Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders slaan homo's. Maar niet in Amsterdam

rechtshomofiel.jpg Keiharde reality check op het gebied van de homodiscriminatie. Geweld tegen de homoseksuele medemens is vooral het werk van autochtonen in Nederland. Dat lezen wij op de gezaghebbende Staatsomroep. Zo zijn er in de eerste helft van 2008 maar liefst 150 geweldsdelicten jegens handtasjes geregistreerd. In slechts 14% van alle gevallen betrof het hier allochtonen. De rest (86%) kwam blijkbaar op het conto van blanke, blonde Nederlanders. Opvallende cijfers, die een klap in het gezicht betekenen voor de opkomende rechtshomofiel (zie pica) in Nederland die opgewonden raakt van een potdichte grens. Ook is het natuurlijk een morele opkikker voor alle Marokkaanse capuchonklootzakjes, opgepompte Turkse potenrammers, de Somalische nichtenhaters, het Kazaghstaans Verbond tegen Homofilie en de GristenUnie dependance in Teheran. Blijkbaar valt het allemaal wel mee met die Niet-Westerse agressie jegens homofilie. De oorspronkelijke bewoners van Nederland zijn veel erger! Gefeliciteerd Minister Guusje van Nadorst van Binnenlandse Zaken. Het is u weer gelukt! Een eenzijdig policor rapport produceren waar allochtonen niet nodeloos in worden gekwetst, maar de autochtone bevolking de strontkar over zich heen krijgt. Het is namelijk niet zo dat in 86% van alle gevallen de dader altijd autochtoon is. Als we goed lezen kan het ook betekenen dat de dader en zijn afkomst niet benoemd kan/mag/moet/zal worden. Zo lusten we er nog wel een paar. Heeft hij een pet met een klep? Dan is het Jan en anders weten we het ook niet. Het zal wel komen doordat homohaters met een dubbel paspoort automatisch onder de autochtoonse bevolking vallen. Maar wat lezen we verderop in de Rapportage homofoob geweld 2008? Veilig weggestopt op de een-na-laatste pagina: "In 14% van de incidenten geeft het slachtoffer zelf aan dat de verdachte allochtoon is. In Amsterdam is dat aandeel groter." Maar ja, hoeveel homo's durven zich nou nog helemaal in Amsterdam te vertonen?

Reaguursels

Inloggen

Geniaal die reclame onder het item: vind die leuke ghey bij jou in de buurt rofl

Joffri | 20-11-08 | 17:32

zijn er dan nog blanke hetero's in Amsterdam ???

PedroXX | 20-11-08 | 09:39

@Bottehond

Hoe haal je het in je botte honden hoofd om te beweren dat een zekere minderheidgroep jaagt op heaumeau's. Die bewering kun jij zeker niet hard maken. Jammer maar helaas homogeweld is niet iets wat je op maroc's af kan schuiven. ik weet dat je het heel graag wilt maar forget it. De cijfers spreken voor zich en nogmaals het is geen onderzoek maar agenten die tijdens de aangifte vinkjes zetten.

StijlSchrijver | 19-11-08 | 08:26

Rechtse Populist | 18-11-08 | 16:58

Dat dit kabinet de jacht op heaumeausensuelen door "een zeker minderheidsgroep" bagatelliseert en dus zegt: "stik er maar in, homos".

bottehond | 18-11-08 | 22:41

Ik kan het niet bevatten dat dit onderzoek uberhaupt nog serieus genomen wordt. Wat een stelletje halve tammen (copyright bottehond)!!

de tandarts | 18-11-08 | 21:36

Dag drol.

G-unite | 18-11-08 | 21:34

-weggejorist en opgerot-

rickynummer1 | 18-11-08 | 21:25

Ik heb het altijd al gedacht: De Nederlanders, en dan in het bijzonder, de autochtone blond haar-blauw (of groen) ogigen, zijn de pest voor onze maatschappij!

Zie je wel dat Marokkanen LEUK zijn!?

de tandarts | 18-11-08 | 21:02

@waarisdelol | 18-11-08 | 16:13

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Je mag bij deze gerechtvaardigd haten. Die cijfers kloppen ook niet. Je kunt gewoon rustig slapen. Andersom kloppen alle cijfers die hier wekelijks over allochtonen gepleurd worden overigens wel. Dat moet wel.

Uhh | 18-11-08 | 20:45

Hopelijk hebben de in elkaar geslagen homo's gestemd op niet-populistische partijen. Boon loon.

dr Rechts | 18-11-08 | 20:31

Het onderzoek weegt verbaal geweld even zwaar als fysiek geweld. Maw: iemand uitschelden in Twente weegt even zwaar als iemand neersteke in Slotervaart. Wat interesseert mij het schelden, stelletje homos! Geef me de fysieke geweldcijfers tegen homo's uitgesplitst per regio. Is het resultaat dan nog steeds politiek=-correct? Nee, vast niet, want anders had men het wel uitgesplitst naar zwaarte van misdrijf.

dr Rechts | 18-11-08 | 20:29

Goh Bertje Knor hoe zou dat toch komen ?.......... Ook een slaaf van de media?

Femme26 | 18-11-08 | 20:09

Voor de goede orde: Voor het cbs ben je iig allochtoon als 1 of beide ouders in het buitenland geboren is.
Wat ik me afvraag is of het nieuws zou zijn als een autochtoon de schuldige is in een anti-homo incident. Van alle incidenten die gemeld worden, is in het merendeel van de gevallen de dader autochtoon, toch horen we bijna alleen maar nieuws over marocs.

Bertje Knor | 18-11-08 | 18:55

bottehond | 18-11-08 | 16:45

Wat is je punt?

Rechtse Populist | 18-11-08 | 16:58

Ongelikte Beer | 18-11-08 | 16:49

Jawel, dat doet het Ministerie wel op pagina 11 van het rapport.

knerf | 18-11-08 | 16:56

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 18-11-08 | 16:49

@tipo |18-11-08| 12:14
Diederik Samson van PvdA, die doet toch alleen de Windmolens ?
Weet hij ook al van 'Homofobe Voorvallen'.
Het lijkt wel alsof hij overal een mening over heeft.

Pierus | 18-11-08 | 16:46

Rechtse Populist | 18-11-08 | 15:27

Helaas wordt de heaumeausensuele Medemensch weer in de steek gelaten door deze "cijfers". Jammer dat één groep die kwetsbaar is gebleken voor het gedrag van een andere groep nu dus weer geofferd wordt op het altaar van de politiek correcte dictatuur. Vreemd dat juist de heaumeausensuele Medemensch zich almaar meer zorgen maakt over de cultuurverrijkers. Not.

bottehond | 18-11-08 | 16:45

*allochtonen

Rechtse Populist | 18-11-08 | 16:24

@ waarisdelol | 18-11-08 | 16:17

Misschien een aanrader om in het vervolg eerst het topic te lezen, alvorens te reageren? Feit is dat veel allochtonen niet als allochtoon bekend staan. Zo staan 2de en 3de generatie allochtone bij de politie als autochtonen bekend, omdat ze in Nederland uitgepoept zijn. Wat mij betreft moet een onafhankelijk bureau hier maar onderzoek naar doen, want de overheid slaat in dezen kant noch wal.

Rechtse Populist | 18-11-08 | 16:23

Heb het topic net gelezen en ben blij dat het dezelfde toon heeft als mijn stukje.
Excuus als dit plagiatisch overkomt, maar toen ik de kop zag wilde ik meteen gaan schrijven.

waarisdelol | 18-11-08 | 16:17

Ah, ben blij dat dit topic gs heeft gehaald. Zag het gisteren op NOS TT staan en mijn broek zakte figuurlijk af. Terwijl Vogelaar onlangs op de Antillen mocht uitleggen dat we helemaal niet van plan zijn om etnisch onderscheid te gaan maken bij criminaliteit, komt nu dit rapport. Ik kan hier een lang verhaal van maken, maar waar het op neer komt is dat allang wordt geregistreerd welke etnische groep welke overtreding/misdrijf begaat, maar we maken het alleen bekaed als de (blanke) autochtone bevolking in de een meerderheid is qua overtreding.

Rot nou ff gauw op hé, kan hier zo kwaad over worden.

Daarnaast is het 14% allochtoon jegens 86% autochtoon/onbekend. Vooral /onbekend is interessant, want dit geeft aan dat allochtoon dus het best gemeten en dus ook als het belangrijkst wordt beschouwd. Anders was het 14% allochtoon, 60% autochtoon en 26% onbekend bijvoorbeeld. Op deze manier staat 14% allochtoon veel beter tegenover 86%. Deze cijfers zijn ook niet relatief, maar reeel. Relatief gezien is het 85% allochtoon als je het aantal inwoners per etnischiteit bekijkt. Daarnaast is de angst voor aangifte jegens allochtonen vele male groter dan jegens autochtonen. dus maak er maar 90-5% van. Al met al weer een geslaagde poging om de blanke autochtonen meerderheid de mond te snoeren en een schuldgevoel jegens andere etnische groepen aan te praten. Zoals Rage against the machine al begin jaren 90 zei: Fuck you, I won't do what you tell me!

waarisdelol | 18-11-08 | 16:13

14% in NL is niet eens allochtoon volgens de cbs definitie. Ergo, gewogen aandeel (%) homogeweld is ook in dit flutonderzoek hoger bij allochtonen.

seven | 18-11-08 | 15:47

Zelf ben ik jong (19) en homo en ik kan jullie op het hart drukken dat ik nog nooit problemen heb ondervonden met autochtonen.

Wel heb ik zeer veel ervaring met provocerende kut Marokkaantjes, wanneer ik uit een homokroeg kom of hand in hand zou lopen. Dat laatste doe ik sowieso al niet, maar je begrijpt dat zoenen op straat in dit land uit den boze is.

Dit onderzoek stinkt en ik denk dat ze beter eens wat homo's kunnen ondervragen, in plaats van linkse rakkers.

Rechtse Populist | 18-11-08 | 15:27

Rapporten die opgesteld zijn door overheidsinstanties zijn eigenlijk bijna nooit objectief en 100% serieus te nemen.

henkdekanarie | 18-11-08 | 15:26

@ Schoorsteenveger | 18-11-08 | 14:21
Eens.
Daarbij, de termen 'allochtoon' en 'autochtoon' zijn onderhand ook aan vervanging toe bij de omschrijving van de etnische samenstelling van groepen.

Mas Rob | 18-11-08 | 15:20

Hier zal Felix Meurders waarschijnlijk niets over zeggen in DLR.

bottehond | 18-11-08 | 15:03

Geachte mevr. ter Horst, NOS, NRC en dergelijke, de tijden zijn veranderd hoor.
Wij kunnen ook lezen tegenwoordig (zelfs pdf-jes van het ministerie).
En we hebben er echt genoeg van om van jullie aan te horen, wat wij moeten denken !!!
Wij bepalen zelf wat we ergens van vinden.
Het is misschien even wennen.
Maar dat moest Vogelaar ook.

Pierus | 18-11-08 | 14:34

PietjePrecies | 18-11-08 | 13:52
Ook jij gaat uit van de verkeerde basisassumtie: dat in 86% van de gegegistreerde gevallen autochtonen als dader zouden zijn aangewezen. Dat is niet terug te vinden in de cijfers en volgt niet uit de cijfers.
Bovendien, je betrekt de gewraakte percentages op alle 1512 gevallen van 'discriminatoire incidenten', terwijl ze betrekking hebben op 150 gevallen van 'homofoob geweld'.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 14:21

@Knutsel bijna goed:

Bevolking nederland: 16400000
Percentage allochtonen: 20
Aantal incidenten: 1512

(1512*0.86)/(16400000*0.80)= 0.000099 incidenten per autochtoon
(1512*0.14)/(16400000*0.20)= 0.000064 incidenten per allochtoon

De gewogen percentages worden dus:

(0.86/0.8)/((0.14/0.2)+(0.86/0.8))x100% = 61% autochtoon
(0.14/0.2)/((0.14/0.2)+(0.86/0.8))x100% = 39% allochtoon

PietjePrecies | 18-11-08 | 13:52

Een mooi één-tweetje van Binnenlandse Zaken en de Nederlandse "journalistiek".

BZ heeft explosieve cijfers: allochtonen 10 maal zo veel geneigd tot geweld tegen homo's als autochtonen (het kan ook 5 maal of 50 maal zijn). BZ verduistert dan de cijfers in een rapport, door bijvoorbeeld "autochtoon" en "onbenoemd" op 1 hoop te gooien. Waarom wordt niet bijvoorbeeld "allochtoon" en "onbenoemd" op 1 hoop gegooid?

In ieder geval werkt de verduistering prima: NOS en NRC verdraaien het resultaat weer net iets verder zodat homogeweld voornamelijk van autochtonen lijkt te komen.

Opzet geslaagd. Gefeliciteerd Guusje. Nu alleen nog GeenStijl platleggen, vanwege al dat anonieme gescheld.

Mark d'Aviano | 18-11-08 | 13:51

EO: Plus, 86% van de slachtoffers zijn eigenlijk niet eens homo, maar te genezen. Dus waar HEBBEN we het over?

zak_arme_turf | 18-11-08 | 13:49

Vroeger riep onze leraar statistiek altijd “je hebt statistieken en leugens!“.
In de praktijk blijkt dit ook meestal te kloppen, want de uitkomst van een statistiek is heel gemakkelijk te manipuleren. De statistiek (lijnen) dusdanig aanpassen, dat je een uitkomst krijgt dat past bij hetgeen wat je tot uitdrukking wilt brengen.
Zoals iedereen wel weet is ook onze overheid een meester in manipulatie!
Indien de bedreiger, overlastveroorzaker of crimineel van allochtone afkomst is, maar in Nederland is geboren, maakt men in de statistiek bijvoorbeeld alleen gebruik van de aantekening dat hij/zij hier geboren is zodat deze persoon hierna in de statistiek terecht komt als autochtoon.
Bea zou zegggen: "de leugen regeert".
Hiermee wil ik niet zeggen dat het fysiek bedreigen van bijvoorbeeld homo’s nooit voorkomt bij autochtone Nederlanders, want daar zitten ook nog altijd veel neanderthalers tussen, maar de vele nieuwsberichten zeggen iets anders. Hieruit blijkt dat veel vrouwen en homo’s in de grote steden zich steeds onveiliger voelen door het gedrag van allochtonen.
Daar de criminaliteit in Nederland toeneemt en de politie daar onvoldoende aan kan doen, passen we gewoon het aangiftebeleid hierop aan door de aangiftebereidheid te frustreren. Indien u bijvoorbeeld op zaterdagavond slachtoffer bent van criminaliteit en aangifte wilt doen, krijgt u van de dienstdoende agent op het politiebureau doodleuk te horen, dat u bijvoorbeeld pas aanstaande woensdagmiddag terug kunt komen om aangifte te doen. Dit is geen uitzondering maar beleid! Want de kans is groot dat u die woensdag niet komt omdat het bijvoorbeeld niet mogelijk is om hiervoor speciaal vrij te nemen. Op deze wijze hebben ze weer een aangifte minder te noteren en kan de hoofdommissaris in zijn speech op de niewjaarsborrel weer roepen dat de criminaliteit gedaald is. De rest van Nederland weet echter wel beter.
En Guusje, proost!, neem er nog één meid, maar kruip dan niet weer achter het stuur!

Prins Pils | 18-11-08 | 13:47

Lies, damned lies and statistics !

Cinq-Marquis | 18-11-08 | 13:29

tipo | 18-11-08 | 13:10
We zien het allebei. Het is best vreemd dat de uitsplitsing niet wordt gemaakt.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 13:26

Als je nu je heaumeaubuurman een hengst geeft omdat hij nogal vlakjes en raar reageert wanneer je hem konfronteert met het feit dat hij terwijl jij net een weekendje weg was de hele godverdomde erfafscheiding heeft omgezaagd en je doet dat onder het uitroepen van iets als "schijtheaumeau" kom je dan ook in deze statistieken voor? (Er even van uitgaand dat hij daadwerkelijk aangifte doet.)

widtvoet ® | 18-11-08 | 13:22

Zolang er nog idioten rond blijven lopen -ook in Den Haag- die beweren dat je er voor kunt kiezen om homo te worden en dat deze keuze je rechtstreeks naar de hel voert, zal dit probleem blijven bestaan. Neem je deze oorzaak weg vermoed ik dat het aantal gevallen drastisch zal verminderen. Homo's zijn natuurlijk. Punt.

knutsel | 18-11-08 | 13:21

Dat die 86% niet is uitgesplitst is wel vreemd. Ik zou er niet van opkijken als 14% herkend werd als allochtoon, 14% herkend werd als autochtoon en 72% onbekend of niet met enige zekerheid als alloch- of autochtoon te herkennen was.
.
Dat er geen definitie van autochtoon en allochtoon in het rapport staat, maakt het hele rapport ook waardeloos, want waar hebben we het over? Wellicht dat die 14% enkel Polen waren met een pools paspoort en dat die 86% enkel 3e generatie moslims waren met een Nederlands paspoort.

tipo | 18-11-08 | 13:10

knutsel | 18-11-08 | 12:52
Heb je helemaal gelijk in. En dit 'rapport' kan zeker de toets der methodologische kritiek niet doorstaan. Je weet eigenlijk niet eens wat er gemeten wordt. Als je zegt dat je de efficiëntie van de registratie hebt gemeten heb je óók gelijk. Het is een ruwe schets van een politieapparaat dat strompelend en struikelend vat probeert te krijgen op een problematiek.
Het is volstrekt onduidelijk hoe het 'benoemen' tot stand komt en of dat in alle situaties op gelijke wijze tot stand komt. Laat ik voorzichtig opmerken dat het er alle schijn van heeft dat zelfs de onderzoekers dat niet weten.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 12:59

Natuurlijk zijn de cijfers niet eerlijk vergeleken. Als het de gezaghebbenden uitkomt wordt er met de daadwerkelijke cijfers gesmeten, komt het beter uit om het in aantal procenten om te rekenen dan zullen ze dat doen.
Aangezien er duidelijk minder allochtonen dan autochtonen in dit land zijn, was de keus niet zo moeilijk. Et voila encore: wij, de autochtonen zijn de boosdoeners in dit geval, want onze knuffelbuitenlanders doen zo iets niet.
Ik kan jullie uit ervaring mededelen, dat er meer door allochtonen naar mij toe gescholden wordt(vuile homo etc, maar ik was me wel hoor) dan door de autochtone medemens (die er wel meer rondlopen alhier).

Iwmac | 18-11-08 | 12:54

Je kunt als homo de openbare ruimte beter mijden, want daar ben het niet pluis!

Boris Poepnagel | 18-11-08 | 12:52

@Schoorsteenverger. Het was ook maar onzingegoochel. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik statistische cijfers niet vertrouw voordat ik exact weet hoe die cijfers tot stand zijn gekomen.

knutsel | 18-11-08 | 12:52

knutsel | 18-11-08 | 12:34
Jij gaat er dus ook al van uit dat in 86% van de geregistreerde gevallen het om autochtonen gaat. Dat staat dus NIET in het rapport.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 12:49

14 procent is fin en van 86 % weet men niet wie de daders zijn.
Guusje Nadorst minister van de kraakpanden en soepsidie slurperts.
Minister van slinksche binnenlandse propaganda zou beter zijn.

bijtieakumaai | 18-11-08 | 12:35

Goochelen met cijfers. Naar schatting 80 % va de bevolking autochtoon en 20% allochtoon. 80% van de bevolking is verantwoordelijk voor 86% van de gevallen.
80:86= 0,93. 20:14= 1,43. Je zou dus kunnen zeggen dat per procent autochtoon circa 0,9 homo wordt belaagd. Per procent allochtoon is dat 1,4 homo.
1,4 + 0,9 = 100x. X = 0,023. 1,4 : 0,023 = 60,87% 0,9:0,023=39,13%
In mijn berekening is het dus geen 80-20 maar circa 40-60.

knutsel | 18-11-08 | 12:34

@Schoorsteenveger | 18-11-08 | 12:09
Wedden dat Diederik Samson als eerste met dit 'bewezen feit' aankomt. Dat doet hij altijd. Die kale krullebol hadden ze allang zijn bull moeten afnemen, wegens verkrachting van eerlijke wetenschap.

tipo | 18-11-08 | 12:14

Die achterkant kan echt niet hoor! In het blauw zie je nog beter de slechte kwaliteit.

Innocenti | 18-11-08 | 12:14

bottehond | 18-11-08 | 12:02
Geheid dat we dit nu al niet meer teruggedraaid krijgen en die 14%-allochtoon-versus-86%-autochtoon nu als een bewezen waarheid door het land gaat.
Wat ook wel grappig is, is dat nu in het geheel het woord 'stigmatisering' niet valt.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 12:09

@ De la Puerco

Tsjek dit dan:

kwoot
Ter Horst wil af van het taboe op registratie van etniciteit, dat tot stigmatisering zou leiden. De minister van Binnenlandse Zaken beschouwt de registratie als een neutrale doelgroepanalyse, die ook kan helpen in de strijd tegen discriminatie.

Migranten

Tot nu toe legt de politie alleen de nationaliteit en geboorteplaats van verdachten vast. Daardoor blijft de etnische afkomst van in Nederland geboren migranten van de tweede generatie onzichtbaar.
ontkwoot

www.nu.nl/news/1749604/11/PvdA-senator...

bottehond | 18-11-08 | 12:09

BABYBLAUW?

Blake Bier | 18-11-08 | 12:09

Wellicht is het in Amsterdam dusdanig normaal dat er niet eens aangifte van wordt gedaan. Als poot in de provincie is het daarentegen altijd even schrikken als je vanwege je geaardheid geramd wordt.

knutsel | 18-11-08 | 12:04

benter | 18-11-08 | 11:55
Juist.
"Het aantal incidenten in sommige politieregio’s is aanmerkelijk hoger dan in andere vergelijkbare regio’s (bv. Gelderland-Midden / Gelderland-Zuid). Deze verschillen worden goeddeels verklaard door het gevoerde beleid. Een regio die een actief discriminatiebeleid voert kent een hoger aantal geregistreerde incidenten. De aangiftebereidheid is daar groter, incidenten worden door politiepersoneel eerder opgepakt en herkend als discriminatoir."
Nou, dat is dan verre van perfect zou ik zeggen, maar in het rapport wordt dat iets anders omschreven:
"Voor dit moment lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat de registratie bij de politie goed op gang is gekomen, maar nog niet in elke regio optimaal is."

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 12:04

Statistinken op basis van processen verbaal van de politie is volslagen idioterie. Was eens slachtoffer van een ramkraak, omschreef toe een van de daders als lichtbruin met een kort geschoren dun ringbaardje en buren hoorden de daders onderling arabisch met elkaar praatten. Stons er doodleuk in de uiteindelijke versie van het PV, nationaliteit onbekend.

De La Puerco | 18-11-08 | 12:03

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:59

Heb je een beetje erbarmen met de Gutmenschen. Dachten ze eindelijk het ultieme bewijs in handen te hebben dat de straatjihad niet bestaat en de islamisering een hoax is, gaan ze wéér onderuit. Das best sneu, toch?

bottehond | 18-11-08 | 12:02

Benoemen in plaats van verbloemen!

Zegt het voort..

Porrello | 18-11-08 | 12:01

tipo | 18-11-08 | 11:42

Tsja, NSB Handelsblatt. Partijorgaan van het establishment. StumperTs die zich oorspronkelijk- en weldenkend wanen. Haha.

bottehond | 18-11-08 | 11:59

Allemaal de schuld van Geer en Gor!

allemaggchies | 18-11-08 | 11:59

Kotsmisselijk word ik van dat soort verbloemacties, maar goed, zo is links en links is zo.

Fleauxe | 18-11-08 | 11:59

StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:49
Leer nou eens een beetje lezen.
"In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd." Dit staat letterlijk in het rapport: "... of wordt geen verdachte benoemd...". Waarom wij niet mogen weten in hoeveel gevallen dit speelt is mij een raadsel. Maar het staat vast dat de conclusie die de pers in den brede trekt volkomen ongerechtvaardigd is. Misschien is het zo, maar je kunt het cijfermateriaal niet als bewijs hanteren.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:59

@StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:49
Wat ik denk doet er niet toe. Jij vult de zwarte gaten in het onderzoek in en denkt daarmee de werkelijkheid te kunnen beschrijven, wat een wensdroom wordt. Mischien is helemaal niet om de nationaliteit gevraagd of is het niet ter sprake gekomen, misschien is de dader niet bekend (als je huis beklad is weet je niet wie het was, dus is de nationaliteit niet bekend. als je bewusteloosgeslagen bent kan je niet zo veel herinneren, als iemand een helm op heeft weet je ook niet uit welk land die komt) etc. etc.

tipo | 18-11-08 | 11:55

Jullie vergeten te vermelden dat dit alleen de geregistreerde gavallen zijn. Het is algemeen bekent dat als je aangifte doet tegen een bepaalde groep mensen, dat ze verhaal komen halen met messen in een hele grote groep. (RIF)-FINNEN

benter | 18-11-08 | 11:55

In 53,9 % van geweld tegen bruinogigen was de dader autochtoon

knerf | 18-11-08 | 11:54

StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:42

Nee, het onderzoek klopt juist niet als je beweert dat 86% van de daders autochtoon is of dat de afkomst niet bekend was.
"Autochtoon" en "afkomst" niet bekend wordt hier op één hoop gegooid.
Bovendien wordt een deel van het straatgeweld gebruikt om een groep in discrediet te brengen en ook nog met de verkeerde conclusies ( "Autochtoon of niet bekend") terwijl zaken als straatroven en overvallen niet betrokken wordt.
Je kunt net zo goed schrijven dat het geweld tegen linkshandigen voornamelijk door autochtonen wordt gepleegd.

knerf | 18-11-08 | 11:52

Ben benieuwd welk percentage van de verdachten Mohammed heet.

De La Puerco | 18-11-08 | 11:51

@Tipo
Denk je dat de slachtoffers tijdens hun aangifte niet durven zeggen dat het allochtonen waren dan? Ze zitten op het bureau met een agent de dader is al lang pleitte. Ik weet zeker dat alle slachtoffers duidelijk aangeven welke afkomst de daders hadden.

StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:49

PDF-alert!

kWazt | 18-11-08 | 11:49

Het heeft ook niks met dubieuze onderzoeksbureaus te maken. het gaat namelijk niet om een onderzoek maar om agenten die tegenwoordig aanvinken wat de afkomst van de daders van homogeweld is.

StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:47

@StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:42
Lezen:
"In 14% van de incidenten geeft het slachtoffer zelf aan dat de verdachte allochtoon is."
.
Over de overige daders is niks bekend.

tipo | 18-11-08 | 11:47

ik bin ein berliner8 | 18-11-08 | 11:08
Jammer dat voorbeeld autochtonen als u geachte Ibn El Fatwa wat minder gevolgd worden.

De La Puerco | 18-11-08 | 11:46

Bij geweld tegen homo's waren voor 50% linkshandigen betrokken

Bron: ikzelf

knerf | 18-11-08 | 11:46

Hup dan. Voor deze keer. Alle allochtonen slaan homo's. Marokkaanse Moslims slaan homo's nog vaker. Iedere dag. Behalve als ze bejaarden beroven. Nu kan iedereen gewoon weer verder met de orde van de dag. Orde van de dag being : Zeiken over links Nederland die Marokkanen knuffelen. En jezelf en elkaar schouderklopjes geven voor het feit dat je op GeenStijl zit en niet trapt in al die bagatelliserende nonsens van de staatsomroep.

Uhh | 18-11-08 | 11:46

*zucht*

Salsadippert | 18-11-08 | 11:43

Niet voor Jan | 18-11-08 | 11:28

Nee, het is juist de overheid die allerlei bureautjes, wetenschappers etc. inhuurt die onderzoekjes moeten doen die het beleid van die overheid bevestigen.
Als ze dat niet doen, worden ze niet meer ingehuurd of zoals de Algemene Rekenkamer afgebrand.
Vandaar dat b.v. overal ineens rapporten opduiken die beweren dat marihuana schadelijk is.
Bovendien kan jij niet lezen. Er staat dat 86% van de daders autochtoon is of de herkomst is niet bekend.
Autochtoon en niet bekend wordt dus op één hoop gegooid wat wetenschappelijk gezien al waardeloos is.
Lekker scoren trouwens die registratie van alleen homo's.

Nu graag van mevrouw Ter Dorst nog even de cijfers van het aantal straatroven en overvallers en het percentage allochtonen van de daders.
Plus het percentage autochtone slachtoffers.

knerf | 18-11-08 | 11:43

@ALLEMAAL
Ik ga het 1 keer uitleggen: Een allochtoon ben je als je zelf en of 1 van je ouders in het het buitenland geboren is. Het heeft er dus helemaal niks let op! helemaal niks mee te maken of je genaturaliseerd bent of niet. Je blijft een allochtoon als 1 van je ouders uit het buitenland komt. Dus die cijfers kloppen gewoon. Nederlanders zijn de grootste potenrammers. Jullie kunnen het onderzoeken of kraken wat je wilt maar deze cijfers liegen niet. Steek die hand dus maar in eigen reet.

StijlSchrijver | 18-11-08 | 11:42

@Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:35
Dat is de bekende gemakzucht van dertien-in-een-dozijnjournalisten. Het is uiteraard nieuws als blijkt dat veruit de meeste homomishandelingen door kaaskoppen wordt gepleegd. Een beetje inlezen in het rapport zou het nieuws flink afzwakken en dat willen ze natuurlijk niet.
In een omgekeerde situatie, bij 86 procent van de mishandelingen zijn allochtonen betrokken, zou het journaille zich geen raad weten. Dan treedt de zelfcensuur namelijk in werking. Ergo: de waarheid komt nooit boven tafel.

J.N. de Kabelpen | 18-11-08 | 11:41

Dit heb ik zojuist in een officieel rapport gelezen.
"De laatste jaren is het aantal mussen drastisch afgenomen.
Met het toenemend percentage finnen in NL, is de eindconclussie dat finnen mussen eten".

Pierus | 18-11-08 | 11:40

Deze blauwe layout is een Viral voor Ben. Je weet wel, die gereanimeerde telecomgigant uit de oudheid...

Tommygunner | 18-11-08 | 11:36

Levine | 18-11-08 | 11:31
Van 14% staat vast dat allochtonen als daders zijn benoemd. Van de overige 86% staat vast dat autochtonen zijn benoemd of dat niet is benoemd. Hoe de verdeling binnen die 86% ligt wordt wonderwel niet medegedeeld.
Het vreemde is nu dat de pers zich haast mede te delen dat vastgesteld zou zijn dat slechts in 14% van de gevallen allochtonen de daders zijn.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:35

Met al die allochtonen in dit land kan er beter een normen- en zwaardencatalogus komen....

knerf | 18-11-08 | 11:34

Opnieuw Geer/Goor-Rellen Reguliersdwarsstraat
Ruzie Joling & Gordon verdeelt Amsterdamse uitgaanswijk

www.speld.nl/2008/11/18/opnieuw-geergo...

Het gaat los daar in Amsterdam Roze

stoofstraat | 18-11-08 | 11:33

@Niet voor Jan | 18-11-08 | 11:28
Het onderzoek is zoals het is. De berichtgeving erover suggereert echter vanalles dat er helemaal niet in staat.

tipo | 18-11-08 | 11:31

Ik vertrouw Nadorst ook niet, maar haal uit het bericht niet zo 1, 2, 3 de "manipulatie" en "verdraaiing" die in de comments steeds worden herhaald.

- Waar staat dat allochtonen met NL paspoort als autochtonen worden geteld?
- Waarom is het raar dat voor een Nederlands onderzoek het landelijke percentage (14%) allochtone daders wordt genoemd, ook al is het in Amsterdams percentage hoger? We hebben het toch over een landelijk probleem?

Levine | 18-11-08 | 11:31

83% van de 86% is gewoon een marokkaan met een Nederlands paspoort.

H.A. Ram | 18-11-08 | 11:31

91,9 % van de berichtgeving van de NOS is staatspropaganda
Bron: ikzelf

knerf | 18-11-08 | 11:30

We lezen het juridisch juiste doch bewust misleidende rapport dus als volgt:
14 % van de geweldsdelicten zijn gepleegd door niet in 031 geregistreerde/bekende/woonachtige daders/geen nederlands paspoort hebbende daders te noemen allochtonen. De overige daders, 86 %, hebben een verblijfplaats/registratie/zijn bekend/nederlands paspoort in 031 en zijn met zijn allen op een hoop gegooid en niet nader uitgesplitst en we noemen ze autochtonen.
I

penis-aqua-rosA | 18-11-08 | 11:30

@Schoorsteenveger, zo heeft u de linkse propaganda weer eens duidelijk aan het licht gebracht

Jacob Creutzfeldt | 18-11-08 | 11:30

Dus een minister doet eindelijk onderzoek naar de achtergronden van het geweld tegen homo's en het resultaat bevalt niet ? Dan huren jullie toch gewoon Ernst en Young in ofzo ? Die willen het vast wel voor een paar ton in slecht Nederlands zo opschrijven als jullie het graag zien. Je had nog geld over van die 'buurmeisje' actie, dus met alle rente van je IceSave account kun je je dat makkelijk veroorloven.

Niet voor Jan | 18-11-08 | 11:28

Las het gisteravond op het internet-voor-bejaarden, ook wel Teletekst genoemd, en dacht meteen: da' klop' nie'. Blijkt dus dat definitie van autochtoon nogal ruim is gehanteerd in dit onderzoek. Ik walg inmiddels van deze non-onderzoeken: ga uit van een wenselijke situatie en zoek er de informatie bij. Past de info niet, draai dan totdat ze past. Ziek.

J.N. de Kabelpen | 18-11-08 | 11:28

@Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:04
Dit soort desinformatie is schering en inslag bij dit kabinet. En het ANP en de NOS laten zich gedwee voor het propaganda-karretje spannen, door het allemaal nog erger te maken als het al is.

tipo | 18-11-08 | 11:26

@ Bartflash | 18-11-08 | 11:18
Zolang het maar niet bijt met andere minderheden (lees: Joden, Vrouwen en Homo's) dan kan verantwoord Nederland lekker slapen.

alpha_mannetje | 18-11-08 | 11:24

Wat een laafse hufterige manier van volksverlakkerij weer.

Beëlzebul | 18-11-08 | 11:23


ik bin ein berliner8
Je zit duidelijk niet in Duitsland.
ICH bin ein Berliner

bijtieakumaai | 18-11-08 | 11:22

Goed werk Brusselmans.
Jou maken ze niets wijs.

bottehond | 18-11-08 | 11:21

Crisis, een beetje propaganda is prima, maar dit slaat werkelijk waar alles!

- Geboren in Nederland en pappie en mammie woonden hier? Autochtoon. Bijna al het dubbele paspoortvolk zit in deze groep.
- En dan nog de categorie 'onbekend' op een hoop vegen met de autochtonen, zonder de verdeling binnen deze groep aan te geven.
.
For fucks sake! Door de categorieen handig in te delen, worden de cijfers gemanipuleerd. Dit is schan-da-lig!

koyt | 18-11-08 | 11:20

frenkie4alllll | 18-11-08 | 11:00

Wederom een sterk staaltje gelul en bovenal hondsberoerd onderzoek. Als je de vraag ongeveer zo stel: 'Vindt u het fijn dat de Nederlandse eetcultuur de afgelopen decennia is verrijkt met Surinaamse en Oosterse gerechten?' zegt misschien wel 90 procent van de Nderlanders ja. Als je vraagt 'vindt u dat islamtische tradities thuishoren in Nederland' zegt een meerderheid waarschijnlijk nee.

LJBrinkhorst | 18-11-08 | 11:19

Dat rapport is zeker door een autochtone heaumeau gemaakt, over heaumeau's gesproken , gaat Rutger nu met een blauwe microfoon de straat op?

tjeemig | 18-11-08 | 11:19

Een grunge-style achtergrondje met enkel grijstinten komen de advertenties beter in uit afgezien van de blauw die voor de links en titels gebruikt is verzekerd Porrello u dit als marketeer nieuwe media.

Tot uw dienst,

Porrello | 18-11-08 | 11:19

Punt 1:
Haal dat tyfus blauw even weg, gaat zeer doen aan de ogen.
Punt 2:
Onzin onderzoek, klopt geen ene malle moer van.

H.A. Ram | 18-11-08 | 11:19

Jullie site wordt nu wel erg afzichtelijk. Terug naar de tekentafel!

VOC-mentaliteit | 18-11-08 | 11:18

Het ergste is nou gaat het eindelijk over homo's en dan is de pagina ineens totaal blauw gekleurd .
En dat nog wel ter ere van BEN .ik vind dat persoonlijk stijlloos en niet kunnen Geen stijl.
Sinds wanneer laten wij zo onze nek hangen naar een adverteerder.
Nog even en er beginnen mensen af te haken.!!!

oldboy | 18-11-08 | 11:18

Heel Nederland kan weer rustig ademhalen, want Ja, ze slopen bushokjes. Ja, ze stelen scooters. Ja, ze beroven oude omaatjes. Ja, ze steken hun vrouwen neer over 'ere'kwesties. Gelukkig staan ze niet vooraan als het om homo-meppen gaat, een hele opluchting.

Bartflash | 18-11-08 | 11:18

Als allochtoons Murratje mannetje sta je of te werken in het Anne frank plantsoen of je staat met je snor en je broer op een website maisjes te lokken voor werken voor haagse "gangster pimp casanova style". In beide gevallen sla je geen heaumeaus. Reden is eenvoudig. Of het zijn je klanten of het zijn je toekomstige heaumies in de bak.

vraaghetmijdanniet | 18-11-08 | 11:17

Dit onderzoek is nog onbetrouwbaarder dan een antilliaan in een garagebox.

ReligionSucks | 18-11-08 | 11:16

Finnen zijn toch ook autochtonen?

Tobi | 18-11-08 | 11:16

Ok, na Veaugelaer wordt Guusje de volgende. Redenen zijn er wel genoeg denk ik. Al is het maar vanwege die borrelaktie een paar jaar geleden.
Complete verhaal:
De muts was via haar mobiele telefoon op de hoogte gesteld dat er vanaf de weg naar Kleef op het Traianusplein (net binnen de grens van Nijmegen) een alcohol-fuik was opgesteld. Ze besloot om maar via de Holleweg (zeg maar een verharde zandweg met een helling van 12% omhoog) via de oostkant Nijmegen binnen te komen. De Holleweg ligt ongeveer twee kilometer vóór de Nijmeegse stadsgrens, en gaat via de achtertuin van Frank Boeijen (Ubbergen) naar het voormalige Rooie Durp (goh, waar komt die naam toch vandaan...) Alleen stond bovenaan deze inside-sluiproute ook net toevallig een fuik opgesteld. En dan is dus het verhaal hoe groot de pet van politie is waar een heleboel 'overtredingen' in opgeborgen kunnen worden. En helaas voor Guusje was hij wel groot genoeg, alleen de hersens van de agentjes waren te klein om de pet sluitend te maken.
.
Als je ooit eens beschonken wordt aangehouden en er wordt een bon uitgeschreven zou ik altijd vragen om gebruik te maken van mogelijkheid om een verklaring af te leggen, en dan zou ik als citaat opgeven: "Och, ik kan altijd nog minister worden." Guusje? Next!

OoO | 18-11-08 | 11:15


ik bin ein berliner8
We stellen alles in het werk om je weg te houden het is hier al stampvol.

bijtieakumaai | 18-11-08 | 11:14

in mijn tijd waren er nog geen homo's

pake | 18-11-08 | 11:14

Tijd voor een tegenonderzoek door COC misschien?

truly amazed | 18-11-08 | 11:14

ik wil weer stijlloos roze!

geen blauw

attaschurk | 18-11-08 | 11:13

is dit kleurtje er om toleranter te zijn naar homo's?

Sjonbak | 18-11-08 | 11:13

Even OT: ik vind dit blauwe kleurtje ook niks.

Grasgriezel | 18-11-08 | 11:13

Kan er een apart topic over het stijlloze blauw komen?

Bier-Sexueel | 18-11-08 | 11:13

Die homostellen die ik woon, zijn allemaal naar het platteland verhuisd.

Grasgriezel | 18-11-08 | 11:12

wtf waar is het roze gebleven??!

zonder roze is het geen geenstijl!

attaschurk | 18-11-08 | 11:12

Zeker een onderzoek waarbij iedereen met een Nederlands paspoort autochtoon wordt genoemd. Zo werkt het natuurlijk niet..

Als we 2e generatie allochtonen meerekenen weet ik zeker dat het percentage in de 90 oploopt!

Als we onderscheid maken tussen gelovigen en niet gelovigen zitten we bij eerstgenoemde op 100% van de delicten!

Porrello | 18-11-08 | 11:12


Met de pvda in het oostblok was die muur nooit gevallen.

bijtieakumaai | 18-11-08 | 11:11

Zelfs met dat blauw komt die Hulk-advertentie niet goed voor de dag. Hoe komt dat nou? Hmmm...

blinde kip | 18-11-08 | 11:10

volgens mij klopt er geen flikker van dat homo rapport...

jeemsbont | 18-11-08 | 11:09

wat er ook gebeurt de allochtoon is bij geen stijl altijd schuld.
ik lees geen stijl ter bevestiging dat ik nooit meer terug wil naar nl.

ik bin ein berliner8 | 18-11-08 | 11:08

Dat onderzoeksrapport kan roepen dat wit zwart is en dat varkens kunnen vliegen, maar wat hoop je daarmee te bereiken? Dat mensen in zwart witte vliegende varkens geloven of dat ze gaan roepen dat je een volksmennende leugenaar bent?

alpha_mannetje | 18-11-08 | 11:08

En het stijlloos roze dat Geenstijl juist zo herkenbaar maakte? Laat de nieuwe stagiair eens op cursus komen bij Porrello.

Porrello | 18-11-08 | 11:06

PvdA nieuwe stijl: propaganda door met cijfer materiaal te klooien; uiteraard doet NOS / NRC gewoon mee.

knus & gezellig | 18-11-08 | 11:06

Nee hoor, er is niets aan de hand, volgens dit rapport (1ste 6mnd 2008).
Amsterdam Amstelland: slechts 39 'Homofobe' voorvallen.
Daarvan 12% door allochtonen, dat is dus slechts 5 personen ( aldus door slachtoffers zelf aangegeven).
Dus waar maken we ons nou druk over ?
Er bestaat eigenlijk helemaal geen geweld van allochtonen tegen homo's.
Dat is allemaal maar ingebeeld.
.
Opvallend feit: De korpsen registreren zelf geen bijzonderheden mbt de daders over ethniciteit. (waarom eigenlijk niet ?)
Dus alweer een rapport waarvan het resultaat precies past binnen de huidige 'Good Feeling' afspraken.
Daar trappen wij dus niet in !!!

Pierus | 18-11-08 | 11:05

Was vies blauw vandaag extra goedkoop?

coolmos2 | 18-11-08 | 11:05

blinde kip | 18-11-08 | 10:59
Guusje ter Horst drinkt, zoals een alcoholist betaamt, wijn uit kartonnen pakken van de Aldi.

plastic zakje | 18-11-08 | 11:05

We kunnen ons hier inderdaad de vraag stellen "Maar is dat nou wel zo?".

Het prapport:

Pagina 11:
"In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. In 21 van de 150 gevallen (14%) werd door het slachtoffer een allochtoon als dader aangewezen. Daarbij wordt aangetekend dat negen van de 21 incidenten zich voordeden in Amsterdam."
Wordt hier niet iets heel essentieels weggelaten? In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte aangewezen óf wordt de verdachte niet benoemd.
Het moet bekend zijn in hoeveel gevallen niet benoemd is, maar dat wordt niet medegedeeld. In theorie zou het kunnen dat binnen die 86% er slechts in één geval een autochtoon is aangewezen. Ook zou het kunnen dat binnen die 86% in alle gevallen op één na autochtonen zijn aagewezen. Dat is nogal een verschil. Er wordt de suggestie gewekt dat vast zou staan dat in een overgroot deel van de gevallen autochtonen als dader worden aangewezen, maar dat hoeft geenszins het geval te zijn.

Pagina 11:
"Ook (homoseksuele) allochtonen zijn met enige regelmaat het slachtoffer van homofoob geweld. Daarbij zijn de verdachten veelal autochtoon."
Hier helemáál geen cijfers. Wat betekent 'met enige regelmaat'?

Pagina 14:
"In 14% van de incidenten geeft het slachtoffer zelf aan dat de verdachte allochtoon is. In Amsterdam is dat aandeel groter."
Hier wordt in de samenvatting nog sterker gesuggereerd dat 'slechts' in 14% van de gevallen allochtonen de dader zouden zijn.

Het persbericht van de NOS:

"Geweld tegen homo's lijkt vooral het werk van autochtone Nederlanders en niet van allochtonen, zoals vaak gedacht wordt. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Het is voor het eerst dat de politie geweld tegen homo's apart registreert."
Dat blijkt helemaal niet uit de cijfers. Wat we weten is dat in de geregistreerde gevallen van 14% vaststaat dat allochtonen als dader zijn aangewezen, niet minder niet meer.

"In het eerste halfjaar waren er 150 meldingen. In 14% van de gevallen was de dader allochtoon. In 86% was de dader autochtoon of was de afkomst onbekend."
Klopt ook niet. Er staat nergens in het rapport dat de afkomst 'onbekend' was, er staat dat de afkomst niet is benoemd.

Schoorsteenveger | 18-11-08 | 11:04

Mooi blauw is wél lelijk

RechtsTuigje | 18-11-08 | 11:04

Tijd om de definitie van allochtoon bij te stellen.
NIEUW:
iedereen met een niet Hollandse kop is een allochtoon
.
wie is voor?

yokiamy | 18-11-08 | 11:03

Hoeveel euri levert dat blauw tegenwoordig op?

Dirk Tang | 18-11-08 | 11:03

Worden verdomme weer alle autochtonen over een kam geschoren, ik begin het nu toch echt een beetje beu te worden!

liggend_streepje | 18-11-08 | 11:03

Meer blauw op het net ofzo? Of is dit weer een commerciele actie voor de groep 'Wolken zijn relaxt' ?

Arie Nico Aal | 18-11-08 | 11:01

Nog een NOS-trucje:
Een allochtoon is iemand waarvan minimaal één van de twee ouders in het buitenland is geboren. Potenrammers zijn vaak JONGE mocro's, derde generatie dus, en volgens de statistische definitie autochtoon.
-
Blauw is liev. +1

Saloukoning | 18-11-08 | 11:01

De azijnbode is ook weer lekker bezig.

‘Immigratie is verrijking’
Bijna driekwart van de Nederlanders (72 procent) is het eens met de stelling dat immigratie bijdraagt tot een verrijking van de cultuur.
www.volkskrant.nl/buitenland/article10...

frenkie4alllll | 18-11-08 | 11:00

Als de politie bij aangifte kenmerken bijvermeld als doorlopende wenkbrauwen, licht getint huidje of spraakgebrek, klopt het allemaal weer met wat iedere nuchter persoon al jaren weet.
Hee, Guusje, wat voor een wijn drink je? Die wil ik ook!

blinde kip | 18-11-08 | 10:59

Dat is net zoiets als een bruinbrood wit noemen, omdat het bruinbrood niet geassocieerd wenst te worden met de negatieve eigenschappen van het bruinbrood ten opzichte van het wit.
Geldt overigens ook voor chocolade en dergelijke.
Het lijken verdorie wel Maurice de Hond onderzoeken.

yokiamy | 18-11-08 | 10:59

Wanneer ik Geer of Goor voor mij de straat zie oversteken trap ik nog even extra op het gas!
Ben ik nu homofoob?

BarackOsama | 18-11-08 | 10:59

Is die (rustgevende) blauwe kleur een experiment van jullie om het aantal -weggejorist- comments terug te dringen ??

Hobbykip | 18-11-08 | 10:57

Meer blauw op het net ofzo? Of is dit weer een commerciele actie voor de groep 'Wolken zijn relaxt' ?

Arie Nico Aal | 18-11-08 | 10:56

Blauw -1
Staatsomroep -1
Deze regering -100

plastic zakje | 18-11-08 | 10:56

WTF?!?
Beebieblau?
Zullen de zwitsalkuifen leuk vinden.
Ik wil steylleaus roze!
Ladies in pink, who make your fingers stink!

Maja de Bijna | 18-11-08 | 10:55

Het kan ook nog eens zijn dat allochtone potenrammers gewoon lui zijn........... en dat er een kleine groep autochtonen verantwoordelijk is voor het merendeel van de incidenten en het verpest voor de meerderheid ;)

Hobbykip | 18-11-08 | 10:55


90% Van de homo's durft geen aangifte te doen tegen allochtonen.

bijtieakumaai | 18-11-08 | 10:54

Gaat 't over homo's, maken we de site blauw.. ik zie toch liever roze

lens_uit_de_struik | 18-11-08 | 10:54

Kan Geenstijl ook niet eens zo'n 'Handvest van Normen en Waarden' uitbrengen?
Maar dan voor het kabinet...
- Niet liegen tegen de burger
- Niet de feiten verdraaien
- Niet de burger negeren
- Niet het geloof door de burger's strot heendouwen
- Niet de burger bestelen
- Niet de burger beperken in zijn vrijheden
etc...

breiz | 18-11-08 | 10:54

@Patrice
Echte mannen noemen dit blauw, de overige 10% verlangt terug naar roze en alleen vrouwen herkennen dit als turkwase.

kapotte_stofzuiger | 18-11-08 | 10:53

@ jullie ook hier? | 18-11-08 | 10:38

Goochelen met cijfers noemen ze dat. Marokkanen die hier zijn geboren worden als autochtoon in deze cijfers meegenomen.

"Nederland registreert momenteel alleen de nationaliteit of geboorteplaats van verdachten. Hierdoor blijft de etnische achtergrond van in Nederland geboren migranten van de tweede generatie onzichtbaar."

frenkie4alllll | 18-11-08 | 10:53

@ Brusselmans. Je schrijft zelf al dat de cijfers eigenlijk niet kloppen, want e.e.a. wordt niet correct geregistreerd.
Daar komt het volgende bij:
Even, for arguments sake, aangenomen dat de cijfers wél zouden kloppen. 14% van de delicten zou door allochtonen gepleegd zijn. Nou dacht ik dat we ongeveer één miljoen allochtonen hebben. Das dus één op de 16, oftewel 6,25%. En die 6,25% zou dus 14% van de delicten plegen? Dat betekent dat ze méér dan twee keer zoveel delicten plegen als de autochtonen.
Tellen we jou eerder genoemde constatering bij op en wat hebben we dan?

Nappert | 18-11-08 | 10:52

@ Patrice | 18-11-08 | 10:48

Cyaan, duflul.

kolonel klootoog | 18-11-08 | 10:51

@Patrice | 18-11-08 | 10:48
Turqoise is een vrouwenkleur. Net als amber en sepia. Natuurlijk zien mannen die niet. Had je al op de basisschool kunnen leren.

blinde kip | 18-11-08 | 10:51

Die cijfers zijn gewoon gelul. De harde politie (in casu BZK) hanteert de term allochtoon blijkbaar alleen voor Peaulen, Moffen en ander tuig. Iedereen met een redelijk stel hersens weet dat tegenwoordig voornamelijk islamietjes en tokkies een hekel aan heaumeaux hebben.

LJBrinkhorst | 18-11-08 | 10:50

Artikel:"..., maar de autochtone bevolking de strontkar over zich heen krijgt."
En zo gaat het maar al te vaak. Positieve discriminatie heet dat, geloof ik. Wilders for President!

FTDjunkie | 18-11-08 | 10:50

GeenStijl haat homo-roze

Echt He! | 18-11-08 | 10:50

Alles leuk en aardig, maar conclusies kunnen we pas trekken als we de verdelingen allochtonen/autochtonen in Nederland weten. Als dat 50/50 is zoals het bericht suggereert, dan kunnen we toch wel zeggen dat autochtonen homohaters zijn. Echter vermoed ik toch dat de verhouding eerder als 14/86 ligt. Goh da's gek, dan krijg je ineens een heel ander beeld. Als ik even dezelfde statistiek hanteer als de staatsomroep zijn ineens alle allochtonen homohaters!!! Wellicht tijd voor een rijksgeSPONSorde statistiek cursus?

ir.Bob | 18-11-08 | 10:48

Oké... ik begrijp dat iedereen kleurenblind is?????
Weleens van TURQUOISE GEHOORD????????????
Maar goed tekenles begint op de middelbareschool dus begrijpelijk voor 99 % :-)

Patrice | 18-11-08 | 10:48

roze +1
broddel onderzoek -1

deropofderonder | 18-11-08 | 10:48

100 % van het geweld is veroozaakt door mensen met schoenen. Pak die schoenen aan!

blinde kip | 18-11-08 | 10:47

81,3% van statistieken is onjuist.

Bigi Bana Boy | 18-11-08 | 10:47

Iemand heeft een jongen gekregen?

Promo | 18-11-08 | 10:46

Lies, damned lies and statistics! Die 14% is kennelijk de ondergrens van allochtoons geweld tegen homo's. Daarnaast is ca. 6 a 7% van de nederlandse bevolking allochtoon. Dat betekend dat allochtonen ruim 2 maal vaker (wederom ondergrens) geweld tegen homo's plegen dan de rest van Nederland.

Prof. van Leipum | 18-11-08 | 10:46

Heb mij gisterenavond nog laten zuigen in het Anne Frank park maar niets aan de hand hoor.

dickel | 18-11-08 | 10:45

keeskooskaas | 18-11-08 | 10:39
Volgensmij van Telfort??

Meboe | 18-11-08 | 10:45

Ik durf te wedden voor een gift dat al het homofoob geweld op naam staat van heteroseksuelen. Dood aan de hetero's!

Godward | 18-11-08 | 10:45

Ten eerste kan men zich afvragen welke waarde je moet hechten aan een rapportage van de politieacademie Apeldoorn, Een academie waar ‘terroristen’ www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/k... worden aangesteld als lector www.peterklerks.nl/Engine.php?T=Page&a....

Ten tweede is het ook aardig om eens even stil te staan bij het citaat van de Staatsomroep ‘In 14% van de gevallen was de dader allochtoon. In 86% was de dader autochtoon of was de afkomst onbekend’.

De laatste zin is namelijk nogal breed uitlegbaar omdat men in die 86 % niet aangeeft hoeveel daders autochtoon of onbekend zijn.

Peter Siebelt | 18-11-08 | 10:44

Dat blauw is ter ere van Guusje.
Wat zeggen de cijfers overigens over drankmisbruik door autochtonen Guusje ?

Bigi Bana Boy | 18-11-08 | 10:44

Gierig blauw past bij jou.
Ik wille roeze teruk.

Pinocchio | 18-11-08 | 10:43

Tijd voor weer een serieus feestje in een huisje ergens in Groningen met vééél verplegers met nog meer afgetapt HIV-bloed.Ruimt lekker op.

R.B.Scott | 18-11-08 | 10:43

Statistieken verdraaien. 20 % van alle dodelijke ongelukken in het verkeer worden veroorzaakt door dronken bestuurders. Dus moeten we die groep van 80 % nuchtere doodrijders gaan aanpakken, dat zet pas zoden aan de dijk.

penis-aqua-rosA | 18-11-08 | 10:43

Ik sla geen homo's, ik sla meisjes!

kolonel klootoog | 18-11-08 | 10:42

Wow!!
Waar is het stijloos hardhomo roze gebleven ??

Hobbykip | 18-11-08 | 10:42

Ik heb nog een leuk verdraai truukje voor mevrouw Nadorst. Er vanuit gaande dat inmiddels meer dan 50% van de bevolking van Amsterdam van niet-Westerse allochtone afkomst is betekent dit dat de cijfers nog ongunstiger uitvallen voor de autochtone jeugd. Is dat niet mooi ? Minder dan de helft van de jeugd uitmaken en dan alsnog verantwoordelijk zijn voor 86% van de incindenten. Dat is nog shockerender dan het oorspronkelijek bericht. Ik zeg daarom : Weg met ons en helemaal weg met onze jeugd !

Bigi Bana Boy | 18-11-08 | 10:42

Nog een significant stukje over de cijfers:

"Overigens blijken lang niet alle incidenten te worden gemeld bij de politie. Zo kwamen in de eerste helft van dit jaar 94 meldingen van homogeweld binnen bij de anti-discriminatiebureaus. Daarvan bleken slechts 27 ook bekend bij de politie."

Op basis van incomplete cijfers een conclusie trekken lijkt me niet correct.

En dan nog dit soort nieuws:

RTL nieuws

Het geweld tegen homo's door Marokkanen neemt schrikbarende vormen aan en gaat veel verder dan incidenten.

www.youtube.com/watch?v=heMkXMy5TD8

Het NOS Journaal.......

"Allochtone jeugd jaagt op homo's"

Circa 375.000 mensen hebben in Amsterdam de Canal Parade bezocht.
Voor het eerst voer ook een heteroboot mee. De opvarenden willen de homo's steunen tegen het geweld door (Moslim) allochtonen waarvan ze de laatste tijd slachtoffer zijn.

www.youtube.com/watch?v=GQ4qEIR7bx0

frenkie4alllll | 18-11-08 | 10:41

Homo's slaan is voor homo's. Net als homo's. En de kleur blauw.

hurmie | 18-11-08 | 10:41

Ik mis Guusje in de Poll

-db- | 18-11-08 | 10:40

ik ben het eens met Korreltje Zout, als je kinderen dit niet leert interpreteren krijg je propaganda verschijnselen als in Duitsland '33-'45, alleen hebben de joden het dan niet gedaan maar de blonde autochtoon.

Hadroflop | 18-11-08 | 10:39

Een reclame van Ben dus. Erg jammer.

keeskooskaas | 18-11-08 | 10:39

Wij hebben Vogelaar ten val gebracht.
Guusje gaat het zelfde met ons doen.

wiers | 18-11-08 | 10:39

Interessant: als het aandeel van allochtinen lager is dan verwacht, mag etnische afkomst wél vermeld worden. Als het aandeel nu 60% was geweest, was het dan ook vermeld? (retorische vraag)

jullie ook hier? | 18-11-08 | 10:38

Ik bedoel natuurlijk met je roze microfoon dan

Euroshoppert | 18-11-08 | 10:36

14% allochtonen? Dan is de groep oververtegenwoordigd, zo simpel, en ligt er gewoon een probleem.

Arrabinekoeterine | 18-11-08 | 10:36

Een mocro met een Nederlands paspoort is in dit soort kwesties gewoon een mocro wat mij betreft. Verder zegt "onbekende" afkomst mij ook genoeg.

Bigi Bana Boy | 18-11-08 | 10:36

Oh het mag nu als autochtoon
*gaat lesbische potten in elkaar slaan*

dorpsidioot | 18-11-08 | 10:35

Nou Rutgert pas maar op als je straks weer de straat op gaat

Euroshoppert | 18-11-08 | 10:35

Ooit gelezen dat de communistische propaganda niet als doel had te misleiden maar om bewust voor te liegen, het pasief aanhoren van de grootst mogelijke onzin vernederd de burger en maakt haar medeplichtig.

Multikuli | 18-11-08 | 10:34

Meer blauw op str-- internet??

bosneger | 18-11-08 | 10:34

Meer blauw op het net ofzo? Of is dit weer een commerciele actie voor de groep 'Wolken zijn relaxt' ?

Arie Nico Aal | 18-11-08 | 10:33

Meer blauw op het net ofzo? Of is dit weer een commerciele actie voor de groep 'Wolken zijn relaxt' ?

Arie Nico Aal | 18-11-08 | 10:33

slinks is altijd goed geweest in propaganda.

OpenDeur | 18-11-08 | 10:32

Er is een link tussen blauw en Nivea... Iemand een oplossing?

doehetlichtuit | 18-11-08 | 10:32

Beetje vreemd allemaal. Men registreert alleen de geboorteplaats van de daders en dus worden b.v. de Marokkaanse straatterroristen ook als autochtoon gezien. De minister wil dit aanpassen.

Ter Horst wil etniciteit misdadigers vastleggen

Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken wil de etnische achtergrond van daders van misdrijven registreren. Nu wordt alleen nog gekeken naar de nationaliteit, maar in de toekomst wordt ook de geboorteplaats van de ouders vermeld.

"Nederland registreert momenteel alleen de nationaliteit of geboorteplaats van verdachten. Hierdoor blijft de etnische achtergrond van in Nederland geboren migranten van de tweede generatie onzichtbaar."

www.bnr.nl/artikel/10114259/horst-wil-...

frenkie4alllll | 18-11-08 | 10:32

Dat blauw ... geenstijl stuurt gewoon sublimanal messages...

Het is één grote anti-homo campagne!

Schreibmischane | 18-11-08 | 10:31

14% van de homo bashers is allochtoon. In Nederland is het percentage allochtonen gemiddeld minder dan 5%. In verhouding zijn allochtonen dus agressiever jegens homo's.

Maar in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn respectievelijk 17,5, 15, en 14% allochtonen. Dus is het aannemelijk dat het aandeel daar hoger ligt.

Laat die kut allochtonen van onze kut (haha) homo's afblijven! En de autochtonen gvd ook!

mail cheauvinist pic | 18-11-08 | 10:31

Blauw? Blauw? Oja natuurlijk! Blauw!
?

Arie Nico Aal | 18-11-08 | 10:31

is dat blauw een statement? homo's niet meer welkom op gs....

Czar | 18-11-08 | 10:31

Onderzoek stelt natuurlijk geen zak voor, conclusie vormt zich als een self fullfilling prophecy. Maarja, 'we' mogen natuurlijk niets negatiefs schrijven over onze mede-Nederlanders, stel je voor!

wao-ertje | 18-11-08 | 10:31

En hoe zit het met allochtone homo's die terugslaan? Tellen die voor twee?

Linkse Zakkenvuller | 18-11-08 | 10:30

Zo een onderzoek zegt natuurlijk nog steeds niks een marokaan kan namelijk ook autogtoon zijn als hij 2e of 3e generatie is. Zo kan ik ook zeggen dat het maar 14% allochtoon is

Therion1990 | 18-11-08 | 10:29

Het gaat over homo's en meteen zweert GS het roze af?

Inert | 18-11-08 | 10:28

Uit dit onderzoek van 2005, waar 5 miljoen op belastingpoet is kapot geslagen, blijkt dat homo's ook geslagen kunnen worden zonder dat de reden hun homosexualiteit is... Dat dat ook maar even uitgezocht is...

Tommygunner | 18-11-08 | 10:28

Op jaarbasis: 300 geweldsdelicten tegen homo's, ca. 52.000 (2002) geweldsdelicten totaal, 10% van de bevolking is homo. Mijns inziens is hier sprake van structureel geweld tegen hetero's!

witwas | 18-11-08 | 10:27

@ Tommygunner | 18-11-08 | 10:24
Stadsanaal wellicht?

Multiflauwekulti | 18-11-08 | 10:26

"Allochtonen die in elkaar geslagen worden door mannen met handtasjes komt heel veel voor maar niemand durft aangifte te doen uit schaamte."
Je weet dat zoiets ooit in een rapport gaat opduiken.

blinde kip | 18-11-08 | 10:26

*wil het stijlloos roze terug*

bees-t- | 18-11-08 | 10:25

@ diek | 18-11-08 | 10:23
Niet iets om trots op te zijn lijkt me. Ik ben nog al tegen "wij" en "zij" namelijk. Amsterdam is dus de hoofdstad van voorheen Nederland, alwaar kennelijk nogal wat heaumeaus rondbanjeren die met de regelmaat van de haverklap op hun muil getimmerd worden.

Multiflauwekulti | 18-11-08 | 10:25

En die criminelen bij opsporing verzocht zijn ook allemaal Hollanders,zonnenbankje gehad,stom dat we dar niet aan hebben gedacht.
Haren opscheren en kroeskopje,de perfecte camouflage,leg de schuld maar bij een allochtoon.Die Guusje snapt alles.

fleurtje | 18-11-08 | 10:25

Aandeel allochtonen is dus minimaal 14%. Dan zijn de allochtonen hier sowieso al oververtegenwoordigd, alleen hóe oververtegenwoordigd dat weten we nog niet.

Zwartbroek | 18-11-08 | 10:25

Vandaag zal Wouter Bos ABN moeten teruggeven aan de aandeelhouders van Fortis. Als het dan toch over een homo moet gaan.

CoJoNes | 18-11-08 | 10:24

@ Diek
Lekker moeilijk. Waar zou het anders kunnen? Stadskanaal ofzeau?

Tommygunner | 18-11-08 | 10:24

Heren, Amsterdam is nog steeds de Homohoofdstad van het land.

diek | 18-11-08 | 10:23

Wat een korny talkshow nu op rtl7 WAHAHA! Het lijkt wel een sketch...

Tommygunner | 18-11-08 | 10:22

Politie rapport eerder werkstuk van iemand van 12 tot 14 jaar. Ga Boeven vangen!!!!! ( en daar bedoel ik geen mensen mee die 3 km per uur te hard rijden)

Rechtsetterbakje | 18-11-08 | 10:22

@Dannydeman
Housop...

Tommygunner | 18-11-08 | 10:21

-weggejorist en opgerot-

Dannydeman | 18-11-08 | 10:20

Is de stijlloos roze merchandise op? Moest de kleurwijziging van Guusje?
Vragen, vragen...

blinde kip | 18-11-08 | 10:20

Het zal me toch werkelijk aan mijn kont oxideren door wie de heaumeaus in elkaar worden gemept.

Multiflauwekulti | 18-11-08 | 10:20

Is er nu nog steeds geen medicijn tegen?

dickel | 18-11-08 | 10:20

In Sassenheim staat een jeugdgevangenis,en die zit voor 95% vol met alloctonen .Vraag me af waarvoor ze die lieverds voor hebben opgesloten.
Gauw loslaten ,en plaats maken voor de Hollandse jeugd.

fleurtje | 18-11-08 | 10:20

Dit kabinet wil afgezet worden , lijkt wel.

Dit soort facisitische indoctrinatie met vervalsing van rapporten, manipulatie in de media en wat nog meer, alles ter ere van die multikul en de allochtonen-subsidie-industrie.

Tijd voor aktie dit kan zo niet langer... Of zal het kabinet zich echt zelf kapot maken nu?

Creaguurder | 18-11-08 | 10:19

Denk nu allemaal even na hoe je geïndoctrineerd en voorgelogen word door deze staatspropaganda. Er is alleen toestemming gegeven om geweld tegen homo's te registreren. Voor de registratie van etnische afkomst is nog steeds geen toestemming. De cijfers kunnen dus makkelijk worden gemanipuleert op dezelfde manier als het 'bevolkingsregister' van de gevangenissen. Nederlandse paspoorten worden als Nederlander gerekend.

The_Challenger | 18-11-08 | 10:19

Jongens, kom op en wees een realistisch. Hoe kan dat kleine groepje raddraaiers waar men het altijd over heeft nu voor een hoger percentage zorgen. Dat klopt toch niet met het beeld wat men ons wil opdringen? Dat groepje van 20 man is sowieso veel te druk met reizen tussen al die locaties waar ze voor overlast zorgen.

Daarnaast begonnen die homo's waarschijnlijk in alle gevallen gewoon zelf.

chewhakbar | 18-11-08 | 10:19

blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... blauw... vvv

Dannydeman | 18-11-08 | 10:19

En van de 150 geregistreerde homofobe geweldsincidenten bevond zich 7% op internet (p. 8) af. WTF?

Maareh, @ Brusselmans: Je kunt helemaal geen verregaande conclusies trekken aangaande de culturele/etnische afkomst van de daders. In een rapport van 15 pagina's kun je niet eens iets echt verstoppen, er staat duidelijk: "In 21 van de 150 gevallen (14%) werd door het slachtoffer een allochtoon als dader aangewezen. Daarbij wordt aangetekend dat negen van de 21 incidenten zich voordeden in Amsterdam. Ook (homoseksuele) allochtonen zijn met enige regelmaat het slachtoffer van homofoob geweld. Daarbij zijn de verdachten veelal autochtoon." & "In 14% van de incidenten geeft het slachtoffer zelf aan dat de verdachte allochtoon is.
In Amsterdam is dat aandeel groter.", voor de rest wordt er helemaal niets gerept over allochtonen en autochtonen.

_ILT_ | 18-11-08 | 10:19

Niemand heeft het ooit over de heteros, die worden ook geslagen!

Catalyst | 18-11-08 | 10:18

GS is nu ook Heaumeaufeaub.
Stijlloos Blauw...

Da Buschauffeur | 18-11-08 | 10:18

Ik hoop b.t.w. dat er niet teveel werk in de aangepaste layout is gaan zitten. Als Fleisch dit ziet zwaait er wat... *Ziet schaduw opdoemen*

Tommygunner | 18-11-08 | 10:17

Je Ben(t) een heaumeau, of je loopt continue een blauwtje

kapotte_stofzuiger | 18-11-08 | 10:17

.. duidelijk. De pvda geeft nog maar weer eensch aan hoe groot hun afkeer is van Nederlanders en hun spruitjes & stoepjes.
Dat schept een band.

Jan Passant | 18-11-08 | 10:17

Ik had graag wel eens een beter beeld willen hebben of de agressie van de getinte medemens nu echt zo veel groter is. Aan de hand van dit onderzoek, weet ik eigenlijk alleen zeker dat men binnen de overheid het in ieder geval niet wenst te weten. Da's niet eens nieuw.

Klootviolen. Weer van die types die het zo weten te draaien dat Wilders gelijk heeft zonder een woord uit te kramen. Goed werk hoor.

Achterdocht | 18-11-08 | 10:16

Zeau gelukkig hebben jullie dat roze flikkerkleurtje er ein-de-lijk afgeflikkerd wat een homotoestant was dat.

Robert Irving III | 18-11-08 | 10:16

Ze rekenen mensen die ik persoonlijk tot allochtoon reken tot autochtoon, omdat ze een Nederlands , zo niet dubbel, paspoort hebben. De achtergrond van de handtasmeppers is gewoon hetzelfde waarschijnlijk...

Tommygunner | 18-11-08 | 10:16

Tja.. een potje potenrammen.. waarom niet als je niets te doen hebt op vrijdagavond?

Claude Jacque | 18-11-08 | 10:15

Ok en nu?
Spoeddebat, Rutgertje, op z'n minst toch kamervragen?

Cesar Millan | 18-11-08 | 10:15

@ CoJoNes | 18-11-08 | 10:14
Hou toch op met dat huilie huilie doen over roken. Neem je verlies als een vent.

Korreltje Zout | 18-11-08 | 10:15

O nu weet ik waarom het homoroze vervangen is voor babyblauw.
Dat gaat om dit bericht dus.

in de regenjas | 18-11-08 | 10:15

Ik sla homo's tot ze blauw zijn..

Fastlane | 18-11-08 | 10:15

Belangrijke lestip voor de scholen: leer kinderen onderzoeksresultaten kritisch te beoordelen. Want staatspropaganda gaat het helemaal worden vanaf heden.

Korreltje Zout | 18-11-08 | 10:14

Je zult als homo ook nog roken...

CoJoNes | 18-11-08 | 10:14

toch jammer.... die blauwe kleur
En ik dacht dat alle mannen in amsterdam homo waren? dus logisch dat het aandeel daar groter is...

radiomoskou | 18-11-08 | 10:14

Blauwe Nederlanders slaan blauwe homo's

bello | 18-11-08 | 10:14

Fleisch heeft een zoon gekregen?

Pierre Snot | 18-11-08 | 10:14

Met zo'n item verlang ik erg terug naar het vertrouwde roze.

Karel Kruizenruiker | 18-11-08 | 10:13

Er zijn wel tien maal meer autochtonen, maar ja, de staatsbedrijven zoals CBS normeren alleen wanner het ze goed uitkomt. Prutsers.

lijn5 | 18-11-08 | 10:13

Waar is m'n stijlloos roze?

die ene van daarzo | 18-11-08 | 10:12

wow..
dat blauw zo lelijk kan zijn...
Of heeft dit weer te maken met die staatsreclame over de marine :-)

Dannydeman | 18-11-08 | 10:11

dus 86% van de homohatende slaanders had al een nederlands paspoort gekregen..

van dal | 18-11-08 | 10:11

Zit er een nieuwe smurfen ad aan te komen?

groenteman | 18-11-08 | 10:10

waarom is geenstijl babyblauw?

thefonz | 18-11-08 | 10:10

stijlloos blauw?

SwiftCrack | 18-11-08 | 10:10

En toen was 'i blauw. Jullie zijn alleen het favicon vergeten.

mbillen | 18-11-08 | 10:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken