Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Obama toch gewoon foudt

failobama.jpgSee if we care. Maar een vinger poken in het oog van de Obama-sekte is altijd leuk. Hier gaan we: Obama heeft een achterkamertjesdeal gemaakt over Guantanamo. Meneer de president heeft stiekem afgesproken dat terreurverdachten die mogelijk ontzettend onschuldig vastzitten in Guantanamo Bay, geen ENKEL recht hebben. Ze hebben geen recht op een eerlijk proces, ze hebben geen recht om zichzelf te verdedigen. Dit is na de sneeuwbalaffaire nu al het tweede bewijs in korte tijd dat Obama=Evil. Wil je weten waar jij staat in het grote Obama-yes-we-can debat? De grote test of jij nog in Obama gelooft is gewoon weer even naar dit liedje luisteren. Krijg je huilie-neigingen? Dan geloof je nog. Krijg je kromme tenen, irritaties, jeuk? Dan is het Obama-feestje in je hoofd voorgoed voorbij...

Reaguursels

Inloggen

hij kan niet anders denk. Hij moet ze wel berechten, want Europa is niet bereid om die 200 plus wat verdachten op te nemen, zeker een land als frankrijk niet. En het lijkt me niet erg slim om nu inmiddels verzuurde verdachten zomaar de wereld in te sturen. Guantanamo heeft in principe alleen maar nog meer extreem gevaarlijk denkenden van deze personen gemaakt

paardenrimmer | 24-02-09 | 13:19

amerika blijft altijd een vies land vol vieze mensen, zelfs al zet je een president neer wiens voorouders slachtoffers waren van die idioten.

flrpt | 24-02-09 | 11:07

Ik zag Obama laatst al raaskallen op CNN over het koolzuurgas lulkoek verhaal met duidelijke referentie naar all Gore.
Een paar dagen geleden meldde men ook nog eens met droge ogen (erg knap trouwens) dat ie het begrotingstekort wil halveren van 1.2 triljoen naar een 520 miljard in 2013 en tegelijkertijd heeft ie er een "economic stimulans package" doorgejast van een 783 miljard (cijfers zullen waarschijnlijk niet helemaal kloppen, maar soit)
Iemand moet Obama toch eens uitleggen hoe dat nou zit met positief en negatief.
Misschien wel een ideetje voor Bos ? Ik zie hem ertoe in staat.

said_fred | 23-02-09 | 22:02

Helemaal gelijk over Guantanamo; maar voor de rest: Waarom geen commentaar over de door Obama verlengde werkloosheidsuitkeringen? (Sommige Republikeinse gouverneurs weigeren dit geld aan te nemen, strookt niet met hun Republikeinse opvattingen. Da's natuurlijk gefundenes Fressen voor de Democraten...). Waarom lees ik hier niets over de miljoenen kinderen die nu, of zeer binnenkort, zogverzekering hebben en eens naar de dokter kunnen zonder acht a twaalf uur in de rij te staan in de 'emegency room' van hun plaatselijke, bijna failliete, ziekenhuis.
En blijkbaar vindt de gemiddelde GS-lezer klaarblijkelijk dat de bail-out van een paar miljoen huiseigenaren zinlze hype. Stom dat ze die hypotheek zijn aangegaan; laten verrotten is een beter alternatief?
Nee, we draaien hier best lekker met Barack Hussein (O my god, he's a hijg... hijf.. moslim!!) Obama.
Met andere woorden: Lees eens een krant, krijg eens een beeld wat er precies gaande is hier.

NewYorker | 23-02-09 | 21:59

Krijg er geen stijve van... That's a good thing, right?

Nietvoordekat | 23-02-09 | 19:45

Hallo, het gaat over de afghaanse gevangene in Afghanistan. Natuurlijk vallen die niet onder de USA constitution.

antizanic | 23-02-09 | 18:38

Obama feestje is er nooit geweest. Wel enige hoop. Die was al weg voor de verkiezingen. Obama is de zoveelste majonet van het systeem.
Uit het feit dat er zo weinig comments zijn gemaakt bij dit topic maak ik op dat de meeste mensen het geen hol interesseert. Of ze houden niet van politiek, dat kan ik volgen. Of ze houden van Obama en steken hun kop liever in het zand.

Dirk Zijn! | 23-02-09 | 18:34

Obama moet veel van zijn lijstje schrappen. Het gaat slecht met hun economie. Als ze klaar zijn met hun huizencrisis.. krijgen ze nog de creditcardronde. Dan pas zijn ze er een beetje doorheen. Die plannen van Obama zijn op dit moment niet zo haalbaar.

Misschien hier nog een kapitaalinjectietje voor ING. Van alle spaargelden moest ING in iedergeval 55% daarvan investeren in de Amerikaanse huizenmarkt.

mememe | 23-02-09 | 17:22

Ik snap dat media-gejank om GB niet hoor.
Dat sluiten van GB was een grote imago-campagne, om zowel het volk als de allianties te paaien. Iedereen die niet extreem naief is, kon dat op z'n vingers natellen. Meer marketing dan inhoud, om het simpele feit: wat te doen met de gevangenen? Dat Amerika die niet allem:aal kan en wil vrijlaten was te verwachten. In plaats van dat de media meteen deze conclusie trekt en hier iets over schrijft, of nog beter, 'onderzoek' naar doet (want stel ze komen in bv CIA kampen... gaan ze daar nou echt iets op vooruit? worden ze daar minder gemarteld? krijgen ze daar dan ineens wel een rechtzaak?). Maar neee.... ze gaan eerst braaf met de overheid mee hosanna lopen roepen en dan nu lopen huilen. Kom op zeg...

Ja die ja | 23-02-09 | 17:09

Ik vind dat liedje gewoon verwarrend, dus sowieso niet mooi. In Obama zelf heb ik soms ook mijn twijfels, het is heel moeilijk in te schatten of ze nou doen alsof, of dat ze gewoon de perfecte presidenten zijn. Ik vind wel dat als ze dan ook maar één foutje maken dat de wereld er dan al weer genoeg van heeft, ik geef toe Bush was fout maar hij was niet zó slecht want hij heeft het land wel staande gehouden, hij heeft ook een hoop rotzooi achtergelaten die we nu aan het herbouwen zijn. Daarbij is het ook een heel moeilijke start voor Obama omdat we midden in een krediet crisis zitten. Ik weet niet wat we ervan moeten denken maar we kunnen nu niet anders dan op hem vertrouwen.

xIsaaa | 23-02-09 | 16:24

Randy Marsh denkt heel anders over Eaubamaa.

Buffell | 23-02-09 | 15:18

@ van maerlant + tironin:
jullie zijn veel leuker dan het eigenlijke topic van stripverhaal GS.

Dit is nu een prachtig voorbeeld hoe discussie leidt tot wederzijds begrip. Kan menigeen nog eens wat van leren.

Echter, op het gevaar af om a la GS te poken, ik zou het houden bij "kiezen tussen twee kwaden" en punt. Obama is ook maar een marionet van CFR (Council of Foreign Relations) welke de echte regering is, achter de gordijnen weliswaar.
Het zou mooier zijn als GS (maar dat is een maatje te groot vermoed ik :) ) echt ging onderzoeken waarom Obama de president mocht zijn. Het CFR bestaat uit voornamenlijk vrijmetselaars maar ja, ook binnen de vrijmetselarij heb je verschillende (politieke) stromingen. Zo is het bijv. verdacht dat Lehman Brothers (een bank die heel veel particulieren bediende) zo plotsklaps omviel terwijl deze uitmaakte van het Rothschield imperium. Moest dat zo zijn zodat de 'gewone man' die zich ineens met een financiele strop geconfronteerd zag, meer hoop had bij de woorden van Obama?
Enfin, Obama is gewoon iemand die graag wil meedoen met het 'Monopoly' spel waarmee deze elite de wereld vormt naar eigen goeddunken.
Uiteraard weet ik het ook niet; het zijn en blijven alleen vermoedens.

Locos | 23-02-09 | 13:59

tsjaa had Weesie maar 1 % van het charisma van Obama...
*niet naar ledentellert kijken durft*

kaasfondue | 23-02-09 | 13:20

@van maerlant
Ok, duidelijk. Ik vond juist het omlaaghalen hier op GS wel weer een keertje genoeg. Maar we zijn elkaar aardig tegemoet gekomen in het midden verder.

tlronin | 23-02-09 | 13:15

Obummer

VinZ76 | 23-02-09 | 13:11

Guantanamo als in pizza guantanamo?

Von Flokkenstoffen | 23-02-09 | 13:07

-weggejorist-

kthxbai | 23-02-09 | 12:55

Europa nu... OBAMA ... als de Messias

van Maerlant | 23-02-09 | 12:52

@tlronin

Nog vergeten: of weldenkend Europa nu als de Messias of als het minste kwaad ziet, voor jou het laatste, voor mij het eerste, zullen we het wel oneens blijven. Ik vond de verheerlijking kwalijke vormen aannemen.

van Maerlant | 23-02-09 | 12:52

tlronin | 23-02-09 | 12:26
Ik vatte 'wel gaarne voor jezelf blijven denken, vrind' op als 'je laat Hoxha het denkwerk voor je doen', 'kay?
.
Ik schaar mezelf niet bij weldenkend Europa en voel me door die constatering niet naar omlaag getrokken - wel integendeel.
.
Dat Amerika hier en nu beter af is met Obama als minste kwaad zou best wel eens waar kunnen zijn. Ook over Wilson lijken we zowat hetzelfde te denken. Je 'biecht' over de doodstraf tenslotte: voorwaar respect. Naar mijn mening ben je lang niet de enige die daar met een dilemma worstelt; zelf herken ik me er ook in. Zoals wel meer bepalingen uit als universeel bedoelde conventies lijkt ook die wat betreft de doodstraf in de verruwde samenleving niet schadevrij. Dat er hopeloze gevallen zijn zullen alleen therapeutisch hardnekkige psychiaters ontkennen. Teer punt is die 100% zeker in combinatie met het aantal: op een gegeven moment ga je daar onvermijdelijk in de fout. Of die opweegt tegen de 'zegen' van de 'terechte' executies - want dat zijn het uiteindelijk - is voer voor nachtmerries. Zo komen we, ietwat tegen m'n zin, goddorie nog bij preventie uit. Kijk, 100% oprechtheid terug.

van Maerlant | 23-02-09 | 12:40

-weggejorist-

Stefan-Struve | 23-02-09 | 12:34

Obam is ook maar een zwarte man... ;-)

Brakke Obama | 23-02-09 | 12:31

Wat zijn nou weer ‘HuIIEnijgingen’ ? Buigend groeten met tranen in de ogen, ixie het even niet. Zal wel moeten wezen: Huilieneigingen, den ik?

JumboXL | 23-02-09 | 12:30

@van Maerlant (dacht dat je het kort zou houden haha)
Hoho, heb ik in mijn initiële post gezegd: "van Maerlant laat Hoxha het denkwerk voor hem doen"? Dat heb jij zelf zo opgevat, dus wie de schoen past trekt hem aan zou ik zeggen. Vervolgens: "veel zin in een discussie toon je niet". Over zwakteboden gesproken. Mij dan ook op woorden pakken daarna: "Verschrikking". Zwaktebod numero 2. Goed, volgt hier een rectificatie voor diegene die het ene reet kan schelen: "Van Mearlant heeft blijkbaar letterlijk gezegd dat Obama niet de messias is waarvoor hij door heel weldenkend Europa versleten worden." Wel grappig dat je jezelf dus niet bij weldenkend Europa schaart, ten eerste. Maar sorry das een beetje kinderachtig dat ik dit nu aanhaal om jouw als persoon een beetje omlaag te halen. Dus ten tweede even inhoudelijk op je statement. Dat vind weldenkend Europa naar mijn idee dus niet, het is in Amerika immers altijd kiezen tussen twee kwaden. En dan zijn we het beste af met Obama naar mijn bescheiden mening. De linkse mensen die Obama aanhangen zullen inderdaad nog eens naar zichzelf moeten kijken, daar zijn we het allebei dus bij deze over eens. Wat betreft Wilson, ik discussieer niet over frequentie. Ik had het over de inhoud. Wilson heeft goede dingen gedaan voor Amerika en die haalt Obama aan volgens mij. Verder was die Wilson een geloofsidioot, laten we het daarover eens zijn. Ten slotte wat betreft de doodstraf, als het je interesseert zal ik daar heel persoonlijk op ingaan. Ik zit wat dat betreft behoorlijk in dubio. Wie zijn wij als medemens uiteraard om over het leven van een ander te beslissen. En als je het al doet dan mag je wel voor meer dan 100% zeker zijn dat je de schuldige hebt. Maar... er zijn mensen op de wereld die met nog geen 20 jaar psychiatrie weer kunnen functioneren in onze maatschappij (denk aan de messentrekker in die Belgische creches) en dan is zo'n fataal spuitje toch best aanlokkelijk moet ik eerlijk bekennen. Ik ben ook hypocriet wat dit betreft, want als ze dan aan me zouden vragen of ik bereid ben het spuitje te geven dan zeg ik weer:"... Nee". Dat zou ik niet kunnen. There yah go. 100% eerlijkheid.

tlronin | 23-02-09 | 12:26

Hoxa, doe eens googlen op "EPA", Carol Browner en Lisa Jackson.

Ranja Drinker | 23-02-09 | 12:14

-weggejorist-

DeJaVu5225 | 23-02-09 | 12:04

tlronin | 23-02-09 | 11:50
Momentje: het 'ontkrachten'-spelletje ben jij begonnen, door te suggereren dat ik Hoxha het denkwerk voor me laat doen. Daarom de draad. Veel spoorzoeken moest je niet: ik gaf je netjes de uren aan. Goed, laat ik het kort houden want veel zin in een echte discussie toon je niet. Ik stel nergens dat Obama een verschrikking is en heb dat ook nooit gesteld. Die 'lekker meeroepen met' is dus wat kinderachtig, een zwaktebod zeg maar. Wat ik aankaart - als ik mag - is 1. dat Obama NIET de Messias is waarvoor hij door weldenkend Europa versleten wordt (da's nog iets heel anders dan zeggen dat hij een verschrikking is) en 2. dat weldenkend Europa zich aan hypocrisie bezondigt, omdat zijn standpunten, gemeten naar Europese maatstaven, behoorlijk tot erg rechts zijn. Meer dan de figuur van Obama stoort mij dat schijnheilige, en inderdaad komt daar de huidskleur om de hoek kijken. Het geval 'Wilson' - die hij vaker aanhaalt dan jij gezegd wil hebben - illustreert én punt 1 (een theocratische kijk op de buitenlandse politiek is nog altijd niet de dada van links, al lijkt het dat we daar op af stevenen) én punt 2 (schijnheilig, een white guy zou erop 'gepakt' worden) en is daarom relevant. Grappig vind ik dat jij meegaat in z'n pro-doodstrafstandpunt en ik niet, maar dat is natuurlijk je goede recht.

van Maerlant | 23-02-09 | 12:03

as all in and from the usa. Hypo.

Iwmac | 23-02-09 | 11:59

@van Maerlant
Jeetje, moet ik nog gaan spoorzoeken ook. Tuurlijk lees ik je reacties voor het eerst. Ik snap niet precies wat je van me wil. Moet ik elke reactie van jou in het verleden ontkrachten? Weet je wat? Ik doe aan je spelletje mee. Goed dan:

Je reactie op 20:57... Wat wil je hier nu zeggen? Je pakt twee meningen die de beste man zijn aangedaan en verwacht dat we daar allemaal over moeten vallen? Nou, ik ben het
ook niet eens met meer mensen in Afghanistan en toevallig wel met de doodstraf. Zullen we al zijn punten stuk voor stuk doornemen? Lijkt me gezellig.

Je reactie op 21:48... Wederom een nogal gekleurde poging om Obama in een bijzonder negatief daglicht te zetten. Die ene keer dat Obama zich beroept op Wilson (want hij doet
dit niet stelselmatig) spreekt hij over een aantal positieve zaken die Wilson op poten heeft gezet en niet over hetgeen wat jij nu aanhaalt. Dus het verband ontgaat mij volledig.
Daarbij wil ik wel even aanhalen dat Amerikanen sowieso erg overtuigd zijn van het feit dat Amerika het land van god is, dus dat weten we allemaal al. Wat dat betreft is elke Amerikaan als idioot te bestempelen. Beetje een open deur van je.

Je reactie 21:59 is eigenlijk een sommatie van alles wat je eerder aan hebt gehaald. Het is inderdaad komisch te noemen dat links Europa een man steunt die voorstander is
van de doodstraf, daar zal ik met je in meegaan.

Maar wat bij mij het verkeerde keelgat in schiet is het feit dat je me probeert af te schilderen als naïve ("dan is je nieuwsconsumptie eerder beperkt te noemen"), terwijl de enige naïveling van ons twee jij ben blijkbaar. Lekker meeroepen met de meute wat een verschrikking Obama wel niet is. Het kan zijn dat je het serieus niet eens ben met zijn standpunten, maar je redenatie is nogal schraal te noemen.

tlronin | 23-02-09 | 11:50

ik stond altijd al in het "overdrijf goedverdoeme niet zo, hij moet zich eerst bewijzen" kamp..... maar goed ook

DenLangel*l | 23-02-09 | 11:37

Obama yomama. Alle presidenten van Amerika sinds Kennedy zijn marionetten van een en dezelfde elite, check Bohemian Grove (mongeaulen houden rituelen als 'cremation of care' *sick*) En Osama bL is de grote boogieman, de grote b b bbangmaker (duivelse variant van janklaasen)

Beertje Colargol | 23-02-09 | 11:36

Sinds wanneer konden krijgsgevangenen dan naar de rechtbank van het land dat hen gevangen houdt? Het wordt tijd dat het verdrag van Genève word uitgebreid met het fenomeen verzetsstrijders. Het is toch belachelijk dat het zomaar kan dat een ondergrondse weggezet wordt als terroristenclub? Die Deutschen noemden het Nederlands verzet in WO II ook terrorisme. Wat de politieke achtergrond van opstandige leden van een volk ook mag zijn, verzet tegen gewapende buitenlandse inmenging in binnenlandse aangelegenheden is een legitieme strijd. Het verdrag voor de rechten van de mens maakt dan wel weer duidelijk hoe die verzetsstrijders beoordeeld moeten worden voor het geval dat ze van het type Taliban zijn.

F. von Zeikhoven | 23-02-09 | 11:34

iemand melde me ooit t volgende:
Als een verkozen president van amerika zich de eerste dag in t witte huis zetelt, er een aantal ECHTE wereldleiders op visite komen. Deze laten de nieuwe president een video opnamen zien van de moord op JFK die nog nooit iemand gezien heeft.... vervolgens wordt er aan gegeven wat de president mag gaan doen in zijn loopbaan als nieuwe president.
Menselijke Politiek =evil

ICallSoWhat | 23-02-09 | 11:26

Als een voorgaande president een reeks beslissingen heeft genomen die op zijn lichtst gezegd 'de grenzen van de wet opzoeken' dan is het oingedaan maken daarvan geen kwestie die helemaal vlekkeloos kan gebeuren.
Da hoofdbelofte was Guantanamo dicht en als er juridische complicaties zijn (en dat is zeker het geval) dan kan de oplossing niet zonder concessies zijn.
Hoxha, leuek poging Obama te dwingen tot fundamentalisme maar flauw en goedkoop. Zo gaan we de week niet in.
Ga toch een fijne editorial voor Geert doen! Kan niets mis mee gaan.

Einde van de Domheid | 23-02-09 | 11:25

fappefras | 23-02-09 | 11:03
Ik krijg ook de indruk dat de prof niet al te best is in zijn engels. Een groot deel van de reageerders hier zijn dat sowieso niet en slikken dit artikel toch wat te makkelijk

zakkenwasser | 23-02-09 | 11:18

wingload | 23-02-09 | 11:10\
*vult aan* gesteund door bijna de hele wereld inclusief de creatieve gemeenschap.
De aap komt uit de mouw is in die context nogal een bruinhemd opmerking. Niemand die regeert kan dat 100% perfect doen. Waar gewerkt word vallen spaanders!

Einde van de Domheid | 23-02-09 | 11:15

neigingen

mapex1977 | 23-02-09 | 11:12

U kunt kiezen:
1. Een half-dode ouwe man met een lekker wijf zonder ideeën.
2. Een flitsende dynamische slanke neger met een goed verhaal, iemand waar niemand van terug heeft, die door zelfs Fox wordt gesteund, aangevuld door een meneer waar verder niemand veel over wil praten.
Dit ging me ietsie te makkelijk. De aap komt langzaam uit de mouw...

wingload | 23-02-09 | 11:10

Nederland kan goed een beweging gebruiken die de kracht en het verlangen van het volk bundelt. Dat is natuurlljk wel erg tegen de agenda in van lieden die hun partij verlaten en vervolgens de gratis publiciteit gaande houden met relgedrag.
GS zou eens kunnen overwegen om te stoppen met meefietsen met die lieden.

Einde van de Domheid | 23-02-09 | 11:09

George Bush moet daarom ook asap president van de VS worden.
Of Sarah Palin.

Einde van de Domheid | 23-02-09 | 11:05

tlronin | 23-02-09 | 10:57

Op deze draad - o.a. om 20.57, 21.48, 21.59 - geef ik wat persoonlijke bedenkingen bij de verkiezing van Obama. Enkele ervan lees je vast voor het eerst. Je laatste zin schiet dan ook wat in het verkeerde keelgat.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/...

Als je werkelijk denkt dat GS de eerste was om de relatie 'hij is zwart dus is hij goed voor weldenkend Europa' te belichten, dan is je nieuwsconsumptie eerder beperkt te noemen. Dat GS aardig suggestief kan schrijven is een open deur.

van Maerlant | 23-02-09 | 11:05

@zakkenwasser,

Inderdaad wat een debiele pubers hier in de redactie zeg. Obama heeft FFS al een maand geleden een opdracht gegeven om Guantanamo dit jaar nog te sluiten! Hoezo dan een achterkamertjes deal over Guantanamo?

Het artikel in de link gaat over een gevangenis in Afghanistan. Die ze dan "Obama's Guantanamo" noemen. Het is ook vreselijk verwarrend allemaal.

Serieus als je er echt de ballen verstand van hebt en niet eens de moeite kan nemen om te lezen (of om behoorlijk Nederlands te schrijven) waarom schrijf je dan in vredesnaam stukjes waarin je net doet of je journalistiek bezig bent?

Ga je effe lekker ergens in een hoekje zitten schamen en haal dat "Prof" ook even fijn van je alias.

fappefras | 23-02-09 | 11:03

@Illuminator
Thnx.

@van Maerlant
Ja, ik stel die opmerking dus graag ter discussie. Waar kwam dat opeens vandaan? Ik denk namelijk eerder dat het merendeel Obama zag zitten vanwege het feit dat hij een democraat is en daadkrachtig overkwam. Volgens mij is GS namelijk de 1e die met suggestieve berichtgeving ons doet denken dat we niet op Obama mogen stemmen, omdat we dat toch alleen maar doen omdat hij zwart is. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het fantastisch dat GS ook McCain belichtte aangezien die linksche publieken enkel op Obama geilen, maar laten we eerlijk wezen... GS kan aardig suggestief schrijven, dus gaarne wel voor jezelf blijven denken vrind.

tlronin | 23-02-09 | 10:57

@Davinsie
Nee hoor is niks van waar je kan geweaun lid worden.

zooishettoch | 23-02-09 | 10:53

Artikel gaat over Afghanistan niet guantanamo. In Afghanistan is het nog oorlog. Er sterven zelfs nog Nederlandse jongens. Ik heb er geen moeite mee dat de gevangenen daar wat harder aangepakt worden.

zakkenwasser | 23-02-09 | 10:47

Tja, wat moet je met mensen in een oorlog die niet openlijk hun wapens dragen, geen uiterlijke kenmerken dragen en je in de rug aanvallen? En die hun nationaliteit verborgen houden omdat ze uit een ander land komen, enkel en alleen gekomen om een oorlog te voeren. Die ga je opsluiten anders dan het oorlogsrecht aangeeft omdat het ordinaire staatsloze criminelen zijn zonder ID.

cosmosluller | 23-02-09 | 10:43

tlronin | 23-02-09 | 10:31
Wat de huidskleur betreft: dat issue staat niet op zichzelf, de meeste reacties zijn terug te voeren op het feit dat hij door weldenkend Europa goed bevonden werd OMDAT hij zwart was. Wie maakt dan van huidskleur een issue?
.
Kyokushinkai | 23-02-09 | 10:32
Het gaat over het verschil tussen woord en daad. Het Guantanamoverhaal wordt afgezwakt, Clinton mag in China gaan vertellen dat mensenrechten ondergeschikt zijn aan economische relaties, en omwille van het strategisch belang van Turkije en de hand- en spandiensten van het land inzake Afghanistan wordt de Armeense kwestie gedownplayed: dààr gaat het over.

van Maerlant | 23-02-09 | 10:41

Even iets heel anders,,, ik hoorde gister dat GEENSTIJL 100% eigendom is van de telegraaf.

Mijn gevoel van objectiviteit heeft me tijdelijk in de steek gelaten!! Als dat waar is (waar ik nog niet van overtuigd ben) twijfel ik of ik nog wel lid wil zijn/worden van powned?? Ik heb afgelopen week mijn weekend abonnement op de televaag opgezegd vanwege het feit dat ze een omroep willen starten??

Ik baal hiervan Geenstijl!! Zijn jullie televaag?

Davinsie | 23-02-09 | 10:40

Het goede nieuws: Geenstijl zal itt. Obama wel consequent haar marketing-rap nakomen en al haar bla-die-bla die ze momenteel uitschreeuwt om zóó graag op televisie te mogen (vernieuwen)!

Wie zet in op het beloofde nwe. televisieland?

DZJohn | 23-02-09 | 10:38

-weggejorist-

Silent Bob | 23-02-09 | 10:37

Hoxha, het stuk in de Independent gaat niet over Guantanamo. Zoveel jaren in de GS redactie en nog steeds het Engels niet beheersen, ik geef het je te doen.

Levine | 23-02-09 | 10:37

Prachtig gedaan. Ik ben nog steeds fan.

Jan936359370 | 23-02-09 | 10:36

Okay mensen, generale repetitie.
Allen in koor;
Wir haben es nicht gewusst!

Fapje | 23-02-09 | 10:35

@tlronin | 23-02-09 | 10:31
You hit the spot!

Iedere persoon die in deze situatie zit, lees: de shit van wanbeleid oplossen, zal het moeilijk hebben, toch?

Illuminator | 23-02-09 | 10:35

Ik heb Geenstijl in al die jaren dat Guantanamo bestaat zich nog nooit 1 woord horen bekommeren om die gevangen daar. Maar nu Obama zich ermee bemoeit is het ineens wèl allemaal evil. Sterk staaltje oude politiek. Ik zie dit stukje dan ook als een bekentenis dat GS er behoorlijk naast zat met hun jarenlange Bush-afgoderij. Bush was als oprichter van Guantanamo dus toch ook gewoon evil, nietwaar GS?

Kyokushinkai | 23-02-09 | 10:32

Zal wel aan mij liggen. Maar net als elke leider maakt hij idd ook minder populaire beslissingen. Beetje naïve om te denken dat iemand 100% perfect is. Wel een dankje aan GS voor het belichten van de andere kant van de medaille. Maar ik denk nog steeds dat ik meer blij ben met Obama dan met McCain. Maar nogmaals, zal we te simpel zijn voor jullie verheven reacties. Ik vind vooral de reacties over zijn huidskleur getuigen van bovengemiddelde intelligentie.

tlronin | 23-02-09 | 10:31

Porrello | 23-02-09 | 10:22
nee GS stelt terecht vragen bij de hypcrisie van Obama. Huilie huilie doen over de rechten van terroristen voor de verkiezingen. Nu het probleem verschuiven naar o.a. Afghanistan en diezelfde huiliehuilie rechten ontzeggen. Daar gaat het om.

Isser | 23-02-09 | 10:30

HAHAHAHAH toch extra leuk achteraf gelijk te hebben, hehe, ik vroeg me al af waarom die Obama toch altijd +1 is bij die links mensen

johnboy | 23-02-09 | 10:30

Dus GeenStijl pleit voor betere rechten en omstandigheden voor terreurverdachten?

Porrello | 23-02-09 | 10:22

Blablablama, kan leuke volzinnen spreken maar voor de rest is deze clown net zeau als iedere andere president van de states.

QB (ja die.....) | 23-02-09 | 10:21

Ik heb de NEIGING om dit toch wel een dieptepunt in 6 jaar reaguurderschap te vinden.

The Evil One | 23-02-09 | 10:18

Obama zal net als iedere andere Amerikaanse president in de eerste plaats kiezen voor Amerika's veiligheid. Ook als dat ten koste gaat van derden. I don't care. Maar hopelijk houdt daarmee het naieve Obamagepijp door het oude Europa op.

LJBrinkhorst | 23-02-09 | 10:16

zovoklets | 23-02-09 | 10:04
Geen teid voor een reactie, moet de trijn pakken.

Strongman | 23-02-09 | 10:15

Lijkt me logisch dat ie ze geen proces geeft want dat wordt een gebed zonder einde natuurlijk. Heeft ie ook nooit gezegd dat ze een proces zouden krijgen. Als je die tyfuszooi van Bush op wil ruimen dan moet je soms een beetje praktisch zijn.

zooishettoch | 23-02-09 | 10:12

Nijgingen is over het algemeen fout (duh!), maar wordt gedoogd door de meeste spellingcontroles! Ik voel een complot.

DannydeK | 23-02-09 | 10:10

Negerzoen voor Obama, iemand? 't Wordt zo saai anders.

van Maerlant | 23-02-09 | 10:07

@Hox
Nijgingen?
Daar krijg ik nou kromme tenen van....

Kapitein Sjaak Mus | 23-02-09 | 10:05

Strongman | 23-02-09 | 10:01

Toch lief van de redactie dat ze eauk aan uw seurt denken?

zovoklets | 23-02-09 | 10:04

Hij is bruin, dus goed.

zovoklets | 23-02-09 | 10:03

Nijgingen????

Strongman | 23-02-09 | 10:01

Wel verrassend hoe snel die man verkocht is.

whitechocolateface | 23-02-09 | 10:01

Nog een paar weken en Obama valt Iran aan, opent een paar nieuwe guatanamo's en laat het begrotingstekort ongekende hoogten bereiken.

grote regelneger | 23-02-09 | 10:00

-weggejorist-

reik in frankreik | 23-02-09 | 09:59

Nooit een Obamafeestje in m'n hoofd geweest trouwens. Niemand kan er voor zorgen dat iedereen tevreden is; NIEMAND! "Yes we can"? Ammenooitniet.

hanzebal | 23-02-09 | 09:59

Obama zal wel geschrokken zijn toen hij de werkelijkheid als POTUS onder ogen kreeg. Oppertunistische verkiezingsbeloften is iets anders dan daadwerkelijk regeren.

Isser | 23-02-09 | 09:59

Yes, we can be sneaky.
En hoe zit dat dan met "we will not apologize for our way of life"? Ook stiekeme afspraken over gemaakt?

Fijnstoffer | 23-02-09 | 09:56

-weggejorist-

Razoorsharp | 23-02-09 | 09:54

Er is geen Obama feest geweest in mijn hoofd, is dat erg?

Man zonder jas | 23-02-09 | 09:54

Hij is al een verbetering wat mij betreft. Voor het eerst in jaren is het engels van de president van de US of A weer beter dan dat van mijn moeder.

Achterdocht | 23-02-09 | 09:53

Prof. Hoxha vind die arme terroristjes zooooo zielig! En vind die stoute Obama nu opeens heel gemeen. Ga naar LLink of Indymedia met je gehuil.

Kruiddamp | 23-02-09 | 09:52

Maakt niet uit wat Obama doet of zegt. Hij is zwart en dus De Profeet voor de Linksche Kerck.

Ales | 23-02-09 | 09:51

Hoge bomen vangen veel wind. Vooral als ze bovenop de afvalberg groeien.

Lying Dutchman | 23-02-09 | 09:46

Hij kan het in ieder geval niet veel slechter doen dan zijn voorganger, maar hij is niet te benijden, hij moet nog zoveel impopulaire maatregelen nemen en een als maar oplopend begrotings te kort.... ben benieuwd of hij wel de 4 jaar uitzit.

Karel Kruizenruiker | 23-02-09 | 09:46

Dat van die sneeuwbal zegt me niets, en het lijkt me te banaal om er iets achter te zoeken, maar dat ie in weerwil van z'n beloftes de Armeense genocide een incident blijft noemen om de Turken terwille te zijn zegt genoeg: Obama has passed the realitycheck. Er zullen nog vele ontnuchteringen volgen.

van Maerlant | 23-02-09 | 09:45

Nee nog 4 jaar lang een Bush kloon was een goed idee geweest. Lol, wat een stakkers.

fappefras | 23-02-09 | 09:43

Ik krijg jeuk en kromme tenen van dat inhoudsloze 'yes we can'. Maakt mij dat een Obama-hater?

JosVerbeek | 23-02-09 | 09:42

Nou, die wordt dus straks voor de Second Chamber geroepen voor chamber-questions! Of doen ze daar niet aan in in de USA?

John McClane | 23-02-09 | 09:42

de puppeteers hebben gesproken, niet obama

Muzza | 23-02-09 | 09:39

Na dit bericht ga ik Bush nog missen...

lichtpunt | 23-02-09 | 09:36

daarom PowNed aan de macht

ongegeneerd | 23-02-09 | 09:34

dacht ik het niet! GS belicht gelukkig als één van de weinigen ook de donkere kant van Obama

Bluebook | 23-02-09 | 09:33

Ik wist wel dat hij veel minder zou gaan klaarspelen dan dat al die Amerikanen in hun hype dachten, maar dat er zo weinig goeds zou gebeuren onder die gozer had ik zelfs niet verwacht. Er is geen sprake van enige vorm van 'change' op binnenlands gebied geloof ik.

zeauuu Stijlloos | 23-02-09 | 09:31

hij is,hoe dan ook beter dan George W. Bush. Fixing this, won't be easy.
*huh?! wat is er toch met mijn tenen aan de hand?*

Stroopdoos | 23-02-09 | 09:29

Overigens, als het aan het publiek lag werd Ron Paul gekozen. Was echt bizar om te zien hoe hij doodgenegeerd werd dor CNN en andere nieuwszenders. Zelfs toen hij nog in de race zat, werd hij vrijwel niet genoemd op een manier zoals dit met de andere kandidaten wel het geval was. Hij was een van de laatst overgebleven kandidaten nota bene!

DannydeK | 23-02-09 | 09:28

Als Obama een Neerlandsch politicus zou zijn, zou hij door weldenkend Nederland bestempeld worden als ultra-rechts. Oh nee, hij heeft een kleurtje, dan is het goed.

de Bree | 23-02-09 | 09:28

Oh toch wel.

Kekke sjenkie | 23-02-09 | 09:26

Kromme tenen en zeker geen Obama-feestje in mijn hoofd gehad.

Frau Antje | 23-02-09 | 09:26

-weggejorist-

Walter Rathenau | 23-02-09 | 09:26

Liedje doet het niet

Kekke sjenkie | 23-02-09 | 09:25

Had ik nou maar niet op hem gestemd. Ownee, dat heb ik ook niet.

Meneer | 23-02-09 | 09:25

Het is allemaal een groot theater, Obama is enkel het publiekelijke gezicht, maar doet wat hem wordt opgedragen. Die kleine wijzigingen m.b.t. abortus etc, zijn zoethoudertjes. Uiteindelijk is hij net zo rot als zijn voorgangers. Anders wordt je geen president namelijk. Alsof je gekozen wordt door het publiek!

DannydeK | 23-02-09 | 09:24

Kromme tenen

Sinx | 23-02-09 | 09:23

wat voel ik me klein....

Illuminator | 23-02-09 | 09:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken