Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw in bestuur. Aandelen niet duur

NinaDuimpjes.jpgTopvrouwen in de financiële sector? Brrrr. Paginagrote advertentie in het Financieel Dagblad. Dan is het echt crisis. En Wouter Bos laat zijn oren hangen naar de dames binnen de PvdA-fractie. De rode vrouwen hebben de minfin gevraagd om op zoek te gaan naar vrouwelijke bestuurders voor Fortis en ABN. Ook banken en verzekeraars die staatssteun krijgen, zouden een vriendelijk doch dringend verzoek moeten krijgen om vrouwen richting de top te katapulteren. En ongelofelijk maar waar. Wouter Bos heeft toegezegd dat hij *kuch* topvrouwen voorrang gaat geven. Hoe dom ben je dan. De geschiedenis leert ons dat de benoeming van een vrouwelijke bestuurder louter negatieve effecten heeft. 100% negatief, in ALLE gevallen nadelig voor de aandelenkoers. Dat is wetenschappelijk bewezen: de aandelenkoers gaat harder onderuit bij de benoeming van een vrouw dan van een man. Bovendien halen vrouwelijke CEO's minder geld op voor investeringen dan mannelijke. Doe het dus niet, Woutor. De markt heeft altijd gelijk...

Reaguursels

Inloggen

Hmm dat wc papiertje is getekend door: Kees Beuving, commissaris, voormalig voorzitter raad van bestuur fortis bank

that settles it, die weet wat goed is voor banken....

AllesLijktBezet | 12-11-08 | 06:49

Selectie op geslacht = discriminatie = strafbaar

caspert79 | 12-11-08 | 00:05

Met Nina (disaster) Brink als veaurbeeld vink 't wel positieve discrimi..
Anderen kunnnen heerlijk zijn op het werk :p

Syk | 11-11-08 | 21:49

Kent u deze tekst nog: bij gebleken geschiktheid voor de functie geven wij de voorkeur aan een vrouwelijke kandidaat!
4 vrouwen later op V & W, Nina Brink, Jerney Kaagman en de huidige vrouwelijke ministers & politica vraag ik me af wat mensen bezield om zulke "onkundigen" aan te stellen, niet dat de mannelijke collega's het zoveel beter doen, in principe vraag ik me af waar de criteria liggen voor zowel man als vrouw, het hele kabinet bestaat uit een stel landverraders en minkukels.
Wie stelt wie aan, het lijkt op simpel vriendjespolitiek, mensen die elkaar de hand boven het hoofd houden ongeacht hoe slecht je preseteerd.
Wanneer krijgen we eindelijk mensen (man/ vrouw, blank/ zwart, homo/ hetero die verstand van zaken hebben daar waar het toe doet!!!
Volgens mij worden mensen door Bos/ ter Horst alleen beoordeeld op hun "werk onder het bureau".
Ik hoop dat het hele kabinet snel valt, ik stem Wilders al was het maar om te zien of hij doet wat anderen nalaten.
* trekt biertje open en wacht op de val van grijs 1 *

necrosis | 11-11-08 | 21:03

Ligt er maar net aan of je hebberig bent of niet.

LifeCatcher | 11-11-08 | 20:17

henkdekanarie
.bestaat niet, is door links bedacht om te discrimineren

romax | 11-11-08 | 19:33

@mezelf | 11-11-08 | 19:02
*dan mannen* uiteraard (laat ook maar brainfart ook uit andere oor, voor effect)

zak_arme_turf | 11-11-08 | 19:11

Ik denk dat vrouwen best wel eens wat minder risicovol gedrag zouden kunnen vertonen dan vrouwen, net zoals met 'het-kan-toch-niet-waar-zijn' artikel tijdje trug met die lease-auto's en boetes. Vrouwen RIJDEN nou eenmaal voorzichtiger. Big fucking surprise, that.
Als ze nou's ff alle bedrijven voor en na de credietcrisis langs die lat leggen, konden de resultaten wel's verrassend uitpakken, en best beetje lullig voor GS wederom.
Trouwens, ff inhaken op de wijvenbasherij: een film als Thelma&Louise zou vandaag de dag dus gewoon niet meer gemaakt worden, script wordt gelijk weggeflikkerd - geen female lead roles meer, evah:
www.slashfilm.com/2007/10/07/warner-br...

zak_arme_turf | 11-11-08 | 19:02

'positieve discriminatie' maar dat mag

henkdekanarie | 11-11-08 | 17:28

De allergrootste veer om in eigen poepertje te inserten wordt op dit moment gebouwd bij de scheepswerven van Gdansk. Helaas ontbreekt de capaciteit hier in
Nederland.

Relsmurf | 11-11-08 | 17:02

een vrouw kan prima aan de top, als ze haar zin niet kan krijgen gaat ze op haar rug liggen en gooit ze haar benen uitelkaar en dit herhaalt ze net zolang tot ze haar zin krijgt en klaar is kees een top bedrijf is geboren.

afperser | 11-11-08 | 16:26

is niet waar, zie Heineken

afperser | 11-11-08 | 16:22

@Stockton | 11-11-08 | 13:22, je laatste regel 'De markt heeft altijd gelijk...'
Eh, onder welke steen heb jij de laatste acht maanden gelegen?
Of plas je soms ook zittend?

Hutspotentieel | 11-11-08 | 16:11

@der Mann | 11-11-08 | 15:50

Genau! Laat vrouwen net als ons mannen gewoon onderaan de ladder beginnen. Eerst 1 jaar op die vuilniswagen in de stromende regen, voordat je überhaupt mag nadenken over iets met een bureau.

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 16:08

Hoezo vrouwen voorrang geven? Als de markt bepaalt dat er vrouwen in het bestuur moeten gebeurd dat vanzelf.

Goede stukjes Stock, je bent 1 van mijn favorieten.

Porrello | 11-11-08 | 15:59

Sylvia Tóth
Saskia Stuiveling
Monika Milz
Clara Furse
Erica Verdegaal
Yolanda Eijgenstein
Om maar een paar te noemen..... en verder is hier nog keus genoeg:
managementscope.nl/top-50-machtigste-v...

Dus....... niet zo zeuren mannen!

Tante Eulalie | 11-11-08 | 15:54

Topvrouw krijgt veel aandacht maar hoe zit het met de ondervrouw? Als mijn voiture ermee ophoudt langs de snelweg: wie ligt er dan onder in de regen en oliedrap te sleutelen? Een vrouw? Zijn er ook vuilnisvrouwen? Vrouwelijke schilders, stukadoors of timmervrouwen? Heb ik nog nooit gezien. Kortom gezeik over gebrek aan topvrouwen is selectieve verontwaardiging en dus gebaseerd op uiterst onzuivere motieven. Vrouwen die gebruik maken van positieve discriminatie om witmannen rechts in te halen deugen dan ook meestal niet, zo is mijn ervaring.

der Mann | 11-11-08 | 15:50

Eigenlijk zou ik me de moeite moeten besparen, maar... Bij de huidige kredietcrisis en de recente missers waarnaar 60CX (15:09) al verwees, zijn toch voornamelijk mannen betrokken. God, wat hebben die het geweldig gedaan!

Morgan le Fay | 11-11-08 | 15:43

Als het dan toch zonodig een vrouw moet zijn, doe dan een huisvrouw.
Die kunnen wél met geld omgaan. De meeste dan.

kuttekrap | 11-11-08 | 15:37

Nee, de kerels aan de top hebben het de laatste tijd zo goed gedaan... even in herinnering roepen Enron, Worldcom en Ahold (US Foodservice), geen vrouw in velden of wegen te bekennen. Dus ff dimmen die achterlijke praat Stockton.

60CX | 11-11-08 | 15:09

Hoe zou het toch met Jenny Thunissen gaan? Zéér capabel. Zou die al een nieuw baantje hebben?

azoturie | 11-11-08 | 15:06

door die verhalen over nina en dr SM zie ik dr steeds in lederen pakkies op dr knieen op t buro liggen,geen leuk beeld

st0mpie | 11-11-08 | 15:00

De markt heeft altijd gelijk; tuurlijk... *rolt ogen*

Perel | 11-11-08 | 14:51

@Einde van de Domheid 14:47

Goede kontakten binnen het kriminele milieu affiniteit met alternatieve vormen van kapitaalbeheer strekken mi. louter tot aanbeveling hier.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:50

Maak er meteen een allochtone lesbische vrouw van dan hebben we meteen alle minderheidsgroepen gedekt.

TijnZ | 11-11-08 | 14:49

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:38
Als haar broer zou stoppen met (alleged) dealerschap.....
Daarnaast is Elatik Moslima die wijzen het principe van rente af en doen het daarom minder in het bestuur van een geldinstelling.

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:47

Hanneke Festen!
Talent genoeg, alleen niet te vinden tussen de Jorritsma's, de Mols, de Tensens, de Chantalletjes, de Kleinsmaatjes, de Hilbrands, de Bridgets, om over hun tantes nog maar te zwijgen.

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:46

Is er trouwens al bekend wat er maximaal aan transfersommen kan worden gespendeerd?

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:43

Dit wordt een longterm PvdA-academie/recruteringskamp, vergelijkbaar met Booy, Klusman en van Bruggen, maar dan met incompetente vrouwen.

De markt heeft altijd gelijk over marktwaarde ja, maar laat het nou net zo zijn dat Wouter Bos niet is geinteresseerd in shareholder value. Heeft dus geen zin om daarover te debatteren zolang hij minfin is. En voorlopig nog geen Fortis aandelen voor mij bij dit horizontale vooruitzicht.

Doctorandis | 11-11-08 | 14:41

@Einde van de Domheid 14:37

Lijkt me een goeie. Pittige tante heaur!

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:38

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:30
Buurtpausin in 020 oost.

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:37

Topvrouwen op het niveau van Vogelaar, Nadorst en Cramer zijn altijd welkom. Maar dan hebben we het ook over de creme de la creme van de top natuurlijk.

Karel Kruizenruiker | 11-11-08 | 14:37

OK Benedict Ficq, Britta Bohler en niet te vergeten Scarlett Kwekkeboom.
Maar de absolute topper die wat mij betreft direct MP mag worden is Gaby Crince Leroy.

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:36

Jammer dat dat fascistenkind dalijk Koningin moet worden. Die deed in een vorig leven toch eauk iets bij 'n bank?

*dan maar Mabel toevoegt aan lijstje*

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:36

Je kunt nóg meer filteren natuurlijk:
www.zzvn.nl/

Schoorsteenveger | 11-11-08 | 14:36

@widtvoet ® | 11-11-08 | 14:22

Ik heb nog wel een mono-banaan voor d'r.

@Pilsvogel | 11-11-08 | 14:23

Die kan het emotioneel niet aan.

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 14:35

"the best man for the job, even if it is a woman"

gvd nou meteen kappen met die discriminatie van male chauvinist pigs!

ZDEV | 11-11-08 | 14:34

koerbagh ® | 11-11-08 | 14:31
Inderdaad, láát je (be)rijden, vooral als je een glaasje ophebt..

-Strotgrondel- | 11-11-08 | 14:33

Eén van de weinige echte topvrouwen die we hier hebben/hadden is Silvia Toth

Agent327 | 11-11-08 | 14:32

Vrouwen mogen best on top, heb ik geen bezwaar tegen.

koerbagh ® | 11-11-08 | 14:31

Wat doet die Fatima Elatik tegenwoordig eigenlijk?

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:30

en wij krijgen in Rotterdam Aboutaleb.... heeft het 1 niet met het ander te maken?
1. PvdA
2. ook positief gediscrimineerd

ongetwijfeld kundig persoon, maar niet aangenomen volgens normale criteria.

Illuminator | 11-11-08 | 14:29

Wouter kan ook even bellen met Ahmed Aboutaleb, die weet er nog wel een in boerka, die ook naar de top wil ....

AllochtoonZiek | 11-11-08 | 14:27

Vrouw in het vooronder schepen naar de donder.

LibertasSimplex | 11-11-08 | 14:27

Ha! Dit ruikt naar discriminassie!

Seal | 11-11-08 | 14:26

@Pilsvogel 14:23

Twordt op deze manier idd. wat eenzijdig wellicht maar kom maar eens met namen van min of meer succesvolle vrouwen waar men niet onmiddellijk naar moet googelen.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:26

En nu ben ik het echt zat *gaat rekening openen bij de Rabobank*
Een beetje Pvda vrouwen hun zin geven, ja doei ! nu ben ik dus echt weg.

jachtbitter | 11-11-08 | 14:25

Connie Breukhoven?

Schoorsteenveger | 11-11-08 | 14:24

Altijd hetzelfde: De PvdA wil tegen de stroom inzwemmen, zij zijn immers slimmer dan de rest van de wereld. Eigenwijze jongetjes die dat deden, die dreven vroeger af en verdronken, nu staan ze met hun lekkere kontjes op de voorpagina.

alpha_mannetje | 11-11-08 | 14:24

@widtvoet ® | 11-11-08 | 14:15
@Biff Eagleburger | 11-11-08 | 14:19
Ik snap niet dat jullie Albert Verlinden niet opnoemen...

Pilsvogel | 11-11-08 | 14:23

@Biff Eagleburger 14:19

Zekers. Maar sinds ze die schandalig rijke gast aan de haak heeft geslagen voelt ze wellicht meer voor een duo-baan. Samen met Patty Brard bijvoorbeeld...

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:22

Is Gerard Joling ook vrouw genoeg ervoor? Want je bent een Topper of niet :-)

AllochtoonZiek | 11-11-08 | 14:21

@widtvoet ® | 11-11-08 | 14:15

Tatjana Simic heeft ook haar kwaliteiten...

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 14:19

Nou dat mag Wouter helemaal niet volgens de wet van gelijkstelling. En aub wouter, zet er niet een nitwit op de post die politieke abieties heeft.

Anarki | 11-11-08 | 14:19

Een man weet pas wat ie mist.... als ze er niet is.... lalalala

SwaY | 11-11-08 | 14:17

ik ben voor de beste persoon voor een bepaalde funktie.
en als daar geen vrouwen bij zitten boeie... ik heb een teringhekel aan positieve discriminatie. en dat is deze advertentie.
dat zo veel hoog opgeleide mensen zo ontzettend dom kunnen zijn is echt eng.... daardoor zitten we in deze crisis.

DonnieD | 11-11-08 | 14:16

Gonny van Oudenallen niet te vergeten.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:15

He grappig, een advertentie met handtekeningenlijst.
Toch even een afdrukje van bewaren.
Even kijken wie er over 20 jaar zegt dat hij niet getekend heeft, omdat zijn naam net een beetje anders geschreven wordt.

Verder wel grappig dat het alleen maar is getekend door heren die het al gemaakt hebben. Ben benieuwd hoeveel vrouwen er binnenkort in hun bedrijf te vinden zijn.

Lifecanbesimple | 11-11-08 | 14:15

Pilsvogel | 11-11-08 | 14:08
Eerst even goed het stukje lezen zou helpen. Hij mag uit de immens brede vijver van topvrouwen vissen begrijp ik...

fuckje wat te doen overdag behalve reaguren? Lijkt mij een topwijf..

Pilsvogel | 11-11-08 | 14:11

@@Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:02 Bonnie is trouwens liev.

vraagstaart | 11-11-08 | 14:10

Hoe dan ook, schoenmaker blijf bij je leest. Oftewel; mannen aan de top, vrouwen in de keuken.

Eagle_Eye | 11-11-08 | 14:10

@Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:02 Ik zag het. Excuus. ik zat de plempsels te lezen, te reaguren en in de tussentijd vond een onverlaat het nodig om me voor te zijn.

Geen excuus, slechts een verklaring. *met hoofd tegen muur slaat*

vraagstaart | 11-11-08 | 14:10

Leontien Borsato, Tineke de Nooij en Sjorsje Verbaan mogen verder natuurlijk ook niet op de shortlist ontbreken.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:10

Een vrouw EN uit de PvdA fractie... pfff. Dat riekt naar permanente ongesteldheid

Pilsvogel | 11-11-08 | 14:08

Ook Suze Mens lijkt een uitstekende kandidate.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:07

@ Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:53
Ja of juist wel... lol!

SwaY | 11-11-08 | 14:07

Marijke Helwegen hoort ook zeker in de top 10 van topvrouwen.

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 14:04

Wat trouwens echt uit balans is, is het aantal leden van politieke organistaties die een bestuursfunctie hebben vs niet leden.. Al die politiek benoemde baantjes worden verdeeld onder zo'n kleine groep leden dat het gewoon wel mis moet gaan. Nederland beperkt zijn keuzes hierdoor zo enorm, aangezien ze de juiste kandidaat zoeken in een kleine vergaderclubjesgroep dat het niet gek is dat het zo vaak verkeerd gaat.

seven | 11-11-08 | 14:04

Met iemand als Tarapatie Oedayraj Singh Varma overigens zou Wouter meerdere vliegen in een klap kunnen slaan. En vrouw, én allochtoon, én (mentaal) gehandikapt...

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:03

/quote

Wouter Bos heeft toegezegd dat hij *kuch* topvrouwen voorrang gaat geven.

/endquote

Dit slaat toch helemaal nergens op? Vrouwen aan de top, prima. Voorrang geven, bullshit. Het maakt mij niet uit of je man/vrouw, homo/hetero, blank/zwart, jong/oud bent. Je bent geschikt voor de job of niet. Het criterium dat moet gelden is: deze vrouw is beter geschikt voor deze job in vergelijking met de andere kandidaten - daarom krijgt zij de job.

Positieve discriminatie is een hoax. Iedereen die opgelet heeft bij les 1 biologie op de Mavo weet dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Niemand zou op dat feit bevoordeeld of benadeeld moeten worden. Stick to the facts Wouter. Yes you can!

AlphaOmega | 11-11-08 | 14:03

vraagstaart | 11-11-08 | 14:00
Iemand anders had toch al Bonnie Sint clair genoemd.
Geen klonen!

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 14:02

Ligt ergens in Amsterdam heel klein kudtbootje, heet de Nina Brink II. Meesterlijk, vond ik die.

zak_arme_turf | 11-11-08 | 14:02

Aah toe? Nog één keer Nina Brink??? Ja, mag het??

wittehandoek | 11-11-08 | 14:01

Of Ria Lubbers bijvoorbeeld.

widtvoet ® | 11-11-08 | 14:00

@John Muts | 11-11-08 | 13:36 *klapklapklap*
@Einde van de Domheid | 11-11-08 | 13:54 Ik mis Patty Brard in jouw rijtje.

vraagstaart | 11-11-08 | 14:00

Eerst de vrouwen, dan de ' allochtonen'
Best wel een poging tot bipolaire conceptualisatie.
*Faizel kom er maar in*

Illuminator | 11-11-08 | 13:59

Laten we alsjeblieft eers hun echtgenoten eventjes bellen met de vraag ofdat ze een gat in hun handen hebben. Die kunnen ons nu nog redden van deze ramp.

Joho6 | 11-11-08 | 13:59

Taalgebruik blijft slecht hier...
'De geschiedenis leert ons dat de benoeming van een vrouwelijke bestuurder heeft louter negatieve effecten. '
pffffffffff

h.a.n.s. | 11-11-08 | 13:56

waarom maken sommige mensen zich eigenlijk zo druk om een balans m/v bij dit soort functies? waarom geen balans m/v onder bijv. bouwvakkers, mariniers, brandweer, toiletjuffrouwen, Oranje, Hollands Next Top Model, de smurfen?

ODapperDapper | 11-11-08 | 13:56

Bonnie St. Claire!

widtvoet ® | 11-11-08 | 13:56

@ John Muts | 11-11-08 | 13:36

Je begrijpt me volledig...

Salsadippert | 11-11-08 | 13:56

Dezelfde mensen die zich aftrokken bij het idee van Sarah Palin als op-1-na-machtigste mens op aarde, of een regering met Rita, zitten nu te zeiken omdat er een pressiegroepje een advertentietje heeft geplaatst ? Juist ja. Ik ben het volmondig eens met al die mensen die de laatste tijd hebben gesignaleerd dat er een tweetal PvdA vrouwen niet goed functioneren (Vogelaar en Hamer), maar dat (dat niet functioneren dus) doen ze als mens, niet als vrouw. Ik bedoel, Hirsh Ballin en Rijkman Groenink hebben toch ook geen rare verwijten aan hun broek hangen omdat ze *man* zijn ?

Niet voor Jan | 11-11-08 | 13:55

Voordeel van Nina is natuurlijk wel dat je voor hetzelfde geld die Pieter Storms er bij krijgt. De man achter de sterke vrouw zeg maar.

widtvoet ® | 11-11-08 | 13:54

Ik opteer voor Sylvia Toth en Annemarie van Gaal.
Maar Patricia Paay mag natuurlijk ook.

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 13:54

@SwaY | 11-11-08 | 13:41

Yep, alleen het probleem is dat ze zelden consistent zijn, toch wel een vereiste in een topfunctie. Misschien moet ik er het nest maar niet mee induiken en vergemakkelijkt dat de zaak enigszins. *kuch*

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:53

@ runderlap | 11-11-08 | 13:40
De types die ze voor dit soort dingen selecteren wil je meestal niet zien en het is maar de vraag of dat plafond ze wel gaat houden.... :P

Capt. Iglo | 11-11-08 | 13:53

Is de verhouding m/v dan zo enorm uit balans? Je moet niet uitgaan van de populatie vrouwen in de bevolking, maar van de populatie vrouwen die nu in de leeftijdscategorie valt waartoe de top vaak behoord. In die leeftijdscategorie is het percentage vrouwen wat vroeger daadwerkelijk gekozen heeft voor een hoge studie plus echte carrière gewoon veel lager. Zelfs nu zie je, helaas, nog steeds dat vrouwen boven een bepaalde leeftijd minder gaan deelnemen aan de arbeidsmarkt vaak omdat hun voorkeur uitgaat naar het gezin, wat daarna natuurlijk blijvend van invloed blijft op het aantal topmanagers. De enige oplossing daarvoor is te maken door direct vanaf het begin zorg voor bv kinderen en huishouden gelijk te verdelen tussen man en vrouw (Ook juridisch na bv een scheiding, want ook dat is sturende factor die bepaalde rollen opdringt) alsmede het aantal werkuren tussen man en vrouw. Daarna zal er hopelijk vanzelf na een aantal decennia een gelijk percentage ontstaan en kan NL zich verlossen van het stigma dat alleen kenaus tot de vrouwentop behoren.

seven | 11-11-08 | 13:51

Ach Bram.

wiers | 11-11-08 | 13:49

ROFLOL!

dr.spin007 | 11-11-08 | 13:49

Zou wel wat voor die Kelly zijn. Ondernemend, stressbestendig, emotioneel volledig in balans, niet bang vieze handen te maken, affiniteit met geld en een conceptueel stratege van heb ik jou daar... Of zijn omgebouwden niet vrouwelijk genoeg voor Wouter?

widtvoet ® | 11-11-08 | 13:49

Waar is de tijd gebleven dat gewoon de beste voor een functie werd gekozen ongeacht leeftijd, geslacht, kleur etc...? Zie wat er van komt als je aan dit soort positieve discriminatie meewerkt, ik noem een Ella Vogelaar...

Capt. Iglo | 11-11-08 | 13:49

Het gaat trouwens ook niet om de top, maar de reis erheen.

Teen | 11-11-08 | 13:47

Je weet nooit of een vrouwelijk bestuurder écht een handtekening heeft gezet, zelfs niet na gedegen onderzoek, dat vind ik toch een probleem.

Schoorsteenveger | 11-11-08 | 13:47

@dr.spin007 | 11-11-08 | 13:45
*Iemand moet het vuile werk toch opknappen*
-
Wordt ze toiletjuffrouw dan?

Agent327 | 11-11-08 | 13:47

Doe het dan gelijk goed en neem een zwarte Joodse lesbienne, dan stel je iedereen tevreden

Klukkluk | 11-11-08 | 13:46

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:25
Die slikken alles!

dr.spin007 | 11-11-08 | 13:45

Ik voel een upgrading van Vogelaar aankomen. Bij gebrek aan vrouwen offert de minister van Wijken zich op. Iemand moet het vuile werk toch opknappen?

dr.spin007 | 11-11-08 | 13:45

L(aughing) O(ut) L(oud)@sjaakdeslinksesul | 11-11-08 | 13:34

Teen | 11-11-08 | 13:44

Agnes Jongerius loopt zich al warm voor de baan als CEO bij Aegon

winwin | 11-11-08 | 13:44

ichiro | 11-11-08 | 13:37
Als er geen vertrouwen in vrouwelijke bestuurders is, is een vrouw per definitie al niet de beste kandidaat.

Bier-Sexueel | 11-11-08 | 13:43

runderlap | 11-11-08 | 13:40
Flauw maar wel LOL!

BarackOsama | 11-11-08 | 13:42

Ze is wel ondernemend.

wiers | 11-11-08 | 13:41

@ Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:32

Dat ben ik niet met je eens.. zelfs borderliners hebben bepaalde eigenschappen die goed van pas kunnen komen bij het aansturen van een bedrijf. Het personeel zal in ieder geval luisteren...

SwaY | 11-11-08 | 13:41

Tip voor Wouter! Neem allemaal Thaise vrouwen in de top! Kost weinig en je kan er meerdere kanten mee op ... #knipoog#

AllochtoonZiek | 11-11-08 | 13:37

En ze zijn goed gekwalificeerd, want ze willen eerst hun school afmaken.

Rico Tampeloerus | 11-11-08 | 13:40

Ik ben ervoor als vrouwen boven het glazen plafond komen te zitten. Vooral als ik eronder mag zitten.

runderlap | 11-11-08 | 13:40

Hier waarschuwde Zalm al voor.

Multikuli | 11-11-08 | 13:40

wiers | 11-11-08 | 13:36
Als hij teveel chocoladeletters eet.

BarackOsama | 11-11-08 | 13:38

Tip voor Wouter! Neem allemaal Thaise vrouwen in de top! Kost weinig en je kan er meerdere kanten mee op ... #knipoog#

AllochtoonZiek | 11-11-08 | 13:37

de opzijlobby laat ook weer van zich spreken... ben wel voor hoor maar dan alleen als een vrouw de beste kandidaat is. Niet omdat een stel houthakkerhoeren dat willen...

ichiro | 11-11-08 | 13:37

wiers | 11-11-08 | 13:25 Grapje hoop ik?

Toen Neelie in 1996 minister van Verkeer en Waterstaat was, beschuldigde een Kamercommissie haar ervan het bedrijf Tankercleaning Rotterdam te hebben ingehuurd, terwijl die te boek stond alle milieuwetten aan de laars te lappen. Vervolgens speelde Neelie een prominente rol in de bonnetjesaffaire, die manlief Bram Peper de kop kosste. Het paar werd ervan beschuldigd een luxe leventje te leiden op kosten van de ‘zaak’, de gemeente Rotterdam.

Als klapper op de vuurpijl bleek Neelie betrokken – zowel zakelijk als privé - bij de steenrijke onroerend goed handelaar Jan Dirk Paarlberg. De politie kreeg Paarlberg in 2004 in het vizier, toen zij een aantal verdachte transacties met Willem Endstra op het spoor kwamen. Paarlberg wordt verdacht van witwaspraktijken. Neelie noemde Paarlberg een ‘vrind’ en deelde zeven jaar lang lief en leed met de ondernemer. Bij de gemeente Rotterdam lobbyde Neelie als een tijger voor de vastgoedmagnaat, in ruil waarvoor zij een kantoorruimte plus secretaresse kreeg. Maar toen Paarlberg werd gearresteerd, trok Neelie haar handen van hem af en verliet midden in de nacht het kantoor. Niet sjiek, vond Paarlberg. ‘Zo leer je je vrienden kennen. Ik dacht dat Neelie een vriendin was’, vertelde hij aan de Volkskrant. Maar dankzij Neelie’s pijlsnelle beslissing bleef zij buiten schot.
Europese verwijten
Bij haar aantreden als commisaris kwam haar niet helemaal smetteloze verleden weer naar boven. Het malafide afvalverwerkingsbedrijf, maar ook de verkoop van fregatten aan de Verenigde Arabische Emiraten door een bedrijd waar Neelie in de bestuurstop zat – het werd allemaal in herinnering gebracht. Een onderzoekscommissie van het Europees Parlement vroeg zich daarnaast af of Neelie Kroes, door de vele commissariaten bij bedrijven die ze had, wel onafhankelijk genoeg was. En toen kwam The Wall Street Journal nog met het nieuws dat ze haar vroegere lobbywerk voor Lockheed Martin niet gemeld zou hebben.

John Muts | 11-11-08 | 13:36

Vrouwen zijn wel aardig in zorg- en welzijndingetjes, maar verder schiet het niet op met ze. Willen allemaal tweeënhalve dag werken, en ja, dat gaat niet in een topfunctie.

J.N. de Kabelpen | 11-11-08 | 13:36

Stockton, aannemer voor al uw glazen plafonnetjes?

Whiskeyjack | 11-11-08 | 13:36

Wanneer komt Sinterklaas ook alweer aan?

wiers | 11-11-08 | 13:36

En trouwens, dit topic zegt weer helemaal niks over de kwaliteit van vrouwen in besturen, wel over de kwaliteit en diepgang van aandelenhandelaren en -kopers. Het blijft een belachelijke situatie dat het casino dat aandelenhandel heet, door de grijze (=domme) massa als enige juiste maatstaf voor de prestaties van bedrijven wordt gezien.

Maar ja, komt allemaal weer neer op het in je grot houden van het vrouwtje. Stel je voor dat een andere holbewoner haar ontdekt en er met haar lekkere lijf vandoor gaat.. Sta je dan met je DNA..... Nee, Stockton, groot gelijk heur, economische burka d'r overheen! Stelletje lutserts!

F. von Zeikhoven | 11-11-08 | 13:35

Je zou eens in een advertentie moeten zeggen dat je een blanke nederlandse man zoekt voor een topfunctie. Ik schat dat 100 subsiediesponzen direct in actie komen. Ophouden Bos! Discriminatie is verboden, ook als het jou goed uitkomt.

Bier-Sexueel | 11-11-08 | 13:35

Die period vind ik zelf het smerigst.

BarackOsama | 11-11-08 | 13:35

Niets ten nadele van vrouwen hoor, maar ze horen echt niet in het zakenleven thuis en zéker niet aan de top. Waarom niet? vrouwen kúnnen gewoonweg niet met macht omgaan. Zodra ze ook maar een beetje macht hebben wordt dit binnen de kortste keren misbruikt voor eigen gerief. En dan heb ik het nog niet eens over personen als Nina of Palin. Neen. kijk maar eens om je heen naar de vrouwen bij jou op kantoor. Die afdelingssecretaresse die de uren bijhoudt en stelselmatig haar eigen uren niet aftrekt. Of die vrouwelijke manager die een personeelslid niet mag en daarom systematisch zijn / haar plannen tegenhoud of afkeurt. Of zo'n P&O tiepmiep die er voor zorgt dat als je niet aardig tegen haar doet je even over de tong gaat op diezelfde P&O afdeling..... Kijk maar goed, in je omgeving vind je ze, er zijn maar weinig vrouwen die hun macht misbruiken. Degene die dat niet doen komen vaak niet hogerop...

Salsadippert | 11-11-08 | 13:35

Uit Vlaams onderzoek bleek dat oma's wel aan de top zitten.

sjaakdeslinksesul | 11-11-08 | 13:34

ik word een beetje moe van dit soort onnozelheden. een mens dient op zijn of haar kwaliteiten aangenomen te worden, niet op het wel of niet aanwezig zijn van piemoltje of tietah. ordinair en dom.

ODapperDapper | 11-11-08 | 13:34

Discriminatie op grond van sekse?

Niet doen Wouter, mag niet!

spinoza | 11-11-08 | 13:33

Leuke baan voor Eveline Herfkens, die heeft verstand van geld, toch?

fuckje | 11-11-08 | 13:33

Vrouw in het bestuur bloed aan de muur?

BarackOsama | 11-11-08 | 13:33

Een vrouw en een kip zijn de pest op een schip.

wiers | 11-11-08 | 13:32

@SwaY | 11-11-08 | 13:29

Dus is het geen goed plan om ze zoveel invloed te geven.

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:32

Nou, dat werd tijd!
Het barst in Nederland van de topvrouwen:
Hanja Maij-Weggen
Annemarie Jorritsma
Sharon Dijksma
Tineke Netelenbos.
Wat die allemaal niet voor resultaten hebben geboekt. NOT.
De vleesgeworden kwadratische incompetentie.

Durmazon | 11-11-08 | 13:32

En dan vergeet hij nog de gehandicapte en de allochtone topbestuurders voorrang te geven.
WaarDeWindWaait | 11-11-08 | 13:29

Als de meiden van Hallal in een rolstoel terecht komen is hij direct van dit probleem af.

Rico Tampeloerus | 11-11-08 | 13:32

misschien de perfecte job voor ijzeren rita

zijn we ook van dat geleuter af

Mijnheer Doetmaar | 11-11-08 | 13:31

ooow nee he
*zucht*

ODapperDapper | 11-11-08 | 13:30

Neem de beste. Of dat nou man of vrouw is.

Niels-je | 11-11-08 | 13:30

In de politiek zijn ze niet zo succesvol. Misschien gaat het in het bedrijfsleven beter. Succes, dames!

uninvited guest | 11-11-08 | 13:30

Ik stel voor dat Rijkman-Groenink zich om laat bouwen...
Dat is dan tenminste een goede bankvrouw met verstand van zaken.

RTA | 11-11-08 | 13:30

@ Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:25

Ja? Dus?

SwaY | 11-11-08 | 13:29

En dan vergeet hij nog de gehandicapte en de allochtone topbestuurders voorrang te geven. Wouter moet goed doorgaan met PVDA hobby's op de banken bot te vieren, dan weten we zeker dat we die nooit meer met winst kunnen verkopen.

WaarDeWindWaait | 11-11-08 | 13:29

nederland komt ooit nog op de 419 scam lijst.

ganzo | 11-11-08 | 13:29

Nina Brink, de vrouw die met gebakken lucht een paar honderd miljoen verdiende.
Wel ten koste van enige honderden kleine beleggers maar een kniesoor die daar op let.

aquarius | 11-11-08 | 13:28

@Einde van de Domheid | 11-11-08 | 13:25
Vrouwen horen inderdaad niet op een schip, neem dat maar aan van iemand die uit een zeevaartfamilie komt. Dat ze bij de marine zo gek zijn omdat toe te staan -met alle gevolgen va dien- moeten ze zelf weten. Voor de koopvaardij geldt: vrouw op schip brengt ongeluk.

J.N. de Kabelpen | 11-11-08 | 13:27

Niets mis met women on top... in bed.

widtvoet ® | 11-11-08 | 13:27

De droom van elke pvda-ert; Ellaland, een koninkrijk vol klonen van ons vogelaartje...

Rico Tampeloerus | 11-11-08 | 13:26

Alle topvrouwen zijn borderline bitches. Period.

Biff Eagleburger | 11-11-08 | 13:25

Ah, de nieuwe baan voor Ella Vogelaar is gevonden.

F. von Zeikhoven | 11-11-08 | 13:25

Vrouwen horen zeker ook niet op een schip Stockton?

Einde van de Domheid | 11-11-08 | 13:25

Dit gaat niet helemaal op.
Er zijn genoeg vrouwen die het wel goed doen.
Noem er is 1 dan.
Neely Smit Kroes.

wiers | 11-11-08 | 13:25

Ik word altijd zo moe van dat politiek correcte gedoe. Who cares als er weinig vrouwen in de top zijn. Blijkbaar zijn mannen getalenteerder. En Woutert die z'n oren laat hangen naar PvdA-vrouwen; brr, Ella Veaugelaar is daar een van.

Officer Barbrady | 11-11-08 | 13:25

Zeker alleen topvrouwen die hem eerst even een lekkere beurt geven of wat?

ragnark | 11-11-08 | 13:24

En Wouter zou naar de markt gaan luisteren?? Beetje loos argument tegen deze man.

bravvour | 11-11-08 | 13:24

Positeve discriminatie ;)

krappaal | 11-11-08 | 13:24

baas in eigen buik bitchez

De Jood | 11-11-08 | 13:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken