
Hallo anonieme lafbekjes! Vandaag mogen jullie, op kosten van
mij/de NS, bier komen drinken op mijn mooie
communicatieweblogje. Omdat ik de laatste maanden zo lekker gelogen heb tegen al die zeikende NS-klanten (zakken stront dat het zijn), ben ik bevorderd tot
NS-Goebbels. Voortaan geldt: wie kritiek levert op ons mooie wereldbedrijf wordt gecensureerd en is niet meer welkom bij ons bedrijf en zal, heel volwassen, niet meer te woord worden gestaan. De NS en Joost Ravoo zijn namelijk goed, mooi en vooral machtig. De enige reden dat het vervoeren van
vee personen van A naar B zogenaamd zo moeilijk gaat komt door die verschrikkelijke klaagmentaliteit van de Nederlanders en heeft dus niets met onze mooie treinen te maken. U bent allen welkom voor een biertje, maar wie nare reacties schrijft, wordt weggezuiverd. Met psychotische groeten, de NS/Joost Ravoo.
Reaguursels
InloggenGisteren las ik nog:http://www.communicatie-online.nl/weblog/
"Als dat werkelijk zo zou zijn dan hadden wij ons al jaren geleden opgeheven."
Als monopolist vindt ik dat toch een hoogmoedige reactie Jeaust, geen wonder dat men je gaat vergelijken met andere dictaturen.
Relatief gezien rijden treinen op tijd alleen niet die ik moet hebben. En je hebt het over klantvriendelijkheid,Jeaust? Hiervoor verwijs ik naar al die brieven die ik heb moeten schrijven om mijn bezwaren aan te tonen of om mijn geld van treinticket terug vorderen. Maar Jeaust, trek het je niet aan, van mij geen last meer, ik heb maar weer een auto gekocht.
Tot slot heb ik nog een goed excuus: trein kan niet rijden omdat er teveel duivestront op de electrische leiding zit:-0
f*ck die hele klote NS! elke dag wel weer vertraging. als er sneeuw ligt is het spoor glad, is het herfst dan zorgen de blaadjes voor vierkante wielen (vraag niet hoe) en in de zomer zet het spoor uit door de warmte met als gevolg dat er wisselstoringen zijn...
DOE TOCH EENS LEKKER FF DOOD!!!
@ ruuddewild.nl 15-07-06 @ 12:35
Thanks ruud, mag ik nu in je sjow? ;-)
@ badabingbitch 15-07-06 @ 14:09
Kijk! Dat willen we! Braveaux!
@ D-J-P 15-07-06 @ 20:48
Dat declareer je toch gewoon.
Vanmiddag station Assen.
Trein zou vertrekken om 15:36. Helaas 20 minuten vertraging. Sein en wisselstoring in Meppel.
Na 15 minuten: De trein valt uit.
Volgende trein 15:58. Helaas, nog steeds 20 minuten vertraging.
Volgende trein 16:12. Tering, nog steeds geen trein.
Door een lift te vragen aan een vriend met een auto, zo'n apparaat waar wel een airco inzit toch nog in big city Groningen aangekomen. Maar dus wel lekker een uur later, en een treinkaartje gekocht voor jan lul.
Echt het is ook zo verdomde moeilijk om een wissel te laten bewegen, zo technisch ingewikkeld.
@Joost
Je hebt best gelijk, maar zorg toch eens voor wat meer kunst en vermaak op de stations, als wij reizigers toch zo vaak en lang op het gele blik moeten wachten ... de stations zijn dure hightech fabriekshallen met alleen maar een hoop lucht: naaktstranden, paaldanseressen en zonnekanonnen willen we zien!
@contract
hoe je op integere wijze toch controversieel kan zijn, nl. de burger als basis van input in de markt te prijzen, ipv. je als (kleine) redactie over hoofden van burgers te profileren als spraakmakend en machtig orgaan
wellicht interessant thema?
VK is daarin trouwens ook zo ontoegankelijk als de pest met hun gecensureerde blogs
;-)
Joost heeft weer wat uitgekotst. Afterparty in de vorm van een zamibeau?
www.communicatie-online.nl/weblog
@snOr
amen
@@sn0r
idd is er heel veel kritiek op een middenmotor als de ns. Verder is er veel bewaking op de stations waar ik dagelijks kom, wordt er altijd omgeroepen dat er vertraging is en waarom de vertraging is. Kortom veel beter dan een paar jaar geleden. En juist mensen als Joost moeten positief zijn, alleen zo krijg je een betere cultuur.
@@@sn0r
Mensen eisen van alles, maar hebben meestal zelf niets te bieden. Hoor jij trouwens niet bij volgens mij. Mzzls!
Beste Bert en Dominique,
Jullie stellen mij teleur:
1. Nazi-vergelijkingen zijn stuitend voor eenieder met enig historisch besef en volledig voor rekening van GeenStijl; het zou jullie sieren als je daarvoor je excuses maakt
2. Het is jullie wellicht ontgaan dat NS uitstekende relaties onderhoud met alle journalisten en kritische media op Van Gelder na
3. Droevig dat jullie mij als 'psychotisch' typeren, terwijl je zelf stiekem onder een andere naam opgewonden stukjes tikt
Ook vrij weinig reacties op dit stukje trouwens, misschien bij gebrek aan humor ...
-edit nah, die hebben die 1000+ op jou logje gezet ipv hier -
Als je nou niks te doen hebt neem is een IC naar Adam vanaf Utrecht.
Eerst spoor 8, vervolgens roept die muts dat we naar 4 gaan, de hele meute naar 4. Je raad het al, nee het wordt toch 9, weer de hele meute het station over.
Volgens mij zit Joost & co zich bovenin de controlroom zich he-le-maal een krul in de spreekwoordelijke lul te lachen.
-weggejorist-
@ ruuddewild.nl 14-07-06 @ 21:39
Niks zure paupers. Ik heb in Tokyo gewoond. Daar kun je niet anders als je snel de stad door moet. Zo zijn er meer mensen die het comfort boven de auto verkiezen. Niks mis mee. Zeiken over de geur van je buurman is dom, maar klagen over een matige service die monopolistisch door je neus geboord wordt is ieders recht en plicht. Het houdt de monopolie scherp. Dit geldt vooral voor journalisten en columnisten.
Bovendien is het natuurlijk geen ramp bij de NS(a la Groot Britanie of Burkina Faso). Schone treinen enzo, de conducteurs zijn meestal vriendelijk en er ligt geen manga porno op de banken. Maar de directie verbergt zich achter lamme excuusjes in plaats van echte verbeteringen door te zetten. Poortjes en goed getrainde bewakers in plaats van conducteurs zou het 's morgens een stuk makkelijker maken. Treinen vertrekken eenmaal te laat, maar je kunt best de klant (en die hoort verdomme koning te zijn) wel op tijd informeren dat er 'wat vertragingen kunnen zijn'. Dat gebeurt gewoon te weinig, net als het verhelpen van mankementen waar je van zou denken dat die behoorlijk snel zijn op te lossen. Voorbeeld: Rijswijk. Daar heb ik geen goed woord voor. De NS zou een wereld bedrijf zijn als Joost z'n praatjes voor zich hield en 's wat serieuzer met de klant zou omgaan. Ik betaal daarvoor namenlijk met wat meer plezier voor .
De GS kleuters zijn weer bezig geweest.
Wat dachten jullie van een IRL vrijmibo?
Is toch stukken leuker hoor.
Hier in IJsland hebben we nooit treinproblemen. Er zijn geen treinen. Geweldig!
Vanavond zijn in Amsterdam op een haar na twee treinen op elkaar gebotst. Spoorverkeer gestremd, en een onderz oek van de spoorwegongevallenraad-nieuwe-stijl. Maar als de Volkskrant daar morgen over schrijft, noemt Joost dat tendentieus, negatief etc etc.
Joost Raveau: afvoeren in een dwangbuis, dacht ik zo...
dat soort bedoel ik dus... joost ik wil je in m'n fokking show!
Ik ben al een week bezig om ergens informatie over te krijgen bij een nummer dat je altijd behalve buiten kantooruren kunt bellen en zelfs dan kunnen ze je geen informatie geven behalve wat onduidelijk gebrabbel.
Stelletje zure paupers.. en dan bedoel ik niet rave joost maar de kleinburgerlijke treinzeikers hier.
Nou, ik reis elke dag met de trein tussen Rotterdam en Den Haag.
Als we door Rijswijk sjezen (met natuurlijk al 5 minuten vertraging) hangt er in het station een graflucht van hier tot Tokyo. Joost Ravo's geweldige spoorbedrijf (en zeg me niet dat prorail en de ns twee verschillende bedrijven zijn, beide vreten uit dezelfde pot) heeft een ondergronds station aangelegd en daar een rioleringsbuis ofzo over het hoofd gezien. Als ik met de stoptrein reis ga ik over mijn nek van die poep-lucht. Ravo, lutser, zoek een andere baan. Pimp ofzo. Dan doe je iig iets voor Nederland waar we iets aan hebben en ben je met je praatjes geloofwaardiger.
Waar blijft nu mijn kaassoufle?
"Volkskrant verloor dit jaar weer lezers, NS won reizigers en de klantwaardering stijgt." Dat is toch geen prestatie?? Je kan een andere krant lezen als je wilt, maar je kan geen andere treinmaatschappij kiezen...
Nog niet te spreken over het afschaffen van de rook coupe, als de rukkers van de NS me dat eens uit kunnen leggen. Een niet roker heeft geen zak te zoeken in een rook coupe, waarom dan dat ding afkoppelen. Om mij duidelijk te maken dat roken niet deugd, wel de trein deugd ook niet, ravo heeft er geen idee van hoeveel fucking stress een trein rit meebrengt. Éen je ogen dicht doen is er niet bij (laptop pleite), ranzige jonge blèrende kinderen om je heen die niet van jouw zijn, Islamitisch tuig wat intimiderend tegenover je zit en ga zo maar door, koffer die niet door de deur passen, deuren die je eerst de kozijnen in moet schoppen anders komen ze halverwege de koffer al weer terug, hou toch op man, afstapje deugd niet, koffie te duur, 1 bak ellende en stress. En het is wel bekent dat stress veel meer sloopt in het lichaam dan een peukie. Een half pakje tabak daar redde je het nog mee (Amsterdam-Groningen) beetje de ranzige tyfus ellende om je heen welke ze trein noemen vergeten, maar dat kan dus niet meer.
Alles waar ik niet zelf bepaal wie of wat er naast me zit, mijd ik als de pest. Verder zou ik dood nog niet naast een Islamitische rukker begraven willen worden, waarom er dan wel naast zitten in de trein. Dacht het niet.
@PyP
Ok, het moet gezegd; Ravoo loopt niet mank zoals eens Joseph Goebbels
*Kreunt* Ruler, niet weer Jan Molendijk..*Virtuele suicide voor die psychoot.*
@Bouwfraudeur 14-07-06 @ 19:30 : En dan *spring* je voor de trein en komt ie niet vanwege blaadjes op de rails...
Sorry hoor, ben wel wat gewend hier, maar NS-Goebbels vind ik wel erg grof.
@ @Cetera,
Ga es met de trein? IK heb in het verleden met de NS gewerkt (Niet "bij" god zij dank), en het is de ergste neuq club die er bestaat. Ik krijg al een halve hartverzakking als ik daar alleen al aan terug denk.
Get a life............ spring voor de trein!
Ravoo heeft gelijk. NS de oorlog verklaren om collectieve ontevredenheid over geheel andere zaken te ventileren is zo cliché burgerlijke en vooral typisch Nederlands. De frustraties van de registrer-accountant. Als een trein te laat is zal het wel een reden hebben. Get a life.
mensen die de trein nemen en veronderstellen op tijd op een afspraak te komen zijn hele, heeeeeele domme rukkers.
Lintworm 14-07-06 @ 18:55
Daar ben ik het mee eens.
jottum 14-07-06 @ 19:13
Twee minuten op tijd en daarna twee minuten te laat... hoe ze het voor mekaar krijgen....
Ik zie in de reacties dat er ook gechat kan worden met ons aller Jan Molendijk! Prima besteding van de vrimibo!
Je kunt nu met mij (Jan Molendijk, Spijkernisse) chatten op:
good-all.nl/Chatten.html
Kompt allen!
Hoogachtend Jan Molendijk Spijkenisse
overigens hoefde ik maar een half uur te wachten op een volgende trein waardoor ik te laat op mijn afspraak kwam, bedankt tiefus NS....!
Die vieze stinkende veebakken waarin de NS klanten vervoerd is weerzinwekkend, ik reed van de week in een intercity (niet die nieuwe dubbeldekker) die dingen zijn zo ontzettend goor, daar laat Joost zijn moeder denk ik niet mee vervoeren, hij zou zich dood moeten schamen..
ik snapte van de week trouwens niet waarom de intercity hengelo - enschede zonodig 2 miuten te VROEG meost vertrekken, kennelijk zijn die conducteurs niet alleen onzettend dom maar kunnen ze ook geen klok lezen...
Dit maak Jeaust alleen maar strijdvaardiger!
Een arrogante kwal dat het is. De belangrijkste eigenschap voor een leugenaar.
Nou, die VrijMiBeau is ook niet meer wat het geweest is dus. Next!
Wat een pathetisch kinderlijk gedrag. Bij volledig gebrek aan originaliteit lange lappen tekst copypasten. Overduidelijk VMBO -of lager- niveau.
Kan me wel voorstellen dat je zo een schampere, eigenwijze Volkskrant-hork uitkotst. Maar ik zou wel wat voorbeelden van zijn vooringenomenheid en suggestieve stukken willen zien.
@Mazzeltov 14-07-06 @ 18:44
Tsja nu blijkt dat alleen een oude backup terug zetten weinig doet TEGEN hackers...
@ de niet zo stille 14-07-06 @ 18:26: klopt, klik maar eens op www.groepwilders.nl
Kom op redactie, niet zitten suffen.
Op de dag dat de biertrolly met breezahtrol uit de trein verdwenen, kocht ik een auto.
sn0r 14-07-06 @ 17:51
Exactement. Neem een voorbeeld aan België. Daar vertrekt een trein op de seconde nauwkeurig op de tijd die op het bord staat.
*offtopic* kijk nu naar de bewijzen van de orgaanhandel in China. Ik dacht altijd hoax en broodje aap maar wordt nu een beetje misselijk van alle bewijzen en geruchten dat het waarschijnlijk ECHT waar is. En ontoppic iedere NS-er al is het een wannabee Goebels ongezien de tyfus.
Grapjas, die Joost. Dus hij vindt dat je een journalist eerst leuk mee uit varen mag nemen om hem vervolgens het zwijgen op te leggen? Dat is wellicht geldig in landen als Corruptiestan of Omkopistan, of desnoods in het programma van collega-leugenaar Harry Mens, maar natuurlijk trapt een fatsoenlijke journalist van een fatsoenlijke krant daar niet in!
Die Joost Raveau is al net zo gestoord als die treinen van hem!
*Gooit nog een bitterbal op de grond en wenkt Joost*
Teenschot.
Ik dacht al na het lezen van dit bericht op NN
www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/07/kl...
dat kan niet goed gaan...20 minuten vertraging, bedankt Joost!
enig commentaar van geenstijl gaarne
Ik mis het door hakbarren hakken van Gert Wilders website
Nee, staat niet
-weggejoost -
De site begint een bietje te kraken..
The nichtentrain?
*prieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeett*
All aboard!
Misschien tijd voor een leuke fusie. NS-Joost en GS-Joris; een vrolijk internetduo. Roze steunkleurtje dan maar?
www.communicatie-online.nl/weblog/webl...
Hmmmm, ja dus.
www.communicatie-online.nl/weblog/
Hebben we deze al gehad ?
@Joost Raveaux-Heaumeaux:
Joost jongen, is het je nog nooit opgevallen dat er op de vertrek borden het woord vertrek staat vermeld naast de tijd en dat jou prachtige bedrijfje dit als AANKOMST tijd gebruikt? Als wij die 3 minuten voor elke trein rekenen en dat per station (want dit gebeurt echt overal) kom je als 'beste spoorweg nerd' niet echt geloofwaardig over. Doe eens onder je heaumeaux-trein terecht komen a.u.b.
Oh ja, en als je iets te melden hebt over een journalist is er altijd de Raad voor Journalistiek. Maar dat kun je niet he? Lutser.
DATO STEENHUIZEN MOET OPROTTEN!
heren en eventuele dames: ik stap uit het openbar- en- boos vervoer want het wordt tijd voor de vrijmibo.
stijlloos aan het reaguren daar.
Valt inderdaad niet mee; Commlog is veel te braaf. (1)Gebrek aan lef om over eigen ervaringen te bloggen en (2)gebrek aan lef om andere bloggers een hak te zetten.
Heb zelf de afgelopen week een beetje zitten oefenen op www.geenstijl.nl. Veel aandacht gekregen, maar ben er nog niet uit wat voor effect het heeft.
Oh ja, en dan nu nog antwoord op de vraag van Jasper; ik vind mijzelf met mijlen voorsprong de beste.
Joost Ravoo 14-5-2006
Naaahhhh, de meningen zijn verdeeld.
wimpie was ook op de weblog. en rara, geen mening, maar weer een link naar z'n eigen weblogje. begin me een beetje zorgen te maken over de roep naar aandacht. straks gaat ie nog gekke dingen doen....
LOL @ Bada
Moet daar dan ook een topic over worden geschreven en zoja wat wordt er dan geschreven brrrrrrrrrrr.
spaatje rood graag. proost.
GS mag een dagje meelopen op de afdeling digitale media van diezelfde geitenwollensokken-krant, wedduh? ;-)
-Edit: een droom zou werkelijkheid worden-
ik zit nu te posten vanuit een Connexionbus. En ik moet toch echt zeggen dat ik liever in een ationaalsocialistische trein zit!
@blikjegrolsch 14-07-06 @ 17:26
Heb toch liever een koud blikje.
Huh GeenStijl neemt het op voor de geitenwollensokken-krant?
****Na... Wat nou mooie trein... had dat hok moeten zien waar ik vanmorgen in zat...
Die zwerver die naaste me ging zitten was een verademing.. !!!!werkelijk waar... !!! De stink lucht klaarde gelijk op... Vieze Ranzig stink trein!!!
Overigens was de trein, 10 minuten te laat, en stond er op het bord dat die maar 5 min vertraging had(gebeurd sinds +/- 7 mnd steeds vaker).
Dus flikker maar op me je kudt NS Mij dag was al weer verziekt en dit keer niet door het oooh zo warme/koude weer, dan wel kudt blaadje op het spoor
Moet gvd, nog terug ook . Mag jij/jullie/iemand raden wat voor trein dat gaat worden . En van wie de kogel gaten zijn, die nog altijd in de deur zitten.(denk 40-45)
En dan die vreselijke steenkoude tochtgaten (die men perrons noemt) met die vreselijke steenkoude stalen 'zitbanken'. En de vreselijke ongastvrije sfeer.
Gelukkig word ik lekker gekookt, want de airco werkt meestal toch niet.
Twee weken geleden 17 minuten vertraging op het traject Eindhoven - Venlo omdat de machinist zoek was. Hulde voor de NS medewerker die dit eerlijk doorgaf aan de treinreizigers. Maar voor de rest is het natuurlijk weer drie keer niks.
@Witglas: trots????
al dat stomme gejaag op onze nationale trots. foei!
@ ivar 14-07-06 @ 17:15
Wees blij met die prijsverhogingen, zo worden die treinen tenminste wat leger.
Vanavond weer gratos reizen in de spits mensen! Net als gisteren zitten de conducteurs (4 in getal!!!) lekker met hun schoenen op de bank (zonder krantje) te babbelen over de aankomende vakantie.
NS en communiceren? Dacht het niet...
@watkijkikoptv 14-07-06 @ 17:10
Misschien moet je hem eens net op tijd een duwtje geven
@ Jack Daniels 14-07-06 @ 17:03
NS-klanten komen gewoon te vroeg! Briljant, heb het meteen even getipt op joost.maaike@planet.nl
*taptaptap*
*Wie* jakkerde er ook weer in Steenhuis' automobiel met zwaaiende lichten over de vluchtstrook?
Wat je ook van de volkskrant vindt: het is natuurlijk belachelijk dat een volkskrant redacteur niet meer op persconferenties mag komen van de NS omdat hij te negatieve stukken schrijft.
Die liegende kaartjesknippert mag gedemoveerd worden naar TBSers-en-organen-van-voorkanten-van-treinen-afschrobbert.
Eigenlijk is er een hoop overeenkomst tussen GS & NS.
@Redhunter: Volkskrant of niet, de NS begint aardige Stalinistische trekjes te vertonen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de afgelopen weken minder vertragingen heb gehad. Maar mijn wantrouwen jegens de NS, die jarenlang gevoed werd door boomblaadjes, te koud weer, te warm weer, kapotte treinen, kapotte wisselseinen, gebroken hoofdkabels, conducteurs die zolang mogelijk wachten totdat de tientallen overstappende mensen bijna op het perron zijn om dan voor hun neus de deuren te sluiten (geen grap, meerdere malen meegeaakt), en alles wat ik nog probeer te onderdukken. Uiteraard is er nooit iemand schuldig, de conducteurs, machinisten en het op perron staande personeel kunnen het ook niet helpen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de NS het wel redelijk acht om de hoogst mogelijke prijsverhoging vand de kaartjes door te voeren. En als dat niet mag van de overheid verzinnen ze wel leuke truukjes, door de verhoging in periodieke stapjes in te voeren. Allemaal hard nodig volgens de NS, want de kosten zijn zo hoog. En dan vervolgens lezen dat ze miljoenen winst hebben gemaakt.
Het gaat nu snel; teller boven de 300...... and rising?
Zo die Win Heitinga weet van wanten..... meer dan 200 comments..... wie krijgt de meeste comments? een pul bier voor de winnaar?
Als een trein consequent te laat komt kun je je eigen spoorboekje er toch op aanpassen?
@ Jack Daniels 14-07-06 @ 17:03
.
Welnee. Maar dankzij die strakke actie kom ik iedere dag een oud-collega tegen en die zeurt zo verschrikkelijk. Dus niet alleen die reiziger is de dupe, ook ik ben de dupe.
Deze meneer Raveau is gewoon een held. Eindelijk iemand die die azijnzeikers van De Volkskrant aanpakt. Moet meer worden gedaan. Dat zelf ingenomen journalistengajus gaat al jaren ongestraft z'n gang. Kappen met dat vullus dat uitsluitend de lijn van het politbureau van de Wibautstraat uitdraagt en andere linkse vrinden.
@watkijkikoptv 14-07-06 @ 16:41
Ben jij niet gewoon elke dag te vroeg??
-weggejorist-
Daar moet je niet teveel f5-en heb ik wel door :-) een boel dubbele posts
@gs. Doe die servert es fixen, na het f5-en duurt het bijna een minuut voordat de pagina er voor komt
Preaust!
*houd een Urtyp omhoog*
Haha check dan wat die gast zegt in dat Goebbels-linkje. Tenminste een beetje brutaal; niet dat politiek-correcte gewauwel. Volgens mij is die Jeaust jou niet politiek-coorect genoeg Lucas, en zou jij sitekum ook wat meer zoals hij willen zijn ;). Verder altijd heerlijk, die Vrijmibeaux.
Als ik drink en ik denk aan de NS dan zet ik het op een zuipen. Dus bij deze Joost Proost want ik heb nog 3 vullingen voor men beertender!
ik ben bang dat Femke en dr Merceprius dan ook niet meer met Joost mogen praten. haar voorlichter vertelde zo braaf dat openbaar vervoer voor haar drukke agenda geen optie was. doet dan eens sneller rijden met je wereldbedrijf Joosti. gelukkig heeft de rest van nederland geen drukke agenda en alle tijd om gezellig een paar uur te wachten tot de rails weer zijn bekomen van blaadjes, zonneschijn en scheten van overstekende herten.
jippie 134 seconden om de GS hoofdpagina te openen, jullie zijn toch geen onderdeel van de NS ?
*Houd zijn glas bier in de lucht* PROOST!
Joost, waarom lig jij niet gewoon onder die trein?
Joost, beste overhypte k*tconducteur. Bijna iedere dag zie ik om het zelfde tijdstip een vertraagde trein aankomen. Misschien handig als je daar het spoorboekje op aanpast. Op zich knap, een trein consequent te laat laten komen.
REAGEER OOK