Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Humor in België! Man bijt Jood

JoodBoos.jpgSatire, het blijft lastig. Het was de redactie van het Vlaamse Man Bijt Hond opgevallen dat de Joodse gemeenschap zich de laatste tijd wel erg vaak opwond. En dus gaf het programma afgelopen vrijdag een opsomming van "mensen, instellingen en objecten waarop de Joodse gemeenschap nog niet boos is". U raadt het al: dat heeft de Joodse boosheid opgewekt. Man Bijt Hond is bezig met een lastercampagne tegen het oude volk, fulmineert het Vlaamse broertje van het Nieuw Israëlitisch Weekblad, Joods Actueel. Een paar weken terug werd ook al een item uitgezonden waarin de Joodse woede belachelijk werd gemaakt. De VRT zou sowieso een antisemitisch bolwerk zijn. Zo vroeg komiek Philippe Guebels (leuke achternaam trouwens) zich onlangs op de radio af "of de Joden bij een gaslek in Antwerpen klacht zullen indienen wegens provocatie". Dergelijke taal over moslims zou volgens Joods Actueel meteen hebben geleid tot een fatwa tegen de Vlaamse publieke omroep of nog erger: brandbommen. Laat dat bommen gooien maar lekker over aan Hamas, beste diamantslijpers, en revancheer je met humor. Daar zijn Joden veel beter in.

Reaguursels

Inloggen

Pearly | 03-02-09 | 11:21
thanks. de wie-is-jood discussie is een lange. Je insteek met het filmpje sta ik groots achter.
ReligionSucks | 03-02-09 | 12:39
Heel veel moppen zelfs. Ik maak de meesten zelf om het ijs te breken, mensen zijn sneller bang om te beledigen dan dat mensen daadwerkelijk beledigd zijn.
Mijn favorieten...
Wat is het verschil tussen een kinderlokker en een joodse kinderlokker? Een kinderlokker zegt: "wil je een snoepje hebben?". Een joodse kinderlokker zegt "wil je een snoepje kopen?".
Waarom hebben joden een grote neus? Lucht is gratis.
Met keppel op kun je een hoop maken ;). Al moest ik ook heel hard lachen toen mijn werkgever in een vergadering mij vroeg wat ik allemaal van subsidies af wist, omdat ze dacht dat ik me daar in had bekwaamd (gezien mijn aanstelling duidelijk geen sprake van). Een Fillipijnse collega riep toen uit: “jaja, hij is joods, dus hij zal wel alles van geld weten?” De ijzige stilte toen ik de enige was die om die grap kon lachen was misschien nog wel leuker dan de grap zelf. Joden kunnen best om zichzelf lachen, maar het is een kwestie van vertrouwen. Die collega ken ik goed, en ik weet dat ze ook echt alleen zit te geinen. Iemand die ik niet ken op een feest en de hele avond jodenmoppen maakt tegen mij... ja... dan lach je mee.... maar je vraagt je toch af wat zo iemand dwars zit dat het hem blijkbaar ongelooflijk opvalt dat ik joods ben :)

arbanafal | 03-02-09 | 16:07

@Bijstandskoning | 02-02-09 | 22:32 :
Onder welke steen kom je toch vandaan o jij geyle couchpotatoe?
Sinds ik geboren ben in '72 worden er al grappen over Joden gemaakt.
En gristenen. En daarvoor ook (Sampie / Mosie Cohen).
Nu zijn de moslims aan de beurt. Om ze tolerantie ende nederigheid te leren.
Voorlopig zit dat er niet in dus volop in de humoristische aanval op de Ieslam.

ReligionSucks | 03-02-09 | 12:39

arbanafal | 03-02-09 | 10:41
voor de 2de wereld oorlog was idd alleen als de moeder joods het kind ook joods. dit is wel wat veranderd. omdat er maar erg weinig joden over waren.
het gaat hier over het ras he. dus waar joods bloed in zit.
zo heeft madonna een joodse vader en elvis een joodse moeder. dit is ook niet helemaal compleet . mis lenny kravitz en sasha baron cohen.en ongetwijfeld nog een heleboel.
ik liet die filmpjes zien omdat bijv een Tomy alleen bakkenbaarden en besneden lullen ziet. Er zijn dus gelovige joden en niet gelovige joden. de meeste joodse mensen proberen een feest te maken van het leven, zo ook mensen aan het lachen te maken . het filmpje laat zien dat het vooroordeel niet klopt dat joden alleen maar jankers zijn.De meeste maken lol .Joodse humor gaat heel ver, vooral als ze het over zichzelf hebben.
Kwetsende moppen over een ander ras en of geloof zal je joodse mensen niet zo snel horen maken . omdat het gewoon niet om te lachen is.

Pearly | 03-02-09 | 11:21

Pearly | 02-02-09 | 23:03
Helaas zijn een aantal namen op die lijst incorrect: Whoopie Goldberg is heeft geen joodse moeder, David Beckham heeft alleen een joodse grootvader, en zo zijn er nog een aantal. Er was vroeger een site jewwho waar een lijst was van heel veel beroemdheden en of ze joods waren of niet, daar werd goed detectivewerk bij verricht. Kan deze niet meer vinden helaas.

arbanafal | 03-02-09 | 10:41

K.Zwellever | 02-02-09 | 20:57
Klinkt gezellig. Houdt onzer beider geest scherp. Tot later.
Bijstandskoning | 02-02-09 | 22:32
Geinig dat dat uit jouw toetsenbord komt; Volgens mij worden joden vaak genoeg met nazi's vergeleken. Dus je argument loopt mank. De laatste keer dat iemand die vergelijking bij moslims maakte werd die door een leger van advocaten en organisaties aangeklaagd. Dus blijkbaar mag niet iedereen met nazi's vergeleken worden, en reageren niet-joden daar blijkbaar een stuk heftiger op dan joden. Niet zo huilen.
Misschien moet ik aandelen kleenex nemen; er wordt hier zo veel gehuild door mensen die zo gekwetst zijn dat niet iedereen hun gevoel voor humor deelt dat ik verwacht dat de zakdoekenverkoop exponentieel zal toenemen.

arbanafal | 02-02-09 | 22:57

Stelletje zeikerds zeg. Als je grappen mag maken over gristenen, moslims en ander veel te gelovig gespuis, waarom dan niet over joden? Het is humoristisch bedoeld, niet racistisch. Het moet kunnen.
mimi876 | 02-02-09 | 20:10

Wat je zegt. Zo'n beetje iedereen mag tegenwoordig met de nazi's vergeleken worden, maar een grapje over Joden is nog steeds not done?

Bijstandskoning | 02-02-09 | 22:32

MichiDutch | 02-02-09 | 22:19 heb jij t nou over de palestijnen of de duitsers , dit vat ik even niet

Pearly | 02-02-09 | 22:24

K.Zwellever | 02-02-09 | 20:57 wat klets jij nou toch de hele tijd hhahahaha. misschien heb je meer verstand van verzekeren bijv , verstand van joden heb je niet. ik rol helemaal van me stoel hahaha je bent echt grappig

Pearly | 02-02-09 | 22:21

Die lui in dat nepland waren tijdens de oorlag ook al verschrikkelijk fout. Opdelen dat land: deel naar Frankrijk, een deel naar Nederland en nog een brokje naar Duitsland. Scheelt ook weer heel wat bureaucratie in Europa.

MichiDutch | 02-02-09 | 22:19

@arbanafal | 02-02-09 | 20:31
Mee eensch,zal er ook bij eventuele verbale vechtpartijen rekening mee(proberen)te houden.Shalom en mazzeltov met uw strijd,dan zal ik mijn best doen om op mijn manier den discussies te voeden.

K.Zwellever | 02-02-09 | 20:57

en.wikipedia.org/wiki/Minimal_group_pa...
voorbeeldje voor allen hier die graag praten over 'jullie' en 'zij'. Een gezonde dosis relativering. Aangezien de meesten hier claimen atheist te zijn, moet de stem van wetenschap toch ergens een snaar raken.

arbanafal | 02-02-09 | 20:41

K.Zwellever | 02-02-09 | 20:27
Haha, blijkbaar is gedeelde smart halve smart. Blijven we beiden toch maar mensen te zijn. Er is niets zo menselijk als de wereld in wij en zij te verdelen, en wij zijn dan altijd een stukje beter. Het fenomeen treedt al op wanneer je mensen onwillekeurig een kleur pen in de hand drukt, dus laat staan bij natuurlijkere groepsindeling. Mijn insteek is proberen herhaaldelijk te laten zien dat iedereen hypocriet is, zonder uitzondering (ja, dus ik ook) en dat we allemaal daarom niet zo moeten fulmineren om alles.

arbanafal | 02-02-09 | 20:31

@arbanafal | 02-02-09 | 19:47

Ik ben de eerste die toegeeft dat mijn meningen niet altijd even genuanceerd zijn en/of getuigen van een goede smaak.Ben zeker schuldig aan enkele enigzins provocative reaguursels,meestal geschreven na het lezen van reacties uit uw kamp.Op normale reacties word n.l.niet gereageert of men word als watje te kakken gezet,iets waar u nu ook weer enigzins op aan probeert te sturen.Vraag blijft waarom de joodse reageerders er altijd een uiterst extreme manier van denken,waarnemen,be-en ver-oordelen hebben.Het feit dat ik niet aan Heertje en in mindere mate aan Cohen refereer komt,mijns inziens, door het feit dat deze twee niet extra opvallen door hun joods zijn,maar door hetgene zij te vertellen hebben.Het voorbeeld Madoff is puur toeval,Kissinger,Freud etc waren nu eenmaal minder in the picture de laaste tijd.Maar probeer vooral niet een constructief of positieve insteek te zoeken hoor,ga vooral door zou ik zeggen.Ik voel mij in ieder geval niet beledigd en word ook niet aangevallen,ben ook niet boos op de wereld aangezien ik daar geen enkele rede voor heb.K'vind jullie soms ook wel aandoenlijk als ik jullie bezig zie om je tegen de grote boze buitenwereld te verdedigen,alsof jullie Calimero zelf zijn.

K.Zwellever | 02-02-09 | 20:27

IK heb nog in Israel gewoond en de ergste jodenmoppen heb ik nog gehoord van mensen met een tatoeage op de arm..... dus wat dat aangaat ;-)

jabir | 02-02-09 | 20:15

mimi876 | 02-02-09 | 20:10
Ik zie nergens oproepen tot rechtzaken, dus wat loop je te huilen en gekwetst te wezen? Wat kunnen niet-joden toch weinig hebben; altijd zo boos om alles.

arbanafal | 02-02-09 | 20:12

Stelletje zeikerds zeg. Als je grappen mag maken over gristenen, moslims en ander veel te gelovig gespuis, waarom dan niet over joden? Het is humoristisch bedoeld, niet racistisch. Het moet kunnen.

mimi876 | 02-02-09 | 20:10

Tomy | 02-02-09 | 19:57
Misschien bevind je je in een psychose, maar het gehuil dat je bij mij waarneemt zit volledig in jouw hoofd en niet mijn ogen. Ik heb hier nergens gehuild, maar zie mijn posts:
arbanafal | 02-02-09 | 14:01 en
arbanafal | 02-02-09 | 18:53
zo hoef ik mezelf niet te herhalen. Je eerdere nep-talmoed citaat waar ik abusievelijk K.Zwellever voor aanschreef geeft heel duidelijk aan in wat voor omgeving je je tolerantie voor joden laat blijken.
Ben je zo gekwetst omdat iemand anders gekwetst is? Moet je een knuffel hebben en een kusje op je voorhoofd? Kom maar hoor, het is vast zwaar voor je dat niet iedereen jouw superieure moraliteit deelt.

arbanafal | 02-02-09 | 20:08

@ Tomy | 02-02-09 | 19:57

Ik hoef jou niet uit te maken voor nazi dat kan iedereen zo wel zien.

solidstate | 02-02-09 | 20:02

-weggejorist en opgerot-

Tomy | 02-02-09 | 19:57

K.Zwellever | 02-02-09 | 19:40
Ach, een beledigende link is het niet, maar wel een veel vertellende link. De meeste Israelis zijn niet wat u beschrijft, maar aan uw eerdere teksten te lezen staat u half zo open voor andere meningen dan dat u van anderen lijkt te eisen. Maar hoe dan ook: wat joden hier te maken hebben met Israelis daar? Hebben ze hier wat gedaan? Iedereen staat te fulmineren over een beleefd opgestelde brief alsof heel joods Belgie op ontploffen staat. Het is niet eens te vergelijken met die geenstijl=satanistenbrief van een week geleden. Als er iemand snel beledigd is zijn het mensen als u, die bij het minste of geringste een diatrabe van vooroordelen erbij haalt. Geinig dat het eerste voorbeeld wat u erbij haalt naast Israel ook gelijk een joodse oplichter is. Maar als ik dat zeg ben ik vast en zeker heeeeeeel gemeen tegen u. Terwijl Raoul Heertje, Cohen, etc allemaal joden om hele andere redenen op tv zijn geweest. Ik vind u en de uwen heel schattig en aandoenlijk; zo boos op een wereld waar u geen controle op lijkt te hebben.

arbanafal | 02-02-09 | 19:47

@arbanafal | 02-02-09 | 19:07
Ik ken de talmud niet,met die referentie aan beesten bedoel ik de manier waarop de buren van Israel bejegend worden.Ter uwer info: ik ben geen stormfront aanhanger of ander rechts dan wel links fundamentalistische idioot.Dit is nu net wat ik bedoel;Afwijkende mening=antie joods=afmaken die hap,of op z'n minst aanvallen en een bekend hokje plaatsen.Wat Israel er mee te maken heeft?Zijn jullie de laatste tijd ,afgezien van die amerikaanse beleggingsexpert,op een andere wijze in het nieuws geweest? Of is de link: joods+israel een niet voor de hand liggende,danwel foutive en/of beledigende link?

K.Zwellever | 02-02-09 | 19:40

Nou ik heb dat Belgische videootje gezien, en het is gewoon humor. Zoiets mag ook best eens op de Nederlandse televisie vertoond worden. De policor moet niet zaniken, satire hoort gewoon thuis in een vrij land.

Bijstandskoning | 02-02-09 | 19:24

K.Zwellever | 02-02-09 | 19:02
Ik ga ervan uit dat die referentie aan beesten een uit het land der fabelen onstane Talmud-referentie is? In dat geval kunt u de hele Van Dale erbij halen, de tekst wordt er niet mooier op met stormfront-citaten.
Wat Israel te maken heeft met de VRT-documentaire... interessant.

arbanafal | 02-02-09 | 19:07

@arbanafal | 02-02-09 | 18:27 :

Kruipen hoeft echt niet hoor.Ik erger me vooral aan het misplaatste superioriteits gevoel van enige uwer collegas en de manier waarop zij andere,hun niet welgevallig zijnde bevolkingsgroepen, als beesten beschrijven en behandelen en zelf zonder enige vorm van zelfcritiek alles maar dan ook echt alles wat het thuisland uitvoert goedkeuren.Door een dergelijk opstelling kweek je bij "ons"over het algemeen ook niet veel meer begrip voor jullie kant van het verhaal ,eerder het tegenovergestelde.

K.Zwellever | 02-02-09 | 19:02

Amalia Wasserstruyk | 02-02-09 | 18:33
Welke woede? Die ene verontwaardigde brief? Als er iemand blijkbaar een korte lont heeft zijn het alle mensen die zo hard staan te schreeuwen dat iedereen tegen een grapje moet kunnen; zo ongelooflijk gekwetst dat niet iedereen om hun grapjes moet lachen. De ironie is zo dik als pindakaas

arbanafal | 02-02-09 | 18:53

Die Joodse woede is bij de wilde palesteinen af.

Amalia Wasserstruyk | 02-02-09 | 18:33

K.Zwellever | 02-02-09 | 18:05
Als jullie gunst betekent dat we moeten kruipen en alles maar moeten slikken, dan pas ik daarvoor.
Ik denk dat mensen hier een bizarre stelling nemen: het mensen kwalijk nemen dat ze gekwetst zijn. Je kunt mensen niet verbieden hoe ze denken. Wel hoe ze er mee omgaan en zolang joden niet aan geweldadige demonstraties beginnen en molotovjes doen snap ik echt niet waar mensen zich zo druk om maken.

arbanafal | 02-02-09 | 18:27

@Ahasveros | 02-02-09 | 17:36 :

Zie je wel,zonder gescheld en/of afmaak gewouwel kan het ook,komen jullie gelijk wat symphatieker,en vooral meer 'serieus te nemen" over.

K.Zwellever | 02-02-09 | 18:05

Aan kritiek op de knuffelislamietenvriendjes waagt (?) de nestbevuilingsinstituut VRT zich inderdaad NOOIT.

Tricephalus | 02-02-09 | 17:49

@K.Zwellever | 02-02-09 | 17:28
*handschoen oppakt*

Deze 'haatjood' is het helemaal NIET met uw mening eens, maar zal er alles aan doen de vrijheid om dergelijke meningen te verkondigen, te verdedigen...

Ahasveros | 02-02-09 | 17:36

solidstate | 02-02-09 | 17:25
Ja, ik dacht al deze reaguurder zit vol met oordelen en vooroordelen.

Ella | 02-02-09 | 17:32

Grappen overom Jeauden zijn door de bank minstens zeau grappig als die over Belgen, Boeren of Burqaas. Mits evenstrak gevat uiteraard. Als er nou een "Volk" niet van het aborteren van zelfspot beticht kan worden...

Ato b'chartonoe mikol hoamiem... vos hostoe gevolt foen die yidn? Kijk az der yid iz gerecht, chapt er ersjt die rechte klep!

widtvoet ® | 02-02-09 | 17:30

solidstate | 02-02-09 | 17:25
Er valt niet te vechten tegen het eeuwige vooroordeel dat joden zeuren en huilen. Ondanks dat we een honderste procent van de wereldbevolking zijn, maar toch procentueel oververtegenwoordigd zijn bij de nobelprijzen, research & development, etc. doet mensen toch blijkbaar nog het idee hebben dat joden niets bijdragen. Joden vormen een makkelijk doelwit, omdat joden nooit terugvechten. Behalve in Israel, en dat lijkt de hele wereld aardig boos te maken steeds.

arbanafal | 02-02-09 | 17:30

De gemiddelde jood is inderdaat snel op z'n pikkie getrapt.Zelf schreeuwen ze de godganse dag dat hun islamitische dwarsliggende rasgenoten allemaal afgemaakt moeten worden al of niet betrokken bij het aldaar heersende grensconflict in het door de "Here zelf" aan hun beloofde land.Iedereen die dat niet begrijpt is meteen een randdebiel,antiesemitische jodenhater,moslimvriend,nazie of meer van dat fraais.
Het feit dat men zich het uitverkoren volk vind ,of op zijn minst enige stappen verheven boven het gewone plebs,maakt deze houding wel verklaarbaar.Niet verwonderlijk dat je met een dergelijke houding ook een keer de spot over je afroept.Wel opvallend dat de echte haatjoden zich nog niet gemeld hebben bij dit item.Kom er maar in jongens...

K.Zwellever | 02-02-09 | 17:28

@ Ella | 02-02-09 | 16:46
Hoe vaak ik dat deuntje heb gehoord is niet te tellen.

solidstate | 02-02-09 | 17:25

@ bloedjelink | 02-02-09 | 16:16
Ik denk niet dat dit de nieuwe aanhangers van geenstijl zijn.
Dit zijn juist de mensen die elke kans aangrijpen om GS dwars te zitten.

Ze denken zo GS onderuit te halen.
@ allen
Nog even dit, ik heb best gevoel humor en grapjes over de holocaust zullen best wel eens kunnen maar ik wordt er misselijk van als ik de echte jodenhatende nazi's die hier op geenstijl bekend zijn vervolgens de pias uit zie hangen over de ruggen van de slachtoffers.

solidstate | 02-02-09 | 17:22

wat een kortelontjes allemaal

likmegaties | 02-02-09 | 17:11

Kweenie hoe de sfeer in belgie is, maar gasgrappen over joden zijn wat mij betreft altijd een beetje op het randje. Ik kan er wel om lachen, maar toch. Die lijst van organisaties die nog niet op de huilie lijst van de joodse gemeenschap staan, dat vind ik dan wel weer een grappige zet.

Achterdocht | 02-02-09 | 17:11

Hoe langer de tenen des te minder het gevoel voor humor helaas

pielewaaier | 02-02-09 | 17:04

Humor vind ik okee, maar:

"of de Joden bij een gaslek in Antwerpen klacht zullen indienen wegens provocatie".
Is een regelrechte kudtopmerking.
Met een randdebiele/lafbekkerige gedachtegang van: "We mogen niks over moslims zeggen want die slachten je af, dus pakken we de joden maar, MOET kunnen!
Lache toch?"

Ahasveros | 02-02-09 | 16:59

@T@ Riest 13:23

Het Jiddisch heeft zich reeds lang hier genesteld. Evenals haar dragers zich dat hebben maar a nar darf keyn mosser niet hobn tog?

widtvoet ® | 02-02-09 | 16:57

solidstate | 02-02-09 | 14:47
Oordeel niet te snel, ik ben zelf joods.

Ella | 02-02-09 | 16:46

fragony:

Vraag dat eens aan hun buren denk niet dat ze het met je eens zijn

weerwolf | 02-02-09 | 16:33

solidstate | 02-02-09 | 15:16

Dank je voor je inbreng hier.
Wat een misselijkmakende comments onder de topictekst.
Ik word er treurig van. Is dit de nieuwe aanhang van GS? Fijn stijlloos?

.
keestelpro | 02-02-09 | 15:14
.
"Dit is een bijeenkomst van mensen die zich bevrijd hebben van het dwangneurotische denken en even ongenuanceerd af komen stomen."
.
Allemaal leuk en aardig maar er is een verschil tussen ongenuanceerd zijn en op een ranzige manier over de grens der betamelijkheid heengaan. Sommigen hebben een nieuwe dwangneurose ontdekt: provoceren om het provoceren.
Het virus van de bullies. Bullies moet je clusterbommen. Soms met woorden, andere keren met daden.

bloedjelink | 02-02-09 | 16:16

Laatste nieuws :Israel heeft per direct om uitlevering van de man gevraagd.De Belgische autoriteiten beraden zich

pielewaaier | 02-02-09 | 16:09

Je hebt natuurlijk joden en Joden en met joden is minstens hetzelfde mis als met moslims.
-
Met Jack van Gelder heb ik geen probleem, ook niet alstie zingt.
Hoor ik hier toch niet.

JeBroer | 02-02-09 | 15:57

Tomy | 02-02-09 | 14:35
Doe niet of je de talmud kent, want die hele 'niet-joden zijn dieren staat er niet in'. Je moet minder stormfront, of maroc.nl bezoeken. Die hele uitverkorenheid wordt trouwens ook altijd verkeerd uitgelegd, want joden zelf komen door het [u]uitgekozen[/u] zijn juist moeilijker in de gratie van G'd dan de niet-joden. Ze zijn namelijk uitgekozen om zich aan allerlei extra wetten te onderwerpen waar de rest van de wereld niet aan wordt gehouden.
Veel gehoon hier is trouwens op basis van een verkeerde stellingname: De VRT heeft geen kritiek op het joodse geloof, maar maken dezelfde flauwe stereotypen die al eeuwen (en vaak als aanzet tot moordpartijen) zijn gebruikt. Niet alleen hebben die stereotypen een baard, maar veel nu nog levende joden hebben nog meegemaakt hoe moordenaars deze stereotypen gebruikten als rechtvaardiging voor hun daden. Joden kunnen best tegen een grapje, maar enig wantrouwen tegens deze grappenmakers is best op hun plaats.

arbanafal | 02-02-09 | 15:34

Klinkt natuurlijk heel politiek incorrect en ze zullen wel gniffelen op de redactie 'kijk ons toch even ondeugend zijn' maar joden bashen is tegenwoordig juist heel erg politiek correct. Wat is het toch die lui doen geen vlieg kwaad.

Fragony | 02-02-09 | 15:31

Alle joden, christenen en moslims die zich nog niet gekwetst voelen, kunnen bij mij een gratis kopje koffie halen. Ik heb een half pak Douwe Egberts in huis, dat moet ruim voldoende zijn.

bintang | 02-02-09 | 15:30

@ blikjegrolsch | 02-02-09 | 14:58
Waarom voelt blikjegrolsch zich aangesproken?
Last van zijn geweten?

....

solidstate | 02-02-09 | 15:17

De nazi's zijn echt onder hun steen vandaan.
Er is zojuist weer een nieuwe blik opengetrokken.
Ik hoef aan deze discussie niks toe te voegen want iedereen kan het na lezen.

Leve de vrijheid van menings uiting zodat iedereen weet wat voor nazi's er in nederland rondlopen.

solidstate | 02-02-09 | 15:16

Sommigen hier op dit topic denken dat dit de juiste plaats is om SERIEUS hun religieze standpunten te verdedigen of te bediscussiëren maar
HALLO! dit is GEENSTIJL hoor!
Dit is een bijeenkomst van mensen die zich bevrijd hebben van het dwangneurotische denken en even ongenuanceerd af komen stomen.
Jullie zijn net apen die aanschuiven tijdens een vergadering van de dierentuindirectie.

keestelpro | 02-02-09 | 15:14

Het Jodendom werpt al eeuwenlang een smerige schaduw over de wereld.

Broadcaster | 02-02-09 | 15:06

@ Tomy | 02-02-09 | 14:47
Geyteneuker is niet gelovig maar wel beledigd zijn als iemand een moslim geyteneuker noemt.

Stormfront of marok .nl wacht op jou met je joodje hier en joodje daar.
Ik zei al nazi's komen onder hun steen vandaan en jij bent de nieuwste aanwinst.
Jou taalje komt perfect overeen met dat van de nazi's. Ik ben niet eens joods dus mij beledig je niet maar je toont mij dat je een nazi bent.

Ik hoeft er niet eens over in discussie met jou men hoeft alleen jouw opmerkingen erbij te nemen.

solidstate | 02-02-09 | 15:06

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 15:03

Waarom noemt Solidstate iedereen die grappen maakt nazis? En wat hebben de jaren 40 met grappen te maken?

blikjegrolsch | 02-02-09 | 14:58

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:57

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:55

Tomy | 02-02-09 | 14:52
droom jij maar fijn over een besneden lul en bakkenbaarden.

Pearly | 02-02-09 | 14:54

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:52

@DerRudie | 02-02-09 | 14:04
Ik heb zojuist nog even naar mijn lul gekeken (hij leek wel wat op jou) en hij was niet besneden. Nee, ik ben dus geen 'joodje'. Kom daarom maar gauw eens op bezoek. Ik heb vast een varkenslapje voor je op het gas gezet.

Hetze Haatstra | 02-02-09 | 14:50

Huh? Dus als je jodengrappen maakt wil je joden per definitie ook echt vergassen?

Rare jongens die gekwetste joden...

blikjegrolsch | 02-02-09 | 14:49

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:47

De moskee is eauk uitgelopen om joden zwart te maken.
Weer twee nieuwe nazi's onder hun steen vandaan tomy en ella.
Straks gaan ze ons vertellen dat de joden de wereld regeren en dat de islam vrede betekend.

We hebben dat al eerder gehoord in europa in de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw.

solidstate | 02-02-09 | 14:47

@DerRudie | 02-02-09 | 13:55 :
Gefeliciteerd, je bent verreweg de domste reaguurder van de dag.
Je enige excuus zou zijn dat je nog een peuter bent.

ReligionSucks | 02-02-09 | 14:46

Tomy | 02-02-09 | 14:38
Joden zijn niet alleen slachtoffer maar ook dader bijv.
''De joodse Mega fraudeur Bernard Madoff.
Joodse kringen
Klanten voor zijn oplichtingspraktijken kreeg hij niet alleen door zijn bekendheid in de financiële wereld maar ook door zijn activiteiten bij joodse organisaties. Madoff, die zelf joods is, zat in het bestuur van verschillende joodse organisaties.
Door al dat werk kwam hij in contact met rijke joodse families die soms hun hele familiekapitaal bij hem onderbrachten.''
www.megafraude.nl/page2.html

Ella | 02-02-09 | 14:42

@ Tomy | 02-02-09 | 14:35
Achterlijke geytenneuker zei van gogh over jou.
Ik zei net islamlikkers die grappen vertellen over joden heeft iets wrangs.
Theo van Gogh is GEEN islamlikker.
Dus jij bent niet alleen achterlijk maar je kan niet lezen.

solidstate | 02-02-09 | 14:39

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:39

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:38

funkyd | 02-02-09 | 14:26
Lachen! maar wel gejat van Max Taileur

keestelpro | 02-02-09 | 14:38

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:35

Het lijkt me dat er een bevolkingsgroep is die wat meer tegengas zou kunnen gebruikendan de Joden, maar ja, dat durven ze niet !

DannyV | 02-02-09 | 14:34

Zo komen de nazi jodenhaters onder hun steen vandaan om quasi grappige jodengrappen te vertellen.

Het heeft toch iets wrangs als islamlikkers jodengrappen vertellen over gas enzo.

Men weet dat doet de kans zich voor dit soort lui er niet voor terug zouden schrikken om het ten uitvoer te brengen.

der rudie, blikjegrolsch, bijstandskoning, bwahaha enz.
Ze weten wie ze zijn.

Altijd grappig om 1,5 miljard moslims te horen schreeuwen als speenvarkens dat ze de underdog zijn van een paar miljoen joden terwijl moslims in werkelijkheid denken dat ze ubermenschen zijn.

solidstate | 02-02-09 | 14:32

*flauw modus aan*
de joden hebben anders wel het koperdraad uitgevonden;
sam en moos vochten om een cent
*flauw modus uit*
als je al geen grappen meer mag maken, dan valt er nog weinig te lachen.
Als gelovige maak je je zowieso belachelijk, dus vraag je er toch om?

Brakke Obama | 02-02-09 | 14:29

-weggejorist-

funkyd | 02-02-09 | 14:26

-weggejorist-

Tomy | 02-02-09 | 14:21

Bijstandskoning | 02-02-09 | 14:11
idd bijstandkoning de clusterbommen vliegen je al jaren in nederland om je oren he.misschien kan je bij Der Rudie in zijn tuin. die ligt de hele dag zijn tuin te beschermen tegen nederzettingen

Pearly | 02-02-09 | 14:15

snappezvous | 02-02-09 | 14:03

Vooral het gebruik van 2x dom zegt al voldoende.

DANNY3960 | 02-02-09 | 14:15

keestelpro | 02-02-09 | 14:10 heb je geen bewijs dat hij ze niet zelf verzonnen heeft? nouja zeg dus je hebt van horen zeggen en dan durf je gewoon hier te laten zien dat je het eigelijk niet weet. kijk dat is nu om te lachen.

Pearly | 02-02-09 | 14:12

Joodse boosheid, dat gaat vaak gepaard met clusterbommen.

Bijstandskoning | 02-02-09 | 14:11

Pearly | 02-02-09 | 13:59
Als iemand beroemd wordt met het Sam en Moos moppen wil niet meteen zeggen dat hij ook de uitvinder van dat soort grappen is. Dat is totaal geen bewijs. Sam en Moos komen voor in Jodengrappen zoals Sjefke en Polleke vaak in Belgengrappen voor komen. Ik wil er ook nog wel een schepje bovenop doen door te beweren dat Max Tailleur de meeste moppen niet eens zelf verzonnen heeft maar vooral verzameld en gebundeld.

keestelpro | 02-02-09 | 14:10

-weggejorist-

DerRudie | 02-02-09 | 14:06

-weggejorist-

DerRudie | 02-02-09 | 14:04

@DerRudie; slimmerd: Christendom is gebaseerd op Jodendom. Nou jij weer.

snappezvous | 02-02-09 | 14:03

Joden hebben het in Antwerpen best zwaar te verduren gehad met geweld en dreiging vanuit de moslimhoek. Ik vind het een beetje zielig om dan na te trappen. De joden daar hebben de Belgen niets gedaan. Het is weer makkelijk prijs schieten: kwetsen om het kwetsen, en dan lachen als de ander daar iets van zegt.

arbanafal | 02-02-09 | 14:01

Het VRT-journaal berichtte gisteren over een oproep van Chassidische rabbijnen. De inburgeringscursus zou vanwege o.a. gemengde klassen in strijd zijn met hun geloof. Hun oproep: Chassidische joden van buiten de EU, blijf waar u bent en kom niet naar België. Wat zouden moslims in zo'n geval doen? Ze zouden RETSPEC eisen en de regels zouden voor ze worden aangepast. Overigens vond ik het filmpje van Man Bijt Hond een hoog Der Ewige Jude-gehalte hebben (wat Geert Mak kan kan ik ook).

Hetze Haatstra | 02-02-09 | 14:01

rduei =rudie

Pearly | 02-02-09 | 14:00

oke kom maar op met jullie bewijzen Der rudie en Keestelpro.
En Der rduei waar hoor jij? in ieder geval niet op deze aarde

Pearly | 02-02-09 | 13:59

+1 voor de VRT: daarnet kwam dit onderwerp in Het Nieuws van 13.00, waarna zoals altijd de herhaling van Man bij hond mét het bewuste fragment. In het item (het gesproken dagblad) werden trouwens ook zwarten uit (Belgisch) Kongo, Limburgers, homo's en turken bespot. De satire druipt er van af, en het is altijd humor met een H.

Brakke Obama | 02-02-09 | 13:58

-weggejorist en opgerot-
84.104.171.55

DerRudie | 02-02-09 | 13:55

-weggejorist-

DerRudie | 02-02-09 | 13:51

keestelpro | 02-02-09 | 13:43 Mozes (Max) Tailleur (Amsterdam, 12 juni 1909 – Amstelveen, 12 oktober 1990) was een Joodse-Nederlandse humorist. Hij specialiseerde zich in Joodse humor en verwierf roem met zijn Sam-en-Moos-moppen.http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Tailleur

Pearly | 02-02-09 | 13:50

@Redactie Man bijt hond België:
Zielige superlosers. Er zijn relatief een handjevol Jeauden op deze aardkloot.
Bovendien ken ik een club die altijd veel bozer (Lees: Pure Haat) is dan Jootjes:
Moslims.
Het had jullie dapperen gesierd als jullie deze kudtclub zouden aanpakken.
Maar nee, de jootjes slaan niet terug en moslims zijn nu eenmaal 'bijtende honden'.
Het zal wel hééél 2009 worden om als bange-peop-westerling de Ieslamproblematiek te verbergen onder een antisemitische-saus.

ReligionSucks | 02-02-09 | 13:46

DerRudie | 02-02-09 | 13:41
"Jodendom en Islam hebben niks te zoeken in europa"
voeg daar het christendom ook maar aan toe

keestelpro | 02-02-09 | 13:45

Pearly | 02-02-09 | 13:39
Max Talieur heeft Sam en Moos niet uitgevonden hoor. In Amsterdam werd in de 18e eeuw al grappen verteld over Sam en Moos.

keestelpro | 02-02-09 | 13:43

-weggejorist-

DerRudie | 02-02-09 | 13:41

keestelpro | 02-02-09 | 13:33 sam en moos waren van max tralieur een jood dus

Pearly | 02-02-09 | 13:39

Je Verzint Het Niet | 02-02-09 | 13:04
Ik weet niet of dat helemaal zo is.
Ik denk dat de Amsterdamse Sam & Moos grappen oorspronkelijke grappen van Nederlandse Amsterdammers over Joodse Amsterdammers waren maar later gemeengoed geworden zijn. Zoals dat misschien ook ooit met grappen over Mo's zou moeten gebeuren.....

keestelpro | 02-02-09 | 13:33

Goh, waar is die goede oude tijd gebleven?
Toen slangen, brandende braanbosjes en de heere alleen nog hebreeuws spraken.
Toen bestond er nog joodse humor:
- Regenboog: de heere schilderde een regenboog aan de hemel als goddelijk verbond, dat hij nooit meer een tsunami op de mensen zou loslaten.
- Besnijdenis: de heere sprak: snij een stukje van uw piemel af, want dat is mijn goddelijk verbond dat gij mijn uitverkoren volk zijt.
-Zwaard: de heere sprak: scherp uw zwaard aan 2 zijden,, want ik heb de vijand in uwe hand gegeven.En zij sloegen alles wat adem had. Zoals de heere hun geboden had.
Maar dan gaan die hoogmoedigen een toren van babel bouwen en begonnen latijn, duits, arabisch en vlaams te praten. Tja, Dan valt er inderdaad weinig meer te lachen.

Mr. Bator | 02-02-09 | 13:28

-weggejorist-

blikjegrolsch | 02-02-09 | 13:28

de jode koek heet nog steeds jodekoek maar negerzoenen mag niet meer, de groene pieten zijn een normaal verschijnsel geworden, en zwarte piet wordt in een belachelijk hoekje gezet, ga zo maar door, de cultuur van andere komt er ongehinderd in, en onze cultuur is verboten, de clubjes met roffeltrommels en riete rokjes krijgen subsidie en de klompedansers kunnen de tie.. krijgen.

boost | 02-02-09 | 13:27

widtvoet ® | 02-02-09 | 13:06
Hebban olla uogala nestas uagunnan hinase and thu uuat unbidan uui nu...

T@ Riest | 02-02-09 | 13:23

Zeg dit over moslims, en je gaat de bak in!

Jopie Peerhoofd | 02-02-09 | 13:22

neemt een hap van zijn jodekoek en vraagt zich af hoelang het duurt voor de joden boos zijn op de moorkop

weerwolf | 02-02-09 | 13:20

Hij heeft toch wel terug gebeten ...

Karel de Grote | 02-02-09 | 13:08

Joden en gas , haha ik lach me rot als joodse. geubels toevallig familie van>>>groebels? of is dat dan weer niet grappig . sukkels

Pearly | 02-02-09 | 13:08

De Borat-film waarin de joodse Sacha Baron Cohen zelf joden op de korrel neemt, begrijpen ze vast ook niet.

Over naar jou, Gremdaat.

De Bellig | 02-02-09 | 13:07

Dr spin
danny
Nog nooit gehoord van oude spelling.
Denk eerst na voor je antwoord geeft.

gerrit5042 | 02-02-09 | 13:06

A fremder nar iz a geleechter, an eygener nar a sjand.

widtvoet ® | 02-02-09 | 13:06

Hier doet ie t gewoon hoor. Kwestie van de juiste browserT gebruiken. Ontopic: Die Joden moeten, met alle respect, ook altijd wat te zeiken hebben. *wijst vingertje naar twitter.com/2525 *

JaapStar | 02-02-09 | 13:06

Joden hebben humor en er zijn altijd al joden moppen geweest. Moslims hebben helemaal geen humor.

* Joris kom er maar in *

Je Verzint Het Niet | 02-02-09 | 13:04

Konden ook al niet lachen met mijn jodel-act. Wat is er nou mis met joooodelahiiiiitler!

Nu ja, jodelen..... Misschien hebben ze daar wel een punt.....

Dur(al)ex | 02-02-09 | 13:03

Ik denk dat er een nul is weggevallen. "We" zitten op 72000 leden.Champagne!!!

T@ Riest | 02-02-09 | 13:03

@dr. Spin007 reeds geschiedt uiteraard. Het nummer op mijn lid is 17324

peppievankokkie | 02-02-09 | 13:02

peppievankokkie | 02-02-09 | 12:56
Mooi, wordt dan maar snel lid van PowNed!

dr.spin007 | 02-02-09 | 12:59

Wat PowNed betreft. Als die opzeggingen zo hard gaan, hoeft t van mij niet meer!

Blake Bier | 02-02-09 | 12:59

Waarom kunnen de geloofsmenschen in het algemeen NIET tegen kritiek.
Stop toch eens met dat domme geloof. Je koopt er niks voor en het slaat helemaal nergens op.

atinho | 02-02-09 | 12:58

Philippe Guebels? Kijk eens even goed naar de URL.

ViperNL | 02-02-09 | 12:58

Hond bijt Moslim ?

depostbode | 02-02-09 | 12:57

Les 23:
Weet wanneer u moet stoppen met het uithangen van de underdog.

Johanvb | 02-02-09 | 12:57

@Majoor bd | 02-02-09 | 12:32
Dat Rutger van het oude volk is, wisten wij reeds. Geen nieuws dus. Dat hij van de herenliefde is wisten wij ook al.
Lying Dutchman | 02-02-09 | 12:37
Niet dat wij daar iets op tegen hebben, natuurlijk!

Majoor bd | 02-02-09 | 12:56

Van dal, als u opschiet kunt u lid 7201 worden.(niet weer boos worden hoor)

T@ Riest | 02-02-09 | 12:56

@dr. spin007

Ehm... ik?

peppievankokkie | 02-02-09 | 12:56

gerrit5042 | 02-02-09 | 12:44

Man, lees eens een boek....... ik kan Van Dale aanbevelen.

DANNY3960 | 02-02-09 | 12:56

Het valt mij op dat de ledentellert stuk is.

Dr. Snoepjes | 02-02-09 | 12:54

peppievankokkie | 02-02-09 | 12:51
Who cares?

dr.spin007 | 02-02-09 | 12:52

Ik vroeg me al af waarom ineens die vele reacties op JoodsActueelblog, Geenstijl is zowaar de aanstoker! haha Had het kunnen denken.

feys | 02-02-09 | 12:52

Wij maken grappen over Belgen
Belgen maken grappen over Joden
Joden maken grappen over Moslims
Moslims maken één grote grap van Nederland
En rond is de cirkel

keestelpro | 02-02-09 | 12:52

Even ter info dommies op de redaxie: Joods Actueel is niet Vlaamse zusje van het CIDI, Joods Actueel is namelijk een tijdschrift, voorheen Belgisch Israelitisch Weekblad, en in dier voege dus het zusje van het NIW (Nieuw Israelietisch Weekblad, www.niw.nl)

Knuppies!

peppievankokkie | 02-02-09 | 12:51

gerrit5042 | 02-02-09 | 12:44
Weet je wat een belediging is? In drie zinnen een tiental taalfouten maken. En dan heb ik het niet eens over de zinsbouw. Hup, wegwezen, schafttijd is weer voorbij. Ga maar weer voegen.

dr.spin007 | 02-02-09 | 12:50

vroeg me ook al af waar *kuch* al die leden zijn gebleven. allemaal parachutespringinstructeurs ?

baba4oog | 02-02-09 | 12:49

Ja superjan, waar blijft die verrekte bevestiging vin lidmaatschap?
En waarom is die teller steeds naar de tering? Handmatige bediening of zo?

Fleauxe | 02-02-09 | 12:48

Het moet zijn: vandaag alweer 7200 leden!

keestelpro | 02-02-09 | 12:48

De joden hebben geen humor, zijn met een beledigt.
Laten ze maar naar amerika gaan en wat daar op de tv joodse humor wordt gemaakt.Hier zou je dan met een proces aan je broek hebben want de maffia en drugs advocaten ruiken dan geld.

gerrit5042 | 02-02-09 | 12:44

Gaat het weer over de Joden? Maak eens een topic over de Duitsers. Dat waren ook geen lieverdjes hoor.

Mister Write | 02-02-09 | 12:44

kutcaps ook :)

toshke.is.back | 02-02-09 | 12:44

Jongens, de teller ligt eruit.

Flounder123 | 02-02-09 | 12:44

-weggejorist-

toshke.is.back | 02-02-09 | 12:44

@winterpeen> dominee gremdaad sloeg de spijker vervaarlijk op zijn kop vorige week.

superjan | 02-02-09 | 12:43

Geinig zo'n haspelende ledentellerT. En mocht @superjan dit lezen: moet het nu echt (minimaal) elf dagen duren om een bevestigingsmail te versturen? Aantal mensen hier hebben zich op 21 januari aangemeld als lid en nog altijd nop.

widtvoet ® | 02-02-09 | 12:43

Prachtig. Het feit dat de Joodsche organisaties op hun achterste poten staan bewijst het hele punt.

Dikr | 02-02-09 | 12:43

ik heb van de week nog Rabbi Jacob gezien met liu de funes echt lachen hoor om die joden en zij om zichzelf

boost | 02-02-09 | 12:42

Als moslim zijnde zou ik er geen moer van snappen.

winterpeen | 02-02-09 | 12:41

-weggejorist-

grote regelneger | 02-02-09 | 12:41

Vorige maand een aanslag op een synagoge +
meerdere brandstichtingen gepleegd op een huis waar een jood in woont.
Maar zoals Bassie zegt "altijd blijven lachen".

paintitred | 02-02-09 | 12:40

betwijfel het of die belgische omroep ook de mosselvrinden durft te beledigen, die hebben trouwens weinig humor.

Onderbuik | 02-02-09 | 12:39

en over humor gesproken ik zou wel eens een leuke musical over khomenei willen zien of over mohammed en zijn aicha, oh ja een leuk toneelstuk over aicha het kind vrouwtje van mo hebben we wel, maar mag niet gezien worden in nederland, zoals de sterke in het lange termijn geheugen, wel weten

boost | 02-02-09 | 12:38

@Majoor bd | 02-02-09 | 12:32
Dat Rutger van het oude volk is, wisten wij reeds. Geen nieuws dus. Dat hij van de herenliefde is wisten wij ook al.

Lying Dutchman | 02-02-09 | 12:37

nou is "man bijt hond" natuurlijk linkser dan links op het extreme af, dus moet je inderdaad wat achter zoeken, dus aan schuiven en mee laten eten ik zou het niet doen

boost | 02-02-09 | 12:33

Dacht meteen aan Domine Grenda.

winterpeen | 02-02-09 | 12:32

GLAD IJS! medestrijders.
Laat niet de toorn van het uitverkoren volk over u en uw naasten neerdalen. Die jongens hebben meer macht dan je zou verwachten van het stelletje klaagmuurfetisjisten . De Libanon-ervaring van de Majoor b.d. heeft zich uitbetaald in een venijnig pts'je. Een gewaarschuwde reaguurder telt voor twee!
Onder ons;"die neus van Rutger heeft een verdachte vorm en/of afmeting", ssssssst.... De Majoor b.d. trekt zich nu even tactisch terug.

Majoor bd | 02-02-09 | 12:32

Het zal allemaal wel, maar de Belgen zijn voor ons de Joden van Belgie.

Lying Dutchman | 02-02-09 | 12:31

Joden zijn zo veel cooler dan moslims. Moslims zijn niet uitgemoord, en hebben alleen zelf gemoord.

koreapassie | 02-02-09 | 12:30

Dat lukt nooooit met 7.200 leden op de teller, voor 1 april.
Of is het ook een joodse grap, ik had hem ff niet door.

Carpe@diem | 02-02-09 | 12:30

@bwahaha | 02-02-09 | 12:26 .. I'll bill you? hahahaha

Absolutisme | 02-02-09 | 12:29

joodse humor?
dass war einmal......

Grisha Eisenov | 02-02-09 | 12:29

waarom bestaat er wel zoeits als Joodse Humor en niet iets als Islamitische Humor?
of is dat laatste een contradictio in terminis?

ODapperDapper | 02-02-09 | 12:29

Het is vervelend, maar het moet tegenwoordig he. Want als je geen gillende demonstraties houdt, ambassades in de fik steekt en je over het algemeen als een stelletje hysterische idioten gedraagd, toont niemand nog respect voor je.

Gewoon beschaafd in gesprek gaan werkt niet meer. Maar niet alleen dat, het hoeft ook niet meer. Het werkt veel beter om beledigd te zijn.

daniel565 | 02-02-09 | 12:27

Die Duitsers waren destijds anders ook geen lieverdjes hoor.

De Eeuwige Pessimist | 02-02-09 | 12:27

He das stukken beter, GS hersteld zich van maandag morgen crisis. Noteert stijgende lijn. Tegen 5-en weer op 27.000 leden.

Stroopdoos | 02-02-09 | 12:27

Dit soort grappen kan je natuurlijk niet maken... Ook is het not-done om er over te berichten...
Kijk maar hoe snel de Powned-teller terug is gegaan naar 7200 leden!
Silence!

bwahaha | 02-02-09 | 12:26

Man bijt hond is Vlaams (dat Nederlandse aftreksel haalt het niet bij het origineel). Dit item van mbh is elke dag hilarisch. Op de Vlaamse TV is zowieso meer (verboden) humor en gevloek. "Racistische" en seksistische grappen mogen en je mag GODVERDOMME zeggen zoveel je wil.

Brakke Obama | 02-02-09 | 12:25

Humor, en dan hopen dat de Palestijnen zich doodlachen.

dr.spin007 | 02-02-09 | 12:25

Der zijn wel een hoop Joden met zelf relativerende humor. Dat dan weer wel. Mel Brooks bijv. gaat niet alleen met Hitler aan de haal.

Absolutisme | 02-02-09 | 12:24

Die tellert kapoet?

bennyblancobronx | 02-02-09 | 12:22

Zie ik onze Man bijt hond nog niet doen helaas. Joden blijken net vrouwen te zijn: eenvoudig te beledigen, opvliegerig, geen humor.

Gallisch | 02-02-09 | 12:21

Zeau! Melig stukje, overigens hebben we 20k aan opzeggingen gehad ofzeau?

Lord-Fearless | 02-02-09 | 12:19

"Zo vroeg komiek Philippe Guebels zich af "of de Joden bij een gaslek in Antwerpen klacht zullen indienen wegens provocatie". LOL!

doediema | 02-02-09 | 12:19

Maar Joden hebben, ondanks alles, wél humor. Kan ik van andere religies dus niet zeggen. En, omdat ie zo leuk is:
Joods dilemma: varkenslapjes voor de helft van de prijs.
of
Joodse kinderlokker: klein meisje, wil jij een snoepje van me kopen?

ODapperDapper | 02-02-09 | 12:18

Dominee Gremdaat had trouwens wel een punt. Die mensen die alsmaar zwaar gekwetst raken door opmerkingen van anderen, daar is iets niet pluis mee.

Dr. Snoepjes | 02-02-09 | 12:18

Nu al 7.200 leden! Is dat ook humor?

Taartschep | 02-02-09 | 12:16

Man Bijt Hond en Philippe Guebels allebei +1.
We zullen het Oude Volk weer eens leren lekker te lachen in plaats van alsmaar beledigd te raken. Het lijken verdorie wel moslims.

Dr. Snoepjes | 02-02-09 | 12:15

Waar is toch de tijd van Sam en Moos gebleven..

T@ Riest | 02-02-09 | 12:15

religulous
heb ut altijd al gezegd:

religion is to keep the poor from murdering the rich !!!

creamer | 02-02-09 | 12:13

Kijk, Joden durven ze wel te be-humoriseren. Met Moslims durven ze dat niet aangezien die meteen weer beginnen te rellen.

salonsocialist | 02-02-09 | 12:12

Wel even meegeven dat de NOS tegenover de VRT bijna een rechts-populistische zender is, wat in de berichtgeving te merken is. En geen klein beetje.

de_profeet | 02-02-09 | 12:12

Straks gaat het zelfs in B al net als in NL: 2/3 van de bevolking is nodig om het andere 1/3 deel te bewaken.

uninvited guest | 02-02-09 | 12:11

Leipe Bromvlieg | 02-02-09 | 12:10
Nee, 20.000 Joden zijn boos op Powned en hebben hun registratie ongedaan gemaakt.

Zijkstraaljagert | 02-02-09 | 12:11

Wat zei Dominee Gremdaat ook alweer? 'gie gie gie' De producers is trouwens erg oke! 'Never put your own money in a show!'

Absolutisme | 02-02-09 | 12:10

Is die powned teller stuk?

Leipe Bromvlieg | 02-02-09 | 12:10

Lol dat ze die joodse verontwaardiging eens op de spits drijven.

man on the edge | 02-02-09 | 12:09

*jorist zichzelf weg om geen joodse boosheid op te wekken*

redeyez | 02-02-09 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken