Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zondag pinnen VERBODEN in Scherpenisse

pinne.pngStel. Je woont in Scherpenisse, gemeente Tholen te Zeeland. Het is zondagmiddag, er is geen bal op de tv en je besluit dan maar naar de kroeg te gaan. Er vanuit gaande dat er ook in Scherpenisse kroegen zijn nog een heel aannemelijk verhaal. Maar dan, je geld is op. Even pinnen dus maar? NEEN! Kan niet, verboden. Zondag is namelijk de dag des Heren en dan wordt er niet gewerkt in Scherpenisse. En geld uitgeven heeft ook met werk te maken dus dat is eveneens niet toegestaan op de rustdag. Inwoners van het durp die er anders over denken hebben vette pech, want de eigenaar van de enige pinautomaat trekt op zondag keihard de stekker uit het ding. Meneer is namelijk grefo. En wat de grefo niet wil dat hem geschiedt, gunt hij ook een ander niet. Je weet tog! Zie het als een soort cadeau aan hun Godje. De Rabobank vindt het allemaal wel best, maar de gemeenteraad begint na jaren toch een beetje te morren. De regeling zou 'onhandig' zijn voor ouderen en bovendien bestaat de kans dat de Rabobank de automaat weghaalt omdat er te weinig gebruik van gemaakt kan worden, aldus PvdA-raadslid Peter Suurland. Goed Peter, dat wordt dus een enkeltje vagevuur voor jou. Had je maar niet zo godslasterlijk moeten zijn.

Reaguursels

Inloggen

Beetje meer respect voor iemands godsdienst kan geen kwaad!
Ben wel eens dat het raar is dat je niet kunt pinnen! Maar dan rijd je maar eindje verder!
De reacties van sommige zijn echt belachelijk! Maak je niet druk om een pinautomaat! Er zijn ergere dingen!

fam3647 | 25-02-09 | 19:18

@ justme123 | 24-02-09 | 14:03

Jij kan lekker dom kletsen ja.
Ik ben niet gelovig ik heb geen geloof,en dat werdt ook niet gerespecteerd op het eiland.
Dus waarom zou ik die kerkse lutsers dan wel moeten respecteren.
Want het blijkt nog steeds als je niet bij het clupje hoort moet je maar opdonderen ,en dat is ook een vorm van discriminatie.

Jaapioooo | 24-02-09 | 18:48

En trouwens, Scherpenisse is niet getroffen door de watersnoodramp, dus het is onmogelijk dat een boer op z'n dak bleef zitten omdat het zondag was. Zoals ik al zei: Als je er niets vanaf weet, verdiep je er dan eerst in, voordat je je mening geeft. Stavenisse is door de ramp getroffen, en als het waar is dat de boeren op hun dak bleven zitten (wat volgens mij verzonnen is), is dat niet al te slim, maar aan de andere kant getuigd dat toch van een sterk straaltje geloof!!! Want de meesten, jullie, en ik ook, zijn bang om dood te gaan.

justme123 | 24-02-09 | 14:08

Sorry hoor, maar het gros van de reacties komt van mensen die geen idee hebben waarover ze praten. Ik kom uit Scherpenisse, en ja, ik ben prostestant. Voor mij hoeft het pin-automaat niet uit op zondag, maar waarom moeten er zulke discrimerende dingen neergezet worden? Jullie doen net of ik en de rest die hetzelfde denken als ik dom zijn en ons vanalles aan laten praten. Nou, toevallig ben ik niet dom, en kan ontzettend goed voor mezelf denken.. Mensen die geen respect hebben voor iemands geloofovertuiging, die zijn dom!!!

justme123 | 24-02-09 | 14:03

triest verhaal vind ik het dat er in Tholen niks mag. Geloof die vent niet hij zal wel geen dag nachtstroom hebben. lol

erwin076 | 24-02-09 | 10:17

Ik doe mee de dag des heren's wil ik graag aan heer geven voor algemeen belang. Dus betaal die dag niet maar dan ook geen belastingen of wat dan ook . dat is lekker verdient kunnen we dit jaar toch weer op vakantie . dank u heer

erwin076 | 24-02-09 | 10:08

Uit dat gat komt bak_ellende ook en dat verklaard veel. Zouden we op zondag dan ook geen belasting mogen betalen? En de stekker uit de Tolense flitspaal al uitgetrokken? Hypocriet zooitje.

TerraMonster | 24-02-09 | 02:23

Droom maar rustig verder dat je de wereld hier mee kunt verbeteren

erwin076 | 24-02-09 | 00:36

Beste wat er is dat die vent gaat begrijpen dat die steeds word voor gelogen door die vent die de kerk runt. Ik heb laatst nog met een leider van een kerk in klein dorp helen geilen sex gehad lekker bare chems er bij alles er op en aan. geil man en dat leest op zondag de mis voor?? moet ik dan nog geloven in wat word verteld door de kerk. Lol man die kerel die de kerk runt is niet meer dan een schijnheiligen met een ego probleempje.Tja je moet ergens mee aan de kost komen. Zijn net auto verkopers glad eng en kloppen altijd je zakken leeg.

erwin076 | 24-02-09 | 00:35

Tja een geluk je kunt er in dat gat op zondag ook geen geld uitgeven want alles is dicht.

erwin076 | 23-02-09 | 23:45

God is met U .

erwin076 | 23-02-09 | 23:22

Die vent gelooft toch alles wat de kerk zegt. Ik zal van de week die opdracht gever die nog heiliger is dan de paus. Vertellen dat op zondag geen zonde is maar juist een must voor de credit crisis te overwinnen. Onzen economie is ingesteld op een 7op7 mentaliteit. We hebben die dag juist nodig om van ons geld af te komen anders krijgen we het niet op. LOL wat is dit een onzin maar ja een Zeeuw is bij voorbaat al gierig op de Veluwe zijn ze niet veel beter. Hij begrijpt het niet allemaal dat we ook mogen genieten van de leuke dingen die we in het leven hebben. Zoals tv kijken drank drinken sex hebben allemaal dingen die op zondag het lekkerst zijn. Dan hebben we de meeste tijd voor de dingen die daar allemaal niet mogen. Tja je zult er maar geboren zijn en je wereld blijft tot dat dorp dan kom je heel wat te kort. Blijft jammer dat die niet leren wil en dat de kerk ook maar verzonnen is door mensen, om een ander de regels op te kunnen leggen die een ander niet wil. Als je dit doet kom je niet in hemel en ben je slecht. Ik ben slecht maar heb wel geleefd lol.

erwin076 | 23-02-09 | 23:20

Achterhalen de identiteit van die eigenaar en stuur RukTor er op af. Dat gedoe met PowNed is toch oud nieuws, gewoon weer ouderwets een of andere lul pwnen over een knulligheidje als zondagpinnen.

granaatwerper | 23-02-09 | 22:47

Is net zo erg als de Talliban.

helimunt | 23-02-09 | 22:05

afstoten dat achterstandsgebied... genaamd Zeeland

maestromies | 23-02-09 | 20:43

Mark2007 | 23-02-09 | 17:38
Jij gaat echt binnenlopen!

Schoorsteenveger | 23-02-09 | 17:49

*Ziet kansen en begint een pinautomaat in Scherpenisse die 24 uur per dag 7 dagen per week open is. Ook alle feestdagen.*

Mark2007 | 23-02-09 | 17:38

Beste is natuurlijk de automaat verplaatsten naar zijgevel van pand van een etheïst. Dan is iedereen gelukkig

jeroentjegouda | 23-02-09 | 15:46

@bennyvx78: maar hoe weet je hoe d DE Nederlander er uit ziet? Maxima zei het al: DE Nederlander bestaat niet. WE zjn een veelzijdig volkje; allerlei pluimage: christenen, atheïsten, islamieten, blanken, bruinen, zwarten, zij die van koekjes houden en zij die liever kauwgom kauwen. De een zweert bij knoflook en de ander valt in kwatzwijm bij de lucht alleen al.

jeroentjegouda | 23-02-09 | 15:43

Ook in Elspeet (Veluwe) kun je op zondag niet pinnen. Zo uniek is Zeeland dus niet. Maar is het erg? Je kunt tegenwoordig in bijna elke winkel je rolletje drop al afrekenen met de pinpas, dus zoveel los geld heb je nou ook weer niet nodig.

jeroentjegouda | 23-02-09 | 15:40

-weggejorist-

bennyvx78 | 23-02-09 | 15:31

tja denk dat het tijd word voor een dorpsfeest op zondag dan hebben we allen plaats aan ons zelf

erwin076 | 23-02-09 | 13:21

dat geld geven ze niet krijgen ze van god

erwin076 | 23-02-09 | 13:12

Denk je dat die op zondag wat doen? Op maandag ben je de eerste als er een huis afbrand op zondag is dat Gods wil. Nee we moeten die gekken daar zeker laten maar haal die flappentaper maar helemaal weg want die Zeeuwen zijn te zuinig om überhaupt maar geld uit te geven.

erwin076 | 23-02-09 | 13:11

Dan kunnen ze ook geen geld aan de kerk geven...

da wizard | 23-02-09 | 13:03

Je kunt niet tegen Islamieten zeggen van "hou 's op met die Koran" zolang je mensen persoonlijk lastigvalt met de Bijbel.
Eigenlijk ben ik wel voor een evangelisatieverbod. Geen Jehova's aan de deur, geen storende kerkklokken op zondag, geen Jezuspredikers op het dorpsplein, enz.

JanRap | 23-02-09 | 12:51

Rabobank in 't Harde doet exact hetzelfde. Klokslag 0:00 uur werken daar de deuren niet meer die toegang verlenen tot de hal waar de pinautomaat zich bevindt. De lokale dakloze is er blij mee en gaat dus op zaterdag vlak voor middernacht naar binnen en laat zich insluiten . Opvallend genoeg zitten er 100 m verderop 2 automaten van ABN en ING op buitenmuren die wel gewoon werken. Wel genoeg pinnen natuurlijk met je Rabopasje i.v.m. gastgebruik.

MadeGo | 23-02-09 | 12:49

@ Eduardo1735 | 23-02-09 | 09:53

Dan komt de plaatselijk juwelier K vd Maarel je ophalen met de ambulace,hebben daar vrijwillege branweer en ambulance dienst.

tijdens de kerkdienst weet ik het niet,ga je misschien gewoon dood!!!

Jaapioooo | 23-02-09 | 11:47

@ Peter Rottevanger | 23-02-09 | 09:47

Het is te hopen dat alle import dat doet op het eiland ,kunnen jullie ook zelf je gemeente belasting ophoesten.

Nog meer leegstand van woningen op dat k.... eiland.

En wat jij nu schrijft bedoel ik maar met de mentaliteid ,van de bewoners van het eiland tholen.

Stelleteje fariseeers, wel in Bergen op Zoom boodschappen doen bij de Nettomarkt ,en drank halen in Bergen op Zoom want de buurman moest eens zien dat je een borreltje drink.

Jaapioooo | 23-02-09 | 11:44

hopelijk tot zondag wil snel eens naar die schijnheilige gezichten komen kijken in de kerk.

erwin076 | 23-02-09 | 11:18

hahaha leuk zo'n dorpsgek die bepaalt of je geld mag uit geven. maar ook wel handig om uitgaven te beperken. Hopelijk komt die nog tot inzicht in de kerk. Maar als ze met zijn allen in de kerk zitten zal ik die pinautomaat eens gaan kraken. de steker ligt er toch uit bedankt voor de tip. Tja lopen wat gekken rond die denken dat ze heel wereld zondags van hun is. Maar goed ik snap de rabobank niet wie wil nu bij zo'n gek een flappentapper weg zetten. Hopelijk word die voor dat het zomer is nog opgeruimd want je zult maar lekker aan het fietsen zijn zin krijgen in ijsje. Kan je door die mafkees mooi geen ijsje kopen. Dan haal ik hem persoonlijk toch uit de kerk. Lol ik dacht echt dat we in een modernisatie dit wel gehad hadden. waar is 1953 gebleven. Toen het water daar zo hoog stond sorry maar we moeten U laten verzuipen. Want het is zondag en ik zal zeker niet gaan zwemmen want dat is ook werken. LOL alles is gods wil

erwin076 | 23-02-09 | 11:05

HEH MUTSAERTS, tuuuuurlijk een hele topic over dat bepaalde christenen in een bepaald dorp niet mogen pinnen op zondag (dan doe je dat toch zaterdagavond joh lutser) terwijl vorige week een 29 jarige marokaan is gearresteerd wegens het laten besnijden van zijn dochter, (precies een marokaanse vader die op een keukentafel, zonder verdoving, de clitoris en schaamlippen van zijn dochter door een islamitische dokter laat wegsnijden omdat dat kleine meisje anders haram is) dat er vorige week nog een deense eritrese 2 jaar gevangenisstraf heeft gekregen omdat ze haar dochterje in Sudan heeft laten besnijden MOET IK NOG EVEN DOORGAAN?!??! Nee Mutsaerts slaapkop, ga jij even een topic maken dat die ene f*cking pinmachine in dat ene f*cking zeeuwse dorp het op zondag niet doet?!?! -1 voor jou, -1 voor topic, en langzamerhand -1 voor geenstijl met hun anti christen topics,

johnboy | 23-02-09 | 10:41

Dan vraag ik me dit af he:
Als zon griffo nu van z'n sokken gereden wordt? Gaan de ambulancebroeders die persoon dan helpen? Ze zijn tenslotte wel aan het werk, toch?

Eduardo1735 | 23-02-09 | 09:53

Gewoon uitroeien die religies en hun volgelingen, niks anders dan ellende veroorzaken ze

ServerGenius | 23-02-09 | 09:49

@Franklin. En jij dacht dat iedereen zo maar in de burgerlijke stand kan kijken. Prima dat je opgesodemieterd bent jongen. Weer een opvreter minder. Trouwens, leer nog eens een keer schrijven/spellen.

Peter Rottevanger | 23-02-09 | 09:47

Nou moeten jullie eens geod luisteren stelletje onwetende lutsers. De pinautomaat staat op particulier terrein, verhuurd aan de Rabo-bank. Uiteraard onder voorwaarden van de eigenaar. Magtie? Of moeten we allemaal onder het zogenaamd progressieve juk door? Dus als je wat te zeiken hebt moet je bij de Rabo-bank zijn.
Het eindresultaat zou wel eens kunnen zijn dat de automaat helemaal verdwijnt. Met dank aan Peter Suurland. Heeft hij met zijn pvda eindelijk ook eens iets bereikt.

Peter Rottevanger | 23-02-09 | 09:44

@ Ben Franklin | 23-02-09 | 01:27

Ik heb een tijdje voor mijn werk in st Maartensdijk gewoont en daar kreeg ik toen een brief van de grefo gemeentschap.
Dat ik voorganger was en of ik dan 3% van mijn bruto salaris wilde geven aan de kerk gemeenschap.
Ze hadden nog niet eens gekeken bij de burgelijkestand ,want dan hadden ze geweten dat ik geen geloof had.
Ik heb er genoeg mee afgezien en ben na een paar jaar weer gauw verhuist.
De uitspraak joe benne niet van hier jie bent maar een buutenstaander . dus mot jie maar opdonderen over de brugge.
Staat nog steeds in mijn geheugen gegrift,voor mij mogen ze die brug en de andere wegen om uit het eiland tholen te komen dan ook sluiten.
Hypocrieten lui daar ,ze willen wel je centen maar voor de rest kun je daar stikken,je bent maar een buutenstaander.
En dat alles in de naam des heren ,achterbaks volk.

Jaapioooo | 23-02-09 | 09:41

Wanneer sterft dit volk nou eens uit. Door de mazelen of de bof.

ReligionSucks | 23-02-09 | 09:28

tss, t'is nog nix allemaal, wacht maar tot het hele bankwezen halal is en je zonder 5x per dag kont in de lucht te gooien helemaal niets meer krijgt.

Stroopdoos | 23-02-09 | 09:24

Afknallen die gasten!

Pete_1968 | 23-02-09 | 09:10

Heb uit eigen ervaring voorbeelden genoeg van dit typische grefo gedrag om anderen jouw wil en denkbeelden op te leggen. Tijd voor een werkelijk seculiere staat. Maw, opheffen van alle partijen die op religieuze grondslag gebaseerd zijn. Bye bye CDA, SGP, CU

Remington.223 | 23-02-09 | 08:54

Zondags zijn ze vroom en doordeweeks dreesman.Achter de ellebogen club.

fleurtje | 23-02-09 | 06:53

Wat worden de mensen toch het leven zuur gemaakt door dat overdreven gelovige gedoe! Die lui moesten eens wakker worden dan kwamen ze er achter dat ze allemaal gewoon voor de gek worden gehouden door een stel geestelijken! Je mag dit niet, je mag dat niet. Zelf doen ze stiekem dingen wat het daglicht niet mag zien!

Gloria | 23-02-09 | 01:47

Het vagevuur is een roomse uitvinding. Grefo's kennen alleen de hel, alleende dood en geen gladiolen...

oab | 23-02-09 | 01:42

Enige tijd geleden heeft er een soortgelijk geval gespeeld in Opheusden. Daar was echter de Rabobank falikant tegen het idee om de automaat dicht te gooien en daarom heeft de raad toch maar beslist om de pinautomaat 'open' te houden op zondag.

Ik dacht dat he tniet gekker kon dan Opheusden maar blijkbaar kan het toch...

Der Roedie | 23-02-09 | 01:34

Citaat van Japio
"
Ach dat geld komt toch wel binnen ,iedeen geeft 3 procent van zijn bruto inkomsten aan de kerk.
"

Bron??
Het lijkt me wel erg veel geld. Indien dit waar zou zijn dan moet ik Geert Wilders hier eens op wijzen.
De kerken moet er niet het probleem van de samenleving van maken dat ze niet willen fuseren. Dat de kerken zelf maar hun broek ophouden.
Minder dan 5% van de Nederlanders gaat naar de kerk dus waarom zou 100% van de Nederlanders hiervoor moeten betalen? De echt bijzondere gebouwen zoals de Sint Jan die een mooie vormgeving hebben wil ik ook graag behouden (monument) maar veel van die eenvoudige kerkjes kunnen een andere bestemming krijgen of desnoods niet meer onderhouden worden (en uiteindelijk gesloopt worden).

Ben Franklin | 23-02-09 | 01:27

Nou en? En dan verhuis je toch als je er niet wil wonen? En als je er wil pinnen en je vind er geen ruk aan daar, wat doe je daar dan? Raar topic.

Mac The Ripper | 23-02-09 | 00:49

-weggejorist-

bennyvx78 | 23-02-09 | 00:20

Zondag Dag des Heren!!!??? RUSTDAG?!... Laat me niet lachen! Ik hem me uit de naad gewerkt vandaag (werk in de zorg) met onderbezetting...

Heb ik nou gezondigd? Zo nee, steek dan op zondag ook eens een hand uit naar de medemens... jullie zijn welkom

wokkiewok | 23-02-09 | 00:04

@ Maxime | 22-02-09 | 23:21

Ach dat geld komt toch wel binnen ,iedeen geeft 3 procent van zijn bruto inkomsten aan de kerk.

Dus die colecte is er alleen voor de vorm.

Jaapioooo | 23-02-09 | 00:03

Oké, dus de gele dakpan is het onderkomen van een kerkganger?
Mja laat Rabobank maar mooi dat automaat daar weghalen, met de bijbel is toch alles te koop.... toch?

Rappid | 23-02-09 | 00:03

Het is op de bible-belt in de veluwe niet anders hoor...

Skidmark_015 | 22-02-09 | 23:49

Jammer nou, weer geen geld kunnen pinnen voor de collecte.

Maxime | 22-02-09 | 23:21

Remember de mop van Jules Deelder over de Zeeuw die vertrouwde op de HEERE God en daarom verzoop.

doortrapper | 22-02-09 | 23:06

Net even op google maps gekeken, als je een 600 ponder op de Molenweg laat vallen veeg je het hele schijtdorp van de kaart.
Pinautomaat weg, probleem weg !

robert39 | 22-02-09 | 23:04

Ook in Vianen (Alblasserwaard) staat een pinautomaat met zondagssluiting.

doortrapper | 22-02-09 | 23:02

Hoe erg ook. Zondagssluiting is wel beter dan Sharia.

doortrapper | 22-02-09 | 23:01

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 22:56

Synoniem voor Scherpenisse: Rumblefucknowhere.

robert39 | 22-02-09 | 22:55

Die grefo's helpen dit land met hun waanideeën langzaam naar de kloten. God bestaat niet. Accepteer dat nu eens...

BoehMan | 22-02-09 | 22:45

@ Peter Rottevanger | 22-02-09 | 22:19

Valt nog mee dat ze internet niet afsluiten op zondag

Jaapioooo | 22-02-09 | 22:40

@Miss Dushi Bij de afhaalchinees hier kun je gewoon betalen door te pinnen. dus ook geen probleem, tuthola.

Peter Rottevanger | 22-02-09 | 22:19

Bij m'n ouders in Moerkapelle werkt de automatische 24h benzinepomp niet op zondag, dat is ook zo'n Gristelijke gemeente.

quadtuning | 22-02-09 | 22:10

@ dolffie | 22-02-09 | 20:31

Volgens mij ben jij ff in de war ,Van Scherpenissen naar Goes is een kleine 60 km.
Het kan makkelijker daar hoor in ST maartensdijk dat is ongeveer 1 km van Scherpenisse ,kun je wel pinnen.
Was vroeger ook niet deden ze de deur op slot.
Maar dat was zo opgelost iedere week was het slot kapot gemaakt of zat vol purschuim zodat ze niet konden afsluiten.

Maar niet alleen pinnen kun je daar op zondag niet ,ook van de tankstations zijn de automaten buiten werking.

Dus je kunt er niet pinnen niet, en ook niet tanken niet.

Het is trouwens ook bijna onmogelijk om tijdens de tocht naar de kerk door Scherpenissen te rijden ,omdat dan iedereen midden op de weg loopt.

Weet je trouwens waarom die Zeeuwen van die kromme vingers hebben.

Das aangeboren omdat in 1953 hun ouders dagen aan de dakgoten hebben gehangen....

Jaapioooo | 22-02-09 | 22:07

Ies koeltoer?

drivebyguy | 22-02-09 | 21:45

Ga maar eens naar www.babypark.nl Eigenaren komen uit het gelovige Rijssen. De site is gewoon gesloten op zondag!

Stijlvollemelk | 22-02-09 | 21:38

Roep al jaren dat Tholen het perfecte gebtied voor ontpoldering is, dijken doorsteken bij voorkeur op zondag zo rond half tien

Chimaera63 | 22-02-09 | 21:31

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 20:44

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 20:33

Groot gelijk heeft die man. Het enige wat er open is wsl een illegale drankkeet en daa rkan je niet pinnen. Pinnen op zondag is zoo 2006. je kan ook op zaterdag pinnen.

dan stap je toch in de auto naar goes

ik zie het probleem niet.

dolffie | 22-02-09 | 20:31

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 20:27

LOL! @...... H2O | 22-02-09 | 18:13 & The Teflon Don | 22-02-09 | 18:18

Miss Dushi | 22-02-09 | 20:14

@ Peter Rottevanger...... pinnen om afhaalchinees te halen? Of hebben ze dat ook niet daar ? LOL

Miss Dushi | 22-02-09 | 20:12

'T vagevuur is trouwens ook niet meer toegankelijk: www.vagevuur.com/

bozzwachter | 22-02-09 | 20:02

Wil iemand mij uitleggen wat je dan wel mag doen op zondag?

Maserati | 22-02-09 | 19:57

Tja, het is wat. Wat moet je op Scherpenisse 's zondags met geld? Het enig wat open is, is de collectezak. Dus ja waar maak je je druk om.
Is gewoon een afleidingsmanoeuvre van Peter Suurland voor de medeverantwoordelijkheid van de pvda voor de vele sterke staaltjes van zwak bestuur van de gemeente Tholen in de afgelopen jaaaaaren. Dat zou ook en mooie voor GS zijn. Hoe wordt Tholen bestuurd?.

Peter Rottevanger | 22-02-09 | 19:51

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 19:47

@Fruitvliegje | 22-02-09 | 18:45
Ik ga daar dus nu volgende week zondag midden op het Dorpsplein mijn auto staan wassen.
Gewoon, omdat het kan.
En omdat-ie vies is.

pennestront | 22-02-09 | 19:23

Relies, Met of zonder baard, eigenlijk gewoon uitroeien. Zolang dat niet mag: strikt verbod op openbare uitoefening ervan. Iedere beïnvloeding van openbaar leven behandelen als een terroristische daad.

Eh kerken en hun leden aanpakken voor wat ze zijn: criminele haatzaaiende organisaties.

BTW. Als kerkgenootschappen eens net als iedereen OZB moeten betalen, is het probleem zonder verdere wetgeving meteen opgelost.

Gimmel | 22-02-09 | 19:22

Mijn rustdag is woensdag, kan de stekker er dan ook uit?

flopje | 22-02-09 | 19:22

@25 cm | 22-02-09 | 18:39
IQ kent een andere schaalverdeling dan cm.
De vrijheid van de een eindigt bij de neus van een ander. Wat is het probleem? Er zijn zat mensen daar in het dorp die het er wel mee eens zijn. Wanneer komt er weer eens een mocro-topic? Gristen-bashen is zóóó 2008!

Handboek | 22-02-09 | 19:18

Zelf een godsdienst verzinnen. Gristenen die op maandag werken met een groep vrienden slaag geven.

P.C.M. Baas1309 | 22-02-09 | 19:06

De christenfunda's weten misschien niet dat het hun heregod deugt doet, dat mensen juist niet op hun luie krent zitten op zondag. Dat stukje schepping is dan beter uitgepakt dan ie mocht hopen. Dat geldt niet echt voor zijn Veluwse en Zeeuwse schaapjes. Naar de hel dus....

inquisitra | 22-02-09 | 18:46

Jawel Pennestront, dat mag gewoon, ik had storingsdienst op 15 november en had Oosterland gepasseerd met 88 km i.p.v. de toegestane 80km, dat kostte me dus weer 21 EURO en een hoop gezeik met de werkgever waar ik toen voor werkte. Je mag wel anderen laten werken voor je als je daar je zakken mee kan vullen, als je je zelf maar aan de kerkelijke regeltjes houdt dan is de wereld in orde.

Fruitvliegje | 22-02-09 | 18:45

Dood aan de TALIBAN, onze troepen terughalen en naar Zeeland an de Veluwe sturen...

Gifkikker | 22-02-09 | 18:44


+++ op het vasteland kan je dit nota bene óók nog meemaken +++

de RABOautomaat in KATWIJK AAN ZEE kan ook op de zwarte lijst !!!!

goeiemiddag | 22-02-09 | 18:42

op zondag wordt er gewerkt
aan het produceren van zoveel mogelijk nageslacht

25 cm | 22-02-09 | 18:39

Zondags wel een jenevertje of wat nuttigen en kindjes op de "schommel" helpen nabij in de speeltuin.
Engbek!

Houtbar | 22-02-09 | 18:28

gewoon een bankrun organiseren dan is het probleem zeau opgelost.

ganzo | 22-02-09 | 18:18

Op zondag wel collecte ophalen voor de armen: de linker en de rechter arm.

The Teflon Don | 22-02-09 | 18:18

Iemand !!!
Ik heb nog wat manden met brood in en vis in de aanbieding !
Niemand ?

H2O | 22-02-09 | 18:13

Een echte gristen heeft geen geld nodig.
Die leeft op loze beloften, geboden en verboden.
Afsteken en tot nooit weer ziens!

mail cheauvinist pic | 22-02-09 | 18:10

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 18:10

-weggejorist-

bennyvx78 | 22-02-09 | 18:06

Heel Nederland is tolerant omdat het moet, behalve gelovigen. Die mogen zo intolerant zijn als ze willen en er op los dircriminaziëren dat het een lieve lust is.

en teruggerot | 22-02-09 | 18:02

Scherpenisse staat daar niet alleen in. Kom op de Veluwe ook veel uitgeschakelde PIN-automaten op zondag tegen. Vooral Rabobank...

Kim Jong-il | 22-02-09 | 17:57

Dosina | 22-02-09 | 17:41
Had ons heel wat belasting gescheeld, en mooie stranden opgeleverd...

Doet me denken aan die fundo-boer die op de ochtend na de watersnood op het dak van zijn boerderij in Scherpenisse zat....

Er komt een bootje voorbij om overlevenden op te pikken: Hé, boer, kom van het dak af, en spring in ons bootje, anders zal je verzuipen. Nee, zegt de boer, ik vertrouw op de Heer, en die zal me redden als hij dat nodig vindt. Bootje vaart verder en het water blijft stijgen....
Tweede bootje komt voorbij, zelfde verhaal, en het water steeg verder...

De boer verzuipt en komt aan de hemelpoort: Wat is dat goedverdoemme nou, God? Ik heb mijn levenlang altijd godvruchtig geleeft, elke zondag 3x naar de kerk geweest, nooit vreemdgegaan, en nou flikt u me dit? Ik dacht dacht U mijn redder was?

God kijkt in zijn PC(ook God kan niet meer zonder)en zegt: Hier staat anders, dat ik tot 2x toe een bootje bij u hebt langsgestuurd.....

brienenoord | 22-02-09 | 17:55

"het gevaar van het Christendom en de andere monotheistische religies: Het Grote Altijd Gelijk Hebben."
Adversary | 22-02-09 | 17:43
-----------------------------------------------------------------------
Ja.
Wie zegt de Enige Waarheid te kennen, verklaart IEDERE andersdenkende tot leugenaar.
.
Daarom: geloven doe je thuis, maar niet in het publieke domein en vooral niet in de politiek.
Dit omdat de gedachte als enige de waarheid te kennen, in alle toegepaste gevallen behalve bij de persoon zelf, in strijd is met Art. 1, 3, 4, 6, 7, 9 en 10 van de Grondwet.

Merlot | 22-02-09 | 17:51

Ziek

janboem | 22-02-09 | 17:47

Scherpenisse, wat een snijdend gemeen gezeik daar.
Schervenpisse.

Merlot | 22-02-09 | 17:43

En hierin shuilt, in verkapte vorm, het gevaar van het Christendom en de andere monotheistische religies: Het Grote Altijd Gelijk Hebben. Want religieuzen hoeven zich van zichzelf geen zorgen te maken over de behoeften van andersdenkenden, want immers, het opleggen van hun regels is alleen maar voor eigen bestwil. God heeft de reli's immers geinstructeerd via de Bijbel en dat is toch het hoogste woord. En dus vervalt de religieuze in uiterst bekrompen en tevens ook uiterst gevaarlijke bezigheden. Namelijk, het opleggen van de Wil van God aan anderen. Hoe de desbetreffende engerik nog kan spreken van tolerantie en naastenliefde, zal ik nooit snappen. Je reinste xenofobie, dat is het.

Adversary | 22-02-09 | 17:43

De Rabobank is als de dood dat heel Scherpenisse zijn rekening opheft, en bij de Akbank gaat bankieren

brienenoord | 22-02-09 | 17:42

Zit nog te denken of die Delta werken nu echt nodig waren. *Mompelt iets van, misschien zondegeld.*

Dosina | 22-02-09 | 17:41

Oldevil | 22-02-09 | 17:30
Ja, maar wat helemaal top is: Katholiek. Die zijn nou lekker mee z'n alle (ok op zundag) aan't zuipen, neuqen & knokken.

Hijo del Sol | 22-02-09 | 17:37

wat een achterlijk volk is dat toch, begin te twijfelen of moslims niet beter te verdragen zijn

Oldevil | 22-02-09 | 17:30

-weggejorist-

Kim Hartveld | 22-02-09 | 17:29

OK dan:
HUURRECHT

Hijo del Sol | 22-02-09 | 17:27

Muahaha, had/heb je in Katwijk ook. Hoef je op zondag bij het strand niet te betalen voor parkeren.

odizuis | 22-02-09 | 17:23

Zeau, het zijn inderdaad zware jongens, daar in Scherpenisse. Dominee M. van Kooten is daar de dorpsherder en die draait z'n hand niet om voor een dienst van tussen de anderhalf tot twee uur.... Voor de minder geletterden onder u aller reaguurderts, een normale dienst in Bible Belt county duurt hooguit een uur en een kwartier. Wat dan in Scherpenisse ook al lekker rekt, is dat ze daar zeer waarschijnlijk nog uit de oude berijming zingen en in een tempo dat tussen de filemeldingen van maandagmorgen niet zou misstaan. Hoe rechter in de leer, des te langzamer er gezongen wordt... En af en toe psalm 118 in z'n geheel er tussen proppen, vinden de schaapjes ook altijd er leuk. Duurt zo'n lied toch alweer gauw een kwartier...

F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 17:19

In Almere is het precies contra, daar moet je verplicht pinnen omdat men het vertikt de winkelovervallers aan te pakken. (lees; winkelovervallers bewust niet aanpakken zodat men al onze gangen kunnen controleren) In Scherpenisse geen controle op zondag.

Beertje Colargol | 22-02-09 | 17:10

CoJoNes | 22-02-09 | 16:21
Nieuws uit de dorpen is veel belangrijker, niet voor niets dat zoveel mensen naar Hart van Nederland kijken.

CoffeePatch | 22-02-09 | 17:08

Alle (onredelijke) strenggelovigheid aan anderen opdringen moet nou onderhand eens bij wet verboden worden.

Iwmac | 22-02-09 | 17:07

Die afbeelding is wel een goed ideetje tegen skimmen..

Jorisworks?

DeRick | 22-02-09 | 17:05

Die man is natuurlijk ook weer zo inconsequent als wat. Hij laat niemand pinnen op zondag maar ik weet vrij zeker dat hij wel elektriciteit, gas en water gebruikt op zondag, want dat komt hem niet uit.

avalonicus | 22-02-09 | 17:00

Gaat GS elke beperking die ons wordt opgelegd door Moslims óók dagelijks voorschotelen als 'hotnews'? Oh nee... die site bestaat al; www.hetvrijevolk.com
Redactie van GS is denk ik nog nooit in zuid Duitsland bijvoorbeeld geweest. Kun je veel meer inspiratie opdoen als het gaat om christenenbashen...

Pim Pandoer | 22-02-09 | 16:59

Mokum Kosher | 22-02-09 | 16:49
Tuurlijk trekken ze rente. Tuurlijk loopt de gasmeter op zondag, en loopt ook de electriciteitsmeter op zondag. En trekt de wc op zondag ook gewooon door omdat de watermeter óók mag lopen.

Schoorsteenveger | 22-02-09 | 16:57

Dit is geen uitzondering. Ik werk zelf in één van de *kuch* prachtige biblebeltdorpjes op de Veluwe en daar was dit tot voor een jaar terug ook zo. En ik ken er meerdere.

lowland3r | 22-02-09 | 16:55

en ik wilde nog lekker wat geld pinnen om in de collecte te gooien; dan maar niet he.

fjordman | 22-02-09 | 16:54

Bij een beetje kroeg kan je gewoon op rekening zuipen.

Barbatruuk! | 22-02-09 | 16:53

Zo te zien moet je er wel bij kunnen. Rooster zit vlak bij de knoppen en met je vingers kun je er zo te zien ook wel doorheen. Ik zie het als niet meer dan ontmoedigingsbeleid. En dat kun je op Tholen niet genoeg hebben, me dunkt.

metzonderzijwieltjes | 22-02-09 | 16:53

Maar de grefo's trekken wel rente op die ene dag????? Het zijn net zulke boefjes als de moslims met hun halal hypotheekjes..

Mokum Kosher | 22-02-09 | 16:49

Gewoon in natura betalen mag natuurlijk wel. Dus ik pak een krat bier uit jouw achtertuin en ik betaal jouw dochter met mijn zaad. Even die ruitjesrok omhoog en hoppa. Prima deal toch ?

Dirrek | 22-02-09 | 16:49

haal alles maar weg daar..... geen water, geen stroom, geen verharde wegen. als ze middeleeuwen willen kunnen ze middeleeuwen krijgen!

DenLangel*l | 22-02-09 | 16:45

Je kunt er ook al geen benzine meer tanken op zondag.
Gelukkig kun je er nog wel twee keer naar de kerk.

spinoza | 22-02-09 | 16:40

Leve de achteruitgang!

tele2 | 22-02-09 | 16:39

@Mutsaerts Grefo's doen niet aan het Vagevuur, da's een paapse vinding.

Mensen met kortzichtige denkbeelden die in sprookjes geloven afbranden ok, maar verdiep je er dan wel even in.

Beda | 22-02-09 | 16:38

triest...

Firm36 | 22-02-09 | 16:36

Larry Cook | 22-02-09 | 16:24
Rabobanken zijn zelfstandige banken, die samenwerken in een coöperatieve vereniging. Het kantoor Scherpenisse valt onder Rabobank Oosterschelde. Daarin bepalen de leden wat er gebeurt. Alleen is het in dit geval de eigenaar van het pand die die geldautomaat D.V. stillegt op de dag des Heeren. Daar heeft de bank dus verder niks mee van doen.

F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 16:35

ApexAlpha | 22-02-09 | 16:30

Ja hoor , gewoon Bier , Sex en Carnaval geen probleem.

Eurotokkie | 22-02-09 | 16:32

Een tijdje terug "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink gelezen. Ik weet dat het een imago van een vrouwenleesclub boek heeft gekregen, maar daa is absoluut ten onrechte. Wat een adembenemend verhaal. Hoofdthematiek is een van een duister en donker orthodoxe gristelijke geloof doordrongen vader die zichzelf en zijn gezin min of mee ten gronde richt. Prachtige beschrijving met wat voor soort religieuze gekken we hier te maken hebben.

Bigi Bana Boy | 22-02-09 | 16:31

Pinnen is geen werken en het wordt door een automaat uitgegeven. Als gereformeerden hun heilig boekje in rare bochten gaan wringen en er persoonlijke interpretaties uit gaan halen, kunnen ze het hele land wel plat gaan leggen op de dag des Heeres. Wanneer krijgen deze mensen nou eens het deksel op de neus geduwd, goed hard, iets met scheiding kerk en staat?

The Green*Machine | 22-02-09 | 16:30

Zeker ook geen Carnaval opzondag daar?

ApexAlpha | 22-02-09 | 16:30

Als je het niet bevalt in zo'n Grefo dorp dan ga je toch lekker verhuizen! Overigens geloven gereformeerden niet in het vagevuur. Daar moet je voor bij de op dit moment massaal aan de rol zijnde katholieken zijn. Die vieren op dit moment namelijk kernafval.

Jeremia | 22-02-09 | 16:30

Natuurlijk wOkkel, Rutger die persoonlijk de te tappen briefjes uitgeeft. De afrekening komt later wel...

Sikkeneur | 22-02-09 | 16:29

Hahah die gelovigen ook met hun rare regeltjes en wetjes. Dat mensen daar nog in geloven snap ik al jaren niet, maar je hebt er vaak zo'n last van van die ge-lo-vi-gen. Ze maken ook nog is een zooitje van onze aarde en voeren oorlog bij het leven. Wie zou dat toch verzonnen hebben, dat geloven, geniale marketingvolksmennerstruuk, dat moet ik ze nageven. F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 16:28 LOL :P

Tinus Trekveer | 22-02-09 | 16:29

Zullie leupen juust veur in Scherpenisse, want geld trekken uit geldautomaten is voor lutsers en oude vrouwen. Ik betaal bijna niets meer met contant geld.

de Bree | 22-02-09 | 16:29

Zeau, je zal maar reaguurder in Scherpenisse zijn en GS gaat je even lekker zitten maken met die Spareribs-express die nog anderhalf uur rijdt...

F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 16:28

En de mensen die niet lid zijn van zo'n "Refo organisatie" zijn er weer de dupe van.
Word gewoon lid van PowNed! Dan heb je dat gesodemieter ook niet allemaal.

w0kkel | 22-02-09 | 16:27

Kijk, hier een picca van het dorp, is net een kwartiertje geleden door de ISS genomen! maps.google.nl/maps?ll=51.546711,4.107...
Geen kip op straat inderdaad...
Zou de rabomeneer er trouwens ook een probleem mee hebben dat de dominee voor zijn diensten op zondag gewoon betaald krijgt? Die dominee's zijn tegenwoordig zelfstandig ondernemerts, en aangezien de Rabo daar dan toch de enige bank is, zit de herder daar ook natuurlijk. Het is alleen de vraag in welke van de in ieder geval twee kerken in Scherpenisse de lokale Dagobert Duck kerkt...
Aan de andere kant, dit topic gaat natuurlijk weer nergens over. Als je brood op zondag wilt eten, kun je buiten de grote steden op zondag bij geen enkele bakker terecht. En moèten we 24/7 geld kunnen tanken, omdat het kan?
Overigens is het een kwestie van tijd totdat je in de kerk tijdens de collecte gewoon kan chippen...

F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 16:26

@CoJoNes | 22-02-09 | 16:21
Lekker belangrijk.
Er kan niet gepind worden in Schubbekudterveen !

Dwaaas | 22-02-09 | 16:25

Wellicht op voorspraak van de oud-directeur van de voormalige lokale Boerenleenbank gaat de Rabo er ook nog mee akkoord.... Jesus. Al die gristelijke feestdagen zijn trouwens ook officieel zondagen, dus tel uit je winst.

Larry Cook | 22-02-09 | 16:24

Zoiets hadden we in Veenendaal ook.
Zat een snoep/drinken/beltegoed/buskaarten automaat aan de zijkant van de winkel (Primera). Werkten ook grefo's die het op zondag dichtplakten maar nog wel altijd wel een gleuf open hielden zodat je hem toch nog kon gebruiken.
Lekker hypocriet

kottonmats | 22-02-09 | 16:24

Ik wilde zojuist lid worden van de SGP middels hun website. Kan dat goddomd ook al niet.

Pingu | 22-02-09 | 16:24

Waarom mogen we niet pinnen op zondag?
Op mijn geld staat toch ook God zij met ons ?

Weeraanmelden | 22-02-09 | 16:24

J.N. de Kabelpen | 22-02-09 | 16:10

klopt.

Teun van het Tuinpad | 22-02-09 | 16:24

Het ouwerwetse loonzakje op zaterdagmiddag maar weer invoeren, de mannen gelijk de kroeg in en op de pof de wekelijkse boodschappen doen.

Sikkeneur | 22-02-09 | 16:22

Ik zie het al, hier zit nog een heleboel voer voor de hel.

Reaguren op de dag des Heeren..., tss.

jugendstil | 22-02-09 | 16:21

Meen me te herinneren dat in 2007 op de Superrally hier in Nederland ook de stekker uit de Rabo pinautomaten ging op zondag, met dank aan de plaatselijke Rabolul uit Bussloo, sta je dan met je internationale evenement waar zo'n slordige 16000 man op afkomt....

KaiserSoza | 22-02-09 | 16:20

Ook op de dag des Herens geeft het mij rust om bij mijn eigen geld te kunnen komen. Dus eigenlijk vind ik dat deze pinautomaat mijn rust verstoort op de dag des Herens

Geile koe | 22-02-09 | 16:20

Juist storm in een glas water, hier in zeeland kan je gewoon overal pinnen (ook op zondag) maar sommige dorpen wil je gewoon niet komen (al helemaal niet op zondag) dus zie het probleem niet echt, waarom pinnen alle winkels zijn toch dicht :S (Dag des Heres)

supperbas | 22-02-09 | 16:20

In Staphorst kan op zondag ook niet pinnen niet..

Innocenti | 22-02-09 | 16:18

Volkomen terecht! Ik sprak de Heere Jezus vanmorgen nog en Hij is bijzonder verdrietig over zulk werelds buitenissig gedrag... Het is al een gruwel dat sommige heidenen een automobiel besturen op zondag... Waar moet dat heen...?

Dirkstra | 22-02-09 | 16:17

R.B.Scott | 22-02-09 | 16:14

idd dat zeg ik , ghe

Eurotokkie | 22-02-09 | 16:15

Ja dan moeten ze maar op een Zaterdag pinnen dat is toch niet zo moeilijk.

Eurotokkie | 22-02-09 | 16:14

Gewoon op zaterdagavond bij de hoeren een meiertje méér pinnen.Klaar.

R.B.Scott | 22-02-09 | 16:14

Hoe doen ze dat dan op koopzondagen?

vooreenkeertjedan | 22-02-09 | 16:13

Ze hebben helemaal gelijk daar, laat ze toch lekker ik woon er toch niet.. En het is zondag dus lekker relaxt doen en je niet druk maken om een godvergeten dorp wat binnenkort toch wel overstoomt.

Ome WiIlem. | 22-02-09 | 16:12

Aan het kruis pinnen mag wèl.

grote haas | 22-02-09 | 16:12

Teun van het Tuinpad | 22-02-09 | 16:03
Nee hoor - als je niet kan pinnen kan je ook niet tanken en komt de ambulance te laat. Als de grefo het zo wil moet ie niet gaan klagen als het eens anders uitpakt dan ie vantevoren dacht. De teleurstelling dat er geen god en hemel is lijkt me al voldoende eigenlijk maar blijkbaar willen ze meer verdriet doen en hebben dan nodig.

iwondert | 22-02-09 | 16:11

@Teun van het Tuinpad | 22-02-09 | 16:03
Ja, maar de typefouten zijn gebleven. Anyhoo, ik wilde die ball and chain kwijt, terwijl u eraan bent gehecht. Heeft een levenslange claim op de zwitsal?

J.N. de Kabelpen | 22-02-09 | 16:10

Scherpenisse is trouwens de enige gemeente die stiekum het woor 'penis' heeft verwerkt in zijn naam.

pennestront | 22-02-09 | 16:09

mercy | 22-02-09 | 16:01
Och vroeger. Toen was alles beter. Nieuwe ontwikkelingen nemen ook altijd nieuwe problemen met zich mee. Zo gaat dat gewoon. De één zal meer zeiken dan de ander dat zal doen - in dit geval de grefo's.

Kartoffels | 22-02-09 | 16:09

Mag die gristenpolizei dan wel flitsen op zondag? Is toch ook werk? Dom werk, maar toch!

pennestront | 22-02-09 | 16:07

Mooi. Dan gooien die grefo´s eindelijk hun eigen glazen in: er kan in het vervolg nooit meer worden gepind voor het collectezakje in de kerk.

Wie heeft er nog muntstukken van €0,01?!

Batterij666 | 22-02-09 | 16:07

Waarom pinnen?, gewoon uit de collecte jatten, 3x daags... De kerk steelt ook..

GraDuZ | 22-02-09 | 16:07

Dus als de dominee tegen zijn 'schaapjes' zegt dat er op zondag niet gepind mag worden, volstaat dat niet en probeert hij zijn gedwing door te drukken door die apparaten af te sluiten waardoor ook niet-christenen gedupeerd zijn.
Nou, dat opdrukken op andere noemen ze fundamentalisme.
==

bebop | 22-02-09 | 16:07

@de rechtse directe | 22-02-09 | 15:45
ROFL

Rogue1 | 22-02-09 | 16:06

J.N. de Kabelpen | 22-02-09 | 15:56
ik zie dat jij je koppie kwijt bent.
Gecondoleerd.

Teun van het Tuinpad | 22-02-09 | 16:03

Helemaal gestoord! Ik niet op zondag, niemand op zondag.

de vleesgigant | 22-02-09 | 16:03

Ik snap het probleem niet, dan ga je toch naar een andere pinautomaat ...
Ach, zo'n 20 jaar terug had je dingen nog niet en ook dat probleem niet ;)

Rest In Privacy | 22-02-09 | 16:01

Wanneer houdt het nou eens op dat een religie de oorzaak is voor verstoring van de openbare orde. Hij gebruikt een dienst om anderen zijn relgie op te dringen. Weg met die automaat bij die grefo. Rabobank!! Doe er wat aan!

inquisitra | 22-02-09 | 16:00

En weer zijn het de fanatieke gelovigen die lopen te vertellen wat een ander moet doen en vooral: geloooowven!!!
Triest...

schattebout | 22-02-09 | 15:57

Mooi. Dan hoeven WE meneer ook niet te redden als hij op zondag met een falend hart op ineenzakt.

J.N. de Kabelpen | 22-02-09 | 15:56

Gewoon even naar de kerk, hand in de collectezak, meemen die briefjes. En dan na de kerk kun je gewoon weer naar de kroeg.

BozeMan | 22-02-09 | 15:54

Shovel er tegen aan en meenemen de geldautomaat, de stekker is er toch uit.
Makkelijker kunnen we het niet maken.

Rest In Privacy | 22-02-09 | 15:53

Wedden dat die grevo's die dit soort onzin bedenken zelf stiekum wel gas water en stroom gebruiken op zondag.
Hypocriet, en achterbaks gedoe allemaal.

Beëlzebul | 22-02-09 | 15:53

Ga dan reaguuren ofzeau,

geenstijlsteengeil | 22-02-09 | 15:52

Reli freaks zijn het grootste gevaar voor de mensheid als ook de economie en vrijheid. Stop deze sektes!

Watcher | 22-02-09 | 15:51

-herstelt zichzelf voordat ik een grote bek heb over iemand anders zijn schrijfsels, "kunt uitgeven".....

brutus68 | 22-02-09 | 15:51

dan maar met de shovel er tegenaan rammen .

likmegaties | 22-02-09 | 15:50

Religie zou een persoonlijke beleving moeten zijn. Val anderen niet lastig met die hersenkronkels voortkuimend uit een psychisch virus. En om JOUW regels uit een herschreven en achterhaald boek, en die niets toevoegen aan veiligheid aan anderen op te willen leggen aan anderen is niets anders dan egocentrisch facisme.
De mensheid zal niet vooruitkomen tot dit soort hersenspoeling en chantage van kinderen verboden wordt.

harl | 22-02-09 | 15:50

Volgens mij komt Mutsaerts zelf net uit de kroeg, gezien kromme zin in topic. Maar ik geloof er geen reet van dat je op zondag ook maar ergens in Scherpenisse geld kunt geven...., dus waarom zou je moeten kunnen pinnen?

brutus68 | 22-02-09 | 15:49

Bedankt voor het GeaugleMaps linkje, het is alles omvattend.

BreaudjeBal | 22-02-09 | 15:48

jeetje zeg, leven die nog in het jaar nul!

jaydie | 22-02-09 | 15:47

Geen VOC-mentaliteit ook.
"ha lekker 100 Euro in den collectzak vandaag..... even pinnen , naar de kerk en hoppa..... ow wacht"

ikhebgelijk | 22-02-09 | 15:45

jezus had ook een hekel aan pinnen, deed erg pijn aan zijn handen

de rechtse directe | 22-02-09 | 15:45

Uhh... is U gerechtigd om op zondag een berichtje te plemben op deze zait?

Dr Pepper | 22-02-09 | 15:44

Waar moet je het daar vandaag aan uitgeven dan? Owja, voor de collectebonnen natuurlijk! Stom....

F. von Zeikhoven | 22-02-09 | 15:43

Gij zult niet pinnen... staat er tog! Lees maar na.

rovertje | 22-02-09 | 15:43

@ikhebgelijk | 22-02-09 | 15:40
Ja idd en een grefo paardenfokker miljonair in Nijkerk die als een merrie net toevallig vruchtbaar is op zondag best even met de zak sperma in het rond gaat hoor... en van die gasten die geen auto mogen rijden op zondag maar helaas is de kerk in een andere plaats... rijd je toch gewoon naar de rand van het dorp en loop je alleen het laatste stukje? Rot gvd eens even lekker op met je godje...

Goeie Tijden | 22-02-09 | 15:43

Tja als ik voor kerktijd niet kan pinnen heb ik niets om in de collectezak te doen.

Zijkstraaljagert | 22-02-09 | 15:43

De man heeft waarschijnliijk ook bij de Rabobank bedongen dat die op zondag géén rente geeft op zijn spaarcentjes?

Schoorsteenveger | 22-02-09 | 15:42

De dominee en koster pinnen gewoon d.m.v. de collectezak.

Kartoffels | 22-02-09 | 15:42

Altijd die klote refo's, Tholen is zowieso een klote eiland.

littleboy | 22-02-09 | 15:41

En niemand die er iets tegen doet... het einde der tijden is nakende...! Maar dan net even anders dan zij het in gedachten hebben.

Goeie Tijden | 22-02-09 | 15:40

Maar de collectezak gaat rustig 3 maal daags rond op zondag... jaja

Hypocriete gelovigen weer.

ikhebgelijk | 22-02-09 | 15:40

-weggejorist-

Kan-a-bizzz | 22-02-09 | 15:40

je kan in Scherpenisse op zondag je geld toch niet kwijt dus....
gewoon in een ander dorp je geld uitgeven.

balkumsboerke | 22-02-09 | 15:37

1 automaat in het hele dorp... hek eromheen en gewoon houden zo daar.

Koosalagoopagoop | 22-02-09 | 15:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken