Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie Amsterdam. Voor al uw privacy

allesondercontrole.jpgTring tring! Politie Amsterdam, zegt u het maar. Ja hallo? U spreekt met *PIEP!* uit *PIEP!*. Ik heb uw hulp nodig. Het gaat over wat ik twee weken geleden heb meegemaakt in het centrum van Amsterdam. Ik vermaak me kostelijk tijdens een avondje stappen. U weet hoe dat gaat. Biertje. Snuifje. Pilletje. Kom ik om een uur of half twee ineens tot de ontdekking dat ik platzak ben. Ik kwaad natuurlijk. Vloeken. Tieren. Zie ik plotseling op de hoek van de Leidsestraat en de Herengracht een vrouw helemaal alleen lopen. Ik denk: Dit is mijn kans. Probeert dat wijf weg te rennen. Dus ik zet haar zo, HOP met haar rug tegen dat 17e eeuwse grachtengeveltje. Tasje op zijn kop. Amper buit. Wel nog een ringetje, maar daar koop je tegenwoordig in Amsterdam geen fatsoenlijk biertje meer van. Daarom besloot ik haar maar te verkrachten. Ja, hoor eens. Eigen schuld. Had ze maar geld moeten hebben. Duurde overigens nog twee pogingen voordat het lukte. Maar goed. Toen bedacht ik me ineens dat ze natuurlijk een pinpas bij zich moest hebben. Wij naar het Leidseplein. Ach agent, u had dat weerloze vrouwtje onderweg moeten zien trillen. Geen omstander die ingreep. Schitterend gewoon. Helaas wist ze uiteindelijk te ontkomen door zich wanhopig vast te klampen aan een toerist. Toen heb ik maar de benen genomen. Maar waarvoor ik nu eigenlijk bel: Ik zag dat naar aanleiding van mijn avontuurtje beveiligingsbeelden op internet zijn gezet, waar ik duidelijk zichtbaar en herkenbaar op te zien ben. Kunt u daar in Amsterdam geen mouw aan passen? In verband met privacy en zo. Snapt u wat ik bedoel? Geen probleem meneertje. DONE! (mirror) Daar zijn we tenslotte voor...

Reaguursels

Inloggen

"De verdachte is onherkenbaar gemaakt omdat foto's met herkenbare verdachten alleen in officiële opsporingsberichten gebruikt mogen worden". Aldus AT5.
.
Stel je voor dat de verkrachter officieus opgespoord zou worden! Stel je voor! Dat kunnen we hier in Amsterdam niet hebben. Aldus brigadier Bord voor mijn Kop.
.
www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=38...

Lewinsky | 12-11-08 | 11:07

Adalgar | 12-11-08 | 01:44
Dit stelletje nachtwachtfiguranten is de enige politie die we hier in Cohendorp hebben. Arm, arm, arm Amsterdam.

Lewinsky | 12-11-08 | 11:05

Lewinsky | 12-11-08 | 00:04
Dat moet een verkleedpartijtje zijn, want ze staan zo zoet geen enkel gezag uit te stralen. De debiteurenadministratie tijdens een vrijdagmiddaggebbetje. Laat de echte politie er maar niet achterkomen.

Adalgar | 12-11-08 | 01:44

Zijn dat foto's van hoofdcommissaris Plaat voor de Kop?

Lewinsky | 12-11-08 | 00:00

En dan moest ik vandaag nog het gezeur over privacy aanhoren van zo'n shagrookster met stinkoksels en haar uit haar neus. 'Ik ben in de stad komen wonen omdat ik anoniem wil zijn'. Nou guess what, het is mijn stad en als je anonimiteit moet dan ga je maar in een iglo zitten, waar het geen kwaad kan. Grrrr.

Braille | 11-11-08 | 23:36

Politie bedankt!
Gewoon verkwisting van belastinggeld.
De rechtstaat is er enkel om ambtenaren en juristen aan het vreten te houden.

TonySoprano | 11-11-08 | 23:18

Ik Kots Op Nederland. Paar weken geleden had ik nog twee van die trillende agentjes op mijn trap staan, vanwege overlast bij de buren. Vier auto's met zwaaiende lampen buiten. Enfin, Juut en Lul gaan vijf minuten met ze babbelen en vervolgens... wordt het stil. Ik bellen met ze, zo van goh, hoe is het afgelopen? Krijg ik te horen van die meldmuts dat als ik mij niet normaal gedraag (ik had een keelontsteking en kon bijna niet praten, waarvoor ik mij vooraf al excuseerde), ze niet met mij in gesprek kon. Ik protesteer, zij hangt op! Maar ik kreeg een week later wel een brief vol spelfouten waarin het gebeurde totaal verkeerd werd weergegeven, als service ofzo. Heb er maar niet meer op gereageerd.

Braille | 11-11-08 | 23:07

Typisch NL: gewoon omdat het kan...

Henkieeee | 11-11-08 | 22:19

Stel je voor,... je herkent de dader aan z'n ogen...
Ongelooflijk, wil je godver nu de dader vinden of niet?

pleurtop | 11-11-08 | 21:04

Verticale incisie in de balzak. Balletjes naar vorentrekken en draadje doorknippen. Dan de kooi intrappen van 10 geile bavianen en een glad stuk zeep.
Voorts ben ik niet haatdragend hoor...

Polemieke Telkamp | 11-11-08 | 20:44

Zet zijn pica maar op de voorpagina's,, op de pakken melk en op de abri';s... we pakken hem net zo laf terug als ie zelf is.

de ridder o h paard | 11-11-08 | 20:41

he gelukkig is het weer een prachtwijktype, ik was al bijna bang dat het een Fries model was. Je weet wel: zwarte krullen, iets-te-lang-onder-de-zonnebank bruin, volle lippen. Luistert naar de naam Obbema, kaats (of ketst) er lustig op los.

oval_balls | 11-11-08 | 19:47

Ik denk nu heel veel dingen die ik beter niet kan zeggen.
The Boondock Saints kom er maar in.

(R)evolutie | 11-11-08 | 19:18

souty | 11-11-08 | 18:47
Dit in tegenstelling tot onze politie-gijzelnemer in het Amsterdamse parkje laatst, die is alweer op vormvoudt nr. 23479387437 (da's alleen dit jaar) vrijgelaten:
www.telegraaf.nl/binnenland/2460872/__...
Tja dat zal ze met een cartoonist nou nooit overkomen. Dan vullen ze met 10 man een formulier in.

zak_arme_turf | 11-11-08 | 19:07

Je had die arme vrouw maar eens moeten redden door die gek een flink pak slaag te geven, zat je nu in een cel.

souty | 11-11-08 | 18:47

[email protected] www.digitaleschandpaal.nl

Overigens zou ik daar wel voor zijn. gewoon online met die boel. Typisch NL. Om iemands opsporing vragen en dan iemand onherkenbaar maken vanwege de privacy. Je lacht de lul toch uit je broek, als het niet zo triest zou zijn.

Bubba | 11-11-08 | 18:34

Heerlijk dat polderen in nederland, we plaatsen wel een opsporingsbericht met foto, maar dan wel met een balkje over zijn ogen zodat mensen hem niet herkennen.
En ondertussen wel je telefoon en internetverkeer loggen.

henkdekanarie | 11-11-08 | 17:22

Ik zou zweren dat het een Scandinaviër was

Steve0510 | 11-11-08 | 16:04

De boodschap van de foto is wel duidelijk:

De splinter in een anders oog zien en niet de balk in zijn eigen

knerf | 11-11-08 | 15:08

Ophangen...

blaadibla | 11-11-08 | 15:08

-weggejorist-

OnAir | 11-11-08 | 15:00

@ dennisdemennis | 11-11-08 | 14:12
Dat was www.directedemocratie.eu, helaas ter ziele gegaan voor goed en wel op dreef te zijn.

Tobus | 11-11-08 | 14:38

Medelijden met de mevrouw slachtoffer (in modern Hirsch Nederlands: "mededader", want tenslotte had het misdrijf zonder haar betrokkenheid niet plaatsgevonden).

Verder is het natuurlijk mooi dat de Rookpolitie overuren maakt - naar ik begrijp heeft deze moderne variant van de Grüne al een mooie plaats veroverd in het uitgaansleven. Dan past enige alertheid op excessen als hier beschreven een opsporingsbeambte natuurlijk niet. Tenslotte rookte de hoofddader zo te zien buiten, en dat mag. Nog.

Ik ben erg blij dat ik al jaren geleden mijn vrouw en dochter uit de beerput die Nederland heet heb weggehaald. Wie dit leest en vluchten kan: doen. Het wordt nog veel erger.

vraagstaart | 11-11-08 | 14:29

De politie: voor alle bescherming van het slachtoffer.

U betaald belasting. Waarvoor?

hammerbrain | 11-11-08 | 14:28

Applaus voor het dappere werk dat de politie dagelijks verricht, het valt tegenwoordig niet mee de verkrachters tegen de onschuldige burgers te beschermen.

Roald | 11-11-08 | 14:19

Verdomme, zit ik weer boos te zijn achter me pc'tje.

Tobus | 11-11-08 | 14:16

ROFL @ zak_arme_turf 14:04

SwaY | 11-11-08 | 14:16

Deze 'man' moet een neqschot krijgen.. snap werkelijk niet waarom er geen knokploegen opstaan om dit figuur in de kraag te vatten en deze ook verkrachten en vervolgens afmaken.. dit soort verdient het niet om te leven.
De politie doet niets, die hebben het te druk met flitspaaltjes neerzetten en cartoonisten van het bed lichten en onzinboetes uitdelen.
Wie staat er op ? Mijn steun en deelname heb je.

Hondarijder | 11-11-08 | 14:16

kunnen wij (reaguurders) en geenstijlmedewerkers dan geen partij beginnen tegen homofiele regeringsmaatregelen en gristenen ???? Fleischboom for president ofzo....??!!!!!!!!!

dennisdemennis | 11-11-08 | 14:12

Rattenvanger | 11-11-08 | 14:01
Bestond nog niet eens toen ik VWO deed, trouwens, wannabe-rapist.

zak_arme_turf | 11-11-08 | 14:04

zak_arme_turf | 11-11-08 | 13:55

ik dacht al, waar blijft die vmbo'ert

Rattenvanger | 11-11-08 | 14:01

Rattenvanger | 11-11-08 | 13:26
Ja.

zak_arme_turf | 11-11-08 | 13:55

En dáárom, daarom mevrouw de voorzitster, daarom heeft de burger geen respect en vertrouwen voor U en uw beleid.

frickY | 11-11-08 | 13:48

@ komt dat schot | 11-11-08 | 13:33

Anders ga je ff bijdehand doen..

SwaY | 11-11-08 | 13:44

Waarschijnlijk voelde die man zich gediscrimineerd, omdat die vrouw niet meteen wilde meewerken. En Ed van Thijn zag dat het goed was.

Mokum Kosher | 11-11-08 | 13:35

Rammstein | 11-11-08 | 13:20
Zijn er ook goede zakken gekookte stront?

komt dat schot | 11-11-08 | 13:33

@ Rattenvanger | 11-11-08 | 13:26

Sluit zich aan bij Ramm... Droeftoeter!

SwaY | 11-11-08 | 13:33

"Herkent u hem neem dan contact op met de zedenpoltie in Amsterdam..."
"... en geeft u gelijk even door wat zijn favoriete tea blend is."

quackel | 11-11-08 | 13:32

Rattenvanger | 11-11-08 | 13:26 Ja.

Rammstein | 11-11-08 | 13:28

Rammstein | 11-11-08 | 13:20

is dat nou nodig?

Rattenvanger | 11-11-08 | 13:26

Rattenvanger | 11-11-08 | 13:07

Wat ben jij toch een foute zak gekookte stront.

Rammstein | 11-11-08 | 13:20

Van de dader is het volgende signalement Het gaat om een mediterraan type Met een lengte van rond de 1 meter 70.

Ach, het is maar een incidentje, tog?

Pieter Bas | 11-11-08 | 13:16

@ Rattenvanger | 11-11-08 | 13:07

en dat haal je dan van vloggie.. je zou toch beter moeten weten..

SwaY | 11-11-08 | 13:11

-weggejorist en opgerot-

Rattenvanger | 11-11-08 | 13:07

hey! op die ene site heeftie een zonnebril op en op die andere site niet?!

quackel | 11-11-08 | 12:52

Het is trouwens wel een sukkel want hij had kunnen weten dat wanneer je geld pint bij een pinautomaat er opnames worden gemaakt.

Artwido | 11-11-08 | 12:51

@ Rammstein | 11-11-08 | 12:26

Nou inderdaad... Als er niet om gevraagd wordt vooral! Waarom hebben ze het idee dat dat gewoon maar kan.."?!?!? Na een vervelende ervaring mijnerzijds heb ik dan ook maatregelen getroffen, De eerste de beste die het lef heeft om het heft in eigen hand te nemen tegen mij maakt duidelijk op dat moment een verkeerde keuze.. En als ik daar dan de gevolgen van moet ondervinden heb ik dat er best voor over..

SwaY | 11-11-08 | 12:51

Politie zoekt dader. zet foto op internet om 'm te pakken en MAAKT DIE FOTO ONHERKENBAAR!!!! Hoe fucking dom zijn ze daar in godesnaam???

Haaimans | 11-11-08 | 12:46

Typisch die laffe Nederlandse mentaliteit. De dader heeft meer rechten dan het slachtoffer en dat moet alweer maar eens bewezen worden.

ExtremeExtremist | 11-11-08 | 12:45

whitechocolateface | 11-11-08 | 12:33
Ik gok: U bent een man ?

Rammstein | 11-11-08 | 12:43

Dit ziet er uit als een hoax. Horden getuigen die niet ingrijpen, foto's van een man die volledig gekleed is, geen foto's van de betreffende vrouw, geen dna op straat. Een verhaal p.r.d.v. waardig.

gerimpelde voorhuid | 11-11-08 | 12:36

leve de kromstaat

Multikuli | 11-11-08 | 12:33

Die meid moet ook gedacht hebben: als ie nou gelijk met me naar die pin was gegaan had ie met dat geld gewoon in een taxi naar de hoeren kunnen gaan....

whitechocolateface | 11-11-08 | 12:33

hoop dat die goorlap snel achter trailies komt te zitten
motherfuckers zoals dit moeten sterven

CrazyCasper | 11-11-08 | 12:32

Zo zie je maar weer: als je diep zwakzinnig bent, is de Amsterdamse pliesie the place to be.

Adalgar | 11-11-08 | 12:27

SwaY | 11-11-08 | 12:14 Ik kan er zo bloed agressief van worden, het idee dat ze met hun poten aan je zitten terwijl je dat niet wilt. Gadverdamme.

Rammstein | 11-11-08 | 12:26

De vetste inkomsten krijgt de politie echt niet door het aanpakken van grote criminelen. Die leveren geen flikker op, kost de staat alleen maar miljarden aan rechtzaken en opsporen van zoekgeraakte dossiers.
De 'brave' burger daarintegen is altijd plukrijp en altijd bereid tot betalen.
Geef ze eens ongelijk.

bidlip | 11-11-08 | 12:23

-weggejorist en opgerot-

gerimpelde voorhuid | 11-11-08 | 12:21

Ik hoop van harte dat iemand hem herkent en helemaal doodschopt. Mijn bloed kookt alweer. Mijn vriendin loopt vanavond ook gewoon over straat, toch niet te geloven dat dit soort zaken gewoon op straat gebeuren!??
En dan te bedenken deze gast gewoon op straat loopt, terwijl het slachtoffer maanden in spanning zit (er zal vast geen condoom gebruikt zijn voor een verkrachting). Mijn oprechte medeleving aan het slachtoffer.

paradoxical | 11-11-08 | 12:18

Kotz

Blue Leader | 11-11-08 | 12:18

@ Rammstein | 11-11-08 | 12:11

Maar daar zijn we toch wel creatief genoeg voor!! en anders ruk je zelf ff je string half uit je naad en een beetje stukkig.. smack je jezelf een keer tegen een muur.. en hop.. ;)

SwaY | 11-11-08 | 12:14

Zo zie je maar , je kan beter rover, verkrachter, moordenaar, marokaan of pedo worden in dit land, en dat ook keihard praktiseren!

De politie doet je niets, ze beschermen je zelfs als crimineel zijnde!
En mocht je toch gepakt worden sta je binnen 1 uur weer op de stoep met excuses en met dubbele uitkering en aangeboden woningruimte naar keuze, en een hulptrajectje van geitewollesokke-megolen.

Want door criminelen op te pakken en de straten wel veilig te maken, krijgen de dames en heren agenten natuurlijk geen bonussen.
Dus agenten pakken liever argeloze burgers op die wat te verliezen hebben en grif bekeuringen kunnen en wel moeten betalen om de agenten hun bonussen en de schatkistinkomsten te verhogen.

Dit land is verloren...
Zeker als je dus ziet dat de politie nergens te bekennen was, maar wel liever had gezien dat een burger ingreep, zodat ze lekker makkelijk de burger konden arresteren en een boete konden geven, dat had wel wat opgebracht natuurlijk, en de bonus wat verhoogd, dichter bij de boetequota komen. Een crimineel betaald toch niet en hoeft dat ook niet.

Creaguurder | 11-11-08 | 12:13

@frenkdetank: dat heeft hij denk ik ook niet zelf gevraagd (alhoewel je dat in dit gekke land ook niet moet uitsluiten, via Meld Misdaad Anoniem ofzo), dat heeft een of andere geitenwollensokken amoebe bij de politie verzonnen, onder het mom van "verkrachters hebben ook rechten" ja op een langzame, zeer pijnlijke dood wat mij betreft........

The Evil One | 11-11-08 | 12:12

frenkdetank | 11-11-08 | 12:10 Hij heeft even gebeld.

Rammstein | 11-11-08 | 12:12

@ The Evil One | 11-11-08 | 12:10

Je weet maar nooit he ;) whahaha.. evengoed.. ondanks al het nieuws enzo ben ik gewoon nog steeds niet bang. Ook niet alleen op straat s'avonds..

SwaY | 11-11-08 | 12:12

SwaY | 11-11-08 | 12:08 Ja, maar dan mag je bij de politie gaan uitleggen waarom je meneer zo mishandeld hebt. Duim ging gewoon per ongeluk, á la "Little Britain" je viel met je duim op zijn oog en per ongeluk drukte je hem achter in zijn harses. Neushaak, anything that makes them tear up !

Rammstein | 11-11-08 | 12:11

@Sway, ik nam al aan dat je vrouw was en als man geen tassie hebt, al zou dat in Amsterdam ook zomaar kunnen.

The Evil One | 11-11-08 | 12:10

Als hij toch vraagt of ze zijn privacy willen waarborgen... Hebben ze die kerel toch allang te pakken? Dan is er toch geen opsporingsbevel meer nodig?

frenkdetank | 11-11-08 | 12:10

Heeft die pliesie op de pica geen recht op privacy? Doe's gauw een balkje over zijn ogen!

uninvited guest | 11-11-08 | 12:09

De politie is je beste vriend...

darmflora | 11-11-08 | 12:08

@ Rammstein | 11-11-08 | 12:07

Precies.. maar het is leuker als ze het niet afpakken ;)

SwaY | 11-11-08 | 12:08

Foto's over het hele internet verspreiden zodat deze klootzak gevonden wordt,niks privacy,niks balkjes over zijn ogen.
ja,een balkje over zijn ogen als iemand hem tegen komt,bij voorkeur een stalen balkje van een metertje.

captainobvious | 11-11-08 | 12:07

The Evil One | 11-11-08 | 12:04 Dat is wel zo, maar als het uit je handen gewerkt wordt, ben je helemaal de lul.
Meteen je duim in zijn oog en doordrukken.
En roep nooit "help" maar "brand" of "Kijk! Gerard Joling!".

Rammstein | 11-11-08 | 12:07

Die vent heb je toch zo...... hoeveel mensen hebben er nu zo'n rare balk voor hun ogen?

Vern Tevroeggeburn | 11-11-08 | 12:06

@ The Evil One | 11-11-08 | 12:04

Lichtelijk confuus... hoe bedoel je? Ik ben een vrouw...

SwaY | 11-11-08 | 12:05

@Sway: waarom je je als vrouw niet standaard bewapend met traangas/pepperspray/taser, zou ik wel doen mocht ik vrouw zijn...... zou ook gewoon moeten mogen wat mij betreft.....

The Evil One | 11-11-08 | 12:04

Tis ook echt weer te belachelijk voor woorden !

Wat nou rechten ? Heeft het slachtoffer er ook recht op dat de dader wordt gepakt ?

Berno | 11-11-08 | 12:03

..................... hè ..... ??????????????????????????

Rammstein | 11-11-08 | 12:02

@nietvoorjan: nah, hij neemt het risico van 240 uur dienstverlening als "straf" voor verkrachting en beroving gewoon door met z'n porem op de camera te gaan......

The Evil One | 11-11-08 | 12:02

daarom heb ik een stungun in mijn tassie... kommaarop... ik castreer je ter plaatse,...

SwaY | 11-11-08 | 12:01

Dit is echt zo typisch. Ze moeten je als verkrachter al je rechten ontnemen, je bent gewoon het laagste van het laagste en met de doodstraf kom je er te makkelijk van af.
En dan gaan ze zo een ongelooflijk lage klootzak nog beschermen ook, wat een land.

Framoes | 11-11-08 | 11:59

Ze moeten z'n naam, toenaam en adres erbij zetten als ze 'm hebben!

überbrain | 11-11-08 | 11:59

Het heeft inderdaad wel iets inconsequents: een uitvoerende macht die aan de ene kant wet na wet uitvaardigt die het recht op privacy langzaam tot een dode letter maakt (als het om overheidsinzage gaat), terwijl ze bedrijven wat dit betreft steeds verder beknot (wat ik overigens niet zo erg vind, al zijn sommige besluiten minstens draconisch te noemen), en in dit soort gevallen zichzelf gewoon ronduit tegenwerkt. Weet je wat ik denk dat het is ? De politie is gewoon gewend aan heel slechte beelden; bewakingscamera's van vroeger 'censureerden' zichzelf door hun vreselijke beeld-kwaliteit. Maar de techniek gaat vooruit en voor je het weet heb ja vanuit alle ATMs (wat een eikel ook; wist 'ie niet dat ze daar altijd camera's hebben ?) 3D stereo 24 bit 10 megapixel bewegende kleurbeelden. Dan weet die wouten van de gekkigheid gewoon niet meer wat ze moeten doen; straks claimt iemand filmrechten !

Niet voor Jan | 11-11-08 | 11:58

En vooral alle prostitutie pandjes dichtspijkeren in de buurt.
Nee, tuuuuurlijk heeft dat er niets mee te maken.
Nou, het aantal verkrachtingen/aanrandingen zal alleen maar
toenemen, maar niemand die een verband zal leggen met het
uitroeien van die " verderfelijke "prostitutie.
We zijn op de goede weg gemeenteraad, ga zo door, pluim !!! ( not ...)

nah gewoon | 11-11-08 | 11:58

@Zwadderneel | 11-11-08 | 11:45
Reeds aangehouden verdachten mogen van mij privacybescherming krijgen, waar het gaat om opsporing heeft dit echter geen pas.

J.N. de Kabelpen | 11-11-08 | 11:57

Wat is dit nou voor een gezeik, verkrachting, gijzeling en beroving en dan nog de dader privacy gunnen.... Diegene die de opdracht heeft gegeven om die dader te beschermen is vast van mening dat de privacy van de dader belangrijker is dan het veroordelen en van de straat nemen van een dergelijk stuk vuil.

Broeder | 11-11-08 | 11:57

En dan vertellen onze vrienden van Zembla dat pinnen veiliger is dan je creditcard gebruiken.

wittehandoek | 11-11-08 | 11:55

Wie van jullie einsteins heeft ergens kunnen lezen dat het om een marokkaan ging?!? De mediterranée is een stuk groter dan alleen marokko hoor, ook de paupercosta's waar jullie iedere zomer je zuurverdiende vakkenvulsalaris besteden behoren daartoe...

Wees eens niet simpel en kijk eens normaal naar de foto... Deze man lijkt meer op een portugees/spanjaard/italiaan... Sad but true

Alsjeblieft niet elke intrieste gebeurtenis misbruiken om jullie nazistische neigingen te botvieren!

El Cocorote | 11-11-08 | 11:54

Kabinet Balkenende IV (voorheen van Normen en Waarden) en ondersteunende diensten, ter bescherming van al uw verkrachters, overvallers, moordenaars tokkies en andere hangjongeren.

Wanneer mogen we weer stemmen, wat 2010 pas?

Ik zit op het moment in Turkije, een agent op iedere straathoek, ideaal......

The Evil One | 11-11-08 | 11:54

Hij heeft een Kampert kop.

Yokotsuno | 11-11-08 | 11:54

Eenmaal grachtenpandje op het hoofd aub

randemiel | 11-11-08 | 11:53

Als het niet zo om te janken was kon ik er nog om lachen.

joopata | 11-11-08 | 11:53

Tja, misschien als de dader belastingfraude had gepleegd dan zou ie geen blakje hebben. Belastingfraude is veeeeel erger namelijk, dan loopt deze zieke linkse laffe regering centjes mis.....
Opnieuw schande en afgang voor justitie en de adam'se politie zo'n balkje.

msgambler | 11-11-08 | 11:52

Zojuist op het gastenboek van de pliesie geplaatst:
Over de verkrachtingszaak Herengracht: die foto's zijn best handig, maar ik heb op de bewuste avond niemand met zo'n balk over zijn ogen gezien. Of is dat een nieuw soort zonnebril?

h.a.n.s. | 11-11-08 | 11:51

Nee hoor, de doodstraf, niet doen.

RechtsTuigje | 11-11-08 | 11:50

Fimbulvetr | 11-11-08 | 11:19
een medelander dus ;)

mentalernie | 11-11-08 | 11:48

Gelukkig dacht de beste man ook aan de privacy van de jongedame toen hij z'n swaffel naar binnendrukte!
Wat een gekl**t toch weer in nederland, het braafste jongetje van de klas spelen.
Knal gewoon die beelden op internet zodat die kerel optijd wordt opgepakt.
@ cunard:
Nog even over bleke finnen die vechtsporten beoefenen:
a)dat zijn doorgaans geen mensen met een zwarte band.Zoja, dan hebben zij een ontzettend slechte leraar gehad zonder enig inschattingsvermogen of je iemand met zulke kennis de straat op kan sturen.(als de wet al niet bestaat moet je eigenlijk iedereen verplichten zich te laten registreren als je dit beoefent)
b)Over kickboxen gesproken: ik ken hele aardige jongens die er zeer bedreven in zijn, maar die doen het ook al jaren en hebben de behoefte niet om te gaan meppen. Maar meestal gaat het om types die een half jaartje les hebben gehad en dan in het rond gaan meppen om zich goed te voelen, en hebben absoluut geen beheersing.
In zo'n geval kun je alleen maar de leraar de schuld geven van het mepgedrag. Want hij had de jongen bij de eerste les al weg moeten sturen, dan zie je al of iemand mentaal goed in elkaar steekt.

Stevie_Ray_Vaughn | 11-11-08 | 11:48

@widtvoet ® | 11-11-08 | 11:39

Het is ook nog schandalig dat je uberhaupt iemand ergens van verdacht maakt. Bericht op de site " Er zou iets gebeurt kunnen zijn met bepaalde iemanden" is toch al kwetsend genoeg?

Iko Nal | 11-11-08 | 11:47

tis werkelijkheid, verkrachters hebben recht op privacy, mede bewerkstelligd door opinies van zuurpruimen als FdeJ die met een belerend vingertje zich moreel ver boven het gewone volk verheven weten.

Zwadderneel | 11-11-08 | 11:45

Oscar Hammerstein zou trots zijn op deze prima verdachtebescherming. Zo frustreert men tenminste het strafproces niet! Ziek....

J.N. de Kabelpen | 11-11-08 | 11:42

Hij heeft wel een bontkraag.

zooishettoch | 11-11-08 | 11:41

"het gaat om een mediterraan type".
Wedden dat ie een noordkust heeft?

hekkesluiter | 11-11-08 | 11:41

Oh en er zit een spelfout in de eerste twee woorden, 'Tering, tering' is de correcte spelling.

..zapper | 11-11-08 | 11:41

Lekker peukie na de sex zo te zien.

De strategie van de politie is wachten op wroeging zodat ze zelf naar het bureau komen.

Pilsvogel | 11-11-08 | 11:41

En ondertussen werkt onze regering aan een wet die ons allen verplicht met de handjes boven de dekens te slapen.

John Muts | 11-11-08 | 11:41

Gaat dit niet over die verzonnen overval?

..zapper | 11-11-08 | 11:41

Tja, belachelijk. Dit land raakt steeds verder verstrikt in zijn regeltjes en wetten. En het is ook nog een wassen neus: de burger verliest jaarlijks een deel van zijn privacy, maar zware criminelen moeten met een balkje op de toch onduidelijke foto. Ziek ziek ziek land.

J.N. de Kabelpen | 11-11-08 | 11:40

Heel goed dat men de rechten van iemand die voorlopig hooguit als verdachte kan worden aangemerkt beschermt. Voor je het weet worden mensen herkend en nagekeken op straat, dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn.

Wat mij betreft gaat die bescherming eigenlijk nog lang niet ver genoeg. Nu worden er beelden gekuist maar waarom daar stoppen? Signalementen bijvoorbeeld kunnen iemand ook veel schade berokkenen en zijn recht op privacy frustreren.

Neem nou het signalement in deze zaak: "Het gaat om een mediterraan type met een lengte van rond de 1 meter 70. Hij heeft een normaal postuur en is behoorlijk sterk. Hij had kort donker haar en droeg een kort donker jack met opvallend rechte steekzakken. Hij sprak gebrekkig Engels, Nederlands en een andere taal."

Da's toch eigenlijk not done. Houd eens wat meer rekening met de rechten van de verdachte en anonimiseer de boel wat verder. Je zou dan kunnen denken aan het volgend signalement: "Het gaat om een bepaald type met een zekere lengte. Hij of zij heeft een postuur en beschikt over spiermassa. Hij of zij had wellicht haar en droeg kleding. Hij of zij drukte zich oa. uit in woorden."

widtvoet ® | 11-11-08 | 11:39

Het lijkt Nederland wel! Ik voel me als ik dat lees en zie weer helemaal lekker in onze Kromstaat! O ja, en zo veilig!!!!

supersniper | 11-11-08 | 11:39

* Vraagt zich af wanneer de burgeroorlog daadwerkelijk een aanvang neemt *

Bloemkoolhoofd | 11-11-08 | 11:38

die balk past ons allemaal

U-staat-op-mijn-hond | 11-11-08 | 11:37

maar mensen, het is toch maar een incident, die jongen heeft ook recht op een leven na zijn drie uurtjes werken bij de de plantsoenen...

ik zeg: onverdoofd castreren!

*zucht*

vlamm | 11-11-08 | 11:37

-weggejorist-

MrFancyPants | 11-11-08 | 11:36

Wat een dol dwaze waanzin.

Beëlzebul | 11-11-08 | 11:33

BroodenSpelen | 11-11-08 | 11:21
LOL, of Logica Gezocht

BarackOsama | 11-11-08 | 11:33

The police farce.

Korreltje Zout | 11-11-08 | 11:32

Ik vermoed dat Herr Heersch Ballin -in overleg met de afdeling doofpot- zijn veto in deze privacy zaak heeft uitgesproken en de afdeling kleurpotloden direct heeft bevolen de tekening aan te passen.

lichtpunt | 11-11-08 | 11:31

Nog een wonder dat het slachtoffer niet herkenbaar in beeld is met adres en telefoonnummer. De overbetaalde grondstof voor slaappillen bewijst elke dag opnieuw dat het enige wat ze goed kunnen is brave burgertjes pesten en F5'en op GS om hier vooral te beweren dat ze wél werken.

vraaghetmijdanniet | 11-11-08 | 11:31

Zou dat balkje niet kunnen betekenen dat ze hem inmiddels hebben aangehouden?

Dr.Zeldenrust | 11-11-08 | 11:31

Dat vreemde woord, was dat coñjo (of zoiets?)

uninvited guest | 11-11-08 | 11:27

-weggejorist-

Just Look Around | 11-11-08 | 11:27

-weggejorist-

Cunard | 11-11-08 | 11:27

Misdadig om totaal verjaarde en achterhaalde wetten betreffende bescherming privacy anno 2008 nog te handhaven.
Keep on dreaming op het Haagsch pluche,stelletje lamzakken.
(M.u.v. Geert,naturellement)

R.B.Scott | 11-11-08 | 11:27

Signalement

Van de dader is het volgende signalement Het gaat om een mediterraan [...] type Met een lengte van rond de 1 meter 70 Hij heeft een normaal postuur En is behoorlijk sterk Hij had kort donker haar En droeg een kort donker jack met opvallend rechte steekzakken Hij sprak gebrekkig Engels, Nederlands en een andere taal. Joh...

Tennessee Whiskey | 11-11-08 | 11:26

-weggejorist-

Nee dus! | 11-11-08 | 11:25

Dank GS, dat jullie dit soort belachelijke zaken aan de kaak stellen. Dit
gaat echt nergens over !!

Caturman | 11-11-08 | 11:24

@ henk en henk | 11-11-08 | 11:11
Het is wel een kaalkopje, maar dan gewoon weer een fin met een kaal kopje:

"Van de dader is het volgende signalement Het gaat om een mediterraan type Met een lengte van rond de 1 meter 70 Hij heeft een normaal postuur En is behoorlijk sterk Hij had kort donker haar En droeg een kort donker jack met opvallend rechte steekzakken Hij sprak gebrekkig Engels, Nederlands en een andere taal"

Andere taal? Laat me raden...

Aardappeleter | 11-11-08 | 11:23

Het is juist tijd om weer de (evt. digitale) schandpaal in leven te roepen! Veel culturen zijn erg gevoelig voor wat andere van hun denken en ik denk dat een uurtje met je bondkraag in een schavot op het Damrak in Damsco je meer goed doet dan een celstraf, boete of bejaarden wassen. Bij deze mogen ze van mij overigens meteen halsrecht toepassen als ie in het schavot staat. Maar dat is waarschijnlijk nog een lange weg te gaan aangezien ie nu met balkjes op zijn bakkes staat.

jappertje | 11-11-08 | 11:23

Echt jongen! Ik zou hem villen!

Pablo's ijscocar | 11-11-08 | 11:23

Hm, zelfs mét balkjes op z'n ogen is Eddy Zoey nog herkenbaar...

niles777 | 11-11-08 | 11:23

Tip voor een nieuw TV programma:
OPSPORING VERBODEN.

BroodenSpelen | 11-11-08 | 11:21

was toch een Brit?

ODapperDapper | 11-11-08 | 11:20

Gelukkig belde ik anoniem, weet tenminste niemand dat ik het was...

radiomoskou | 11-11-08 | 11:20

mentalernie | 11-11-08 | 11:16
... een fijne krakert uit zuid europa wellicht...?

Fimbulvetr | 11-11-08 | 11:19

De pliesie is gek geworden.
Wij moeten geloven, dat ze er voor de burger zijn, terwijl ze voornamelijk het criminele tuig beschermen.
ik ga uit wanhoop maar PVV stemmen.

BroodenSpelen | 11-11-08 | 11:19

Ik zou graag iets willen schrijven, maar mijn hersenen staan even helemaal stil op dit moment.
In een poging dit te begrijpen zijn ze overbelast geraakt.
En dat gebeurt niet snel.

Lifecanbesimple | 11-11-08 | 11:19

Kom op mensen, je kunt ook overdrijven. Als-ie nou echt wat ergs had gedaan, een cartoon getekend of zo, dan zouden ze hem heus wel hard aanpakken.

John Muts | 11-11-08 | 11:19

-weggejorist-

Nee dus! | 11-11-08 | 11:19

@ doskabouter | 11-11-08 | 11:17

Ja misschien weer iets voor op de tv, een nieuw soort spel show.

Decno | 11-11-08 | 11:19

***Walgt***

Just my opinion | 11-11-08 | 11:19

-weggejorist-

illuvatar | 11-11-08 | 11:18

Volgens mij is het Gabri!

cultheld | 11-11-08 | 11:18

Hmm, ook zo uit t oogpunt van de dader krijg ik niet echt sympathie voor de man of z'n verhaal... Gewoon castreren die idioot!

Blake Bier | 11-11-08 | 11:18

Aaaaahhhh, ik word helemaal gek van dit teringland!

BarackOsama | 11-11-08 | 11:17

Ik zag gister de film Brazil uit 1985, de setting hierin is een "retro-futuristische" maatschappij, met een enorm bureaucratische overheid die zich slechts met regels en details bezig hield en een burgerij die daardoor afgestompt en onverschillig was geworden. Gelukkig was het maar een ruim 20jaar oude film en lijkt dat in niets op de toestanden in de hedendaagse samenleving...

Jan-Joost Boezeroen | 11-11-08 | 11:17

Privacy? Daar heeft die meneer het recht wel even op verspeeld dacht ik zo. Kudtland Nederland...

60CX | 11-11-08 | 11:17

Eerst vragen iemand te herkennen en dan de foto onherkenbaar maken. Is het een spelletje ofzo?

doskabouter | 11-11-08 | 11:17

Dit slaat echt alles, criminelen die in de bak horen beschermen. Privacy heeft hier niks mee te maken, ze willen die crimineel toch hebben. Geert kom er maar in..

Decno | 11-11-08 | 11:16

mmm, geen haar op het hoofd...
maar is het een kaalkopje? of een medelander?

mentalernie | 11-11-08 | 11:16

Dat soort mensen moesten ze een balk in beide ogen rammen.

Officer Barbrady | 11-11-08 | 11:16

jimKorn | 11-11-08 | 11:13
Precies. Man tegen een muurtje zetten. De vrouw een bazooka geven en zeggen: "Je mag maar één keer schieten!"

OoO | 11-11-08 | 11:15

*bonkt ritmisch met hoofd tegen de muur*

Ik kan me niet voorstellen dat een rechter nog met droge ogen durft te beweren dat je in dit land moet vertrouwen op de rechtstaat. Maar ja, ik kon me ook geen Poldertaliban als kabinet voorstellen.

Iko Nal | 11-11-08 | 11:15

Met zonnebril....

Joeper de poeper | 11-11-08 | 11:14

-weggejorist-

Utopiad | 11-11-08 | 11:14

Nee dus! | 11-11-08 | 11:10
Ze staan toch al in de eerste link?

OoO | 11-11-08 | 11:13

Door het slachtoffer laten executeren die hap. Niets is zo zoet als wraak in deze casus

jimKorn | 11-11-08 | 11:13

Mooi dat GS ook zijn kant van het verhaal laat horen. Dan zie je dat het verhaal niet zo zwart-wit is en kun je ook symphatie voelen voor de acties van de dader.

Teen | 11-11-08 | 11:13

En dan wil Wouter Windvaan dat we in Nederland trots moeten zijn op de politie? Net als in de VS t-shirts moeten gaan dragen (ala NYPD of FBI)? Ik dacht dat er een paar jaar terug al prima t-shirts in omloop waren met het logo van de politie erop... eronder stond iets van "corrupt" of zo iets...

p0rn0 | 11-11-08 | 11:12

Ik ben er ook absoluut op tegen dat parkeeragentjes mijn kenteken overschrijven. Dat is toch privacy-gevoelige informatie? Eigenlijk moeten ze daar ook een zwart balkje overheen tekenen.

OoO | 11-11-08 | 11:12

Zondag even kijken bij de *fside* zit vast wel zo een kaalkopje tussen.

henk en henk | 11-11-08 | 11:11

okay, wie heeft zn hyves al?

Kipz0r | 11-11-08 | 11:11

Typisch Nederlands weer, een verdachte onherkenbaar in beeld brengen. Als je onschuldig bent wordt de foto zo weer verwijderd, niets aan de hand. Achterlijk gedoe, als je dit soort dingen flikt ben je wat mij betreft al je privacyrechten kwijt.

Bier-Sexueel | 11-11-08 | 11:11

"De dader heeft een normaal postuur, smal gezicht en droeg een kort zwart leren jack. 'Deze man moet van de straat', aldus Rob van der Veen van de politie Amsterdam."
Er wordt niets gezegd over een zwarte balk over zijn ogen, dit is hem dus niet.

E.Colli | 11-11-08 | 11:11

-weggejorist-

Nee dus! | 11-11-08 | 11:11

-weggejorist-

Nee dus! | 11-11-08 | 11:10

"Maar ik wil niet bij gekke mensen zijn" merkte Alice op.
"O, maar dat kun jij niet helpen," zei de Kat. "We zijn hier allemaal gek. Ik ben gek. Jij bent gek."
"Hoe weet jij dat ik gek ben?"vroeg Alice.
"Dat moet je wel zijn," zei de Kat, "anders zou je hier niet zijn."

blackangel | 11-11-08 | 11:10

waarom staat die niet geblokte serie niet groot hierboven? lijkt me wel zo nuttig en toepasselijk.

Lydus | 11-11-08 | 11:09

-weggejorist-

Nee dus! | 11-11-08 | 11:08

WTF?????????

DaDutchOven | 11-11-08 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken