Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Woord van de dag: uitgeprocedeerd

GP.jpgMisschien kunnen de juristen onder u het uitleggen want wij snappen het niet meer: uitgeprocedeerde asielzoekers mogen een procedure starten tegen uitsluiting van het generaal pardon. Volgens de Raad van State is uitsluiting namelijk een "rechtens relevante handeling waartegen op grond van de Vreemdelingenwet kan worden geprocedeerd". Huh?! Welk deel van het woord "uitgeprocedeerd" begrijpt de raad niet? Zelfs de Van Dale is er ondubbelzinnig duidelijk over: 'uit·ge·pro·ce·deerd bn klaar met procederen: ~e asielzoekers die de hele asielprocedure doorlopen hebben en afgewezen zijn'. En dat is dus afgewezen als in: niet welkom, pak uw biezen en hasta la vista. Door de uitspraak heeft staatssecretaris Albayrak een probleem, want nu begint het hele procedurecircus weer van voren af aan. En je kan natuurlijk op één hand uitrekenen dat het gaat eindigen met opnieuw 52.000 reebruine ogen die de staatssecretaris smekend aankijken en vragen of ze niet opnieuw een uitzondering wil maken. Mental note voor de PvdA: de volgende parlementsverkiezingen zijn in 2010.

Reaguursels

Inloggen

"Albayrak ga dead" is een, ongenuanceerde, ongemeende opmerking. Het was geen bedreiging... Ik verafschuw haar beleid en niet haar persoon. Laat dat duidelijk zijn.

Ikben1 | 07-12-08 | 13:11

Dagelijkse Dosis | 05-12-08 | 09:01
Niet zo somber, voor 537.000 per ''vluchteling'' krijg je ze misschien de kaartenbakken uit? Misschien, heel misschien.

Eén werkloze aan een vaste baan helpen kost 537.000 euro

Van onze verslaggeefster Yvonne Doorduyn
gepubliceerd op 20 november 2008

den haag - Banen voor langdurig werklozen worden duur betaald. Een succesvolle reïntegratie – de bemiddeling van een werkzoekende naar een betaalde baan – kost de gemeenschap netto ruim een half miljoen euro. De kans op werk stijgt door de reïntegratie-inspanningen met slechts 3 procentpunt.....

www.volkskrant.nl/binnenland/article10...

Ella | 05-12-08 | 11:00

Huh?
Er zijn toch ook Finnen en ijslanders met blauwe ogen?

pesego | 05-12-08 | 10:12

Nou nou, niet zo negatief... de hele asielzoekers-branche moet ook eten. Om te beginnen deze advocaten, die het zo goed menen met alle zielige vluchtelingen. Nee, op deze manier bewerkstelligen we in elk geval dat deze lucratieve bedrijfstak kan blijven bestaan. Bovendien heeft de PVDA ons gezworen dat het hier écht om 26000 onmisbare werkpaarden gaat, en werkpaarden hebben wij hard nodig door de vergrijzing. Alle procedures worden natuurlijk bekostigd evenals het gebruik van tolken en een handjevol welzijnswerkers. Tegen de tijd dat de procedures echt afgelopen zijn, zijn onze onmisbare werkpaarden zo verslaafd gemaakt aan uitkering, toeslag en soepsidi, dat ze met geen stok meer uit de kaartenbakken van de sociale diensten zijn te krijgen....

Dagelijkse Dosis | 05-12-08 | 09:01

Kom 2 jaar geleden in Nederland aan, na een tijdje in andere delen van de wereld te hebben gewoond. En krijg vervolgens te horen dat mijn vrouw niet mag blijven, bij voorbaat uitgeprocedeerd. Moeder van mijn 2 nederlandse kinderen en mijn vrouw, ik al 20 jaar netjes belasting betalen, minimaal 20 generaties van voorouders uit Nederland en nog ariescher dan Jort Kelder. Beide hoger afgeleid en vermogend. Zij is in indonesie geboren, sowhat zou je denken, maar nee.

Kwam er toen achter dat de RvS ondernemers uit het buitenland als riscogroep behandelde. Konden immers geen loonstrookjes of uitkeringsgegevens uit NL overleggen.

Kan nog altijd niet geloven dat een nederlandse autochtoon (of hoe ik ook mag heten) blijkbaar een groter economisch risico inneemt dan een fin in de ziektewet met huursubsidie, die vervolgens zijn 12 jarige nichtje laat overkomen om te trouwen.

Na 3 maanden moesten wij iig weer vertrekken;
En geheel volgens nederlandse traditie dachten we nog.... inshallah!

conslusie: RvS doet mooi werk, maar letten niet zo op de individuele gevallen.

Salmon Rosti | 05-12-08 | 02:31

Laat die Raad van State dan maar eens op het eigen budget de besparingen doorvoeren die deze profiterende geluks-zoekers de Nederlandse Belastingbetaler kosten!!!

250.000 per gezin dat toegelaten wordt, 500.000 per werkeloze aan werkelozen-integratie die daaruit voortkomt, de uitkeringen die al deze profiteurs ontvangen (natuurlijk nog dubbel omdat ze met liegen en bedriegen het maximale eruit persen), alle criminaliteit die daardoor extra in ons Ooit zo mooie Nederland geintroduceerd wordt, de centra van onze grote steden (vroeger onze trots en plekken waar we heen gingen om ons een uitje te gunnen. Tegenwoordig de plekken waar we ons niet meer thuisvoelen, waar voornamelijk lui rondlopen uit derde-wereldlanden en de sfeer van die landen daar ook uitstraken), de waarde-vermindering van het vastgoed in wijken waar deze lui de grens van 20% overschreiden.

En wij maar werken en belasting betalen.

Hoezo bemoeit De Raad van Sate zich überhaupt met dit soort zaken.........

Die moeten zich met DE RECHTEN VAN DE NEDERLANDERS bezighouden!

Niet met DE RECHTEN VAN PROVITERENDE, LUIE GELUKSZOEKERS!!

WIJ betalen be BELASTINGEN waardoor ZIJ hun goedbetaalde baantjes hebben om ervoor te zorgen dat ONZE rechten gewaarbord zijn!!!

st9v | 05-12-08 | 00:32

En ze hadden nog zoooooooooooooooo plechtig beloofd dat de vorige keer dat ze die 25.000 uitgeprocedeerden asiel verleenden de laatste keer was. Ja echt waar. Zou de Pvda liegen???
Dus jongens, begin maar alvast te sparen want de belastingen zullen wel weer omhooggaan om al die nieuwe kostgangers te kunnen betalen...

ExtremeExtremist | 04-12-08 | 23:29

niet zeiken. ze zijn er toch al en veulste lang. al die bloedjes van afghaantjes die hier in nederland zijn geboren kunnen geen schapen slachten, papaver oogsten, kunnen niet schieten en kunnen geen afghaans. grapje he nie huile. allemaal die er nu zijn een pasje geven dus en druk integreren.
daarna; owee wie geen pasje heeft wai niet biggraip jai wech.
goeie deal toch?
doet er nu niemand huilie, zijn we van het gezeik af en kunnen we lekker bot zijn in het vervolg want dat is sowieso al leuk en dan ook terecht en effectief.

mieske | 04-12-08 | 23:26

1. Politieke vluchteling: Toelaten, begeleiden (taal + opleiding).
2. Economische vluchtelingen: Alleen als het wat toevoegt mbt de vergrijzing.

En met die RvS komt het wel goed denk ik. ALbayrak heeft een grote discretionaire bevoegdheid, dus zolang ze geen kennelijk onbehoorlijke beslissing heeft genomen blijft ie gewoon staan. En ja, een systeem van gescheiden machten en checks-and-balances mag dan zelden efficient zijn, daar is het ook niet voor ontworpen. Wel tegen tyrannie.

wááát? | 04-12-08 | 23:09

Nederigland is al verkocht in de jaren `70 .En onze toekomstige koningin M
heeft goed vaderlandse geschiedenis gestudeerd , de Nederlander bestaat niet!
En de (Partij Voor De Allochtone) die ons land verkocht heeft , wrijft in hun handen bij de volgende verkiezingen . De opkomst word steeds groter met die nieuwe mensen voor een islamitische staat . En die gedragen word door de Nederlander die niet bestaat . Wand immers naar de werkende bevolking word niet geluisterd dat is stemvee . Als we stemmen doen zij wat wij niet willen.
Maar als je niet stemt heb je toch niets te zeggen ! En als je wel stemt ook niet ,
Wand de heren in Den Haag doen toch wat zij vinden . We worden geregeerd door Turkije en Marokko . Ga zo door maak het land maar helemaal kapot .

wocky | 04-12-08 | 21:49

Tja wat wil je als je een Turk op vreemdelingenzaken zet. Das hetzelfde als een zakkenroller als portier, een verslaafde in een apotheek, een pyromaan bij de brandweer, een pedo op een kinderdagverblijf.
De PvdA helpt Nederland naar de klote !

RugOp81 | 04-12-08 | 21:19

Jij stemmen Wouter Bos jij krijgen verblijfsvergunning
en een uitkering
en een huis
en een lcd tv
en je familie mag komen om hier naar te kijken
Weet je wat we openen nog even een spaarrekening voor je bij de fortis.
Deze centjus wel snel uitgeven is goed voor economie
Met dank aan al die mensen die s'morgens in de file staan

Rest In Privacy | 04-12-08 | 20:52

"De volgende parlementsverkiezingen zijn in 2010."
Hè, toe nou, mag het niet wat eerder?

MAD1950 | 04-12-08 | 20:30

@ FlashGonzo

* Ignore lijst open * Voegt FlashGonzo toe vanwege retard opmerkingen * Ignore lijst sluiten *

Mafkees uit Assen | 04-12-08 | 20:27

Maar we willen het wel zonder u allen gaan proberen, bedoel ik dus.
Begin ik ook al krom te schrijven.

ADHDtje | 04-12-08 | 20:20

Lieve mensen uit landen waar het warmer is dan hier.
We houden van u, we kunnen bijna niet zonder u, jullie zijn een gigantische aanwinst voor ons kleurloos land, we genieten elke dag weer van de warme bevlogen verhalen waarmee jullie onze cultuur verstevigen.
Kort geschreven, zonder u hebben wij geen bestaansrecht.
Maar we willen het wel gaan zonder u allen gaan proberen.

ADHDtje | 04-12-08 | 20:16

Hier kan ik, met mijn linkse inborst, ook niet meer bij....

links tuig | 04-12-08 | 20:03

Laat ik eerst even voorop stellen dat de gevolgen van deze uitspraak natuurlijk waanzin zijn. Maar het is wel een logisch gevolg van het generaal pardon. Het woord 'uitgeprocedeerd' (dat de Raad van State overigens niet in de mond neemt) slaat op het definitief niet verkrijgen van een verblijfsvergunning. Maar dan komt er 'ineens' een generaal pardon. En wanneer je in die procedure nul op rekest krijgt, dan is dat weer een ander (nieuw) juridisch relevant feit, waartegen beroep openstaat.
Kortom twee dingen: aanvraag tot verblijfsvergunning (met beroepsmogelijkheden) en aanvraag om in aanmerking te komen voor het generaal pardon (met ook weer beroepsmogelijkheden).
Men heeft zich deze consequentie klaarblijkelijk niet gerealiseerd toen er zo nodig een generaal pardon moest komen. Ik heb er in ieder geval toen niets over gehoord of gelezen.
Ik hoop dat GS het nu ook snapt, want jullie vroegen toch om uitleg?
En voor de goede orde: ik heb totaal niets met vreemdelingenrecht of asielzoekers van doen (en ook niet met de Raad van State).

Kloppstökl Sr. | 04-12-08 | 20:00

Dus binnenkort weer op alle linkse subsidievretende omroepen duizenden boehoe roepende nimmer uitgeprocedeerde asielzoekers?

- teruggejorist - | 04-12-08 | 19:44

Zijn ze nu echt de tolerantie-grenzen van de Nederlander aan het aftasten, of is dit een grap?

Peter_S | 04-12-08 | 19:35

Als je foutief citeert, krijg je inderdaad een foutief beeld. Het draait om het kunnen indienen van een bezwaar tegen het niet doen van een aanbod voor een pardon-regeling. En een pardon-regeling in uitvoering impliceert dat in beginsel niemand is uitgeprocedeerd. Zoiets als in "een generaal pardon voor iedereen die op 25 september 20 km te hard reed". Dan zou je ook een pardon moeten kunnen krijgen als je al bent uitgeprocedeerd. En dus bezwaar moeten kunnen maken als je geen pardon krijgt aangeboden.

-edit | 04-12-08 | 19:27

Oh vreemdeling kom er maar bij! De Raad van State is uw aller vrind.

Aussie | 04-12-08 | 19:17

Weet je wat ik mij afvraag? Hoelang kan dit schijnheilige linkse establishment hiermee door blijven gaan voordat we hier echt met een sociaaleconomisch ramp zitten. Ze praten er altijd over dat, door de vergrijzing, in de toekomst de AOW voor de oude mensen niet meer te betalen is terwijl er berekeningen zijn dat in 2021 iedere loonbelastingeuro naar een of andere uitkering van een of andere allochtoon gaat met dank aan de PVDA, groenlinks en andere "weldoeners". Bedankt alvast.

Papageno | 04-12-08 | 19:17

Het zijn wel altijd mongolen die naar de dikke van dale grijpen.

Hondenmoller | 04-12-08 | 19:14

@Ikben1 | 04-12-08 | 19:08
Daar kan ik ook niet bij. Waarom komen ze hier naartoe om vervolgens heel trots op "hun" land te zijn? Als het zo geweldig is, moet je lekker daar gaan wonen. Ik vind het overigens nog idioter van die jochies die hier geboren zijn.

Framoes | 04-12-08 | 19:12

Ach, verherverbouwen staat er vast ook niet in.

zak_arme_turf | 04-12-08 | 19:12

@Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:04
De lijn is erg vaag, dat moet ik toegeven. Maar als je echt nergens veilig bent en een land biedt jou onderdak aan, dan maak je wat van je leven en ga je niet lopen parasiteren.
Ik ken een Iranees die via Italie en Frankrijk uiteindelijk hier terecht is gekomen (zijn vader was tegen de dictatuur). Hij is cum laude afgestudeerd en werkt nu al jaren in de IT sector (waar hij €55.000+ per jaar verdient).

Als ik met hem over asielbeleid praat is hij een stuk strikter dan ik wat toelaten betreft, hij vind dat ongemotiveerde mensen (om wat voor reden dan ook) gelijk retour mogen.

Framoes | 04-12-08 | 19:10

@Flash Gonzo

Obama is een vertegenwoordiger van de zwarte beweging, de zwarte kerken jaren dertig, opstand jaren zestig, Martin Luther King, Malcolm X. Allemaal amerikaanse geschiedenis hoor, ff vergeten? Maargoed. Stem op Albayrak. Dan zul je zien dat je straks tussen turken en marrokanen je boodschappen doet. Zij hebben toch ook een land om te wonen. Nou blijf daar gewoon. Dan kunnen wij rustig onze economie weer oppakken, want daar gaat het niet zo goed mee. En ik heb niks tegen Turken of marrokanen, ik zie alleen niet in waarom ze hier moeten wonen.
heb je nog een punt of zullen we maar afkappen... Lul!

Ikben1 | 04-12-08 | 19:08

@Ella | 04-12-08 | 18:50

"Dit blijkt uit een onderzoek van Trots op Nederland. "

Kun jij mij dit nederland aanwijzen als ik er om vroeg?

Flash Gonzo | 04-12-08 | 19:00

www.trotsopnederland.com/index.php?pag...
Nieuws
Generaal pardon kost minimaal €6 miljard

De totale kosten van het generaal pardon dat het CDA in 2007 mogelijk maakte, zullen meer dan €6 miljard bedragen.
Dat is meer dan twaalf keer zoveel als de €458 miljoen die het kabinet Balkenende IV begroot heeft. Dit blijkt uit een onderzoek van Trots op Nederland. Toekomstige generaties zullen hierdoor worden opgezadeld met een tekort van minstens €5.5 miljard.
Verdonk zal het onderzoek tijdens de algemene beschouwingen aan het kabinet overhandigen en opheldering vragen over deze kostenexplosie.
Lees zelf verder.

Ella | 04-12-08 | 18:50

@Ikben1 | 04-12-08 | 18:37

Punt 1 [:
Obama is door en door amerikaans. Inderdaad. Jij luidt dat af aan het feit dat hij een oma heeft die blank is. Knap hoor. Verder ben ik het met je eens. Amerikaans zijn is verder niet zo heel moeilijk. Vrijheid, maar niet te vrij. Dat is het motto.

Punt 2:
Wat is eigenlijk het punt met albayrak? Ze doet niet zo heel veel anders dan elke andere pvda'er zou doen. Dus wat? Je denkt dat ze voor haar land of ras bezig is? Zeg het dan gewoon!

Lul.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:45

Het Generaal pardon kost?
Raming
Volgens Kamp is de raming van een half miljard euro 'slechts het begin' van de kosten, die moeten worden gemaakt nu naar schatting 25.000 tot 30.000 asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen. " De kosten voor de samenleving zijn een veelvoud daarvan. Denk aan de bedragen die nodig zijn voor gezinshereniging, uitkeringen, woningen, onderwijs, medische zorg. Dat gaat nog jaren veel geld kosten", aldus de liberaal, die stelt niet slechts financiële bezwaren tegen het pardon te hebben. Kamp wijst erop dat de asielzoekers 'zijn geselecteerd op problemen', bijvoorbeeld omdat ze medische hulp nodig hebben en dat een deel moeilijk aan werk zal kunnen komen.

Ella | 04-12-08 | 18:44

@Flash Gonzo

Jij snapt niet dat Obama door en door amerikaans is.

Albayrak is pas op haar middelbare school naar Nederland gekomen. Niet omdat ze niet in turkije kon wonen hoor, maar omdat het hier beter is dan daar. Haar pappie werkte hier en heeft even zijn hele gezin over laten komen.

Ikben1 | 04-12-08 | 18:37


vlammetjuh
Je denkt dat wij dan naar een moslimland kunnen vluchten?
Sukkel.

bijtieakumaai | 04-12-08 | 18:35

En wat kan mij die vluchtelingen nou schelen... Die Albayrak zuigt gewoon kont met haar slappe optreden en getekende wenkbrauwen. Dat is waar dit topic over gaat! Stem op haar als schlechtste politicus van het jaar!

Doc Damage | 04-12-08 | 18:35

@-=PyP=- | 04-12-08 | 18:30

Pijp me, alsjeblieft, ik val op academische types...

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:32

vlammetjuh | 04-12-08 | 18:30
ik ook...

Doc Damage | 04-12-08 | 18:31

Ach, die mensen hebben allemaal een universitaire opleiding en spreken goed Nederlands, dus laten we ze hartelijk welkom heten.

-=PyP=- | 04-12-08 | 18:30

Ik hoop dat jullie nooit eens een keer hoeven te vluchten...

vlammetjuh | 04-12-08 | 18:30

Laten we beginnen om die buiten de samenleving staande rechters die werkelijk keer op keer onbegrijpelijke uitspraken blijven doen over de grens te parkeren. Heropvoeden is voor deze lieden niet zinvol. Ze hullen zich in een nevel van volhardende pseudointelligentie om hun daden te rechtvaardigen.... kromvaardigen natuurlijk.
Daarna kan gewoon de wet worden gehandhaaft, niets meer en niets minder, dan is het helder als glas zonder er een speld tussen te murwen, "er uit"!

hoocheecoochee | 04-12-08 | 18:30

@Doc Damage | 04-12-08 | 18:26

OK

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:26

@Mafkees uit Assen | 04-12-08 | 18:21

Ahaahhaaa, dat een lul als jij bestaat!

Weet jij wat native betekent?

Lulkeutel.

Ongelooflijk.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:24

@stonedt | 04-12-08 | 18:20

Haha.
Gelukkig heb ik hier het recht om dat grappig te vinden.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:22

@ Flash Gonzo

Keutel, daarmee probeert ie aan te geven dat Obama wel degelijk native roots heeft. Pff

Mafkees uit Assen | 04-12-08 | 18:21

@Ella | 04-12-08 | 18:16

1 van die vluchtelingen ken ik. In zijn land was hij arts. Hier is hij transporteur...
Geef eens een mening.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:20

Stem VVD!! De lullo's lossen t wel op..

Mafkees uit Assen | 04-12-08 | 18:17

In Nederland wonen 30 duizend hoogopgeleide vluchtelingen.
Van hen is 29% werkloos.

'Vluchtelingen die ver onder hun niveau werken, vallen bijna altijd terug in een uitkering', zegt een woordvoerder van de UAF.
(De UAF, een stichting voor vluchteling-studenten)

Ella | 04-12-08 | 18:16

Dit kan alleen in Nederland. Het land waar "the sky the limit is", tenminste voor asielzoekers.
Ik wist het al langer, dit bevestigd het alweer, Nederland is naar de Klotuuuhhh!!!
Wilders mag straks van mij een poging doen alles enigszins recht te trekken.

**Nimrod** | 04-12-08 | 18:12

@Framoes | 04-12-08 | 18:01

Begrijp me niet verkeerd. Ik geef niks om goudzoekers.
Ik geef om mensen die nergens anders hebben om te gaan,

Bepaal eens de lijn dan. Doe eens bepalen wie er in mag en wie niet.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 18:04

Geef toe het is hier ook geweldig.

stonedt | 04-12-08 | 18:04

@Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:59
We kunnen zelf al genoeg parasiterende tokkies aanmaken, dus hoeven we niet ook nog een berg M'tokkie's *klik klik geluid* en Al-Tokkie's binnen te halen.

Mensen die het nodig hebben, oke. Maar dat is waarschijnlijk 50%. De rest zijn goudzoekers.

Framoes | 04-12-08 | 18:01

Hmmmm,

Ik woon in een 50 -50 wijk. Dat betekent 40% tokkie, 40% achterlijk religieus, 10% hangjongere en 10% procent weldenkend mens. Het geeft me niks: 26000 asielzoekers terwijl er elk jaar 29.983 nederlandse debielen worden geboren. Ok, 20 procent daarvan is redelijk, maar dan nog...

Vang de mensen op die het nodig hebben.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:59

Misschien de betreffende pagina van het woordenboek opsturen naar de RvS. Wel even 'uitgeprocedeerd' markeren.
@Shalome | 04-12-08 | 17:23
Een kennis van mijn ouders geeft Nederlandse les aan asielzoekers, en ze kan niet meer bijhouden hoe vaak ze mensen al heeft horen zeggen: "Maar Nederland geeft je toch gewoon geld zonder dat je iets hoeft te doen?"
Ze geloven echt dat dat normaal is. Zo worden ze blijkbaar gelokt.

Framoes | 04-12-08 | 17:56

Bij het generaal pardon debat waarschuwde Rita voor de aanzuigende werking, sprak Geert over een tsunami en zei het volk: vol is vol. Maar Wouter wist het beter. Nederland moest zijn sociale gezicht laten zien en deze uitgeprocedeerde rechtzoekers een plek bieden waar ze zich thuis voelen.
Nu krijgen de meeste van die rechtzoekers een thuis gevoel als ze zand onder hun sandalen hebben. Dat kan nederland alleen nog op het strand langs de kust.
Dan kan het dus gebeuren dat de tsunami van Samsom op de tsunami van Geert botst.
Het kan verkeren, zei Brederode.

Mr. Bator | 04-12-08 | 17:51

Agent327 | 04-12-08 | 16:02

Het was een grappig bedoelde variant... Rijmt beter en was toepasselijker.

NoMinister | 04-12-08 | 17:41

@Ikben1
blanke moeder.
voorouders eerste president meegemaakt.

blanke moeder = (+ zwarte vader)
voorouders + who the fuck care wat zij hebben meegemaakt. Wat heb jij meegemaakt?
Lul!

Wat is je punt?

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:41

Kutland

GezondVerstand | 04-12-08 | 17:36

@Shalome | 04-12-08 | 17:23
Vroeger móchten de meeste asielzoekers na in asiel gezeten te hebben nieteens werken. Die kregen de uitkering aangeboden plus een bonus van 10.000 gulden om hun nieuwe huis in te richten. Waar zijn we nou helemaal mee bezig??

Moeder Gans | 04-12-08 | 17:33

@Flash Gonzo

Obama heeft een blanke moeder waarvan haar voorouders de eerste merikaanse president hebben meegemaakt. Dat kan je van Albayrak haar ouders niet zeggen.

Lul.

Ikben1 | 04-12-08 | 17:31

Achja nederland is het dichtst bevolkte land van de wereld, maar gooi dr nog maar meer uitkeringstrekkers bij!

Moeder Gans | 04-12-08 | 17:31

ahahaaaa @ Zuma | 04-12-08 | 16:57

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:26

ahahaaaa

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:26

Zuma | 04-12-08 | 16:57
blijft lastig woord hè?

hetluis | 04-12-08 | 17:24

Het zijn geen asielzoekers. Het zijn losers die alleen maar willen luieren van ons belastinggeld. Het verhaaltje over de hoeren en coffeeshops in Nederland heeft allang plaatsgemaakt voor "in Nederland krijg je geld al doe je niks".

Shalome | 04-12-08 | 17:23

tjeemig | 04-12-08 | 17:18

Nee, want Barack Hussein Obama klinkt wel erg native.
Lul.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:22

hoe verzinnen ze het ?? iig worden weer een hoop rechtsgestudeerden kunstmatig aan het werk gehouden .

sparrow | 04-12-08 | 17:21

Ah joh, dat is net als de belastingen die bij "erving vrij van rechten" belasting wil zien over de betaalde rechten aangezien dat als gift word gezien.

en teruggerot | 04-12-08 | 17:21

Kunnen ze die Albayrak niet het land uitzetten, ik vind het nog steeds raar dat buitenlanders het hier voor het zeggen hebben, zover ik weet komt dat nergens anders ter wereld voor.

tjeemig | 04-12-08 | 17:18

@bottehond | 04-12-08 | 17:05

Nu de grote vraag.
Joden: = Christenen, homo's, vrijdenkenkerTs of Islamietjes....

Flash Gonzo | 04-12-08 | 17:11

bottehond | 04-12-08 | 17:05

Maar dat betekent minder stemvee voor de PVDI.
Dat mag toch niet gebeuren?

Teun van het Tuinpad | 04-12-08 | 17:10

Porrello | 04-12-08 | 17:06

Leg hem dan uit dat de hele RvS een Pil van Drion zou moeten nemen als ze iets bij willen dragen aan het welzijn van dit geteisterde landje. Met zulke vrinden hebben we geen vijanden nodig.

bottehond | 04-12-08 | 17:09

uitgeprocedeerd..., uitgezonderd. NEE NIKS!! Er uitgedonderd. NU!

de censor | 04-12-08 | 17:07

Ik sms Daniel van de RvS even.

Porrello | 04-12-08 | 17:06

Grenzen sluiten voor ALLE islamieten.
Asiel uitsluitend openstellen voor door de islam verdreven Christenen, homo's en VrijdenkerTs.
De rest van de wereld zoekt het zelf onderling maar uit.

bottehond | 04-12-08 | 17:05

Mental note voor Stockton: de volgende parlementsverkiezingen zijn in 2011.

zakkenwasser | 04-12-08 | 17:03

Woorden en zinnen die ook niet worden begrepen :
Opgerot
Blijf van mijn spullen af
Val mijn vrouw niet lastig
Gooi mijn achterruit niet in

jankerd | 04-12-08 | 17:03

Wie zei hier dat het perpetuum mobile niet bestond. Raad van State bewijst van wel.

mark twain | 04-12-08 | 17:03

Verachte Raad van State, herinnert u zich deze nog? :

In 1949 overschrijdt de Nederlandse bevolking de 10 miljoen. In de troonrede van 1950 verklaart koningin Juliana dan ook dat 'Nederland vol, ten dele overvol is'.

de honden blaffen... | 04-12-08 | 16:58

Het is heel eenvoudig. Een asielzoeker is gewoon uitgeprocudeerd tot aan de hoogste instantie op basis van de geldende wetten waarover geproducudeerd was. Zover duidelijk: geen poot meer op te staan. Maar met de regeling Generaal pardon is er een nieuwe regeling aangenomen. Bij die regeling is besloten een bepaalde groep uit te sluiten. Dus als je als uitgeprocudeerde asilzoeker een aanvraag doet voor de pardonregeling krijgt die automatisch een besluit thuis gestuurd dat hij niet mee mag doen aan die regeling. Dat uitsluitingsbesluit of weigeringsbesluit of afwijzing van de aanvraag zo u wilt is dus weer een besluit in de zin van de Awb (algemene wet bestuursrecht) en daar kan dus weer tegen geproduceerd (bezwaar, beroep, hoger beroep) worden. Hartstikke logisch. Het enige wat de Raad van State heeft gedaan is het bestuursrecht (het fundament waarop je je als burger kunt beschermen tegen een onredelijke overheid) in stand te laten. Stel je eens voor dat de overheid zoiets met een normale burger uithaalt een of andere afwijzing op een aanvraag dan wil je toch daar tegen kunnen procederen? Het is de basis van onze rechtsstaat en de verhoudingen tussen normale mensen en de overheid.

Zuma | 04-12-08 | 16:57

*huivert en, emigratie overweegt*

BigFoot | 04-12-08 | 16:57

Wat voor mensen bevolken die raad van state eigenlijk en door wie worden ze betaald. Zomaar een paar vraagjes die in mij opkomen.

Krokoklaas | 04-12-08 | 16:56

Nee, ik snap het ook niet meer. Maar ik ben allang de draad kwijt in dit land. We worden bestuurd door incompetente idioten, aan die rotsvaste wetenschap klamp ik mij maar vast om niet volledig knettergek te worden.

Brouhaha | 04-12-08 | 16:56

Ik stel voor dat al die uitgeprocedeerde mannelijke gelukzoekers eens hun geluk moeten gaan zoeken in de flamoes van Albiorack.

Dan zal haar uitspraak * owh, zijn het er zo weinig, dan moet ik nog beter mijn best gaan doen* een hele andere dimensie.

Teun van het Tuinpad | 04-12-08 | 16:53

Oh nee wacht het gaat om 52000 ogen, ik heb niets gezegd.

Zwart gat | 04-12-08 | 16:51

26000 en nu mogelijk 52000, ik bespeur een lineaire tendens.

Zwart gat | 04-12-08 | 16:49

Generaal Pardon,

Is dat een andere naam voor de PvdA fractieleiding?

Illuminator | 04-12-08 | 16:47

@mick jagger | 04-12-08 | 16:41:
En de grap is; al die mensen gaan consumeren, vervuilen (ouwe auto's, verpakkingen, energie, etc.) en worden juist door met milieu heulende linkse partijen met open armen ontvangen. En maar zeiken over milieu.

Overbevolking van de wereld of van een land is milieuprobleem numero UNO. Maar dat mag je nie segguh!

Rest In Privacy | 04-12-08 | 16:46

Als in 2040 de inkomsten uit de Gasbel zijn opgedroogd zal de "verzorgingstaat nederland" alleen nog gefinancierd worden uit de "d 'himmi-belasting."
De Rechtbank die deze recente uitspraak gedaan heeft, wordt dan vervangen door een Sharia-Hof. Het begrip "kennis-economie" wordt uit de dikke van Dale geschrapt.
Daar staat wel weer tegenover dat de vraag naar "hijskranen" in die tijd voor een economische boom zal zorgen.

Mr. Bator | 04-12-08 | 16:46

Albayrak ga DEAD!!!!!!

Klaar,

vol=vol

Ikben1 | 04-12-08 | 16:46

Raad van State = Raad van Landverraders.

HeerBommel | 04-12-08 | 16:46

Het volgende generaal pardon komt er al weer aan.

kuifje. | 04-12-08 | 16:46

waar kwamen ook weer de kogels vandaan?
Was dat niet links?

Illuminator | 04-12-08 | 16:45

Linkse idioten zullen doorgaan totdat Nederland kapot is.
Waar ze daarna hun subsidies en uitkeringen vandaan moeten halen daar hebben ze duidelijk nog niet over nagedacht.
-
Nederland is nu echt een farce te worden !
Hoe komt het dat wij dit toelaten ?
Blijkbaar zijn wij zo decadent geworden dat we gezapig achterover leunen en ons land laten verkwanselen door parasitaire linkse landverraders die zelf niets bijdragen aan onze welvaart maar wel erg goed zijn deze welvaart weg te geven.

Moi2 | 04-12-08 | 16:44

'k heb getwijfeld over Belgie

Illuminator | 04-12-08 | 16:44

Baron de laclou | 04-12-08 | 16:35

Veel te koud daar in het noorden, beter dat we nu gewoon Portugal ofzo annexeren, en dit NL-landje aan de berberapen, rifmakaken en andersoortige kopvodden overlaten en ze lekker laten verzuipen in het kikkerlandje, ajuu paraplu, veel succes ermee stelletje ondankbare honden, en we bellen nog he.....

QB (ja die.....) | 04-12-08 | 16:43

Ach, de rechters hebben weer voor jaren werk, waren natuurlijk bang dat ze moesten verhuizen.

komt dat schot | 04-12-08 | 16:43

zij er in? -> ik er uit.. weg uit dit klote land..

huftur | 04-12-08 | 16:42

en zo gaan we naar de kloten.....

Illuminator | 04-12-08 | 16:42

En zo maakt men van Nederland één grote kansen zone. En wie mag het allemaal betalen? U! Nederland is knettergek geworden zeg ik je, Knettergek.

Pieter Bas | 04-12-08 | 16:42

52.000 reebruine ogen erbij, en nog 350.000 familieleden en aanverwant die al met de koffers klaar staan door een ander links wetje: de gezins en familiehereniging, die op hun beurt ook weer familie hebben en opa''s en oma' en kinderen, enzovoort....
En al die honderdduizenden hebben een huis nodig, dokter, ziekenhuis, school, eten, meubels, en het tekort aan arbeidskrachten daarvoor halen we weer uit Polen, Roemenie en Bulgarije, die dan ook weer hun familie halen, en ook weer huizen, dokters en alles nodig hebben die dan ook weer........ etc...........

mick jagger | 04-12-08 | 16:41

@ethan_joy 16:26

Khad mezelf heilig voorgenomen deze man even wat tijd te gunnen zijn visie op mn. immigratie en integratie in al haar nuances te ontvouwen maar de griezel maakt het me niet eenvoudig...

Meer van dezelfde PvdA-drek in een ander, meer maskulien flesje.

widtvoet ® | 04-12-08 | 16:40

Als we al die extra levenslange uitkeringen nu eens zouden inhouden van het salaris van de PVD Allochtonen bewindslieden, zou deze ellende snel over zijn.
Maar ja, een echte socialist is nu eenmaal 'sociaal' met andermans centen en niet met hun eigen centen.

kingie | 04-12-08 | 16:40

Zit ik er nou helemaal naast of betrof het generaal pardon de 26.000 juist NIET uitgeprocedeerde asylzoekers???? Volgens mij hadden die 26.000 juist het systeem van de IND laten vastlopen en duurde alles veel te lang omdat de IND en de rechtbanken het allemaal niet op tijd rond kregen. Als je dat jaren laat versloffen dan is dat vragen om moeilijkheden. Kortom: door de uitspraak van de RvS blijft die vastgelopen machinerie steken en krijgen we een herhaling van zetten.
Verder heb ik niks tegen reebruine ogen. Als ze maar allemaal op Schiphol richting incheckbalie kijken

LoopseTeef | 04-12-08 | 16:36

Zonder die 26.000 ruifvreters en hun familie hadden we hier een stuk minder last van de kredietcrisis gehad.
Ja, ik weet het, dit soort praat lijkt op taal uit de jaren 30 van de vorige eeuw, maar toch....

Hodja | 04-12-08 | 16:36

Hollanders naar Ijsland / Scandinavie / ijsland is toch al bankroet dus die kan wel wat geld gebruiken in combi met werk.
Voordeel is dat die stelletje geiten uit de Sahara niet zo makkelijk volgen.

Baron de laclou | 04-12-08 | 16:35

Zo komt er nooit licht aan het eind van onze asielzoekertjestunnels.

Wodann | 04-12-08 | 16:34

Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Ze zijn begiftigd met verstand, geweten en een Nederlands paspoort, en behoren zich jegens elkaar in een geest van broederschap te gedragen.
Laten we het dan gewoon officieël maken.

magirus | 04-12-08 | 16:32

Het is toch van de gekke dat er elk jaar een stad als Gouda aan kansloze immigranten binnenkomt. Nog 2 generaties en wij kaaskoppen zijn de minderheid in ons eigen land.

Remington.223 | 04-12-08 | 16:32

Tja, ik vind dat Naïef Albayrak sowieso de verkeerde persoon op de verkeerde plek is, maar dat terzijde. Ik ben al jaren voor het Australische beleid ten aanzien van gelukszoekers. Voor asielzoekers (aantoonbare politieke vluchtelingen; idee Sierra Leone, Darfur, christelijke Pakistanen) moet je gewoon duidelijke richtlijnen maken. Desnoods zo hard als: jij niet integreren, jij terug naar oorlogslandje. Dat klinkt onmenselijk, maar laten we niet vergeten dat angst ontzettend stimulerend kan werken... Dan zou je om nachtmerries en tirades van de uitvoerders van het beleid en GroenLinks-types te voorkomen een regeling ertegen aan kunnen gooien, dat bij aantoonbare participatie (zoiets als sinds binnenkomst actief cursus Nederlands volgen en geschiedenis van het land kent) meer tijd mag worden gegeven(eenmalige aanvraag). Want ik vind het niet erg als iemand niet vloeiend Nederlands spreekt, maar gewoon mee gaat drinken, geen moeite heeft met bestaande feestdagen en toetertje zat is op Koninginnedag. Maar uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.

Mangoost | 04-12-08 | 16:31

Misschien kan de linkse kerk eens gewezen worden op de milieuaspecten van de immigratie van 4 miljoen personen sinds 1950.
Misschien doet dat hen het licht zien.
Misschien gaan zij dan ook pleiten voor grootschalige remigratieprogramma's.

de honden blaffen... | 04-12-08 | 16:31

Oplossing is simpel:

Echte asielzoekers erin. Mensen die dus wel willen.
Overjarige marokkanen / moslims die niet willen assimileren eruit.

Varreke | 04-12-08 | 16:31

HOERA !!!, we zijn vanaf nu weer de allergoedste en meest debielste ter wereld.

stelletje bananenbuigers die RVS.

QB (ja die.....) | 04-12-08 | 16:31

Slap Nederlands gelul weer.

Bastardia | 04-12-08 | 16:31

@Lydus 16:13

Heerlijk praktisch idd. En mochten deze verzoeken grosso modo gewoon weer worden ingewilgd zijn we van die "uitgeprocedeerde beroepzoekers" voorlopig nog niet af. Gelukszoekers lijken in een asieldraaimolen terecht te komen hier in Nederland waarbinnen politieke en juridische middelpuntzoekende krachten ervoor zorgen dat ze eeuwig in de procedure kunnen blijven of iig. net zo lang tot er een verblijfsstatus wordt toegekend. Om gillend gek van te worden.

widtvoet ® | 04-12-08 | 16:29

Wat Hellsmurfje @ 16:26 zegt...

Porrello | 04-12-08 | 16:29

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:20
Daar zijn de mensen nog écht gelukkig....
Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:27

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:28

Ieck nie begrijp, ieck wachten op fliegticket en noe ieck mag blijf??

de ridder o h paard | 04-12-08 | 16:28

Daar zijn de mensen nog écht gelukkig....

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:27

Ja, dat krijg je als belangengroepen en sympathisanten een vijfde colonne vormen binnen het bestuur van de staat der Nederlanden.
Geen gemeenschappelijk doel en iedereen werkt zijn eigen persoonlijke verlanglijstje af zonder zich druk te maken over de effecten.

arob/zwart | 04-12-08 | 16:26

widtvoet ® | 04-12-08 | 15:58 maar hij gaat eerst onderzoeken of er onderzoek nodig is
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Ook deze walrus is knettergek, eigenlijk is die hele partij knettergek, en de enige groep die te dyslectisch is om dat psychiatrische rapport te begrijpen is de betrokkene*(met dank aan de communistische infiltratie in ons onderwijs stelsel www.marktplaats.nl/index.php?sref=http... en :http://www.aob.nl/hobarchief/resultaat.asp?ArtikelID=745)

ethan_joy | 04-12-08 | 16:26

@DT71 16:15

Inderdaad. Bedankt voor de link. Nog nooit van gehoord, maar het staat er zelfs letterlijk:

"Om revolutie te voorkomen zou tegelijkertijd een soort politiek theater opgevoerd worden dat naar de gewone burger toe de indruk wekte democratisch te zijn"

Porrello | 04-12-08 | 16:26

Doe eens even niet zo lullig. Van die 52.000 zijn er toch wel zeker 10 aan te wijzen die een goede kans maken op de arbeidsmarkt. Om nu 1/5200e procent van de mensen uit te sluiten omdat 49990 mensen kansloos en crimineel zijn is gewoon heel erg fout.

Hellsmurfje | 04-12-08 | 16:26

reetbruine ogen...

Vogelschwanz | 04-12-08 | 16:25

@poetsnoet | 04-12-08 | 16:15
Goddomme nou...

En verder wat Rm-rf zegt.

Flash Gonzo | 04-12-08 | 16:25

Wel, niet, wel, niet, wel, niet.... Ook voor de asielzoeker zelf is een heldere grens (een afwijzing is een afwijzing) wel zo handig. Nu begint het gezever weer: ik ben hier al zes jaar en weet nog steeds niet of ik mag blijven. Egh.

J.N. de Kabelpen | 04-12-08 | 16:24

en hier heb ik echt geen zin meer in.
wat een moedeloos en treurig gedoe is dit , echt niet meer uit te leggen.

Baron de laclou | 04-12-08 | 16:24

@ Agent327 | 04-12-08 | 16:20
Ben je al aan het sparen om mee te betalen, oom Agent? Want je snapt natuurlijk...

Multiflauwekulti | 04-12-08 | 16:24

Pvda mode on:
Deze mensen zijn hier erg welkom. Door hun woeste opleiding kunnen ze hier de economie uit het dak trekken. En ze hebben een hoge mate van culturele verrijking in holland gebracht.
Pvda mode uit

baron von 8zilinder | 04-12-08 | 16:22

Reebruine ogen, doen me denken aan eten en seks.

..zapper | 04-12-08 | 16:22

-weggejorist-

Lars Ragnemalm | 04-12-08 | 16:21

@Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:17
Dat is ook weer zo. Iets doet mij vermoeden dat ze daar (en in Groenland, IJsland, Antarctica) daarom vrij weinig last van zandmensen hebben.

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:20

@Multiflauwekulti | 04-12-08 | 16:19
Misschien omdat godfather1,2 en 3 fictie zijn?

Agent327 | 04-12-08 | 16:20

CO2 uitstoot hoger --> temperatuur hoger --> meer zuidelijke immigranten.


CO2 lager --> temperatuur lager --> meer oostelijke immigranten.



Hmmm - ik ben dit stukkie verkeerd begonnen denk ik.........

Tyler-Durden | 04-12-08 | 16:20

Vooral doen, komt er alleen maar meer van dat uitschot hier heen.

Maja de Bijna | 04-12-08 | 16:20

jah, dat is nederland. en wij kunnen nu die bagger troep van de generatie voor ons opruimen. welkom !

dennisdemennis | 04-12-08 | 16:20

Godfather I, II en III. Wat is er zo vreemd dan aan Generaal Pardon II?

Multiflauwekulti | 04-12-08 | 16:19

Begin jaren '70 waren er ca. 50.000 gastarbeiders met reebruin ogen en slijtplekjes op het voorhoofd in nederland. In 2005 was dat aantal, - dankzij gezinshereniging, import bruiden en kinderaanwas -, uitgegroeid tot een kleine millioen. M.a.w. een vermeningvuldigingsfactor van ca. 20 X in 30 jaar.
Als dit patroon zich gaat herhalen zorgt het Generale Pardon met hulp van de Rechter ervoor dat mijn kinderen in 2035 met een extra invasie van een half millioen moskee-bukkers opgescheept zitten.
Prof. Bernard Lewis had gelijk toen hij 30 jaar geleden voorspelde, dat wij hier na 2050 geopolitiek tot de Magreb zouden gaan behoren.

Mr. Bator | 04-12-08 | 16:18

Welkom, doe mee met het verhogen van de kwaliteit van het leven...

reik in frankreik | 04-12-08 | 16:17

Heel veel uitgeprocedeerde asielzoekers zijn niet uitgezet. Daardoor verblijven zij al jarenlang in NL, en zijn zij in meerdere of mindere mate ingeburgerd. Door nu een Pardonregeling te maken waarin staat welke van die jarenlang gedoogde (of beter: niet uitgezette) asielzoekers tóch mogen blijven, creëer je vanzelf nieuwe bezwaar- en beroepsmogelijkheden voor al degenen die NIET aan de criteria van die Pardonregeling voldoen, en die een afwijzing krijgen. De uitspraak van de RvS is in dit opzicht juridisch gezien volkomen logisch. De gifpijlen moeten wij afschieten op regering en parlement.

Jaap Knasterhuis | 04-12-08 | 16:17

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:14
Dat pssst hoort Sarah vast niet met die ijzige wind daar.

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:17

*blijft van mening dat er nu verkiezingen gehouden moeten worden gezien het voorstel tot grondwetswijziging van Halsema.

kapotte_stofzuiger | 04-12-08 | 16:17

Begint dat gezeik nu alweer?
Draaikonten politiek.. bha..

photto | 04-12-08 | 16:16

Wat kost een gemiddelde uitgeprocedeerde die in beroep gaat vanaf de eerste voet op Neerlands bodem tot en met de eerste dag dat er een uitkering met terugwerkende kracht wordt gestord?

(Laten we er voor het gemak even niet vanuit gaan dat ze daadwerkelijk uitgezet worden, mits dit het geval is gaan ze altijd nog de illigaliteit in)

Porrello | 04-12-08 | 16:16

kapodtmaker | 04-12-08 | 15:50
Ja, maar niet hahahahaha RAARRRRR...

Sambal Badjak | 04-12-08 | 16:16

Aan kunnen begrijpen gaat willen begrijpen vooraf. Rechtsbescherming beoogt willekeur tegen te gaan. Als je een nieuwe criteria invoert die naar verwachting een groep van 26.000 mensen treft, ligt het voor de hand dat mensen die net buiten die groep vallen zullen betogen dat zij ook onder de nieuwe criteria vallen. Net zoals die groep van 26.000 dat daarvoor al deed.

Der Icebear | 04-12-08 | 16:16

femke in een bontjas lijkt me wel wat...

poetsnoet | 04-12-08 | 16:15

@Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:08
Kunnen ze fijn samen met Sarah Palin gaan jagen voor de nieuwe jas. En haar voor hoerrr uitmaken natuurlijk.

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:14

widtvoet ® | 04-12-08 | 16:09
de illegaliteit in hoeft niet eens, je kan namelijk gewoon een verzoek tot opschorting van de uitzetting indienen zolang je nog in je beroepprocedure zit. lekker praktisch hoor.

Lydus | 04-12-08 | 16:13

Waar is Rutger..

Balzakius | 04-12-08 | 16:12

@Ad337 | 04-12-08 | 16:04
6. Omdat ze een kleurtje hebben en dus per definitie een verrijking van de Nederlandse cultuur zijn.
[/Femke-modus]

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:10

conspiracy theorie:
De democratie in Nederland is slechts een fabeltje dat in stand wordt gehouden om het liberalistische deel te weerhouden van een coupe op het communistische systeem. Door die domme libretariers te laten denken dat ze wel degelijk inspraak hebben en alles eerlijk verloopt zullen ze nooit ingrijpen.

Porrello | 04-12-08 | 16:10

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:08
Maakt nie uit joh; zijn toch ongelovige hondjes.

Cesar Millan | 04-12-08 | 16:10

@Nice_Wheels 16:05

Ze zullen doorgaans dat beroep dus af gaan wachten in de illegaliteit of is u bekend met enig slagkrachtig uitzettingsbeleid hier?

widtvoet ® | 04-12-08 | 16:09

Nice_Wheels | 04-12-08 | 16:05

Mooi. Dan is er dus eigenlijk geen beletsel voor Albayrak om de uitgeprocedeerden zo snel mogelijk terug te sturen. Eens kijken hoeveel werk ze er nog van gaan maken als ze weer terug zijn in hun eigen land.

LJBrinkhorst | 04-12-08 | 16:09

@ Ad337
6. Omdat ik of mijn maten brand hebben gesticht in het opvangcentrum en ik nu zielig ben.
7. Omdat toevallig een Boeing op mijn illegale verblijfplaats is gestort en ik nu zielig ben
8. <willekeurige onheil dat iedereen kan overkomen> en ik nu zielig ben
terug naar punt 1.

BASinnic | 04-12-08 | 16:09

- eruit!
- luar!
- van!
- iš&#279;jimas!
- na zewn&#261;trz!
- afar&#259;!
- kssh!
- vort!

doediema | 04-12-08 | 16:08

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:04
Dat is toch zielug voor de zeehondjes, het bont wat die beestjes hebben maakt elke Mocro jaloers en je weet wat er dan gebeurd.... Precies, dagelijks honderden zeehondjes onder de (al dan niet gestolen) sneeuwscooterts.

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 16:08

.. na gümüs is er nooit meer een asielzoeker buitengezet. Maar dat is geheim.

Jan Passant | 04-12-08 | 16:08

@Nice_Wheels | 04-12-08 | 16:05
*Ze kunnen hun beroep dus mooi in het buitenland gaan afwachten.*
En jij denkt dat dat ook gebeurd? Dream on.

Agent327 | 04-12-08 | 16:08

* vraagt om oude oost duitse grenswachten*

Jordi5966 | 04-12-08 | 16:06

Doe volgende keer dan maar weer eens zo'n andere generaal in dit soort zaken alstublieft. Zo eentje met een snor, een kraakhelder uniform en een rug van staal.

widtvoet ® | 04-12-08 | 16:06

Juridisch gezien heeft de RvS natuurlijk gelijk. Het besluit waarmee je niet in aanmerking komt voor het pardon, is een besluit in de zin van de AwB, waarmee je de hele riedel nog een keer kunt doorlopen. Helaas voor hun is daarmee de asielprocedure al voorbij, en komen ze desondanks niet in aanmerking voor een status. Ze kunnen hun beroep dus mooi in het buitenland gaan afwachten.

Oftewel, RvS maakt asielzoekers blij met een dooie mus.

Nice_Wheels | 04-12-08 | 16:05

@ Nee dus! | 04-12-08 | 15:55
vwb zin 2 heb je gelijk, voor zin 1 ligt dat minder in schokbeton gegoten. ook een rvs interpreteert en waar geïnterpreteerd wordt komt 'motivatie' (van de raadsleden) om de hoek kijken. ik zou me voor kunnen stellen, dat de uitkomst bij een andere samensteling van de rvs (i.e. andere raadsleden) de andere kant uit had kunnen vallen.

baba4oog | 04-12-08 | 16:05

uitgangspunt in het bestuursrecht is dat je tegen een rechtshandeling in bezwaar/beroep kan. het uitgesloten worden van het generaal pardon heeft als rechtsgevolg dat je geen verblijfsvergunning zal krijgen, in tegenstelling tot andere uitgeprocedeerden. vanwege dit rechtsgevolg kun je dan in bezwaar/beroep, in een procedure die je los moet zien van de procedure waarin men uitgeprocedeerd is. die laatste was namelijk gericht op het verzoek tot een verblijfsvergunning, niet deelname aan de generaal pardon procedure. snappie?

Lydus | 04-12-08 | 16:05

*is uitgeproduceerd*

Sproetsel | 04-12-08 | 16:05

Het deja-vu gehalte is weer erg hoog. Het stappenplan om alsnog een permanente verblijfsstatus te claimen kan weer uit de kast.
Dat wordt weer rechtsgangen tellen
1. Op basis van humane gronden (slechtere economie ofzo..)
2. Omdat de asielzoeker inmiddels een relatie heeft.
3. Omdat uit die relatie kinderen zijn geboren.
4. Omdat de kinderen Nederlands onderwijs hebben genoten (rechten v.h. kind).
5. Wederom op humane gronden, nu omdat de staat het niet kan maken om deze
mensen "na al die jaren van onzekerheid" alsnog uit te zetten.
Mis ik er nog een paar?
Doe mij maar een teiltje.

Ad337 | 04-12-08 | 16:04

dikkegek | 04-12-08 | 15:59
Als wij in 0031 aan grondgebied het oppervlakte van de US of A hadden zou het er heel anders uit zien. In dat geval hadden de bontkraagjes mooi Alaska kunnen krijgen aangezien ze er toch al op kleden...

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:04

Iemand al gezegd dat we nooit aan dat generaal pardon hadden moeten beginnen?

Cesar Millan | 04-12-08 | 16:03

@ Stockton, rustig joh, tis Nederland: je weet toch!

wao-ertje | 04-12-08 | 16:03

ik snap het ook niet.

d0lf | 04-12-08 | 16:02

@NoMinister | 04-12-08 | 15:56
*Le Loi, c;est moi!*
Wat bedoel je?
L'etat, c'est moi? misschien?

Agent327 | 04-12-08 | 16:02

Zo ken ik nog wel 20miljoen mensen die graag asiel willen aanvragen in Nederland... waar ligt de grens?

Porrello | 04-12-08 | 16:01

Ergens snap ik het wel, puur juridisch gezien moet je altijd ergens in hoger beroep kunnen gaan maar iedere mongeaul kan wel begrijpen wat het resultaat hiervan is. Wat denk je dat er gebeurt als massaal 25000 criminelen in beroep gaan? Precies, het systeem loopt vast. Trouwens niets wat een simpel geautomatiseerd selectie-scriptje op zou kunnen lossen mits je de parameters juist instelt.
*drukt op de NEEN knop"

liggend_streepje | 04-12-08 | 16:00

even voor de duidelijkheid: DERUUUUUUUUIIIIIIIIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rintelman | 04-12-08 | 16:00

Vroeger was het alleen in America. Tegenwoordig is het alleen in Nederland. Het wordt steeds belachelijker hier.

dikkegek | 04-12-08 | 15:59

Uitgeprocedeerd betekent: ongezien de tiefus voor je, terug naar waar je vandaan komt, daar valt onder geen beding meer iets aan te doen, er worden hierop geen enkele uitzonderingen gemaakt, tenzij........ tenzij je even lid wordt van de pvda.

Karel Kruizenruiker | 04-12-08 | 15:59

@Nee dus!
wa-ter-dicht

Balzakius | 04-12-08 | 15:58

het is een vreemling zeker die verdwaald is zeker... die mag ook gewoon doorlopen

poetsnoet | 04-12-08 | 15:57

Immigratie

2004 94 019
2005 92 297
2006 101 150
2007 116 819

seven | 04-12-08 | 15:57

Stelletje onwetende linksdebielen daar bij de RvS! Godverdomme zeg... en ik me maar de taktyfus werken om allerlei mondjes te voeden die hier nog geen centje in een of ander laatje hebben gebracht... Moeten wel allemaal naar de tandarts, allemaal naar de dokter etc.etc.etc.

Krijg de K! Kutnederland......

Jordi5966 | 04-12-08 | 15:57

Hahahaha, lachuh weer! Hetzelfde als illegalen die stemrecht krijgen... Gevangenen die een vakbond hebben ... en Marokkanen die eerlijk zijn...

* welkom in Utopia *

PeerB | 04-12-08 | 15:57

Hans quote:
Nederland, Nederland politiek correct en tolerant,....., Nederland holadiejee..

SwaY | 04-12-08 | 15:57

Als het woordje 'uitgeprocedeerd' werkelijk een waardevaste betekenis zou hebben... zou dat hele pardon er dus niet gekomen zijn, want ik weet niet wat Stockton denkt waarvoor de term 'Generaal Pardon' zou gelden, maar de nederlandse politiek was juist van mening dat dat ding zou gaan gelden voor precies die 'uitgeprocedeerde' asielzoekers...

Wat dat betreft kun je de Hoge raad hier niks-nul-komma-nada-niks kwalijk nemen

RM-rf | 04-12-08 | 15:57

Joeper de poeper | 04-12-08 | 15:54

Voila! Tenzij je denkt boven de wet te staan, zoals onze linkse politici. Le Loi, c;est moi!

NoMinister | 04-12-08 | 15:56

-weggejorist-

Nee dus! | 04-12-08 | 15:55

SuS | 04-12-08 | 15:48

52.000 ogen = 26.000 koppies
Valt dus best mee

Napeauleon | 04-12-08 | 15:55

Uitgeprocedeerd, dan lijkt het mij zo dat de hoogste instantie is bereikt dat er geen rechter meer is waar beroep kan worden aangetekend. Bij het bestuurlijke recht is dit de Raad van State. Gezien het feit dat het hier gaat om UITGEPROCEDEERDE ASIELZOEKERS moet de RvS zich niet onvankelijk verklaren. Maar ja het gaat hier natuurlijk wel om zulkt lieve mensen en die moeten beschermd worden.
Het wordt tijd dat de RvS wordt vervangen door een echt rechterlijk orgaan daar deze onafhankelijk is van de onzin van de linkse politieke agenda in tegenstelling tot de RvS, openlijk in dienst van een partij( nou ja, de rechterlijke macht zou onafhankelijk moeten zijn van de politieke agende)

Maar ja gezegend zij de onnozele

jurist | 04-12-08 | 15:55

En het vervolgens wél raar vinden als het kroost van die uitheemse gelukszoekers na twee keer "NEE!" van een Hollands meisje denkt: ze bedoelt dus JA...

widtvoet ® | 04-12-08 | 15:55

Logisch, zijn ook 2 verschillende dingen... proceduren tegen "uitsluiting van het generaal pardon" is HEEL wat anders dan de procedure tot aanvraag asiel waarvoor men wel uitgeprocedeerd is.

Joeper de poeper | 04-12-08 | 15:54

Tja iemand moet toch werken als wij van onze luxe crisis willen gaan genieten?
Als we allemaal miljonair zijn wie bakt dan het brood?

Ooohhhh maar deze gasten willen niet werken maar een uitkering?
Nou ja werken jullie nog iets harder, dan ga ik ff een hamburger halen bij de mac.

vidamax | 04-12-08 | 15:54

-weggejorist-

Nee dus! | 04-12-08 | 15:54

Allemaal optyfen! Zeau... als dat niet duidelijk is. Als ik niet oppas sta ik straks met 52000 reebruine ogen in ford transits uit 1986 in de file.

Kotsende lama | 04-12-08 | 15:54

stuyterkuycken | 04-12-08 | 15:47

Voorlopig niet want zolang het alles blokkeert wat naar rechtse politiek neigt is het establishment er heel blij mee.

Milieuregels worden ook alleen maar erger met dito inspraak. Echt waar.

NoMinister | 04-12-08 | 15:52

Eens met asielzoekers.. Een keer "nee" is geen "nee"! maar dan niet dus..

Balzakius | 04-12-08 | 15:52

Die hele azielzoekersbusiness is een goudmijn voor de sociale raadslieden en gesubsidieerde advocaten.

seven | 04-12-08 | 15:52

Nederland is RAARRRRR

kapodtmaker | 04-12-08 | 15:50

Matthias Reim | 04-12-08 | 15:48

Het komt er volgens mij op neer dat dat sinterklaas spelen en arbitrair toelaten niet mag en dat dat dus geacht wordt een rechtsgrond te hebben en die kun je weer toetsen natuurlijk. Natuurlijk. Logisch. Ze waren ook helemaal niet uitgeprocedeerd nadat tot het pardon werd besloten. Voordien wel, maar nadien niet. Sukkels die politici. PvdA voorop. Hoeveel rampspoed staat ons nog te wachten?

NoMinister | 04-12-08 | 15:50

Gelukkig ben ik dom geboren en heb nooit wat bijgeleerd. Nu heb ik tenminste een excuus om hier niets van te snappen

Agent327 | 04-12-08 | 15:50

Kort gezegd: Een ieder die naar 0031 komt en lang genoeg volhoudt mag vanzelf een keer blijven. Na alle procedures 10 keer te hebben doorlopen ben je hier al zo lang dat je automatisch mag blijven. Tijd om weer een VVD'er op die post te zetten. Je kunt zeggen wat je wilt van Rita, maar vreemdelingenzaken pakte ze destijds goed aan.

Bier-Sexueel | 04-12-08 | 15:49

Zat Ernesto Hirschie Ballie ook niet een aantal jaren in de Raad?
Dat verklaart in ieder geval zijn wereldvreemde gedrag.

fuckje | 04-12-08 | 15:49

Raad van State is nog niet uitgeproceerd. Wel uitgerangeerd.

Walter Rathenau | 04-12-08 | 15:49

Dachten die even mooi met de kerstdagen thuis te zitten.. nix offerfeest. Sint! (heeft ie mooi 52.000 pieten erbij)

SuS | 04-12-08 | 15:48

Ja, dat is zo. Klaar en tot ziens zou je zeggen.

Klukkluk | 04-12-08 | 15:48

Wat zullen ze blij zijn bij de PvdA en GroenLinks.

Albayrak gaat huilie doen maar BLIJ dat ze is.

NoMinister | 04-12-08 | 15:48

Trouwens, de RvS zegt alleen dat tegen de uitsluiting van het pardon te procederen is. Een nieuw verschijnsel dus. De asielprocedure is wat anders.

Matthias Reim | 04-12-08 | 15:48

Ka RvS niet als "volkomen irrelevant en de democratische besluitvorming blokkerend instituut" worden opgeheven?

stuyterkuycken | 04-12-08 | 15:47

Ik krijg zo'n groundhog day gevoel.

Zeddegeizot | 04-12-08 | 15:47

Boehoe, luupluup. Geen idee wat uitzetten kost, daar op die redactie.

Matthias Reim | 04-12-08 | 15:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken