Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stefan Hulman: Potverteerder

HulmanDue.jpgDe aanstaande ex-burgemeester van Den Helder, Stefan Hulman, gaat het de komende tijd zwaar krijgen. Stefan Hulman moet nu zelf de eindjes aan elkaar gaan knopen; potverteren op kosten van de gemeente is er niet meer bij. En potverteren heeft 'ie goedverdoemme gedaan ook! Leest u even mee? Een navigatiesysteem in de eigen auto en ook nog eentje in de BMW van zijn meisje, want daar rijdt hij ook wel eens in: 700 euro. Cursus 'Hoe declareer ik zo effectief mogelijk?' geven op de Antillen: 1309 euro. Weekendje weg naar Spanje op kosten van de gemeente: 290 euro. Verhuizen van Rotterdam naar Den Helder: 3360 euro. Aparte kosten voor het transport van het poolbiljart, inclusief een nieuw laken: 875 euro. Een maand of 4 met het dinnetje in het Beatrixhotel logeren: bijna 11.000 euro. Werkdiner met wijnarrangement: 171 euro (exclusief het ook gedeclareerde tientje fooi). Op en neer naar het VVD hoofdkwartier: 178 euro plus 82 euro wachturen voor de taxichauffeur. En denk nu niet dat Hulman dit allemaal gaat terugbetalen. Dat zou bovendien toch maar een sigaar uit eigen doos zijn.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

klimaathoax | 21-02-09 | 10:41

Exemplarisch voor al die ondermaatse pluche-pisserTzz van 0031 ! !
Graaien, graaien, graaien = het devies . . .
Net zo lang graaien, totdat je een schop onder de ranzige reedt krijgt . . .
en dan in het "oldschool's network" op zoek naar een nieuw graaibaantje ! !
Zo werkt politiek Nederland al sinds mensenheugenis . . .
Walgelijke hypocriete moederneukende calvinisten . . . DAT zijn ze ! !

drs. G. Flater | 21-02-09 | 00:06

@Lambert | 20-02-09 | 16:28
Dat is goed voor een kamervraag!
Het is voor zijn eigen partij, dus ik neem aan dat hij dit zelf dokt?

Handboek | 20-02-09 | 22:55

daarom zegt ik GS afficheer je niet met de VVD
weest autonoom
Habermas; de kritische theorie!

kaasfondue | 20-02-09 | 19:34

Hij heeft wel een leuke vriendin in ieder geval, want anders liet hij haar wel verdwalen in haar BMW cabrio.

GrijpStuivert | 20-02-09 | 19:13

Verkeerde tijd, verkeerde plaats, verkeerde partij...

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:55

Weg met die zielige graaiert, wat een minkukel zeg bah!

Boer-K | 20-02-09 | 18:53

Stefan, je hoort hier hiet thuis!... Mwahaha...

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:42

chek bo korant aki:

www.amigoe.com/artman/publish/artikel_...

Miljoenen per jaar naar non-actieve ambtenaren
19 Feb, 2009, 16:02 (GMT -04:00

WILLEMSTAD — Minstens tachtig ambtenaren zijn momenteel op non-actief gesteld met behoud van hun volledige salaris. Zonder arbeid te hoeven verrichten ontvangen ze maandelijks hun loon en bouwen ze pensioen op. Het eilandgebied Curaçao heeft vier door het Bestuurscollege geformaliseerde gevallen als deze. Naar verluidt zijn er hier meer ambtenaren die van hun diensthoofd niet op het werk mogen/hoeven te verschijnen zonder dat dit is geformaliseerd. Op landsniveau zou het om zo’n 75 gevallen gaan

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:39

En deze man ging op Curacao les geven aan ambtenaren...

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:34

Nee, dat was Den Uyl

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:33

Of was het Bram Peper, die op vakantie met de sleurhut het land uitreed en zich in Belgie door het regeringsvliegtuig liet ophalen

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:33

Hulman, dat is toch die rooie?

Gringo of the South | 20-02-09 | 18:31

Zit nu lekker in de wachtgeldregeling tot 2012...

Hek van Dam | 20-02-09 | 18:18

Laat die biljarttafel maar staan, een leuk aandenken voor de Raad.

saugleistung | 20-02-09 | 17:39

Wat staat er tegenwoordig op diefstal van pakweg 15.000 euri?

uwesbeki | 20-02-09 | 17:26

Teruggeven aan de zee. Den helder is al een groot subsidie nest met de marine. Wat voor economie is daar verder.

gracht erom heen en en teruggeven aan de zee.
meeste boten moeten toch varen en zitten vaak in warme oorden.

Laat de schepen als zij zo nodig in nederland zijn naar vlissingen komen vlakbij belgie is altijd gezelliger. Kunnen zij meteen onderhouden worden/

En die burgemeester gewoon in zijn cabrio naar texel laten rijden.

dolffie | 20-02-09 | 17:13

En nu opbokken uit me stad, ons slechte stadsimago word er toch al niet beter op zo...

R.23 | 20-02-09 | 16:32

Wat kost eiegenlijk een retourtje Schiphol-Londen, met zo'n 20 journalistenterwijl je weet dt je daar niet welkom bent?

Lambert | 20-02-09 | 16:28

"Weekendje weg naar Spanje op kosten van de gemeente: 290 euro."

Dat was dan een heel low-budget weekend.

jimbrowski | 20-02-09 | 16:27

@ kersenflap | 20-02-09 | 13:53
Inderdaad, calvinistische bonnetjes-neukerij, wat je zegt.
Ooit meegemaakt bij een bedrijf waar ik werkte: benzinebonnetjes van 60,01 die ik voor het gemak afrondde naar 60,00 werden wel uitbetaald, maar bonnetjes van 59,99 afgerond naar 60,00 niét. Dan moest ik het hele formulier overdoen.
Ik ben toen geëmigreerd, maar bij terugkomst zie ik nog niet veel verbetering.
Bram Peper wordt verondersteld Rotterdam op de wereldkaart te zetten en gaat uiteindelijk ten onder aan bonnetjes-neukerij. Ziekelijke afgunst, dat is een Hollandse ziekte.

JanRap | 20-02-09 | 15:45

-weggejorist-

blacksabath | 20-02-09 | 15:44

Een fles Chablis voor 40,- Euro in een restaurant is een koopje. Een dineetje van 150 Euro is ook niet echt uitbundig. Hopelijk krijgt hij snel een echte baan.

tipo | 20-02-09 | 15:40

zijn zakken moet echt propvol zitten !!!

Je Verzint Het Niet | 20-02-09 | 15:36

Witteboordencrimineel. Een van de velen.

koffieboer | 20-02-09 | 15:33

@ antizanic | 20-02-09 | 13:25
Wel mee eens, wat zijn dat nou voor kutbedragen voor een burgemeester?
Economy vliegen is zakelijk gezien duurkoop: je bent gebroken als je arriveert en niet 100% inzetbaar. Verhuizen voor 4 mille is een lachertje. Weekeindje naar Spanje voor €290, hoe doe je dat zonder tent? Kleuterschoolniveau van declareren.

JanRap | 20-02-09 | 15:29

Ongelooflijk ratje deze heer Hulman. Nochtans vrees ik dat deze crimineel, want dat is-ie, slechts het topje van de ijsberg vormt in besturend Holland. Want wij zijn Nederland, wij zijn de gekste. Letterlijk, helaas...

Frits Bom | 20-02-09 | 15:28

De declaratie van een burgemeester wordt doorgaans door de gemeentesecretaris gecontroleerd. En die twee willen geen hekel aan elkaar krijgen ... Gemeentelijke declaraties, die van belastinggeld worden betaald, zouden openbaar moeten zijn. In elk geval door een gemeenteraad gecontroleerd moeten worden. Gebeurt dat niet dan vraag je om dit soort toestanden.
Er is ook zoiets als een vereniging van burgemeesters. Daar leren ze elkaar de kneepjes van het vak .... De collega's hebben dan ook vast allemaal erg te doen met G(H)ulman.

Maxime | 20-02-09 | 15:27

Krachtmeester | 20-02-09 | 15:00
Ik vind dat dus in dit geval wel meevallen.

Het gezeur, gemekker en de onderzoekskosten hebben ondertussen die paar nietige declaratietjes al met een tienvoud overschreden.

Frauderen en de boel lichten is fout en moet bestraft worden, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Een klein gesprekje met de beste man waarin men aangaf dat hij een klein beetje moet matigen was ruim afdoende geweest.

kersenflap | 20-02-09 | 15:26

@ mezelf en CoJoNes
Oh, en met "wél" doel ik uiteraard niet op u, maar op Hulman.

Tobus | 20-02-09 | 15:14

@ CoJoNes | 20-02-09 | 13:55
Wel, maar daar ik wél werk voor mijn centen F5 ik hoogstens 3x per dag.

Tobus | 20-02-09 | 15:13

Ik bljf erbij: als al dit soort ambtelijke hand-boven-het-hoofd-houderij afgeschaft zou worden, zou NL deze mondiale crisis met winst uit komen. Lekker hoor, gewoon partijlidje worden van één der grotere partijen (kleinere gaat ook wel goed komen) en er gaan 200.000 vacatures voor je open, allemaal gekenmerkt door de mogelijkheden tot oplichting van de maatschappij en haar burgers wiens belangen je placht te behartigen. Een driewerf nekschot voor deze kloothommel, waar de media niet eens aandacht aan zou hoeven schenken. Zelfs zijn dood zou de aandacht niet waard zijn.

Tobus | 20-02-09 | 15:12

@krachtmeester

Was jij vroeger niet een naar een zure groente vernoemde reaguurster?

Harry Dillema | 20-02-09 | 15:08

SheriffSharif | 20-02-09 | 14:27
kersenflap | 20-02-09 | 14:33

Het gaat hier niet om de definitie van fraude of corruptie. Zelfs niet om geld.
Het gaat er hier imo om dat wij behoorlijk wat zich in grenzeloze zelfoverschatting wentelende Ella-achtige kwezels in de bestuurslagen van overheid en bedrijfsleven hebben rondlopen. En als er dan wat van enkele gevolgen van die zelfoverschatting wordt gezegd, verschuilt men zich maar al te graag achter de regeltjes die men de dag daarvoor nog zo bewust wist te omzeilen.
Kennelijk slagen wij er voor hoge functies niet goed in om mensen met iets van een basismoraal en een flinke dosis relativeringsvermogen te selecteren.

Krachtmeester | 20-02-09 | 15:00

"Weekendje weg naar Spanje op kosten van de gemeente: 290 euro."

Lol, armoedig, zeg. :)

_ILT_ | 20-02-09 | 14:56

Hoe zit het trouwens met de declaraties van Herfkens en haar "onbezoldigde" baan? Update iemand?

E.Colli | 20-02-09 | 14:55

Waar bemoeit het grauw zich mee? Als lid van de incestkliek van het OSM heb je nu eenmaal bepaalde privileges. Financiele verantwoording is meer iets voor arbeiders.

widtvoet ® | 20-02-09 | 14:47

Die Hulman...... met z'n PvdA streken.

FreshClash | 20-02-09 | 14:38

Slaap zacht, onze burgervaders houden de wacht...

P.S. koekje derbij?

Stellingios | 20-02-09 | 14:34

Leer toch eens groot denken mannen. Door die godverdomde Calvinistische mentaliteit wordt het nooit wat met dit land. GROOT DENKEN is het devies.

Bigi Bana Boy | 20-02-09 | 14:34

Dit landje wordt geregeerd door tirannen (psychopaten) met node plannen, en daar hoort nu eenmaal corruptie, schandalen en het totalitair van het systeem worden bij. Het enige verschil met Babylon of Rome en nu is dat er socialisme bij is gekomen, en dat betekent straks dood en verderf (systeem wordt er systematisch op voorbereid) Het zijn mensen met in en in slechte geaardheid, geld en macht is hetgeen waar zij knettergek van worden.

Beertje Colargol | 20-02-09 | 14:33

@ Krachtmeester,

Ik persoonlijk ben voorstander van de gekozen burgemeester. Maar goed, die is ons door de ratten van de PvdA door de neus geboord.

Feit blijft dat een burgemeester een stad representeert. Zoals ik al eerder uit heb gelegd zijn die declaraties (grotendeels) wel uit te leggen. Dat hij hier en daar een beetje creatief is met bijvoorbeeld een biljart en een business-class ticket: ach, zijn we dat niet allemaal weleens? Volgens mij is dat (naast creatief invullen van het belastingformulier) hobby nr 2 van de gemiddelde Nederlander.

Dit heeft naar mijn mening weinig met fraude van doen.

kersenflap | 20-02-09 | 14:33

@Krachtmeester
Dus een frauderend tweedekamerlid is voor u geen probleem?

SheriffSharif | 20-02-09 | 14:27

Peanuts!
Mijn declaraties zijn veel hoger.

Carpe Noctum | 20-02-09 | 14:27

kersenflap | 20-02-09 | 13:53

Het zou pas calvinistische bonnetjes-neukerij zijn, als we deze pipo zelf hadden gekozen. Maar dat is geenszins het geval. Het draait hier gewoon wéér om een carrièreambtenaar (zie ook: 'regent') die vanuit de Grote Haagsche Baantjestombola (GHB) door HM de Koningin is aangewezen om de door geen burger bijgewoonde vergaderingen in een doorsnee gemeenteraad een beetje ordentelijk te leiden.
In zijn functie-omschrijving stond NIET:
- Den Helder op de Antillen en in Spanje op de kaart zetten
- Uitgebreid dineren
- Biljarten
- Vriendinnetje sponsoren

Krachtmeester | 20-02-09 | 14:20

-weggejorist-

WB vigilante | 20-02-09 | 14:19


Eens met Kersenflap. Valt allemaal wel mee. Meer een gevalletje van GS dat een verontwaardigingsWave wenst te Riden, dan dat er echt iets structureel mis is.

Em over dubbele huisvestingskosten en gemeente DH die bijspringt: of iedere NL gemeente creeert een ambtswoning waar de Burgemeester gratis in mag wonen ingeval hij elders nog een woning heeft, of de staat koopt voortaan de oude woningen van publieke ambtenaren op, zodat mensen die vanwege een publieke functie moeten verhuizen niet met dubbele woonlasten komen te zitten.

SheriffSharif | 20-02-09 | 14:19

Gisteren werd bekend dat de politiek niet weet waar de 22 miljard euro die jaarlijks in de AWBZ wordt gepompt nu eigenlijk aan besteed wordt, blijkbaar niet topicwaardig, en GS loopt nu te zeuren over een paar bonnetjes? Miereneukerij.

spanarchist | 20-02-09 | 14:18

*opzichtig met een briefje van 500 Euros naar Hulman's vriendin zwaait*

dagrunge | 20-02-09 | 14:18

@kersenflap

En wie heeft die lul het mandaat gegeven om mij te representeren?

Harry Dillema | 20-02-09 | 14:18

Contra | 20-02-09 | 14:15
Bram Peper weet ook van niets.
Typisch PvdA. Vergeten wel eens dingetjes.

Boomschade | 20-02-09 | 14:17

We moeten af van die criminele toplaag.
Van vindt het kind Rutte hiervan?
Stuurt hij Hulman nu naar de pvda?

leefbarbaar | 20-02-09 | 14:15

Boomschade | 20-02-09 | 14:13
Leers kan de boom in, ik wil ook wel zo'n declareerbaantje.

Bier-Sexueel | 20-02-09 | 14:15

Boomschade@14.10 Herfkens wist niet dat er een kleine 3 ton op haar rekening werd gezet. Is een andere zaak dus.

Contra | 20-02-09 | 14:15

In mei 2010 stop wachtgeld ABP van de functie van wethouder Rotterdam.
Aansluitend waarschijnlijk zeker wachtgeld ABP burgemeester Den Helder tot mei 2016?

NB - Wachtgeld burgemeester bij vrijwillig vertrek
Nieuwsbericht | 29-04-2004

Voor burgemeesters die vrijwillig hun ambt neerleggen, komt er een wachtgeldregeling. De vertrekregeling voor burgemeesters sluit hierdoor beter aan bij wat gebruikelijk is voor politieke ambtdragers.

De ministerraad is akkoord met wijziging van het Rechtspositiebesluit burgemeesters.

De wachtgeldregeling is bedoeld voor burgemeesters die meerdere jaren het ambt hebben vervuld en zelf kiezen voor vertrek. De regeling geldt zowel voor vertrek met instemming van de gemeente als voor vertrek zonder instemming van de gemeente. In dat laatste geval kan de burgemeester alleen van de vertrekregeling gebruikmaken als hij of zij minstens tien jaar burgemeester is geweest, waarvan ten minste zes jaar in de laatste gemeente.

De wachtgeldregeling sluit uit dat burgemeesters met de gemeente kunnen onderhandelen over de hoogte van het wachtgeld. De regeling staat overigens los van de voorgenomen invoering van de gekozen burgemeester.

Huidige regeling
Nu is het nog zo geregeld dat een burgemeester die ontslag krijgt, net als ambtenaren, een beroep kan doen op een WW-uitkering. Bij ontslag op eigen aanvraag heeft de burgemeester nu geen recht op WW, omdat er dan sprake is van 'verwijtbare werkloosheid'.

FHH | 20-02-09 | 14:14

Bier-Sexueel | 20-02-09 | 13:23
Leers van Maastricht vragen.
Is ie gelijk een eind weg van z'n koffie shops.

Boomschade | 20-02-09 | 14:13

CoJoNes | 20-02-09 | 13:55

De gemiddelde GS'er is aan de arbeid.

DANNY3960 | 20-02-09 | 14:13

Een commissie moet gewoon onafhankeljik onderzoek hiernaar doen. Het zou de burgemeester sieren om zo'n commissie in te stellen.

Harry Dillema | 20-02-09 | 14:10

Had zo een PvdA'er kunnen zijn als ie het stiekem had gedaan.
Is een VVD'er en daar weten we het van.
Overigens; Woutert. Hebben we het geld van HERFKENS al terug?

Boomschade | 20-02-09 | 14:10

We kunnen schreeuwen wat we willen, maar: "De Tweede Kamer is met krokusreces. De eerstvolgende vergadering is op dinsdag 3 maart 2009."

Ommezwaai | 20-02-09 | 14:10

Wanneer ik in die positie zou verkeren ( helaas niet ), zou ik waarschijnlijk het zelfde hebben gedaan. Het is mensen eigen, meer meer en meer. En vooral als het gratis is, en dan graag over de ruggen van anderen. En of het hier nu gaat om links rechts hoog of laag, we zijn wat dat betreft allemaal het zelfde.
In dit soort gevallen is het opperhoofd van de gemeente niet eens de schuldige. Het zijn de directie en gemeenteraden die een controlerende fuktie hebben en die dat dus zeer slecht doen.
Die zouden dus een rotschop moeten hebben omdat ze het zover hebben laten komen en hun taak dus niet goed uitvoeren. Maar zo werkt dat dus niet in ambtenaren land. Je beschermt je soortgenoot voor het behoudt van het ras. Het word anders zo'n rommeltje.Een gekozen burri voor max vier jaar en dan afrekenen op resultaat. We zullen het hier denk ik nooit gaan mee maken.

Carpe@diem | 20-02-09 | 14:08

Is dit nou alles? Laat die man toch met rust, gaat nergens over. Er zijn toch wel grotere schandalen te vinden mag ik hopen? Dit is saai.

Slomo | 20-02-09 | 14:06

Behalve die TomTom in de auto van z'n vrouw en het totale verblijf in het hotel, vind ik het niet zo gek. Als eerder in de reacties gezegd, een verhuisregeling komt ook in het bedrijfsleven voor. En werkgerelateerde reizen etc. kun je gewoon declareren.

ramses snaptnie | 20-02-09 | 14:06

@kersenflap | 20-02-09 | 13:53

We hebben het niet over de burgemeester van een grote, bloeiende, internationale stad, zoals Parijs, New York etc. Die moeten lunchen met bankiers, filmsterren, premiers en ja dat doe je niet bij de McDo.

Maar dit is fokking de omhooggevallen burgemeester van Den Helder! Als ik de gemeente Rotterdam was zou ik zijn bonnetjes van tijdens het wethouderschap ook nog eens nalopen.

LJBrinkhorst | 20-02-09 | 14:02

Hallo Hero Brinkman ? Niet alleen de Antillen is een boevennest. Den Helder is het ook.

Marcus Porcius Cato | 20-02-09 | 14:01

Opstellen op gemeenteplein, schaambord om, klaar.

J.N. de Kabelpen | 20-02-09 | 14:01

Ik vind de bedragen nog wel meevallen.

basset hound | 20-02-09 | 13:58

@Wilders roepers: Geertje is ex-VVd...

da wizard | 20-02-09 | 13:55

Gelet op het aantal reacties ligt de gemiddelde GS-er hier niet echt wakker van.

CoJoNes | 20-02-09 | 13:55

@Contra | 20-02-09 | 13:29
Den helder is ongeveer een antilliaans baarle-nassau.

Andy Botwin | 20-02-09 | 13:53

Het kan aan mij liggen,
maar ik vind het allemaal best meevallen.

Dinertjes declareren vind ik niet meer dan logisch. Hotelkosten i.v.m verhuizing voor je werk: logisch. Verhuiskosten: logisch. Biljart is ietwat overdreven , maar nog steeds verhuiskosten. Handsfree+ navi in tweede auto omdat je die ook gebruikt voor je werk: beetje creatief, maar valt best uit te leggen. Taxikosten naar eigen partijcongres kan niet, maar kan gewoon even terugbetaald worden.

Conclusie? calvinistische bonnetjes-neukerij. Een representatieve functie omvat nou eenmaal wat meer van bovengenoemde kosten

kersenflap | 20-02-09 | 13:53

Weekendje weg naar Spanje, 290 euro?
Wat een rugzaktoerist zeg.
In een beetje hotel ben je dat 's middags voor een rondje cocktails al kwijt.
Nee, hij moet nog heel wat leren voordat hij een echte graaier is.
Voorál hoe je je gegraai verborgen moet houden, want dat was natuurlijk zijn grootste stommitiet.

Merlot | 20-02-09 | 13:51

SJEAN | 20-02-09 | 13:40

Mee eens, ik vind het onacceptabel. Who cares wie er jat, als ze maar teruglappen!
Geen geld uit onze portemonnee!

Plintkabouter | 20-02-09 | 13:50

de modelburger | 20-02-09 | 13:44
Het gaat wel tot meerdere eer en glorie van de bestuurders, dus uiteindelijk komt het op het zelfde neer, geld uitgeven over de ruggen van het gepeupel. En wie weet wat ze al aan onder de tafel centjes hebben opgestreken in de afgelopen jaren.

Carpe@diem | 20-02-09 | 13:50

Gewogen en te duur bevonden.

Meautie | 20-02-09 | 13:50

Bij een economische crisis komen fraude zaken snel naar boven, dit is het topje van de ijsberg. Er zijn veel prominente bestuurders die te veel declareren.

ordnungspolizei | 20-02-09 | 13:49

Den Helder is een corrupt boevennest.
Direct verkopen aan Aruba.

Lewinsky | 20-02-09 | 13:49

Ach zoiets gebeurt wel eens. De rest van de burgemeesters is heel braaf.

Harry Dillema | 20-02-09 | 13:47

Carpe@diem | 20-02-09 | 13:36
De Noord Zuid lijn is een drama, maar het is geen eigenbelang van Cohen, en van deze meneer wel. Het gaat alleen niet om de geleden schade, maar om de intentie.

de modelburger | 20-02-09 | 13:44

Fatsoenlijke mensen, zoals de mensen hier op Geenstijl, zouden morele bezwaren hebben tegen dergelijke platvloerse declaratiegewoonten. Daarom kiezen wij voor armoede en integriteit.

President Babboe Bab | 20-02-09 | 13:43

OMG, wat een sneue lutser is die Hulman. Met Transcavia vliegen naar Alicante is tot daaraan toe, maar businessclass vliegen in een Transcavia toestel op kosten van de belastingbetaler is zeau "Tokkie moet ook een keer op vakantie en laat zijn uitkeringscentjes eens goed rollen".

Hulman, ouwe VVD-pauperT, misschien dat je samen met Dr. A. Peper aan nieuwe carriere kan beginnen.

LJBrinkhorst | 20-02-09 | 13:43

Voor een aantal hier moeilijk te verteren dat er schijnbaar ook rechtse politici graaien. Maakt mij niet uit of ze rechts of links zijn moeten met hun handen van de centen afblijven en gewoon terug betalen.

SJEAN | 20-02-09 | 13:40

@ antizanic | 20-02-09 | 13:25
Leg mij dan 's even uit waarom ik moet opdraaien voor een nieuw laken op zijn pooltafel?

de visser | 20-02-09 | 13:40

Als rechtse politici nu ook al op hun linkse graaibroeders gaan lijken is het poldermodel echt geslaagd.

luckor | 20-02-09 | 13:39

@ frickY | 20-02-09 | 13:36

+1 En hard.

Plintkabouter | 20-02-09 | 13:39

En denk je nou echt dat Hulman de enige is die zich te buiten gaat aan belastinggeld?
Het volk wordt jaar in jaar uit de duimschroeven aangehaald om alle politieke non-valeurs een zo prettig mogelijk leven te geven. Het volk kan gewoon stikken.

ton1947 | 20-02-09 | 13:38

als inwoner van Den Helder zeg ik: dat wordt eindeloos bezwaar maken tegen de gemeentelijke heffingen.

de visser | 20-02-09 | 13:38

Klootzak. Net als zijn collega's.

frickY | 20-02-09 | 13:36

Ach waar hebben we het over. Cohen flikkert een paar honderd miljoen ongezien de grond in voor een tunnel die niet nodig is. En zo zijn er nog wel een paar op te noemen.Dit is allemaal gezeur over kleingeld.

Carpe@diem | 20-02-09 | 13:36

Ah een "bonafide" rover, Fin-style, zolang alle subsiedietjes en belasting voordeeltjes tot aan het max zijn benut, stapt meneer gewoon over naar malafide rover.
Staat ie al op straat nu? Hoop het wel.

Stroopdoos | 20-02-09 | 13:33

Want witteboordcriminelen komen overal mee weg...

de modelburger | 20-02-09 | 13:32

Een slechte beurt voor de headhunters van de pvda dat ze dit figuur over het hoofd hebben gezien, hij past perfect binnen de linksdragende graaicultuur...

JosVerbeek | 20-02-09 | 13:32

Dit is zeer kwalijk en corrupt. Het komt echter bij alle partijen voor.
Denk aan de PVDA in de Bijlmer met de eigen PVDA rekenkamer die alles alsnog goedkeurde. Had het CDA niet laatst in Limburg (Echt-Susteren) een mooi geval van sinterklaas spelen met subsidies aan de eigen verenigingen.
De schandpaal en geen mooie partijbaantjes meer zou werken.

hoorcollesje | 20-02-09 | 13:31

Hahaha. En die Hero Brinkman maar denken dat alleen de Antillen een corrupt boevennest is. Wel onbegrijpelijk dat deze criminelen niet worden gestraft.

Contra | 20-02-09 | 13:29

Kan er ook zo'n lijstje komen met de wapenfeiten van Wouter Bos in de nationalisatie van ING?" Vreselijk natuurlijk dit, maar apenootjes vergeleken bij de grootste zwendel in de Nederlandse geschiedenis ooit.

CoJoNes | 20-02-09 | 13:27

Zo hoog zijn die bedragen helemaal niet. Dat komt met de functie en in vele gemeentes zullen zulke vergoeding verstrekt worden. Een verhuzing voor minder dan Euro 4000 is een lachertje. Bij bedrijven heb je ook verhuisregelingen en die zijn precies hetzelfde. Als je niet betalen wil moet je maar iemand uit de eigen gemeente nemen. En wie wonen er in Den Helder? Geen grote bestuurders.

antizanic | 20-02-09 | 13:25

Weekendje Spanje voor 290 Euri's ? Wat een pauper.

cram | 20-02-09 | 13:24

Terwijl het zo simpel is, om hier tegen te ageren. Zwart verdienen. Geen belasting betalen en de kwestie is opgelost. Probeer het eens.

Het CDA | 20-02-09 | 13:24

Dus de positie van Burgemeester van Den Helder is vacant?
*Sollicitatiebrief schrijven gaat*

Bier-Sexueel | 20-02-09 | 13:23

Met zo'n cv kan je makkelijk lid van de pvda worden.

Karel Kruizenruiker | 20-02-09 | 13:22

GEERTJUH

aktieman | 20-02-09 | 13:21

Er waren tijden dat dit soort dingen me verbaasde en zelfs verontwaardigde.

De Veroorzaker | 20-02-09 | 13:20

En daarom: WILDERS

Dick Johnson | 20-02-09 | 13:20

PING!
U bent de duurste schakel TOT ZIENS!

aktieman | 20-02-09 | 13:20

Profiteur! Maatje van Wouter Bos misschien? "welke crisis?"

Hoe veel zou het kosten om hem op te laten pleuren onder die steen in Fryslan?

Plintkabouter | 20-02-09 | 13:19

zelfs een fooi declareren wat een pvda'er die vvd'er

Fragony | 20-02-09 | 13:18

VVd-ers stelen van de armen en geven het aan zichzelf...

da wizard | 20-02-09 | 13:18

Misschien kan die er een boek over schrijven?

MikkeL | 20-02-09 | 13:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl