Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Professor: "Getatoeëerde klasse sloopt Nederland"

OpaTattoo00.jpgGeen grappen over ambtenaren maken aub. Niet meer doen. Elke keer dat u een staatsdienaar beschimpt, wordt er volgens de Amsterdamse professor Jos de Beus een hulpverlener vermoord. Door decennia van grappenmakerij zijn mensen ambtenaren als losers gaan beschouwen. Voor de "getatoeëerde klasse" (copyright De Beus) is het daarom normaal geworden om bijvoorbeeld ambulancepersoneel tikken te verkopen. Over demoniseren gesproken. Dat betekent dus dat Anouk, wijlen prins Bernhard, en zelfs EO Jügend Gruppenführer Aarrrrie Boomsma elk weekend minstens één ambulancebroeder tot pulp slaan. Tattoo-artiesten zelf zijn natuurlijk nóg erger; in Amsterdam gaat het gerucht dat het ontbijt van Henk Schiffmacher bestaat uit twee geroosterde ambtenaren van de burgerlijke stand. Roep dus de volgende keer dat u iets leest over mishandeld ambulancepersoneel, niet meteen dat het waarschijnlijk bontkraagjes waren. De kans is veel groter dat een getatoeëerde autochtoon verantwoordelijk was.

Reaguursels

Inloggen

De professor heeft deels gelijk hierin, maar professor vergeet even erbij te melden dat de echte grote vernietigers slopers in het Binnenhof zitten in Den Haag.

downset | 27-01-09 | 18:40

Hahaha, in 2020 is er waarschijnlijk niemand meer zonder tatoeage... zware tijden worden dat!

Goeie Tijden | 27-01-09 | 11:43

Boo fucking hoo. alsof GeenStijl niet generaliseert. Pffff....

Hoefter | 27-01-09 | 11:04

-weggejorist-

Silent Bob | 27-01-09 | 10:08

Heeft hem als mede-academicus al emailtje gestuurt om uitleg te vragen...(mompelt iets over generaliseren, stigmatiseren, elitair en hopeloos ouderwets)

realinkst | 27-01-09 | 10:05

Het ideaal van Jos de Beus: Een HEILstaat naar DDR Model. In dat programma had hij het over een 'elite' die goed betaald moest worden om het land te leiden. Via de Publieke Omroep zou de New Speak boodschap verspreid moeten worden. Dat wij belastingbetalers dankbaar moeten zijn voor onze 'elite' en de ambtenaren die voor die 'elite' werken. Sociaal Democraten en CDA Gristenen die vanuit de Grachtengordel of Oud Zuid de subsidie voor hun luizenbaantjes binnenharken.

Johan de Witt | 27-01-09 | 08:09

steekt Gatorhunter achter broeksband

lilluke halve hoan | 27-01-09 | 01:03

Ja , Ik heb tattoos en als je t gore lef in je donder hebt om een hulpverlener te pakken waar ik bij sta schop ik je zo de typhus dat die gastent zó druk met je krijgen en ............... ach je wweet toch swa?

lilluke halve hoan | 27-01-09 | 01:01

Hmmm... Nu heb ik én een tatoeage én een bontkraag. Ik vond mijn weekend al zo leeg - ik heb nog niet op een ambtenaar uitgeleefd.

De Zwits | 26-01-09 | 22:40

hehehehehe
dus ik maak een boeeeeel ambtenaren harstikke dood want ik ben tattoeartiest hahahahahahahahahahah
Beste bericht van 2009!

LifeCatcher | 26-01-09 | 22:17

Klopt.... toen ik klein was waren alleen hoeren/zeebonken/SS 'ers getatoeeerd......

grapjasz | 26-01-09 | 21:08

Ambulancepersoneel zijn geen ambtenaren want die werken wel!
Ambtenaren zitten achter een bureau.
Of ze staan bij de koffieautomaat.
En uiteraard om stipt 12:00 zitten ze in de kantine.
Om daarna stipt om 14:00 om een vergadertafel te gaan zitten.
En om daarna stipt om 16:30 in de auto te stappen en mensen die wel hard werken in de weg te zitten.

ZDEV | 26-01-09 | 20:23

Ik heb mijn propedeuse net gehaald, mooi moment om mezelf eens te trakteren op een nieuwe tattoo.

cockroach | 26-01-09 | 20:01

Dit soort politieke "professors", pseudo-intellectuele waterdragers van het links-elitaristische establishment is wat Nederland kapot maakt. Het is dit soort wat met allerlei soort sociale theorietjes nog steeds de fata morgana najaagt van een multicultureel paradijs - en dat allemaal zogenaamd in de naam van vrijheid en tolerantie. Niks nieuws dus. Dit soort mensen kennen we zo onderhand wel.

metanderewoorden | 26-01-09 | 19:44

Iemand moet het doen.

Kettert | 26-01-09 | 19:28

Dat is grappig. Ik ben een ambtenaar burgerlijke stand en heb tattoos. Dus ga ik mezelf maar slaan. Ben ik ook nog nuttig!

exciter | 26-01-09 | 19:16

Jorus, geintje heb zelf kinderen.

kutjemuf | 26-01-09 | 19:02

K*t, heb ook een tattoo, ** maakt morgen een af spraak met de schooljuf wanneer ik langs kan komen om een kudde van die irritante klote kleuters uit kan komen te moorden***

kutjemuf | 26-01-09 | 19:01

zegt niks, mompeld iets over "vrijheid van meningsuiting en wegjoristen".

Sodommer | 26-01-09 | 18:15

tatoo's zijn ordi... behalve bij prinsen, piraten en hele kleine totoo's op mooie plekjes op mooie vrouwen...

Plonk | 26-01-09 | 18:15

Vroeg-kaalkopen en tatoes zijn meest niet de leukste mensen om in je omgeving te hebben. Het is allemaal compensatie gedrag en dat is heel vervelend.

antizanic | 26-01-09 | 18:14

John Muts | 26-01-09 | 17:44
Haha en daar zit Neon eenzaam in een hoekje te snotteren.
En maar balen, had hij nu ook maar zo,n mooie stoere tatoeage gezet, nu gaat John Muts ervandoor met de chickies. :-))

sjeepie | 26-01-09 | 18:03

*deze doctor ingenieur schudt vertwijfeld z'n hoofd over de bekrompenheid van z'n collega (plus menig reaguurder) en schetst vrolijk verder aan het ontwerp van z'n volgende tattoo*

vive epicure | 26-01-09 | 18:00

sjeepie | 26-01-09 | 17:42
Sterker nog: ik ben nu een tamelijk saaie lul met een paar tattoos. Maar in het bejaardentehuis maak ik al die ouwe wijven later helemaal gek met die dingen. Weten zij veel dat ik nooit zeeman, biker etc geweest ben!

John Muts | 26-01-09 | 17:44

Neon | 26-01-09 | 16:49
Het soort mensen die op de basis van tatoeages mensen voor dom verslijten zijn zelf niet al te snugger.
Trouwens als je op een bepaalde leeftijd helemaal verrimpeld en uitgezakt bent en je vol met levervlekken zit, dan zijn die paar wazige tatoeages wel je laatste probleem.

sjeepie | 26-01-09 | 17:42

LoopseTeef | 26-01-09 | 16:17

Net als alle honden zijn wij beiden getatoeerd.
Jos de Beus pleitte voor een sterkere SStaat.
Typisch Amtai Etzioni, de staatsfascistische goeroe van JPB cum suis.

bottehond | 26-01-09 | 17:34

Neon | 26-01-09 | 16:49
Heb je wel eens van bijwerken gehoord?
Ik vind je redenering dat mensen met een tattoo een bepaald soort, dom, stom volk zijn een beetje achterlijk eerlijk gezegd.
Jammer dat hier zoveel zakkenwassers zijn die mensen met andere gedachten meteen als dom bestempelen, leer eens wat over het leven en respecteer anderen om wat ze doen en wie ze zijn, niet om wat ze op hun huid hebben stumper.

Soeshi | 26-01-09 | 17:24

Nou ja, laten we wel zijn: mensen met tattoos zijn natuurlijk wél gewoon een bepaald sóórt. Zo'n soort dat een beetje te stom is om zich te realiseren dat zoiets er dus nooit meer afgaat, en dat ze straks, bij leven en welzijn een gezegende leeftijd bereikt hebbend, volslagen voor lul lopen met hun uitgezakte, verbleekte tattoo van "Judas Priest" in hun gerimpelde, door levervlekken aangetaste nekvelletje. Een beetje dom volk dus, eigenlijk.

Ik kan me dus wel iets voorstellen bij die bewering van die Jos de Beus.

Neon | 26-01-09 | 16:49

Meh ik heb ook een tattoo, op mijn borstkas, kan niet gezien worden door iemand.

voor sommige mensen is het een verwerkings proces of een ""reminder"" , ik ben het ermee eens dat bijna alle criminelen een tattoo hebben, en dat het een slechte naam heeft, helaas, het kan heel mooi zijn...

Henk jr | 26-01-09 | 16:44

En tatoering zijn best wel spannend. Heb er vreoger ook wel aan gedacht.
Maar dan.. Dan wordt je 22, en dan hoef je zoiets niet meer.

diek | 26-01-09 | 16:38

Tatoeringen zijn eigenlijk alleen voor plebs. Maar ach, ik heb ook wel eens een trainingsbroek aan....

diek | 26-01-09 | 16:35

haha reaguursletje = reaguurseltje. Waar het hart van vol is...

John Muts | 26-01-09 | 16:35

Jacques Use | 26-01-09 | 16:09
Nouhou use, niet helemaal. Ik heb de neiging, maar doe ik het uiteraard niet en na een driftig reaguursletje typen ben ik ervan af. Groot verschil. Daarnaast heb ik meer sympathie voor de underdog zonder geld of status die van zich afbijt, dan voor de hufter die met een gouden luier aan zijn reet geboren is en denkt daarom op anderen neer te mogen kijken.

John Muts | 26-01-09 | 16:34

Johan de Witt | 26-01-09 | 15:21
Ik denk dat politieke kleur en afkeer tegen tatoes vrij weinig met elkaar van doen hebben.

shaaque | 26-01-09 | 16:33

Alle ambtenaren un tattoo op ut foorhooft

Ali_Ben_Zine | 26-01-09 | 16:18

Ik ben ook getatoeerd, gaat dit topic ook over mij??

LoopseTeef | 26-01-09 | 16:17

Was dat een pleidooi voor de ethiek van Prins Bernard?
Moehahahaha!!!

Einde van de Domheid | 26-01-09 | 16:11

als je een tatoeage ' neemt' om erbij te horen ben je een prutser ja, als je ervoor kiest deze voor iedereen zichtbaar te maken is dat jouw keus, maar het is ook een keus om een tatoeage te laten zetten en er vervolgens niet mee te koop te lopen.

Zelfs politci dragen ze, maar dan onder de kleding niet zichtbaar.
dus, hoe weten ze wie er wel of niet over een tatoege beschikt?

Maar goed, zal wel weer een associatie zijn: een tatoeage word direct gelinkt aan een minder sociaal persoon.
Wat een bulllshit!
En ja, ik heb er ook wel een paar.....
Lekker belangrijk

Illuminator | 26-01-09 | 16:11

@ John Muts | 26-01-09 | 14:58
"... Dan kookt mijn bloed en heb ik de neiging om te reageren zoals de ouders die Fleauxe zo treffend beschrijft."
En dan ben je dus geen haar beter dan die ouders of mensen die ambulancepersoneel aanvallen.
Bovenstaand topic (inclusief veel reacties) is een duidelijk voorbeeld van met twee maten meten.
Waar het om gaat is dat iedereen anderen zou moeten behandelen zoals man zelf behandeld wil worden. Grote groepen mensen menen dat zij zich anders mogen gedragen dan anderen (ik mag jou uitkafferen, maar jij moet mij respect geven). Dat gedrag is verwerpelijk, ongeacht wie het doet. Het maakt dan ook niet uit of je een 'bontkraagje' bent, een 'tokkie' of een 'corduroy broek'. Blijkbaar heerst er hier toch een grote wens om dit gedrag aan één bepaalde groep toe te schrijven.

Jacques Use | 26-01-09 | 16:09

"The only difference between tattooed and untattooed people is tattooed people are way more cool and can kick your ass" ~Jack Rudy~

By topics als deze komt goed naar voren hoe bekrompen de meeste reaguurders hier zijn. Vervolgens proberen ze dit dan met een soort mantel van filosofische denkbeelden te bedekken en flikkeren ze er nog een paar bullshit schrijvers tegenaan die hun hersenscheten nog op Wordperfect 3.1 schrijven, en zelf al geen decennium buiten zijn geweest.
Tattoo's zijn vet. Ieder zijn ding.
De meeste hier dragen een stropdas naar hun werk... alsof je dan "belangrijker" overkomt. Net zulk meeloop gedrag als je dit ook van tatoeages vindt.
Pannenkoek lekker verder...

Lebowski Achiever | 26-01-09 | 16:04

Sikkeneur | 26-01-09 | 15:18
Is ook eigenlijk niet voor mietjes. Maar ik ben er tussendoor geglipt toen ze niet zo goed opletten. ;)

Jaap de Paap | 26-01-09 | 15:44

Johan de Witt | 26-01-09 | 15:21
Yep, als er 1 ding is waar een Sociaal Democraat pissig van wordt, is het wel een arbeider die niet volschiet van dankbaarheid voor alles wat de rijkeluiskindjes in hun oneindige barmhartigheid voor hem doen.

John Muts | 26-01-09 | 15:28

.... veilig moeten kunnen doen, bedoel ik dus

Hammer | 26-01-09 | 15:24

@ cockroach

HAHA Powned!

kavinos | 26-01-09 | 15:23

@Sikkeneur
Ik zou niet willen zeggen dat de overheid niet deugt, ik denk wel dat er in verhouding meer lamstralen onder ambtenaren zijn, die nodig eens aan de prestatiebeloning moeten, maar dat is volstrekt ongefundeerd. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ben dan ook geen prof zoals De Beus. Nee met 'we' doel ik op ons allen. Aangezien 'we' allemaal toch willen dat als je aan barrels gereden wordt er iemand je bij elkaar komt vegen en je tracht op te lappen, denk ik dat 'we' er samen voor moeten zorgen dat de mannen die dat doen, ook hun werk veilig moeten doen.

Hammer | 26-01-09 | 15:23

powned op stompje reaguurder in mijn nek... kunnen wel op de kermis gaan staan... ken je een trucje?

el tukker | 26-01-09 | 15:23

@ iedereen hier met debiele vooroordelen over tattoos: Get fucked, you simpleminded sons of bitches. (En ja ik praat zo omdat ik tattoos heb. Dat hoort zo volgens Jos.)

cockroach | 26-01-09 | 15:23

Tokkie in oorlogskleuren.

robert39 | 26-01-09 | 15:23

shaaque | 26-01-09 | 15:19 Oh, dus dat is het. Hij is een Sociaal Democraat. Dat verklaart alles.

Johan de Witt | 26-01-09 | 15:21

-weggejorist-

Sauruz | 26-01-09 | 15:20

@ Balzakius | 26-01-09 | 15:18

Zo die is goed in spellen!

maar wij zijn goed in Tattoo's

kavinos | 26-01-09 | 15:19

"Aan de vraagzijde is er een aanzienlijke groep geëmancipeerde burgers ontstaan die haar vrijheid benut om te genieten van een kapitalistische beschaving en die geen electorale steun geeft aan partijen die een of andere vorm van collectivisme en paternalisme willen terugbrengen. Elders noemde ik deze groep de ‘getatoeëerde klasse’, niet zozeer om mijn puur persoonlijke weerzin tegen toetakeling van de huid te uiten of mijn chagrijn over stijgend cultuurgoed (de middenklasse heeft de tatoe van de arbeidersklasse overgenomen), maar om te laten zien hoeveel mensen goede redenen menen te hebben om sociaal-democraten belachelijk te maken en hun uitgestoken hand te weigeren."

Aldus De Beus. Wat mij betreft een erg zwakke woordkeuze die maar niet al te serieus genomen moet worden.

shaaque | 26-01-09 | 15:19

@dikkegek
al-ge-me-ne ont-wik-ke-ling

Balzakius | 26-01-09 | 15:18

Jaap de Paap | 26-01-09 | 15:00
En ik maar geloven dat het leven in een kloosters niet voor mietjes is... ;-)

Hammer | 26-01-09 | 15:00
Als 'we' gerelateerd is aan mensen die menen dat de Overheid toch niet deugd en daar dagelijks mee 'geconfronteerd' worden door geklaag op allerlei lokwebjes gaat het met de waarden en normen van die burgers richting uitvoerende overheidsfunctionarissen hard naar beneden.

Sikkeneur | 26-01-09 | 15:18

@ balzakius

Ga ees werken heaumeau

kavinos | 26-01-09 | 15:16

@Edmund Burke
ik snap ook niet waarom er geen "hufter-proof" personeel wordt aangenomen daar.

Balzakius | 26-01-09 | 15:16

De meneer is professor, en dus ambtenaar.
Ach zo, hij probeert zijn eigen lutser status te verbeteren.
.
Aan de ambtenaren: Probeer eens nuttig werk te verrichten waarbij u economische meerwaarde biedt, ipv van iemand anders zijn geld te leven.

Carpe Noctum | 26-01-09 | 15:16

Jammer dat professor De Beus er een non-discussie van maakt door tatoeage liefhebbers over 1 kam te scheren. Los van welke uiterlijkheden dan ook gaat het om het gedrag van mensen: om precies te zijn gedrag van Hufters!

Edmund Burke | 26-01-09 | 15:15

@kavinos
"als ik" bedoel je...
+1 voor balzakius

Balzakius | 26-01-09 | 15:14

Godzijdank verschillen de meningen nog !
Het zou toch stom zijn als iedereen de zelfde tattoo heeft als mij

kavinos | 26-01-09 | 15:12

Ik ben wel eens opgeraapt door gasten die in een ambulance reden en die ene had allemaal tatoes op z'n onderarm en de rit naar het ziekenhuis ging met zwaailicht aan maar zonder tatoe-geluid.
Ik heb zelf ook een tatoe van een schele panter op m'n schouder, zei ik nog tegen die gast.

Ik bedoel maar..

duckmysick | 26-01-09 | 15:08

Wow dus ik moet eigenlijk een carriere in de zeevaart gaan starten. Nooit gedacht eigenlijk dat ik eigenlijk een "zeeman" ben. Maarja als jullie het zeggen rijd ik wel een stukje door naar Den Helder voortaan.

dikkegek | 26-01-09 | 15:05

@el tukker
ik heb powned op mn stompje staan

Balzakius | 26-01-09 | 15:04

@John Muts | 26-01-09 | 14:58
Ken zelf zo'n situatie niet en zoiets kwam dus ook niet bij me op. Maar ik kan me me wel een voorstelling maken bij wat je zegt. Dat is gewoon zuur.
Ik moet wel zeggen dat ik enkele keren vanuit de elitaire machine complimenten kreeg. Ik wist niet wat ik meemaakte.

southdakota | 26-01-09 | 15:03

@Balzakius
Precies. Zo houden we de gezondheidszorg mooi draaiend

Hammer | 26-01-09 | 15:02

heb een "plakkaat" van +/- 25 cm Polynesisch en laten zetten tijdens een van mijn bezoeken aan Hawaii.. Mijn eigen herinnering voor altijd bij me... Als je er niet naar wil kijken trek je mijn shirt maar weer omlaag.. heb trouwens ook reaguurder in mijn nek gezet... "trek coltrui snel aan"

el tukker | 26-01-09 | 15:01

Die elitaire linkse klootzakken lopen voortdurend te jeremieren over "de kwalijke onderklasse met zijn onderbuikgevoelens".
Hun "sociale strijd tegen de elites", is één grote leugen gebleken, en was uiteindelijk alleen maar een strijd om zelf óók een elite te worden.
Zodra ze overal op het pluche zaten, kotsten ze harder op gewone mensen (proletariaat), dan iedere andere ideologie in dit land ooit geflikt heeft.

Merlot | 26-01-09 | 15:00

Balzakius | 26-01-09 | 14:42
"woord dat tuig met geld en een titel gebruikt om mensen aan te duiden waar ze bang voor zijn"

John Muts | 26-01-09 | 15:00

@Sikkeneur
Ik weet het, maar als we er blijkbaar niet voor kunnen zorgen dat zij hun werk normaal kunnen doen, wat dan. Misschien een excorte van de 81 meesturen?

Hammer | 26-01-09 | 15:00

en een bontkraagje met tattoo?

scaryguy | 26-01-09 | 15:00

Sikkeneur | 26-01-09 | 14:56
Ja knurft, die hield ik dus daarnet naarstig binnen ;)

Jaap de Paap | 26-01-09 | 15:00

@Sikkeneur
Zo genereren ze wel werk voor zichzelf.. mooie cirkel

Balzakius | 26-01-09 | 15:00

Liever een hoer met een tattoe, dan een professor politieke theorie met subsidie toe.

jatochnietdan? | 26-01-09 | 14:59

Hammer | 26-01-09 | 14:53
Wbt je laatste zin.
Gaan de ambulancejongens en meisjes die dan moeten aanrijden niet leuk vinden.

Sikkeneur | 26-01-09 | 14:58

southdakota | 26-01-09 | 14:40
Het gaat me niet om mezelf (half sleeve en een los ding hier). Ik ben relatief rijk, succesvol en gelukkig en daar kan zo'n corduroydrager niks aan veranderen. Maar als ik denk aan mannen als mijn opa... vanaf z'n 12e in de grote vaart gewerkt voor een schijntje, tot-ie oud en versleten was, krom gelegen om voor z'n vrouw en kinderen te zorgen en zonder 1 cent in een vies verzorgingstehuis gestorven. Het enige wat-ie als souvenir overhad van al dat gebuffel waren een stuk of tien gerimpelde, vervaagde tattoos. Helaas, zelfs dat is deze mensen niet gegund. Je bent brandstof voor de elitaire machine en elk individualisme, hoe lullig ook, moet beschimpt worden. En door wie? Door de eerste de beste bange konkelambtenaar die in z'n leven geen dag hard gewerkt heeft. Dan kookt mijn bloed en heb ik de neiging om te reageren zoals de ouders die Fleauxe zo treffend beschrijft.

John Muts | 26-01-09 | 14:58

@Hammer
Maar met puntige bull-bar.

Balzakius | 26-01-09 | 14:57

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:3

Lampenkappen met serienrs waren ook een tijdje in....

Sikkeneur | 26-01-09 | 14:56

@Balzakius
Paupers hebben geen poen, dus ook geen 800 euro. Agressieve klootzakken daarentegen heb je in alle lagen van de bevolking, met of zonder poen met of zonder kleur. Wat mij betreft sturen we alle ambu-broeders op een K1 cursusje en geven we ze tevens de vrijheid om volgas op etterbakken in te rijden, met of zonder drietonige hoorn

Hammer | 26-01-09 | 14:53

@Tammovic | 26-01-09 | 14:47:
Boehoe. En jij bent zeker yugo-maffia?

ReligionSucks | 26-01-09 | 14:51

was op zichzelf interessant gesprek op BNR.
maar toch gek dat de problemen aan de onderklasse als geheel gelinkt worden en niet aan groep met andere Koeltoer.
overigens ook de schoolproblemen worden nooit gelinkt aan drugsproblemen van de jeugd, maar altijd aan fouten in het schoolsysteem.

kaasfondue | 26-01-09 | 14:50

haha "de getatoeëerde klasse". De beterwetende (links)mensch heeft er maar moeite mee om het verachtelijke volk te duiden dat hen tegenspreekt via dat foeie internet. Vaak is zulk "volk" islamofoob en/of Geert Wilders stemmert, schande dat ze bestaan.
Dikke vinger voor de prof en z'n vooringenomen plaatschedel.

Jan Passant | 26-01-09 | 14:49

@Tammovic
Het komt allemaal tóch ergens vandaan..

Balzakius | 26-01-09 | 14:49

En zo denken "we" ook dat alle mensen van Marokkaanse afkomst stelen en vandaliseren, dat alle Islamieten zelfmoordterroristen zijn, dat alle Christenen tegen abortus en euthanasie zijn, dat alle vrouwen minderwaardig zijn, dat Duitsers minstens 5 keer per week in overvloed bier drinken en bradwurst eten, dat Amerikanen alleen afhaaleten eten, dat alle Antillianen bolletjesslikkers zijn en zo kan ik nog wel even door gaan.

Tammovic | 26-01-09 | 14:47

@Hammer
Volgens mij zijn het meer mensen met 3 puntjes op hun pols, die lopen te zeiken op de overheid maar ondertussen wel 800 € ontvangen per maand.
De 3 puntjes hebben een goede rede.
Zie Balzakius | 26-01-09 | 14:40

Balzakius | 26-01-09 | 14:47

@Balzakius | 26-01-09 | 14:32: In die kringen is een baby het resultaat van onoplettendheid, trieste zaak is dat.
@Balzakius | 26-01-09 | 14:40: LMAO

Fleauxe | 26-01-09 | 14:47

@Bigi Bana Boy

Dan zal ik dat boek van Dalrymple maar eens lezen. +1 voor jou voor consequent zinnig gereaguur.

ZappaPappa | 26-01-09 | 14:47

@ Balzakius | 26-01-09 | 14:23
Nee, maar ik heb gewoon een hekel aan de trend dat iedereen zich tegenwoordig maar vol laat inkten. Wat dat betreft verlang ik terug naar de tijd van mijn vader, waarin (zoals Zippy ook al aangaf) alleen zeelui en hoeren tatoeages hadden.

ZonderNaam | 26-01-09 | 14:46

'Toch kan ik een 23-jarige slanke blonde Elise met reetgewei makkelijker vergeven dan een 23-jarige Youssef met scheve pet en bontkraag.
En ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben..........
Tyler-Durden | 26-01-09 | 13:27'

Fenomenaal zoals je je gedachten over bontkraagjes in een item over tattoos krijgt, grote klasse.

SheriffSharif | 26-01-09 | 14:45

De introductie van Web 2.0 heeft het publieke debat een enorme impuls gegeven. Waar vroeger slechts stoffige regenten en elitaire experts discussies over belangrijke en minder belangrijke zaken domineerden, is nu eindelijk iedereen in staat om zijn of haar mening te delen met zijn of haar medemens. Niemand kon voorspellen dat dat hetgeen was wat het medialandschap nog miste.

De Speld volgt voor u de vooruitgang van web 2.0 in Nederland. Hierbij enkele hoogtepunten uit de meest recente geschiedenis:
Klompenmeissie:
“ik voel me prima op zijn plaats bij GS. ik ben hogeropgeleid, sta open voor mijn eigen mening en voor die van anderen. ik heb een gezond hollands verstand zonder veel fratsen. ik heb mijn sporen verdiend maatschappelijk en sociaal, ik scheld niet, ik steel niet en ik gebruik geen opwekkende of verdovende middelen om me staande te houden in dit roerige landje.
ik draag mijn steentje bij om dit land fatsoenlijk te houden en om misstanden aan de kaak te stellen.”
images.google.com/imgres?imgurl=http:/...

klompenmeissie | 26-01-09 | 14:44

@ Balzakius
Dat moeten dan zeer vriendelijke menschen zijn zonder poen en zonder titel

Hammer | 26-01-09 | 14:44

Balzakius | 26-01-09 | 14:40
ROTFLOL

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:42

@John Muts
En nu de definitie van een pauper.

Balzakius | 26-01-09 | 14:42

-weggejorist-

ReligionSucks | 26-01-09 | 14:42

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:38
Tuig met geld en een titel, dat is bij mijn weten de enige juiste definitie van elite, toch?

John Muts | 26-01-09 | 14:40

Wat een drama allemaal zeg. Als draagster van een full sleeve voel ik me niet eens aangesproken. Ik ben bezig met mijn 2e studie, heb een bijbaan en een eenmanszaakje en ben een hele brave burgert. Mensen met tattoos hoeven zich hier helemaal niet door aangevallen te voelen. Als je van jezelf weet dat je lekker bezig bent, zoals ik dat zo voel, dan is er toch niets aan de hand? Tattoos zijn er in verschillende klassen, zo heb je de aarsgeweien en de werken met diepte.
Als je een tattoo neemt weet je dat daar negatieve reacties bij komen kijken. Lekker belangrijk, dat weet je van tevoren en daar moet je ook niet moeilijk over gaan doen. Uiteindelijk heb je hem als het goed is toch voor jezelf en zouden dit soort berichten je niet mogen opfokken.

southdakota | 26-01-09 | 14:40

LOL @ Balzakius | 26-01-09 | 14:38
Er schieten me nu een paar te binnen die ik niet ga plempen. Nog maar even werken, da's beter.... ;)

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:39

[email protected] dal | 26-01-09 | 14:16
@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:18: Sommige twijfelen aan hun rebelse trekjes en zetten in de tussentijd een dolfijntje van 1cm2 in hun oksel en zijn zo ook een beetje stoer.
@Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:18: 'Moedur' of 'ik hou van jouw' ze bestaan, geloof me :-)

Fleauxe | 26-01-09 | 14:38

John Muts | 26-01-09 | 14:24
Benno was cool maar natuurlijk wel gewoon een stuk tuig met geld en een titel.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:38

@Jaap de Paap
Vil me..

Balzakius | 26-01-09 | 14:38

Ik ken een Surinamer die GuP op z'n klabanus heeft staan. In erectieve toestand, Groeten uit Paramaribo, dat dan weer wel.

jatochnietdan? | 26-01-09 | 14:37

Balzakius | 26-01-09 | 14:35
En dan met de originele poot van Kouwes eronder... Dat kon nog wel eens geld waard zijn, waardoor je je huid (later) duur kunt verkopen.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:37

Kouwes*

Balzakius | 26-01-09 | 14:35

@Jaap de Paap, Hammer

Al lijkt het me wel weer leuk om "Afhaalgeluk" van P. Kauwes (ND) op m'n bil te hebben.

Balzakius | 26-01-09 | 14:35

Hammer | 26-01-09 | 14:29
Ah, je was me voor. ;)

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:32

@Fleauxe
Eens!, voor de mensen die niet genoeg nemen met een klein voorbeeld, kijk eens baby te huur voor de gein. player.omroep.nl/?aflID=8787703

Balzakius | 26-01-09 | 14:32

van dal | 26-01-09 | 14:27
Prachtig: heb je "2 x nr. 13 met witte rijst" op je schouder staan.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:31

Alleen hoeren en zeelui hebben tatoes.

Zippy | 26-01-09 | 14:31

@ van dal
Ja lullig, staat er 'sambal bai' vereeuwigd op je voorhoofd

Hammer | 26-01-09 | 14:29

@kavinos 13:35
als je ooit eerder een reaguursel van me hebt gelezen, dan weet je dat ik zeker geen allochtoon ben. Maar ik heb zeker geen 'ik wil er bij horen- plaatjes of piercings'.

Brakke Obama | 26-01-09 | 14:29

ach ja, ieder zijn mening toch? ben zelf redelijk bekleurd en niemand die er wat van ziet tijdens kantooruren.. en modegril? eerste was zo'n 18 jr geleden (voordat ik naar de uni ging) en heb onlangs nog een nw laten zetten .. niemand heeft er last van toch...

ed.. | 26-01-09 | 14:29

@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:14: Jij bent hard op weg de Paul Scheffer van dit weblog te worden. Prima weten hoe het allemaal werkt maar geen enkele serieuze maatregel willen nemen. De onderklasse die het leefpatroon van de Tokkies benaderd moet worden opgesloten, verheven en dan pas kun je ze weer vrij laten. Die mensen lijken alles wel kapot te maken. Voorbeeld; 'k sta een paar weken terug bij Bakker Bart, komt er zo'n joggingbroek met 'gauwuh' kettingen binnen. Aan de kinderwagen te zien had de zeug die naast hem waggelde een kindje geworpen. Een jaar of 2-3. Op een gegeven moment willen laten ze dat kind los lopen en hij stoot zijn hoofdje genadeloos hard tegen een open zwaaiende deur. Gillen krijsen, helemaal overstuur. Die ouders die staan er een beetje bij te kijken en doen niets. Dus een mevrouw die naast mij staat zegt "mankeert uw zoontje niets? " Waarop de wandelende stronken vlees doodleuk zeggen "bemoei je met je eighe saecke kutwaif, neem zelf een kind anders of zo. Denk je dat wai nie voor un kint kenne sorregu? Hoer!" En die mentaliteit krijgt steeds meer aandacht. Sinds het succes van de Veerkampjes moeten we voor 'lekker gewoon' blijven doen. Enige vorm van ontwikkeling en beschaving scharen ze onder de noemer 'kapsones' en hoeperdepoep zat op de stoep. Verder gaat het qua ontwikkeling niet. Zoals je merkt komt er niet alleen maar multicultureel getint slecht nieuws uit Amsterdam het is ook nog eens de pest voor elke ontwikkeling van onze eigen soort ook.

Fleauxe | 26-01-09 | 14:28

[email protected] Bana Boy | 26-01-09 | 14:24
SVV forever.

sjaakdeslinksesul | 26-01-09 | 14:28

zo'n chinees letterteken, of een serie ervan.. heel erg in als tattoo, totdat je een chinees tegenkomt die bij het zien van je tattoo niet meer bijkomt van het lachen...

van dal | 26-01-09 | 14:27

Overigens ken ik wel een paar getattoeerde mannen die gratis en voor niks de etters die ambulancebroeders lastig vallen het ziekenhuis intikken... of komen die elkaar dan weer tegen in de ambulance....... enfin, de bedoeling is goed

Hammer | 26-01-09 | 14:26

Worden we nu ineens genuanceerd? Wat een onzin. Als iemand anders eens een tikje kort door de bocht gaat gaan we meteen op zoek naar de uitzonderingen. Die zijn er natuurlijk wel te vinden, maar noem mij eens 1 beschaafd persoon met bijvoorbeeld een tatoo van een willekeurige voetbalclub op de bovenarm.

Jacques Use | 26-01-09 | 14:25

In de jaren 60 was lang haar hebben een teken van je afzetten tegen de gevestigde orde, vervolgens gingen de jongens oorringetjes dragen, de hanekam kwam en ging, waarna allerlei ijzerwaren door de meest vreemde lichaamsdelen een statement werden. De laatste jaren zijn tattoo's in als blijk van individualisatie. Wie herinnert zich dat prachtige plaatje van die knul op pink pop niet, al waren de comments toen niet positief.

Sikkeneur | 26-01-09 | 14:25

En ik gebruik er nog een behoorlijk kromme zin voor ook, waarvoor mijn excuses.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:24

Ben blij dat ik destijds als tiener afgezien heb van die FC Amsterdam tattoo.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:24

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:51
Ies keloel. Tatoos zijn in het westen van oudsher juist ook van de elite geweest. Kijk maar naar Prins Bernhard bijvoorbeeld.

John Muts | 26-01-09 | 14:24

@ZonderNaam
dan is de bevolkingsgroep die ambulancepersoneel doodslaat nóg makkelijker aan te wijzen.. of..

Balzakius | 26-01-09 | 14:23

John Muts | 26-01-09 | 14:21
Nee, dat punt mis ik niet; ik heb het zorgvuldig gelezen en beluisterd. Het is juist wat je 'bijkomstigheid' noemt die de aanmatigende klasse onderscheidt. Hè shit, nu doe ik het zelf ook. ;)

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:23

Eigenlijk zouden alleen zeelui tatoeages mogen hebben

ZonderNaam | 26-01-09 | 14:22

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:17
Je mist het punt. Volgens de statistieken en zelfs volgens linkse politici is een bepaalde bevolkingsgroep vooral verantwoordelijk voor geweld tegen hulpverleners. Meneer de professor ontkent dit glashard en wijst een andere "bevolkingsgroep" als zondebok aan. Dat hij daarbij ook nog eens half Nederland beledigt, is een bijkomstigheid.

John Muts | 26-01-09 | 14:21

Trouwens, Johannes is hét voorbeeld voor Beus.
Ik heb hem een keer gezien met een fles JD in z'n hand schreeuwend naar het publiek, en als klap op de zielige vertoning haalt 'ie z'n jonge heer tevoorschijn. Interactief moment trouwens, iedereen draaide zich met ogen dicht om :)

Balzakius | 26-01-09 | 14:20

Balzakius | 26-01-09 | 14:18
Dat zou inderdaad kunnen, ware het niet dat ik de ene mening net even boeiender vind dan de andere. Op zich vind ik het topic leuk, en vooral de reacties eronder. Maar de mening van zo'n man: nah.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:20

@Jaap de Paap
Zo kan je elk afzonderlijk bericht van Geenstijl als "Boeiend" afdoen.

Balzakius | 26-01-09 | 14:18

Fleauxe | 26-01-09 | 14:14
Dat is inderdaad dan weer hilarisch: met spelfouten.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:18

Fleauxe | 26-01-09 | 14:09
Hehehe, Yes we're all individuals !!!

Mcfan | 26-01-09 | 13:26
Bigi draagt ook graag bruine ribbroeken.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:18

Voor sommige mensen hebben tatoeages een betekenis. Ze hebben daar heel bewust voor gekozen en ze hebben de verhalen "En als je straks tachtig bent, zit 'ie er nog!" al duizend keer gehoord.
En de professor heeft een mening over tatoeages. So what? Daar heeft de man recht op. Alsof een tatoeage daar besmet door raakt. Het is maar een mening, van een man die kennelijk niet van tatoeages houdt. Boeiend.

Jaap de Paap | 26-01-09 | 14:17

@Fleauxe
een vriend van me is een keer op vakantie geweest in mexico waar een "local" een tattoo had van "metalica" Geniaal.

Balzakius | 26-01-09 | 14:16

Fleauxe | 26-01-09 | 14:14 als er "conimex" staat.. achteraf douchen..

van dal | 26-01-09 | 14:16

@kavinos
mag ik je erop attenderen dat dat een bewuste keus is ? Zie discussie

Balzakius | 26-01-09 | 14:15

@ Balzakius | 26-01-09 | 14:10

Mag ik je er ook nog op attenderen dat jij geen tattoo heb

kavinos | 26-01-09 | 14:14

@Balzakius | 26-01-09 | 14:10: Jawel, zo'n voorovergebogen reet met een plaatje erboven is wel leuk. Minder leuk wordt het wanneer er een andere naam dan de jouwe staat of spelfouten in een tatoeage. In dat laatste geval kun je me wegdragen.

Fleauxe | 26-01-09 | 14:14

Soeshi | 26-01-09 | 13:57
Voor jouw standpunt is zeker iets te zeggen en het is inderdaad een zegen dat de heersende klasse lang niet meer dezelfde macht over de werkende klassen heeft als voorheen. Dat spreekt voor zich. Het gaat mij niet eens om tattoo's an sich eigenlijk. Mij stoort het niet echt al moet ik zeggen dat het mij bij vrouwen wel afstoot en zeker zo'n reetgewei of zo'n achterlijke tribal. Maar goed daar gaat het niet om.
Wél denk ik dat het een onderdeel is van een bredere maatschappelijke beweging en daar ben ik minder blij mee. Het lijkt erop alsof de onderklasse cultuur de bovenliggende is geworden en daar kunnen wij elke dag zelf van mee maken wat een succes dat is. Een deel van de verruwing die ik dagelijkd zie schrijf ik toe aan die beweging en voor mij (en Dalrymple) ligt de schuldvraag bij de pamperende linksche gutmensch die dit alles mogelijk heeft gemaakt.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 14:14

@ Balzakius | 26-01-09 | 14:10

Dus doodgaan of een tattoo?
okéééé

kavinos | 26-01-09 | 14:13

Denk niet dat er veel mensen, met of zonder tatoo, ambulancemedewerkers als luie, vervelende ambtenaren zien.
Wél die groep ambtenaren van bv bouw en woningtoezicht die beginnen te zaniken over de kromme spijker in je kozijn.
Of parkeerwachters, allerlei BOA's etc.

gompie | 26-01-09 | 14:13

Briljant stuk echt. Waar heb jij je HBO jounalistiek nou weer voltooid?

George the Bush | 26-01-09 | 14:12

Ach, wordt varkensvlees niet al jaren gestempeld ?

priveptt | 26-01-09 | 14:11

@kavinos
dat heeft met uithoudingsvermogen te maken. zie je eigen tekst.

Balzakius | 26-01-09 | 14:10

Tattoos zijn voor havenarbeiders en andere hardwerkende gasten. Overigens valt ambulancepersoneel daar ook onder, dit zeer in tegenstelling tot dhr. prof. De Beus en andersoortig zakkenvullend tuig. Ook hier trouwens tattoos, eigen bedrijf en meerdere keren modaal, dus De Beus, let op je tellen, we zitten op je hielen

Hammer | 26-01-09 | 14:10

@Fleauxe
in diverse posities staan ze ook niet leuk.. in vergelijking met lingerie dan

Balzakius | 26-01-09 | 14:10

@ Balzakius | 26-01-09 | 14:02

Wat heeft dat met tattoo's te maken?

kavinos | 26-01-09 | 14:09

Spreekbeurt kan ook.

Fleauxe | 26-01-09 | 14:09

diametraal tegenovergestelde ? leer praten..

Balzakius | 26-01-09 | 14:09

Deze man draaft uiteraard door, hij heeft echter wel een punt wanneer hij stelt dat mensen die een tatoeage nemen doorgaans paupers zijn. Van die 'individuen' die om los van de massa te komen een tattoo nemen waar de half onzeker Nederland al mee rondloopt. PS: Een tatoeage op de onderrug staat wel leuk in diverse posities, maar dat is dan ook alles.
-
Tot zover mijn sprekkbeurt.

Fleauxe | 26-01-09 | 14:09

Ambulance personeel is het uiterste diametraal tegenovergestelde van een ambtenaar.

Crak-ho | 26-01-09 | 14:06

Zo dan loop ik jaren achter. Ik ga meteen dit weekend beginnen, om de schade een beetje in te halen ga ik wel bij een ziekenhuis staan. Daar lopen er genoeg.

dikkegek | 26-01-09 | 14:02

Pissen door een buis, en je lichaam vol slangen, een kale kop, zonder benen en niet vragen om euthanasie dat straalt uithoudingsvermogen uit.

Balzakius | 26-01-09 | 14:02

En al die mooie koeltoeren in Afrika dan? En de papoeas? Die doen daar toch ook aan? Of moeten we van meneer de Beus bij onze Tato soms OOK een peniskoker dragen????? Is het dan pas goed ofzo.

echt_links | 26-01-09 | 14:02

Walgelijk, wat een klootzak.
Tijd voor een ouderwets neqsch*t.
Ik weet nog goed dat ik met mijn getatoeëerde broertje bij een verkeersongeval te hulp schoot en dat het ambulance personeel ons dankbaar was voor de gegeven hulp.
Ik hoop dat de Beus een ongeluk krijgt en wordt geholpen door een getatoeëerde ambulance broeder...

da wizard | 26-01-09 | 14:01

Mcfan | 26-01-09 | 13:26
Gelukkig voor hem dat de Hell's Angels plakplaatjes gebruiken. En professoren lopen allemaal met een bruine ribcord broek met een oranje trui. En roken uit een pijp.

Sorry McFan, ik klikte per abuis op het niet oké tekentje.

Gedeeltelijk met je eens. Roken uit pijp moet denk ik zijn roken uit gulp vanwege zelfverheerlijking voor de spiegel.

stemvee | 26-01-09 | 14:01

@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:51

Jij onderscheid je van de rest van de wereld?
hoe dan ?
Wij als in tattoo dragers willen ons niet zozeer onderscheiden wij vinden het gewoon mooi en het straalt iets van uithoudingsvermogen uit

kavinos | 26-01-09 | 14:01

Leuk dat plaatje van Johannes de Boom d'r bij.. Is inderdaad een gevaarlijke man in z'n rolstoel!

Henkie de Vriesch | 26-01-09 | 14:00

Hoe zit het nu eigenlijk met die subsidiespons 'Stichting Folkloristisch Danstheater'? Volgens mij is dat een mantelorganisatie van het 'establishment' om andere meningen te vervolgen en censuur te plegen. Wie zitten daar achter? De Beus ook soms?

Johan de Witt | 26-01-09 | 13:58

het dragen van tatoeages wordt gezien als een cultuur, "Wij tatoeage-dragers(..)"
zeur dan ook niet dat je in hokjes geplaatst word..

Balzakius | 26-01-09 | 13:58

Ik voel mij gediescriemeerd!!!!
Rene Danen dien eens een aanklacht voor mij in of tel ik niet mee omdat mijn huid wit was?

Haarkopje | 26-01-09 | 13:57

Nee natuurlijk zijn niet ALLE mensen met een tattoo tokkies. Niet ALLE finnen zijn crimineel, en niet ALLE werklozen lui. Maar er is een zekere oververtegenwoordiging van pauperts onder tattoodragerts; kijk in de zomer maar wat er op straat of strand rondloopt en huiver.

Aardappeleter | 26-01-09 | 13:57

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:51
Ik snap je punt, en ik zou naar alle waarschijnlijkheid geen tattoo hebben laten zetten als we in eerdere tijden hadden geleefd. Feit is dat in deze moderne tijd sociale kastes en regels zijn vervaagd of zelfs zijn verdwenen. Hierdoor kunnen mensen doen wat ze willen, en misschien is het daarmee inderdaad de 'lowlife' cultuur die bepaald wat 'hot' is. Ik heb liever dat het zo bepaald word, dan door een sociale cirkel aan de top.

Soeshi | 26-01-09 | 13:57

Jeetjemekreetje, wat een merkwaardige en laakbare generalisaties weer... Het is juist heel smaakvol een mooie sticker.

Marcus Porcius Cato | 26-01-09 | 13:55

@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:44
Het verdwijnen van de klassenmaatschappij is een gevolg van de welvaart. Door het onstaan van een grote en dominante middenklasse was het minder noodzakelijk naar boven te likken -en naar beneden te trappen. Het klinkt als managementgoeroegelul maar volgens mij is het voornamelijk belangrijk dat je doet waar je goed in bent (en laat wat je niet kunt). In de leerfabrieken die de afgelopen decennia zijn onstaan, ligt de nadruk op het behalen van een middelmatig niveau; iedereen moét de middellijn benaderen. Het VMBO is welhaast de epitome van deze aanpak. Maar wat is er mis met een zogeheten putjesschepper? Of een bankwerker?
De school van Prem.... pffffff. Verheffing der middelmaat!

J.N. de Kabelpen | 26-01-09 | 13:55

Ik vraag me toch af waar deze beste man dit op basseert.

shaaque | 26-01-09 | 13:55

Gelukkig zijn er geen ambtenaren met tattoos..... toch?

Badeendje | 26-01-09 | 13:54

@buurvanurk | 26-01-09 | 13:45
Tot een paar jaar terug waren alle hulpverleners nog gewoon ambtenaren. Maar ja marktwerking enzo he! En die boeren maken echt geen verschil. Als je werkt voor de algemene zaak of dat nou polisie, ziekenhuis, energiebedrijf of stadhuis is maakt ze geen zak uit. En ja boek van Dalrymple is een eyeopener voor iedereen. Hard aanpakken al die rotzooitrappers of ze nu allochtoon of autochtoon zijn.

Potential Buddha | 26-01-09 | 13:54

*Voorstel doet om 'getatoeëerde' als synoniem voor 'Fin' te gaan gebruiken*

JosVerbeek | 26-01-09 | 13:54

En hoe zit het met getatoeëerde ambtenaren? Een zielige vergeten groep?

jatochnietdan? | 26-01-09 | 13:53

Ik heb uit betrouwbare brond vernomen dat Jos de Beus zelf enkele tattoo's heeft waaronder een schietschijf rond zijn anus.

grote regelneger | 26-01-09 | 13:52

Toch enigzins typisch. Is eindelijk het grote PvdA-doel bereikt, De Gewone Man mag sinds een jaar of 30, 40 ook meedelen in de welvaart, verklaart deze PvdA-hotemetoot dat we niet deugen. Erger nog, men importeert een nieuwe partij paupers om het hele proces nog eens over te kunnen doen.

Karel Martel | 26-01-09 | 13:52

Ai da's waar bijna vergeten. *rent naar buiten met klauwhamer opzoek naar een ambulance oid*

Beda | 26-01-09 | 13:52

Soeshi | 26-01-09 | 13:48
Tattoo's zijn van oudsher de symbolen van de onderklasse en de outcasts, ik noem bikers, zeelui en criminelen. Dat nu grote groepen van de bevolking er toe zijn overgegaan maakt ze nog geen Tokkie's, noch minderwaardige of verachtelijke mensen maar feit blijft dat het een uiting van lowlife cultuur blijft en als zodanig iets zegt over wat er in bredere zin met de maatschappij aan de hand is.

Lees Dalrymple, die kan het beter uitleggen dan ik.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:51

@ panadol | 26-01-09 | 13:50

Wat voor werk doe je zelf ?
administratief medewerk(st)er ?

kavinos | 26-01-09 | 13:51

@kavinos. 5 jaar in een keuken! harde kern! als dat geen stoere tattoos opgeleverd heeft..

panadol | 26-01-09 | 13:50

helemaal waar. net in tram 12 werd ook weer een hoofddoe.. eh.. vrouw met tattoo gearresteerd

keauningh | 26-01-09 | 13:50

Soeshi | 26-01-09 | 13:48
Ja grappig he? Blijkbaar is het cliche van de reaguurder als bange grijze kantoormuis toch meer op waarheid gestoeld dan we dachten.

John Muts | 26-01-09 | 13:50

Tjee, van een plaatje kun je aflezen hoe iemand in elkaar steek..
apart..
verhitte discussies over een stukje "kunst". (tussen qoutes voor de anti inkters)
Nog ff en je wordt vervolgt omdat je een schilderij in huis hebt hangen..
Maak je niet druk over de mening van de ene of de andere zolang het bij een persoonlijke mening blijft..
Boeie, net als er niemand is die ook maar een f.. ck onm jouw mening geeft..
(Of idd om de mijne..)
NEXT!

Quizmaster | 26-01-09 | 13:49

Ik kijk dan ook geregeld naar de nieuwe gruwelijke acties erie Miami Ink

Thril seeking.... pffff

Leaque of Morons | 26-01-09 | 13:48

@ mijn opa | 26-01-09 | 13:44
ik ook van jou

@ Terroripo | 26-01-09 | 13:43
Nogmaals helemaal mee eens.
Heb zelf ook een kantoor baantje
maar daarvoor 5 jaar in de keuken staan bikkelen

kavinos | 26-01-09 | 13:48

Waarom ben je minder als je een tattoo hebt?
De meeste mensen hier zijn schapen met oogkleppen, die mensen die buiten de kudde lopen terugfluiten met standaard retoriek.
Ik heb ook een tattoo, ben er hartstikke blij mee, ben ik daarom slechter als persoon?
Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen die van SM houden sadisten zijn, wat een stel kortzichtige lui hier.

Soeshi | 26-01-09 | 13:48

Ondanks twee beschaafde tatoeages (souvenir van een lange pubertijd) heb ik nog nooit een ambtenaar aangevallen. Ik fantaseer er wel veel over. Telt dat ook?

Troelstra2.0 | 26-01-09 | 13:47

tattoos -1

daskapitalist | 26-01-09 | 13:46

Karel Martel | 26-01-09 | 13:43
De Beus heeft geen enkele invloed meer binnen de PvdA juist vanwege zijn opvattingen over de multiculturele samenleving.

sjaakdeslinksesul | 26-01-09 | 13:45

Wat een onzin-statement. Is er iemand die ambulance-personeel ziet als ambtenaren?

buurvanurk | 26-01-09 | 13:45

Dat de beste man zich zo laatdunkend uitlaat over een wereldwijd verspreidde eeuwenoude kunstvorm,is ondermijnend voor de multiculturele samenleving.
/PvdA mode off

Andy Botwin | 26-01-09 | 13:44

@waskuip-admiraal
ik las even dat je wild-stemmen had geschreven, lijkt me ook wel een leuk iets

HitchHiker | 26-01-09 | 13:44

@kavinos | 26-01-09 | 13:30: pauper.

mijn opa | 26-01-09 | 13:44

J.N. de Kabelpen | 26-01-09 | 13:38
Nee dat denk ik zelf overigens ook niet. Wél denk ik dat het goed is om altijd te trachten jezelf (en je kinderen) te stimuleren om hoger op de maatschappelijke ladder te komen en om jezelf ook anderzins te ontwikkelen.
Wat tegenwoordig de norm lijkt is op hele andere manieren hoger op te komen, je weet wel die hele "get rich or die trying" cultuur. Ik denk dat we het kind met het badwater hebben weggegooid in de jaren 70.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:44

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:35
Eensch, maar volgens mij geen enkele reden om de vroegere doelgroep (Jan met de Pet) zo door de stront te halen. Nogal ontluisterend dit, hoewel ik wel mijn vermoedens had. Verklaart ook gelijk de politieke koers van de PvdA. Men heeft ons niet meer nodig om de politieke agenda uit te voeren.

Karel Martel | 26-01-09 | 13:43

*iets mompelt over mensen als prins Bernhard*

ODapperDapper | 26-01-09 | 13:43

Ach, 'professor'; de man is politicoloog, dus waar lullen we over?

Hetze Haatstra | 26-01-09 | 13:43

@ Kavinos,

ja toch, lutsers haha. Heb zelf ook een kantoorbaan en een hardwerkende pa als bouwvakker met 30 kleurplaatjes, maar beetje jammer van die hokjesdenkers.

Mensen als mijn pa zijn wel de lui die in de jaren 80 60% Inkomstenbelasting betaaalden. En geen 9-5 mentaliteit hebben.

Raar dat het anno 2009 nog steeds taboe is.
Nou ja , dan blijf ik bij mijn standpunt dat het voor bikkels en harde werkers is!

Terroripo | 26-01-09 | 13:43

Kent iemand een ambtenarengrap over ambulancepersoneel? Die associatie had ik nl. nog niet gemaakt. Then again, ik heb ook geen tattoo.

Otis B. Driftwood | 26-01-09 | 13:43

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:40
85% of 95%?

sjaakdeslinksesul | 26-01-09 | 13:42

Precies zoals we dit weekend in Uden hebben gezien... getatoeëerde hollanders die ambulancebroeders molesteren.... echte nederlandse prachtwijkexemplaren ... getatoeëerde brulapen die nog nooit echt gewerkt hebben en Nederland heel klein willen houden want alles wat buiten hun buurt gebeurd bestaat niet.

Potential Buddha | 26-01-09 | 13:42

Waar zegt /schrijft de Beus dat dan?

Quizmaster | 26-01-09 | 13:42

@ Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:40

En wat maakt jou anders dan die 85 % van de wereld bevolking dan ?

kavinos | 26-01-09 | 13:41

@ Terroripo | 26-01-09 | 13:39

Precies!
maar zoals hier al blijkt is dat meerendeel van de reaguurders toch wel bang zijn voor een prikkie

kavinos | 26-01-09 | 13:41

eh... volgend bericht???

SchlaffeWaffetheGoth | 26-01-09 | 13:40

1 pot nat. Mensen met tattoo's hebben vast ook wel ergens een bontkraagje liggen

ilse | 26-01-09 | 13:40

+1 voor de foto!

Sjokkie | 26-01-09 | 13:40

kavinos | 26-01-09 | 13:30
Wat mij betreft bestaat 85% van de maatschappij uit kansloos kuddevolk ipv 1/7.
Optimist.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:40

Tattoos zijn een modegril, het volgen van grillen wijst meestal niet op een hoog IQ. Maar dat is natuurlijk een linksch vooroordeel. Bovendien is het een leuke beeldspraak van de professorT maar een beetje achterhaald door de tijd. Stoffige metaforiek is dan ook het enige wat de professort verweten kan worden.

Francois Villon | 26-01-09 | 13:40

Ik ben Tattoo loos, jeetje wat ben ik saai, hoor ik weer nergens bij. Ik kan mezelf natuurlijk wel even een blauwe plek slaan, voor het erbij horen gevoel.

* gaat hamer zoeken *

Tattoo's zijn voor bikkels en harde werker die NL groot gemaakt hebben.

Niet voor dat gezever uit Den Haag.

www.hokjesdenkers.nl

Terroripo | 26-01-09 | 13:39

@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:35
Dalrymple heeft dat mooi beschreven ja. Voor wie geinteresseerd is:
"Leven aan de onderkant" - Theodore Dalrymple
Hij laat trouwens ook zien dat ambtenaren inderdaad vaak falen, omdat ze geinfecteerd zijn met de gedachte dat actie ondernemen toch niet helpt.

BigFoot | 26-01-09 | 13:39

@Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:35
De elitecultuur is niet zaligmakend en valt zeker niet te preferen boven de zogenmaamde adoratie van de volksmens (waar echter geen sprake van is).

J.N. de Kabelpen | 26-01-09 | 13:38

@ small_town_dude | 26-01-09 | 13:35

Idd vmbo , mbo Niv 4 Hoezo?
Maak je zelf nooit een foutje?
en jij hebt zeker een scheefpetje en een bontkraagje

kavinos | 26-01-09 | 13:38

Professor is tegenwoordig ook een titel die je bij een pakje boter krijgt volgens mij.

random gast | 26-01-09 | 13:38

tatoos zijn ook voor paupers, hoeren en kampers
hij dus best weleens gelijk kunnen hebben

BigFoot | 26-01-09 | 13:36

Argument: door jarenlang preken thuis van je familie van je imam te horen, waarin de Nederlandse samenleving als zondig, slecht, immoreel en gevaarlijk wordt beschouwd, ontwikkel je een bekrompen soort haat-liefde relatie met diezelfde samenleving. Je wilt er van de ene kant graag bijhoren, maar je hebt er tegelijkertijd ook een ingeprente afkeer van. Daarom noem je de Nederlandse meisjes hoeren en ga je stelen omdat je wel geld wilt hebben, maar weinig scrupules hebt met de Nederlanders van wie je het steelt.
Is dat een erg vreemde verklaring voor het gedrag van sommige Masrokkaanse jongeren? Ik denk van niet.
Het is overigens hetzelfde argument dat Jos de Beus hanteert voor de wijze waarop jarenlang een beeld geschetst is van ambtenaren als luie, falende, incompetente wezens.

sjaakdeslinksesul | 26-01-09 | 13:36

@kavinos | 26-01-09 | 13:30
Betekend met een d, EN een tattoo! Da's precies de klasse die de professor bedoelt. VMBO zeker?

small_town_dude | 26-01-09 | 13:35

Dikke vette STRONT, De Beus. Ambulancebroeders en ziekenhusipersoneel vallen niet onder de ambtenarij en zeker niet in de gedachten van het Nederlandse volk. Wij denken bij het woord ambtenaren aan kantoorrukkers die al moe zijn als een lade open trekken. Ook het plakken van tatoeages op tokkies geuigt van een bullshitfactor, aangezien tegenwoordig jan-en-alleman met zo'n plaatje rondkart. Op riffers na en laat dat nu juist over het algemeen de klasse zijn die ambulancebroeders bedreigt.

J.N. de Kabelpen | 26-01-09 | 13:35

@ Brakke Obama | 26-01-09 | 13:33

Jij bent zeker zo'n bontkraag dragend jointjes rokende allochtoon?

kavinos | 26-01-09 | 13:35

Zoals Dalrymple stelt is er wel iets fundamenteels veranderd in de maatschappij sinds de jaren 60. Waar eerst de cultuur van de elite maatgevend was, is dat nu de cultuur van de onderklasse. Vroeger keken mensen doorgaans op tegen diegene die hoger op maatschappelijke ladder stonden en probeerden zij uit alle macht de manieren en cultuur van die klasse over te nemen, tegenwoordig is het andersom. Ik vind dat typisch een kwalijke uitwas van het linksche gelijkheidsdenken uit de jaren 60.

Dalrymple gaf een mooi, weliswaar Engels, voorbeeld. Waar winkeliersdochter Thatcher zichzelf een uitermate stijf imago aanmat, met het bijbehorende accent, deed Tony Blair, die naar verluidt wel uit een tamelijk bevoorrecht millieu kwam, zijn uiterste best de getapte volkse jongen te zijn. Dalrymple gaf een aantal voorbeelden van dat gedrag die ik hier niet zal herhalen maar imho heeft hij wel gelijk.

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:35

"Getatoeëerde klasse" moet in dit land het geld te verdienen. Van de belasting daarover worden professoren, politici, ambtenaren en werknemers uit de multiculti-protestindustrie betaald. Getatoeëerde klasse heeft geen zin in eindeloos gezever als de door haar betaalde "witte boorden" niet presteren en alleen maar lopen te verbieden en te treiteren, delen dan liever een paar tikken uit. Is coeltoer! Moet je ook respect voor hebben.

In een land waar de machthebbers - of beter gezegd machtsmisbruikers - de boel op alle mogelijk manieren lopen te verneuken en de hypocrisie er aan alle kanten afdruipt, waar niets met open vizier bespreekbaar is, moet je niet verbaasd zijn, als de mores een beetje verwilderen.

SOD | 26-01-09 | 13:34

Tattoos bijven zielig, net als piercings. Dragers denken iets uit te dragen, maar hebben hier zelfverminking voor nodig. Hoe zelfstandig ben je dan, meeloper?

Brakke Obama | 26-01-09 | 13:33

@mezelf | 13:31
anno 2009 is

Karel Martel | 26-01-09 | 13:32

Heb ooit eens staan praten met een neuroloog, het gesprek kwam op tattoos en hij vertelde me dat hij een full japans body suit had en liet mij daar gedeelten van zien, verder redde de man regelmatig levens.
Over de "getatoeeerde klasse" gesproken !!

imp.caes.avg. | 26-01-09 | 13:31

Dus dit is de mening van iemand die medeverantwoordelijk is voor de multiculturele puinhoop die NL anno 2009. home.medewerker.uva.nl/j.w.debeus/
Dat voorspelt nog wat voor de toekomst.

Karel Martel | 26-01-09 | 13:31

gedegenereerde aristocraten

Robert Irving III | 26-01-09 | 13:24

ja, echt heel kudt. nu moet ik werken voor mijn geld. mijn voorouders lieten dat gewoon doen...

ODapperDapper | 26-01-09 | 13:30

@ Requiescat in pace | 26-01-09 | 13:16

Zelf zeker nog geen tattoo , omdat meneer bang is voor de pijn die het eventueel gaat doen ?
Alsjeblieft zeg. Tattoo's zijn momenteel een hot item dus dat betekend dat 1/7 van de wereld een loser is en jij niet ?
Heb zelf een ''Backpiece'' en ben er erg blij mee :)

kavinos | 26-01-09 | 13:30

Het OM gaat deze man nu natuurlijk vervolgen wegens discriminatie en aanzetten tot haat. Toch?

John McClane | 26-01-09 | 13:29

In Tyler's woordenboek staat iets over ambtenaren:


Mensen met een baan die het niet redden in de echte wereld en niet kunnen aantonen dat ze in aanmerking komen voor het WNK.

Tyler-Durden | 26-01-09 | 13:29

@ Tyler-Durden | 26-01-09 | 13:27
Agree. En haar zusje eauk, met haar plaatje in haar lies.

Multiflauwekulti | 26-01-09 | 13:28

@ Joris tot 4 maal toen Movable Type
Er deed zich een probleem voor
Geen entry_id ..

00000111000111001111 | 26-01-09 | 13:28

Hee, hij heeft gelijk! Ik heb voor een dikke 1000 eurie aan tattoos op mijn trotse Haagse lijer en ik spuug inderdaad op ambtenaren zoals hij. Aan de andere kant ben ik dan wel weer doctorandus en verdien ik een paar keer modaal. Ik zou dus maar uitkijken, De Beus, die getatoeerde klasse waar je zo bang voor bent is groter dan je denkt. En tatoeages gebruiken om de Untermensch aan te duiden, dat heeft een beetje enge connotaties. Iets met Joden of zo. Dat vinden je subsidieverstrekkende politiek correcte vriendjes vast niet leuk. Maar goed, mijn zeevarende opa had vier woorden over voor mannen zonder tattoos: bang voor een prikkie. Veel plezier in je stoffige kamertje, angstige truiendrager.

John Muts | 26-01-09 | 13:28

deze prof bedoelt denk ik rifbewoners met tatoo

pleistertje | 26-01-09 | 13:28

Downplayen is ook een vak, professorT. Noem het criminele beestje nou gewoon eens bij de naam, daar ga je toch niet dood van?

JosVerbeek | 26-01-09 | 13:27

@ _ILT_ | 26-01-09 | 13:23
Dank u. Ik vroeg me al af... op wie moet ik me botvieren. Ik raak he-le-maal in de war van die Stockton... met z'n gelul over "ambulancepersoneel = ambtenaar". Ik schrok al.

Multiflauwekulti | 26-01-09 | 13:27

Toch kan ik een 23-jarige slanke blonde Elise met reetgewei makkelijker vergeven dan een 23-jarige Youssef met scheve pet en bontkraag.


En ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben..........

Tyler-Durden | 26-01-09 | 13:27

hmm heb ik net samen met mevr.00000111000111001111 een lief Tux Angel laten zetten ( en zij devil) dus nu gaan wij ook Abtenaren meppen? ok.. dan hoop ik niet dat de ambtenaar van de Burgelijke stand die ons gaat trouwen dit weet..
Anders gaat hij weigeren

00000111000111001111 | 26-01-09 | 13:26

Gelukkig voor hem dat de Hell's Angels plakplaatjes gebruiken. En professoren lopen allemaal met een bruine ribcord broek met een oranje trui. En roken uit een pijp.

Mcfan | 26-01-09 | 13:26

De moderne mens die zich tatoeëert, is een misdadiger of een dégeneré. in sommige gevangenissen is tachtig procent van de geïnterneerden in het bezit van een tatoeage. getatoeëerden die niet gevangen zitten, zijn latente misdadigers of gedegenereerde aristocraten. Sterft een getatoeëerde in vrijheid, dan heeft hij het geluk te sterven nog voordat hij een moord kon plegen.

Robert Irving III | 26-01-09 | 13:24

Met ambtenaren bedoelen we natuurlijk vooral mensen met een totaal nutteloze en zelfs destructieve baan. Ambulancepersoneel, leraren en vuilnisophaalpersoneel zijn slechts werknemers bij een staatsmonopolist en dus niet inherent ambtenaar. Een gemeente-ambtenaar daarentegen is wel geheel nutteloos en dient beschimpt te worden.

_ILT_ | 26-01-09 | 13:23


Een grachtengordellul met"plaatjes' iek.

bijtieakumaai | 26-01-09 | 13:23

Iets met Koos Spee...

sjaakdeslinksesul | 26-01-09 | 13:23

Zeg... zwitsal-Schlaffe-en-nog-wat... zit je wel bij het juiste topic. Dit gaat over ambtenaren en tatoe-tatoe. Dat laatste in verband met ambulances enzo.
-
Ik heb trouwens nooit geweten dat die ambulance-jongens (en meisjes, sorry meisjes!) ambtenaren waren. Ik zal Henk vragen of ook hij van jullie af wil blijven. Voorts zou ik de door de door De Beus omschreven groep willen beperken tot "Tokkie-achtigen-met-of-zonder-tatoeages" of "vogelvrije-lastpakken-der-maatschappij". Van hulpverlenerTs blijf je namelijk af met je klauwtjes, wat voor kleur die klauwtjes ook hebben.

Multiflauwekulti | 26-01-09 | 13:22

Iets met hokjes en denken in laatsgenoemde.

Ze German | 26-01-09 | 13:22

Wat dacht je van copyright Dalrymple, Stockton ?

Bigi Bana Boy | 26-01-09 | 13:21

Tattoo's zijn vies, allochtoontjes zijn lief!

Fission Mailed | 26-01-09 | 13:21

wat een beetje inkt onder je huid niet allemaal kan veroorzaken...

Schoemie | 26-01-09 | 13:21

Als je het met het verkopen van zulke onzin tot professor weet te schoppen,is er wel meer mis met Nederland.Kom uit je ivoren toren en kijk om je heen,lul!

Andy Botwin | 26-01-09 | 13:21

Het gaat niet alleen om het hebben van een tattoo, maar ook om het tevens dragen van één of meer gouden oorringen.

Yoman | 26-01-09 | 13:21

Vandaar... Nederlanders zijn namelijk ook het meest en zwaarst getatoeeerde volk ter wereld.
En ik maar denken dat sommige rifbewoners af en toe crimineel zouden zijn, maar al die tijd waren het onze getatoeeerde medemensen...

ODapperDapper | 26-01-09 | 13:20

bernhard zeker met zijn bloedgroep onder zijn oksel

Der Icebear | 26-01-09 | 13:19

Schrijf er een boek over.

knackebrod | 26-01-09 | 13:18

Opnieuw de tokkiemythe. Het stokpaardje van de grachtengordel. Een groep slechtverdienede, laagopgeleide, teleurgestelde burgers die zich maar te buiten blijft gaan aan reaguren, wilders-stemmen, xenofobie en nu dus ook aan tattoo's en ambulancebroeders meppen. Jos de Beus, u is een verkokerde Amsterdamse groepsdenker. Saai.

waskuip-admiraal | 26-01-09 | 13:18

Ik heb geen tatoeages, maar kijk wel eens naar Miami Ink. Ben ik nu ook gedoemd?

SODEP | 26-01-09 | 13:18

ha, die meneer de Beus ken ik!
die heb ik nog geholpen met zijn computer vorige week!

*nogal offtopic*

Heer Ho tot Ek | 26-01-09 | 13:17

*pakt hete naald om op de valreep nog ergens bij te horen...

TikkieTerugJaap! | 26-01-09 | 13:16

Daarom gaat NL naar de kloten!

drs. Hunebed | 26-01-09 | 13:16

Tattoos zijn ook voor losers, dus dat verbaast me niks.

Requiescat in pace | 26-01-09 | 13:16

ik hou het maar gewoon bij guitar hero :D

SchlaffeWaffetheGoth | 26-01-09 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken