Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bontkraagjes op mediatraining, media ook.

cameragunnie.jpgHangjongere zijn is een zwaar beroep. Cruisen met je matties en je smaatjes in het gareel houden. Da's druk-druk-druk. Om te voorkomen dat het koppie overloopt, moet je er af en toe even tussenuit. Een paar dagen de hei op, verstand op nul, gewoon lekker tegen een balletje trappen en nadenken over wat je voor de buurt kan betekenen. Dat is precies wat straatschoffies uit Slotervaart gaan doen dus. Op die training leren ze eveneens een beetje omgaan met de media. Die skills waren de laatste tijd immers een beetje weggezakt. Cursusleider Mustafa Akka -die eikels van GeenStijl zullen hem wel weer een apologetische subsidiespons noemen- weet daar alles van: "De media zijn als een vriendin die je tien jaar geleden heeft verlaten. Als die ineens weer opduikt, ben jij toch ook op je hoede?" Dat is grappig zeg. Want regiojournalisten kunnen vanaf nu een veiligheidstraining krijgen zodat ze goedbeslagen het nieuws uit hun EIGEN stadswijken kunnen coveren. Belangrijkste les uit de cursus: "Soms is het al genoeg om de camera weer terug in de tas te stopppen.'' Had jij een probleem? Nee! Zij een probleem? Nee! Ok, probleem opgelost...

Reaguursels

Inloggen

Kunnen ze hier de blagen die vanaf een viaduct stenen naar auto's gooien ook niet naar Turkije sturen?

grote haas | 03-12-08 | 23:55

Kijk, daar heeft Marcouch het dan weer niet over, over Marokkaanse jongeren die, hoe zei Prem het ook weer, bedreigen, beroven en mishandelen.
Marcouch heeft het liever over de provocaties van Theo van Gogh www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/57...

Lewinsky | 03-12-08 | 20:58

@frenkie4alllll | 03-12-08 | 12:45
Het AD (dank voor de link) heeft het over een een NoordAfrikaans uitziende jongen.
Dat zal best kloppen, maar AT5 heeft het alleen over 'jongens'.
AT5 zijn suckels!
www.at5.nl/nieuwsarchief.asp?newsid=38...

Lewinsky | 03-12-08 | 20:29

@mezelf
Uhum, rationaliteit i.p.v. rationalisme...
*krijgt een lichte blos op zijn wangen*

SammyJankis | 03-12-08 | 16:22

St. Ara Cora="Geef de bal"; lekker vriendelijk titelje weer..."Hier die bal of anders...!!!"

hfakker | 03-12-08 | 16:18

@Bigi Bana Boy
@witdtvoet
@Shalome

Mijn “figuurlijke petje” gaat even af voor bovengenoemde reaguurders.
Met veel plezier lees ik jullie comments.
Ik zie hier meer rationalisme en logica in balans met rechtvaardigheid, redelijkheid en billijkheid dan elke gerechtelijke uitspraak, politicus en dergelijke van de afgelopen decennia.
Doe er wat mee! :)

SammyJankis | 03-12-08 | 16:07

Stockton, het is smatjes, niet smaatjes

Maserati | 03-12-08 | 16:04

widtvoet ® | 03-12-08 | 15:37
Afnemen voor nationaliteit is overigens wél degelijk gebeurd in NL namelijk met de oud-Spanje strijders. Schandalige gebeurtenis imho omdat deze mensen al voor WOII het gevaar van het facisme zagen, integenstelling tot de vele NSB'ers en erger nog de veel oorlogsmisdadigers die gewoon hun NL paspoort mochten behouden.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 15:50

@Bigi Bana Boy

Ben het overigens eens met je ogenschijnlijk centrale punt hier dat straftoemeting obv. etniciteit niet kan of moet kunnen.

widtvoet ® | 03-12-08 | 15:41

@Bigi Bana Boy 15:23

Verdragen zijn niet heilig. 0031 wordt wellicht een internationaal buitenbeentje wanneer ze er (al te veel) de hand mee licht maar wanneer eea. hier de spuigaten uitloopt moet dat mi. welzeker een optie blijven. Eigen Mensen Eerst!

Het afnemen van de nationaliteit van autochtonen verder is wat mij betreft onacceptabel. Al was het maar omdat men dan doorgaans stateloos wordt. Maar heb je als meermaals veroordeeld krimineel toch al sinds geboorte bijvoorbeeld een Marokkaans paspoort en je geeft kontinu in woord en daad aan je vóór alles Marokkaan te voelen en al helemaal geen Nederlander... succes ermee en oprotten hier.

widtvoet ® | 03-12-08 | 15:37

Shalome | 03-12-08 | 15:12
Er is niets mis met ons rechtssysteem als het policor D66 tuig dat de rechtbanken bevolkt de wet eens interpreteert zoals die bedoeld is.
Verder kan ik mij wel helemaal vinden in je stelling dat de (gedrags)regels prima werkten toen we nog te maken hadden met een redelijk homogene Westerse bevolking in dit land. Het is inderdaad zo dat we daarmee niet meer uit de voeten kunnen nu we gekonfronteerd worden met een massa wilden met een totaal andere ethiek en andere waardenset dan wij. Dat is zonder meer waar.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Afnemen van nationaliteit en uitzetten van ongewenste elementen is prima (ik noem een Mehmet, ik noem een Murat, ik noem een Kempi) , maar een mocro twee jaar meer geven voor het aftuigen van een heaumeau dan een "gezonde" Hollandse jongen wijs ik af. Dat is het misbruiken van de wet.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 15:29

widtvoet ® | 03-12-08 | 15:03
Ja, iedereen is voor de wet gelijk en bovendien ins Nederland gehouden aan internationale verdragen wat dat betreft.
Wel vind ik dat je het Nederlanderschap zou kunnen en moeten afnemen bij een bepaalde mate van overlast, maar dat geldt tot op zekere hoogte ook voor autochtonen.

frenkie4alllll | 03-12-08 | 15:07
Ik had het over Fritsma en niet over Wilders, al gaat die net zo goed regelamtig over de schreef. Ik heb zoals gezegd zeker niets tegen strenger straffen en ook niet tegen uitzetten van al te vervelende allochtonen. Maar dat is en blijft iets anders dan een andere strafmaat hanteren op basis van ethniciteit. Ik zou helemaal (nou ja ..) pro Wilders zijn als hij en zijn partij iets minder hysterisch deden. Ja ik weet wat er speelt en ja ik weet dat het vijf voor twaalf is, maar een beetje meer realisme en zelfbeheersing zou Wilders en de PVV geen kwaad doen.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 15:23

@ Bigi Bana Boy
Je hebt het steeds over onze rechtsstaat en jij bent niet de enige.
Wat mensen in deze discussie steeds vergeten, is dat de wereld verandert en daar helpt geen moedertje lief aan. Dus waarom zou ons rechtssysteem, dat tot stand is gekomen in een compleet ander Nederland met een heel andere samenstelling van de bevolking, hét enige criterium moeten zijn voor altijd en voor iedereen, ongeacht waar ze vandaan komen? Absurd.
Alles wat Nederlands is wordt afgebroken omdat iedereen voortdurend loopt te gillen dat we aan alle kanten de mensen met hun eigen gewoontes moeten accommoderen. Maar op de een of andere dwaze reden schijnt het rechtssysteem universeel te zijn en mag er verder niet aan getornd worden, met alle verschrikkelijke onethische gevolgen vandien. En dat is hypocriet. Vooral als je bedenkt dat wij heden ten dage een volkomen ander rechtsyssteem zouden hebben als wij altijd al die barbaren over de vloer hadden gehad.
Het rechtssysteem is maar gewoon mensenwerk dat indertijd in elkaar is gedokterd ten behoeve van de maatschappij. Ten behoeve van de veranderde maatschappij moet er iets opnieuw uitgedokterd worden - meer stelt het niet voor. Ik vind het ook volkomen onzin dat blanke vrouwtjes van 76 zich op het vliegveld moeten laten doorlichten puur en alleen omdat die towelheads geestelijk gestoord zijn.
Er is zich door deze scheefgedraaide mensenrechtenkwestie in het westen iets aan het oppotten en it ain't pretty. Als dat tot uitbarsting gaat komen, kunnen mensen als jij als enige nog zeggen "Maar... we hebben ons wél vastgehouden aan onze gelijkheidsprincipes, bij Toutatis!' terwijl je tot aan je oksels in de bloedsoep staat. Over ethiek gesproken. :-S

Shalome | 03-12-08 | 15:12

@ Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 14:54

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, want Wilders wil de straffen sowieso verhogen en ook nog eens een minimum straf invoeren. Dit geldt niet alleen voor Marokkanen, maar voor iedereen die zich schuldig maakt aan criminaliteit. Alleen met het verschil dat b.v. Marokkanen uitgezet gaan worden als ze zich veelvuldig misdragen. Dit gebeurt al lang in Australie, Canada, Amerika, Zwitserland en weet ik veel wat voor mooie landen nog meer. Niks geen discriminatie, maar je eigen leefomgeving beschermen. Iets wat wij hier in dit eens zo mooie land nalaten. Wij laten ons land verpauperen onder het mom van tolerantie. Tolerant zijn voor intoleranten gaat onze ondergang worden. Wilders probeert het tij tenminste nog te keren. En dan mag jij hem best een hysterische idioot vinden hoor, maar dat zegt meer over jou dan over Wilders. Wilders sloopt de rechtstaat..... whaaaaaaaa het mot nie gekkert worden hiero!

frenkie4alllll | 03-12-08 | 15:07

@Bigi Bana Boy 14:54

Niet dat ik nu zo gecharmeerd was en ben van het optreden van Wilders' bende in deze maar verdient een buitenlander in woord, daad en papieren binnen ons strafrecht nu eenzelfde status als een Nederlander volgens u? (Al hebben veel Marokkanen natuurlijk eauk een Nederlands paspoort weten af te dwingen in de loop der jaren.)

widtvoet ® | 03-12-08 | 15:03

Shalome | 03-12-08 | 14:26
Idd dat is niet ethisch. Net zoals positieve discriminatie aan de andere kant van het spectrum ook niet ethisch is. Specifiek beleid op die gasten richten is een ander verhaal en dan doel ik niet eens zo zeer alleen maar op het welzijns subsidie circus maar vooral ook op het door mij genoemde voorbeeld van de scootercontroles. Het gaat mij er onder geen beding om die gasten op wat voor manier dan ook in bescherming te nemen maar om de grondslagen van ons rechtssysteem te beschermen. Het gaat niet aan de (straf)wet te differentieren op basis van ethniciteit. Dat is het kind met het badwater weggooien en dat moeten wij als maatschappij niet willen, hoe groot het gedonder met die riffapen ook is. Los daarvan is het ook nog eens volslagen idioot richting de slachtoffers. Wat ga je dan zeggen tegen een verkrachte vrouw ? "Ja, mevrouwtje u bent dan wel verkracht, maar dat was door een gezonde Hollandse knaap en niet geinspireerd door de islam dus krijgt deze persoon een wat lagere straf. Hier is een folder van slachtofferhulp en prettige dag verder he ...". Kom op zeg.
Er zijn andere manieren om het tuig de wacht aan te zeggen en we hoeven niet onze rechtstaat te laten slopen door een hysterische idioot van de PVV.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 14:54

@ Bigi Bana Boy | 14:21
Hoe zo niet? Er worden allerlei dingen apart voor de islamitische woestijnvolkeren georganiseerd omdat ze zich zo compleet anders wensen te gedragen. Dus waarom de strafmaat dan ook niet? Is dat dan opeens niet ethisch?

Shalome | 03-12-08 | 14:26

frenkie4alllll | 03-12-08 | 12:33
Mijn probleem met de PVV is, en tot nu toe met al die partijen van die snit, niet zo zeer dat ik het niet met ze eens ben op de meeste punten maar dat er altijd iets volks/Janmaatigs, of iets extreems in dat soort partijen schuilt. Ik zie dan nog liever Teeven of Verdonk. Ik vind straffen op ethnische basis volstrekt onacceptabel en je kan nog zo'n schurft aan Mocro's hebben maar dit zou niemand moeten accepteren.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 14:21

frenkie4alllll | 03-12-08 | 13:54
En als tussendoortje de Duomo di Milano (dom van milaan) de grootste gotische kathedraal van europa :
*MILAAN - De twee Marokkanen die dinsdag in Italië zijn opgepakt, wilden met kerst een bomaanslag plegen op de Dom van Milaan. Zij hoopten dat een aanslag tijdens de drukke feestdagen tientallen mensenlevens zou eisen. *
www.nu.nl/news/1867989/21/Marokkanen_p...

ethan_joy | 03-12-08 | 14:19


Ze moeten leren in de camera te kijken voor opsporing verzocht.

bijtieakumaai | 03-12-08 | 14:02

De geitenwollensokken subsidieparasieten gaan weer eens geld over de balk gooien.
Het wordt tijd dat we 90% van de subsidies gaan stoppen.
Als deze parasieten werkelijk van mening zijn dat de bevolking dit wil dan kunnen ze ook geld gaan inzamelen.
-
Ze krijgen natuurlijk nooit genoeg omdat de bevolking helemaal geen geld wil uitgeven aan deze kansloze groep.
-
Maar 1 ding is duidelijk.
In Nederland zijn er teveel asociale parasieten die met een of ander "pretpakket" van school komen en dan een te goed belegde boterham in deze "help die zielige allochtoontjes toch " industrie krijgen

Moi2 | 03-12-08 | 13:53

@de honden blaffen... 13:46

Houd maar op alstublieft. Kga die vent van het HJC maar even terugbellen voor offerte. Eens kijken welke bedrijfsaktiviteiten we op papier onder kunnen brengen ergens met een wat gunstiger blauwe-vloppen-klimaat. Aan deze onzin weiger ik nog langer al te veel mee te betalen. Nederland was!

widtvoet ® | 03-12-08 | 13:50

-weggejorist-

joran koran moran | 03-12-08 | 13:44

W-A-L-G-E-L-I-J-K-!-!-!

Doc Damage | 03-12-08 | 13:37

AT5 heeft angifte gedaan bij de politie zegt die gozer ook nog overtuigens, maar de politie doet er niets mee sukkel, want als de politie er iets mee doet dan zegt de rechter: goed werk politie maar ik doe er niets mee want de chocolade vrienden hebben het al zo zwaar.
en we gaan weer verder met roven/slaan/bedreigen/spugen/en het niet willen werken maar wel genieten van uitkering.

afperser | 03-12-08 | 13:26

Volgens mij heeft Kaj wel ruimte in zijn agenda om wat spin-lessen te geven, al helpen die niet iederen (RIP Ella)

deropofderonder | 03-12-08 | 13:13

-weggejorist-

Remcok | 03-12-08 | 13:12

@ Creaguurder | 03-12-08 | 13:03

Inderdaad. Je wilt niet weten wat voor kosten er gemaakt worden en helpt het? NEEN!

Voorbeeldje:

Jeugdcoaches Slotervaart zijn weggegooid geld

Het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart kost de gemeenschap bakken met geld. Tientallen gesubsidieerde welzijnsinstellingen proberen met man en macht de buurt leefbaar te houden. De politie moet alles uit de kast halen om de overlast en criminaliteit door vooral Marokkaanse jongeren te bestrijden. Straatcoaches fietsen dag en nacht door de wijk om jongeren aan te spreken op overlastgevend gedrag.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, zet het stadsdeel vanaf begin volgend jaar ook nog eens twintig jeugdcoaches in. Het experiment duurt één jaar en kost 2,5 miljoen euro. De jeugdcoaches (‘interventiewerkers’) moeten 150 ‘risicojongeren’ tussen de 12 en 23 jaar op doordeweekse dagen van ’s morgens acht tot ’s avonds acht volgen en begeleiden.
www.elsevier.nl/web/misdaadstraf/jeugd...

frenkie4alllll | 03-12-08 | 13:11

Toverwoord is : SUBSIDIE !
Hoe meer problemen de jongetjes maken en des te meer geweld ze gebruiken des te meer subsidie wordt er van de burgers gestolen om de problemen te verdoezelen en te ontkennen voor de bedreigde burgers.

PVDA verdient er goed aan en de marrokaanse organisaties ook.

Ooit gehoord voor subsidie voor blanke nette kinderclubjes, of uberhaupt subsidie of draagvlak voor autochtonen-organisaties ? Of subsidies voor mensen en bevolkingsgroepen die zich wel gedragen..... Nee, dus!

Alleen criminaliteit en molestatie van burgers door de 'gekleurde' multiculverrijkers worden beloond met miljoenen, zo niet miljarden aan subsidie.

Creaguurder | 03-12-08 | 13:03

@frenkie4alllll 12:58

Hijs mooi!

widtvoet ® | 03-12-08 | 13:00

Wanneer wordt die fucking mantel der liefde een keer in de wilgen gehangen? Gaat niet werkennnnnnnnn! Dat die jongens massaal tot inkeer komen? Beseffen dat ze geen fuck bijdragen aan de maatschappij? En dat ze geen fuck bereikt hebben en helemaal onderaan de ladder moeten beginnen? Dat tegenover een door, Nederland mogelijk gemaakt, crimineel en welverdienend leven? No fucking way man...... Ik zou het, met al mijn normen, waarden, moreel besef, (groeps)verantwoordelijkheid, eigenwaarde en trots zelf best wel een moeilijke keuze vinden..... Let op!! Ik ben van nature een rasoptimist maar hier heb ik, gestoeld op feiten, cijfers, realisme en mensenkennis absoluut geen vertrouwen meer in.

Enfin, in Nederland heb je namelijk twee keuzes;

Medewerkster CWI zegt: "Welkom in Nederland! Wilt u in Nederland werken of niet werken?”

Ankara/Rabat zegt: “No work”

Medewerkster CWI zegt: “Oke, u gaat niet werken. Prima. Wij raden u echter aan om wiet te gaan kweken naast uw uitkering. Dan heeft u namelijk naast de primaire levensbehoeften genoeg geld voor luxe. Gewoon omdat het kan”

Ankara/Rabat zegt: “Good. You have Phone? I want call family to come”

Medewerkster CWI zegt: “Tuurlijk! Daar in de cabine kun je gratis bellen”

Ankara/Rabat denkt: “Waar isch hoofddoek? Vrouw isch veel te vrij en expressief? Vrouw kleed zich te uitdagend. Ik wordt niet graag door een vrouw geholpen”

Medewerkster CWI zegt: “Nog even dit; de gemiddelde Nederlander werkt hard voor jouw inkomen en je kunt hier en daar wat scheve gezichten verwachten. Maar, Nederland kennende, is de gemiddelde Nederlander vergevingsgezinder dan Allah en zachter dan diaree dus af en toe lief kijken werkt heel goed”

Moi, mien jung………

SammyJankis | 03-12-08 | 13:00

Begrijp nu ineens, waarom Rutger zonodig stage moest lopen bij de commando's in de jungle van suriname en de sneeuw van noorwegen.
Kunnen we binnenkort diepte-interviews van hem verwachten met bontkraagjes, die het diploma "mediatraining" gehaald hebben?

Mr. Bator | 03-12-08 | 12:56

-weggejorist-

snaptuwel | 03-12-08 | 12:56

Gallisch | 03-12-08 | 12:40
Democratie is gebaseerd op het maken van keuzes, keuzes worden gemaakt op basis van informatie, wanneer de pers zichzelf profileert als zijnde een onafhankelijk medium en overduidelijk niet onafhankelijk is. Overduidelijk structureel problemen rond om bepaalde situaties bagataliseert of zelfs actief meewerken om dit in de doofpot te laten belanden. Actief mensen, die wel de mistanden aan proberen te kaarten, als racistische neonazi's wegzet, ieder woord wat die mensen uitspreken doelbewust verdraaien om zo het publiek te misleiden.
Kan je wel degenlijk spreken van een falen van de democratie, niet omdat de burger geen keuzes maakte, maar omdat informatie gecensureert en gefilterd bij haar werd gebracht. Dat is het falen van de democratie.

repulse | 03-12-08 | 12:55

frenkie4alllll | 03-12-08 | 12:45
Het toverwoord is thee, frenkie. Gewoon een kop thee en het lost zich vanzelf op.

*kuch*

Straat wordt oorlogszone voor de pers

‘Het was afschuwelijk,’ vertelt verslaggeefster Fleur Bok (33) van de Amsterdamse zender AT5. Met cameravrouw Ellis Bakker (24) beleefde ze maandag in Tuinwijck in Amsterdam-Oost enkele hachelijke momenten.

,,Toen we met onze opnames klaar waren, kreeg ik in de gaten dat een groep jongens ons volgde,’’ zegt Bakker. Ik dacht: ‘Hier heb ik geen zin in, ik wil weg’. Ik was alleen, maar Fleur, die verderop nog vlug wat beelden schoot, kwam al aangereden. Fleur bond de camera op de achterbank vast. Ik deed de achterbak rustig open om het statief erin te doen. We probeerden de jongens te negeren.’’

Maar plotseling stoof ‘een NoordAfrikaans uitziende jongen’ op de auto af. De achterdeur stond nog open. ,,Hij greep naar de camera op de achterbank. Ik liep op hem af en heb hem een klap gegeven. De adrenaline schoot door mijn lijf,’’ zegt cameravrouw Bakker. ,,Hij trok me op de grond. Ik ben op de stenen gevallen en heb nu een paar flinke blauwe plekken op mijn knieën en benen.’’
www.ad.nl/binnenland/2818580/lsquoDe_a...

frenkie4alllll | 03-12-08 | 12:45

ik hoop wel dat ze een riante vergoeding voor deze training krijgen ??

sparrow | 03-12-08 | 12:43

Leuk zeg! Vechttrainingen voor de ambulancebroeders,brandweer, postbodes, de trombosedienst en nu ook de journalisten. Dat wordt wat als ze allemaal over de straat liggen rollen met de bontkraagjes.Het lijkt een beetje op iedereen brandwerende kleding aan trekken in plaats van de brand blussen.Knotsgek land hoor, Jan-Peter cc!

Soms is het al genoeg om je camera terug in de tas te stoppen maar wel zorgen dat je alsnog beelden hebt die opgenomen worden met een verborgen camera.

Anders schiet je je doel voorbij als hoernalist en kan je beter als schooljuffrouw op de basisschool gaan werken.

Ik kan me wel herinneren dat rutger ook tegen zijn cameraman zei dat hij moest stoppen toen die straatterroristische rifapen hem bedreigden.
Dan moet jij natuurlijk wel zorgen dat je een verborgen camera als backup heb.

solidstate | 03-12-08 | 12:40

repulse | 03-12-08 | 11:45
"Het falen van de deomocratie is in zijn geheel op het conto van de pers te schrijven." Een prachtige overdrijving. Om in wandtegeltaal te blijven zou ik stellen: "De burgers moeten in geval van falende democratie altijd bij zichzelf te rade gaan." Van nature zit het leven ondemocratisch in elkaar, dus in feite draagt niemand schuld. Maar wie het verzint om democratisch te zijn, moet niet de schuld geven aan zoiets vaags als "de pers". De zogenoemde kloof tussen de politiek en de burger is niets verwonderlijks. Eerder onvermijdelijk en in zekere zin ook gezond. Wat niet wegneemt dat het niveau van de pers vaak bedroevend is. Volgens mij is dit niet een geval van een policorcomplot, eerder een toenemend toegeven van zowel linksen als rechtsen aan de waan van de dag, mekaar een beetje ophitsen, een spelletje spelen. Het leven is in die zin veel politieker geworden, en daarmee minder "journalistiek". Zeer vermakelijk en niet ondemocratisch, want naast de politiek en de media doen ook wij lekker mee. Waarvan akte.

Gallisch | 03-12-08 | 12:40

Elke dag weer plukken wij de vruchten (en betalen er flink voor ook nog) van de multiculturele samenleving, ons door de strot geduwd door de Pvda, GL, SP, D'66, CDA en VVD...

ExtremeExtremist | 03-12-08 | 12:36

@ Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:22

Beste John, Rita is te vertrouwen? Sinds wanneer? Gisteren? Whaaa vond het eerder een hele zielige vertoning van mevrouw samen met die andere wokkel van D'66. Het kabinet mag speciaal beleid maken op allochtonen. Ze mogen extra subsidie uitdelen aan allochtonen. Ze mogen speciale vacatures alleen voor allochtonen opstellen. Ze mogen speciale zwemuurtjes invoeren voor allochtonen. Ze mogen speciale zorgcentra bouwen voor allochtonen. Ze mogen speciale ziekenhuizen bouwen voor allochtonen. Marokkanen die alleen maar ongelovigen en Christenen beroven. Etc. En nooit hoor ik iemand over discriminatie. Nu zegt Fritsma iets over het harder straffen van een groep die het in Nederland verziekt en dan staat de hele 2e kamer op zijn kop. Discriminatie. Racisme. Ik erger me kapot aan dit selectieve gelul. Geen probleem als het de linkse ideologie van pas komt, dan heet het plots ‘positieve discriminatie’ en wordt het bejubeld.

Maar meest ironische is dat juist de PVV als enige echt pleit voor het harder aanpakken van criminelen (dus ook autochtone) o.a. door het invoeren van hogere en minimumstraffen. Terwijl de linkse goegemeente decennia lang het strafregime heeft uitgehold en omgevormd tot een boterzacht lachertje. En maar roepen dat de PVV geen oplossingen heeft.......

frenkie4alllll | 03-12-08 | 12:33

Diepe zucht ....*

Creaguurder | 03-12-08 | 12:28

Slecht stukje.. Geschreven met een kater?

links tuig | 03-12-08 | 12:28

sprak gisteren een nederlander die sinds jaren in het buitenland woont en niet begrijpt dat we dit toelaten
hij zou "de riek" allang hebben gepakt EN gebruikt

Dhr. de Wit | 03-12-08 | 12:17

Die jongens kunnen nergens heen vluchten als ze geen zin hebben om gefilmd te worden. Kom, geef ze nog een jeugdhonk.

blinde kip | 03-12-08 | 12:15

Ik zou hier best wat gevat commentaar op willen geven, maar dan word ik vast

-weggejorist-

De Plæbæër | 03-12-08 | 12:13

[email protected] John McClane 11:58
Kan wat mij betreft gemunt worden als de eerste wet van McClane.

Hinzy | 03-12-08 | 12:13

Interessant; wie betaalt dat?
En voor mustafa: Ga 'ns aan het werk jongen. Wordt je misschien ooit nog een echte vent van.

Stevie_Ray_Vaughn | 03-12-08 | 12:12

apolegetisch? De moedwillige aanvrager van subsidie voor dit soort lulkoek mag rustig "criminele subsidiespons" heten. En de verstrekkers ervan "de medeplichtigen".

Jan Passant | 03-12-08 | 12:10

De cursus veiligheidstraining voor journalisten bestaat uit twee onderdelen.
1. Hoe leg ik iemand ongezien om.
2. Hoe en waar verberg ik eenvoudig een lijk.

Hellsmurfje | 03-12-08 | 12:10

Al stopt de hoernalist de camera in de tas - nog zo snel - de bontkraag achterhaalt hem wel. Media training voor bontkraagjes... hebben ze niet nodig heur. Als ze iemand van de media ontwaren pleuren ze geweaun een vol blik cola op hun harses, nietwaar Prem?

darmflora | 03-12-08 | 12:07

Wat een negativisme weer. Als dit een zinloos project zou zijn zou de overheid het echt niet subsidiëren.

spanarchist | 03-12-08 | 12:06

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:45
Tuurlijk, ik spreek alleen voor mezelf - maar als die gassies het normaal vinden om een volwassene weg te jagen, en zelfs een ploegje, worden ze alleen maar brutaler als ik vervolgens iets film - maar dan hebben ze ff pech, ik mot niks.

zak_arme_turf | 03-12-08 | 12:05

De eerste grote, en kostbare, werken van Eberhardt zien het licht.

colonnecinco | 03-12-08 | 12:03

@Bigi Bana Boy 11:45: Als zo'n etter op je afstapt en eist dat je de camera weg doet, dan meng je je niet in het conflict maar ben je er onderwerp van. Uiteraard moet je als journalist jezelf niet onnodig in gevaar brengen, maar een beetje ruggegraat tonen mag best. Want met iedere keer dat je zonder slag of stoot toegeeft aan die lui wordt het weer een stukje vanzelfsprekender dat die jochies op straat de dienst uit maken, en een stukje "normaler" dat er in de wijk niet gefilmd wordt. En zo maak je het telkens weer ietsjes moeilijker voor jezelf en je collega-journalisten om gewoon je werk te doen. Het wordt zo ook gevaarlijker om eens een keer wèl door te blijven filmen; als iedereen altijd braaf doet wat die jochies eisen, dan zullen ze des te sneller uit hun slof schieten als ze een keer weerwoord krijgen.

Muxje | 03-12-08 | 12:01

Ah, lekkere zinsbouw ook. Ga zo door.

John McClane | 03-12-08 | 11:58

Hoe meer rotzooi je schopt, je meer leuke dingen je mag doen.
Hoe beter je je best doet, hoe meer je mag betalen voor dit soort dingen. Maakt sense.

John McClane | 03-12-08 | 11:58

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:47
De vrijheid van de pers is de basis van een democratie, aangezien duidelijk is dat ook nu nog bewindslieden uit de wind worden gehouden door pers. Kun je imo duidelijk stellen dat die vrijheid van de pers nihil is, of dit nu tot stand is gekomen door zelfregulering of opgelegd van boven af is ook in 2008 wel degenlijk van belang.
Als ik dan een stukje als dit zie vol met huiliehuilie www.ad.nl/binnenland/2818580/lsquoDe_a...
Kan ik daar geen medelijden mee hebben.
Inplaats van een cursus conflict managment zou het grootste gedeelt van de "persmuskieten"(proest) zichzelf aan moeten melden voor de basis cursus journalistiek om te leren hoe onpartijdige verslaggeving word gemaakt.

repulse | 03-12-08 | 11:57

Cursusje unarmed combat zoals indertijd bij de commando's getraind werd is misschien ook niet weg.

Polletje Piekhaar | 03-12-08 | 11:57


Laat ze een stage volgen in Pakistan daar is nog heel wat te leren met een te kort lontje.

bijtieakumaai | 03-12-08 | 11:54

Het is ook allemaal de schuld van de slachtoffers. Die moeten gewoon weer leren om de spulletjes netjes af te geven aan onze medelanders.
Dat hardnekkig trekken aan een camera als een fin die wil, moet eens afgelopen zijn.
Het slachtoffer moet aan conflictbeheersing doen, niet de dader.

knerf | 03-12-08 | 11:54

Zit in die training ook een onderdeel "blikje cola gooien"?

emzy | 03-12-08 | 11:53

Dus dames: handtassen tegen je aan houden dat voorkomt dat je berooeen klap op je harses krijgt.
Heren: stop die laptop nou onder de bank in je auto

Voor allemaal: niet pinnen als er een mediterraan typje achter je staat.
Dat alles heet conflictbeheersing.

knerf | 03-12-08 | 11:50

repulse | 03-12-08 | 11:45
Tsja daar zit zeker wat in, maar dat is een andere discussie denk ik.
Bovendien is het nu anno 2008 niet helemaal waar meer.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:47

Je zou "bijna" zeggen dat ze iets te verbergen hebben.

kekpiemelindebek | 03-12-08 | 11:46

zak_arme_turf | 03-12-08 | 11:39
Helemaal eensch maar voor journalisten lijkt het mij niet raadzaam om voortdurend op de vuist te gaan. In hun specifieke geval lijkt het mij beter om de pin uit een konflikt te trekken, anders kunnen ze straks helemaal niet meer werken. Regel één in de journalistiek is om je onpartijdig op te stellen en beslist je niet in konflikten te mengen. In alle andere gevallen heb je gelijk.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:45

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:36
"Verslaggeving is de eerste taak van een journalist"
Juist jammer dat ze zichzelf al jaren niet meer er mee bezig houden en alleen nog maar bezig zijn om zo policor mogenlijk berichten over de mensen uit te strooien. De mate multiculti indoctrinatie over de afgelopen tijd is gewoon ongeloofeloos.
Het falen van de deomocratie is in zijn geheel op het conto van de pers te schrijven.

repulse | 03-12-08 | 11:45

En Nederland Vakantieland zwalkt vrolijk verder... stelletje stumperds zijn we toch geworden. Kursusje Omgaan met Media aanbieden aan tuig dat kameraploegen met stenen bekogelt en met de deaud bedreigt.

widtvoet ® | 03-12-08 | 11:44

Het kan mij niet vaak genoeg gebeuren dat de dames en heren van de msm bepaalde wijken uit woorden gejaagd. Al jaren worden deze problemen benoemt en word er aangegeven dat de problemen de pan uit rijzen als er word doorgegaan met het pappen en nat houden. Maar juist het feit dat de msm iedereen die dat vertelde afschilderde als een rascist, een xenofoob, "onderbuikdenkers" is een van de grootste oorzaken van de immer groeiende problematiek.
Vroeger hadden deze problemen met een minimum aan extra inzet kunnen worden opgelost, maar omdat dit gezwel ongeremd om zich heen heeft kunnen grijpen. Zullen de maatregelen vele malen harder moeten zijn. Wat ook waarschijnlijk een inperking zal worden van mensen die wel normaal aan de samenleving willen meedoen.

repulse | 03-12-08 | 11:40

@Zeddegeizot 11:22

Kun je je die Tijdelijke Kommissie Onderzoek Integratiebeleid (Kommissie Blok) nog herinneren? Eén grote raambekledingsexercitie met een eindrapport van 2500 pagina's: "Bruggen Bouwen".

Men kan wat mij betreft onderzoeken en enqueteren tot men een ons weegt, zolang er te veel belangen zijn die zich verzetten tegen een heldere, eigenlijke analyse en dito konklusies tav. de multikulturele importwaanzin van de afgelopen decennia schieten we er niets mee op.

widtvoet ® | 03-12-08 | 11:39

eeuh,, dus?? wat is het "nieuws"?

johnboy | 03-12-08 | 11:39

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:36
Voor je recht opkomen moet je primair zelf doen.

zak_arme_turf | 03-12-08 | 11:39

*zucht* En wij maar meebetalen aan die multikul..

Pr0nfessor | 03-12-08 | 11:38

Muxje | 03-12-08 | 11:30
Dat heet konfliktbeheersing. Het primaire doel is dat ze niets overkomt. Verslaggeving is de eerste taak van een journalist, niet orde handhaving.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:36

Kunnen ze niet een stukje gaan rappen voor de camera? Dat willen die jochies toch zo graag?

blinde kip | 03-12-08 | 11:36

Muxje | 03-12-08 | 11:30
Stop de camera alleen weg om iets heel anders te doen.

zak_arme_turf | 03-12-08 | 11:36

De ME moet gvd die wijken in en de bondkraagjes helemaal in elkaar knuppelen!

Wim-Lex | 03-12-08 | 11:35

dit is wel statusverhogend ofnie?

Duderoo | 03-12-08 | 11:34

Update: Stockton gaat een cursus "stukjes schrijven" volgen. De subsidieaanvraag is net de deur uit.

1sokkie | 03-12-08 | 11:31

Camera op de loop van een tank monteren en de kansenwijken in

necrosis | 03-12-08 | 11:31

"De training draait niet om zelfverdediging, maar om het vermijden van geweld." Camera wegstoppen dus als je daarom wordt "gevraagd". Oftewel, het tuig van de straat krijgt *alweer* bevestigd dat een grote bek opzetten en een beetje dreigen een effectieve manier is om te krijgen wat je wil. En dan verwachten we dat ze later spontaan in verstandige, redelijke volwassenen veranderen?

Muxje | 03-12-08 | 11:30

Lekker met ze allen brainstormen over hoe je journalisten te woord kan staan nadat je een oud vrouwtje van haar tasje hebt berooft..... koekje erbij....
Kunnen ze goed onder woorden brengen dat het allemaal komt omdat er te weinig voor ze is te doen op straat.... en je moet toch iets als je niet naar school wilt

Jacob Creutzfeldt | 03-12-08 | 11:30

Net wakker, nu dit weer, moet gelijk een beetje kotsen.

Dosina | 03-12-08 | 11:29

Zeddegeizot | 03-12-08 | 11:22
Die komt er nooit, let maar op.

plastic zakje | 03-12-08 | 11:27

-weggejorist-

Nee dus! | 03-12-08 | 11:25

Deze "eagerness to please" doet denken aan het Stockholm syndroom. Wanneer komt er eigenlijk een parlementaire enquete naar immigratie en integratie?

Zeddegeizot | 03-12-08 | 11:22

-er ben ik daarboven vergeten, nog niet genoeg koffie gehad, excuus.

Bier-Sexueel | 03-12-08 | 11:22

Toch vind ik het in dit kader jammer dat Rita en ToN nu ten onder lijken te gaan. Als ik gisteren Fritsma van de PVV weer eens hoorde dan weet ik ineens weer waarom ik die partij niet 100% vertrouw. Meneer betoogde dat mocro's die heaumeaux in elkaar beuken strenger gestraft moesten worden dan autochtonen die hetzelfde deden omdat de eersten "ideologisch gemotiveerd waren". Rita ging daar terecht tegen in en dat doet mij goed. Ik ben helemaal voor het keihard aanpakken van heaumeaux bashers en zeker ook voor het zeggen waar het op staat. Gisteren betoogde ik ind at kader nog dat de Amsterdamse politie gewoon moet zeggen dat het ze om mocro's gaat bij die scootercontroles. Eea laat onverlet dat wat Fritsma zegt ranzig en racistisch is. Van mij hoeft de islam niet en ik vind de grootschalige immigratiegolven die hebben plaatsgevonden verkeerd. Neemt niet weg dat ik ook geen trek heb in regelrechte racisten in de kamer. Jammer dat Cheert die waas die om hem en zijn partij heen hangt niet weg kan nemen. Rita is wat dat betreft meer te vertrouwen.

Bigi Bana Boy | 03-12-08 | 11:22

De gemiddelde oorlogsverslaggever is tegenwoordig veilig dan de amateurschrijvert van een grootstedelijk plaatselijk sufferdje. Achterlijk gewoon, journalisten in prachtwijken dienen een vuurwapenvergunning met license to kill te krijgen.

Bier-Sexueel | 03-12-08 | 11:20

Tja, Marokkaantjes enzo......
Meneer Rouvoet? Gaat u hier eens tegen optreden? Iets met opvoeding enzo?

straatjochie | 03-12-08 | 11:20

"Soms is het al genoeg om dat tuig weer terug naar hun land te schopppen.''

Jan Aaldrik | 03-12-08 | 11:20

Bedreiging werkt, net als intimidatie en geweld.
Ies coeltoer...

da wizard | 03-12-08 | 11:19

Bontkraagjes fikken goed.

Reez | 03-12-08 | 11:18

Uit het AD
"Tot nu toe kwamen alleen oorlogsjournalisten ervoor in aanmerking. Verslaggevers van RTV Rijnmond komen als eerste aan de beurt, de andere regio-omroepen volgen. ,,Die moeten vaak probleemwijken en volksbuurten in."

Niks aan de hand mensen gewoon doorlopen.

paintitred | 03-12-08 | 11:18

Ik vind dit een onduidelijk verhaal.

joozd | 03-12-08 | 11:18

Als die hoer van een ex 'ineens opduikt' sla ik der zo hard op de bek dat ze met haar kont kan nagelbijten. Zou ook goed werken met die mocro-kudtkinderen...

Alcoholic | 03-12-08 | 11:16

Als moderne cameraman heb je tegenwoordig een kogelwerend vest nodig en een hotline naar een swat team.
De meeste rif aapjes hebben toch wel een wapen (ies koeltoer) om zich te weren als ze weer eens niet uit hun woorden komen (nederlansj iesjt moeliek).

Mr aarsch | 03-12-08 | 11:16

Wat een heerlijk land, met al die geitenharenschaamhaarflikkers. Bah!

patat - generatie | 03-12-08 | 11:15

Wel een beetje onsamenhangend stuk tekst, Stockton.

snokkertje | 03-12-08 | 11:15

ProW | 03-12-08 | 11:11
of die vlammenwerper die je krijgt bij level 65.

Siebrandt | 03-12-08 | 11:14

Ze worden echt geboren met een camerafobie.

Framoes | 03-12-08 | 11:14

Les2: Shotgun mee, schrikt af enzo.

ProW | 03-12-08 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken