Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervragen Vara TV-moment van het jaar

varawinnaars.jpg Zo, Kamervragen! Jawel, de klucht rondom het televisiemoment van het jaar begint steeds vermakelijker te worden. Met dank aan de Vara, die weigert de uitslag van de internet stemming openbaar te maken. Volgens de Vara won namelijk de Vara. Maar uit een door ons gepubliceerd document bleek echter dat op internet juist massaal partij werd gekozen voor Ella Vogelaar en Peter R. de Vries. Verwarring alom dus. "Onbegrijpelijk" aldus juryvoorzitter Anita Witzier. Want volgens de Vara zouden wij gerommeld hebben met het document, maar volgens ons heeft juist de Vara de kluit belazerd. Wanneer het document immers niet authentiek zou zijn, dan publiceer je als omroepvereniging immers toch gewoon de cijfers? Op die manier snoer je alle critici onmiddellijk de mond. Maar dat durven ze niet, omdat ze weten dat ze nat gaan. Wees verschillig, maar nu even niet. Zo heeft Vera Keur hoogstpersoonlijk en op het allerlaatste moment een live debat op Radio 1 met onze Fleischbaum afgeblazen. Waarom toch die geheimzinnigheid? Dat wil Partij van de Vrijheid ook wel eens weten van minister Plasterk. Beste Ome Ronald: “Bent u bereid duidelijkheid te brengen over wie de terechte winnaar is van TV-moment van het Jaar 2008? Zo neen, waarom niet? En welke sanctie overweegt u de Vara te geven indien de socialistische omroep inderdaad met de uitslag gefraudeerd heeft?”

Reaguursels

Inloggen

Aha, ik snap het, het Nederlandsch volk heeft gestemd en de vakjury (whoehahaha) pikt de winnaar uit de top 3.
Dat de winnaar net zoals de omroep Vara is, is uiteraard toeval!
Mijn prognose voor de stemverhouding:
Ella/ Rutger:100.000
Peter R: 50.000
Paul de Leeuw:10
Hardstikke gefeli met je prijs, de Leeuw, steek je troffee maar diep in je blubberreet, als je echt kloten had gehad, dan had je die prijs geweigerd.
Aan iedereen die nog geen lid is van PowNED, doe het vandaag nog en help mee om kwaadaardige gezwellen bij de PO uit te roeien en het hele bestel te slopen, simpel, OMDAT HET KAN!
Reden nummer 50 om lid te worden: PowNED is de eerste omroep in wording die nu al kamervragen oproept.

necrosis | 15-01-09 | 06:03

Al met al weer extra publiciteit voor Powned...

bananaman | 15-01-09 | 01:17

FORMAT:/VARA

derfla | 15-01-09 | 01:16

Alhoewel GS nu wel een beetje aan het Calimero-en is.. de VARA is een kudt-omroep en het bashen ervan is natuurlijk een gezellige en zeker niet nutteloze bezigheid. Stelletje idioten daar. En ergens, eerlijk gezegd, denk ik dat GS het nog wel eens bij het rechte end hep ook.

Niet Masjien | 14-01-09 | 23:10

@ TM | 14-01-09 | 22:54

Mee eensch..

frenkie4allll | 14-01-09 | 23:01

Dit bevestigt toch wel het totale failliet van de PVV.

TM | 14-01-09 | 22:54

@frenkie4allll | 14-01-09 | 22:33
De jury heeft alleen naar de 10 hoogst genomineerden uit de poll gekeken. Een heel veel voorkomende vorm van jurering en die volledig voldoet aan het criterium: poll én jury. Dus de uitslag is volstrekt binnen de regels tot stand gekomen. Houd je hooguit over dat de opmerking dat de jury-uitslag hetzelfde is als de publieksuitslag niet waar zou zijn. Het GS-document geeft daarover geen enkele uitsluitsel, los van de vraag of dit een authentiek document is. Wat een feit is, is dat het volgens de regels totaal niet ter zake doet. Op vals spelen kan je hier de vara niet betrappen. Hooguit op een marinaal leugentje. Als daar al sprake van is.

-edit | 14-01-09 | 22:47

@ -edit | 14-01-09 | 22:27

En de vakjury, dus niet alleen de vakjury. En de VARA roept ook nog dat Paul heeft gewonnen bij zowel het publiek als de vakjury. Volgens het document is dat een grote leugen. Dus....... ;)

frenkie4allll | 14-01-09 | 22:33

@frenkie4allll | 14-01-09 | 22:04
Eén ding staat vast: er is niet bedonderd. Er stond heel duidelijk in de deelnemersvoorwaarden dat de poll-uitslag én (!) de vakjury de winnaar aanwijst. Daar krijg je geen speld tussen, al zou de hele wereld op GS hebben gestemd. Al is het document van GS echt, dan nog is het volgens de regels gelopen. Dat heb je met jury's: die doen wel eens dingen die tegen het gevoel van anderen opgaan. Als je dat een kudtsysteem vind, moet je gewoon niet eens mee willen doen. Blijft dat dit niet in de kamer thuishoort. Laten we de kamer nou gewoon dingen laten doen die werkelijk van belang zijn. Zonde van de kostbare tijd. En geld, uiteraard.

-edit | 14-01-09 | 22:27

@ Bodde | 14-01-09 | 22:15

Vertel mij eens waarom? Want volgens mij zitten de paupers bij de PvdA en de SP. Wat moeten paupers bij de PVV? Worden ze gekort op hun uitkering. Worden ze zwaarder gestraft. Als ze crimineel zijn en een dubbel paspoort hebben vliegen ze het land uit. EenVandaag heeft het ooit eens uitgezocht.

"De achterban van Wilders. Ze zijn man, al wat ouder en zitten redelijk in de slappe was. En ze stemmen op Geert Wilders. De achterban van Wilders is een groep die het vertrouwen in andere partijen is verloren. EénVandaag gaat op bezoek bij deze Wilders-aanhangers. Waarom stemmen ze op Geert? Hoe komt het dat andere partijen deze groep stemmers zijn verloren? Een portret van deze achterban en een nadere verklaring door Kees Aarts van de Universiteit Twente en leider van het Nationaal Kiezersonderzoek. "
Filmpje: cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/TROS...

frenkie4allll | 14-01-09 | 22:24

De PVV laat weer eens zien wat voor pauper partij het werkelijk is.

Bodde | 14-01-09 | 22:15

@ -edit | 14-01-09 | 21:48

Volgens mij gaat het hier over de geloofwaardigheid van de PO en niet specifiek over de inhoud. De VARA brengt de PO in een kwaaddaglicht door het publiek te bedriegen en daar zit het probleem. Volgens mij hebben de programmamakers niet de vrijheid om het publiek te bedonderen of het moet bij Bananensplit zijn.
Plasterk zal natuurlijk niets doen, want die heeft met de PvdA veel te verliezen als het de PO aanvalt. Ik mompel iets over nieuwe mediawet, Medy van der Laan en Wouter Bos.

frenkie4allll | 14-01-09 | 22:04

@frenkie4allll | 14-01-09 | 21:24
Ja, lijkt gek niet? Maar dit is geen goed voorbeeld. Het verschil is dat de Lingo-kwestie over een beleidskwestie gaat, namelijk een beslissing van een netcoördinator, die rechtstreeks het beleid van de raad van bestuur van de PO. nl.wikipedia.org/wiki/Netcoördinator. En dus kan de kamer zich hier wel mee bemoeien. De politiek gaat namelijk wel over de media-wet en moet 'bewaken' dat de PO zich aan die wet houdt. De discussie ging dan ook over het feit dat vele ouderen die naar Lingo keken hierdoor benadeeld werden. Da's een politieke discussie. Hoe marginaal ook.

Het TV moment van het jaar-geschil gaat over de inhoud van een bepaald programma. En: wil jij in een land leven waar de politiek zich zou mogen bemoeien over de inhoud van een programma? Of moet ik nog uitleggen dat de vrijheid van programmamakers om de dingen te doen zoals zij willen verankerd ligt in de grondwet? Mits ze binnen de grenzen van de wet blijven uiteraard. Dit voorval hoort niet in de kamer thuis. Zal ik alvast het antwoord van Plasterk voorkauwen? "De minister laat zich niet in met de inhoudelijke kant van dit programma. U kunt uw vragen of ongerief richten aan de Vara, die overigens niet tot antwoorden verplicht is".

-edit | 14-01-09 | 21:48

@ -edit | 14-01-09 | 20:30

Moet je eens kijken..........

Politiek woedend over schrappen Lingo
Het CDA en de PvdA zijn woedend over de beslissing van netcoördinator Van Dijk om de woordquiz Lingo van de buis te halen.
Vragen
CDA-Kamerlid Joop Atsma stelt minister Van der Hoeven (Media) vragen over de kwestie. Volgens Atsma raakt de beslissing van Van Dijk het hart van het publieke bestel. PvdA-Kamerlid Van Dam is het met hem eens.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/compo...

frenkie4allll | 14-01-09 | 21:24

In 2004 was er voor het eerst en programma op de TV waarbij de "Grootste Nederlander" gekozen kon worden. De KRO had verw8 dat dat domme volk wel Willem van Oranje of Johan Cruijff tot winnaar zou kiezen. Echter bleken de Nederlanders Pim Fortuyn te kiezen. Een doorn in het spreekwoordelijke oog van de linkse media. Hier hebben ze van geleerd en hebben lang zitten brainstormen hoe ze dan toch de vinger in de pap konden houden om de stemming te beïnvloeden. En voila: We laten die dombo's een top drie samenstellen en dan laten we een zelf gekozen jury de winnaar kiezen. Geniaal!!!!

Het is mij: Robert | 14-01-09 | 21:07

@de vleesgigant | 14-01-09 | 20:40
Ja. Lijkt GS wel.

-edit | 14-01-09 | 20:45

De vara bashen is gewoon leuk. Het is een zooitje elkaar napratende en elkaar bevestigende nep slimmperds!

de vleesgigant | 14-01-09 | 20:40

@frenkie4allll | 14-01-09 | 19:05
Wiki zit er wel vaker naast. Tweede kamer zit er om het volk te vertegenwoordigen als het gaat om het controleren van het kabinet en het maken van wetten. Niet om gezellig de borrelpraat van het volk 'en publiek' te vertegenwoordigen. Misstanden zijn alleen relevant als het gaat om het controleren van het kabinet of het maken van wetten. Een vermeend TV-spel misstand is duidelijk niet het terrein van de kamer.

-edit | 14-01-09 | 20:30

Hallo redactie, Nu is het toch wel genoeg? Laten we verder gaan met het echte nieuws en deze schijnvertoning voor het 'oude' publieke bestel. Wees wijs en laat zien dat je uit ander hout gesneden bent.

r-kwadraat | 14-01-09 | 20:28

@ MacVulpen | 14-01-09 | 20:20

Per vraag 2000 euri. De multiculti kost ons per jaar tussen de 9 en 90 miljard euri. Maar daar hoor ik bijna niemand over. Als de PVV een kamervraag stelt gaat men zeiken over geld, terwijl de SP de meeste kamervragen stelt en niemand iets zegt over geld. Beetje hypocriet.

frenkie4allll | 14-01-09 | 20:23

Is dat nu mijn belastinggeld dat ik ' down the drain' zie gaan met deze onzin?

MacVulpen | 14-01-09 | 20:20

Ik hoop echt dat dit het laatste vara-gerelateerde onderwerp is, tot het volgnde tv-moment van het jaar.

brdstck | 14-01-09 | 19:58

@emy Martin Louis 13 | 14-01-09 | 19:28
De SP heeft voor 1,8 miljoen aan kamervragen gesteld en wat hebben ze bereikt?
Thieme is ook erg overigens.

Marianne Thieme, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren (PvdD) stak 184 keer haar hand in de lucht en stelde voor ruim 3,5 ton euro Kamervragen.

Dit jaar stelde Thieme onder meer vragen over de dood van Rattaplan, de hond - en mascotte - van de Nederlandse militairen in Uruzgan, het rapen van Kievitseieren en de 'stressfysiologische reacties' van kreeften.

frenkie4allll | 14-01-09 | 19:36

@ Doldwaas | 14-01-09 | 19:18

Kijk nu wordt het leuk. Zoek maar even op Constant Kusters + SP en je ziet genoeg naar voren komen. Ach klik maar even op deze link:
www.google.com/search?client=safari&am...

De SP demonstreert samen met de bruinhemden. Dat is niet vreemd, omdat ze eigenlijk hetzelfde gedachtengoed aanhangen.

"Ook de neo-nazistische Nederlandse Volks Unie (NVU) had aangekondigd te komen demonstreren. "De zionistische lobby probeert via de aanval op Irak haar greep op de wereld te vergroten. Deze lobby heeft al onnoemelijk veel schade aangericht, daar kunnen de Palestijnen het nodige over vertellen", schreef NVU-leider Constant Kusters in een persbericht. Een ambassademedewerker van Irak liet weten blij te zijn met deze steun, en hij hoopte dat de NVU samen met de linkse betogers als één blok zou demonstreren. In een reactie zei SP-er Van Bommel geen actie te zullen ondernemen tegen een eventuele NVU-deelname aan anti-oorlogsdemonstraties. "De NVU stelt niets voor, maar in Nederland is een vrijheid van demonstratie. We kunnen niet uitmaken wie aan een protestmars deelneemt." Aanwezig waren Eite Homan en Johan van Enk van het eveneens neo-nazistische Aktiefront Nationale Socialisten (ANS)."
www.gebladerte.nl/10879f56.htm

Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij iemand in een machtspositie ongeoorloofde gunsten verleent in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst.
nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie

De VARA heeft vals gespeeld om het eigen VARA fragment als winnaar te benoemen. En dat allemaal als een vriendendienst voor Paul de Leeuw.

frenkie4allll | 14-01-09 | 19:33

De PVV stelt kamervragen. Ik eis kamervragen over waarom dit soort onzinnige kamervragen worden gesteld!

Remy Martin Louis 13 | 14-01-09 | 19:28

@ Doldwaas | 14-01-09 | 19:11

Hahahaha corruptie binnen de publieke omroep is geen zaak voor de politiek!
Ga toch weg joh....

frenkie4allll | 14-01-09 | 19:25

@frenkie4allll: Kusters bij de SP? Doe me eens een bron. De laatste keer dat ik van Kusters gehoord heb zat hij nog stevig bij de Nederlandse Volksunie en dat is toch een heel andere partij dan de SP. Verder wil ik ook een bron dat de SP aan jodenhaat doet en dan wil ik dus niet horen over Van Bommel die opriep tot intifada. Dat was onsmakelijk van Van Bommel, maar anti-Israël staat niet gelijk aan antisemitisme.

Om dit corruptie te noemen lijkt me zwaar overdreven. Ik heb geen reden om aan te nemen dat er geld aangenomen is oid. Dit is hooguit een gevalletje spelregels breken. Als ik vals speel met monopolie hoop ik toch niet dat zo'n Wilders-aanhanger daarover even later in de kamer in de microfoon staat te hijgen. Dat dit toevallig bij de Publieke Omroep gebeurd speelt daarbij geen rol. Er zijn duidelijke democratische afspraken dat de overheid de publieken financiert, maar dat er niet in de inhoud van afzonderlijke programma's wordt getreden. En terecht lijkt me, als we dat wel zouden doen zou de publieke pas echt een bolwerk van politiek correctheid worden.

Doldwaas | 14-01-09 | 19:18

Het wordt nu wel heel sneu redactie. Zelfs Peter R. laat zich niet zo kennen.

puistige puber | 14-01-09 | 19:15

jullie weten toch wel dat die vragen veel geld kosten he
"http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/10/marianne_thieme_goed_voor_werk.html"
Maar goed het grote GS de bal van een josti wil afpakken ... great

Ben_online | 14-01-09 | 19:13

@frenkie4allll: De Tweede Kamer is er om het volk politiek te vertegenwoordigen en dus in die zaken waarvan wij vinden dat het politiek is.

Dit vind ik een geval waar geen politiek van gemaakt moet worden en waar de Tweede Kamer dus ook niets mee te maken heeft.

Doldwaas | 14-01-09 | 19:11

@ Doldwaas | 14-01-09 | 18:48

De bruinhemden zitten bij de SP volgens mij of vind je Kusters geen bruinhemd? En dan heb ik het niet eens over de algemene Jodenhaat binnen de partij.

En het is toch wat als de politiek zich bezighoud met corruptie binnen de PO. Corruptie is toch normaal in een socialistische heilstaat, dus waar maken we ons druk om.

frenkie4allll | 14-01-09 | 19:10

@ -edit | 14-01-09 | 18:47

En de Tweede Kamer is er niet om het volk te vertegenwoordigen? Tweede kamerleden zitten er niet om misstanden aan de kaak te stellen? Heel apart hoor.

Jij moet je niet blindstaren op de hoofdtaken en op wiki staat het schijnbaar hele verkeerd. nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamer

frenkie4allll | 14-01-09 | 19:05

luister jongens, hoedanook, een mongool laten winnen en vervolgens die prijs weer afpakken is in Nederland onethisch en zielug.
Dus volgens mij noemen we dit een typisch geval 'vechten tegen de bierkaai'...

keauningh | 14-01-09 | 19:00

Saai, ga eens weg met dat vara gezeik.... zo wordt het zo eentonig!

Frantique | 14-01-09 | 18:54

Kunnen die bruinhemden van de PVV zich nou niet met iets beters bezig gaan houden? Lullig voor GeenStijl als de Vara de kluit belazert, maar als de politiek zich hier nu ook al mee gaat bemoeien dan kunnen ze zich overal wel mee bezig houden.

Doldwaas | 14-01-09 | 18:48

@frenkie4alllll | 14-01-09 | 17:21
Da's nou precies wat in bedoel. Je verzint er zelf voor het gemak even een taakje bij.

"De Tweede Kamer heeft twee hoofdtaken, de regering controleren en wetten maken."

Bron: www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/de_ne...

-edit | 14-01-09 | 18:47

Johan de Witt | 14-01-09 | 17:56
powNED = Partij van de Dieren

baca | 14-01-09 | 18:44

Had niet gedacht dat GS zo snel op haar teentjes te trappen is, dat verwijt gold toch alleen t.a.v.moslims.

Groot Mufti | 14-01-09 | 18:39

VARA! = PvdA
NCRC, KRO = CDA
EO = CU
Publieke Omroep = RVD + Oranjes

Johan de Witt | 14-01-09 | 17:56

Gesloten vragen stellen is zooo dom.

henkstubbe | 14-01-09 | 17:46

-weggejorist-

BaronVon Fappenstein | 14-01-09 | 17:41

Hier ging het toch om, laten zien wat voor een zooitje ongeregeld zonder enige zelfreflectie het is daar in Hilversum, ik zeg op naar de 150 k en een A-status. Opblazen dat stelletje geteisen daar.
laat je niet gek maken Fleisch we zitten op de goede weg.

de timmerman | 14-01-09 | 17:41

Vera Keur kleur bekennen? Dat nooit!!

HeerBommel | 14-01-09 | 17:33

slechte verliezerrr!

S-R | 14-01-09 | 17:30

huilie huilie doen GS?

Ma Flodder | 14-01-09 | 17:24

@ -edit | 14-01-09 | 16:58

De Tweede Kamer heeft in hoofdzaak drie taken:
1. Controle op regeringsbeleid
2. Medewetgever (met de regering en de Eerste Kamer)
3. Vertegenwoordiging van de bevolking

Begrijp je dit? Of moet ik even uitleggen hoe alles werkt? Let vooral op punt 3 slimmert.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 17:21

Ik vond het onbegrijpelijk dat het fragment met het meisje en Paul de Leeuw heeft gewonnen. Het was erg grappig op dat moment, maar meer absoluut niet. Het heeft op 2008 geen enkele invloed gehad en is op geen enkele manier belangrijk geweest. Terechte winnaar had Peter R. de Vries geweest met de Joranuitzending, die internationaal een diepe impact heeft gehad.

Het publieksoordeel is trouwens sowieso niet bindend, dus ook al is het waar dat GS daarin gewonnen heeft, was het evengoed niet het TV-moment van het jaar geworden.

chr!!s | 14-01-09 | 17:20

ik krijg de indruk dat de PVV als huiswerk 's avonds naar boulevard en shownieuws moet kijken om inspiratie tot kamervragen te komen...

idontgivetwofucks | 14-01-09 | 17:19

domme vara :O

3huis | 14-01-09 | 17:13

+wist

paintitred | 14-01-09 | 17:06

Kamervragen van de PVV kan ik niet serieus nemen.

timmmmy | 14-01-09 | 17:06

@-edit | 14-01-09 | 16:58
Goh, ik niet dat jij een PVV stemmer was. Zo leer je weer is wat.

paintitred | 14-01-09 | 17:05

@-edit: volledig mee eens!

jeroentjegouda | 14-01-09 | 17:01

@frenkie4alllll | 14-01-09 | 15:01
Tot de taken van de volksvertegenwoordiging wordt gerekend:
het vaststellen van wetten of andere reglementen;
het controleren van het bestuur, dat wil zeggen, de regering, of bestuur van de lokale overheid.

Een volksvertegenwoordiger wordt niet uit belastinggeld betaald om zaken die niets met bovenstaande van doen hebben. Kamervragen stellen over TV-spelletjes valt duidelijk buiten het takenpakket. Dat begrijpt een kind nog wel. De kamer is geen kroeg

-edit | 14-01-09 | 16:58

-weggejorist-

Brynnar | 14-01-09 | 16:50

Liberal ("socialist" in Europa) - Used to mean : "Free from narrow prejudice; open minded, especially, open to the reception of new ideas or proposals of reform.". Now means "Full of hatred for past Ideas, and completely intolerant of the people that still believe in them. Socialist." Most liberal arguments basically boil down to "Shut up in the name of open-mindedness and free speech!". The liberal observes evils in society, and then attempts to remedy the problem with an even greater evil.

bron: www.newspeakdictionary.com/

BASinnic | 14-01-09 | 16:37

a) de PVV heeft duidelijk niets beters te doen dan zich te bemoeien met tv programma's
b) Geenstijl manipuleert een stemming en is dan verontwaardigd als daar iets aan wordt gedaan.
c) de VARA maakt een selectie op basis van stemmen en laat daar een 'vakjurie' op los... ik zie het probleem niet.

nasty6817 | 14-01-09 | 16:35

Witzier blijkt betrouwbaarder als reumapatient dan juryvoorzitter.
De onderste steen moet nu boven.Is tevens lekker opwarmertje c.q. generale repetitie voor Powned.

R.B.Scott | 14-01-09 | 16:32

kamervragen van PVV? Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

tafkaFM | 14-01-09 | 16:30

Heren GS ga nou toch niet met de PVV in zee want dan schiet je je in de eigen voet en wordt je eigen geloofwaardigheid er ook niet beter op.
.
Ik dacht dat jullie mikten op een hoogopgeleide kritische doelgroep: dat gaat niet samen met de PVV!!

Doofpot | 14-01-09 | 16:29

Jeetje mina gaan we daar al kamervragen over stellen? De 2e Kamer nog minder geloofwaardig. Dit begint op de SP en de Partij voor de Dieren te lijken. Zeuren om niks. Leuk op internet en in de media zo'n relletje en ik geloof de VARA ook niet maar kamervragen?? Toe toch! Wel een volwassen democratie blijven aub.

bbbachstra | 14-01-09 | 16:18

@frenkie4alllll: ik zeg niet dat er nooit wat gebeurt. Alleen is het zeker niet zo erg als de telegraaf ons heeft willen doen geloven. En nee, ik voetbal niet, maar ik woon wel in Korte Akkeren en met veel plezier.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:50

@Ahasveros: als iemand al ruim 40 jaar in Gouda woont, heeft hij enig recht van spreken. In ieder geval heeft hij meer zicht op de Goudse feiten dan iemand die dat vanaf grote afstand doet

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:48

-weggejorist-

Brynnar | 14-01-09 | 15:47

@Maaier | 14-01-09 | 15:42
Wellicht. En dan moet GS ook op haar tellen passen. In elk geval meer dan hier op het www.

Ad Fundum | 14-01-09 | 15:44

@jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:20
"mij is nog nooit wat overkomen"
Die mantra kennen we onderhand wel..

De dag dat u WEL iets overkomt, zal er NIEMAND meer zijn om nog te zeuren...

Ahasveros | 14-01-09 | 15:44

Ad Fundum | 14-01-09 | 15:41

Binnenkort wel...

Maaier | 14-01-09 | 15:42

Vreemd dat maar een minderheid hier beseft waar het om draait.
Niet om dat treurige prijsje, niet om de zgn. gekrenkte trots van GS, niet om het al dan niet een slecht verliezer zijn.
De door u gefinancierde PO (in dit geval de Vara) belazert de kluit door sans gêne te liegen over een internet poll. Het had net zo goed een poll over een ander onderwerp kunnen zijn. De Vara neemt het dus blijkbaar niet zo nauw met uw keuzes en geeft liever een draai aan de realiteit om de kijker in slaap te sussen. Dat ze daar nu - met dank aan man in regenjas - even niet zonder meer mee wegkomen is een uitstekende zaak! De vergelijking met GS (die ook vaak stout doet) gaat op geen enkele wijze op omdat dit blog i.t.t. de Vara niet uit algemene middelen wordt gefinancierd.
Oke GS: hunt them down!

Ad Fundum | 14-01-09 | 15:41

De poging van de vara om GS wat uit de schijnwerpers te bonjouren heeft precies
het tegenovergestelde effect, lachen toch ?

Jackanders | 14-01-09 | 15:39

De VARA heeft zich sowieso niet aan zijn eigen spelregels gehouden hahaha ... die belachelijke achtervolging én Joran zonder boot duurden veel langer dan de toegestane 2 tot 3 minuten ... Dúúúúúússss

Go Wilders, Go Wilders, Go Wilders ... Als een bejaardenspelletjesprogramma in de kamer besproken wordt, verdient deze klucht van de VARA zeker aandacht

Sweetb@by Nikki | 14-01-09 | 15:36

@ jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:20
Dus als jou niets overkomt is er geen probleem?! Leuke redenering.

Ik ben overigens geboren in Gouda en kom er regelmatig. Dus doe nu niet alsof er niets aan de hand is, want dan lul je uit je nek. Gouda heeft een massaal Marokkanen probleem. Maar goed jij zal het wel beter weten natuurlijk. Heb ooit gevoetbald bij een club in de Korte Akkeren en daar waren ook altijd problemen met Marokkanen.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 15:28

@frenkie4alllll: gek toch, ik kom al jaren in Oosterwei en er is mij nog nooit iets overkomen. OK, er gebeurt wel eens wat, maar niet meer dan in andere grote steden. Het enige verschil is dat Gouda/Oosterwei in het najaar onder een vergrootglas is gelegd. Dat is het verschil: ik woon/werk/ga uit/leef in Gouda en jij niet.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:20

@ jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:07

Nuchtere mensen? Ik noem het eerder laffe en domme mensen. Net als die PvdA burgemeester. Even wat citaten van deze malloot.

‘Gouda ging door het slijk, dan wil ik geld zien’, zo las ik onlangs in de Volkskrant uit zijn mond. Uit het stuk wordt duidelijk dat Cornelis het geld dat hij van het rijk krijgt eigenlijk niet nodig vindt, maar als een vorm van smartegeld beschouwt:

Volkskrant: ‘U baalde van de negatieve publiciteit. Maar de ophef heeft u geen windeieren gelegd.’

Cornelis: ‘Nee. We hebben dit binnengehaald omdat de zaak zo hoog is opgelopen. Al die aandacht voor Gouda was oneigenlijk. Maar als het dan toch gebeurt, wil ik ook incasseren.’
www.elsevier.nl/web/10219591/Oh-oh-Den...

frenkie4alllll | 14-01-09 | 15:15

De Tweede Kamer noch de minister dient zich met deze onzin bezig te houden. Net zoals de minister overigens niets moet zeggen over een programma van Prem.

Maaier | 14-01-09 | 15:14

@Ahasveros: ik ga het helemaal niet dieper bekijken dan een tv-spelletje. Die zogenaamde fraude is niet minder dan tv-amusement. De rest dat je er met de haren bij sleept, is te dom om seireus op in te gaan.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:11

@frenkie4alllll: Publieke Omroep controleren is iets anders dan je met de inhoud van een amusementsprogramma bezighouden. Maar dat is vast te moeilijk voor je.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:08

@Kippeneukert: nee, dankjewel. En ik ben niet de enige in Gouda. Er leven meer nuchtere mensen die liever naar de feiten over Gouda kijken dan domme praat nakwaken.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 15:07

Ik dacht dat de PVV op wereldtournaie was?

Kettert | 14-01-09 | 15:06

@ jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:36

Wel om de Publieke Omroep te controleren en daar gaat het om. Het indoctrineren moet maar eens afgelopen zijn. Terwijl Wilders zich verzet tegen het verkwanselen van gigantische hoeveelheden belastinggeld door de PO komt de PvdA op de proppen met juist weer extra subsidies. Zie het als een vorm van omkoping. Wij geven jullie geld en dan willen wij zendtijd. Het is zo doorzichtig al wat.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 15:06

hehe doorpakken en afmaken, let it be known!

Duderoo | 14-01-09 | 15:03

@ -edit | 14-01-09 | 14:32
Volgens mij zitten er in de 2e kamer volksvertegenwoordigers. Al heb ik daar overigens wel eens mijn twijfels over. Er zijn genoeg mensen die de leugens en het indoctrineren van de Publieke Omroep meer dan zat zijn. Toch PowNed?

Wilders doet gewoon wat hij moet doen en dat is het controleren van de PO. Daar zitten 2e kamerleden voor in de kamer.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 15:01

@jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:33
Probeer aub eea dieper te zien dan alleen maar een tv spelletje...

Het gaat erom dat 0031 langzaam maar zeker de socialistische-grristenhippie doctrine SPUUGZAT is! Sterker, We hebben hen door!
Dit zijn dezelfe VARA lui die decennialang geleden riepen dat 'Het Volk in' opstand moet komen tegen het Old-Boys Establishment. En dat iedereen 'Vrij en Blij' moest zijn om Eigen keuzes te maken.

Echter, nu ZIJZELF het Old-Boys Establishment vormen, moet het volk OPEENS 'respectvol en genuanceerd' zijn, of anders de bek dichthouden.

De hedendaagse Links-conservatieve stinkhippies hadden 30 jaar geleden nooooit gedacht dat er ooit eens iemand in opstand tegen HEN zou komen...

*neuriet: Sevendust's Tell me how does it feel to be the enemy*
www.azlyrics.com/lyrics/sevendust/enem...

Ahasveros | 14-01-09 | 15:01

Als de vara inderdaad de kluit heeft belazerd, rommelt ze dan ook niet wat aan met haar overige programma's? De geloofwaardigheid van de vara staat op het spel, althans bij de gansjes die nog enig geloof hechtte aan deze omroep.
Mocht Geenstijl ernaast zitten, ach, Geenstijl was toch al de gebeten hond. Dus dat maakt niet zoveel uit.

metanderewoorden | 14-01-09 | 14:58

-weggejorist-

DerWaarheid | 14-01-09 | 14:58

Indien de VARA inderdaad gesjoemeld heeft met de uitslag lijkt het mij een gepaste maatregel om POWNED de zendtijd van de VARA voortaan te laten vullen.

De ideale schoonzoon | 14-01-09 | 14:57

@Bos Hout | 14-01-09 | 14:29
Het volk kennelijk ook niet. Dergelijke aantallen zijn niet bepaald 'aanzienlijk' te noemen. Maar het zij ze vergeven: het moment van uitzenden was nou niet bepaald gunstig. Staat Powned als aspirant omroep trouwens ook te wachten. Aspirant omroepen zenden nou eenmaal niet op de best bekeken momenten uit. Let maar op: volgend jaar krijgen we hier weer een stuk of 50 zure topicjes van. 50 per week, dat is.

-edit | 14-01-09 | 14:41

-weggejorist-

OPHOEREN | 14-01-09 | 14:41

@frenkie4alllll. Ook zo'n Partij voor de Dieren slaat door. Maar die partij is in de TK gekomen juist op dit soort onderwerpen. En ik kan me niet herinneren dat Geert Wilders in de TK is gekomen om tv-spelletje te beoordelen. Hij is voor ultrarechtse praat gekozen, om medelanders te schofferen e.d. Het is zielig dat hij daarvoor in de TK zit, maar zijn kiezers zagen hem daar nu eenmaal graag voor naar Den Haag gaan

jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:36

Partij van de Vrijheid, tuurlijk houden die zich bezig met dit soort pietluttige zaken. Er zijn imers niet genoeg problemen in dit land om hun tijd beter in te steken.

ITEACHYOU | 14-01-09 | 14:35

@frenkie4alllll. wat heeft de multiculti samenleving hiermee te maken? Van mij mag de Partij van de Overbodigheid van Geert wilders best onzin over bljven uitkramen. Maar de Tweede Kamer is er niet om over een tv-spelletje (want meer is die verkiezing niet) te babbelen, of over gele of rode knikkers op het schoolplein, hoeveel lijntjes er in een schoolschrift moeten en alle andere onzin die Geen Stijl tot het Grote Misnoegen lanceert.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:33

@frenkie4alllll | 14-01-09 | 14:28
Da's democratie. Wanneer het volk een partij van de dieren in de kamer kiest, dan zijn dergelijke vragen te verwachten. Voor de multicul samenleving geldt het volk massaal op de traditionele partijen als VDD, D66, PVDA en CDA heeft gestemd. GL en SP eveneensch. Dus da's precies wat de meerderheid van het volk wil. Blijft over dat er volgens mij niemand een politicus heeft gekozen die vragen gaat stellen over de uitslag van een TV-wedstrijd.

-edit | 14-01-09 | 14:32

@ Maaier | 14-01-09 | 14:26

Gewoon even wat extra info over het stellen van kamervragen en daar vroeg je toch om? Ohh de PVV stelt alleen kamervragen om wat aan PR te doen. Het is toch wat zeg.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 14:32

Wat kunnen jullie slecht tegen je verlies zeg!

waarheen | 14-01-09 | 14:30

@ DerWaarheid | 14-01-09 | 14:16
50 en 57 duizend kijkers, staat gewoon online www.kijkonderzoek.nl/

Reclame of niet doet er niet toe. Gaat er o.a. om dat door veranderende technieken een tv-productie niet de vanzelfsprekend hoge kosten meer heeft als vroeger. En de gevestigde publieke omroeporde zit er natuurlijk niet op te wachten dat 35 min. live-TV met 4 man de norm wordt.

Bos Hout | 14-01-09 | 14:29

het gaat er hier niet om of GS een slechte verliezer is of niet, het gaat erom dat een publieke omroep zoals de vara die van onze belastingcenten lekker tv aan het maken zijn het publiek gewoon voorliegt, als dit waar blijkt te zijn zou het een grote schande zijn!

dutchy90 | 14-01-09 | 14:29

"Tijdens de live uitzending in januari 2009 buigt de vakjury zich over de top-10 genomineerde fragmenten. Het juryoordeel én de beoordeling van het publiek bepalen welk fragment ‘Hét TV-Moment van het Jaar’ wordt."

Tja. Daar kun je natuurlijk van alles mee: óók de jury de doorslaggevende mening laten geven zonder dat 't onregelementair wordt. Of dat een 'eerlijke' verkiezing oplevert, zoals die wel wordt geafficheerd..? Natuurlijk niet. Punt is dat er duidelijk staat dat de stemuitslag van het publiek niet bepalend hoeft te zijn. GS claimt daarmee iets wat nooit is toegezegd door de organisatie.

Het enige wat je op basis van die regelementen en de uitslag kunt doen is oproepen dit type nepverkiezingen te boycotten. Maar regelementair is er niets ontoelaatbaars gebeurd: de regelementen deugden niet.

Jerry Nick | 14-01-09 | 14:28

@ jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:22

Wat vind jij van het stukje boven jouw reactie? Honderden kamervragen over honden, goudvissen, schildpadden en poesjes. Het is wat allemaal.
Als we het nu toch over belastingcenten hebben. Wat vind jij van de tussen de 9 en 90 miljard euro per jaar die wij betalen aan de multiculturele samenleving?

frenkie4alllll | 14-01-09 | 14:28

frenkie4alllll | 14-01-09 | 14:19

Ja, dat wet ik allemaal, maar wat is je punt? Kamnerleden moeten vragen stellen die relveant zijnn en waar een minister iets aan kan doen. Vragen van Thieme, vragen van de SP en vragen van de PVV voldoen heel vaak niet aan die criteria.

Dat komt omdat ze helemaal geen vragen stellen om iets te weten te komen, maar om wat PR te halen. Hetzelfde geldt voor spoeddebatten.

Maaier | 14-01-09 | 14:26

@ da salvo. Gefraudeerd van onze belastingcenten? Schei eens uit. Het gaat over een tvniemendalletje dat vooral niet serieus genomen moet worden. Het heeft niks met fraude te maken, alleen met lachen. En dat Widlders zich daar druk over maakt, is natuurlijk wel schandalig. Hij zit niet in de Tweede Kamer om zich met dit soort futiliteiten bezig te houden. In de TK moet het om echt belangrijke zaken gaan. Dat Wilders het desondanks toch doet, doet hem alleen maar nog incompetenter overkomen dan gisteren en eergisteren. Zo'n PVV, dat is nou pas zonde van onze belastingcenten!

jeroentjegouda | 14-01-09 | 14:22

@ wao-ertje | 14-01-09 | 14:12

Daar krijgen we dat geleuter weer. Moeten ze de hele week soms over de kredietcrisis debatteren? Ga toch weg joh.

@ Maaier | 14-01-09 | 14:14
Misschien heb je hier iets aan. *kuch*

De Tweede Kamer heeft in 2008 2.970 Kamervragen gesteld, 302 meer dan vorig jaar. De SP spant zoals ieder jaar de kroon en stelde 927 vragen.

De partij van Agnes Kant (SP) stelde ook dit jaar weer de meeste vragen

Dierenwelzijn
De meeste Kamervragen die gesteld worden gaan over dierenwelzijn. Vorig jaar stelde de PvdD een aantal opmerkelijke vragen over onder meer de drukjacht op wilde zwijnen en het beleid voor varkens-bh’s.

Dit jaar stelde Thieme onder meer vragen over de dood van Rattaplan, de hond - en mascotte - van de Nederlandse militairen in Uruzgan, het rapen van Kievitseieren en de 'stressfysiologische reacties' van kreeften.

Het beantwoorden van één Kamervraag kost volgens het kabinet 2.000 euro, waardoor de vragen van de SP uitkomen op 1.854.000 euro. Dat blijkt uit een onderzoek van de gratis krant Metro.

'Wij stellen veel vragen omdat de kwaliteit van de antwoorden zo vaak tekortschiet en dan moet je doorvragen,' reageert SP-fractievoorzitter Agnes Kant.

Dierenvragen
Marianne Thieme, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren (PvdD) stak 184 keer haar hand in de lucht en stelde voor ruim 3,5 ton euro Kamervragen.

Vorig jaar moest het ministerie van Landbouw - een ministerie dat de PvdD het liefst zou opdoeken - zelfs twee extra ambtenaren aannemen, om de vragen van de dierenpartij te kunnen beantwoorden.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 14:19

-weggejorist-

DerWaarheid | 14-01-09 | 14:16

@ Maaier
1000 euro ofzo..
maar trooste je dat is minder dan 1 cent per persoon dus waar maak je je druk over?

bees-t- | 14-01-09 | 14:16

-weggejorist-

DerWaarheid | 14-01-09 | 14:15

jimbrowski | 14-01-09 | 14:05
Wat een onzin! Het gaat erom, dat een met belastinggeld betaalde omroep, die zichzelf een hoge moraal toemeet en dus anderen altijd de linkse maat neemt, zelf niet helemaal zuiver is, so to speak.
Verder gaat EHB onderzoeken, wat er precies geroepen is bij die demonstraties om daarna zsm die zaak van het bureau af te schuiven met de uitroep, dat de politie wegens ernstig gevaar voor grote escalatie niet kon ingrijpen en dat dus in het algemeen belang was.

Vigil | 14-01-09 | 14:15

Heerlijk relletje, ik geniet me suf.
En wat een Stalinistische sukkels daar bij de Vara. Gewoon de cijfers vrijgeven en zeggen dat een jury uiteindelijk beslist om stemkapingen te voorkomen, klaar. Maar nee hoor, ze draaien en liegen zichzelf steeds verder de problemen in.

bintang | 14-01-09 | 14:15

Hoeveel kosten die kamervragen ook weer per stuk?

Maaier | 14-01-09 | 14:14

Vraag me af of onze vrienden kamerleden niet wat belangrijkers kunnen doen, ik noem kredietcrisis wellicht?!

wao-ertje | 14-01-09 | 14:12

de Vara was in de zeventiger jaren een omroep die graag tegen het estableshment schopte.
(de rooie haan,koos zwart,zo-is-het- en nog meer)
Nu zij zelf de macht hebben doen ze net zo arrogant als hun vroegere tegenstanders. TIJD VOOR POWNED DUS !!!!!!!

pejoar | 14-01-09 | 14:12

@SteveChief2.0 | 14-01-09 | 14:05
Zou best kunnen ook nog. We weten het niet. En het is verder ook totaal niet belangrijk, imho. 'T is maar een spelletje. Er wordt nu net gedaan alsof er met de uitslag van de tweede kamer verkiezingen is gefraudeerd. Lachwekkend dat volwassen mensen zich hier zo druk over kunnen maken.

-edit | 14-01-09 | 14:11

Blij dat ik de emigratiestop voor ben... wat een enorm genaffel over een flt programma'tjr van de Vara... GS laat zich alleen al kennen door aan het programma deel te nemen laat staan zich 'druk' te maken...

DaDa San | 14-01-09 | 14:11

Interview Fleish met Kunststof grotendeels beluisterd. Mooiste is als-ie terloops opmerkt dat GS met Oudjaar even 35 min live TV maakte met 4 man.
Dus.

Bos Hout | 14-01-09 | 14:09

-weggejorist-

Mastermattie | 14-01-09 | 14:08

tl;dr

gaap

Destrukto | 14-01-09 | 14:07

@ranke mossel | 14-01-09 | 13:46
Een TV verkiezing die misschien niet helemaal eerlijk is verlopen, is toch veeeeel belangrijker dan anti-joodse demonstraties waarbij vlaggen worden verbrand?

jimbrowski | 14-01-09 | 14:05

@-edit | 14-01-09 | 13:57
Het gaat om het feit dat er gezegd werd dat de uitslag van de jury overeenkwam met de poll op het internet.

SteveChief2.0 | 14-01-09 | 14:05

Ahasveros | 14-01-09 | 13:59
Maak dat links-inquisiteur Witteman maar eens duidelijk...

Vigil | 14-01-09 | 14:04

oh hihihihi hehehehe gnagnagna

Fragony | 14-01-09 | 14:03

@redactie: WTF?
In debat gaan met socialisten?
FORGET about it!

Het is:
Of je accepteert de Enige Socialistische Waarheid, of je wordt uitgemaakt voor fascist, racist, islamofeaub, populist etc.

MAW: je moet deaud...

Ahasveros | 14-01-09 | 13:59

Goed zo Geert Wilders, ik wil niet dat er gefraudeerd word met mijn zuur verdiende betaalde belasting geld. 600 miljoen verdelen die klootzakken in Hilversum. En laat al die geconditioneerde linksrooie keffertjes die kritiek hebben omdat Geert vragen hierover stelt hun bekje dicht houden, het enige wat zij kunnen is slurpen uit de subsidiepot of elke maand hun poot omhooghouden bij de soos-uitkeringfabriek omdat deze honden nog eens niet weten wat belasting betalen is.

da salvo | 14-01-09 | 13:59

@Fleauxe | 14-01-09 | 13:45
Inderdaad, die nominatie had niet plaats mogen vinden. Maar verder: waar gaat het nou helemaal om? Al zou GS met 20 miljoen stemmen bovenaan staan: het zou uiteindelijk de jury-uitslag zijn die beslissend is. Was vooraf al bekend. Liegen over een jury-uitslag kan nou eenmaal niet. Onmogelijk.

-edit | 14-01-09 | 13:57

de Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs heeft de la schijn tegen

Hemzelf | 14-01-09 | 13:56

Bommenleggert | 14-01-09 | 12:25

Wat jij zegt

Kas | 14-01-09 | 13:54

Wie kijkt er tegenwoordig nou nog tv?

Meh!! | 14-01-09 | 13:53

De VARA is een verderfelijke omroep!
Zo, dat is eruit.

Vigil | 14-01-09 | 13:53

@Kill le Boek: rotop op met je 'van onze belastingcenten'. Die hele verkiezing heeft je minder dan één cent gekost. Dat valt dus wel mee. Moet je daar druk over maken? Doe eenkrantenwijk, dan heb je het geld zo terugverdiend!

jeroentjegouda | 14-01-09 | 13:52

Blijf dat linkse arrogante tuig maar op de hielen zitten, dit is weer eens het zoveelste bewijs dat ze het volk besodemieteren en een niet-linkse omroep de hoogste prioriteit heeft !
En Fleischbaum, doe net als Wilders die consequent weigert om bij dat zooitje op bezoek te komen.

Mazzeltov | 14-01-09 | 13:48

+1 GS en PVV!

Malibu Stacy | 14-01-09 | 13:46

Jammer dat PVV weer niets beters te doen heeft, BOEIEND!!

ranke mossel | 14-01-09 | 13:46

Goed zo!!!!!!!!!!!................. En we zijn hier allemaal lid van POWned. (12 personen) en ik betaal!

Lot | 14-01-09 | 13:45

Zo door de jaren heen heb ik als oud (ex) Vara-lid en (ex) PvdA-stemmer gemerkt dat ik door schade en schande toch eindelijk iets wijzer ben geworden. Ik merk dat ik me steeds meer erger aan types als de Leeuw, de Jonge en overige z.g. ge-engageerde zakkenvullers. De 'ons dekt ons' kliekjes, het liegen, draaien enz. enz., alsmede de jarenlange gekunselde politieke correctheid van zowel Vara (en de PvdA) over integratie, 't ontkennen, verzwijgen, in doofpotten stoppen en 'dom' willen houden. Ook deze verkiezing is weer een staaltje van gekonkel op de achtergrond, waarbij de Vara beter zichzelf eens goed kan corrigeren in plaats van het wijzen naar en oordelen over bijvoorbeeld SBS6 of anderen. Hoe verwrongen zou een programma als Opsporing Verzocht er uitzien als dat bij de Vara zat ? Ik ben blij dat ik uiteindelijk een beetje meer wakker ben geworden.

frans300 | 14-01-09 | 13:45

@-edit | 14-01-09 | 13:32: In dat geval had de nominatie al nooit plaats mogen vinden. Die beoordelingsfout mag niet in de schoenen van de deelnemer worden geschoven. Ten tweede heeft GS haar gelijk goed onderbouwd. Tot nu toe blijkt uit niets dat er reden bestaat om aan de authenticiteit van het document te twijfelen. Diverse polls wijzen GS aan als favoriet en de vara weigert de gegevens openbaar te maken. Die twee gegevens bij elkaar opgeteld maken het toch lastig voor de vara om de schijn van leugenachtigheid weg te nemen. Dat kan door de cijfers te publiceren, maar de vara is inderdaad niet 'verplicht' is iets te bewijzen. Dus dat doen ze dan ook niet. In dat geval mag er dan toch op zijn minst een antwoord op de vraag waarom niet komen.

Fleauxe | 14-01-09 | 13:45

@mooiweerman | 14-01-09 | 13:38
Of ze gelogen hebben, is de vraag. Het feit dat GS dit suggereert dmv schimmige documenten, verkregen door een man in een regenjas vanuit een stoffige parkeergarage, is niets meer dan een beschuldiging. Als ik de vara was, zou ik dat ook meewarig lachend terzijde schuiven

-edit | 14-01-09 | 13:42

het boeit ook niet of GS wint of niet, en GS hoeft ook niet te winnen, maar het is gewoon een kromme verkiezing. strikt genomen had GS niet in de top3 mogen zitten; had anitah een ongelukkige uitspraak, die niet eens grappig was; wordt de winnar als a. unaniem en b. door het volk gekozen gepresenteerd. het is krom en onproffesioneel en dat wordt door GS opgeblazen. inzoomen en uitvergroten! bewijst wel weer de invloed van een site als GS. en misschien dat de volgende verkiezing wat minder knullig wordt...

ODapperDapper | 14-01-09 | 13:40

Duidelijk het ethisch besef van een pinda, ben ook klaar met de negatieve en ranzige kulverhalen van deze fatsoenlijke, moreel hoogstaand, genuanceerde en niet nodeloos kwetsende lutsers.

said_fred | 14-01-09 | 13:39

@Fleauxe | 14-01-09 | 13:22 : @-edit | 14-01-09 | 13:17: Je hebt gelijk, een jury kan niet liegen over haar eigen mening.

Voor zover ik me kan herinneren heeft de vakjury wel gelogen, ondanks dat zij hun eigen mening gaven.
Zij hebben namelijk gezegd dat hun uitslag overeen komt met de publieksuitslag.

Ik hoop echt dat dit uitgezocht wordt, lijkt me geweldig om de Vara eens diep door het stof te moeten zien gaan.

mooiweerman | 14-01-09 | 13:38

Hoe laag kun je gaan als Tweede Kamer. Wat kost zo'n lullig kamervraagje wel niet?
OK, de Vara zuigt (al jaren). Frauderen met een uitslag van belastinggeld is ook niet goed, maar waarom nóg meer geld eraan verslinden?
PVV ga je druk maken om belangrijker zaken!

Mauguio | 14-01-09 | 13:37

frenkie4alllll | 14-01-09 | 13:15
Je legt me woorden in de mond. Natuurlijk is de PVV niet verantwoordelijk voor de slechte kwaliteit van het onderwijs. De tekst die je citeert is prachtig (evenals de rest van het betoog op de site), ik kan het er helemaal mee eens zijn. Maar mijn punt is nou juist dat Bosma dit vertaalt in een slogan over veiligheid. En dat is niet voor niets: menig PVV-stemmer krijgt nu eenmaal een stramme kabouter (dan wel een vochtige spons) bij het horen van het woord "veiligheid". Dit getuigt mijns inziens van kortzichtigheid. Maar ach, zo werkt het nu eenmaal, zullen we maar zeggen.

Gallisch | 14-01-09 | 13:37

Zucht de pvv weer......

BloodHound | 14-01-09 | 13:37

@Fleauxe | 14-01-09 | 13:22
Feitelijk heeft de jury daar ook een punt, want in de deelnemersvoorwaarden van het TV moment van het jaar staat ook dat het een moment moest zijn dat op publieke, commerciële of regionale TV uitgezonden moest zijn. Strikt genomen is de nominatie van GS al tegen de regels. Verder kan je je afvragen of het aan de vara is om haar onschuld aan te tonen. Wie beschuldigd dient te bewijzen, toch?

-edit | 14-01-09 | 13:32

Tsjongejonge, hebben ze niets beters te doen in de 2e kamer?

Van Druten | 14-01-09 | 13:29

Boeit mij geen ene fuck. Ik kijk geen TV.

Joeper de poeper | 14-01-09 | 13:28

@jimbrowski | 14-01-09 | 13:22: Vergeet het nasaal praten niet.

Fleauxe | 14-01-09 | 13:27

Haha ik zag het opeens, GS voorpaginanieuws! GS kamervragen! Fantastisch!

Giraffe | 14-01-09 | 13:27

Maar hoe zit het nou met die WOB? Dat was echt hilarisch.

Absolutisme | 14-01-09 | 13:27

Je hebt verliezers, je hebt slechte verliezers... en je hebt GeenStijl. Wat een kinderachtig gedoe. Dat die Bosma zich leent voor dit soort onzin. Maar goed, wat verwacht je anders van de PVV.

Gezellig! | 14-01-09 | 13:27

@Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 13:18: Een waar woord.

Fleauxe | 14-01-09 | 13:26

Het is dat Peter R. met vakantie is, maar anders was het onderzoeken, ontmaskeren, aanklagen en verdedigen al lang en breed begonnen

jimbrowski | 14-01-09 | 13:22

@-edit | 14-01-09 | 13:17: Je hebt gelijk, een jury kan niet liegen over haar eigen mening. Dat was ik niet wat ik wou beweren, mij stoorde het dat de jury aangaf GS niet als een volwaardig deelnemer te zien vanwege het feit dat GS een internetpagina is. Als het over liegen gaat dan wijs ik naar de vara, zij moeten aantonen dat het document van GS vals is. Zo lang dat niet gebeurd ben ik van mening dat GS overtuigend heeft aangetoond dat de vara niet de waarheid heeft gesproken over winnaar op internet.

Fleauxe | 14-01-09 | 13:22

@ Captain Orange en Fleauxe: Mooi gesproken! Dat is nou precies waar het om draait.

Roy Orbitol | 14-01-09 | 13:21

Stelling van woensdag 14 januari 2009Godslastering moet strafbaar blijvenEens 40%
Oneens 60%
Er is door 1321 mensen gestemd.
www.stand.nl/
Vergeet niet te stemmen!

Om 15.00 uur is er een debat in de kamer over de godslastering.

Vigil | 14-01-09 | 13:21

edit | 14-01-09 | 13:17
Boeien.. t gaat om t feit dat je zomaar willekeurig voorgelogen kan worden, vara = links = liegen. Met staatssubsidie! Dat soort dingen worden heden ten dage lekker afgefakkeld door een GS of voor mijn part door de PVV. Feit blijft dat linksch er niet meer mee wegkomt. Dat is vermakelijk en daardoor zeker niet minder belangrijk.

Captain Orange | 14-01-09 | 13:20

Flodder, kijk de uitzending nog eens, daar werd gezegd dat deze uitkomst ook door het publiek zo werd gekozen!
En DAT is gewoon een leugen Floddertje! En daar gaat het om!
Het is ons belastinggeld wat aan de VARA besteedt wordt, dus we mogen best de waarheid weten!

Dennoe | 14-01-09 | 13:20

Totdat dadelijk blijkt dat de bronnen van GeenStijl toch niet zo betrouwbaar zijn.

Een goede naam komt te voet en gaat te paard.

Porrello | 14-01-09 | 13:19

@ Nunc aut numquam | 14-01-09 | 13:07

Hebben ze al lang gedaan joh...

Megasalarissen Publieke Omroep aanpakken – Bijdrage Martin Bosma
Voorzitter (hierna Vz), onze progressieve vrienden in Hilversum denken de hele dag aan het welzijn van het Nederlandse volk. Ze maken bijvoorbeeld reclame voor de multiculturele samenleving, de klimaat-sprookjes van Al Gore en de EU. Ze voeden ons op en dat doen ze allemaal voor ons. Maar soms denken ze ook wel eens aan zichzelf.

Dat dat gebeurt op kosten van de belastingbetaler, daar ligt de progressieve programmamaker niet van wakker. Hij doet het immers voor het volk. Soms komen ze in de krant. Ton Verlind bij de Katholieke Radio-omroep, Karel van der Graaf. Bij Llink is er Floortje Dessing, die voor een beter milieu het hele jaar in een vliegtuig zit. En omdat ze dat anders bij een commerciële zender doet, moet ze voor bijna twee ton betaald worden door de belastingbetaler. Voor dat geld vertelt ze ons dat ze ergens steeds minder dolfijnen ziet en dat dat komt doordat de aarde opwarmt.
Wie houden er toezicht op die geldsmijterij? Nou, bijvoorbeeld Krista van Velzen van de SP. Zij is lid van de ledenraad van Llink, samen met Sjoerd van der Wouw, boezemvriend van Volkert van der Graaf. Er zitten maar liefst vier SP-ers in de Ledenraad van Llink. Ik wou dat die net zoveel herrie maakten als Jasper van Dijk.
www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

frenkie4alllll | 14-01-09 | 13:19

ik meen, dat de TK zijn tijd beter kan besteden aan andere issues, dan dit 'dossier'. ja, de vara is een stel aandoenlijke kneuzen als de uitslag van de poll min of meer geweest blijkt te zijn als het 'man in de regenjas'-document suggereert. en ja, dan behoren ze minstens een week lang iedere dag met pek en veren het mediapark rondgejaagd te worden. maar dat moet dan maar buiten de TK om geregeld worden.

baba4oog | 14-01-09 | 13:19

Fleauxe | 14-01-09 | 13:13

De Vara is een verwerpelijke omroep!

Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 13:18

@Captain Orange | 14-01-09 | 13:16: Thnx!

Fleauxe | 14-01-09 | 13:18

GS heeft gelijk, liegen is niet tof.

Geile Markeerstift | 14-01-09 | 13:18

@Fleauxe | 14-01-09 | 13:13
Je maakt één denkfoutje. Een vakjury kan niet voorliegen. Die kan alleen haar oordeel bekend maken.

-edit | 14-01-09 | 13:17

PVV sleept mijn stem binnen.

Snorro | 14-01-09 | 13:17

Fleauxe | 14-01-09 | 13:13
Hear hear!
Dat soort dingen he, daarom hou ik zo van je!

Captain Orange | 14-01-09 | 13:16

Die vragen van de PVV-er Martin Bosma zijn slechter opgesteld dan mijn achtjarige dochter zou doen. En dat voor iemand die in het verleden journalist is geweest...

Yitsan | 14-01-09 | 13:16

@ Gallisch | 14-01-09 | 13:00

Het is toch wat met die PVV. Zij zijn natuurlijk de oorzaak van de achteruitgang van het huidige onderwijs. Toch? En de PVV wil geen goede leraren, maar alleen veilige scholen. Tenminste dat denk jij. Kiek mar...

VRIJHEID door ONDERWIJS
Het onderwijs in Nederland is de afgelopen decennia grondig verziekt.
Daardoor is ernstige schade toegebracht aan de ontplooingsmogelijkheden van een hele generatie.

Het kennisniveau van leerlingen en van nieuwe docenten is bedroevend laag.
De leraren worden in hun werk beknot en belemmerd door bijna onbegrensde Haagse bemoeizucht maar ook door het gebrek aan elan waarmee Den Haag het onderwijs tegemoet treedt. Erkenning van en respect voor de mensen die in het onderwijs werken, is hollend achteruit gegaan. De status en de aantrekkelijkheid van het beroep van leraar is door de overheid ondergraven op een weergaloze manier.

Goede onderwijsvormen gericht op de verscheidenheid van onze jeugd, zijn vervangen door een eenheidsworst die slechts weinigen goed smaakt. Er zijn veel vroegtijdige schoolverlaters en de overheid begrijpt maar niet hoe dat nou toch zo gekomen is. De leerlingen worden niet goed voorbereid op wat de arbeidsmarkt van hen verlangt. Begrippen als discipline, doelgerichtheid, vasthoudendheid, voorkomendheid en doorzettingsvermogen - die voor succes in het leven essentieel zijn - worden door het onderwijs (maar ook door sommige ouders) nauwelijks aan de kinderen bijgebracht.

De rest ttp://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=717&Itemid=122

frenkie4alllll | 14-01-09 | 13:15

GS is gewoon jaloers op de Vara. Hahahaha. Je had die koppen moeten zien van Fleisch en RutgerT bij die uitreiking. Priceless! En ohja Anita ik wil je!

Absolutisme | 14-01-09 | 13:14

Veel gehoorde kritiek;
-
Het is kinderachtig van GS/ Het is huilie-huilie:

Begrijpelijk als je zelf nog nooit iets hogers hebt gewonnen dan de troostprijs bij de kop van Jut. GS dient een fragment in wat vervolgens mag meedingen naar de hoofdprijs. Tot zover alles nog koek en ei. Gewoon een deelnemer net als alle anderen. Tot het moment van de uitreiking, toen was GS plotseling 'eigenlijk' maar een halve kandidaat in de ogen van de Jury. Want; 'van internet'. Heel begrijpelijk dat je daar als deelnemer pissig van wordt, had dan niets gezegd als jury zijnde. Direct na de uitzending stond de vara klaar om een ieder die het maar wou weten te vertellen dat 'Paul' ook de publiekslieveling was. Maar is dat wel zo? Een zeker document zorgt voor twijfels rondom de populariteit van 'Paul'. Is het dan kinderachtig dat een deelnemer daar graag het fijne van wil weten? Dat lijkt me toch niet, eerlijkheid gaat immers boven alles.
-
Dit is toch te onbelangrijk voor woorden!:
.
Ik dacht het dus even niet. Voorgelogen worden door de staatsomroep is al erg genoeg, wanneer je dan zelf ook nog eens voor leugenaar wordt uitgemaakt dan is er iets aan de hand. Of het onbelangrijk is bepalen we wel als de vara het in zich gevonden heeft om de waarheid te spreken. Tot nu toe weten we dat gewoonweg niet.

Fleauxe | 14-01-09 | 13:13

@ Broxy 13.11

Had net ook al zo'n "Wij van WC-Eend" gedachte...

De Pruis | 14-01-09 | 13:13

Straks zal blijken dat het mongolide meisje een halfzusje is van Witzier.....

Snorry! | 14-01-09 | 13:12

was getekend, de spindoctor van de VARA.

Porrello | 14-01-09 | 13:12

GS... Get a life

Horror Skopie | 14-01-09 | 13:11

Het lijkt wel alsof het op GS alleen nog maar over GS gaat.
Het wordt allemaal een beetje navelstaarderig zo.

Broxy | 14-01-09 | 13:11

We leggen de focus hier verkeerd, want de verkiezingsuitslagen zijn immers niet gemanipuleerd. De keuze voor het tv-moment van het jaar wordt bepaald door een vakjury. De internetuitslag is nooit leidend geweest.

Wel hebben ze in de uitzending over de uitslagen gelogen en dat kan ze dan enkel verweten worden en het feit dat de VARA totaal niet democratisch is en aan vriendjespolitiek doet.

Porrello | 14-01-09 | 13:11

en zo is dat; Geert kom er maar weer in

ijzerehand | 14-01-09 | 13:10

@DerWaarheid | 14-01-09 | 12:51
En dat maakt jou?

De Ware Vrijheid | 14-01-09 | 13:10

Waarschijnlijk zit die volksvertegenwoordiger *kuch* Bosma ook nog de hele dag te fappen en GS f5-en op kantoor.

Ad Rectum | 14-01-09 | 13:09

Wat een farce, kamervragen over zoiets onbelangrijks als het TV-moment van het jaar. Vraag dan een debat aan over de exorbitante subsidies voor de PO. GS moet ook maar eens kijken of die zelfbevlekking met de PVV wel zo verstandig is.

Nunc aut numquam | 14-01-09 | 13:07

Wim-Lex | 14-01-09 | 12:51
Jaloers ? Wil je erover praten ?

Ober3bier | 14-01-09 | 13:05

Ik vraag me af of GS ooit nog ophoudt met dat gehuil over de uitslag "get over it"

gladioollator | 14-01-09 | 13:05

stop de linkse terreur.
Partij Van Draaiend Achterwerk (pvda)

PVDraaiendAchterwerk | 14-01-09 | 13:05

Ik voeg me bij de groep die inmiddels wel genoeg heeft gehoord over één of andere lullige verkiezing over iets van vorig jaar. Kunnen we beginnen met 2009 alstublieft?

Perv | 14-01-09 | 13:05

thetosser | 14-01-09 | 12:37
Sjezus dat is toch wel de Godwin van de maand!

baca | 14-01-09 | 13:04

Gelukkig masturberen GS en de PVV nog steeds samen. Wie zal het eerste spuiten, dat is de vraag.

Niet voor Jan | 14-01-09 | 13:04

Pierus | 14-01-09 | 12:56
cynisme?

expogt hâgenejs | 14-01-09 | 13:03

Oh mijn god, typisch PVV, kamervragen over zoiets banaals.

baca | 14-01-09 | 13:03

Onvoorstelbaar, kamervragen over een flut tv programma verkiezing. De PVV daalt wel heel diep af in de onderbuik.

Dodo12 | 14-01-09 | 13:03

fleurtje | 14-01-09 | 12:58
Hoi Agemaatje.

Gallisch | 14-01-09 | 13:02

Jaaaah, die Bosma weet z'n tijd zeer nuttig te besteden van onze belastingpoet! Vara fukt polls, GS fukt polls en nu zijn jullie huilie huilie aan het doen wanneer GS eens gepowned wordt? Laat dit aub niet weer wekenlang makkelijk topics plempen worden.

Ad Rectum | 14-01-09 | 13:02

Flodder | 14-01-09 | 12:21
De partij met de meeste kamervragen is de pvdd, partij voor door drammen, of zoiets.

komt dat schot | 14-01-09 | 13:00

Pierus | 14-01-09 | 12:56
Hoi Vera.

Ad Fundum | 14-01-09 | 13:00

Vara he ? 10 Jack, 10 !
Maar buiten dat: typisch geval van eigen belang he... Vara had nog geen prijsjes... dus dan maar zo... (wel lullig voor Paul de Leeuw btw).
Maar kamervragen haha.... gaat me net iets te ver... wat geenstijl doet vind ik wel lachen :) ff roeren in de poep... gaat het alleen maar harder stinken :)

Kris | 14-01-09 | 13:00

60CX | 14-01-09 | 12:57
Jij wordt dus graag voorgelogen. Onbegrijpelijk.
De staatsomroep hangt aan elkaar van obscuriteiten.

Martinello | 14-01-09 | 13:00

Pierus.
Jij gelooft zeker ook nog in sinterklaas,ben je echt zo onozel?

fleurtje | 14-01-09 | 13:00

Zo kannie wel weer. Dat GS dit onderwerp uitmelkt, soit. Maar kamervragen? Typisch PVV. En dan dat motto op die pagina van Bosma: "Goede scholen zijn veilige scholen". Me dunkt dat goede lessen en leraren even belangrijk zijn als veilige scholen. Maarja, daar wint de PVV niks mee, want aan de meeste van die simpele zielen is educatie niet besteed. De PVV investeert kennelijk liever in agenten op het schoolplein dan in de PABO. En hoe dommer de mensen gehouden worden, hoe beter het is voor de PVV. Want zolang mensen van de politiek verwachten dat het zich druk maakt over het tv-moment van het jaar, kan de PVV bloeien...

Gallisch | 14-01-09 | 13:00

Nou nou. Het is prima dat GeenStijl aantoont dat de Vara gelogen heeft over de uitslag van de publieksstemming hoor. Maar om er nou kamervragen over te gaan stellen, dat gaat wel erg ver.

Ivoren Toren | 14-01-09 | 12:59

PVV partners in crime

SjakieV | 14-01-09 | 12:59

Het middelste deel van dit artikel is exact hetzelfde als het artikel van gister over de VARA. Is dit luiheid of de kracht van herhaling??

Porrello | 14-01-09 | 12:58

Helemaal mee eens .Het moet maar eens afgelopen zijn met het liegen en bedriegen van die linkse oplichtersbende.

fleurtje | 14-01-09 | 12:58

Lekker belangrijk, en dan weer die marginale partij, waar ze hoofdlijnen en bijzaken niet uit elkaar kunnen houden, net zomin als werkelijkheid en fantasie, die de kamer weer eens gaat zitten vervelen met stompzinnige vragen, treurig allemaal.

60CX | 14-01-09 | 12:57

Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 12:48 Dankjewel Teun. Nu kan ik alles weer gaan schoonmaken hier.

Willianus Wortelus | 14-01-09 | 12:57

@peterweethetbeter | 14-01-09 | 12:53
Waar het over gaat is vaak niet belangrijk. Wat de perceptie is des te meer. GS verliest in rap tempo aan krediet. Daalt met het topic, gelet op de reacties.

-edit | 14-01-09 | 12:57

Ik geloof er echt niets van.
Dat de Vara op een slinkse manier de verkiezingen heeft gemanipuleerd ?
Dat past gewoon niet bij de Vara-omroep.
Zij komt immers op voor de zwakkeren in de samenleving.
Vraagt altijd de sterke schouders de zwaarste lasten te laten dragen.
Speurt overal misstanden en uitbuiting van misbedeelden op.
Bekommert zich om asielzoekers, thuislozen, kinderarbeid, vogels, mosselen, smeltende ijskappen en wat al niet meer.
Kortom de Vara is voor mij identiek met ethisch handelen (vinden ze zelf ook).
En nou zou diezelfde Vara mee doen aan oplichtingspraktijken ?
Dat kan gewoon niet waar zijn. Ik kan het niet geloven.
Volgens mij is het een hetze (of noemen jullie dat een hoax ?).

Pierus | 14-01-09 | 12:56

-weggejorist-

Yoober | 14-01-09 | 12:56

Ah, op deze manier gaan jullie die zender ook vullen met totaal oninteressante meuk? Nee, goed dat potentiële leden dit van te voren zo mooi te zien krijgen.
Wel met dank aan een even zo kansloze PVV, maar daar kunnen jullie weer niets aan doen.

poursuivant | 14-01-09 | 12:56

Kan iemand mij iets uitleggen ?


Situatie A
Bij verkiezing doe je keihard 'meeste stemmen gelden' en dan is er helemaal geen jury nodig. In deze situatie is Geenstijl in het gelijk als het document klopt.


Situatie B
Er is eerst een voorselectie door 'meeste stemmen gelden' en dan maakt de jury een keuze hieruit. Dat zou betekenen dat de VARA gelijk heeft.

Wat is hier in godesnaam nu zo moeilijk om uit te zoeken?
Waarom doe Fleisch hier zo moeilijk over (behalve graties reedtklame natuurlijk) ?

Tyler-Durden | 14-01-09 | 12:55

Onbegrijpelijk dat GS en de *kuch* politiek zich hier mee bezig houden.

1sokkie | 14-01-09 | 12:55

Ik vind het goed. We betalen de VARA allemaal met ons belastinggeld. Dus snap ik niet waarom we het toestaan dat ze tegen ons liegen.
Wie weet waar ze nog meer allemaal over liegen daar bij de VARA ...

tele2 | 14-01-09 | 12:55

Laat het toch.

zooishettoch | 14-01-09 | 12:54

Kamervragen?
Blij dat de kredietcrisis opgelost is, de miljarden steun verstandig geïnvesteerd zijn, het onderwijs fantastisch functioneert en er geen file´s meer staan, zodat de politiek zich nu eens bezig kan houden met de echt belangrijke zaken, zoals manipulatie van onzinnige tv-programmas. Te triest voor woorden.

spanarchist | 14-01-09 | 12:54

Jongens, het gaat al lang niet meer over het feit dat GeenStijl heeft verloren. Wat belangrijk is, is dat de VARA fraude heeft gepleegd en dit aan het licht moet komen. Dus hou op met die sneue reacties als "GeenStijl kan niet tegen z'n verlies". Dat boeit GeenStijl geen ene reet!

peterweethetbeter | 14-01-09 | 12:53

@koerbagh ® | 14-01-09 | 12:51
Dieptepunt? Het is een hoogtepunt om in een land te wonen waar onze *kuch* volksvertegenwoordiging tijd over heeft om dit soort vragen te stellen. Dan kan het niet anders zijn dat we geen echte problemen hebben.

-edit | 14-01-09 | 12:53

Hoe gaat het eigenlijk met Yellowstone, de wereld zou toch vergaan? Kunnen de mensen zich dáár niet druk om maken?

Rest In Privacy | 14-01-09 | 12:53

GeenStijl heeft zeker een punt, en de PVV indirect dus ook, aangezien de PO dus manipuleert als zij daar zin in heeft. GS duwt nu wel door op alleen het TV moment van het jaar, maar wie weet wat er allemaal nog meer gecensureerd en verdraait wordt?

Jammer van dat debat overigens, beetje vuurwerk op PubliekeIndoctrinatie1 was leuk geweest.

NietLinks | 14-01-09 | 12:53

@Teun van het Tuinpad (babyface) | 14-01-09 | 12:48
Pleur eens op met je tyfus URL die doorlinkt naar een site van meisjes die op college zitten!

Wim-Lex | 14-01-09 | 12:51

ROFLOL
Kamervragen over zo iets onbenulligs als een TV-moment verkiezing. Hoe diep kun je zinken als land? Nou, zo diep dus. Ben benieuwd naar het volgende dieptepunt.

koerbagh ® | 14-01-09 | 12:51

-weggejorist-

DerWaarheid | 14-01-09 | 12:51

Zo. Tweede TV-moment van het Jaar topic vandaag. Nog 4 TV-moment van het jaar topics te maken vandaag en die even tussen die Powned-advertorials plempen. A regular day at GS-HQ nowadays.

-edit | 14-01-09 | 12:50

Dit gaat nergens heen. De minister gaat niet over verenigingen. De terechte winnaar werd door een vakjury gekozen. De internetstemming was alleen voor de voorselectie. En die is overigens gemanipuleerd.

antizanic | 14-01-09 | 12:49

Doorpakken inderdaad, sloop die enge socialisten.
Zweten zullen ze, de krengen.
It's payback time!

Fleauxe | 14-01-09 | 12:49

oeps.NSFW.

Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 12:49

Vara-gate?

grote regelneger | 14-01-09 | 12:49

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 12:48

@rodovi | 14-01-09 | 12:46

Jij bent hier net, je mag gewoon weer weg gaan hoor. Daaag

--neus-- | 14-01-09 | 12:48

Inderdaad sneu, als je het van de PVV moet hebben...

Zucht | 14-01-09 | 12:48

Tja, en wat als alles nu omgedraaid wordt? Dan heeft GS gewonnen. En wat hebben ze gewonnen dan? Een beker of zo? Nou da's inderdaad de moeite om daar een hele website mee te vullen.....
Kom op GS ga eens doen waar je goed in bent en niet zo het zielige verliezertje uithangen!!!
Wat kan mij dat tv-moment-van het jaar schelen! We leven inmiddels in 2009!

TeunuutAssen | 14-01-09 | 12:48

Allemaal 'lekker belangrijk' natuurlijk, maar het gemak waarmee de gevestigde omroepmensjes op de kast te krijgen zijn is wel weer erg grappig.
Ze moeten nog wennen aan het feit dat de tijden anders zijn en het volk voor de gek houden steeds lastiger is.

Bos Hout | 14-01-09 | 12:47

@ jeroentjegouda | 14-01-09 | 12:36

Ga toch weg joh...... 15 kamervragen over goudvissen is belangrijk zekerT?
Het gaat er hier om dat de PO liegt en bedriegt en dat op kosten van de belastingbetalerT. Ik vind het niet meer dan terecht dat de PO ondervuur wordt genomen vanuit Den Haag. Er moet maar eens een einde komen aan tientallen jaren indoctrinatie door de media.

frenkie4alllll | 14-01-09 | 12:47

als dit gezeur een voorbode is van hoe POWNED gaat worden... dan vraag ik me af of ik lid moet worden... wat een stelletje jankerdts zeg...

goeiemoggel! | 14-01-09 | 12:47

GeenStijl hou toch een keer op, nu weten we het wel. Lekker belangrijk zo'n TV-moment. Niemand die zich daar druk over maakt. Slechte verliezers en een burgermannen clubje zijn jullie aan het worden. Nog niet ééns 20k aan leden en een stotterende journalist. Powned is nog niks en wordt zo ook niks.

rodovi | 14-01-09 | 12:46

Superior Bastard | 14-01-09 | 12:44
.... tsja, humoristische programmaas zijn zo overbodig met de huidige politieke generatie....

Fimbulvetr | 14-01-09 | 12:46

@ vangodlos | 14-01-09 | 12:41
Dat weten we dat het alleen maar daar om draait . Maarrrr... het zal me echt aan m'n ballen oxideren of de VaRaRa liegt en bedriegt. Laat de Vara lekker zijn eigen graf delven, kan GS weer wat nuttigs gaan doen en échte topics in elkaar zetten.
Kleinburgerlijk geneuzel..."Meester... Jantje jokte"...

Multiflauwekulti | 14-01-09 | 12:46

@Bigi Bana Boy | 14-01-09 | 12:32
Als kind vond ik ome Piet ook de meest hilarische figuur ooit aanschouwd. Nog leuker dan Joep Meloen, kehje nagaan...

J.N. de Kabelpen | 14-01-09 | 12:46

Als die vara kliek nu echt ge-PowNed wordt door GS en de PVV, is dat natuurlijk pure humor. Moeten ze maar niet liegen bij die staatsomroep. Maar ja, socialisten en waarheid, dat gaat natuurlijk ook niet samen...

copy2devnull | 14-01-09 | 12:46

Pak ze bij hun ballen!! Stelletje smerige oplichters.

Roy Orbitol | 14-01-09 | 12:45

Waarom heb ik hier niet eerder over gehoord? Graag meer info!

Teen | 14-01-09 | 12:45

Elke keer als ik denk: "hmm nog zo slecht niet wat de PVV laat zien" komen ze weer met iets waarvan ik denk: " 't is en blijft een koefnoen-partij die haar standpunten rechtstreeks van GS afhaalt."
Jammer, maar ook niet meer dan dat.

Superior Bastard | 14-01-09 | 12:44

@ arno10000 | 14-01-09 | 12:39

omdat de PVV al jaren roept dat Ned123 subsidie stopgezet moet worden en dit weer een mooi voorbeeld zou kunnen worden waarom. Gokje hoor...

-db- | 14-01-09 | 12:44

PowNed komt eraan, dag VARA!

PowNed, gewoon omdat het kan!

Remmiesz | 14-01-09 | 12:43

Nog geen 20K leden, jullie hebben nog wel een paar relletjes nodig om in de buurt van 50K leden te komen voor April :-)

ServerGenius | 14-01-09 | 12:43

mag ik mijn mening over dit alles nog eenmaal in 3 woorden samenvatten

Wat Een Gezeik

jan-lul-de-behanger | 14-01-09 | 12:43

Hoe zit het eigenlijk met die online verkiezing van dat "flesje water met een vleugje geenstijl"? Hebben we die nog gewonnen?

Wim-Lex | 14-01-09 | 12:42

TE-RING... dat is goddomme topic nummer 5 of 6 over de tyfus-VARA met die suffe verkiezing.
GeenStijl begint een kleinburgerlijk zeurclubje te worden. Gatverdamme. Het valt zeker ook niemand op dat de harde kern hier niet of niet positief op reaguurt?
*in GS-archieven duikt en topics van 3 maanden geleden gaat lezen*

Multiflauwekulti | 14-01-09 | 12:42

@jeroentjegouda | 14-01-09 | 12:36
Het stelt ook niets voor dat een publieke omroep, van ons belastinggeld, Nederland voor loopt te liegen...

Kill Le Boek | 14-01-09 | 12:41

Onbegrijpelijke reacties van de mensen die GS deze actie kwalijk nemen!
Lees eerst een goed en probeer te begrijpen wat er geschreven staat en kom dan pas met je reactie daarop!

Het draait allemaal om het feit dat de VARA beweert dat het publiek via de Internetstemming Paul de Leeuw gekozen had als TV-Moment van het jaar 2008.
De vakjury had Paul ook als eerste op zijn lijstje staan en wat is er mooier dan een unanieme uitslag van publiek en vakjury?
.
Echter blijkt uit andere interne stukken van de VARA dat zij hierover dus gewoon een potje heeft staan liegen. De cijfers lagen heel anders! En als ze GS als winnaar wilden elimineren omdat hun reaguurders verhoudingsgewijs wat meer stemmen in de schaal hebben gebracht, dan nog had Peter R. de Vries op basis vande uitgebrachte stemmen de winnaar moeten zijn! Maar de vakjury vond persoonlijk dat Peter al genoeg gewonnen en dus....... wat een kul-argument!

Maar dat gelieg en bedrieg van de VARA, daar gaat het allemaal om!!

vangodlos | 14-01-09 | 12:41

Iedereen bedankt die een opmerking over lunchen plaatste, ik vergat de tijd een beetje. Geen wonder dat ik zo'n trek heb.

Dank!

Achterdocht | 14-01-09 | 12:41

@thetosser | 14-01-09 | 12:37
Wel eens van mierenneukerdts gehoord? Je vergelijking slaat helemaal nergens op.

Lying Dutchman | 14-01-09 | 12:41

Ik snap die mensen niet die alleen maar roepen dat GS slechte verliezer is en/of op moet houden... Het lijkt mij heel nuttig wanneer eens een keer bewezen wordt dat er door de linkse publieke omroepen, op kosten van de belastingbetalers, leugens worden verspreid op TV...

-db- | 14-01-09 | 12:40

Meh, Ik had het beter gevonden als RutgerT na de uitslag even zijn ding deed.

Was geheid het televisiemoment van 2009 geweest.

Echter, als de vakjury bepaald wie wint is er terecht verloren.
Keihard gaan staan liegen dat ook de internetstemming in het voordeel van Paul de Leeuw is gewoon not done.

En voor de mensen die zeggen dat PrdV had gewonnen na aftrek van de, volgens de Vara, ongeldig stemmen zeg ik: Koop een calculator (of een betere). Ik kom altijd uit op meeste stemmen voor geenstijl...

Lord-Fearless | 14-01-09 | 12:40

wellicht kunnen we joran vragen om undercöver bij de vara te infiltereren... en dan live verslaglegging op p0wned zodat, zodat, ....

*broodje zalm scoren*

erem | 14-01-09 | 12:39

Waarom maakt een kamerlid zich hier druk om? Er zijn meer dossiers lijkt me, ik kan er zo een paar noemen....

arno10000 | 14-01-09 | 12:39

thetosser | 14-01-09 | 12:37
LOL +1 voor de godwin
-1 omdat je het waarschijnlijk ook nog meent

Flodder | 14-01-09 | 12:39

Dat GS d'r herrie over maakt is nog tot daar aan toe, maar is dit nou een klus voor onze volksvertegenwoordiging? Ze moeten ook al over vuurwerk gaan steggelen.

Dit goedvinden betekent in mijn ogen dat je ook niet meer mag mekkeren over goudvissekomvragen van de dieraanbidders. Zelfde laken een pak.

Achterdocht | 14-01-09 | 12:37

lol nu al bijna 200 meer:p

"We hebben 1131 gasten online"

Nickel Son | 14-01-09 | 12:37

Wat grappig dat er hier veel mensen zijn die boehoe roepen en zeggen dat geenstijl niet tegen zijn verlies kan. Ze vindne zichzelf waarschijnlijk zeer verstandig maar vergeten even de realiteit...
Dit zijn mensen die zich neerleggen bij elke beslissing ook al weten ze dat er fraude etc. in het spel is. Dezelfde mensen die in de oorlog het wel welletjes vonden dat de Duitsers ons hadden overwonnen en te laf waren om verzet te plegen.
Mensen die makkelijk in een communistische staat zouden mee draaien en hun mond nooit zouden opentrekken en natuurlijk het volk dat nooit zou vechten om recht te laten zegevieren.
Beetje dramatisch gesteld maar zeer waar.

thetosser | 14-01-09 | 12:37

Kwestie is totaal onbelangrijk. Kamervragen hierover zijn belachelijk.
Maar complimenten aan de marketingkoningen van GeenStijl. Met het oog op de ledenwerverij voor PowNed is deze zaak voorbeeldig de publiciteit in gejaagd.

Zündapprijder | 14-01-09 | 12:37

Bigi Bana Boy | 14-01-09 | 12:32 En je bent gebleven. Door Piet.

Bedankt Piet.

Willianus Wortelus | 14-01-09 | 12:37

@naffer | 14-01-09 | 12:19
Als u goed had opgelet had u kunnen weten dat Geen Stijl juist de winnaar is en dat zij iets tegen deze laffe organisatie willen doen die van ons geld deze troep verkoopt....

Kill Le Boek | 14-01-09 | 12:37

De Rode haan bij ons in het kippenhok, heb ik vanmorgen de nek omgedraait.
Hij ligt nu in een pan, gewoon omdat het kan.
Zie het maar als klein verzet.

Teun van het Tuinpad | 14-01-09 | 12:37

Wat is dit TRIEST, niet te geloven. Dat hele TV moment van het jaar en Powned zal ten koste gaan van GS. Ik merk ook dat de oude garde weinig meer reaguurt, wat helemaal jammer is.

Lying Dutchman | 14-01-09 | 12:37

Het onderstreept nog eens het failliet van die partij van Geert Wilders als die zich hier druk over maakt. Of, om in de woroden van Wilders te blijven, de partij is knettergek! Kom op Wilders, houd je bezig met zinniger zaken. Of nog beter: verlaat de Tweede Kamer. Dat zou pas een zegen zijn voor het land.

jeroentjegouda | 14-01-09 | 12:36

een eigen site, een bijna omroep en nu al kamervragen. GS zit in een stijgende lijn

ilse | 14-01-09 | 12:36

kansloos

Hunkmeister | 14-01-09 | 12:36

ArieLex GrootvanLith | 14-01-09 | 12:33
Was heel duidelijk, hoor. Het publiek koos de top3 en de jury koos daaruit de winnaar. Geen hogere wiskunde, ofzo.

Flodder | 14-01-09 | 12:36

Niks belangrijks te doen in de kamer dan? Het is allemaal raar en niet netjes van de vara maar zo verschrikkelijk onbelangrijk echt.

aardappelninja | 14-01-09 | 12:36

Dat belooft wat als ze straks de 50.000 leden voor PowNed niet halen zeg, dan moet het hele land het ontgelden.

Barbatruuk! | 14-01-09 | 12:35

Kamervragen??? Dit ga je toch niet aan de kamer vragen.

Stonen | 14-01-09 | 12:35

Dus die vlegel van de PVV gaat hier kamervragen over stellen?? Me dunkt dat er wel belangrijkere zaken aan het handje zijn in het land, maar wie ben ik.
De VARA doet in deze kwestie heel erg slecht communiceren. Beetje laf van Vera Keur om zich te verschuilen achter de afdeling communicatie....

brutus68 | 14-01-09 | 12:35

Wat zijn die varalui toch een stelletje linkmensen en zeiksnollen.

bunbun | 14-01-09 | 12:35

Vera Keur hoogstpersoonlijk heeft op het allerlaatste moment een live debat op Radio 1 afgeblazen.
Maar de NPS Kunststof wilde Fleischbaum wel in de uitzending.

Luister vooral naar de vreselijke politiek correcte vragen van onze ''Ster-Interviewer ''Jellie Brouwer, en naar de weerzin waarmee ze Fleischbaum bejegent, het druipt van 'd af.
.
12-01-09: Dominique Weesie
van NPS | Kunststof - Podcast door Redactie Kunststof
Hij is de geestesvader van de website GeenStijl.nl, met een achterban van zo’n 1,8 miljoen bezoekers. Dominique Weesie, die op Internet beter bekend is als Fleischbaum, wil een publieke omroep starten onder de naam Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke (POWNED). Onder het motto Omdat het kan! hoopt hij voor 1 april 50.000 leden binnen te halen. Presentatie Jellie Brouwer.

Ella | 14-01-09 | 12:35

Wat een onzin. Zijn er, naast een paar redactieleden van GS, echt mensen die dit wat uitmaakt?

SchreeuwLeeuw | 14-01-09 | 12:34

Zeer vermakelijk dit. Doorzettingsvermogen ontbreekt niet bij Fleisch.

predman | 14-01-09 | 12:34

Volgens mij zit Yoran Van Der Sloot achter dit hele verhaal

*aluhoedje opzet*

Dur(al)ex | 14-01-09 | 12:34

Zie www.tvmomentvanhetjaar.nl/spelregels.p... :
"Het juryoordeel én de beoordeling van het publiek bepalen welk fragment ‘Hét TV-Moment van het Jaar’ wordt."

Ze weten zich wel in te dekken...
Er wordt niet gezegd welk oordeel doorslaggevend is...

ArieLex GrootvanLith | 14-01-09 | 12:33

ik vind het zielig van de vara, omdat zij het volk niet hebbeb laten kiezen.
'k vind het zielig voor het kind in kwestie, vanwege de hetse er om heen.
en ik vind het zielig van anita witzier, want als je dat artikel van haar leest komt het er op neer dat zij en jurie alleen maar verstand hebben van televisie en het neerlandse volk te onbekwaam is om te kiezen....
ook vind ik dat de kamer over belangrijkerder dingen moet praten dan het tv-moment van het jaar dus (maar dat vond ik al) vind ik de pvvv ook een klein beetje zielig

eppy | 14-01-09 | 12:33

Als het volgende topic weer over die "nikszeggende verkiezing tussen die 2 nichten en een misdaadhoernalist" gaat dan... dan... Nou iig dan... Ja weet ik veel! Maar het wordt iig behoorlijk irritant dit gejank van GS.

*gaat mijmeren over goede oude GS - tijd*

Wim-Lex | 14-01-09 | 12:33

J.N. de Kabelpen | 14-01-09 | 12:22
Tutututut. Piet Bambergen was de grappigste man die ooit op deze aarde rondgelopen heeft. Dat was in ieder geval mijn perceptie toen ik hem in 1975, vlak na mijn aankomst uit Langatabbetje, op de Nederlandse TV zag.

Bigi Bana Boy | 14-01-09 | 12:32

fraude is altijd een beetje sneu. Maar wel weer leuk als het toch nergens over ging; en gepleegd werd door een zich zelf overschattend instituut van linkse moraalridders.

Jan Passant | 14-01-09 | 12:32

"We hebben 970 gasten online"

best nog wat mensen online bij die Pvv :)

Nickel Son | 14-01-09 | 12:32

Een van de vele redenen waarom ik nooit van de vara,pvda,parool lid ben geworden is de afschuwelijke burgermans spruitjes lucht die van deze benepen club al van kilometers veraf te ruiken is.
Leugenaars en draaikonten.

goudse klaas | 14-01-09 | 12:31

Willianus Wortelus | 14-01-09 | 12:28
Dat lijkt me nou nog eens humor. Rutger die dat ding uit de handen van een mongooltje grist en sist: "Hier met die prijs, die is van onsssss..."
Hij rennen, zij janken, iedereen blij. En heeft Paul weer een zieltje om te redden.

dosis | 14-01-09 | 12:31

Fittie mooi ik pak even koffie enn vlaai erbij

misswhateverdude | 14-01-09 | 12:30

ah kom op zeg! hou nou ns effe op hiermee!

tuurlijk! | 14-01-09 | 12:30

Het moet werkelijk fantastisch gaan in dit land wanneer er zelfs kamerleden zich met dit seaurt marginale zaakjes bezighouden. Dan heb je geweaun geen echte problemen als je hiervoor tijd kunt maken. Glad to be a 0031-er.

-edit | 14-01-09 | 12:30

Nog ander nieuws vandaag?

vooruit dan maar! | 14-01-09 | 12:30

Geeuw!!!

Begint nu een soap te worden. Kan ook gestopt worden.

boom boom | 14-01-09 | 12:29

Wat is die PVV toch een sublieme partij. Kamervragen over een stompzinnige TV verkiezing. Het moet niet gâhker worden in dit land was het toch Cheertje ?

* achterstevoren luncht *

Bigi Bana Boy | 14-01-09 | 12:29

Verder nog steeds eensch met een reactie (ik meen gister) op Spitsnieuws:

Rutger op die Friesche Ita afsturen en die beker? gewoon afpakken.

Willianus Wortelus | 14-01-09 | 12:28

Toen ik 8 jaar was (we spreken 1978) vertelde ik m'n ouders dat ik grote moeite had met ons VARA lidmaatschap. "VARA staat voor Vucking Achterbakse Rare Asocialen", riep ik uit, "en Frits Bom is een volksverlakker". Gelukkig luisterden ze naar me. Nooit meer 1 gids in de bus gehad, nooit meer 1 seconde VARA programma's hebben moeten kijken of luisteren.

patat - generatie | 14-01-09 | 12:28

Bommenleggert | 14-01-09 | 12:25
GS heeft toch echt verloren. Er was namelijk een vakjury met een beslissend oordeel.

Flodder | 14-01-09 | 12:27

Ik moet eerlijk toegeven. Het herrie schoppen is veel leuker dan zo'n zelf verzonnen prijs te winnen.

PSZ-E | 14-01-09 | 12:27

Wat nou, GS is een slechte verliezer. Je kan geen slechte verliezer zijn als je niet hebt verloren

ProfNed | 14-01-09 | 12:27

Ik mag hopen dat ze iets beters te doen hebben in de 2e kamer. En die PVV'er hoort niet in de kamer maar bij shownieuws.

Hommel | 14-01-09 | 12:27

Zodra GS gelijk krijgt gewoon de prijs weigeren natuurlijk! Wat een sneue bedoening die tv-wereld zeg. Eng volk.

Ales | 14-01-09 | 12:26

TietLikker | 14-01-09 | 12:23 En Willie vanachter.

Willianus Wortelus | 14-01-09 | 12:26

De Poll op de Mediacourant website is ook lekker objectief:

-De leeuw heeft terecht gewonnen;
-Peter R de Vries had moeten winnen;
-Een ander fragment had moeten winnen.

Zover ik weet waren er maar drie fragmenten .. welk ander fragmnet zouden ze bedoelen?

Rien ne va plus | 14-01-09 | 12:26

Dat ze zich in de kamer bezig gaan houden met zoiets als Het TV moment van t jaar. Hebben ze daar niks beters te doen ofzo?

dhr. A. Naal | 14-01-09 | 12:26

Peter R... haal die erbij!

VinZ76 | 14-01-09 | 12:26

@ LTS_ zwakstroom: dat is het al:)

Retardbaby | 14-01-09 | 12:25

Je bent pas een slechte verliezer als je zoveel commotie maakt als je echt verloren hebt.Geenstijl heeft wat mij betreft goed recht om nu herrie te schoppen, er is gewoonweg gefraudeerd en zowel Peter R als Geenstijl hebben beide niet verloren, sterker het winnende filmpje van de Vara zelf heeft verloren n.a.v. stemming en de Vara is in deze een slechte verliezer door een zure Anita alsnog het verliezende filmpje op 1 te zetten!

Je bent pas een slechte verliezer als je ook echt verloren hebt en dat niet kan handelen!

Bommenleggert | 14-01-09 | 12:25

Kamervragen! Dat zegt wel iets over de PVV. Stelletje lutsers.

Jan936359370 | 14-01-09 | 12:25

Ok, genoeg nu. Dit wordt, nee IS bespottelijk. Die Bosma moet zijn ogen uit zijn kop schamen dat hij het middel "Kamervragen" voor zoiets onbenulligs inzet.

Neon | 14-01-09 | 12:25

NL wordt echt een bananenrepubliek zo.

LTS__zwakstroom | 14-01-09 | 12:25

beetje jammer van GS

brdstck | 14-01-09 | 12:25

D.A.N.O. | 14-01-09 | 12:23
Precies, verschillig noemen ze dat.

T@ Riest | 14-01-09 | 12:24

Verder moet de VARA gewoon toegeven dat de meeste publieksstemmen gingen naar Vogelaar. En zeggen dat je een jury laat beslissen omdat je een pollkaping van GS vreest. Klaar.

Aardappeleter | 14-01-09 | 12:23

VARA, ga nu eens op de knietjes en doe uw mond open zodat reagurend Nederland er zijn snikkel kan inrossen.

TietLikker | 14-01-09 | 12:23

Dit is alleen maar goed! Go Geenstijl! Laat ze maar even flink zweten bij de VARA. Het is toch een kleine moeite om die cijfers vrij te geven. Of zijn ze nu druk bezig om de cijfers te wijzigen in hun voordeel.

ProfNed | 14-01-09 | 12:23

naffer | 14-01-09 | 12:19
Het gaat er nou juist om of dat verlies, verlies was, snapt u?

T@ Riest | 14-01-09 | 12:23

Dacht dat ze je bij de VARA leerde om open, eerlijk te zijn en vooral niet te liegen

D.A.N.O. | 14-01-09 | 12:23

Deur-in-deur-uit met Piet Bambergen is er niets bij. Het interesseert me echter geen aarsch. 'k Wil A. WitzierS naqend zien. Zei ik dat hardop? Nu ja, deze klucht levert de VARA in elk geval wat minpunten op.

J.N. de Kabelpen | 14-01-09 | 12:22

hahavarahaha

--neus-- | 14-01-09 | 12:22

haha dit gaat toch wel ver hoor voor zo'n onderwerp, maar het is inderdaad zo dat PVV gelijk heeft dat de integriteit en de geloofwaardigheid van de publieke omroep zo naar de klote gaat

Retardbaby | 14-01-09 | 12:22

Wie bedriegen er hier? Jawel, Vera Keur en Anita Witzier.

T@ Riest | 14-01-09 | 12:22

Kap nou man stelletje kanslozen. Jullie zijn net zulke slechte verliezers als ieder ander waarover jullie een artikel plaatsen, die dan vervolgens uit gaan huilen bij hun advocaat. Stoppen met dat kinderachtige geneuzel en gewoon weer leuke artikelen gaan maken. NU!

Maneschijt | 14-01-09 | 12:21

wat een commotie om niets zeg ... pff

krankenhaus | 14-01-09 | 12:21

PVV is toch die partij die minder ambtenaren wil. Moeten ze vooral nog meer onnodige vragen stellen en ambtenaren bezig houden met zulke onzin. PVV Partij Van de Vragen.

Flodder | 14-01-09 | 12:21

Krijgen we ook nog ander nieuws op GeenStijl vandaag? Het is wel leuk geweest met 't TV-moment van het jaar.. NEXT.

De Oerknal | 14-01-09 | 12:21

Jammer, want de regels waren duidelijk in dat de vakjury de uiteindelijke volgorde van de top drie koos. Met de uitslag is dus niet gefraudeerd. De PVV moet die kamervragen dus maar fijn in de woonkamer van Hero houden en niet in de tweede kamer. Blijft erbij dat de Vara niet moet roepen dat de top 3 representatief is voor het publiek, maar dat is een heel andere discussie.

Aiii | 14-01-09 | 12:20

Heerlijk genieten dit, Ik pak de popcorn en het bier en
Ivraag een hertelling van de stemmen aan. Ik ben tevens
vrijwilliger om mee te helpen tellen.

De Kloriaan | 14-01-09 | 12:20

Dat Martin Bosma zich zo verlaagt, had ik nooit gedacht......

fuckje | 14-01-09 | 12:20

Na de Telegrof nu ook de PVV vuistdiep in GS.

Aardappeleter | 14-01-09 | 12:20

Geenstijl kan niet tegen zijn verlies.

naffer | 14-01-09 | 12:19

Sneu.

Oorlof | 14-01-09 | 12:19

He leuk een mongeaultje!

azijnseikerT | 14-01-09 | 12:19

go p0wned go...

*genoemd te falen*

erem | 14-01-09 | 12:18

en PowNed zal niet frauderen op het gebied content ?

new93 | 14-01-09 | 12:18

Het wordt nog spannend ook :-D

nein danke | 14-01-09 | 12:18

-weggejorist-

Matthias Reim | 14-01-09 | 12:17

Jullie zijn hele goede verliezers!

ArcticJoost | 14-01-09 | 12:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl