Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Quote du Jour: Vertrouwen in de rechtspraak

All RiseIk zal u een verhaal vertellen en u moet mij op mijn bruine ogen geloven. Wijlen Theo van Gogh had niet alleen korte tijd een seksuele relatie met een wethouder, maar ook een met een rechter. Ik ontmoette die aantrekkelijke rechter bij hem thuis. Ze vertelde dat ze de volgende dag een bepaalde persoon die drugs had gestolen of gebruikt (dat weet ik niet meer), moest veroordelen. Ze wilde hem 'zes weken' geven. Theo en ik hebben toen de hele tijd op haar ingepraat, en op een gegeven moment zat mevrouw in haar bh en slipje op de bank en met haar neus in de coke, en zei: ''Oké, ik spreek hem vrij, maar dan moet één van jullie mij neuken!' Columnist Theodor Holman, herstel, een excellerende columnist Theodor Holman over de Affaire Wilders, vandaag in Het Parool. Bijschrift foto boven: Columnist Theodor Holman en zijn advocaat mr. J. Italianer aan het begin van de rechtzaak tegen Holman in de Amsterdamse rechtbank. Een christelijke Amsterdamse inspecteur van de politie maakte de zaak aanhangig. De columnist wordt vervolgd wegens het beledigen van mensen wegens hun godsdienstige overtuiging. Dit was sinds 1952 niet meer gebeurd. ©ANP 26.01.1995 (Disclaimer: de vrouwelijke rechter op de foto heeft niets met de column te maken. Of wel.)

Reaguursels

Inloggen


Ik had nog twee relevante reacties onbeantwoord gelaten.

@ da salvo: je vergelijkt verschillende ordes van grootte met elkaar, reden dat ik er maar het zwijgen toe deed. Daar is verder geen beginnen aan. Je haat de islam en vindt het niets. En ik heb vanavond 'mixed grill' gegeten. Dat is exact even ongererelateerd aan de discussie verder.

@The prisoner: Leed uit de oorlog vind ik ook al zo verschrikkelijk, die is ook niet aan de deur van mijn familie voorbijgegaan. Als het zo is dat ik volkomen per ongeluk een 'open nerve' raakte met het ophalen van die in principe nogal oude geschiedenis van die boot, dan spijt dat me niet. Ik vind de actualiteit relevanter. Mensen die zulke zaken meegemaakt hebben, zouden de eerste moeten zijn om te kunne begrijpen dat het uiterst onprettig is, wat islamieten in nederland mee moeten maken. Niet als brandstof voor een vaag soort wrok vasthouden.

jabir | 31-01-09 | 00:29

-weggejorist-

autobandventieldopje | 30-01-09 | 09:11

Ach, dat is leuk..
Wat publiciteit voor "de vriend van" Theo van Gogh..

cpcpb | 30-01-09 | 07:49

hej wat is die Cliteur toch een bezig bijtje. ben het trouwens volledig eens met Holman

Kahoona | 29-01-09 | 17:41

da salvo | 29-01-09 | 12:09
Een humanist hoeft maar een scheet te laten en de gelovigen beginnen meteen moord en brand te schreeuwen.
Kees van der Staaij (SGP) zegt gisteren in Nova over de zgn. 'atheïsten-reclame' zonder blikken of blozen dat het hier gaat om 'schreeuwerige omstreden teksten' en 'misleidende reclame'. Fantastisch! Na tweeduizend jaar omstreden teksten en misleidende reclame te hebben geproduceerd struikelt de chsistenhond meteen over de eerste de beste tegenaanval van brave atheïsten.
Heeft hij ook nog het lef om diezelfde humanisten te betichten van 'dubbele maat' omdat ze niet het woord 'Allah' gebruiken.
weeswaakzaam.punt.nl/upload/back/44077...

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 13:36

The Prisoner | 29-01-09 | 11:53
Jij begrijpt het.
Ik laat mijn eigen vrijemeningsuiting iedergeval niet afnemen, door geen enkele gelovige of rooie socialist.

da salvo | 29-01-09 | 12:09

@ da salvo | 29-01-09 | 11:38

En zo worden vrije mensen naar de filistijnen geholpen.
Al deze geloven hebben een onzichtbare nr. 1 uitgevonden die er door nr. 2 (paus, premier, president) wordt bijgehaald om de overige nummers op deze planeet te programmeren. Soms mogen magitraten ook de plaats van nr. 2 innemen.

The Prisoner | 29-01-09 | 11:53

jabir | 29-01-09 | 10:49
Taboe? Hier antwoord van een atheíst. Moslims bestaan vanaf 630 na christus. Christenen 2009 jaar. De Quran is een haatzaai boek tegen Joden en Christenen Hindu's, Budha's en Atheïsten. Soerha's vol haat. Waarom.. De quran bestaat pas 14 eeuwen, mohamed heeft voorkennis gehad van de heilige geschriften van Joden en Christenen en daar zijn eigen verhaal aan vast geplakt. Buiten dat het plagiaat is, worden joden en christenen bij naam genoemd en hun geloven gekleinneerd. Dit alles met voorkennis.

da salvo | 29-01-09 | 11:38

Ach, zo stond voor mij twee reacties later de goederenwagon al klaar. Ik vind dat je het maar moet kunnen hebben als je zo graag een provocateur wilt zijn en zelf als eerste voor anderen uitmaakt wat ze wel of niet kunnen incasseren. Niet dat ik nou slapeloze nachten van Mein Kampf heb, maar er zijn mensen die me lief zijn voor wie dat wel zo ligt.

Interessant om parallel hieraan de 'gekwetste gevoelens' van islamieten te bekijken. Wat me opvalt is dat de mensen die aan die kant het kwaadst zijn, het niet perse om het geloof te doen is. Het zijn vaak wel de kinderen van gelovige ouders die niet zozeer de islam, maar de mensen die ze liefhebben willen verdedigen. Dat is iets wat ik even hard terugzie bij de autochtone bevolking, die raken om precies dezelfde menselijke dingen heel verontwaardigd.

Natuurlijk was het verschrikkelijk wat er op die boot en ook erna gebeurde, maar als je een grote broek aantrekt met mein kampf, rechterettes neuken en bakken met coke is het mij toch ook toegestaan te kijken of er nog taboes in de zaal zijn?

jabir | 29-01-09 | 10:49

@ jabir | 28-01-09 | 21:09

Horen Zien en Zwijgen:
"Kolonel Meyer heeft na de moorden bij ongewenste getuigen aangedrongen op zwijgzaamheid. "Je houdt je smoel er over, kan je daarop zweren", zegt hij volgens de Surinaamse administrateur van de schutterij, Johan Wong Swie Wan. De enige lezing mag zijn, dat de beide 'landverraders' bij een vluchtpoging zijn omgekomen. Dat staat ook in het officiële rapport dat marinier Grift moet ondertekenen". Zij werden in de boot genomen, de Tsjisadane.
www.wansaoeboen.com/diversedeboer.htm

The Prisoner | 29-01-09 | 10:05

snif.. verbannen door het Parool.. ligt dat annie schmidt gebeuren zow gevoelig?

jabir | 29-01-09 | 10:02

Terwijl die het nu juyst zeau goed bedoelde

jabir | 29-01-09 | 09:57

iedereen spant samen tegen de wilders stemmert.....

jabir | 29-01-09 | 09:57

wat een frustratie weer.. het komt ook altijd door anderen.....

jabir | 29-01-09 | 09:56

En Wilders is bijv. iemand die de goed nieuwsshow over de multiculti-samenleving verpest. dat kan niet. Wij komen met de Blijde Boodschap. Zondaars sturen wij naar de hel, aldus de flinkse bende van de BalkBosRouvoetrefo's.

The Prisoner | 29-01-09 | 09:38

Rechters in Nederland zitten er te vaak naast. Waarom? Zijn ze wel capabel of spelen er andere zaken mee? Wat moet er onder de pet worden gehouden? Welke belangen moeten gediend worden? Neem nu het arbeidsrecht. Werknemers die ten onrechte ontslagen worden en bij de rechtbank komen. Ze vertellen hun verhaal aan de rechter. Ze denken dat zij het begrijpt omdat ze zo vriendelijk glimlacht en instemmend knikt. Weken later komt dan de uitspraak: verweer op alle punten verworpen en ontslag gehandhaaft. Een-twee truucjes vooral in ambtelijke-politieke-belangennetwerk sfeer van ministeries, provincies, gemeenten om lastige (lees werkende!) lagere ambtenaren eruit te werken. Zo heeft men het monster gekweekt waar we nu mee zitten. Totaal losgeslagen bestuur dat geen feeling meer heeft met de basis: wij.
Bravo Holman dat je er eens tegen aan schopt. Ga zo door en maak een lijstje met verdachte rechters. Als wij er niet op toezien doet niemand er wat aan. Klote commissies gluiperige netwerkjes waar de gewone burger geen weet van heeft. Ja met een alles onder de pet houdende JPB en een minister van justitie die met teveel drank op (be?)stuurt. Ter Horst drinkt om te vergeten? Horen Zien en Zwijgen dus het hele netwerk houdt zich in stand. Kritiek mag je in dit land niet hebben. Vanochtend was er iemand over het fileprobleem op tv. De man moest en zou toch positief blijven. En dat ging alleen nog maar over de files. We worden bestuurd door de positivo's. Bos: "hier is geen crisis". Later: "o wel crisis?" "Maar dat komt niet door ons maar we doen er alles aan en zie het gaat alweer ietsje beter".
Het staatsjournaal is de goednieuws show van Laroes etc. Ook zo'n een-twee combinatie bestuur-media. Zij zorgen goed voor zichzelf.
Maar wie moet er voor dit land zorgen?

The Prisoner | 29-01-09 | 09:31

verwarrend warhoofd die Holmaan , bij 'hem'' thuis volgende zin 'Ze' vertelde geeft wel dat Holman de boel verneukt

istawa | 29-01-09 | 09:22

In den peopert genomen zal hij herrijzen als dichter der Nederlanden.

Relsmurf | 29-01-09 | 03:41

te briljant

SACEUR | 29-01-09 | 02:07

Lees het net. Fan-tas-tisch. :)

McShamus | 29-01-09 | 00:37

Wat een geniaal verhaal van Holman. Zo doe je dat dus, gewoon even op de man spelen (in dit geval de hele f*cking beroepsgroep). Van de linkse haters geleerd: niet in discussie gaan, maar gewoon de persoon/beroepsgroep de grond in stampen. ("Pim Fortuyn is een gevaar voor het land" om maar eens een voorbeeldquootje te geven van haatzaaiert Wim Kok) Jammer dat Theo er niet meer is, hij had echt gehakt gemaakt van die rukkers

white trash | 29-01-09 | 00:20

PS@ .HerNihilist @22:53

Waar "elders"?

bloedjelink | 29-01-09 | 00:20

HerNihilist | 28-01-09 | 22:53
.
Ik hield en hou ook van jou. Op een kuise manier. Kom maar weer eens vaker langs! Ik mis je inbreng hier.
Je compliment.... Campion zegt er @22:58 al iets over. Het is wat mysterieus en inderdaad van twijfelachtig allooi.
Je zou willen dat je een bepaald type vrouw zou kunnen overschatten en in die specifieke categorie viel/val ik. Je overschat me? Je schat me hoger in dan ik verdien of ik zit zo hoog bij je dat het je verwachtingen overtreft?
Soms kun je het zo simpel zeggen meneer Nihilist. Je kent de GS lingo toch?
"Neuqen? "Dat is hier wel het mooiste compliment dat je kunt uitdelen. XXX

.
campion | 28-01-09 | 23:07
.
Mensch ga koken!! :)

bloedjelink | 28-01-09 | 23:52

@ Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:04
Holman's verhaal over mr Schalken vind ik eerlijk gezegd ook verbijsterend. Zou GS ook eens wat aandacht aan moeten besteden. Kan gelijk een programma format voor Powned zijn: "de glijdende rechter" met iedere week een belachelijke uitspraak vaan een rechter in Nederland.

Dokter Spin | 28-01-09 | 23:49

bloedjelink | 28-01-09 | 19:52 Wahahahahaaaaah!!! BFBE, briljant. Ik vrees dat ik altijd aan de ene helft voldoe BE, in het eerste wil ik ze nog wel eens aan hun lot overlaten. BEBE is het bij mij, en ach, dan warmt het gelukzalig een blikje op.
Nee hoor, ik maak er geen bange vogels van.

campion | 28-01-09 | 23:07

Maar hij vertelt er weer niet bij wie van de twee die rechter heeft geneukt. Die blauwe of Theo. Ik gok Theo. Maar leuk verhaal van Holman.

vinque | 28-01-09 | 23:01

een beter stuk wat pleit voor de zaak van de vrijheid van meningsuiting stond vandaag in NRC Next van Rob Wijnberg. De advocaat van Wilders hoeft dat stuk maar mee te nemen naar de rechtbank en hij heeft gewonnen! +1

moe de loos | 28-01-09 | 22:59

@mark twain | 28-01-09 | 20:40
Sneller, efficienter en betere motivatie zijn zeker verbeterpunten voor de rechtspraak hier. Gelukkig leeft dat besef bij de Raad van de Rechtspraak ook.

-edit | 28-01-09 | 22:59

"ik wou vaak dat ik een bepaald type vrouw zou kunnen overschatten, en die specifieke categorie viel jij bij mij onder.. "

Een ingewikkeld en ietwat twijfelachtig compliment....

campion | 28-01-09 | 22:58

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:46

Kijk daar heb ik wat aan. Bedankt voor je openhartige antwoorden. Kus

LoopseTeef | 28-01-09 | 22:56

@bloedjelink | 28-01-09 | 19:00
Ai, wat leuk, Jane Doe, ik herinner me jou nog, ik hield van je persoontje en nu ik jouw reacties hier weer lees @19:44 nog steeds. Ik reageer zelf niet zo vaak meer, is beter voor mijn geestelijke gezondheid, en ik voel me hier ook niet meer zo thuis. Ik heb nog steeds wel het gevoel veel te willen zeggen, maar liever elders. Wanneer ergens de spoeling dunner wordt neig ik ernaar iets snel te verlaten voordat het vertroebeld, ik geloof niet in stijlloze revoluties en de macht van het proletarisch reaguren. Maar om enigszins on-topic te blijven, ik wou vaak dat ik een bepaald type vrouw zou kunnen overschatten, en die specifieke categorie viel jij bij mij onder..

.HerNihilist | 28-01-09 | 22:53

Zoo IQ testje gedaan net op BNN. 109!

Harry Dillema | 28-01-09 | 22:49

Wat is die gast toch lelijk. Rechter was wel heel erg high om sex met hun te willen hebben.

Geenstilo | 28-01-09 | 22:43

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 28-01-09 | 22:42

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:38
Denk dat je die vragen beter in het volgende topic kwijt kunt. Daar zitten de echte kennerTs. Niettemin wil ik wel een poging wagen.
1. Geen idee. Begrijp ook niet waarom The Big Five nooit worden losgelaten tijdens een wedstrijd.
2. Een 'goal scoren' is raar. Je kunt beter een lekker wijf scoren.
3. Die voetballerTs, dat zijn eigenlijk slaven. Die moeten, of ze d'r nou zin in hebben of niet, gewoon 2 x 45 minuten heen en weer rennen. Bij toeval willen ze dan nog wel eens in het doel van de tegenpartij en soms ook in eigen doel schieten.

Waar het allemaal goedt voor is, dat weet ik ook niet.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:46

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:23

Toch een paar vragen, omdat jij er wel verstand van schijnt te hebben.
1. waarom heet dit bekervoetbal, terwijl er toch duidelijk in een stadion gespeeld wordt??
2. Als je als ADO in de 42e minuut een goal scoort en je pakt daarna de bal uit het net om hem naar de middenstip te brengen. daarmee geef je toch aan dat je wilt winnen??
3. Als je zo nodig wilt winnen, waarom voetbal je dan die eerste 41 minuten ook niet???

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:38

en dan vragen mensen zich af waarom het zinvol is om te historiseren.. lees nou tog.. hoe losten ze dat juridies op met interneren? bestaan die wetjes eigenlijk nog, of zijn die al weg? Een kleyne blik op het verleden. Kleyn leet.

op de tsjoeke tsjoeke steaumbeaut Tjisedane onderweg naar Suriname

"Na het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in Nederland werden, op last van de Nederlandse regering, vele NSB’ers in Nederlands-Indië opgepakt en geïnterneerd. De willekeur bij deze acties was groot. De meeste NSB’ers bleven op vrije voeten. 146 NSB’ers werden als meest staatsgevaarlijk beschouwd. Zij zijn in januari 1942 naar Suriname overgebracht met het motorschip Tjisedane. De behandeling van de gevangenen aldaar was slecht. Pas in juli 1946 werd deze groep NSB’ers naar Nederland verscheept."

en maar beaus bleyven

jabir | 28-01-09 | 21:35

kut...

dr.spin007 | 28-01-09 | 21:30

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:20
Ik weet daar niks van, behalve dan dat ik het te onbenullig voor woorden vind. Zie ook volgend topic, waar ik schitter door afwezigheid. Ga maar eens kijken daar, en doe cntrl of cmd F Berserker Nr. 1.
Probleem met de Ajax-Jugend is dat ze niet 'berserk' gaan. Vrijwel niemand, trouwens.

*Roken gaat*

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:23

Een van zn cursistjes was een nog slachtoffer van me.

jabir | 28-01-09 | 21:22

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:11

ik zie staan ADO-TWE 0-3. Wie is ADO, wie heeft er twee, wie nul en wie drie???
En wat dan wel???

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:20

Wel helemaal uitkijken hoor!

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:18

@Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:11
Joe snap my point.
@LoopseTeef | 28-01-09 | 21:09
Restecp!

Framoes | 28-01-09 | 21:15

bloedjelink | 28-01-09 | 20:57
Ja.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:57
Nee.

Framoes | 28-01-09 | 21:04
Als joe heppie bent met je partner ben joe heppie met je partner. Zelfde geldt voor je huis, je auto, je puntenslijper, asbak etc. Geen enkele noodzaak tot verandering dus.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:11

hoe slinKKKs kun je zijn...

reageerbuis | 28-01-09 | 21:10

tog geeft het te dencken kwa mogelijkheden.. zouden tejo en teja gecumswapt hebben, werd er actief gecuckold en zeau ja WIE had de kleynste pielemuys? Hing teja onder de anus van vrouwe justitia om de levensnectar van tejo todt zich te laten keaumen,en urineerde zy eventueel daarbey? organiseerden ze hun eygen lebensborn projektje maar bleek teja onvoldoende raszuiver? Vragen die deze column onbeantwoord laet.

Eenerzeyds heb je een reyk dat zich op de lantkaart strekt van Holland tot Iran anderzijds weer feytjes als deze:

www.nationaalarchief.nl/collectie/onde...

jabir | 28-01-09 | 21:09

Framoes | 28-01-09 | 21:04

Hulde voor je statement. Vooral dat "Straks ben je 50 en kom je er achter dat je het beste hebt laten gaan. " Daar schuilt een oceaan van waarheid in, maar je moet het wel zien als het een keer niet zo lekker gaat.
Overigens: mijnheer en mevrouw Teef zijn dit jaar al 37 jaar gerouwd en kennen elkaar al 39 jaar.

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:09

hahahahaha. Beter je lul in de linkerhand dan in de rechter !

knakenpoetser | 28-01-09 | 21:08

bloedjelink | 28-01-09 | 20:51
Mogelijk praten we langs elkaar heen. Vreemdgaan is voor mij het neuken van een ander dan je eigen partner. Met 'liefde buiten de deur' zoals jij dat omschrijft heeft dat nix te maken, al kun je natuurlijk wel houden van degene die je outdoors neukt.
Verliefd worden is ook maar een keuze, tenzij je slachtoffer bent van je gevoelens. Lijkt me een kudtleven, dat 'die dingen' je overkomen. Joe bent er zelf bij, oder? Komt bij dat de meeste mensen verliefder zijn op hun gevoel van verliefdheid dan op de persoon in kwestie.

*'Fraai, dat is het*

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 21:07

Elisabeth2 | 28-01-09 | 21:03

Shalome is toch Theodoor Holman, of niet??

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:05

@Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:53
Het alternatief lijkt me gewoon niks, heeft niks te maken met aankunnen. In het begin was het ook redelijk 'open' tussen ons, maar nog steeds voelde ik niet echt de drang om 'op jacht' te gaan. Ik ben tot nu toe ook nog geen vrouw tegengekomen met wie het beter klikte in bed. Waarom altijd maar op zoek naar iets beters? Wie zegt dat dat er is? Straks ben je 50 en kom je er achter dat je het beste hebt laten gaan. En misschien gaat het ooit een keer over, dan ga ik weer verder en heb ik een hele leuke tijd gehad waarin ik me gelukkig voelde.

Kortom: Vind het leuk als een vrouw me probeert te versieren, maar meer dan m'n ego zal ze niet strelen (Nieuwe carnavals-hit).

Framoes | 28-01-09 | 21:04

Elisabeth2 | 28-01-09 | 21:01
Kom er maar in Shalome.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 21:03

bloedjelink | 28-01-09 | 20:57
Je vergat vettenlapjesgeluk. Yumyum. Aangebraden en zachtjes gesudderd.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 21:01

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:56

Holman is gewoon een ander Joods/links geluid

LoopseTeef | 28-01-09 | 21:00

Ach Theodoor Holman. Niet geloven die jongen. Probeerde altijd op Van Gogh te lijken.
Muis en olifant op brug. Muis: Wat stampen we lekker he?

grote haas | 28-01-09 | 21:00

Enfin, Holman verneukt de boel.
Pritt spint er garen bij en verneukt Holman door valse veren in een lichaamsopening te duwen.
Allemaal PowNed!

*out*

bloedjelink | 28-01-09 | 21:00

Framoes | 28-01-09 | 20:52
Jij komt er wel.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:58

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:53

is er voetballen dan??? Zou er ook graag naar kijken, als iemand mij de spelregels even uitlegt

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:57

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:53

Aardappelgeluk, spruitjesgeluk.
So what?
Ben jij de graadmeterbepaler van Geluk?

bloedjelink | 28-01-09 | 20:57

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:52
Oh. Maar dan is Holman mijn mannetje. Of hij is iemand die meelift?

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:56

@dr.spin007 | 28-01-09 | 20:51
Ik ook, maar van eentje meer dan van de rest. Jammer maar helaas voor alle andere vrouwen ;)

Framoes | 28-01-09 | 20:55

Framoes | 28-01-09 | 20:43
Je illustreert fraai m'n punt. Er zijn ook mensen die zich vrijwillig laten opnemen en zich vervolgens 'vrij' voelen.
Ik heb daar geen problemen mee, denk zelfs dat de meeste mensen het alternatief niet eens aan zouden kunnen. Wat niet wil zeggen dat iemand niet erg gelukkig kan zijn met zijn/haar partner en verder nergens behoefte aan heeft. Zou dan nog maar eens naar dat 'geluk' kijken, 't klinkt allemaal nogal aardappelachtig.

't Staat iedereen uiteraard vrij om een sonnet te schrijven over kraaienpoten, maar erg waarachtig zal dat toch niet klinken.

*Voorstelt maar wat naar foebulluh te gaan kijken*

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:53

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:49
Ik mag Pritt wel bedanken, ik moet gvd nog een tentamen leren en een berg opdrachten maken. Zit ik hier een beetje uit te zoeken wat hij in godsnaam bedoelt.
@Framoes | 28-01-09 | 20:50
En natuurlijk alle Scorsese en Monty Python films.

Framoes | 28-01-09 | 20:52

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:44

De clou is dat die Holman maar wat zit te zwetsen over de rechterlijke macht, omdat ie boos is dat het Hof Wilders laat vervolgen.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:52

Framoes | 28-01-09 | 20:50
Alles?
Ik hou van alle vrouwen ;-)

dr.spin007 | 28-01-09 | 20:51

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:38

Het staat niet op mijn dagelijkse index.
Er wordt een keer over gesproken en that's it.
Lust buiten de deur? Daar gaat de band niet van kapot.
Liefde buiten de deur? See ya. Als je met haar uit eten gaat, geinteresseerd luistert naar haar horoscooppraat, haar familie ontmoet en cadeautjes voor haar koopt mag ze ook je ondergoed wassen en je tenenkaas van het tapijt beitelen.

bloedjelink | 28-01-09 | 20:51

geurtje | 28-01-09 | 20:48
En Pritt Stif extra punten op zijn PEX. Snapt het.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:50

@dr.spin007 | 28-01-09 | 20:47
Psychologische analyse? Alles. Coen Brothers, Steven Seagal films, Tarantino, Zombiefilms, noem het maar.

Framoes | 28-01-09 | 20:50

Framoes | 28-01-09 | 20:47
Oh, wat heerlijk.. Ik heb me suf zitten piekeren en puzzelen, maar ben blij dat jij het ook niet weet.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:49

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:44
dat holmannetje een lekker columpje heb geschreven, waarvan acte in een gs-contextje.

geurtje | 28-01-09 | 20:48

Framoes | 28-01-09 | 20:43
Van wat voor films hou jij?

dr.spin007 | 28-01-09 | 20:47

@bloedjelink | 28-01-09 | 20:43
Uiteindelijk komt dat vertrouwen wel weer terug, maar als je de fout weer maakt zal het langer duren voor het vertrouwen weer op peil is (en langer, en langer). Ook zal de persoon die vreemd gaat uiteindelijk zelf ook redelijk paranoïde worden.
Hoe de waard is vetrouwt hij zijn gasten, om maar even een oud spreekwoord er bij te halen.

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:44
Al sla je me dood. Ik kwam hier eigenlijk om te kijken of iemand anders het wist.

Framoes | 28-01-09 | 20:47

Wat is nu eigenlijk de clou van Pritt Stift's verhaal?

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:44

@Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:38
Als je een relatie ziet als opgesloten zitten dan snap ik dat je vreemdgaan niet als iets ernstigs ziet. Het is een uitvlucht. Ik voel me totaal niet opgesloten, kan alles doen en laten wat ik wil. En ik wil geen sex met een ander omdat ik thuis aan mijn trekken kom. De kans op verlies bestaat overigens altijd, maar dat om de boel zelf nou te saboteren.

Simple as that.

Framoes | 28-01-09 | 20:43

Framoes | 28-01-09 | 20:38

Zelfs als je het niet als afwijzing ervaart en het je zelfvertrouwen niet ondermijnt is het over het algemeen wel een schending van de afspraak die men met elkaar heeft gemaakt en veroorzaakt het heel wat dynamiek binnen een relatie of een gezin. Het vertrouwen in elkaar krijgt daardoor een enorme opdonder en dat is een pijn die lastig heelt. Daar helpen geen zalvende woorden aan.

bloedjelink | 28-01-09 | 20:43

@-edit 20:14
Het rechterlijk apparaat werkt daar sneller en is efficienter georganiseerd.
Vonnissen worden ook uitgebreider gemotiveerd. Ik spreek uit eigen ervaring.

Het zal wel te maken hebben met het feit dat " Grundlichkeit" daar veel
belangrijker wordt gevonden dan hier.

mark twain | 28-01-09 | 20:40

geurtje | 28-01-09 | 20:26
Dank joe voor de goede uitlegkunstigheid.

bloedjelink | 28-01-09 | 20:28
Als je vreemdgaan op voorhand op de index zet, dan zal het voelen alsof je bedonderd bent. Niet leuk nee, maar dat geldt in alle gevallen dat je bedonderd wordt.
Zet je het daarentegen niet op de index (Dat kan ook! O kudt-Berserker, waarom heb je me dat niet eerder verteld, joe fuckin' assshole!) dan is er niets aan de hand.

Kwestie van kiezen, met risico van verlies. Dat risico heb je sowieso, dus wat is er te verliezen en waarom zou je niet kiezen voor de meeste ruimte? Dat zijn dingen die ik niet goet begrijp, hoewel ik weet dat veel mensen zich graag opsluiten in iets, of dat nou een relatie, een ideologie, een religie of iets anders is. 't Lijkt wel een plaag.

*Meeste mensen bang zijn en rechtvaardiging zoeken - fijn dan*

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:38

@bloedjelink | 28-01-09 | 20:28
Dat vat ik ook niet helemaal. Het is logisch dat je iemand kwetst als je vreemdgaat. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een soort van afwijzing.

En als je het doet door onoverkomelijke verschillen in bed, dan kan je beter gewoon uit elkaar gaan. Sex is geen basis voor een relatie, maar voor mij is het erg belangrijk. Met mijn vriendin nu klikt het op alle gebieden. Als de sex klote was geweest, was het uiteindelijk fout gelopen.

Of ik ben erg ouderwets, of ik ben heel modern; vreemdgaan of "vrij zijn" binnen een relatie werkt naar mijn mening uiteindelijk niet.

Framoes | 28-01-09 | 20:38

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:19
Ik be ook zo'verguisde babyboomer, maar werk nog steeds. Ergens iets fout gedaan denk ik.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:37

Enfin, terug naar Holman die door Pritt wordt gepenetreerd met de kwalificatie excellerende columnist. Nu mag meneer Holman leuk schrijven maar om dan juist deze tekst als voorbeeld te nemen....
Holman, die schreef toch lovend over PowNed? Ahh ja.

bloedjelink | 28-01-09 | 20:33

@bottehond | 28-01-09 |

Zo'n boek zou 10.000 pagina dik worden. Het is beter om er een serie vervolgverhalen over te maken. Een soort encyclopedie.

Peter Siebelt | 28-01-09 | 20:33

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:22

Typisch vrouwengejank?
Dank je voor het compliment. Niets vrouwelijks is mij vreemd.
Ik lijk net een mens.
Je kunt een ander met je vreemdgaangedrag bezeren ja. Is dat zo lastig om in te voelen?

bloedjelink | 28-01-09 | 20:28

@ Campion/Natasha 28-01-09 | 18:04

nee ik was niet op vakantie maar ben momenteel druk doende om onze autochtone Palestijnen'hoeren' in kaart te brengen. Kopstukken die onder meer aan de wieg hebben gestaan van het Nederlandse Palestina Komitee. Aardig om te weten welke posities deze mensen momenteel bekleden. Nee, een Amsterdams rechterje zit er tot nu toe nog niet bij. Maar wie weet.

Peter Siebelt | 28-01-09 | 20:28

expleenie, joe schreef:
Heb je zelf geen geld, doe je het stiekem, heb je 't wel, dan doe je waar je zin in hebt. Goeie zaak dus om te zorgen dat je geld hebt, hoef je je niet zo aan te stellen.
Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:03
ik heb nooit aan geld gedacht in dezen,
dank dat aan het gemak dat je hebt als je vrouw bent
om te krijgen wat je zoekt.

geurtje | 28-01-09 | 20:26

bloedjelink | 28-01-09 | 20:20
Dat 'bezeren' van jou, wat is dat? Dat je de ander 'psychisch verdriet doet', hem of haar 'kwetst'?
Lamenielachuh zeg, wat een kul. Typisch vrouwengejank. Laat maar zitten ook.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:22

was er trouwens nog wat op het hoernaal???? zal wel niet

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:21

geurtje | 28-01-09 | 20:09

Kwestie van goede huismores opstellen en een flexibele partner vinden.
Is het utopisch om altijd de Lust voor the One te bewaren?
Het is wellicht weinig praktisch maar niet utopisch. Het kan.
Een mens kiest. Soms met het hoofd, dan weer met het hart en vaak met het onderlijf.
.
Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:11

Monogamie is aangeleerd. Je kunt er vrede mee hebben of niet.
Ik denk dat je er met elkaar afspraken over moet maken. Dat leeft makkelijker.
Mensen bezeren elkaar constant en dat is niet jofel.

bloedjelink | 28-01-09 | 20:20

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:16

Ik heb altijd geprobeerd sex en houden van streng gescheiden te houden. Sex zonder houden van kan ook spannend zijn, maar zo moeilijk uit te leggen thuis. Nou zijn meneer Teef en ik van de verguisde babyboom-generatie, dus van sex hebben we dan wel weer verstand.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:19

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:16
Leuk. Je kunt ook van twee mensen houden, of tien. Who cares? Hoe meer hoe beter, zou ik denken.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:19

@-edit 20:11

Humor! Maar wat dat betreft wel, zeau lijkt het. Verder heerscht het idee dat men in die kringen hooguit D66 stemt. Progressief om het progressief zeg maar.

widtvoet ® | 28-01-09 | 20:18

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:15
Mollen roeleren zwaar - zelfs hier.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:17

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:11
Ik kan ook niet monogaam zijn. Maar wel van één iemand houden.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:16

geurtje | 28-01-09 | 20:11
Snap niet wat je bedoelt. Expleenie doen?

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:15

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:11

Ik heb er twee, maar die vangen alleen muizen. Het gras ligt zo vol molshopen, dat ik opgehouden ben het een gazon te noemen. Nou is het un terrain en dat leeft stukken makkelijker.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:15

But I guess you're just kiddin'.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:14

@mark twain | 28-01-09 | 20:08
Waarom?

-edit | 28-01-09 | 20:14

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:08

Het is hier 's nachts erg rustig. In het gehucht welgeteld: 2 poedels (komen nooit buiten) 1 kettinghond type herder en dan die bastaardherder van ons. Alleen als die kettinghond gaat blaffen is er wat loos. Meestal vos of wild zwijn dat op zoek is naar voedsel.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:13

Erger nog, 't is symbiotisch gelul.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:13

bloedjelink | 28-01-09 | 19:57
Gezwam. Monogamie heeft angst als moeder, meer niet. Een strenge moederT, dat wel. Voor een man is alles wat jij daar zegt totale onzin. 'Je partner bezeren' - hoe krijg je 't uit je toetsenbord?

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:11

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:06
Ach wat een heerlijk verhaal. Ja, voor mollen moet je een kat hebben, die zetten die klauwtjes in het mollenruggetje en rukken hem uit de grond. En daarna spelen tot de dood erop volgt.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:11

@widtvoet ® | 28-01-09 | 20:07
Het vrij op de plemp gooien gebeurt ook steeds vaker. Zou m.i. ook niet verkeerd zijn, maar het is natuurlijk wel een oer-conservatief clubje, die rechters.

-edit | 28-01-09 | 20:11

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:03
die geldkwestie, dat is weer zo'n voordeel van vrouw zijn.

geurtje | 28-01-09 | 20:11

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:06
Vertaling: ik houd van zijn lul en zijn gebleekte kont. Dat woord lodanisé was dan weer van mezelf, want ik geloof niet dat ze hier lodalientje kennen.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:09

bloedjelink | 28-01-09 | 19:57
utopisch om altijd alleen maar lust te behouden for the chosen one.
en als het afkalft, dan maar fysiek afsterven? neppen?
of verplicht echtscheiden dan maar?

geurtje | 28-01-09 | 20:09

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:00
Zonder dollen, in landelijke omgevingen hoor je altijd honden blaffen. Is een hobby van die beesten. Maar hier met hutje aan mutje op elkaar en gooi die twee honden maar naar buiten, en laat ze maar dag en nacht blaffen. Je kan er ook niets aan doen denk ik. Niet geprobeerd nog.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:08

@-edit 19:55
Zwitserland is beter.

mark twain | 28-01-09 | 20:08

@-edit 19:21

En met Achilles is het eauk fraai afgelopen. Soms lijkt het beter even die terugkoppeling te maken in tijd van onrust. Voor je het weet vervreemdt men. En waar hebben we het nou eigenlijk over: over het kiezen uit in principe gekwalificeerden. Kleine stapjes.

Zo'n Publieke Tribune zou toch de neiging moeten hebben zoveel mogelijk BurgerTs te betrekken overigens. Waarom niet eea. vrij meteen op de Plemp gooien dan?


Om te beginnen...

widtvoet ® | 28-01-09 | 20:07

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:03

Ik blijf het een dom beest vinden. Daarentegen is ie wel weer heel liev.......
Als ie een hert ziet oversteken, vreet die de binnenbekleding van de auto op en als er een mol in de tuin zijn kop boven de hoop uitsteekt, gaat ie een rondje om.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:06

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:04
't Lijkt me een vak apart. Doe maar de beelden, ben ik allang tevreden.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:06

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:54
Daar waardeer ik mijn vriendin ook om, ze heeft een hekel aan metromannen.

Framoes | 28-01-09 | 20:05

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:59
Moi j'aime son bît en son cul lodanisé

Ga er maar aan staan

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:04

Ach Pritt, wat hangt er nu een rare draad aan je kont.
Het is ook een onderwerp waar je je slecht in kunt inleven, zo'n smekende vrouw bij de twee Theo's.

Nonnes | 28-01-09 | 20:03

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:00
Die echo vind ik dan wel weer heel erg goed van die hond. Niemand heeft hem onderwezen van de echoput en zo.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 20:03

geurtje | 28-01-09 | 19:57
Weet niet eens of 'eerlijkheid' daar zo veel mee te maken heeft. Als je zelf 3 x per dag wilt neuken en je partner 3 x per maand, dan lijkt het niet zo moeilijk te voorspellen wat er zal gaan gebeuren.
Heb je zelf geen geld, doe je het stiekem, heb je 't wel, dan doe je waar je zin in hebt. Goeie zaak dus om te zorgen dat je geld hebt, hoef je je niet zo aan te stellen.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 20:03

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:58

Ik ook. Als ik die van mij de tuin in stuur 's avonds staat ie constant te blaffen. Er gebeurt niks hier in dit gehucht, de lokale bevolking ligt al om 22.00 op bed en die sufferd staat blaffend te reageren op zijn eigen echo die uit de heuvels komt. Klinkt allemaal romantisch, maar is in feite heel naar.

LoopseTeef | 28-01-09 | 20:00

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:54
Tuurlijk. Ben vooral geïnteresseerd in de teksten. J'arrive, j'arrive!

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:59

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:50
Ik hoor het eigenlijk bijna nooit. Maar heb een hekel aan constant blaffende honden.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:58

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:49

Niks bullshit. Wie vreemd gaat (tegen de huismores in) denkt het allemaal nog wel op een rijtje te hebben. Je houdt van je vrouw/man/significante ander en dat is de Liefde en je wipt even buiten de deur voor de Lust.
Het feit dat je de Lust voor de ander ervaart en er aan toegeeft (hoewel je weet dat het je partner gaat bezeren als het uitkomt) is meestal het eerste signaal dat er iets mis is met de Liefde thuis. Je kunt er mooie praatjes en smoesjes aan plakken en zeggen dat het naast elkaar kan bestaan, uiteindelijk bedrieg je jezelf met de wetenschap dat het een Heile Welt is. Die confrontatie moet je durven aangaan.

bloedjelink | 28-01-09 | 19:57

@bloedjelink | 28-01-09 | 19:52
Ik kook meer, zij doet de afwas (heb ik namelijk een grondige hekel aan). Maar die balls empty zit wel goed, over 2 dagen dan ;)

Framoes | 28-01-09 | 19:57

bloedje/berserker:
heb ook veel moeite met 'vreemdgaan is zelfbedrog'.
volgens mij is het juist precies het tegenovergestelde.
ben je dan juist heel erg eerlijk, van binnen...

geurtje | 28-01-09 | 19:57

@bloedjelink | 28-01-09 | 19:33
Tuurlijk zie je niet alles, al was het alleen maar het geheim van de raadkamer waar we niets van te zien krijgen. Het proces en de uitspraak met (hopelijk) afdoende motivatie maakt wel een hoop helder in verreweg de meeste gevallen.

Je zult mij ook nooit horen zeggen dat we een perfect rechtssysteem hebben waar niets aan verbetert kan worden. De misstanden die we kennen zijn, zoals eigenlijk overal, slechts de misstanden die we kennen. Wat je mij wel zult horen zeggen is dat het rechtssysteem hier zeker zo slecht nog niet is. Er zijn weinig landen waar de rechtspraak objectief gezien beter verloopt dan hier. Ik zou er geen kunnen noemen, maar dat kan aan mij liggen.

-edit | 28-01-09 | 19:55

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:52

Wil je nog wat porno uit het Frans vertaald hebben of zo???

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:54

Framoes | 28-01-09 | 19:49
Hjumm, kom je morgenochtend vroeg een kopje koggie drinken?

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:54

Wat vinden jullie er van dat Evander Sno naar het jeugdelftal is verplaatst? *probeert topic te draaien uit angst dat hij 'Ain't no sunshine' gaat zingen*

Framoes | 28-01-09 | 19:54

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:52

Alle andere opties waren uitgesloten ja. Had ook voor mezelf kunnen kiezen, maar dat weer zo VIVA

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:54

Vreemdgaan? Ach, voor de carriere wel natuurlijk. Voor de echte lust ga ik geweaun naar de snackbar.

gigi gorgonzola | 28-01-09 | 19:54

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:50
Wil je wat bijverdienen?

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:52

campion | 28-01-09 | 19:47

Heb jij die ervaring? Dat mannen vanzelf kale, bange halfvogels worden?
Met welke duiven heb jij omgang? Zit de ring te strak?
Melk je ze te vaak?
Ik zal je iets in je oor fluisteren, een wijsheid die de VIVA niet wenst te publiceren:)
Als vrouwen nu eens dit motto ten opzicht van de man hanteren: BFBE.
Belly full, balls empty. Dan blijven het prachtige vogels.

bloedjelink | 28-01-09 | 19:52

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:47
Ah. Zo kom je dus in een mooi huis in FRA terecht. Goed gedaan meissie!

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:52

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:47
Geef maar toe, je kunt dat geblaf van die kudthondjes aan de overkant niet missen.

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:50

bloedjelink | 28-01-09 | 19:44
'Vreemdgaan' zelfbedrog? Bullshit ja. Hoe kom je daar nou weer bij? En wat de neuk is 'je significante ander'?
Heb je net de Verzamelde Werken Van Pechtold gelezen, oder?

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:49

Ik was stom en deed het om de verkeerde redenen (alsof er goeie zijn). Uiteindelijk kan ik met recht zeggen dat ik er beter uit ben gekomen. Waardeer mijn vriendin een stuk meer en weet dat ik niks anders wil.

Als ik over haar praat hoor ik mezelf echt dingen zeggen die ik normaal als geslijm zou bestempelen.

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:42
Gelukkig zie ik er nog wel uit als een Canadese houthakkert.

Framoes | 28-01-09 | 19:49

geurtje | 28-01-09 | 19:43
Dat is een heel diepe gedachte.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:48

Wie van hen zou dat wijf geneukt hebben? (Ik had haar zo hard gesandwiched dat mijn collega-sandwicher een week met een blauwe eikel had gelopen.)

gigi gorgonzola | 28-01-09 | 19:47

Ik ben alleen maar vreemdgegaan uit pure lust. Wilde het thuis wel aan het mannetje vertellen, maar die gelooft dat natuurlijk nooit. Die blijft twijfelen en zeker als ik zo stug blijf doen tegen hem.............. maar het is een lieverd en zou hem niet in willen ruilen.
*bedenkt net dat ze wel heel erg financiëel afhankelijk is.*

LoopseTeef | 28-01-09 | 19:47

bloedjelink | 28-01-09 | 19:44 Precies, maar dat zeg ik ook. Wat ik zeg is: Je gaat niet de duif in elk geval niet veertje voor veertje blijven plukken totdat er een kale, bange halfvogel overblijft. Dat worden mannen namelijk vanzelf al snel genoeg.

campion | 28-01-09 | 19:47

Hebben jullie het ook zo koud? Joris GU mag het even? Geen geintje. Zit hier in een benedenhuis en krijg het niet warm. CV staat op 23 graden. Moet misschien even het raam dichtdoen.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:47

oh...

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:46

Die Theodoor Holman kijkt anders wel alsof hij heel ernstig een vieze, natte scheet moet laten, op die foto...

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:46

@Harry Dillema | 28-01-09 | 19:39
Nee, ze moet vanuit het buitenland (waar ze nu zit) hierheen vliegen.
@campion | 28-01-09 | 19:39
Danku.
@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:40
Je hebt een punt, maar uiteindelijk komen dingen toch wel uit (Utrecht = Dorp). Dan vind ik het eerlijker om het zelf te vertellen dan dat ze het via via hoort.

Framoes | 28-01-09 | 19:45

campion | 28-01-09 | 19:43
De ringtone van m'n mobilo laat het gekwaak van een eend horen. Denk ik altijd 'Ha, Balkenende aan de lijn'.
Hoewel dat 'lijn' bij een mobilo natuurlijk een weinig misplaatst is.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:45

Wat een gezellig draadje dit, zo, zelfs met bloedjelink in vivamode!

campion | 28-01-09 | 19:44

campion | 28-01-09 | 19:36

Vergeven? Vergeten? Vrouwen??
De slimme vrouw vergeet nooit, vergeeft evenmin maar accepteert en loopt weg of loopt door.
Een goede duif komt altijd terug naar huis.
Een slechte duif vervang je.
.
Vreemdgaan is in eerste instantie zelfbedrog en daar heeft de ander weinig mee te maken. Niet je significante ander en niet de partner in crime.

bloedjelink | 28-01-09 | 19:44

Harry Dillema | 28-01-09 | 19:42
Praktisch iemand ben jij, LOL.

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:43

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:40
wat je alleen zelf weet, dat bestaat ook eigenlijk niet...

geurtje | 28-01-09 | 19:43

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:40 Shit, betrapt. Ja, kvindtoch dat we mettelkaar zoudenmoeten zéggen, we zoudenmoeten zeggen, dat doen we gewoonniet en als we het wel doen, danzeggen we mettelkaar, laten we hetter nou niemee over hebben!

campion | 28-01-09 | 19:43

Als = Anders

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:43

Ik ga even koken... Als slaat mijn vrouw mij verrot.

gheghe :-)

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:42

Als je vreemd bent gegaan moet je het gewoon vertellen. Tenzij je partner veel geld heeft en jij niet.

Harry Dillema | 28-01-09 | 19:42

Framoes | 28-01-09 | 19:37
Dit doet mijn oude hart goed. Jij bent een lieverd.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:42

Harry Dillema | 28-01-09 | 19:39
Dat zou een hoop verklaren ;-)

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:42

campion | 28-01-09 | 19:36
Heb je een CD met de Verzamelde Toespraken Van Balkenende gekocht oder so was?

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:40

campion | 28-01-09 | 19:38
Ik weet niet of ik het risico zou nemen.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:40

geurtje | 28-01-09 | 19:34
Je hebt helemaal gelijk. Verwerk het maar in stilte als je een klootzak bent geweest. En val er niet een ander mee lastig. Jezelf wel in je nachtmerries.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:40

Framoes | 28-01-09 | 19:37 Hulde, je hebt het goed aangepakt!

campion | 28-01-09 | 19:39

@framoes

Is ze stewardess?

Harry Dillema | 28-01-09 | 19:39

toch Bert...

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:39

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:34 Geloof me, er zijn er die dat zo schattig en schuldbewust kunnen, dat je ze gelijk weer wilt doen. Niet veel, maar ze bestaan. Een loffelijk streven voor een man, lijkt me.

campion | 28-01-09 | 19:38

Ons zoontje was vrij donker toen ie geboren werd. Toen verweet mijn vrouw mij dat ik het met een negerin had gedaan.

Harry Dillema | 28-01-09 | 19:38

Het komt gewoon door dat vervelende "barter"systeem.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:38

bloedjelink | 28-01-09 | 19:33
Zonder dossierkennis kun je dan weer wel prima in het ballenbad bij de Ikea zitten. Ene Joris D. is daar ook dikwijls te vinden (naam moet af en toe genoemd worden, omdat het kan).

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:37

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:26
Bert:
lyrics.umka.org/lyrics-bert-de-coninck...
.
*zwijmelt mee met Geurtje*
*Knipoogt naar Holman*
"Schat, zegt ze, en ze lacht ‘r tanden bloot
Ze geeft hem gauw een zoentje en ze denkt, dag idioot"

bloedjelink | 28-01-09 | 19:37

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:36
Dat dan weer niet. Lekker puh!

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:37

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:31
Was niet van plan om het ooit nog een keer te doen. Ze heeft overigens een sixth sense (geen grapje). Toen het nog niet serieus tussen ons was wist ze ook gelijk dat ik iets met mijn ex had uitgespookt.

Ik weet overigens dat ze van wereldklasse is, kan geen dag zonder haar. Ga haar niet voor niks ophalen over 2 dagen (ipv op Schiphol staan).

Framoes | 28-01-09 | 19:37

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:31 Niet per se mee eens. Ik zou dat wel degelijk willen weten, dus praat niet voor alle vrouwen. Ik vind wel, dat als je het wilt weten, en je vergeeft, of nog beter snapt dat zulke dingen kunnen gebeuren, je dat dan ook werkelijk doet, dat je dan werkelijk een keeper om met F. te spreken moet zijn. Dus niet zoals ik vaak om me heen waarneem, dóen alsof je het vergeeft, zéggen dat je verder wilt, en dan bij het minste geringste het weer uit de hoge hoed toveren en opnieuw over beginnen te jammeren, soms zelfs jaren later, en dan als de ander daar uiteindelijk niet meer tegenkan, die álsnog de zwarte piet toespelen 'Ja, eerst vreemdgaan, en dan kwaad worden dat dat AF EN TOE nog bovenkomt'. Dan had je het idd beter nooit kunnen weten. Vrouwen moeten zichzelf ook een beetje kennen en kunnen inschatten.

campion | 28-01-09 | 19:36

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:34
Grootspraak. Volgens mij heb je zelfs nog nooit een SOA gehad. Held!

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:36

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:31
geheimen zijn ervoor om niet te vertellen inderdaad.
ik vind het een teken van zwakte, niet van eerlijkheid, als je breekt.
alsof den ander ooit snapt hoe het echt zat. of zit.

geurtje | 28-01-09 | 19:34

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:34

Regelmatig is het wél!

Thomas Chatterton | 28-01-09 | 19:34

Twee keer per maand iets opbiechten gaat tenslotte ook zo vervelen ;-)

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:34

-edit | 28-01-09 | 19:21

Ik weet niet hoe oud je bent en of je daadwerkelijk in het juridische circuit meedraait of mee wenst te gaan draaien.
Op de publieke tribune zie je maar een fractie van wat je zou moeten willen zien. Het is juist het onzichtbare gedeelte dat verantwoordelijkheid is voor de lappendeken van de jurisprudentie.
.
Er is enorm veel mis in het systeem. Het feit dat er niet veel misstanden aan het licht komen (lees: wraking) betekent niet noodzakerlijkerwijs dat ze er niet zijn.

bloedjelink | 28-01-09 | 19:33

Ik zou mijn vrouw niet willen kwetsen met mijn escapades...

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:33

*net naast de joris grijpt*

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:32

Framoes | 28-01-09 | 19:26
Dat moet je nooit meer vertellen als je vreemdgegaan bent. Een vrouw wil dat echt liever niet weten. Jij hebt wel een wereleklasse vriendin dat ze je dat vergeeft. Maar, pas op. Het komt terug naar je een keer, kan jaren duren.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:31

Rechters zijn dus tóch mensen. Goed dat we het weten, Holman.

Ik vind het prima dat hij wil aantonen dat er problemen zijn op het gebied van de magistratuur, maar zodra Holman de bronstige allesneuker aan het uithangen is, schiet hij zijn doel toch een beetje voorbij.

Thomas Chatterton | 28-01-09 | 19:31

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:27
Ze heeft het me vergeven en is niet van de wraak of chantage. She's a keeper.

Framoes | 28-01-09 | 19:31

jabir | 28-01-09 | 19:29
Je trein vertrekt bijna Jabir

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:31

-weggejorist en opgerot-

FillMeUp2009@hotmail | 28-01-09 | 19:30

-weggejorist-
-edit done -

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:29

Het Wilders alsnog voor het gerecht brengende hof omschreven als politieke hoer zat en zit dus toch niet erg ver van de waarheid.

ZSU-23-4 | 28-01-09 | 19:29

Het ziet hier weer blauw van de kwaedsprekerey zeg hee

Keyk, precies daerom heeft geenstijl dus een functie :-).. wie anders heeft zeaun marginael kudtblaadje op de rss staan? Al decennia geleden hebben we geprikt door de mythe die annie schmidt heet, toen we haar kwijlend op teevee zagen. Zonder kunsdtgebit het skullfukken nog wel waerd, maar verders...

en dan die teja anuszhoerrr van de NFJ (necrophilia 4 justice) weer met haar publiekelijke ongesteldtheyd.... weet ze nou nog niet dat de goena goena een verwerpelijk geleauf is uyt een minderwaerdige traditie, waarbij men elkander echt letterlijk de tuin onderschijdt vanuit een stukje kwaadtwensen, in de hoop dat de spierietistiese geesten van overleden wezens die niet het ligt in mogten gaen van ze gevangen worden gehouden in het ondermaense?

jabir | 28-01-09 | 19:29

Ton Plofkop | 28-01-09 | 19:26
Het is een rechterin
Daar gaat een rechter in

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:28

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:24
"Op TV hebben ze altijd grijze pijpekrullen, bent U wel een echte rechter?"
Om op te volgen met:
"Hé, dat rijmt!"

Framoes | 28-01-09 | 19:28

"Ja, meneer de rechter, ik heb nu zoveel veroordelingen aan de broek hangen; zit er een beetje kwantumkorting in deze keer..?"

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:27

bloedjelink | 28-01-09 | 19:21
ze wast m'n vuile haren alle kleuren worden rood
wat was dat toch mooi he.

geurtje | 28-01-09 | 19:27

Framoes | 28-01-09 | 19:26
stom stom stom!
NOOIT opbiechten.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:27

Ton Plofkop | 28-01-09 | 19:26
Wil je ook gratis neuken?

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:27

of was het Bert?

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:26

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:21
Ik ken het, ben één keer de fout in gegaan. Voelde me uiteindelijk zo klote dat ik het maar heb verteld. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen, en ik doe zoiets nooit meer.

Men leert ook zichzelf kennen met vallen en opstaan.

Framoes | 28-01-09 | 19:26

maar wie is die rechterette dan?

Ton Plofkop | 28-01-09 | 19:26

*Raymond de Koning hoort*

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:25

Framoes | 28-01-09 | 19:21
Meneer, wat heeft u een beeldige jurk.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:24

@-edit | 28-01-09 | 19:21
Tweede zin moet zijn: Een rechter wordt niet door derden op zijn vonnissen beoordeeld.

-edit | 28-01-09 | 19:23

bloedjelink | 28-01-09 | 19:00
hé bloedje, vandaag in de sneeuw. heb aan je gedacht.
maar het niet gedaan.

geurtje | 28-01-09 | 19:14
.

Geurtje toch!
"Suiker zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot"

bloedjelink | 28-01-09 | 19:21

Framoes | 28-01-09 | 19:20
Ook niks te klagen maar het is soms wel moeilijk hoor, om "trouw" te zijn.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:21

@VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:17
"En als ik dan toch bezig ben, hoeveel voor je toga? Ik zoek nog dekkende gordijnen"

Framoes | 28-01-09 | 19:21

@widtvoet ® | 28-01-09 | 19:14
Da's nou juist de achilleshiel van de onafhankelijke rechtspraak. Een rechter wordt niet op zijn vonnissen beoordeeld. Hooguit door een hogere rechter. Of een Europese. Die allen in onafhankelijkheid hun uitspraak kunnen doen. De rechter wordt dus door een hogere rechter beoordeeld en ook vaak genoeg afgestraft. De burger lijkt mij niet de aangewezen persoon daarvoor. Die mag de politiek beoordelen, die dan weer andere wetten kan maken. Waar vervolgens de rechter weer mee aan de slag moet.

De tussen-haakjes vind ik wat vreemd. De meeste zaken zijn openbaar, dus je kunt precies zien wat ze doen. Heb het wel eens vaker gezegd: meer mensen zouden eens wat tijd op die publieke(!) tribune door moeten brengen alvorens te oordelen over de kwaliteit van de rechtspraak.

-edit | 28-01-09 | 19:21

Ministertje Guus ter Horst:
- wethouder (van onder meer verkeer, bedrijven, personeelszaken en monumentenzorg) van Amsterdam, van april 1994 tot april 1998
- wethouder (van onder meer openbare ruimte en gezondheidszorg) van Amsterdam, van april 1998 tot april 2001

www.parlement.com/9291000/biof/03152

Ella | 28-01-09 | 19:20

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:17
Of: wè veur traktor hedde gij?

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:20

"Ja, meneer de rechter... ik ben nu zo vaak bij u geweest; ik zou zeggen kom ook eens een keer bij ons langs...

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:20

@Porrello | 28-01-09 | 19:12
Praten werkt, en om eerlijk te zijn heb ik totaal geen interesse in andere vrouwen. Heb gewoonweg niks te klagen.

Framoes | 28-01-09 | 19:20

Het gaat weer vriezen en ik hoop zo dat die twee ontuchtige hondjes van de overkant die dag en nacht blaffen op het onveilige ijs gaan staan en er doorheen zakken en doodgaan.
Is een weggejorist waard. Maar ik heb toch even gezegd. Zo....

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:19

Ff tussendoor:
In Friesland en Drenthe zijn dertig miljoen illegale sigaretten in beslag genomen. Das ook heel erg hoor!!!

publicitaire hitman | 28-01-09 | 19:18

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:14
Of: "Hoeveel moet je voor die hamer hebben...?"

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:17

@mark twain | 28-01-09 | 18:58
Zeer juist. Oelewappers heb je inderdaad in elke beroepsgroep. Het rechtssysteem kent gelukkig voldoende waarborgen zoals beroep en wraking die fouten recht trekken. En dan nog houd je nog een klein aantal zaken over die op alle vlakken fout gaan. Onvermijdelijk.

-edit | 28-01-09 | 19:15

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:13
Welke het ook leuk doet: "kan ik hier pinnen?"

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:14

@-edit 18:12

Die trias is zelfs formeel in Nederland een farce. Die hebben we helemaal niet. Maar het gaat er verder toch ganz niet om of rechterTs volledig hun eigen "beleid" moeten kunnen trekken? Het gaat er mi. nu juist om dat zij dat níet moeten kunnen. En dat zij periodiek afgerekend kunnen worden op hun spreken. Binnen de huidige wettelijke kaders heeft de RM reeds nu best wat ruimte vwb. bv. letterweging, straftoemeting, stuurkompetentie of anticiperend gevaagneuzel. Waarom diezelfde rechterT niet regelmatig beoordelen op hoe hij die ruimte invult?

Iemand moet dat toch doen! Waarom zou "de" BurgerT daaraan dan niet rechtstreeks deelnemen?


(Om te beginnen zouden de Waareerderwaarachtbare Presidenten der RM eens smoel mogen tonen. "Doe eens vertellen hoe en waarom jullie wat nou precies doen." De kat van de dochter van de vriendin van de vrouw van Koos Spee is inmiddels voor de achtste maal gehoord maar zeg zo'n K. of V. hoor je doorgaans vooral hun bek houden... Beetje raar. Laat mensen op die posities toch eens wat meer naar buiten treden. Doe ze eens laten verklappen. Desnoods in de schijnwerperT van de demokrambilight.)

widtvoet ® | 28-01-09 | 19:14

En ik doe het ook soms met mn rechter, om ontopic te blijven.

Porrello | 28-01-09 | 19:14

bloedjelink | 28-01-09 | 19:00
hé bloedje, vandaag in de sneeuw. heb aan je gedacht.
maar het niet gedaan.

geurtje | 28-01-09 | 19:14

Porrello | 28-01-09 | 19:12
Toch los ik het anders op. Ik communiceer met mijn vrouw. Werkt uitstekend.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:13

Of ik nog iets te zeggen had vroeg de rechter ons eens na de uitspraak. "U moet gewoon een beurt hebben"; zie ik. Dat kon makkelijk want er was al een vonnis uitgesproken....

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:13

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:08
Gnah, één keer gedaan. Meneer E2 heeft het toen erg te verduren gehad van zijn collega's.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:13

Haha ik verwachtte de reacties al op het moment dat ik op "post" geklikt had. Maar nee, nee mannen & vrouw. Als je gewoon altijd gepresteerd hebt en je gaat niet in op de chantage of je krijgt meer aandacht voor andere vrouwen dan komt er een punt dat het uit haarzelf komt. Lastige daarvan is dat vrouwen daar over het algemeen beter in zijn dan mannen.

Porrello | 28-01-09 | 19:12

bloedjelink | 28-01-09 | 18:42, je link.
Bizar dat die man z'n vrouw niet gewoon heeft omgebracht. Nog bizarder dat hij dat nog steeds niet gedaan heeft.
Zo iemand verdient eigenlijk niet beter...

Berserker Nr. 1 | 28-01-09 | 19:11

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:08
Mayonaise op m'n patat.

Framoes | 28-01-09 | 19:10

Het vervelende voor hoeren is dat ze als lagere soort worden weggezet door de elitairen en derhalve ook maar nooit uit de school klappen want klandizie weg en geloofd word je toch niet... De maatschappij, dat zijn zij...

VanFrikschoten | 28-01-09 | 19:09

Framoes | 28-01-09 | 19:04
Yo, snapt het. Elke cent telt voor een student.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:08

Was die wethouder niet onze Vaandeldrager van de Llinkse-Kerk-Politiek Ministertje Guus ter Horst.

Ella | 28-01-09 | 19:08

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:07
Doe jij dat ook bij meneer Elisabeth2?

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:08

@dr.spin007 | 28-01-09 | 19:03
Theo van Gogh is zijn grote voorbeeld, en alleen z'n eigen rechter wilde hem doen.

Framoes | 28-01-09 | 19:07

Porrello | 28-01-09 | 19:01
En, Porrello krijgt nu stukjes papier tussen zijn boterhammen in zijn lunchboksje.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:07

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:04 LOL

grote regelneger | 28-01-09 | 19:04

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:01
Ik ben echt gierig Hollandr jeweet. Ik wil verdienen de kwartje.
@Framoes | 28-01-09 | 19:03
Die was @ VanFrikschoten | 28-01-09 | 18:55

Framoes | 28-01-09 | 19:04

@mark twain | 28-01-09 | 18:43
ach, u heeft rechten gestudeerd?

daskapitalist | 28-01-09 | 19:04

grote regelneger | 28-01-09 | 19:02
Rechtshandig ;-)

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:04

Porrello | 28-01-09 | 19:01
Dus nu doe jij het ook met je rechter? Of wissel je af en toe af met je linker? Als je pols verstuikt is bijvoorbeeld.

dr.spin007 | 28-01-09 | 19:03

De anderhalvas politica?

Framoes | 28-01-09 | 19:03

Porrello | 28-01-09 | 19:01
Lijkt me niet handig.

grote regelneger | 28-01-09 | 19:02

Merkwaardige rechter hoor, want Theo en Theodor komen nou niet echt over als Adonissen.
Dus als het een mooie meid was, voorwaar ze kon wel iets beter's krijgen.

Steerpike | 28-01-09 | 19:02

VanFrikschoten | 28-01-09 | 18:55

Hoe zat het ook weer met dat artikel in Vrij Nederland over de schandknapencultuur bij RM en OM dat niet gepubliceerd mocht worden?
Weet jij dat nog? Was begin jaren '90, dacht ik.

bottehond | 28-01-09 | 19:02

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:35

T'is net kleiduivenschieten hier, af en toe.
Dag jongetje.

Teun van het Tuinpad | 28-01-09 | 19:02

Porrello staat droog.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:02

Framoes | 28-01-09 | 18:58
Dat is je bevestigingsmail. Grinnikt...

Elisabeth2 | 28-01-09 | 19:01

Vrouwen onderhandelen altijd met sex. Ik heb dat mevrouw Porrello heel snel afgeleerd.

Porrello | 28-01-09 | 19:01

HerNihilist | 28-01-09 | 18:48

Wat een aangename verrassing jouw nick weer eens tegen te komen!!
Ik herinner me goede oude discussietijden.
Bloedjelink = Jane. Voor alle duidelijkheid!
Je zet met je comment het puntje op de i.

-----------------
Wat je ook van Wicher Wedzinga mag vinden, hij gooit terecht een knuppel in het hoenderhok. Hij weet als geen ander hoe het systeem functioneert.
www.wedzinga-cs.com/weblog/

bloedjelink | 28-01-09 | 19:00

NoEscom | 28-01-09 | 18:56
Nou... een beetje kieskeurigheid op zijn tijd...

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:58

Open ik net mijn mail zie ik gvd die rotkop van Rutger.

Framoes | 28-01-09 | 18:58

@-edit 18:45

Dat bijbanen probleem bestaat hoofdzakelijk in civiele zaken,maar niet in strafzaken of bestuurgeschillen.
Grosso modo is de rechtspraak in ons land verder zeer wel op orde. Maar er zitten ook incompetente luiwammesen tussen de heren en dames.

Die kom je in alle beroepentegen Bij de chirurg ben je echter definitief je been kwijt.
Bij de rechtspraak is er altijd nog hoger beroep enz.

mark twain | 28-01-09 | 18:58

bottehond | 28-01-09 | 18:49
Natuurlijk mag je de RM beledigen. En als het niet mag, dan doe ik het toch. Daar heb ik wel een "tik met de pluu" voor over.

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:56

Vrouwen die willen neuqen dat is alleen maar positief lijkt mij. Ongeacht welk beroep er wordt uitgeoefend.

NoEscom | 28-01-09 | 18:56

Ik zou maar nergens meer in vertrouwen als ik meneer Holman was en eens lekker van de Parool centen op vakantie gaan... zal 'm goed doen. Ik ken schandknapen die de halve trias politica hebben afgewerkt... dacht je daar van...

VanFrikschoten | 28-01-09 | 18:55

Fuck niet met holman prit

Manonvriendelijk | 28-01-09 | 18:53

Wel dus

kwarkner | 28-01-09 | 18:50

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:39

Mag men de RM eigenlijk beledigen?
Mag de RM zonder vonnis te wijzen toch lijfstraffen uitdelen?
Corrupte nepotistische clique die zich boven de meute waant.

www.elsevier.nl/upload/01158b66-893e-4...

bottehond | 28-01-09 | 18:49

@bottehond | 28-01-09 | 18:46
Nope, maar thanks.

-edit | 28-01-09 | 18:48

Ik geloof dat ik die ook wel ken, die was inderdaad best wel te doen. Het staat me bij dat ze later is overgeplaatst naar Haarlem.

Bugsy Siegel | 28-01-09 | 18:48

@bloedjelink | 28-01-09 | 17:28
Precies, het lijkt erop dat Holman met dit infantiele verhaal (wat wil hij bewijzen?) een wanhopige poging doet zijn eigen ervaringen als bewijs te leveren dat de rechterlijke macht niet deugt, bij gebrek aan andere fundamentele argumenten m.b.t. de rechterlijke organisatie, waarvan er genoeg te vinden zijn, je noemde zelf al de rechter-plaatsvervanger. Hij zegt weleens zinnige dingen, maar slaat voor mij de plank mis, hooguit bewijst hij dat rechters mensen zijn, wat het intrappen van een open deur is. Als Holman's integriteit van de rechterlijke macht zo hoog zit, dan onthoud je je ook met 'plezier' van een poging om diezelfde integriteit aan te tasten. Ergo, als je zelf onderdeel van het complot bent, doe je er beter toe te zwijgen.

.HerNihilist | 28-01-09 | 18:48

bloedjelink | 28-01-09 | 18:26
Ja, mijn analyse is van hem drie keer op de TV zien. Ik vond het in eerste instantie een enorme hork.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 18:47

-edit | 28-01-09 | 18:38

Je bent toch jurist? Daar weet je altijd weer mooie discussies over op te zetten.

**

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:37

Opbokken naar dat infantiele blogje de Telegravin, halve tamme.

bottehond | 28-01-09 | 18:46

@spanarchist | 28-01-09 | 18:35
Opzich hoeft het hebben van een bijbaan niet per sé nadelig te zijn voor de onafhankelijkheid. Mits e.e.a. transparant is. Voor zover ik weet is hier juist de laatste jaren een grote slag gemaakt en zijn mij geen incidenten bekend van niet gemelde bijbanen. Correct me if I'm wrong. Je kunt als betrokkene/verdachte altijd een rechter of kamer wraken in voorkomend geval, natuurlijk.

-edit | 28-01-09 | 18:45

ok, maar is er nou geneukt of niet?

Ir. Wilhelmus | 28-01-09 | 18:44

@daskapitalist 18:26

Jij hebt er wel kijk op. Is het niet.?

mark twain | 28-01-09 | 18:43

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:37
Yeahbabyyeah?
Rot je ff op naar fok?

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:41

Succesvol trollen is niet makkelijk.

-1 Boyyyyyyyyy met de babybek

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-01-09 | 18:40

iets meer details zouden het verhaal wel wat helderder maken...

oftewel zoals het nu is snap ik er ook geen kleaut van

Lytse_Hille | 28-01-09 | 18:39

Freisler is gelukkig wél dood
Freisler was duits.
Verder zijn er geen verschillen Botte...

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:39

Dat zou ik ook wel willen....
Desalniettemin, ik geloof hem, op zijn bruine anus...

O1 | 28-01-09 | 18:39

@bottehond | 28-01-09 | 18:33
Welke collegae juristen?

-edit | 28-01-09 | 18:38

-weggejorist en opgerot-
84.104.140.16

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:37

-weggejorist-

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:37

Ik begrijp geen ruk van dit verhaal. Waar de fuk slaat dit op?

Nepkarel | 28-01-09 | 18:36

-weggejorist-

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:35

-edit | 28-01-09 | 18:27
Rechters zijn verplicht om hun bijbaantjes en commissariaten op te geven (voor de goede orde, dit zijn bijna zonder uitzondering betaalde bijbaantjes). Er staat echter geen enkele straf op het niet naleven van deze verplichting, men gaat uit van de goede wil van de rechters. Ook hier is al meermaals aangetoond dat er excessen zijn. Ik heb dan ook mijn twijfels over de ethiek die er binnen deze beroepsgroep heerst.

spanarchist | 28-01-09 | 18:35

Neem nou zo'n Bernadette Edelhauser die tegenwoordig gewoon recht mag spreken. Ook zij werd benoemd namelijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-01-09 | 18:35

-weggejorist-

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:35

Whoehahahaha, een filmpje met de titel "is justitie onafhankelijk"dat over de rechterlijke macht gaat. Spamgast ga je huiswerk doen. Een rechter is altijd afhankelijk, van het wetboek bijvoorbeeld.

luckor | 28-01-09 | 18:35

-edit | 28-01-09 | 18:15

Spanarchist suggereert dat je naief bent over je collegae juristen.

bottehond | 28-01-09 | 18:33

-weggejorist-

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:33

-weggejorist-

Boyyyyyyyyy | 28-01-09 | 18:31

Ach, vrouwe Justitia is ook blind, dus een goede rechter deze hoerr.

Superior Bastard | 28-01-09 | 18:31

@spanarchist | 28-01-09 | 18:19
I know. Dat is inderdaad een gotspe en kán eigenlijk gewoon niet. Kritiek hierop snijdt hout. De meeste kritiek op de rechtspraak is vaak dat men de straffen te laag vindt of in hun ogen iemand onterecht wel of niet veroordeeld wordt. Vrijwel altijd handelt de rechter conform de wet en zo niet kan men in beroep, cassatie of het Europese hof. Dat is een behoorlijke waarborg, lijkt me. Kritiek op de strafmaat of al dan geen schuldigverklaring vloeit meestal voort uit het niet kennen of begrijpen van de wet. Daarom is het ook een vak

-edit | 28-01-09 | 18:27

Elisabeth2 | 28-01-09 | 18:15

Nee.
Hij maakte op mij een gespleten indruk. Enerzijds groots en meeslepend willen leven, anderzijds heel klein en vertederend kunnen voelen. Voor mij was hij vooral iemand die op zoek was naar waardering en (zelf)liefde hoewel hij dat constant saboteerde.
.
spanarchist | 28-01-09 | 18:09
.
Mee eens. Daarom noemde ik dat al in mijn wat zuchtende comment aan Holman.
Gespecialiseerde advocaten die heel stellig zijn in hun visie op een bepaald terrein de ene dag, mogen de volgende dag een "algemeen", neutraal oordeel vellen. Ze rollen over hun collega's in de Raadkamer heen juist omdat ze specialisten zijn en geen generalisten. Belangenverstrengeling in optima forma.

bloedjelink | 28-01-09 | 18:26

zolang rechtspraak in handen van de overheid is, zullen rechters nooit objectief en onafhankelijk zijn.

daskapitalist | 28-01-09 | 18:26

@me
serieus

hoocheecoochee | 28-01-09 | 18:23

Rechterlijke uitspraken zijn zowiezo al lang niet meer srieus te nemen.

hoocheecoochee | 28-01-09 | 18:23

Ik vond Theo altijd het leukst al ie net onder de douche uitkwam. Hahaha.. de doldwaze anekdotes die hij dan vertelde...

Ad Fundum | 28-01-09 | 18:21

welluk...? | 28-01-09 | 18:15
Volgens mij mis je de clou van dit alles.

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:20

-edit | 28-01-09 | 18:14
Nederland is geloof ik het enige land van Europa waar er met plaatsvervangende rechters wordt gewerkt. Een absolute farce die uitnodigt tot misstanden. Wist je trouwens dat er ook in de Eerste Kamer leden zitten die soms als rechter bijbeunen? Over scheiding van rechterlijke en politieke macht gesproken.
Ik raad je verder toch aan het linkje van 18:15 eens te bekijken.

spanarchist | 28-01-09 | 18:19

Soms kon Theo van Gogh wel erg sjagrijnig zijn hoor.

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:18

bloedjelink | 28-01-09 | 18:07
Heb jij Theo van Gogh ook van nabij meegemaakt? Het leek mij altijd een man waar je ook enorm mee kon lachen, van de ruime gebaren, en opeens erop uitgaan om ergens heerlijk uitbundig te gaan eten en drinken.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 18:15

Als dat die rechter is dan knalt er echt een MEGA media spektakel los binnenkort.

Hier gaan we beginnen met het begin van het eind voor de achterlijke linkse politiek! Stap 1 is gezet!

welluk...? | 28-01-09 | 18:15

@bottehond | 28-01-09 | 18:13
Hadie botte. Ik heb de zaken behoorlijk helder op dit topic. Maak je geen zorgen.

-edit | 28-01-09 | 18:15

@spanarchist | 28-01-09 | 18:09
Het systeem van rechters-plaatsvervangers is niet het meest ideale en dat zou eigenlijk zsm afgeschaft moeten worden. Maar dat vlekje zegt niet alles over de rechtspraak in zijn geheel. Die is best in orde.

-edit | 28-01-09 | 18:14

Ja Peter Siebelt, ga alle draadjes uit Moellah Bottehond's hoofd maar eens met elkaar verbinden.

Einde van de Domheid | 28-01-09 | 18:14

@Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02
Ga ergens anders trollen met je incidentengeleuter, droefkikker.

-edit | 28-01-09 | 18:10

Hallo. Jij wordt er net op gewezen dat jouw juridische preoccupatie kennelijk leidt tot een naieve evaluatie van de RM. Zorg jij maar eerst dat je de feiten terzake helder krijgt voor je een ander de maat neemt. Tog, spanarchist?

bottehond | 28-01-09 | 18:13

@widtvoet ® | 28-01-09 | 18:09
Is niet eng. We hebben al jaaaaaren een trias-politica. Het is aan de politiek, de wetgevende macht, om wetten te maken die een afspiegeling zijn van de mening van de bevolking. De Rechtelijke macht is daar niet voor.

-edit | 28-01-09 | 18:12

Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02
Een beetje zoals met JD. Handen boven hoofden houden.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 18:11

@Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02
Ga ergens anders trollen met je incidentengeleuter, droefkikker.

-edit | 28-01-09 | 18:10

@-edit 17:57

Trouwens dat "Je kunt je ook afvragen of een rechter naar de geluiden uit de samenleving moet luisteren." komt best eng over. Hoe had je het dan graag gezien? Zoals nu? Een nagenoeg volledig losgezongen klub die maar doet wat haar goeddunkt. Die vindt dat haar speelruimte zich louter laat begrenzen door de wijze waarop NB. zijzelf de Wet interpreteert?

widtvoet ® | 28-01-09 | 18:09

-edit
Ik kan je aanraden eens te googlen op Paul Ruijs.
Plaatsvervangende rechters die uitspraken moeten doen in zaken van collega´s van hetzelfde bureau, rechters die bijbaantjes hebben als adviseurs van verzekeringsmaatschappijen en daarna "rechtspreken" in zaken tegen diezelfde verzekeringsmaatschappijen, het is echt een waslijst aan misstanden.
Het zal je vertrouwen in onze rechtsspraak toch wel enigszins laten wankelen.

spanarchist | 28-01-09 | 18:09

@widtvoet ® | 28-01-09 | 18:03
Daar zijn we het eensch: de motivering van vonnissen kan beter. Het feit dat er een gat gaapt tussen rechtspraak en burgermening ligt hem in het gegeven dat de meeste burgers geen reedt van die juridische toestanden snappen. Dat wil dan nog niet zeggen dat de rechtspraak slecht is.

-edit | 28-01-09 | 18:08

Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02

Het wordt tijd dat je een samenhangend standaardwerk over de kongsi tussen multikulfanatici, islamisten, rechters, wetenschappers, hoernalje, politici en avtivisten gaat schrijven, Siebelt.

bottehond | 28-01-09 | 18:08

campion | 28-01-09 | 18:03

Hij ontroerde mij vaker dan dat hij mij beledigde.
Wat hij ook riep en hoe hij het ook riep, je bleef de kleine jongen zien.

bloedjelink | 28-01-09 | 18:07

Theodor rules, haha wat een valse nicht is het toch.
De rechtspraak daarentegen...
Leve de juryrechtspraak

borox | 28-01-09 | 18:07

@Achterdocht | 28-01-09 | 17:54
Blij wordt je er nooit van, natuurlijk. Maar in de afgelopen 15 jaar zijn er een stuk of 7 dwalingen geweest en een stuk of 20 dubieuze zaken. Althans: waar we weet van hebben. Dat afgezet tegen de vele tienduizenden zaken die er per jaar worden afgehandeld, acht ik dit een meer dan redelijke foutmarge. Het blijft mensenwerk, natuurlijk

-edit | 28-01-09 | 18:06

Rechters kunnen niet onafhankelijk of 'neutraal' zijn. Het zijn (net) mensen. Ze moeten in de praktijk veel 'rollen' vervullen en zo nu en dan van rechtsgebied wisselen. Natuurlijk mogen burgers er geen inspraak hebben, via politiek. Niet direct tenminste. Dan zouden er ziekelijke toestanden ontstaan.
Zij dienen over elke casus, met haar eigen omstandigheden en met als leidraad de wet, te oordelen.
Over 't algemeen is de Nederlandse rechtspraak best pluis; kan altijd beter/scherper/strenger natuurlijk. Dat houd je altijd.

-Strotgrondel- | 28-01-09 | 18:05

@Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:09
Ik wacht ook nog steeds op een update

Isser | 28-01-09 | 18:04

Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02
Onthullend en onthutsend Peter.

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:04

Siebelt, was je op vakantie?

campion | 28-01-09 | 18:04

heeft, gezegd hééft, scuus.

campion | 28-01-09 | 18:03

Ach, Theo was zelf ook niet vies van wat lijkenpikkerij hier en daar, hij had er erg om kunnen lachen. Theo's grootste manco, wat uiteindelijk ook funest bleek, was dat hij echt echt niet begreep hoe mensen hem toch steeds weer zo serieus konden nemen althans dan zo enorm beledigd konden zijn, omdat hij dat zelf totaal niet had. Dood of levend, over Theo kun je alles roepen.
Als het maar een beetje waar is natuurlijk, antisemitische idioten die beweren dat Theo ooit 'de slachtoffers van gisteren zijn de nazi's van vandaag' ed gezegd hebben horen daar niet bij.

campion | 28-01-09 | 18:03

@-edit 17:57

Een rechterT moet daar iig. niet doof voor zijn en de wijze waarop hij in 0031 vandaag de dag doorgaans zijn uitspraak motiveert grenst aan het waanzinnige. Als we dan toch ergens moeten beginnen met het hervormen van onze Kromspraak, begin dan maar bij die motivering. Kleine stapjes dan maar zolang de revolte niet uitbreekt.

widtvoet ® | 28-01-09 | 18:03

De Selectiecommissie Rechterlijke Macht? Vertrouwen in de rechterlijke macht? Vertrouwen in de Amsterdamse rechtbank? Laat me niet lachen. Een klein voorbeeld over hun professionele selectiecriteria:

Neem nou Nol Vermolen, voormalig bestuurder Vluchtelingenwerk Nederland en een van de rechters die Volkert van der Graaf een lage straf gaven.

Onder het medebestuur van Vermolen pleegde VluchtelingenWerk criminele activiteiten. Er werden valse paspoorten aangekocht om Koerden uit Noord-Irak via Turkije naar Nederland te smokkelen.

Hoewel hij hiervoor werd vervolgd door justitie, bleef Vermolen deze handelswijze in de media verdedigen, en kondigde zelfs aan dat VluchtelingenWerk, indien nodig, door zou gaan met dit soort activiteiten. Ondanks de vele protesten die Vermolen als rechter opriep bij zowel de gewone man als de elite liet de rechtbank in Amsterdam weten dat er geen enkele aanleiding was om te twijfelen aan de professionaliteit van Vermolen.

www.volkskrant.nl/binnenland/article13...

www.sdnl.nl/hp-tijd2.htm

Peter Siebelt | 28-01-09 | 18:02

bloedjelink | 28-01-09 | 17:59
Je hóeft niet te kijken hoor.

dr.spin007 | 28-01-09 | 18:01

Mag Theo in vrede rusten?
Die lijkenpikkerij toch steeds weer.
Had Theo tijdens zijn leven maar geweten hoeveel beste vrienden hij had.
Al de beste vrienden ten spijt, je hebt maar 1 vijand nodig.
.
Dat stoere gelul over coke snuiven en in de rondte neuken. Schokkend hoor dat kijkje in de keuken der creatievelingen. Ik ben echt onder de indruk. NOT.

bloedjelink | 28-01-09 | 17:59

Kleuterpinken, laat dat de rechter maar niet horen.

dr.spin007 | 28-01-09 | 17:59

@van Dal: Driekoningenweg

dr.spin007 | 28-01-09 | 17:58

Gaat het weer over neuken?
Bâh zeg.

dr.spin007 | 28-01-09 | 17:58

@widtvoet ® | 28-01-09 | 17:53
Je kunt je ook afvragen of een rechter naar de geluiden uit de samenleving moet luisteren. Die moet volgens de wet rechtspreken. En dat een griffier schrijft: tsja: daar is het nou eenmaal een griffier voor

-edit | 28-01-09 | 17:57

Daar komt nogal wat druks aan te pas, eer je je door twee zulke mongolen laat neuken... makes Tony Montana look like a pussy

NACademicus | 28-01-09 | 17:55

bloedjelink | 28-01-09 | 17:50 zo, daar hebben we een bekentenis..

van dal | 28-01-09 | 17:54

-edit | 28-01-09 | 17:46
Aan de ene kant wel, maar het zijn toch niet de minste zaken waarin dingen wel heul erg fout zijn gegaan. Dat ligt niet alleen aan de RM, maar je wordt er niet blij van.

Achterdocht | 28-01-09 | 17:54

Het is pas opmerkelijk als een Amsterdammer niet aan de coke is.
Drie keer raden waar Cohen zijn thee mee trekt. Maanzaad?

mail cheauvinist pic | 28-01-09 | 17:53

Anyway, Holman lijkt Wilders wel, beantwoord vraag A met antwoord B.
Kortom, dat is leuk Theo maar een andere kwestie.

Einde van de Domheid | 28-01-09 | 17:53

@-edit 17:46

Ben ik niet met u eens. De huidige rechterT is mi. veuls te passief, bedient zich van sjabloonverantwoording die doorgaans nog eens geschreven wordt door de griffier ook en betoont zich vaak volledig doof voor geluiden vanuit de samenleving.

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:53

bloedjelink | 28-01-09 | 17:50
Als het net maar een beetje kan kriebelen in de periferie wordt je ook niet vrolijk van.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:52

jan-lul-de-behanger | 28-01-09 | 17:47
Wtf? Ik dacht dat digibetisme alleen voorkomt bij 75-plusserts.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:52

campion | 28-01-09 | 17:48
Dat heb je meer met dat soort kwabbige types, d'r zit voor de rest ook niets smakelijks aan.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:51

campion | 28-01-09 | 17:48

Hoho meissie, ook een kleuterpink kan lust bevredigen.
Het hoeft niet altijd een kinderarmpje te zijn.

bloedjelink | 28-01-09 | 17:50

Theodoor is vergeten om het woord HAND er aan toe te voegen. als hij het over de rechter heeft......

woestijnadelaar | 28-01-09 | 17:49

-Co is out... ADO supporteren!

Captain Orange | 28-01-09 | 17:49

bidlip | 28-01-09 | 17:38
Als je het zeker wil weten: en.wikisource.org/wiki/Constitution_of...
De grondleggers van de USA hebben in ieder geval aangegeven dat er een scheiding moet zijn tussen religie en staat.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:49

Meneer Holman haalt alleen nog de publiciteit over de rug van een dodeman. Als ik Holman's kop weer eens zie denk ik altijd aan Theo van Gogh en blijkt het ook altijd over Theo te gaan.

@ Homan: Get your own life.

Treurig varken | 28-01-09 | 17:49

Ze kan er nooit veel deugd van gehad hebben, want uit betrouwbare bron weet ik dat Theo een pikkie als een kleuterpink had.

campion | 28-01-09 | 17:48

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:46
Ging uit omdat vandal geen groothoeklens had!
www.bfdblog.com/

Captain Orange | 28-01-09 | 17:48

bloedjelink | 28-01-09 | 17:47 gad.ver.dam.me.

van dal | 28-01-09 | 17:48

van dal | 28-01-09 | 17:46
Beuheu, flauw...

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:47

sinds ik anderhalf jaar geleden een zeer geinteresseerde rechter en een officier van justitie uit heb moeten leggen wat het verschil tussen een emailadres en een website is, verbaas ik me nergens meer over.

jan-lul-de-behanger | 28-01-09 | 17:47

van dal | 28-01-09 | 17:44

Mocht je ook op haar paard rijden?

bloedjelink | 28-01-09 | 17:47

Guusje ter Horst, kom er maar in!

Bokassa | 28-01-09 | 17:47

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:46 zeg ik niet.

van dal | 28-01-09 | 17:46

Tobi | 28-01-09 | 17:45 mw g t h is al geroepen..

van dal | 28-01-09 | 17:46

@widtvoet ® | 28-01-09 | 17:39
Wanneer je alleen afgaat op hetgeen Holman zegt, kan ik mij die reactie voorstellen. Incidentengeneuzel. De praktijk is echter dat in zijn algemeenheid in ver uit de meeste zaken er uitstekend recht wordt gesproken in 0031.

-edit | 28-01-09 | 17:46

van dal | 28-01-09 | 17:44
Met foto's? Waar staat dat weblog?

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:46

allemaal aan de coke, erg overtuigend voor het politieke debat meneer Holman

Groot Mufti | 28-01-09 | 17:45

Mensen zien er in een rechtszaal vaak op hun best uit!

Einde van de Domheid | 28-01-09 | 17:45

Wij willen namen
Vooral die van de wethoudster

Tobi | 28-01-09 | 17:45

Captain Orange | 28-01-09 | 17:42
Judge Judy was fantastisch. Korte metten met aso's maken op een zeer gedicideerde toon...

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:44

bloedjelink | 28-01-09 | 17:43 het kan erger, ik heb eens een meisje geneukt die zei geen dagboek te hebben..

had een weblog..

van dal | 28-01-09 | 17:44

@van dal | 28-01-09 | 17:41 Judge Joris ghehe

..zapper | 28-01-09 | 17:44

van dal | 28-01-09 | 17:43
Oeeei en Opera Winfrie als de aanklager.. geiler kunnen we t niet maken.
Komt best goed dat pauwned

Captain Orange | 28-01-09 | 17:44

Het is not done (zie mijn eerdere commentaar) en ik wou er niet over beginnen maar ik heb eens een columnist geneukt die zei dat ik hem op zijn bruine ogen moest geloven dat hij het schrijven erbij deed.

bloedjelink | 28-01-09 | 17:43

Captain Orange | 28-01-09 | 17:42 ideetje voor powned?

van dal | 28-01-09 | 17:43

Ik ben niet blond en dom,maar ik snap geen reet van dit verhaal.
Francisco, of Paul en Witteman,RED ME.
En wanneer zien we Rutger weer.

TUBBS | 28-01-09 | 17:43

*vroeger fapte ik ook altijd op Judge Judy*

Captain Orange | 28-01-09 | 17:42

bloedjelink | 28-01-09 | 17:38 daar is joris d ook zo blij mee..

van dal | 28-01-09 | 17:41

.. gezien de malle fratsen in onze rechtspraak een geloofwaardige anekdote.

Jan Passant | 28-01-09 | 17:39

@-edit 17:34

En leg die aanzet tot argumentatie nu eens naast de huidige gang van zaken. Wat hebben we te verliezen? Veel rotter kan het niet.

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:39

De RM en het OM moeten niet allebei onder Justitie vallen.
Dat is een rare en ongezonde constructie.
Maak het voor iedereen duidelijk dat er geen handjeklap is.
.
OM in rode toga. RM in zwarte toga.
Degene die vervolgt dezelfde baas als degene die het oordeel velt?

bloedjelink | 28-01-09 | 17:38

@JosVerbeek | 28-01-09 | 17:35
Frankrijk zou kunnen maar de VS??

bidlip | 28-01-09 | 17:38

Sexy toch!

1st Male Lesbian | 28-01-09 | 17:37

Dus... Kan aan mij liggen, maar met dit soort collumpies kan ik niet zoveel. Over de gerechterlijke macht kan je veel zeggen en moet ook regelmatig gezegd worden, maar dit is weinig indrukwekkend.

Achterdocht | 28-01-09 | 17:37

@Captain Orange 17:30

Wanneer je in Nederland een appel steelt heb je iets te vrezen van Justitie. Het stelen van honderden miljoenen aan spaar- en pensioengelden echter maakt je hooguit gewiekst. Nederland Incestland!

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:36

bidlip | 28-01-09 | 17:25
Volgens mij kent Frankrijk die scheiding wel, net als de VS (waar het door gristenfundi's vernaggelt wordt). Hoe dan ook, een soort 'ezelsproces' tegen Wilders met een soortgelijke uitkomst zou positieve gevolgen kunnen hebben voor het eeuwige gezeik over discriminatie en dergelijke van die mossels.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:35

@widtvoet ® | 28-01-09 | 17:15
De vraag is: is een onafhankelijke rechtspraak mogelijk als burgers (of wie dan ook) er inspraak over heeft? Ik meen van niet. Een rechter zou geen baas moeten hebben. Niet dat dan alles goed gaat, maar de schijn van belangenverstrengeling is al snel mogelijk wanneer ze gekozen worden.

-edit | 28-01-09 | 17:34

Guusje Nadorst? He gadver, had je hoger ingeschat.

jonjo | 28-01-09 | 17:32

Denk niet dat mevrouw op de foto betreffende rechter is, ja of Holman liegt wanneer hij t over 'aantrekkelijke rechter' heeft.

Jezweetog | 28-01-09 | 17:31

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:26
Die gasten hadden veroordeeld moeten worden volgens USA-recht, hadden ze mooi de komende 20 jaar kunnen vakkenvullen in St Quentin!

Johnny kom dr maar in!!!
nl.youtube.com/watch?v=Z7p5Hl5SoNA&...

Captain Orange | 28-01-09 | 17:30

ZUCHT. GROTE ZUCHT.
"Veel vrouwen worden nu rechter. Niets ten nadele van vrouwen, maar ik hoorde dat veel van die vrouwen het rechter zijn 'erbij' doen."
.
Meneer Holman, het probleem zit 'em niet in de vrouwen die het erbij doen maar in het fenomeen van de rechter-plaatsvervanger. Daar haal je het paard van Troje mee binnen. Belangenverstrengeling, onervarenheid en een gebrek aan de juiste kennis en inzichten.
.
Verder vind ik het verhaaltje over de cokesnuivende en neukende rechter nogal infantiel. Je lult niet over je seksuele uitspattingen met wie dan ook.
Wie bewijst dat die rechter zich daadwerkelijk heeft laten beinvloeden door het gesprekje? En/of wie is er neutraal anyway? Dat bestaat niet.
Je mores, je opvoeding, je referentiekader, je ervaringen, je sociale cirkels, het siepelt altijd door in je professioneel optreden. Je kunt alleen hopen dat de persoon zich bewust is van die mogelijke beinvloeding en het weet te beheersen en dat anderen de vinger aan de professionele pols houden.

bloedjelink | 28-01-09 | 17:28

Geyl verhaal!

Transit Connect | 28-01-09 | 17:28

@Captain Orange 17:24

Het lijkt erop dat onze RM vindt dat wanneer je een appeltje te schillen hebt met deze boeven je zelf maar langs moet gaan met je duschillerT... Neuqing schurken!

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:26

Bedankt E&JV. Ik hoop dat Joris het snel weer op de rails heeft.

Nonnes | 28-01-09 | 17:26

Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:12
Goede link. Paul Ruijs heeft vaak zeer goede en gefundeerde kritiek op het rechtssysteem en de corruptie en de vriendjespolitiek binnen de rechterlijke macht, in ieder geval voldoende om je vertrouwen in de rechterlijke macht te verliezen. Daarom krijgt hij ook nauwelijks aandacht van de msm, van dit soort geluiden zijn ze niet gediend.

spanarchist | 28-01-09 | 17:26

We dachten allemaal dat het christendom z'n langste tijd wel had gehad.
Maar nee, door moslims op hun eigen corruptie gewezen zijn ze helemaal terug.
Religieuzen die zich beledigd voelen anno 2009... het is om te huilen.
Maar het zijn ook juist kansen om voor eens altijd met die nonsens af te rekenen. Laat Wilders maar voor de rechter komen. Laat al die aanklachten maar voorkomen. Ze zouden gestalte moeten krijgen bij de gratie van de feiten en daar hoort god niet bij.
Religieuzen teren op het respect dat seculieren (moeten)hebben voor hun geloof en ze worden er zo arrogant van dat ze godverdomme nota bene rechtzaken aanspannen. Mooi! Ze brengen het zelf ter sprake dus trek die beerput maar open en maak voor eens en altijd een einde aan dat domme gewauwel.
Jammer dat er nog geen westers land is met een scheiding van kerk en staat.

bidlip | 28-01-09 | 17:25

Pedo's, KP-verzamelaars en lieden die zo dom zijn dat ze eenvoudige kansberekening niet hebben kunnen volgen ttv hun propjes.....

Wat verwacht je dan nog ? Dat het mensen zijn ?

Cinq-Marquis | 28-01-09 | 17:24

OT/ StinkAhold!
Als ik 170 rij krijg ik meer straf....

Captain Orange | 28-01-09 | 17:24

Nonnes | 28-01-09 | 17:19
Vanmorgen had ik eauk een paar keer slechts een wit scherm voor m'n neus. Probleem is dus groter te zien.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:23

@bijtieakumaai 17:16

Zal allemaal wel meevallen toch. Onze huidige parlementaire meerderheid wordt gestatueerd door PvdA, ÇDA en kleintje CU...

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:23

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 28-01-09 | 17:23

Naarmate rechters vaker dit soort menselijke trekjes vertonen krijg ik alleen maar meer vertrouwen in de rechtspraak!

Jaap Knasterhuis | 28-01-09 | 17:23

Nonnes | 28-01-09 | 17:19
Ja, zie het maar iets ruimer. Hier kiepert GS er ook steeds uit.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:22

Die foto: is die linker nu de rechter?

dr.spin007 | 28-01-09 | 17:22

@JosVerbeek 17:16

Khoef m'n uitnodiging dit jaar van Wim-Lex en Maxima dan ook weer niet af te zeggen.

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:21

Lijkt me paradigmatisch voor onze rechtspraak.

grote regelneger | 28-01-09 | 17:21

Ik krijg steeds errors vandaag. Is dat mijn probleem of kan ik het groter zien?

Nonnes | 28-01-09 | 17:19

Oke.
Nederland is dus zo veilig dat het OM zich met minder belangrijke zaken kan bezig houden.
Wat een geruststelling.

Weeraanmelden | 28-01-09 | 17:19

Nog wat interessant leesvoer met betrekking tot de Nederlandse juristerij: www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=4... . Het is dat Nederland een monarchie is, anders zou het een bananenrepubliek zijn.

Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:19

@joris Spitsnieuws Dead? heb nog wel wat ruimte over in een van me 2 racks :)

00000111000111001111 | 28-01-09 | 17:18

Dat was geen rechterT dat was gewoon een Trechtert

alwayslearning | 28-01-09 | 17:18

Hahaha
Briljant Theodor

thefonz | 28-01-09 | 17:16

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:12
Dat is een uitspraak die een republikein niet zou misstaan.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:16

Volgens mij is die holbewoner geen zjentelmen.

chop46 | 28-01-09 | 17:16

De Bond tegen het Vloeken heeft in 1995 nog een poging gedaan om een andere schrijver, Theo van Gogh, veroordeeld te krijgen, nadat hij in HP/De Tijd ‘christenhonden’ had betiteld als de ‘supportersvereniging van die rotte vis van Nazareth’. De Bond diende een klaagschrift in bij het Hof Amsterdam, dat besloot geen strafvervolging tegen Van Gogh te gelasten.102 Aan de polemiek met Van Gogh had ook de schrijver en journalist Theodor Holman deelgenomen. In juli 1994 verscheen in Het Parool een column van zijn hand waarin hij, onder andere, schreef: "Nog steeds vind ik iedere christenhond een misdadiger". In deze zaak heeft het openbaar ministerie Holman vervolgd, maar deze werd in 1995 door de rechtbank vrijgesproken. In beroep achtte het gerechtshof het van betekenis dat aan de omstreden tekst een grievend karakter niet kon worden ontzegd. Er volgde echter vrijspraak, omdat niet met voldoende zekerheid kon worden vastgesteld dat de schrijver met opzet christenen wegens hun godsdienst wilde beledigen

naardeklote | 28-01-09 | 17:16


De rechter die een keer iemand vrijspreekt wordt niet meer herkozen.

bijtieakumaai | 28-01-09 | 17:16

@-edit 17:11

Gaat het toch niet over. Momenteel heb je als eenvoudige burgerT op geen enkele manier enige vorm van inspraak. Mag en kan dus vrij eenvoudig wat bij.

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:15

@brutus68 17:06

Niet (gelijk) iedere rechterT. Begin maar eens bij de Presidenten...

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:13

De tekst is waarschijnlijk "Okay, al-fucking-ready... ik spreek hem wel vrij. Nou, ik ben lazarus/stoned/geil/dom/blind/doof dus wat gaan we doen... ga ik naar huis of gaan we neuqen", in plaats van "dan moet 1 van jullie...".
Ieder wijf (meisje/vrouw) kan op iedere hoek van iedere straat een vleeschlansch bemachtigen ter leeringh ende vermaeck. Daar heeft een "aantrekkelijke rechter" écht Theo van G. en Theodor H. niet voor nodig.
Dus als (als!!) er al iets van waar is... zal ze er waarschijnlijk de volgende dag e-norme spijt van hebben gehad.
En die Holman ook dat 'ie er geen threesome van gemaakt heeft. Heaumeau.

Multiflauwekulti | 28-01-09 | 17:13

Ik zag dat Paul Cliteuris al gereageerd heeft op de column in het Parool.

Jan Vlag | 28-01-09 | 17:13

Gerelateerd leesvoer: www.standejong.nl/archief/2004/2004_16... (pdf). Met onder meer: "Ik heb weinig prettige gevoelens bij de juristerij. Intellectueel gezien is het een zwaar over het paard getilde beroepsgroep. Als je niks beters weet te verzinnen, kun je altijd nog rechten studeren, zoals iedereen weet. Maar eenmaal afgestudeerd hebben diezelfde mensen – in commissies, in besturen, in de rechtspraak en in de politiek – het wel voor het zeggen in dit land. Dat maakt juristen zo arrogant, zo onaantastbaar. Ze hebben het laatste woord – en dat weten ze."

Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:12

Theo, hij schrijft leuk, dat wel. Maar om er nou mee te willen neuqen? *ernstig uit de buurt van coke blijft vanwege de ongewenste neveneffecten*

doe eens niet | 28-01-09 | 17:12

@T@ Riest 17:05

Een monarchie is mi. sowieso 'n beetje een achterlijke Staatsvorm. Konstitutioneel en parlementair aangevuld of niet. Oprotten met die incestkliek.

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:12

@widtvoet ® | 28-01-09 | 17:01
Alsof je dan geen mensen op cruciale posten krijgt die fouten maken. En rechters zijn dan in elk geval afhankelijk van de kiezer. Elk systeem heb z'n nadeel en ideaal is hetgeen jij voorstelt nu ook niet bepaald

-edit | 28-01-09 | 17:11

Wat doet Arie Ribbens trouwens op die foto?

JamesHuntLive | 28-01-09 | 17:10

HypodePipo | 28-01-09 | 16:58

Ik snap er ook geen ene hol van.

Elisabeth2 | 28-01-09 | 17:09

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:01
Hm wellicht. Gooi er nog flink wat drank bij en voor 't weet word je de volgende
morgen wakker naast een koppel hitsige waterbuffels..

-Strotgrondel- | 28-01-09 | 17:09

@ Count Ochnipov | 28-01-09 | 17:04
Is dat swaffelen?

JamesHuntLive | 28-01-09 | 17:09

Was het Thijs Romer?

sjaakdeslinksesul | 28-01-09 | 17:09

Held! Kan nog (literatuur) schrijven ook trouwens, die vent.

_ILT_ | 28-01-09 | 17:08

Vroeger deed ik ook wel eens aan grootspraak. Toen neukte ik 30 aantrekkelijke vrouwelijke rechters per week. Of was het nou per maand. Ik weet het niet meer. Zeker is wel dat ik nooit wilde trouwen met de rechtspraak. Of was het nou grootspraak? Anayway: het was iets met spraak.

-edit | 28-01-09 | 17:07

Heb ik vandaag overigens al gezegd dat de juridische faculteit het afvoerputje van de academische wereld is? Nee, nou bij deze dan. Wie echt niets anders kan, moet Rechten gaan studeren.

Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:07

vervolgend:
"Ook zou hij Holleeder nooit een dergelijk verhaal verteld hebben. Wel gaf hij toe een vrouwelijke Amsterdamse rechter te kennen..."

Brandbrief | 28-01-09 | 17:07

kaasfondue | 28-01-09 | 17:04
Van wie zou die lege stoel in de hoek kunnen zijn?

T@ Riest | 28-01-09 | 17:06

@widtvoet 17:01

Onze rechters direct kiezen?? Lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed plan. Over die column van Holman: ik begrijp zijn punt, maar zoals gewoonlijk draaft meneer weer eens wat door.....

brutus68 | 28-01-09 | 17:06

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:01
Zelfs de koning mogen we niet kiezen.

T@ Riest | 28-01-09 | 17:05

* Met lul op een pakkie boter slaat *

Count Ochnipov | 28-01-09 | 17:04

pssst, er zit een tuinkabouter op je schouder, Theodoor!

kaasfondue | 28-01-09 | 17:04

Wethouder Guusje Nadorst en Saskiaatje de Vries? Theo was blijkbaar niet de enige:
"... Volgens het OM ontkent Dennis P. dat hij Endstra's zaak 'geregeld' heeft. Ook zou hij Holleeder nooit een dergelijk verhaal verteld hebben."

Brandbrief | 28-01-09 | 17:04

Nu wij het toch over rechters hebben: zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, traden drie rechters van het Islamsterdamse Gestapo-Hof vorige week uitdrukkelijk in de voetsporen van Hitlers gewillige beul Roland Freisler. Het betreft het driekoppige censuur-geteisem Schalken, Splint en Hartsuiker. Theodor Holman schreef recent een column over hen: www.parool.nl/parool/nl/508/Theodor-Ho... . Een filmpje over het grote voorbeeld van de drie Islamsterdamse Gestapo-rechters is overigens te vinden op: www.veoh.com/videos/v16420745zeh2cwkG .

Sir Galahad the Pure | 28-01-09 | 17:04

Typisch dat hij vermeldt dat het een aantrekkelijke rechter was. Komt de geloofwaardigheid van het verhaal niet ten goede. Maar hij zal vast een stijfje hebben gehad bij het optypen van dit verhaaltje.
Doet trouwens niets aan het feit af dat rechters ook maar mensen zijn met dusdanige mankementen en vreemde voorkeuren. Maar je door Theo en Theo laten neuken?! Daar is niets menselijks meer aan.

Flodder | 28-01-09 | 17:03

Rechters zijn net mensen. Beetje vaag verhaal, dat dan weer wel.
-Strotgrondel- | 28-01-09 | 16:56
Volgens mij (ik spreek niet uit ervaring) tast coke je beoordelingsvermogen behoorlijk aan, dus dan kan zoiets gebeuren.

JosVerbeek | 28-01-09 | 17:01

Heel goed dat we in 0031 ons Staatshoofd, onze PM, onze Burgemeesters, onze Kommissarissen van de Koningin, onze Senatoren, onze RechterTs etc. niet (direkt) mogen kiezen: voor je het weet wreekt zich de eigenlijkheid. Leve de incest! Leve de schone schijn!

widtvoet ® | 28-01-09 | 17:01

maar ik weet het wel! haha

peppievankokkie | 28-01-09 | 17:01

quote ; 'Rechters maken veel fouten (de Lucia de B.-affaire, de affaire-Wilders). Er zijn te veel zaken en te weinig rechters. Veel vrouwen worden nu rechter. Niets ten nadele van vrouwen, maar ik hoorde dat veel van die vrouwen het rechter zijn 'erbij' doen'

Ojeetje,wat doet Holman nu weer.. Deels begrijp ik wel wat hij wil zeggen,'denk ik.

de grote Anti | 28-01-09 | 17:00

Gelukkig hebben we de feauteau's ... niet meer

* Kodak Point - Of View *

Je Verzint Het Niet | 28-01-09 | 17:00

Was er geen oudere foto te vinden?

Jan936359370 | 28-01-09 | 17:00

Wethouder is Guusje Nadorst en rechter heet ... mag ik nie zegge!!!

peppievankokkie | 28-01-09 | 16:59

Ik zit ook vaak in mijn bh en slipje op de bank en met mijn neus in de cola, maar niemand die me wil neuken. Toch het verkeerde beroep gekozen denk ik dan maar.

sjaakdeslinksesul | 28-01-09 | 16:59

Prima
Meer Parool in Geenstijl
en net zo weinig de Waarheid als altijd, natuurlijk

kaasfondue | 28-01-09 | 16:59

wie het uiteindelijk ook was die de daad deed, ze is daarmee al genoeg gestraft

2077 | 28-01-09 | 16:58

Wie zijn holmaat was het nou?

azijnseikerT | 28-01-09 | 16:58

Snuivende wijven hebben een groot voordeel : ze willen allemaal anaal. En lang.

Willianus Wortelus | 28-01-09 | 16:58

Lekker smeuig weer. Ben ik trouwens de enige die geen hol snapt van dit bericht?

HypodePipo | 28-01-09 | 16:58

Zijn rechters hiermee ook vogelvrij verklaard? Hope so.

SOD | 28-01-09 | 16:57

Kartoffels | 28-01-09 | 16:48
Dus jij dekt, laten we zeggen H. Groenteman of P. Brard als je veel gepoederd hebt. Gimme a break, buddy.

-Strotgrondel- | 28-01-09 | 16:56

ALS het al is gebeurt moet dat Holman zijn geweest,want van Gogh kon vanwege z'n pens zijn lul niet eens ZIEN.
Op zich wel een aardig idee om na afloop je snikkel aan een toga af te vegen.

R.B.Scott | 28-01-09 | 16:56

Elke dag word ik weer bevestigd. NL is een bananenrepubliek, onze Chavez heet Balkenende.

BroodenSpelen | 28-01-09 | 16:56

Judge Judy.....

MichieldeMuiter | 28-01-09 | 16:56

Een hoop kenners van de bijwerkingen van coke hier ;-)

@John McClane | 28-01-09 | 16:53
Omdat Holman een rechtert geneuqt heeft en Geert (nog) niet

Sinar | 28-01-09 | 16:55

-weggejorist-

Yoober | 28-01-09 | 16:54

Hoorde vanmorgen op de radio een verhaal van een pedo die tot twee keer toe (ook in hoger beroep) tot 6 jaar was veroordeeld en nog altijd, na jaren , gewoon op vrije voeten was omdat beide rechtbanken geen bevel tot gevangenneming hadden gedaan.
Wat is hier in godsnaam aan de hand vraag ik mij dan af.
Dus dat vertrouwen in de vrijmetselaars rechtspraak is wel een beetje weg bij mij.

Bigi Bana Boy | 28-01-09 | 16:54

Heh, waarom mag Holman eerder dan Wilders?

John McClane | 28-01-09 | 16:53

Dan is nu ook het moment om man (vrouw) en paard te noemen!

Blake Bier | 28-01-09 | 16:52

taakstraf van 12 uur en klaar is kees

purefool | 28-01-09 | 16:52

En die vrijgesproken gast was de dealert van Theo&Theo?

Harry Turtle | 28-01-09 | 16:52

Theo's holmannetje...

Stijlloze bezoeker | 28-01-09 | 16:52

Sinar | 28-01-09 | 16:46
Wanhopig lelijk denk ik. Of je moet een bepaalde stoornis hebben als je door die
lillende plofkoppen gedekt wil worden (met alle respect voor wijlen v. Gogh hoor).

-Strotgrondel- | 28-01-09 | 16:51

Sinar | 28-01-09 | 16:46
Coke doet blijkbaar rare dingen met de mens.

T@ Riest | 28-01-09 | 16:50

Hoe dan ook, een goed verhaal!
Holman heeft er zin an: eerst de Koran gelijkstellen aan Mein Kampf (haha nu doet Tim het ook al!), vervolgens deze column én ook nog eens lid van Powned!

Tim | 28-01-09 | 16:50

demmink heeft een zusje?

daskapitalist | 28-01-09 | 16:50

Die rechter heeft ook een saai beroep he, laat haar ook es ff een keertje 'lol' hebben, heeft ze een keer wat grappigs te vertellen in de kroeg

ilse | 28-01-09 | 16:50

De wethouder was destijds Guusje ter Horst.

Schrödinger | 28-01-09 | 16:50

wat widtvoet zegt

de visser | 28-01-09 | 16:49

Heeft het iets met Ahold fraudezaak te maken?

T@ Riest | 28-01-09 | 16:49

volgens mij heeft theodor zelf een paar flinke lijntjes EN de vrouwelijke rechter genomen.

*snuifje*

Je Verzint Het Niet | 28-01-09 | 16:48

Sinar | 28-01-09 | 16:46
Ze had coke gesnoven. Give her a break...

Kartoffels | 28-01-09 | 16:48

En wie was ook al weer die wethouder?

rkh | 28-01-09 | 16:47

Vertrouwen in de rechtspraak? Tuurlijk!

*Aholtmaffia de Bubbelflesjes hoort knallen*

widtvoet ® | 28-01-09 | 16:47

Wat ik dan niet snap is waarom 'zes weken' tussen aanhalingstekens staat in die tekst. Zijn het zes figuurlijke weken? Is het beeldspraak?
Vragen, vragen...

Slakkenspoor | 28-01-09 | 16:47

Ik kan me niet voorstellen dat je een rechter (m/v) zou willen neuken. Dat zijn toch fossielen?

recessieloos | 28-01-09 | 16:46

Hoe wanhopig moet je zijn om door Theo of Theodoor (of allebei tegelijk) geneuqt te willen worden

Sinar | 28-01-09 | 16:46

hup ook 30.000 euro boete en 240 uur billen wassen!

GoedemorgenDezeMorge | 28-01-09 | 16:44

Die Theo ook, wat een gekkie

ilse | 28-01-09 | 16:44

Mja,... ergens vermoed ik dat het geen hottie was.

liggend_streepje | 28-01-09 | 16:44

Tja wat moeten we hier nou weer mee...

flying dutchman | 28-01-09 | 16:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl