je jouw toekomstvisie op nedermarokko, maak er maar een smeuig verhaal van.
gelukkig kun je je kinderen ook nog laten watersporten, nooit geen gezeik. voeetbal valt in de categorie fransje bauwer, opel astra en elke zomer naar dezelfde camping.
-weggejorist-
Rellende Mocro'tjes lopen binnenkort met een kale kop en in een oranje overall papier te prikken. Het tij begint te keren. Geert kom er maar in.
Zullen we afspreken (ik trap er ook steeds weer in) dat we niet meer reageren op FC 100% Mocro. In het slechtste geval in het namelijk een niet ge-integreerde- en vooral hele domme Haatmoslim en in het beste geval is het gewoon een Trol.
!00% mocro is geen troll maar een verdwaalde marok.nl reaguurder- vmbo dropout.
peter.co.uk | 06-04-09 | 14:56
Precies, vanaf nu niet meer reageren op deze loserT is het devies.
solidstate | 06-04-09 | 14:55
de pvv staat op 32 zetels, als lijstduwer moeten we 100% mocro wel dankbaar zijn natuurlijk.
100% mocro, hulde man, ga alsjeblieft zo door vandaag. geef 'm van jetje !
Voetbal is helegaar niet halal,vroeger werd er tegen een varkensblaas aangetrapt,weet u nog,de ballen van nu zijn ook van varkensleer.Ga maar jeu de boules spelen met je achterlijke kutgeloof.
Voetjebal is en blijft een tokkiesport natuurlijk, dus dat houd je toch.
@Ikzitopjelip
Dat zou weinig aan mijn typering van 14.30 veranderen...
-weggejorist-
HHAHAHAHA, nederland is al van ons, met of zonder Wilders, beter voor je om plannen te maken om op te rotten.
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:51
In welk opzicht is 'Nederland van jullie'?
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:22
Obvious troll is obvious
mijn opa | 06-04-09 | 14:41
Dat zijn Tukkers, ik geef je maar half gelijk daarom.
HHAHAHAHA, nederland is al van ons, met of zonder Wilders, beter voor je om plannen te maken om op te rotten.
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:51
------------------------
Vergeet het, wij blijven hier en de moslim kolonisators annex beztters gaan weg.
-weggejorist-
Ikzitopjelip | 06-04-09 | 14:51
Misschien is FC 100% Mocro wel een rechtse Nederlander die ons allemaal probeert te provoceren. Laat je niet zo op de kast jagen joh.
FC 100% Mocro is gewoon iemand van de GS redactie, die probeert meer reacties in dit topic te scoren. Dus Pritt, kap eens met je stereotype Mocrotokkie plempsels!
Wordt tijd dat de KNVB eens ballen toont, en die Sporting Maroc voor het leven royeert.
@FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:43
Tja je zult wel moeten als je eigen soort alleen maar vrouwen met snorren heeft...
@Ikzitopjelip | 06-04-09 | 14:51
Misschien Ikzitopjelip wel een linkse geytenwollesok of geyteneuqer die probeert geweld tegen de infidel goed te praten.
Sjeng de helle | 06-04-09 | 14:48
categorisch weigeren om tegen te voetballen, worden ze automatisch kampioen en blijven ze promoveren totdat ze in de championsliek echte slagers tegenover zich vinden. heb ik ook geld voor over om dat te zien.
fc 100% mocro
Er is helaas niets "100%" Moco aan jou. Want toen jouw inteelthoofd uit de baarmoeder pleurde, je moer in Nederland met haar benen wijd lag.
Ikzitopjelip | 06-04-09 | 14:51
lees Wijnand Duyvendak | 06-04-09 | 14:45.
Iedereen die zegt dat ie geen nederlander is moet hier niet wonen.
Dit is Nederland, daar wonen Nederlanders* die op en Nederlandse* voetbalclub gezellig willen voetballen tegen andere Nederlanders*.
(*zwart, geel, bruin, rood,caucasie ,eventueel blauw maar dat is geen huidskleur , jehova, christelijk, jood,mohamedaan,antichrist)
Dus als je je club al Sporting Moroc noemt en geen nederlanders (kaasblabla) in je team wil?
uitleg iemand?
Ach nee toch voelden de mocro's zich weer gediscrimineerd.
@ BBB Algemeen: Volgens mij is de naam van de club de enige verwijzing naar de afkomst. Neem maar van me aan dat, als je een rondje belt met alle tegenstanders uit die poule, je overal te horen krijgt dat die gasten zich overal zo gedragen. Er zijn ook veel clubs met van oorsprong buitenlandse leden waar het wel goed gaat, dat mag ook gezegd. Net als dat er ook veel "Nederlandse" clubs zijn met teams die nog te slecht zijn voor collectieve verbranding.
Zolang de KNVB geen systeem bedenkt (EN TOT UITVOERING BRENGT) om individuele spelers, teams of zelfs clubs hard aan te pakken, dan voorkom je dit nooit, zeker niet op lagere niveaus.
@Ed28155363 14.41:
Klopt wel wat je zegt, maar volgens mij zijn vroeger alle clubs opgericht door een pastoor of andere jurkendrager, dus zo raar is het niet. Het gaat pas mis als men zijn misdragingen wil goedpraten onder het motto: iedereen is tegen ons omdat wij buitenlanders zijn.........
Toch Frank de Haan maar even bellen dan, 06 - 19 31 23 41.
Voetballers schoppen supporter voor dood
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?...
@Capt. Iglo | 06-04-09 | 14:30 (en @anderen)
Misschien is FC 100% Mocro wel een rechtse Nederlander die ons allemaal probeert te provoceren. Laat je niet zo op de kast jagen joh.
Overigens gebeurt dit overal, ook bij clubs waar geen/niet veel Marokkanen zitten. Geen Stijl scoort graag makkelijk , zodat iedereen weer lekker generaliserend kan doen.
-weggejorist-
Lui ik begrijp er echt niets van. Ik heb altijd judo, karate gedaan en gebokst maar als daar een scheidsrechter wat tegen je zegt, dan doe je er verstandig aan je waffel te houden., anders kon je opzouten. Zelfs de trainers of coaches aan de kant moesten hun waffel houden, waar wel eens van afgeweken werd maar een goede scheids was daar ook zo klaar mee. Voetbal lijkt mij echt een leuke sport. Wie kan dit gedrag dan veranderen?
Kan iemand me even helpen ? Dus als een buschauffeur in discussie gaat, dan is dat niet goed. Groot probleem. En als een scheidsrechter niet in discussie gaat, dan is dat ook niet goed. Ook groot probleem.... Want ?
Capt. Iglo | 06-04-09 | 14:46
zolang ze mekaar niet met bevroren pakken vissticks om de oren slaan vind ik het best.
Superior Bastard | 06-04-09 | 14:46
Volgens mij heette hij in een ver verleden TuPac, maar ik kan het mis hebben.
fc 100% mocro
GW wint de verkiezingen !
Dan maken we van alle moskeeen bordelen ,zoadat jullie eens nuttig kunnen bukken.
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:43
Francisceau?
@ BBB 14.36
Ik kom zelf uit een klein Dorp waar ik in m'n jeugd ook altijd bij de plaatselijke voetbal vereniging heb gespeeld. Het enige waar, in kleine dorpjes zoals het dorp waar ik vandaan kom, voetbal voor dient is voor de ouders van die kleine mannetjes om zich van vrijdag tot zondagavond goedkoop een dellirium te kunnen zuipen. Ook 1 van de oorzaken van het geweldadige karater dat voetbal tegenwoordig heeft...
*doet bokshandschoenen en voetbalschoenen alvast aan*
Na drie keer onder politiebegeleiding van het veld gehaald te zijn omdat we hadden gewonnen bij zo'n fijne multi culti club ben ik ook maar gestopt met voetballen.
Jammer dat de sport zo naar de kloten wordt geholpen
Je hebt van die scheidsrechters er tussen zitten die altijd de Sjaak zijn... van die types die in discussie gaan... van die buschauffeurs...
@ Bigi Bana Boy
Ik heb tot voor kor in een competitie gespeeld met ongeveer 2 marokkaanse teams. Ik kan je vertellen dat het verschrikkelijk was. Alleen tegen de marokkaanse teams liep het uit de hand. We werden continue bedreigd en geschopt. Geen enkel sportief gebaar. Uiteindelijk moest er gestaakt worden.
Wat ik tijdens deze wedstrijden heb meegemaakt heeft niets te maken met maatschappelijke verruwing in het algemeen. Zo'n gebrek aan respect heb ik tot nu toe alleen meegemaakt tegen marokkaanse teams.
nieuwe sport boksbal....
Ook in Nederlandse elftal zitten meer buitenlanders dan nederlanders, want kaas kan niet voetballen, veel beter op bank zitten
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
1. Check de samenstelling, ik zie toch een meerderheid aan hollandse namen.
2. Leer nederlands, dat zet je betoog kracht bij.
He FC 100% Maroc. Ik denkt dat je Realisten verwart met racisten. Wat reaguurders hier schrijven is namelijk gebaseert op feiten (realistisch) terwijl racisme juist gespeend is van realisme en gebaseerd is op aannames. Maar ik begrijp dat je liever iets positiefs over Marokkanen hoort. Als er binnen een paar jaar een positief berichtje in het nieuws is hieromtrent, geef ik dat met plezier even aan jou door.
wat sporting maroc nodig heeft is een homosexuele trainer dan maken ze zich om hele andere dingen druk hehe..
Voetbal=kudt. Lekker afschaffen die onzin.
-weggejorist-
Misschien een leuk idee voor als de heren van Mocro Sport weer geschorst worden... Hier een alleraardigst spelletje voor ze:
www.geitenneuker.nl/
In haar jonge geschiedenis heeft sporting maroc al geschiedenis geschreven valt er te lezen,dat kun je wel zeggen! by the way de jongens staan er wel gekleurd op!
wellicht kan er een aparte 100% mocrokaanse competitie georganiseerd worden,
waar een strikt nederlands publiek kan toekijken hoe mocro's elkaar op zaterdag het ziekenhuis in schoppen. ik heb daar grof geld voor over.
@ Ed28155363 | 06-04-09 | 14:41
kunnen we niet een Sporting Arier oprichten en dan...
Meer kijkers dan de eredivisie!
Biep | 06-04-09 | 14:35
Die zit. Geweldig!
Nare, vervelende club, heb ik jaren terug als voetballertje in de C'tjes al een aantal keer mee mogen maken.
Het niveau van 3e klasse C valt overigens aardig mee, en kan er hard aan toe gaan, maar dat terzijde.
@sjaakdeslinksesul | 06-04-09 | 14:30: Hoppakee: www.tctubantia.nl/sport/amateurvoetbal...
Zucht, ik wordt zo moe van die onaangepaste relmarocs in ons land.
Een voetbalclub op basis van etniciteit... Voelt niet echt lekker. Beetje zelfgekozen apartheid? Of gewoon halal kunnen douchen.
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:37
LOL, agent provocateur die je er bent, maar ben je nu arabier of berber?
Het was voorheen bij Al Achbal en USMA, de clubs die thans Sporting Maroc vormen , al een grote kolerezooi. Sporting is dat nu dus in het kwadraat.
De wedstrijden die 90 minuten duren tegen deze mafkezen zijn op een hand te tellen.
Snel uit de competitie halen en opheffen die zooi.
Het was zaterdag zelfs mot op 't veld in Wassenaar: www.ad.nl...
Leuk, juventas was daarbij betrokken, alleen maar finnen.
-weggejorist-
@alllemaal
fc 100% Mocro geeft dit topic nét dat beetje coleur locale, net zoals het eten bij je favoriete chinees net effe anders smaakt vanwege de vaatdoek die meegekookt wordt.
peter.co.uk | 06-04-09 | 14:36
Daar wil ik je wel gelijk in geven. Als het om een boertjesclub had gegaan hadden ze er ook wel bovenop gezeten denk ik, dat is waar. Overigens zal ik GS nooit van discrimineren betichten. Wel van relnichterig gedrag maar dat mag ik wel.
Ach fackit.....
opzouten met die marokkanen.
Het parool; 10-12-2008 09:02
"Sporting Maroc moet eveneens boeten voor de kopstoot. De zondag derdeklasser krijgt vier punten in mindering, tweehonderd euro boete en een jaar schorsing als voorwaardelijke straf."
Dus wij zijn Sporting Maroc een jaar neit meer terug? Of wordt het door de vingers gezien? Ik denk het laatste.
Dat gebeurt nooit bij ons op de tannisclub...
Frank de Haan = Dhimmi met attitude!
lol
-weggejorist-
@FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Weer een nieuw belhuis gevonden dat nog geen ip-ban heeft?
Joris Draaksteker | 06-04-09 | 14:33
Tsja, anderzijds beleven ook ieder weekend duizenden volwassenen en kinderen er dik plezier aan. Meestal gaat het er ook sportief en vriendschappelijk aan toe. Vergeet dat toch ook niet. Het amateurvoetbal speelt een belangrijke rol in het maatschappelijk leven en zeker in de wat kleinere gemeenschappen als dorpen e.d-
Schoemie | 06-04-09 | 13:38
Hij schetste ook even een generaal beeld. 1 die erg klopt!
+1 Stockton voor de herinneringen!
-weggejorist-
Ik heb geen comentaar want ik begrijp niets van voetbal. Ik begrijp al niet hoe zo'n scheidsrechter de lui uit elkaar kan houden ze dragen allemaal hetzelfde pakje, blauwe overall en witte helm en dat elke zaterdag en zondag.
"Ik begin steeds meer een patroon te herkennen dat de spelers van Sporting Maroc kennelijk lager staan op de sociale ladder dan de tegenstander, welke dat ook mogen zijn."
Ach, zo ook de verzorger van Sporting Maroc, aangezien hij kennelijk de juiste grammatica aan het verleren is.
Van wie zou hij dat leren...
Die FC 100% Mocro is geweaun een slagroomwitte trol.
FC 100% Mocro
Zeg kaalkopje. Ga is even ergens anders de boel op lopen naaien.
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Sufferd!
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Doe es wat beter je best om je taal op die van een Marokkaan te laten lijken. Dit was een lachwekkende poging.
@ FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Ik had het persoonlijk over marokkanen, vriendje. Elke 'buitenlander' is altijd nog beter te vreten dan Marokkanen met een houding en vocabulaire die vergelijkbaar zijn met jou. Vriend, je kan niet converseren, je kan niet schrijven, je kan niet discussiëren en je kan ook al niet tellen. Wat ben jij een oliebol!
He 100% Mocro of zoiets, wellicht is een opfriscursus Nederlands schrijven een goede tip voor jou, want zo te zien ben jij al in de eerste klas van het VMBO (of was het de praktijkschool) van school gegaan. Niet erg bevorderlijk voor jouw taalgebruik.
Alle clubs die tegen deze gekken moeten aantreden moeten gewoon niet komen opdagen en de drie punten aan hun gunnen.
Ze moeten gezamelijk de club die tweede is geworden erkennen als de echte kampioen en deze naffers met de illusie opzadelen dat ze kampioen zijn al hebben ze geen wedstrijd gevoetbald.
Moest wel lachen om de voorzitter, die ook de PR doet...
Ga je eens ff kijken wat ie nou bij de telegraag doet, want ik is immers de enige met een email-adres van een werkgever, hetgeen ik niet vreemd vind.
Na enig graafwerk kom je dan bij een onderzoeksrapport uit, waarin haarfijn verteld wordt wat onze grote voorzitter dan wel niet voor belangrijke taken heeft als "assistent facilitaire zaken".
Daarbij staat dan ook ongedierte bestrijding, behalve poetsen en lampjes verwisselen.
Dan vraag ik toch af, hoe kan het dat die club dan nog bestaat? Laat hem daar ook ff het ongedierte bestrijden.
Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 14:28
Yeah yeah. Volgens mij lijd jij aan zendingsdrang. Jà, dit soort berichten kan je vooral hier verwachten. Maar dààrom zijn ze nog niet oneigenlijk. Da's dus een loze beschuldiging aan Stockton's adres, want het artikel - weze het à la tête du client - is gespekt met feitelijkheden. Procentueel heb je meer last met dit soort gasten dan met autochtonen. Dàt downplay jij. En GS is GS. Hier zit veel volk net omdàt je hier het nieuws krijgt dat je op een ander niet leest. Probeer van een bok geen geit te maken: da's het specifieke aan GS, hun USP als je wil. En wat je vrijwilligers betreft: het ging erom dat je dat 'echt uniek' in Europa noemde, wat toch echt geheel niet waar is.
hoera, weer lekker een middagje polariseren :D
@FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:22
Leer eerst nederlands en leer daarna eens wat zelfreflectie is.
Capt. Iglo | 06-04-09 | 14:24
niet natrappen, ouwe bedorven visstick die je er bent.
Resumerend:
- Amateurvoetbal = geweld op het veld
- Voetbalsupporters zorgen voor gigantische maatschappelijke kosten (politie-inzet, schade aan treinstellen, straatmeubilair etc)
- Provincieclubjes worden vanwege hun "maatschappelijk belang" met gemeentegeld overeind gehouden (van die leningen van 10 miljoen die na een paar jaar stilzwijgend worden kwijtgescholden)
- Stervoetballers worden overbetaald
- vele TV-avonden worden volgeluld met als enig doel de zakken van de commentatoren en zenders te spekken
- Een voetbalkaartje is onbetaalbaar
- Zomaar een keertje naar een wedstrijd is onmogelijk vanwege de clubkaart
Conclusie: voetbal zuigt aan alle kanten
Capt. Iglo | 06-04-09 | 14:10
Wie of wat heeft jou zo dom en kortzichtig gemaakt? Ik vrees voor je, als ik je sympthonen zo bekijk, dat je niet meer te redden bent.
Schweinchen Dick | 06-04-09 | 14:30
Het rechterrijtje ? Want dat is uiteraard het verkeerde rijtje.
@FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Lees je zin nog eens door, ik zal hem stapsgewijs met je door nemen:
"Ook in Nederlandse elftal zitten meer buitenlanders dan nederlanders"
Ten eerste is iedereen die in het Nederlands elftal zit een Nederlander, anders zou hij geen deel uit maken van het Nederlands elftal.
"want kaas kan niet voetballen, veel beter op bank zitten"
Kaas doet het nog een stuk beter op mijn boterham.
Dit soort teams meteen uit de competitie schoppen. Ze verzieken het amateurvoetbal..
NoObmetPeeCee | 06-04-09 | 14:03
Dat is ook absoluut een feit,
maar doelde meer op het feit dat het niet alleen bij de finnen gebeurdT!
van Maerlant | 06-04-09 | 14:25
Ik zou de statistieken moeten zien. Vooralsnog ga ik er maar van uit dat al die amateurs knettergek zijn. Dat Finnen wel een bijzonder kort lontje hebben is een feit en zal zeker voor extra escalaties zorgen.
Marokkanen die de schuld bij zichzelf kunnen leggen. Dat is net zoiets als een vuurbestendig waterijsje....
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:30
Vertel eens ben jij een arabier of een berber?
Scheids was een gewoon fucking rascist net als Wilders, hij kan beter in coma liggen, sporting maroc is beste club van Nederland, daarom geen Nederlanders in de team,
FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:22
Ach gut toch... het ligt aan de scheids (en niet aan je Nederlandse zinsopbouw?)
mijn opa | 06-04-09 | 14:23
Wélke andere matchen tussen autochtone clubs kenden hetzelfde verloop?"
En dan kom je met een friesche en katwijkse club aankakken. Au-toch-toon zie hij toch. Dus ook geen urk, spakenburg of limburg. Hup nog eens zoeken.
-weggejorist-
"jij bent degene die Sportclub Marco emotioneel bedreigde"
Ja jongens, heel voetballend Nederland heeft het op jullie voorzien. Ten onrechte natuurlijk, want jullie hebben het sportieve hart immers op de goede plaats. Een emotioneel hoogoplopende en slopende kwestie die jullie goede naam ook nog eens aantast. Volledig traumatiserend en beslagleggend op jullie keurige mensenlevens.. [oprechte huili-modus] "Ze moeten altijd óns hebben."[/ oprechte huili-modus]
Oh nee, toch niet. Dit tuig had nooit een club mogen hebben, laat staan deel mogen nemen aan de knvb competitie. Bulldozers naar dat sportpark, nu!
En na de wedstrijd? Douchen met geiten en dan thee drinken?
@ FC 100% Mocro 14.26
Om zo aan te tonen dat het allemaal wel meevalt met jouw "soort"?? Het enige wat je aan het doen bent is vooroordelen bevestigen, je kunt geen nederlands, bent agressief, dreigt met geweld en bent dus geweldadig en door dat hier allemaal aan te tonen ben je nog dom ook.... Lutser!
Mocro's voeren de verkeerde rijtjes aan zei de huidige minister Verhagen ooit. Wilders kan weer een paar zetels bijvinken. Wel jammer voor de goede Mocro's, maar laat zij zich maar steviger van hun rotte appels distancieren, dat gebeurt nu niet of nauwelijks.
van Maerlant | 06-04-09 | 14:18
Ik downplay niks, ik stel alleen vast dat het probleem van geweld in het (amateur)voetbal helaas onlosmakelijk met die sport verbonden is en dat het dus geen exclusief probleem van Marokkanen is. Sterker nog in feite is het zoals nOhh stelde slechts een onderdeel van een veel groter maatschappelijk probleem, nml de maatschappelijke verruwing in het algemeen. Je hoeft geen downplayer te zijn om te doorzien dat GS met dit stukje komt speciaal omdat het hier een Marokkaanse vereniging betreft en dat het er daarom zo lekker in gaat bij de achterban.
Als voorbeeld van een volledig autochtone match die uit de hand liep is de terloops genoemde Harkemase tegen de Quick boys of hetgeen Haaglandia regelmatig heeft laten zien.
En wat mijn opmerking over de inzet van al die duizenden vrijwilligers betreft dat is niets meer of minder dan een simpel compliment voor hun belangenloze inzet. Imho zijn het juist dat soort mensen die NL tot een prettig land maken. Dat is alles en het is geen argument voor of tegen wat dan ook.
Scheids was een gewoon fucking rascist net als Wilders, hij kan beter in coma liggen, sporting maroc is beste club van Nederland, daarom geen Nederlanders in de team,
@ FC 100% Mocro | 06-04-09 | 14:22
Als we die standaard erop na houden zou ik graag geen marokkanen in Nederlandse clubs zien spelen, vriend. En wat mij betreft lever jij je Nederlandse paspoort ook maar rapido in en tief je een eind op naar die zaligmakende zandnatie van je. Idioot.
@ FC100%Maroc
ben je uitgeschreeuwt?? We hebben je gehoord, nu weer lekker je bek houden, want je hebt toch niks zinnigs te melden...
mijn opa | 06-04-09 | 14:23
Je hebt een punt, ik beweer ook niet dat alle autochtonen heiligen zijn. Tussen alle koren zit kaf. Ik durf wel veronderstellen dat er tussen die marocclubs verhoudingsgewijze méér kaf zit. 't Is de aard van het beestje.
@de Bruijn | 06-04-09 | 14:23
Nee, een trol.
@Jan Shit | 06-04-09 | 13:51
Ook echt een hollandse club...
www.juventas.nl
De multikul brengt je de nadelen van verre culturen. Zonder voordelen, dat weer wel.
Die Jansen hè, die is zeker buschauffeur van beroep met zijn uitlokking.
Ha die Mocro, bannetje weer eens ontweken? Altijd prettig als de nar even langskomt.
-weggejorist-
Sporting Maroc = Voorzitter = Telegraaf = GeenStijl
Zwak hoor, een beetje je eigen club afzeiken...
Jammer voor onze gekleurde medemensen dat dit breed in pers komt, maar wie de bal kaatst...!
Opdoeken die club
Hier nog een filmpje met finnen in de hoofdrol...
www.voetbaldump.nl/filmpje-vechtpartij...
aardappelninja | 06-04-09 | 14:22
Akkoord Ninja, maar als de frequentie afzet tegen het totale aantal clubs - doe maar voor het gemak maroc versus andere nationaliteiten - ben ik ervan overtuigd dat de cijfers boekdelen spreken. In België is het ook steevast hetzelfde liedje, en altijd als er hommeles is dat standaardzinnetje: één telefoontje, hè, één telefoontje...
@ n0hh | 06-04-09 | 14:15
klopt als een bus... het toenemende geweld op de sportvelden is enkel een afspiegeling van de algemene situatie in de Nederlandse samenleving.
Je mag er in Nederland alleen niet over praten, want dan ben je racist. Ik concludeer keer op keer dat de vooroordelen door de verschillende groepen ZELF worden bevestigd. Daarbij wordt ik ook ieder weekeinde gediscrimineerd door iemand met een tintje en dat kan dan weer wel zeker??
De regering kijkt langs of over het probleem, want die beweren dat Nederland veilig is...
Ik ben geen fan van hem, maar het wordt tijd voor WIlders...
@ FC 100% Mocro
in de team?? nog met je inburgeringscursus bezig??
-weggejorist-
Het clublied van Sporting Maroc......
www.youtube.com/watch?v=-7l250E5uM4
@van Maerlant | 06-04-09 | 14:18: Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 14:14: "Wélke andere matchen tussen autochtone clubs kenden hetzelfde verloop?"
www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=...
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Gut o gut, die jongens voelen zich zo zwaar ondergewaardeerd.
Ojee ojee: 'men heeft het altijd op ons gemunt', lekker makkelijk.
Het zou nooit aan hun liggen.
van Maerlant | 06-04-09 | 14:18
Dat Bigi een beetje een manische nuanceerder is ben ik wel met je eens, maarrrrr, dat dwaze gedoe komt echt overal voor. Je weet echt niet wat je meemaakt bij die amateurclubs. Dat niet alles de krant haalt kan je de Finnen niet kwalijk nemen.
Het laatste positieve nieuws dat ik over voetbal in het algemeen heb gelezen was geloof ik van 1987.
Iko Nal | 06-04-09 | 13:50
=================================
Zoals de bom bij Nederland-Cyprus???
weblogs.vpro.nl/anderetijdensport/2008...
@ Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 14:14
Nee man, je hebt vast wel gelijk: Alleen als ik Stockie's post lees, dan zou je net zo goed kunnen inhaken op het stigmatiseren van de voetballer/supporter (maatschappelijk net zo logisch), maar die kans laat je liggen, zegt dat dan wat over Stock of over jou?
OT Voor de fijnproevers van de strijd tegen de fundamentalistische Islam zend Tegenlicht vanavond een portret uit van de advocaat van de duivel. Be there!
Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 14:14
Wat ben je toch een misselijkmakende downplayer. Stockton geeft de feiten: de match moest worden stilgelegd, dus niks oneigenlijke gronden. Wélke andere matchen tussen autochtone clubs kenden hetzelfde verloop? En België heeft een vergelijkbare structuur qua amateurvoetbal en vrijwilligers, dus daar gaat je zoveelste quatschargument.
n0hh | 06-04-09 | 14:15
Natuurlijk, je hebt gelijk. Alleen komt het er bij het voetballen eerder uit. Of dat komt door de emotie of door het niveau van de deelnemers weet ik niet precies.
En met z'n allen na afloop in hun onderbroekje onder de douche...... Voortaan gewoon laten escaleren, worden dat soort clubjes gewoon uit de competie genomen en worden de parkjes in 010/020/030 weer onveilig gemaakt.
@ Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:38
Het is niet alleen het amateur voetbal dat stijf staat van geweld. Dit probleem is veel groter. De hele samenleving staat stijf van geweld en agressie. Lijkt meer en meer op een neerwaartse spiraal. Best beangstigend als je er over nadenkt.
We zouden ook met z'n alleen lid kunnen worden van de club, dan dient er wel een naamswijziging doorgevoerd te worden naar 'Sporting Holland' en zal de reputatie van deze beste club vast wat beter worden.
alpha_mannetje | 06-04-09 | 13:58
Mwaw, ik vind het wel eerlijk van mijzelf. Ik sta regelmatig in en naast het veld en stel gewoon vast wat er gebeurd, al moet ik natuurlijk wel zeggen dat het in de meeste gevallen wél goed gaat en dat het een fantastisch fenomeen is dat ieder weekend vele tienduizenden mensen in NL met de sport bezig zijn. Want amateurvoetbal met al zijn vrijwilligers, daarmee is NL echt uniek in Europa.
Opdoeken die club, en meteen even de belastingdienst door het leden bestand laten gaan.
@Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 14:09 Maar wat zoek en verwacht je dan hier bij GS in het riool? Is er iets anders dan riooljournalistiek? Alle journalisten zijn rioolratten. Nogmaals: omdat de finnen ons zijn verkocht als verrijking, mogen ze wat beter bekeken worden dan anderen.
Elke vorm van vergunning intrekken, nu!
@Lets Kuttekrap
ho maar, ik ben net (kloppend)lid geworden.
en Illuminator 1 foto zegt niks, op de site van m'n plaatselijke korbalvereniging is genoeg te zien LOL
Shirts zonder capuchons en bontkraagjes, +1.
amateurvoetballers: sowieso -1
Sporting kan. Maroc kan. Maar sporting maroc, nee dat kan niet.
En het mooie is ook nog dat Sporting Maroc gepeopled wordt door de fotograaf luisterend naar de naar Israël... Dat vinden Finnen niet leuk... Ik wel!
Ik ben er sinds de Fjes klaar mee, met dat voetbal. Dat is geen sport voor beschaafde mensen. Krijsende ouders langs de lijn die voor het oog van 22 kinderen de lijn- en scheidsrechters voor alles uitmaken wat maar lelijk is. Slaan, bijten, kopstoten. Allemaal op zaterdag ochtend veel te vroeg. Totaal gefrustreerd omdat ze ook wel zagen dat zoonlief van 7 echt de nieuwe van Basten niet zou worden maar dat nog niet wilden toegeven voor zichzelf. Krankzinnig. En in mijn tijd 98% Finnenvrij. Het waren echt allemaal witte tokkies die voor niks totaal door het lint gingen.
Uiteraard niet hun schuld hoe kon het ook anders. Gottegot het kan ook nooit eens normaal met die inteeltverongelijkten.
Waarom heet hun club "Sporting maroc" ?
Volgens links zijn het "nieuwe Nederlanders".
@ inctrl
Nederlanders zijn nu eenmaal dom en een schaapjes volk. Dus als 1 domme hollander besluit op hem te stemmen doet de rest het ook... Maar goed, hij groeide elke week in de peilingen toen ie hard schreeuwde, extreme standpunten verwoorden en vooral van alles deed om in het nieuws te komen zolang het maar niet met politiek te maken had. Nu heeft ie z'n toon al gematigd, wil hij samen met VVD en CDA en is hij bereid tot compromissen, van hetzelfde laken een pak in vergelijking met die andere kansloze die er al zitten dus en z'n hoogtepunt alweer voorbij!
Bizarre werkwijze houdt Frank de Haan er op na:
sportmasseur biedt zich aan
Gepost door: Frank de Haan te Amsterdam ()
Datum: 21 mei 2007 12:40
Top amateur verzorger/masseur biedt zich aan voor het nieuwe seizoen 2007/2008 voor de zaterdag.
Ex-voetballer, mental coaching 1 op 1 (?) met meer dan 10 jaar sportverzorging (voetbal) ervaring.
Heb bijna alles al een keer meegemaakt (?).
Ervaring tot nu toe:
Zondag: klasse 1e, 3e, 4e, 5e, 6e, 7e
Zaterdag: klasse 3e, 4e
Specialiteit is het - vlak voor de wedstrijd - fit maken (?) van de "jongens".
Reeds voorzien voor de zondag ben ik thans op zoek naar een zaterdagclub. Liefst regio Amsterdam of anders als vervoer geregeld kan worden.
Voor meer info bel 06 - XX XX XX XXX, Frank de Haan
trouwens, ik zie Telegraaf-meneer in PR commissie (www.sportingmaroc.com/index/pages/best...) .
goed werk GS. Die man heeft zijn portie persaandacht weer binnen.
lijn5 | 06-04-09 | 14:00
Ik zou een apologeet zijn als het niet waar was. Ook zonder Finnen zou het amateurvoetbal ieder weekend één grote kleunpartij zijn.
Finnen bashen prima maar niet op oneigenlijke gronden. Ik vind het een beetje goedkope om niet te zeggen riooljournalistiek wat Stockton hier doet.
SeriousBusiness | 06-04-09 | 14:06
Vreemd genoeg heet die huilende verzorger Frank de Haan, niet echt een Finse naam lijkt me. Waarschijnlijk een excuushollander...
@SeriousBusiness
Toch interessant dat de voorzitter gewoon zijn zakelijke email gebruikt voor deze activiteiten
-weggejorist-
Ooit komen er weer verkiezingen... en dan grijpt weldenkend nederland weer de macht... geduld is het devies!
Doe is hetzelfde als Turkyemspor: opdoeken die handel..
Maar er zijn nog wel meer van die cultuurclubjes die het voetbal mixen met andere vechtsporten
Och, misschien nog net niet amateur maar als Telstar hier in 023 komt ballen is er ook altijd een horde pliesie op de been. Sport verbroedert enzo.
www.sportingmaroc.com...
Kijk dan, echt Nederlands.
SeriousBusiness | 06-04-09 | 14:06
En erg professioneel:
@hotmail, @telegraaf.nl, @amdh.nl.
Niet eens een @sportingmaroc.com.
.
Lutsers.
Het gebeurt steeds meer dat die ongefatsoeneerde malloten m'n zondag verpesten doordat ze fysiek geweld als onderdeel van mijn mooie sport zien! Ik speel iedere zondag eerder een partijtje kickboxen dan gewoon oudholandsch voetbal! Het zijn een stel ongemanierde varkens... afslachten en verbranden??
+1 voor alle wedstrijden op koopavond, dat wordt kiezen voor de finnen
Gewoon in hun thuisland laten voetballen ... zijn wij er vanaf.
Het is natuurlijk wel heel makkelijk scoren op deze manier, er gebeuren wekelijks van dit soort incidenten. Alleen omdat het nu sporting maroc heet worden ze eruit gepikt. Natuurlijk zal het dáár ook wel dagelijks gebeuren, maar toch is het wel heel makkelijk scoren.
.
Ondanks dat stem ik voor opheffing van de club & enkeltje Marokko.
Ik weet niet, maar soms is het net alsof Marokkanen vervelender zijn dan andere nationaliteiten.
www.sportingmaroc.com/index/pages/best...
Kijk dan, echt Nederlands.
Alleen de naam als zou verboden moeten worden in de 0031 competitie...
de Bruijn | 06-04-09 | 14:01
Je vraagt je zeker ook nog steeds af waarom mensen massaal op Wilders gaan stemmen?
Maar ik ga trainen. Heb er zin an.
-weggejorist-
samen douchen?
gatverrrr
www.kvkkapelle.nl/uploads/images/DSC01...
Deepeasy | 06-04-09 | 13:59
Nee, dit komt alleen bij voetbal voor !!
@Hollandsche Pinda | 06-04-09 | 13:59
Inderdaad. En als we verloren hebben gaan we troostnaaien.
-weggejorist-
Ach, voor de Marokkaanse medemens is het door de taalbarriere ms. niet helemaal duidelijk dat er een klein onbeduidend verschil is tussen 'meneer' en 'teringhond', het gaat gewoon om een communicatieprobleempje, niks aan de hand mensen...
Nu nog de beelden en zeg nu niet dat niemand een mobieltje
bij zich had.
Lets Kuttekrap | 06-04-09 | 13:52
Huh? Ik dacht altijd, dat mensen op korfbal gingen vanwege het gemengd douchen.
@Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:54 Doe niet zo genuanceerd asjeblieft met "rotzooi vinden we overal". De Finnen zijn ons verkocht als een verrijking, let je op Bigi!, van onze maatschappij. Dus mogen we ze tog als zodanig beoordelen, niet waar. Ik vind er weinig verrijking bij, maar ja, nix te vertellen in eigen land.
net als de buschauffeurs snappen ook de scheidsrechters onze Nieuwe Nederlanders niet, zo jammer.... echt eigen schuld van dat scheidsrechtersvarken die vandaag niet kan werken om de uitkeringscentjes van diezelfde nieuwe nederlanders op te hoesten... dat dan weer wel!
Wat is voetbal toch een leuke sport,
Helaas komt dit overal voor en is de sport tegenwoordig rellen/zuipen/verzieken geworden...
Triest.
@Lets Kuttekrap | 06-04-09 | 13:52
Douchen jullie ook gemengd?
*snel plaatselijke korbalvereniging aan 't googlen*
Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:54
Dacht ik al! moet er niets van hebben. Stenen tijdperk sport!
Altijd gehonkbald en nooit gezeik. Raak je de scheidsrechter aan, ben je voor een seizoen geschorst. Lekker duidelijk.
Volgens mij was geweld al langer een probleem op die amateurvelden en niet exclusief Fin-gerelateerd. Stom volk dat een niet al te indrukwekkend spelletje veels te serieus neemt. Op zich wel prettig voor de rest van NL dat ze allemaal bij elkaar blijven hanessen op die achterafveldjes in het weekend. Lullig voor die scheidsrechters dat zij er meestal als pinata dienen.
de Bruijn | 06-04-09 | 13:57
Lol is dat sarcasme van je?
@ Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:54
Dit is een beetje het, ik ben geen racist ik heb een zwarte vriend(in) argument, van de voetballerij he, wat je nu doet? Das natuurlijk niet eerlijk.
Geen gastenboek? Jammer......;-(
frankieyj | 06-04-09 | 13:51
Nee kan nie ies raciesme en disjcrieminati!
-weggejorist-
Wilders +150
Vlug en Vaardig 1968 hoezee!!
Daar heb ik vroeger wel eens tegen moeten voetballen. Niet normaal die club hoewel het flink verergerd is
alpha_mannetje | 06-04-09 | 13:52
Zat en zit zelf vuistdiep in het voetbal anders.
daskapitalist | 06-04-09 | 13:43
Hehehe, briljante oplossing :-)
@ Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:45
Makkelijk hoor, geef het voetbalvolk er maar weer de schuld van... die zijn toch altijd al de gebeten hond.
Dit is precies de reden waarom ik ben gaan korfballen. Geen gezeik en na afloop thee met appeltaart.
Dat is die leipe mocro flavour natuurlijk/
Hé gezellie lekker een weekendje amateurvoetbal in nederland!
Oh, net even die foto gallerij doorgekeken, ik snap het al ;-)
kzeg maar niks..
Wanneer wordt Nederland eens wakker!? Deze mensen durven alleen maar wat als ze met meer dan 10 man zijn, hebben geen enkel eergevoel, behalve als ze hun eigen familie afmaken en zijn per definitie niet te vertrouwen. Maar zielig doen kunnen ze als de beste, zal wel koeltoer zijn. Opruimen dat clubje, is allemaal niet zo moeilijk.
Vergunning intrekken, sportclub opdoeken en klaar is kees.
Dat heeft meer met voetbal te maken dan dat het marokkanen zijn.
Het was zaterdag zelfs mot op 't veld in Wassenaar: www.ad.nl/denhaag/stad/3130841/Jeugdwe...
Er zijn veel meer clubs, vaak wordt onze scheids ook voor alles uitgemaakt "kankerhond" "kankerhomo met je rot kop" ect. Gelukkig hebben we harde scheidsrechters die ze meteen rood geven hiervoor maar tegenwoordig kijk ik niet meer raar op van dit soort (trieste) figuuren.
Het laatste positieve nieuws dat ik over voetbal in het algemeen heb gelezen was geloof ik van 1987.
Fijnstoffer | 06-04-09 | 13:43
Ach zelf ben ik erg voor namen met "boys" erin of voor goed oude namen als Vlug en Vaardig, Wilskracht, Door Wilskracht Sterk en Door Oefening Sterk. Ik hou van tradities.
Iets te makkelijk om de mocro's er uit te lichten, die shit gebeurt overal.
De scheidsrechter was natuurlijk partijdig, het gras was te groen, de doelen waren te groot en het hekwerk om het veld had geen prikkeldraad, zijn allemaal zaken waarmee je prof. voetballers uit de 3e klasse over de zeik krijgt. En als je dan als scheids gaat zeuren over wat dreiging, tja, dan moet je niet meer gaan fluiten hoor. Voetbal is niet voor mietjes, volgende keer dus gewoon met steekvest en 9mm het veld betreden. En oh ja, vergeet niet te bukken voor overvliegende stenen of doe gewoon een helm op, dan kun je ze ook lekker in hun gezicht uitlachen als ze een kopstoot geven.
Mens sana in corpore sano
@Bigi Bana Boy @13:38
Juistem.
Maar het verschilt ook sterk per club, want op de één of andere manier voelt het gajes zich wel altijd tot dezelfde clubs aangetrokken.
@pinokkio | 06-04-09 | 13:42
Uiteraard.
pinokkio | 06-04-09 | 13:44
Ik heb inderdaad niet het idee dat er bij Harkemase Boys en bij Quick boys nu zo veel mocro's rondlopen en ook daar kleunen de fans en spelers op elkaar in.
Stuk voor stuk zijn die finnen mak als een lammetje. Maar kieper je er een paar bij elkaar dan ontploffen ze van de testosteron en haantjesgedrag.
Het beste is om groepssporten te verbieden en ze alleen maar in aantallen van twee te laten schaken of dammen.
@Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:38
Klopt. Zo hadden we in Rotterdam (het nu failliete) FC Boszoom. Allemaal gezonde Hollandsche jongens die graag gingen voetballen op een halve krat bier en een halve gram wit.
Hier nog zo'n gevalletje met de altijd gezellige arnhemse achterstandsclub ESA
www.gelderlander.nl/sport/4774862/Mald...
rhodamagnetics | 06-04-09 | 13:39
Ik betwijfel het. Het amateurvoetbal staat werkelijk stijf van de geweldsincidenten in alle klassen en op alle niveau's. Zijn het niet de "voetballers" of "de supporters" dan zijn het wel de ouders van jeugdelftallen die op de vuist gaan. De KNVB downplayed het al jaren omdat het veel erger is dan ze willen toegeven. Iedereen die te maken heeft met amateurvoetbal weet dit.
Ik vind het zo GS en zo gemakkelijk om nu Sporting Maroc eruit te pakken, al zullen dat zonder enig twijfel kleaudtzaqjes zijn. Lekker ff makkelik scoren. Doe daar toch niet aan mee en laat je niet zo manipuleren door die gasten van GS.
wel jammer, monddood laten maken omdat je anders weggejorist word..... maar we denken iets wat we niet kunnen opschrijven?
Iets met Finnen, jonge jonge, jammer hoor...
Wat BBB zegt. Over het algemeen zijn vaak wel dezelfde clubs betrokken bij incidenten.
Die club kan sluiten. Lekker op Geenstijl, altijd goed voor een kamervraagje hier of daar en wat extragratis aandacht voor de daadkracht van de KNVB. Dat wordt doorstarten onder de naam Sporting Fin.
Van de ene kant jammer voor de goedwillende voetballert, van de andere kant staan die teveel onder invloed van de capuchonkloodtzakjes. En daarbij: een sportclub met louter Finnen in het bestuur en ledenbestand heeft natuurlijk ook bar weinig met integrasie te maken.
Niet erg dus.
@Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:38,
Vertel mij wat; ik heb ruim bijna 10 jaar in die omgeving gewoond. Elk weekend hommeles in de Ringo (destijds de plaatselijke disco) en daar was geen Fin bij aanwezig. :)
Het eerste geel trok Janssen na tien minuten, toen Zouhair Kerama een tegenstander natrapte. "Volgens de regels was dat rood," gaf de arbiter toe. "Maar het leek me in de sfeer van de wedstrijd beter om geel te trekken. Anders slaat de vlam meteen in de pan."
==================
Zie hier de beperkte denkwereld van een Nederlandse scheids. Vind je het gek dat we internationaal voor lul staan met onze arbiters. Polderende schijthuizen zijn het. Niks fluiten in de geest van de wedstrijd. Regels toepassen! Consequent! Juist dan loopt het niet uit de hand.
Voetbal = oorlog
Thee................ iemand?
wedstrijden verplaatsen naar de vrijdagavond, problem solved.
Als een kluppie Sporting-Maroc heet, hoort het niet hier!! R*t op naar Finland.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik weet zeker dat ik weggejorist zou worden.
@rhodamagnetics | 06-04-09 | 13:39,
Maakt toch niet uit waar ze vandaan komen? Misdragen = oprotten IMHO.
ies koeltoer.
"Sporting Maroc moet eveneens boeten voor de kopstoot. De zondag derdeklasser krijgt vier punten in mindering, tweehonderd euro boete en een jaar schorsing als voorwaardelijke straf" ,aldus Het Parool over de voorgaande misdraging van een lid van Sporting Maroc.
Sporting Maroc kan dus uitzien naar een jaartje geen voetbal! En terecht. Wat mij betreft heffen ze niet alleen Roda JC en Fortune Sittard op maar ook Sporting Maroc. We zullen ze niet missen.
Uit 1 van de artikelen: "Volgens de KNVB hoeft er maar iets te gebeuren of de voorwaardelijke schorsing treedt in werking en wordt Maroc uit de competitie genomen.". Lijkt mij dat het probleem zichzelf wel oplost als de KNVB gewoon voet bij stuk houdt. Eikels die de boel lopen te vergallen kunnen wat mij betreft, ongeacht hun afkomst, regelrecht uit de competitie worden verwijderd.
Sport verbroedert, maat voetbal is oorlog. Allochtonen of niet. Vandaar dat ik mijn zoontje heb verboden op voetbal te gaan. Ik wil hem niet tussen al dat tuig zien, vandaar dat ik hem nu op judo heb gedaan. Tis jammer, maar voetbal is al jaren geleden kapot gemaakt door allochtone en autochtone tokkies.
ik voel veel voor een potje van deze ' club' tegen Turkiyemspor..... kijken wie er wint, hahaha
Wie stelt zich beschikbaar als scheids?
Hebben ze bij finnen in het algemeen weleens onderzocht of hun DNA eigenlijk niet het meest lijkt op die van hersenloze amoebes?
Onmiddelijk lid maken van de NAVO die hap voordat het verder escaleert.
@Bigi Bana Boy | 06-04-09 | 13:38
Nou is het toch wel zo dat "meditterane clubs" net wat vaker bij dit soort ongein betrokken zijn dan de clubs met vooral Nederlandse lomperds...
Gewoon die hele club uitsluiten van elke competitie en de spelers/begeleiders van het team waar het omgaat levenslang schorsen! Neem aan dat, toen ze met voetbal begonnen, de regels aan ze zijn uitgelegd, als je die niet kunt respecteren moet je een andere sport zoeken...
Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat de scheidsrechter zich onbeschoft heeft gedragen, er om heeft gevraagd. Was vast een blanke man die nog niet zo goed met de multi culti samenleving kan omgaan....
'Volgens de KNVB hoeft er maar iets te gebeuren of de voorwaardelijke schorsing treedt in werking en wordt Maroc uit de competitie genomen. Ook dit weekeinde misdroegen spelers en toeschouwers van de club zich verbaal richting de scheidsrechter. ''Maroc staat op scherp,'' waarschuwt Schelling.'
Appeltje eitje, lijkt me.
3e klasse is zo laag nog niet eens :P knvb zal wel met sancties komen denk ik..
en -1 voor de molshopen, want die heb je onmogelijk in een stad.
Ik zal het niet zeggen.
Een foto zegt meer dan duizend woorden:
www.sportingmaroc.com/index/pages/ArtF...
1984 wedstrijden schorsen.
Te makkelijk dit. Het amateurvoetbal staat stijf van het geweld en is geen exclusief Marokkaans probleem. Google maar eens op Harksemase Boys en Haaglandia. Maar laat ik geen party pooper zijn en loop maar weer eens fijn op Finnen leeg zou ik zeggen.
Hmm vast weer iets met Finnen denk ik....
Ik verlang terug naar de jaren waarin Aziz Doufikar z'n kunsten vertoonde.
gezellig...
REAGEER OOK