Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie & Boeven Vangen. Het kan!

brazilshooting477.jpgGoedemorgen. Even lekker wakker worden. Op bovenstaande foto maar weer eens het bewijs dat misdaad soms niet loont. Sao Paulo, Brazilië. Drie heren op motoren probeerden de meneer met rugzak te beroven. Helaas pindakaas was de meneer met het rugzakje een politieman in burger, en na pief-paf-poef waren er twee boeven dood en eentje gewond. [Klik voor link] Ook in Nederland raakt de Braziliaanse methode in zwang. In Eindhoven was de politie zo kordaat om een verdachte autodief af te knallen. Het leverde de agent dikke vette welverdiende kudos op in de comments op SpitsNieuws. Desalniettemin toch één puntje van kritiek. Zo bleken er zes kogels nodig te zijn om 1 schurk uit te schakelen, aldus een ooggetuige in Eindhovens Dagblad. Beroerde score, dat kan wel wat efficiënter in tijden van recessie. Maar goed. Het gaat de goede kant op. Minder flitsen, meer boeven vangen. Gewoon een kwestie van creativiteit!

Reaguursels

Inloggen

Heb absoluut niks tegen het afknallen van mensen, ieder mens minder op deze aardkloot is meegenomen. Maar hebben ze wel even geshagd of die knalgast ook echt wel van de pliessie is? Of heeft-ie gewoon een nepbetsj gekocht in de fopsjop en de rest bij elkaar gebluft? En is toet GS weer eens trots op de verkeerde held...

correct | 18-11-08 | 00:20

Hulde voor de agent, maar had maar 2 magazijnen leeggeschoten.

Americ4n Mc Gee | 17-11-08 | 23:07

-weggejorist-

Grunningertoal | 17-11-08 | 21:33

Lol geenstijl kan worden aangeklacht venwege linken naar 18+ content die schokkende beelden kunnen bevatten voor minderjarige mensen! Even een TIP! Verder staat de 18+ content (foto) gewoon boven deze nieuwspost, tis maar dat jullie het weten.

Swabberlulletje | 17-11-08 | 20:02

Het ziet er een beetje nep uit......

Talisa | 17-11-08 | 19:44

hulde en heel veel kudos voor deze Dappre Krijger

Skidmark_015 | 17-11-08 | 19:39

3 Man op een motor? Dat zal lekker zitten..

- teruggejorist - | 17-11-08 | 19:30

Eerst schieten en dan pas vragen stellen.

ditkannietwaarzijn | 17-11-08 | 19:12

Brazilie fotos... fake, twee doden ? zie er al twee bewegen en zijn blijkbaar niet zo zwaar gewond. Waarom rent al het publiek niet weg ? Zou ik doen als een burger net twee andere burgers van hun brommer heeft geschoten en nog met zijn pistool in zijn hand staat. En het bloed ziet er ook niet echt uit... Overigens wel kuddo's voor die Nederlandse politieagent. En nee, ik heb wedstrijden tegen ze geschoten, ze schieten idd niet zo goed...

Plonk | 17-11-08 | 19:07

Eindhoven: verdachte ? In een gestolen auto, vluchten, en dan een wapen op een agent richten ? Dan ben je dader hoor. En GELUKKIG was die agent die klootzak voor. Bloemen voor die agent. Net als in Brazilie. Jha, het is hard, jha, het is triest, maar het is nodig in de maatschappij van vandaag. Kakkerlakken verjaag je niet met thee. En nog iets: die Eindhovense schoft steelt nooit meer een auto, is nooit meer een gevaar op de weg en zal nooit meer iemand met een wapen bedreigen. DAAR gaat het om.

Rest In Privacy | 17-11-08 | 18:54

-weggejorist-

kid rock | 17-11-08 | 18:23

lol...
groeten uit sau paulo!
is trouwens normaalste zaak van de dag hierzo..

Paas | 17-11-08 | 17:57

Goed voorbeeld dit.
Zoiets zal in ieder gaval een heleboel steelboeven aan het denken zetten.

überbrain | 17-11-08 | 17:43

+1 voor iedere kogel van die agent...
Uit een (betrouwbare) bron is gebleken dat de agent met opzet 6x schoot hij wilde dat de verdachte pijn zou hebben van zijn daad.

Deze agent was dus:
[X] Geschikt
[ ] ongeschikt

misterhandyman | 17-11-08 | 17:21

Goh, slecht gesmeerde ketting zeg !

marcestein | 17-11-08 | 17:04

Goedzo! Nu hoeft de overheid iig niet voor de bajes te betalen:D Kan het geld aan een beetje fatsoenlijke mensne besteed worden!

Willl | 17-11-08 | 17:01

Schandalig dit! Die agent had die mannen ook gewoon kunnen aanhouden en voor verhoor mee kunnen nemen naar het buro. Daar was misschien gebleken dat ze een moeilijke jeugd achter de rug hebben.
Een bekeuring voor poging tot diefstal had de ommekeer in hun leven kunnen zijn.
Die kans hebben ze alleen nooit gekregen omdat zo'n brute agent ze zonodig neer moest schieten.

Jeaup | 17-11-08 | 16:58

Daar past maar een conclusie.... RESPECT !

Prikker | 17-11-08 | 16:53

Eindelijk! Eindelijk! Pliessie mannen hebben dat wapen niet voor niets!

Zwavelzuur | 17-11-08 | 16:49

Dilty Hally.

ADHDtje | 17-11-08 | 16:38

Die agent in burger was een beetje triggerhappy, om nou gelijk je hele magazijn leeg te trekken omdat er iemand je rugtas steelt vind ik een beetje overdreven. Maar goed wie ben ik.

OnTheRun | 17-11-08 | 16:26

Gelukkig zijn onze agenten druk bezig met het te grazen nemen van mensen met belastingschuld.

Framoes | 17-11-08 | 16:16

ik snap alleen nog steeds niet dat sommige mensen dit als babaars ziet. Er zijn misschien wel minder harde manieren om boeven en tuig aan ta pakken maar op zo'n knuffel manier gaat het gewoon niet meer, hoogtste tijd om het eens wat harder aan te pakken, petje af en +1 voor die undercover die hard

omelet | 17-11-08 | 16:01

@F.von Zeikhoven
Ik meende toch te weten dat de rekening van de kogel (bij executie) door de Russen naar de familie werd gestuurd, wellicht doen Chinezen dat ook ook maar dat wist ik niet.
En wat maakt het uit, één kogel is goedkoper dan een week gevangenisstraf.
@Mas Rob
Washington DC net zo groot als Rotterdam met 600.000 inwoners?
Ben je niet een nulletje vergeten?
@iedereen
Deze bestrijding van criminaliteit is wel erg extreem maar in Nederland is het in ieder geval te slap (taakstraffen die niets voorstellen, gevangenisstraffen gelijk aan het voorarrest, of echte gevangenisstraf met 30% korting standaard, 10 jaar = 6.5 jaar zitten).
Denk bij barbaars geweld in Nl. eens aan de slachtoffers i.p.v. de boeven!

necrosis | 17-11-08 | 15:28

Gruwelijk. Standrechterlijk worden geëxecuteerd vanwege poging tot diefstal vind ik niet echt iets om toe te juichen...

CI

Creyfs_Interim | 17-11-08 | 15:27

Wat een vredig tafereeltje.
Ik ken reeds genoeg gevaarlijk gefrustreerde mensen met het embleem "verkeerde".
Die moet je gewoon niet tegenkomen. Of je nou een brutale tering-aap bent of een
loser met ambities. Gajes pas op, de tijden gaan keren. Jullie zijn gewaarschuwd.

Doorgaans Nooit | 17-11-08 | 15:15

zo dan!!!!!
daar houden ze van actie!!!

rhinootje | 17-11-08 | 15:11

Dat is een krachtig medicijn, tegen straatterrorisme.

Ploos van Amstel | 17-11-08 | 15:11

kleurling | 17-11-08 | 12:33

Hopelijk is binnenkort ook in NL de tijd voorbij dat wij de daders vooral tot slachtoffers van uitlokkers bestempelen.

Daders zijn daders en als daders regelmatige daders zijn geworden, bv na drie aanhoudingen, dient er een long-stay in de Oeral Archipel voor hen gezocht te worden zodat zij langdurig aan hun criminele millieu ontworsteld kunnen worden.

Niets pappen en nathouden om daarmee een enorme parasitaire industrie in gang te houden. Lang niet iedereen uit een achterstandswijk wordt crimineel, het zijn vaak de luie blufferige types die door hun ouders, die vaak ook al tering tuig waren, in de criminaliteit geschoold zijn.

Hans Anders | 17-11-08 | 15:09

Lekker hoor, op maandag even de boel opruimen.

AllochtoonZiek | 17-11-08 | 14:13

Hulde voor de agent in Eindhoven. +1

rotorkotor | 17-11-08 | 14:06

trouwens -1 voor zijn werk niet afmaken (eentje kan het nog navertellen).

Marokkaalkop | 17-11-08 | 14:05

Geef oom agent "Licence to Kill/Hurt" voor vluchtende verdachten, rifcriminelen, krakers, irritante boe-roepers, en ander gespuis. Dan koop ik aandelen in fabrikanten van kogelwerende producten.

Marokkaalkop | 17-11-08 | 14:00

Ik vind dat bloed er wel erg verfachtig uitzien. Maarja ik ben dan ook geen expert.

PrivateHead | 17-11-08 | 09:11
Zuurstof rijk bloed is altijd licht van kleur.Die ene die nog leeft daarvan is zijn rechterschouder uit de kom.Doet pijner dan een kogel in je bast,geloof me.

ViciousDick | 17-11-08 | 13:42

In Brazilie lig je als 'slachtoffer' bij verzet vaak ook zelf al tussen 4 plankjes... daarom is dit helaas nodig geweest...
kleurling | 17-11-08 | 12:33
6 toch wel, mag ik hopen, lekt zo door anders. Vraag me af of die gasten uberhaupt bewapend waren. Ik kan ook met gun en rugtasje op 3 gasten met motor aflopen en pompen maar. Kijk, rugtasje. Dat wouden ze pakken. Verschil met afrekening tussen corrupte agent en zijn criminele klantjes is WAT precies?

zak_arme_turf | 17-11-08 | 13:41

En hier laten agenten (in uniform) zich in hun eigen boeien slaan! Terwijl je met een beetje lood toch echt voor een schoner milieu kunt zorgen

Schaar | 17-11-08 | 13:36

Nou, misschien kunnen we een antistraatereur-squad oprichten naar dit Braziliaanse idee?
Maken we Germaine C. opperhoofd van die squad.
Zij heeft reeds in de praktijk bewezen over de juiste vaardigheden te beschikken.

Merlot | 17-11-08 | 12:51

In Brazilie lig je als 'slachtoffer' bij verzet vaak ook zelf al tussen 4 plankjes... daarom is dit helaas nodig geweest...
Desondanks triest voor de nabestaanden van de daders, je kent hun achtergrond niet, de joligheid waarmee veel nederlandse internethelden staan te dansen op hun graf is ongepast.

kleurling | 17-11-08 | 12:33

@Sikkeneur
Zoals ik zeg; tijdelijk, maximaal 1 generatie, dus 25 jaar.

Cinq-Marquis | 17-11-08 | 12:33

Zo hoort dat. Dit kost tenminste geen handen vol belastingcenten. Goedkoop, snel en efficient!

MaikelV | 17-11-08 | 12:27

+1 goeie shit

Dickstar | 17-11-08 | 12:26

@ Remington.223 | 17-11-08 | 12:09
Klinkt niet alleen heel bekend; I can visualize it dude. Ski's huren op Ft Bliss en in een dik uurtje rijden naar Cloudcroft NM. Elephant Butte vissen op catfish en altijd een big fucking icechest vol brewski's...

darmflora | 17-11-08 | 12:23

Cinq-Marquis | 17-11-08 | 12:14

Als 'we' nu eens alle strafbladhouders ongeacht kleurtje of afkomst afknallen, zou de wereld dan mooier worden?

Sikkeneur | 17-11-08 | 12:20

Op de 7e pica staat de Braziliaanse meneer agent van politie te kijken of er toch nog een bloedspatje op z'n shirt zit. Die gaat dikke kudoos krijgen van de sjef van polite aldaar.

Houtbar | 17-11-08 | 12:20

Gewoon overnemen die BrazMeth, dat zal zeer veel protest geven en moet je natuurlijk ook snel mee stoppen, laten we zeggen met de RuMeth (Russische Methode) daarbij zeg je dat je oorlogshandelingen stopt of dat je je terug zult trekken, maar gaat nog even door -israeli's hebben er ook een handje van-.

Dus knal een paar honderd van die crimi jeugd neer (die hebben toch geen toekomst) en de rest zal zich best wel een generatie lang koest houden of oprotten...

Cinq-Marquis | 17-11-08 | 12:14

@darmflora | 17-11-08 | 11:31
's zomers in het weekend naar Elephant Butte lake, lekker vissen en zwemmen. Uiteraard namen we een "gun for the fun" mee. Beetje target practise in de desert. Ook vaak naar Ruidoso, de bossen in, of naar Ski Apache. Meegemaakt dat we 's morgens gingen skieën op 3000 mtr, en 's middags buiten aan de swimmingpool lagen in El Paso.
Those were the days my friend.

Remington.223 | 17-11-08 | 12:09

[linksmensch grristenhippie meaudus: aan]

Walgelijk!
De politieman had toch ook met deze achtergestelde, gediscrimineerde sociaal zwakke prachtkansjongeren kunnen praten?

[linksmensch grristenhippie meaudus: uit]

Ahasveros | 17-11-08 | 12:06

Dat soort dingen gebeuren hier in Rio tenminste niet......

Gils | 17-11-08 | 12:05

@Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 11:48: Ik ben definitief verhuist ja, toeval wil dat ik nu even in NL ben om wat zaken te regelen> Je weet wel, bepaalde contracten opzeggen en zekere vaste lasten inbinden. Ik zal wel vaak naar NL komen maar ik mis America gewoon te veel. Het is zo anders, mensen zijn wat minder bot dan hier, het klimaar is ge-wel-dig, hoewel de media je anders doet geloven speelt de integratieproblematiek helemaal niet zo als hier. Je bent Amerikaan en daarna ben je pas gelovig of atheïst, blank bruin of zwart en ga zo maar door.

Fleauxe | 17-11-08 | 12:02

Als ik dit zie ben ik ineens heel blij met Nederland, Balkenende 4 en de NS...

Promo | 17-11-08 | 11:56

Goed gemikt van die Hollandse agent.... twee maal onehundreeeeeerd and eighty!!

Teuninho | 17-11-08 | 11:53

Fleauxe | 17-11-08 | 11:35
Oh, wapens zijn geweldig en ik ben oprecht blij dat de Hema ze niet verkoopt anders ging ik totaal voor de bijl. Ik heb wel eens overwogen om in NL lid te worden van een schietvereniging maar vind dat clubgedoe altijd een beetje te veel en bovendien heeft het niet veel meer van de vije natuurbeleving zoals je die in de VS hebt. Dat alles gezegd hebbende is het toch maar goed dat het hier niet kan want bij mij zou het vroeg of laat toch ongelukken leiden. Hee maar je bent defintief naar de VS verkast ? Er stond mij wel iets van bij dat je zoiets wilde gaan doen of zou gaan doen maar je bent weg uit 020 ?

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 11:48

*zucht*
Duitse rechters ook al.
Bitter nur: Ein gnädiger Richter hat den Gauner inzwischen laufen lassen ...

gemeentereiniging | 17-11-08 | 11:42

@60CX | 17-11-08 | 10:29 :
Die maatschappij hebben we al drollekopf. Wij in 't-gareel-lopende-en-netjes-onze- rekeningen-betalende-kantoorklerkjes verlangen naar een daadkrachtig pliesie-apparaat en niet naar bekeuringkjes en des avonds overvallen worden door de echte criminelen. 60CX = helemaal nix. Terug naar de Viva-site met jou.

ReligionSucks | 17-11-08 | 11:38

@Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 11:18: Ik stel niet dat je mij niet begrijpt hoor, maar toch bedankt voor de duidelijke uiteenzetting. De status quo waarin jij zit is mij niet vreemd, maar ik kies dan toch voor the 2nd. De cultuur is zo anders dan in Europa dat ik ook een soort hypocrisie in mij heb. Ik zou in Nederland niet zo snel warm lopen voor vrij wapenbezit maar in the US zou ik de straat opgaan als iemand het zou willen verbieden. Schieten is trouwens ook gewoon héél erg leuk.
In Orlando heb ik een Magnum desert eagle, dat is echt een machtig mooi wapen. Ik zou er echter nooit de bossen mee ingaan, het idee dat ik ook maar iemand zou kúnnen verwonden staat me al genoeg tegen om het te doen.

Fleauxe | 17-11-08 | 11:35

Wouw, dat is nog eens zero tolerance.

aquarius | 17-11-08 | 11:35

Prima werk geleverd, heren agenten. De diverse maatschappijen weer verlost van stukjes peop.

J.N. de Kabelpen | 17-11-08 | 11:34

-weggejorist-

Moozart | 17-11-08 | 11:31

@ Remington.223 | 17-11-08 | 10:49
We gingen het liefst s'nachts naar Poleroad (Montana Ave/ Highway 62/ 180). Overdag is het niet te harden in de zon bij temperaturen van +40 celcius. Rabbits freeze in the lights of high beams. Ik schoot zelf met een high-velocity .22 long rifle. De naked harem zegt me niets (helaas; is blijkbaar van na mijn tijd); ik zat daar begin jaren '80

darmflora | 17-11-08 | 11:31

Veel voorstanders van Judge Dred: "I'm the LAW"...!
Geeft toch een heel andere dimensie aan het begrip democratie en rechtsstaat.

Sikkeneur | 17-11-08 | 11:27

Crimininaliteit loopt al jaren terug in Nederland. De aandacht voor overlast is alleen ontzettend gegroeid waardoor iedere GeenStijl lezer denkt dat ze in een ghetto in de VS,Zuid-Afrika of Brazilie leven. Daar zullen ze lachen om de 10 jarige jongetjes die wij hier continue als het grote kwaad zien. Dat maakt Nederland dan ook weer zo lief.

Uhh | 17-11-08 | 11:25

Dit is niet echt 'vangen' haha, neemt niet weg dat het erg effectief is.

poepkop | 17-11-08 | 11:22

Fleauxe | 17-11-08 | 10:55
Ik heb een nogal hypocriet standpunt over wapens en zelfverdediging. Zelf zou ik namelijk zonder meer wapens kopen als we een liberale wapenwet hadden. Ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan, heb mij al een paar keer op uitnodiging uitgeleefd op schietbanen in NL en geloof dat ik ieder weekend in de bossen erop los zou staan te knallen, Ted Nugent style. Verder neig ik ook erg naar een vergaand recht op zelfverdediging en heb ik daarom ook een honkbalknuppel naast mijn bed staan voor de geachte heren inbrekers. Ik begrijp je daarom beter dan je misschien denkt en ben ook redelijk vrij van al te pacifistische gedachten.
En toch ... en toch geloof ik dat we in principe in NL een beter systeem hebben dan in de VS. De kans dat je hier door geweld om het leven komt of uberhaupt met dat soort geweld in aanraking komt is in vergelijking (toegegeven, dat is moeilijk ..) nog altijd klein. Tussen de 20.000 en de 25.000 dooien vallen er per jaar in de VS door vuurwapens en dat is geextrapoleerd naar Europese cijfers buitenproportioneel hoog. Dsu ondanks mijn eigen geweldadige burgermansfantasieën over bloedig wraak op criminelen, met mijzelf in de heldenhoofdrol, geloof ik toch dat een geweldsmonopolie voor de overheid het beste systeem is. MITS, en daar begint het ernstig aan te schorten de laatste jaren, diezelfde overheid wel zijn werk doet en de burger redelijkerwijs bescherming biedt.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 11:18

Dus zo doen ze dat in Brazilie. Vandaar dat het daar zo veilig is. Nou dat soort veiligheid kunnen we hier ook wel gebruiken ja. Corrupte politie die in sommige gevallen gewoon vetes uitvechten met straatbendes. Criminaliteitscijfers waar je u tegen zegt en duizenden moorden per jaar. Duidelijk. Wilders regel dat even hier!

Uhh | 17-11-08 | 11:18

Net als met de mop van de londense metroterrorist, die ze hadden afgeknald en het achteraf niet bleek te zijn. Hahahaha!

El-Sevir | 17-11-08 | 11:17

Moeten we nog ff aan wennen, Brasil een van de nieuwe grote in de G20.

Dosina | 17-11-08 | 11:15

Ze hadden hem zeker niet voldoende afgedragen in een vorige klus. corrupte lutser cowboy.

Drs. Voorbips | 17-11-08 | 11:14

@ bigi ego kereltje
Prima kerelt ik wil niet eens een discussie met jou je naam zegt genoeg ;-)

macwereldburger | 17-11-08 | 11:11

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:38

In Florida, waar ik meermaals per jaar kom, daar heb ik binnen 2 jaar de volkswijken van Orlando en Miami zien opbloeien tot welvarende stadsdelen omdat burgers het weer aandurfden om te investeren.

Een ieder die zonder crimineel strafblad was en een voldoende heeft gehaald bij schietlessen krijgt daar nu een wapenvergunning waardoor stelen, inbreken en beroven voor de crimineel een regelrechte deelname aan een Russische roulette is geworden.

Die zijn dan ook massaal in de omscholing gegaan of verhuist naar door de parasitaire industrie geregeerde staten die dan ook grote vermogens aan de campagnes van Obama hebben bijgedragen.

Hans Anders | 17-11-08 | 11:09

macwereldburger | 17-11-08 | 10:54
Luister ik ga weer niet met iedere N00B in discussie over mijn nick, anders blijf ik bezig.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 11:08

@ mezelf.. licht... nja daar heb je het al... kan je zien hoe scherp ik nog ben

macwereldburger | 17-11-08 | 11:05

@krop slaap | 17-11-08 | 10:56
Ik heb insomnia beste krop.... dus die slaap heb ik niet gehad.....(normaliter kan ik als het ligt word ongeveer in slaap komen maar dat wou ook niet echt lukken vandaag en moet om 1 uur werken .....
Vandaar die frustratie... mijn wel gemeende excuses maar het zal nog wel ff een tijdje duren voor het over is..

macwereldburger | 17-11-08 | 11:02

kunnen ze die held niet een paar maanden in gouda of slotervaart rond laten lopen met dat rugtasje?

mick jagger | 17-11-08 | 10:58

macwereldburger | 17-11-08 | 10:54
Hé jochie, het is maandag ochtend.
Doe s ff relaxed man, frustie, en ken je klassiekers!

krop slaap | 17-11-08 | 10:56

Jan Passant | 17-11-08 | 10:42
.
Ik denk dat je gelijk hebt. Een goede samenleving is er eentje waar mensen de regels 'uit het hoofd' kennen, zonder dat iedereen voor advocaat gestudeerd hoeft te hebben. Dat maakt dat er niet al te veel regels kunnen zijn, en dat ze niet al te draconisch kunnen zijn. Eigenlijk zou iedere wet een verlooptijd moeten hebben, waarna de wet OF verlengd wordt, OF automatisch vervalt. Dat dwingt volksvertegenwoordigers keer op keer om na te denken over de materie. Ik ben niet zo'n ontzettende libertair, maar ik ben het wel eens met die ene passage van Ayn Rand over hoe mensen geterroriseerd kunnen worden door wetten; door een samenleving te creeeren waarin iedereen eigenlijk altijd wel een wet breekt, en daardoor doodsbang moet zijn voor de willekeur van de politie.

Niet voor Jan | 17-11-08 | 10:56

@Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:41: Dat heeft alles van doen met het feit dat criminelen zich rekenschap geven van het feit dat een gemiddelde winkelier een wapen in huis heeft. Dan kun je kiezen voor een oplossing waarin je de goede partij zijn wapen afpakt in de hoop dat het geweld daarmee wat afneemt óf je bent dapper, vaderlandslievend en laat je niet bestelen en je gaat door op de ingeslagen weg. Mensen die de openbare orde met geweld willen verstoren of mensen pijn doen voor eigen gewin die mag je gerust doodschieten als de omstandigheden daar om vragen. Als ik van Kissimmee naar Celebration rij en ik zie dat criminelen een oude dame/heer of kind pijn doen en ik zou toevallig mijn wapen bij me hebben dan zou ik niet aarzelen.

Fleauxe | 17-11-08 | 10:55

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:44
Tut tut zwitsalhoofdje, niet meteen zo'n grote waffel he ?
Dat bepaal ik gelukkig helemaal zelf.
En wat betreft je naam uitermate zwak hier lul ik mezelf er mee uit excuus
ik durf te wedden dat je het ook als verziek eeuh ik bedoel versiertruc probeert te gebruiken.
@60CX
Wat doe jij hier dan vraag ik me af?
Volgens mij zit jij net zo hard voor je pc / laptop oid je mening te dumpen hier

macwereldburger | 17-11-08 | 10:54

60CX | 17-11-08 | 10:29

Als je een kantoorklerk of gewoon een legaal werkzame Nederlander bent, dan heb je wat te verliezen en dus ben je voorzichtig met je lichamelijke reacties op geweld wat je ziet of overkomt.

Je kunt dagelijks lezen waar de juridische idioterie "De overheid heeft het geweldsmonopolie" toe leidt: Een winkelier of eigenaar die zelf have en goed verdedigd gaat naar de bajes en de crimineel wordt wegens gebrek aan capaciteit niet vervolgd.

Bij ieder negatief nieuwsbericht over allochtonen of een zichzelf verdedigende bezitter die wordt vervolgt wordt de walging tegen alles wat met justitie of allochtonen te maken sterk aangewakkerd. Die negatieve houding straalt ook sterk af op al de pappen en nathoudsufferds omdat die automatisch worden geclassificeerd als dom linkse vrienden van de parasitaire industrie.

Hans Anders | 17-11-08 | 10:53

Remington.223 | 17-11-08 | 10:49
Hehehe nee, niet binnen iig.
Wel goed gegeten bij de Texas Roadhouse!

krop slaap | 17-11-08 | 10:52

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:41

Mischien komt dat omdat daar wapens legaal zijn.

Rest In Privacy | 17-11-08 | 10:51

Wat de meeste mensen vergeten is dat het percentage berovingen met dodelijke afloop in brazillië vele malen hoger ligt dan hier in nederland. Op sommige plekken is het zelfs, of misschien wel juist, als agent schieten voordat er geschoten wordt. Of ik het er mee eens ben dat de dieven zijn doodgeschoten? De doodstraf voor een tasjesroof is wat zwaar imo. Die kunnen ze beter bewaren voor de moordenaars en (kinder) verkrachters maar als je mij vraagt of ik liever een dode tasjerover zie dan een dood slachtoffer kies ik voor het laatste. Het is zoals vaak gezegd wordt "het risico van het vak".

Locutar | 17-11-08 | 10:51

Ja maar.. maar... het waren van die lieve jongens. Ze deden echt nooit wat en ze hielpen zelfs mee in het buurthuis...

[X] Fail (Voor deaude boefjes, that is)

Pieter Bas | 17-11-08 | 10:50

@Hans Anders | 17-11-08 | 10:28
Hear Hear! Castle Law en snel een beetje aub.

En voor al die lui die lopen te mauwen over 6 kogels, dat komt omdat de standaard 9mm para volmantel een behoorlijk geringe stopkracht heeft. Geef onze mensen in het blauw een fatsoenlijk kaliber en dan hoeven ze (vooropgesteld dat ze kunnen schieten) nog maar 1 keer pief, paf of poef te doen. Persoonlijk denk ik aan .50AE Desert Eagles.

doodvanbierlala | 17-11-08 | 10:50

@
Je zou eens moeten proberen dood neer te vallen met je beide armen omhoog. Zo gaan kinderen die cowboytje spelen liggen om te laten zien dat ze dood zijn.

PrivateHead | 17-11-08 | 09:49

images.ehowa.com/brazilshooting/brazil...

Check foto 10. Deze lijkt eerder te zijn genomen dan de overige foto's. Hierop is te zien hoe de gedode persoon in een andere houding ligt. De overlevende overvaller lijkt over hem heen te kruipen (zie ook zijn positie in de andere foto's)en zal hem dus waarschijnlijk hebben weggeduwt. Vandaar de 'cowboy' houding in de overige foto's.

Narrator | 17-11-08 | 10:49

darmflora | 17-11-08 | 10:37
krop slaap | 17-11-08 | 10:43
ff langs de Wallmart om een paar doosjes ammo te kopen en dan lekker knallen in de desert. Goeie reden om lege bierflesjes op te sparen. Goed voor de schietvaardigheid.
Ook toevallig nog naar "The naked harem" geweest?

Remington.223 | 17-11-08 | 10:49

60CX | 17-11-08 | 10:29
Hear, hear!

krop slaap | 17-11-08 | 10:47

@ 60CX | 17-11-08 | 10:29:

Ik denk dat je half gelijk hebt, 60CX. Veel mensen praten peop. Maar mede door de multiculturele zegen die ons bekwam zijn duidelijkere tekens nodig om te laten zien waar de grenzen liggen. Immers, wij zijn gezegend met honederdduizenden uit bergdorp of burgeroorlog voor wie het woord "nee" niet bestaat. Een klap is nee, of een kogel. Realiseer je dat graag ook.

Rest In Privacy | 17-11-08 | 10:47

60CX | 17-11-08 | 10:29
.... heeft gelijk en dan met name in de laatste alinea.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:45

macwereldburger | 17-11-08 | 10:38
Tut tut zwitsalhoofdje, niet meteen zo'n grote waffel he ?
Wel eens van zelfspot/ironie gehoord ? Zou mijn nick misschien daar niets mee te maken kunnen hebben ?

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:44

Remington.223 | 17-11-08 | 10:27
Stad van de duizenden lichies, ben er pas nog geweest, super!
Wat een zooitje is het daar aan de grens joh!

krop slaap | 17-11-08 | 10:43

@Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:35
.. dat komt van leven in een land vol regels die geen van allen gehandhaafd worden. Daar raken mensen de grip op realiteit mee kwijt.
Een wijs man sprak al eensch over een verweesde samenleving.

Jan Passant | 17-11-08 | 10:42

Gevalletje "bedrijfsongeval"
De arbeidsinspectie zal onderzoek doen naar de toedracht van dit ongeluk.

Neehè | 17-11-08 | 10:42

Eind goed al goed............

grapjasz | 17-11-08 | 10:41

Fleauxe | 17-11-08 | 09:33
Heb je wel eens het verschil in het door criminelen toegepaste geweld tegen winkeliers in de VS gezien vergeleken met het geweld in Nederland ? Hoe vaak worden hier winkeliers overhoop geknald in vergelijking met de VS (zijn een aantal topics over geweest op GS/NN) ? I rest my case.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:41

Volgens mij wordt het ook een weekje geen armpje drukken voor meneer de overlevingsnikkert, :)

Rest In Privacy | 17-11-08 | 10:40

@ 60CX | 17-11-08 | 10:29
Jij kent ons persoonlijk begrijp ik?? En als de politie 1x een paar lui doodschiet is het dan gelijk een maatschappij vol geweld?? Je kan het natuurlijk zo blijven doen als nu, als je iemand met een klauwhamer doodslaat max. 5 jaar krijgen en als je iemand berooft zie je de gevangenis niet eens van binnen... Dat is natuurlijk als je gepakt wordt dus wanneer de politie niet te druk is met hun laserguns of andere verkeerscontroles, want zeg nou zelf dat zijn de echte criminele mensen die na 3 uur in de file te hebben gestaan een beetje doorrijden om nog iets van hun werkdag te kunnen maken!! De politie heeft zo'n wapen niet voor niks en ik zeg helemaal niet dat ze gelijk iedereen maar dood moeten schieten maar ze mogen hier best wat harder optreden. Want behalve een pistool hebben ze ook een knuppel dus sla er af en toe gewoon maar op los, beetje respect en angst inboezemen bij dat tuig is hie in NL echt geen overbodige luxe....

Capt. Iglo | 17-11-08 | 10:40

Hij is wel geil op zijn blaffertje. Loopt er mee te paraderen als een pauw. Ik denk dat hij nu nog aan zijn pik legt te rukken.

monaco | 17-11-08 | 10:38

Hans Anders | 17-11-08 | 10:28
Dom pleidooi. De kans dat jij door een inbreker of zelfs door een straatrover neegestoken of neergeschoten wordt is in NL nog altijd bijzonder klein. Kijk naar de VS en aanschouw hoe geweldig hun systeem werkt, NOT. Het keihard terugdringen van wat voor wapenbezit dan ook dient dan ook prioriteit nummer één te zijn. Wél vind ik dat de rechten op zelfverdediging een stuk soepeler moeten worden.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:38

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:35
Om te beginnen kijk ff naar je eigen naam voor je over macho gedrag begint wil je?
Verder vind ik het geen probleem om zo'n trigger happy harry tegen te komen ik beroof geen mensen. Ben in principe beleefd tegen agenten als ze dat ook naar mij zijn... Wat gij niet wilt dat u geschied/beschiet ...

macwereldburger | 17-11-08 | 10:38

@ Remington.223 | 17-11-08 | 10:27
Juarez ja, is alleen maar erger geworden. Belangrijke doorvoerroute voor de Mexi Cartels. Wel leuk om in de uitgebreidde woestijn te schieten met... een Remington.223 bijvoorbeeld ;)

darmflora | 17-11-08 | 10:37

Verder de tweede kanttekening dat mij altijd de tweeslachtige houding van de meeste reaguurders hier jegens de pliesie opvalt. Want het is allemaal wel leuk hoor wat die Brazilliaanse agent hier doet en ook de vele pleidooien voor nog meer en harder optreden van jullie zijn ook allemaal als vanouds zeer indrukwekkend, maar vergeten wordt voor het gemak even dat men ook zelf wel eens met zo'n trigger happy Dirty harry gekonfronteerd kan worden. Ben benieuwd of jullie dan nog zo enthousiast zijn over het flink toegepaste geweld. Want zoals altijd in dit soort zaken geldt weer eens dat er vooral streng opgetreden moet worden tegen de anderen, maar dat men doorgaans moord en brand schreeuwt als men persoonlijk iets door de politie in de weg wordt gelegd.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:35

Jan Passant | 17-11-08 | 10:32
LoL misschien omdat ze daar net op een andere manier tegen tuig aankijken?
En er veel agenten omheen staan ? wat daar zo ongeveer gelijk staat aan targets tegenwoordig (waaronder de rambo met zijn volgens de berichten .45)

macwereldburger | 17-11-08 | 10:34

Alle respect voor de agenten in Eindhoven, die kennelijk de wapens moesten trekken. De ooggetuige, die beweert dat er wel zes keer werd geschoten, zal wel een volgelopen Eindhovenees zijn geweest die door drank en drugs de tel al kwijt raakte bij 1.

Hyppo Kriet | 17-11-08 | 10:34

.. waarom wachten hulpdiensten in Sao Paulo totdat de gewonden leeg zijn?

Jan Passant | 17-11-08 | 10:32

@ Fleauxe | 17-11-08 | 09:56
Tijdens mijn verblijf in El Paso wel eens een bloedige schietpartij meegemaakt, en regelmatig getrokken wapens om me heen ervaren, maar nooit een jumperlijk zien liggen (gelukkig).

darmflora | 17-11-08 | 10:31

Van mij hoeft dit echt niet, is dit het soort maatschappij wat we willen, een vol geweld, moord en doodslag, ik word er een beetje misselijk van en ook van de meeste reacties hier. Want zeg nou echt, stelletje kantoorklerken achter jullie beeldschermpjes, groot doen, grote bek, maar een klein hartje, in feite zijn jullie een stelletje mietjes, die niks durven, behalve harde poep praten achter jullie computertje. Bah!

60CX | 17-11-08 | 10:29

Met de kanttekening dat Brazilliaanse agenten regelmatig 's avonds na diensttijd "klusjes" opknappen voor de lokale drugsmaffia. Opruimwerkzaamheden zeg maar.

Bigi Bana Boy | 17-11-08 | 10:29

Wanneer krijgen we eindelijk de Nederlandse variant van de "Home defence Act" van Jeb Bush uit Florida?

Dan zijn we in NL ook binnen 6 maanden verlost van 90% van de parasitaire industrie en sparen we jaarlijks ca. 130 miljard aan subsidies, vergoedingen en uitkeringen.

Hans Anders | 17-11-08 | 10:28

@ darmflora | 17-11-08 | 10:13
Heb ook in El Paso gewoond. Vooral in Guarez kan het aardig spoken he? :)

Remington.223 | 17-11-08 | 10:27

WaitingLine | 17-11-08 | 10:04
Indd
Heb al behoorlijk wat zieke dingen gezien open botbreuken, iemand voor de trein (die van af een druk perron voor een intercity sprong) verschillende steekwonden
Kapotte koppies van een paar flinke klappen (en vervolgens nokkie tegen de klinkers)
Mensen die door glas vallen (waaronder ik zelf een x al pratend en dus niet voor mij kijkende door een glazen deur) 1 schietpartij voor een koffiehuis tijdens een avondje Utrecht. Ik moet zeggen dat dit er toch mijn inziens redelijk echt uitziet.
Bloed en warm asfalt zijn ook niet echt een fijne combi... (lees het woord stroperig voor dat het stolt) enige wat ik me inderdaad wel afvraag waar de kogel gaten van die .45 moeten zijn alhoewel bij die kerel in utrecht dat ook vrij snel niet meer te zien was vanwege het bloed.
Verder allemaal niet zo janken over zielig en overdreven.
Als we hier nou ook ff een week een paar van deze afgetrainde close range scherpschutters (hoe moeilijk kan het zijn van zo dichtbij ja heb schiet ervaring voor we daar weer een discussie overkrijgen) is het gelijk klaar met het hele asociale bontkraagjes gebeuren.
Oja had ik al gezegd GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD MOOOOORNING NEDDDDERLLLAANDD

macwereldburger | 17-11-08 | 10:27

@Ronnie M.

Een gepaste straf voor een tasjesdief?
Werkstraf met een boete of een eventuele gevangenisstraf als het verleden van de dief soortgelijke incidenten kent.

Dannydeman | 17-11-08 | 10:26

Pepp1 | 17-11-08 | 10:15 die van mij zagen er ook altijd zo uit, kopervet is nu eenmaal wat beter.

van dal | 17-11-08 | 10:26

*ziet toch de voordelen van een gouden badge met de bijbehorende pipa*

*koggie*

erem | 17-11-08 | 10:23

Ik kom regelmatig in Sao Paulo en kan u vertellen dat deze diefjes donders goed weten wat de risico's zijn van het plegen van een dergelijke overval. Als de winkels en banken daar met geld worden bevoorraad staan er twee security officers klaar met getrokken revolvers. Ze zijn dus volledig schietklaar en hebben een zero tolerance beleid.

Criminelen daar zijn geen lieverdjes. Zij leggen ook zonder pardon een paar agenten om. De grote criminelen weten dat zelfs nog vanuit de gevangenis te regelen. Het gaat dus over en weer in dit land.

FlyingHigh | 17-11-08 | 10:22

Heel goed. Deze taferelen graag ook bij de supermarkten in Nieuwegein en IJsselstein die om de haverklap worden overvallen. Dan is het gauw afgelopen.

De Geus | 17-11-08 | 10:21

Eindelijk nieuws dat opschiet!

Beëlzebul | 17-11-08 | 10:21

Laten we maar blij zijn dat dit in Nederland niet gebeurt. Mensen op de vlucht doodschieten terwijl het delict slechts een poging tot is. De nederlande politieman moest voor zijn leven vrezen en dat is wel even anders.

antizanic | 17-11-08 | 10:21

oei, de arm van die overlevende is ook enigzinds stuk geloof ik.
Maar kijk, die doen dat niet meer, prima. en niet janken nu over rechtsstaat enz. Doe dit maar even 1,5 miljoen keer en dan kunnen we weer soft worden.

stekman | 17-11-08 | 10:21

Als iemand aan je spullen zit of je bedreigt dan reageer je niet meer rationeel en dan kan dit duidelijk het gevolg zijn. In Brazilie word je neergeschoten en in Nederland kun je bijvoorbeeld tussen een auto en een boom komen te zitten. Lijkt me het risico van het vak. Ander verhaal wordt het pas als politieagenten iemand normaal aan kunnen houden en dan besluiten tot executie over te gaan omdat ze anders eerst met het boefje naar het bureau moeten en daardoor niet door de McDrive kunnen.

Mailman | 17-11-08 | 10:21

In een beschaafd land worden boeven gearresteerd en gestraft voor hun criminele handelingen. In 0031 echter, worden boeven gearresteerd, krijgen vervolgens een warme maaltijd en mogen weer vertrekken. En als ze een beetje geluk hebben krijgen ze ook nog een schade vergoeding omdat ze zolang in de cel hebben moeten zitten.

Nederland is wat criminaliteitsbestrijding betreft allang geen beschaafd land meer.

JanVergoor | 17-11-08 | 10:16

Ik heb vijftien jaar gewerkt in instabiele landen / landen in oorlog. Het geweld kwam echter te dichtbij en ik nam het besluit om naar het saaie, degelijke Nederland terug te keren, waar ik ondertussen al weer een paar jaar naar alle tevredenheid woon.

Mas Rob | 17-11-08 | 10:15

Die motor-ketting had wel eens gemeerd mogen worden....

Pepp1 | 17-11-08 | 10:15

@ Fleauxe | 17-11-08 | 09:56
Het verhaal van die zelfmoordenaar is anders ook behoorlijk gruwelijk. Stond je daar vlakbij? Als je dood wilt, doe dat dan lekker thuis met een gun of slaappillen. Blijkt trouwens dat de Golden Gate Bridge nog steeds op numero uno staat als favo springplank.

WaitingLine | 17-11-08 | 10:14

Deze Brazilleiro heeft zo te zien ook wel iets meer dan 1 kogel per persoon gebruikt.

Niet voor Jan | 17-11-08 | 10:13

@ Mas Rob | 17-11-08 | 09:41
Liever niet. Ik overigens jaren in de VS gewoond, El Paso, Tx, no less, en heb de nodige ervaring met dergelijke taferelen. Ik vind alleen dat de beschaving te ver is doorgeschoten in Nederland in het voordeel van de daders.

darmflora | 17-11-08 | 10:13

wel makkelijk om hier achter je schermpje te stellen dat de agent iets te triggerhappy heeft gehandeld.
Ik denk niet dat je heel diep gaat nadenken als drie gewapende criminelen je bedreigen en willen beroven.
Denk dat je je niet voor kan stellen hoe je je dan voelt als je het niet hebt meegemaakt.

RockBock | 17-11-08 | 10:11

behalve tasjesrovers weet ik nog een paar categorieën die voor liquidatie in aanmerking komen.Zwetsers en zijkerds ,die lullen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben, opendeurenintrappers en lieden die schoppen tegen iemand die op de grond ligt.Daarvan zou Nederland pas écht opknappen.

toon661279488070 | 17-11-08 | 10:10

@ Fleauxe | 17-11-08 | 10:05
Daar kan ik je vinden. Woon je toevallig in die prachtige stad?

Mas Rob | 17-11-08 | 10:08

"Steal a little and they throw you in jail, steal a lot and they make you king."

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:55

Nee, kende deze tekst niet, maar het is wel een mooie en een waarheid als een koe!
Jail gaat in dit geval nog maar op voor één, als ie tenminste overleeft.... zal wel geen pretje worden in de Brazilliaanse bajes.

Megalomaantje | 17-11-08 | 10:08

Treurig varken | 17-11-08 | 10:02

Je maakt je nick waar.

Varreke | 17-11-08 | 10:07

@Mas Rob | 17-11-08 | 10:02: Ja echt!? Dapper van je hoor, respect!
@WaitingLine | 17-11-08 | 10:04: Gadverdamme, echt gruwelijk.

Fleauxe | 17-11-08 | 10:07

@Mas Rob | 17-11-08 | 10:01: Ten eerste vind ik het een belediging om een prachtige stad als Washington te vergelijken met een boerengat als Rotterdam. Ten tweede staat mij bij dat Rotterdam ook niet bepaald krap in zijn moorden zit. De moorden in DC zijn over het algemeen acties gepleegd door trailer trash en drugscriminelen. Dat heeft de ene stad nu eenmaal wat vaker dan de andere. In Orlando bijvoorbeeld gebeurd niet zoveel terwijl het in Miami schering en inslag is.

Fleauxe | 17-11-08 | 10:05

Fleauxe | 17-11-08 | 09:56
Scooterrijdert in Azië ging eens onderuit op een onverharde weg, precies voor onze bus. Op dat moment reed de buschauffeur over de persoon in kwestie heen. Hoofd was opengereten en strepen bloed op de zijkant van de bus. Chauffeur legt persoon netjes in de berm, belt een pick-up truck en vervolgt de reis. Geloof me, je went eraan.

WaitingLine | 17-11-08 | 10:04

Er zullen mensen gaan roepen "dat we dat hier niet moeten willen met z'n allen". Daardoor zal de criminaliteit ook hier Braziliaanse vormen aan gaan nemen waardoor we het over 10 jaar alsnog willen en moeten "met zijn allen".
Kunnen we het beter nu meteen doen teneinde dit land leefbaar te houden.

hekkesluiter | 17-11-08 | 10:02

Tasjesroof is niet o.k., maar een agent die daarvoor twee man doodschiet en een het ziekenhuis in!? Die freak verdient zelf wel een kogel.

Treurig varken | 17-11-08 | 10:02

@ Fleauxe | 17-11-08 | 09:56

Ja. Komt ervan als je in oorlogsgebieden en instabiele regio's werkt.

Mas Rob | 17-11-08 | 10:02

Washington stad heeft ongeveer 600.000 inwoners en is wat inwonertal te vergelijken met Rotterdam.

In de jaren negentig stond Washington bekend als de "murder capital" van de VS. Daarna zijn misdaadcijfers omlaag gegaan. Niet door trigger happy cops, maar door gentrification (middenklasse gaat wonen in lower income buurten) en gun restriction laws.

Mas Rob | 17-11-08 | 10:01

volgende keer een een linkje voor de foto graag. M'n ontbijt is zojuist met de weg omhoog begonnen....

prestodegekste | 17-11-08 | 10:00

Herstel: (proleten-mode=ON) Tuurlijk! Prima! De doodstraf voor een straatberoving, zo hoort het! Dat zal ze leren, moeten we hier ook invoeren (proleten-mode=OFF)

ja_dag! | 17-11-08 | 09:59


Beetje al te opgefokte cowboy shit dit...

"You feel lucky.... punk?" meets "Say hello to my little frien!"

Doortastend optreden... dat dan weer wel!

Alleen Stijl | 17-11-08 | 09:59

@ Dannydeman | 17-11-08 | 09:33
Waar is ergens te lezen dat alle drie de Braziliaanse wannabe finnen 6 kogels pp ontvingen?
Volgens mij haal je een paar berichten door elkaar. De Eindhovense autodief kreeg er 6 voor zijn kiezen. Niet echt one shot one kill, maar het gaat de goede kant op...

Remington.223 | 17-11-08 | 09:58

<proleten-mode=ON> Tuurlijk! Prima! De doodstraf voor een straatberoving, zo hoort het! Dat zal ze leren, moeten we hier ook invoeren. <proleten-mode=OFF>

ja_dag! | 17-11-08 | 09:58

Heeft iemand zoiets als op de foto wel eens in het echt gezien? Toen ik wat jonger was heb ik in Miami gezien hoe iemand van een gebouw af sprong en op de grond smakte. Dat klinkt heel erg raar, alsof je aan zak aardappelen hoort neerploffen. Anyway, het ziet er best wel raar uit om iemand dood te zien liggen op straat.

Fleauxe | 17-11-08 | 09:56

bello | 17-11-08 | 09:55
Dat is een geruststellende gedachte, Bello. Dank.

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:56

There will be blood!

BarackOsama | 17-11-08 | 09:56

@Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:46

Leen is overal, ook in jouw vrouw...

bello | 17-11-08 | 09:55

Megalomaantje | 17-11-08 | 09:50
Je kent die tekst (van Dylan geloof ik)? "Steal a little and you're a criminal; steal a lot and you're a king"

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:55

@van dal

Je hebt inderdaad gelijk..
Ik heb last van het maandagochtendsyndroom..

Dannydeman | 17-11-08 | 09:55

Kijk die boef met die vieze opgezwollen arm eens kijken naar zijn dode maatjes +1

WaitingLine | 17-11-08 | 09:54

bello | 17-11-08 | 09:51
Ai, miskleun mijns... Wellicht is het zijn energie, die daar nog hangt ;)

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:53

.. wreed, slordig straatbeeld. Maar dan gaat Sao Paulo ook al wat langer gebukt onder een multikul dan de dorpsstraat, ons dorp.
Multikul is bloed op straat.

Jan Passant | 17-11-08 | 09:52

Duidelijk een kwestie van Benoemen & Schieten.

count von ziegenpuss | 17-11-08 | 09:51

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:46

Neen. Naar mijn weten resideert Leen in Skeveninge. Was het maar waar dat hij nog in schilderachtig Rotterdam verbleef, want dan zou alles anders zijn, beter.

bello | 17-11-08 | 09:51

Geen "halt, politie"??... Direct de loden maaier erover!? Meneer boef die nog leeft heeft zijn arm ook een beetje raar liggen.... Zouden ze ook met bankdirecteuren, managers en ambtenaren moeten doen die miljarden verdonkeremanen en een ander ellende brengen. Steel geen rugzak.... maar miljoenen en het ga u goed.... drankje, blauw water, wit strand... Braziliaanse vrouwtjes... i.p.v. asgrauwe, ijskoude kogels en het asfalt om je laatste adem uit te blazen.

Megalomaantje | 17-11-08 | 09:50

En dat ze erg dicht bij elkaar liggen is niet gek toch als ze met z'n drieen 1 man willen beroven?

RockBock | 17-11-08 | 09:49


Het lijkt me ook veel gezelliger, zo bij elkaar.

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:50

Rambo zwaait nog ff met z'n gun op de pica's....

ff zeker zijn dat ie blijft liggen.

drs. Hunebed | 17-11-08 | 09:50

ik ben ook geen expert maar een beetje discovery en dexter kijken doet me wel afvragen: is dat geen gekke kleur bloed, waar zijn de schotwonden, en waar zijn de bloedspetters die veroorzaakt worden bij impact, ziet er redelijk in scene gezet uit.. schoudertje ziet er echter wel redelijk uit de kom uit in een van de laatste foto's

steenbijl | 17-11-08 | 09:49

@PrivateHead | 17-11-08 | 09:30
Zwamneus!
fake? lijkt me niet, je hebt blijkbaar nog nooit iemand zien leegbloeden? bloed is geen water hoor, zeker niet als je een paar liter verliest uit gaten van het formaat .40. Bloed stolt...
Verder zit de linker arm van de levende boef in een erg raar knikje.
En dat ze erg dicht bij elkaar liggen is niet gek toch als ze met z'n drieen 1 man willen beroven?

RockBock | 17-11-08 | 09:49

Je zou eens moeten proberen dood neer te vallen met je beide armen omhoog. Zo gaan kinderen die cowboytje spelen liggen om te laten zien dat ze dood zijn.

PrivateHead | 17-11-08 | 09:49

-weggejorist-

br00djeaap | 17-11-08 | 09:49

Sommige mensen hier sporen echt niet. Als je 6 kogels p.p. ontvangt voor het stelen van een rugzak is dat diep triest. Dat mensen deze actie de hemel in prijzen is alleen nog maar triester.
@Dannydeman | 17-11-08 | 09:33

Wat zou jij een gepaste straf vinden voor criminelen die een rugtas willen beroven, zeg maar tasjesrovers? Deel het met ons.

Ronnie M. | 17-11-08 | 09:48

Zo hoort het!

Blue Leader | 17-11-08 | 09:48

@Mas Rob | 17-11-08 | 09:45: Wat vandal zegt én een grotere kloof tussen de klassen der volkeren.

Fleauxe | 17-11-08 | 09:48

van dal | 17-11-08 | 09:44

Mogge van dal. Beetje gelijk heb je wel... * Bakkie voor van dal inschenkt met koekje erbij*

bello | 17-11-08 | 09:48

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:46
LOL

Mas Rob | 17-11-08 | 09:48

En zijn rechter arm is ook nog gebroken, hoe komt dat dan? Hij had ze ook in de benen kunnen schieten, dit is iets te.

InitialG | 17-11-08 | 09:47

helemaal top dit .. misschien is een uzie een optie komen meer kogels uit

ijzerehand | 17-11-08 | 09:46

Die ene ligt er zo mooi bij: net of hij slaapt...

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:46

@van dal | 17-11-08 | 09:44: En zo hoort het ook. Wat zou het trouwens prachtig zijn om dezelfde foto als boven dit topic te zien maar dan met Macrobaanse road-pizza's.

Fleauxe | 17-11-08 | 09:46

Mas Rob | 17-11-08 | 09:45
Leen woont in Rotterdam

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:46

@ Mas Rob | 17-11-08 | 09:45
Omdat het een grotere stad is?

Remington.223 | 17-11-08 | 09:45

En zoals eerder gepost: dat plaatje is nep. Oftewel : hooks.

bello | 17-11-08 | 09:45

Mas Rob | 17-11-08 | 09:45 zou het kunnen dat die stad veel groter is dan rotterdam?

van dal | 17-11-08 | 09:45

@ Fleauxe | 17-11-08 | 09:41

En waarom zijn de misdaadcijfers van een stad als Washington veel hoger dan die van Rotterdam?

Mas Rob | 17-11-08 | 09:45

van dal | 17-11-08 | 09:43 (uitleg wet van maaier: binnen de 100 reaguursels begint er een over mocro's)

van dal | 17-11-08 | 09:44

bello | 17-11-08 | 09:42 wet van maaier goed toegepast!

van dal | 17-11-08 | 09:43

Wedden dat de mocro's dit 'beledigend' vinden? Want hij heeft niks gedaan wie ben je dan ...

bello | 17-11-08 | 09:42

hij m/z hier

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:42

@ darmflora | 17-11-08 | 09:31
In een beschaafd land worden boefjes, boeven, criminelen en supercriminelen voor het gerecht gebracht en bij vaststaande schuld veroordeeld. Dit zou eigenlijk door iedereen als vanzelfsprekend worden beschouwd, net zoals democratie en vrijheid van meningsuiting horen bij een beschaafde samenleving.

Schietpartjen, geweld, lynchpartijen en standrechtelijke executies...
Zeg eens eerlijk, zou je in zo'n land willen leven?

Mas Rob | 17-11-08 | 09:41

Ik zal de dag prijzen waarop criminelen tegen elkaar zeggen, 'flik niets op straat want de politie hier dat zijn echt triggerhappy fuckers'

Fleauxe | 17-11-08 | 09:41

Hij in de buurt is op bijna elke boerderette een jachtgeweer met vergunning aanwezig (niet bij de links-antroposofen, dat is) en bij een aantal een jachtgeweer of ander doeltreffend verweermiddel. Verder zijn we nogal kortaf over bepaalde mores, erfbetreding en leven en eventueel laten leven. Nooit problemen van dien aard hier: heel gek.

Jaap de Paap | 17-11-08 | 09:41

Beetje overdreven om ze neer te schieten, maar ach, de dag erna was het een oma geweest...

Kop Koffie | 17-11-08 | 09:40

@ExtremeExtremist | 17-11-08 | 09:20
Niks mis met een 9mm pistool. Ligt aan die verrotte Action effect munitie die de politie gebruikt. De standaard 9mm FMJ munitie heeft een veel groter penetratievermogen (mooi woord he?) dan de Action patroon van de politie. Deze patroon zou minder gevaar voor omstanders moeten opleveren omdat ie niet zover penetreert als de FMJ (Full Metal Jacket). Gezien de schietvaardigheid van veel agenten kan ik me er iets bij voorstellen...
Tot slot de tabel in deze link: www.schietsport.be/html/body_munitie1....
Zoals je ziet verschilt de energiewaarde van de 9mm en de .45 weinig. Door zijn grotere massa heeft de .45 meer stopping power. Als je een hollow point 9mm gebruikt heb je het voordeel van de 9mm (meer patronen in een magazijn) en de stopping power van een .45.

Remington.223 | 17-11-08 | 09:40

Lekker wakker worden met zoeen foto:)

In nederland binne kort ook zo?

Hondelulz | 17-11-08 | 09:39

ibifa ho | 17-11-08 | 09:37 op het moment dat ik beroofd wordt is ratio ver te zoeken.
meppen, schoppen en slaan. bij gebrek aan beter.

van dal | 17-11-08 | 09:38

Haha, waar ze in 0031 een lokmotor nodig hebben, gebruiken ze in Brazillië gewoon een lokrugzakje om boeven te vangen.

Bier-Sexueel | 17-11-08 | 09:38

ha fijn, geenstijl gaat voor de nieuwe rotten.com
.

lulletjerozewater | 17-11-08 | 09:37

Dannydeman | 17-11-08 | 09:33
Dat er zoveel derde wereld is geimporteerd en gecultiveerd dat dit soort acties worden geromantiseerd is triest, dat we er nog respect voor moeten hebben pas helemaal

adminitor | 17-11-08 | 09:37

@van dal
ik weet het wel, dat doen wij hier niet, wij zijn toch de westerse beschaving die rationeel kan nadenken EN handelen? Niet middeleeuws is zoals sommige geloven?

ibifa ho | 17-11-08 | 09:37

Arme Motorbraziliaan wilde alleen maar een paar centen om z'n ketting te smeren.

Lepo | 17-11-08 | 09:36

Dannydeman | 17-11-08 | 09:33 wakker worden! nog een keer lezen.. jij haalt twee berichten door elkaar.

(pritt: je maakt het voor sommige reaguurders té ingewikkeld zo)

van dal | 17-11-08 | 09:35

-weggejorist-

Nee dus! | 17-11-08 | 09:35

Had het dan ook ff afgemaakt en no#3 ook uit zijn zielige leventje verlost. +1 voor samba acties.

faz | 17-11-08 | 09:34

ibifa ho | 17-11-08 | 09:32 nou.. zou ik een pistool mogen dragen en gebruiken... dan weet ik het nog zo net niet.

van dal | 17-11-08 | 09:34

Sommige mensen hier sporen echt niet. Als je 6 kogels p.p. ontvangt voor het stelen van een rugzak is dat diep triest. Dat mensen deze actie de hemel in prijzen is alleen nog maar triester.

Dannydeman | 17-11-08 | 09:33

Aan alle morele kompassen: Het is niet de agent of de blijde toeschouwer die in het criminele schuitje stapt. Dat doet de dief zelf en hij weet dondersgoed dat het fout kan gaan. Neem bijvoorbeeld 7-11 in the states. Achter elke kassa ligt een 9mm en dat wéten de potentiele dieven ook. Dieven hebben geen respect voor een opmerking als "meneer ik heb daar hard voor moeten werken, zou u dat niet willen stelen aub?". Criminelen spreken maar één taal en dat is (Arabisch) de taal van geweld.

Fleauxe | 17-11-08 | 09:33

@van dal
dat is mijn reactie ook, maar niet dat iemand daarvoor beschoten word ;)
ik vind zeker wel dat de straffen hier te mild zijn, maar ik vind de "doodstraf" een beetje te gortig

ibifa ho | 17-11-08 | 09:32

Je mag ook niet met z'n drieen op de motor dus groot gelijk en armdrukken zit er voor die gewonde voorlopig ook niet in.

rode boseend | 17-11-08 | 09:32

En na de begrafenis heeft ie ook eindelijk een definitief dak boven z'n hoofd.

fuckje | 17-11-08 | 09:31

@ Mas Rob | 17-11-08 | 09:15
Het vangen en veroordelen van 'boefjes' [!?] blijkt nogal problematisch in dit land dude.

darmflora | 17-11-08 | 09:31

P. Kouwes op de radio+1
Bij Giel -1

Siebrandt | 17-11-08 | 09:31

Heel goed!
Kansjongeren die een rolletje peperemunt jatten?
Direct naar buiten ermee en langs de kant van de weg executeren.
10 km te hard? Hup! Hele familie naar het kamp!
Dat we daar nooit eerder aan gedacht hebben!

bidlip | 17-11-08 | 09:31

Naar goed Chinees gebruik zal de familie van de abgeknallte man in Eindhoven van Minister Nadorst de rekening krijgen voor zes bullets.

F. von Zeikhoven | 17-11-08 | 09:31

ibifa ho | 17-11-08 | 09:27 ik loop ook wel eens met een rugzakje met mijn fotospullen erin rond. degeen die het probeert van mij af te pakken weet niet wat hem te wachten staat. ik heb geen pistool, maar zonder meer afgeven is er niet bij.

van dal | 17-11-08 | 09:30

Nog een keer naar alle pica's gekeken en heb daarop besloten dat het fake is. Slachtoffers liggen erg dicht bij elkaar (wel zo handig voor de fotograaf), ondanks dat de overvallers gewapend waren is er geen enkel wapen op de pica's zichtbaar. Bloed ligt erg dik op het wegdek. Waarom zou die overlevende zijn been onder die dode manouvreren? Vragen, vragen, vragen.

PrivateHead | 17-11-08 | 09:30

Kudos voor de pliesie meneer, zo moeten ze die lutserts te grazen pakken

Boskaboutert | 17-11-08 | 09:30

In dat duitse artikel blijkt dat ze boeven in Duitsland wel kunnen vangen maar dat het daarna toch precies hetzelfde gaat als in NL en B: de rechter liet de boef weer lopen...

tummes | 17-11-08 | 09:30

maar als je hier een scooterboy/tasjesrover omrijdt héb je een probleem.

van dal | 17-11-08 | 09:28

Boeven vangen ben ik helemaal voor, maar zo komt dat tuig er ook wel makkelijk vanaf zeg. Hoe lang voel je zo'n kogel namelijk voor je de pijp uitgaat??

Knorretje 2.0 | 17-11-08 | 09:27

dus jullie vinden het oké dat iemand neer geknalt word omdat deze persoon in kwestie een tasje probeerde te jatten?

hulde hoor, voor jullie middeleeuwse gedachtegoed!

ibifa ho | 17-11-08 | 09:27

@ Just my opinion | 17-11-08 | 09:20

Strengere straffen zijn nodig, daar ben ik het mee eens. Standrechtelijke executie voor diefstal zou echter voorbehouden moeten blijven aan barbaarse streken en landen in oorlog.

Heb je weleens dieven horen smeken om hun leven waarna ze alsnog werden doodgeschoten door bewakers? Heb je weleens een menigte gezien die dieven doodslaat? Ik wel en het is niet leuk (dit is een understatement). Dodelijk geweld is niet iets om je aan te verlustigen.

Ik ben elke dag weer blij dat Nederland (nog?) een beschaafd land is.

Mas Rob | 17-11-08 | 09:27

+1 voor de agent
Een agent iemand op heterdaadje betrappen mag gelijk de stoute crimineel afstraffen.

Ronnie M. | 17-11-08 | 09:25

Oei foutje:
één boef was een undercover op een lokmotor, die wilde weten waar je kettingvet kunt kopen.
de andere was een undercover lokhoer, die de weg wilde vragen naar de GG&GD.
de laatste herkende de undercover schutter en vroeg hem: hé, Juan hoe laat is jouw dienst afgelopen?, waarop Juan hem dood schoot om zijn cover te bewaren.
Kijk bij ons heb je dat niet. Wij hebben onzichtbaar blauw op straat. Onzichtbare wijkagenten, geniaal, je ziet ze echt niet!

leefbarbaar | 17-11-08 | 09:24

Een daadkrachtig en vaardig man die pliesieagent! Eindelijk aanpak al la Americana

Syk | 17-11-08 | 09:24

ExtremeExtremist | 17-11-08 | 09:20
Jouw groepering maakt zeker gebruik van Ak-47?

Siebrandt | 17-11-08 | 09:22

Eindelijk, ik zeg het al járen, je moet criminelen gewoon doodschieten. Hulde voor de agent in kwestie.

Fleauxe | 17-11-08 | 09:22

@ Mas Rob | 17-11-08 | 09:15
Aangezien de straffen die gegeven worden in Nederland wel heel licht zijn is dit een prima afschrikmiddel. En tevens prima efficiënt, herhaling wordt moeilijk.

Just my opinion | 17-11-08 | 09:20

Agenten zijn bermridders. In plaats van patrouilleren en slingerende omaatjes van de weg halen zetten ze een camera in de berm en doen een dutje achter het stuur. Schijnveiligheid. Verkapte belastingen. En hun excuus is 'ik doe alleen maar wat me opgedragen is, wet is wet'. Ja, inderdaad dat zeiden de Oost-Duitsers gvd ook.

mail cheauvinist pic | 17-11-08 | 09:19

Kijk eens aan. Agenten die neergeschoten worden kun je zien als bedrijfsrisico. Maar dat moet ook voor de boefjes gelden. Nu in Nederland dit soort acties en zeker weten dat het een heel stuk braver word in dit land.

lamoor | 17-11-08 | 09:18

[X] Geschikt
[ ] Ongeschikt

Zwartbroek | 17-11-08 | 09:18

die gozert die nog leeft heeft zn linker arm wel helemaal naar de tyfus

kapodtmaker | 17-11-08 | 09:17

krijg al visioenen van Finse scooterhelden; bezoedeld in hun eigen halal-bloed op de Nederlandse straten...

weissenflatz | 17-11-08 | 09:16

@ Just my opinion | 17-11-08 | 09:09

Uit ervaring weet ik dat in grote, arme landen buiten Europa politieagenten net zulke criminelen kunnen zijn als degenen op wie ze jagen.

Hopelijk wordt dat schieten geen trend in Nederland. In ons land is het de taak van de politie om boefjes te vangen zodat ze kunnen worden veroordeeld. In dit licht is doodschieten weinig efficiënt.

Mas Rob | 17-11-08 | 09:15

Zijn de rellen al begonnen?

..zapper | 17-11-08 | 09:14

Er is mogelijk 6 keer geschoten. Gehoord door getuigen. Wie er geschoten heeft?!
En al heeft de politie 6 keer geschoten. So f... ing what! Alsof je rustig kunt richten, afvuren en narichten als er op je zelf geschoten wordt. Ik zou al lang blij zijn dat ik de loop in de goede richting zou houden!!!

datzegik69 | 17-11-08 | 09:13

De politie in NL maakt alleen maar Lotus-slachtoffers.

uninvited guest | 17-11-08 | 09:13

@ PrivateHead | 17-11-08 | 09:11
Klopt, maar dit is "Braziliaans Rood".

Just my opinion | 17-11-08 | 09:13

Goed systeem, eerst schieten dan praten.

Karel Kruizenruiker | 17-11-08 | 09:13

Zal het hier gauw afgelopen zijn met de tasjes dieven als ze het ook zo aan zouden pakken,goeie actie.

fleurtje | 17-11-08 | 09:13

En als de pliesie het niet doet, dan doen we het zelf wel.

Remington.223 | 17-11-08 | 09:12

Aah, gerechtigheid.

De Pruis | 17-11-08 | 09:12

BTW Je kunt wel merken dat "Tropa de Elite" impact heeft gehad in Brazilie. Goed voorbeeld doet goed volgen.

ymmv | 17-11-08 | 09:12

Gevalletje van Pwned!

Midget020 | 17-11-08 | 09:12

Ik vind dat bloed er wel erg verfachtig uitzien. Maarja ik ben dan ook geen expert.

PrivateHead | 17-11-08 | 09:11

Voor alle kloodtzakjes (melk én puur): dat krijg je er dus van als je met je poten aan andermans spullen zit. Keiharde, maar prima aanpak!

Certified prutser | 17-11-08 | 09:11

precies, niet lullen, niet benoemen, niet bouwen, strakker handhaven. desnoods op deze afschuwelijke manier.

superjan | 17-11-08 | 09:11

Zoals 1 van de eerste knuffelallochtoon zei: "Foorral so dohrgaan!!"

King Noor | 17-11-08 | 09:11

Kijk zo hoort dat! Boefjes met snode plannen direct afstraffen.
En een agent kan er dus wel cool uit zien!
+heelveel! voor deze samba versie van Dirty Harry!

RockBock | 17-11-08 | 09:10

6 schoten, 1 raak? Onze bromsnorren moeten maar snel dagelijks 8 uur video games gaan spelen, want zo worden het nooit killing machines...

ymmv | 17-11-08 | 09:10

hij heeft zijn gun nog in de hand...

Andreas B. | 17-11-08 | 09:09

+1 voor agent!
Als ze dit nu consequent doorzetten zal de criminaliteit flink dalen! (Dat de boefjes terug gaan schieten is uiteraard een gegeven)

Just my opinion | 17-11-08 | 09:09

het kan dus wel

Sodommer | 17-11-08 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken