Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ex-EO medewerker: Knevel kleineert God!

evilknevel.pngOh Here, het gaat helemaal fout daar bij de Evangelische Omroep. Er zijn nieuwe ontwikkelingen in wat nu al de grootste Gristenfittie van 2009 genoemd wordt, de richtingenstrijd tussen Knevel en de rest. Even voor de mensen die net binnen komen: Andries Knevel heeft verklaard dat hij niet langer in het sprookje gelooft van God die de aarde in 6 dagen schiep, en daar zijn een aantal mensen nu héél boos over. Bert Dorenbos bijvoorbeeld, en Frans van der Zwan. Frans werkte ooit bij de EO maar is nu piswoest op Andries. Hoe durft deze man alle schaapjes in het achterland zo in vertwijfeling te brengen met zijn Darwinistische heiligschennis! Een beetje God lopen kwetsen met die evolutietheorie, daar moet tegen opgetreden worden! En omdat iemand het moet doen heeft Frank de taak maar op zich genomen: "Het uitgangspunt van theïstisch evolutionisme maakt God kleiner of liever het kleineert Hem. Het tast zijn eer en zijn naam aan. Nu geloof ik wel dat God prima voor zijn eigen eer op kan komen, maar ik heb daarin ook een verantwoordelijkheid en vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden." En daarom riep Frank alle EO-leden op hun lidmaatschap te verscheuren. Riep ja, want inmiddels is Frenkieboy teruggefloten door de EO en wil hij 'steunbetuigingen verzamelen' voor het creationisme. Kom op Frank, dat kan beter. Steunbetuigingen, prrrft. Denk je echt dat God onder de indruk is van een postzak ansichtkaarten? Branden moet die Knevel, tot in de eeuwigheid. NU!

Reaguursels

Inloggen

De reliterreur houdt ook nooit op he. Nog steeds legioenen zwakzinnigen die in 'god' geloven ondanks dat er geen enkel bewijs is voor het bestaan daarvan. George Carlin zei het ooit het beste: religion is bullshit.

anti020front | 14-02-09 | 19:27

the devil made us do it

aldus evil knevel

Jaapioooo | 14-02-09 | 17:23

@Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13
Het woord atoom stamt af van de Griekse filosoof Democritus (ca. 460 v.Chr.-380 v.Chr). Hij dacht dat alles was opgebouwd uit kleine deeltjes (die zelf niet verder meer deelbaar waren) en noemde dat kleinste deeltje atoom. Komt van "a-tomos" wat onsnijdbaar betekend. Die Jip en Janneke taal in Genesis was dus niet nodig geweest.
Zo. (benieuwd of er nog een epiloog komt)

me,myself and IK | 14-02-09 | 10:18

En de aarde is helemaal geen bol, hij is plat. Anders zou je er toch vanaf vallen?

koffiepadje | 14-02-09 | 09:56

@Harry Dillema | 13-02-09 | 20:35

Duh, in mijn visie elementair=subatomair. Ik blijf erbij, dat er geen verklaring op elementair niveau wordt gegeven, betekent niet dat de theorie niet klopt, het betekent hooguit dat de theorie niet compleet is.

Anarchus_Rex | 14-02-09 | 02:02

Waarom valt GS aan?

GS is bang voor moslims. GS schijt in hun broek voor moslims.
Alles over een hoop gooien en hopen dat Christenen iets doen.. zolang GS het maar niet hoeft te doen.

mememe | 14-02-09 | 00:44

Ik geloof dat Darwin dat boek in ZES dagen geschreven heeft!

Sjakie Snel | 13-02-09 | 23:35

uitzending pow ned:

Erg gemakkelijk om aan gelovigen antwoord te laten geven op een vraag over hun geloof in God en vervolgens zodanig monteren dat het lijkt dat ze reageren op pow ned.

willen jullie door misleiding in het omroep bestel komen?

simca | 13-02-09 | 23:21

De stelling van Knevel getuigt van lef. Dat wangedrocht dat in den USA aanhang geniet, het Creationisme is een povere poging nog iets van gezicht te redden. Maar is simpel aantoonbaar evenzeer flauwekul.
Maar daar draait het niet bij een geloof, het is tenslotte een geloof geen wetenschap.
Bij den linksen kerk beweren ze vrolijk dag in dag uit dat ze in hun uppie het weer kunnen veranderen door 0,3% van 0,43% van de totale uitstoot door de hele mensheid aan broeikasgassen uit te bannen zo dit kunnen bereiken. In Nederland praten we dus over 16 miljoen op zometeen 7 miljard mensen en dan ook nog eens koolzuurgas dat feitelijk enkel een "tracegas" is wiens werking als broeikasgas feitelijk te verwaarlozen is. Stompzinniger en onzinniger komen ze niet.
Het voornaamste broeikasgas met een 95% is simpel waterdamp.
Algemene kennis voor elke VMBO'er, maar feiten en werkelijkheid spelen geen rol voor deze stumperdts.

said_fred | 13-02-09 | 23:05

Geen Stijl neemt het op tegen Christenen, die hun geloof bij hunzelf houden. Wat strak om ze allemaal over een boeg te gooien...

Ik noem het spoorzoeken naar wat achterban om moslims tegemoet te komen. Mietjes.
Bepaalde items zijn allang achterhaald.

mememe | 13-02-09 | 23:05

Van der Zwan, je bent een hansworst!

Als iemand in God gelooft dan is de evolutietheorie toch een veel interessante schepping dan dat kleutergeklei* in zes dagen. Ik zie me God daar al al die beesies en plantjes heel precies zitten scheppen. Daar word-ie toch treurig van.

Nee, God bedacht één fantastisch creatief constructieproces, waardoor de hele boel vanzelf op gang kwam. Gouwe greep lijkt mij. Dat vind ik veel meer bij een God passen, dan dat mierenneukwerk. Zie ik Allah, nog niet doen, die spreekt één keer een boek in bij ene Mohammed en daarmee is de kous af. Weinig creatief.

*Met excuses aan de kleuters en hun leidsters!
Ave,Evocatus

Evocatus | 13-02-09 | 22:22

bijt nietin de hand waar je uit eet

foxmean | 13-02-09 | 20:37

@anarchus rex

Da's biomoleculair. Biologisch dus. Het gaat mij om (sub)atomair niveau, het niveau waar tijd geen rol speelt en er geen evolutie plaatsvindt.

Harry Dillema | 13-02-09 | 20:35

jezus is een nozem uit nazareth!

PsychoPedro! | 13-02-09 | 20:26

Ik zou me als God doodschamen met zulke achterlijke entiteiten. Frank, je hebt helemaal géén verantwoordelijkheden enge fundamentalist.

Hulde aan Knevel!

Timnie | 13-02-09 | 20:19

"de grootste Gristenfittie van 2009"

Nonsens. Leukbedoelde nonsens, maar toch: nonsens. 10% van de christenen is evangelisch. De rest is katholiek of protestants en heeft geen moeite met Darwin. De running gag van GS om aan christenen toe te schrijven wat in feite evangelisch is, begint sleets te worden.

Wil je een fittie die wel een grote groep christenen raakt? Kijk dan eens naar die Holocaustontkenner.

Arrabinekoeterine | 13-02-09 | 19:02

@Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13

Vermakelijk stukje fictie, daar niet van, maar het bewijs op moleculair niveau is, in principe, in '53 al geleverd, zie www.pbs.org/wgbh/aso/databank/entries/...
Dat er geen verklaring op elementair niveau wordt gegeven, betekent niet dat de theorie niet klopt, het betekent hooguit dat de theorie niet compleet is.

Anarchus_Rex | 13-02-09 | 18:54

*Nu geloof ik wel dat God prima voor zijn eigen eer op kan komen, maar..*

Alles wat voor maar komt, is gelogen, zegt een verstandig mens. Dus als god almachtig is, waarom heeft hij dan helpers nodig? Heb nog nooit een gelovige ontmoet die daar een begrijpelijk antwoord op had.

Oudeneenzaam | 13-02-09 | 18:21

Evil Knevel

Bo Dreksma | 13-02-09 | 18:20

Toch kan je lullen wat je wil over die Knevel, maar hij heeft wel ballen dat ie zó voor zijn mening uit durft te komen - óf geen hersens, want zelfs Bonny St. Claire of Kelly had deze gevolgen kunnen voorspellen...

Merugop | 13-02-09 | 16:53

Op Andries Knevel

Zou de evolutieleer wel kloppen
met zo´n spastisch creatuur
dat wekelijks in ´t Elfde uur
probeert zijn gasten in te pakken

door uit zijn geest met grefovakken
de duiveltjes te activeren
en geilig op zijn gast te kakken
met woorden, vies als kut met peren?

www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID...

punter | 13-02-09 | 16:51

De schepping van de aarde in 6 dagen... * proest *. Dit sprookje is gebaseerd op het heilige getal 7, waarvan de rustdag de oorzaak is dat dadelijk winkels niet meer op zondag open mogen. Bij het gebrek aan ooggetuigen is het jammer dat de feauteaus blijkbaar ook verloren zijn gegaan.
Vroegah hadden we een god voor de donder, de bliksem, de scheepvaart, etc. Daar natuurverschijnselen tegenwoordig verklaarbaar zijn en zelfs wetenschappelijk onderbouwd te voorspellen zijn (Piet Paulusma even niet mee gerekend), kunnen we de resterende onverklaarbaarheden samenbrengen bij één god. De wetenschap blijft zich ontwikkelen en wint dus steeds meer terrein van god tot het moment dat deze overbodig is geworden. I wacht geduldig, maar met verlangen op deze dag.

Tiepi | 13-02-09 | 16:33

he voor al die wetenschappers: god is almachtig en heeft die koolstof en dinos zo in de grondgestopt. Gewoon omdat ie het kan. Wat een artiest. Hij doet echter niks aan alle leed in de wereld. Een halve gare timmerman sturen als je almachtig bent???? WTF? niet almachtig dus en wel gemeen dus. Ik weiger hem nog langer god te noemen.

gruppenfuhrer | 13-02-09 | 16:18

gruppenfuhrer | 13-02-09 | 16:05
Volgens mij komt er nog een epiloog, waarin alle losse verhaallijnen samenkomen in één grote apotheose.

Schoorsteenveger | 13-02-09 | 16:16

Nieuwe christenvervolging! Alleen nou vanuit een kant die niemand had verwacht..

Descalon | 13-02-09 | 16:14

@Fleauxe | Elisabeth2 | Schoorsteenveger
Had niet durven dromen dat mijn voorspelling dat de verlichting vanuit de kerk zelf zou komen, van nog geen twee weken geleden,, zo snel uit zou komen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/02/...

metropoliet | 13-02-09 | 16:10

@Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13
originaliteitsprijs 2009 kan nu al naar deze meneer!

gruppenfuhrer | 13-02-09 | 16:05

Eigen godsdienst beginnen...

P.C.M. Baas1309 | 13-02-09 | 15:54

Harry Dillema | 13-02-09 | 15:03
Je bent wel heel moralistisch bezig nu, net als die creationisten. Die doen alsof er een soort tegenstelling zou zijn tussen het scheppingsverhaal en de evolutietheorie. De theorie van Darwin is slechts eeen wetenschappelijke theorie, niet meer en niet minder, en neemt geen moreel standpunt in. Vooruitgang of achteruitgang, daar kan die theorie niks over zeggen. Het scheppingsverhaal daarentegen is een verhaal vol moraal, een verhaal dat letterlijk uit de lucht kwam vallen en zich op geen enkele wijze voegt naar wat een wetenschappelijke theorie een wetenschappelijke theorie maakt. Het een is van een volstrekt andere orde dan het ander, Dat die creationisten dit steeds maar door elkaar willen halen zegt meer over hen en hun positie an over de status van de evolutietheorie.

Schoorsteenveger | 13-02-09 | 15:52

Ze zijn niet boos, maar verdrietig...

cugel | 13-02-09 | 15:50

Harry Dillema | 13-02-09 | 15:03
Je moet wel een beetje op de volgorde letten. De mens had al een tijdje een (nou ja, een... duizenden) een "hoger wezen" verzonnen om het onverklaarbare te verklaren. Toen kwam Darwin die een van die zogenaamde onverklaarbare verschijnselen kon verklaren zonder daar een deus ex machina voor nodig te hebben. Je conclusie dat het "zo onzinnig is dat het niet waar kan zijn" is zwak, zo zwak zelfs dat het nog steeds niet duidelijk is hoe je tot die conclusie komt. Hetzelfde kunnen we zeggen over je conclusie dat een schepping waarschijnlijker is. Overigens is schepping helemaal geen antwoord, het verplaatst de vraag alleen maar, namelijk, wie heeft de schepper geschapen?

ivar | 13-02-09 | 15:47

Op het risico af dat ik in herhaling val: de gelovigen kunnen inderdaad niet afstammen van de apen want de apen staan HOGER op de evolutionaire ladder.

Clockwork Orange | 13-02-09 | 15:41

-weggejorist-

bennyvx78 | 13-02-09 | 15:37

Alsof een mens een God kan kleineren.
Wat een hoogmoedig standpunt van die aardling.
==

bebop | 13-02-09 | 15:34

Een almachtige god die alles in 6 dagen heeft geschapen? Is dat een luie flikker of kon het misschien echt niet in 1 flits?

En een almachtige god die toch wel moet worden geholpen door gelovige schepseltjes? Hoezo dan almachtig?

flinkescheet | 13-02-09 | 15:30

@harry dilema Darwin heeft ook nooit beweert dat evolutie vooruitgang impliceerde. Evolutie is verandering en niet per definitie vooruitgang....

Liqourindefront | 13-02-09 | 15:28

-weggejorist-

bennyvx78 | 13-02-09 | 15:26

Waarom heeft God alle die dinofosielen in de grond verborgen? En waarom die pre-historische mens? En hoe zit het met koolstofdateringen die ouder zijn dan 6000 jaar? Waarom heeft Gof al die andere planeten, zonnen en sterrenstelsels gemaakt? Had ie niet gewoon een RAW RGBtje door het BMOVL filter kunnen sturen en die als achtergrond van onze aarde kunnen zetten?

Liqourindefront | 13-02-09 | 15:25

God schiep de wereld in 6 dagen, daarna is hij op zijn dikke luie reet gaan zitten en heeft nooit meer iets gedaan.

Kom God doe eens ff menselijk en lost dit probleempje ff op. Zijn wij van het gezeik af.
Amen ?

hero_of_heaven | 13-02-09 | 15:18

@self Oeps verkeerder topic

disclaimer | 13-02-09 | 15:06

GS doe bnr eens mergen met PowNed.

disclaimer | 13-02-09 | 15:05

Maar geen zorgen! Voordat we biologisch en sociaal uit elkar vallen, gaan we eerst nog economisch naar de kloten! Dus je kunt net zo goed lid worden van PowNed. Dan heb je tenminste nog lol while you're going down.

Harry Dillema | 13-02-09 | 15:03

@ivar

Het bewijs is simpel: de mens is geevolueerd in een wezen dat twijfelt aan zijn evolutie en een hoger wezen verzint om zijn ontstaan te verklaren. Dat is zo onzinnig dat het niet waar kan zijn.

Een mens die geschapen is en van daaruit nauwelijks "evolueert" maar altijd binnen de grenzen van zijn oorspronkeljike beperkingen blijft en dus maar tolereert dat ie aan alle kanten genaaid wordt is veel aannemelijker. Kijk maar om je heen.

De mens is weliswaar wel wat slimmer geworden, maar hij laat zich altijd nog leiden door hele primitieve gevoelens. Dat noem ik geen evolutie.

Sterker nog: in een wereld waarin alle informatie beschikbaar is om die primitiviteit af te zweren, is er -als dat stelselmatig niet gebeurt- zelfs sprake van degeneratie.

Wij zijn degenererende schepsels. Niks evolutie. We gaan biologisch en sociaal helemaal naar de kloten.

Harry Dillema | 13-02-09 | 15:03

@Jokkebrok
Jamaar, 6 vliegen plus 6 bijen maakt weer 12.
12 zonen van abraham
12 discipelen
12 is een bijbels getal. Toeval? Denk het niet.
Dus god bestaat.
/bij-modus

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 14:59

Het bestaan bestaat niet.

Knotz Fischfurther | 13-02-09 | 14:48

Sorry beste Frans, maar ik blijf gewoon lid van de EO. AL was het maar om Andries Knevel.

Freddie M | 13-02-09 | 14:46

Ach die lui hebben er 300 jaar over gedaan om te erkennen dat de aarde rond is.
Met wie praat je dan hè. Deze conservatieve en belachelijke dommigheidheid zie je alleen bij fundamentalistische gelovigen. Dat is best maar ga dan ook in een plaggehut op de hei wonen. Technologische vooruitgang komt namelijk voornamelijk voort uit het falsificeren van theorieën en daar zijn mensen die het hele jaar aan sinterklaas doen niet zo goed in. Laat iemand hier maar verklaren waarom mensen zo graag en zo vaak en stug in extreme dommigheden blijven geloven.

Herrbirk | 13-02-09 | 14:45

ivar | 13-02-09 | 14:38
Goeie tegel. Dank. Ik had even geen zin om het op te schrijven, maar dat soort figuren moet je niet laten zweven. Zo vermoeiend mensen die eerst hun gebrek aan kennis trots etaleren en dan indrukwekkende uitspraken willen doen.

Achterdocht | 13-02-09 | 14:45

Over bijen en vliegen – wijzen en eenvoudigen van geest
‘In een fles zitten zes bijen en zes vliegen. De fles ligt horizontaal voor het raam
met de bodem naar het raam gericht. De bijen vliegen naar het licht en blijven
consequent proberen om de fles via de bodem te verlaten.

Ze gaan hier net zolang mee door totdat ze van uitputting en honger omkomen. De vliegen daarentegen zijn allemaal binnen twee minuten door de flessenhals aan de andere kant van de fles de wijde wereld ingevlogen. De voorliefde van de bijen voor licht en hun relatieve grote intelligentie zorgen voor de desastreuze afloop.
Ondanks het keer op keer falen van de bijen blijven ze vasthouden aan hun
denkbeelden dat de uitweg uit een gevangenis de weg naar het helderste licht is.
Ze zijn nog nooit geconfronteerd met een atmosfeer die voor het oog doordringbaar is maar feitelijk niet. Glas is immers geen natuurlijk product. Door vast te blijven houden aan bestaande ervaringen en kennis falen ze.
De vliegen (met hun minimale hersenen) daarentegen denken niet zozeer na en
fladderen gewoon wat in het rond. Ze doen niets specifieks en trekken zich niets
aan van het glas dat hen gevangen houdt. Ze doen wat ze altijd doen: vliegen. Per
toeval vinden de vliegen de uitweg en ontdekken ze de opening van de fles. Ze
vliegen naar buiten de vrijheid tegemoet.
Vrij naar Maeterlinck (1968)

Jokkebrok | 13-02-09 | 14:44

Harry Dillema | 13-02-09 | 14:36
Ik zie de zogenaamde onderwerping helemaal niet als bewijs. Of bedoel je dat onze persoonlijkheid geschept/gevormd wordt door de maatschappij? Ik volg je niet meer helemaal.

ivar | 13-02-09 | 14:42

@Pete_1968 | 13-02-09 | 13:46 :
Jongen.

ReligionSucks | 13-02-09 | 14:42

Voorspelling reactie van niles777:

'evolutiemensen zijn 100% zeker maar je kunt niet 100% zeker zijn dus is de schepping misschien ook waar en dus zijn er twee theorieen en dus is er 50% kans dat de schepping waar is, dat kun je niet terzijde schuiven'.

Of (last resort als alle andere 'argumenten' gefaald hebben):

'Je hoeft toch niet zo aggressief het scheppingsverhaal te ontkennen, laten we allemaal vrolijk naast elkaar bestaan en elkaar respecteren'.

Lukt niet! Heb ik geen respect voor! Vind het sukkels!

disclaimer | 13-02-09 | 14:42

Wat een badmuts die EO-pensionado

Die Andries moet wel een Doornbos in Bert's oog zijn... Knevelen moeten ze hem!
Mag Bert wel op TV? De TV brengt toch Den Duvel in huis? Ik vind die andere publieke omroep-Bert(vriend, middels geregistreerd partnerschap, van Ernie) veel leuker.

Gelooft zeker ook dat dat z´n kinderen door z´n vrouw onbevlekt ontvangen zijn... Toch ff bij de buurman vragen Bert...

Op de 1e dag schiep god het ligt iets later schiep Sint Philips de beeldbuis en op de 3e dag schiep god de afstandsbediening....

Zappen!!! Tijd voor Powned!!!

By the way woon inmiddels al meer dan een jaar In Oostenrijk (pour l'amour). Heb hier wel Nederlandse TV, kan ik dan ook lid worden van Powned?

Weet zeker dat Powned binnen no time leading is in omroepland
Verheug me dan ook nu al op een intervieuw met Bert Doornbos in de talk show,

DWDR

De Wereld Draait Rechtsom!!!

Okay Dan! | 13-02-09 | 14:40

niles777 | 13-02-09 | 14:22
Het feit dat jij te simpel en dom bent om de evolutietheorie te snappen wilt nog niet zeggen dat andere het ook zijn. Je fout is dat je een conclusie trekt uit allerlei foute aannames. Overigens is de evolutietheorie een zeer sterke wetenschappelijk theorie die tot op het bot getest is en waar ook het broodnodige bewijs voor is. Om dat met het scheppingsverhaal te vergelijken is ronduit belachelijk.

ivar | 13-02-09 | 14:38

Godver! Daar gaat SN weer,

God, ga es deaud!

Harvester | 13-02-09 | 14:37

@ivar
Ja maar dat is allemaal secundair bewijs tegen de schepping. Het primair bewijs dat we geschapen zijn is de gestructureerde en massale onderwerping aan iets wat we niet zien of horen. Of een of ander raar mompelend mannetje met raar kapsel en scheve bril.

Een dier zal zich hoogstens onderwerpen aan een sterker dier en daar ook nog even vette ruzie mee maken.

Harry Dillema | 13-02-09 | 14:36

@niles777
150 jaar geleden in de tijdslijn der evolutie is ongeveer nu.
En als ik uw betoog zo eens hoor lijkt het me in ieder geval plausibel dat úw voorouders neanderthalers waren.
Lees eens een boek en probeer het over een jaar nog een keer zou ik zeggen.
NEXT

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 14:34

Oja, en we zijn ook te klein en nietig om de zwaartekracht zomaar voor waar aan te nemen, blijft toch een aanname, het universum zit uiteindelijk raar in elkaar en is enorm groot, dus wie zijn wij om de zwaartekracht te kunnen snaappen? Derhalve mijn voorstel: spring eens van een flat.

disclaimer | 13-02-09 | 14:31

@Edammertje:
In een of ander boek: NEE. In bepaalde boeken wel.
En je durft helemaal niet te leven. Je laat je leven door een boek dat geschreven is in de tijd dat mensen elkaars poep nog aten en den wereld nog niet eens als plat werd omschreven. Indien er verder nog hiaten zijn komt het prekertje de wekelijkse doemscenario's over je uitstorten.
Ik wens je geluk én wijsheid.

ReligionSucks | 13-02-09 | 14:31

Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13
Beetje raar dat god dan ff fotonen maakt die schijnbaar alleen in den begin der tijden zich veel sneller dan de traditionele lichtsnelheid verplaatsten. Het blijft ook raar dat volgens de Genesis God in een paar dagen tijd de sterren laat schijnen die zich op lichtjaren afstand bevinden. Vragen, zoveel vragen.

ivar | 13-02-09 | 14:31

niles777 | 13-02-09 | 14:22

En wat als er in een parallel universum een betere theorie ontworpen wordt door wezens die WEL geschapen zijn en die zich tegelijkertijd afvragen of WIJ bestaan... Wow.... --Neemt nog een hijsje van joint--

disclaimer | 13-02-09 | 14:30

Lekker bezig Harry!
Weer geen promotie gemaakt, stakkert? Je klinkt ietwat gefrustreerd, namelijk.

dosis | 13-02-09 | 14:29

Als ze gewoon een keer een kopje thee gaan drinken dan komt het denk ik wel weer goed tussen Andries en God. Misschien dat Rene Froger dat kan regelen..... bij Geer en Goor is dat toen ook gelukt.

OneandOnly | 13-02-09 | 14:23

Over sprookjes gesproken. Wat ik nou altijd zo bijzonder heb gevonden in die hele scheppig vs. evolutie-discussie: die hele Darwin leefde pas 150 jaar geleden. Wat in de miljarden jaren van de hele evolutie letterlijk GISTEREN was.
Dus wie zegt dat er MORGEN of overmorgen niet nog een veel bétere/juistere theorie over het ontstaan van de aarde gevonden/bedacht wordt? Want laten we eerlijk zijn, mensen: het scheppingsverhaal is moeilijk te geloven, maar de evolutietheorie is echt niet minder op aannames gebaseerd.
Kortom, we weten het niet met z'n allen. Darwin wist het gisteren ook nog niet. We zijn als microbische mensheid (vergeleken met de omvang van het universum) VEEL te klein en te simpel en te dom om zoiets te kunnen overzien. Zullen we dat nu gewoon eens accepteren met z'n allen? Thanks.

niles777 | 13-02-09 | 14:22

Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13
Doe es een scheutje melk in die koffie! Die koffie van jou is te bitter om te drinken zeau..

Stroopdoos | 13-02-09 | 14:18

De Dillema-unificatie van creationisme en evolutieleer in een notedop:

Ten eerste verklaart de evolutietheorie alleen de wording van 't een en ander op biologisch niveau. Op sub(atomair) en galactisch niveau verklaart zij niets.

Ten tweede is het creationisme in de bijbel jip en jappeneketaal. In een tijd dat niemand wist wat moleculen waren, wat atomen waren, wat quanta en bosonen waren, ga je niet in Genesis uitleggen dat God deze geschapen heeft. Dan spreek je over de hemel en de aarde, over licht en donker. Symboliek en zo.

En verder gaat Genesis er van uit dat de mens slaoliekoekedom is. Genesis heeft niet tot doel de mens te informeren over de technische haalbaarheid van de schepping. Het verhaal is niet wetenschappelijk onderbouwd. God kan die rotzooi prima in zes dagen in elkaar geflanst hebben. Hij zal het wel zonder beleidsplan en subsidie gedaan hebben. En er zal ook wel niet al te lang over vergaderd zijn. Kortom in zes dagen kun je best wat energiepakketjes maken die zich manifesteren als fotonen, protonen, neutronen, electronen, etc. en wat basismoleculen in elkaar flansen, wat initiele dna definities en wat protozoa. Een paar dagen later kwamen daar allerlei variaties bij (want wat gingen die dagen langzaam toen de aarde nog maar net begon te draaien)

En omdat God zich de tyfus verveelde dacht ie, hey ik schep een mens. Hij koos de lelijkste aap uit het paradijs, duwde een GPIB stekker in zijn hol en herprorammeerde wat DNA. Ziedaar de emens. De mens verveelde zich ook en dus bedacht God de vrouw. De mens kreeg een pik, de vrouw een doos en zo konden ze de hele dag neuken en vreten in het paradijs. Geen belastingen betalen, geen huur, geen OZB helemaal nada (dat kwam later met het CDA pas).

Toen God klaar was viel ie in slaap. De maandag er op stapte hij in zijn ruimteschip en wenste Adam en Eva ongezien de tyfus en vertrok naar de volgende planeet. Van daaruit hield hij regelmatig wat contact met o.a. Mozes totdat hij ergens in NAJ9982340-DBBF-3902 zuid-oost, met zijn ruimteschip tegen een asteroide aanbotste en voor de vergetelheid koos. Genaaid door zijn eigen schepping.

Helaas heeft de mens zich sindsdien nooit kunnen vrijmaken uit het juk van het leiderschap van een ander. Of het nou een God is, of een koning, of een minister president. Er is niets, maar dan ook niets, wat de ene mens recht geeft te heersen over een ander. Geen biologisch, moreel, etisch of kosmisch dictaat dat de mens onderwerping opdringt.

Het is de mens zelf, die graag vooroverbukt en zich in zijn spreekwoordelijke aars laat naaien door een ander. Een ander die zich toevallig minister president noemt omdat hij in een zo bedacht systeem door een volk van vooroverbukkers aan de macht is geholpen.

En dat laatste mijn heren is het bewijs van het creationisme. Immers, een mens die evolueert, leert ook. Een mens die wordt geschapen naar het evenbeeld van een hoger wezen, zal altijd een hoger wezen naast zich dulden of zelfs wensen. En bij gebrek aan het hoger wezen, neemt hij ook wel genoegen met een incompetente en leugenachtige sukkelaar als diens plaatsvervanger.

Een mens die evolueert betaalt geen belasting zodat zijn bierzuipende rukkende buurman de hele dag porno kan downloaden: Hij schopt hem aan 't werk. Een mens die evolueert betaalt geen belasting opdat de overheid zijn geld aan de haaien kan geven: Hij schopt de inspecteur van belastingen in zijn kloten. Een mens die evolueert accepteert geen leugens van zijn overheid. Hij draagt zo'n overheid naar de zee.

Een mens die evolueert is niet het saldo van een kutbaan, een kutwijf en een dubbele hypotheek, geknecht in een samenleving waarin vrouwen zich als kerels gedragen en mannen zich gedragen als wijven. Zo'n mens is niet geevolueerd, zo'n mens is geschapen.

En dat is dan het bewijs van creationisme: Alleen een geschapen mens kan eeuwenlang stompzinnigheid boven zich dulden en deze in een pseudo-systeem als democratie ook nog in stand houden door er actief aan deel te nemen.

Harry Dillema | 13-02-09 | 14:13

@Denkzelfstandig
Het idee dat u, tegen beter weten in, tegen bewijs in, tegen alle pragmatische argumenten in, zo`n goed gristen bent en toch maar braaf de bijbel en gods woord blijft volgen, masturbeert u daar ook op?

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 14:13

@ J.N. de Kabelpen | 13-02-09 | 14:01
Ach ik begrijp gewoon de bekrompenheid niet. Er zijn zoveel verschillende stromingen en er is maar één God. Dat zegt volgens mij vrij veel over mensen. Waarom niet gewoon tolerantie. Die Andries Knevel steekt zijn nek uit en laat zien dat christenen anders mogen denken over geloven. Dan willen ze een hetze tegen hem beginnen want hoe durft hij? En we krijgen dan discussies in de trant van. NEE DAT IS FOUT. JIJ LEEST HET ALLEMAAL NIET GOED. JIJ DOET HET FOUT. IK DOE HET GOED. Van die angst serenades. Echt super fijn. Ik wil graag discussie. Over standpunten nagedacht kunnen hebben. De ruimte kunnen hebben om over iets anders mogen te nadenken zonder dat ze allemaal in paniek-modus schieten. Getuigt ook weinig vertrouwen in je eigen geloof en God trouwens als je zo in de afweer schiet. Ik hou daar totaal niet van. Aanval en verdedigen betekend namelijk dat niemand open staat voor de ander. Ik heb laatst een boek gelezen over wetenschappers die geloven. Vond het fascinerend om te lezen. Niet omdat ik nou de ene gelijk gaf en de ander niet. Vond het sowieso mooi dat er mensen zo verschillend invulling gaven. Vond het ook erg mooi om te zien hoe sommige mensen wetenschap en geloven konden combineren. Ik zag de rijkdom in van die mensen die daar over na dachten en discussies aangingen. Prachtig om te lezen. Veranderde mij ook. Ik zie wel wat in dat mensen en de natuur evolueren. Zich aanpassen aan de omgeving. Dat geeft niet de kleinheid van God aan maar juist de grootheid.Ik zag wel wat in die evolutie. Niet alles was ik mee eens. Hé dat mag. Ik pretendeer niet dat ik de absolute waarheid heb. Ik pretendeer dat ik op zoek ben naar God en naar echtheid en doorleven van mijn geloof. En ook al dachten sommige mensen er niet zo over als ik. Prachtig mooi. Ben benieuwd wat jij dat gelooft en te kijken wat ik daar van kan leren. Ik snap die angst niet zo. Respect en liefde haal ik meer uit geloven. Niet angst en veroordeling. Als ik niet naar een ander kan luisteren kan ik nooit andere perspectieven zien en leren van andere mensen. Beetje rijkdom van die mensen meenemen. Waarom zo panisch afsluiten voor je medemens. Ik niet snappen.

Flipski | 13-02-09 | 14:10

@coolmos
Begin van een zin, analfabeetje.

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 14:10

Oh nee, nou beginnen die gristenen ook al over Rescept te zeuren:"Het uitgangspunt van theïstisch evolutionisme maakt God kleiner of liever het kleineert Hem. Het tast zijn eer en zijn naam aan.".
Tijd voor een algemeen verbod op openbare uitoefening van religie.

Gimmel | 13-02-09 | 14:08

Wel een vette anchor voor POWNED, Andries, kom er maar in.......

chrisje17 | 13-02-09 | 14:08

"..... vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden."
Daar ben ik het nu he-le-maal mee eens!

Flowers | 13-02-09 | 14:07

Alsof God, die almachtig is en alles kan, zich beledigd zou kunnen voelen door een nietig mensje.
.
Hij kleineert dus niet God, maar mensen die willen dat iedereen denkt zoals zij.

Lafayette | 13-02-09 | 14:03

ow yeah, een schisma en dat in onze tijd! Dat we dit mogen meemaken.
*borrelnootjes klaar zet*

progressief | 13-02-09 | 14:03

@Flipski | 13-02-09 | 13:34
Ja en dan meldt Frank ook nog met droge ogen: 'Want een geloof is het. Voor de evolutielieer is namelijk nog steeds géén bewijs'. Om je te bescheuren.
U is trouwens een zelfdenkend christen, model 2.0, dat is prettig.

J.N. de Kabelpen | 13-02-09 | 14:01

Het beste is om voor hem te bidden, dat hij tot inkeer mag komen. Als hij zijn vergissing inziet en hierover zijn spijt betuigt zal het hem ruimhartig vergeven worden.

Bugsy Siegel | 13-02-09 | 14:00

Koekje, waarom schrijf je je eigen naam dan met een hoofdletter?

coolmos2 | 13-02-09 | 13:58

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 13:54
behalve de zelfstandig denkende dan uiteraard..

siske | 13-02-09 | 13:55

disclaimer | 13-02-09 | 13:51
En als dat allemaal zo is, dan is er dus ook een EDAH of C1000 in de hemel. Mijn hamvraag is: doet god zelf de boodschappen of heeft hij daar iemand voor?

dr.spin007 | 13-02-09 | 13:55

@siske | 13-02-09 | 13:53
gecorrigeerde volgorde grootste wereldproblemen:
1) mensen, 2) mensen, 3) mensen

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 13:54

religie, overbevolking, decadentie
de grootste wereld problemen.... in die volgorde

siske | 13-02-09 | 13:53

c10

Ik ben een man met tepels, waarom the hell heeft god dat bedacht? Oja, en had god ook een poepertje als wij naar zijn evenbeeld geschapen zijn? En zo ja, moest hij dan ook eten om te kunnen poepen? En kon hij dan ook honger hebben? Kon hij d'r ook een vinger in steken? En kon hij er daarna ook aan ruiken? En als wij naar gods evenbeeld geschapen zijn, kon hij dan met z'n ogen ook achter z'n rug kijken? Zo ja waarhom had hij dan ogen nodig?

Vragen, vragen..

disclaimer | 13-02-09 | 13:51

-weggejorist-

Edammertje | 13-02-09 | 13:49

ReligionSucks | 13-02-09 | 13:35
Bedankt! scheelt mij een hoop schrijven!
Angst dreigerts allemaal in zeldfde bootje, hel en verdoemenis! daarom alle relios terug de kerk in en aai elkaar maar eens over de reet. Paar fluimen ernaast en glimlachen maar!

Stroopdoos | 13-02-09 | 13:48

@coolmos2
Waarom schrijf jij god met een hoofdletter?
Die eer komt alleen Zijne Deegheid Vliegend Spaghettimonster toe.
Infidel!

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 13:48

tsjongejonge.. 13 opzeggingen..
.. da's bijna evenveel als Powned! er per dag bij krijgt.

Watler | 13-02-09 | 13:48

Ben ik nou echt de ENIGE die het met Bert Dorenbos eens is?

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 13:48

@ReligionSucks

Man/vrouw naar mijn hart!

Pete_1968 | 13-02-09 | 13:46

lol @ FrankieGoesToAssen | 13-02-09 | 13:32

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 13:45

c10, jij snapt echt geen bal van hoe evolutie werkt, of wel? T'is toch heel eenvoudig hoor.
Als je wilt geloven in God die de wereld geschapen heeft, prima. Maar als je hier wilt lopen kleuteren met allerlei shortcuts door de evolutiefeiten heen moet je toch iets beters verzinnen.
Ga jij mijn vragen nog beantwoorden? Ik heb er nog wel een voor je:
Als je bent geschapen naar Gods beeld, waarom zitten er dan zoveel fouten in?

coolmos2 | 13-02-09 | 13:44

Formeel gezien denk ik dat dit onder godslastering kan vallen EHB, kom d'r maar in, licht die Knevel uit z'n bed

disclaimer | 13-02-09 | 13:40

Paniek in de tent bij de schaapjes van de Ejo. Haha!

Canis Spurcus | 13-02-09 | 13:40

lol@Teen
En het is nu toch hoog tijd om het debiele broertje van Allah, beter bekend als "god' of 'jaweh' te dumpen. Die gast maakt echt niets klaar. Oke, zijn volgelingen hebben het nu iets beter dan de mohamedanen, maar belooft god ons maagden? Rivieren van wijn en honing? Neen! Het hiernamaals duurt langer dus kejje beter in allah geloven.
Of doe wat ik doe ( nog beter ), leef je leven als atheïst en bekeer je vlak voor je dood. Mocht dat niet lukken, vraag aan de hemelpoorten om genade en allah zal je die wel schenken want hij is de genadevolle, de barmhartige.
Allah bij voorbaat akbar.

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 13:35

@Edammertje | 13-02-09 | 13:09
"dan beledig je Hem wel, en dan zijn de gevolgen niet te overzien"
en dan vervolgens "maar God is liefde dus vergeving is er''.
Hoe kan iemand in zo'n korte tijd zichzelf zo bizar tegenspreken.
Typisch voor jouw soort, altijd die hel & verdoemenis dreiging (Zondag nog op je uitgekotst natuurlijk) en dan vervolgens het tegenovergestelde uitspreken tekent alle vertwijfeld dwalende gelovigen zoals jij.
Leer toch eens voor jezelf te denken ipv dat een omhooggevallen gristenpedo dat je moet uitleggen of een sprookjesboekie.
Durf te leven!

ReligionSucks | 13-02-09 | 13:35

@Edammertje

Laten we het omdraaien en aan jou vragen "Hoe weet jij dat?"
Omdat het geschreven staat in een boek? Ik heb ook boeken waar heel iets anders in staat. Is dat dan ook waar? Het is tenslotte ook geschreven net als jouw boek. Geloof jij alles wat geschreven staat? Of omdat de dorpspasto het zegt?
Of die fappert in Rome?

Niemand heeft Hem ooit ontmoet, althans niet recent en diegene die Hem wel hebben
ontmoet zijn dood! En opstaan uit de dood schijnt hij alleen zelf te kunnen.

Kortom, de kans is heeeeeel klein dat als ik kleiner ga wonen (deaud ga) hem tegen kom.
En dat risico neem ik wel.
Dus

Pete_1968 | 13-02-09 | 13:34

Als ze aan dit verhaal gewend zijn kunnen ze zich alvast inlezen in het volgende feit:
Jezus/ God is eigenlijk de ZON, echt waar joh? Ja idd JA!:
www.youtube.com/watch?v=IGbJpGlwjyU
www.youtube.com/watch?v=2aW2N46vf4Q
www.youtube.com/watch?v=QQ-kvw1fYXs

Bedankt 'gelovigen' dat jullie de kennis al die jaren doorgegeven hebben, maar anno 2009 met het internet en wetenschap van nu, kunnen jullie langzaam toegeven dat de interpretatie die jullie hebben niet de juiste is gebleken...

jappertje | 13-02-09 | 13:34

Het is makkelijk om gelovigen belachelijk te maken maar soms vragen ze er zo hard om dat ik mijzelf niet meer kan beheersen. Het is dan alsof ik door een goddelijke hand wordt voortgedreven.Een hand die mij in tijden van tegenspoed liefdevol streelt en in tijden van voorspoed mij er telkens aan herinnert hoe sterfelijk ik wel niet ben door mij regelmatig te wijzen op het verval dat ons allen omringt. Iedere dag weer toont god ons waarvoor wie hier op aarde zijn. Dwz. voor wie dit wil en kan zien.

Jokkebrok | 13-02-09 | 13:34

"Het uitgangspunt van theïstisch evolutionisme maakt God kleiner of liever het kleineert Hem. Het tast zijn eer en zijn naam aan. Nu geloof ik wel dat God prima voor zijn eigen eer op kan komen, maar ik heb daarin ook een verantwoordelijkheid en vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden." Hahahahahaahahahhahaahahhahahahahaahahhaa. Sorry maar ik ben christen. Deze bekrompenheid echter is ten zeerste lachwekkend. Alles wat niet binnen deze meneer zijn denkkader past is gelijk onzin. Kijk dit is in mijn ogen nou het probleem van de meeste christenen. Ongelooflijk bekrompen zijn en niemand mag anders zijn dan hij of zij want dan ben je verkeerd bezig en gaan we dreigen met de hel of iets dergelijks. In plaats van blij zijn dat er eindelijk eens ontwikkeling in dat geloof komt en mensen er voor uit kunnen komen dat ze er anders over kunnen en mogen nadenken. Nee dan zijt gij fout en moet iedereen daar weglopen. Dat is namelijk vaak de oplossing. Weglopen. Je moet maar een eigen kerk beginnen als je er anders over denkt. Want ow ow ow ow we zouden eens discussies krijgen. Een geloof of overtuiging zonder discussie is saai en dood en evolueert (mooie woordkeuze in dit kader maar goed) niet. Beste meneer niemand heeft hier de absolute waarheid. U denkt dat God het zo heeft gedaan en een ander mag dat anders denken. Let it be man. Ga nou gewoon als volwassenen discussie aan. Maar nee we gaan als een klein kind schreeuwen en dreigen en we gaan God even helpen omdat dat je verantwoordelijkheid is. Deze beste man is gewoon bang voor andere denkbeelden. Hij reageert puur uit angst. Dus volgens Hem moet iemand gebaseerd op angst God helpen. Nee dat zou een grote God zijn. Ik ben christen maar dit mis ik nou vaak in kerken. Gewoon discussies proberen aan te gaan en eens proberen in termen van liefde naar andere mensen te kijken en niet continu vanuit angst en veroordeling naar mensen gaan kijken. Wees een vent en laat er nou een discussie zijn en ruimte voor eigen interpretatie. Maar nee. We gaan schreeuwen en iedereen moet bij de EO weg. Hoe klein maak je geloven en God dan vraag ik mij af.

Flipski | 13-02-09 | 13:34

Ik geloof... ongeacht... daarom is het ook geloof.
Is niet feitelijk, is geloof...
Menig wetenschapper gelooft, ook in de geschiedenis... vermeng je dan ook niet met wetenschap, staat niet tegenover elkaar. Evenals gevoel en ratio... kleur en geur... Het is anders...
Appels... peren....
-
Laat even weten als GS mensen een ban geeft als ze wel geloven... dan doe ik alvast het licht uit....

hfakker | 13-02-09 | 13:32

Wel goed dat die Bijbelse creationisten dat "theistisch evolutionisme" onzin vinden. Dat vind ik namelijk ook.

FrankieGoesToAssen | 13-02-09 | 13:32

@coolmos2
2 kinderen of 2 apen?.... roep ze naar de pc en bekijk ze goed! wat zie je dan? 2 apen?

c10 | 13-02-09 | 13:31

ik mis een tekstje...
"God is lid van PowNed ! Nu jij nog *link*"
of wordt er neit meer elke post naar
PowNed gelinkt ?

kaasvaak | 13-02-09 | 13:29

Marcus Porcius Cato | 13-02-09 | 13:15
Als je het zo uitlegt lijkt het een gevalletje eerwraak van Frank. 'Onze familie wordt aangetast in haar goede naam'. Yeah right. Eerwraak it is en de gristenhonden van ons kabinet weten het donders goed.
Sharia-wetgeving uit Engeland binnenkort in Nederland. Als dit soort staatmongolen een stem krijgen in het publieke debat (en we dus moeten doen alsof we ze serieus nemen) gaan ze rechten eisen op basis van de hersenspinsels van het koekkoek-broertje van Hans Christian Andersen.
`
Hoor net via de tamtam dat het Vliegende Spaghetti-monster boos is op de Belgen omdat ze niet genoeg pasta eten. Als straf krijgen ze een Kabinet.

dosis | 13-02-09 | 13:28

Laatst las ik over iemand die meer dan 35 jaar getrouwd was, met een hond...

Speitoptantje | 13-02-09 | 13:28

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat hij een kabouter met een witte muts zag lopen.
Dat is natuurlijk onzin, alleen smurften dragen witte mutsen.
-Nietes, ook kabouters
Welles, alleen smurfen!
-Kabouters!
Smurfen!
-Heiden!
Infidel!
-enz.
Voor de *kucht*neutrale (lees: ongelovige) toeschouwer echt een wonderbaarlijk schouwspel om de ene idioot de andere idioot voor idioot uit te maken, omdat zijn idiote standpunt idioter is dan het andere idiote standpunt. Ofzoiets.

Koekje-dr-bij? | 13-02-09 | 13:26

@coolmos2

"Al 20 jaar getrouwd met 2 kinderen"???

Pedobigamie?

Speitoptantje | 13-02-09 | 13:26

Een echte God is zo groot, dat van die God allerlei kleine mensjes helemaal niet weten wat Hij allemaal denkt over andere mensen.
Onze God, althans als ik de fighting EOers mag geloven, overlegt regelmatig met stervelingen over hoe hij het bedoeld heeft en wat er allemaal gebeurd is een paar miljoen dan wel duizend jaar geleden.

SheriffSharif | 13-02-09 | 13:25

Pa C, ik heb een gloeiende teringhekel aan voetbal, die Opel hou je zelf maar en mijn genitaliën klaagt niemand over.
En jij?

coolmos2 | 13-02-09 | 13:24

-weggejorist-

Edammertje | 13-02-09 | 13:23

hanzebal | 13-02-09 | 13:13
Nou neem de eerste straat rechts rijd deze helemaal uit , neem de rotonde 3 maal naar links , stap uit je auto en loop de heuvel op ga op je rug liggen en kijk de duisternis diep in. Zie je een lichtje knipperen dan is dat god die naar je knipoogt.

Jokkebrok | 13-02-09 | 13:22

@ coolmos2 | 13-02-09 | 13:17
En je – lame raden – kijkt al Pepsidrinkend graag voetbal, tuft in een Opel rond en hebt ongeschoren genitaliën, humzzz?

Pa Cartwright | 13-02-09 | 13:22

Stoute Andries, hoe durf je een eigen mening te hebben.

Datniet | 13-02-09 | 13:21

@ Pastor Sippenhaft
Helemaal eens. We moeten in plaats van 25 en 26 December gewoon twee dagen vrij krijgen op 12 en 13 Februari, om de geboorte van Darwin passend te vieren. De kerstboom kan gewoon blijven, want die heeft tenslotte ook niks met Jezus of het Gristendom te maken. Ik stem voor.

Marcus Porcius Cato | 13-02-09 | 13:21

Neemt niet weg dat Lillith de eerste vrouw was en niet Eva,
ook de 'westerse Bijbels' vlakken haar niet helemaal uit, maar de toedracht en naam noemt men niet.
.
Ik denk dat zelfs knevel noooit over Lillith geleerd heeft. En de paus wellicht ook niet.
.
Ook in de Islam zie je het terug, de vrouw is ondergeschikt aan de man, de eerste was dat niet en dat werkte niet.
.
Dichter bij huis? SGP, die kennen Lillith wel.

pc correspondent | 13-02-09 | 13:21

God mag zich wel eens scheren,potverdriedubbeltjes...!

R.B.Scott | 13-02-09 | 13:19

ja kijk, als ze elkaar gaan zitten afmaken is er voor ons natuurlijk geen tyfus meer aan

st0mpie | 13-02-09 | 13:18

Wel tof van Andries dat ie dat nu zo durft te zeggen. Eerst vond ik hem ook maar een irritante kwezel, maar nu hoor ik hem voor het eerst toch iets verstandigs zeggen. (Zal vast nog wel steeds een irritante kwezel zijn). Maar desalniettemin, tof dat ie dit nu zo durft te zeggen. Misschien een voorbeeld voor sommige gelovigen om niet alles wat door het geloof verkondigd wordt of wat in de bijbel staat waar is of op de huidige tijd toepasbaar. Zelf een beetje nadenken mag ook!

zatterd | 13-02-09 | 13:18

c10 | 13-02-09 | 13:12
Babyaapjes zijn ook heel lief hoor. Kleine wondertjes zijn het, met die mooie bruine oogjes.

aardappelninja | 13-02-09 | 13:18

@Edammertje.

Foei! Ik beledig 'De Heer' niet en heb ook niks tegen Hem. Behalve dan dat Hij (als'ie bestaat maar dat betwijfel ik) )vooral uit z'n neus zit te vreten en alles in de soep laat lopen hier op dees aardkloot. Nee, tegen De Heer heb ik hoegenaamd niets. Alleen tegen zijn grondpersoneel die voor anderen bepaald wat wel en vooral NIET kan en mag zonder Hem ook maar 1 minuut persoonlijk te hebben gesproken!

Pete_1968 | 13-02-09 | 13:18

Gisteren zat zijn neef in "Man bijt Hond"

Na-apen
Het is vandaag precies 200 jaar geleden dat Charles Darwin werd geboren. In dit Darwin-jaar wordt zijn evolutietheorie gevierd. Zelfs EO coryfee Andries Knevel is om. Op TV nam hij afstand van het idee dat God de wereld in zes dagen schiep. Maar zijn neef Arjan Knevel denkt hier heel anders over.

cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/ncr...

Innocenti | 13-02-09 | 13:17

c10: ik ben bijna 20 jaar gelukkig getrouwd, met 2 kinderen. Wat zei je ook alweer?

coolmos2 | 13-02-09 | 13:17

De geboorte van de Heer heet bij ons Kerst en levert 2 vrije dagen op.
De geboorte van Darwin heeft geen naam en levert geen vrije dagen op.
Toch zijn er meer atheïsten dan gelovigen.....
HUP! Kerstboom eruit en we zetten 1 keer per jaar een klein dinoskelet op in de kamer. Wie is voor?

Pastor Sippenhaft | 13-02-09 | 13:17

Wij leven in mooie tijden......

Leaque of Morons | 13-02-09 | 13:17

Edammertje | 13-02-09 | 13:09
Pfeww, jij zit er vol mee, al gefapt vandaag? Toe maar konijntje... wiebele.. wiebele

Stroopdoos | 13-02-09 | 13:17

Beste Frank, als God gekleineerd wordt is dat iets voor God om mee om te gaan. Jij bent NIET verantwoordelijk voor het (gekwestste) eergevoel van God. God zal beslist actie ondernemen als hem dat goedunkt en hij dat noodzakelijk acht. Daar heeft hij Frank van der Zwam uit Nederland echt niet voor nodig. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 13-02-09 | 13:15

Neophyte leeft en jezus beeft!!!

Dhr. Peesvlees | 13-02-09 | 13:15

I always like a dog so long as he isn't spelled backward.

G.K. CHESTERTON

Vandelay | 13-02-09 | 13:15

Heeft iemand al Evil Knevel gezegd?

Zoja, dan: Teen!

Speitoptantje | 13-02-09 | 13:14

In Sinterklaas geloof je gemiddeld tot je achtste jaar.

Rest In Privacy | 13-02-09 | 13:14

Hmm, ik heb eigenlijk maar één vraag die nog steeds niet beantwoord is:
"Waar is het heelal?"

hanzebal | 13-02-09 | 13:13

coolmos2 | 13-02-09 | 12:51
Er komt een dag dat ook jij stopt met fappen achter je pctje,dan volgt wellicht een vriendinetje en later kindjes,als je dan naar zo,n wonderlijk mooi mensje in de wieg kijkt weet je zeker dat we niet vd apen afstammen.
Als je in de binnensteden kijkt ga je wel twijfelen hoor! maar dat zijn ook geen mensen vandaar.

c10 | 13-02-09 | 13:12

"maar ik heb daarin ook een verantwoordelijkheid en vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden."
Dit soort gelovigen zijn zelf een tumor in het gezond verstand.
Verschrikkelijk wat een achterlijke gekken er weer boven komen drijven.

ReligionSucks | 13-02-09 | 13:12

"In elk dorp is een fakkel: de schoolmeester...
-
en een blusapparaat: de priester"
-Victor Hugo-

Doc Damage | 13-02-09 | 13:12

Edammertje | 13-02-09 | 13:09
Ik durf het risico wel te nemen. :) Ik geloof met 100% zekerheid dat ie niet bestaat.

aardappelninja | 13-02-09 | 13:12

@pc correspondent | 13-02-09 | 13:02
Lilith stamt uit een Joodse legende. In sommige culturen verschijnt ze als demon, in andere als godin van het kwaad.

J.N. de Kabelpen | 13-02-09 | 13:10

Haha, religie!
-
Knevel +1

Doc Damage | 13-02-09 | 13:10

-weggejorist-

Edammertje | 13-02-09 | 13:09

hekkesluiter | 13-02-09 | 13:05
Lijkt me niks. Ik wil gewoon in 2009 (common era i.p.v. na chr.) leven. Darwin hoeft bovendien geen cultstatus te krijgen, hij was gewoon een wetenschapper. Een wetenschapper die een van de beste ideeën ooit kreeg, dat dan weer wel.

JosVerbeek | 13-02-09 | 13:08

-weggejorist-

Moederneuk | 13-02-09 | 13:07

pc correspondent | 13-02-09 | 13:02
Ga lekker op de universiteit van kampen het WOORD ontleden.
In welke vertaling dan ook.

jehebthetnietvanmij! | 13-02-09 | 13:06

Nu we toch bezig zijn, kunnen we niet gelijk 2009 omnummeren naar het jaar 200?
Zo'n paar vrije dagen halverwege Februari komt mij ook beter uit dan rond kerst.

hekkesluiter | 13-02-09 | 13:05

@ Bos Hout | 13-02-09 | 12:47 / Hij uit zich wel eens via mij.

Dan kijk ik uit naar je openbaringen...

Morgan le Fay | 13-02-09 | 13:04

En omdat in 2015 de gemoederen zo verhit zijn geraakt dat de gelovigen onder ons het zat zijn treedt automatisch het jaar van BOHR in , en houden wij voorgoed met deze onzin discussie op.
Ashes to ashes.

Jokkebrok | 13-02-09 | 13:03

Heerlijk toch dat die EO ers elkaar bestrijden, hoeven wij het niet te doen...

Leaque of Morons | 13-02-09 | 13:03

Edammertje? Problemen?
Voor een poeplollige spreuk koop ik de spreuken almanak wel.
Hier branden we gristenhonden en fundies af.

Pete_1968 | 13-02-09 | 13:03

Welkom in de echte wereld, Knevel. God is deaud, het zou mooi zijn als dat eauk tot de botte breinen der geloverTs doordringt.

JosVerbeek | 13-02-09 | 13:02

En Eva was niet de eerste vrouw, leert ook bijna geen Christen. Lillith wel, nr.1
De EO achterban sdtaat nog wat te wachten dus met de huidige 'vernieuwing' in de kerken en zelfs vaticaan.
.
Wie verder zoekt dan de goedgekeurde boeken, en bijv. de Zhora er bij
neemt, ziet dat er voor Eva een anere vrouw was, die gelijk geschapen
was als adam. Dat werkte niet en zij werd uit het paradijs gezet, of
ging zelf, dat weet ik niet precies.

In genesis, ook in de meeste Bijbels, zie je dan ook dat Hij adam en
zijn vrouw schiep.
Pas later staat er:
DITMAAL de vrouw uit de rib 'bouwde'.

Kennelijk is dus Eva de 2e vrouw voor adam geweest.
Voor mij was het nieuw, iemand die hier mee bekend is, en waarom dat
'zo stil mogelijk gehouden word' ?

zie ook:
www.kristijn.com/index.php?subpage=164...

Genesis 26 en 27
"En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze
gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en
over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele
aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep
Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze."

Pas later staat er, met het woord DITMAAL:
Genesis 2: 20-23

Zo had Adam genoemd de namen van al het vee, en van het gevogelte des
hemels, en van al het gedierte des velds; maar voor den mens vond hij
geen hulpe, die als tegen hem over ware.

: eerder was die hulpe er wel al, bij de schepping.

Toen deed de Heere God een diepen slaap op Adam vallen, en hij sliep;
en Hij nam een van zijn ribben, en sloot derzelver plaats toe met
vlees.

En de Heere God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een
vrouw, en Hij bracht haar tot Adam.

Toen zeide Adam: Deze is
d i t m a a l
been van mijn benen, en vlees van mijn vlees! Men zal haar Manninne
heten, omdat zij uit den man genomen is.

Wat weten uw voorgangers hiervan, of is het hen ook niet geleerd?

pc correspondent | 13-02-09 | 13:02

Best wel vreemd. Geloven is volgens gristenen geweldig, behalve als je er in gelooft dat iemand in het verkeerde gelooft. Dan geloven ze in een keer dat ze geroepen zijn om hun mening aan iemand anders op te dragen.

je zal maar de hele dag bezig zijn met geloven. Ik weet veel liever

tadnecty | 13-02-09 | 13:01

Deze denkbeelden zullen rond 2014 de nodige weerstand oproepen dus verklaar ik 2014 vast tot het jaar van de WET VAN OHM !

Jokkebrok | 13-02-09 | 13:01

god bestaat niet.

dr.spin007 | 13-02-09 | 13:00

En dan te bedenken dat god ons Darwin gaf.

Superior Bastard | 13-02-09 | 12:59

Frank/Frans lijkt een beetje op het lievste jongentje van de klas die de meester helpt met opruimen na schooltijd. Pas op Frans/Frank, jouw soort loopt grote kans ten prooi te vallen aan de pedosexuele perversiteiten van de meester of, in jouw geval, God.

Bier-Sexueel | 13-02-09 | 12:59

@ Anarchus_Rex | 13-02-09 | 12:56

Eens. doe maar evolutieleer. Immers, men spreekt ook van theologie, waarbij logie eveneens voor leer staat, terwijl het hier overduidelijk een fabeltje betreft

hekkesluiter | 13-02-09 | 12:59

Trouwens voor echte hoop op een stralende toekomst, 2013 het jaar van MADAME CURIE !

Jokkebrok | 13-02-09 | 12:58

God en Allah zijn als Mark Twain en Inbrahim. Heel veel beweren zonder enig bewijs en dan ook nog boos worden als je ze niet wil geloven.
-
Hier: www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o
Stukje George Carlin
Religion is BS!

Fleauxe | 13-02-09 | 12:57

Het tast zijn naam aan? Weet iemand hoe die vent of dame heet dan? Ik dacht dat god een soortnaam was, niet een merknaam.

aardappelninja | 13-02-09 | 12:57

Frank van der Zwan, alsjeblieft, stop met schrijven. Dit wordt niks. En deze frase: 'Want een geloof is het. Voor de evolutielieer is namelijk nog steeds géén bewijs'. Voor een opperwezen dat zijn zoon van vlees en bloed naar de aarde heeft gezonden is ook geen bewijs, maar, Frank, je eist er wél het nodige respect voor. Sterker, je bent boos als iemand je geloofje afvalt. Groot kind.

J.N. de Kabelpen | 13-02-09 | 12:57

Franky goes to Hellywood.

shaaque | 13-02-09 | 12:57

En om aan te tonen dat niemand naar de hemel kan gaan roep ik 2012 uit tot het jaar van NEWTON !

Jokkebrok | 13-02-09 | 12:56

-weggejorist-

Edammertje | 13-02-09 | 12:56

toch zitten er in de evolutietheorie ook rare dingen <knipperdeknip>
jan-lul-de-behanger | 13-02-09 | 12:35
-
Alhoewel het idee van rulende onaangepasten zeer aansprekend is, is de praktijk anders. Survival of the fittest betekend, zich zo goed mogelijk aanpassen aan de leefomgeving.

Kunnen we "theorie" in evolutietheorie niet eens laten vervallen? Zeker de grote lijnen zijn ondertussen wetenschappelijk aangetoond. In tegenstelling tot die crea en ID BS.

Anarchus_Rex | 13-02-09 | 12:56

Errrmmm... hoe kan je God kleiner maken dan hij is?
Dan geloof je dus niet!!!!

Granaatappel | 13-02-09 | 12:55

Gat-in-een:
Leuk zo'n spreuk. Vooral voor jezelf houden of voor op een tegeltje voor bij jezelf op de wc. Loesert.

Pete_1968 | 13-02-09 | 12:54

Tijd voor zo'n lekkere ouderwetse auto da fe.
*pakt alvast chips en cola*

degryzedoffer | 13-02-09 | 12:54

En om aan te tonen dat Jezus onmogelijk over water kan hebben gelopenroep ik nu alvast 2011 uit als het jaar van ARCHIMEDES >

Jokkebrok | 13-02-09 | 12:54

@coolmos2
Klassieke cirkelredenering: je erkent enkel een god als je er met je verstand bij kan, maar ALS er een god is, dan gaan zijn akties minstens deels jouw verstand te boven.

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 12:53

God bestaat! He created a few perfect people, the rest he made righthanded

Hole-In-One | 13-02-09 | 12:51

Even een vraagje voor de creationisten onder ons:
.
De aarde is dus 6000 jaar oud. Ook de mens. Zo ongeveer op de eerste dag begaan Adam en Eva een gruwelijke zonde en eten een appeltje. Zo ongeveer 2000 jaar geleden stuurt God zijn zoon naar ons om te sterven.
.
Dan nu de vraag: Waarom is God 4000 jaar op zijn luie krent blijven zitten voor hij ons kwam verlossen?
Bonusvraag: als God ons euthanasie laat plegen op zijn zoon, die blijkbaar voorbestemd was om te sterven, waarom mogen we dat dan niet op anderen, die ook voorbestemd zijn om te sterven????

coolmos2 | 13-02-09 | 12:51

Vrolijke berichten allemaal, Maar Evolutie is Revolutie.

Vrolijk | 13-02-09 | 12:51

Het jaar van darwin werkt als een katalysator. Prachtig om te zien hoe ook hier onder de autochtonen nog zulke middeleeuwse wereldbeelden bestaan.
Volgend jaar het jaar van COPERNICUS !
Dat zal ze leren!

Jokkebrok | 13-02-09 | 12:50

@Bar_Type | 13-02-09 | 12:47: Voetbal, Tokkies, Pepsi, Opel en ongeschoren genitaliën, stuk voor stuk tekenen waaruit blijkt dat God niet bestaat.

Fleauxe | 13-02-09 | 12:50

Nueqen ze niet bij de EO? Zou ze goed doen. Of fappen kan ook.

Stroopdoos | 13-02-09 | 12:50

-weggejorist-

Pete_1968 | 13-02-09 | 12:49

eens met Bert Dorenbos

DenkZelfstandig | 13-02-09 | 12:49

Bar_Type | 13-02-09 | 12:47
*ziet dat jij sneller f-5ved dan ik reaguurt*

Bar_Type | 13-02-09 | 12:49

survival of the fittest bij de eo, ik kan er wel om lachen.

daskapitalist | 13-02-09 | 12:49

wat is nou het stemadvies inzake die poll ?

Slippery when wet | 13-02-09 | 12:49

Ze zullen bij de hel ook wel even raar opkijken wanneer ze Meneer Knevel aan de incheckbalie zien.

Fleauxe | 13-02-09 | 12:47

@ Morgan le Fay | 13-02-09 | 12:46
Hij uit zich wel eens via mij.

Bos Hout | 13-02-09 | 12:47

-weggejorist-

Edammertje | 13-02-09 | 12:47

Fleauxe | 13-02-09 | 12:40
Bedoel je voetbal met gebruikelijke rituelen?

Bar_Type | 13-02-09 | 12:47

Als god nou eindelijk ook eens e-mail neemt, kan-ie zelf reaguren.

Morgan le Fay | 13-02-09 | 12:46

Wat een grappenmakers zijn het toch ook. Als die gristenen niet voor zoveel ellende en onrust zouden zorgen, kon ik er bijna om lachen.
Hoewel dit goed is voor de humor, zo'n robbertje stoeien en bekvechten binnen de grenzen van de EO. Laat ze zelf het ridicule debat maar eens aangaan. Misschien leuk om wat van de jonge achterban erbij te betrekken. Jonge mensen met nieuwe, frisse ideeën.

dosis | 13-02-09 | 12:46

simpel: god is big business.

beroepswerkeloze | 13-02-09 | 12:44

darwin heeft nooit bestaan, hij is een hoax

anta flu | 13-02-09 | 12:44

@ mezelf zelfstandig te ipv andersom

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:44

oja Knevel +1 hij kon allang denken alleen pas sinds kort weet ie zn gedachten te zelfstandig kanaliseren vrij van al die ruis uit rare geschriften en de lezers daarvan die zijn wereldbeeld corrumperen. Hulde aan de afvalligen

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:42

Moewahaha, naar de Hel ja. Waar Uncle Charles op hem zit te wachten zeker.

wilmeister | 13-02-09 | 12:42

Halverwege dit verhaal wordt Frans Frank. En dan nog evoluite ontkennen.

hekkesluiter | 13-02-09 | 12:42

en 'onder' is 'ons'

Fleauxe | 13-02-09 | 12:42

Als ik de heer hershi bali goed heb gevolgd de laatste tijd dan kan/moet volgens hem de heer knevel strafrechtelijk worden aangepakt voor het opzettelijk, indirect beledigen van evangelistische gristenen.
Lekker dan.
Go knevel Go.
Nog een klein stukje door de tunnel en dan zie je echt het licht.
En opeens op een dag, andries, realiseer jij je ook.
De allerhoogste is deuad. En homeaux en andere ongelovigen zijn niet perse vies.

jehebthetnietvanmij! | 13-02-09 | 12:41

Met excuus aan alle voetbalspelers en supporters...

Fleauxe | 13-02-09 | 12:41

Teen | 13-02-09 | 12:39
Zaterdags neuqt ie en zondags ploeft ie er weer een wereldje uit

Stroopdoos | 13-02-09 | 12:41

@Schoorsteenveger | 13-02-09 | 12:36: Zelfreflectie, het enige wat onder onderscheid van de apen. Hadden we dit niet gehad dan liepen we nu waarschijnlijk allemaal achter een balletje aan en sloegen we elkaar de kop in.

Fleauxe | 13-02-09 | 12:40

N beetje opperwezen doet al die fundi's toch zeker het zwijgen toe! God/Allah kom er maar in..................................

pleistertje | 13-02-09 | 12:40

mooi een keer een die inziet dat het ook op onzin gebaseerd is, hij heeft denk ik echt het licht gezien.

verderf | 13-02-09 | 12:40

Ik vrees de dag dat de EO achterban het niet langer pikt en gekkigheid gaat uithalen zoals vroeger gebruikelijk was ... kunnen ze samen met de baardmannen op de denkende medemens gaan hakken.

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:40

Ah zo ken ik GS weer. Marokkanen, relifanaten, falende overheid en Powned. Je zal toch gotdomme de hele dag niks te doen hebben. Ga zeau door.

Lying Dutchman | 13-02-09 | 12:39

Het is ook heiligschennis om te beweren dat God in zes dagen de wereld schiep. Waarom zou God op zaterdag moeten werken? Is hij niet efficient genoeg dat hem dit in vijf werkdagen zou kunnen lukken? Nee, volgens die heidenen moet God weer overuren maken.

Teen | 13-02-09 | 12:39

+1 voor Knevel die nu eindelijk laat blijken dat geloven hetzelfde is als niet zeker weten.

Superior Bastard | 13-02-09 | 12:39

Mwhoehahaha! De steile broeders slaan elkaar straks de hersens nog in; het beste bewijs dat Darwin gelijk had. De domheid roeit zichzelf uit; survival of the fittest en zo meer. Hoe geloviger, hoe dommer want....

Geloven Begint Waar Denken Ophoudt!

O ja: kudo's voor Andries Knevel, die dus wel degelijk meer ieku blijkt te hebben dan een gebakken garnaal.

Brouhaha | 13-02-09 | 12:38

Dus de verantwoordelijkheid die opgeblazen ego Frank heeft maakt in tegenstelling tot theistisch evolutionisme God niet kleiner, dan moet die verantwoordelijkheid wel heel klein zijn

Seculatheist | 13-02-09 | 12:38

Oh de Gristelijke veiligheid is in het geding, op kruistochtje EOjongens?

Stroopdoos | 13-02-09 | 12:38

@ Jan Lul

En zo is het en gelukkig staat het inmiddels ook geschreven...

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:37

Reden nummer 20 voor mijn komende antireligie.nl site..
Gaat goed deze week! Overigens toch wel enig respect voor Andries. Nooit gedacht dat deze man, het boegbeeld van de EO, ooit nog bij zinnen zou komen. Laat die ellendige religie achter je, en ontwikkel een persoonlijk geloof en of levenswijze dat zich niet hoeft te houden aan allerlei religieuze onzin.

DannydeK | 13-02-09 | 12:36

Schepping of niet op zondag slaap ik uit.

Bergverzet | 13-02-09 | 12:36

*zucht* Wordt altijd zo moe van die relimalloten met hun onzin. Hou dat geneuzel toch eens binnenboord, tenzij je echt wat aan te tonen hebt.

Achterdocht | 13-02-09 | 12:36

Ik ben beledigd. Mijn geloof in Darwin is nu aangetast. Waar kan ik aangifte doen

Koets | 13-02-09 | 12:36

Hij voelt nattigheid, hij is bang:
"Want als dat niet waar is, wat is dan het volgende waar je niet meer in gelooft? Waar is de speciale positie van de mens binnen de schepping? Hoe zit het met Adam en Eva? De zondeval? De ark van Noach? De absolute noodzaak van Jezus' offer? Tja, want de redenering van theïstisch evolutionisme volgend móet je daar dan ook wel vraagtekens bij gaan zetten."
Frans jongen, er is geen speciale positie van de mens. Het speciale van de mens is dat hij zichzelf dat speciale aan kan praten. Nóg specialer is het dat diezelfde mens kan leren beseffen dat de aarde niet het middelpunt van het heelal is, en dat de mens niet het middelpunt van de schepping is. Anders gezegd, dat het begrip 'schepping' multi-interpretabel is en geen ene moer te maken heeft met de validiteit van een wetenschappelijke theorie. Of de evolutietheorie wetenschappelijk deugt of niet heeft niks van doen met waar jij in gelooft, behalve dat het daarmee in tegenspraak kan zijn. `

Schoorsteenveger | 13-02-09 | 12:36

In iets geloven wat je niet kunt zien, aanraken of horen. Dit zegt genoeg over de IQ van gelovige mensen. Domme klootzakken die de samenleving regeltjes opleggen vanwege hun geloofsovertuiging(kronkel).

Draconian | 13-02-09 | 12:35

@ TonyM God heeft ons drank gegeven; denk erom! en alle andere meuk ook trouwens;-)

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:35

toch zitten er in de evolutietheorie ook rare dingen. Er gebeurt in een willekeurige samenleving normaal gesproken pas iets als een eenling een stap maakt waar de grijze massa niet in gelooft. Dus was er ook een recalcitrantie pubervis die uit de oerzee op het land sprong. En dat beviel wel. Later waren er recalcitratie -geert wilders achtige types- die in een boom klommen. Gewoon, omdat het kon... Uiteindelijk zijn het dus steeds de onaangepasten geweest die gezorgd hebben voor een verdere stap in de evolutie. De minder ondernemende takken stierven uit, of ze werden primaat. Of gelovige. Mooi toch, te weten dat je als reaguurder niet alleen van een amoebe afstamt maar ook nog van een opstandige, recalcitrante amoebe.... Overigens geloof ik ook niets van de 6 dagen. Moeten er minimaal 8 zijn geweest als je er goed over nadenkt...

jan-lul-de-behanger | 13-02-09 | 12:35

Tja geenstijl voorlopig zouden jullie willen dat je de helft van het aantal e.o leden had. Knevel-1

c10 | 13-02-09 | 12:35

Hahaha, God. Die neemt toch helemaal niemand meer serieus met z'n gelul over de linkerwang en uw naasten lief hebben. Neem dan Allah, de naam alleen al is goed voor het nodige bloedvergieten. Dát is pas een god waar de mensen ontzag voor hebben.

Fleauxe | 13-02-09 | 12:34

@ivar
Wat betreft het aantal gelovigen lopen wij zeeeeer voor op Amerika.

Reez | 13-02-09 | 12:34

"Nu geloof ik wel dat God prima voor zijn eigen eer op kan komen, maar ik heb daarin ook een verantwoordelijkheid en vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden."

Waar haalt zo iemand de arrogantie vandaan? Als zijn god almachtig en alwetend is, dan is hulp van een onwetende naieveling wel het laatste waar hij behoefte aan heeft. Desalniettemin ontzettend komisch dit verhaal, waar kan ik inzetten?

Alfred E. Neuman | 13-02-09 | 12:34

-weggejorist-

RientjevdAersmade | 13-02-09 | 12:34

"Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Helaas is het al te laat voor veel mensen die verdwaald zijn in het geloof. Het is niet de god zelf die zich verkleint voelt, maar de mensen die denken dat hij daadwerkelijk bestaat.

De reactie lijkt een beetje zoals je bij bepaalde sektes ziet, eigenlijk is het geloof in al zijn verschijningsvormen een soort sekte.

En denk erom, geloof maakt nog meer stuk dan je lief is. Kan je nog beter aan de drank raken..

TonyM | 13-02-09 | 12:34

De EO helpt en draagt verantwoordelijkheid God's eer veilig te stellen; HAHAHAHA

De zelfoverschatting der gelovigen kent geen grenzen

Drs.. Gelul | 13-02-09 | 12:33

We lopen hier in Nederland jaren achter op Amerika. Krijgen we eerst afdankertjes als Char en Yuri Geller die al jaren gelden ontmaskert zijn, en dan nu weer die rare Christen fundi's met hun ID / creationisme. Wetenschap terrorisme in de naam van god, walgelijk.

ivar | 13-02-09 | 12:31

Ja vecht het maar uit gelovigen. Ondertussen redden wij normale mensen de wereld wel.

zooishettoch | 13-02-09 | 12:31

"Nu geloof ik wel dat God prima voor zijn eigen eer op kan komen, maar ik heb daarin ook een verantwoordelijkheid"

Hoe krijg je het uit je toetsenbord? Domheid en schromelijke zelfoverschatting gaan bij de schepselen Gods nog steeds hand in hand.

harry pikkel | 13-02-09 | 12:30

Wanneer stuurt die god nou eens bosbranden en tornado's richting hilversum?

Alex J | 13-02-09 | 12:28

LOLreligie!

Kets22 | 13-02-09 | 12:28

@ mail cheauvinist pic | 13-02-09 | 12:25: U rijdt Pools?

053 | 13-02-09 | 12:27

Ik heb een FSM logo achterop mijn auto.
Dat zegt genoeg over mijn mening hierover.

mail cheauvinist pic | 13-02-09 | 12:25

''vind dat deze onzin een halt toegeroepen moet worden.''
-
Precies. Gaat eens kapodt allen bij das EO.

Ze German | 13-02-09 | 12:25

De grote filosoof Jan Peter Balkenende heeft het kernachtig verwoord: zonder geloof kun je niet functioneren,

Schoorsteenveger | 13-02-09 | 12:24

Laten we god hierbij nog ff verder kleineren: HIJ BESTAAT NIET! (vind ik)

053 | 13-02-09 | 12:23

lol @ picatekstje

*uitgeproeste koffie van scherm afveegt*

superjan | 13-02-09 | 12:23

Heeft iemand het licht gezien, willen ze hem weer in de duitsernis trekken!

Reez | 13-02-09 | 12:23

LOL @ het gebruik van het woord 'onzin' door deze relifreak in de quote

panadol | 13-02-09 | 12:22

christenmulahs... zo boring.

wat mij betreft mag Andries bij PowNed.

*fleisch belt*

superjan | 13-02-09 | 12:22

Gelovigen: moedeloos word je er soms van.

Sheik Yerbouti | 13-02-09 | 12:20

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen