Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verklaring absurde afname van files

Sinds -grofweg- oktober 2008 nemen de files hand over hand af. Niemand weet echt hoe het kan. Sommigen dat het weer beter is, maar het weer is wel eerder beter geweest terwijl de files lang waren. Anderen zeggen crisis, maar zoveel mensen zijn er ook weer niet ontslagen. En de reden van die 'betere navigatieapparatuur' is ook onzin, de files zijn voor 95,6% forenzenrijen van mensen die de route huis-werk-huis kunnen dromen. Nee, we hebben een veel betere verklaring. Het is onze schuld sorry. Het begon met het goedgelezen topic genaamd Cursus File Rijden, waarin we u vroegen met betere anti-file suggesties te komen dan de VID. Toen volgde in oktober het follow-up artikel met de titel We hebben de fileoplossing. Een kort en bondig artikeltje dat voor een groot deel bestond uit door u aangedragen oplossingen die ' je direct in de praktijk kunt brengen. Uitprinten en meenemen voor op de rechterstoel.' was het advies toen. Dat hebt u blijkbaar gedaan. Het is dus wel degelijk onze schuld, sorry...

Reaguursels

Inloggen

Mail chauvinist 9.38
Alle ambtenaren voor 6.00 u naar hun zitplek (werkplek is echt overdreven)
en na 18.00 u terug naar ligplek of omgekeerd.

echt niemand | 31-01-09 | 13:11

Bovendien, files zijn waarschijnlijk korter door arbeidstijdverkorting, ontslagen, en bezuinigingsoverwegingen (daarnaast is een groot deel van Nederland ziek de laatste tijd).

gnerkie | 30-01-09 | 23:46

Grotendeels qudt, die tips. Direct te gebruiken en zinvol: 1) Files ontstaan door te langzaam invoegen. Gas intrappen dus. 2) Files houden aan door invoegen. Niet van baan wisselen dus, en zorgen dat niemand je inhaalt (want dikke kans dat die qudtsak voor je invoegt). 3) Files houden aan door harmonicaeffect. Niet telkens remmen en optrekken dus. Gat laten vallen, langzaam dichtrijden. Zorgen dat niemand in dat gat gaat rijden (zie 2). Als je met je vrienden in de file rijdt, naast elkaar gaan rijden, gat laten vallen en beetje bij beetje versnellen (en hopen dat die vrachtwagens je subaru niet aan gort rijden).

gnerkie | 30-01-09 | 23:44

zeiksmurf | 30-01-09 | 21:37
Jouw perceptie is correct. Vraag even bij uitzendbureaux of ze chauffeurs ter beschikking hebben, of vraag een transporteur of ze een autootje vrij hebben. Wel zonder nummerherkenning bellen , want anders word je gek gebeld

Ulle Ruttelflut | 30-01-09 | 22:14

er rijden in mijn perceptie een stuk minder vrachtbakken de rechterbaan te verstoppen. Zodoende is Nur Links voor de personenwagen ook uit de mode. Dus meer doorstroming. QED.

zeiksmurf | 30-01-09 | 21:37

Als ze nou alle passat rijders ( nr 1 debielen) met hun rode i''tjes die denken dat 140 echt super hard is, en die links blijven rijden echt constant links blijven rijden, of net als je er met 250 aankomt naar links knallen. ook optyfen, dan kunnen wij snellere jongens er mooi voorbij haha

Henk jr | 30-01-09 | 17:21

kijk eens bij de Audi dverdeler op de parkeerplaats, hoeveel teruggebrachte lease-bakken staan er?? En hoeveel paats is er nog, voor de komende weken???
Bij de Golf boer is het ook vol op de parkeer plek, achter het hek.

Sodommer | 30-01-09 | 16:57

Vergeten wij niet iets......?

Wat dachten jullie van de zeer lage brandstof prijzen tegenwoordig....

Men geeft weer flink gas, zodat men minder lang het asfvalt gebruikt.....

Denk daar maar eens over na...

Leaque of Morons | 30-01-09 | 14:12

@ Dr.Spin007 en Sigma: Maakt het iets uit of ik links of rechts ben? Voor beide zijden is de verkeersopstopping in randstedelijk Nederland een probleem. Je kunt er op verschillende manieren naar kijken, dat ben ik met jullie eens. Maar kom dan zelf eens met een beter, ook meerdere-problemen-aanpakkend oplossingsvoorstel? Mekkeren op andermans ideën is makkelijk, maar zelf met een oplossing komen niet. Als ik me niet vergis, dan heeft mijn idee een oplossing voor de fileproblematiek, de economisch ongelijke verdeling binnen nederland, een oplossing voor het probleem dat Blinde Kip om 9:40 uur aandraagt (betere spreiding van werkgevers zorgt voor betere bereikbaarheid en verdeling van de economie) én last but not least: voor de milieu-technische sores waarin we ons al jaren bevinden.

@ unanimo: overheidsbemoeienis in de extreme zin is ook niet goed. Dan gaat een overheidsaparaat snel naast haar schoenen lopen en is het gevaar van een dictatuur snel aan de orde.

Het probleem waar ik met name bij mijn oplossingsrichting mee zit, is hoe het moet met huishoudens waarbij sprake is van meerdere inkomens?
Er zijn niet veel gezinnen waar de kostwinners bij hetzelfde bedrijf werken. Dus zouden ze ergens in het midden kunnen gaan wonen, maar dat past dan weer niet binnen de richting van mijn oplossingsidee en ik wil niet weer terug naar het Christenunie- en SGP-idee dat er maar 1 kostwinner in een gezin moet zijn.
Moeilijk hoor!

Ultrakul | 30-01-09 | 14:03

als gevolg van alle energie besteed aan Powned zijn hebben we bij Donner werktijdverkorting aangevraagd en gekregen, en vanaf nu recyclen we onze eigen berichten.
De redactie.

DubbelzouteSalmiak | 30-01-09 | 12:26

Doet mij denken aan het "weeralarm". Voor de makke schapen in de samenleving.

Onderduiker | 30-01-09 | 11:38

goed van jullie hey! Waar ik kan jullie welverdiende sticker naar opsturen?

marteltor | 30-01-09 | 11:32

@edit
Nietus!

De Eeuwige Pessimist | 30-01-09 | 11:27

Wat is hand over hand? 1%?

Pikkestrijder | 30-01-09 | 10:55

Auto's die pas echt van de weg moeten: WagonR, Atos en Agila.... Voor die auto's moet je eerst examen doen. Iedereen die te goed rijd mag niet in deze auto's rijden.... Echt, elke keer als ik zo'n truttenschudder tegenkom zit er zo'n debiel in die niet harder durft dan 50 (op de snelweg), bovenop de rem gaat staan omdat 500 meter verderop een stoplicht oranje wordt, en denkt dat je op de rotonde met de klok mee moet rijden... Zucht...

mereggie | 30-01-09 | 10:53

Met die kou zou de suggestie van naakte vrouwen langs de weg(C) nog niet in praktijk zijn gebracht.

kapotte_stofzuiger | 30-01-09 | 10:48

congrats

Duderoo | 30-01-09 | 10:48

1000 forenzen per weggedeelte per uur uit de auto in de trein levert verbetering op voor de autorijders. maar ja, wie wil er met de trein...

Kletskop | 30-01-09 | 10:41

Het thuiswerken begint eindelijk ingang te vinden. Het is ook werkelijk van de zotte, dat werknemers uren moeten reizen, alleen maar om in een kantoorpand achter een bureautje te gaan zitten computeren. Dat kunnen ze thuis ook.
Er zijn genoeg mensen die liever thuis blijven, maar die best (meer) willen werken. Neem alleen al de vrouwen met jonge kinderen - ja, er zijn ook mannen met jonge kinderen, maar die gaan om een of andere reden wel graag de deur uit.
Helaas is daar een mentaliteitsomslag voor nodig bij de werkgevers. Die roepen nu hard dat ze modern zijn, maar in de praktijk blijken het vaak zure, wantrouwende droogstoppels, die niet tevreden zijn voor ze de prikklok horen stempelen. VOC-mentaliteit, mensen! Elk minuutje moet gecontroleerd worden.
Betaal mensen per opdracht, niet per uur, en je zult zien dat de files nog verder af gaan nemen. De overheid moet het thuiswerken stimuleren. Er zijn werknemers genoeg, maar wie niet hoeft te werken, zou misschien toch wat gaan doen, als je thuis je computer maar hoeft aan te zetten.
Dan zijn de wegen voortaan voor de mensen die echt de deur uit moeten, zoals verplegers en zo.

Het CDA | 30-01-09 | 10:40

Geen 'Alt tekst' bij pica.

braadlap | 30-01-09 | 10:40

Ik merk het idd iedere dag op de weg. De enige verklaring die ik heb is dat er minder wegtransport moet zijn. Dat kan niet anders. Als er 22% minder luchtvracht is dan kan het niet anders dan dat er ook minder vrachtwagenkilometers gemaakt worden. Het zit hem niet in het aantal werklozen volgens mij.

Bigi Bana Boy | 30-01-09 | 10:39

@ rijk | 30-01-09 | 10:01
Ghehe. Zie die dorpsidioot het nog gerust claimen ook.

Maar in feite is het natuurlijk niet meer dan het gevolg van de algehele economische teruggang – zéker in de vervoerssector maakt dat een significant verschil.

Pa Cartwright | 30-01-09 | 10:34

Ok, ff serieus nu:
1. Harder rijden. Ben je sneller op bestemming dus minder file
2. Kortere auto's (hoef ik niet toe te lichten)
3. Rechts inhalen, want die baan is altijd leeg
4. Kleven. Kunnen er meer auto's op de weg

henkojenko | 30-01-09 | 10:32

@dr.spin007
Ik deel je zorg om de keuze vrijdheid. Die moet er ten aller tijde blijven. Maar zoals al eerder aangegeven, Stimuleren kan geen kwaad. Ik kies zelf of ik iets wil of niet. Een keuze zou kunnen zijn: als ik dichterbij ga wonen levert dat een belasting voordeel op. (Daarnaast hou ik meer tijd over en heb ik minder ergenis)

Mijn keuze. Toch? Het moet niet!

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 10:28

vriendje | 30-01-09 | 10:26
Wanneer maak jij je school af?

dr.spin007 | 30-01-09 | 10:27

nog een voor de maandag spits:
Niet meer op de maandagen vergaderen.
Niemand wil dit echt, je zit immers nog met slaap in je ogen veel te lang te wachten tot alle notulen weer zijn behandelt. Gewoon ideen doormailen. Iemand vragen? Bel maar op. Geen vragen? Geen vergadering en iedereen aan het werk. Niet gelezen? Pech, gewoon doen wat ze zeggen, had je 't maar moeten lezen of je school moeten afmaken zodat je kunt lezen.
Niemand hoeft meer echt op maandag op kantoor te zijn. Scheelt zo 20% files op die dag.

vriendje | 30-01-09 | 10:26

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 10:17
Ik vind de vrijheid van keuze nogal wat waard. De keuze waar je woont en de keuze waar je werkt zijn twee keuzes die een grote invloed hebben op je hele leven.
Dus: als je die keuze nu eens helemaal vrij laat en daartegenover zet dat, áls je dan zo nodig een flink eind van je werk wilt wonen, het dan ook flink wat mag kosten, laat je mensen de keuze.

JumboXL | 30-01-09 | 10:19
Het antwoord daarop kun je vast wel zelf verzinnen...

dr.spin007 | 30-01-09 | 10:25

*stuurt vrouw deur uit*
file richting laren.

justforfun | 30-01-09 | 10:23

Zooo jammer. Was toch de perfecte smoes om te laat te komen. Heerlijk in de auto muziek draaien, in mn neus boren, ongebreideld scheten laten (je eigen zijn de lekkerste).

henkojenko | 30-01-09 | 10:21

@JumboXL
Meerwaarde van 1180 vrachtwagens...... iets economisch wellicht?

Of wou je ze per binnenvaartschip die kant op brengen?

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 10:20

File voorkomen: opritten van snelwegen verhogen en de invoegstroken bergafwaarts aanleggen, zodat vrachtwagens snelheid kunnen maken en niet meer met 48 km/u moeten invoegen.
Of gewoon alle wegtransport verbieden, dat helpt nog meer. Wat is de meerwaarde van die 1180 vrachtwagens met bloemen die dagelijks vanaf Aalsmeer richting Oost-Europa vertrekken?

JumboXL | 30-01-09 | 10:19

@ dr. spin007

Ja, en zo zijn er altijd wel specifieke situaties te bedenken om iets af te schieten. Je hebt helemaal gelijk, dat is een lastige situatie.

Maar ieder maatregel die je verzint veroorzaakt een lastige situatie. Wat gaan we nu doen, rekeningrijden, dus meer betalen, meer belasting. Dat ik ook niet prettig.

De gedachte dat mensen niet het halve land door moeten rijden om op hun werk te komen is zo gek nog niet. Ik heb een heel rijtje collega's die in het midden van het land werken en wonen in Zeeland, geen mens die er van opkijkt dat ze anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden. Als er niet te veel files staan.

Die vanzelfsprekendheid zou er van mij wel af mogen.

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 10:17

@Bert_uit_Urk | 30-01-09 | 10:10 : wellus, lutser³
@joris: kan je die vent niet kielhalen, of voor op de bumper cellotapen?

*koggie*

erem | 30-01-09 | 10:15

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 30-01-09 | 10:10

rijk | 30-01-09 | 10:01 LOL!

dr.spin007 | 30-01-09 | 10:09

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 09:39
Het linkse eraan is het draagkrachtverhaal en vooral de verplichting. Hoe doe je dat met tweeverdieners die op honderd kilometer van elkaar werken? Gedwongen scheiding?

dr.spin007 | 30-01-09 | 10:09

Ik zie nog steeds vrouwen op de weg, je hoeft geen nummertje te trekken om op de snelweg te komen, dus ik denk dat GS geen enkele eer toekomt.

de modelburger | 30-01-09 | 10:05

Minder vrachtverkeer en bouwbedrijfswagens misschien? Het aantal vrachtwagens op de snelwegen is volgens mijn waarneming flink afgenomen de laatste tijd. En ik las ergens dat mensen in tijden van een kredietcrisis minder hard rijden om boetes te voorkomen. Zal K. Spee dan toch gelijk hebben????

Eagle_Eye | 30-01-09 | 10:04

*wakker schrikt*
GeenStijl gefeliciteerd!

rhodamagnetics | 30-01-09 | 10:03

*mompelt iets over drogredenen en causaliteit*

rhodamagnetics | 30-01-09 | 10:03

Rita Verdonk had toch vorig jaar al gezegd dat ze de files zou oplossen ?
Nou dan !

rijk | 30-01-09 | 10:01

Ook een aardige in dit verband: het asfalt/zoab heeft deze winter meer schade opgelopen door de extreme kou. Jaja, "door de extreme kou".
Noemen ze in de wegenbouw dus een grote calculatiefout.

Bos Hout | 30-01-09 | 09:59

GS-contaminatieservice, tot uw dienst. Printen zou prima passen. Afdrukken ook en zelfs uitdraaien zou kunnen, maar uitprinten is en blijft keihard FOUT.

Dat het vanaf nu duidelijk moge zijn.

-edit: het is uitprinten-

De Eeuwige Pessimist | 30-01-09 | 09:57

als iedereen naast zijn werk gaat wonen(wat gewoon niet kan) en het bedrijf moet uitbreiden en gaat 10 km. verhuizen, moeten al die mensen dan ook meegaan omdat ze anders hun belastingvoordeel mislopen? hou uit schei op.

voneichbosz | 30-01-09 | 09:55

-weggejorist-

Silent Bob | 30-01-09 | 09:55

@unanimo

Ultrakuls idee is zo gek nog niet, het gaat om de toon van de muziek. Mensen verplichten werkt niet en is, terecht opgemerkt, communistisch.

Maar mensen stimuleren kan wel, als ik een huis koop op fietsafstand van mijn werk, waarom dan geen korting op de overdrachtbelasting. Waarom geen bonus op die aankoop?

Kost wat, maar levert economisch ook weer op, doordat er minder files zullen zijn. Heel NL vind het normaal om 100 km heen en weer te rijden om op zijn of haar werk te komen. Aannemers racen het hele land door. Dat kan handiger.

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 09:55

Ik jakker tegenwoordig via Duitsland. Kost meer kilometers maar is sneller.

In Duitsland heb je ook oude mensjes en vrouwtjes achter het stuur, maar die rijden braaf rechts en tussen de 120 en 150. En ze halen het niet in hun hoofd om links te blijven plakken of ineens de auto voor je te gooien.

De enkele keer dat het voorkomt is het -typisch- zo'n gereformeerde hollander in een Prius/Citroen/Kia.

mail cheauvinist pic | 30-01-09 | 09:53

unanimo | 30-01-09 | 09:44

Geen kleiner dan teken gebruiken, aangepast.

G-unite | 30-01-09 | 09:51

Ik kom zo ongeschoren op mijn werk. Bedankt GS!!!

azijnseikerT | 30-01-09 | 09:48

Dat een stevige recessie een uitermate gunstig effect heeft op afname van de files is al jaren bekend! En dat is ook weer goed voor het milieu, kilometerheffing kan je schrappen, door minder gebruik lagere onderhoudskosten aan het wegennet. Motorrijders krijgen weer de ruimte op de weg die ze verdienen. etc. etc.

vangodlos | 30-01-09 | 09:48

Jaja.. Net zoals de ANWB zeker: Het komt door onze, overigens totaal mislukte, filevrije dag een half jaar geleden.
Als er iets positiefs is, is iedereen er altijd als de kippen bij om met de eer op te strijken, GS voorop.

bordewolf | 30-01-09 | 09:47

Vakantiefiles. Duidelijk.
Wacht maar tot de files weer terug zijn van vakantie.

Multiflauwekulti | 30-01-09 | 09:46

hmm zie net dat de server mijn comment geshort heeft... Geen zin om het opnieuw te typen... Gewoon boel puntjes om de plan economie in te voeren enzo, met van die fijne werkkampen voor de andersdenken op de waddeneilanden.

unanimo | 30-01-09 | 09:46

Wat een eigen-geilerij, moet er niet nog een linkje naar PowNed bij.

HuHu | 30-01-09 | 09:46

@Ultrakul | 30-01-09 | 09:22

U is communist en stemt SP neem ik aan?

Nog wat goede ideeen:
-Iedereen dezelfde (trage pauper) auto rijden, kan niemand veel harder rijden, geen wegpiraten dus, minderverkeersdoden. Misschien wel zo praktisch als we die via GPS begrenzen op de lokale snelheidslimiet (dus dat ie niet harder kan dan 120 op de snelweg en niet harder dan 50 in de bebouwde kom).
-Alle kleine bedrijven (kleiner dan 100 man) samenvoegen tot één bedrijf. Minder overhead, scheelt veel in de kosten.
-Overheid hele economie laten plannen. Is een stuk makkelijker organiseren. Scheelt ook weer in de overloze vergaderingen die op kantoren plaats vinden. Die kunnen nu op directieniveau plaatsvinden, hoeven ze alleen te besluiten hoeveel elke werknemer moet produceren. Uiteraard krijgen werknemers die op hetzelfde niveau werken hetzelfde salaris. Variabel salaris hoeft niet, iedereen haalt de target of haalt hem niet. Waarom zou je mensen belonen als ze meer / beter werk leveren? Dat is maar onzin en stimuleert ongelijkheid in bedrijven. De straf die werknemers krijgen die de target niet halen staat hieronder.
-Andersdenken (dat is inclusief Out-of-the-box denken, dat moeten we niet hebben) gaan naar de strafkampen die gevormd worden op de waddeneilanden. Kunnen ze daar mooi hard werken.

unanimo | 30-01-09 | 09:44

Wat betekent: "Sommigen dat het weer beter is..."?

JasperdePiPaPasper | 30-01-09 | 09:43

Dit lulverhaal geldt zeker niet voor de A9?
Bascii | 30-01-09 | 09:37
zo ken ik ook nog wel een paar trajecten waar het gewoon constant druk is!
Maar gewoon lekker op de motor, dan is er niks aan de hand :)
Hierboven riep iemand vorstverlet, ik vrees dat dit wel een van de grootste oorzaken is. Ik zie echt veel minder busjes/rugzakjes rijden.

flaptop | 30-01-09 | 09:42

Koos Spee is weg. Daarom durft iedereen nu weer gewoon door te rijden?

mail cheauvinist pic | 30-01-09 | 09:41

Mochten jullie willen!

Dr.Zeldenrust | 30-01-09 | 09:41

@Ultrakul | 30-01-09 | 09:22
Of gewoon normale huisprijzen vragen want dan zouden er wel minder mensen met de auto vertrekken en lekker een fietstochtje maken.
Het is echt raar dat bijvoorbeeld iemand met een (langdurige) uitkering perse in een regio moet zitten waar grote woningkrapte is en wordt ingeschreven voor de sociale woningbouw. Juist iemand die werk zoekt, zou dat het eigenlijk eerder moeten krijgen. Nu kan een werkgever al moeilijk doen als je bij een sollicitatie aangeeft dat je meer dan een uur moet reizen. Bizar, want meeste mensen kunnen niet anders.

blinde kip | 30-01-09 | 09:40

@Ultrakul
@Sinar

Ik begrijp ook niet dat de NL regering dat nog niet eerder heeft aangedragen. Hoe simpel kan het zijn, als je een huis koopt binnen 3 - 5 km van je werk dan krijg je een belasting voordeel. Is niks links bij, die zouden alleen maar meer belasting willen heffen.

Volgens mij gaan mensen dit inmiddels al zonder beloning doen, het beperken van woon-werk verkeer komt al op gang, door de files. Veel mensen zijn het zat en zoeken een alternatief of een oplossing.

Maar onze regering niet, omdat ze dan minder geld kunnen innen bij automobilisten en ze willen zeker geen geld uitgeven aan stimuleringsmaatregelen.

Jeblijftjeverbazen | 30-01-09 | 09:39

Ik zeg alle ambtenaren moeten voor 7 uur op hun werk zijn en mogen dan voor 16:00 naar huis. Of ze beginnen na de spits om 10:00 en dan mogen ze pas na 19:00 naar huis.

mail cheauvinist pic | 30-01-09 | 09:38

Kunnen we dat topic van die fascist Danen niet weer omhoog schoppen? Zelfs op een 30" ACD valt het niet helemaal meer te lezen nu dit file-topic erbij staat.

Sheik Yerbouti | 30-01-09 | 09:38

Dit lulverhaal geldt zeker niet voor de A9?

Bascii | 30-01-09 | 09:37

*kuch* .... grootheidswaazin.... *kuch*

Arnodg | 30-01-09 | 09:34

de export uit japan is met 45% afgenomen en de prijs van het containervervoer met 97%. die wegen gaan nog wel iets rustiger worden.

Einde van de Domheid | 30-01-09 | 09:33

@Ultrakul | 30-01-09 | 09:22
Ja, laten we vooral het complete leven van iedereen helemaal inperken met, natuurlijk het linkse dogma, belastingen.

Sinar | 30-01-09 | 09:33

GS dit idee gepikt van tante Rita?

reperman | 30-01-09 | 09:29

Hoihoi... We hebben een oplossing. Gewoon zorgen dat het zo klote gaat met de economie dat iedereen werkeloos thuis zit. Nog even doorgaan zo en we lossen de overbevolking ook op dankzij armoede en hongersnood.

Leve de neerwaartse spiraal!

Ultrakul | 30-01-09 | 09:22 Ben jij links of zo? Wat een klote idee.

dr.spin007 | 30-01-09 | 09:29

mijn persoon, voormalig wegpiraat, bevindt zich tegenwoordig op kantoor... graag gedaan

SchlaffeWaffetheGoth | 30-01-09 | 09:28

ik denk dat Eurlings veel op de weg is om te kijken en dan vluchten ze ineens allemaal weg

ijzerehand | 30-01-09 | 09:25

Het moet niet gekker worden met dat mieterse GS.

Teun van het Tuinpad | 30-01-09 | 09:23

Ik mis nog altijd het beste idee: subsidies voor mensen die binnen een straal van 3 km bij hun werk gáán wonen (verhuissubsidie) die betaald wordt uit de belasting voor mensen die mensen krijgen wanneer ze méér dan 3 km bij hun werk vandaan wonen.
Deze belasting moet geheven worden naar financiele draagkracht; mensen met een vorstelijk salaris dienen per kilometer afstand meer bij te dragen dan mensen met een minder salaris.
Gecombineerd met vestigingssubsidies voor bedrijven wanneer ze zich in een 'buitengebied' vestigen dat weer betaald wordt door bedrijven die zich niet in een buitengebied vestigen, zorgt het ervoor dat de economisch slechter lopende regio's eindelijk eens ontgonnen gaan worden op hun potentieel (werkwillend personeel!) en lost het de fileproblematiek op.
Oke, er missen nog wat elementen, maar in zijn ruwe vorm is dit idee nog niet zo slecht, toch?

Ultrakul | 30-01-09 | 09:22

Goedemorgen GS! Uw Nederlandsch wordt danig op den proef gesteld bemerkte ik. Het isch dan ook nog vroegh... Mooie tijd om dan eensch rustich een kopjen koffie tot u te nemen!

Xist! | 30-01-09 | 09:20

Wij zijn geweldig

veel vaak en vet | 30-01-09 | 09:19

Ik lever mijn bijdrage aan het verminderen van files door minimaal 2 dagen per week thuis te werken sinds begin vorig jaar. Met VPN/ email/ telefoon kom je een heel eind. Zouden meer mensen moeten doen.

De files zijn afgenomen, terwijl ook de brandstofprijzen zijn gekelderd de afgelopen maanden, dit moet toch dodelijk zijn voor de kilometerheffinglobby....

MarV | 30-01-09 | 09:18

Zouden mensen het ritsen misschien steeds beter gaan snappen? Ik reed van de zomer door Slowakije, daar wordt nogal aan de weg gewerkt. Die doen niet aan om-en-om kan ik u vertellen. Bij elke wegvallende rijstrook, staat het dus ook volslagen vast. Verder rijden ze er bij lange na niet zo beroerd als in Belgie of Italie, het viel me eigenlijk allezins mee, maar dat niet-ritsen viel me nogal op.

Achterdocht | 30-01-09 | 09:17

Sinds de file-gedragsrichtlijn van GeenStijl van kracht is kom ik ook regelmatig naakte vrouwen langs de weg tegen! Het werkt blijkbaar perfect! De files nemen inderdaad af. Goed hoor!

vangodlos | 30-01-09 | 09:17

ook goeie morge

vlammenman | 30-01-09 | 09:17

Rijkswaterstaat heeft toch gewoon borden "verboden te parkeren" langs de snelwegen gezet?

Bier-Sexueel | 30-01-09 | 09:13

Brabantse bouwvarkens in overladen ouwe busjes met de thermosfles koffie in de klauwen meteen ter plaatse in de berm standrechtelijk executeren.
Dan hebben die polen ook weer meer werk en zo groeien we naar een welvarender Europa.

Sinar | 30-01-09 | 09:13

@ GSpot | 30-01-09 | 09:07
True!

Massawoordenaar | 30-01-09 | 09:12

@LifeCatcher | 30-01-09 | 09:06

'target =' eraf slopen voor een werkende link

BassieNietAdriaan | 30-01-09 | 09:09

Op hoeveel plekken is er eigenlijk gewerkt aan de weg, zeker gezien de vorst die we hebben gehad.

TheStef | 30-01-09 | 09:08

Gewoon boerenlullenverstand in plaats van een duur onderzoek; DE HELE BOUWSECTOR LAG ERUIT VANWEGE DE VORST.

GSpot | 30-01-09 | 09:07

Het komt door de filevrije dag in oktober.

de vleesgigant | 30-01-09 | 09:07

Het zou verboden moeten worden...

Adriaantjeeeeeuh | 30-01-09 | 09:06

Tja en zoveel impact komt natuurlijk ook met verantwoordelijkheid.

Einde van de Domheid | 30-01-09 | 09:06

Prima gedaan dus!

Pinter | 30-01-09 | 09:06

AD kan jullie pagina niet vidnen, mirror pls.

LifeCatcher | 30-01-09 | 09:06

GeenStijl is dus weer eens de schuldige.

JosVerbeek | 30-01-09 | 09:06

Alweer!

SeriousBusiness | 30-01-09 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken