Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

YES WE'RE OPEN. Spoeddebat Koopzondag

zondagopen.jpgJoepie! Alweer een spoeddebat. Op verzoek van D66 gaat de Tweede Kamer live soebatten over het wijzigen van de Winkeltijdenwet. Gisteren boekte Kereltje Pechtold al een eclatante zege met het afschaffen van het smadelijke verbod op godslastering, vandaag gaan we eens kijken of we de ChristenUnie en overige polio aficionados uut de bible belt nog een loer kunnen draaien. Eerder deze week werd al bekend dat een eventuele 'Ruk naar 1950' onze economie giga aan gort helpt, en 20.000 banen gaat kosten en dat we nooooit meer dit soort beelden gaan zien op de Dag des Uitslapens. En dat zou heel jammer zijn, want [audio instart:] Iedereen is van de zondag, en de zondag is van iedereen. Koffie & cocosmacronen paraat. We gaan weer rechtstreeks over naar Den Haag met de LIVESTREAM.

Reaguursels

Inloggen

Kerk en Staat gescheiden, ja,ja.... in welk land?

css.... | 23-01-09 | 00:43

Als ik op zondag boodschapjes wil halen, dan wil ik op zondag boodschapjes halen. Maar die kut grefo's verpesten het weer voor de Nederlander die door de weeks en op zaterdag geen tijd heeft om boodschappen te doen. Ik heb op school altijd gehoord dat kerk en staat gescheiden zijn in Nederland, nou, laat de openingstijden op zondag en de invulling daarvan dan lekker over aan de winkeliers! Niet iedereen gelooft in de zondagrust, dus de mensen die er niets mee te maken willen hebben kunnen dan mooi op zondag boodschappen gaan halen.

smalltown_cynic | 22-01-09 | 09:18

Het worden rare tijden.... koopzondagen worden afgeschaft, scheiding tussen kerk en staat schijnen niet zo nauw genomen te hoeven worden (zeggen ze bij het CDA), Wilders is staatsgevaarlijk en de vrijheid van meningsuiting is in gevaar. Wat vindt onze VVD-Cindy ' www.cindyschneider.nl ' ervan?

Ik zeg: Sorry, Nederland 'is closed'.

francoise smokeglass | 21-01-09 | 22:02

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 21-01-09 | 21:26

Ik ga vast op zoek naar een jaren 50 pak, die ga ik nodig hebben binnenkort met deze christenregering.

kingKnossos | 21-01-09 | 20:43

Het CDA koopt op deze manier een onderzoek naar de Irak oorlog af. CU was daar voor. Nu vast niet meer. Lekker zoethoudertje ten koste van het volk.

mail cheauvinist pic | 21-01-09 | 19:08

Je dacht toch niet dat ik aan die hype mee ging doen?

TerryIslay | 21-01-09 | 17:41

Kudo's voor Pechtold. Zo zit je bij Wouter en zo zit je bij Alexander. En de PvdA maar denken wat ze in f*cksnaam fout doen al die tijd.

MysteryQuest | 21-01-09 | 17:25

Wel godverdomme, wanneer moet ik als 60-urige werkweek bikkel mijn inkopen dan doen?

Ik eis dat alle kerken op zondag dicht gaan!!!

mail cheauvinist pic | 21-01-09 | 16:48

Belachelijk dat zo'n miezerig partijtje als CU zo'n invloed kan hebben op het beleid.
Lang leve de nepdemocratie!

Burgerlul | 21-01-09 | 15:11

YES WEEKEND!, was m.i. leukere kop geweest...

jullie ook hier? | 21-01-09 | 15:00

@dolffie | 21-01-09 | 14:38
Laat de winkels gewoon zelf kiezen. Als er niet genoeg klanten komen blijven ze vanzelf dicht, en anders gaan ze open.

Nyg | 21-01-09 | 14:53

Over wat voor winkels hebben wij het die open moeten? Ik denk dat het beter is om afspraken te maken met ondernemers. Waarom elke zondag elke bouwmarkt open als zij onderling afspreken dat er elke zondag gewoon een open is. Scheelt in de kosten en het verhoogt de omzet.

Doe dat ook met supermarkten en dranken winkels. Waarom in een stad driehonder mensen achter een kassa zetten terwijl er slechts werk is voor 10.
Voordeel voor de consument. Je komt een keer in een andere winkel dan de AH.

Gaat het om de mens te plezieren en te funshoppen doe dan dicht die winkels. Er zijn veel meer dingen te doen dan nutteloos door een winkelstraat te lopen, bijvoorbeeld je huiswerk maken tenzij je in alkmaar op een vmbo school zit.

Daarnaast als de winkels open zijn ben ik ook voorstander dat ik zondag mijn paspoort en rijbewijs kan verlengen. (Het liefst in een plaats waar ik op dat moment aanwezig ben.) Alles is van de nu levende mense met sofinummer staat toch ergens centraal op een computer.

In belgie is een goede regel. Als je sigaretten verkoopt mag je langer openblijven.
De regering daar begrijpt het hoe je belasting moet binnenhalen.

dolffie | 21-01-09 | 14:38

-weggejorist-

Moozart | 21-01-09 | 14:14

Foxy | 21-01-09 | 14:00

Ja, en gewoon op zondag ook.

Heil Satan | 21-01-09 | 14:10

scheiding kerk en staat anyone?

winkels open van 08.00 tot 22.00 is beterrrrr trouwens...

Foxy | 21-01-09 | 14:00

Jep, die 25% gristenhonden bepalen de agenda en jawel van der Hoeven gaat gewoon door met het schofferen van ondernemend Nederland, de koopzondagen gaan aan banden.

faz | 21-01-09 | 13:39

Superior Bastard | 21-01-09 | 11:08
HAHAHA!!

*staande opvatie*

in het sop | 21-01-09 | 13:39

D66 is goed bezig, die bereiken tenminste iets. En die staan echt voor vrijheid in tegenstelling tot de PVV.

Hondenmoller | 21-01-09 | 13:29

Het erge is dat slechts een kwart van Nederland als Grrristelijk te boek staat en dat dus driekwart van de burgers zich niet herkent in dit voorstel.

Het wordt dus door een stel theocraten door de strot van de meerderheid geduwd.

Dahaag koopzondag, het was zo fijn met je.

number one | 21-01-09 | 13:28

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 21-01-09 | 13:25

Nyg | 21-01-09 | 13:09

Ja okee :) Maar de vraag is wel of ik nou constant lastig wil worden gevallen door die reli-idioten. Ik hou me liever bezig met datgene wat ik het belangrijkst vind, namelijk mezelf.

Wat me wel tegenstaat is dat zo'n groepje betweters wil gaan bepalen hoe ik moet leven.

Heil Satan | 21-01-09 | 13:20

Doen ze (CDA, CU en PvdA) hun uiterste best om in de 2e kamer te worden gekozen om het volk te vertegenwoordigen, maar dan zijn ze er gewoon niet. Moet jij eens bij je baas flikken. Zou van der Hoeven daarom zo zijn geprikkeld in dit debat.

double punch | 21-01-09 | 13:19

Heil Satan | 21-01-09 | 13:06
Enige reden om het 'satanskerk' te noemen is dan ook om de relifreaks nog meer te irriteren ;)

Nyg | 21-01-09 | 13:09

Nyg | 21-01-09 | 12:53

Ik zou het niet weten eigenlijk. Satanisme heeft weinig met kerken of speciale gebouwen eigenlijk. Maar als ik om mijn religie te uiten om 2 uur s'nachts daar kneiterharde black-metal mag loslaten... :)

En ja, wat uitspraaklessen en wat grammatica bijspijkeren mag wel eens gebeuren bij die politici. Tenenkrommend is het.

Heil Satan | 21-01-09 | 13:06

Go Pechtold, Go D66

Mijn keuze voor de volgende verkiezingen. Om veel redenen.

Die Nachtuil weet je | 21-01-09 | 13:00

Ugh.... Heb die politieke zooi nog aan staan... En ze vroegen NL politici wat ze tegen Obama zouden willen zeggen... Wat een walgelijk slechte pogingen tot Engels.

Nyg | 21-01-09 | 12:57

@Heil Satan | 21-01-09 | 12:47
Hoe zit het eigenlijk met de wetgeving omtrend kerkklokken? Satanskerk starten in de Biblebelt en eisen dat je om 2 uur 's nachts op zondag die klokken mag luiden :P

Nyg | 21-01-09 | 12:53

Hof heeft zojuist bepaald dat Wilders vervolgd moet worden :(

Giuseppe | 21-01-09 | 12:50

Keileweg-ethicus | 21-01-09 | 12:48

Daar betalen we voor heur...

Heil Satan | 21-01-09 | 12:50

Ja, die publieke omroep verzorgt wel weer mooi zo'n geile livestream...

Keileweg-ethicus | 21-01-09 | 12:48

Nyg | 21-01-09 | 12:40

Leuk compromis :) Kloteklokken altijd. Ik woon in de buurt van een pinkstergemeente. Horendol word je ervan.

Heil Satan | 21-01-09 | 12:47

Van mij mag er best zondagsrust afgedwongen worden, maar dan ook geen kerkdiensten en kerkklokken op zondag. En zolang ze dat niet willen dan gewoon winkels op zondag ook open houden.

Nyg | 21-01-09 | 12:40

De dominee werkt toch ook op zondag?

draaiarts | 21-01-09 | 12:30

glaaf | 21-01-09 | 12:27

Laat maar komen die kabinetscrisis, kunnen we weer opnieuw gaan stemmen. Misschien rot Harry Potter dan eindelijk eens op.

Heil Satan | 21-01-09 | 12:30

Ik moet mijn excuses aanbieden geloof ik.
Het weet gewoon niet beter.
Al vind ik dat nog iets erger geloof ik.
Maar wat te denken van de grote economische denkerts die we hier in debat zagen.
Dit is toch een beetje alsof we hier in het jongerencentrum het midden oosten probleem oplossen en dat we dan afloop echt denken dat we goed bezig zijn geweest.
Kijk maar de IDf is gestopt. Dank zij ons!!
ja dat geeft vertrouwen mensen.

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 12:29

Ik ben voor D66! Hup Pechtold!

Linkje beelden: ik zie geen tas? Echt niet :)

mail cheauvinist pic | 21-01-09 | 12:29

Nyg | 21-01-09 | 12:25

Oh, net als dat verdrag van Lissabon dat er zonder referenum doorheen gejast werd.

Heil Satan | 21-01-09 | 12:28

griffo's dreigen gewoon met kabinetscrisis, dus einde koopzondagen, maakt nie uut of het banen kost, de hemel is belangrijker, reed vanmorgen op de A15 achter een colonne zwarte Vito's met de Beemer van Balkie ertussen, allemaal motoragentjes, net echt.... niemand mocht ze inhalen, kruisingen afgezet enzo, sooo leuk en zulke Obama-dingen wil JP echt niet missen,

glaaf | 21-01-09 | 12:27

SP en PvdA afwezig, schijt aan de werkgelegenheid.

BroodenSpelen | 21-01-09 | 12:26

Referendum komt er zowieso niet. Het CDA belooft gewoon de PvdA en de VVD dat ze in de volgende regering mee mogen doen, en er zijn genoeg laffe idioten die dan doen wat het CDA wil.

Nyg | 21-01-09 | 12:25

Laat maar ontploffen dit kabinet.

Heil Satan | 21-01-09 | 12:24

Het is dat D66 zo politiek correct is en persé wil dat we een 2e zwitserland worden waar alles steevast wordt teruggedraait met referenda. Ik vind deze lieve liberalen steeds beter bezig!

(En Mark maakt er wel een potje van.)

Kommissaris Rex | 21-01-09 | 12:23

Het zal me niets verbazen als hier een referendum over komt. Het gaat toch nooit op een normale, vlugge en pijnloze manier opgelost worden, zoals elke kwestie waar een bepaalde geloofsovertuiging mee gemoeid is. Als we het hier nou hadden over twee partijen die beiden finanaciële belangen te behartigen hadden, kon er nog wat geregeld worden (omkoping/chantage e.d.). Maar nee, het gaat om bepaalde nare trekjes die het lidmaatschap van het cluppie 'FC Gristenen' met zich meebrengt, in dit geval heb ik het over 'aaah zondag fapfapfap zondag aaaahh zondag is geilll fapfapfap'. Hier valt niks te chanteren! Misschien moet de boodschap op een andere manier gebracht worden:
"Als de winkels niet op zondag geopend kunnen blijven, benadelen wij ten onrechte 20.000 van onze naasten. Deze arme zielen moeten dan wel hun handen bevuilen met verwerpelijke daden als stelen van een ander (gebod numero vijf en tien), hoereren (gebod zes en negen) of frauderen (gebod acht). Dit kunnen wij niet laten gebeuren! Bescherm die 20.000 arme zielen tegen al het Kwaedt dat Hij verboden heeft!"
Wellicht dat ze dan luisteren, en anders kunnen we de Oosterse Overtuigingskracht een schot geven: "Markteconomie Hakbar!! *plof*"

FrontStabber | 21-01-09 | 12:22

@Pantheist: CDA/PvdA/CU heeft een kamermeerderheid en wil niet het risico lopen dat het kabinet valt en ze hun macht kwijtraken. Dus moties van wantrouwen worden direct afgeschoten.

Nyg | 21-01-09 | 12:21

@Jeremia
Jij zit zeker met aluminium hoedjes op te zoeken naar UFO's in je vrije tijd....

Pantheist | 21-01-09 | 12:21

'Zullen we dadelijk omruilen, eerst eten?' :P

Nyg | 21-01-09 | 12:19

Ik snap niet waarom ze proberen een discussie aan te gaan met iemand die zo geïndoctrineerd is met verzinseltjes uit een fictief boek. Zonde van de tijd, gewoon motie van wantrouwen er tegenaan gooien.

Pantheist | 21-01-09 | 12:18

Een euro uitgegeven over de grens komt niet ten goede aan de Nederlandse economie en nederlandse werknemers en ondernemers. Zou ze dat echt niet begrijpen?

seven | 21-01-09 | 12:17

Jeremia zit zoals gewoonlijk weer in de slachtoffermode als zijn geliefde sprookje wordt aangevallen. Het gaat hier om keuzes, jij godsdienswaanzinnige. Wij willen de keuze hebben om naar de winkel te gaan wanneer we willen en daardoor niet tegengehouden worden door een stel geesteszieken. Wij gaan toch ook niet voor jou beslissen om je wel of niet in iets mafs wilt geloven, dat mag je namelijk helemaal zelf weten. Fijn hè?

Biff Eagleburger | 21-01-09 | 12:17

Volgens mij wil ze na afloop neuqen met Elias.

DonQ. | 21-01-09 | 12:15

vd Hoeven is zo'n type waarbij je na 3 minuten discussieren het liefst een kogel door je eigen hoofd schiet. Onmogelijk om met dat mens te praten, er zit een kevlarplaat voor door die kop van 3 meter dik.

Kees Kogel | 21-01-09 | 12:15

Wat lacht ze lief op het laatst

mayor_pickwick | 21-01-09 | 12:14

Wat een klamme Wicksers
Gezellig terug naar ver voor de jaren 50. Katholieken bij katholieke plattelandsjongeren, griffo's bij de zwarte kousen voetbal vereniging ´Leo (Beenhakker) Optimus Maximus. En uh "2 geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen".... Leve de verzuiling!!!

Op vrijdag vis met spruitjes. Rokjes tot aan de enkel.

Op zondag 6x naar de kerk en geen televisie, want die brengt de duivel in huis.
Sex mag alleen op verzoek van de pastoor (of met de pastoor, ook zo gouwe ouwe traditie). Rukken verboden (handjes boven de deken) want dan kom je in de hel en moet je samen met de duivel naar de EO kijken.

Op vrijdag vis met spruitjes. Rokjes tot aan de enkel. Nooit meer vloeken.

Een advocaat heb je niet nodig. Na het inbreken, vloeken, het aanranden van kleine jongetjes gewoon biechten bij de pastoor... Leve de vooruitgang!

WInkels dicht op vrijdag voor onze moslimmedelanders, op zaterdag voor de Joodse gelovigen, en op zondag voor Rouwpoot en Balkenende....

Wat een zegen Haleluja!!!

Okay Dan! | 21-01-09 | 12:12

@mezelf
CDA is er ook niet, hoezo?

SteveChief2.0 | 21-01-09 | 12:11

Heil Satan | 21-01-09 | 12:07
Die zijn nu alvast inkopen doen nu het wat rustig is, op Zondag kan dat niet he.

mayor_pickwick | 21-01-09 | 12:11

Kan iemand mij vertellen hoezo fracties van de PVDA en de Christenhonden er niet zijn??

SteveChief2.0 | 21-01-09 | 12:11

Minister Maria van der Hoeven van EZ (CDA) is een minister die haar privébalang nml haar persoonlijke geloof en de zondagsrust voorop stelt boven de economie. (Ze weet niet eens wat een multiplier en.wikipedia.org/wiki/Multiplier_(econ...) is, euro kan je maar een keer uitgeven. Ze vergeet dat deze euro per jaar gaat hij wel vaker van hand tot hand kan gaan.)
Toen ze minister van Onderwijs was wist ze niet eens wat biologie inhield en wou eigenlijk het evolutieonderwijs (wat al minimaal is) op openbare scholen ook veranderen in het verhaal over Adam en Eva.

seven | 21-01-09 | 12:10

Als ik hier opmerk dat mevrouw de ministert liegt.
Ben ik dan de eerste?

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 12:10

Wat een vervelend vrouwtje is die Van der Hoeven vandaag.

Anti links/rechts | 21-01-09 | 12:10

Ha, dat moet iedereen zelf weten, ik ga niet in de schoenen van de consument staan...
WTF ?

DonQ. | 21-01-09 | 12:09

@datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 12:07
Die is er niet eens!

Agent327 | 21-01-09 | 12:08

@Agent327|12:06
Radio 1.

fuckje | 21-01-09 | 12:07

die verbeet is viezzzz

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 12:07

Zo dan, die minister word gepwned. En al het ggggrrrrristentuig is niet eens aanwezig. Da's mooi. Kunnen ze weg blijven aub?

Heil Satan | 21-01-09 | 12:07

@fuckje | 21-01-09 | 12:05
Waar nu weer voor? Linkje?

Agent327 | 21-01-09 | 12:06

@anti links/rechts

prima verwoord hahaha

Kees Kogel | 21-01-09 | 12:06

Elias goed debuut inderdaad. Debat is verder een aanfluiting en vd Hoeven is gek.

JamesHuntLive | 21-01-09 | 12:06

OT
Wilders gaat vervolgd worden......

fuckje | 21-01-09 | 12:05

volgens mij zitten er echt maar 5 man in de kamer op dit moment (tijdens debat) schandalig... ga aan het werk stelletje schooier je krijgt niet voor niks zo schofterig veel geld achterna gegooid!

just being me | 21-01-09 | 12:04

Kantinejuffrouw is er ook weer! KLOPT DAT? KLOPT DAT?

Anti links/rechts | 21-01-09 | 12:04

Laat ik duidelijk en clear zijn.., Ik mag die Ton Elias wel.

Kees Kogel | 21-01-09 | 12:02

Ik stel voor dat winkels te allen tijde open mogen zijn, maar dat zij tenminste acht uur per week gesloten moeten zijn voor het publiek. De tent moet ook schoon en opgevuld tenslotte. E.e.a. zal de publieke hygiene ten goede komen, en zal er ook voor zorgen dat de kleine winkeltjes het kunnen bolwerken. En als Appie Happie dan zegt: prima, alleen tussen 22:00 en 06:00 van zondag op maandag zijn wij dicht, da's dan prima - maar iedere werknemer die je in die periode de boel laat afstoffen betaal je overuren weekend + nacht.

Niet voor Jan | 21-01-09 | 12:02

tis weer gigadruk daar... was weer dringen voor een plek

Tonline | 21-01-09 | 12:00

God wil ook brood op de plank en euros in de zak, CU vastgeroeste partij met denkbeelden vanuit de middeleeuwen, we leven in een 24/7 economie baby, fuck CU ga je brood in de kerk verdienen of beter nog verkwist mijn centen niet aan dit soort geneuzel ok. gvd

protocus | 21-01-09 | 11:56

dr.spin007 | 21-01-09 | 11:49
Het welzijn wordt van de mensen wordt ondergeschikt gemaakt aan de welvaart van een kleine bevoorrechte groep. En manipulatie is een krachtig wapen in de strijd om de massa tot consumptieslaaf te maken. En nee, ik ben geen socialist.

Jeremia | 21-01-09 | 11:56

Ik word er nu al gestoord van. Elke zondag moet ik meuk eten, omdat ik niet op zondag normaal naar de AH kan. Of friet of shoarma weet ik het. Probleem is dat ik als student geen vriezer heb, maar alleen een ijskast. Er is geen enkele reden voor deze wet behalve dat gelovigen dat willen. Het is toch gestoord dat dit zomaar kan.

blendedperfection | 21-01-09 | 11:56

roffelt op de borst
krapt aan rode kont en denkt?
gatverdamme al was het de laatste die er rondkroop eg nie
anyway
ik wil dat hoeren op zondag dicht gaan.
kan daar nu eens iets aan gedaan worden.
O ja en ook de kroeg. en de bioscoop en geen sport meer enzovoort

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 11:56

@JamesHuntLive | 21-01-09 | 11:52
Maar het geloof willen we er hier nu juist buiten houden ;-)

Eucalyptas | 21-01-09 | 11:55

Ergens heeft die man een punt maar nogmaals wat een figuur is dat zeg, beginnen over z'n kratje bier...

mayor_pickwick | 21-01-09 | 11:55

@ Weeraanmelden | 21-01-09 | 11:52

Ja en de moslims hebben de Vrijdag. Bij deze wil ik graag voor alle atheïsten de Maandag claimen.

hekkesluiter | 21-01-09 | 11:55

hij lijkt een beetje op Sjaakie uit flodder

appeltje | 21-01-09 | 11:55

me kratje bier !!!

Kees Kogel | 21-01-09 | 11:54

Wat een figuur

mayor_pickwick | 21-01-09 | 11:53

@ Eucalyptas | 21-01-09 | 11:44
Ik geloof niet dat er in 14 jaar geen onderzoek zou zijn gedaan (door ministerie, cbs, brancheverenigingen bijv.) naar het effect van de koopzondag.

JamesHuntLive | 21-01-09 | 11:52

-weggejorist-

Edammertje | 21-01-09 | 11:52

Wat moet je als je anno 2009 vrijgezel bent?
1. Werken van 09:00 tot 17:00. Met de huidige files (veroorzaakt door Grijs I en 2x Balkende) zit je van 07:00 tot 20:00 in de file.
2. Sporten op zaterdag (gezondheid is je eigen verantwoording volgens Grijs I, en dan vergeten ze fijnstof veroorzaakt door de files)
Wanneer kan je dan winkelen?
Juist .. Op zondag..
En wat gaat Grijs I tegenhouden?
Winkelen op zondag.
Balkie, vergeet de MCDonalds , Pizza hutten en AH2Go niet die op zondag open zijn!
Dan verkracht je helemaal de vrije keus van medemens.
Ik hoop van harte dat op zondag, als Balk & Wouterje kots in het buitenland zitten, er iets verschrikkelijks gebeurt, en onze UberChristen weigert de telefoon op te pakken & de TV niet aanzet, ivm de zondags rust.
Kijken hoe we dan tegen ons fundi's aan kijken...
En vergeet niet dat voor de joodse gemeenschap de zaterdag een rustdag is.
Doe ook de zaterdag eens dichtdoen.
Wel consequent blijven...

Weeraanmelden | 21-01-09 | 11:52

ik heb helemaal niets met god, het liefst haal ik met een vijl het woordje god van alle 2 euro muntstukken.

ganzo | 21-01-09 | 11:51

Jeremia | 21-01-09 | 11:47
Mooi gesproken... maar wat bedoel je nu eigenlijk?

dr.spin007 | 21-01-09 | 11:49

In katholieke zuideuropese landen zijn de winkels gewoon open op zondag. In het meer fundi-EO-gelovige Amerika zijn de winkels gewoon open op zondag.
Waar gaat dit eigenlijk over?
Verder is hekkesluiter 7 dagen per week atheïst, als ik 70 wordt heb ik er 10 jaar Zondag opzitten. Het kan niet zo zijn dat een bepaalde groep gaat sturen in hoe ik 10 jaar van mijn leven door maak.

hekkesluiter | 21-01-09 | 11:49

How wacht eens ff..... lig ik hier zo eens te denken dat het op koopzondagen stervens druk is in de stad...... zijn dat allemaal un-believerds??? Dus, als zo'n believert op zondag zonder maandverband hangt en deaud drijgt te bloeden en de winkels zijn open dan gaat ze niet ff snel een pakje halen?

Frie1960 | 21-01-09 | 11:48

De koffiejuffrouw is er ook, gezellig! Twee tosti's en een frappuccino graag.

[[[Mad.doC]]] | 21-01-09 | 11:48

God is toch ook ooit een keer begonnen, met een bloemenstalletje of een sigarenwinkel. Die snapt dat wel.

magirus | 21-01-09 | 11:48

Moet die dikke blonde pad niet iets gaan schoonmaken?
Tekenend voor het niveau zulke mensen.

appeltje | 21-01-09 | 11:48

En wat doe je als doorgewinterde volgevreten stinkend rijke kapitalist om het volk tot slaaf te maken anno 2009? Je gaat roepen dat een vrije zondag zo christelijk is zodat je alle antichristelijken in ieder geval in je kamp hebt. Want die willen ten koste van alles (ook van de vrijheid) niet met het christendom geassocieerd worden. Je gaat spreken over rechten die je hebt om te doen en te laten wat je wil terwijl je het zo manipuleert dat de massa gaat doen wat jij wil dat er gedaan en gelaten moet worden.

Jeremia | 21-01-09 | 11:47

Nog zoiets: De kleine winkelier zou overbelast worden door ook (gedwongen) op zondag te werken dit i.t.t. de megafilialen die een ruim personeelsbestand hebben. Maar men vergeet daarbij wel te zeggen dat de kleine winkelier een product aanbiedt die nergens anders te krijgen is. Deed hij dat niet, dan was hij al jaren geleden weggeconcurreerd door de grote goedkopere jongens.

blinde kip | 21-01-09 | 11:46

waar is die gelovige gristenhond zo'n ongelovige thomas?
je zou bijna, Bijna een muurtje bouwen om tegen aan te schieten al dan niet met iemand die per ongeluk voor de loop zou kunnen gaan staan.

weedo | 21-01-09 | 11:46

@Bier-Sexueel :11:44
't Is maar een begin. Als er één geyt over de dam is....

fuckje | 21-01-09 | 11:45

@james
je bedoelt dat ze liegt.
Daarom mag ze ook steeds weer iets nieuws doen in het kabinet.
Het zo'n lekkere gekkert en ze liegt als een mannebroerdert

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 11:45

@JamesHuntLive | 21-01-09 | 11:42
Geeft u even de nieuwste rapporten alstublieft.

Eucalyptas | 21-01-09 | 11:44

fuckje | 21-01-09 | 11:41
Ik wil elke dag van de week overal kunnen reauken!

Bier-Sexueel | 21-01-09 | 11:44

Heeft van der Hoeven toneel lessen gehad of zo?

Agent327 | 21-01-09 | 11:44

Vd Hoeven baseert zich op een onderzoek uit 1995, omdat er geen recenter onderzoek naar werkgelegenheidseffecten van de koopzondag zou zijn?
Het mens is gek! (Maar dus ook minister...)

JamesHuntLive | 21-01-09 | 11:42

Winkelt, Gristenhonden, Winkelt !
Consumeren zult Gij, 24/7 ende tot in den eeuwigheid
Tobi | 21-01-09 | 11:33
[scoorge mode on] En natuurlijk niet alleen de christenen. Iedereen moet aan één stuk door winkelen. Er moet geconsumeert worden anders zakt het kapitalistische systeem in elkaar. Wij zijn hier op aarde voor de economie. Godsdienst en aanverwante esoterische zaken is flauwekul, net zoals al het andere liefdadige gezeur. Flikker op met die bejaarden, gehandicapten en ander niet productief volk. Afspuiten die handel. [scrooge mode off]

Jeremia | 21-01-09 | 11:42

Nee van der Boeven, niks verschuiving, die euro gaat dan naar Belgie of Duitsland.

DonQ. | 21-01-09 | 11:41

Op zondag wil ik kunnen roken in winkels.

fuckje | 21-01-09 | 11:41

Maria van der Hoeven heeft een punt +1

Micailovich | 21-01-09 | 11:39

Er is mevrouw iets niet duidelijk.
Hahaha
Anders begrijpt alles

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 11:39

**.. sjucht**.. Dan maar als *politiek* vluchteling naar ????

Rick212 | 21-01-09 | 11:38

BLeeeghhh @ Dat irritante belerende toontje van die Van der Hoeven.

Petje af! | 21-01-09 | 11:38

Tijd voor een echte 24-uurs economie, weg met de 9 tot 5 mentaliteit.
kapotte_stofzuiger | 21-01-09 | 11:20
Jij snapt het! Een vaste vrije dag, wat een flauwe kul. Gewoon doorwerken. Ebenezer Scrooge zou trots op je zijn geweest.

Jeremia | 21-01-09 | 11:38

Ben het niet met haar eens, maar die van der Hoeven is eigenlijk best unne goeie als je het vergelijkt met die draak van GL. Onsamenhangend gelul, schande voor het woord politica.

nouweetuwaarom | 21-01-09 | 11:36

Pechtold = Held, nu hij aan gristenbashing doet...

Pietjo | 21-01-09 | 11:34

De rustdag, de behoeder van het hyperconsumentisme, vaarwel.

Porrello | 21-01-09 | 11:34

Winkelt, Gristenhonden, Winkelt !
Consumeren zult Gij, 24/7 ende tot in den eeuwigheid

Tobi | 21-01-09 | 11:33

Slecht spoeddebat.
Iets willen schrappen voordat er überhaupt een debat gevoerd is gaat wel ietwat ver. Al heeft de oppositie wel een punt. Laat gemeenten zelf beslissen hoe en wat. Staphorst kan de zondagsrust handhaven terwijl in Amsterdam de winkels op zondag open kunnen. Al ben ik geen christenunieïst, zondagsrust heeft wel wat.
Dank.

Micailovich | 21-01-09 | 11:33

-weggejorist-

Brynnar | 21-01-09 | 11:33

Met al die arbeidstijd verkorting kunnen we ook gerust door-de-weeks overdag boodschappen doen, toch?

Snorry! | 21-01-09 | 11:33

Wat v.d.Hoeven eigenlijk zegt is: Niet zeiken nu, er komt nog een echt debat. Dus dit is geen debat, volgens haar alleen gezeik.

Agent327 | 21-01-09 | 11:33

Die GroenLinks-miep praat poep. Als je met zulke slechte argumenten aankomt, kan je beter niks zeggen.
Als die euro maar één keer uitgegeven zou worden, zou dat juist een reden zijn om alles op zondag te sluiten. Namelijk niet goed voor de economie, alleen maar meer personeelskosten voor de winkeliers.
De reden waarom die winkels op zondag juist WEL open moeten kunnen, is dat er méér dat die euro uitgegeven wordt, wat goed is voor de economie en werkgelegenheid. Geld uitgeven is nu eenmaal goed voor iedereen.
.
GroenLinks snapt economie niet helemaal.

nouweetuwaarom | 21-01-09 | 11:31

Gristenhonden: je hoeft niet te winkelen op zondag en je hoeft niet te werken. Laat het normale deel van de bevolking dus gewoon met rust. Ik had laatst vrienden uit het buitenland op bezoek en die stonden me heel raar aan te kijken toen ik zei dat de winkels op zondag niet open waren. Nou kan alles in Nederland maar kan niet winkelen op zondag. Terechte verbazing.

zooishettoch | 21-01-09 | 11:30

Mooi lekker Zondag rust al dat trieste volk dat in de file staat voor IKEA zitten opeens op de bank.
EN WAT DAN JA KIJK IS GOED lekker niks helemaal niks gewoon niks niks bezinning lekker wat een rust opeens ga je weer familie opzoeken (ook niks ).

K.jongerensponsor | 21-01-09 | 11:30

Minister van economische teloorgang!

Bommenleggert | 21-01-09 | 11:29

Krijg je dan ook dubbele zegeltjes op zondag.!
Die je bij de kerk kunt inleveren voor een gratis hostie.
Prima idee, gewoon mee doorgaan.

Carpe@diem | 21-01-09 | 11:29

Een van die argumenten die je zo vaak hoort is dat door koopzondagen het zo druk wordt in de stad en wandelaars hierdoor niet meer in alle rust kunnen genieten van de stad omdat ze hun nek breken over de horden mensen. En wat blijkt in de steden die zondag gesloten winkels hebben? Je breekt je nek over de wandelaars. Ga goedverdoemme het bos in!

blinde kip | 21-01-09 | 11:28

-weggejorist-

Brynnar | 21-01-09 | 11:28

Krijg jeuk aan m'n vd Vlies!

Bommenleggert | 21-01-09 | 11:28

Wat een kleuters weer, van d'r Droeven: opzouten met je wetsvoorstel. Wij willen dat niet ! Bent U doof ofzeau ??

DonQ. | 21-01-09 | 11:27

Kunnen we dat christentuig niet allemaal collectief uit de regering gooien? Laat ze maar bij de seculiere partijen komen. Scheiding van kerk en staat b'vo!

Heil Satan | 21-01-09 | 11:27

Liberalisme, D'66 +1

Michael | 21-01-09 | 11:27

Walter Rathenau | 21-01-09 | 11:19
Fout, het volk kiest een partij en vervolgens moet die partij samenwerken met andere partijen om een regering te vormen. Een compromisloze coalitie hebben we nooit gehad in NL, dus wat je ook stemt, er zal altijd een onderwerp van het regeerakkoord zijn wat je niet aanstaat.

Bier-Sexueel | 21-01-09 | 11:26

pechtold +1

Karlskrona | 21-01-09 | 11:25

Agent327 | 21-01-09 | 11:22
Ik ook, tot mijn schande...

dr.spin007 | 21-01-09 | 11:25

Maria van der Droeven... god god godnondegodgloeiende nondeju wat een poppenkast.

dr.spin007 | 21-01-09 | 11:25

De zondagsrust is door de Romeinen ingesteld, maar die hebben 0031 al verlaten toen 0031 nog anders geschreven werd. Tijd voor marktwerking, als het renadabel is kan elke winkel op zondag open. Laat ze het lekker zelf weten!

Bier-Sexueel | 21-01-09 | 11:23

Goh, ik ben het met GL eens. Da's dacht ik, een van de eerste keren.

Agent327 | 21-01-09 | 11:22

Wat ik dan weer niet begrijp.
Zondagsrust.
Waarom niet vrijdagsrust/ zaterdagsrust?
Is hier sprake van indirecte discriminatie?
CGB en OM actie gevraagd!

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 11:22

Laat open die winkels, alles sluit mijnsinziens (wat een woord voor de vroege morgen) al te vroeg. M'n dealer gooit s'avonds al om 2300 uur (in het leger gezeten... dus) al de rolluiken naar beneden, de kwezel. Ik mag graag als in uit de After Party kom rollen met een of ander breezer-ding nog graag ff compleed van de padje ff bij de Hema naar binnen sneaken om een vette worst te halen..... tja, die drank moet er ook weer een keer uitgeggooit worden...... toch?

Frie1960 | 21-01-09 | 11:22

Waarom alleen dan de winkels open op zondag en niet het gehele bedrijfsleven en overheidsinstellingen, dat moet toch enorm veel banen opleveren !

MichieldeMuiter | 21-01-09 | 11:22

Zowiezo al errug raar dat iedereen mag werken op zondag (pliesie, ambulansie, doktors, zusters, telefiesie, radio, bus, taxi, internet, etc etc etc... Maar dat dus de winkeliers hoe dan ook hun luikjes gesloten moeten houden... Welke theo(on)logische redenering daar achter zit daar kan ik geen boulion van trekken.

Chris666 | 21-01-09 | 11:21

Tijd voor een echte 24-uurs economie, weg met de 9 tot 5 mentaliteit.

kapotte_stofzuiger | 21-01-09 | 11:20

Overigens: waarom zou de Tweede Kamer instemmen met een dergelijk voorstel? In het geval dat de Kamer er mee in zou stemmen, is dit kabinet geen afspiegeling van de verdeling van stemming. Met andere woorden: de meerderheid van de Nederlanders heeft bij de laatste verkiezingen gekozen voor dit beleid. Als dan nu een paar anti-geloofs-jihadisten menen daar verandering in te moeten aanbrengen moeten ze maar proberen nieuwe verkiezingen te organiseren.

Walter Rathenau | 21-01-09 | 11:19

Kan ik voor 2 zondagen per week zijn? Ik hou niet zo van maandag.

T@ Riest | 21-01-09 | 11:19

1 voordeel... geen gristenen meer die je een pootje haken om je het geloof op te dringen... dat dan weer wel..

Rick212 | 21-01-09 | 11:19

Onzin er is niet meer dan 20% in nederland die geregeld naar de kerk gaat laat staan dat het nou hierom gaat.

Mr.News

Mr.News | 21-01-09 | 11:18

Tja, kamerleden van pvda (hallo! van de ARBEID dus.. er staan 20.000 banen op het spel!), cda en cu zijn aan het shoppen, kan namelijk niet op hun vrije zondag...

WalterS | 21-01-09 | 11:17

Pik ik toch even de maiden speech van Ton Elias mee! thx GS.
Wel sneu voor 'm dat dat de Kamer vrijwel leeg is.

JamesHuntLive | 21-01-09 | 11:17

door naar de 24-uurs economie! deze economie is alleen maar prime-time en superstar. Hup een volledige nachtprogrammering op de TV, winkelopeningstijden vrij!

Einde van de Domheid | 21-01-09 | 11:17

Scheiding van kerk en staat. We hebben het honderden jaren gehad. Het wás zo mooi.................

Vogelbeest | 21-01-09 | 11:16

eerst een autoloze zondag, geen koopzondagen meer.. word dus geen kerk meer aangezien ik met de auto pepermuntjes haal om in de kerk te zitten.. kortom.. nieuw wetsvoorstel.. kerkloze zondag..

Rick212 | 21-01-09 | 11:16

Ik snap dat hele zondagsding niet.
God wil toch rust op zondag.
Zijn wij God ofzo ?!

bwahaha | 21-01-09 | 11:16

Hoera voor Ton!

dr.spin007 | 21-01-09 | 11:16

Het bekt lekker *geeft toe* maar CU is helemaal niet polio angehaucht.
*verbaasd kijkt*

Einde van de Domheid | 21-01-09 | 11:15

Gaat om het principe: een landelijke overheid moet zich niet op micro-niveau met belering bezighouden. Ze zijn al zo druk op macro-niveau.

Nee dus! | 21-01-09 | 11:15

Lekker druk daar in die 2e kamer. De volgende parijen ontbreken: Pvda, Gristenunie en jawel: het CDA!

Ze vinden zich blijkbaar te belangrijk voor 20.000 banen, dat is 10% van de banen die verloren gaan door de recessie.

randemiel | 21-01-09 | 11:14

de pvda is nog aan het uitbrakken van de obama inaugurkuratie?

daskapitalist | 21-01-09 | 11:13

Ik zal toch zeker zelf wel weten wat ik op zondag ga doen. Het liefst werken of winkelen!

randemiel | 21-01-09 | 11:09

Waar blijven die 7/11's eigenlijk? Als ik om 4 uur 's nachts een fles rum wil halen, dan moet dat godverdegodver gewoon kunnen. Schijt aan de kleine middenstander.

Biff Eagleburger | 21-01-09 | 11:09

En het pro-geloofsfundamentalisme heeft de zachtmoedige uitstraling van pasgeboren lammetjes?

Ad Hominem | 21-01-09 | 11:09

Ma t/m Vr 08.00 - 22.00!!

lens_uit_de_struik | 21-01-09 | 11:09

Als het aan de gristenen ligt gaat internet op zondag ook dicht.

DonQ. | 21-01-09 | 11:09

Moozart | 21-01-09 | 11:04
Eens... als ik nu ergens iets vandaan moet halen moet ik wachten tot t weekeind.

Patrick1982 | 21-01-09 | 11:08

Ach, die grristenen kopen zelf iedere zondag hun zonden af.
Hypocriet volk.
't Is net motregen: je merkt er weinig van, maar ondertussen word je zeiknat.

Superior Bastard | 21-01-09 | 11:08

Anti-geloofs-fundamentalisme op z'n best (of smalst).
Verbazingwekkend om te zien hoe de anti-geloofs-fanatici nog meer hun eigen mening proberen op te dringen aan de mensen dan de geloofsfundamentalisten. Ernstig communistische trekjes heeft dat anti-geloofs-jihadisme.

Walter Rathenau | 21-01-09 | 11:07

Pechtold is kickin ass!! Hij zou alleen bij de VVD moeten zitten....

Carpa | 21-01-09 | 11:06

Hallo Gristenhonden. 24/7 hoor. Get with the f*cking program.

zooishettoch | 21-01-09 | 11:05

-weggejorist-

Moozart | 21-01-09 | 11:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl