Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ella Vogelaar: ik HAD Rutger moeten slaan

polmoment477.jpgMaar ja, als hadden komt, is hebben te laat. Wel een grappige redenering overigens: wanneer je er met woorden niet uitkomt, ram je er maar gewoon op los. Is dat soms beleid bij links? Beste Ella, wij hadden je ook liever in je bek gespuugd, maar onze Rutger heeft zoiets niet nodig. En dus dingen wij met dat ONTLUISTERENDE interview mee naar het televisiemoment van het jaar en zit jij met wachtgeld thuis. FAIL!

Reaguursels

Inloggen

"Vogelaar: ik had GeenStijl-reporter moeten slaan

dinsdag 30 december 2008 22:37

(Novum) - Ella Vogelaar had GeenStijl-verslaggever Rutger Castricum met een handtasje moeten wegslaan toen hij een vraag bleef herhalen. Dat heeft ze gezegd tijdens een marathon-interview op Radio 1.

De voormalig minister voor Wonen, Wijken en Integratie is tot die conclusie gekomen toen ze zich afvroeg wat de overleden PvdA-politicus Ien Dales zou doen als ze 'door dit soort types belaagd zou worden'.

Het interview met GeenStijl kwam ter sprake omdat het een van de mogelijke oorzaken van haar aftreden is. Vogelaar werd een zwak optreden in de media verweten. Bij het GeenStijl-interview leek zij dicht te slaan. Volgens haar besloot ze echter niet meer op de vraag wie haar nieuwe spindoctor was in te gaan, simpelweg omdat ze die niet heeft.

Ook vroeg Vogelaar zich af of het van belang is dat politici met GeenStijl om kunnen gaan. "Als dat het criterium is om politicus te zijn, dan niet." Een zeer relevante vraag is volgens Vogelaar of GeenStijl tot de reguliere journalistiek kan worden gerekend."

Guttegut..... mevrouw kan een journalist geen weerwoord bieden, dus behoort de werkgever van die journalist mogelijk niet tot de reguliere journalistiek.

Zwak Ella, wederom zwak.

Flounder123 | 02-01-09 | 22:02

Eng mens die Vogel(verschikker)aar(s).

Kijk die (domme) blik in haar ogen.... dat heeft dan een politieke functie bekleed. Zegt overigens meer over 'Den Haag' nowadays dan over Ella.... incompetent links zooitje daaro.

mzzltv.

Stiflers dad | 02-01-09 | 20:53

Nouja, 't bewijst maar weer eens dat ze nog steeds niet uit haar woorden kan komen. En trouwens zou ze d'r bingowing-arm niet hard tegen Rutger kunnen hebben slaan, en dan op dezelfde manier moeten aftreden!

KROKETJE UIT DE MUUR | 01-01-09 | 20:56

nee ....... te gemakkelijk.

van de kraats | 01-01-09 | 16:01

Stuur die vent naar Uruzgan, dat zal 'm leren.

Broertjedood | 01-01-09 | 14:49

Als die mevrouw met een handtasje was gaan rond zwaaien, dan was het helemaal een prachtig televisie moment geweest.

supertrom | 01-01-09 | 14:14

Vogelaar is zóóóó 2008!

Vogelbeest | 31-12-08 | 21:58

Ella heeft in de afgelopen tijd kennelijk geen mediatraining gehad of niet opgelet tijdens de les. Zo'n stomme opmerking blijft bij het grote publiek weer hangen en die is wel weer zo fout als fout maar zijn kan.
Overigens zal het me niets verwonderen als Woutertje Bos als wiedergutmachung mevrouwtje een burgemeesterschap of CdK-tje (Groningen?) aanbiedt.

knight03 | 31-12-08 | 19:10

Bn benieuwd hoevaak Vogelaar in 2009 Geen Stijl weet te halen, ik vind het voor dit jaar wel weer genoeg geweest. Trouwens bij de zinsnede "Maar ja, als hadden komt, is hebben te laat." leek ik of ik mijn moeder hoorde praten, dat gebeurd me niet vaak bij Fleischbaum.

SJEAN | 31-12-08 | 18:42

Ella V kan nog goed functioneren als testbeeld voor GeenStijl TV

jom | 31-12-08 | 17:34

Mag die foto van dat verlepte vel weg, heb nog maar 1 oliebol gehad maar voel me erg onpasselijk worden.

Roosdoorntje | 31-12-08 | 16:53
Zullen we dat over jou ook maar zeggen als je ouder wordt dan?Gewoon naar het grofvuil ermee....
beter oud aan de buitenkant dan ziek in het hoofd met de uitspraken die je doet

Teeuwen | 31-12-08 | 17:32

Mag die foto van dat verlepte vel weg, heb nog maar 1 oliebol gehad maar voel me erg onpasselijk worden.

Roosdoorntje | 31-12-08 | 16:53

Tja, dat is het nadeel van links. Als je chronisch ongelijk hebt, dan is geweld de enige manier om mensen je ideeen op te dwingen. Vandaar dat links ook altijd zo dol is op overheid en regeltjes, dwang met een grote stok achter de hand.

Daran | 31-12-08 | 15:38

Kudtkip | 31-12-08 | 12:32
De haat tegen de libertijnse kapitalistische maatschappij zit diep ingebakken bij zowel links, conservatief, islamitisch als christelijk Nederland. Men ageert tegen de individualisering (eigenlijk de-collectivisering) en rationalisering van de maatschappij, die als oorzaken van alle sociale problemen (graaicultuur, vervreemding, criminaliteit, asociaal gedrag, gebrek aan solidariteit, 'plat' hedonisme, normverval enz.) wordt gezien. Daartegenover wordt een ideaalbeeld van betrokken burgers geplaatst, die in veelkleurige groepsverband elkaar tot de orde roepen, samenwerken en solidariteit tentoon spreiden.
In wezen zijn individualisering en rationalisering niet de oorzaken van deze sociale problemen, voor zover je überhaupt van problemen kunt (s)preken.
De technologische vooruitgang heeft tot uitsluiting van bepaalde groepen geleid, maar hun welvaartsniveau en kansen zijn tegelijkertijd er ook op vooruit gegaan. Migratiepolitiek daarentegen heeft geleid tot verschillende (soms botsende) culturen, geïmporteerde armoede en criminaliteit. De huidige werking van de verzorgingsstaat, integratiebeleid en arbeidsmarkt heeft uitsluiting van allochtonen, ouderen en kansarmen bewerkstelligt. Maakbaarheidsdenken en breed uitgedragen vooruitgangsoptimisme over de overheid heeft geleid tot een afname van de bereidheid van burgers om zelf de verantwoordelijkheid te dragen op vlakken die van oudsher als overheidstaak worden gezien.
Dat er dingen fout gaan ziet iedereen in. Maar je kunt natuurlijk niet zomaar van je geloof (multiculturalisme, communautarisme, het groene denken, Islam, christendom) afstappen. Je moet juist nog harder inzetten op de zaken waarin je gelooft - tough love, repressie en subsidiëring, diversiteit, ruimte schenken aan geloof in het publieke domein, segregatie - en 'actief burgerschap' promoten. Waarbij uiteraard de oorzaak van het eigen falen (achterhaalde ideologieën) op andermans bord wordt geschoven.

sjaakdeslinksesul | 31-12-08 | 14:30

Slap hoor Ella, om nu ineens vraagtekens te gaan zetten bij de relevantie van Geenstijl. Dat excuseert je beschamende optreden echt niet hoor. Ook al had Geenstijl een bereik van 2 bezoekers per maand en had het een .pl extensie dan nog was het een beschamend optreden en moet je bij jezelf te raden gaan of je wel capabel bent voor een baan in de schijnwerpers. Nee Ella, je bent een mislukte minister, een van de slechtste die we ooit hebben gehad, dat was zonder Geenstijl ook geweest. Bij de jakhalzen (brave VARA mensen) deed je precies hetzelfde. Trek je maar gewoon terug op een kantoor en beperk je tot email contact, daar kun je rustig over nadenken, is beter voor je.

Watcher | 31-12-08 | 14:16

Ella oh Ella. Waarom nou weer overgaan op geweld als je er verbaal niet uit komt?! Dat is toch niet de boodschap die we naar buiten moeten brengen naar alle andere mensen die geen weerwoord hebben of niet genoeg intelligentie om zich te verdedigen of om een discussie aan te gaan. Je blijft gewoon telleurstellen...

Masterbatsie | 31-12-08 | 14:11

topcat | 31-12-08 | 13:58
Tijd voor hercrematie.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:10

wow nog steeds die oude koe uit de sloot halen. hoe gaan jullie 2009 doorkomen als jullie alleen maar kunnen terugvallen op deze 5 seconds of fame? en fleishie het moet zeker pijn doen dat je niet het tv moment heeft gewonnen. Over een paar jaar is het geenstijl hoe?

peschi | 31-12-08 | 14:05

over weggepeste eh weggestuurde ministers gesproken. De Belgische minister is gewoon weer terug hoor.

topcat | 31-12-08 | 13:58

Natuurlijk kan geenstijl niet tot de reguliere journalistiek gerekend worden.

Dat maakt haar afgang daarom alleen nog maar triester.
Dat snapt dat wijf natuurlijk al helemaal niet.

solidstate | 31-12-08 | 13:56

Geef dat wijf een rotschop en wel zo hard zat ze voorgoed uit beeld berdwijnt. Jezus zeg , dat hersenloos stuk vlees blijf huiliehuile doen. Ze had destijds zo slim moeten zijn om haar bek open te trekken, nu is het telaat ELLA!!!
Oprotten , optieven , en nooit, maar dan ook nooit meer meer in de media komen.
Ga maar lekker genieten van je wachtgeld Ella ergens heel ver weg zodat ze je niet kunnen vinden.
www.vrolijkweerzien.nl/images/iglo.jpg...

hero_of_heaven | 31-12-08 | 13:42

Teeuwen | 31-12-08 | 12:33
Dit wordt in andere media ook wel geopperd. Waarom denk je anders dat ze er zelf ook nog zo op reageerd? Omdat dat hele voorval eigenlijk niets voorstelde?
Lijkt me niet......

me,myself and IK | 31-12-08 | 13:40

hahaha heeft ze een nieuwe mental coach of zo ? .. hou je smoel mens en ga koken

slootschurftklootzak | 31-12-08 | 13:26

Jammer dat ze dat niet gedaan heeft, hadden de beelden nog hilarischer geweest

me,myself and IK | 31-12-08 | 13:24

Zo grappig van die mensen die roepen dat dit land ziek is... pleur op dan, jankerts.

zee-ellende | 31-12-08 | 13:14

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 31-12-08 | 12:52

@Dirk Zijn! | 31-12-08 | 12:13
Dank, Dirk! Snel gevonden. Die vette lach van Vogelbek is idd geheel ten onrechte niet vermeld. Moehaha!

Lewinsky | 31-12-08 | 12:35

@ Teeuwen | 31-12-08 | 10:09
voor een VOLKSvertegenwoordiger, zeker één op een ministerspost, is het van eminent belang, dat hij/zij adequaat met de media kan communiceren. ook met media, die vragen stellen in een ander dan het standaard ons-kent-ons jargon van de oud-mediale incrowd. als je voldoende inhoud hebt, kan je ook niet-welgevallige vragenstellerTs als rutger castricum moeiteloos aan. mevrouw vogelaar heeft op genant duidelijke wijze aangetoond absoluut NIET over die basisvaardigheid te beschikken. met alle gevolgen vandien.

baba4oog | 31-12-08 | 10:19

Doe toch niet zo debiel om te denken dat GeenStijl de reden is dat Vogelaar geen minister meer is..... hooghartigheid stijgt velen hier naar het hoofd.
Denk je nou echt dat een minister iemand die hem of haar aanspreekt ten alle tijde te woord dient te staan?
Moet niet gekker worden zeg...

Teeuwen | 31-12-08 | 12:33

Dat hele interview stond bol van de opmerkingen dat ze dingen anders had moeten zeggen, dat ze zaken verkeerd had ingeschat en bovenal dat ze zich maar niet kon herkennen in alle kritiek.
Met als slotjoke dat haar accent (dat van een dronken comédienne) een mislukte aanpassing was van Zeeuws naar ABN.

Wat betreft het politieke jaarmoment eindige het interview met Rutger voor haar in een spelletje wie het langst kon stilzwijgen. Infantiel gewoon.

Maar er was nog iets wat eigenlijk heel ontluisterend was en me eindelijk inzage gaf in de linkse weg-met-ons-mentaliteit.
Van migranten mag je namelijk niet verwachten dat zij de identiteit opgeven die ze ontlenen aan hun moederland, maar dé Nederlander, ofwel diens identiteit bestaat niet. Of in ieder geval zouden Nederlanders daar zelf zo naarstig naar zoeken.
Alsof nieuwkomers terecht komen in een land waar iedereen volslagen in de war is - je zou het bijna raken van zulke (ex-)volksvertegenwoordigers.

Kudtkip | 31-12-08 | 12:32

Ien Dales had Rutger helemaal in elkaar geramd...., maar Ien Dales was dit simpelweg niet overkomen omdat zij wel verbaal begaafd was, dus wat een manke vergelijking weer.
"Ook vroeg Vogelaar zich af of van het belang is dat politici met GeenStijl kunnen omgaan.Als dat het criterium is, dan niet" Daarmee is alles gezegd....

brutus68 | 31-12-08 | 12:19

heb ik dit filmpje eens eerder gezien ??

BalderD.Quorg | 31-12-08 | 12:18

Laat lekker zitten, dat mokkel. Ze heeft oprecht haar best gedaan, maar het was niet goed genoeg. Niet haar werk, maar haar persoonlijkheid heeft haar ondergang veroorzaakt en dus valt dit natuurlijk niet te verkroppen.

kWazt | 31-12-08 | 12:17

Met handtasje slaan is dan weer het niveau van de rammende rechter..

Oh ja, redactie, knal hem ff op dumpert. Of is dat al gebeurd?

Dirk Zijn! | 31-12-08 | 12:15

Lewinsky | 31-12-08 | 11:23
www.radio1.nl/contents/3201-marathonin...
Derde uur vanaf de vijfde minuut. Bij 6.44 wordt het handtasje aangehaald. Uiteraard volledig uit zijn verband gerukt door Elsevier en Geenstijl. Waarvoor hulde.

Dirk Zijn! | 31-12-08 | 12:13

Dom wijf. Dat beklaagt zich over politici die harde woorden spreken richting bepaalde groepen omdat het 'stigmatiseert', over de polarisatie in de samenleving omdat 'het mensen in de hoek zet', maar als het het toedekken van haar eigen onvermogen betreft, is slaan met een handtasje wel op zijn plek.
Een gelukkig 2009 zónder Ella Vogelaar.
Overigens is Rutger klappen met handtasjes wel gewend van de redactievergaderingen.

sjaakdeslinksesul | 31-12-08 | 12:09

Zullen jullie ONTLUISTEREND ooit nog eens zonder Caps Lock schrijven?

Uomo Universalis | 31-12-08 | 12:07

Hebben al die sufkutten en lulhanessen in dit land nu nog niet door dat een onderdeel van het geenstijl concept het aanpakken van hypocrisie, nl.wikipedia.org/wiki/Hypocrisie, is!!! Sjeezus als een minister al niet weet wat reguliere journalistiek is dan ben ik dolblij dat ze er uit is geboert, tering jopie en naatje pik andijvie.

Herrbirk | 31-12-08 | 12:05

Ja Ella het is ook niet slim om dit achteraf nog is te zeggen.. Wie de bal kaatst..

Remmiesz | 31-12-08 | 12:04

Stelletje selfkickers. Nu weten we het wel met die Vogelaar hoor.

Yovo | 31-12-08 | 12:04

"Is dat soms beleid bij links?"

Serieus of retorisch? Kom op.... zeg.
Links = geweld , want politiek == geweld.

_ILT_ | 31-12-08 | 12:00

@Lewinsky | 31-12-08 | 11:54
Verbetering: De kop werd veranderd in "Recherche start onderzoek Marokkaanse 'spion'". In de tekst namen ze het wat minder duidelijk op voor de spion die ze nu een 'gedreven projectleider' noemden. Maar de naam van het html-bestand bleef: Marokkaanse_spion_blijkt_bevlogen_jongerenwerker. Kijk maar www.volkskrant.nl/binnenland/article10...

Lewinsky | 31-12-08 | 11:59

Ella als je echt kwaliteiten had gehad was dit je niet overkomen.

aderkalkballenbroek | 31-12-08 | 11:58

@zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:42
Haha! Ja, die Azijnbode, daar leer je wel iets. Zo hadden ze de kop "Marokkaanse 'spion' blijkt bevlogen jongerenwerker". Was een paar uur later veranderd in "Jongerenwerker blijkt spion".

Lewinsky | 31-12-08 | 11:54

@Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:44
Uiteraard, te veel aandacht voor De Boodschap en te weinig voor de politieke inhoud is te vergelijken met wandelen over een touwtje. Een uitwijkmogelijkheid ontbreekt dan ook: of de boel klapt dit jaar uit elkaar of de façade blijft overeind en het Kabinet kan zich opwerpen als de hoeder des vaderlands.

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:53

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:31

Lukt niet, tijdens de oefeningen blijft zijn onderkin steeds in het prikkeldraad hangen. Fleischbaum overweegt nu een item te wijden over het leven van Rutger na zijn spraakmakende interview met Ella Vogelaar. De DVD met bonusfeatures is al in de maak!

Francois Villon | 31-12-08 | 11:52

Een nieuw staatsmens is opgestaan... Wim Dorsman is zijn naam!

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:44

Het maakt geen ene flikker uit welke naam/partij je daar invult, je weet pas achteraf of het een gezellig feestje is geweest (ook al heb je het nog zo goed voorbereid)

Sikkeneur | 31-12-08 | 11:50

Trouwens, heeft de redactie nog wel kopietje Photosoep? Roflbot om tekst in plaatje te zetten is wel beetje erg tokkie. Pak anders Paint.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:48

WimDorsman | 31-12-08 | 11:44
"... maar nu ze ex-minister is zoekt ze de publicteit op..."
De publiciteit zoekt háár op zul je bedoelen. Waar ze zich veilig voelt doet ze haar mond open.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:47

Slaan is een vorm van onmacht, dat zwijgen van haar ook... dus ongeschikt, Elle deed haar mond nooit open maar nu ze ex-minister is zoekt ze de publicteit op... maanden horen we niks van haar als het gaat over de problemen in de kansloze wijken, nooit deed ze uitspraken als het gaat over de aanpak. Zielig figuur, moeilijke jeugd ook denk ik. Mens zwijg en ga een baan zoeken en probeer niet te teren op iets wat je niet was, waar je oncapabel in was, een baan die je niet kon handelen. Vele mensen binnen de PvdA zijn oncababel,hebben geen politiek-inzicht, zijn onkundig, maar bijna niemand die het daar over heeft... En wordt ook absoluut niet aan de orde gebracht binnen de media zoals b.v. AD, Nova.
Wim Dorsman

WimDorsman | 31-12-08 | 11:44

Manman, als d at de enige conclusie is die je kan trekken na zo'n ONTLUISTEREND optreden, dan ben je wel heel erg terecht eruit gebonjourd

Adriaantjeeeeeuh | 31-12-08 | 11:44

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:38
Ja, maar het is broos als ijs in een kwakkelende winter. Als de recessie echt toeslaat, dan is de triomf van Bos al snel de ondergang van Bos. Dan weten de deskundigen met terugwerkende kracht o, zo snel te vertellen waar Bos kardinale fouten heeft gemaakt. En dan wordt Balkenende herineerd aan zijn bijbelse metaforen over zoet en zuur.
En dan begint het volk te morren. Zonder geloof kun je niet functioneren balkt Jan Peter, maar zonder brood kun je niet eten.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:44

Leg een suit
Lewinsky | 31-12-08 | 11:24
Ik moest laatst iemands oren beetje wassen omdat ik vond dattie hetzelfde deed met zijn proza, totaal kapodtgeschaafd, en dat bleek-ie ook daar ten burele opgedaan te hebben, is blijkbaar tot cultuur verheven daar.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:42

Hee GS, doe nog eens zo'n kek rutgertfilmpje uit afghanistan! Iets met 'Rutger meets bermbom' ofzo...

Stijlloze bezoeker | 31-12-08 | 11:41

@Dirk Zijn! | 31-12-08 | 11:31
Ben bang dat voor Grijs I slechts The Message -voor meerderlei uitleg vatbaar- telt. En het werkt! CDA blijft de grootste partij, CU is stabiel en PvdA zit in de lift. Balkenende smeert zalf op de wonden en Wouter 'U liegt en u draait' Bos houdt het land slechts voor het oog op koers.

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:38

gaaaaaaaaaaaaap

broomstick | 31-12-08 | 11:38

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:27
Inderdaad. Alleen zou het minder schrijnend zijn als er ondanks dat spelletje nog resultaten werden behaald. Noem eens twee aantoonbare resultaten, met enige relevantie, uit de afgelopen 4 jaar.

Dirk Zijn! | 31-12-08 | 11:31

Francois Villon | 31-12-08 | 11:24
Je moet een beetje vertrouwen hebben. Rutger trekt een camouflagepak aan en trekt in het diepste geheim als een waardig soldaat van oranje de Belgische grens over voor zijn geheime missie. De voorbereidingen zijn al een tijd in volle gang.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:31

Gadverdamme, ik walg van die vieze attention whore acties!

Kartoffels | 31-12-08 | 11:30

@Dirk Zijn! | 31-12-08 | 11:26
Nee, sorry. Het is maar drie uur. Veel pllllezier met Elllla!

Lewinsky | 31-12-08 | 11:28

Politiek bedrijven in de eenentwintigste eeuw is geen sinecure. De inhoud moet ijzersterk zijn, de mouwen dienen te worden opgestroopt, resultaten moeten aantoonbaar worden gemaakt, maar De Boodschap is de laatste jaren vele malen belangrijker geworden. Wat kan een partij in hapklare brokken melden en, vooral, hoe zet ze het product politiek in de markt? Verkiezingen worden niet meer gewonnen met een degelijk programma maar met enigszins pisnichterige uitspraken tegen je toekomstige vice-premier voor een open microfoon. U draait en u bent niet eerlijk, meneer Bos. Kijk, bij dat spelletje kun je een verbale brekebeen als Ella niet gebruiken.

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:27

Lewinsky | 31-12-08 | 11:23
Weet je ook waar ergens?

Dirk Zijn! | 31-12-08 | 11:26

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:21

Gelukkig dan maar, ik was al bang dat de inspiratie op was. Betekent dit dat ik weer ongerust kan F5-en?

Francois Villon | 31-12-08 | 11:24

devries666 | 31-12-08 | 11:20
Nog één nachtje slapen en dan gaat Jeauleau's gtote project van start. Dan is er weer evenwicht in het heelal.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:24

@zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:22
Leg een suit

Lewinsky | 31-12-08 | 11:24

Lewinsky | 31-12-08 | 11:13
Als je eens half wist hoe ik daar zijdelings ellende van heb, lag je tot 2 januari in een deuk.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:22

Francois Villon | 31-12-08 | 11:18
Allemaal afleidingsmanoeuvres. Ze worden 's nachts badend in het zweet wakker, denkend aan de grootse, welhaast bovenmenselijke taak om een ontluistered filmpje van De Crem te maken.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:21

Volgens mij begint Ella klapt er op Vogelaar elke keer zelluf weer over geen stijl en laat gs alleen maar zien dat mevrouw in een fantasiewereld leeft.
Ze is echt niet ontslagen, omdat Rugert de relnicht met een roze paal voor haar neus stond.
Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om gs de schuld te geven.
Vinden al haar goede vrindjes namelijk ook
|GS is ook een openriool dat aangepakt moet worden;|)
Als je het als minister moet hebben van praten (geen budget etc), dan moet je niet dreigen met het slaan van een handtasje.

Heeft ze echt gezegd dat ze met een handtasje zou willen slaan?
IS dat dan nog even een quote voor de homohatende achterban?
Fijn mens en partij dan!

devries666 | 31-12-08 | 11:20

Ien Dales? Vergelijking met El la Veugeluir? Als Ien Daoles veur je stond met zo'n vraag als Rutger pakte ze een moker en sloeg de jeurnalist tot schompes. Dat was tenminste een wijf met ballen.
Hoe vaak kan ik stemmen op El La Vogeluir als tv-moment, politieke miskleun, gevalletje bijstand etc?

OoO | 31-12-08 | 11:20

Best knap van GS, 10.000 itempjes trekken uit 1 fillumpie... Schoppen tegen een dood paard heeft niet zoveel nut jongens!

Francois Villon | 31-12-08 | 11:18

benny vdl | 31-12-08 | 11:12
Ja, daar zit GS goed mee in z'n maag. Eerst een hele grote mond, en dan als de Belgische regering valt en De Crem in die val wordt meegesleurd een nóg grotere mond. Maar nu is-ie terug verdoeme, en nu moet-ie tóch nog hinderlijk worden gevolgd.
Jaja, de triomf duurt kort. Met een beetje geluk nog een prijsje binnenhalen, maar dan is het tijdperk Vogelaar definitief afgesloten en moet er weer gewerkt worden.
We gaan hinderlijk volgen of De Crem hinderlijk gevolgd wordt.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:18

Ah, Ella is begonnen met een promotiecampagne om haar pas bijgewerkte CV kracht bij te zetten. Hulde! Zo snel mogelijk van dat wachtgeld af, wat een daadkracht. Eerlijk is eerlijk, dat had ik niet achter je gezocht Ella.

Dirk Zijn! | 31-12-08 | 11:16

De ex-minister van Wijken weet van geen wijken

Lewinsky | 31-12-08 | 11:16

@zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:08
Ja, en dan te bedenken dat de Volkskrantredacteuren uren op dit soort rare berichtjes zitten te zwoegen. Bijschaven, schrappen, verbeteren. Maar dan heb je ook iets dat niemand meer snapt.

Lewinsky | 31-12-08 | 11:13

het is natuurlijk wél zo dat als ella rutger een mep had gegeven met een roze handtas, dat dat dan een nog mooier televisiemoment had opgeleverd.
ik vind het haast jammer dat die beelden er nu niet zijn.. stel je voor: die lange met die enorme microfoon, dat pad af gejaagd, achterna gezeten door een met haar tas meppende en rennende ella en de camera met schokkerige beelden erachteraan.. filmend hoe ella's dikke reet langzaam uit beeld verdwijnt en rutgers hulpkreten langzaam wegsterven...

ik word spindocter, ik weet nou hoe ik ze in beeld wil hebben.

van dal | 31-12-08 | 11:13

Hey, HOUDEN JULLIE CREMBO VAN BELGIE NOG EVEN IN HET OOG ?

Sinds gisteren is jullie grootste vriend terug in functie.

Echter, één en ander verliep niet heel vlekkeloos.

Hebben jullie dit gemist :

"Net zoals bij de eedaflegging van de regering-Leterme, weet Pieter De Crem (CD&V) een plek op de eerste rij te bemachtigen. Er is nog plaats zat op de trappen, maar De Crem zet zich doodleuk naast de vicepremiers, de premier en de koning.

Stefaan De Clerck wil mee op die eerste rij, maar twijfelt. Eerst zet hij zich naast De Crem, dan erachter en dan toch ernaast. Hij staat daardoor zo ver aan de buitenkant dat de persfotografen moeite hebben om hem mee in beeld te krijgen."

benny vdl | 31-12-08 | 11:12

Achter het dunne laagje beschaving komt de ware Ella naar boven met de typerende verlangens naar, hoe noemde Prem het ook weer, oh ja: bedreigen, mishandelen en beroven.

Lewinsky | 31-12-08 | 11:10

Fimbulvetr | 31-12-08 | 11:02
Ze is zelfs niet slinks genoeg om zichzelf alsnog tot martelares te laten verklaren, daar heb je gelijk in. Elk nadeel hep z'n voordeel, maar niet voor Ella.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 11:10

odizuis | 31-12-08 | 10:58

Sterk comment.
*geen behoefte heeft aan een pica van odizuis*

Sikkeneur | 31-12-08 | 11:08

Lewinsky | 31-12-08 | 10:58
Is wel 'pussy-footing it' in de richting van maatregelen, dit soort berichtjes. Ironisch dat ze juist Wildersbedreigers als voorbeeld van de Geenstijlgeneratie naar voren brengen. Doen ze wel vaker, lekker verwarrend voor de tegenstanders, en de logica maakt ze toch geen ruk uit, zolang er maar fijn maatregelen komen, en vooral handhavers.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 11:08

Houdt het dan nooit op, dat gezever over Vogelaar? GeenStijl doet per ongeluk een keer iets goeds en dan blijft GeenStijl maanden aan een stuk een veer in de eigen reet stoppen. Zo krijg je onderhand het niveau van een schoolkrantje.

Het CDA | 31-12-08 | 11:06

Mijn vader zei altijd: slaan is de kracht van de zwakke, zwijgen is de kracht van de sterke! En daar houd ik mij aan.

MT - DP, p.52

Zwarte Zwadderneel | 31-12-08 | 11:03

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:59

Het schijnt dat de dochter van Miggi nu niet danst maar neukt voor de camera.
Best wel leuk om het woord dansen te vervangen door neuken in het liedje.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 11:03

Eerlijk, en op normale toon, antwoorden was natuurlijk ook een optie geweest.
- 'U heeft een nieuwe spindoctor.'
- 'Ik zou 'm adviseur willen noemen.'
- 'Heeft u dat werkelijk nodig, bent u zo slecht met de media?'
- 'Je kunt niet overal de beste in zijn. '
Maar eerlijkheid en PvdA verhoudt zich als Ab Klink plus een gezellig kopje paddothee.

J.N. de Kabelpen | 31-12-08 | 11:02

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:26
Helemaal mee eens - nou ja, martelaren kiezen bewust voor hun ondergang, Vogelaar was niet goed genoeg, is tot kop-van-jut in de media verworden en is uiteindelijk door de PvdA geoffered omdat dit extra stemmenwinst tijdens een populariteitspiekje zou opleveren.

Fimbulvetr | 31-12-08 | 11:02

Kletskop | 31-12-08 | 10:52

je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Moet er niet aan denken dat ze over 18 jaar voor me staat met een wereldvreemde blik in haar ogen, gekleed in een soepjurk me voorstelt aan Wijnand jr.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:58

Kijk die foto dan, wat een kudthoofd heeft zij

odizuis | 31-12-08 | 10:58

Vogelaar gaat de boeken in als die vrouw die er niks van bakte en niet tegen haar verlies kon. Alles wat er tijdens deze periode misgegaan is aan integratie zal terecht of onterecht aan haar reet blijven kleven
Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:38
Maar wel een taalverrijking van belang. Zet 'r op Justitie of zeau, krijgen we nog meer van die pareltjes: de gummi-knuffel, lange-lat-relatie en vast nog wel een paar.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 10:57

Ien Dales had het helemaal niet nodig gehad haar handen te gebruiken, die was welbespraakt goedgebekt, en ook internet mag ze tegenwoordig best wel tot de media rekenen, mevrouw is in alle opzichten nog een beetje van de oude stempel, laat maar, ajb geen aandacht meer aan besteden, zonde van de tijd en de energie

K. Metjes | 31-12-08 | 10:56

en volkskant's gouden cõno... op de vijfde plaats is ge-eindigd: Rutger Castricum!
de volkskrant schrijft een blablastukje en be-eindigd met een epic-fail...

[quote] "goed gedaan Ruktor, en val eens deaud" [/quote]
terwijl iedere geenstijlert wéét dat het "GA eens deaud" moet zijn..

van dal | 31-12-08 | 10:55

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:35
Arme dochter...

Kletskop | 31-12-08 | 10:52

Lewinsky | 31-12-08 | 10:47
Ja met een spudgun o.i.d. Niet met een handtasje

JaapStar | 31-12-08 | 10:50

antizanic | 31-12-08 | 10:29 + aanvulling op Jetser
Vergeet niet, dat nog geen 1 op de 100 man reaguurt hier. Het meeste volk leest & F5't zichzelf de dag door.

JaapStar | 31-12-08 | 10:47

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:38
Als Rutger nou eensch besluit positief over de rode club te zijn.
Kijken wat er dan gebeurd.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:47

*handtassen uitdeelt*
De agressie van de pvda tegen de eigen autochtone bevolking neemt angstaanjagende proporties aan. We hebben het recht ons te verdedigen!

Lewinsky | 31-12-08 | 10:47

@ antizanic
Je doet je naam geen eer aan, ouwe zanikerd. Leg mij eens uit hoe het kan dat de zaken die de 'onbelangrijke' kwajongens van GeenStijl aan het licht brengen zoveel vaker aangehaald worden in de media dan welke 'echte krant' dan ook?

Spreek bovendien lekker voor jezelf, in plaats van jouw mening aan 'de mensen' toe te schrijven. Je lijkt potverdikke wel een echte linkse journalist.

Jetser | 31-12-08 | 10:45

uh, de PvdA is al lang niet meer links. De PvdA bedrijft elitair communisme.

oplichter | 31-12-08 | 10:44

-weggejorist-

hoepla | 31-12-08 | 10:43

@vraagstaart | 31-12-08 | 10:17 : En zo is het !

Mazzeltov | 31-12-08 | 10:39

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:31
Maar zo werkt het dus wel. Vogelaar gaat de boeken in als die vrouw die er niks van bakte en niet tegen haar verlies kon. Alles wat er tijdens deze periode misgegaan is aan integratie zal terecht of onterecht aan haar reet blijven kleven, en Wouter Bos, medeverantwoordelijk voor de onmogelijke opdracht, zal worden herinnerd als de kordaat ingrijpende partijbons, ook al heeft hij haar veel en veel te lang laten bungelen aan het koord. Zo onrechtvaardig is de politiek.
En ja, indirect heeft Rutger er aan meegeholpen de PvdA te laten stijgen in de peilingen. Dat is dan wel weer heel erg grappig.

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:38

Brinkster | 31-12-08 | 10:01
Of vogelaar uberhaubt geschikt is.. awel, misschien moeten ze haar, net als Ien Dales (overleden politicus met handtas, red.) als model gebruiken voor een nieuw ontwerp glasbakken.

JaapStar | 31-12-08 | 10:38

Als ik tegen mijn dochtertje van bijna 4 zeg dat zij niet zo Ella moet doen, weet ze precies dat ze verkeerd bezig is.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:35

Zij zit met wachtgeld thuis en wij mogen dat bekostigen. Top GS!

Johanvb | 31-12-08 | 10:33

@antizanic | 31-12-08 | 10:29 "de mensen"? Wie? facts please?

Als "3 stukjes per dag" de feitelijke onderbouwing is van je plempsel, kan ik me "de mensen" wel voorstellen: jij, je blinde overbuurvrouw en de hond.

vraagstaart | 31-12-08 | 10:33

Hou eensop met dansen! Haar lijk is inmiddels wel tot stof vergaan.
Zou in het rijtje vermoeiende termen als Moslim en Milieu graag nog
Vogelaar willen toevoegen.
NEXT

bidlip | 31-12-08 | 10:32

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:26

Zo bezien is Ella nog een groter kwaad als dat ik al dacht.
Morgen trouwens.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:31

Kicking a dead horse. Of, een oude koe uit de sloot halen.
De mensen worden wakker en zijn het een beetje zat met de jongens van dit weblog. Uiteindelijk gaat het nergens om en is het alleen de obsessie van de journalistiek met dit op hol geslagen kwajongens gedoe. 3 stukjes per dag van max 5 alinea's en een horde(tje) van minder dan 1000 reageerders. En dan net doen of het enig belang heeft zoals een echte krant met 100.000 tot 700.000 betalende abonnees.

antizanic | 31-12-08 | 10:29

Zodra dat mens d'r mond open doet, komt er onzin uit...
Blij dat ze is opgetieft.

copy2devnull | 31-12-08 | 10:29

Typisch. Linkse beterweters hebben zo walgelijk gelijk, dat ze geweld tegen hun tegensprekers op geen enkele manier associëren met geweld waar zij anders zo irritant luid tegen blèren.
Geen wonder dat politieke moorden en andere aanslagen meestal uit die hoek komen.

Jan Passant | 31-12-08 | 10:28

van dal | 31-12-08 | 10:17

Morgen Waarde.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:28

Een zeer relevante vraag is of het überhaupt iets uitmaakt of GeenStijl tot de serieuze kournalistiek ger kan worden gerekend. Een nog relevantere vraag is of Vogelaar tot de serieuze politiek kan worden gerekend. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Ien Dales was onbeschoft zo nu en dan, en ze deugde niet zo bleek later, maar ze werd wel beschouwd als serieus politica.
Vogelaar kan tot in de eeuwen der eeuwen in cirkeltjes blijven ronddraaien en de loop der dingen blijven toeschrijven aan alles en iedereen behalve haarzelf, maar feit blijft dat zij zelf een belangrijke factor is geweest in het hele drama en Rutger helemaal niet. Die kwam gewoon stangen, vervelen, irriteren, verder niks. Ien had hem misschien op zijn hersens geslagen om die grijns van zijn smoel te krijgen, Winnie had hem waarschijnlijk op strenkge toon vermanend toegesproken zodat zijn piemeltje verschrompelde, Neelie had hem wellicht op hautaine toon en met vernietigende blik terechtgewezen, zodat zijn piemeltje... kortom, iedereen was de situatie die helemaal geen situatie was de baas gebleven, maar dat gold niet voor Ella.
Bij Ella was alles precies omgekeerd en staat alles nog steeds ondersteboven en achterstevoren. Had zij geslagen, dan was het ook desastreus voor haar geweest, zoals alles wat zij in het openbaar deed desastreus was voor haar. Het pijnlijke is dat dit marathon-interview daar geen uitzonering op is.
Ella, aanvaard nou dat je nooit deel van de serieuze politiek bent geweest. Daar was je niet goed genoeg voor, niet doortrapt genoeg voor, niet onbeschoft genoeg voor, niet hard genoeg voor. Jij kreeg het vuilste baantje, maar je kon je handen niet vuil maken. Al die anderen, ook binnen jouw partij, hadden daar geen moeite mee. Die wasten meteen daarna hun handen in onschuld en zie: de PvdA stijgt in de peilingen. Troost je met de gedachte dat jouw rituele slachting de partij geen windeieren heeft gelegd. Je bent een martelares, Ella!

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 10:26

@ aspirin | 31-12-08 | 10:22
ga eens heel gauw terug naar dat fokforum van je.
gewoon jaloers.

aardt | 31-12-08 | 10:25

Beste Ella,

Je had goed moeten onderhandelen voordat je de functie aanvaardde en je niet zonder budget en verantwoordelijkheid op een speerpunt posititie van je partij laten zetten.

Je had jouw eigen zwakheden, communicatie, moeten onderkennen, je daar kwetsbaar over moeten opstellen en goed moeten luisteren naar jouw communicatie coach.

Je had je moeten omringen met andersdenkenden, mensen die je scherp houden en niet met ja-knikkers geen vriendschappelijk meidenclubje rond je moeten bouwen.

Je had wat scherper moeten opletten, je had moeten luisteren naar de samenleving, naar de sentimentomslag in jouw partij, want wees eerlijk, met 'jouw vrienden' in het PvdA bestuur, heb je geen vijhanden nodig.

Dat beste Ella, zijn zomaar wat redenen voor jouw bestuurlijk falen, niet een Rotterdamse relnicht die nog uit de kast moet komen...

Fimbulvetr | 31-12-08 | 10:25

Jeemig, het zit jullie echt dwars he. Hou eensop.

Manonvriendelijk | 31-12-08 | 10:24

Een ander in zijn bek willen spugen willen is ook van een FAIL-nivo, maar daar hebben 'we' het niet over.

Sikkeneur | 31-12-08 | 10:24

Een zeer relevante vraag blijft of omhooggevallen types als Vogelaar wel tot de reguliere politiek gerekend kunnen worden.

tismaareenmening | 31-12-08 | 10:23

Als ik nog een keer onluisterend lees... pfffff - wat is geenstijl toch een stel sneue borstkloppers

aspirin | 31-12-08 | 10:22

@ Teeuwen | 31-12-08 | 10:09
voor een VOLKSvertegenwoordiger, zeker één op een ministerspost, is het van eminent belang, dat hij/zij adequaat met de media kan communiceren. ook met media, die vragen stellen in een ander dan het standaard ons-kent-ons jargon van de oud-mediale incrowd. als je voldoende inhoud hebt, kan je ook niet-welgevallige vragenstellerTs als rutger castricum moeiteloos aan. mevrouw vogelaar heeft op genant duidelijke wijze aangetoond absoluut NIET over die basisvaardigheid te beschikken. met alle gevolgen vandien.

baba4oog | 31-12-08 | 10:19

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:55 hulde!

van dal | 31-12-08 | 10:17

@ yesmam | 31-12-08 | 10:00 Pardon? Castricum stelt een fatsoenlijke vraag en wordt genegeerd- terecht dat hij dan doorvraagt.

En als je iets wilt leren over respectloos interviewen, zou ik je willen aanraden om twee decennia In de Rode Haan, iedere zaterdag bij de Vara in de jaren '70 en '80 eens te beluisteren.

Of de schunnige wijze waarop types als Witteman, Polak, Van Jole (to name a few) hun standpunten laten domineren in zogenaamde "interviews".

O ja: en Marcel van Dam met zijn prachtige " u bent een minderwaardig mens, weet u dat wel?" naar Fortuyn.


En weet je wat zo leuk is, yesmam? Het zijn iedere keer de linkse roeptoeters waarvan het zwijgend wordt geaccepteerd, maar nu het een keer de andere kant op werkt is het ineens "respectloos".

Ik vind het geweldig en Rutger verdient van mij die prijs. Omdat hij tegen de stroom blijft opzwemmen.

vraagstaart | 31-12-08 | 10:17

Ja links en geweld gaan hand in hand samen, SA praktijken zijn standaard vooral bij krakers en linkse dierenterroristen. Ook Hirsch-Balin (CDA is ook links) kan er wat van trouwens, kon zo uberfuhrer van de Gestapo worden.

ExtremeExtremist | 31-12-08 | 10:14

-weggejorist-

kthxbai | 31-12-08 | 10:13

WTF is GIF89a?

..zapper | 31-12-08 | 10:13

Hebban Olla Vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Doodziek Aapje | 31-12-08 | 10:11

@ yesmam | 31-12-08 | 10:00
doe eensch niet zo aandoenlijk. bent u nu werkelijk zo naïef om te denken, dat mevrouw vogelaar alleen het veld heeft moeten ruimen vanwege het *kuch* interview met dhr.castricum ? ik denk, dat vogelaar laatstgenoemde dankbaar mag zijn, dat-ie haar verdwijntruc versneld heeft. zelden zie je iemand zo op een verkeerde plek zitten als mevrouw vogelaar op die ministersstoel.

baba4oog | 31-12-08 | 10:09

ach, u bent er ook zo één van 'vorm boven inhoud' ? veel plezier in de krochten van een 20e eeuwse denkwereld.

baba4oog | 31-12-08 | 10:02
Over welke inhoud heb je het dan??????????Inhoudsloze inhoud????
Tja

Teeuwen | 31-12-08 | 10:09

@yesmam> je zou gelijk hebben als dit een willekeurig monkelend omaatje was, Echter het gaat hier om een minister. Die moet nu eemaal bepaalde kwaliteiten bezitten. Deze heeft ze niet. Dus een dikke moddervette FAIL is haar deel.

superjan | 31-12-08 | 10:08

yesmam | 31-12-08 | 10:00

Ze had kunnen volstaan met een antwoord op een vraag.

Daag Ja mamma.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 10:07

yesmam | 31-12-08 | 10:00
Je hebt weinig met moddergooien vanaf de zijlijn? En deze comment dan? Je maakt Rutger KAPOT met dit soort teksten. En dat alles terwille van senstatie.

grote regelneger | 31-12-08 | 10:04

@ yesmam | 31-12-08 | 10:00

*vrolijk zwaait*

Ja. Hier. Mij moet je hebben. Ik ben namelijk een ontzettende klootzak. Kom maar!

kolonel klootoog | 31-12-08 | 10:03

@ Teeuwen | 31-12-08 | 09:49
ach, u bent er ook zo één van 'vorm boven inhoud' ? veel plezier in de krochten van een 20e eeuwse denkwereld.

baba4oog | 31-12-08 | 10:02

Misschien moeten we ons ook afvragen of Vogelaar überhaupt wel geschikt is voor politiek.

Brinkster | 31-12-08 | 10:01

Doet me denken aan Monthy Pyton. Dat mannetje dat door wil vechten zonder armpjes en beentjes. Lachwekkend gewoon en eigenlijk niet meer interessant.

azijnseikerT | 31-12-08 | 10:01

Ik vond dat intervieuw ergelijk, zonder enig respect voor de ander en een BLAMAGE voor de interviewer. Nee, mevrouw Vogelaar is niet handig in haar communicatie, maar ik zou me schamen als ik op deze goedkope manier iemand, WIE dan ook, zo voor schut zou zetten. En waar ging t nu helemaal over. Goedkope sensatie verslaggeving.
Echt slecht....
En hier iedereen maar lekker populair meedoen!... bravo!
Lekker vanaf de zijlijn moddergooien.
Nee sorry, heb ik weinig mee.

yesmam | 31-12-08 | 10:00

Ien Dales had gezegd wat iedere politicus op dit moment had moeten zeggen: "Een spindoctor heb ik niet. Wel een communicatie-adviseur. Dat is nodig nu steeds meer schoolkrantverslaggevers een perskaart krijgen en inhoudsloze vragen stellen."

jullie ook hier? | 31-12-08 | 09:59

Juliana sloeg dat rapaille keihard met haar tasje van zich af... dat was nog eens lachen,ze verdienden het die non-valeurs.

Teeuwen | 31-12-08 | 09:58

Slaan is het ultieme behelepen als intelligentie faalt.
Hoe.... Minister?
Een excelent persoon is ze niet.

LifeCatcher | 31-12-08 | 09:55

Als ze geslagen zou hebben dan had het zeker geen blamage geweest?

die ene van daarzo | 31-12-08 | 09:55

Laat Ella eerst maar van haar kont een prachtkont maken.
Dan lullen we verder.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:55

@Oudwijf | 31-12-08 | 09:39 <br />
U stemt PvdA?<br />
LOL @ Zottelkopf | 31-12-08 | 09:41

Eagle_Eye | 31-12-08 | 09:54

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:49

ghe ghe.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:53


Ligt voor Ella een schone taak weggelegd om voor een schijntje een enorme prachtwijk in Detroit stichten.

Containertje wielklemmen mee...

Speitoptantje | 31-12-08 | 09:53

"Ze had hem moeten slaan." Maarja ze had geen handtasje bij zich, dat was de fout. TRUT.

Olieboer | 31-12-08 | 09:50

"Rutger Castricum: ik HAD Ella moeten swaffellen!"

peterweethetbeter | 31-12-08 | 09:50

@ Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:45

Ik swaffel altijd hard in de nek, net zolang tot ze ophouden met huilen.

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:49

"Beste Ella, wij hadden je ook liever in je bek gespuugd"

Onbeschofte non-journalistiek,inderdaad stijlloos....

"Een zeer relevante vraag is volgens Vogelaar of GeenStijl tot de reguliere journalistiek kan worden gerekend"

Goede opmerking... Journalist zijn is namelijk een vak en daar hebben ze bij GeenStijl geen weet van.

Teeuwen | 31-12-08 | 09:49

@oudwijf 09:39
Vogelaar zweeg om de eenvoudige reden dat ze geen antwoorden had. Als je als minister niet meer wat wat je moet doen moet je de eer aan jezelf houden, aftreden en een ander de ruimte geven. In plaats daarvan had Vogelaar zich omringt met 'naar de mond praters' en bleef met haar dikke reedt zitten op een plek waar zij niet thuishoort. Het enige tenenkrommend is het feit dat er een Rutger voor nodig is om haar te laten opzouten.

GezondVerstand | 31-12-08 | 09:49

@ Oudwijf | 31-12-08 | 09:39
Maarehm Ella, verklaar je nader. Hoezo rechtsgang? Zin om in 2009 wéér nat te gaan?
Goed uiteinde en veel plezier met de realiteit nóg verder uit t oog verliezen in het nieuwe jaar.

Jezweetog | 31-12-08 | 09:45

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:44

en ondertussen even lekker swaffelen tegen die dijen.
Hmm.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:45

@paradoxical ach kom nou dat mens was een ramp, dom en arrogant, voor mij is het dieptepunt toch echt dat ze alleen maar 'er moet een prachtwijk komen' kon kwelen nadat arubaanse negers niet uit haar hand aten. Dit fragment is een goede tweede.

Fragony | 31-12-08 | 09:45


Fysiek worden is het ultieme bewijs van verbale zwakte, Vogelaar.
Waar uw verbale intellect tekort schiet gaat u maar terug naar de schoolpleinmethoden van 5 jarigen? Deed u dat ook zo bij lastige corporatiedirecteuren als u ze niet kon overtuigen?

Deze uitspraak van haar onderstreept nog eens heel duidelijk (hoewel dat echt niet meer nodig was) hoe terecht haar aftreden was.

Schout-bij-nacht | 31-12-08 | 09:45

-weggejorist-

Marco1245 | 31-12-08 | 09:44

@ Oudwijf | 31-12-08 | 09:39

*zwaait*

Hallo! Tongen?

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:44

Slaan met een handtasje? Dat had leuke TV opgeleverd!

mail cheauvinist pic | 31-12-08 | 09:44

*Doet er het zwijgen toe*

corvanderlaak | 31-12-08 | 09:43

Wel weer jammer dat zo iemand dan weer wachtgeld krijgt.
Heeft geen centje pijn dus.

Sodommer | 31-12-08 | 09:43

In Lse4 vraagt Vogelaar zich af of de omgang met GS maatgevend is voor haar functioneren als minister.

Deze mevrouw heeft zo'n bord voor haar kop dat ze niet begrijpt dat GS bovenop haar gedoken is juist omdat ze als minister niet functioneerde.

Het is dus een beetje goedkoop huilie doen en zegt veel over deze minkukel.

stuyterkuycken | 31-12-08 | 09:42

Vogelaar.. Vogelaar.. Die naam komt me ergens bekend van voor, maar waarvan kan ik even niet opkomen.

plastic zakje | 31-12-08 | 09:41

Ja, is moeilijk hè... de nieuwe journalistiek van Internet.
Daar zullen jullie potentaten van de gevestigde orde maar aan moeten wennen, geen brave linkse journalisten meer die ja nee en amen zeggen, met wollige taal hun stukjes schrijven... maar recht voor zijn raap vragen stellen.

Ik hoop dat Rut het gaat winnen, al was het alleen maar om straks die sjacherijnige koppen te zien bij de Vara, Nos e.d.

Mazzeltov | 31-12-08 | 09:41

Oudwijf | 31-12-08 | 09:39
Hoi Ella.

Zottelkopf | 31-12-08 | 09:41

Dit item begint iets weg te krijgen van ringtone spam. Ik heb het fragment 1x half bekeken en daarmee was de kous voor mij af. Kan er niet van genieten om iemand op een dergelijke manier zien af te gaan, ben blijkbaar een van de weinige...

paradoxical | 31-12-08 | 09:40

-weggejorist-

Oudwijf | 31-12-08 | 09:39

Goh, een politicus die vindt dat de fout eens NIET bij haar ligt. Waar kom je die nog tegen. Het museum in zeg ik.

Rollins | 31-12-08 | 09:38

Ze is nog steeds helemaal in de war van het feit dat ze door de opkomst van het internet niet onaantastbaar is

Fragony | 31-12-08 | 09:37

wij weten nu al wel dat ella moeilijk haar gedachte kan verwoorden, als haar kronkels al te verwoorden vallen. helaas vervalt ze zoals velen in het beschuldigen van anderen. de onkunde van vogelaar heeft ertoe geleid dat ze van velen kritiek ontvangt. als minister moet je een ruggengraat hebben. het blijkt nu dat er een juiste beslissing is gemaakt om de vogelvrouw de laan uit te sturen. door gebrek aan ruggengraat en enig juist beleid omtrent haar vakgebied, zal ze, hopelijk, meer kritiek ontvangen dan haar lief is.

kapitein Gaafbal | 31-12-08 | 09:36

-weggejorist-

snaphetniet | 31-12-08 | 09:36

Wat had ik dat graag op TV gezien zeg.

Ella slaat Rut.

Minister hits journalist

CNN/Al Jazheere, komt d'r maar in.

Speitoptantje | 31-12-08 | 09:36

Ien Dales knuffelde je ten minste nog half dood bij het behalen van een succes - duidelijk is dat Vogelaar geen Dales is, want ik heb Ien Dales gekend.

Roemeense_Straathond | 31-12-08 | 09:35

Daaaaaaaaaaaaag Ella zoek je snel een baantje bij een bedrijf zodat je niet nog langer van onze centjes blijft snoepen.
Goetje uit Marbella +20ºc

proost

Veldwebel | 31-12-08 | 09:35

@huppetee Roflmfao

azijnsnuivert | 31-12-08 | 09:32

Meid, je maakt het alleen maar erger voor jezelf. Had gewoon eens een jaartje niks van je laten horen in de media, dan had iedereen de schouders opgehaald.
En probeer je eens voor te stellen, hoe het er uit had gezien als je daadwerkelijk met je handtas had gaan staan meppen .. is de werkelijkheid al niet gruwelijk genoeg ?

Zottelkopf | 31-12-08 | 09:32

@Kolonel Klootoog Brrrrrrrrrrrr *doet voorstellingsvermogen uit*

azijnsnuivert | 31-12-08 | 09:31

en dat hele gedoe in gaza is zeker ook alléén maar omdat rutger nu ineens tussen de haatbaarden zit ???

jimbo888 | 31-12-08 | 09:31

Kijk ik nog eens goed naar die pica, en ik zie aan de rechterkant naast de deurpost toch echt de bezemsteel van Vogelaar staan. Heeft nou werkelijk niemand haar aankomst of vertrek kunnen vastleggen ?

huppetee | 31-12-08 | 09:30

Voor het betere sla-werk moet Gekke Ella bij Gerdi Verbeet en Ad Melkert zijn.
Die kunnen haar nog wat leren.( ghe, leren )

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 09:30

ja... jaaa komt écht door gs hoor
en alléén maar door die éne vraag van rutger....
ja ja....
wát een arrogantie zeg !!!
overschat jezelf niet zo !!!
da's écht geen stijl !

jimbo888 | 31-12-08 | 09:28

@ azijnsnuivert | 31-12-08 | 09:23

Hoe ze op die positie gekomen is? Ik heb gehoord in Gezelschaps Club de Ghietyzren Bloedworscht dat ze met een zak over de kop, haar kunstgebit uit en ingewikkeld in landbouwplastiek best wel te doen is.

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:28

We kunnen niet ontkennen dat Ella Vogelaar in kort tijd veel voor de Nederlandse taal heeft gedaan. Denk aan 'achterstandswijk', 'prbbleemwijk' of 'Vogelaarwijk', ook 'Ella Vogelaartje" is een achterstandswijk. Een 'Vogelaartje' maken is daarentegen dichtslaan op camera, of zich van de prins geen kwaad weten (www.endandit.nl/entertainment/showbiz/...).
Wat een geweldige aanvulling op onze mooie cultuur.

Louis Renault | 31-12-08 | 09:28

* op veel vogelaart topics hoopt in 2009 *

preston spears | 31-12-08 | 09:28

Ach, ze heeft natuurlijk wel een punt. Je moet Geenstijl inderdaad niet verwarren met journalistiek. Het is tenslotte een behoorlijk overschat weblogje. Voor de rest borduurt van der Laan gewoon door op haar beleid, inclusief die antilliaanse registratieplicht, dus qua inhoud zal ze het wel redelijk gedaan hebben.

nuckin*futs | 31-12-08 | 09:27

@Sjakie Snel | 31-12-08 | 09:20 nou nee, ik vind niet dat zij die kosten moeten betalen. Maar wel dat de kiezers die op de kulpartij die haar aan deze post heeft geholpen extra belastingcentjes op moeten hoesten. Dan gaan mensen wellicht een keertje echt nadenken voordat ze op het rode knopje drukken.

..zapper | 31-12-08 | 09:27

Ze had natuurlijk ook op de knieën kunnen gaan om de andere microfoon in te spreken? Had een geheel andere wending aan het gesprek gegeven.
Of een wild dansje doen voor de camera?

ZSU-23-4 | 31-12-08 | 09:26

Blij dat ze is weggejorist en opgerot uit Den Haag.

..zapper | 31-12-08 | 09:24

Jammer jammer, nee MEVROUW Vogelaar, U had DHR van Castricum van voldoende en adequaat repliek dienen te voorzien.
(kan iemand me vertellen hoe zo iemand op dergelijke posities komt aub)

azijnsnuivert | 31-12-08 | 09:23

Bij de Wiardi Beckman stichting zoeken ze nog toiletjuffrouwen Ella.

Superior Bastard | 31-12-08 | 09:23

Dat zoiets toch minister is geweest, 'Dan maar slaan ipv zwijgen'.
Een steeds meer voorkomende gedachte bij linksch. Had t maar gedaan, eens zien hoe snel ze dan kon vertrekken..
Get fucking over it, ga koken ofzo..

Ovum | 31-12-08 | 09:22

"Een zeer relevante vraag is volgens Vogelaar of GeenStijl tot de reguliere journalistiek kan worden gerekend." Tsja, volgens mij behoort dat tot de zeldzame top van de kwaliteitsjournalistiek. Niet zomaar reguliere journalistiek. Er komt bij mijn weten ook geen subsidie aan te pas.

Een zeer relevante vraag is volgens mij of Ella de gemaakte kosten van 'project-Fail' zou moeten betalen!

Sjakie Snel | 31-12-08 | 09:20

Ze heeft zich een paar ballen laten aanmeten. Ik krijg nu toch wel weer medelijden met haar.

breinpulp | 31-12-08 | 09:19

Als Rutger ver weg is dan durft ze wel tegen grote mannen.Hou die helm die je ginder op hebt maar mooi in je assortiment Rutger hahaha .Wat een dom mens ist ook die Ella. Ze vraagt om meer .

huppeltrutje | 31-12-08 | 09:18

Ik zal een tipje van de sluier voor haar oplichten: iets met gewoon de vraag netjes beantwoorden. Hoop dat ik niet teveel heb gezegd.
Waarom besteedt Elsevier hier nog aandacht aan?

azijnseikerT | 31-12-08 | 09:18

"Een zeer relevante vraag is overigens of Ella Vogelaar huilt als ze klaarkomt"

Dahag Ella. Achteraf is het ALTIJD makkelijk praten. En wat Ien Dales gedaan had? Iets met goed en duidelijk beleid waarschijnlijk.

kolonel klootoog | 31-12-08 | 09:18

Hartstikke leuk en aardig allemaal, Fleisch, maar uiteindelijk is nu maar een ding echt belangrijk. De grote vraag die ons bezighoudt, waar we slapeloze nachten van hebben. Waarvoor we dagelijks minstens 4 keer per dag googelen en constant 3 tabbladen tegelijk hebben openstaan.
De vraag die het aanzien van de voorraad in de kelderkast verandert, de tomtom updates bij gigabytes tegelijk laat binnenstromen en die de Perry- en Intersporten duizenden bezoekers per dag oplevert.

Wij willen webcambeelden, kleumende verslaggevers, menselijk leed en dierlijk drama. Routekaarten met diagrammen en grafieken, recepten voor snert en Gluehwein. Rayonhoofden, ijsmeesters en stempelposten. Live gestreamd, 24/7.
Portretten en bio's van mogelijke winnaars en vooral nog meer sfeerimpressies.
Wij willen Al Gore met het schaamrtood op de kaken, het failliet van het KNMI en antwoord op die ene, alles beheersende vraag:

Wanneer wordt de elfstedentocht gereden?

CoJoNes | 31-12-08 | 09:17

Rutger had haar moeten neer slaan. wat een donald duck bek heeft dat krepsel.

Amazing_Mark | 31-12-08 | 09:15

Wel een mooie referentie trouwens, 'Wat zou Ien Dales doen'. De ene lelijkerd die zich afvraagd wat de andere lelijkerd gedaan zou hebben. Goud.

Pakmans | 31-12-08 | 09:15

"De voormalig minister voor Wonen, Wijken en Integratie is tot die conclusie gekomen toen ze zich afvroeg wat de overleden PvdA-politicus Ien Dales zou doen als ze 'door dit soort types belaagd zou worden'."

Ien Dales had haar rok opgetild en haar ballen laten zien...

MacGyver | 31-12-08 | 09:12

Dat had ik wel willen zien, dat slaan van Rutger.... hihihi

borderliner | 31-12-08 | 09:12

Ze ligt d'r blijkbaar nog van in d'r bedje te huilen. Doos.

disclaimer | 31-12-08 | 09:08

Jammer dat zo'n kreng nog jaren wachtgeld krijgt, maar mooi dat ze opgedonderd is; haar prachtwijken komen me de strot uit.

leefbarbaar | 31-12-08 | 09:08

"Ook vroeg Vogelaar zich af of het van belang is dat politici met GeenStijl om kunnen gaan. "Als dat het criterium is om politicus te zijn, dan niet." Een zeer relevante vraag is volgens Vogelaar of GeenStijl tot de reguliere journalistiek kan worden gerekend." Een vraag kunnen krijgen van iemand die verbonden is aan een weblog, dat als criterium stellen voor je Minister-schap. Sjézus, dat geloof je toch niet? En wat is de relevantie of Geenstijl tot de reguliere journalistiek gerekend zou moeten worden? Het gepeupel moet volgens haar gewoon niet te veel inbreng hebben, want dat pluche zat toch zo lekker. Partij van de Adel, linksch-tuig en geld-verkwisters. Maar bij de volgende verkiezingen doet de PvdA gewoon weer mee heur. Dit land is zo ziek...

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 09:08

Jezus, heeft de redactie weer een telegraafmoment met die hoofdletters?

Isser | 31-12-08 | 09:07

Ella, kijk in de spiegel, pak een touw en verlos jezelf, en ons, uit je lijden...

Kill Le Boek | 31-12-08 | 09:06

"Een zeer relevante vraag is volgens Vogelaar of GeenStijl tot de reguliere journalistiek kan worden gerekend."

Ja. Wen er maar aan, stelletje dooie stofzakken.

Neon | 31-12-08 | 09:05

Aan Geen Stijl,

Hartelijk bedankt voor het ontmaskeren van een linkse terrorist met losse handen.
Jullie zijn "The icing on the cake". Ga alstublieft door en laat u niet wegzetten.

Lot | 31-12-08 | 09:05

Zo... dat gaat snel bij GS ;-) Maarrem goh wat schokkend zeg van onze Ella. Alleen jammer dat ze het niet heeft gedaan...

Pakmans | 31-12-08 | 09:04

Kan ze wel, tegen Rutger? Neem iemand van je eigen formaat!

John McClane | 31-12-08 | 09:04

Hulde aan Rutger

dwar | 31-12-08 | 09:03

Iets met een oude koe die je gewoon in zijn wak moet laten zitten

witwas | 31-12-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken