Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minder files! Crisis toch ergens goed voor

infograph100.jpgSnoeiharde infographic in de Televaag vandaag. De oplossing voor het fileprobleem is zo klaar als een klontje. Wat nou spitsstroken en telewerken? Gewoon zoveel mogelijk werknemers de zak geven en we kunnen met zien allen weer lekker doorrijden. Vrachtwagens staan stil omdat niemand flatscreens en zonnehemels koopt, een complete vloot Fortis-leasebakken staat werkeloos onder de carport. Lekker veel makelaars die nergens meer heen hoeven. Ergo: 15% minder files alsdan in dezelfde periode vorig jaar. Mooi toch? En nu we het er toch over hebben. De Ring Amsterdam is straks zonder die 500 Coentunnelende TMG-medewerkers ook weer te doen. En zo heb ieder nadeel zijn voordeel. Kom dus komende maandag 09:00 uur niet bij uw werkgevert aan met kudtsmoesjes over files. Das war einmal. We rijden!

Reaguursels

Inloggen

Hoe komt men hieraan?! Vreemd dat ik de afgelopen maanden heftiger in de file heb gestaan dan ooit tevoren om vervolgens te lezen dat er minder files zijn.... en zo te zien geldt die bevinding niet alleen voor mij.. dit bericht gaat iig ab-so-luut NIET op voor traject A6/A1!!

devlynn | 15-12-08 | 13:53

@gemeentereiniging.
Ik ben zelf koerier dus heb ik geen keuze dan af en toe in de file te staan!
Wat ben jij?
Loop jij achter de vuilniswagen of trek jij een uitkering op mijn kosten?
Geheel in het kader van diverse topics op GS: ga deaud en snel een beetje!
Sukkel!

necrosis | 13-12-08 | 22:44

En nu nog iets aan de ambtenaren doen, de helft eruit lijkt mij een goed begin.

Bassie forever | 13-12-08 | 21:50

dus de files zijn de schuld van de werkelozen? Ik voel een lynchpartij aankomen...

zeiksmurf | 13-12-08 | 18:15

@mezelf | 13-12-08 | 15:56
nog 's ff dieper gedoken - het verschil was gemiddeld na 3 dagen (begin en eindpunten zijn beetje moeilijk te prikken) opgelopen tot 1.8 graad celsius, and still rising. Vooral dat laatste zorgde destijds nogal voor wat onrust IIRC. Combineer dat met verminderde industriele output over de hele lijn, plus minder autos, en het effect kon wel 's veel groter wezen. Clear skies don't isolate that well.

zak_arme_turf | 13-12-08 | 17:42

En ik vond het de laatste tijd juist een grotere puinhoop dan het ooit was geweest. Waarom zijn nieuwsberichten altijd tegenstrijdig met de dagelijkse bevindingen van de burger? Ik heb, sinds enkele maanden, bijna nooit in de file gestaan. En sta nu bijna dagelijks stil.<br />
Propaganda!!!

Eagle_Eye | 13-12-08 | 16:18

Ik snap niet dat al die mensen altijd in de file gaan staan. Je kunt toch veel beter gewoon blijven zitten in de auto?

sites.google.com/site/disklemer/

disclaimer | 13-12-08 | 16:17

Ik sta dagelijks vast, ik heb toch bepaald niet de indruk dat er "minder files" zijn, of het moet toevallig alleen op tijden en/of wegen zijn waar ik nooit kom? Verder eens met "HetMes | 13-12-08 | 12:15"; als je puur naar de cijfers kijkt lijkt 't op gewone statistische variatie.

PietGeniet | 13-12-08 | 16:04

Het enige verschil was dat het overdag 1 graad warmer was, en 's nachts 1 graad kouder.
Mr_Robijntje | 13-12-08 | 14:58
Plus, maar dat moest ik ff checken - dat *was het verschil PER DAG* dat er niet gevlogen werd.
During the three-day commercial flight hiatus, when the artificial clouds known as contrails all but disappeared, the variations in high and low temperatures increased by 1.1 degrees Celsius (2 degrees Fahrenheit) each day,
archives.cnn.com/2002/TECH/science/08/...
En dat had na een week dus een ijstijd kunnen wezen, want dat is ook maar 5-7 graden verschil. Urgh.

zak_arme_turf | 13-12-08 | 15:56

Ik rijd 50.000 km per jaar maar ik zie de files écht nog niet minder worden.

TiSNiX | 13-12-08 | 15:35

@mezelf | 13-12-08 | 15:01
hoeveel graden *kouder* uiteraard

zak_arme_turf | 13-12-08 | 15:01

Mr_Robijntje | 13-12-08 | 14:58
Na een paar dagen. Hoeveel graden gemiddeld dacht jij dat een zeer strenge winter *gemiddeld* is, of zelfs een ijstijd? Gaat maar om handjevol graden.

zak_arme_turf | 13-12-08 | 15:01

kan iemand mij melden wanneer ik daar profijt van heb?
10 km dagelijks opde A12...

Behangdelul | 13-12-08 | 14:59

zak_arme_turf | 13-12-08 | 12:18

Het enige verschil was dat het overdag 1 graad warmer was, en 's nachts 1 graad kouder.

Mr_Robijntje | 13-12-08 | 14:58

ja, de boer'n in de provincies buiten de randstad kunnen een tandje harder rijden. maar de files op a10, a9, a2, a4, a12 om maar wat te noemen beginnen tegenwoordig al vlak na de lunch en 's ochtends voordat m'n wekker gaat. het is net hoe je het brengt.

superlutser | 13-12-08 | 14:45

nu die dieselprijs weer terug naar EUR 1,50 en dan is het perfekt

miachel2003 | 13-12-08 | 14:44

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:23
LOL. ;)

Jaap de Paap | 13-12-08 | 14:36

@Jaap de Paap 14:19

Monnikenwerk idd. Maarja...

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:23

Miretra | 13-12-08 | 13:24
Ik weet het, ik weet het en eigenlijk ben ik ook niet tegen als er een verstandige kop op zit.Echter, het zinloze importeren van producten die niet aanslaan op de nederlandse markt is funest voor de maatschappij en ook voor de files natuurlijk.

Ik zeg vanuit huis werken!

SwaY | 13-12-08 | 14:23

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:02
*noteert ecomollen op wwl en reservering F. von Z. op inschrijflijst. Godskolere wat een administratie zeg; ben ik aan begonnen?*

Jaap de Paap | 13-12-08 | 14:19

@F. von Zeikhoven 13:56

Verheug me alweer op de nieuwjaarsreceptie van de Havenvereniging. Altijd leuk als de presentatie van jaarcijfers opgeleukt wordt door een incestfeestje: "Goh, u leeft ook nog. Dochterlief al weer aan de man?"

En wanneer Smit dan weer staat te vertellen dat de toegenomen overslag opnieuw volledig op het konto van de petrochemische industrie geschreven moet worden is men doorgaans te lam om niet te klappen... Groei, groei, groei!

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:16

Laat ik daar nou gisteren helemaal geen reet van gemerkt hebben.

Cookie v. eigen deeg | 13-12-08 | 14:09

@ Bijstandskoning | 13-12-08 | 14:04
Of op vrijdagmorgen, als de sociale dienst z'n wekelijkse stempeluurtje houdt.....

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:06

@ Jaap de P.: "eco-mollen" (F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:00), ook een alleraardigst weurd trouwens. Zelfs met groeipotentie, want in diverse context bruikbaar.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:05

Files, wat zijn dat? In Friesland ontstaat er alleen opstopping op de weg, als er zo een kutboer met tractor over de straat sukkelt.

Bijstandskoning | 13-12-08 | 14:04

@liggend_streepje 13:16

Mij hoor je niet zeggen dat de huidige krisis eenieder windeieren legt. Wij financieren zo bijvoorbeeld nagenoeg al onze projekten zelf en merken dat onze konkupos met de maand beter wordt daar veel vakbroeders en -zusters aangewezen zijn op extern geld. Kudt voor hunnie. Mooi voor ons.

Privé idem dito. Geen schulden, wel kash betekent vandaag de dag dat je (relatieve) koopkracht tov. pak 'm beet een jaar geleden flink is toegenomen. Beetje sparen, je niet een bestedingspatroon boven je stand aanmeten en gaan voor maximale aftrek etc. betaalt zich nu uit. Gun je je vette wagen dalijk terug in 0031 dan ook van harte hoewel ik nu voorlopig niet direkt inzie waarom je per definitie blij zou moeten zijn je geld in dollars te verdienen.

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:02

@ Jaap de Paap | 13-12-08 | 13:59
*Bij wijze van voorinschrijving alvast een genummerde en gesigneerde eerste druk van de WWL reserveren doet*

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:02

Al rijdt geen enkele automobiel meer, het cultiveren (terravorming) van het landschap gaat gewoon snoerhard door.

Beertje Colargol | 13-12-08 | 14:01

@ VanFrikschoten | 13-12-08 | 13:54
Precies. En dan duiken er altijd wel weer een paar van die eco-mollen op die niet geïnformeerd waren en dus die tunnel vrolijk ondergraven of ongezien het verkeer ontregelen.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:00

@liggend_streepje | 13-12-08 | 13:16

De Dollar is de laatste maanden wat gestegen. Niet door plotseling vertrouwen in de munt, maar puur short covering. Halverwege volgend jaar 1 Euro = 2 Dollar. Ik zou niet blij zijn om in Dollars betaald te worden en aankopen wil doen in een niet-Dollar land. Brrr....

El Gouda | 13-12-08 | 13:59

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 13:01
Beetje laat, maar...
*flexwerkpalen in wwl noteert*

Jaap de Paap | 13-12-08 | 13:59

@ widtvoet ® | 13-12-08 | 13:40
Hmm, daar is dus nog niet zo veel uit te halen, wel interessant dat Havenbedrijf-directeur Smit het heeft over 'afkoelende wereldeconomie' in plaats van crisis. Misschien is dat ook wel een betere aanduiding.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 13:56

Nee, een tunnel onder een paar koeien door graven... dàt zijn pas oplossingen...

VanFrikschoten | 13-12-08 | 13:54

Ik wordt al gek als ik 3 minuten voor een stoplicht moet wachten, dus filerijden is niks voor mij.

(R)evolutie | 13-12-08 | 13:49

Mooi moment om ook eens iets te doen aan dat belachelijke vestigingsbeleid. Ze blijven de boel maar volplempen rondom 020. Spreiden die hap. Hoezo dichtbij een internationale luchthaven willen zitten? Voor een gemiddelde Amerikaan ligt zelfs Wierden onder de rook van 020. Want alleen in Nederland is een afstand van 100km errug veel. Logisch als je d'r drie uur over doet.

vanrechtsheeftvoorra | 13-12-08 | 13:47

-weggejorist-

grad | 13-12-08 | 13:46

Volgens Wouter Bos zijn we te hebberig. Kopen we niets meer,is het ook weer niet goed. Veel minder CO2 uitstoot, u vraagt en wij draaien. Dus niet zeuren in Den Haag.

bosbaan | 13-12-08 | 13:42

@F. von Zeikhoven 13:03

Naar veel van die cijfers is het lastig linken omdat je dan in strijd handelt met de abo-voorwaarden (lekker belangrijk maar toch). U zou verder eens hier kunnen beginnen te kijken: www.portofrotterdam.com/nl/nieuws/pers...

widtvoet ® | 13-12-08 | 13:40

En dat we vorig jaar in deze periode gewoon veel slechter weer hadden zal het verder niet geweest zijn. Sowieso echt een meesteronderzoek. Lekker met 2 steekproeven werken, goed bezig.

Guantanamo Airways | 13-12-08 | 13:40

@tipo 13:24
ROTFL, dus niet alleen GroenLinks doet aan recycling.
.
Nu maar hopen dat die partij overigens nooit in de regering komt: "minder files, dus een beter milieu als er meer mensen werkloos zijn...."

kapotte_stofzuiger | 13-12-08 | 13:39

NoMinister | 13-12-08 | 12:39
Een beetje laat maar dan toch mijn duit in het zakje. Hier in Khartoem rijden alle vrachtwagens 's-nachts en doet men de energie in je woning per pre-paid kaart opwaarderen. Toevallig net de twee punten waar ik het met die Soedankezen over eens kan zijn.

liggend_streepje | 13-12-08 | 13:34

Hier in het zuiden op de A2 is het de laatste maanden alleen maar drukker geworden. Stond er vroeger alleen maar file bij ongelukken ed., nu staat er structureel in bijna elke ochtend- en avondspits file. Het zal me niks verbazen als de lage brandstofprijs hier de oorzaak van is en mensen weer de auto i.p.v. het OV kiezen.

Crusher | 13-12-08 | 13:26

@CoJoNes | 13-12-08 | 13:11
Het EU-referendum komt waarschijnlijk ook weer in het PvdA-verkiezingsprogramma te staan.

tipo | 13-12-08 | 13:24

[email protected] Riest | 13-12-08 | 13:17
Pas maar op, je mag in NL alleen VOOR immigratie zijn anders zaai je haat.
Snappie?
btw hoe is het met art 137 WvSr afgelopen?
Beetje off line geweest laatste tijd.

Miretra | 13-12-08 | 13:24

Verdomd,je hebt nog gelijk ook..!
Het kostte me gisteren maar 1 uur en 12 minuten om van Utrecht naar het Gooi te rijden.

R.B.Scott | 13-12-08 | 13:18

Kan je nagaan wat het zou schelen als er geen, ons opgedwongen, immigratie was geweest....

widtvoet ® | 13-12-08 | 12:38
Hey, begrijp met niet verkeerd, ik krijg momenteel in dollars betaald en laat die hele crisis voor mij nu eens gunstig uitpakken. Wanneer ik weer terug in 0031 kom ga ik een dikke auto meepakken dankzij de valutamarkt. Deze jongen hoor je voorlopig nog niet klagen.

liggend_streepje | 13-12-08 | 13:16

Geweaun wat bermbommen zo her en der in 0031 plaatsen. Dat geeft wel ruimte denk ik. Alleen nog die-hards op het asphalt!

gigi gorgonzola | 13-12-08 | 13:15

Files kosten NL wat miljardjes per jaar. Als de files weg zijn kan die miljardenwinst dus weer in investeringen en dus in de economie gestopt worden. Ergo...

De crisis is (deels) een oplossing voor de crisis...

Meautie | 13-12-08 | 13:14

@Voltaire | 13-12-08 | 12:58
Vooralsnog houden de geplande wegen enkel juristen aan het werk door de eindeloze procedures. Dat heet kenniseconomie. Daardoor is het niet waarschijnlijk dat er meer wegen liggen, op het moment dat er weer hoogconjunctuur aanbreekt. Het is ook een veel te goed idee om te investeren is iets dat blijvend voordeel geeft.

tipo | 13-12-08 | 13:14

Volgens de politicus van het jaar is er helemaal geen crisis en gaan de recessie en de kredietcrisis volledig aan Nederland voorbij. Hij zei het keer op keer een maand of 4 geleden. De crisis zal geen, hij herhaalde het zelfs, geen gevolgen hebben voor de reele economie omdat die stomme Amerikanen het allemaal veel slechter hadden geregeld dan wij superieure Nederlanders.

De politicus van het jaar kocht toen illegaal een bankje in Belgenland en pompte daar een slordige 120 miljard belastinggeld in. Geld waarvan een groot gedeelte maar zo zou kunnen verdampen als de aandeelhouders van het bankje achteraf toch niet akkoord gaan met de diefstal van Bos en z'n socialistische broeder leTerme.

En nu heeft de politicus van het jaar beloofd dat een onderzoek naar Irak bij de volgende verkiezingen weer op het program komt bij de PvdA www.telegraaf.nl/binnenland/2788172/__... . Waarom zouden we hem niet geloven? De politicuys van het jaar is namelijk gek op uitverkoopjes en het verloochenen van beloftes.

Benieuwd wat de politicus van het jaar van dit bijzondere filefenomeen vindt. Iets zegt mij dat hij de credits bij het kabinetsbeleid zal leggen. Beleid dat overigens alleen het kabinet ziet.
Wouter Bos politicus van het jaar? Dan staat niks Volkert van der Graaf een Nobelprijs voor de Vrede nog in de weg.

CoJoNes | 13-12-08 | 13:11

overVecht | 13-12-08 | 13:04
Rofl, vooral dat laaste... die stank na een nachtje doorhalen met bier en shoarma... priceless

Captain Orange | 13-12-08 | 13:08

Het leukste is dat de olieprijs weer catastrofaal zal stijgen zodra de economie aantrekt. Sta je dan met je noodwetje voor meer asfalt.

Miretra | 13-12-08 | 13:07

Werkgeversch lijden over het algemeen aan t syndroom van Jaruzelski, vertrouw je werknemer dat ie thuis ook kan werken en probleem opgelost.
40% kan thuis werken, klimaatprobleem, fileprobleem, kinderopvangprobleem alles in een klap opgelost.

Captain Orange | 13-12-08 | 13:07

Ik merk er maar weinig van op mijn route... files zijn alleen maar toegenomen. Ik snap niet waar ze die cijfers vandaan halen.
Straks, in januari, zijn ze aan het werk aan de Muiderbrug op de A1... kan jeje borst helemaal nat maken op dat traject!

flaptop | 13-12-08 | 13:06

Files zijn juist heerlijk!! Lekker even tijd voor jezelf! Owww hier mijn things to do lijssie"

- Milf's spotten
- Kantoorsletjes spotte
- fappen
- neuspeuteren en snotjes tot rondjes draaien
- neuspeuteren en de snotjes proberen tussen de ventilator te schieten.
- windjes laten en van je eigen geur legaal genieten. Die vind immers men niet stinken nimmers niet

overVecht | 13-12-08 | 13:04

Zijn er trouwens al cijfers van de afgelopen maanden bekend over het vrachtaanbod in de havens van 010? Overigens, de Betuwelijn doetut nu ook, zou dat toch ook niet wat schelen in de files?

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 13:03

Ik zeg: maak van de praatpalen flexwerkpalen! Leuk woord trouwens, 'flexwerkpalen'... Hebbiem genoteerd Jaap, in uw GS-Winterlexicon?

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 13:01

Leve de recessie!

Miretra | 13-12-08 | 12:59

Laat Reisburo Rita het maar niet horen. Straks neemt ze een kredietcrisis
nog op in haar partijprogramma....

Jan F. (de) | 13-12-08 | 12:58

tipo | 13-12-08 | 12:46
Wij maar denken dat de heffingen bedoeld zijn om de kas te spekken, dom hoor.
Anyway, laagconjunctuur = lage prijzen gronstoffen en tegelijkertijd weinig (vracht)wagens die tot files leiden. Nu maar bidden dat de regering de wegenbelasting gaat benutten om meer wegen aan te leggen. Juist in deze tijd, lekker goedkoop en het zorgt voor werkgelegenheid.

Voltaire | 13-12-08 | 12:58

Lies, damn lies and statistics.

Krelisje | 13-12-08 | 12:57

@ linkse_rakker | 13-12-08 | 12:47

Hooguit een broodnodige sanering van de sector.
Al die eigen rijders die zo nodig een eigen wiel moeten hebben om tegenaan te zeiken,en denken dat je met 1 opdrachtgever,die garant staat voor de lening om je dikke Scania V8 af te betalen,een transportonderneming hebt worden nu mooi uit de markt gedrukt.Niet zo raar ook,als je winstmarge 0.1 procent is.

Gezonde transportbedrijven overleven het wel,en de eerste die er nu uitvliegen zijn de Polen en andere oostblok types,want ja,je kwaliteit zal even de doorslag geven nu,en niet de 3 cent minder per kilometer,die kunnen ze overal bedingen namelijk.

captainobvious | 13-12-08 | 12:56

@ oudezeur | 13-12-08 | 12:06

Dat is de vrouw van?

captainobvious | 13-12-08 | 12:53

fieldhouses | 13-12-08 | 12:49
Geen meer/minder tekens gebruiken.

Rammstein | 13-12-08 | 12:52

ach,.. boeie.

fieldhouses | 13-12-08 | 12:49

Raar,.. de rest van de tekst komt niet mee?

fieldhouses | 13-12-08 | 12:49

@Rinze, automobilisten verbieden om op de snelweg met <80 km/h voor een vrachtwagen te blijven/gaan/ rijden.
Wanneer zo'n bumper gelijk opdoekt in je linker- en rechterspiegel, betekend dit pôat op de plank!. ;o)

fieldhouses | 13-12-08 | 12:48

@Rinze, automobilisten verbieden om op de snelweg met <80 km/h voor een vrachtwagen te blijven/gaan/ rijden.
Wanneer zo'n bumper gelijk opdoekt in je linker- en rechterspiegel, betekend dit pôat op de plank!. ;o)

fieldhouses | 13-12-08 | 12:48

Het is wel sinds Vogelaar weg is. Stond die altijd vooraan in de file? Of zijn de vluchtstroken weer voor alle publiek toegankelijk nu zij ze niet meer behoeft voor haar vele bezoeken aan florerende prachtkansecentra van onze lokale linksbolwerken met wetteloze anarchistische inslag? Als het een ouinhoop is, is een eigen rijstrook wel prettig natuurlijk. En daar maken politici dan gebruik van. Laten ze door depolitie doen, hun treft natuuuuuurlijk geen blaam, maar laten we eerlijk zijn, het rijdt toch lekker door.

NoMinister | 13-12-08 | 12:47

Ff afwachten het t verder gaat. Transport zit altijd vooraan in de trend. Er gaan veel transportbedrijven failliet en deze golf raakt ons allemaal. Maak je borst maar nat

linkse_rakker | 13-12-08 | 12:47

Eurlings wil de files bestrijden door prijsbeleid. Uit dit grafiekje ( www.geenstijl.nl/archives/images/filed... ) blijkt dat de hoeveelheid files onafhankelijk van de brandstofprijs zijn. Begin 2008 was benzine E1,60/liter en nu is dat E1,20/liter. Desondanks krimpen de files. Daarom zal kilometerheffing ook niet werken. Alles hangt af van het aantal werkenden en de economische activiteit in NL. Prijsbeleid helpt niet.

tipo | 13-12-08 | 12:46

lol @ penis aqua rosa... ik las namelijk "minder flies on my ass"

superjan | 13-12-08 | 12:44

Het is op dit moment nog helemaal geen nieuws. Slechts een trendbreuk van 2 maanden. In juli en augustus van 2008 waren er ook minder files dan in 2007. Toen was er nog geen krediet-/banken-/auto-/totale crisis, maar hoge olieprijzen.

rixard | 13-12-08 | 12:40

LOL @ widtvoet ® | 13-12-08 | 12:38

NoMinister | 13-12-08 | 12:40

@QB (ja die.....) | 13-12-08 | 12:36
Meer asfalt helpt niet tegen idioten die aanrijdingen veroorzaken

Agent327 | 13-12-08 | 12:39

Hoe goedkoper de benzine, des te minder files, zeg ik altijd.

tipo | 13-12-08 | 12:39

Vrachtwagens 's nachts?

Werkenden die dus belasting betalen van 7.30 - 9.00 en van 16.00-17.30?

Tegen betaling op ieder tijdstip?

Het is een verkorte vorm van rekening rijden maar een stuk makkelijker te controleren lijkt me.

En hoe ingewikkelder je het maakt des te kwetsbaarder je bent voor geziek/gezeik van links voor milieu-dingetjes, waardoor je straks met 50.000 km per jaar niet in een S-klasse diesel in de spits mag rijden of NOG meer belasting moet gaan betalen waardoor je, ENKEL EN ALLEEN VANWEGE DE LINKSE WAANIDEEEN, economisch alleen kunt overleven als je een kleiner model auto rijdt. Niet goed voor je energie, je motivatie, je gemak, je ruimte om te presteren en je voelt je gewoon als paria weggezet. Maar who cares? Links niet hoor. Milliejeu, da's pas belangrijk.

NoMinister | 13-12-08 | 12:39

Wat is het toch voorspelbaar, al die onzin berichten die aan de crisis worden opgehangen. Minder files my ass. Net als die berichten van "We zien nog steeds volle karren bij de supermarkt, er is niks aan de hand" , ohjajoh er mot toch gevroten worden of niet?

penis-aqua-rosA | 13-12-08 | 12:38

Als deze krisis nou eens minimaal een paar jaar aanhoudt (als ze al geen strukturele teruggang in onze welvaart aankondigt) zullen de "positieve" effekten zich mi. als een olievlek uitbreiden. Dan denk ik bv. aan de wachtlijsten in de zorg (er zal een nieuwe kosten/baten afweging gemaakt moeten worden ofwel "sorry mevrouw u bent de vijftig reeds gepasseerd, u kómt niet eens meer op een wachtlijst"), aan de huidige waanzin mbt. het soepsidieren van segregatiebevorderende stichtinkjes ("helaas, geld is op") of aan bepaalde nationale milieu- en duurzaamheidsvraagstukken ("konsuminderen omdat 't niet anders kan")...

Ja, laat zo'n (strukturele) krisis ons maar eens mooi tuchtigen. Zootje volgevreten spenders dat we zijn geworden.


*niet begrijpt waar de traiteur blijft met z'n wildbuffet nu het blijkbaar zo rustig op de weg is*

widtvoet ® | 13-12-08 | 12:38

afgelopen week was het anders ZWAAR KUDT mbt de files, meer asfalt GVD !

QB (ja die.....) | 13-12-08 | 12:36

Wat echt zou helpen tegen files is vrachtauto's gewoon 120 laten rijden. Nooit meer op de rem staan omdat de een 79 rijdt en de andere 80, en dus inhaalt.

Rinze | 13-12-08 | 12:31

NL distributieland = NL fileland.

Vliegtuigen hiep hoi! Vrachtwagens hiep hoi! File, herrie & luchtvervuiling: de socialistische heilstaat begint zijn contouren te krijgen...

PS: In de CCCP was zware industrie speerpunt. Nu ligt het ambitieniveau weer op vervuilen, laagwaardige industriele activiteiten en weinig toekomst. Dat bedoel ik dan met socialistische heilstaat, dus net zoiets als destijds de CCCP.

Zeer hoogwaardige scholing, optimale scholing sowieso, economisch gezien als belangrijkste meetpunt, dat zou onze voorsprong en de vergrijzing kunnen helpen behouden resp. verzachten. Maar er zijn er die liever tienduizenden kanslozen kosten-makers en welzijnverlagers binnenlaten, het onderwijs als een groot 'we zijn allemaal gelijk en moeten voor zover dat helaas niet zo is zoveel mogelijk gelijke kansen creeeren'-project zien en de economie als iets dat moet vervuilen en bedoeld is om laagwaardig werk in te verrichten. Een andere reden voor de bestaande situatie en bestaand beleid kan ik niet bedenken.

O ja, en mensen die per auto naar hun werk gaan, werken in de verkeerde sector of zo. Juist die mensen zijn zoveel waard dat een auto en reistijd blijkbaar opweegt tegen hun economisch nut, maar dat schijnt niemand te beseffen.

Wat gedachten, zomaar op zaterdag. Die kredietcrisis is een bagatel vergeleken bij het mislukte economische en maatschappelijke beleid van de afgelopen decennia. Echt een volstrekte bagatel.

NoMinister | 13-12-08 | 12:30

gelukkig hebben de ambtenaren in 020 net op tijd de stadhouderskade dichtgegooid, voor 5 maanden... met als doel de weg te versmallen!!!!

superjan | 13-12-08 | 12:30

Tja, als je de file op de A10 gewoon als 1 rekent, dan kan ik er ook nog wat van. Daarnaast worden de files korter dan 10KM gewoon niet meer vermeld/meegerekend. Dan krijg je wel minder files. Ook de files op N-wegen worden niet meegerekend. A1: van apeldoorn tot amsterdam file van 07:00 tot 10:00 uur en van 15:30 tot 20:00 uur. a10, zelfde verhaal: hele ring staat continue vast. A4: heeft een of andere mongool een trechter bij Leiderdorp gebouwd, waar heel werkend Amsterdam voor staat te wachten. De hele ring van Den Haag en Rotterdam: 1 groot drama. De A27 voor utrecht: op doordeweekse dagen gewoon 30KM file, maar die noemen ze in stukjes van 3 Km. Kortom: ga die files nu eens ECHT registreren, dan zul je je kapot schrikken. Dan staat er ineens dagelijks 800 KM file ipv 250.

dikkebla! | 13-12-08 | 12:22

Als ze ernstig minder gaan rijden en vliegen (minder condensation-trails) moet je eens goed op het weer blijven letten. Dat raakt van slag, een week na 9/11 MOESTEN ze weer gaan vliegen, zo'n beetje, ze schrokken zich rot, het weer/klimaat is er inmiddels ook aan gewend.

zak_arme_turf | 13-12-08 | 12:18

Is Rut met vakantie btw?

joyriders | 13-12-08 | 12:17

Leuk dat Eurlings toch 3,5 miljard vrij maakt voor rekeningrijden, maar ach, dat leverde toch al niets op.

Voltaire | 13-12-08 | 12:16

Nou dan direct meer asfalt plempen... nu is er de ruimte en als over een jaartje of 2 de economie weer aantrekt zijn we ook van dat probleem af, tja regeren is vooruitzien toch?

LauruZ | 13-12-08 | 12:16

En zo probeert iedereen zijn eigen crisis-itempje te brengen.
Want crisis moet en zal en is ook vooral erg hip.

JantjevanHaerlem | 13-12-08 | 12:16

Ziet er vooralsnog gewoon uit als statistische variatie

HetMes | 13-12-08 | 12:15

Je bent écht 'n loserT als je in de Randstad in de file gaat staan.

gemeentereiniging | 13-12-08 | 12:10

Toch een leuk weetje voor iedereen die maandag ochtend weer in de file staat.

misswhateverdude | 13-12-08 | 12:08

en ik maar denken dat johan cruyff peop praatte

De Jood | 13-12-08 | 12:07

Nogal logies met al die werklozen, EINSTIEN!!!!!!

oudezeur | 13-12-08 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken