Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Freelancer gezocht: uploaden van fake torrents

communsm.jpgGeenStijl Banen. We hebben een topbaan voor freelancende IT-jongens en meisjes. Het uploaden van namaak fake nep torrents. Makkelijker kan niet. Gewoon een bestand pakken, deze hernoemen naar 'Batman - The Dark Knight HDTV 1080p' of 'Zwartboek.Xvid.axxo' of 'YolantheSextape.torrent' en uploaden maar naar die torrentshit. Vervolgens gaan honderdduizenden mensen je bestandje downloaden en trappen ze er in. Haha, zal ze leren die cheap ass freeloaders. De job description staat hier en hier als mirror. De stichtingen Brein van deze wereld doen al jaren niets anders. Tja, iemand moet het doen toch. Poets je tanden, kam je haren, en spreek met twee woorden bij het solliciteren. ToiToi.

Reaguursels

Inloggen

gekocht dus...

dutchdj | 06-03-09 | 14:15

Als die media mafia de boel nou gewoon eens betaalbaar maakt, dan hebben mensen geen eens zin om moeite te doen om te downloaden. De echte liefhebber is zowieso veel blijer met het origineel, en iemand die alleen maar rotzooi download voor de 'heb' had het anders toch nooit gekost.

dutchdj | 06-03-09 | 14:14

Komaan kameraden!! we gaan massaal die torrents schoonvegen en extra beveiligde torrents uploaden tegen de kapitalistische stichting Brein!!!
Die liberalen kunnen niet op tegen de vrijheid van het internet!!
-
:P ofzo.

Charly_Trippo | 06-03-09 | 13:13

Die suffe stichting Brein vecht tegen een maatschappelijke ontwikkeling en is kansloos.

Eikenhout | 06-03-09 | 09:30

dan maar communist worden genoemd!

marenqo | 06-03-09 | 09:29

-weggejorist-

Ondie | 06-03-09 | 08:36

hahahahahahahahahahhahhahaam, wat een sukkels.

alsof we echt 1 cd zitten te downloaden en dan hevig teleur zijn gesteld als het niets is????
kom op zeg,
ik zoek 1 keer per maand alle top50/top100 lijsten af naar wat er nu weer voor
leuks is en wat er nu weer nieuw is en daarvan download ik zo'n 30cd's.
hop, 4 dagen laten stampen, alles op de NAS
en als de helft niet binnenkomt of te lang duurt, jammer dan..
niet te veel tijd aan besteden, volgende maand weer wat anders.

daarna naar de HD's van de auto's (USB-radio met laptop schijfje van 16 gieg in 2 auto's)
en mijn vrouw en ik kiezen onze eigen muziek.

wordt dit te veel werk of komt er te veel rommel binnen (denk aan Napster) gaan we gewoon weer op zoek naar het volgende download media en zo leven we lekker voort.

de laatste orginele muziek cd die ik gekocht had zat een 'beveiligings-programma' op,
waarna ik nooit meer een orginele cd heb gekocht.

DVD's koop ik heeeeel af en toe, vaak verzamelboxen zoals Lord of the Rings en
mijn verzameling DVD's is nog geen halve meter breed.
de meeste zooi kijk ik namelijk op de schotel, die zendt de nieuwste films 24 uur per dag uit, zonder reclame op de betaal canalen, maar ja... als je ze allemaal gekraakt hebt, dan staat Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italie, enz, enz hele open en hoef ik alleen maar aan te geven welke taal (orgineel engels) en we kunnen kijken.
ps; weet jij een platenzaak waar je een cd uit 1984 kan bestellen, die je al jaren graag had willen kopen?
of zit je vast aan de shit die ze zelf alvast voor je verzameld hebben en maar een paar jaar verkopen en dan weer snel vervangen door de volgende shit, zodat je aan hun keuze vast zit?
en kan jij tussen verschillende prijzen kiezen?
of is het zo dat er een groot bedrijf kiest wat jij mag kopen, wat jij er voor moet betalen, vervolgens begint te huilen als je wat anders doet en de klanten begint te terroriseren om ze toch maar weer terug te halen?
ik zie een autobedrijf geen "copieer beveiliging" inbouwen, zodat je extra moet betalen als jouw vrouw ook er in wilt rijden.
of dat als ik iemand een vuurtje geef in de kroeg, dat hij dat niet mag doorgeven aan een ander..

sexy angela | 06-03-09 | 08:27

OK!

Iedereen die een torrent 'Pamela Anderson takes it up her talepipe' download krijgt vanaf nu een GEEEEEEEEEEEEEEEEUW......... spetterende oproep lid te worden van PowNed. Hoe meer lowbudget kan het????

ren-forrest-ren-e | 06-03-09 | 02:40

Ik heb het wel gehad met die RIAA/MPAA en andere maffiapraktijken, blijkbaar is op YouTube ook weer een hele sloot aan clips verdwenen, die mij eerder cultuur leken dan grof geldgewin voor de uploader...

Dire Straits zijn toch al even uit de Top 40 lijkt me, en de clip van Money For Nothing vond ik gewoon leuk omdat hij zo old-skool was... :(

Hoe tel je illegale up- en downloads trouwens?

En inderdaad, neptorrents of nep-p2p bestanden heb je snel door, vooral door hun grootte (meestal maar enkele kb's) of als een resultaat al je zoektermen bevat, en er dan 'cracked' of andere niet passende termen achter staan, terwijl je eigenlijk een liedje zocht. Samples en Preview doen ook al veel...

PeerGuardian II kan je al voor een groot deel beschermen tegen ongewenste pottekijkers voor je p2p-traffic.

En om Brein nog wat extra te pesten download ik alles tegenwoordig gewoon twee keer!

Wotse | 06-03-09 | 01:47

Ach alles is tegenwoordig fake, kan dit er ook nog wel bij...

links tuig | 06-03-09 | 01:42

neptorrents maken is diefstal van bandbreedte van de nietsvermoedende downloader ;)

cabbit | 06-03-09 | 01:13

Gelukkig kan een beetje een slimme downloader ze er op het oog wel uithalen en verdwijnen die fake-torrents snel. :-)
Je weet ongeveer hoe groot een video-bestand moet zijn: een MP3 is 3-4 mb. voor een gemiddeld nummer (3 minuten) en bitrate van 128, een aflevering van een serie als Prison Break ongeveer 600 mb. in standaard tv-formaat enzovoorts
In het ergste geval krijg je 120 minuten porno in plaats van 120 minuten film (heb ik meegemaakt).

Heel die entertainment-industrie is enorm hypocriet.

De platenmaatschappijen laten ons, met medewerking van de door ons gekozen overheid, extra betalen voor lege schijfjes, ze laten ons betalen wanneer we voor een amateuristisch studenten-voorstelling een liedje coveren maar klagen vervolgens dat wij dan 'illegaal' liedjes downloaden.

De uitgeverijen laten je extra betalen wanneer je wat moet printen (bijvoorbeeld bij een academische bibliotheek of een copy-center) maar dan klagen ze dat je copiëert uit boeken.

In het ene land releasen de film-producenten maanden eerder een film dan in het andere land en dan vinden ze het gek dat mensen films downloaden.
Een bepaalde serie, of een seizoen van een serie wordt helemaal niet uitgezonden in een land (3de, 4de en 5de seizoen van Alias in België) en dan vinden ze het gek dat wij dat seizoen dan maar downloaden.

Games en andere software kan je vaak alleen maar runnen met het originele schijfje in je speler (mijn DVD-speler maakt nogal veel lawaai en het werkt trager dan wanneer je het van de harde schijf runt). Schijfjes copiëren kan niet, je kan het maar 2 keer installeren terwijl je een 3de keer nodig hebt omdat je omwille van een te kleine harde schijf het al 2 keer hebt verwijderd en de software-producenten zijn verbaast dat we dan de games maar downloaden.

Als al deze maatschappijen willen dat wij eerlijk zijn, dat ze dan eens beginnen met zelf eerlijk te zijn. Ophouden met dat DRM is een 1ste bescheiden stapje in de goede richting.

Ben Franklin | 06-03-09 | 00:56

Beste stichting Brein,

Omdat u zo ongelofelijk vriendelijk bent mij -tot voor kort een legaal filmkijker- te straffen voor het gebruiken van een authentieke dvd, kunt u wat mij betreft de tiefus krijgen. Vanaf nu komt er geen originele dvd mijn huis meer in. Ik ben het niet eens met spam, en vooral niet op producten die ik legaal gekocht heb. U zou moeten begrijpen, beste stichting Brein, dat mensen die hun dvd's legaal kopen geen boodschap hebben aan die teringreclame die ze voor elke film gedwongen moeten zien. Wat mij betreft zie ik geen enkel nadeel, dus alleen nog voordelen, in het hebben van neppe films. En ik wil u tot slot bedanken, beste stichting Brein, dat u mij nu tientallen euro's per jaar bespaart op films. Blanco dvd's kosten zo veel minder...

Met gepaste groet,
Nietvoordekat

Nietvoordekat | 05-03-09 | 23:10

Ik durf te wedden dat er nog altijd meer baanloze mensen nuttige zooi downloaden en op torrents verspreiden dan dat er malloten zijn die voor zo`n stichting hoax torrents gaat neerzetten. Die lui hebben ook vast nog nooit van een (spam)filter gehoord ook. -.- lekker zinloos werk, maar ach, `t geeft een paar lui het gevoel dat ze nuttig bezig zijn. en da`s het gebaar dat telt.

Charly_Trippo | 05-03-09 | 22:01

Geen nieuws, dit wou BIG (je weet wel, dat van brein) ook al een paar jaar geleden opstarten. Geen idee hoe ik dit nou kan weten...

HeadRush | 05-03-09 | 21:55

-weggejorist-

JeDooieMoer | 05-03-09 | 21:03

-weggejorist-

JeDooieMoer | 05-03-09 | 20:59

Heb niks tegen betalen, voor dvd's of cd's.
Maar zolang ik het zelf voor 30 cent incl. hoesje kan doen, waarom in de winkel dan 30 euro betalen.
Die winst pakken ze toch wel, als ik zie waar die artiesen in rondrijden. :-)
10 euro is al iets normaler dan.

phantom45 | 05-03-09 | 20:58

Gaat niet werken, er komen dan nooit voldoende seerders lijkt mij... Kansloos! Voorlopig nog maar gewoon ff The Pirate Bay blijven gebruiken.

Bruce H. Nees | 05-03-09 | 20:08

Torrents zijn zeau 2008...

Geil Kippetje | 05-03-09 | 19:50

Trappen er in --> zien het --> verwijderen de torrent --> kijken in een lijst met meeste seeds/leech --> hebben het goede bestand --> nep bestand verdwijnt onderaan de lijst.

Leon.exe | 05-03-09 | 19:32

bedankt voor dit topic..

... of beter, voor alle tips in de comments... :)

cpcpb | 05-03-09 | 19:32

Gewoon goed op het aantal seeders letten. In de orde van 10.000-20.000 seeders, dan kan je ervan uit gaan dat t een fake is. Meestal ligt het tussen 0 en 2000 ofzo. En comments checken kan ook natuurlijk, alleen zijn ze miss wel zo slim om neppe comments te posten. Ik kies er altijd liever een die veel positieve comments heeft.

Ozdorp | 05-03-09 | 19:32

Zucht.

Komt het in de hoofdjes van deze personen dat er wellicht mensen zijn die die zooi downloaden, kijken of het goed is en dan het origineel kopen.

Ik heb bijvoorbeeld geen zin om 30 minuten naar de platenzaak te gaan rijden, daar tig albums te luisteren, en er een aantal te kopen. Dan blijf ik toch liever thuis, luister ik wat zooi en bestel de CD On-line.

Bij de games is het helemaal ruk, je kunt tegenwoordig niet eens meer een game ruilen als deze je niet bevalt. Dan heb je kans dat je meer dan 50 ballen neertelt voor een game vol met bugs. Dan test ik deze toch even liever eerst voordat ik mij zuurverdiende centen daaraan ga uitgeven.

DVD's zijn alleen al door de 3 anti-piraterij filmpjes die er standaard opstaan waardeloos. Ik betaal godverdomme voor een film, niet voor die klotecommercials. Pleur die dan in de torrent!

Overigens maak ik geen gebruik van torrents of andere soortgelijke dingen. Een maat van me werkt bij een multimediazaak dus kan de voor mij interessante dingen keurig even testen voordat ik het zelf koop.

Lord-Fearless | 05-03-09 | 19:23

Mijn god wat haat ik die fuckers van Brein.

Pandora | 05-03-09 | 18:44

Het slaat nergens op dat Brein een schatting maakt van het 'verlies' van de entertainment branche aan downloads. Ze gaan er van uit dat als iets niet gedownload wordt, het wel gekocht zou worden. Dit is natuurlijk onzin.

SolarFlux | 05-03-09 | 18:44

Dead space: completed
Sins of a solar empire: completed
Dawn of war: 39%
Left 4 Dead: 80%

*doet brein in gezicht spuugen

Duuster Kadaver | 05-03-09 | 17:32

Lekker kansloos, gaat mischien goed met een KeyGen van 234kb maar een HDTV 1080p van 8GB valt het toch niet mee om veel te spammen op een dag.

Benny_Wijs | 05-03-09 | 17:32

... zucht

saintinel | 05-03-09 | 17:24

Stichting Brein:
Mag geen winst maken dus grote delen van de inkomsten worden gespendeerd aan secundaire arbeidsvoorwaarden en het inhuren van un eigen personeelsleden, familie en kennisen onder het mom van "externe adviseurs".
Die dubbele pet past iedereen.

koen_c_s | 05-03-09 | 17:16

-weggejorist-

Powdi Pow | 05-03-09 | 17:13

Goeie muziek verdient het om gekocht te worden: coldplay
Slechte muziek+ alle rotzooi van goeie artiesten daar heb je torrents voor: vanilla ice + top 1000 all times ouwe junk

jemoederkijktmee | 05-03-09 | 17:05

Doe maar zal me echt worst wezen torrents gaan mij te sloom ik gebruik wel FTD en aanhangsel

Snorkelkip | 05-03-09 | 16:56

Jekkes Torrents!

*verlangt stilletjes terug naar Napster*

rintelman | 05-03-09 | 16:53

@Lt. Postmortem | 05-03-09 | 15:56

Precies. Behalve dan dat ik geen PS3 heb.

Modderkip | 05-03-09 | 16:46

-weggejorist-

Economical Hitman | 05-03-09 | 16:36

Gewoon goed zoeken levert geen enkel probleem op. Ook downloaden binnen de eerste week is alleen voor nieuwelingen.

MysteryQuest | 05-03-09 | 16:27

Leuk onderwerp, mailtje van Hans gehad?

Jan Aaldrik | 05-03-09 | 16:21

Neiltwo2 | 05-03-09 | 15:29
Ook op nieuwsgroepen kan je dit soort shit tegenkomen. In mindere mate, maar ok.

WaitingLine | 05-03-09 | 16:15

nog wat info:
.... Wallis said that downloading caused an increase in sales of live event tickets and although there has been a reduction in CD sales, this won’t continue.

Wallis went on to explain that while some people download, these people also tend to buy more CDs than others that don’t. It’s not just downloading causing competition for the industry, other things have an effect such as the growth of computer games, he said.

Wallis believes the music industry is shooting itself in the foot by going after file-sharers, for the reasons mentioned in the previous paragraph. He said that on the whole, file-sharing is beneficial to the music and movie industries, pointing out that the movie industry just had its most successful year ever....

Bron: torrentfreak.com/pirate-bay-trial-day-...

wiip | 05-03-09 | 16:12

Zeker 80% van de films en 99% van de nu geproduceerde muziek is gewoonweg bagger. Zolang als ze zich dit kunnen veroorloven krijgen ze volgens mij nog geld genoeg binnen. Op het werk staat de hele dag Sky Radio aan daar word je ook gek van, en daarover moet ook nog eens Buma en Sena betaald worden. En daar ziet die artiest ook niet veel van.

N.O. Brains | 05-03-09 | 16:11

mwa, ik ga liever gewoon voltijd steun trekken.

whitechocolateface | 05-03-09 | 16:07

@ van Dijk | 05-03-09 | 15:54
Zit kern van waarheid, net als bij zwartrijden in het ov.
Maar er wordt nu alleen gekeken naar wat de negatieve gevolgen zijn van de torrents. Zonder dat er veel onderzoek naar de positieve kanten.
Wellicht vind je een film zo goed, dat je die wel op (hd)dvd wilt hebben, met bonus tracks, deleted scenes...
Torrents zullen uiteindelijk er voor gaan zorgen, dat de het businessmodel vernieuwd gaat worden van de film en audio industrie. Wat nu al gebeurd met itunes etc.

wiip | 05-03-09 | 16:05

Wanneer mag ik weer gaan zitten Leiphuizen?

tikt niet lekker zo staand.

Vitayalin | 05-03-09 | 16:05

@van Dijk | 05-03-09 | 15:54
Nou beste kerel...
Ik ben nog van het tijdperk dat er geen muziek of whatever op digitale dragers te verkrijgen was. Toen de CD uitkwam waren die (destijds) stervensduur (ong. 1,5 - 2 x de prijs van een LP). Internet bestond nog niet en de enige manier om muziek te kopieren was door ze op band (compactcasette of tape) te zetten.
Men beloofde toen dat de prijzen van CD's spoedig zouden gaan zakken. Daarvan is de eerste 20 jaar niets terecht van gekomen. CD's werden pas goedkoper toen de verspreiding ervan op internet begon.
De hele film-, game en muziekindustrie is een Rupsje-nooit-genoeg die nu een heleboel Boehoe doet over het illegaal verspreiden maar ondertussen steenrijk worden. Als jou stelling waar zou zijn, zouden de PS3-spellen aanmerkelijk goedkoper moeten zijn als de PS2 spellen omdat die wel op grote schaal gekopieerd worden, terwijl dit bij PS3 (nog) niet gebeurd.

Lt. Postmortem | 05-03-09 | 16:04

$30-250? Per upload? Deal!

Yeah-banned | 05-03-09 | 16:01

Gewoon het account van aXXo in je favorieten zetten, dan zit je altijd veilig.
Of gewoon op bijv. thepiratebay.org in de top 100 kijken dan wordt het zovaak gedownload dat het wel echt moet zijn. Ook zal een nep-torrent na een tijdje gewoon verdwijnen omdat iedereen in de comments plempt FAKE not real DON"T DOWNLOAD THIS SHIT.
hier orgineel axxo acount op miniova: www.mininova.org/user/axxo

jemoederkijktmee | 05-03-09 | 16:00

En ook de reden waarom ik gewoon bij een torrentsite zit met een beperkt aantal leden, login en vaste uploaders.

Framoes | 05-03-09 | 15:58

Wat zijn torrents?

banaan42 | 05-03-09 | 15:58

die mensen die dat doen moet je afmaken, beetje mensen hun pc kapotmaken.

zuugerd | 05-03-09 | 15:58

@Modderkip | 05-03-09 | 15:45
Precies en dan rechtstreeks naar je HD-TV of naar je PS3 streamen. :)
Met de aanschaf van originele PS3-games steun je de industrie al meer dan genoeg!

Lt. Postmortem | 05-03-09 | 15:56

Oud nieuws en de reden waarom Napster, Limewire, Emule, etc allemaal vol troep zitten.

Framoes | 05-03-09 | 15:55

Als iedereen zijn software gewoon zou kopen, zou het ook goedkoper kunnen, maar omdat niemand het doet is het zo duur en omdat het zo duur is gaat iedereen het downloaden. Komt nooit meer goed dus.

van Dijk | 05-03-09 | 15:54

@Arendje777 | 05-03-09 | 15:48
Is dat belangrijk voor je eigen mening?

Lt. Postmortem | 05-03-09 | 15:54

Dan word je toch binnen de korste keren van elke torrentsite afgeschopt die een beetje bekend is?

dikkegek | 05-03-09 | 15:51

Komen deze stichtingen zoals brein ook wel eens in oost-europese landen? Alwaar de gekopieerde cd's/dvd's gewoon op straat en in de winkel verkocht worden als zijnde de nieuwste Warner Bros release.

Alfred E. Neuman | 05-03-09 | 15:50

Sorry hoor is GS nu voor of tegen?, ik snap het topic niet helemaal.

Arendje777 | 05-03-09 | 15:48

eztv ftw

Transit Connect | 05-03-09 | 15:47

@seven | 05-03-09 | 15:37

Welke blanco dragerts? Ik heb alles op mn HD's staan, en ik denk niet dat daar een heffing overheen zit, die dingen kosten 3 keer niks.

Modderkip | 05-03-09 | 15:45

Wat een wankers zeg.

cultheld | 05-03-09 | 15:42

Rammstein | 05-03-09 | 15:39
He babe! Alles fleks?
You & Me against .... de rest? *grijnst* voor een 1,2tje

SwaY | 05-03-09 | 15:41

SwaY | 05-03-09 | 15:38
Eensch !

Rammstein | 05-03-09 | 15:39

Bier-Sexueel | 05-03-09 | 15:19
Ja, dat klopt inderdaad.. ik koop iets wat ik al heb zodat ik bijvoorbeeld de volgende keer weer een nieuwe cd kan verwachten van de artiest die doordat ik zijn cd koop inkomsten heeft.
@ seven
Ik denk niet dat desbetreffende artiesten graag hun bankrekeningnummer bekend maken..
.
Verder ziet de originele cd collectie er steeds interessanter uit na een aantal jaar..

SwaY | 05-03-09 | 15:38

Ja he, want volgens brein is 1 download = 1 gemist verkochte album. Leuk als de autohandelaren ook zo denken. Iedere auto die gejat word verliezen wij geld aan !

Anarki | 05-03-09 | 15:38

Ik weet niet eens wat het betekent allemaal. Heeft het iets met computers te maken?

Jaap de Paap | 05-03-09 | 15:37

PS voor downloaden betaal je al via de heffing op je blanco data dragers.. of je nu wilt / download of niet..

seven | 05-03-09 | 15:37

Iemand enig idee hoeveel van de 18 euro! die ik voor een cd betaal daadwerkelijk bij de artiest terechtkomt en hoeveel er naar de platenmaatschappij gaat? Heb me ooit eens laten vertellen dat er een euro of 4 voor de artiest is, maar dit weet ik dus niet zeker.
Afgezien van dat vind ik 14 euro voor een dvd (=film van vhs-kwaliteit, maar zonder ruis) en 18 voor een cd (minder volle sound dan vinyl maar zonder ruis) veel te duur.

Als ik alle cd's die ik origineel heb gekocht ook nog eens download om ze bv af te spelen in de computerkamer zonder telkens een shitload aan cd's mee te sjouwen, ben ik dan illegaal bezig?

Alfred E. Neuman | 05-03-09 | 15:35

Als ik een film wil zien koop ik die. Muziek koop ik nooit, heb daar internetradio voor. Maar het downloaden van een film en de kans op een misser is me teveel gedoe. En een film kost vaak niet meer dan 5 tot 10 euro. En je kunt ze al krijgen voor 2 euro ook. Bepaalde films wil ik in de bioscoop zien.

flinkescheet | 05-03-09 | 15:35

@Neiltwo2 | 05-03-09 | 15:29
Welke nieuwsgroepen site raad je aan?

Volidioot | 05-03-09 | 15:35

Hoe veroorzaak je internet2? Door internet1 systematisch te slopen, af en toe wat kabels opblazen, en ja dan gaat het langzaam maar zeker richting internet2. Niets anders dan elektronische spookterreur aka false flag e-terror online, een online 9/11 *internet2 is an inside job too*. En Big Brother is watching Youtube too *Microsoft is trouwens hard bezig Google proberen klein te krijgen, Google is een probleem voor Big Brother*. Gelukkig komt Powned eraan, nu nog een eigen Interned *Powned als provider voor 5.72 euri maand?*.

Beertje Colargol | 05-03-09 | 15:35

gewoon de hash checken voordat je zooi binnenhaalt.

daskapitalist | 05-03-09 | 15:34

Ik MOT geen spareribs en het IS nog geen 16.00 geweest. Of staat de servert in Ipswich?

Volidioot | 05-03-09 | 15:34

Daarmee geef je als industrie toch al aan dat je die strijd nooit meer kunt winnen.
Maar evengoed torrent is voor lutsers: er zijn veel snellere, veiligere en schonere alternatieven te vinden op het web.

Lt. Postmortem | 05-03-09 | 15:32

SwaY | 05-03-09 | 15:02
Je kan ook direct een kwartje overmaken aan de artiesten en schrijvers zelf, houden ze er 10 x meer over dan als het via de aankoop van een dvd / cd gaat.

seven | 05-03-09 | 15:30

torrents, wie doet dat nog :P haha
gewoon 3 mb/s downloaden met nieuwsgroepen, niet uren wachten tot de torrent eindelijk de 500 kb/s haalt

Neiltwo2 | 05-03-09 | 15:29

Is GS zo auteursrecht-hielenlikkend dan? De auteursrechten op allerlei kunst zijn geformuleerd in 1913, vóór "den grooten oorlog" dus, toen rijpende kazen bijna een snelheidsovertreding begingen. I can't get no satisfaction, uitgebracht in 1965 zal nog 70 jaar na de dood van Mick Jagger auteursrechterlijk beschermd zijn. Goed voor z'n kinderen die naar de duurste scholen van de wereld gingen, de duurste dokters en de duurste afkickcentra van de wereld inschakelden en whatnot... Doe eens herschrijven, die auteursrechten, en torrentsites bestoken met valse bestanden is gwn even erg als slechte kogels leveren voor een vuurwapen. Of ga je de vuurwapenfabrikant beschuldigen van alle moorden die gepleegd zijn met het merk dat hij produceert?

Serge d'Asperge | 05-03-09 | 15:28

Never.
Yeargh, I shall sail the seven ISP's forever, but I shall not hoard my treasures, they will be available to any and all.

Modderkip | 05-03-09 | 15:26

Is het strafbaar om een neptorrent te downloaden? Of is het enkel om je te naaien?

quadtuning | 05-03-09 | 15:25

Torrents is zo passé

basset hound | 05-03-09 | 15:22

SwaY | 05-03-09 | 15:02
Is dat niet het toppunt van gezonde logica? Waarom moeten wij iets kopen waarvan we niet weten of het goed is? Is toch totale rip off! Ik doe hetzelfde, eerst kijken dan kopen *nooit iets koopt*

Stroopdoos | 05-03-09 | 15:22

Hmmm, nog nooit een slechte torrent gehad ....

DannyV | 05-03-09 | 15:20

als ik zo mijn centen moest verdienen zou ik me eerder nog aan melden bij de nsb.... laat mij maar maximaal downen met usenet .... torrent is toch al oud nieuws

bluemini | 05-03-09 | 15:20

Ga wat zinnigs met je leven doen... ipv zo'n 'nsb-baantje'

michzelluf | 05-03-09 | 15:20

SwaY | 05-03-09 | 15:02
Dus je gaat iets kopen wat je al hebt?
*niet snappen doet*

Bier-Sexueel | 05-03-09 | 15:19

Leiphuizen, ik ben onschuldig en werp dus die steen. Echter download ik al jaren via torrents maar omdat dat niet illegaal is in nederland kan ik nog veel meer stenen werpen en doe dat graag in de richting van een Brein of een SENA. Wanneer hebben die gasten nou es door dat het downloaden van films en mp3 meuk juist de verkoop stimuleerd. Gaat daar nog iemand onderzoek naar doen en groot in het nieuws brengen?

HenryHackit | 05-03-09 | 15:19

Vroeger had je mensen die werkten bij de plaatselijke electricitetis maatschappij.. en die controleerden dan stiekem bij het meterbezoek of je stiekem niet een hond had..

Jacobus Creutzfeldt | 05-03-09 | 15:16

Orange boombier?

winterpeen | 05-03-09 | 15:16

Kan Brein niet eens achter Marktplaats verkopers aan gaan.
Daar zitten de criminelen die downloaden de films en software.
Meestal nog eens wat een ander heeft gemaakt(pliek en zo).
En verkopen het weer door ,das pas piraterij als je iets illegaals gaat verkpen voor eigen gewin.
torrents en P2P is uitwisselen zonder gewin aan elkaar.

Voor de rest lekker blijven downloaden.

Zo nu eerst eens een bruine Rotterdammer uploaden

Jaapioooo | 05-03-09 | 15:14

@ wiip | 05-03-09 | 15:07
Mooi stripje, goed voorbeeld.
-
@ Bluto Blutarsky | 05-03-09 | 14:57
... de secretaresse met drie dolle negers ... +1

Heau even | 05-03-09 | 15:12

Gelukkig zijn we allemaal onnozel.

winterpeen | 05-03-09 | 15:12

Is uitlokking niet verboden?

Koops | 05-03-09 | 15:12

Grappig daar haal ik ook altijd me hardwerkende niets kostende Indiërs vandaan LOL

RechtsTuigje | 05-03-09 | 15:10

Stichting brein: 99% voor onze eigen toko, een procent naar de artiest als excuus om te blijven bestaan..

seven | 05-03-09 | 15:10

doe eens doodmaken

stampkonijn | 05-03-09 | 15:09

Offtopic.

Die spare rib reclame loopt niet goed jongens. Kijk maar naar de eerste regel van de reclame, en de tijd dat ik dit post...

Maserati | 05-03-09 | 15:08

Dit gaat mijn pet te boven.
Ik ben blij dat ik mezelf werk geef.

Teun van het Tuinpad | 05-03-09 | 15:08

Je kan het ook gewoon niet doen, gewoon omdat het kan.

Fietsventieldopjert | 05-03-09 | 15:08

En dat mag juridisch gewoon wel...?
Zit the piratebay afgelopen dagen in het strafbankje, als technisch ondersteunend, en worden op deze manier mensen gecharterd.
Het wordt tijd dat de oude media eens een nieuw businessmodel maken.
En het wordt tijd dat ze ophouden met de bewering dat elke download 1 op 1 een verkoopverlies zou zijn....
net als dit plaatje:
www.chicadelatele.com/wp-content/uploa...

wiip | 05-03-09 | 15:07

Ben ik blij dat de meeste torrent sites hier al voor behoed zijn, vaak genoeg staat er bij de comments of het een goed/slechte dan wel niet fake/nietfake film is, dus tja, zie het probleem niet echt

D.A.N.O. | 05-03-09 | 15:07

Waarom download je illegale DVD's??

Omdat de originele altijd beginnen met een propagandafilmpje van de NSDAP, uhhh BREIN. Niet weg te zappen, gewoon verplicht kijken.

luthor | 05-03-09 | 15:07

Wie download er nou ook Torrents
Als je Usenet download dan download je op de maximale snelheid die je verbinding aankan en als je een goeie hebt kan je SSL instellen waardoor alles naar onleesbare gegevens word omgezet en daardoor niet getraceerd kan worden

Hit | 05-03-09 | 15:05

Spareriblijn gaat iedere dag een uur te vroeg af. Miss tijdzone ff bijstellen?

Ultra Rebel | 05-03-09 | 15:04

Als jullie maar van de newsservers afblijven vind ik alles best!

jemoeder! | 05-03-09 | 15:04

Wil de gene die niets illegaals op zijn pc/laptop heeft staan op staan?
Zij die onschuldig zijn werpe de eerste steen.
*start torrent downloader*

Leiphuizen | 05-03-09 | 15:03

Iek niet snap.

Superior Bastard | 05-03-09 | 15:03

Ik doe altijd eerst downen en als het dan goed is koop ik het orgineel. Ik vind wel dat we moeten blijven supporten..

SwaY | 05-03-09 | 15:02

Torrentz met PowNed meuk erin zekert?

Bosdokter | 05-03-09 | 15:02

Brein doet zijn naam echt geen eer aan, wat een n**bs.

Frappant | 05-03-09 | 15:01

Jullie hebben echt niks beters te doen he? Ga leden werven ofzo...

Fietsventieldopjert | 05-03-09 | 14:58

Afgezien of Brein enzo fake torrents upload, is het een algemeen bekend gegeven dat de opsporingsclubjes slechts naar de bestandsnamen kijkt. Materiaal wordt niet gedownload en bekeken....

Dus als je je amateurvideo waarbij je de buurvrouw voor een spiegel uitwoont online zet met de naam "Mirrors HDTV 1080p" of als Drs. G Flater de video van de secretaresse met drie dolle negers onder de naam "the office HDTV" perongeluk shared, kans is groot dat er een abuse rapportje naar binnenrolt bij de provider.

Bluto Blutarsky | 05-03-09 | 14:57

Weet zeker dat de gemiddelde brein medehackerT zich net zo schuldig maakt aan illegaal downloaden als de gemiddelde NLer, vuile nsb'ers

Deepeasy | 05-03-09 | 14:56

een FREElancer is geen FREEloader!
wat schuift dat in $$$ stelletje uitnemers?

mickeyD | 05-03-09 | 14:54

Lol wat een sukkels.... checksum file hashing....... toedeloe met je fake shit

ServerGenius | 05-03-09 | 14:54

Ik plaats ook vaak fakereaguursels op geenstijl. Mensen denken dan dat er iets interessants in staat, terwijl dat helemaal niet zo is. Deze bijvoorbeeld.

Toine Rorije | 05-03-09 | 14:53

@ JAroen
goed bezig...

Ketsmaf | 05-03-09 | 14:50

Gaat zich aanmelden!

Hahaha, comment:

I am into torrents for yrs. Use them to dnload movies,games and what not. Will give you a professional quality work.

Marko Borsatan | 05-03-09 | 14:50

daarom ook dc++ :) retesnel, goede kwaliteit en veeel meer keuze. fakefiles bestaan daar niet want dat is direct ban..

Abugreip | 05-03-09 | 14:50

Ik zoek ze altijd, makkelijke manier om porno te downloaden zonder dat moeder de vrouw mee kijkt...

Curse of the Scorpio | 05-03-09 | 14:48

GS die medewerking aan Brein verleent, freaky

Bluebook | 05-03-09 | 14:48

@Boer Harm uut Twente | 05-03-09 | 14:36
"You wouldn't suck Tim Kuiks dick, you wouldn't fuck him up the bottom, you wouldn't rim him either."

J.N. de Kabelpen | 05-03-09 | 14:47

Wat Brakke Obama | 05-03-09 | 14:34 zegt.
@Geenstijl
Gaan jullie dan ook wat aan die prijzen doen van die kut dvd's ?!?
14euro voor een b film
32 euro voor een blue ray.
O wat zijn we lekker rebels. dit is echt GEEN HOLLANDS, maar geen stijl is het zeker.

Willem de Reiger | 05-03-09 | 14:46

Als je de Stichting Brein kan naaien, moet je dat vooral niet nalaten. Ik zou zeggen, neem die baan en doe er iets nuttigs mee. Houdt kinderporno tegen, of zoiets.

Sputtermuts | 05-03-09 | 14:46

Die Breingasten en andere subsidie-nsb-clubjes zijn niets anders dan een zielige poging de vooruitgang te stoppen onder het mom van inkomstenderving. Er wordt genoeg verdiend in de entertainment business en dankzij het www breken er steeds meer bands en artiesten door die anders onopgemerkt zouden blijven. Dezelfde bands en artiesten verdienen nu grof geld in de muziekindustrie dus wat de neuk is die probleem swah.

Bier-Sexueel | 05-03-09 | 14:46

@Akabei
Zo briljant ben ik nu ook weer niet, usenet m.n. sabnzbd downt met de maximale bandbreedte, en bij torrents ben je toch een beetje afhankelijk van de upload snelheid van de seeder.

@zum kotzen
Daarom kijk ik altijd eerst op FTD of openFTD in de comments en dan zie je het wel.

TheStef | 05-03-09 | 14:45

goeie manier om iemands compu vol pr0n te spammen. viezerds van Brein.

superjan | 05-03-09 | 14:45

@piesvlek | 05-03-09 | 14:38 en toch gewoon terug blijven komen hé....

Cryonic Devil | 05-03-09 | 14:44

Ik kan me herinneren dat alleen al de opbrengsten van The Dark Knight een aantal weken geleden het miljard overschreed, dus volgens mij valt het allemaal nogal mee..

Slim-Brunetje | 05-03-09 | 14:44

Er zijn ook gewoon plaatsen waar het wel allemaal veilig is :) *kuch* FTD *kuch*

Whispo | 05-03-09 | 14:43

"35% van de in Nederland in omloop gebrachte beeld- en geluidsdragers is illegaal. Dat zijn 33 miljoen stuks met een straatwaarde van 176 miljoen euro oftewel 16% van de totale markt. Stichting BREIN schat de schade door downloaden van illegale bestanden op minimaal hetzelfde bedrag. Dit brengt het geschatte verlies aan inkomsten voor de muziek, film en interactieve software industrie in Nederland op meer dan 350 miljoen euro." aldus brein...
M.a.w er blijft nog meer dan genoeg hangen aan de strijkstok.

Brakke Obama | 05-03-09 | 14:42

Nee dank u. Downloaden roeleert grote tijd.

JosVerbeek | 05-03-09 | 14:42

Beetje kansloos. Al sinds ik het downloaden van muziek ken enzo zijn er van die eikols die een beetje mijn platen verpesten. Allemaal lelijke live versies of weer die kill die zegt: I did not have a sexual dingetje. Nou dat dus! Ben echt klaar met die hoaxerts daarzo! Weggejorist!

Hoeksteen | 05-03-09 | 14:40

@TheStef | 05-03-09 | 14:33

Usenet wordt momenteel overspoeld met virusmeuk met namen als 'Call of Duty 5 keygen' of 'Windows Vista premium'.

zum kotzen | 05-03-09 | 14:40

NSB baantje van overheidssubsidies...

da wizard | 05-03-09 | 14:39

Lol @ boer harrum,
Maar als je gewoon de originele uploader opzoekt en alleen zijn bestanden download kom je geen nepperts tegen. Beetje kansloos van hollywood dus.

Ha! | 05-03-09 | 14:38

Ik ben benieuwd wat jullie straks allemaal zelf verzinnen als omroep. Want op iets anders dan pesten en treiteren kan ik jullie niet betrappen. Maar oh oh, als Geen Stijl zelf wordt gepest.

piesvlek | 05-03-09 | 14:38

Ga anders wat nuttigs doen met je tijd ofzo...

GrijpStuivert | 05-03-09 | 14:38

@TheStef | 05-03-09 | 14:33
Dan doe je toch iets fout, want doorgaans gaan torrents net zo snel als je maximale bandbreedte toelaat.

Akabei | 05-03-09 | 14:37

Ik wil best betalen voor DVD's, maar omdat ik graag de vervelende niet doorspoelbare filmpjes van Stichting Brein vermijd, ben ik toch maar gaan downloaden.

Boer Harm uut Twente | 05-03-09 | 14:36

Wow Uberbaantje!

Lepo | 05-03-09 | 14:36

Daar kan je mooi de blitz mee maken in de kroeg wanneer je in gesprek bent met die ene leuke kerel/meid.

d3lph | 05-03-09 | 14:36

Ik kijk wel eens naar MTV-cribs en zo te zien hebben al die zielige acteurs en zangeresjes nog centjes zat. Zolang ik geen zeven Bentleys en 23 badkamers heb blijf ik mijn zuurverdiente centjes dus nog altijd uitgeven aan andere dingen dan cd's en films. Lekkerpuh.

Slim-Brunetje | 05-03-09 | 14:35

@ Ketsmaf...
doe es goed www.watbenjedan.com/
voor deze keer omdat je nog een babyface hebt!

JAroen | 05-03-09 | 14:35

Het proces tegen TPB is dus eigenlijk dat de entertainment industrie de toegang tot TPB wordt geweigerd? TPB heeft een goed trackrecord dat dergelijke meuk van haar site wordt verwijderd...

*lichtje branden gaat*

@Ketsmaf: spamheor...

erem | 05-03-09 | 14:34

zijn dat nu internet-NSB'ers?

Brakke Obama | 05-03-09 | 14:34

Op een private-tracker staan geen fake torrents.

Akabei | 05-03-09 | 14:34

Laten ze maar doen, Torrents zijn mij te langzaam, ik zweer bij Usenet en FTD

TheStef | 05-03-09 | 14:33

Ach, daarom heeft Isohunt ratings. Gewoon alle groene comment torrents pakken. Die worden op een bepaalde manier gechecked op axxo gehalte ;)

ConfuZor | 05-03-09 | 14:33

Goed gedaan Ketsmaf, heel toepasselijk ook.

John McClane | 05-03-09 | 14:32

-weggejorist-

Ketsmaf | 05-03-09 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken