Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spreekverbod Kamerleden inzake Irak

troika.jpgNormaal snoert Kamervoorzitter Verbeet alleen individuele Kamerleden de mond. Maar nu heeft Gekke Gerdi de hele Tweede Kamer een spreekverbod over Irak-gate opgelegd. Daardoor heeft de commissie-Davids alle ruimte om het bewijs voor de relatie tussen de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak en de benoeming van De Hoop Scheffer tot baas van de NAVO onder het tapijt te schuiven. Richard Armitage werkt in ieder geval weer mee aan de operatie doofpot. Vorige week beweerde deze voormalige Amerikaanse onderminister nog dat de VS ons land wel degelijk om hulp had gevraagd, maar op de staatstelevisie gisteren trok hij deze keutel weer in. Dat de GPD vandaag de tape van hún interview met Armitage heeft vrijgegeven, maakt niet meer uit. Die kale vleeshomp speelt overduidelijk weer voor Team Balkenende. De enige mogelijkheid dat de waarheid toch nog boven tafel komt, is wanneer het kabinet valt. De liefde tussen het CDA en de PvdA schijnt volgens rochelende Haagse regenjassen weer naar antarctische temperaturen te dalen. De Ban van Beetsterzwaag ligt al aan aan scherven, nu nog het verstandshuwelijk tussen Bos & Balkenende.

Reaguursels

Inloggen

Totalitair dictatoriaal *kuch* democratisch regime. En wat nou als iemand wel z'n bek opentrekt, verplicht tien jaar turfsteken in de oostdrentse gulag? Zoals ik al eerder zei, het volk moet alle camera's, rfi-chips, id-plicht, koppeling sofinr./banknr. EPD, EKD, etc. etc. accepteren onder het mom van "als je niks te verbergen hebt, is er toch niks aan de hand?". En Balkie mag simpelweg straffeloos staatscensuur opleggen aan de volksvertegenwoordigers? Hoe lang gaat het nog duren voor de Nederlander doorheeft dat de democratie voltooid verleden tijd is?

koolteer | 06-02-09 | 10:27

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 06-02-09 | 09:27

Dat krijg je in een land waar ALLE functies worden worden benoemd door een klieke van PvdA, CDA, GL, D66 en natuurlijk de Oranjes. Niemand wordt hier gekozen door het 'stemvee'. Dan kan je zo diep zinken dat je als land een oorlog begint in ruil voor een benoeming. Van de Tweede Kamer is niet veel meer over dan een Stalinistische Applausmachine. En als Verbeet de Tweede Kamer verbied nog te spreken, dan geldt dat ook voor het Stemvee dat zich vertegenwoordigd zou moeten zien.

Johan de Witt | 06-02-09 | 08:38

Irak was een groot gevaar……
Met de massa-vernietigings wapens , zowel chemisch als bacteriologisch ,
en de atoombommen die vrijwel gereed waren ,
stond een grote oorlog voor de deur.
Dus niet , het was allemaal onzin en de CIA stand met de mond vol tanden ….
Naar ik meermaals heb horen fluisteren , weet de mossad er HEEL VEEL van af !

keuleniscool | 06-02-09 | 08:08

Tweede Kamer is een overbodig Instituut, het Kabinet beslist en de regeringsfracties zijn verpauperd en gedevalueerd tot STEMVEE, wetende dat ze de meerderheid in handen hebben! Oppositiepartijen worden allang niet meer serieus genomen en daarmee is volgens mij het COMPLETE FAIILLIET van onze ogenschijnlijke "democratie" hierbij aangetoond!
Nederland is allesbehalve democratisch en daarmee misschien wel rijp voor een twee-partijenstelsel!
CU in de regering.. Whahahahahahaha!!!!! (Beter bewijs kan je niet hebben toch?)!

Biomassa | 06-02-09 | 02:11

@simca
Kan het nog slechter dan het nu al gaat?

Vix707 | 06-02-09 | 00:18

Nee Wilders als president daar schieten we wat mee op!

simca | 06-02-09 | 00:17

Nee Wilders als president daar schieten we wat mee op!

simca | 06-02-09 | 00:17

Als Balkje een wat advies gaat halen bij die Engelse bisschop, dan kan ie met een stalen gristengezich zeggen dat er absoluut niets gebeurd is. En dan mag ie gelijk vriendjes zijn met de paus.

Vix707 | 06-02-09 | 00:07

Maar hoe dan ook,het gepeupel blijft toch wel op de PvdA stemmen,en de dementerenden op het CDA vanwege de naam. Maar die zijn op zo'n leeftijd dat ze hooguit nog twee keer CDA kunnen stemmen. Gelukkig maar. En dat het PvdA stemvee in verval mag raken,is mijn wens.

Groene Leeuw | 05-02-09 | 23:46

De islamitische staat der Nederlanden is vandaag opgericht onder welgenoegen van CDA en PvdA. Dus wordt het tijd in verzet te komen en verzetsorganisaties te gaan oprichten.

Groene Leeuw | 05-02-09 | 23:42

Weg met al die gristen-gerelateerde eikels. D666 terug!

TM | 05-02-09 | 23:39

Jajaja, een rooie kamervoorzitter die de oppositie muilkorft. Dat gebeurt in Rusland ook regelmatig, en wie daarna zijn of haar mond opendoet,loopt tegen linkse kogels op. En het komt die Rooms-Rode coalitie wel uit,dat spreekverbod,om het parlement buiten werking te stellen. De CU schuiven ze gewoon onder het tapijt. Dit is een staatsgreep.

Groene Leeuw | 05-02-09 | 23:30

Mevrouw de voorzitter, ik ben van mening dat oproepen tot geweld niet strafbaar behoren te zijn. Hierbij dien ik een motie in om de wet op dit punt te veranderen.

Lewinsky | 05-02-09 | 23:10

@Dommedaris | 05-02-09 | 22:13
Dankjewel Dommedaris ;)

Lewinsky | 05-02-09 | 23:08

Er zijn de afgelopen 2 jaar al zo veel situaties geweest waarbij normaliter een kabinet zou vallen. Maar nee, niet dit kabinet.
Deze regering valt nog niet al zouden Wouter en Jan Peter slaande ruzie krijgen. Want ze weten waar 2 honden vechten om een been gaat Wilders er snel mee heen.

keestelpro | 05-02-09 | 22:42

Tsjaaaa.... Waarom gingen we toch ook al weer mee? :)

Pineukio | 05-02-09 | 22:36

We hebben dan wel weer vaak het geluk dat we met het rietje ergens anders in een olievat kunnen gaan zitten.
Als ik me niet vergis was het destijds na de Irak oorlog in de olie reserven van Amerika en die hebben wederom waarschijnlijk gratis of zo goed als gratis in Irak zitten slurpen.
Ach ja.... Politiek.

Pineukio | 05-02-09 | 22:35

Verbeet stelt dat de Kamer een grondwettelijk recht heeft op informatie van de regering. Maar alleen een Kamermeerderheid kan dat recht afdwingen, aldus Verbeet.

Niet als het landsbelang op het spel staat en daar hebben ze het aan opgehangen.
Ik vraag me echter dan af of in een oorlog stappen zonder werkelijk bewijs,het landsbelang geen grootere schaade wordt toegebracht,mocht hier ooit een vergelding voor komen.Ik noem een olieboycot.

Pineukio | 05-02-09 | 22:30

Ik zie die Potter nog schuivelen voor de voeten van Bush,wat een klef zooitje hebben we toch als volksvertegenwoordigers en zich dan ook nog durven schamen voor Pim als die daar had moeten staan.

Pineukio | 05-02-09 | 22:24

Verbeet moet weg

Dommedaris | 05-02-09 | 22:13

Is al gezegd dat die Verbeet weg moet? Iemand?

Lewinsky | 05-02-09 | 21:58

Wat Schoorsteenveger | 05-02-09 | 15:56 zegt

Lewinsky | 05-02-09 | 21:56

Verbeet is geen democraat.
*niet vergeten is dat Verbeet de PVV de mond snoerde*

Lewinsky | 05-02-09 | 21:51

Afzetten die kamervoorzitter Verbeet!
Bovendien zal ze zich er zelf ook niet aan houden, aan die radiostilte over de deelname aan de irak-oorlog, zo voorspel ik.

Lewinsky | 05-02-09 | 21:51

-weggejorist-

bennyvx78 | 05-02-09 | 20:57

Dus dit land gaat de oorlog beginnen om het baantje van Jaap de belachelijke dubbele achternaam? Moehahahahahah!

Johan de Witt | 05-02-09 | 20:56

Harry Dillema | 05-02-09 | 20:19
Tuurlijk zijn Balkie cs. zo fout als een deur. Maar dan ligt de bal nog altijd bij de kamer. Geloof je nu echt dat ze binnen de PVDA ook maar een seconde serieus hebben overwogen om voor een parlementaire enquete te kiezen, met het risico dat hun eigen partij het lid op de neus zou krijgen? Niks sabotage, het is altijd hetzelfde liedje met de PVDA. Vooraf een hoop stennis maken, maar als puntje bij paaltje komt, kiezen ze altijd voor het belang van de partij. Dat onderzoek is net zo goed een excuus voor de PVDA-fractie als het voor Balkenende is.

harry pikkel | 05-02-09 | 20:52

Het blijven Gristenen.. De waarheid mag niet gezien worden.. Verder iedereen braaf de bijbel lezen anders zwaait er wat...

Crematorium_de_Asbak | 05-02-09 | 20:38

@harry pikkel 20:12
Ja, dat is zo; even niet aan gedacht. Dank hiervoor.

PAAL! | 05-02-09 | 20:19

@harry pikkel

Nou niet helemaal. Recente feiten en omstandigheden geven aanleiding tot een enquete, ook in PvdA gelederen. Om dat te voorkomen heeft Balkenende een wc-eend traject met ene Davids ingezet en zombiehamster Mariette omgeluld. De coverup van het kabinet is de PvdA als 'onafhankelijk onderzoek' in de maag gesplitst. De speech van het batterijloze trommelkonijn is geschreven door dezelfde figuur die speeches van Wouter Bos schrijft, Wouter Bos.

Tuurlijk is het prima dat bij gebrek aan meerderheid geen enqute komt. De meerderheid hier is echte gesaboteerd door de premier. En dat is ongehoord.

Harry Dillema | 05-02-09 | 20:19

... en gretta verbeet kan het ook allemaal niet meer volgen...

colonnecinco | 05-02-09 | 20:18

Het CDA en de PVDA zouden in principe dus ook gewoon keihard kunnen stemmen voor officiele opheffing van de democratie en instelling van de Balkenende-dictatuur! Mensen hou toch eens op met op deze partijen te stemmen!

alleperkentebuiten | 05-02-09 | 20:17

Hoera, het schaamhaarkabinet is in de ontbindingsfase!

colonnecinco | 05-02-09 | 20:15

PAAL! | 05-02-09 | 20:00
Het kabinet stelt niet zozeer eisen, het is de kamer die hier de boel loopt te verkwanselen. Een parlementaire enquete is alleen maar mogelijk met een kamermeerderheid. Aangezien de kamerleden van pvda, cda en de gristenunie hun partijbelang belangrijker vinden dan het algemeen belang, controleren zij de regering niet meer, maar stemmen ze altijd in lijn met hun partijgenoten in de regering. Dus ja, het mag. In deze situatie kan de regering in feite overal mee wegkomen. Tenzij 1 van de partijen een eigenbelang heeft om de coalitie te breken.

harry pikkel | 05-02-09 | 20:12

Overigens, ZEER on topic, lees ik net dat die Trichet van de ECB net heeft aangekondigd dat de rente opnieuw verlaagd gaat worden.
Het is evident dat men hier in de EU zich heeft voorgenomen om de boel voor burgers net zo naar de klote te helpen als in de VS.

PAAL! | 05-02-09 | 20:07

Mag het CDA dit eigenlijk wel doen?
Gaat dit niet regelrecht tegen de wet in?
Een functie van de Tweede Kamer is toch het controleren van het kabinet, zonder dat het kabinet eisen mag stellen aan de manier waarop deze controle wordt uitgevoerd?
Iemand meer verstand dan ik?

PAAL! | 05-02-09 | 20:00

De tweede kamer is monddood gemaakt. Het Nederlandse volk heeft niets meer te vertellen.knight03 | 05-02-09 | 18:51

Hadden we de laatste tijd nog wel iets te vertellen? De PvdA en het CDA hebben samen gezorgd voor 1) 1 miljoen niet-westerse immigranten, en 2) afschaffing van de onafhankelijkheid van NL. Dwars tegen de volkswil in. Nee, de burgers hebben heel weinig te zeggen in dit land, en die partijen vinden dat prima zo. Ik merk er weinig van dat het parlement het volk zou vertegenwoordigen.

hetbozeoog | 05-02-09 | 19:57

Och, een poll in Trouw liet zien dat driekwart van NL voor een parlementaire enquete is.
Dat wil dus zeggen dat vrijwel niemand de Transatlantische Old Boys Club nog vertrouwt.
Negen maanden radiostilte wil dus zeggen dat in die negen maanden de weerzin tegen deze club gaat groeien en dat men deze lieden bij de verkiezingen genadeloos afrekent.
Wanneer blijkt dat ook de verkiezingen doorgestoken kaart worden, dan weet ik zeker dat we hier in NL Griekse toestanden krijgen.

PAAL! | 05-02-09 | 19:49

-weggejorist-

bennyvx78 | 05-02-09 | 19:33

er is een meerderheid van stemmen nodig om een enquete voor elkaar te krijgen. Deze is er meerdere keren niet geweest, wat ontzettend jammer is.
Nu is het alleen een eindeloze soap geworden, waarvan we de uitslag (even copieren van alle eerdere onderzoeken USA/UK/Denemarken) allang van weten, gaat niets nieuws opleveren. Het zal wel weer een bak belastinggeld kosten die onderzoeken en de PVDA (let op mijn woorden) zal straks mooi de troefkaart spelen, om zo lekker goed aan de verkiezing te verschijnen ten koste van het CDA.
mooie strategie, maar het is een dus 1 groot spel. Het gaat hier dus niet om de waarheid, maar om politieke zetels!!

orcaantje | 05-02-09 | 19:08

Dit zaakje stinkt erger dan JP's schimmelvoet!

mail cheauvinist pic | 05-02-09 | 19:08

knight03 | 05-02-09 | 18:51
Het zit nog wel iets dieper dan de demente bejaarden en onze allochtonen. Vraag aan tien willekeurige voorbijgangers wat er de afgelopen dagen is voorgevallen. M'n kop eraf als er 2 tussen zitten die het je kunnen uitleggen. De gemiddelde Nederlander stemt blind, of alleen op basis van kwesties als de AOW en de hypotheekrenteaftrek. Democratie? Totaal onbelangrijk.

Je zou dus ook kunnen redeneren dat we met dit kabinet krijgen wat we verdienen.

harry pikkel | 05-02-09 | 19:06

@KropjeSla
Met de afspraken 2 jaar geleden tijdens de kabinetsformatie is de grondwet door Balkenende al buiten werking gesteld.

knight03 | 05-02-09 | 18:54

Het einde van de democratie in Nederland.
Hier zijn de christenpartijen en de PvdA in feite al decennia op uit. De verlichte despoten JPB en Bos hebben nu eindelijk hun zin. De tweede kamer is monddood gemaakt. Het Nederlandse volk heeft niets meer te vertellen. Oh ja natuurlijk, over enkele jaren mogen we weer naar het stemhokje. Maar dan zal je zien dat of JPB er intussen voor heeft gezorgd dat hij nog eens 4 jaar mag zitten of een groot deel van de demente bejaarden en onze allochtonen is alles weer vergeten en stemt wederom op CDA en PvdAllochtonen.

knight03 | 05-02-09 | 18:51

zou wel correct zijn als jullie de journalist die deze beerput opengetrokken heeft eens vermelden
bij deze dan: Frank Hendrickx

ik bin ein berliner8 | 05-02-09 | 18:49

@Karlskrona | 05-02-09 | 15:53
Yiehaaaaaaa!!!! Super....

Kill Le Boek | 05-02-09 | 18:23

KropjeSla | 05-02-09 | 18:00
Het moet, maar als men niet wil gehoorzamen is er een kamermeerderheid nodig om het af te dwingen.
Lid tweede kamer:
"Ja, maar u moet die inlichtingen verstrekken."
Lid regering:
"Ja, dat weet ik, maar ik doe het lekker niet."
Ander lid tweede kamer:
"Volgens mij mag u niet weigeren."
Lid regering:
"Weet ik, maar toch doe ik dat lekker."
Lid tweede kamer:
"Dan dien ik een motie in."
Lid regering:
"Ga uw gang. U zult in de Kamer geen steun vinden."
Einde verhaal.

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 18:17

Alles vorüber alles vorbei.
Wir hatten es nicht gewünscht aber vielleicht gewusst.
De realiteit is verpletterend.
Nederland is dus toch een dictatoriale staat.

The Prisoner | 05-02-09 | 18:11

OT/Polletje verneuken bij EO om anticreationist Knevel bij te staan? Kan wel effe tussendoor, niet?
www.eo.nl/darwin

Berserker Nr. 1 | 05-02-09 | 18:08

Waarom pikt het volk dit nog?
We worden al jaren voorgelogen en gemanipuleerd.
Echter wordt het steeds doorzichtiger.

Waarom pikt de oppositie dit nog?

Cynisch | 05-02-09 | 18:06

Ik snap niet dat de pvda nog steeds samenwerkt met die gristen leugenaars.

en teruggerot | 05-02-09 | 18:04

en waarom doen we eigenlijk mee in AFGHANISTAN ???
daar hoor ik niemand over.

Occy | 05-02-09 | 18:04

Walter Rathenau | 05-02-09 | 16:25
Je hebt wel gelijk als je zegt dat er niet snel een fatsoenlijk kabinet gevormd kan worden als de regering nu zou vallen, maar dat is voor mij geen reden om dan deze corrupte kliek maar te laten zitten. Iedere dag dat onze regering nog langer aanblijft, is een bonus voor slecht beleid.
Dat is de oude wereld waar we juist vanaf willen.

domheid regeert | 05-02-09 | 18:01

Dom wijf heeft ongelijk:

Grondwet:
Art. 68.
De ministers en de staatssecretarissen geven de kamers elk afzonderlijk en in verenigde vergadering mondeling of schriftelijk de door één of meer leden verlangde inlichtingen waarvan het verstrekken niet in strijd is met het belang van de Staat.

Dus de minister *moet* de Kamer altijd antwoord geven, ook als slechts een lid dat verlangt. Weigeren te antwoorden is altijd in strijd met de grondwet tenzij het staatsbelang dit onmogelijk maakt.

KropjeSla | 05-02-09 | 18:00

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 17:58

We willen ook inzage in de gesprekken die ´ons´ Staatshoofd heeft gevoerd over dit onderwerp. Onder andere tijdens het wekelijkse 'thee'uurtje met MPB. Ze zal hem wel hebben bevolen ten strijde te trekken, en dat moet nu onder de pet blijven vanwege de troonsopvolging.

Johan de Witt | 05-02-09 | 17:53

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 17:47

Ik heb gehoord dat Reinout Verbeet doet. Maar dat maak ik niet bekend, want ik heb geen 7.500 euri over.

Het CDA | 05-02-09 | 17:47

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 17:44

@ Harry Dillema | 05-02-09 | 16:10

Ik denk eerder dat tichelaar en bos 25.000 gelukszoekers hebben geruild tegen een parlementaire enquete

The_Challenger | 05-02-09 | 17:28

Die Mevr Berbeet toch,actief PVDA lid geeft Dhr Balkenende alle ruimte.
Dat dit riekt naar Stalinisme maakt haar niet uit,alles mag voor de voortgang van dit kabinet.
En maar dwepen met de meerderheid van de Kamer.
Een debat over deze kwestie beginnen in de kamer met de mededeling
gaarne voor 22.00 uur stoppen waar riekt dat dan naar.

Victor Meldrew | 05-02-09 | 17:27

Joris kan je niet in 1x alle reacties verspreidt over de hele site, van Droevig52 wissen ?

Cinq-Marquis | 05-02-09 | 17:27

gisteren kwam er ook zo'n intelligente allochtoon vertellen dat wouter bos een charismatisch persoon was..
heel de pvda moet weg.. ook die voorzitter van de zweite zimmer

de beer van de meer | 05-02-09 | 17:23

Tja, die Gerdi toch. Ze kan zelf amper an uit haar woorden komen.
We leven wel in een democartie en mogen zeggen wat we willen, waar haalt datfiguur de moed vandaan.

hoezegtu | 05-02-09 | 17:22

Een discussie waarbij niet over het onderwerp gesproken mag worden.
Normaal zie je zoiets als spelletje op tv.
Moeilijke gebaren en bewegingingen en een panel dat raait over wat bedoelt wordt.
Anyway, ik weet niet wat erger is. Deze breidel of dat de ABN managers gewoon hun dubbele bonus krijgen, zoals gerespecteerd door Bos, zoals ik vanmorgen las op teletekst.
bluh
holland sterf
bekijk het maar

en teruggerot | 05-02-09 | 17:20

juist

Mr.News | 05-02-09 | 17:20

-weggejorist-

happiness | 05-02-09 | 17:13

Kunnen we Popned niet aanklagen? Is best irritant zo...

brdstck | 05-02-09 | 17:09

Droef52 zal wel een trieste kut ma-rok zijn, kansloos, werkloos & uitzichtloos.

Cinq-Marquis | 05-02-09 | 17:07

-weggejorist-

Droef52 | 05-02-09 | 17:05

-weggejorist-

Droef52 | 05-02-09 | 17:04

En toen was de keutel plots verdwenen!
En nederland word het zwijgen weer op gelegt,
ALSOF ER GOEDVERDOEME NIETS GEBEURT IS EN ZO GAAT HET NU AL JAREN LANG!!

ICH HABE ES NICHT GEWUST!!

Mr.News

Mr.News | 05-02-09 | 17:03

Een ban? Waarom? Als je op zo'n link klikt zou je 15 jaar verbannen moeten worden? Of ben je gisteren begonnen met interneppen?

Weg van terug gewees | 05-02-09 | 17:02

CDA: Iets met christelijk en democratisch. In de praktijk: liegen, bedriegen en het volk dom houden. Dit alles komt ook helemaal NIET over alsof je iets te verbergen hebt.

pendajo | 05-02-09 | 17:01

-weggejorist-

bennyvx78 | 05-02-09 | 17:00

Joris doe Droef52 even een permaban op IP. Het verneuken van andermans browser/PC is niet alleen strafbaar maar ook al lstig, kinderachtig en vooral onwenselijk !

Cinq-Marquis | 05-02-09 | 16:58

@Droef52 16:47

Kan me best voorstellen dat je trots bent op je feauteaux maar begrijp nou alstjeblieft dat niet iedereen erop zit te wachten jou schreeuwend met je knuist in je hol te zien staan gapen.

Graaf je in in een oude bunker van Sadam ofzeau. Stuk stront.

widtvoet ® | 05-02-09 | 16:57

Het zou toch een schitterend geschenk zijn als het kabinet hierover valt en we vervroegd mogen stemmen.

Uruzgaan | 05-02-09 | 16:51

@droef52

Lazer op lamlul met je kudtlinks.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:49

@verbeek

het was een OT'tje van een eerdere reaguursel.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:48

-weggejorist-

Droef52 | 05-02-09 | 16:47

@ Harry Dillema inz. Klabanus: THNX

053 | 05-02-09 | 16:45

Canis Spurcus | 05-02-09 | 16:08
Volgens mij niet. Dit lijkt mij een puur staatsrechtelijk probleem dat om reparatie van de Grondwet vraagt.

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 16:42

Voor wie het debat gisteren gevolgd heeft en de nareutels daarvan in andere programma's weet, dat DDR-vriendin Frau Verbeet helemaal geen sprekverbod oplegt, maar dat dit het logische gevolg is van het feit, dat de PvdA al met de benoeming van de commissie Davids had ingestemd en weigerde dat in te trekken en de motie van bijna de voltallige oppositie te steunen om een parlementaire enquete te houden. Het zit hem dus in de PvdAAA!
Zouden ze dit laatste wel gedaan hebben, dan zou hoogstwaarschijnlijk het kaninet gevallen zijn. De PvdA heeft dus wederom een niet-onderhandelbaar democratisch recht weggegeven om de macht te behouden.
Deze coalitiepartijen zijn nu zeker ANTIDEMOCRATISCH te noemen.

Vigil | 05-02-09 | 16:42

Canis Spurcus | 05-02-09 | 16:02
Volgens mij niet. Volgens mij is dit de eerste keer dat op zo'n onbeschaamde wijze misbruik gemaakt wordt van de ruimte die de Grondwet hier biedt. Die brief van Verbeet is denk ik ook echt niet het laatste woord dat hierover is gezegd. Hier ligt een echt probleem.
Balkenende heeft willens en wetens van deze ruimte gebruik gemaakt, daar bben ik van overtuigd. Precies op het moment dat er geandwoord zou moeten worden komt hij met een voorstel (lees: dictaat) dat hem de ruimte geeft al die vragen onbeantwoord te laten.
Die commissie wordt dus al voordat-ie aantreedt misbruikt. Meneer Davids mag Balkenende nu precies gaan adviseren hoe hij moet gaan antwoorden, en over dat advies mag negen maanden worden gedaan.

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 16:40

Staat de C in CDA eigenlijk voor Communistsch?

Teun van het Tuinpad | 05-02-09 | 16:39

Balkie blijft een huilebalkie. Deze ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen. Daarom zitten we nu in Afghanistan in het 2e gebed zonder eind. Daar zitten we een oorlog te voeren om een geloof in toom te houden waar volgens hem niks mis mee is. Kunt u het nog volgen? Ikke niet.

SOD | 05-02-09 | 16:39

Ach de democratie hadden CDA & CU met steun van de collaborateurs PvdA al opgeheven.
Dit is alleen een stukje bewijs, dat na de revolutie, ervoor zal zorgen dat ze allemaal naar Den Haag uitgeleverd zullen worden ;)

Cinq-Marquis | 05-02-09 | 16:38

stekelige | 05-02-09 | 16:25
Volgens Balkenende "functioneer ik niet" als ik niet geloof dat een kleine Joodse familie een boot bouwt waar alle dieren van de wereld op passen.
Er zijn ruim 1 miljoen verschillende dieren op de wereld en dat dus 2x omdat ze een mannetje en een vrouwtje nodig hebben.
Op het moment dat er een beestje dood gaat is die diersoort uitgestorven.
Lullig als de ene helft van de diersoorten de andere helft als lekker hapje ziet!
-
En hoe is dat Koalabeertje met zijn meisje van Australië naar middenoosten gekomen ?
Pokkeneind zwemmen met die korte pootjes !
-
Nee, als ik dit allemaal niet geloof dan "functioneer ik niet" volgens Balkenende.
Nou dan functioneer ik maar niet, maar ik belazer ook niet het Nederlandse volk.

Moi2 | 05-02-09 | 16:36

Achterdocht@16.28 Kijk naar het verleden en je ziet de toekomst. (b.v.1789)

Contra | 05-02-09 | 16:35

Die smeekbede van Jeep de Hoep Skeffer om een baantje, was na het bekende debat met Melkert, het meest misselijk makende en briljanten tv moment op de Nederlandse buis EVER.

ViciousDick | 05-02-09 | 16:35

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:30
Zit je niet toevallig in het verkeerde topic te plempen?

JosVerbeek | 05-02-09 | 16:35

Balkenende maakt de greautste blundert in de Europesche geschiedenis, en komt aldus toch nog (uitgebreid) in de Nederlandse geschiedenisboekjes terecht.
Een jongensdroom komt uit!

Frederik Puntdroad | 05-02-09 | 16:32

Mind you we hebben de eerste kamer nog.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:32

@053

Hij stond geknield met zijn leuter op de pleebril een oud-servische masturbatietechniek te optimaliseren toen de aluminium ontluchtingspijp boven hem losschoot en naar beneden viel.

*tsjok*
*plons*
*auuuu*

En hij trok zich in een reflex omhoog aan een ketting die daar hing, waarmee hij de plee doorspoelde.

Nog geen minuut later werd zijn penis door tientallen hongerige servische carnivore ratten aan stukken gereten en opgepeuzeld.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:30

Hoe meer partijen, hoe meer smaken.
Dit kabinet is smakeloos en voor den burgerT onverteerbaar.

Frederik Puntdroad | 05-02-09 | 16:28

King of controversy | 05-02-09 | 16:20
Wel een puntje trouwens. Er hoeft misschien geen bloed te vloeien (nog niet...?), maar een beetje harder op hun bek gaan zou voor politici niet verkeerd zijn. De floppers worden veuls te veul als burgemeester of weet ik wat voor veilige baantjes geparkeerd. Deugt niet.

Achterdocht | 05-02-09 | 16:28

Het feit dat Balkenende al in de formatie van dit rampenkabinet op nam dat er niet over Irak gepraat mocht worden is al een overduidelijke indicatie dat er veel meer aan de hand is.
Er is duidelijk meer aan de hand.
Als oppositie zou ik nu echt in de aanval gaan.

Moi2 | 05-02-09 | 16:26

Ja! Vallend kabinet! Verkiezingen! En dan krijgen we mooie Belgische toestanden hier. Allemaal partijen die tussen de 20 en 30 zetels hebben (PVV, VVD, CDA, PvdA) en een kleine armada aan partijen met net te veel zetels om ze te negeren (de rest eigenlijk). En het leuke daarvan is; je kan er geen fatsoenlijke coalities mee maken. Krijg je PVV,VVD,CDA,TON,SGP of PvdA,GL,SP,PvdD,CU. Dat gaat dus ook niet werken, waarna je maandenlang aan t formeren bent. Uiteindelijk nieuwe verkiezingen met een nog grotere deling tot gevolg. Twee partijen, wel zo overzichtelijk.

Walter Rathenau | 05-02-09 | 16:25

@Moi2 | 05-02-09 | 16:18
Omdat 't boek dat ze lezen zelf één grote leugen is en kennelijk leugens rechtvaardigt. Als 't maar niet tegen de leer indruist.

stekelige | 05-02-09 | 16:25

OT: weet iemand hier toevallig hoe die servier op SN per ongeluk zijn klabanus heeft geamputeerd?

053 | 05-02-09 | 16:24

Dit kabinet gaat niet vallen, alleen een burgeroorlog kan op korte termijn verandering brengen!

langeleugenaar | 05-02-09 | 16:24

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:20
Misschien is dat inderdaad de reden, het zou me niet eens verbazen.

Moi2 | 05-02-09 | 16:24

Hey wat leuk Geenstijl, dus jullie denken hetzelfde als ik ? Dat Nederland naar Irak is gegaan zodat Jaap de Hoop Scheffer secretaris generaal van de Navo kon worden ? Dat is ook mijn theorie.

Marcus Porcius Cato | 05-02-09 | 16:23

Wanneer zijn de verkiezingen? Over drie maanden? Of kan het kabinet niet op deze kwestie vallen? Is het kort geding voor GS positief of negatief afgelopen? Vragen, vragen, vragen.

JosVerbeek | 05-02-09 | 16:23

Kartoffels | 05-02-09 | 16:16

zucht, ja ik ook! ........

appart | 05-02-09 | 16:21

en dat allemaal in Europa!

Vadertjemak | 05-02-09 | 16:21

@Moi2

Omdat ze geen wroeging hebben. Ze kunnen immers elke zondag weer om vergeving vragen.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:20

Grondwet is een contract tussen burgers en uitvoerende macht:
Zij beloven ons bepaalde rechten, en wij beloven hun niet de kop af te hakken. Wij hebben onze zaak laten schieten, door te beloven politici sowieso niet meer de kop af te hakken, waardoor politici zich vrij voelen om ook hun kant van deal niet na te komen.

King of controversy | 05-02-09 | 16:20

@Conan de Rabarber | 05-02-09 | 16:01
Balkenende is een manneke dat zelf geen flikker voorstelt, zich laat paaien door Bush en Sarkozy als voorbeeld neemt. De arrogante nerd vindt van zichzelf dat hij dat ook moet kunnen. Hoe was 't ook alweer? Hoogmoed komt voor de val?

stekelige | 05-02-09 | 16:20

-weggejorist-

RientjevdAersmade | 05-02-09 | 16:19

Na het enige jaren aangekeken te hebben is Balkenende voor mij toch wel een van de meest onbetrouwbare Nederlandse premiers allertijden.
Hoe komt het toch dat gelovige mensen zo vreselijk makkelijk liegen en de zaak belazeren ?

Moi2 | 05-02-09 | 16:18

@ Kim Harteveld: Als er mensen zijn die niet willen praten moeten we wellicht RutgerT die kant opsturen. Dan gaan de koppen vanzelf rollen.

053 | 05-02-09 | 16:18

* Denkt met weemoed terug aan Frans Weisglas*

cram | 05-02-09 | 16:17

Toch wel lachen hier in NL :-)

akadukey | 05-02-09 | 16:17

-weggejorist-

Kim Hartveld | 05-02-09 | 16:16

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de rechtzaak lijkt..

Kartoffels | 05-02-09 | 16:16

Het Nederlandse Volk is MONDDOOD gemaakt bij dezen!

Frederik Puntdroad | 05-02-09 | 16:16

Dit is toch van de zotte???? Die PvdA lesbo Verbeet heeft vandaag de NL democratie de das om gedaan!

Nattescheet | 05-02-09 | 16:15

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 16:09

Kijk maar uit held. Ernst H.B. heeft voor minder mensen van hun nest laten lichten...

Canis Spurcus | 05-02-09 | 16:15

@Ad Fundum | 05-02-09 | 16:07
herstel, het sociaal *kuch* democratisch Gristenkabinet.

Anywho, fuck Irak for a second, update van het slinkse Adam hof?

Isser | 05-02-09 | 16:15

Hoe hebben ze indertijd in Roemenië de zaken ook al weer opgelost?

Frederik Puntdroad | 05-02-09 | 16:14

Jaap de hopeloze grafschenner, kwakzalver Balkenende en de ooit machtigste en meest geliefde man van de wereld, Bush.
Ja mensen hoe betrouwbaarder wil je het nog hebben.

Broadcaster | 05-02-09 | 16:14

De Nederlandse 'democratie' vertoont een flink aantal fundamentele gaten en één daarvan is dat alleen een meerderheid een enquête kan afdwingen. Dat Stasi Verbeet echter kamerleden het zwijgen zou kunnen opleggen lijkt me onwaarschijnlijk.

Hetze Haatstra | 05-02-09 | 16:13

Misschien kan het leger een staatsgreep plegen? Veel beroerder dan deze schijndemocratie kan een militaire junta niet zijn. Wellicht kan Maxima een adviserende rol spelen.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:12

-weggejorist-

racingweirdo | 05-02-09 | 16:12

Wat een dom gelul. Nederland zou trots moeten zijn dat ze in het geniep deals maakt om het Midden-Oosten te nuken. Hulde aan smerige achterkamertjes-politiek waar alles met drank en hoeren wordt beklonken.

grote regelneger | 05-02-09 | 16:10

Jezweetzelluf@16.05 Hahaha. Bijltjesdag nadert snel. Had jij nog voorkeur? (LOL)

Contra | 05-02-09 | 16:10

Jacques Tiggelaar had zich nooit voor het karretje van Bos/Balkenende laten spannen in deze kwestie. Die was veel principieler geweest!

Daarom heeft de beste man ook het veld moeten ruimen en is in zijn plaats de zombiehamster met-bijna-lege-batterijen fractievoorzitter geworden.

Harry Dillema | 05-02-09 | 16:10

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 16:09

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 15:56

Is dit ook relevant bij een parlementaire enquête?

Canis Spurcus | 05-02-09 | 16:08

WAAR BLIJFT DAT CORRECTIEVE REFERENDUM!!! We hebben het nu nodig met Balkie-gate. Optieven met die gristenzooi.

ODF | 05-02-09 | 16:08

Ik heb wel zin in zo'n oldschool burgeropstand die eindigt in het opdoeken van de regering...
* grijp naar hooivork en fakkel

Robert E Lee | 05-02-09 | 16:08

Waarom zitten de media hier niet continu bovenop? Die waanzinnig laffe, tamme, meegaande, nietszeggende houding is werkelijk om van te braken.
Slopen dit verschrikkelijke gristenkabinet, NU!

Ad Fundum | 05-02-09 | 16:07

hoe werkt dat petities.nl? Zoek nog een goeie titel: Dacht zelf aan "Petitie voor het laten ophoeren van onze regering wegens stelselmatige volksverlakkerij".

053 | 05-02-09 | 16:07

Laat het kabinet nog maar niet vallen, veel potentiele wilders stemmers zijn nog net geen 18, net als ik. Komt omdat wij het van dichtbij op school etc meemaken, dus wacht nog maar een jaartje

dark lars | 05-02-09 | 16:06

-weggejorist-

Geile Debiel 2009 | 05-02-09 | 16:06

Doofpot [X]
Liegende MP [X]
Vervolging oppositie [X]

Lijstje voor een lekker ouderwetse revolutie lijkt me goed gevuld, zullen we dan maar?

Jezweetzelluf | 05-02-09 | 16:05

*poetst guillotine en zoekt op google naar cursus schavot bouwen voor dummies*

Andy Botwin | 05-02-09 | 16:05

Geert 1 is dichterbij dan je denkt................

pennestront | 05-02-09 | 16:04

Spreekverbod inzake Irak? Zal dan de eerste keer zijn dat we er geen leugens over horen van onze regering.

053 | 05-02-09 | 16:04

En wat vinden ze bij de Christenunie van dit alles?
*Proest*

SODEP | 05-02-09 | 16:04

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 15:56

Is dit al eerder zo straf gebruikt (misbruikt) door een regering?

Canis Spurcus | 05-02-09 | 16:02

Bos en Balk spelen onder één hoedje: Bos krijgt zijn onderzoek, Balk krijgt steun voor zijn vertrek naar Brussel, en rara wie de nieuwe premier wordt.

Zeddegeizot | 05-02-09 | 16:02

Balk begint wat Poetin trekjes te vertonen.

Conan de Rabarber | 05-02-09 | 16:01

Ondertussen, in Irak: www.telegraaf.nl/buitenland/3181613/__...
(let op: indien u zich kritisch uitlaat over dit soort praktijken, riskeert u vervolging door het Islamsterdamse Gestapo-hof)

Sir Galahad the Pure | 05-02-09 | 16:01

Glas - plas

Ik verwed er 25 PowNed leden onder die ik persoonlijk ga werven in het winkelcentrum van Castricum als dit géén glas-plas-was-ding wordt

Napeauleon | 05-02-09 | 16:01

ik zeg niets

Je Verzint Het Niet | 05-02-09 | 16:01

Sadam Balkenende heeft het goed voor elkaar, inderdaad Schoorsteenveger, je verwoord het voortreffelijk, en zolang bijna alle kabinetten bestaanin een coalitie met het CDA en de andere partijen te weinig ruggengraat hebben, horen we niets meer of een zeer verwaterde versie van de commissie Davids.

Isser | 05-02-09 | 16:01

Mmmm. Als de *kuch* volksvertegenwoordiging niet het volk kan vertegenwoordigen dan ook geen salaris de aankomende 18 maanden. Simpel.

Contra | 05-02-09 | 16:01

Morgen het debat over het correctief referendum. Eigenlijk is het tijd voor een kleine correctie door het volk: Verkiezingen !!!

faz | 05-02-09 | 16:01

Gekke Gerdie een spreekverbod opleggen en daarna dat vreselijke hoofd in een niquaab of weet ik wat voor vogelkooi opsluiten.

Tis maar een beginnetje.Frans,jij was toch wel veel beter,dan deze bittere witloftrol.

dagdesoordeels | 05-02-09 | 16:00

Dit is een grote zege voor de Parlementaire Democratie in Nederland!
Met dank aan Balkenende IV.
Waar zou Nederland zijn zonder Balkenende?
En, wat en waar zou Japio de H.S. geweest zijn zonder Balkenende?
Mogen we in 2011 nog een keer stemmen of hoeft dat ook niet meer?
*Vraagt zich af waar onze regering mee bezig is*

Frederik Puntdroad | 05-02-09 | 16:00

Volgend kabinet, al was het alleen maar om van die kwakende Verbeet verlost te zijn.

Conan de Rabarber | 05-02-09 | 16:00

Volgens mij zitten ze nu bij P&W toch weer gezellig te lullen over Irak-Gate

Hole-In-One | 05-02-09 | 15:59

Volgens mij is er binnenkort weer eens een kabinet dat zijn ambtstermijn niet uitzit.

slim slimmer ik | 05-02-09 | 15:57

"Verbeet stelt dat de Kamer een grondwettelijk recht heeft op informatie van de regering. Maar alleen een Kamermeerderheid kan dat recht afdwingen, aldus Verbeet."
Ik neem aan dat dit klopt. Betekent dus dat hier staatsrechtelijk een groot probleem ligt. Want dit betekent mutatis mutandis, zoals gisteren ook door de oppositie letterlijk werd gesteld, dat een Kamermeerderheid kan voorkómen dat dit recht wordt afgedwongen.
In feite is bij een meerderheidskabinet de oppositie nooit maar dan ook nooit bij machte om een grondwettelijk recht op informatie af te dwingen en kunnen de regerinspartijen altijd maar dan ook altijd dit recht aan de oppositie ontzeggen.
Dat is niet best.

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 15:56

Schande! Zekers als die door de voorzitter geinitieerd is.

loerelau | 05-02-09 | 15:55

Ik wil wel weer een keer stemmen, is een tijd terug.
Helaas zal het niet gebeuren omdat ze allemaal te bang zijn om niet meer op het pluche terug te keren.

Schokbreker | 05-02-09 | 15:55

Boeien, zo'n onderzoek. Gewoon een nog levende look alike van Saddam H. opsnorren, op de Iraakse troon zetten et voila, niets gebeurd.
De uitkomst van dat onderzoek kan ik nu al voorspellen.

Doe 's opdeeten betreffende het kort geding van dat Tele-wicht. Dat is wel interessante materie.

zovoklets | 05-02-09 | 15:55

Kamer is dus "gewoon" even gekaapt door de partijen; CDA, CU en PvdA en de rest moet maar gaan moppen tappen? Ik heb zo'n pijn in mijn duimen maar zie dat de crisis dicherbij komt.

Stroopdoos | 05-02-09 | 15:55

Ik ruik een crisis. Maar net zo goed wordt het weer glas, plas, was, jas, tas, gas.

Canis Spurcus | 05-02-09 | 15:54

Potdorie Stockton, na Wendy-gate nu een echte Gate. Ik was al bang dat jullie gisteren tijdens het live debat hadden liggen slapen. Mijn suggestie is dat we vanaf de stijlloze buhne de komende maanden goed in de Irak-gate pot gaan roeren, omdat het kan, maar ook om:
1) aan de stoelpoten van het gristelijke cordon sanitaire te blijven zagen;
2) de broze alliantie met de PVDA van de broodnodige FLAK te blijven voorzien;
3) daarmee een nieuw kabinet alras dichterbij te brengen
GOGO Geenstijl, richt je pijlen beter, NU kappen met jullie Papparazzi-achtige BS, het wordt weer groots en meeslepend. POWNED 2009 valt samen met een door Geenstijl GESLOOPT kabinet..... ACTIE IN DE TAXI! We zijn godbetert toch niet voor niet jullie salaris aan het Fvijven??

Karlskrona | 05-02-09 | 15:53

Dit kabinet gaat niet snel vallen. Alle drie regeringspartijen zijn teveel aan het pluche gehecht (geraakt), en zullen hoe dan ook met elkaar doorgaan. En afgezien van dat: de huidige peilingen wijzen uit dat het vormen van een fatsoenlijke nieuwe coalitie bijna onmogelijk is, gevolg zou een nog vreemder rariteitenkabinet zijn wat we nu al hebben......

brutus68 | 05-02-09 | 15:53

Het moet niet gekker worden. Een kamervoorzitter die een parlementarier de mond snoert over een kwestie? Kom nou zeg. De PVV gaat hier toch niet mee akkoord? Balkenende kan onderzoeken laten uitvoeren wat hij wil, een kamerlid mag te allen tjide over alles vragen stellen en uitspraken doen.

Onze democratie wordt hier in minder dan een halve week compleet verkwanseld. Ik ga nu definitief Wilders stemmen!

Harry Dillema | 05-02-09 | 15:53

Eindelijk, verkiezingen!

Stijlicoon | 05-02-09 | 15:53

Een glas, een plas en alles bleef zoals het was.
P.S. keutels intrekken rules

kneuterzak | 05-02-09 | 15:52

Nu nog een spreekverbod over het spreekverbod invoeren.

Slomo | 05-02-09 | 15:52

Yes,yes, yes! laat vallen , stekker eruit, zachte dood laten sterven en dan nieuwe verkiezingen zonder de Gristenfundi's!!!!! En Wilders op 28 zetels zetten dan hé?

lilluke halve hoan | 05-02-09 | 15:52

Het parlement is geen knip voor de neus waard als men zo over zich heen laat lopen
Pardon, IS al geen knip voor de neus meer waard

Tobi | 05-02-09 | 15:51

foute boel, het gaat dus niet meer om nederland, maar om balkenende zelf. foute boel.

ZotteLotte | 05-02-09 | 15:51

Dit kabinet lijdt aan Chronisch Demokratische Armoede.

widtvoet ® | 05-02-09 | 15:49

Eerst nog even de dubbele bonussen voor de ambtenaren van de staatsbank toestaan en uw pensioengerechtigde leeftijd verhogen.

CoffeePatch | 05-02-09 | 15:49

democratie? De christenen en de socialisten weten er wel raad mee!

Brakke Obama | 05-02-09 | 15:48

Belangrijker op dit moment vind ik: Wat zei de rechter? Is GS Media B.V. nu een ton lichter? Of was het een grote haox?
Irak is zooo 2002 :P
Trouwens GS Mailserver: HIERRR bounce hoerr... kheb je mailtje ontvangen!

Escovan | 05-02-09 | 15:47

Die tape laat niet veel aan de verbeelding over. Armitage zegt keer op keer hetzelfde.

Schoorsteenveger | 05-02-09 | 15:47

Doe es snel update rechtbank.

Pflanzerholz | 05-02-09 | 15:46

Hoe is het met Wendy-GATe?

wao-ertje | 05-02-09 | 15:46

Jan-Peuter en de Boskabouter mogen wat mij betreft lekker samen een gezinnetje gaan stichten op Antartica.

Duderoo | 05-02-09 | 15:46

Jajajaja, leuk zo'n nieuw topic. Waar blijft nieuws uit de voor-GS-extra-beveiligde rechtbank?????

Victor | 05-02-09 | 15:46

Wat een gezeik, geef ons gewoon de update over Wendy!

Stokpaard | 05-02-09 | 15:45

laat het kabinet maar vallen, dan krijgt de PVV 25 zetels!

Keaning_Radboud | 05-02-09 | 15:45

Lass es krachen!!!!

Stroopdoos | 05-02-09 | 15:45

Jonge jonge, het moet niet gekker worden.

Herman286 | 05-02-09 | 15:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken