Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cursus. Hoe koopt u een kerstboom?

ctree_6a.gifNou gewoon. Bij een tuincentrum of een ambulante handelaar. Bent u de Gemeente Amsterdam, dan gaat het wat anders. Dan belt u Van Duijn Kerstbomenhandel, die het hele jaar door Sauerland reizen, op zoek naar kerstbomen. U vraagt of ze foto's willen maken van een kerstboom voor op de Dam. Dan volgt er een eerste vergadering over de kerstboom, ergens medio juni. Wordt het een Picea Abies, een Abies Nordmanniana, een Abies Grandis of toch een Picea Omorika? Rond september is de beslissing genomen en dan begint de voorbereiding voor de rondreis door Duitsland. Rondreis? Ja, rondreis! De Ambtenaar-Kerstboom pakt zijn koffertje en gaat samen met de kerstbomenhandelaar een weekje de Duitse bossen in. Op zoek naar de aller-aller-allerbeste boom. Dus de wandelschoenen aan (declareren), fototoestel mee (declareren), gps (declareren) bij de hand en boomscouten maar. Daarna terug naar huis, vakantiefoto's werkplan laten zien, vergaderen en wachten tot er in december NIET gekapt kan worden vanwege sneeuw. Conclusie: de kerstboom op de Dam komt namelijk gewoon van de Veluwe, schijnt dat daar bossen met bomen staan namelijk. Kost wat maar dan heb je ook wat! Morgen: hoe koopt u een co2-neutrale kerstverlichting voor een kerstboom met de Ambtenaar Kerstverlichting.

Reaguursels

Inloggen

"N jaar of wat terug sprak ik een man in het kurhaus in Scheveningen,die de lampen moest ophangen in de kerstboom op de dam,hij stond daar met 3 man personeel en matriaal ,en de boom kwam eraan,die lag op een grote vrachtwagen.
De chauffeur loste[gooiden] de boom van de wagen [,ritje uit de ardennen,]en de boom krakten door de midden.Grote hilariteit op de dam,er moest snel een andere boom komen,nou dat hebben ze geweten er kwam een zeer miserabel geval voor in de plaats,en aan de lampenophangers werd de hele dag gevraagd of ze zelf het groen hadden meegenomen .

fleurtje | 09-12-08 | 20:11

Wat MiLKUNi zegt. En dan cursief (of ander afwijkend font). Als je zo nodig wilt pochen met wetenschappelijke namen, doe het dan goed.

Voor het overige: dank aan beblessed.

Oldengaerde | 09-12-08 | 19:19

Goh, ik wist niet dat er Amsterdam een ambtenaar rondliep die zowaar iets nuttigs doet. Dat er sneeuw ligt is domme pech, dat kunnen jullie die ambtenaar niet aanrekenen.

GezondVerstand | 09-12-08 | 18:50

LOL!

Henkieeee | 09-12-08 | 18:32

Het ergste van het hele bovenstaande verhaal, het is nog de waarheid ook. Zo gaat het er dus echt! aan toe in de ambtenaarij (ken genoeg van dergelijke geldverkwistings/überlage werkdruk -verhalen). Vooral in LLINKsdraaiende PVDA gemeenten (*kuch* Amsterdam *kuch*) is er geld voor de gekste dingen. Het is toch maar belastingsgeld...

Folkert Meinhof | 09-12-08 | 14:45

een stukje veluwe in amsterdam toch iets moois *proest*

poetsnoet | 09-12-08 | 14:41

Heeft die ambtenaar wel gecontroleerd of die kerstboom lid is van de PvdA?
In het kader van het heersende cliëntelisme wordt namelijk alleen nog geld aan medeleden uitgegeven. Competenties doen er al lang niet meer toe.

Rest In Privacy | 09-12-08 | 14:26

Gejat van Q-Music?
-edit: ja-

Ultra Rebel | 09-12-08 | 13:41

Ik mis die sparren die 020 vroeger van Trondheim kreeg.

dugo | 09-12-08 | 13:32

JaapStar | 09-12-08 | 12:58
Das pas geldverspilling. Kunnen de mensen niet eens genieten van hun belastingcenten! Doe het dan bij dat lelijke stadion in 010 wat volgens nu.nl toch al op instorten staat.

beblessed | 09-12-08 | 13:02

Nu snap ik minister de crem ook beter. Die man wilde de kerstboom voor het rockefellerbuilding bekijken als werkvoorbereiding.

The_Challenger | 09-12-08 | 13:01

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:47
Dat is toch onbegrip als jij uit mijn comments niet kan opmaken wat gemeend is en wat niet? Maar goed ik wil het nog wel even proberen duidelijk te maken:
Ik geloof echt in God en vind kerst een belangrijk feest. Ik houd niet van kerstbomen en al dat gedoe rondom kerst zoals kalkoenen en cadeaus. Verder denk ik niet dat je slechter bent als je een kerstboom hebt. Voor mijzelf leidt alleen al dat gedoe af van waar kerst bij mij om gaat. Bij mij gaat het om de geboorte van Jezus. En daarom kies ik er voor geen kerstboom te nemen. Maar wat anderen doen moeten zij weten. Verder vind ik het leuk om mijn mening te overdrijven en zwart-wit te zijn om zo een beetje tegen mensen hun zere benen aan te schoppen.

Ik kijk met je mee hoor. We zullen nog veel lachen de komende tijd om al die mensen die zich kapot zeulen met die bomen :)

beblessed | 09-12-08 | 13:00

Ik krijg toch zo'n zin om naar dat 020 af te reizen met een blik benzine (niet declareerbaar, contant afgerekend door iemand anders) en een zippo (geleend van de buurman) om daar tegen de derde week december, zo vlak voor kerstmis een boompje in lichterlaaie te zetten.
Maar ik doe het niet, want het mag niet.

JaapStar | 09-12-08 | 12:58

020, waar anders...

da wizard | 09-12-08 | 12:52

Pas op! Bomen van de Veluwe zijn niet ingeent.

Joost wil het weten | 09-12-08 | 12:52

beblessed | 09-12-08 | 12:39
Ach, onbegrip. Het is moeilijk te discussiëren als ik niet kan opmaken wat er gemeend word of niet. Anders wil ik hier best nog op doorgaan, en wie weet geef ik je dan ook nog gelijk. Want uiteindelijk denk ik net zo over kerst als jij. Hoe dan ook, het is nog niet zo ver. Dus we kunnen mooi nog een tijdje uit het raam kijken hoe mensen met die bomen lopen te sjouwen.

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:47

haha, gek he dat het daar sneeuwt rond deze periode

Rest In Privacy | 09-12-08 | 12:45

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:35
Het was meer een stelling, retorische vraag. Maar goed, dat zal je dan vast ook niet meer interesseren.

Toch jammer dat we deze discussie zo in onbegrip moeten eindigen. Ik wens jou ook nog een hele fijne dag en vooral een fijne en gezellige kerst.

beblessed | 09-12-08 | 12:39

Rammstein | 09-12-08 | 12:35
Dan wordt het misschien wel eens tijd om tussen de regels zeer careful een mail adres uitwisseling te doen.. , ik verhuist trouwens een topic naar boven aangezien het daar over gaat.

SwaY | 09-12-08 | 12:36

SwaY | 09-12-08 | 12:34
Dat gevoel heb ik nou ook ! LOL ! Úúúren.

Rammstein | 09-12-08 | 12:35

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:32
Maar we hebben toch een democratie? Hoe kunnen wij anderen dan dingen opdringen?

Overigens is dat typisch iets van deze tijd en iets Nederlands dat je levensovertuiging iets privé is en dat je niemand ervan mag te proberen overtuigen. In veel landen is dit helemaal geen punt en vroeger in Nederland ook niet. *mompelt iets over individualisering*

beblessed | 09-12-08 | 12:35

beblessed | 09-12-08 | 12:27
Ik bedoel, jij vraagt of GS leeft op onzin verkondigen. Dat antwoord geef ik je dus op deze manier. En aangezien ik nu niet meer weet wat van jou commentaar enige waarheid bevatte vraag ik je ook niet om je bronnen. Te veel gedoe, en al zou je ze geven, geen zin om door te lezen.
Fijne dag nog.

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:35

Oh... abortus discussie wordt vervolgd zie ik :)
Op naar het volgende draadje.

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:34

Rammstein | 09-12-08 | 12:32
Zou rustig een avondje Booze&Filosophy met je kunnen doen.

SwaY | 09-12-08 | 12:34

Een kerstboom? Voor 4 euro heb ik er een, vers uit de grond! Moet je naar Brabant komen!

Unexist | 09-12-08 | 12:33

Rammstein | 09-12-08 | 12:26
Kudt, ik vergat mijn ;) erbij te zetten... bij deze.

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:32

SwaY | 09-12-08 | 12:30
Imnsho hebben mannen er geen flikker over te zeggen. Imnsho is in my not so humble opinion.

Rammstein | 09-12-08 | 12:32

@beblessed | 09-12-08 | 12:20
Ok, duidelijk. Alleen waar wij in Nederland nog te weinig discussie over voeren is de scheiding van kerk en staat. En dan zijn moslims op het moment nog niet eens de grootste bedreiging van onze "seculiere" staat. De gereformeerden en katholieken in onze regering daarentegen wel; die vormen nu juist het probleem en dit is wat menig reaguurder/Nederlander dwars zit. De verhoudingen zijn gewoon compleet scheef gegroeid en het is een kleine minderheid die nog steeds probeert zijn/haar levensovertuiging aan de rest op te dringen. Wetenschappelijk-humanisme zou wat mij betreft eerder leidend mogen zijn want de vraagstukken over menselijke moraal is niet slechts aan gelovigen voorbehouden.

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:32

Rammstein | 09-12-08 | 12:26
Niet allemaal lieverd. Ik walg van abortus en de goedpraterij daaromtrent. Zelfmoord en euthanasie vind ik dan weer een heel ander verhaal.

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:31

Porrello | 09-12-08 | 12:25
Lezen graag!
Rammstein | 09-12-08 | 12:26
Sja, daar kan hij natuurlijk ook niets aan doen, ik vind het over het algemeen vaag dat mannen een mening hebben over abortus maar dat spreek voor zich lijkt mij.

SwaY | 09-12-08 | 12:30

van dal | 09-12-08 | 12:27
Daar heb je wel een punt, van dal

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:29

Graag een beetje onderbouwing GS wat betreft die ambtenaar..

Geiteneuker | 09-12-08 | 12:29

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:24
Bij welke beweringen heb je dan behoefte aan bronnen?

beblessed | 09-12-08 | 12:27

SwaY | 09-12-08 | 12:13
Is een man hè ? Die praten altijd het hardst over abortus = moord namelijk.

Rammstein | 09-12-08 | 12:26

@SwaY 12:20
Dan moeten we zorgen dat dat bontkraagje niet vrij rond loopt. Dan hou ik mijn dochter op mijn beurt op christelijke tijden binnen.

Porrello | 09-12-08 | 12:25

beblessed | 09-12-08 | 12:17
Vergeleken met jou zet GeenStijl zijn bronnen erbij.

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:24

SwaY | 09-12-08 | 12:22
Ik ken mensen die dat is overkomen en het kind hebben gehouden. Ze hebben er tot op de dag van vandaag geen spijt van...

Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen het dan weg zouden laten halen. Ik zou ook niet weten wat ik zo'n situatie zou doen hoor...

beblessed | 09-12-08 | 12:24

Of je doet het zoals de Universiteit Twente. Je zaagt ongevraagd een 13 meter hoge spar, die tussen de studentenwoningen stond, om. Vervolgens zet je die bij de hoofdingang neer om hem na de kerst tot brandhout om te kunnen vormen.

Luke S. | 09-12-08 | 12:24

@ SwaY | 09-12-08 | 12:22
*F5-end luncht*

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:24

darmflora | 09-12-08 | 12:16
Zo'n bril ook hè, van die zanger. Dat kon toen gewoon nog. Mooie tijden wel, toch?

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:23

Porrello | 09-12-08 | 12:20
Maar vanavond wel een lekker karbonaadje of biefstukje op uw bord? Organismen zonder zelfbewustzijn doden is wat mij betreft geen moord.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:22

Johnny Mieremet | 09-12-08 | 12:14
Zegt de man die in Pattaya een neqschot kreeg!

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:22

Porrello | 09-12-08 | 12:20
Oke is dat zo? Dan hoop ik, dat je namens de kerk ook.. Heel gelukkig wordt met het kind dat je vrouw heeft gekregen nadat een bontkraagje haar op straat heeft gedaan.

SwaY | 09-12-08 | 12:22

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:17
neuslengte? milimeters..

SwaY | 09-12-08 | 12:20

@SwaY 12:09
Ik wil het je best uitleggen onder het genot van een bastogne of hier op GS. Op het moment dat eicel en spermacel "samensmelten" is er een leven ontstaan. Niemand heeft het recht om beindiging van dit leven in eigen hand te nemen toch? Haakt gelijk in op het verhaal van de evolutie. Niks bestaat uit het niets.

Porrello | 09-12-08 | 12:20

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:15
Begrijp die anti-religie reflex wel hoor. Heb zelf ook commentaar genoeg op de kerk. Kerk is alles behalve perfect en heeft behoorlijk idiote dingen gedaan in het verleden en heden. Maar goed, dat komt dus omdat er mensen als mij inzitten die niet perfect zijn ;)

beblessed | 09-12-08 | 12:20

beblessed | 09-12-08 | 12:09
Ik vind wel serieus kerstbomen stom, maar kan het ook prima relativeren hoor :) Volgens mij zaten in al mijn posts een vorm van sarcasme. Maar misschien dat één van mijn andere persoonlijkheden het weer niet kon laten *spreekt persoonlijkheid 3 bestraffend toe*

En over onzin verkondigen gesproken, is dat niet waar heel GS op leeft? Tis toch gewoon lekker zeiken op alles met (soms) een serieuze ondertoon?

beblessed | 09-12-08 | 12:17

@ Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:14
*vriendelijk schoudermeppend bedankt voor de aandacht voor de gesponsorde stal*
*maatregelen treft*

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:17

SwaY | 09-12-08 | 12:16
Op een neuslengte gevolgd door:...... Precies!

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:17

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:12
Aarrgg oh ja; geen wonder dat ik die niet meer kon herinneren. Nee, doe dan toch maar Slade, dat rockt tenminste nog.

darmflora | 09-12-08 | 12:16

SwaY | 09-12-08 | 12:13
@ mezelf, dat neem ik trouwens terug. De meest vermoeiende persoon ooit is hyppo kriet.

SwaY | 09-12-08 | 12:16

En de mensen blijven maar de inefficiëntie van de overheid accepteren. Een flinke bezem door het overheidsapparaat kan alleen van buitenaf afgedwongen worden. Iemand ideeën?

realiteitswaanzin | 09-12-08 | 12:15

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:14
*LOL*

SwaY | 09-12-08 | 12:15

@beblessed | 09-12-08 | 12:09
Tsja mensen schieten hier nu snel in de anti-religie reflex, begrijpelijk maar niet altijd terecht. Maar jij ook prettige kerstdagen! :)

liggend_streepje | 09-12-08 | 12:15

SwaY | 09-12-08 | 12:12
*Moslimbroeders alvast attendeert op kerststal Multiflauwekulti*

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:14

En wij maar werken en belasting betalen.

Johnny Mieremet | 09-12-08 | 12:14

@ SwaY | 09-12-08 | 12:09
ennnn... Lijn!
Overigens zijn die plastic popjes bijzonder vervuilend... ieder zinnig mens flikkert die dingen namelijk per direct in het cilindrisch archief, maar dit geheel ter zijde en buiten dit topic. Beter een gewenst en geliefd dan een ongewenst, verpest en verstoten kind.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:13

beblessed | 09-12-08 | 12:09
Als jij hier komt om onzin te verkondigen, waar je daarna serieus op in gaat, maar wanneer je onder druk komt te staan alles een geintje is.., zeg dan gewoon niets, want het is toch nutteloos wat je zegt. En dat zeg je net zelf.

Kop Koffie | 09-12-08 | 12:13

Rammstein | 09-12-08 | 12:11
O man, je was er gister niet bij.. dit is de meest vermoeiende persoon ooit.

SwaY | 09-12-08 | 12:13

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:58
je mag het inderdaad ook voor de helft claimen. Maar het kerststalletje hoort wel bij de christenen hoor. Jij mag de kerstboom dan hebben ok?

Bedankt voor je verdere uitleg ;) Heb zelf om onder andere die redenen weinig met dat Roomse...

beblessed | 09-12-08 | 12:12

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:09
Nou vooruit.. * Porello aanbiedt als schaap

SwaY | 09-12-08 | 12:12

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:10
Persies! De edele kunst van het verheugen...

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:11

Porrello | 09-12-08 | 12:04
Man zeker ?

Rammstein | 09-12-08 | 12:11

beblessed | 09-12-08 | 12:09
Repscet!

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:10

Ik ben als niet gristen toch zeeer kritisch tegenover abortus. Een ingrijpende en verdrietige ingreep. Maar deze acties is zeeer smakeloos.

superjan | 09-12-08 | 12:10

superjan | 09-12-08 | 12:01
Godverdegodver !!! Wat een vieze, vieze, gore typhusstreek !!! Dat artikel, niet jij.

Rammstein | 09-12-08 | 12:10

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:08
Waarom ook wachten? Gewoon direct doen als je er zin in hebt. Nadeel is dat je strontchagrijnig bent als het daadwerkelijk kerst is omdat je er dan al helemaal klaar mee bent voor een jaar.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 12:10

@ SwaY | 09-12-08 | 12:06
Pffft... ik vind jou net zo goed als mezelf ;p
*vloekend allerlei schapen optilt om te zien of er nog levende exemplaren tussen zitten ter vervanging van de Kerst-Ezelin SwaY*

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:09

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:54
We hebben lekkere wijn hoor in de kerk. Toch zeker het proberen waard!

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:55
Niet veel dingen verbazen me. Maar wel dat mensen zo strijden voor hun kerstboom. Dat mensen zo fel op mij in gaan als ik zeg dat ik niet van kerstbomen houd. Ja dat verbaast me wel. Het is maar een boom hoor!

En mijn comment over heidenen met heidense bomen mag je ook wel met een korreltje zout nemen hoor. Je hoeft niet alles letterlijk en serieus te nemen wat ik zeg hoor :s Probeer eens een roze bril op te zetten. Ziet het leven er een stuk leuker uit hoor :)

Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat ik geen perfecte gristen ben hoor. En zo wil ik me ook niet profileren, want ben niet zo van het hypocriete. Dus voor eens en altijd: ik ben een vreselijk zondig mens en vooral geen perfecte gristen! Daarom ben ik ook zo blij met de geboorte van Jezus en dat vier ik met kerst.

Overigens vertel ik niet dat mensen slecht zijn als ze een kerstboom in huis nemen. Blijkbaar vind jij heidens een negatief begrip, maar dat is maar net welke lading jij er aan geeft.

En even voor de duidelijkheid: ja ik hecht veel waarde aan mijn geloof, maar ik houd ook heel erg van sarcasme en ben ook de eerste om mijn geloof op de korrel te nemen.

Ik hoop dat je zo mijn comments wat beter begrijpt en niet meteen in de verdediging schiet voor een kerstboom.

Prettige kerstdagen!

beblessed | 09-12-08 | 12:09

Porrello | 09-12-08 | 12:04
O nou krijgen we dat weer! En sinds wanneer is iets wat niet leeft weg laten halen moord? o wacht nee laat maar die discussie wil ik niet met je aan want je begreep de definitie van Atheisme ook al niet. En in dit topic steek je ook al met kop en schouder boven de rest uit.. en dat op je 26e met een gezin en een kop als een gladjakkert.

SwaY | 09-12-08 | 12:09

Valt mij niet tegen dat "de kerstboom voor op de Dam" door de Gemeenteraad A'dam is goedgekeurd..

expogt hâgenejs | 09-12-08 | 12:08

Gekleurde lampjes, ballen in alle kleuren maar ook veel zilver... mooie piek en kerstkransjes er op en aan. Kerst-cd op, met George Michael en Mud... Ik kan bijna niet wachten.

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:08

LOL @ Blue Leader | 09-12-08 | 12:04
Alleen was Chevy Chase geen ambtenaar; hij groef die boom met zijn blote handen uit de bevroren grond zo wilde het verhaal.

Sambal Badjak | 09-12-08 | 12:08

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:02
Dank voor het compliment! Maarja dat veranderd helaas nu niets meer aan mijn gevoel van respect ten op zichte van vreemden (U) die vooral zichzelf heel goed vinden. En, daar komt nog eens bij dat ik geen werkzaamheden bij derden mag verrichten. Dus, Helaas... misschien moet je het eens proberen bij iemand die naief is.

SwaY | 09-12-08 | 12:06

superjan | 09-12-08 | 12:01
Is dat om in de kerstboom te hangen?

Jaap de Paap | 09-12-08 | 12:06

*denkt aan National lampoons Christmas*

Blue Leader | 09-12-08 | 12:04

@superjan 12:01
Dat abortus moord is zal ik niet ontkennen, maar ik neem afstand van deze actie.*toch stiekem gniffelen doet*

Porrello | 09-12-08 | 12:04

superjan | 09-12-08 | 12:01
Nou dat is wel een Schreeuw om aandacht niet?

SwaY | 09-12-08 | 12:03

Zie homepage van van Duin: Wij voorzien al meer dan 20 jaar tuincentra, inkooporanisatie". Oranisatie? Verder vallen de prijzen toch wel mee?
"Losse bomen: vanaf 2250,- franco... " er wordt geen prijs vermeld voor vaste bomen.
.
Maar wat is er mis met een beetje sneeuw in de boom? Krijgen we eindelijk sneeuw mee, willen ze hem niet en gaan ze de Veluwe afgraven.
Ik durf bovendien te wedden dat gemeente 020 echt geen annuleringsverzekering heeft afgesloten, dus wordt de boom dubbel betaald.

reddingo | 09-12-08 | 12:03

@ SwaY | 09-12-08 | 11:59
"Als mens" ook, hahaha! Verschrikking dat je er bent. Gaan we dan niet gesellie saampjes Kerst vieren en bomen aftuigen enzo... overigens wel pas als je klaar bent met je werk in mijn - gesponsorde - stal.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 12:02

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:57
das dan weer een beetje jammer ik begon je net te respecteren als mens.. Nu moet je helaas weer in de Honden cat.

SwaY | 09-12-08 | 11:59

-weggejorist-

snaphetniet | 09-12-08 | 11:59

@beblessed | 09-12-08 | 11:47
Muah. Ik denk dat het tweeledig is. Mijn punt had betrekking op de vorming van de rooms katholieke kerk als machtsbasis en als opium voor het volk. Dit historisch aspect van het ontstaan valt wat mij betreft niet te ontkennen. De boodschap van Christus is verder ook niets mis mee denk ik. Prefereert altijd nog boven die van Mohammed. Het is het georganiseerde, op het publieke domein toegepaste, aspect van geloof wat met mijn levensovertuiging botst. Discussie van gisteren over de roze kerstmarkt was ook wel leuk want ik als Germaanse heiden heb net zoveel recht om het kerstfeest te claimen denk ik.
*druïde pakt aantrekt en bomen versieren gaat*

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:58

Hoe word je Hoofd Inkoop Kerstboom bij de gemeente Amsterdam:

•Je volgt de kleuterschool
•Je volgt de lagere school
•Je volgt het VMBO (samen met allerlei andere randgroepjongeren)
•Gelukkig: je mag gaan werken. Je solliciteert bij de plantsoenendienst van de gemeente Amsterdam.
•Na een hoop hielen gelikt te hebben en je tot je elleboog in de hol van je meerdere gedouwd te hebben, ben je aanvoerder van het elftal van de plantsoenkneuzen.
•Nieuwjaarsborrel: je geeft de burgemeester verbaal een beurt.
•Opeens ben je Hoofd Inkoop Kerstboom. Je weet het hele jaar eigenlijk niet wat je moet doen, dus ga je lekker Patiencen op je computer.
•In juni vergader je een keer en beslis je zelf dat je ergens in Germanië een kerstboom moet gaan uitzoeken.

Pffoeh, wat een leven. Ik ben jaloers......

Cursorbewoner | 09-12-08 | 11:58

Ieder jaar weer dar gezeik met en over die kudt-kerstbomen..
Komen er eigenlijk spaarlampjes in die klotebomen?

vangodlos | 09-12-08 | 11:57

@ SwaY | 09-12-08 | 11:51
Omdat ik nog een ezelin zoek voor mijn Kerst-stal. Daar kan ik die vent van je niet bij gebruiken.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:57

Porrello | 09-12-08 | 11:53
Nee hoor, ik gooi ze net lang genoeg overboord om jou dat cadeau aan te bieden. Dan haal ik ze snel weer binnen. Ben er meestal nogal gesteld op namelijk, mijn principes.

Daarnaast zou ik als ik een kerstboom zou optuigen er iets anders van maken. Roze ofzo, vind ik wel een mooie kleur namelijk. Blijf toch een meisje he ;)

beblessed | 09-12-08 | 11:56

Heb net de beeldjes voor in de kribbe uitgepakt maar ik denk dat ik die drie mocro's dit jaar maar in de doos laat.

dickel | 09-12-08 | 11:55

van dal | 09-12-08 | 11:54
Iets met sneeuw? ziet alleen maar wit..

SwaY | 09-12-08 | 11:55

beblessed | 09-12-08 | 11:40
Je zult je misschien verbazen dat ik er precies zo over denk. Toch vind ik het raar dat je iedereen heiden noemt die dan wél een kerstboom heeft. Ik zie ook totaal geen link. Nu wil ik het niet té persoonlijk maken, maar van mij hoef je dit alles niet te brengen hier of dat je de perfecte gristen zou zijn. Die heb je toch niet(meer), want dat is wat we vieren, dat die er juist wél was. Dus doe je ding, maar vertel andere niet dat ze slechter zouden zijn dan jij als ze een kerstboompje in huis nemen. Ik citeer: ''de heidenen mogen''

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:55

@ beblessed | 09-12-08 | 11:50
Don't bother. Geef die knaken maar liever aan die kerk van je.
Heb je daar ook wat fatsoenlijks te drinken? Overigens bezoek ik uit principe geen kerk met Kerst... kom er het hele jaar niet, althans niet voor diensten, dus dán ook niet.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:54

Ach Porello wordt betaald om de discussie op gang te houden.. begrijp dat dan..

Claude Jacque | 09-12-08 | 11:54

Porrello | 09-12-08 | 11:49
Kerst is inmiddels meer een volks- dan een christenfeest, maar daar is niets mis mee. Christenpropaganda wordt aangehaald wanneer één of andere gereformeerde minister weer eens een betuttelende maatregel aankondigt die niet echt toevallig geheel in lijn is met de gristelijke leer.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:53

@beblessed 11:50
Jij gaat nu ook al een boom optuigen met blauwe LED's en een witte vlag als piek?

Porrello | 09-12-08 | 11:53

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:49
Hoezo>?

SwaY | 09-12-08 | 11:51

Porrello | 09-12-08 | 11:41
Wat minder defensief kan wel hoor. Als je nou even alle comments leest dan is die reactie helemaal niet nodig. Eenmalig bied ik trouwens een kerstcadeau aan(ja ik gooi mijn principes even overboord): een cursus humor en relativeren...

beblessed | 09-12-08 | 11:50

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:48
is flabbergasted.. DamZ gemiste kans

SwaY | 09-12-08 | 11:50

Marktverkenning- Programma van Eisen- EU Aanbestedingsprocedure- Nota Van Inlichtingen- Beoordelingsvergadering- Contractering - Implementatie (Plaatsing van van de Kerstboom.)
.
Zo te lezen zullen de kosten het drempelbedrag wel overstijgen. Volgend jaar een Europese aanbestedingsprocedure dus!!!

FreshClash | 09-12-08 | 11:50

Porrello | 09-12-08 | 11:41
Ben je katholiek? Niet dat ik dit nu spannend vindt of zo maar ik kan me zo voorstellen dat je eens in je leven jezelf de vraag stelt hoe het komt dat ze daar in het Vaticaan baden in de luxe. Met alle rijkdommen die verzameld zijn over de afgelopen honderden jaren hadden ze Afrika wel 1000 keer kunnen opkopen.

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:50

@ SwaY | 09-12-08 | 11:46
Deaus! Kom je nu mee, ben net klaar...
Ben je nou al 's van je vent af?

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:49

@Bier-sexueel 11:21
Ik ben blij dat je het cynisme in mijn comment erkent. Dat is toch hoe het meerendeel van de reaguurders hier tegen kerst aan kijkt? Iets christelijks. Maar het is toch wel gezellig dus maar doen dan? Hele rare principes als je eerst tegen alles aan schopt wat met geloof te maken heeft.

Porrello | 09-12-08 | 11:49

Je betaalt nog steeds vele male minder dan de 10% die ik per maand af sta aan de kerk. Klagen over de subsidies die een keer de helft van de bevolking in Nederland aangaan in plaats van de 52000 ogen van niet Nederlanders die om subsidie smeken, maar ondertussen wel de wannabe christen uithangen met je heidense boom?

Porrello | 09-12-08 | 11:41

*Had beter niets kunnen zeggen*

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:48

@ Porrello | 09-12-08 | 11:41
Ik word echt moe van jou. Ga nou eerst 's mijn concrete vragen van gisteren beantwoorden, dan kijken we verder. Mijn voorlopige conclusie is dat jij bijzonder intolerant bent en heel eng reageert op mensen die het niet met je eensch zijn. Dat vind ik apart. Ik gun jou van harte je kerk, daar betaal ik liever aan mee dan aan een ontsierende moskee, gun mij lekker mijn über-heidense kudt-Kerstboom met CO2-verantwoorde LED's. En na Kerst gaat de fik er in omdat ik mijn van accijns doordrenkte Gauloise tussen de takken piek.
Wat jij aan je kerk betaalt interesseert me hoegenaamd niet, het interesseert jou toch ook niet wat ik aan mijn business-club aan contributie betaal?
Fijne dag verder.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:48

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:36
Ze hebben inderdaad heidense en christelijke feesten gecombineerd met als gevolg dat het één feest is geworden. Alleen je verdere redenatie klopt niet. ze deden dit niet om de 'leugen' (of Waarheid) van het christelijk geloof in stand te houden. Of begrijp ik je redenering nu verkeerd? U zegt het maar hoor...

beblessed | 09-12-08 | 11:47

superjan | 09-12-08 | 11:44 robert ten brink, maar dan andersom.

van dal | 09-12-08 | 11:46

Porrello | 09-12-08 | 11:41
*zucht* volstaat lijkt mij

SwaY | 09-12-08 | 11:46

iemand al gezegd dat een kerstboom eigenlijk een heidens gebruik is?

van dal | 09-12-08 | 11:45

@dikkebla! Sterker nog.. sinds 2006..

Claude Jacque | 09-12-08 | 11:44

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:39
Inderdaad!

SwaY | 09-12-08 | 11:44

Napeauleon | 09-12-08 | 11:35
Zie mijn reactie van 11:40

beblessed | 09-12-08 | 11:43

Lol@mail cheauvinist pic

Claude Jacque | 09-12-08 | 11:42

Check ook de foto's www.vanduijnkerstbomen.nl/webstart/ima...

Die kerstbomen liggen al zeker vanaf 15 november op het terrein bij de firma van Duijn. Tot zover je verse boom!

dikkebla! | 09-12-08 | 11:41

@ Multiflauwekulti 11:20
Je betaalt nog steeds vele male minder dan de 10% die ik per maand af sta aan de kerk. Klagen over de subsidies die een keer de helft van de bevolking in Nederland aangaan in plaats van de 52000 ogen van niet Nederlanders die om subsidie smeken, maar ondertussen wel de wannabe christen uithangen met je heidense boom?

Porrello | 09-12-08 | 11:41

Is de aankoop van de kerstballen wel Europees aanbesteed?

Air van Boven Dorens | 09-12-08 | 11:41

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:34
Poeh zeg, op de teentjes getrapt omdat iemand een afwijkende mening heeft?

Overigens eet ik ook geen kalkoen en geef ik geen cadeaus. Daar is Sinterklaas namelijk voor (die cadeaus). Ik vier kerst op mijn manier en bij mij gaat hem om de geboorte van een kind (ja dat was ook iets vaags wat met kerst te maken had). En voor mij past daar geen kerstboom, kalkoen en cadeaus bij.

Maar zoals ik al ergens anders zei: de heidenen mogen hun heidense kerstbomen houden hoor, doe ik niet moeilijk over ;)

beblessed | 09-12-08 | 11:40

beblessed | 09-12-08 | 11:35
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat Porello stil is, wel prettig zelfs. En ik ga ervan uit dat die mening door een groot aantal reaguurders gedeeld wordt.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:39

Mag ik mij even voorstellen. De naam is M.C. Pic, voorzitter van de adviesraad van de Kerstbomencommissie Amsterdam Centrum.

Ik deel u mede dat vanaf dit jaar de Kerstbomencommissie Amsterdam Centrum een nieuw bestuur heeft.

Het bestuur heeft ondermeer tot taak om een nieuwe stuurgroep in het leven te richten die zich buigt over de neutraliteit van de kerstboomversieringen.

Zo heeft de stuurgroep van de minderheden kerst-raad vernomen dat een ferme piek door links feministische vrouwen als te mannelijk kan worden ervaren.

Van de islamitische commisie is het advies gekomen om roze kerstballen te vermijden, dit zou te zeer de nadruk op homosexualiteit leggen, bovendien zouden de vrouwen hier onkiese gedachten van kunnen krijgen. Sterren zouden de kerstboom bovendien een te christelijk karakter geven.

Van de Afrikaanse feestdagenbelangenvereniging is de vraag gekomen om geen sneeuw te gebruiken. Dit zou te veel de nadruk leggen op de overheersing van caucasische medemensen.

Tot slot is er een petitie ingestuurd. Zesduizend A4-tjes van de Bomen Aktie Groep met het verzoek om niet mee te werken aan de kapitalistische versie van een oud Heidens feest waarin de natuur werd geëerd in plaats van dood op een plein tentoongesteld. Men dreigt met terreuraanslagen als wij een echte boom plaatsen.

Ik zie zojuist een ingekomen mededeling dat de CO2 Neutraal Partij in de gemeenteraad heeft verzocht om geen Chinese plastic boom te gebruiken. Alleen al van het transport zou de Noordpool smelten, en een witte kerst kunnen we dan voorgoed wel vergeten.

Ik stel voor om een werkgroep in het leven te roepen, waarin gedelegeerden van alle belanghebbende partijen deel nemen, om zo tot een compromis kerstboom te komen. Laten wij allen de verantwoordelijkheid op ons nemen om kerst in gezamenlijkheid gemoedelijk te kunnen vieren.

mail cheauvinist pic | 09-12-08 | 11:39

Lekker belangrijk.
Waarom niet gelijk dat hele tyfus-bos gerooid om de wanden van de N-Z lijn te stutten?

R.B.Scott | 09-12-08 | 11:38

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:36 het hoofdkwartier zit niet voor niks nog steeds in rome..

van dal | 09-12-08 | 11:38

Ze hebben in 020 in ieder geval genoeg "ballen" om in die boom te hangen!!

kudde koeien | 09-12-08 | 11:37

edj44 | 09-12-08 | 11:35
Kom nou, Erik van Muiswinkel moest ook al zo nodig een ander kleurtje tijdens de Sinterklaasperiode, het moet een keer ophouden hoor.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:36

in het sauerland is de dooi ingetreden, dus die duitse boom kan er best komen..

wacht eens even.. duitse boom? cohen, kom er maar in!

van dal | 09-12-08 | 11:36

@beblessed | 09-12-08 | 11:27
De Romeinen waren zo dom nog niet. Slim genoeg om de heidense gebruiken en data te jatten, langzaam te fuseren met het Christendom om daarna alles wat anders denkt de kop in te slaan. Goed staaltje van leugens en machtspolitiek in een religieus jasje. Zo goed dat de samenzwering toch een dikke 2000 jaar stand weet te houden. Knap hoor, ik zou het ze niet na kunnen doen.

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:36

Wat zielig voor de moslims in 020 dat die geconfronteerd moeten worden met gebruiken van de kaffers...

Dr. Pown3rt | 09-12-08 | 11:36

Hé!
beblessed | 09-12-08 | 11:30

Mensen kopen niet 'een boom'
Men koopt de voorstelling en het gevoel dat we aan de boom plakten. Heidens of niet. Je koopt een wenselijk sfeertje en je moet niet zo zeiken.

Napeauleon | 09-12-08 | 11:35

goh Parool gelezen van afgelopen week Hoxha?

patjem2 | 09-12-08 | 11:35

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:31
Ik denk het :s hij/zij blijft nu trouwens wel verdacht stil :o

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:31
Dank u, dank u. Fijn deze goede verstandhouding! Ik wens u ook een alleraardigste kerst toe. En voelt u zich vooral welkom in één van die door u betaalde gerestaureerde kerken.

beblessed | 09-12-08 | 11:35

het valt mij nog mee dat de kerstboom gewoon groen mag zijn, dat is zo traditioneel, waarom niet eens een ander kleurtje net als met de pieten van sinterklaas???

edj44 | 09-12-08 | 11:35

Je zult maar net terug zijn ( uitkering ) van het lopen van de Hadj in dit kutland word je weer geconfronteerd met zo'n klote boom midden op je plein.

dickel | 09-12-08 | 11:34

Kerstbeaumen zijn voor heidensch schorriemorrie dat tegen zichzelf beschermd dient te worden door den gristelijke herders. Kom er maar in, Ab Klink.

Hertogin v. Pauperen | 09-12-08 | 11:34

Gewoon een plastiek boom in huize De Sjaaq, een krijgertje en doet het al jaren, geen naalden, geen stank, en na de kerst hup op zolder.

De Sjaaq | 09-12-08 | 11:34

beblessed | 09-12-08 | 11:30
Of je het nu leuk vind staan of niet, het is gewoon deel geworden van het concept ''kerst''. Net als een kalkoen, of cadeautjes die er ook niets mee te maken hebben. Hoe dan ook, het is een gezellige tijd. Dus om er nou een probleem van te maken..

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:34

Ze moeten toch ergens dat parkeergeld aan besteden.

van Oosten | 09-12-08 | 11:33

waarom niet een vrolijk versierde kahba?

superjan | 09-12-08 | 11:32

"solliciteert naar functies als Chef Ambtenaar Schaatsbaantje (incl. ticket Dubai)- Chef Ambtenaar Winkelstraatverlichting (London) - Chef Ambtenaar Nutteloze Reisjes Detectie (al die reisjes overdoen en het nut assessen)...."


Napeauleon | 09-12-08 | 11:32

beblessed | 09-12-08 | 11:26
Fan van WouterT Bos waarschijnlijk, die veranderen nogal gemakkelijk van standpunt.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:31

@ beblessed | 09-12-08 | 11:24
Goed zo... gristelijke vriend. Dank voor uw wijze woorden en geen dank. Opdat u maar moge genieten van het aanstaand Kerstfeest en dat u nog maar vaak en goed naar uw moeder moge luisteren. Dat is een wijs mensch... dat zie ik alweer.

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:31

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:28
Ik vind het persoonlijk dus niet leuk staan. Al is inderdaad niemand het met mee eens. Maar ben graag tegendraads. Ik vind kerstbomen gewoon lomp. We zien elke dag honderden bomen en dan doen we er toch ook niet zo speciaal over. Maar nu met kerst, ja dan is die denneboom ineens bijzonder :s Vind het gewoon dom.

beblessed | 09-12-08 | 11:30

Gaap, wij eten konijn.

Dosina | 09-12-08 | 11:29

@ beblessed
Heidens of niet, het staat wel leuk? dus what's the big deal.

Kop Koffie | 09-12-08 | 11:28

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:26
Inderdaad, welke idioot organiseert nou een volkstelling in de winter? Niemand, precies. Waarschijnlijk is Jezus dus gewoon geboren in de zomer ofzo.

beblessed | 09-12-08 | 11:27

@Porrello
Kerstboom. Christelijk? LOL! Heidens zul je bedoelen. Net als de datum trouwens :)

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:26

@ Tremor
oke, blackpanthers nu ook hier in nederland kiezers aan het intimideren..?

Uw opinie | 09-12-08 | 11:26

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:21
Inderdaad, misschien is hij overgelopen na een etmaal GS?

beblessed | 09-12-08 | 11:26

Vaarwel Tremor. Je hebt een punt maar big Joris is watching you! Overigens is dit een A'dams verhaal en er is geen enkele reden om te denken dat andere gemeenten het anders doen. Begin nu die maar doorstijgende gemeentelijke heffingen en belastingen te begrijpen.

T@ Riest | 09-12-08 | 11:25

Nou, inderdaad echt bizar dat Amsterdam de kerstboom bestelt bij een kerstbomenhandel. Wie verzint zoiets??

John McClane | 09-12-08 | 11:24

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:20
Ben er inderdaad weer. Maarre mijn kerk restaureren we zelf hoor :) Maar vind het wel lief dat jullie allemaal meebetalen aan al die andere kerkrestauraties.
Mijn moeders is het trouwens helemaal met je eens. Die wil ook altijd graag een grote kerstboom en al die shit. Ik vind het gewoon geldverspilling en voor mij heeft het niets met kerst te maken. Maar goed de heidenen mogen hun heidense kerstboom dan hebben hoor ;) Ik loop er wel met een bochtje om heen...

beblessed | 09-12-08 | 11:24

Is die stad niet failliet?

liggend_streepje | 09-12-08 | 11:23

Porrello | 09-12-08 | 11:19
Zegt de grootste gristenpropagandist van het afgelopen etmaal.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:21

Is er al een hoofd-kerststal?? Anders wil ik me nu aanmelden. Ik heb jaren een hamster gehad dus ervaring genoeg met stro en (opgezette) dieren.

hou-ut | 09-12-08 | 11:21

Hadden ze niet ergens vorige eeuw iets ontwikkeld dat op kerstboom leek maar waarvoor geen bomen gekapt hoeven te worden en elk jaar opnieuw gebruikt kan worden?
Ach ja, da´s milleubewust, kost opslag en de ambtenaar mag geen vakantie houden op onze kosten... stom van me natuurlijk. zodra er voordeeltjes te behalen zijn doet geen ambtenaar meer aan milleu...

Dibbes | 09-12-08 | 11:21

Sta je daar als boom, beetje je best te doen om er wat van te maken en mooi en groot te worden, eindig je als trofee in "020-je kop niet boven het maaiveld uitsteken", hoofdstad van "0031-jouw soort boom vangt toch teveel wind". Wordt het tenslotte toch een genivelleerd grefo boompje, en is de fiere trotse Duitse boom nog een jaartje gegund. Is al met al toch een mooi kerstverhaal....

adminitor | 09-12-08 | 11:20

Is de kerstboominkoop wel Europees aanbesteed bij de weg?

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:20

Porrello | 09-12-08 | 11:19
Uh, juist niet hoor! Want kerstbomen zijn zo heidens als het maar kan...

beblessed | 09-12-08 | 11:20

@ beblessed | 09-12-08 | 11:15
Ben je er ook weer... wij heidenen restaureren toch ook mee aan jouw kerk? Mogen wij dan verdomme een geyle boom op een plein met lichtjes en engelehaar en een ezel en shit...

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:20

waarom een boom kappen als je een prachtige nepperdt kan halen bij allerlei doe-ut-zelluf-zaken? ook geen gedoe met al die naalden die je in augustus nog terug vindt...

radiomoskou | 09-12-08 | 11:19

Zou me niets verbazen als er daadwerkelijk een ambtenaar op zit die er reisjes/vergaderingen etc tegenaan gooit. Wat is er mis met telefoon pakken, hoi prijs boom 20 meter inclusief transport & plaatsing. 3 bedrijven bellen, meest gunstige aanbieder krijgt hem.

Bluto Blutarsky | 09-12-08 | 11:19

Geldverspilling in Haramsterdam is al jaren en jaren aan de orde. Hoef u niks te vertellen over Bijlmer, Metro, Stopera, Noord-Zuidlijn...

WillemWordtWakker | 09-12-08 | 11:19

Kerstboom? Dat is gewoon christelijke propaganda.

Porrello | 09-12-08 | 11:19

Terecht. Dat soort ingewikkelde kwesties kun je niet zorgvuldig genoeg aanpakken.
Een Kerstboom kan slechts na uitgebreide voorbereiding en consciëntieuze overwegingen worden uitgezocht en gekapt ten einde het Volk te kunnen vermaken.
Dat van die wandelschoenen... is dat bewezen?
*mompelt nog iets over groen is groen en naald is naald*

Multiflauwekulti | 09-12-08 | 11:16

Komt die beaum van de Veluwe? Dan wordt het een Grove Den.

darmflora | 09-12-08 | 11:16

Je moet natuurlijk ook eerst in het bos kijken of het wel een islamvriendelijke kerstboom is als je hem in 020 wilt plempen. Ik bedoel, voor je het weet zit er een haram-elfje tussen de naalden verscholen.

Bier-Sexueel | 09-12-08 | 11:16

Ik zeg de fik erin !!!

Tietus Tietenbek | 09-12-08 | 11:16

En dan is het nog de vraag hoe de boom de vandalen overleeft. Staat diezelfde kerstboomambtenaar er bij te posten?

uninvited guest | 09-12-08 | 11:16

Dit soort belangrijke, beleidsmatig strategische beslissingen moet dan ook goed bestudeerd worden.
Hoe komt het toch dat Amsterdan 2,5 keer meer ambtenaren heeft dan het landelijk gemiddelde?

spanarchist | 09-12-08 | 11:16

Captain Orange | 09-12-08 | 11:15
Ik was je net al voor :p

beblessed | 09-12-08 | 11:16

Blijf van onze bossen af!
Die hebben we nodig voor komende acties tegen het reactionaire gemeentehuis van Baarn.

Andreas Baader | 09-12-08 | 11:15

Kerstbomen zijn heidens! Christenfundi's kom er maar in!

Captain Orange | 09-12-08 | 11:15

Al dat gedoe voor een lompe kerstboom. Afschaffen dat heidense gedoe!

beblessed | 09-12-08 | 11:15

Waar komt dat verhaal van die ambtenaar vandaan dan? Ik zie het nergens staan...

Matthias Reim | 09-12-08 | 11:14

Hmm een kerstboom, Moeilijk moeilijk

Gras_Sprietje | 09-12-08 | 11:13

Lutsers! Wanneer zullen re rellen komen?

Colin O | 09-12-08 | 11:13

Ik blijf het zeggen...

@Redactie: genus is met een hoofdletter, soortnaam begint met een kleine letter.
Dus Picea abies en niet Picea Abies.

MiLKUNi | 09-12-08 | 11:13

Tremor | 09-12-08 | 11:10
Oooh you said the N-word!

mail cheauvinist pic | 09-12-08 | 11:13

*wordt een beetje bang van tremor*

verpauperaar | 09-12-08 | 11:13

moehaha.. ambtenaar kerstboom.. zou me niets verbazen als dat echt bestaat in 020.. stelletje lamzakken!

Claude Jacque | 09-12-08 | 11:12

Waar kun je solliciteren als Hoofd Inkoop Kerstbomen?

mail cheauvinist pic | 09-12-08 | 11:12

-weggejorist-

Tremor | 09-12-08 | 11:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl