Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onno Ruding: "Het wordt nog veeeeeel ERGER"

pinnen477.jpgMensen. Als de sodemieter. PINNEN NU! En koop haardhout, dekens, aanmaakblokjes, blikvoer, poedereten, goud, guns, waterzuiveringstabletten, batterijen en een brommerhelm om u te beschermen tegen omvallende banken. Voormalig IMF-bobo en ex-minister van Geld Onno Ruding haalt het CPB rechts en links in en voorspelt een economische downfall van minstens DRIE PROCENT. Iemand nog een tulpenbol?

Reaguursels

Inloggen

De beurs barst uit zijn voegen van de koopjes, dankzij deze verhalen van "hel en verdoemenis"! Inmiddels koersdalingen van 60-70 procent, waar alle toekomstige narigheid allang zit ingeprijsd! Dus voor ieder die nog wat centen achter de hand heeft.. Koop alles op wat je maar betalen kunt, leg het een jaartje of twee weg.. en je behaalt een rendement waar zelfs tien Icesaves niet aan kunnen tippen! Makkelijker heb je nog nooit met niksdoen je geld kunnen verdienen! Veel makkelijker dan de gemiddelde uitkeringstrekker, die het geld niet heeft om aandelen te kopen!
En mocht je dan gouden bergen verdienen, dan kan je altijd nog overwegen om die (doorgaans kansloze) uitkeringstrekker van wat extra liquide middelen te voorzien, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten..(mijn advies geldt alleen voor diegenen die zich aangesproken voelen; de haatdragenden mogen gewoon doorgaan met verketteren van ieder die hen niet bevalt en liever met ongefundeerde verwijten blijft overlaadt)!

Biomassa | 23-12-08 | 01:25

@Peter_S | 22-12-08 | 20:05
ergo: je hebt geen inkomen, je leeft van lucht... onder een steen.

Alhoewel ik het met je eens ben dat als je niet de grens overgaat en je gewoon blijft zitten waar je zit er weinig aan de hand is voor de mannetjes en vrouwtjes op straat.

Chipdude | 22-12-08 | 22:22

Ik heb geen bank.
Ik ben geen bank.
Ik heb nul krediet.
Ik verstrek nul krediet.
ergo:...... ik heb geen crisis.

Peter_S | 22-12-08 | 20:05

Ik bied 5%.

Hoen | 22-12-08 | 17:50

wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.

Moslimextremist | 22-12-08 | 17:19

En toch zie ik iedereen in de stad met karren vol kerst inkopen. Die bloembollen laat ik toch nog maar even schuiven.

kettingzaag | 22-12-08 | 17:11

Ik hoor nóg Wouter Boskabouter en Bak Ellende een tijdje roepen dat we écht niet in crisis zitten hoor... Vuile leugenaars...

copy2devnull | 22-12-08 | 16:40

lees geab er maar op na, het feestje gaat nog wel ff duren www.leap2020.eu/

Coen P. B. te A. | 22-12-08 | 15:16

Persoonlijk heb ik geen kredietcrisis, tegendeel zelfs, ik ga er op vooruit komend jaar en niet alleen omdat de WW premie voor werknemers afgeschaft wordt.

Pikkestrijder | 22-12-08 | 14:22

In totaal ruim 5 miljoen mensen die geld ontvangen van de overheid, hierin zijn de vutters, permanente verloven en permanent ziek gemelde niet eens meegeteld.. hoezo geen totalitaire staat? statline.cbs.nl...
seven | 22-12-08 | 03:19

Ofwel twee werkenden, moeten naast zichzelf ook nog een andere niet nader te benoemen pipo onderhouden.

Bijstandskoning | 22-12-08 | 14:18

Snel! Nog een keer 30% op het ministersalaris om deze recessie af te wenden.

blawablawa | 22-12-08 | 12:57

Ik heb in december duizend euro extra uitgegeven. Gewoon, omdat het kan en omdat ik het wel lollig vind om verkwistend te zijn als de rest van Nederland zuinig loopt te wezen. Ja, nu scheiden de miepjes zich van de bitches!

Het CDA | 22-12-08 | 12:35

Afgelopen maanden voorbereidingen getroffen.
Generator, extra brandstof, jerrycans voor water en benzine, waterfilteraar, genoeg voer voor 6 maanden, zaden voor groente, meel en granen (inclusief broodoven en dutch oven).
Erma .cal 22 semi-automaat met genoeg munitie.

Lafayette | 22-12-08 | 11:43

ROFLOL. Daar gaan alle mensen die een zo groot mogelijk huis en zo duur mogelijke auto gekocht hebben. Ik zeg altijd: houd een beetje speling, niet van alles het duurste kopen. Dan zit je altijd safe. Mij kan niets gebeuren: merry Christmas dus!!

Bijstandskoning | 22-12-08 | 11:40

Ruding is een gemeen en gewetenloos mannetje, hetgeen niet wegneemt dat de recessie zal duren en groeien tot en met het faillisement van de US-dollar (hopelijk schieten ze daar een beetje mee op). De Eurozone krijgt te maken met een volledig waardeverlies van dàt deel dat uit diezelfde US-dollar bestaat, hetgeen geen gering deel is, plus het daaruit voortvloeiend waardeverlies in de vorm van bedrijfsfaillisementen en verminderde overheidsgaranties. Men zal trachten te poetsen en met bordkarton te werken door de geldpersen te laten draaien (opblazen van de Euro = inflatie), maar dat zal leiden tot zware inflatulentie (sorry Flater, 't is niet anders) omdat er geen verlossing zal komen (zelfs geen financieële schijterij). Aan het eind van de rit, als de kruitdampen zijn opgetrokken, zal de Euro een dekkingswaarde hebben die (hopelijk nog) ongeveer gelijkstaat aan die van de gulden (dus Eurodan = Euronu / 2,2) ....

Behaard smaalkopje | 22-12-08 | 11:38

Fragment Ron Paul 1983; Paper is NOT money!
Deze man is al tientallen jaren bezig het aan uw verstand te brengen dat u en ik genaaid worden met die papiertjes vanaf het moment dat we geboren zijn. Jammer dat we geen Ron Paul in Nederland hebben.
' By what moral right do we have

Libertarian | 22-12-08 | 11:37

@Ploertendodert: jij versloeg mij wel heel hard hier bij :) ik herkende hem ook al

Ac0 | 22-12-08 | 11:35

ifeelfine | 22-12-08 | 11:11
En straks heb je misschien geen baan meer, of je vrouw niet, en dan lach je wel anders.

Libertarian | 22-12-08 | 11:20

hé die foto is getrokken op het Neude

ben weer helemaal trots

en krediet crisis

ik heb geen krediet meer dus.. ach zal me aan me reet roesten

ifeelfine | 22-12-08 | 11:11

dus we gaan onderduiken in de toekomst,misschien nog een kast over in het anne frankhuis?

kees2790 | 22-12-08 | 11:10

Hij zal er zelf niet echt minder om hoeven te doen. De gewone hardwerkende mens is weer eens de dupe van het graaierige geldwezen en diens topfiguren die vooral eigen zakken vullen erg belangrijk vinden.

Iwmac | 22-12-08 | 10:57

moeten we nu de verkleuring van de postbank zelf betalen?
dan laat het maar blauw.

jankaas | 22-12-08 | 10:36

Onno Ruding behoort tot de zogenaamde Illuminati en bezoeker van de Bilderberger conferentie. Beiden elementen zijn gekoppelt aan een klasse Super Elite die overal ter wereld netwerken om hun doelstellingen tot stand te brengen.
Ze zijn het neusje van de Zalm en vooral bezig met hun eigen " heers over de wereld agenda" . Ze controleren de Wet , de Bankten , de Media en bepalen in essentie de richting waarin de wereld zich zou moeten begeven volgens hun ideologie. Als het nu stoffige nerds waren die een keer per week bij een gezamelijke borrel intellectualiseerden dan was hun invloed te verwaarlozen. Echter het zijn de big boys and girls van deze wereld die elkaar de hand boven het hoofd houden. Zoek het maar eens lekker uit zou ik zeggen. Googlen maar.

okidobi | 22-12-08 | 10:31

Die Onno toch. Gewoon lobby praatje voor het grootkapitaal.
Een mooi excuus om leveranciers en werknemers uit te knijpen.
Ik hoor mijn vorige baas van hieruit tegen de binnenkant van het kofferbak kloppen.

TonySoprano | 22-12-08 | 10:22

In 10 jaar zijn we dit vergeten trouwens

Stroopdoos | 22-12-08 | 10:14

Oké, allemaal even opgelet. Stop met uitkramen van onzin over economie. Nu gaan we terug in de schoolbanken en laten onze hersencellen weer kraken.
Vooraf: Niet geschikt voor reaguurders zonder verstand.
Letop: Seminar van 2 uur! Niet aan beginnen als u het geduld niet heeft.
Nb: Als u allergisch bent voor belgen met lang haar, niet aan beginnen!
Veel wijsheid toegewenst !!!
www.rothbard.be/video/45-crusoe-tot-cr...

Libertarian | 22-12-08 | 10:11

En toch komt het gewoon weer goed.

-RygaR- | 22-12-08 | 10:09

@ 3 procent per kwartaal, dat is 12 procent per jaar. Dus over 8 jaar is alles kapudt... links tuig | 21-12-08 | 23:25

Zit je op rekenen?

ChasesCharm | 22-12-08 | 10:05

Als Tante Truus het zegt, geloof ik het.

colonnecinco | 22-12-08 | 09:43


Het wordt tijd dat we ophouden met het afschuiven van de schuld op Bos, Wilders, VVD, Democraten, Republikeinen, Vliegende Spaghettimonster, etc., en datgene de schuld geven dat ook daadwerkelijk de oorzaak is:

Ons monetaire systeem.

Ons monetaire systeem is een Ponzi-scheme op globale schaal, dat al sinds 1913-1915 bestaat, en dan vroeg of laat, en waarschijnlijk binnenkort, compleet ontploft.

Ach, fijn waren die tijden: Sommige mensen blijven maar roepen dat dit systeem ons welvaart heeft gebracht na de oorlog, maar dat is schijnbaar: dit systeem is een cocaïneverslaving; tuurlijk is het fijn in het begin, maar je gaat er op den duur kapodt aan.

Balsaq | 22-12-08 | 09:23

geen paniek.. heb net een staatslot gehaald.

random gast | 22-12-08 | 09:12

Waarom is iedereen die geld heeft zo bang..? De mensen om mij heen, inclusief ondergetekende hebben nergens vrees van...

Doc Damage | 22-12-08 | 09:10

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Johnny Mieremet | 22-12-08 | 09:08

@superjan |08:53
Waarop baseer je dat?

fuckje | 22-12-08 | 08:57

Onno Ruding? Is dat niet die man die €103.000, - bij Icesave had staan?

poohbeer | 22-12-08 | 08:54

ik denk dat het nog veel erger dan 3% wordt.

superjan | 22-12-08 | 08:53

3%? boeie, ik koop toch altijd voor een tientje wiet.

ODapperDapper | 22-12-08 | 08:51

Zit ik er niet eens zo slecht veur.
Lamaar crashe, ik heb blik en droogvoer ingeslagen

Stroopdoos | 22-12-08 | 08:44

liggend_streepje | 22-12-08 | 06:47
Warempel....

Carpe Noctum | 22-12-08 | 08:21
Omdat deze top de bazen van Nederland zijn?

LifeCatcher | 22-12-08 | 08:36

Onno Ruding is van zichzelf al een zeer negatieve man. Ik heb die man een paar keer horen spreken. Totaal vol van z'n eigen egocentrisch gelul.

Die man moet een gagbal in z'n bek.

Varreke | 22-12-08 | 08:33

We kunnen criminelen tegenwoordig toch makkelijk kaalplukken? Laat ze eens bij alle bankiers langsgaan! Verdelen als kerstbonus, zijn we er zo weer bovenop!

waits | 22-12-08 | 08:23

Het vreemde is dat je in Nederland als directeur van een mkb bedrijfje aangeklaagd kunt worden (door de staat) als het bedrijf failliet gaat en jij zou eventueel aansprakelijk daarvoor kunnen zijn.
.
Maareuh, waarom zit de top van Fortis en ABN er nog? En waarom worden die NIET aangeklaagd?!

Carpe Noctum | 22-12-08 | 08:21

Kut... zijn we straks weer terug op het niveau van 2006, EMBARGELIJKE TOESTANDEN!

Sjompie | 22-12-08 | 08:14

Zo, dus Onno is short gegaan.

GezondVerstand | 22-12-08 | 08:03

Leuk en goed allemaal, maar wat zal ik nou eens gaan doen met m'n spaargeld?

pollens | 22-12-08 | 08:01

zit verdorie al op 4 verplichte snipperdagen door jullie genuil! kan straks niet meer fatsoenlijk een maand lang op mn luie gat me van cocktails laten bedienen door zo'n joran van de sloot mokkeltje op een of ander zonovergoten klote eilandje!
zeau

decepticon | 22-12-08 | 07:03

Weer eentje die publiciteitsgeil is en nog effe wat olie op het vuur gooit!

css.... | 22-12-08 | 06:57

Niet zo overdrijven mensen! tjeej, allemaal een platte tv, ps3, lekkere mamma ,heinekes en genoeg huisdieren, vee en ander voer om een paar jaartjes lang het eigen spaargeld op te vreten terwijl je op het nieuws ziet hoe slecht het wel niet gaat als moeders toevallig net met de bitterballen komt.

decepticon | 22-12-08 | 06:56

Goede morgen! Even een bantestje,...

liggend_streepje | 22-12-08 | 06:47

a;s energie nu heen schaars goed meer is?

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:36

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:00
Windenergie is indirecte zonne-energie. Windenergie is ook veel rendabeler dan bv pv cellen. Energieschaarste is belangrijk voor een goede prijs. Zonder schaarste geen prijs/oprengst voor electriciteit. En zonder een opbrengst geen investeringen in technologische ontwikkelingen of installaties om wind, zon en getijde überhaupt om te zetten in electriciteit.

seven | 22-12-08 | 05:30

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:06
Tjah...
@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:40
*Kuch*

bethundered | 22-12-08 | 05:23

seven | 22-12-08 | 05:08

leuk maar de werkelijke waarde zit in de getijden en de zon, waarschijnlijk is getijden het goedkoopst, pas als energie niet meer schaars is kunnen we de wereld echt redden

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:21

grapjasz | 22-12-08 | 05:08

tuurlijk, besmeur de boodschapper met pek en veren en sto[p je kop diep in het woestijnzand, grote jongen hoor, btw ben geen mietje en kan ook nog een robbertje vechten

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:13

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:00
Mijn idee, maar ik zit vuistdik in windturbines, zie youtubefilm, is dat een netwerk van windturbines in de EU met een ondersteunend powergrid/netwerk ons al aardig onafhankelijk kan maken van de lokale windstilheid aangezien het dan ergens anders harder waait. Tevens de noodzaak voor olie en gas van ver weg verkleint. (Ja slochteren wordt ook continue bijgevuld met Russisch gas) wat tevens voorkomt dat wij enorme schulden opbouwen of kapitaal laten vloeien naar minder democratische gebieden. Azië zal hoe dan ook rijker worden, maar dat is niet meer dan terecht, daar wordt grotendeels alle economische arbeid verricht wat betreft het maken van de goederen die wij consumeren. De Aziaten gaan het nu zelf consumeren en laten export naar landen die binnenkort niet meer goed voor hun geld zijn voor wat het is.

seven | 22-12-08 | 05:08

Zelfgenoegzaam en neerbuigend minzaam slimmerikste jongetje van de Klas.... vooral die halve grijns rond
zijn tronie.... werd vroeger door ons na bezoek dispuut&kroeg gewoon "en
plein publique"... in de Herengracht gesodemieterd liefst "in rok"....=toontje
lager..!na een maandje of 12 was hetzelfde ritueel met Onno weer nodig hoor
maarrr... nog steeds dikke vriendjes..!
iovivat.....

grapjasz | 22-12-08 | 05:08

bethundered | 22-12-08 | 05:03

je snapt het echt niet he, geleend van failiette banken, bestudeer eerst geldsysteem is en kom dsan met echte vragen

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:06

seven | 22-12-08 | 04:59

je snapt er nopg steeds geen moer van. we hebben het zelf over ons afgeroepen door diir te gaan met die zandhazen, we moeten fossiele brabdstoffen kwijt en energie moet niet meer schaars zijn, dan komen we op de goede weg

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:04

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:57
Tien triljoen is het hè, onbegrijpelijk maar van wie hebben ze dat geleend? Degene van wie ze het hebben geleend hebben er ook baat bij dat ze overeind blijven.

bethundered | 22-12-08 | 05:03

seven | 22-12-08 | 04:53

ik ben geen technicus, ik snap alleen dat de getijdenstroming bvb mega veel energie kost, dus kan opleveren, zelfde als zonne en wind energie, kern energie is minste del van mijn plan/denken

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 05:00

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:57
Volgens mij zit de vpro vuistdik in deze crisis, zeker 4 docu's hebben ze erover gemaakt.. Het antwoord op je vraag zit in deze uitzending.
www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...

seven | 22-12-08 | 04:59

bethundered | 22-12-08 | 04:52

bestudering van het huidige geldstelsel, geschiedenis en gezond verstand, eigenlijk is dit de mega herhaling van de jaren 30 maar dan ietsjes meer, om ff iets simpels te zeggen, ( is feitelijk niet boeiend) hoe denk je dat de joe es of ee van de staatsschuld afkomt? de rente van bijna 0 procent kunnen ze al niet betalen.

feitelijk zijn de problemen anders maar dit is maar een simpel vraagje en heeft er mee te maken

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:57

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:50
Dus jij gaat er vanuit dat dit een lange recessie wordt. Waar baseer je dat op?

bethundered | 22-12-08 | 04:52

macht krijgt. ofwel een revolutie is nodig, maar dream on

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:51

bethundered | 22-12-08 | 04:39

tuurlijk, we gaan er iets op achteruit, weet niet wat jij iets vind maar ik kan je beloven dat we er iets meer dan "iets" op achteruit gaan, complete geldstelsel zoals we nu kennen gaat eraan. er zal een compleet nieuw stelsel moeten komen en we moeten er dan voor zorgen dat het volk de m

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:50

gotverrrdegotverrr...!!

grapjasz | 22-12-08 | 04:46

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:34

wil je best een en ander uitleggen hoor, vraag het en ik draai

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:40

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:32
Kom we gaan er met z'n er wat op achteruit hier in Nederland. In de states daar moeten ze zich echt zorgen gaan maken.

bethundered | 22-12-08 | 04:39

dat was een grapje hoor

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:35

je hoeft geen u tegen me te zeggen hoor, snotaap!

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:35

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:51
meen je dat nou?

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:34

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:28

u heeft ook meer aan stukje grond en poot-aard appelen de komende 30 jr

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:32

nivo wordt echt kudt hier

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:28

Over een paar uur gaat de beurs weer open. Spannend!

Ik heb trouwens net even mijn bankrekening gechekt, er stond niks op. Die 3 procent kan er bij mij nog wel vanaf. Maar met die armeziel van een Onno heb ik te doen. hoe moet hij zijn bloedjes van (achterklein)kinderen nog te eten even?

D. G. Narrator | 22-12-08 | 04:28

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:16

je bedoelt dat je tiept om het het tiepen en dat je geen moer uitmaakt waar het over gaat maar je wilt wat tiepen om het tiepen, verder gebruik je je verstand niet en lult er maar wat in om. Je moet de politiek ingaan, zover je er al niet inzit

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:21

Zo! 3X kon er niet af?

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:17

om een simpel verhaal simpel te houden, vraag u allen eens af hoeveel energie er nodig is om wind te maken die elke dag onze domme hersentjes koel houdt. ( dus wind die er al is, voor de dombo's onder ons

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:16

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:09
Wij typen intuïtief. Geen idee waar je het over hebt... probeer het morgen nog eens.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:16

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:09
Wij typen intuïtief. Geen idee waar je het over hebt... probeer het morgen nog eens.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:13

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:06

ach de meeste mensen hier bergijpen weinig van redelijke argumentatie, laat even weten waar u vraagtekens zet bij mijn verhaal en ik overlaad u met feiten en gegevens

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:09

Fall Out III is geen spelletje, het is een oefening dvd.

Rammstein | 22-12-08 | 04:08

Heeft iemand een Mad Max mobiel te koop? Iemand?

bethundered | 22-12-08 | 04:06

@neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:59
Hier moet Ome Frik even ingrijpen. Zulks gaat faliekant mis. Netjes mee typen of anders gelijk een heer hoffelijk zelf met een zwaar doorwrochte argumentatie komen.... waar moet dit anders heen?

VanFrikschoten | 22-12-08 | 04:06

niels1205 | 22-12-08 | 03:55

loop lekker achter middelkoop aan en laat vooral je eigen verstand thuis, ik begin gvd zo langszamerhand nog te geloven in die chemtrails idioterie met die posts die ik hier lees

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 04:03

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:54

lieverd noem ik standaard alle mensen die iets zeggen waar ik nie mee eens ben, vertel me ff wat onzin is in mijn verhaal, kan ik je vertellen waarom geen onzin is en dat peop praat

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:59

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:49
Je praat onzin. Bovendien noem je me lieverd.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:54

D. G. Narrator | 22-12-08 | 03:46

geld is niks meer waard sinds we de gouden standaard vaarwel hebben gezegt. ( en ik betwijfel of het daarvoor wel wat waard was

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:51

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:40

lieverd, probleem 1 is energie en niet water, energie hebben we meer dan zat maar we moeten ff ontginnen, fossiele brandstoffen zijn eindig en is dom daar verder mee te gaan.

werkelijke grote energie bronnen zijn kernenergie, zon, water, getijden, wind etc. met mijn simpele domme boerenverstand kan ik al beredeneren dat bvb getijden energie mega moet zijn en relatief simpel te vangen, net als de rest

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:49

hebben we dan nog wel geld om het leger in vreemde landen te laten vechten voor de vrede?

D. G. Narrator | 22-12-08 | 03:46

'Hangt ploeg achter hond.'

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:43

seven | 22-12-08 | 03:36

ieder mens met gezond verstand zag dit aankomen, als u wilt vertrouwen op jomanda cum suis, veel plezier en nog meer sterkte toegewenst

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:43

@seven | 22-12-08 | 03:39
Precies.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 03:40

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:38
Verder mag je me onderschatten.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:40

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:38
Denk er maar eens over na. Wat een mens nodig heeft. En wat er hier in overvloed is.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:40

*Ploegt tuin om en koopt een zak pootaardappelen*

seven | 22-12-08 | 03:39

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:33

lekker dom simpel lullen, weet je wat er echt gebeurt en wat er echt gebeuren moet?

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:38

We hebben het nog te goed mensen. Daar zorgt de regering wel voor...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 03:37

Ruding die zelf even verzuimde voor zijn Rockefeller telgjes de citybank te waarschuwen voor de subprime crisis, doet nu een voorspelling. Ik begrijp opeens waarom hij zo hard schreeuwde tijdens Pauw en Witteman dat deze crisis niet te voorzien was, door niemand. Hij heeft het niet zien aankomen terwijl het wel zijn baan was, vele hebben al jaren geleden gewaarschuwd... www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...

seven | 22-12-08 | 03:36

seven | 22-12-08 | 03:19

u zit aan de lage kant met uw berekening

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:35

Zullie hebben olie, wullie hebben water.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:33

ganzo | 22-12-08 | 03:28

nee hoor, maar met een beetje inventiviteit is uw probleempje geheel legaal zo opgelost

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:33

Onze koning in spee had dat al vroeg gezien, met z'n waterverhaal.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:33

ganzo | 22-12-08 | 03:28

nee hoor, maar met een beetje inventiviteit is uw probleempje geheel legaal zo opgelost

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:33

de problemen zijn simpel oplosbaar, we moeten alleen ff en beetje simpel gaan denken, meer niet

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:31

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:10
is het de bedoeling dat ik mijn ziel aan de duivel verkoop?

ganzo | 22-12-08 | 03:28

VRIJE MARKT
Toen hij
na
het toetje
door de
vriendelijke ober
de rekening
op een presenteerblaadje
kreeg
aangereikt
trok
hij onverwacht
zijn Dinerjaarkaart

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:28

Niet het hele verhaal.
Eigenaren van hedgefunds en banken hebben woekerwinsten kunnen maken met riskante investeringen waar geen controle op was.
Mensen werden aan alle kanten gelokt met aantrekkelijke leningen om hun droom(huis) in bezit te krijgen.
Met dat geleende geld werd geinvesteerd en dikke winst gemaakt.
Vervolgens bleek de zaak gebakken lucht te zijn en zagen mensen hun af te lossen hypotheek met 50 tot 75% per maand omhoog schieten.
Zaken zijn door gebrek aan goed toezicht en controle, een georkestreerde bende, verkeerd gegaan en de verantwoordelijken zijn er met de poet vandoor.
Oeps, foutje... maar de burger heeft de verantwoordelijken harder nodig dan andersom.
Immers, zij zijn de captains of industry en de burger is een boerenlul die moet betalen.
Dus wat doen overheden? die nemen beslissingen die ten gunste zijn van deze captains, omdat het immers gaat over economie, economie, economie... en u bent andermaal de lul.
De overheid een volksvertegenwoordiging? De overheid is een slap zooitje.
Het optreden van overheden is dusdanig dat het een carte blanche geeft voor herhaling van zetten.
De rotzooi kan en gaat weer opnieuw gebeuren, omdat deze mega diefstal beloond wordt.
Overigens bestaat de werkelijke overheid uit de superrijken die nu ergens op hun private eiland zitten en totaal niet meer weten hoe ze hun megageld nog kunnen spenderen.

PAAL! | 22-12-08 | 03:27

Logisch toch?
852400 WAO / WIA / Arbeidsongeschikt, een percentage dat een factor 10 hoger dan omringende landen
217300 WW
317800 Bijstand
2632200 Aow
950000 ambtenaren
---------
In totaal ruim 5 miljoen mensen die geld ontvangen van de overheid, hierin zijn de vutters, permanente verloven en permanent ziek gemelde niet eens meegeteld.. hoezo geen totalitaire staat? statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

seven | 22-12-08 | 03:19

Wij, de VanFrikschotens, zitten nog wel even uit de wind. Maar we verdommen het met lede ogen nog langer aan te zien hoe een SinterChristenJunta Fortuyn heeft overleefd en de sloop door zet van alles wat ons lief is. Ga eens deaud!

VanFrikschoten | 22-12-08 | 03:17

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:12
Mensen moeten vreten, en mensen moeten drinkwater. Drinkwater eerst. Verder valt er uiteindelijk niks te betalen.
Ben ook maar een simpele lul hoor verder.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:17

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:04

crisis? voor de joe es of ee is simpel rente betalen van de staatsschuld al nie meer mogelijk er zal simpel een nieuwe manier van betalen moeten worden gevondenm dat is het hele verhaal

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:12

Of dacht men dan dat er nog zoiets als een "woningbouwvereniging" bestond? Een organisatie van huurders die zelfs nog aan onderhoud deed? Als je wijk te populair word mag je blij zijn dat ze je zooi niet op de straat keilen. Nee, donder maar op onder de eerst volgende brug met je troep! Slopen die boel! Maisonettes gaan we bouwen voor 2,5K per 75m2! Dag vrienden!

VanFrikschoten | 22-12-08 | 03:11

Ach, die drie procentjes... als de allerrijksten maar nog rijker worden, dan is het okay.
Ja toch, Balkie?!

PAAL! | 22-12-08 | 03:10

ganzo | 22-12-08 | 03:00

wat is het u waard als ik uw probleempje oplos?

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:10

Maar laten we wel wezen en wel hierom. Ik ga mijn punt doodleuk zitten herhalen. Dat er een crisis komt, want die is er onafwendbaar nog niet, is een feit.
Het probleem dat we hebben, is dat die onmogelijk is te overwinnen met alle overheidsbemoeienis zoals die nu bestaat.
Als je niet eens je eten mag vergaren, je brood mag verdienen en je je niet eens mag verplaatsen op slaolie, zonder dat je je moet laten beperken of verbieden door vadertje bestuur, wordt het leren riemen kauwen geblazen.
Wat ik je brom.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 03:04

pff, heb inmiddels 30 kuub haardhout geklooft, hoe is de stand van zaken nu?

neemjemoederindemali | 22-12-08 | 03:03

seven | 22-12-08 | 02:57
was het maar zo makkelijk.

ganzo | 22-12-08 | 03:00

ganzo | 22-12-08 | 02:56
Oprotgeld aanbieden..

seven | 22-12-08 | 02:57

seven | 22-12-08 | 02:53
verkrotting is het antwoord. wie betaalt er 25000 euro aan onderhoudskosten, terwijl de huur maar maximaal maar met een paar euro omhoog mag gaan.

ganzo | 22-12-08 | 02:56

ganzo | 22-12-08 | 02:51
En dan gaan ze zich afvragen waarom er maar niets in de sociale sector gebouwd wordt.

seven | 22-12-08 | 02:53

@VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:50
Fantast...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:53

zo werkt dat niet, zittende huurders zijn beschermd en ben je gebonden aan een maximale huurverhoging in procenten - hetgeen bijna niks voorstelt als je een pand verhuurt dat flink onder de maximale huurwaarde zit.

ganzo | 22-12-08 | 02:51

@seven | 22-12-08 | 02:41
Heeft het hele electoraat mooi voor een vriendenprijsje MBC en Türkÿ 1 t/m 20 mee...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:50

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:40
Je begrijpt het niet. De Bijlmer is/was ooit bedoeld als dure yuppenwijk. Kuch..

seven | 22-12-08 | 02:48

@ganzo | 22-12-08 | 02:29

Je pand opwaarderen.
Boven een bepaald bedrag vallen je panden in de "vrije sector" en ben je van het sociale huur-gezeik af.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:47

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:40
er zijn mensen die er bijna niks voor betalen, die krijgen huurtoeslag - onbeperkt oneindig.

ganzo | 22-12-08 | 02:46

@LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:34
Sarcasme is mijn tussennaam...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:44

@seven | 22-12-08 | 02:32
3 maal raden wat op het dak van Das VFGI staat...3 vlokken sneeuw en we missen net het interview op RTL4 Nieuws van 19.30h met een Joodse linksmens die even verderop woont als waar de raketten van Hamas neerkomen om te horen dat hij wel erg begaan is met de onmenselijke omstandigheden waaronder die Hamasmensen moeten leven...
Ik lees het nieuws wel elders, hoor...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:41

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:29
ps Er zijn natuurlijk ook nog natuurlijke monopolies. Dat de gemeente die dienst voor eenmalig geld verkocht was natuurlijk om eenmalig linkse gaten in de 020 Cohen PvdA begroting te dekken..

seven | 22-12-08 | 02:41

@seven

Huurliberalistie is allang aan de gang, je wil niet weten wat een "sociale huurwoning" kost in Amsterdam. Voor een 2-kamerwoning in Holendrecht (kelderneukwijk) mag je al 5 meier per maand aftikken.

Wel een leuke wijk, altijd feest.

Helaas mag ik daar niet meer wonen en heb maar wat gekocht verderop..

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:40

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:32
Ook tussen VanFrikschoten zijn inkomensverschillen.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:40

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:27
Het is ook een kip ei verhaal of vicieuze cirkel. Door de huursubsidies kan je de huur betalen, maar je kan niet meer betalen omdat je linksom of rechtsom die huursubsidies ook zelf weer betaalt in de vorm van allerlei belastingen. Zelfs dubbelop door de gecreëerde schaarste (redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?... ) en daardoor overspannen huurmarkt. Het verhuren van een huis is juist door de huurwetten in dit land niet iets wat je zomaar overweegt.

seven | 22-12-08 | 02:38

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:32
Je las sarcasme waar het niet was, denk ik. Wist niet dat je van de PvdA was.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:34

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:29 In een vrije markt laat je die aanbieder links liggen en kies je voor de schotel Frik.. schotel, en daarmee val je in 020 niet eens op..;)

seven | 22-12-08 | 02:32

@LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:27
Je moet niet alles geloven wat je ziet. Ik ben geen socialist overigens, mocht dat idee bestaan. Ik ben pragmaticus en realist.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:32

@seven | 22-12-08 | 02:26
Vraag maar eens kabeltelevisie aan van pak 'm beet "WonderTV" in 020...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:29

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:10
ik verhuur een pand (vanwege rechtswege) de zooi zit in box drie. binnenkort kan ik mijn belastingen niet meer betalen (die stijgen alleen maar) neem in mijn val iedereen mee. als verhuurder mag ik niks en lig met de huurcommissie in de clinch ivm onderhoudswerkzaamheden, kosten mag je niet doorberekenen, rechtzaken kosten me meer dan het oplevert. en bij een huurwaarde die op nog 40 procent van de maximale huur ligt ben ik niet van plan om de rol van de overheid over te nemen en andere gesubsidieerd te laten wonen.

ganzo | 22-12-08 | 02:29

Het nare van je vleugels uitslaan in Nederland is dat je bent overgeleverd aan de sociale woningen en wachtlijsten van minimaal 5 jaar (Amsterdam). Met poen kan je kopen of huren wat je wil.

Welke 19-jarige kan meer betalen dan een sociale huurwoning?

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:27

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:19
Wrang he, juist op een moment als dit een groeiende PvdA onder tante Wouter de Regelkabouter. Alsof het allemaal enkel door de vrije markt komt.

LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:27

We zijn goed de klos en ik ben benieuwd wie de volgende is die een kogel door zijn kop krijgt...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:27

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:19
"De markt" werkt alleen als er voldoende vrije keuze is. Gezonde concurrentie dus, geen monopolies, geen oglipolies, geen kartels en genoeg vrij beschikbare informatie om een keuze te maken.

seven | 22-12-08 | 02:26

Moet ik er wel bijvertellen dat ik gedwongen moest huren van de bank, sociaal huren mocht niet meer van de woningbouwvereniging. Iets met Poolse dames.

Meneer Achmed van sociaal beheer nog bedankt voor je onderzoek, godverdegodver. Gelukkig was de dame van de administratie een stuk meegaander.

En wees er maar trots op AWV prutser.

Blijft een vreemd fenomeen, huurwetwoningen aan allerlei regels en wachtlijsten verbonden. Heb je genoeg poen, kan je wonen waar je wil. En a la minute geregeld.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:22

Het probleem is natuurlijk dat je loopt te typen tegen privatisering van energiebedrijven, de zorg, het openbaar vervoer, ed. Ik ben van mening dat het een ongeregelde bende is geworden met verhoogde kosten voor de klant. Maar, laten we wel wezen, het was de overheid die er een puinhoop van maakte en er zo met een Jantje van Leiden van af kwam en nu haar vingertje kan wijzen naar de "markt" en in die sectoren haar bedje ziet gespreid na hun loopbaan....

VanFrikschoten | 22-12-08 | 02:19

En het ergste is, de meeste eigen voedselvoorziening hadden we al afgestoten. Als onwenselijk, qua ruimte en milieu.
'Vissers en landbouwers zijn allemaal stomme boeren.'
Dat werk.
Dus wat voegen we nog toe?
Als je alle tierelantijnen van onze welvaart trekt, blijft er minder over dan zevenennegentig procent vanaf nu.
Wedden dat de overheid daar niks aan kan doen?

LibertasSimplex | 22-12-08 | 02:17

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:10
Huurliberalisatie is een kwestie van tijd. Als de babyboom massaal aan het pensioen zit is het geld voor dit soort subsidies gewoon op.

seven | 22-12-08 | 02:13

@seven

Als die koters geen huis kunnen kopen is er altijd nog de sociale huurwoningen sector. Op tijd in laten schrijven op woningnet als woningzoekende en zodra ze hun vleugels uit willen slaan is er gewoon een woning beschikbaar. Op de vrije markt is het nog simpeler, maar dan moet je wel munten hebben. En dan kan je beter kopen qua maandlasten. Huren van de bank maar denk maar niet dat die bank (eigenaar) onderhoud komt plegen, mag je allemaal zelf doen.

Zelf huur ik ook van de bank, ben er niet ontevreden over. Al jaren geen huurverhoging gehad ;-)

Bo Dreksma | 22-12-08 | 02:10

despecialist | 22-12-08 | 02:01
Interessant.. Vooral omdat ik als student binnen een paar jaar op de markt kom en al een beetje aan het kijken ben naar investeerders die op dezelfde manier als ik denken

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 02:08

Ag de mensen weten toch wat hun maandlasten zijn en het zal toch niet zo zijn dat iedereen ontslagen wordt. Het is ook een kwestie van de meute gek lullen, iets dat nu gebeurt. Je mag van strategische financials toch iets beters verwachten.

Basje1738 | 22-12-08 | 02:07

seven | 22-12-08 | 01:57
Linkje waarin wordt beweerd dat Keynes zelf ook bang was dat zijn theoriën zouden worden gebruikt om inflatie goed te praten:
blog.mises.org/archives/009112.asp
Keynes: Goede econoom neen, wel creatief (net als Marx trouwens)

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 02:03

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:03
"Ok, dank. Ik vroeg me trouwens af of er Nederland nu ook equivalenten van bijv. Peter Schiff, Jim Rogers of andere economen die de Oostenrijkse School aanhangen heeft "

Jazeker, bijvoorbeeld "Frits Fiene", de Soros van Nederland en behoorlijk op 1 lijn met Schiff en Rogers:
www.worldviews.nl/

despecialist | 22-12-08 | 02:01

@ seven | 22-12-08 | 01:57
Dank voor het lange citaat, maar ik heb zelf de laatste druk van wikipedia in de kast staan.
Als jullie me willen excuseren, er wacht een kudde schapen om geteld te worden en het lijkt niet alsof ze veel geduld hebben.

progressief | 22-12-08 | 02:00

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:50
Een Keyniaanse economie past beter in een totalitaire staat, hij schreef het zelf in zijn voorwoord van zijn Duitse uitgave. Vandaar dat hij zo populair is bij linkse regeringen..

"In het voorwoord van zijn The General Theory of Employment-boek dat hij ook uitbracht in nazi-Duitsland in 1936, schreef hij het volgende:

"The theory of aggregate production, which is the point of the following book, nevertheless can be much easier adapted to the conditions of a totalitarian state than the theory of production and distribution of a given production put forth under conditions of free competition and a large degree of laissez-faire." (vertaling: De theorie van de totale productie, dat het punt is van dit boek, kan niettemin veel gemakkelijker worden aangepast aan de voorwaarden van een totalitaire staat dan de theorie van productie en distributie van een gegeven productie geldend bij concurrentie en een hoge mate van vrije marktwerking)." nl.wikipedia.org/wiki/John_Maynard_Key...

seven | 22-12-08 | 01:57

Voor oever- en wezenloos gezwets van kletsmajoor tot charlatan moet u bij de regering zijn. Die hebben er voor doorgeleerd.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:52

www.huizenmarkt-zeepbel.nl/images/huiz...
Hoe langer je naar het plaatje kijkt, hoe meer 'bewijs' je vindt dat het economische beleid van de klassieke economen superieur is aan dat van de Keynesianen. Van 1800 tot zeg 1950 kan je stellen dat de prijzen 'redelijk' stabiel bleven. Met het overnemen van de ideeën van Keynes en het toepassen in de politiek in de jaren 1950-1980 zie je meteen een enorme stijging. Raegonomics gaf weer een adempauze en nu...

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:50

@ LoopseTeef | 22-12-08 | 01:38
We duwen er paar jaar vele honderden architecten uit. Deze krijgen na een dure opleiding niet ruim betaald voor hun beschermde beroep. Het aantal opleidingsplekken voor specialisten wordt echter nauwgezet gereguleerd. Prijs ligt hoog. Ik zou denken dat het veel met elkaar te maken heeft. Ik weet trouwens niet wat de situatie in Frankrijk is. Eigenlijk ben ik in Nederland ook niet goed ingevoerd, maar dat zal me niet belemmeren een mening te hebben.

progressief | 22-12-08 | 01:49

@Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:47
Je spreekt onzin.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:48

@VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:43
Ga slapen , ik ben van jou beter gewend.

Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:47

-weggejorist-

BaronVon Fappenstein | 22-12-08 | 01:45

LoopseTeef | 22-12-08 | 01:38
Management heeft vaak geen netto positief effect.... behalve voor het management zelf dan.. maar die zijn zelf vaak de laatste om zichzelf de bel aan te laten binden.

seven | 22-12-08 | 01:44

@Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:39
Je spreekt onzin.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:43

@progressief | 22-12-08 | 01:39
There we are... en nu verder...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:41

@VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:28
Als je dat meent moet je niet lopen zeiken.
.
Als de hulpverlening mag kiezen wanneer jij hulpbehoevend bent kan je aan 't eind gewoon betalen. Als Bo half december in 't verwarmd Amstel-riool wil springen om de oorsprong van z'n drollen te vinden mag hij dat doen, zonder kosten van hogerhand. Als hij daarbij verzuipt (hele kleine kans toe) is dat z'n eigen risico. Als de brandweer het nodig vind om uit te rukken verdenk ik ze van moedwil (nergns voor nodig).
.
on topic: reageer 's op m'n oorsprongmail.

Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:39

@ VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:36
Ach die vervelende patienten ook altijd. Het is me eerlijk gezegd ook een raadsel waarom een overheid die zelf concludeert de kosten niet in de hand te kunnen houden wel van zichzelf meent dat het de kwaliteit kan garanderen nadat ze afstand heeft gedaan de controle erover.

progressief | 22-12-08 | 01:39

@progressief | 22-12-08 | 01:34

Is de vraag of ze inderdaad efficiënter werken of dat ze gewoon minder leveren. De gezondheidszorg wordt toch gedomineerd door een overhead aan managers, die het loon van vele handen aan het bed opstrijken. Ik woon in Frankrijk en hier zie ik dat niet. Hier is er nog gewoon een geneesheer-directeur en een hoofdverpleegster op een afdeling. De meisjes hebben alle tijd voor je. Een afspraak met een specialist levert hem 28 euro op. Waar vind je dat nog in Nederland?

LoopseTeef | 22-12-08 | 01:38

'Money as debt,' animatie van Paul Grignon waarin wordt uitgelegd hoe geld wordt gecreeerd door het steeds opnieuw te lenen (geld als schuld). In de film vergelijkt financieel historicus Andy Gause het (Amerikaanse) systeem met stoelendans: het gaat goed zolang de muziek doorspeelt (“One thing to realize about our fractional reserve banking system is that, like a child’s game of musical chairs, as long as the music is playing, there are no losers."). video.google.com/videoplay?docid=91759...

seven | 22-12-08 | 01:37

@progressief | 22-12-08 | 01:34
Neem je de eindgebruikers ook even mee in je zwaar doorwrochte reaguursel...?

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:36

@ LoopseTeef | 22-12-08 | 01:29
Daar spreek je een wijs woord. De schaarste wordt in stand gehouden en inleveren is er niet bij. Een specialist kan op meer dan een manier verpleegsters gelukkig maken. Kap €2000 van je salaris en maak 10 dames blij met €200 in de maand. Zorginstellingen zijn overigens wel efficienter gaan werken. Waarom de overheid dat nooit heeft kunnen bewerkstelligen is wellicht de vraag die gesteld moet worden.

progressief | 22-12-08 | 01:34

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:28

Ik denk dat de overwaarde flink gaat zakken de komende jaren
en als je deze al hebt uitgegeven dat zou ik maar aan de kalmeringsmiddelen gaan maar deze gaan uit het ziekenfonds dus
wordt je weer dubbel genomen zoals we al jaren zijn gewend
van deze regering.

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:34

@mensen die links sturen mbt denkbeelden van de Oostenrijks School
Het lijkt met verstandiger om iemand het boek 'Economics in One Lesson' van H. Hazlitt aan te smeren.

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:31

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:26
Kijk eens aan, dat is zowaar een pdf die weer 10 euro bespaard aan de aanschaf van een boek.

seven | 22-12-08 | 01:30

De gezondheidszorg is een farce geworden:
1. Eerst gaan alle instellingen goedkope collectieve verzekeringen sluiten;
2. De instellingen komen tekort en verhogen het eigen risco maar de verzekeringen worden echt niet duurder
3. De pakketten worden voor hetzelfde geld uitgekleed
4. De uitgeklede pakketten worden duurder
5. Het eigen risico wordt nogmaals verhoogd
enz. enz. enz.
En dit allemaal gesteund door een overheid die alleen de verplichting stelt dat iedereen wettelijk verzekerd dient te zijn. Anders volgt er een boete.

Dit is nooit mijn opvatting van een gezonde ziektezorg geweest. Wordt eens tijd dat de overheid die ongebreidelde graaicultuur van specialisten aanpakt.

LoopseTeef | 22-12-08 | 01:29

@ seven | 22-12-08 | 01:22
Het moet natuurlijk wel gezegd dat deze woning bovengemiddeld gevoelig is voor fluctuaties. Niettemin Intrigerend.

progressief | 22-12-08 | 01:28

seven | 22-12-08 | 01:22
Het enge is ook dat dit overal in de wereld het geval is (met Japan als uitzondering)
Amerika: www.andreas.com/uploaded_images/house-...
Mensen denken dat de overwaarde van hun huis echt geld is en geven dit ook uit. En dat doet pijn als blijkt dat ze dit geld helemaal niet hebben.

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:28

@Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:19
Als Bo het nodig vind om in december naar huis te zwemmen mag hij de rekening gepresenteerd krijgen.
@progressief | 22-12-08 | 01:19
Heb je dat helemaal zelf bedacht? Vooral de clou was erg doordacht, hoor.

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:28

Overigens kan ik me in de privatisering van de gezondheidszorg nog best vinden. Het was onze overheid niet gegeven om de kosten ervan te beteugelen en dit werd een molensteen. Het is een armoebod om het aan een "gereguleerde" markt over te laten, maar goed. Een slagvaardige overheid zou een idylle zijn.

progressief | 22-12-08 | 01:23

Bassie forever | 22-12-08 | 01:13
Trek die analogie eens door naar staten. Als staten steeds meer geld lenen kan er wel eens eentje (zie IJsland) omvallen. Hoe meer staten uitgeven hoe meer de burgers en toekomstige generaties uiteindelijk aan belasting moeten gaan betalen voor aflossing en rente van de staatsschuld, geld dat niet meer aan andere dingen kan worden uitgegeven, en hoe groter de schade aan de economie. Vroeger was een staatsschuld nog makkelijk te dragen omdat de bevolking nog fors toenam en door de technologische industriële ontwikkelingen de welvaart snel steeg en de schuld dus relatief kleiner werd. Nu neemt de bevolking niet meer substansieel toe, NL is al een van de dichtsbevolkde landen en massa-immigratie blijkt ook geen voordelig financieel effect te hebben.

seven | 22-12-08 | 01:19

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:14
Kom frikkie, ik probeer je niet tegen de haren in te strijken. Ik constateer dat je plempsels over het algemeen lichtvoetig, danwel cynisch zijn. Vandaag lijken ze een beetje lichtgeraakt. Niet dat ik je mening niet deel (ik zou niet durven), maar het lijkt erop dat er snaren geraakt zij, hier en bij de knul in Afghanistan.

Maak me overigens ook zorgen. Bouwsector is niet de beste plek om te zijn het komende jaar, maar wellicht komt een snel een kans om te switchen.

progressief | 22-12-08 | 01:19

@ VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:45
Maar idd, als je echt ziek bent en je mag vervolgens je thuishulp d'r fd-dagboek gaan bijhouden zou ik ook gaan steigeren. Daar zit je niet op te wachten!
WAAROM al die premies, WAAROM die afgedwongen solidariteit.
Hulpverlening is een eigen industrie geworden. Jij loopt je een blaar, zij bellen een ambulance. Je drinkt een biertje teveel, zij organiseren een traumahelicopter.
Je huis staat in brand, zij evacueren de provincie. En jij mag voor de kosten opdraaien.
(Vrij naar: jij springt van de magere brug en de brandweer wacht je thuis op).

Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:19

ganzo | 22-12-08 | 01:15

Ja zover ik weet draaien ze allemaal XP in Den Haag dat is dus
vragen om problemen dat systeem werkt nu eenmaal niet goed.

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:18

seven | 22-12-08 | 01:09
Sorry, had je link niet aangeklikt..
Kaartje dat wat meer duidelijk schaft: www.huizenmarkt-zeepbel.nl/images/huiz.... Gecorrigeerd voor inflatie lijkt de huidige prijs van een woning aan de herengracht nu gelijk te zijn aan die van 1736, die in 4 jaar tijd rond de 45% kelderde. Dus 60% misschien wat overdreven, maar zeker niet onreëel.

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:16

ganzo | 22-12-08 | 01:11

De bedoeling is dan dat je kunt overstappen naar een andere
leverancier zoals het bedoelt is met de vrije markt maar
ze doen allemaal het zelfde dus ja wat is het nut van deze
markt dan ?

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:15

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:09
we krijgen een centrale plan economie. die wouter bos is zo'n systeem jongen. nooit opgemerkt dat het heeft over het systeem dat kapot is, het systeem dat het niet doet, het systeem dat faalt. systeem dit dit systeem zo.

ganzo | 22-12-08 | 01:15

@ ganzo | 22-12-08 | 01:11
Kan een derde partij hier niet handig op inspelen? De markt is toch open? Koop energie in op een plek waar het wel goedkoop is en verkoop het hier...

progressief | 22-12-08 | 01:14

@progressief | 22-12-08 | 01:00
Hoe zou het kunnen, hoe, in Gods naam, dat ik het wel aan zie komen? De tekenen waren er al jaren als je een beetje op had gelet. Maar afgezien daarvan ons opschepen met de meest stupide regelgevingen die je maar kan verzinnen? Een rookverbod in de horeca? Hoeveel mensen zijn daar werkzaam en hoeveel mensen maken er gebruik van? Neem een stad als Amsterdam. Goes with the flow. Hoeren d'r uit. Paddoverbod. Hoeveel mensen leven van al die toeristen? Je mag nog blij zijn als je in je blote bast van 't zomer in het Vondelpark mag zitten op een bankje. Maar, nee, dat moet allemaal er even worden doorgedrukt. En nu is onze Grote Ziener Onno ook wakker geworden: "Het wordt nog veeeeeel ERGER". Maar wat heeft de regering voor U gedaan de afgelopen jaren behalve alles verbieden, privatiseren en duurder maken?

VanFrikschoten | 22-12-08 | 01:14

Er is niks erger dan een regering die zaken niet benoemd om "paniek bij de bevolking" te voorkomen. Wat is dat voor achterlijke redenering. Waarom zouden we in paniek raken en zo ja, wat is daar erg aan???

LoopseTeef | 22-12-08 | 01:13

Het zal wel tegen beter weten in zijn maar vooruit hier een serieuze bijdrage.
Dat de staat meerde miljarden aan de banken geeft is niet meer dan normaal. Als 1 grote bank omvalt dan gaat de rest ook. Namelijk het garantie stelsel van de banken wordt opgebracht door de andere banken. Valt er 1 om dan krijg je de bankendomino . Het is dus essentieel voor het hele economische stelsel in Nederland dat de grote banken overeind blijven staan. Als bij 1 bank al het spaargeld opgenomen word door de spaarders dan valt deze dus om, de bank heeft dan niet meer genoeg geld in kas. Verder gaan we in 2009 nog een tweede crisis zien namelijk de creditcard crises. Menig Amerikaan heeft zijn schulden met zijn creditcard voldaan, helaas het is niet aangetrokken en was dit slechts uitstel. Hij zal dus moeten gaan betalen. Tada 2e crises. Dit zal de beurzen nog meer naar beneden trekken, pensioenen betalen minder uit, mensen besteden minder etc. Die -3% is dus heel realistisch. Bovendien spelen er nog veel problemen die de banken nog lang niet openbaar hebben gemaakt. Ik zeg niet dat we allemaal in paniek moeten raken, maar echt rooskleurig is het allemaal niet. Zij die hun baan behouden, zullen waarschijnlijk weinig merken van de crises. Maar dat is altijd zo geweest. De voedselbank zal overuren draaien, want vergeet niet de ww is aardig ingekort.

Bassie forever | 22-12-08 | 01:13

Die overheden blijven ook steeds meer geld uitgeven, alsof ze daarmee hun eigen falen, het ineenstorten van de economie kunnen uitstellen tot na hun aftreden..

seven | 22-12-08 | 01:12

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:06
we altijd al te veel betaald voor de energienota - en nu gaan we de rekening betalen omdat energiebedrijven flink mis hebben gezeten met termijncontracten.

ganzo | 22-12-08 | 01:11

ganzo | 22-12-08 | 01:06

gelukkig kunnen de meeste nog het beloofte zoet proeven en daar
de komende jaren aan terug denken , ugh ugh

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:09

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:03
Deze Albert Spits dus...
interview met Albert Spits:
Albert Spits van de Frédéric Bastiat Stichting. We hebben elkaar leren kennen bij een van de info-diners van Willem Middelkoop, auteur van de bestseller Als de dollar valt. U bent adviseur voor pensioenfondsen.
www.deepjournal.com/p/7/a/nl/1563.html...

seven | 22-12-08 | 01:09

@progressief | 22-12-08 | 01:07
Nou nou. Een beetje rustig tegen je mede reaguurders. Zo gaan we niet met elkaar om.

kuttekrap | 22-12-08 | 01:09

-er

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:07

Nou Rammie, dan nu even een update: het is maandagochtend :-)

Pik Oneliner | 22-12-08 | 01:07

@ progressief | 22-12-08 | 01:00
Ontzettende lutserT. Hierboven is al fijntjes uitgelegd dat dit in Tegenlicht was. Hoofdpersonen met naam en toenaam genoemd. Lees de eerdere reaguursels eens of flikker lekker op als het je niet bevalt.
www.startpagina.nl/

progressief | 22-12-08 | 01:07

progressief | 22-12-08 | 01:00
deze crisis kon iedereen zien aankomen, echter deze crisis kwam maar niet. deze crisis is nog maar een prelude van een crisis die we over tien jaar krijgen.

ganzo | 22-12-08 | 01:06

progressief | 22-12-08 | 01:00

Ja goed de regering weet ook dat de recessie erger wordt dan
ze nu zeggen maar dat is meer om paniek te verkomen en zeker
als de regering zegt dat dit de ergste wordt sinds het bestaan
van Nederland.
En dan nog deze berichten erbij ik denk dat 3% nog laag is ingeschat,
www.ad.nl/economie/2862400/Energienota...

Eurotokkie | 22-12-08 | 01:06

Lekker zo, op zondag avond.

Rammstein | 22-12-08 | 01:04

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:35
Ik zie een huizenprijsdaling als goed. Ik zal zelf inderdaad op papier minder waard worden, so what, het huis waarin ik woon verandert daardoor niet. Echter mijn 2 kinderen kunnen later wel voor een normalere prijs een woning aanschaffen en niet zwaar overbetalen voor een overgeprijsde stapel bakstenen. redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?...

seven | 22-12-08 | 01:04

_ILT_ | 22-12-08 | 00:42
Ok, dank. Ik vroeg me trouwens af of er Nederland nu ook equivalenten van bijv. Peter Schiff, Jim Rogers of andere economen die de Oostenrijkse School aanhangen heeft en na kort speurwerk kwam ik op Albert Spits.
Een paar van zijn quotes:
''Nou, je moet wel rekenen op zestig procent minimaal aan daling" (over de daling van de huizenprijzen)
"Nee, ik heb alles in liquide middelen. Dat betekent: Goud, zilver en ook spaargeld op de bank. Want ik wacht namelijk tot de zaak in elkaar zakt, en dan ga ik weer wat kopen."

KOMTTIEDANHE | 22-12-08 | 01:03

VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:45
Frik, wat ben je zwaar ontvlambaar vandaag. Een stuntelende overheid die de economie meer kwaad dan goed doet is een constante factor.

Overigens was het dezelfde Ruding die op TV beweerde (P&W als ik het goed heb) dat iedereen die zegt dat hij deze crisis had zien aankomen een leugenaar is. Dit werd fijntjes aangehaald in een VPRO documentaire die meerdere gezaghebbende bronnen citeerde die een exacte voorspelling deden hoe deze crisis zich ging ontvouwen. Niet bepaald een autoriteit. Helaas komt deze bewering dan wel weer overeen met hetgeen ik al tijden over de borreltafel loop te brullen: procenten krimp.

progressief | 22-12-08 | 01:00

@ VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:45
Mijn ervaring is anders. Mijn ex (tja het is niet anders) heeft een dwarsleasie gehad en het hele traject doorlopen: zieknhuis (3 wkn) reva intern (5 wkn) en reva poli (nog steeds). Afgezien van een enkele week wachttijd is ze voortvarend geholpen. En gemeente Rdam heeft zojuist besloten dat ze als klein zelfstandig ondernemert niet failliet hoeft te gaan omdat ze de afgelopen maanden zo'n pech heeft gehad. Ze krijgt een eenmalige toelage om dr achterstanden weg te werken. Misschien is dit de spreekwoordelijke uitzondering, maar ik ben wel onder de indruk, ik vind het tof.
Voor 't overige ben ik het wel met je eens, de regering ziet de zelfstandige vaker als een soort schizofreen: u bent uw eigen baas duss u bent uw eigen werknemer: ziektekosten x2 is kassa bingo!

Pik Oneliner | 22-12-08 | 00:58

Ik heb hier 265 Blikjes soep een knijpkat en alleen maar schulden bij
de bank dus laat maar vallen.

Eurotokkie | 22-12-08 | 00:58

VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:45
Niemand die de regering ook verteld dat het verkeerd en teveel uitgeven van geld de bron is voor de volgende crisis. Of het is ze wel verteld, maar als ze geen geld meer kunnen uitgeven waarom zou er dan nog een regering nodig zijn. Jezelf overbodig verklaren vergt veel wijsheid en moed, zoveel inzicht heeft deze regering nog niet.

seven | 22-12-08 | 00:57

Harry mens heeft eauk al geen geld meer veur een polshorloge

kneuterzak | 22-12-08 | 00:51

goeiemorgen heer Cojones, ik hoorde dat u een korte vakantie genoten heeft, welkom.

DANNY3960 | 22-12-08 | 00:51

Vandaag de Mad-Max mobiel ook weer afgetankt en ik hoop dat de overheid de werkzaamheden tot snelwegverbreding gaat stilleggen vanwege de geldverbranding van Wouter Bos. Wow, wat een race-zandbak is er naast de A2 gemaakt. Sahara is gewoon om de hoek. De off-road vakantie naar Marokko dus nog niet geboekt.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:51

De enige crisis die dit land rijk is heet de regering. Emmers vol geld smakken ze over de balk in bodemloze putten. Miljarden. Ze weten van voren niet waar ze van achteren mee bezig zijn. Maar als jij met je reet in het ziekenhuis ligt en je moet revalideren is er geen plaats en geen personeel. Als je met je volgescheten luier op je 75ste tot een verzorgingstehuis bent veroordeeld zoek je het maar uit met je arbeidsverleden die op je 15e begon. Als je met je flikker vol kanker een beetje hulp nodig hebt van een instantie ben je opeens werkgever want je huurt thuishulp in en mag je de administratie er ook nog even bij doen. "Ja, maar dat kan u uitbesteden" Gratis zeker of is dat betaald van die jarenlange premies en gaat het ten koste van de hulp? En wie zit daar op te wachten in zulke omstandigheden? Maar ga gerust door met geld op een gloeiende plaat van Afrika te gooien of banken met een levensvatbaarheid van een siamese 16-ling. Goh, wat een verassing allemaal...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:45

@ Droge_Droom | 21-12-08 | 23:34

Een beetje plastic doctor trekt alles strak, zo'n handje kan makkelijk15% kleiner.

Pik Oneliner | 22-12-08 | 00:43

@ "Ik vraag me trouwens af wie die kontlikker in de achtergrond was die zei: ahah dat wilde ik net zeggen.
nl.youtube.com...

KOMTTIEDANHE | 21-12-08 | 23:51"

Zo ver ik het kan herleiden is het Ed Sinke (achterlijk lange en waarschijnlijk kapotte link volgt; 't was 18 oktober bij P&W): pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....

@ Libertarian | 21-12-08 | 23:57: Ik luister ook wel graag naar Kees de Kort, alhoewel me wel vaak afvraag wat jeukeriger is: iemand die er altijd ver naast zit, of iemand die er op veel punten dichtbij zit maar om wat voor reden dan ook toch de plank misslaat (KdK). Dit laatste geldt m.i. ook voor mensen als Willem Middelkoop.

_ILT_ | 22-12-08 | 00:42

KOMTTIEDANHE | 21-12-08 | 23:51
Wouter Bos is verrast dat er een crash kwam...... hoezo verrast, Tegenlicht de voorspellingen waar niet naar werd geluisterd. Over het negeren van de vrije markt en de prijs die dat ons gaat kosten.
www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...

seven | 22-12-08 | 00:42

Over kwartjes gesproken. Dat kwartje van Kok mag wel eens terug.
Ik kan dan wel vrolijk doen over 89 cent voor een liter diesel, in 2004 was ik behoorlijk pissed dat de dieselprijs boven de 80 cent per liter was gekomen.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:42

@Libertarian,
Ooit wel eens een zilveren daalder gekocht op de Utrechtse muntmarkt?

Arendje777 | 22-12-08 | 00:39

3 procent eerste kwartaal, 0 procent rest van het jaar
= 0,75 % per jaar.

Jan Aaldrik | 22-12-08 | 00:38

Tja, der Onno hat recht, hoewel, ook zijn 3 procent is uit de lucht gegrepen. Niemand weet precies hoe diep het kwartje valt, hoe ver de dollar gaat duiken, wanneer de euro gaat stuiteren.

Pik Oneliner | 22-12-08 | 00:37

Het enige wat je nodig hebt is een bowieknife met bloedgleuf en een zaddoek om de kop. Survival of the fittest.

kuttekrap | 22-12-08 | 00:37

@seven | 22-12-08 | 00:30
Als je wil dat het je slecht zal gaan, gaat dit vast lukken.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:35

En we begrijoen het nog steeds niet met z'n allen. Hoe vaak moet ik dat nou nog uitleggen. Presenteer iets als heeeeeel erg, zodat je later kunt zeggen dat het allemaal wel meevalt. Kleimodellering van de acceptatiegraad van het gepeupel (jawel, joe en ikke). Dit soort onheilsberichten leidt de aandacht va het gepeupel af van de echte oorzaak, namelijk het gesjoemel en gedonder van bankbobo's. Het is een veelbeproefde strategie, jongens en meisjes, en we stinken er met z'n alleen weer in. Wakker worden!

Reykjavik | 22-12-08 | 00:35

kheb hier nog een kopie van de wouter-tapes, iemand ruilen tegen een zakken tulpenbollen?

Duderoo | 22-12-08 | 00:31

De huidige sitiuatie is niets meer en minder dan dat het gebakken lucht geld van een stel graaiers met te veel poen is verdampt. Jammer voor ze, geen medelijden mee.

Wie heeft er hier geen salarisverhoging gehad?
Bedoel ik, allemaal erop vooruit gegaan. En aangezien we allemaal koopwoningen hebben ook geen huurverhoging. De supermarkten beginnen in januari weer met prijsoorlogen en zelfs bij het tankstation gooi ik de tank lachend vol.

Let the good times roll.

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:31

RIP voor de nabestaanden dan maar.

CoJoNes | 22-12-08 | 00:31

Ik denk dat ik zo maar eens een duik in mijn champagne bad neem... lekker naar gulden dukaten duiken en proberen een rugcrawl te doen met periscoop... E.e.a. om de donkere tijden door te komen...

VanFrikschoten | 22-12-08 | 00:28

Verlang weer naar het contante loonzakje op vrijdagmiddag, heerlijk eerst een paar biertjes en dan stampot van mijn vrouw, schijt aan die banken!, loonzakjes heersen!

Arendje777 | 22-12-08 | 00:26

De Eeuwige Pessimist: gemiddelde huis 20 jaar geleden: 50.000 euro, nu: 200.000 euro. 30.000 geconsumeerde overwaarde is een natte vinger schatting. Het gaat erom dat het in dezelfde orde van grote is als een modaal bruto jaarsalaris dat in de loop der jaren is vrijgekomen. Het meeste is gewoon in nieuwe hypotheken gegaan. Trouwens: bij terugvallende huiswaarde gaan mensen aflossen en dat gaat van het netto loon. De slinger gaat dus wat de andere kant uit. Tienden van procenten gereken is allemaal gelul en diegenen die ermee rekenen weten dat, het is allemaal veel significanter dan dat.

disclaimer | 22-12-08 | 00:25

01/29/1993 4,167,200,410,899.83 US gov debt

01/02/2001 5,728,739,508,558.96 Bush komt het witte huis binnen
12/16/2008 10,630,556,502,899.88 Bush gaat weg.. www.treasurydirect.gov/images/govt/cha...

Alle data
www.treasurydirect.gov/NP/BPDLogin?app...
invullen startdatum 01/30/1993 of later, eerder is niet beschikbaar.

Docu de dag dat de dollar valt, toen iedereen allang wist dat dit eraan zat te komen. Met al hierboven genoemd Peter Shiff, adviseur van Ron Paul en succesvol investeerder.
Uitzending uit 2005
www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...
Update van dezelfde docu uit begin 2008
www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...

seven | 22-12-08 | 00:20

OT: is Wit licht al op dvd? moet nog kudtcadeau voor schoonzus kopen

hetluis | 22-12-08 | 00:19

Self fulfilling prophecy?

Dr. Klapsteen | 22-12-08 | 00:19

men ziet dit allang aankomen. gaat er nu een lampje branden wanneer ik zeg: heeft u al een noodpakket in huis? nee? Waarschijnlijk al niet meer nodig ook want dat is gewoon uitstel van executie. tenzij u alle afleveringen van extreme survival heeft gezien. het wordt nog veeeeeeeeel erger. dan denk ik aan; met dit weer lekker buiten slapen in de kou. lekker een heerlijke denne appel met een verrukelijke dressing van schapenbloed klaarmaken in je zelfgemaakte tent. ja dat lijkt me wel wat.

Moslimextremist | 22-12-08 | 00:19

Wat is de reden dat deze man het nu opeens nodig vindt om dit doemdenken te etaleren? IJdelheid en een poging om zijn falen in het niet voorzien van deze crisis te verhullen? Zelfs als hij dit denkt zou hij het in het algemene belang beter voor zich kunnen houden. Als dit soort volk namelijk dit soort voorspellingen gaat doen kan dit uiteindelijk het effect versterken en tot een self-fulfilling prophecy leiden.

spanarchist | 22-12-08 | 00:17

Vandaag de tank vol gegooid voor weinig zodat ik morgen kan onderduiken in Drenthe. Daar hebben ze nog genoeg te eten ;-)

Bo Dreksma | 22-12-08 | 00:16

Beste Arendje777, wat heeft het voor zin te sparen als je euro elk jaar zo'n 10% procent minder WAARD wordt? WAARDE-VASTE dingen sparen is veel slimmer.

Libertarian | 22-12-08 | 00:16

Als iemand echt snapt hoe het zit dan is het Ruding.

Versie1 | 22-12-08 | 00:15

@Moslimextremist | 22-12-08 | 00:04
Tuurlijk niet. De mens kan prima zonder geld leven. Alleen de watjes zullen als eerste de pijp uit gaan. Natuurlijke selectie heet dat. Het houdt de kudde sterk.

kuttekrap | 22-12-08 | 00:14

Foi ik ben door m'n checklist heen, weet iemand nog een Mad Max mobiel?

bethundered | 22-12-08 | 00:12

Als dadelijk een brood €400.000 kost, zitten de mensen die nu voor dat bedrag een huis aan schaffen goed.
Zoals de bekende filosoof Cruyf al stelde: elk nadeel hep z'n voordeel.

de honden blaffen... | 22-12-08 | 00:06

Zoals mijn overgrootvader zei; stop je geld maar in een ouwe sok! banken bestaan alleen door de mensen die hun centen er heen brengen, ik ben hem nog dankbaar! topgast alleen al 30 jaar dood maar gelijk had hij.

Arendje777 | 22-12-08 | 00:06

Vanaf vanavond 18:00 uur worden de nederlandse pinautomaten niet meer aangevuld. Pinnen is dus in Nederland over een aantal dagen niet meer mogelijk. Al de digitale transacties staan stil. Gelukkig kan er wel nog tot 3 januari 17:30uur in Belgie gepind worden. Het overmaken van geld naar een buitenlandse rekening is alleen niet meer mogelijk. Er gaan vreselijke dingen gebeuren en als dit zo doorgaat is het einde van planeet aarde in zicht, en dus ook van de mensheid. Vele mensen hebben in het buitenland hun huis al gekocht en zijn een betonnen atoomkelder aan het storten. prettige avond verder.

Moslimextremist | 22-12-08 | 00:04

Rustig mensen, crisis of niet Kerstreces gaat voor dus...... even wachten tot januari dan lossen Balkie en Bos het allemaal op.

HeerBommel | 22-12-08 | 00:04

Die pinautomaten kom ik bijna dagelijks langs met de bus. Is me nooit opgevallen dat die nu oranje zijn. Dit is verder ook veel nuttigere info dan die doemdenkerij. Dat de consumenten nu niet als een stel bange muizen in een holletje kruipen en geen cent meer uitgeven is overigens inderdaad een verkeerde tendens.

Gauss | 22-12-08 | 00:03

weet eigenlijk niet of ik nou het woord economische crisis of co2 crisis irritanter vindt

st0mpie | 22-12-08 | 00:03

Die Ruding is een malloot die op deze manier de toekomstige vice-president van de VS Joe Biden napraat.
Heeft hij soms een financieel belang om Nederland of Europa naar de afgrond te kletsen?
Als we hier Zimbabwaanse toestanden krijgen met eurobiljetten van miljoenen euro`s om een brood te kunnen kopen is dat gunstig voor de schulden van Amerika.
De miljarden aan schuld verdampen dan tot enkele tientjes.
Hoogtijd om eens na te gaan wat de belangen van deze heer zijn en of hij met deze uitspraken een economisch delict pleegt of uit wil lokken.

Dostranamus | 22-12-08 | 00:02

Wat is dat toch met 'negatieve groei'? Dat heet KRIMP.
woppo | 21-12-08 | 23:44
Hmm ok - 'expansief uitgedaagd' dan? Beter?

zak_arme_turf | 22-12-08 | 00:00

_ILT_ | 21-12-08 | 23:41
Inderdaad _ILT_, de Kort doet vaak uitspraken als 'Ja, ze moeten iets doen!', en dan gaat het over de centrale banken en de overheid, maar daar was juist de ellende mee begonnen. Toch luister ik graag naar hem.

Libertarian | 21-12-08 | 23:57

@nokori; ik heb 't even voor je opgezocht, klopt inderdaad, in de laatste Quote 500 staat hij gewaardeerd op 60 miljoen, -17.8% afgelopen jaar.

echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:54

_ILT_ | 21-12-08 | 23:33
Precies, iemand die van de mensen die deze crisis hadden voorspeld zegt dat ze in de war zijn... die kan ik niet meer serieus nemen. Sorry. Ik vraag me trouwens af wie die kontlikker in de achtergrond was die zei: ahah dat wilde ik net zeggen.
nl.youtube.com/watch?v=9a5qga0WIPI

KOMTTIEDANHE | 21-12-08 | 23:51

Ik lust geen tulpenbol

Ruud-imentair | 21-12-08 | 23:51

@ Beertje Colargol | 21-12-08 | 23:40

Je hebt helemaal gelijk. Helaas wel... Echter heb ik het gevoel dat de mensen die uiteindelijk achter deze crisis zitten en/of mede veroorzakers zijn dit een beetje onderschat hebben en niet ingeschat hebben hoe snel dit kan gaan. Mogelijk worden ze er zelf ook slechter van en dat is dan weer een bijkomend voordeel bij het bekende nadeel.

Meautie | 21-12-08 | 23:50

@mezelf | 21-12-08 | 23:48
Heej verkeerde draadje, deze moest bij van Hooft in 't andere venster, shit.

zak_arme_turf | 21-12-08 | 23:50

Zolang ik nog steeds win, met dezelfde 4 cijfertjes, bij die gokmachine in de muur van de bank maak ik me geen zorgen.

Daar kan geen loterij tegen op.

Peter_S | 21-12-08 | 23:50

neemt bij een negatieve groei mijn schuld af?

puistige puber | 21-12-08 | 23:50

Misschien kan Rutger bij die meppende rechter paar lessen paraplu-kungfu nemen.

zak_arme_turf | 21-12-08 | 23:48

@ waskuip-admiraal | 21-12-08 | 23:45: begrijp me niet verkeerd. Het door jou genoemde citaat van Kees de Kort t.a.v. het CPB heeft een waarheidswaarde van zo'n 90%+ imho. De eerste hint hiervan kun je al ontwaren door de afkorting simpelweg voluit te schrijven en je serieus te gaan afvragen wat die naam nu eigenlijk betekent.

_ILT_ | 21-12-08 | 23:47

@echtezwartjoekel
Welke Quote? De nieuwste? Lijkt mij dat er heel veel nullen van heel veel geldbezitters zijn verdampt.

nokori | 21-12-08 | 23:46

@ echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:38 & echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:41 : Dawissik nog niet eens. 'T is dat ik me met andere academische beslommeringen moet bijhouden want anders zou ik me er nog eens aan gaan wagen een leuke NSB-lijst samen te stellen. Het journalistieke en academisch historische tekort in NL is m.i. schrijnend.

_ILT_ | 21-12-08 | 23:45

@_ILT_
Het belangrijkst van die quote, vond ik, is niet dat 'ie belangrijk of gezaghebbend is, maar leuk is om te luisteren.

waskuip-admiraal | 21-12-08 | 23:45

DNB heeft net twee keer 39000 euro overgemaakt dus daar haal ik wel het tweede kwartaal mee,

Empekai | 21-12-08 | 23:44

@ Disclaimer | 23:37
Hier begreep ik al wat meer van.
*pleased*
Goed, orakel.
Ik huur één huis goedkoop en mijn andere is hypotheekvrij. Hoe goed sta ik ervoor?

Shalome | 21-12-08 | 23:44

Wat is dat toch met 'negatieve groei'? Dat heet KRIMP.

Rest In Privacy | 21-12-08 | 23:44

Wouter! Zeg dat het niet waar is !!

Hobbykip | 21-12-08 | 23:42

gewoon niks van aantrekken. al je geld opnemen, een wereldreis maken en ergens in chile van een berg afspringen.

ganzo | 21-12-08 | 23:42

@ waskuip-admiraal | 21-12-08 | 23:37: Het jammere van Kees de Kort is dan hij nog enige fundamentele economische scholing zou kunnen genieten, i.p.v. ezelsbruggetjes, handvaatjes. Het is nog lang geen Peter Schiff, maar het gaat de goede kant op: www.youtube.com/user/PhilDeCarolis

_ILT_ | 21-12-08 | 23:41

Nog even ter toevoeging; Onno staat met ~70.000.000 bankgeld in de Quote.

echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:41

@Tobi | 21-12-08 | 23:36
Gulden? Hoeveel Roebel is dat?

DaDutchOven | 21-12-08 | 23:40

Vreemd dat sommige mensen personen geloven die niet willen vertellen wat er achter de schermen van Bilderberg werd besproken. Nu is dat dus duidelijk, precies hetgeen dat iemand met de naam George Orwell in zijn boek 1984 verteld.

Beertje Colargol | 21-12-08 | 23:40

disclaimer | 21-12-08 | 23:31
Er vanuit gaande dat ieder huis een enkele keer is verkocht. En nieuwe huizen? En gesloopte huizen? Nou? Nou? Opnieuw!

De Eeuwige Pessimist | 21-12-08 | 23:39

@_ILT_; klopt, maar dat zei hij, net als alle collegabankiers, volledig uit eigenbelang. Onno was de topman bij Citibank, belachelijk dat dit ontbreekt uit het nieuwsartikel, dat is verreweg de meest invloedrijke positie die de heer Ruding vervult heeft.

echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:38

Na het zuur en het bitter komt salpeterzuur. Zeker?

Flauwe kul. Alsof de economie draait bij gratie van inhalige banken en een kleptomane overheid. Sommige mensen vinden zichzelf enorm belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat men liever de economie ten gronde richt dan op te stappen.

Stir Glenfarclas II | 21-12-08 | 23:38

@ Zoetwaterpanharing.
En de mevrouw ie zojuist gepind heeft, (eerste in de rij) is heur geld eauk kwijt.
*Let op het glimlachende bontkraagje*

kneuterzak | 21-12-08 | 23:38

@Shalome, grote stappen, snel thuis, beetje netto bruto en 't klopt hoor.

Korte verhaal: veel overwaarde in de economie gekomen, huizenprijzen stijgen niet meer, geen overwaarde meer in economie.

Beter hoorvliesverbrijzelend werk dan achter de komma dingen proberen te voorpellen met het daarbij behorende valse gevoel van precisie, wat de heren politici en bankiers zo eigen is.

Niemand weet 't.

disclaimer | 21-12-08 | 23:37

Terug naar de Gulden
Dan komt alles goed

Tobi | 21-12-08 | 23:36

@ Disclaimer
Ik haat dat, als mensen beginnen met "Makkelijk zat" en dan vervolgens met hoornvliesverbrijzelend cijferwerk aankomen.

Shalome | 21-12-08 | 23:35

Ook ik denk een laatste grote klap nog moet komen, daarna zal je weer herstel zien. Enkele procenten lijkt mij een realistische inschatting. Je ziet nu een duidelijke onzekerheid in alle markten, niemand weet wat er gaat gebeuren. Maar negatief nieuws brengt nooit veel goeds, de psychologie is ook een groot bepalende factor in de Economie, dus laten wij eens ophouden met het uitvergroten van de procentuele economische krimp. Een paar procent is natuurlijk nog steeds niet rampzalig, een modaal inkomen zal er hoogstens enkele tientjes in de maand op achteruit gaan en dit een tijdelijke situatie, zoals iedere recessie.

echtezwartjoekel | 21-12-08 | 23:35

zak_arme_turf | 21-12-08 | 23:27
Ik heb hier vandaag weer met veel mensen over gesproken. Iedereen barst van het geld , krijgt er meer geld bij, houd geld over en toch beginnen zelfs die te twijfelen door al het gelul om zich heen.

Aan mij zal het niet liggen, ik ga morgen een nieuwe flatscreen kopen.

Canninefaatje | 21-12-08 | 23:35

staat naar = staart naar

Zoetwaterpanharing | 21-12-08 | 23:34

de ING te Utrecht heeft geconstateerd dat bij het voormalig postkantoor te Utrecht er alreeds minder gepind wordt. De heer bij de derde pinautomaat (van rechts gezien) aarzelt, of wacht vergeefs op geld dat niet komen gaat. De dame bij de automaat achteraan op de foto lijkt van haar flaptapvoornemen terug te komen. De dame vooraan op de foto staat naar een leeg scherm...

Zoetwaterpanharing | 21-12-08 | 23:34

Hoe ga ik mijn vrouw uitleggen dat ik het gat in haar hand met drie procent moet verkleinen?

Droge_Droom | 21-12-08 | 23:34

Onno Ruding, is dat niet die lutser die in P&W liet optekenen dat de crisis niet voorspeld had kunnen worden? Wat een ongelooflijke clueless persoon, tekenend voor de babyboom-generatie die door de erfzonde van hun fascistische en communistische loving ouders maar in krap 4 decennia de Westerse wereld kapot hebben gemaakt. En dan de arrogantie zelfgenoegzaamheid die zo'n nietsnut nog durft uit te stralen..... brrr.

_ILT_ | 21-12-08 | 23:33

@Mongeaul | 21-12-08 | 23:28
Je werkt bij een bank, dus je werkt zelf bij een onbetrouwbaar en misleidend bedrijf.
Ik zou maar wat zelfmedelijden hebben dat je ooit bij zo'n bedrijf bent gaan werken.

-=PyP=- | 21-12-08 | 23:31

Makkelijk zat: in de afgelopen 15 jaar zijn de huizenprijzen verdubbeld en is er per huis, laat zetten, 30.000 euro (netto!) in de economie gekomen, opgeconsumeerde overwaarde. Het aantal koophuizen is grofweg gelijk aan het aantal arbeidsproductieven (dus excl overheid). Ofwel: in 15 jaar is er een bruto modaal salaris NETTO in de economie gekomen per werkende, da's 10 procent per jaar.

Disclaimers voorspelling: krimp van 5 tot 6 procent. Mag ik nog mee doen aan de paragnostenlijst voor 2009?

disclaimer | 21-12-08 | 23:31

Ah, de zijkant van het hoofdpostbankkantoor in utrecht, aan de oudegracht. Staat die ruimte waar dat internetcafe zat nog steeds leeg?

Ploertendodert | 21-12-08 | 23:31

*Alvast stapels voedselbonnen print*

De Eeuwige Pessimist | 21-12-08 | 23:30

Ik verkoop me huis, me auto, en ga buiten in een tentje liggen voordat ik helemaal niks meer krijg voor m'n spullen!

paratim | 21-12-08 | 23:30

Vreet u zelve strak en zuip u zelve klem met kerst, het zou wel eens de laatste kunnen zijn.

Was getekend.
Onno R. en Joe B.

kneuterzak | 21-12-08 | 23:29

Gelukkig hebben we wel een leuke prinsjesdag gehad.

Flodder | 21-12-08 | 23:29

@Mongeaul | 21-12-08 | 23:28

Wij binnenkort ook met jou:)

piquant | 21-12-08 | 23:29

Poes, poes, poes!

VanFrikschoten | 21-12-08 | 23:28

Ik zit bij de Rabobank maar leef wel mee met al die andere sukkels.

Mongeaul | 21-12-08 | 23:28

Canninefaatje | 21-12-08 | 23:22
Is ten dele waar - het geschonden vertrouwen lul je niet recht, helaas - Maddoff tovert ook geen 50 miljard terug, weg is weg. Voor de rest heb je wel gelijk, economie is grotendeels gebakken lucht en een vertrouwenskwestie. Maar dat gaat weer even duren, voor iedereen uit zijn schulp kruipt. Nothing new under the sun, alleen een New Deal aanpak met beetje visie zal gaan werken, goed geld naar kwaad geld gooien zoals Wouter doet levert geen ruk op.

zak_arme_turf | 21-12-08 | 23:27

Heb nog net de hond van de buren kunnen jatten, hebben we tenminste nog iets lekkers te eten met kerst!

O1 | 21-12-08 | 23:27

Als het zo ver is pak ik m'n knapzak en peer hem naar het zuiden. Eten en kleren schiet ik wel uit de weilanden.

kuttekrap | 21-12-08 | 23:26

3 procent per kwartaal, dat is 12 procent per jaar. Dus over 8 jaar is alles kapudt...

links tuig | 21-12-08 | 23:25

Tjongejonge... waar maakt-ie zich druk om. Als we met z'n allen gewoon doen zoals altijd is er niks aan de hand. Als we gaan roepen dat het slecht gaat, gaat het vanzelf slecht toch? Al dat doemdenken noemen ze een self fulfilling prophecy... Wake up!

En wie is Onno Ruding nou helemaal...

Meautie | 21-12-08 | 23:24

Sinds er zoveel gesmeten wordt met miljarden, voelt mijn uitstaande schuld bij de bank wat wrang aan...

Bisschop Gijsen | 21-12-08 | 23:23

Als iedereen het maar vaak genoeg roept komt ie ook, want dan gaat iedereen op de rem staan. De klojo's zoals JP en Ruding en die Biden snappen d'r geen reet van en praten het volk de recessie in.

Canninefaatje | 21-12-08 | 23:22

Pinnen en al het geld in veiligheid brengen. Niemand meer vertrouwen en jezelf bewapenen. Onno en Wellink en Wouter Bos zeggen het. DUS DOEN. Vertrouw niemand meer!

Johan de Witt | 21-12-08 | 23:21

Oh dear:|

Jenesepa | 21-12-08 | 23:20

Nu is het in de media altijd al zo geweest dat diegene met de meest schokkende onthullingen de hoogste oplage of kijkersdichtheid heeft. De heer Rudding komt dan ook als geroepen. En al mocht ie gelijk hebben, karma.

Jan-Joost Boezeroen | 21-12-08 | 23:19

Nou, dan lasten we kerst maar af dit jaar.

Dwaaas | 21-12-08 | 23:19

Heb nog een paar kilo zout... ruilen tegen die tulpenbol?

Dibbes | 21-12-08 | 23:18

Geen paniek, geen paniek, rustig blijven, rustig blijven, geen paniek!!!!!!

KalePoedel | 21-12-08 | 23:18

Zo Pritt mocht je opblijven?

joyriders | 21-12-08 | 23:17

Goh, wat een verrassing.

Bulletje Bloedworst | 21-12-08 | 23:17

*zoekt noodpakket in de schuur*

3 in rij kassa erbij | 21-12-08 | 23:16

*Paniekeert*

Inspiratieloos | 21-12-08 | 23:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken