Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Historische dag voor Nederland. Koos Spee POWNED

spee477.jpgHet is bye bye, zwaai zwaai voor flitsofficier Koos Spee. De kaskoe van Wouter Bos wordt weggebonjourd naar een erebaantje en raam met uitzicht op het departement Verkeer en Waterstaat. Gelooft u het niet? Het staat in de Televaag. Dus is het zo. Ex-struikrover Spee blijft overigens wel medewerken aan het programma 'Wegmisbruikers'. Gewoon omdat het blijkbaar kan. Maar omdat hij geen enkele autoriteit meer heeft, staat Spee al net zo voor lul als collega André "De Dwerg" van der Toorn. De collega's van Flitsservice.nl geven vanmiddag een groot feest. Komt allen! Limonade. Bitterballen. Polonaise. U wordt thuisgebracht...

Reaguursels

Inloggen

henkojenko | 21-01-09 | 11:15
LOL

Ella | 21-01-09 | 12:20

Wat een fuss over Koosje Spee zeg. Tis gewoon een hele nette fatsoenlijke man. Alleen hij begrijpt ons weggebruikers niet. Hij wilde maar niet snappen dat je veel beter oplet als je hard rijdt. Dat je best iemand rechts kunt inhalen omdat je anders alleen maar langer onderweg bent en dus bijdraagt aan files. Dat je best 1 meter achter een ander kunt rijden omdat je het wegdek op die manier veel effiecienter gebruikt. Dat je best van rijbaan mag verwisselen zonder te knipperen omdat het knipperen, net als bellen, alleen maar afleidt. Koos was niet meer van deze tijd. Het is goed dat Koos op z'n 62e nog een comfie baan krijgt als raamambtenaar en daar dagelijks gemiddeld 25 koppen koffie gaat drinken. Koos: bedankt voor al die fijne jaren en top dat je bij Wegmisbruikers blijft!

henkojenko | 21-01-09 | 11:15

Jammer dat hij gaat. Je kunt op zo'n positie beter een domme sukkel hebben en Spee's opvolger kan alleen maar slimmer zijn, wie het ook is.

Generaal P. | 21-01-09 | 09:22

Bijna beter nieuws dat Obama's inauguratie.

Ari Gold | 21-01-09 | 06:58

Herr Otto Flick | 21-01-09 | 01:02
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Pet...
Peter Muijen is sinds 2005 projectleider implementatie GPS bij het Openbaar Ministerie.
Ik hoop dat Peter Muijen minstens zo streng is tegen wegmisbruikers als Koos Spee.
Dus houd jij je maar mooi aan de snelheidsregels voordat je iemand dood rijdt.

Ella | 21-01-09 | 06:43

Blij dat hij eindelijk oprot.. Maar ja, wat krijg je er voor terug.?
Blue monday, Golden tuesday????

Herr Otto Flick | 21-01-09 | 01:02

wim kokring | 20-01-09 | 21:57
Zoals ik schreef: een complex probleem vraagt om veel beïnvloedingstrategieën.
En ja, ook de feiten die jij noemt spelen een rol.
Ik kan er nog wel minstens 10 noemen hoor.
Ik weet waar ik het over heb, dus als je mij als Dom Gansje wilt weg zetten, zegt dat meer over jou dan over mij.

Ella | 20-01-09 | 22:32

joep doei de mazzel.Oh ja het pertret kan nog van pas komen bij carnaval.

cooleman | 20-01-09 | 22:13

oh ja en hij was ook goed voor het zuigen van meer dan 3000.000.000 euro van de melkkoe....

wim kokring | 20-01-09 | 22:00

ella.... ella. je gelooft de propaganda. sinds koos de scepter ging zwaaien kwamen er europeesche eisen voor veilige auto's (euro NCAP testen jeweetwel) dus een groot deel van de afname komt door veiligere nieuwere auto's, verder kwam er op elke gevaarlijke kruising een rotonde te liggen zo kan je verder gaan met maatregelen die de verkeersveiligheid veel meer hebben geholpen en waar koos spee geen ene reet mee te maken had. Waar koos wel een groot aandeel in heeft gehad, is het landelijk wegebben van respect voor alles wat politie is.

wim kokring | 20-01-09 | 21:57

zeiksmurf | 20-01-09 | 20:58
Er moet op veel meer locaties trajectcontrole komen. Veel bestuurders hebben zo'n steuntje in de rug nodig.

Ella | 20-01-09 | 21:25

Koos is wel mooi de enige die zich ook consequent aan zijn eigen regels houdt. Heeft Peterrrrrrr een paar jaar geleden nog aangetoond. Da's best knap van Koos. Zou ik niet kunnen. Btw, Koos heeft gelijk. En ja, ik rij ook te hard, maar alleen op de snelweg.

zeiksmurf | 20-01-09 | 20:58

Jeaup | 20-01-09 | 18:36
Hoe oud ben je?
Jonge mannen van 18 tot 25 jaar veroorzaken 4 keer zoveel ongelukken dan de gemiddelde bestuurder.

Ella | 20-01-09 | 20:51

Crusher | 20-01-09 | 18:10
Verkeersveiligheid is een complex probleem. Bij een complex probleem zijn er altijd veel factoren aan te wijzen die invloed hebben.
Om een complex probleem te verbeteren moet je dan ook op al die factoren sturen.
Koos Spee stuurde op een flink aantal van de factoren die de verkeersveiligheid beïnvloeden en hij heeft zijn sporen daarin verdiend.

Ella | 20-01-09 | 20:49

Historisch wordt het pas als de urn op de schoorsteen staat.

fleurtje | 20-01-09 | 19:22

Opgetieft staat netjes!
Kijk je wel uit met oversteken Spee?!?

PsychoPedro! | 20-01-09 | 18:41

@ Ella
Heb jij ook wel eens gehoord van onzekere, langzaamrijdende tuthola's (m/v) die net een auto kunnen besturen maar in z'n geheel geen inzicht in het verkeer hebben waardoor ze een gevaar voor zichzelf en hun mede weggebruikers zijn?
Ik mag graag hard rijden waar dat kan, kan anticiperen en weet dat mijn auto de neiging heeft onderstuur te hebben als ik hard een bocht in ga. Het remsysteem dat onder mijn auto zit kost meer dan de gemiddelde truttenschudder die 90 Km/u op de schaarse stukjes snelweg in Nederland tuft.

Jeaup | 20-01-09 | 18:36

@ Ella | 20-01-09 | 17:51.
Het beleid van Spee is niet de oorzaak van de daling van het aantal verkeersdoden (dat daalde al voordat Spee actief werd met zijn bonnenmachine), het beleid van Spee is met name goed voor de schatkist en dat wordt met grote graagte verhult door deze beroepshuichelaar en de rest van de anti-autolobby, lees de tweede link in het artikel naar Flitsservice.nl.

Crusher | 20-01-09 | 18:10

@ Lelijkevent,
Vergeet niet dat ongeveer 30% van de verkeersdoden komt door te hard rijdende Klootzakken.
Jij hebt zeker nog geen geliefde verloren door zo'n Klootzak?

Ella | 20-01-09 | 17:58

spee spee op de plee, doortrekken en weg ermee :-D

zal em dus echt niet missen die drol

lelijkevent | 20-01-09 | 17:53

Jammer dat Koos Spee weggaat.
Onder zijn leiding, sinds 1 januari 1996 tot nu, zijn de vekeersdoden in 0031 jaarlijks met velen gedaald.
www.swov.nl/rapport/Korte_versie_R-200...
Van bijna 1.250 in 1996 naar 791 in 2007.
Hij heeft in deze ontwikkeling een grote rol gespeeld.
Iedereen die op Koos Spee kankert moet zich eens voorstellen hoe het zal zijn als een geliefde van je wordt doodgereden door zo'n te hard rijdende Klootzak.
Een beetje meer empathie zou je niet misstaan.

Ella | 20-01-09 | 17:51

De vervanger van dit onaangename heerschap Spee zal niet veel beter worden voor auto-rijdend Nederland. Met name door de linkerhoek is in de loop der jaren zorgvuldig een anti-auto sfeer opgebouwd waarin het mogelijk werd om een systeem van ridicuul hoge auto-belastingen in te voeren. Dat heeft er toe geleid dat we anno 2009 heel veel duurder uit zijn met onze auto dan bv in onze buurlanden België en Duitsland. Ook het systeem van beboeten van snelheidsovertredingen die door Spee is uitgegroeid tot een ordinaire, kleptomane bonnenmachine is daar een uitvloeisel van.
Gelukkig heeft mijn huidige auto cruise control, aan mij verdienen die ratten geen snelheidstax meer.

Crusher | 20-01-09 | 17:37

Tabee Koos Spee

Jeaup | 20-01-09 | 17:28

Blue monday, golden thuesday...

lutger | 20-01-09 | 17:26

Ik hoorde tot mijn enorme vreugde dat onze Koos naast zijn "promotie" ook een HERNIA heeft! Als er een god bestaat is het een dubbele nekhernia... forever.

wim kokring | 20-01-09 | 16:51

Wist niet dat pvda-prominenten ook boetes kregen, anders heb ik er geen verklaring voor. Maar dat hij bloed mag poepen.

Fragony | 20-01-09 | 16:03

Oprotten en niet zo zuinig ook.....................................

Rein1808 | 20-01-09 | 15:36

Wat vind ik dit lullig voor Obama.
Op zijn grote dag wordt hij nu al overschaduwt door dit geweldige nieuws.

...

of nee wacht...
Dit is natuurlijk dankzij Obama! Yes we can! Yes we Can!
De eerste beste dag dat hij president is, al zo'n goed nieuws mogen lezen... ik kijk uit naar de rest van zijn termijn!

zuivergeweten | 20-01-09 | 15:31

Boeiend

Gexto | 20-01-09 | 14:59

@tipo | 20-01-09 | 12:11
U heeft gelijk. Ik ken wat intimi in die contreien. Dit nieuws is niet bepaald onverwacht. Ik had in oktober vorig jaar al via verwarmingsbuizen gehoord dat Spee na zijn ziekteverlof niet meer terug zou komen.

-edit | 20-01-09 | 14:58

Dat nieuws komt als een duveltje uit een (rood) doosje!

Timski | 20-01-09 | 14:57

Die Spee is toch wel zo'n beetje de meest gefrustreerde idioot die ans landje rijk is. Met grote ogen kijk ik af en toe naar die debiel die echt steeds denkt dat hij gelijk heeft. Zelf na het lezen van dit reaguurdersbericht denkt hij nog steeds dat hij het bij het rechte eind heeft.
Ik wordt ZO ziek van al die koppen op TV net als dat rariteitenkabinet wat we nu hebben, een Cramer, een Donner, Hirsch Balin... godallemachtig hoe kan dit kudtland ooit nog serieus worden genomen!
Alle 'fatsoenlijke' politici zitten in het bedrijfsleven een keer of 6 de Balkenende norm op te slurpen en dus is er al jaren geen sprake meer van fatsoenlijk bestuur.
Ik ben blij dat je oprot Spee, en nee, we moesten je niet en moeten je niet. Je bent een idioot.

eenzaam_aan_de_top | 20-01-09 | 14:24

het neefje | 20-01-09 | 13:50

Jouw redenatie is precies de kromme logica van de politie(k):

Het niet uit je doppen kijken is levensgevaarlijk, maar niet meetbaar. Dus niet te handhaven, dus niet strafbaar.

Het vier kilometer te hard rijden op een snelweg is totaal ongevaarlijk, maar wel meetbaar, dus te handhaven, dus strafbaar.

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 14:23

-weggejorist-

funkyd | 20-01-09 | 14:02

@mail cheauvinist pic:

Waar ligt de grens dan voor hard rijden - roekeloos rijden?
Bij 5 km/per uur? Op een verlaten landweg? Of op 10 kilometer per uur? En wat nou als er een bocht in de weg zit? Is 10 kmper uur harder dan teveel? Of kan dat nog wel?
En wat nou als de buurman geen boete heeft gekregen voor 10 km per uur te hard op een verlaten landweg en jij wel? Omdat er 1 km verderop een fietser reed. Maar daar had jij geen last van, vindt jij. Dus de boete is onterecht. Dus je tekent bezwaar aan tegen de boete... dat kost weer werk van een ambtenaar = betaald van jouw belastingen. Dus daar betaal je uiteindelijk meer voor.
Kortom, het ruimer interpreteren van regels leidt tot NOG meer onrecht dan dat er nu is. Wat wil je nu liever? Een boete krijgen omdat je 85 reed waar je 80 mocht of dat jij wel een boete krijgt waar je 80 mocht en degene 3 minuten later dan jij niet omdat er toen geen verder verkeer op de weg was?
Verbod van willekeur mensen, je kunt niet zomaar boetes uitgeven.
80 km/pu en 120 km/pu is er niet voor niets. Als je er 100 of 150 KON rijden dan lieten ze het echt wel toe... geloof maar de mensen die de regels bepalen zijn ook mensen die wel eens (flink) te hard rijden!

Verder ben ik van mening dat er beter gecontroleerd moet worden. Dus meer actieve controle bijvoorbeeld op asociaal rijgedrag, niet kunnen rijden etc. Ipv met een flitser langs de weg staan. Confronteer mensen ermee wat er kan gebeuren als je te hard rijdt in een woonwijk. Of een landweggetje met bomen ernaast. Laat ze eens een foto zien van een kindje van 3 dat onder een SUV komt. Dat is niet mensen straffen voor hun gedrag, dat is mensen leren zich anders te gedragen.

het neefje | 20-01-09 | 13:50

Fijne opkikker na de blauwe maandag. Weg depressies, en mijn vlag gaat uit!

b-ry | 20-01-09 | 13:21

Phobophrysk | 20-01-09 | 12:21
denk eerder dat de persoon die achter je rijdt je dan een enorme k*tmongool vind en voor eigen veiligheid afstand houdt.
als iemand je in wil halen moet je gewoon opzouten naar rechts waar mogelijk.
echte auto's kunnen nog stukken harder dan 140 namelijk!

arthur h. fonzarelli | 20-01-09 | 13:21

als ie nou als dank even wordt geschept door een vrachtwagen... samen met die ratten van wegmisbruikers

lptjah | 20-01-09 | 13:16

@Tipo die schreef:
uhm, zo werkt het niet. Spee bepaalt wat de politiek wilde en niet andersom. Van een andere OvJ heb ik gehoord dat hij een koninkrijk in een koninkrijk had gesticht. Kijk maar naar zijn vendetta's tegen de TTC en ook Flitsservice.
tipo | 20-01-09 | 12:11

Tipo, kan het me niet voorstellen dat zo'n ambtenaar de vrije hand krijgt en politici kan passeren. Let wel: dan ga ik ervan uit dat hij/zij echt onafhankelijk is. Maar als er onder de streep er een fiks bedrag overblijft dat op de rekening van de regering wordt gestort en waarmee ze weer kunnen lunchen in Brussel, dan krijgt ie weer wel de vrije teugel. Praat me niet van politici. Alle belastingen (ook de veborgen erbij opgeteld) werken wij van 1 jan tot pakweg 15 oktober voor nieuwe rotondes, verkeersdrempels, nutteloze vrije busbanen voor lege bussen, voor externe deskundigen, voor eindeloze vergaderpartijen van pakweg twintig man/vrouw in schaal 12, enz enz. En niet te vergeten heeeel serieuze bezoeken aan de Antillen...

Inextremis | 20-01-09 | 13:11

Phobophrysk | 20-01-09 | 12:21
Kom op niet zo aggresief wat kan jou het nou verrotten dat een of ander kantoorklerkje zichzelf loopt op te fokken. Trek gewoon je eigen plan en laat die vent in zijn sop gaarkoken.

p. piraat | 20-01-09 | 12:33

ZDEV | 20-01-09 | 08:53

Dat kan wel zijn maar wanneer ik 140 rijd en er weer een een of andere mongool het nodig vindt om te lezen wat er op mijn nummerbordsticker staat dan tik ik mooi even de rem aan om deze persoon even een naar moment te geven waarop deze negen van de tien keer zijn fout inziet en afstand houdt.

Phobophrysk | 20-01-09 | 12:21

supersniper | 20-01-09 | 10:45
Mooi gezegd. Chapeau.

Giaur! | 20-01-09 | 12:14

@Inextremis
uhm, zo werkt het niet. Spee bepaalt wat de politiek wilde en niet andersom. Van een andere OvJ heb ik gehoord dat hij een koninkrijk in een koninkrijk had gesticht. Kijk maar naar zijn vendetta's tegen de TTC en ook Flitsservice.

tipo | 20-01-09 | 12:11

Het baat allemaal niets. Spee is gewoon een vervangbare collectebuidel.
Zolang we met z'n allen als pantoffelhelden braaf onze stem weggeven aan welke politicus dan ook, zullen die zich gemandateerd voelen om in alle hoeken en gaten te speuren hoe ze toch weer opnieuw en nieuwe methode kunnen ontdekken om ons de Euro's uit de zak te kloppen. Links of rechts maakt geen veschil. (Ook Rita is vooral trots op Rita.)
Er gaat geen jaar voorbij of er komt wel een nieuwe 'maatregel'. In het belang van de samenleving natuurlijk!

Inextremis | 20-01-09 | 12:02

hehe, eindelijk wat goed nieuws

drs. Hunebed | 20-01-09 | 11:53

De reden dat Koos Spee weg moest, was deze uitspraak: "We gaan echt niet elke snelheidsovertreding bekeuren. Dat zou een vervelend systeem worden”, zegt landelijk verkeersofficier Koos Spee. De aanpak van snelheidsovertreders wordt wel steeds geavanceerder. Maar aanhaken bij de kilometerheffing is vooralsnog niet de bedoeling." www.nrc.nl/binnenland/article1856515.e...
.
Vooralsnog is het wel de bedoeling van Peter Muijen, schat ik in, met zijn achtergrond.

tipo | 20-01-09 | 11:47

kanswaardig | 20-01-09 | 11:42
Er werd gereorganiseerd bij het OM en daardoor vond hij zijn positie te min. Meneer wordt nu adviseur. Dat kan zo bij de overheid, volstrekt ondenkbaar in het bedrijfsleven.

Een beetje op onze kosten met een hoog salaris je bekrompen ideetjes aan andere luie ambtenaren vertellen...

Hij is nu adviseur, oftewel hij gaat niets doen. Lekker thuis achter de gordijnen met een verrekijker de overburen in de gaten houden.

Of.... hij heeft met zijn dronken hasses iemand aangereden en het OM heeft het slachtoffer een paar ton betaald om het stil te houden. Dat zou leuk zijn! :)

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 11:46

FEEST!! eindelijk gaat die L*L weg, denk dat ik maar mee ga doen in dit feestje! kunnen we morgen weer treuren om zijn vervanger.

Rest In Privacy | 20-01-09 | 11:43
-weggejorist-
kanswaardig | 20-01-09 | 11:42

MOOI!

Opgerot en gauw, opgeblazen egoistische pad.

Zelf regels aan zijn laars lappen, en vervolgens schijnheilig doen in dat programma.

En dat moet dan de oooh zo proffesionele politie macht voorstellen, net als die
doos in Nijmegen. Zucht...

welluk...? | 20-01-09 | 11:41

Begrijp dat Spee's plaatsvervanger, Peter Muijen, nu het hoofd van de landelijke NSB organisatie wordt. Die man heeft kennelijk maandenlang aan Koosjes stoelpoten zitten zagen, jaloers dat hij nooit op tevee kwam.
Dat laatste wordt hem voorlopig nog ontzegt maar het zal niet lang duren aleer we dit gemene sujet ook op tevee zullen zien. Hij zal zich in ieder geval proberen waar te maken door nog meer bekeuringen te laten uitschrijven.

knight03 | 20-01-09 | 11:35

Trouwens, dat rode koffertje staat fout geparkeerd maar heeft nog geen bon.

Harry Dillema | 20-01-09 | 11:34

Voor de lol zou iedereen zich eens aan die max snelheid moeten houden. Zijn al die struikrovers hun baan kwijt.

Harry Dillema | 20-01-09 | 11:33

Muxje | 20-01-09 | 11:14
En terecht!

pb.ning | 20-01-09 | 11:15
Dat is het absurde aan Spee en onze overheid. Symboolpolitiek is niet erg vanwege het symbool, maar vanwege de echte problemen die ze niet aanpakken.

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 11:31

Correctie @stift: was een kaskoe voor het Ministerie van Justitie dat sinds jaar en dag de inkomsten afdraagt aan het Ministerie van Financiën.
Klein verschil, maar een kniesoor die daar op let...

Sikkeneur | 20-01-09 | 11:29

Precies Pikkestrijder. Aan Spee wisten we tenminste nog wat we aan 'm hadden. Straks krijgen we een geflipte tovenaarsleerling.

Misschien deed Spee het wel niet goed volgens Bos. Misschien zijn de targets in 2009 wel 16 miljoen aan verkeersboetes en zei Koos simpelweg: joh, dat gaat zelfs mij te ver.

Ik houd mijn pook vast...

Harry Dillema | 20-01-09 | 11:27

De opvolger van Spee, dhr. Peter Muijen, is een groot pleitbezorger van informatiegestuurde opsporing. GPS, datamining en ICT in combinatie met opsporing is zijn specialiteit. Dat wil dus zeggen dat er met km-heffing tevens automatische snelheidscontroles via het km-heffings kastje komen.

tipo | 20-01-09 | 11:27

Ze zullen wel iemand hebben die nog fanatieker is.

Pikkestrijder | 20-01-09 | 11:17

@ Ik ben in het algemeen tegen alle vormen van subsidie, maar waarom wordt op veilige auto's niet een extra BPM korting gegeven? Waarom kan dat wel voor milieu en niet voor veiligheid?!
mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:55
.
Goede vraag, ik weet het antwoord niet. Waarschijnlijk omdat we al te lang geregeerd worden door links krakerstuig. Milieu boven alles, (andere) problemen worden voor het gemak vergeten. Maar het zou natuurlijk tegenstrijdig zijn om aan de ene kant je VW Touareg normaal of extra te belasten omdat deze Duitser zo slecht is voor het milieu, maar vervolgens wel korting te geven omdat hij voor de inzittenden zo veilig is. Dan kom je automatisch terug bij je eerste zinsnede, namelijk dat je tegen alle vormen van subsidie bent :) Nou ben ik het ook daar niet helemaal mee eens, maar het kan af en toe wel wat minder.

pb.ning | 20-01-09 | 11:15

@mail cheauvinist pic 10:55: Waarom? Omdat iets aardigs voor automobilisten doen, zeker in de financiële sfeer, welhaast tot politieke zelfmoord is verworden in Den Haag. De auto is voor veel mensen bijna een levensbehoefte, én het is iets waarvoor we ons door verregaande propaganda schuldig moeten voelen als we het gebruiken. En gouden combinatie die je tot absurde hoogtes kan uitmelken, dus als politicus kom je daar niet aan. En dat terwijl de gemiddelde forensenrit per OV vrijwel evenveel vervuilt als dezelfde rit per auto... volgens onderzoek van een staatsinstituut.

Muxje | 20-01-09 | 11:14

@mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:55
Mensen die denken dat ze in een "veilige" auto rijden gaan automatisch meer risico nemen.

Akabei | 20-01-09 | 11:02

Gaan we nou bij iedere van baan switchende mensch POWNED roepen?

JamesHuntLive | 20-01-09 | 10:57

-weggejorist-

wik | 20-01-09 | 10:57

pb.ning | 20-01-09 | 10:45
-6 -8 MET bril is geen probleem uiteraard.

Het is iemand's eigen risico als hij met een koekblikje de snelweg op gaat.

Ik ben in het algemeen tegen alle vormen van subsidie, maar waarom wordt op veilige auto's niet een extra BPM korting gegeven? Waarom kan dat wel voor milieu en niet voor veiligheid?!

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:55

Ook al is Koos weg, bij lutsers die niet kunnen sturen zullen de bonnetjes gewoon blijven komen.

Akabei | 20-01-09 | 10:52

@pb.ning | 20-01-09 | 10:45
NSBer... Phuhh.

bethundered | 20-01-09 | 10:47

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:37
kijk mooi verwoord. Voor dat probleem met oude barrels etc. hebben ze trouwens in Singapore een geweldige oplossing bedacht. Zodra je een auto koopt moet je een vergunning van 10 jaar kopen voor je auto. Verder geen gesodemieter met wegenbelasting meer of BPM of andere onzin. Het gevolg is dat na 10 jaar de waarde van zo'n oud brik niet meer opweegt tegen de kosten van de vergunning waardoor mensen overgaan op een nieuwe auto. Het gevolg is dat er geen oude rotte brikken meer rondrijden in Singapore.

p. piraat | 20-01-09 | 10:46

Als ik het goed begrijp is dus de automobilistennaaier nu zelf genaaid! Wordt lekker opgeborgen op een kamertje van het ministerie, met ergonomische stoel voor zijn zwakke ruggetje. Mag verder vliegen tellen tot ie met pensioen kan. Mochten we hem overigens later nog eens tegenkomen met zijn rollator, scoutmobiel of 45KM-mobieltje. dan vriendelijk doen en niet tegen hem aanrijden s.v.p.!
De opvolger van deze - bij zijn dienst zo mateloos populaire bakkers- en tuinmansknecht staat al te trappelen. Diens famous hour - met Nederlands Super Dwarf op TV - laat nog even op zich wachten. Koos als TV-ster, mag nog even blijven preken en met zijn handen altijd voor zijn pik op tv en foto om te laten zien dat zijn potentie geen reet voorsteld. Voor Koos gold, zoals mijn moeder altijd zei: 'Als niet komt tot iet, kent iet zichzelve niet'! Jammer dat Koos Plee niet hebben doorgetrokken, zou de staat een hoop geld schelen. Van 4 naar 12 miljoen bekeuringen! Hij moet zich kapot schamen! En dan claimen dat er minder verkeersslachtoffers zijn dankzij zijn 'beleid'' ? Ik lach me gek! Wat dacht deze, bakker/tuinman, van airbags, betere remsystemen, kreukelzones en crashtesten, sensoren, betere spiegels en autoverlichting! Ik ben blij dat ie oprot! Hoewel, of we er echt op vooruit gaan betwijfel ik. De SDAP is er nog steeds als PvdA, de NSB als het apparaat van Koos Spee! L'histoire se repaite!!
In elk geval is het sinds mei 1945 vandaag weer een mooie dag om te vieren!

supersniper | 20-01-09 | 10:45

@bethundered | 20-01-09 | 09:06
Dat heeft je rechtervoet gedaan.
Agent327 | 20-01-09 | 09:10
.
Mooi gesproken. "Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten", luidt een oud gezegde. Als je zo nodig de regels moet overtreden, betaal je er maar voor.
.
@ mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:37
-6 en -8 hier, maar ik zie prima... Vooor het overige in je rijtje ben ik het met je eens. Dat knipperlicht uit eigen ervaring; een keer bijna een aanrijding door gehad met een 45 km/h autootje die z'n knipperlicht naar rechts uit had staan, maar niet echt van plan was af te slaan. Voor het overige van je post wil ik je toch aanraden een wat mindere de-grote-boze-overheid-tegen-de-burger-houding aan te nemen. Waarom je niet 160 mag met je SUV? Omdat er doden vallen als je een ander raakt. Heb je bij een koekblik wat minder last van. Hooguit jijzelf.

pb.ning | 20-01-09 | 10:45

Zo maar een idee. Hoeveel doden zijn er gevallen omdat agenten geen tijd hadden om bepaald volk in de gaten te houden omdat ze in de bosjes lagen en op relatief onschuldige automobilisten zaten te azen?

Laten we de verkeersdoden eens wegstrepen tegen de door tuig van bepaalde oorsprong veroorzaakte doden.

Walt Disney | 20-01-09 | 10:42

Nooit geen last van Spee gehad. Ik ga niet links, ik ga niet rechts, ik rij rechtdoor.
En regels zijn regels! Als je je daaraan houdt, heb je nergens geen last van.
Jullie zijn die regels natuurlijk een beetje zat, dat begrijpt ook Rita, maar wees
nou maar blij dat de meeste mensen zich er nog een beetje aan houden.

Jan F. (de) | 20-01-09 | 10:42

@ZDEV

inderdaad! En dan heb ik er nog wel een paar. Koos Spee en cs snappen het verschil niet tussen roekeloos rijden en hard rijden.

Roekeloos is als je ogen -6 zijn of je oren bijna doof, en dan achter het stuur kruipt.
Roekeloos is als je met medicijnen of alcohol op gaat rijden.
Roekeloos is met 70KM/u de snelweg op rijden.
Roekeloos is je knipperlicht niet horen en aan laten staan.
Roekeloos is je spiegels alleen gebruiken voor je make-up.
Roekeloos is je auto zonder knippers een andere baan op gooien terwijl iemand er aan komt.
Roekeloos is agressief rijden (assertief is juist wel weer goed).
Roekeloos is domweg niet opletten.

Hard rijden is *alleen* roekeloos als de situatie het niet toelaat. Bebouwde kom, gevaarlijke wegen, drukte.

Om roekeloos gedrag tegen te gaan zijn controles en patrouilleren de enige remedie. Maar Koos koos er voor om in de struiken op snelheid te gaan flitsen. Volkomen verkeerde prioriteiten dus. Makkelijk geld verdienen en ondertussen niets doen aan echt gevaarlijk gedrag.

Maar een paar procent van de verkeersdoden komt door te hard rijden. In de meeste gevallen is het rij-angst, overmoed, onoplettendheid of medicijnen/alcohol. Niet Koos Spee maar de auto industrie is verantwoordelijk voor het ongelooflijk lage aantal verkeersdoden. Auto's zijn 20x tot 30x veiliger geworden. Je rijdt veiliger 200KM/u in een moderne auto dan 100KM/u in een auto van 15 jaar oud.

Het aantal verkeersdoden per miljard kilometers is op één hand te tellen. Er gaan meer mensen dood aan de griep. Waarom is er geen anti-nies stasi in het openbaar vervoer? Er gaan meer mensen dood aan fouten in ziekenhuizen. Waarom worden de artsen niet dagelijks door een medische big brother in de gaten gehouden en aan de publieke schandpaal gehangen? Er gaan meer mensen dood aan vet eten. Waarom staat er geen voedsel-SS bij de McDonalds?

De overheid is er als de kippen bij als het om het belastingen gaat. Men is daar zeer creatief en flexibel. Zware auto's betalen meer wegenbelasting, vervuilende auto's meer BPM. Waarom niet dezelfde flexibiliteit ten opzichte van snelheid? Veiligheid zou prioriteit boven het milieu moeten hebben, dus zou men flexibel kunnen zijn. Waarom mag je dan niet 160 rijden in een dikke veilige SUV en waarom mag je toch 120 rijden in een levensgevaarlijk rammelend koekblik?

mail cheauvinist pic | 20-01-09 | 10:37

Spee is weg en meteen gaat de snelheid op de A1 omhoog van 100 naar 120 km/uur. (Zie artikel ernaast.)

jullie ook hier? | 20-01-09 | 10:20

Deze bruinhemd heeft zijn sporen verdient bij zijn meesters en mag nu op onze kosten lekker niks doen.

ExtremeExtremist | 20-01-09 | 10:15

Die Spee (krijg het amper mijn strodt uit) is ook nog even advokaat geweest. Het slachtoffer moest zelf de verdediging voeren. Slachtoffer was inelkaar gemept door toen de finnen van toen : Molukkerts. Ze kwamen er bijna zonder straf vanaf omdat Spee de formuliertjes niet goed invulde en te laat bij de rechtzaak aanwezig was..................... hielt zich braaf aan de snelheid zeker! Nou, dan moet je eerder van huis gaan. Sukkel, dat zeg je zelf.

wILL | 20-01-09 | 10:15

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:51
Maar had het toendertijd geen andere reden dat er een snelheidslimiet ingesteld was? Volgens mij had het toen te maken met de oliecrisis in die tijd en minder met verkeersveiligheid. Desalniettemin is een vaste verkeerslimiet van 120 km/h in mijn ogen compleet achterhaald en gebaseerd op de technische uitrusting van auto's van driekwart vorige eeuw. Waarom geen variabele limiet van bijvoorbeeld 140 km/h 's nachts als het rustig is en bijvoorbeeld 90 km/h in de spitsuren? De gemiddelde auto die rondrijdt is volledig uitgerust om met zulke snelheden te kunnen reageren met dezelfde eigenschappen als een oude auto die 120 rijdt.

p. piraat | 20-01-09 | 10:14

Napeauleon | 20-01-09 | 10:01

Regels die inhoudelijk slecht te rechtvaardigen zijn (bijv. 80km/h op een lege snelweg rond de steden), die laten zich op geen enkele manier handhaven. Als je met 130 rijdt en je rijbewijs kwijtraakt, hoewel er zich geen enkel gevaar heeft voorgedaan, dan is dit niet uit te leggen aan het voetvolk. Daarom kan je de manier van handhaven en de inhoud van de regels niet los van elkaar zien.
In dit geval wordt men dubbel hard genaaid, de inhoud is ruk en de handhaving is afgekeken van de Stasi.

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 10:08

Jammer voor Koos. Ik ken het. Erg vervelend als je je job, in de nadagen van je werkzaam leven, niet kunt afmaken. Erg frustrerend. Maar daartegen over staan wel weer meer materiele en aangename zaken als; een grotere auto, hogere onkosten vergoedingen, hogere bonus, minder pensioen premie, groter kantoor.
Even doorbijten Koos. Nog maar 3 jaar.
En eh... plak alvast een visje achter op je auto. Met deze kristenregering heb je kans dat je dan niet bekeurd wordt.

Boomschade | 20-01-09 | 10:05

Waarom de neuk is die kabouter nog op televisie ??? Als die gast met zijn k*tduim naar mijn auto komt gelopen rijd ik over hem heen. Hij zal best aardig zijn in het eggie, zal best maar ik rijd er gewoon overheen. Over Spee wil k t nog niet eens hebben.

Pauperclown | 20-01-09 | 10:04

haalt blokje onder gaspedaal weg....

Teenbok | 20-01-09 | 10:02

Wordt ie niet afgescheauten?

Boris Poepnagel | 20-01-09 | 10:02

@ Broadcaster | 20-01-09 | 09:51
en nog wat... het is lang geleden dat ik voetgangers en fietsers op de snelweg zag. In de bebouwde kom is soms 50 nog te veel.
*out*

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 10:02

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:38

Het gaat hier niet om de aard en inhoud van de regels die we hebben maar om de handhaving ervan en je zou willen dat iedere HOJ dat zo rechtlijnig deed. Hij had er misschien iets minder genoegen in kunnen scheppen...

Dat K.S. als moraalridder op televee rondwaart en dat z'n baas 'm dat toestond is tegen ieder principe maar z'n werk deed 'ie naar behoren.

Napeauleon | 20-01-09 | 10:01

@ Broadcaster | 20-01-09 | 09:51
Dáár hoor je me niet over. Te hard is te hard, klaar. En bekeuring? Tja... kop dicht en betalen. En iedere verkeersdode is er één te veel, sure.
Echter; ik verrek het om aan te nemen dat Koos S. de hand heeft gehad in het terugdringen van het aantal verkeersdoden alleen omdat hij het hele land heeft volgestampt met flitspalen en de politieagent heeft laten verworden tot fotograaf-in-opleiding. Dat daarmee het imago van- en het respect voor de wetshandhaver down-the-drain is laat ik nog even buiten beschouwing.
"Hoge snelheid is zeer onveilig"... schei 's uit. Loze kreet die we jarenlang van die eikel aan hebben moeten horen. Het hangt er van af waar je rijdt, hoe je rijdt, waarmee je rijdt, etc.. Speed does not kill, people do. En als het in Duitsland kan, kan het hier ook. Misschien in een gematigder vorm, maar het kan zeker. Het wordt pas veilig als men weer op het verkeer kan letten in plaats van op de berm.

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 10:00

in nederland is het goed carrieremaken voor diegenen die het verneuken van hun medeburgers hoog in het vaandel hebben staan.
spee excuseert het massaal naaien van zijn medeburger met een daling van verkeersdoden, zoals duitse soldaten naar het dienstbevel verwezen.
ondertussen is het een van de meest gehate mensen in dit land geworden, die de grenzen van wat je als overheid kunt maken ten opzichte van de burger, lees het naaien van die burger, stelselmatig heeft opgerekt, waardoor op meerdere vlakken andere vertegenwoordigers van die overheid hun kans schoon hebben gezien. men heeft bij de overheid pas doorgekregen hoever men kon gaan toen koos het goede voorbeeld gaf. ik gun 'm zijn hernia dan ook van harte.

De Briemusketier | 20-01-09 | 10:00

bethundered | 20-01-09 | 09:42

Kudtbekeuringen indeed en ik ben absoluut vóór verhoging van de verschillende maximumsnelheden, echter zolang dat niet geregeld is, ben ik bovenal vóór handhaving.
Jouw (en mijn) frustratie zou wellicht minder zijn als iedere hoofdofficier zero-tolerance zou handelen. Dat dan weer wel.

Napeauleon | 20-01-09 | 09:55

@Multiflauwekulti
Verkeersdoden zijn ook voetgangers en fietsers. Wij hebben nogal veel fietsers.
Getallen zijn zo lekker abstract, evenals het feit dat je op de weg zo lekker anoniem tegen een ander weggebruiker kunt kloten, totdat oom agent je nummer opschrijft natuurlijk; en dan huilie, huilie doen.
Autosnelwegen zijn relatief de veiligste wegen.
Een verkeersslachtoffer is een ramp voor diegeen dat moet meemaken, en een hele zware voor de samenleving in het algemeen.
In dat opzicht valt de heer Spee te prijzen voor zijn bedoelingen en inzet.
En nogmaals een bekeuring is gewoon eigen schuld, niet zeuren.

Broadcaster | 20-01-09 | 09:51

@Achterdocht | 20-01-09 | 09:47
Een hoop kilometers maken is een persoonlijke keuze ja.

bethundered | 20-01-09 | 09:51

Wat lees ik hier?
"De maximumsnelheid op een snelweg is in zowel Nederland als België 120 km/h. Tot 1973 was er in Nederland geen snelheidslimiet op autosnelwegen. Op 1 mei 1988 is de maximumsnelheid verhoogd van 100 km/h naar 120 km/h."

Waar een klein land nog kleinburgerlijker in kan zijn.

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:51

@ Remington.223 | 20-01-09 | 09:46
Indeed... ik ben het er dan ook mee eensch dat bijvoorbeeld 40 te hard in een woonwijk veel harder bestraft wordt dan 40 te hard op de snelweg. Als de omstandigheden het toelaten op een snelweg... zie ik het probleem niet.

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:50

zie liever dat die kabouter van wegmisbruikers oprot. Opgelet Powned, zo maak je GEEN goede tv..

ZotteLotte | 20-01-09 | 09:50

Achterdocht | 20-01-09 | 09:47 zie je wel, 4 klicks per uur te snel bestaat niet als boete, die krengen flitsen bij 58 klicks per uur en er gaat 3 correctie af.. blijft een snelheid van 55 klicks per uur.. dus minimaal 5 op je bonnetje..

van dal | 20-01-09 | 09:50

@Heil Satan | 20-01-09 | 08:32
Doe eens Televaagartikel lezen.

Mubbenschonster | 20-01-09 | 09:49

bethundered | 20-01-09 | 09:42
Zonde van het geld, absoluut waar. Maar toch he... Gesteld dat je er 3 km bij mag tellen van vóór de aftrek, rij je dus nogal stug boven de maximum snelheid. Lijkt mij toch een persoonlijke keuze?

Hoewel ik een systeem met lagere boetes voor dat soort overtredingen en hogere voor zwaardere zou toejuichen. Dat dan weer wel.

Achterdocht | 20-01-09 | 09:47

@het neefje | 20-01-09 | 09:16
Alles is relatief. Als je op een standaard weg in een woonwijk 40 km/h te snel rijdt ben ik het helemaal met je eens. Onze flitskoning heeft er echter voor gezorgd dat bijna niemand meer echt 120 rijdt op de snelweg. Bang dat ze een boete krijgen voor 4 km te snel met als gevolg extra oponthoud.
Koos is een misselijke man. Ben blij dat de opperstruikrover oprot.

Remington.223 | 20-01-09 | 09:46

@Broadcaster | 20-01-09 | 09:40

Maar het overgrote deel van de verkeersdoden in Duitsland valt niet te wijten aan verkeersdeelnemers die met hoge snelheid over de Autobahn rijden.
Vergeet niet dat Duitsland Transitland nr.1 is, en alle (vrachtwagen)meuk uit Oost-Europa richting West-Europa, en uit Noord-Europa richting West- & Zuid-Europa over zich heenkrijgt. En vrachtwagens willen nu wel eens vaker boem doen, hence dat het aantal verkeersslachtoffers in totaal in Duitsland hoger ligt.

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:46

Kan zijn opvolger erger zijn dan koos zelf? Tenslotte is/was BVOM zijn geesteskindje. Niemand kan dat overtroeven.

Hoe naar dan ook, 3 maal hoera. Hoera, hoera, hoera.
(weer iemand minder die sterk was in het vertellen van halve waarheden)

fieldhouses | 20-01-09 | 09:44

@ Broadcaster | 20-01-09 | 09:40
Maar niet op de snelwegen. En daar had ik het over. Overigens ga ik ook niet ontkennen dat een snelweg-ongeluk in Duitsland eerder dodelijk afloopt dan hier. Das is nicht toll.

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:43

Nonnes | 20-01-09 | 09:41 de mounties, maar dan over verkeer..

van dal | 20-01-09 | 09:42

@Napeauleon | 20-01-09 | 09:34
De bonnen die ik heb gehad voor 4km te hard vind ik toch echt wat overdreven hoor. Deze maandelijkse afschrijvingen kan ik missen als kiespijn.

bethundered | 20-01-09 | 09:42

@van dal | 20-01-09 | 09:36
Ghegheghe... Gelukkig blijft deze two-men-show gewoon bestaan.

Nonnes | 20-01-09 | 09:41

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:38
Gast, whatever you're on, het is nog niet uitgewerkt. Regel even een goede maaltijd, voldoende vocht en slaap even wat bij. Het gaat niet goed met je.

Achterdocht | 20-01-09 | 09:41

Koos Spee is een geweldige, rechtlijnige officier met een heerlijk gevoel voor onderkoelde humor. Heel jammer dat hij weggaat (moet).
Werd hij te populair?

ikbesta | 20-01-09 | 09:40

@ Multiflauwekul
Als je niet ordinair durft te liegen kun je er altijd nog de statistiek bijhalen.
Bijvoorbeeld in verhouding tot het aantal inwoners heeft Duitsland meer verkeersdoden dan Nederland.
Maar ja de gemiddelde Nederlander (heeft 1,6 kind) kijkt nou eenmaal graag naar de gemiddelde Duitser en gaat dan vergelijken.
Man bleibt lachen ja.

Broadcaster | 20-01-09 | 09:40

Napeauleon | 20-01-09 | 09:34 inhalen.

van dal | 20-01-09 | 09:40

Er zal vast, een nog groter tyfushond van stal worden gehaald, let maar op

jachtbitter | 20-01-09 | 09:40

good bye and good riddance

fweddy | 20-01-09 | 09:40

Als K. Spee's carrieremove nieuws is, dan is dit zeker nieuws:
(bron: timesonline.co.uk)
To the viewers of Top Gear, he is part man, part machine, with veins that course with petrol. But the true substance of “the Stig”, the BBC programme’s so-called tame racing driver, was revealed yesterday to be somewhat more prosaic.

The identity of the character, who test-drives cars around the Top Gear track, was divulged at the weekend as Ben Collins, a Bristol-based former American speedway driver and stuntman who doubled for Daniel Craig in the latest James Bond film.

The name of the white-suited Stig, beloved of the show’s hosts Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May, has been an open secret within the motoring world for some years, but the media have refrained from publishing his name to uphold the spirit of the programme.

On Sunday, however, a newspaper outed Collins, 33, after following up a story in a Bristol newspaper about a man commissioning a photographic studio in the city to produce limited edition prints of the character.

koolteer | 20-01-09 | 09:40

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:38 jij.bent.gek. appels met peren en koeien met schapen vergelijken...

van dal | 20-01-09 | 09:39

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 20-01-09 | 09:38

Zelfde beleid, ander poppetje.

Ad Fundum | 20-01-09 | 09:38

Als Koos nou op dat kistje gaat staan dan kan die dwerg ........

dickel | 20-01-09 | 09:38

@ Napeauleon | 20-01-09 | 09:34
... je versnellingsbak om laten draaien door de fietsenmaker om de hoek, zodat je niet meer achteruit rijdt.

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:38

Ik vond het toontje van die meneer Spee altijd wat irritant, maar het feit dattie meestal nogal gelijk had zal ook niet geholpen hebben. Dat tokkieteeveeprogramma is kut met peren, de aankondigingen die ik tijdens reclames door de film heen wel eens voorbij zien komen zijn te triest voor woorden. 'Blik op de weg' krijg je tenminste nog kwaliteit door geleverd.

Maar alle kansloze rukkers die niet in staat zijn hun voertuig voldoende te beheersen en daardoor om de haverklap tegen een boete aanlopen: Krijg lekker de hoest en ga maar fietsen, beter voor iedereen.

Achterdocht | 20-01-09 | 09:38

@Agent327 | 20-01-09 | 09:20

In dit land krijgen elk jaar begin Mei verzetshelden alle eer (terecht), maar verzetshelden van andere landen worden blijkbaar in Nederland in de bak gegooid en vervolgd. Die arme Karadzic zit tegenwoordig in een moderne vorm van het oranjehotel, en omdat het democratisch is moet dat zomaar mogen?
Grove schande.
Maar das off-topic, ik vroeg me dus af wanneer ie vergezeld ging worden door Koos Spee. Want als er iemand is die het verkeer de kleinburgerlijkheid in heeft gedwongen dan is het hij het wel. Dagelijks vraag ik me af wat het probleem is om lekker met 160 / 180 over de snelweg te rijden. Komt er iemand naar links, dan ga je op de rem = geen probleem.
Nee, in Nederland ben je de grootste crimineel als je dat doet. Moreel gezien vind ik dat zo onrechtvaardig, omdat als je over de Duitse grens bent men er moreel gezien geen probleem van maakt om met 300km/h te knallen.
Dat is zo raar en onwerkelijk, dat er zulke verschillende morele maatstaven zijn, en aangezien ik in de vrijheid van het individu geloof (net als Karadzic, maar dat terzijde) ben ik van mening dat op verschillende plaatsen in Nederland het geen probleem is om een eventuele snelheidsbeperking op te heffen.

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:38

LOL @ widtvoet | 09:20

Doe-eens-rustig | 20-01-09 | 09:37

Nonnes | 20-01-09 | 09:33 ja, dat "koos, in het filmpje zagen we iemand die inhaalde over een doorgetrokken streep, mag dat?".. stomme vraag, want in het filmpje zagen we ook al dat de dader werd staandegehouden en een bon kreeg.. en koos die er dan volkomen serieus op ingaat met z'n: "kék, âtorêde is 'n serieuze ângelegenhêd.."

van dal | 20-01-09 | 09:36

@ van dal | 20-01-09 | 09:33
Dat is zéker waar. Die zorgen voor een heleboel paniek...

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:35

Haha. De ware reden staat gewoon naast het artikel in de televaag: auto's mogen harder rijden wanneer het kan.

bwahaha | 20-01-09 | 09:35

Maar op wie moeten incapabele bestuurders dan nu hun frustraties botvieren?

Akabei | 20-01-09 | 09:34

bethundered | 20-01-09 | 09:06
Niet Koos heeft jou veel geld gekost, jijzelf.

Voor alle anderen die om zero-tolerance schreeuwen waar het de finnen betreft maar niet hun rijstijl, hypóóó.... 400 doden per jaar "verdiend", dat dus wel.

By the way, wat moet je doen met een bestuurder die er voor kiest om tegen je vóórbumper te blijven kleven?

Napeauleon | 20-01-09 | 09:34

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:32 en duitsland heeft niet elke anderhalve kilometer een op-en-afrit.. dat scheelt ook.

van dal | 20-01-09 | 09:33

@van dal | 20-01-09 | 09:29
Ow, dat zie ik toevallig wel eens. Op tijd ingezapt dus. Als ik dat gespeeld verontwaardigde toontje van vdToorn hoor (oo-oo-oooh juu-uuf, Kevin heeft me gekneeeepen) ben ik vertrokken.

Nonnes | 20-01-09 | 09:33

@ Broadcaster | 20-01-09 | 09:28
Wist jij trouwens dat Duitsland, waar je veueueul harder mag (op sommige stukken) dan hier, procentueel gezien minder Verkehrstoten heeft dan Nederland. Nou jij weer. Er is helemaal niets mis mee om de capaciteiten van een doorontwikkelde en veilige auto ten volle te benutten, mits je daarmee om kunt gaan. Zie hier het verschil tussen de gemiddelde Duitser en de gemiddelde Nederlander. Het is een kwestie van kunde en mentaliteit en daar hebben we Koos Sp€€ (dank Bier-S.) niet voor nodig.

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:32

Kleine Man | 20-01-09 | 09:30 kruiwagen, en dan losgestort voor de deur afgeleverd..

van dal | 20-01-09 | 09:31

waarmee word ik thuisgebracht?

Kleine Man | 20-01-09 | 09:30

widtvoet ® | 20-01-09 | 09:29 rotfl.. andre als oorzaak van de dubbele hernia..

van dal | 20-01-09 | 09:30

Ach ze gaan toch wel door met flitsen en boetes uitdelen, met of zonder koosie. Ik word er niet warm of koud van eerlijk gezegd... Toch +1 omdat die enge lutser eindelijk weg is!

Fission Mailed | 20-01-09 | 09:30

@het neefje | 20-01-09 | 09:16
Met zo'n snelheidsoverschrijdingen ben ik het helemaal met je eens.
Beetje jammer alleen dat ik er tussen de 5 en 10 per jaar binnen krijg met een overschrijding van minder dan tien kilometer p/u op de snelweg (meestal bij een gelimiteerde snelheid van 80 of 100, zoals bijvoorbeeld op de A2 bij Geldermalsen).
En het argument dat je je maar aan de snelheid moet houden (vanwege de veiligheid) is in die gevallen waardeloos, want het is veel gevaarlijker om bij het zien van zo'n bord vol op de rem te trappen in plaats van met het verkeer mee te rijden (meestal 5-10 te hard).

Dwaaas | 20-01-09 | 09:30

Als die zonnebankpygmee van een Van der Toorn nou gewoon jaren eerder al op zo'n kistje was gaan staan had onze Koos dat wellicht een dubbele herniaoperatie gescheeld en zijn werkgeverT een dure arbeidsongeschiktheidsuitkering.

widtvoet ® | 20-01-09 | 09:29

Nonnes | 20-01-09 | 09:28 heel af en toe is het programma ook op veronica te zien, voorafgaand aan top-gear..

van dal | 20-01-09 | 09:29

Toch knap dat iemand met zo'n koosnaampje min of meer topambtenaar wordt.

Bier-Sexueel | 20-01-09 | 09:29

Ik kijk geen sbs6. Dat zouden meer reaguurders kunnen overwegen.
Het maakt natuurlijk ook geen ruk uit of hij er zit of een ander. Hij heeft zich niet weg laten jagen door het kleuterklasje. Wel stijl dus.

Nonnes | 20-01-09 | 09:28

Ik vind de heer Spee een geweldige vent.
Iemand die in ieder geval niet met praatjes door het leven gaat maar daadwerkelijk resultaten heeft geboekt.
Verkeersdoden naar beneden en een bijdrage aan veilig verkeer.
Boetes??? Ja dat doe je zelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor dat rechter voetje, bellen achter het stuur, drank op, rechts inhalen, bumperkleven en nog meer verkeersonheil. Dat kun je heel simpel voorkomen.
Maar ja kankeren tegen een ander is veul leuker, maar bovenal erg dom.
Wisten jullie trouwens al dat je in Duitsland harder mag rijden op de snelwegen dan in Nederland???
Laat voor de heer Spee een waardige vervanger komen.

Broadcaster | 20-01-09 | 09:28

Quadrifoglio | 20-01-09 | 09:21
dé methode bij uitstek in geval van een bumperklever: pas je snelheid aan.
de klevert zal blijven kleven.. dus snelheid vermeerderen is geen optie, daar wordt het alleen maar gevaarlijker van.. dus, afremmen, niet met de rem, maar door het gas los te laten en geleidelijk je snelheid laten zakkken toe de snelheid past bij de afstand die de klevert aanhoudt..
het heeft tot gevolg dat de gehouden afstand veilig is t.ov. de gereden snelheid en de klevert zal niet meer kleven omdat het hem/haar te langzaam gaat en de klevert je dus voorbij zal rijden.

probleem opgelost.

van dal | 20-01-09 | 09:27

Aantal verkeersdoden teruggebracht van 1200 naar 799, onder zijn mensen zeer populair, fraudebestendig, hardwerkend, conscientieus, kortom een voorbeeld voor alle ambtenaren. Succes met je nieuwe baan Koos!

sjaakdeslinksesul | 20-01-09 | 09:27

Eerst reaguren... dan lezen. DOEI!! Groeten thuis hé, Koos!

Multiflauwekulti | 20-01-09 | 09:26

Thuisgebracht met 200 per uur?

yHo | 20-01-09 | 09:26

Dinsdag 20 Januari heet voortaan: Verlossende Dinsdag.
Wordt vanaf volgend jaar ingesteld als nationale feestdag.
Iedereen verplicht vrij of 300% uitbetaald.

Colin O | 20-01-09 | 09:23

Nou Koos lullig voor je. Met weemoed in de ogen zie ik de beelden nog voor me van affakkelende flitspalen en boer Piet die de Deutz er even tegen aan parkeert. Dank je voor het verkloten van het rijplezier in het holst van de nacht op de A58.
We zullen je missen Koos....

p. piraat | 20-01-09 | 09:23

Zeau, depri maandag is subiet vergeten! Jeeeeeeej! Nu alleen die irritante kabouter nog!

Doc Damage | 20-01-09 | 09:22

Prof.Drs.Ing.B | 20-01-09 | 09:19 voor iemand die zichzelf behangen heeft met indrukwekkende titels is een argument als "het is nog vroeg" het lulligste argument wat je maar kunt geven als je zelf niet leest en alleen maar primatuur reageert op een bericht.
je ziet dat wel vaker bij van die zelfbenoemde geleerden.. ons land gaat er nog eens aan ten onder.

van dal | 20-01-09 | 09:22

Lijkt me een typisch klusje voor een PvdA'ert.
Is Ella Vogelaar al benaderd ? Ergens stil in een hoekje achter een paar struiken zitten flitsen lijkt me wel wat voor haar.

Dwaaas | 20-01-09 | 09:21

@ZDEV | 20-01-09 | 08:53
Gebruik daarom bij bumperkleverts altijd even de alarmlichten. Is bijzonder effectief, ook al komt bumperkleven in mijn geval slechts sporadisch voor omdat ik a) doorrijd en b) niet links kleef.

Quadrifoglio | 20-01-09 | 09:21

@GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:11
Je pilletjes vergeten in te nemen vanmorgen?
Wat een ongeloooflijk dom gelul.

Agent327 | 20-01-09 | 09:20

-weggekoost en opgepromoveerd-

widtvoet ® | 20-01-09 | 09:20

en nou komt er een nieuwe, en nieuwe bezems vegen schoon.. dus een overdaad aan daadkracht mag verwacht worden.

van dal | 20-01-09 | 09:20

Leuk plaatje zo. Koos met zo'n hondje.

Treurig varken | 20-01-09 | 09:19

Limonade? geen bier?

Hondelulz | 20-01-09 | 09:19

van dal | 20-01-09 | 09:12

Hm, het is nog vroeg. Misschien doet ie het voor z'n ego ("ik ben groter dan jou André") maar stiekem denk ik dat hij het eigenlijk wel heel erg vind alleen gedwongen wordt door z'n vrouw.

En voor iedereen die huilt dat Koos hem/haar geld heeft gekost, het ligt toch echt aan jezelf ... prutser.

Prof.Drs.Ing.B | 20-01-09 | 09:19

TOPMAN BVOM neemt afscheid onverwachts ! Muha, Zelfs ik wist al 2 jaar geleden dat die dit jaar zou opkazen.

Mr_Pikibelly | 20-01-09 | 09:18

Ik neem aan dat er een nieuwe man (of misschien nog erger: vrouw) voor in de plaats komt, dus ik snap dit "feestje" niet helemaal.

Wim-Lex | 20-01-09 | 09:17

Deze man is nooit relevant geweest.

grote regelneger | 20-01-09 | 09:16

Als ik deze reacties zo lees komen een aantal vragen bij mij op:
- Hoeveel van de reaguurders heeft een rijbewijs en dus het recht mee te praten?
- Hoeveel reaguurders zijn wel eens betrokken geweest bij een ongeluk waarbij iemand 90 reed ipv 50?

Die regels zijn er niet voor niks en als je je er niet aan kunt houden, dan ben je een prutser!
Racen doe je maar op de Nurburgring.

het neefje | 20-01-09 | 09:16

Gelukkig, de boetes werden al net zo gewoon als automatische afschrijvingen.

T@ Riest | 20-01-09 | 09:15

Telegraaf - SBS6 - Geen Stijl.......
Flitsende carriere die Koos, dat wel.

laardepul | 20-01-09 | 09:15

@Agent327 | 20-01-09 | 09:10
Mijn rechtervoet zegt dat ie onschuldig is.

bethundered | 20-01-09 | 09:13

zal mij niets verbazen als er een of andere christenhond komt die ook nog eens gaat verkondigen dat we niet op zondag mogen rijden, maar desalwelteplus mooi dat die spee het veld ruimt

nutz | 20-01-09 | 09:13

@karel kruizenruiker
Knap van jou om zelfs bij een item over Koos Spee de islam er bij te halen.
Gelet op de deplorabele toestand van de landen waar islamitisch bankieren in zwang is geloof ik overigens niet dat je er veel krediet van mag verwachten.

knight03 | 20-01-09 | 09:12

Maar we zijn nog niet af van dat gezeik van SBS6. Ze doen alsof ze informatief zijn.. Kom op, ga iets anders doen want dat kunnen jullie niet..

quintyn | 20-01-09 | 09:12

ik las het ook in de televaag, dus het is echt waar!

ODapperDapper | 20-01-09 | 09:12

Prof.Drs.Ing.B | 20-01-09 | 09:11 bovenaan beginnen, alles opnieuw lezen.. met die dwerg praten blijft ie juist wél doen...

van dal | 20-01-09 | 09:12

@bethundered, indirect wel ja. Die opgelopen boetes hebben vooral jou veel geld gekost

VenoM666 | 20-01-09 | 09:12

-weggejorist-

GroteZaagdildo | 20-01-09 | 09:11

Ach, hier komt toch wel weer een ander spreekpopje voor in de plaats. Vond Koos altijd wel sympatiek ogen, geen idee of ie zelf wat bedacht heeft, maar de man had wel een uitstraling. Het ga je goed Koos, gelukkig hoef je niet meer tegen die dwerg op het kistje te praten.

Prof.Drs.Ing.B | 20-01-09 | 09:11

@bethundered | 20-01-09 | 09:06
Dat heeft je rechtervoet gedaan.

Agent327 | 20-01-09 | 09:10

Ik hoor net de de gaskraan weer open is Koos.

dickel | 20-01-09 | 09:08

nah, komt er een ander.. eentje die we nog niet kennen. en we wisten wel wat we aan koosje hadden.
bovendien kén nah de "keausmodus" nie mêr....

van dal | 20-01-09 | 09:06

*Hangt de vlag uit*
De man heeft me een hoop geld gekost.

bethundered | 20-01-09 | 09:06

Ik kom alleen als er kipnuggets zijn :) ...

Biefstuk | 20-01-09 | 09:05

Geef Koos een Lintje Bea

El Letoso | 20-01-09 | 09:04

Jaja de veiligheid van auto's is de laatste jaren enorm toegenomen en hij streelt zijn pik omdat het door "zijn beleid" kwam..... Typische doen ze normaal nooit bij de overheid.

hou-ut | 20-01-09 | 09:04

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 20-01-09 | 09:03

Zal wel niet veel veranderen. Alleen wel gay dat ie medewerking blijft verlenen aan die farce met Andre 'een meter en een beetje' van Toor. Het moraliserende toontje dat daar word gebezigd levert serieuze plaatsvervangende schaamte op.

E.M. Cioran | 20-01-09 | 09:02

ff o.t. Ik lees zojuist op de bnr site dat Nederland rijp is voor Islamitisch bankieren, dat houd in dat je geen rente mag betalen, maar ook niet mag ontvangen. Langzaam maar zeker worden de moslim gewoonte's hier ingevoerd, lijkt me een ongezonde situatie!

Karel Kruizenruiker | 20-01-09 | 09:02

Als het waar is dat hij het aantal verkeersdoden met 400 heeft teruggebracht, dan zijn dat duizenden mensen die dankzij deze meneer niet diepongelukkig zijn geworden, waarvoor hulde. En trouwens, als ik een boete krijg voor te hard rijden, dan betaal ik die. Gewoon, omdat het kan.

count von ziegenpuss | 20-01-09 | 09:00

Een zwarte dag voor autorijdend Nederland :(

WeenerSchnitzel | 20-01-09 | 09:00

*Haalt Brum uit de garage*

Kartoffels | 20-01-09 | 09:00

Op die feauteau is Koo$ $p€€ toch wel de grootste lul.

Bier-Sexueel | 20-01-09 | 08:59

Het valt me op dat ik er niet verdrietig van word. Ik kon zelfs een grijns niet onderdrukken. Vreemd.

PrivateHead | 20-01-09 | 08:59

Als je mislukt bent als bakkersknecht ligt een carriëre als tuinman voor je open. Als dat ook niet lukt kun je natuurlijk altijd nog politieagent worden.
Als je als agent niet functioneert wordt je in dit land officier van justitie en vervolgens weggepromoveerd naar een duister baantje op een ministerie.
Zo is er, ook in moeilijke tijden, nog hoop voor al die lui die na de bijstand parkeerwachter zijn geworden.

knight03 | 20-01-09 | 08:59

Komt er wel weer een nieuwe verkeers-nazi

dnnss | 20-01-09 | 08:56

Daar wordt weer een goeie kracht van justitie weg gepromoveerd, jammer.
Deze man en zijn team doen zeer goed werk.
We zullen je missen Mr K. Spee

Sodommer | 20-01-09 | 08:55

Balkenende heeft vast een moralistische gereformeerde zondagsrijder klaar staan als opvolger. Nou ik heb wat alvast wat moraal voor hem gevonden:

Het is fatsoenlijk om de linkerbaan vrij te maken voor een ander die harder rijdt: ook als deze de maximum snelheid overschrijdt.

Het is niet onfatsoenlijk om uit te laten rollen als iemand voor je aan het inhalen is, om aan te geven dat je een hogere snelheid hebt. Zolang je er maar niet te dicht op zit, want dat is bumperkleven.

Het is zeer onfatsoenlijk om links te blijven rijden als je naar rechts kunt en iemand er langs wil. Het is ronduit ergerlijk als mensen dit opzettelijk doen. De term passief agressief is hier inderdaad toepasselijk.

Het is gevaarlijk om een andere auto dusdanig dichtbij te naderen dat er risico op een kop-staart botsing ontstaat (bumperkleven).

Het is ronduit levensgevaarlijk om te remmen als je vindt dat iemand je te dicht nadert. Een beetje gas er bij is een betere oplossing.

Het is aan te bevelen om bij het inhalen tenminste 15KM/u harder te rijden dan degene die je inhaalt, ook al betekent dit een kleine snelheidsoverschrijding.

Besef je, dat als je minder hard rijdt dan de aangegeven maximum snelheid -zonder dat er omstandigheden zijn die daarom vragen- je ander verkeer hindert. Het opzettelijk hinderen van ander verkeer is een grote oorzaak van agressie die zich tegen je kan wreken in bumperkleven.

Ergo: rijd door en ga aan de kant als iemand er langs wil. Dat voorkomt ergernissen en gevaarlijke reacties zoals bumperkleven en rechts inhalen.

Hinder NOOIT onnodig een ander, en tik bovenal NOOIT de rem aan.

www.autoblog.nl/archive/2009/01/19/bum...

ZDEV | 20-01-09 | 08:53

Nog liever had ik gezien dat die hielenlikkende handpop, die Koos met ondeugende blik grif van opgelegde voorzetjes voorziet, was weggegjorist.

Superior Bastard | 20-01-09 | 08:52

Waren de grote letters op bij de Televaag? Beetje zuinigjes...

*chocoladeletters van scherm peurt*

Thomas Chatterton | 20-01-09 | 08:51

Woohoo.

Bedankt Tuf Tuf Club. :D

Cadaver | 20-01-09 | 08:51

Heb de huisregels nog even gelezen en kan dus niets plempen over Koos en zijn dwerg.
Nou Koos het ga je goed en tot ziens in het Hospice.

dickel | 20-01-09 | 08:49

maakt niks dit.. zijn cluppie struikrovers blijft bestaan, alleen nu met een andere bendelei(d)er..

brdstck | 20-01-09 | 08:47

Jammer, Koos is een HELD. Nu nog de onnodig linksrijders, invoegers met 75km/h, remmers zonder voorligger, stadslichtrijders op de bon "uw rijbewijs wordt ingevorderd wegens het -gewoon niet kunnen rijden-" en we zijn een eind verder met de fileoplossing. Er komt toch een ander op die post - en nieuwe bezems vegen schoon-. Niet Koos is uw vijand, maar groen-linx en milieuoffensie die weigeren fatsoenlijke wegen aan te leggen in dit land, waar is de A3?

illuvatar | 20-01-09 | 08:46

K. Spee <---- -weggejorist en opgerot-

King_Me | 20-01-09 | 08:46

Wat lijkt dat schattig dat hij zo staat op een camerabakje.

Kartoffels | 20-01-09 | 08:45

Opgetyft staat netjes.

braadlap | 20-01-09 | 08:43

Flitsservice? Volgens mij gaat de eer naar de Tuf-tuf Club....

Generaal P. | 20-01-09 | 08:40

Wel goedverdoemme, wanneer verdwijnt die rotkop dan eindelijk een keer van de televee?

Bier-Sexueel | 20-01-09 | 08:39

Jammer het was toch zo'n sympatieke vent.

Karel Kruizenruiker | 20-01-09 | 08:39

O joy!

*Champie schenkt*

G-unite | 20-01-09 | 08:39

blijft medewerken?

Just my opinion | 20-01-09 | 08:37

Typisch geval van jammer...

hanzebal | 20-01-09 | 08:35

beste nieuws van de de dag. kon niet beter beginnen na de meest depressieve dag. en mijn pc blijkt geïnfecteerd met conficker. en dat is flamoes

liger | 20-01-09 | 08:34

Ben benieuwd welke bruinwerker ervoor in de plaats komt

Remington.223 | 20-01-09 | 08:34

eindelijk opzouten, eikelbijter

tismaareenmening | 20-01-09 | 08:33

Ja, maar welke lul komt ervoor in de plaats?

Heil Satan | 20-01-09 | 08:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl