Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voedselbank weigert B-merken uit te delen

voedselbankbier.pngInteressant nieuws op de reaguurderspanelen van de publieke omroep, pagina 318 van NOS Teletekst. Hier kan iedere internetloze Nederlander ongestoord leeglopen op alles wat er niet deugt in de samenleving, en ook is het mogelijk om (weliswaar met een dag of 3 vertraging) op elkaar te reageren. Reaguren 1.0 zeg maar, wij houden er van. Ook Vanessa Scherpdonk uit Den Haag wendde zich tot de klaagrubriek met een opmerkelijke openbaring over de Voedselbank. Bij de Voedselbank kunnen arme mensen gratis eten krijgen, maar naar nu blijkt stelt de bank wèl de nodige eisen aan het spul dat binnengebracht wordt. Kom namelijk niet aanzetten met een blikje huismerk tomatenpuree of Euroshopper zeep, want die wil de Voedselbank NIET hebben. Rot maar op met je cheap ass rommel! Vanessa werkt bij een supermarkt en heeft het zelf gezien: "Alleen de A-merken mogen naar de Voedselbank. De Voedselbank wil geen huismerken hebben, dat noemen ze conurrentievervalsing. (...) Deze mensen krijgen dus een pakket met uitlsuitend A-merken en daarmee hebben ze het vaak beter dan de doorsnee Nederlander." Overigens kunnen die Voedselbanken sowieso opgedoekt worden, want arme mensen kunnen tegenwoordig ook gewoon bij de Appie terecht. Daar luidt de nieuwe cryptische reclameboodschap namelijk: "Als je alle lekkere dingen links laat liggen zijn wij heus niet duur." En zo is het.

Reaguursels

Inloggen

Schande die voedselbanken, en absoluut niet sociaal en solidair voor mensen die WEL hard werken en soms wel 50% belasting betalen. Spullen voor niks kan gewoon niet!

Boudt | 13-11-08 | 23:54

Euroshopper4life

Hail to the dopetters, pizza en 't bier!

Chocolate chip cookies all the way!!

El Boes | 13-11-08 | 17:28

Krijgen die mensen die bij de voedselbank komen iig goede shit ;-)
(als het niet bedorven is...)

GeileLul | 13-11-08 | 16:48

-weggejorist-

Mich1979 | 13-11-08 | 15:21

Schandalig. Maar aan de andere kant, is toch lekker, een voorraadje Coca cola voor nop... Ik ga daar binnenkort ook is m'n Citroentje AX vol gooien!!!

Koeienstaarten | 13-11-08 | 10:03

Allemaal gewoon boodschappen doen bij meneer Piekema. Is gewoon goedkoop. Je moet inderdaad de lekkere (en vaak dure) artikelen links laten liggen. Is helemaal niet moeilijk, gewoon een kwestie van discipline.

Voedselbanken zijn linkse onzin. Niemand zit er op te wachten.

Martinus_van_Oranje | 13-11-08 | 10:03

Vorige week zag ik nog een zwerfster om geld bedelen, mevrouw in kwestie zat wel slim naast een geldautomaat, haha
nee het moet niet veel gekker worden hier in Neerland

yokiamy | 13-11-08 | 08:51

Ja hoor, weer zo 1: met niet werken heb je het steeds beter en de werkend mensch kan het geld ophoesten en moet genoegen nemen met huismerk, B-merken, Euroshopper, want die betaald zich scheel aan belastingen zodat de lamme, niet werkende mensch A-merken en een flatscreen van minstens 50" kan krijgen. Ik had niet gedacht dat het kon, maar het wordt hier steeds gekker.

Pikkestrijder | 13-11-08 | 07:53

Ben je er wel eens geweest Mutsaerts? Van de A-merken zijn er ook zeer goedkope artikelen. Het is zeer dankbaar werk Mutsert.

Manonvriendelijk | 13-11-08 | 07:44

Ja daar ben je even stil van. Weet ik toch..

Bill Cook | 12-11-08 | 23:59

Dus AH is feitelijk een verkapte Aldi met hier en daar wat bakken extra lekkere en dus duurdere zaken? Nooit geweten...

Reykjavik | 12-11-08 | 21:46

Ga eens lekker werken voor je A-merken,stelletje Lidl-loosers

R.B.Scott | 12-11-08 | 21:46

@VJB | 12-11-08 | 21:01
In schubbekutteveen, tussen nergenshuizen en boerengat, kun je misschien nog in een bos bramenplukken, bij de boer appels jatten, eekhoorntjes neerknuppelen en eieren rapen van wild gevogelte, terwijl je in een bos jezelf schuil houd met een huisje van takken en twijgen en een kampvuurtje voor de warmte in de winter. Of onderdak vragen bij de kerk, of een goocheltruc doen voor een maaltijd in de taveerne.

Zwervers(een modern woord voor aalmoezeniers) vinden dat teveel werk, en vind je daarom alleen in de grote steden op plekken waar veel wisselende mensen langskomen.

Ploertendodert | 12-11-08 | 21:32

Ik ga gratis voedsel aanvragen. Ze zeggen namelijk dat ze niet genoeg krijgen om iedereen die iets extra's nodig heeft te helpen. Bullshit. En ik kan het wel gebruiken!

koreapassie | 12-11-08 | 21:30

@ mezelf 21:19

Nou ja mijn au-pair dan ;)

Alice D. | 12-11-08 | 21:20

Voedselbank? Ik moet me behelpen met zeaun pauperfornuis.....

Alice D. | 12-11-08 | 21:19

Je kunt moeilijk beweren dat de voedselbank voorziet in een basisbehoefte terwijl de vrije natuur volop voedsel produceert, terwijl in dorp en stad het eten gewoon op straat ligt en terwijl we ons ten tijde van economische neergang wel iets leukers kunnen voorstellen dan gratis A-merken uitdelen.
Ga liever eens naar Las Vegas met al dat subsidiegeld!

VJB | 12-11-08 | 21:01

Voedselbank accepteert gewoon B merken, zolang de houdbaarheid okay is.

Mossel | 12-11-08 | 20:52

@ Bill Cook | 12-11-08 | 19:59
U mag met recht een hoerenmensch genoemd worden.

Houtbar | 12-11-08 | 20:34

B-merken zijn concurentievervalsing?
Je moet maar durven zo voor het gigagrootkapitaal (Unilever om maar eentje te noemen) op te komen.

en teruggerot | 12-11-08 | 20:19

Niets mis met Euroshopper bier.
Ies bier discriminazie...

da wizard | 12-11-08 | 20:17

Dankje voor jouw belastingcenten.

Bill Cook | 12-11-08 | 19:59

Met andere woorden gaan de uitstekende biefstukken van de aldi en lidl, net als de steenovenpizzas van de albet hein en plusmarkt en het vlees van C1000?

Verder; geeft de voedselbank bier weg? och geef die mensen dan ook wat leuks, een lekker bokje ofzo, of een kratje hertog. Bereid al die voer gewoon, laat ze het ter plekke maar op komen vreten dan weten ze niet wat voor een verpakking er omheenzit, of pak het in in speciale voedselbank verpakkingen in.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, beggars can't be choosers, en ik zou het nu een grappige actie vinden van de supermarkten om hun b-merk artikelen danwel aan de straat te zetten, OF een leuk buurtfeest organiseren waar je al dat spul voor niks laat opeten en zuipen. Rotte groenten en eieren weet ik een leuk spelletje mee, finnen en linksmensen de schandblokken in en smijten maar! Doen ze ook nog iets met onze westerse culturen.

Zo, en dan straks, na mijn struisvogelbiefstuk van de aldi met aardappels van Lidl, en huismerksausjes van de supercoop, maak ik even kaasplankje met brie van euroshopper terwijl mijn sixpackje keizerskroon rustig afkoelt.

Ploertendodert | 12-11-08 | 19:56

romax | 12-11-08 | 19:30
De verheffing van de onderklasse begint met een hoog inkomen maar eindigt hopelijk niet bij een simpele Mercedes. Ofwel : Succes met je carrière! Zelf ga ik nu met de Rolls even naar AH ('t is hier koopavond).

VJB | 12-11-08 | 19:38

Ik wil ook met A-merken leven.

Ik ga toch mijn gat niet afvegen met (B) huismerk toiletpapier?

V.S. is onze heldin? Weet ze zeker dat er geen B-merken uitgeleverd worden...

drnld | 12-11-08 | 19:31

je denkt toch niet dat ik b merken in mijn mercedes ga laden.

romax | 12-11-08 | 19:30

Je bent wat je eet maar als je een A-merk bent zonder er voor te werken ben je eigenlijk een B-merk.

VJB | 12-11-08 | 19:27

Kijk, eindelijk eens een mooi berichtje waarin gezegd wordt waar het op staat. Albert Heijn +1

Remceu | 12-11-08 | 19:22

Ik denk al dat ik niemand ben als ik zelf mijn gat afveeg. Laat Thuiszorg maar de handen uit de mouwen steken...

VJB | 12-11-08 | 19:16

Gesmokkelde shag voor 2,75.
Wijn en kaas uit Luxemburg.

Psychologisch onderzoek op kosten van de gemeente.

Begeleiding van gemeenschapsgeld.

Gratis spaarlampen.

En al vier jaar lekker thuis alle soaps volgen.

Bill Cook | 12-11-08 | 18:38

Goddelijke Komedie hier.

Farouk | 12-11-08 | 18:24

Dat neem ik glimlachend in ontvangst.

Bill Cook | 12-11-08 | 18:19

Goh wat een nieuws...
.
GS zou eens moeten kijken wat Kruidvat, Trekpleister, AH, Xenos en waarschijnlijk vele andere grotere bedrijven, weggooien aan onverkoopbaar spul.
Pak luiers dat gescheurd is en dus onverkoopbaar, grote doos wasmiddel waarin 1 fles is gaan lekken, dus dan maar hele doos weg. Want schoonmaken doen we niet toch.
.
En probeer t nou als medewerker niet uit de bak mee te nemen of erom te vragen want dan zien zij het als diefstal.
Mensen blij maken in nood is onzin blijkbaar....

MalukuFR | 12-11-08 | 18:18

Heb het hier al eens eerder gezegd; er is geen armoede in Nederland. Alleen gecultiveerde werkschuwheid.

Kingeef1975 | 12-11-08 | 18:15

Met een taxi naar de voedselbank en dan vragen of de chauffeur eventjes het doosje A-merken wil ophalen.
Da's pas leven.

Teun van het Tuinpad | 12-11-08 | 18:15

Bill Cook | 12-11-08 | 17:53
Ik kan iedereen aanraden niet meer bij te dragen aan uitvreters en profiteurs.

seven | 12-11-08 | 18:07

Bill Cook | 12-11-08 | 17:53
Maar hoe blijf jij dan, zo helemaal zonder ons belastingsgeld, in leven? Al eens over nagedacht?

VJB | 12-11-08 | 17:58

Dit is absoluut onzin
Ik ben zelf vrijwilligster geweest bij de voedselbank in breda en wij kregen zelfs spullen van aldi en lidl om uit te delen en de mensen waren daar altijd zeer dankbaar voor

elsjem | 12-11-08 | 17:57

Ik kan iedereen aanraden niet te werken !

Bill Cook | 12-11-08 | 17:53

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:58
Het is niet wat je denkt. Of eigenlijk ook wel, geloof ik... :)
Eet ze en tot later.
*out*

Jaap de Paap | 12-11-08 | 17:51

@PiGGY: dus als ik bij de AH gewoon lekker Unox en AH Excellent insla, support ik onze minder foruynlijke medemens die de Euroshoppert leeghaalt?

Spread the wealth!

wankelevenwicht | 12-11-08 | 17:42

raaarrrr

ginsletje | 12-11-08 | 17:41

Zal wel wat nuance in zitten, eigen merken zijn te herleiden tot supermarkten, geen reclame als er elke week 4 potten bruine bonen van de Euroshopper in het pakket zitten...

Prof_Bukmaar | 12-11-08 | 17:34

PiGGY
Hier in 072 gaat alles wat overdate is naar de mocro's.

dickel | 12-11-08 | 17:30

Bij de bloedbank willen ze ook alleen maar A-merken. Spermabank dito. Niet dat er nooit fouten worden gemaakt maar het gaat om de intentie en wat dat betreft zitten ze bij de voedselbank toch wel op het goede spoor met hun gooi naar topkwaliteit. Niet dan?...

VJB | 12-11-08 | 17:26

Dit bericht klopt niet.

In Amsterdam houden we namens de voedselbank weleens een supermarktactie, waar we bij supermarkten vragen of mensen wat extra's willen kopen, om dat na de kassa aan de voedselbank te doneren. We vragen dan de supermarkt om meer in te kopen van de producten die we dan graag krijgen, met name lang houdbare, algemene dingen als koffie, zonnebloemolie, blikken bonen etc.

Het zijn vaak de supermarkten ZELF die geen eigen merk willen displayen omdat bij AH bijvoorbeeld de euroshopper vaak VERLIESGEVEND is. dan verkopen ze liever niks. De marge bij gewone klanten zit dan in de andere dingen. maar als iemand alleen euroshopper koopt hebben ze je liever niet.

De voedselbank is oprecht blij met AL het eten dat *niet* over de datum is.

Rest In Privacy | 12-11-08 | 17:25

De B-merk grote wafels van de Appie zijn anders heel wel te vreten. Daar kom ik zo de winter mee door, en ze kosten geen drol !

Niet voor Jan | 12-11-08 | 17:23

Voedselbank medewerkers zijn criminelen en het huismerk 'Bier' van Euroshopper is gewoon Bavaria bier. Niets meer en niets minder.

braadlap | 12-11-08 | 17:21

De voedselbanken beginnen steeds meer een walm te verspreiden van corruptie en algehele overbodigheid. Ik zie nu al uit naar de luxe die ook mijn deel zal zijn als ik niet voor 14 juli 2009 uit de WeeWee ben en aan't werk.

Hasjhies? | 12-11-08 | 17:20

Even strandjutten en ik heb mijn buikje weer rond: Kwallen, vers aangespoelde walvissen inclusief chemokuur, wat zeewier en hup, terug mijn bed in. Hoezo voedselbanken?...

VJB | 12-11-08 | 17:16

stekelige | 12-11-08 | 17:11
Zelfstandigeaftrek is een korting op de inkomstenbelasting, dus 8 auto's om netto gelijk te zitten met het minimumloon?

seven | 12-11-08 | 17:14

@seven | 12-11-08 | 17:04
Met zelfstandigenaftrek zit je er ruim onder. Maak er maar 12 auto's van.

stekelige | 12-11-08 | 17:11

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 17:05
my kind of man!
*ben weg; kan meneer ingalls niet langer laten geloven met de administratie bezig te zijn*

Laura Ingalls | 12-11-08 | 17:10

Geen werk, geen geld, geen eten en toch zwaarlijvig genoeg om niet uit bed te kunnen komen. Gelukkig komt zuster Machteld me afleggen. Pure liefdadigheid!

VJB | 12-11-08 | 17:09

Nog even en ze krijgen ook nog een LCD-tv en een sinterklaaskado van 50 euro...

Porrello | 12-11-08 | 17:08

van dal | 12-11-08 | 17:04
Smakelijk!

Jaap de Paap | 12-11-08 | 17:06

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:59
Skippy Peanutbutter misschien niet te eten is, maar ik heb het vermoeden dat het zich beter voor een erotisch onderonsje leent dan de AH Pindakaas met stukjes noot, hoewel ik moet bekennen weinig erotisch met eten te doen op een incidentele fles bubbels en aardbeien als ontbijt op bed als voorspel voor de ochtendwip na een mooie nacht na, noem mij traditioneel, maar ik trek kruimels in bed slecht...

Fimbulvetr | 12-11-08 | 17:05

seven | 12-11-08 | 17:04 zwart wassen.. en daarna je centen witwassen..

van dal | 12-11-08 | 17:05

@Rico Tampeloerus
Ja maar wel alleen van Philips, flatscreens van Blokker B-merken die over de datum zijn worden niet uitgedeeld.

mayor_pickwick | 12-11-08 | 17:05

van dal | 12-11-08 | 17:01
Kan ie ook alleen maar waar maken als hij van landsbanki zijn geld terug krijgt...

VJB | 12-11-08 | 17:05

*gaat koken*

van dal | 12-11-08 | 17:04

@Pa Cartwright | 12-11-08 | 17:00
Mijn opmerking van 16.37 ging over Farouk, niet Agent327. Lees het gerust terug vanaf het begin ....

open_deur | 12-11-08 | 17:04

10 auto's wassen met de hand voor 7 euro en je zit al boven het bruto minimumdagloon.

seven | 12-11-08 | 17:04

Volgens mij is een A-merk net zo hol als een tripple A-bank.

VJB | 12-11-08 | 17:03

*flikkert freshclash achter het b-komiekenfilter*

van dal | 12-11-08 | 17:02

@van dal | 12-11-08 | 17:00
Jammer,, werd al blij. Dacht eindelijk geld over te kunnen houden. Dan toch maar weer naar de slijter en de sigarenzaak morgen.

Agent327 | 12-11-08 | 17:02

VJB | 12-11-08 | 17:00 elke keer een euro geven, mag je van abutaleb vijftig keer doen.

van dal | 12-11-08 | 17:01

@ open_deur | 12-11-08 | 16:58
Is niet hetzelfde hè.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 17:00

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:56
*bij de chinees*
'Wilt u menu?'
'Nou zullen we eerst even wat eten...

FreshClash | 12-11-08 | 17:00

Agent327 | 12-11-08 | 16:59 als ik me er kan melden laat ik je dat zo snel mogelijk weten, het was maar een idee namelijk.

van dal | 12-11-08 | 17:00

@van dal. Ja, maar ze verwachten dan wel een vette fooi...

VJB | 12-11-08 | 17:00

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:58
nou, jij kunt er ook wat van met die plotseling opborrelende pindakaas-erotiek...

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:59

@van dal | 12-11-08 | 16:53
Waar kan ik me melden voor die bank?

Agent327 | 12-11-08 | 16:59

@Agent327 | 12-11-08 | 16:38
Jij hebt dat niet beweerd maar jij reageerde wel op een post van mij gericht aan Farouk die dat wel zei.

open_deur | 12-11-08 | 16:58

VJB | 12-11-08 | 16:57 ze bezorgen ook hoor.

van dal | 12-11-08 | 16:58

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:56
.... alles weer opbergt en korte broek dichtknoopt....?

... soms durf ik gewoon niet terug te lezen....

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:58

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:57 ssst.

van dal | 12-11-08 | 16:57

De dichtsbijzijnde voedselbank is voor mij wel 50 kilometer (lopen). Geen geld om te verhuizen!

VJB | 12-11-08 | 16:57

van dal | 12-11-08 | 16:46
boterzuur op de vloerbedekking sprenkelen: is alles verder bijzaak. Geloofwaardiger kan niet.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:57

@ FreshClash | 12-11-08 | 16:54
Doe er nog eens een paar.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:56

Agent327 | 12-11-08 | 16:45
*alles weer opbergt, korte broek dichtknoopt en diep weent*

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:56

FreshClash | 12-11-08 | 16:54 meneer gaaikema, is uw aanwezigheid elders niet ontzettend nodig?

(lees: rot op!)

van dal | 12-11-08 | 16:55

@ LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:51
Goed punt. Is die A-merken discussie ook grotendeels ten einde.
Althans, als ik al rokend en drinkend een borrel woest laat uitlopen, heb ik geen honger meer hoor.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:55

van dal | 12-11-08 | 16:51
ik twijfel...

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:55

Agent327 | 12-11-08 | 16:45

Je hebt gelijk. Wij eten vanavond mosselen. En jij?

*naar mosselbank gaat* (hahaha, leuk he?)

FreshClash | 12-11-08 | 16:54

LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:51 sigaren en whiskybank.. daar is volgens mij veel meer behoefte aan. single malts only...

van dal | 12-11-08 | 16:53

Ik ga meestal met de taxi naar de voedselbank en dan wil ik gewoon herkenbare A-merken om zo snel mogelijk de winkel weer uit te zijn, zodat ik de burger niet nog verder op kosten jaag met mijn taxiritje, want die kloothommel laat wel gewoon de meter doorlopen ja!

Beetje begrip graag.

nattebever | 12-11-08 | 16:52

@van dal | 12-11-08 | 16:48
Held! Als ik alleen al z'n (Escoffier) recept neem voor basis heldere bouillon...

Die drie kruidnageltjes doen het em!

ODapperDapper | 12-11-08 | 16:52

@van dal | 12-11-08 | 16:48
Jamie oliver moet je braden, niet koken.

kuttekrap | 12-11-08 | 16:52

Het wordt tijd voor een drank- en sigarettenbank.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:51

Ja, voedselbank, waar onderhonds gespetter bier wordt genoemd...

VJB | 12-11-08 | 16:51

Elke keer als ik over de A1 rij stikt het van de poolse kentekens. Mensen die alleen hierkomen omdat wij als samenleving er niets aan doen om de 1 miljoen wao-ers en kwart miljoen ww-ers en 300.000 bijstandtrekkers aan het werk te zetten..

seven | 12-11-08 | 16:51

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:47 wát? een arbeidscontract? gauw verscheuren dan, krijg je van abutaleb nog 50 euro..

van dal | 12-11-08 | 16:51

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:46
.... ben helemaal in luv, kom je pindakaas smeren...?

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:50

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:47 ga weg gek, hier wordt serieus gekookt. escoffier en soms jamie oliver.

van dal | 12-11-08 | 16:48

Nee, van de Hema.

Badeendje | 12-11-08 | 16:48

Tijd voor een stukje rookworst.. iemand?

Badeendje | 12-11-08 | 16:47

Toch niet die goedkope shit van de unox???

vraaghetmijdanniet | 12-11-08 | 16:48

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:43 zie: Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:46 ..

van dal | 12-11-08 | 16:47

Tijd voor een stukje rookworst.. iemand?

Badeendje | 12-11-08 | 16:47

van dal | 12-11-08 | 16:43
Fukkiedukkie, ik heb een flatscreen en koopt als gewoonte beest meestal A-merken, gaat snel arbeidscontract nalezen.....

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:47

@ van dal | 12-11-08 | 16:38
Gaat weer wokken worden zekers?

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:47

Euroshopper is een beetje het nieuwe Heineken...

Lucasje dus | 12-11-08 | 16:46

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:44 kudt.. de vitrinekast.. dáár staan ook nog 36 DSjes..

van dal | 12-11-08 | 16:46

Laatst bij de voedselbank werd ik uitgescholden omdat ik een kropje rotte sla weigerde... Hoezo A-merken? Wel eens groen brood gegeten?...

VJB | 12-11-08 | 16:46

* pak nog maar eens een bakkie koffie, zit er ook helemaal klaar voor. Tijd voor wat weddenschapjes..??? Ik denk dat fresh van de agent gaat winnen.

vraaghetmijdanniet | 12-11-08 | 16:46

@van dal | 12-11-08 | 16:44
LOL... het klopt wel zo'n beetje! vooral die vlechtjes *proest*

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:46

@Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:42
Doe het allemal maar weer terug want ik heb niet zo'n zin om een fittie verder aan te gaan met die puber.

Agent327 | 12-11-08 | 16:45

Agent327 | 12-11-08 | 16:41
Op je 22-ste al afdelingschef... toe maar. En nu? Groepchef?

FreshClash | 12-11-08 | 16:45

@ Agent327 | 12-11-08 | 16:41
Je maaktje dan ook dat mopje met dat koekje?

Ander voorbeeld mag ook hoor, zo een kantinegebbetje.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:45

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:43 mwah, je probeert je wat voor te stellen, ik zie zo'n klein huisje op de prairie, meisje met houthakkersshirtje en vlechtjes.. cupje dubbel A.. dus.

van dal | 12-11-08 | 16:44

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:43
ja, ik schrok ook al... gelukkig loos alarm

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:44

van dal | 12-11-08 | 16:43
Die auto's kerel, die verraden je. Zet er twee weg en geen haan die er naar kraait: denken ze allemaal dat je modaal zit.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:44

Rammstein | 12-11-08 | 16:39
wat denk je zelf? ik krijg niets van de voedselbank; ik doneer daar ieder jaar veel te veel geld aan, lees ik nu. die blauwe envelop gaat voortaan ongeopend retour afzender.

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:43

van dal | 12-11-08 | 16:39
U kent meverouw Ingalls...?

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:43

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:38 & Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:40 gelukkig kan ik bewijzen dat ik niet in de steun loop, ik heb geen flatscreen-tv.

van dal | 12-11-08 | 16:43

He he, eindelijk is GS de bizarre boodschap van AH opgevallen. Wij zijn niet duur, dat lijkt alleen maar zo en als je heeeeeeeel goed zoekt, zijn we eigenlijk goedkoop. Hmpf.

J.N. de Kabelpen | 12-11-08 | 16:42

*brosnootjes en ranja klaarzet, korte broek los, borstrok uit en match agent/fresh gaat kijken*

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:42

@FreshClash | 12-11-08 | 16:39
Tijd geleden, was toen afdelings chef bij een Hema.

Agent327 | 12-11-08 | 16:41

LOL @ van dal | 12-11-08 | 16:38

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:40

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:37 Real thing or a knock off ?

Rammstein | 12-11-08 | 16:39

VInd wel dat B-merken eten keuze moet kunnen blijven voor de echte mongeaul die graag een halve maand hondevoer eet omdat-ie bijvoorbeeld zo nodig 24 ipv 22 inch monitortje moet. Voor de rest hoef ik die B-merken ook nooit, dus kan me er best wat bij indenken. Misschien ipv kerstpakketten voor arme mensen af te zeiken, wat meer topics over die stiekeme bankiersfeestjes van 3-4 ton die geweaun nog steeds doorgaan, ook NA de crisis (nu bijv. weer in Schotland).

zak_arme_turf | 12-11-08 | 16:39

Agent327 | 12-11-08 | 16:35

Gezien jouw empathisch vermogen moet je met 22 jaar wel de boer op kunnen.
Als ze dan vragen wat je in de koffie *gebruikt*, moet je antwoorden: 'alles erin, behalve het koekje.....' Echt jouw humor. Daarna kan je je speervang-grap inzetten, om het ijs te bereken.

FreshClash | 12-11-08 | 16:39

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:38 dubbel A. het zijn meer kuiltjes zeg maar..

van dal | 12-11-08 | 16:39

@open_deur | 12-11-08 | 16:37
Waar heb ik dat beweert?

Agent327 | 12-11-08 | 16:38

van dal | 12-11-08 | 16:38
LOL

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:38

Bij de voedselbank hier heb ik al een paar keer aangegeven iets aan de parkeer plaatsen te doen of anders een bezorgdienst te regelen.

dickel | 12-11-08 | 16:38

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:37
cup A, B of C...?

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:38

straks komt er bezoek.. we gaan koken.. als ze nou maar niet denkt dat ik arm ben, met al die A-merken in de kast.

van dal | 12-11-08 | 16:38

wow!! bitchfight tussen agent en freshclash!
tijd voor een cup-a-soup-momentje!

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:37

@Agent327 | 12-11-08 | 16:32
Iemand die beweert dat voedselbanken hard nodig zijn en iedereen die daar opmerkingen over heeft wegzet als mensen met een afwijking (Asperger in dit geval) verdienen die opmerking.

open_deur | 12-11-08 | 16:37

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:32
Eerlijkheid is op zich wel verfrissend toch?

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:36

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:32 en voedselbanken zijn links.. combineer beiden en maak het verhaaltje zelf af, je mag je eigen woordjes gebruiken en daarna het plaatje kleuren.

van dal | 12-11-08 | 16:36

@FreshClash | 12-11-08 | 16:33
En welke leeftijd zal ik dan bereikt hebben?

Agent327 | 12-11-08 | 16:35

verwende kudtpaupers.

van dal | 12-11-08 | 16:35

@ LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:23
Binnen een jaartje is die voedselbanktool nét zo uitgekauwd als de gemiddelde spaarkaart – ideeënarmoede, als viagra voor de marketeer.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:35

Agent327 | 12-11-08 | 16:29

Je hebt de retoriek van een brugklasser. En de humor.....
.
Je wordt later vast vertegenwoordiger met een Daffy Duck das (met dasspeld),Tweety sokken en Japnas emiddeklasser. Ok moi!

FreshClash | 12-11-08 | 16:33

grappig dat we helemaal niet reaguren op die nieuwe slogan van appie: "Als je alle lekkere dingen links laat liggen zijn wij heus niet duur."
slimme reclamejongen moet dat geweest zijn...

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:32

@open_deur | 12-11-08 | 16:30
Bij jou wel ja, als je het nodig vindt om op die manier iemand weg probeert te zetten.

Agent327 | 12-11-08 | 16:32

@Agent327 | 12-11-08 | 16:25
Doe dat lekker zelf. Onwetende Henk.
95% van de voedselbankgangers heeft daar niets te zoeken en komen in aanmerking voor allerlei 'subsponsregelingen'. Alleen zitten daar voorwaarden aan waar ze weigeren aan te voldoen. Daarom hebben ze ook een plasma tv aan de muur hangen.
Ik heb er gewerkt, en de meeste zien het allemaal als een recht. Niet werken, toch vreten, en vooral klagen over de kwaliteit van de voedselbank.

Hangbar | 12-11-08 | 16:32

open_deur | 12-11-08 | 16:30
Met jouw nick ........ pls get a life ?

Rammstein | 12-11-08 | 16:31

En anders kreperen ze maar, dat luie asociale arbeidersvolk. Of gewoon kapot schieten kan ook (0f draaf ik nu door...?)
FreshClash | 12-11-08 | 16:22

Mwoah...

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:31

Agent327 | 12-11-08 | 16:10
Mwah, bollenpellen was stukwerk, rozen pakken, haringkaken en varkens uitbenen ook. Sommig werk kun je niet door een 14 jarige laten doen.en om eerlijk te zijn, biertjes tappen is leuker dan vis verwerken of vanuit een call center tijdens een voetbalwedstrijd mensen lastig vallen over een verzekeringsproduct. Maar als je niet vies bent van werk, dan kun je het vinden en ik werd altijd meer betaald dan het minimum loon en meestal vond mijn bijbaabaasje het jammer als ik wat anders ging doen.

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:31

Opmerkeljk feitje is dat het wel over datum is...

onlyin | 12-11-08 | 16:31

@Agent327 | 12-11-08 | 16:21
Ach, zijn de echte argumenten op?

open_deur | 12-11-08 | 16:30

@Rammstein | 12-11-08 | 16:29
Ik zou het niet weten, heb er geen ervaring mee.

Agent327 | 12-11-08 | 16:30

Agent327 | 12-11-08 | 16:28 Je krijgt toch zo'n lijst mee, wat wel en wat niet, maar merken staan er nooit bij, of het is me niet opgevallen.

Rammstein | 12-11-08 | 16:29

@FreshClash | 12-11-08 | 16:27
Voor je krepeert, kreng.

Agent327 | 12-11-08 | 16:29

Persoonlijk hecht ik niet zoveel geloof aan de opmerking dat voedselbanken b-merken zouden weigeren.

Agent327 | 12-11-08 | 16:28

Agent327 | 12-11-08 | 16:25

Postbus 51-humor...... Speervangen (sic!) duurt wat langer...... Leg is uit, lichtgewicht.

FreshClash | 12-11-08 | 16:27

Agent327 | 12-11-08 | 16:25
Discushappen.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:27

@Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:24
volgens mij snapt helemaal niemand dat; ik heb ook al gevraagd om uitleg, maar niemand antwoordt. of zou vanessa zelf het niet helemaal goed verstaan hebben?

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:26

Het is net als met burgers, de A-merken doen al het werk, de B-merken parasiteren op de A-merken.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:25

Vanessa wil alleen A-merken.
Waarom heeft ze dan zelf een C-Cup?

Mr. Bator | 12-11-08 | 16:25

@FreshClash | 12-11-08 | 16:22
Ga jij effe lekker een kogel koppen. Speer vangen mag ook, duurt het wat langer.

Agent327 | 12-11-08 | 16:25

Natuurlijk moeten het A-merken zijn, anders kan ik net zo goed zelf naar de Appie om boodschappen te doen.

azijnseikerT | 12-11-08 | 16:25

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:22
Ik begreep dat het de voedselbank zelf was die weigerde vanwege 'concurrentievervalsing', iets wat ik nog steeds niet snap.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:24

Ik denk dat de voedselbanken handelen uit eigenbelang van veiligheid. Stel je voor dat je daar zowel A als B merken neerlegt, en er komt zo'n tokkie langs als net het A merk pindakaas op is en je stopt een B-merk in zijn kratje......... Je komt niet meer van de eerste hulp af.

hekkesluiter | 12-11-08 | 16:24

Wat was 't verschil ook alweer? A-merken kwamen uit China, B-merken uit Noord-Korea, toch?

zak_arme_turf | 12-11-08 | 16:24

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:09
Ik zie zo'n voedselbank als een of ander marketingreclametool op deze manier.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:23

het kan trouwens best zo zijn dat dit vooral een ideetje van de voedselbank-medewerkers (en niet van de 'klanten') is; dat zijn over het algemeen van die gepensioneerde jaren 70-wereldverbeteraars met veel te veel tijd om handen en best vreemde denkbeelden.

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:22

Beertje Colargol | 12-11-08 | 16:14
Je trekt de problematiek nu wel erg in de breedte, vind ik.
Begrijp ik het goed dat je ervoor pleit om lui die al twintig jaar geen werk hebben een volkstuintje langs het spoor toe te wijzen?

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:22

-weggejorist-

FreshClash | 12-11-08 | 16:22

@ Beertje Colargol | 12-11-08 | 16:14
Nou, dat liegt er allemaal niet om. Indymedia?

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:22

@open_deur | 12-11-08 | 16:15
Wat een ongelooflijk domme post newbie

Agent327 | 12-11-08 | 16:21

bij de appie xl in den haag op de elandstraat staan ze gewoon voor je te koken. wat nou voedselbank? appie has it all!

quackel | 12-11-08 | 16:18

Farouk | 12-11-08 | 16:02
Reïncarneren is per definitie evolueren. Altijd westwaarts dus.

Jaap de Paap | 12-11-08 | 16:17

@Farouk | 12-11-08 | 16:11

Dat is het nou juist. Het begrip arm is zwaar verwaterd. Je bent pas arm als je net te eten hebt elke dag en geen TV, mobiel, auto etc etc. Er zullen best een paar hele trieste gevallen tussen zitten maar het gros is misbruiker. Zolang er nog tienduizenden Oost-Europeanen elke dag om 6 uur op staan om hier werk te doen, is er geen werkeloosheid, dus kan je geld verdienen, dus hoef je niet arm te zijn.

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 16:17

-weggejorist-

open_deur | 12-11-08 | 16:15

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 16:08

Je bedoelt net zoiets als mijn buurvrouw. Maar deze heeft als extraatje een werkende vriend, die langs komt als ze jeuk heeft.

Badeendje | 12-11-08 | 16:15

Zodra de greaute ontslagrondes komen en de recessie om zich heen grijpt zullen vele op te greate voet levende mensen met vooroordelen hun heil zoeken bij de VB.

kneuterzak | 12-11-08 | 16:14

Alleen wordt in dit land iedereen bedrogen, het beste voedsel gaat naar de landen die er het meest voor betalen, het slechte voedsel wordt hierheen gehaald (dat transporteren van voedsel zorgt ook voor enorme CO2 uitstoot, maar dat is natuurlijk niet erg, want de eliten vedienen er grof aan, lees; macht aan het vergaren met onze centen)
A-merken of huismerken, de merken (het goede voedsel) gaan dus vooral de grens over, daar zorgt Brussel namelijk voor, dat is de grote voedsel dictator, die straks ervoor gaat zorgen dat de Europeaan helemaal geen voedsel meer heeft, want dan krijgt men volledige controle over ieder poppentje. Die voedselbanken zijn alvast een voorproefje om het volk eraan te laten wennen, het is bedacht als propagandamiddel.
Dan denk je lekker je eigen volkstuintje te gaan aanleggen en verse groenten te gaan kweken blijkt de overheid precies die volkstuinen graag weg te willen hebben, vooral langs de spoorlijnen, want daar liggen de meesten.
Visvangen mag ook al niet, daar heb je een vergunning voor nodig, maar diezelfde overheid die jouw een vergunning oplegt vissen de oceanen leeg met enorme trolley's.

Beertje Colargol | 12-11-08 | 16:14

Ik snap het niet. Als voedselbanken B-merken zouden gebruiken dan zouden ze meer stumperds kunnen helpen. Nu vallen er toch enkele stumperds af, omdat het voedsel bij de voedselbank op is.

Mokum Kosher | 12-11-08 | 16:13

Farouk | 12-11-08 | 16:06
"Egoisme is blijkbaar van alle tijden." Op wie doel je nu?

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:12

Heeft iemand dit bericht al geverifieerd?
Is HOAX

piquant | 12-11-08 | 16:12

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:10
en zo bedenken we nieuwe woorden waar we bij staan!
*gaat volgende potje scrabble zeker winnen*

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:11

@Biff

Het punt is dat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen mensen die misbruik willen maken en lui zijn, en mensen die echt arm zijn. Geen Stijl scheert ze over één kam. Of er wordt beweerd dat armoede in Nederland altijd relatief is (omdat we een welvarend land zijn enz.), terwijl er echt mensen zijn die blij zijn dat ze via een voedselbank te eten hebben. Ook die mensen worden door GS neergezet als inhalige uitvreters.

Farouk | 12-11-08 | 16:11

Farouk | 12-11-08 | 16:02
De discussie rond de term 'houdbaarheidsdatum' is reeds gevoerd. Je slaat hier de plank mis. Het gaat over 'mistens houdbaar tot' en niet over 'beslist opeten vóór'. Als mensen honger hebben leggen ze doorgaans geen voorraadje aan. Het mes zou aldus van twee kanten kunnen snijden als die uitgehongerde, uitgermergelde armen niet zoveel noten op hun zang hadden.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:10

Laura Ingalls | 12-11-08 | 15:55
Al vast de kalkoen gaat afbestellen en de familie Fimbulvetr gaat blijmaken met een pindakaaskerst....

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:10

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:04
Staat tegenover dat een werkgever liever een 14 jarige betaald dan het minimum volwassen loon. Voor de prijs van 1 volwassene heb je al gauw minimaal 2 14 jarige aan de gang.

Agent327 | 12-11-08 | 16:10

@ LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:00
Het ontbeerd ieder vorm van logica. Of zou ze soms kannibalisme bedoelen?
Arme mensen hebben wel wát centjes, alwaar ze dan sloeberbier van kopen. Als je dat bocht dan vervolgens gratis gaat zitten weggeven, ben je dief van de eigen poeplap. Zoiets?

Pa Cartwright | 12-11-08 | 16:09

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:01
Ach ja, de verzorgingsstaat, wat ooit als sociaal vangnet was bedoeld is veranderd in een hangmat en daar uitstappen kost enige moeite....

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:09

@Farouk | 12-11-08 | 16:02

Het punt is juist dat je in NL niet arm hoeft te zijn en dat het eigenlijk een keuze is. Als je dan nog allerlei eisen gaat stellen - zoals de bijstandsmevrouw met het 100EUR kapsel en een auto voor de deur, van het filmpje laatst - dan kan je wat mij betreft keihard aan het gas en is een bespotting nog het minste wat je verdient.

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 16:08

@laura

Het boeit me niet hoe het klinkt. Egoisme is blijkbaar van alle tijden.

Farouk | 12-11-08 | 16:06

@Farouk | 12-11-08 | 16:02
'arme mensen' klinkt zooo jaren 70; net zoals je betoog.

Laura Ingalls | 12-11-08 | 16:05

60CX | 12-11-08 | 15:56
Knap je kan rekenen! Yep, ik tel bijbaantjes ook mee, dat is tenslotte ook gewoon werk en idd ik heb mij er altijd over verbaasd waarom ik als 14 jarige werk kon vinden, sterker nog, meestal mijn baas moest zeggen dat ik niet vaker kon komen omdat ik moest leren of wilde trainen en dat er blijkbaar mensen zijn die niet kunnen bollenpellen, peenkorten, biertjes tappen, borden serveren, in een fabriek werken, achter een kassa kunnen staan en noem maar op. Er is altijd werk, je moet alleen bereid zijn je poten uit de mouwen te steken.

Fimbulvetr | 12-11-08 | 16:04

Ach gunst... Euroshopper...

The Anchorman | 12-11-08 | 16:03

De linkse tering lijers zijn 100% aan armen en alles wat we arm noemen. Deze groep laaielichters en belasting graaiers maakt zich vooral populair bij alles wat niet Nederlands praat en zo weinig mogelijk werkt. Hun volgende doelgroep is de omhooggevallen lamlul die wel A klasse willen zuipen en A klasse tv kijken op een groot plasma scherm, maar niet A klasse wil betalen.... en werken. Sluiten die voedsel banken. de meeste lamzakken krijgen toch al teveel!

Zeiker | 12-11-08 | 16:03

Er moet dus een gat in de markt zitten voor een voedselbank die in ruil voor een lidmaatschap, een klein bedragje per week, dus helemaal niet duur, over datum B-merkvoedsel 'weggeeft'.
Even denken beetje marketing, ah.
"Van A naar Beter!"

LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:02

Nu maar hopen dat Mutsaers ooit nog eens in arm Afrika reïncarneert. Die voedselbanken doen in ieder geval nog wat voor de arme mensen. Mensen die door geen stijl altijd sterotiep worden neergezet als inhalige mensen die alleen maar willen graaien.

Een beetje wederhoor bij de voedselbank zat er denk ik ook niet in. Dan had je ook een ander verhaal gehoord. Als je arme mensen te eten geeft is het niet de bedoeling dat ze (zoals Mutsaert denk ik voorstaat) alleen maar 'over de datum meuk' krijgen en vervolgens ziek worden.

Maar mededogen, daar hoef je bij Geen Stijl niet op te rekenen. Die staan met een Aspergermoraal in de wereld.

Farouk | 12-11-08 | 16:02

Toch wel van de zotte... Kringloopcentra kunnen er ook wat van, een nog bijna nieuw dressoir werd geweigerd omdat er op de dag dat het zou worden opgehaald een spatje (!) regen op was gevallen. Overigens, wanneer ben je écht arm in Nederland? Ben je arm als je wel een auto hebt? En een mobieltje? En een LCD-TV...?

James Lost | 12-11-08 | 16:02

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:49
Die MILF met die auto en die pleinvrees, dat leek me nou typisch zo'n geval dat toevallig nooit een baan vindt, bij alle instanties inmiddels in de bak 'hopeloze gevallen' is beland en desondanks met opgeheven hoofd een A-merk eist bij de voedselbank. Die gaat aan het eind van haar gesubsidieerde leven ook nog in een A-merk kist de grond in, wat ik je brom.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 16:01

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:58
Ben ik het volledig mee eens.

Agent327 | 12-11-08 | 16:01

Hoe zielig moet je eigenlijk zijn om naar de voedselbank te mogen ??

Hobbykip | 12-11-08 | 16:00

Pa Cartwright | 12-11-08 | 15:58
Ben jij er al uit, van merkgebonden weggeefpraktijken en eerlijke vrije handel zonder concurrentievervalsing?
Ik snap er nog steeds geen klote van.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 16:00

@ 60CX | 12-11-08 | 15:56
Bijbaantjes; is ook werk. Dus wie lult er nou?

Pa Cartwright | 12-11-08 | 15:58

Deelt de voedselbank al Flatscreens uit? Of koop je die gewoon van je uitkering tegenwoordig?

Soulglow | 12-11-08 | 15:58

Agent327 | 12-11-08 | 15:54
... thx, ik raak de weg in mijn eigen negaties weer eens kwijt...

maar tis knap, 20 jaar lang zonder werk zitten...

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:58

Overigens is deze arrogantie van alle tijden. Moest je 20 jaar geleden eens proberen om keurig nette spullen gratis en voor niks aan het Leger des Heils te doneren, je werd nog net in je bek gespuugd door de vrijwilligers.

John Muts | 12-11-08 | 15:56

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:49

Zelf ook niet de slimste he? 37-23=14, leerplicht geldt tot 16 jaar, dus wat lul je nou eigenlijk, of tel je je vakantie-baantjes ook mee...

60CX | 12-11-08 | 15:56

Wat een onzin artikel. Laatst heeft onze lokale albert heijn bij een verbouwing nog al hun ah huismerk boerenkool t/m boerensalade en koriander naar de voedselbank gepleurt. Ah huismerk wouden ze daar maar al te graag.

RickXX | 12-11-08 | 15:55

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:51
zullen we je in het kader van de aanstaande feestdagen alvast een pallet van die pindakaas sturen, geheel op kosten van GS, als bedankje voor je reaguursels?
.
het is toch bekend dat mensen met het minste geld enorm hangen aan A-merken? geen idee waarom, zal wel met een misplaatst gevoel van status te maken hebben.

Laura Ingalls | 12-11-08 | 15:55

Aah.. De Veodselbank heeft een naam hoog te houden. Met "2derangs huismerken" zou het vervallen tot een 2derangs project.. :S
Wat een *allures.

ODapperDapper | 12-11-08 | 15:54

@Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:49
*ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat het je 20 jaar lang niet lukt om geen baan te vinden, *
-
Het is juist wél gelukt.

Agent327 | 12-11-08 | 15:54

Laura Ingalls | 12-11-08 | 15:46
... laat ik nou het huismerk van de Appie met stukjes noot het lekkerst vinden, en ik ben trouwens stinkend jaloers, het is verdomd lastig om hier pindakaas te vinden, je kunt hooguit van die veel te dure, vette, Skippy in een delicatesse winkel kopen...

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:51

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 15:43
Sorry, ik vind het echt ongelooflijk, maar als 37 jarige heb ik de afgelopen 23 jaar nooit zonder werk gezeten, ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat het je 20 jaar lang niet lukt om geen baan te vinden, tenzij je een geestelijk gehandicapt doof-stom-blind kind van een softanon moeder bent....

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:49

Als de voedselbank het anders niet willen hebben, nou dan toch niet? Hou het simpel weet je wel...

Teletekst roeleert: *snel naar Maria weet raad toetst*

Pilsvogel | 12-11-08 | 15:48

@piquant | 12-11-08 | 15:45
Tijdelijke gekte
Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:43

Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:47

Oh. De truffelolie is op. Even nog snel langs de voedselbank.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 15:47

ik begrijp het wel; als je de hele week boterhammetjes met pindakaas moet eten, wil je in ieder geval wèl de lekkerste pindakaas, en dat is toch Calvé.
*proest*

Laura Ingalls | 12-11-08 | 15:46

Dat van die concurrentievervalsing pak ik nog steeds niet. Kan iemand mij dat eens haarfijn uitleggen?

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 15:46

Voedselbanken bestaan die nog? Wouter Bos zou die toch binnen 2 jaar overbodig maken? Of had hij het even te druk met lucratieve bank commesariaatjes regelen voor zijn PVDA vriendjes?

WaarDeWindWaait | 12-11-08 | 15:46

@Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:39

Wat krijgen we nu??

piquant | 12-11-08 | 15:45

Het enige verschil tussen een A- en een B-merk is vaak de ´Brand´, het imago van het merk. A-merken stoppen vaak meer geld in reclame, marketing en after sales serives, maar voor staples is er echt geen verschil tussen een A- en een B-merk. In de meeste gevallen betreft het dezelfde meuk, uit dezelfde fabriek in een ander jasje. Maar goed, dat kun je een pauper die door zijn eigen spilzucht in de problemen zit niet uitleggen en dus is het inhumaan om mensen die omkomen van de honger, omdat ze niet rond kunnen komen van de bijstand, geen B-merken voorschotelen.

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:45

King Kermis | 12-11-08 | 15:34
Maar dan wel de Beluga!

T@ Riest | 12-11-08 | 15:43

@Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:39
Je zit te vaak op GS Cookie, zeldzaam tendentieus rechts onderbuikpraatje. Niet meer doen!

Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:43

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:39
Als je dat twintig jaar volgehouden hebt, nou, dan heb je wel een A-merk verdiend vind ik.

Schoorsteenveger | 12-11-08 | 15:43

Ja maar mensen, kom op nou. Lezen we eerst dat onze niet-werkende medemens alleen maar een lcd-tv heeft en niet eens een Playstation erbij krijgt, gaan we ook nog de A-merken van ze af pakken. We moeten ze niet te hard aanpakken he.

Officer Barbrady | 12-11-08 | 15:43

@Bill Eagleburger: En zo is het.

/()1l) | 12-11-08 | 15:43

Het is een vicieuze cirkel. Belastingdienst eist veel geld van de werkende burger. Werkende burger gaat goedkoper booschappen doen, werkloze krijgt A-merken omdat werker het in de schappen laat liggen. De paar budgetboodschapjes die overblijven worden weggeflikkert omdat de werkloze inmiddels alleen op A-merken kan leven.

Bier-Sexueel | 12-11-08 | 15:42

@koerbagh ® | 12-11-08 | 15:39

BLASPHEMIST! Hang 'm high, boys!

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 15:41

Jongens, papa heeft een rookworst meegebracht van drie weken over datum. Maak jullie je maar geen zorgen, want van schending van intellectuele eigendom kan bij het zuurkooleten vanavond geen sprake zijn.
Hij is van Unox.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 15:40

Meindert Witmanss | 12-11-08 | 15:29
LOL, de eerste zin van www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=16... De 38-jarige Aukje heeft al twintig jaar een bijstandsuitkering, is gelijk al raak!!!!

Fimbulvetr | 12-11-08 | 15:39

Sinds ik erachter ben gekomen dat ik jarenlang te veel voor mijn bier betaald heb door prijsafspraken koop ik alleen nog maar huismerkbier en dat bevalt mij goed.

Lang leve de euroshopper, jaeger en bestbier!!

Teen | 12-11-08 | 15:39

tis jammer dat mijn uitkering te hoog is voor de V-bank :)

wao-ertje | 12-11-08 | 15:39

@Biff Eagleburger | 12-11-08 | 15:33
Precies. Of kijk naar wat ze in Rotterdam doen: iedereen die ene uitkering komt aanvragen moet zich melden bij de stadreiniging om er voor te werken.
En opeens werden er veel minder uitkeringen aangevraagd. Werken is niet halal zeker ...

open_deur | 12-11-08 | 15:39

Logisch toch. Stel je voor; straks moet de gemiddelde armoedzaaier ook nog in een Japanse auto gaan rijden in plaats van een degelijke Mercedes of BMW. Of ze moeten het doen met inferiëure apparaten van Pioneer, JVC, Samsung en noem maar op. Ik stel voor dat er voor iedereen met bijstand een basispaket wordt samengesteld, voorzien van een iPhone, een MacBook, een surroundsetje naar keuze van Marantz of Denon, natuurlijk een B&O LCD TV en nog een paar van dat soort basale dingetjes.

Cookie v. eigen deeg | 12-11-08 | 15:39

Euroshopper sherry was toch ook het huismerk van roemruchte GSSC ooit. En sherry is sowieso niet te zuipen, dus waar hebben het over.

koerbagh ® | 12-11-08 | 15:39

Voedselbanken, ook wel genaamd analoge SP klaagfora.
Slachtofferrol, passiviteit en klaagcultuur in het kwadraat.

de Bree | 12-11-08 | 15:37

Pa Cartwright | 12-11-08 | 15:15
Haha, daar heb ik ook wat moeite mee.

LibertasSimplex | 12-11-08 | 15:37

@King Kermis | 12-11-08 | 15:34
Die krijgen ze van Aboutaleb, maak je geen zorgen.

stekelige | 12-11-08 | 15:35

het moet niet gekker worden, straks eisen ze nog kaviaar

King Kermis | 12-11-08 | 15:34

Repeteer geweer: Huur, GWL & verzekeringen direct laten afschrijven door uitkeringsinstantie en dan een uiterst minimaal bedrag uit laten keren dmv voedselbonnen, die alleen zijn in te wisselen voor essentiële producten. Geen shag, geen bier, geen chip, alleen noodzakelijk vreten en schoonmaakmiddelen. 75% van de uitkeringslijers zal binnen 1 maand weer aan het werk zijn.

Biff Eagleburger | 12-11-08 | 15:33

Het is toch algemeen bekend dat luie uitkeringstrekkers het in Nedrland beter hebben dan hardwerkende mensen? Dus de bankhanger mag gratis aan de A-merken terwijl de werkende na betaling van alle soorten Linksch-belastingen net genoeg over heeft voor wat B-zooi.

open_deur | 12-11-08 | 15:33

@Einde van de Domheid | 12-11-08 | 15:29
Daar gaat 't niet over. Het gaat om de achterlijke arrogantie van die banken. Geflipte idioten.

stekelige | 12-11-08 | 15:32

Werkelijk waar, de enige reden dat een mens nog werkt is om uit pauperwijken weg te komen en te blijven, zodat je niet dagelijks met je neus op de harde feiten wordt gedrukt: WERKEN LOONT NIET IN NEDERLAND!

koyt | 12-11-08 | 15:31

Reclameposters van de sociale dienst Amsterdam voor subsidies:
''Geen geld, toch op internet''
''Geen geld, toch op de fiets''
''Geen geld, toch op voetbal''
Waarom zou je nog werken? Als ik stop hoef ik mijn stufi niet meer terug te betalen (paar honderd p/maand) plus allerlei subsidies en toeslagen. Verreken je dat dan ben ik voor hooguit een paar honderd per maand extra aan het werk. Tsja, niks doen is nog vervelender maar geld is bepaald geen motivatie.

Gewinflipt | 12-11-08 | 15:31

Ze willen zeker ook uitsluitend rechte komkommers?

Klukkluk | 12-11-08 | 15:31


Heb je geen A en B voetselbanken?

bijtieakumaai | 12-11-08 | 15:30

Schaf alle staatsuitkeringen af. Mensen kunnen het als ze willen zelf in goede tijden voor de tijdelijke werkeloosheid iets opzij zetten om een paar maanden of langer te overbruggen. Of desnoods een vrijwillige verzekering daartegen nemen.
De overheid geeft alleen voedsel in een gaarkeuken en overnachting plus verblijf in een afgelegen pand. Maar wel x aantal uur per dag straatcorvee om de mensen te motiveren om hun eigen situatie te verbeteren. Geef ze een bezem en moet je eens kijken hoeveel nepwerkelozen er eigenlijk zijn..

Volgens mij is er makkelijk een meerderheid voor dit idee te vinden, wie maakt er een motie..

seven | 12-11-08 | 15:30

Hierboven wordt wel geroepen dat al die voedselbanktypes gewoon aan het werk moeten, maar sommige mensen kunnen gewoon niet aan het werk hoor! Die hebben iets aan hun linkerteen en dan laat je je meteen 100% afkeuren!

Wim-Lex | 12-11-08 | 15:30

Ik ben al jaren over de datum

het witte schaap | 12-11-08 | 15:30

Ik zou zeggen, lees: "Alle dagen schuld" van Mirjam Pool maar eens. Ontluisterend boek over mensen die diep in de schulden zitten. www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=16...
Waar verkregen bij de voedselbank wordt verhandeld, er wordt geklaagd over te weinig parkeergelegenheid bij de locaties van de bank en het aangeboden waar wordt zeer kritisch bekeken (lees: Alweer macaroni?? Dat hebben we twee weken geleden ook al gehad!!)

De voedselbanken zijn een uitwas van pappen en nathouden cultuur.
Te belachelijk voor woorden dat deze gedrochten (want dat zijn het!!) bestaan.

Bovenstaand bericht is daar exemplarisch voorbeeld van.

Meindert Witmanss | 12-11-08 | 15:29

Geniet maar van spugen op de voedselbank.
100den van U zullen er binnenkort erg blij mee zijn!

Einde van de Domheid | 12-11-08 | 15:29

Het verschil tussen A-merken en B-merken zit tussen de eauren.
Loesje.

kneuterzak | 12-11-08 | 15:28

conurrentie? vervalsing (eerst ff lezen muts)
Er wordt niet eens voor betaald!!!!

boze77wolf | 12-11-08 | 15:28

GELIJK hebben ze , als ik iets krijg wil ik ook geen rotzooi.

piquant | 12-11-08 | 15:26

un-fucking-believable. Alleen in Nederland...

koyt | 12-11-08 | 15:26

Het moet godverdomme afgelopen zijn met die kut schooiers.
Opdoeken die voedtselbank en ga als de wiederweerga aan het werk.
Verzorg je eigen inkomen en hou op met dat geschooi.
De maat is vol.

Klisjeemannetje | 12-11-08 | 15:26

Bij dit soort topics hoop je gewoon op een woedende en fulminerende Shalomé.

Bigi Bana Boy | 12-11-08 | 15:25

Schaf de voedselbanken af en zorg dat die mensen weer aan het werk komen.

gerrit5042 | 12-11-08 | 15:24

Doe ff concurrentievervalsing. Vanessa weet 't wél.

Fipo de Kloon | 12-11-08 | 15:24

Concurrentievervalsing? Waar slaat dat in hemelsnaam op? Ga toch werken.

Mean Fucking Arie | 12-11-08 | 15:21

@ Balsaq | 12-11-08 | 15:19
In NL ook niet, want je moet eerst je eigen bezit opeten... TENZIJ het toch echt wel ontzettend noodzakelijk is. Wanneer is het dan echt wel ontzettend noodzakelijk, vraag je? Als jij dat zegt.

alpha_mannetje | 12-11-08 | 15:21

@ Bigi Bana Boy | 12-11-08 | 15:19

Schultenbrau is eigenlijk alleen maar lekker op het Oktoberfest. De herinneringen daaraan maken dat het lijkt of de 0.5l blikken hier ook zo goed smaken.

Rene Freauger | 12-11-08 | 15:21

Je kunt als minimumlijder natuurlijk ook geen huismerk bier drinken voor je 45" plasmascherm.

Hippocrates | 12-11-08 | 15:20

En wat Vanessa die in de supermakrt werkt zegt is per definitie waar... tuurlijk!

60CX | 12-11-08 | 15:20

Terwijl belastingbetalend modaal nederland vanwege de hoge sociale premies bij de aldi en lidl shopt, of van de laagste plank uit de c1000 boni, dirk, edah, en ah de euroshopper en overige budget b merken zijn boodschappen doet. Eet uitkeringtrekkend nl gratis van de A en premiummerken. Nog even en heel werkend NL stopt ermee om ook te gaan profiteren..

seven | 12-11-08 | 15:20

Het is toch GODVERDOMME (Wbvsr art. 137) niet te geloven!

In .nl kun je gewoon met je van de uitkering/zwartwerk betaalde auto je A-artikelen gratis afhalen.

Hier in .ch krijg je geen bijstand als je een auto in je bezit hebt. DAT werkt tenminste.

En dan verbaast men zich erover dat het in .nl slecht gaat, en dat het talent naar het buitenland vertrekt. Tja...

Balsaq | 12-11-08 | 15:19

Wie Schultenbrau bier en Euroshopper borrelnootjes goedkope meuk noemt krijgt met Bigi te maken. Iedereen weet dat de echte GS reaguurder niets anders dan genoemde produkten wil, speciaal bij leuke TV avondjes op CNN als er weer eens een moslimland naar het stenentijdperk wordt gebombardeerd. Die avondjes zouden niet hetzelfde zijn zonder een lekkere koele Schultenbrau uit blik.

Bigi Bana Boy | 12-11-08 | 15:19

Ik zou ook gaan voor A-merken.
B- en huismerken is iets voor lutserTs.
En niet meer l*llen jongens, meisjes ook, als de Fortisbank en INGbank er met miljarden vandoor gaan, mag dan asjeblieft de Voedselbank kiezen voor het A-merk?
Wat zullen we nou krijgen?

stekelige | 12-11-08 | 15:19

En bij deze excuses naar fuckje uiteraard. Niet ALLE Groningers.

Rene Freauger | 12-11-08 | 15:18

@ Jan Aaldrik | 12-11-08 | 15:15
In het straatbeeld lijkt de Euroshopper 0.5 bus een beetje passé te zijn.
Atlas (zowel de 8.5 als 12) én Schultenbräu heerschen daarentegen woest.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 15:18

En terrecht! als je mensen helpt, moet je wel goede zooi geven. Niet die goedkope troep die "wij" wel bij de aldi halen, dat kunnen wij alleen verdragen omdat we voor de rest wel normaal eten en drinken

Jazz87 | 12-11-08 | 15:18

Dit is alleen maar schokkend voor die mensen die denken dat er mensen zijn in Nederland die niet aan hun EERSTE levensbehoeften kunnen voldoen.

alpha_mannetje | 12-11-08 | 15:18

Euroshopper slootwaterrrr

marceautje | 12-11-08 | 15:18

@ Rico Tampeloerus | 12-11-08 | 15:15

Zo gek is niemand... Ok, ik zou het Groningers nog wel zien doen.

Rene Freauger | 12-11-08 | 15:18

niet werken, je hand ophouden en nog zeiken ook?

preston spears | 12-11-08 | 15:18

Overtijdse huismerken concurreren vals met overtijdse A-merken? Of zoiets?
*snapt het toch niet helemaal*

Laura Ingalls | 12-11-08 | 15:17

Ja, net of die voedselbankklantjes huismerken zouden accepteren. Dan kunnen ze net zo goed zelf naar de winkel gaan. Duh.

ProW | 12-11-08 | 15:17

@Tiesjurt |15:14
Correctie; 316 = Ergernissen, 318 = erg !

fuckje | 12-11-08 | 15:16

Die vermeende concurrentievervalsing vind ik lastig te duiden.

Pa Cartwright | 12-11-08 | 15:15

Ziek, Ziek, Ziek. Zal je zien dat ze straks nog eens gratis flatscreens gaan weggeven of zoiets...

Rico Tampeloerus | 12-11-08 | 15:15

Euroshopper bier, het aloude SKOL-pilsje!

Jan Aaldrik | 12-11-08 | 15:15

Tsja, het is tenslotte al over datum (zie teletekst screenie) ... dus dan kan je niet aankomen met minder spul dan een A-merk wat over datum is natuurlijk.

Rene Freauger | 12-11-08 | 15:14

Ach ja wat moet je ervan zeggen, zo werkt nou eenmaal de wereld.

Btw tis pagina 318 ergenissen, altijd een must om elke dag te kijken.

Tiesjurt | 12-11-08 | 15:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl