Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oranje hoofddoek als teken van ReSpEcT

respectvrouw.pngBij deze presenteren wij u de nieuwe Koninginnedag gadget van 2009. Onlangs als winnaar uit de bus gekomen op de SAMS beurs, een evenement voor vrolijke multicul-initiatieven in Haarlem (check hierrr de bijpassende jeuk-site). Vergeet alle malle hoedjes en knotsgekke leeuwenaccessoires maar, want eind april loopt u allemaal met een oranje hoofddoek om uw hoofd gebonden. Een hoofddoek heeft namelijk niks met de islam te maken, maar is gewoon een teken van algeheel ReSpEcT voor de wereld. Respect voor homo's, vrouwen, noem maar op. Nou had u daar misschien altijd al respect voor, maar nu kunt u dat dus allemaal uiten met een eenvoudige doch stijlvolle doek. Die oranje armbandjes van 2004 waren al een eind in de goede richting, maar als je ècht iets wilt veranderen in Nederland moet je toch met grover geschut komen zo vond ook Stichting Oranje Samenleving, van wie het plan afkomstig is. De stichting pleit voor 'een tolerante samenleving'. En u begrijpt, een tolerante samenleving zonder Louka is geen tolerante samenleving. Ja, een Louka. Zo gaat 'ie heten. Is een dorpje in Tsjechië waar ze kennelijk ook nogal van het respect zijn. Stichting Oranje Samenleving: "Dragers van Louka herkennen elkaar en koppelen hier een betekenis aan: wij kiezen voor een nieuwe, begripvolle samenleving." Ach ja, het is weer eens wat anders. Jezelf kapot zuipen en daarna naar de hoeren met een hoofddoekie om, waarom ook niet eigenlijk. Respect!

Reaguursels

Inloggen

ik snap het negatieve commentaar niet,
Het is juist de bedoeling dat moslima's deze hoofddoek gaan dragen..

EmielenChantal | 12-11-08 | 18:35

Ja heb helemaal gelijk, fijn dat je helemaal en site heb opgezocht om een sarcastisch grapje naar mij te maken:)

joycie92 | 11-11-08 | 17:59

Wat een ontzettend leuk vernieuwend idee om alle culturen met elkaar samen te laten komen door zo'n oranje hooddoek of sjaal met koninginndag. Eindelijk zien anderen dat we allemaal welwillende mensen zijn, er is al stigmatiserende negatieve berichtgeing genoeg, laten we meegaan met dit olijke plan

Groeten Marjolein

joycie92 | 11-11-08 | 17:57

hmm, nou ik vind het wel een goed idee, ik zou me veel veilliger voelen als een turk of marrokaan niet zomaar in het arabisch begint te lullen maar in het nederlands

let's face it, ze gaan toch nooit weg laten we er wat leuks van maken

joycie92 | 11-11-08 | 09:28

@ hammerbrain | 11-11-08 | 08:14
Vandaag is het 11 november, de feestdag van Sint Maarten.
Uit respect veur Nederlandsche Cultuur en om de muzelman te helpen integreren, gisterenavond brandstapel aangelegd in plaatselijke moskeet om samen dit feest te vieren.
-
=out en gaat nu verkleed alsch Sint Maarten op peerd langs moskeet, snijdt met zwaard mantel doormidden en gooit traditiegetrouw halve mantel symbolisch moskeet binnen.
Bij heauge uitzondering brandend.
-
Vraagt zich af wat collega van Sint Maarten, Sint Joris vindt van deze neaubele daad ?

wachtmeester de bruy | 11-11-08 | 08:48

Ach, wachtmeester, wat is er mis, met de uitspraak
spanjaarden horen in spanje

en trouwens, zolang de 'heilige' boekjes der islam nog mogen oproepen tot moord en discriminatie en geweld en terreur ,mag ik dat vast ook wel.

'vermoord alle moslims, waar je ze maar vind'
is tenslotte een kwoot - uit de heilige kut-koran.

zolang de koran niet is verboden, is mij dus (wegens artikel 1, gelijke behandeling) OOK toegestaan op te roepen tot geweld. niet dan?

of mogen alleen GELOVIGEN de wet breken, in dit gefaalde land?

mooi land, waar je wel mag oproepen tot moord, als dat van je geloof moet, maar niet een 'bepaald' geloof gewelddadig noemen, omdat dat dan 'discriminatie'' zou zijn.

hehahahahah! hoe krom kan de staat zijn!

ik ga gewoon roepen 'vermoord alle moslims', en als ik daarvoor aangeklaagd word: prima! word misschien ook de KORAN wel verboden, waar ik die kwoot UITgehaald heb! eindelijk! gerechtigheid! na zovele decennia!

FUCK islam! FUCK deze regering!

mannen zijn superieur aan vrouwen
als je vrouw niet gehoorzaamt
sla haar dan, totdat ze gehoorzaamt

klinkt dat als discriminatie? maar het staat in de koran! en dat mag toch ook? dus mag ik ook roepen:

nederlanders zijn superieur aan moslims
als je moslims tegenkomt die niet gehoorzamen
sla ze dan, totdat ze wel gehoorzamen

dat is immers EXACT gelijk aan de 'heilige' tekst, van de islam! en er worden met belastinggeld complete SCHOLEN gefinancieerd, waar dat als zoete koek aan weerloze kinderen word geleerd als 'waarheid'?? maar dan zou IK dat ineens NIET mogen?

waar kan ik mijn paspoort inleveren? ik ben dit toneelstukje meer dan zat, ik speel niet meer mee.

hammerbrain | 11-11-08 | 08:14

@ hammerbrain | 11-11-08 | 07:23
En al die eauverige muzelmannen uit diverse landen van de proleet,
mogen die dan niet allemaal oprotten naar de zandbak van herkomst ?
Straks krijg je nog een proces aan je broek van Ed van Thijn wegensch discriminatie.

wachtmeester de bruy | 11-11-08 | 08:02

Het zou pas van respect getuigen, als de kut-marokkanen weer naar hun eigen kut-landje afreizen

hammerbrain | 11-11-08 | 07:23

Vikingen proberen gemoederen geplunderd land te bedaren door na de roofpartijen een vlag van het beroofde land op de kop te binden.

Mislukt.

Ik heb een idee: als alle marokkanen nou eens, ik noem maar wat: zouden oprotten naar marokko? is dat een idee?

nederland voor de nederlanders!

hammerbrain | 11-11-08 | 07:20

Ik geef elk kopvoddiertje dat met onze nationale kleur loopt een kopstoot kado

hammerbrain | 11-11-08 | 07:16

wat pit 21:02 zegt.

zooishettoch | 11-11-08 | 01:31

pfff.. wat wordt ik hier moe van...

waarom besteden jullie hier uberhaupt aandacht aan?

RaMoNsTeR | 10-11-08 | 23:44

Hoofddoeken roept bij mij een gigantische woede op op de een of andere manier

Femtex | 10-11-08 | 22:01

Hoe halen ze het zich toch weer in hun stomme naïeve botte hoofd.
Een hoofddoek is voor mij synoniem aan onderdrukking en heeft zodoende dus zeker al niks met respect en tolerantie te maken.
Als het aan respect en tolerantie ontbreekt jegens anders denkende,andere religies,vrouwen,anders geaarden,cultuur etc dan zijn het zeker toch wel voor een overgroot gedeelte "onze medelanders" die zich hier schuldig aan maken.
De tolerantie hier in dit softe beschamende klote land waar velen zo prat op gaan heeft alleen maar intolerantie gekweekt richting de autochtonen toe.

pit | 10-11-08 | 21:02

Even kijken of ik het goed begrijp: Dé Nederlander bestaat pas als we allemaal een hoofddoek dragen? Goh.

knutsel | 10-11-08 | 20:07

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 18:38

Als botte minister was waren ze vanavond hun zeldmachtiging kwijt. Voor een maand.

bottehond | 10-11-08 | 19:49

zak_arme_turf | 10-11-08 | 18:02
al-Ghazali heeft volgens mij model gestaan voor de blinde abt van het Benedictijner klooster in The Name of the Rose van Umberto Eco.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 18:34

tipo | 10-11-08 | 18:11
Dan is al-Ghazali dus in feite ook de vader van de taqqiya, de dissimulatie, het liegen en voorwenden, om je doel te bereiken. En dat is dan je belangrijkste 'filosoof', een term die hijzelf verre van zich zou werpen, ook nog. Hoe noem je zoiemand eigenlijk? Theoliegbeest?

zak_arme_turf | 10-11-08 | 18:23

Als het aan Al-Ghazali had gelegen, dan kon je op Geenstijl geen reacties plaatsen (want dat suggereert een causaal verband), maar enkel íngevingen van Allah. Bij deze.

tipo | 10-11-08 | 18:16

@Schoorsteenveger | 10-11-08 | 17:44
"Van de korangeleerde Al-Ghazali is de volgende uitspraak bekend: 'Weet, dat de leugen in zich niet verkeerd is. Wanneer de leugen de enige weg is, een goed resultaat te behalen, is zij geoorloofd. Daarom moeten wij liegen, om het doel, dat allah ons opdroeg, te bereiken'." Aboutaleb begrijpt dat wel, denk ik. Alleen al omdat hij politicus is.

tipo | 10-11-08 | 18:11

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 17:44
Voor sommigen, ik denk voor Abou en al-Ghazali het minst. Abou weet volgens mij geen ene fluit van filosofie of theologie. Maar ze zetten elkaar graag op een voetstuk met een soort van aureool als een soort van promethisch figuur, ook al mag dat eigenlijk weer niet van de islam, want dat is persoonsverheerlijking.
Maar even voor de duidelijkheid, al-Ghazali wijst in feite de ratio af, en causaliteit, twee grondbeginselen van ons Westers denken, niet uit de wetenschap WEG te denken zelfs. Alle geleuter over islam en wetenschap uit het verleden is misleiding, hun huidige ideeen daarover zijn nog erger dan middeleeuws. Causaliteit bestaat niet. Alles is van de hand van God. Het is een zonde om onderzoek te doen naar de Natuur, je hoort je te wijden aan bestudering van God.
Net onder de dunne laag vernis zit bij moslims een grotere ontkenning van de wetenschap dan welke bible-belter dan ook. Ze gebruiken wetenschap alleen om hun doel te bereiken, hun kinderen zullen alleen maar verhalen lezen over wat wij nu kunnen, en denken dat we duivelse tovenaars waren.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 18:02

tipo | 10-11-08 | 17:30
Van al-Ghazali naar Aboutaleb is slechts een kleine stap, begrijp ik daaruit.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 17:44

tipo | 10-11-08 | 17:30
Obscurantistisch gewauwel van die vent maak ik zo gehakt van. Er staat alleen maar snot, als ik al-Ghazali's standpunten in normaal Nederlands samenvat, durft niemand ze van de grond te rapen.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 17:36

Je zal geen moslim-intellectueel in Nederland vinden die hier met mij een discussie over al-Ghazali aandurft. Ook niet buiten Nederland, daar niet van.
En zo worden we belazerd, want dat is wel hun held.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 17:20

@zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:34
Precies! al-Ghazali is wezensvreemd aan het Europa van nu. Daar respect voor opeisen is buigen voor collectieve onderbuikgevoelens en dwangmatige hysterie, strange enough.

tipo | 10-11-08 | 17:10

Als ze nou eens allemaal een oranje burka aantrekken.

Kayleighb | 10-11-08 | 17:06

De Multiculturele samenleving wordt hoe dan ook door onze strot geduwd.

Don mercedis | 10-11-08 | 16:58

He GS, regelT eens 26000 keppelTs. Dank.
*bennietluihoor*

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:51

widtvoet ® | 10-11-08 | 16:47
Heb zojuist het kruisbeeld boven de deur oranje gespoten. Hangt er een stuk fleuriger bij nu.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:51

widtvoet ® | 10-11-08 | 16:47
*strak plan vindt en er ook een regelt*

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:49

*oranje keppeltje nog maar even niet weggooit ivm. komende festiviteiten*

widtvoet ® | 10-11-08 | 16:47

F. von Zeikhoven | 10-11-08 | 16:38
Volgens mij is het zoiets als 'die hoofddoek past ons allemaal'.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:44

tipo | 10-11-08 | 16:22
Vergelijk trouwens eens de Engelse en NL wiki over hem - de Engelse is al te pakken genomen en zwaar 'geneuterd'. Maak maar vast een mirrortje van de NL, zou ik zeggen - dit bedoelen ze nou met opkuisen van ongewenst materiaal.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:40

Die hoofddoek is een religieus symbool, maakt niet uit hoe wij er hier over denken. Daar kun je dus als 'ongelovige' niet zomaar mee gaan knutselen, tenzij het niets te maken heeft met een moslim-hoofddoek maar bijvoorbeeld een variant is op de hoofddoek die vooral huisvrouwen tot in de jaren 60 hier op de Zuidhollandsche Eilanden nog droegen als vervanger van de klederdrachtmuts. Domme aktie dus van Oranje-boven.

F. von Zeikhoven | 10-11-08 | 16:38

tipo | 10-11-08 | 16:22
Zegt het voort - mensen hebben nog nooit van 'm gehoord, en hij heeft single-handed de islamitische verlichting de strot omgedraaid, en is nog steeds de gevierde pik. Als je leest waar-ie allemaal voor staat, denk je dat je in de maling genomen wordt, zo achterlijk.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:34

ik draag al jaren een oranje (vvd) sjaal

lourilex | 10-11-08 | 16:33

Denken die dwazen dat er ook maar 1 moslima hiermee rond gaat lopen, of zijn ze soms bedoeld voor Nederlandse vrouwen, om hen van disrespect te vrijwaren?

de honden blaffen... | 10-11-08 | 16:33

Al die stichtingen en clubjes die ons wel even komen vertellen wie we moeten respecteren. Schijtziek word je er van. Respect is een leeg woord.
Als de clash of civilisations daadwerkelijk gaat plaatsvinden zijn al die coördinatoren, beleidsmedewerkers en andere subsidievreters met de staart tussen de benen vertrokken en laten ons de rotzooi die ze hebben achtergelaten opruimen.

Lets Kuttekrap | 10-11-08 | 16:30

@zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:18
Die al-Ghazali is me er eentje.

tipo | 10-11-08 | 16:22

klasse ben !!!

woutoss | 10-11-08 | 16:20

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:12
Dat waren nog eens tijden! Toen was de Sjah nog een grote boef en werd Khomeini, die in Frankrijk als god in ballingschap (of is het nou 'in ballingschap als god in Frankrijk'?) had geleefd als grote held in Perzië binnengehaald, om aldaar in minder dan géén tijd de klok een aantal eeuwen terug te draaien en een fatwa (we wisten snel wat dat betekende) uitvaardigde tegen Rushdie. O, hoe onschuldig waren we toen nog, lachend om de onderbroekenlol van Rudi Carell...

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:20

@bottehond 16:01
Hoogverheven en huiveringwekkend.

Mekker | 10-11-08 | 16:19

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:03
ff voor Ernst en trawanten: ik zou al-Ghazali over een flat hebben gehangen, niet van Bommel (die zou trouwens niet zo orthodox zijn geweest, en zich plots hebben beseft dat islam zelfmoord niet toestaat, of zo).

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:18

@Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:14
"Het is een doorstart na een mislukte noodlanding.", hoor ik Van der Vlies murmelen.

tipo | 10-11-08 | 16:17

tipo | 10-11-08 | 16:07
Ik vind het woord 'doorstart' in dit verband wel leuk. Een doorstart vindt bij mijn weten enkel plaats wanneer er sprake is van een failissement.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:14

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:03
Yep, jaren-90 soften-them-up mulllah.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:12

Out of my hands, as they say.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:00
gniffelt.
+1

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 16:10

De SGP meten zich alvast een nieuw (bijna seculier) jargon aan, omdat ze het beu zijn om verward te worden met de Islam: www.nd.nl/artikelen/2008/november/10/e...
Theologie heet nu 'bijbels genormeerde politiek'.
Altijd duidelijk die SGP-ers, wel zo makkelijk.

tipo | 10-11-08 | 16:07

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:00
Die van Bommel is toch degene die toentertijd ons uit ging leggen dat we moesten begrijpen en toestaan dat Salman Rushdie in openlijke demonstraties doodgewenst werd?

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 16:03

@ Mekker

Kwam dit toevallig tegen. Staat onder een column op NSB Handlsblatt:

"Reageren? Argumenteren en nuanceren verplicht "

In deze draad zien we waar dat "nuanceren" en "argumenteren" van de Gutmensch toe leidt.

farm1.static.flickr.com/97/272515523_5...

bottehond | 10-11-08 | 16:01

Mekker | 10-11-08 | 15:54
Dat soort types als die Abdelwachid van Bommel heeft het daar altijd over verlichte Islam-filosofen als Averroes en Avicenna, maar die zijn in de huidige islam hooguit 2e plan, al-Ghazali zal je ze absoluut niet over horen, dan is het gelijk game over.
Die zou je zo over de rand van een flatgebouw hebben kunnen hangen, en als je dan gevraagd had of Allah hem zou redden, of dat de causaliteit het wint, Allah had gekozen. En ik had gewoon losgelaten, trouwens. Out of my hands, as they say.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:00

@ tipo 15:49
Goede reactie!
K verbaas me meer en meer hoe kortzichtig en naief de weldenkende mens is. Wat wordt er toch gedoceerd aan de universiteiten?

Mekker | 10-11-08 | 15:54

handig om de kots van je jas mee te vegen!

DenLangel*l | 10-11-08 | 15:51

Obama, Osama, Oboema, het wordt wel moeilijk om al die grote leiders uit mekaar te houden vandaag de dag.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:51

Volidioot | 10-11-08 | 15:29
"Leven is geïnteresseerd in meer leven, nooit in de dood."
.
Dat hoop je, dat geloof je, maar dat is alleen geldig in je eigen universum.
In de Islam is de dood het volgende level van existentie, waarin het huidige gebrek aan levenslust en tekort aan humor wordt beloond.

tipo | 10-11-08 | 15:49

Ach gut. Obama krijgt het meteen erg druk.
www.spitsnieuws.nl...
Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:29
Die had Afghanistan&Osama toch al beauffenaanzijnlijssie staan. Die Osama krijgt echt hit-teams die ook nog's in de omgeving zijn gestationeerd achter de broek, geen grap. Kon zomaar 's Jesse James foto's worden.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 15:43

Volidioot | 10-11-08 | 15:29
U ook een goede middag gewenst! Zet U Uw roze brilletje wel even af?

koffiemuts | 10-11-08 | 15:43

Volidioot | 10-11-08 | 15:29

Beste idioot. En weer sla je de plank finaal mis. Aan mij gedrag ligt niet angst maar Vrijheidslievendheid ten grondslag. Ik zei je al eerder: je hebt nogal wat vooroordelen. En dat voor een weldenkende.

bottehond | 10-11-08 | 15:43

Volidioot | 10-11-08 | 15:29
Zijn zeker geen nieuwe ideeën volgens mij, maar het klinkt wel erg fris uit de mond van een voormalig predikant. Ik heb nog nooit ieman zo liefdevol zijn geloof horen doorspoelen.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:31

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:10
Excellent. Nieuwe ideeen en hoog-relevant.

@Botte,
Ik doe absoluut niet niets. Ik werk aan mijn eigen leven en ondersteun de staat (belasting betalen, goeie zaak). Zo HOORT dat in een vrije staat waar individueel geluk nagestreefd kan worden.

Mocht mijn leven zoals ik dat wens te leven in bedreiging komen, of mijn idealen, dan zal ik mijn bijdragen hieraan intensiveren, waar nodig. Een investering in het goede maakt je ten alle tijde sterker -- waaraan draagt een investering in angst bij? Leiden uw acties tot een verbetering in uw resultaten?

Dat er een dreiging is die genegeerd wordt, onderken ik. Ik kies daar alleen anders mee om te gaan - mezelf sterk makend in plaats van de troepen rallyend. Immers, er kan nog van alles gebeuren, en ZO dichtbij is het kalifaat absoluut niet.

Nogmaals, voorbeeld doet volgen; verbeter uw eigen leven, investeer in wat goed is voor u en anderen zullen hier interesse in tonen en willen volgen. Dit merk ik in mijn eigen leven.

Leven is geinteresseerd in meer leven, nooit in de dood, tenzij de dood (verdrijving) van de ander meer leven oplevert. Ik zeg; anno 2008 is het en/en. Het hoeft geen conflict te zijn, en daarin blijf ik investeren, voor mezelf.

Mijn advies; start iets goeds, begin een business, draag iets bij. M.i. is dat krachtiger dan het opjutten en wijzen op gevaren - VOORAL om wat dit met jezelf doet.

Voorlopig even mijn laatste comment. Ik wens u allen een productieve, vruchtzame middag.

Volidioot | 10-11-08 | 15:29

Juist niet. Maar de strijd moet je niet voeren TEGEN de Islam, maar voor jezelf, voor je vrijheid en voor je (mocht je die idealen koesteren) ideeen voor een sterke vrije en rechtvaardige staat.
Volidioot | 10-11-08 | 15:16
Vanuit het systeem, zeker? Dat al sinds al-Ghazali potdicht op slot zit? Grapje zeker.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 15:23

@bottehond 15:14
Staande ovatie!
Ontwaakt Nederland, gij slaapt de slaap der doden.

Mekker | 10-11-08 | 15:22

Bij het zien van de titel dacht ik dat slecht Nederlands sprekend Nederland eens een poging ging wagen eens lekker kazig te doen.
Ben er toch iets minder blij mee dat ik zelf ter respect met een oranje vod om m'n pan rond moet gaan waggelen. Sowieso vind ik 1 dag per jaar met een prul ter promotie van R3Sp3c--|-- rondlopen zinloos. Als je 365 dagen per jaar respectvol met anderen omgaan probeert na te leven mag je best - wat minder respectvol - melden schijt te hebben aan een dergelijk betuttelend kUdT-initiatief. Strekking: Als je respectvol bent jegens anderen hoef je 't niet te laten zien met zo'n prul.
Daarbij vind ik het erg dubieus dat er - geheel losstaand van alles - gekozen is voor een fucking hoofddoek. Volgend jaar respectboerka's dan maar ?
Ben de van de pot gerukte, wereldvreemde linksverneukerij van dit verkochte kutland meer dan zat.

Vage_eddie | 10-11-08 | 15:18

zak_arme_turf | 10-11-08 | 15:12
Juist niet. Maar de strijd moet je niet voeren TEGEN de Islam, maar voor jezelf, voor je vrijheid en voor je (mocht je die idealen koesteren) ideeen voor een sterke vrije en rechtvaardige staat.

Volidioot | 10-11-08 | 15:16

Volidioot | 10-11-08 | 14:51

Je denkt als een Marxist. Volgens de lijnen van de dialectiek. In die leerstelligheid ben ik behoorlijk geschoold. Dit dossier weerspreekt die invalshoek.
Blijft voor mij de vraag aan jou als onverbeterlijke optimist én defaitist:
is het behoud van onze Vrijzinnigheid en Vrijheid je überhaupt iets waard?
Besef je wel ten volle wat die impliceert? Hoe jouw leven en denken daardoor gevormd en bepaald zijn.
We kunnen vaststellen dat jij niets doet. Daarvoor voer je als reden aan dat het mogelijk is dat er een synthese ontstaat tussen onze Beschaving en de islam, dat we de veronderstelde islamisering toch niet kunnen tegenhouden, als ze al werkelijkheid is. Nergens zie ik dat onderbouwd. Ik trek daarom de conclusie dat je im Grunde eigenlijk niet gelooft dat er sprak is van islamisering, laat staan de onderwerping op lange terwmijn door de islam.
In mijn visie zijn we zelf inderdaad de helft van het probleem. De wens om ons te islamiseren door de islam beschouw ik als een vaststaand feit. De strategie daartoe is mij bekend, evenals de "offidiele" bevestiging er van door diverse rapportages van oa onze eigenste AIVD. De spagaat waar we in terecht gekomen zijn zie ik bij jou terug. De islamisering effectief bestrijden is onmogelijk op basis van ons huidige stelsel van wetten, regels en mores. Daarin ligt de oorzaak van de zelfislamisering. Een beetje meebewegen, dan gaat het wel voorbij.
mag ik in herinnering roepen dat Mario Vargas Lhosa ons als land al heeft gewaarschuwd? Je neemt die beter ter harte voordat je (in mijn ogen als medeschuldige voor de islamisering door je houding) de conclusie moet trekken dat je politiek theoretische gedachten je wel erg ver van de harde werkelijkheid afgedreven hebben.

"Het is niet deze Somalische rechtvaardigheidsstrijdster (Ayaan dus) die verliest, hoewel ze verslagen uit deze strijd tevoorschijn komt. Het is Nederland. Het toonde een deprimerend en bedroevend spektakel van morele kleinzieligheid, van hypocriet politiek gekonkel, van oneerbiedigheid en lafheid. Het lijkt onwaarschijnlijk dat het in het land waar Anne Frank haar marteling onderging, nog steeds niet duidelijk is dat je tijgers niet temt door ze rauw en onschuldig vlees toe te werpen of handkussen, maar dat dit juist hun eetlust aanwakkert en hun slagtanden en klauwen aanscherpt.”

Ik laat het hier bij. Wijsheid gewenst, en dat zal je niet licht vallen. Jij hebt nog een heel lange weg te gaan.

bottehond | 10-11-08 | 15:14

repulse | 10-11-08 | 14:44
Het is meer dat ik een (misschien) onterecht geloof heb dat dit wel eens een positieve ontwikkeling kan zijn en mogelijkheid tot groei biedt.

Ideaal is zo relatief, maar het Westen lag erg lang zover voor op de rest van de wereld, dat globalisering wel de betere ontwikkeling is. Vrije staten met ruimte voor iedereen is daarin onontbeerlijk.

Volidioot | 10-11-08 | 15:13

Oranje bermbommen lijkt me ook wel geinig.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:13

Volidioot | 10-11-08 | 14:54
En jij hebt de illusie dat dat kan gebeuren als iedereen op zijn handen gaat zitten bij dat conflict (dat van hullie, ja kijkmijnietaan). Slaap ze.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 15:12

*oranje kromzwaard van de muur haalt en maar weer eens mooi oppoetst*

widtvoet ® | 10-11-08 | 15:11

Volidioot | 10-11-08 | 14:39
De enige manier om de islam het hoofd te bieden is door moslims aan de grens te weren, er is geen andere oplossing, maar ja zolang die idioten van de PvdA aan de macht zijn zal dat helaas een natte droom blijven.

RechtsTuigje | 10-11-08 | 15:11

Volidioot | 10-11-08 | 14:52
Uitspraak is van H.M. Kuitert, theoloog. Kuitert studeerde theologie, was jarenlang predikant en doceerde tussen 1965 en 1989 aan de theologische faculteit van de VU. Naar aanleiding van zijn pas verschenen boek "Dat moet ik van mijn geloof - Godsdienst als troublemaker in het publieke domein" (Ten Have, ISBN 978 90 259 594 1) werd hij door de Azijnbode geïnterviewd. Ik ga het boek zeker lezen. Zijn uitspraak aan het eind van het interview kun je volgens mij inlijsten:
"De rol van de kerk is uitgespeeld. Voor zover zij protestantse kerk is, zou zij verheugd mogen zijn dat zij haar dienst aan de samenleving heeft volbracht. Zij heeft zo veel invloed gehad, dat er in Europa een cultuur is ontstaan, die doordrenkt is van christelijke waarden. Je hoeft er alleen niet langer voor naar de kerk en je hoeft er niet meer voor te geloven. Dat is de onafwendbaarheid van de secularisatie. Maar het is een afloop waarvoor je je waarachtig niet hoeft te schamen."

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 15:10

Volidioot | 10-11-08 | 14:54
Het verschil tussen jouw en mijn stellingen is dat jij nu al uitgaat van die ideale samenleving, dat zij nu al bestaat. Terwijl mijn mening is dat wij hem eerst nog zullen moeten terug eisen. Na al die jaren dat het balans naar links werd geforceerd, is hij nu eindelijk langzamerhand naar rechts aan het gaan. helaas zullen daar de gewone mensen(moslim of geen moslim) daar van de dupe worden en niet het gespuis zoals een kok of melkert of van edje "kristalnacht" van thijn

repulse | 10-11-08 | 15:09

Hoofddoekje is en blijft symbool van totale onderdrukking !

Schandalig dat er zo de draak mee wordt gestoken met zoiets doodernstigs.
Er zijn echt honderdduizenden vrouwen, alleen al in Nederland, die zo worden onderdrukt. Denk toch eens na!

"Respect, Respect!"
Wat?!? Respect hebben voor een facistisch islamitische leefwijze, die geen gelijkheid kent en tot doel heeft alle ongelovigen van de aardbol te vegen? Donder op met die multiculrotzooi! straks moeten we onze dochters en zonen besnijden met de eerste de beste multiculti-haatdag om maar respect te tonen voor de oorlogszuchtige gelovige idioten.

Het is ernstig verdomme!

Creaguurder | 10-11-08 | 15:09

Het is precies dezelfde methode waarmee de katholieke kerk ooit haar wil op wist te leggen aan animistische volkeren. Feest van het terugkerende licht in december? Dan dondert de katholieke kerk de geboortedag van jezus (ergens in het voorjaar, als hij al bestaan heeft) op die dag zodat het direct lijkt of iedereen die het feest van het licht viert gelijk de geboorte van jezus viert. Dit lijkt op dezelfde annexatie van feestdagen, maar dan door de islam. Draag lekker een oranje hoofddoek op koninginnedag, dan mag je je eigen feestje vieren, maar je past je wel gelijk aan aan de islam. Laten we het omdraaien: vrijmarkt op de datum van het offerfeest, carnavallen tijdens de ramadan, sinterklaas tijdens het suikerfeest. Annexeren die handel.

delmonte | 10-11-08 | 15:07

Multikul kleurt steeds meer oranje, en dus ook het kleurtje van deze hoofddoekjes maakt mij extra wantrouwend. De Oranjes en hun aanhang staan bekend om hun neiging tot landverraad die verpakt wordt als patriottisme. Variërend van gespeeld onnozel ‘de Nederlander bestaat niet’ tot boosaardig (verkettering Wilders in vorige troonrede) tot onbevattelijk misdadig (het verraad door SS’er ZKH prins Bernhard van operation Market Garden en zijn stadhoudersbrief).

der Mann | 10-11-08 | 15:06

vol idioot doet zijn naam wel eer aan vind ik

ijzerehand | 10-11-08 | 15:05

Botte,
[email protected] Amerongen: "Een soort van nestwarmte, met veel mannen in zo'n zaaltje, dat gaat zweten"... Haha mooie kerel

Maarre misschien hoor -- maar ik denk dat als de zaak dringender wordt, het vuur in de buik weer terugkomt, de koers weer bijgesteld wordt.

Volidioot | 10-11-08 | 15:03

Ik neem aan dat er voor de heren een oranje opplakbaard komt?
Wat een kut idee is dit zeg, waarom geen oranje klompen uitdelen aan de respectlozen , kan je ze ook horen aankomen als ze je gaan beroven.

hero_of_heaven | 10-11-08 | 15:02

repulse | 10-11-08 | 14:44
Als uit de puinhopen van dit conflict (ideologische puinhopen, het liefst), een vrije staatsvorm ontstijgt zoals jij en ik die ongeveer beschrijven, is het uiteindelijk goed geweest voor het Westen.

Volidioot | 10-11-08 | 14:54

Vraagt zich plotseling af, wat er ooit van die boerkini terecht is gekomen...

azoturie | 10-11-08 | 14:54

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:46
Ik ben erg benieuwd!

Volidioot | 10-11-08 | 14:52

bottehond | 10-11-08 | 14:39
Ik geloof in een OMGAAN met dit conflict dat werkend is voor alle partijen. Ik geloof dat zoiets bestaat. Of het ook gaat gebeuren weet ik niet. Dat het kan, daar heb ik het over.

Als je dan toch geinvesteerd bent in ideeen, dan beter deze. Niemand kent de toekomst... Over superioriteit en defaitisme; ik reik, in ieder geval voor mij persoonlijk, naar het beste (ook voor het collectief, ongeacht of je er ook daadwerkelijk in kan betekenen of niet), maar leg me neer bij mijn onmacht om die specifieke ideeen die ik heb ook daadwerkelijk NU te implementeren. Het is meer een 'ik denk dat dit kan', en het idee dat dingen uiteindelijk 'goed' komen (los van de westerse definitie van goed) -- en zie, naast de dreigingen, ook veel mogelijkheden voor groei en potentieel positieve neveneffecten in dit conflict.

Daar hoef je verder niets van te vinden, en ik zeg niet dat jij niet zou moeten strijden of je rustig kan gaan slapen... Die garantie biedt niemand.

Volidioot | 10-11-08 | 14:51

@mezelf.
.. die hun kop op hebben.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:50

Onze volgende dochter zal worden besneden met een oranje skalpel. Ieder z'n duitje.

widtvoet ® | 10-11-08 | 14:50

@Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:40
Moedeloosheid steekt wel eens de kop op.
Kop op jong!

tipo | 10-11-08 | 14:44

Toch fijn dat er menschen zijn hun kop op hebben.:)

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:47

@Volidioot,
Wat een hoop gebazel slaat u toch uit. Doordat nieuwkomers niet inburgeren (aanpassen aan Nederlandse maatstaven) en voor de multiculti toer kiezen ontstaat er een apartheid tussen verschillende groepen wat automatisch racisme met zich mee brengt. Het leven en laten leven is een mooie gedachte maar in werkelijkheid werkt het niet.
Het in stand houden van Nederlandse waarden en normen (onze cultuur) gaat niet als niemand zich aanpast en er steeds meer bij komen.
Doordat nieuwkomers onze waarde en normen volledig aan hun laars lappen en de regering er geen pepernoot aan kan doen probeert de regering de Nederlanders maar even aan te passen.
Dat is wat hier mis aan is. Het recht dat een allochtoon heeft om zich aan zijn/haar cultuur vast te klampen word waardevoller weggezet als dat van een autochtoon.
U kunt nog zo hoog van de toren blazen dat U er geen last van heeft maar de gemiddelde Nederlander heeft dat wel.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat JP er ook geen last van heeft in zijn villa dorp in Capelle. Bent u zijn buurman dan of in een soort gelijk complex wonende of behoort u tot die groep nieuwkomers die wel Nederlands geleerd heeft en graag ziet dat Nederland verandert in een niet westers land?

Baldrick | 10-11-08 | 14:47

Volidioot | 10-11-08 | 14:42
Ik zie hier en daar wel hele kleine lichtpuntjes, en soms komen die uit zeer onverdachte hoek. Een citaat:
"Zodra een beroep op God of Allah kracht van argument krijgt, houdt het publieke domein op publiek te zijn en is de burger -gelovig of niet- aan de heidenen overgeleverd."
Doe eens een gooi uit welke hoek deze wind waait.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:46

Volidioot | 10-11-08 | 14:33
"een vrije staat die een religie, welke religie dan ook"
Nederland een vrije staat? nederland is al jaren gebukt onder het falen van de vrijheid van pers, het falen van het rechtsysteem, waarbij een ieder voor de wet hetzelfde dient te worden behandelt. Een politiek systeem wat totaal gemanipuleerd word door die zelfde pers (kijk met name eens naar berichtgeving over Janmaat en Fortuyn)
Nederland hoort een samenleving te zijn, waarbij het gezamenlijk doel, het algemene doel de vooruitgang als individuele mens hoort te faciliteren, waardoor de samenleving als geheel hier weer verder op kan groeien. Ieder die zichzelf niet binnen die samenleving aan de wet wil houden word niet verplicht hier te zijn. Met andere woorden Als iemand naar nederland komt en de rechten van deze samenleving wil opeisen zal hij zich ook aan de plichten en wetten hiervan dienen te houden, wil de desbetreffende persoon/ groep dit niet dienen zij onverwijld te worden verwijderd.

repulse | 10-11-08 | 14:44

@Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:40
Moedeloosheid steekt wel eens de kop op.
Kop op jong!

tipo | 10-11-08 | 14:44

schoorsteenveger ik dacht het wel ja en anders komt er wel een ander winkeltje misschien wel zelfs in iedere stad 1 ik hoop van wel .. dan gaan we op voor de dorpen

ijzerehand | 10-11-08 | 14:44

Misschien is dit beeld van een vrije staatsvorm voor iedereen te idealistisch. Misschien heeft zelfs Amerika deze idealen al achtergelaten. Toch geloof ik er in, in de uiteindelijke toekomst. Of we er nu alsnog een intercultureel/religieus gevecht van maken boeit daarin redelijk weinig voor mij, dat is aan de deelnemers (van dat conflict).

Volidioot | 10-11-08 | 14:42

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:39
Ach kom, 1'tje mag je er wel zonder betaling meenemen, is net als met dat pakje sigaretten, daar komt ome agent niet voor. Oh, toch wel. Is belediging, want daar BEDOEL je vast wat mee.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:40

tipo | 10-11-08 | 14:35
dacht dat jij niet zo'n opgever was?

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:40

Volidioot | 10-11-08 | 14:39

Je speelt met vuur. Niet slim.

bottehond | 10-11-08 | 14:40

Volidioot | 10-11-08 | 14:29

Wat jij wel en niet gelooft doet mijns inziens niet ter zake.
Over de liberale samenleving het volgende: die bewijst haar kracht niet door zaken op hun beloop te laten gaan zodat haar eigen principes onderuit gaan. Nee, de kracht van een Beschaving ligt er in dat zij zich met alle middelen teweer stelt tegen haar vernietiging als het er op aan komt.
Jouw liberale samenleving is een utopische. En eerlijk gezegd een nogal naieve, gezien de aard van de Mensch.
Je comments ademen een sfeer uit die zich beweegt tussen ingebeelde superioriteit van onze samenleving en défaitisme. Ik krijg de indruk dat je argumenten bij elkaar sprokkelt om een onhoudbare positionering in stand te kunnen houden. Feiten, vriend, feiten. daar gaat het om. En niet of we die wel of niet onder ogen zien.

bottehond | 10-11-08 | 14:39

ijzerehand | 10-11-08 | 14:32
Waar zijn die te koop? In winkeltje op de hoek waar pas de ruiten van ingegooid zijn?

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:39

tipo | 10-11-08 | 14:35
Ok, dat zijn we eens.

Ik herken wat u herkent. Ik vind echter dat er vanuit het volk een reactie moet zijn, die opkomt voor de idealen van een vrije, sterke staat, die de Islam het hoofd kan bieden zonder Moslims te weren.

Een groot deel van ons incapabel zijn dit te doen, is ons gebrek aan directere democratie enerzijds. Anderzijds hebben we de 'idealen' van het ego (het is makkelijker om ze er gewoon uit te tiefen) hoger zitten dan de idealen van vrijheid, mogelijkheid en gelijkheid voor iedereen -- wat zeker offers met zich meebrengt in een samenleving als de onze.

Volidioot | 10-11-08 | 14:39

De Kristalnacht wordt misbruikt om tolerant te zijn jegens moslims, terwijl moslims alle Joden graag dood zien.Snappen jullie het nog?

express | 10-11-08 | 14:38

Mekker | 10-11-08 | 14:34
Alsof iedereen in dezelfde situatie als hij verkeert, en dezelfde keuzes kan maken, en anders eigen schuld dikke bult. Tunnelvisie is niet het woord, solipsisme is een betere, al.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:38

Volidioot | 10-11-08 | 14:21
Als Balkenende roept 'zonder geloof kun je niet functioneren', is dat dan mijn schuld?
Vooruitgang is vooruitgang voor degene die de loop der geschiedenis als zodanig benoemt. Er is geen referentie, geen enkele referentie, alles is prespectief en ik zou niet weten waarom de wereldgeschiedenis zich iets zou hoeven aantrekken van een toevallig neo-darwinistisch perspectief.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:37

@Volidioot | 10-11-08 | 14:21
De VN, de EU en Nederlandse overheid stellen onsch Menschen zeer kwetsbaar op en ze islamiseren in rap tempo. Ze geven Europa heel gemakkelijk weg door een te rooskleurig beeld van de Islam te scheppen, terwijl het dodelijk kan zijn voor allerlei vrijheden, pacifistische gewoontes en verworven rechten vd Mens.
.
Natuurlijk kan ik altijd nog naar Brazilie. Natuurlijk kan ik altijd nog asielzoeker worden. Maar ik ben niet in staat om te voorkomen dat Europa weggegeven wordt door de boven ons gestelden.

tipo | 10-11-08 | 14:35

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:34
Ben niet zo'n taalkenner.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:35

@ Teun van het Tuinpad 14:29
Heb dit al vaker gezegd,ook Volidioot leidt aan tunnelvisie.

Mekker | 10-11-08 | 14:34

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:29
Geloof dat de benaming 'idioot' daarvandaan komt ook, oorspronkelijk.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:34

@repulse | 10-11-08 | 14:28
Ik zal nogmaals herhalen; een vrije staat die een religie, welke religie dan ook, niet kan beteugelen is niet vrij noch staatswaardig, in de moderne zin des woords.

Waar we tegenaan lopen is dat appeasen en vertroetelen niet werkt, of zelfs averechtse effecten heeft. De reactie; rot dan maar op, vind ik onvolwassen, en in die zin is het zelfs goed dat we met dit probleem geconfronteerd worden.

Volidioot | 10-11-08 | 14:33

ik heb net een Wilders hoofd doek gekocht

ijzerehand | 10-11-08 | 14:32

bottehond | 10-11-08 | 14:25
Als die mensen dat kiezen, wat is daar het probleem van? Jij suggereert dat wij hun keuze voor de Islam niet aankunnen, er door overmeesterd kunnen worden. Ik geloof dat niet. Ik zie het als reactionair/verklaarbaar. En ik denk dat wij er sterk genoeg voor zijn om de ontwikkeling aan te kunnen. Een vrije samenleving stelt weinig voor als het dat niet kan.

Dat is wat ik zeg -- en DAT is de test voor liberalisme en moderniteit. Als het die test niet doorstaat, is de tijd er nog niet rijp voor, of zijn de ideeen op sommige punten inherent onjuist.

Volidioot | 10-11-08 | 14:29

Volidioot | 10-11-08 | 14:26

Soms krijg ik de indruk dat Uw Ideaal U in de weg zit.
Dat het voor ogen beeld het beeld van nu vertoebelt.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:29

Volidioot | 10-11-08 | 14:21
De islam is de afgelopen gecultiveerd aan de tiet van de nederlandsestaat, nu langzamerhand zullen ook de politiek correcte incompetente lieden merken dat zij een adder aan hun boezem hadden geklemd.
-
"Sommige mensen roepen boehoe over de Islam, terwijl ze prima in staat zijn iets aan hun situatie te veranderen. "
De SStaat heeft de eerste moskeeen gefinacieerd, ieder die hier tegen protesteerde was een rascist, ieder die zij "vol is vol" werd vervolgd door de fascistische aanhangers van de linkse kerk.
Ieder die zij dat de islamitsche cultuur achterliep en derhalve achterlijk was werd verketterd door de links hoeren van de msm.
Pas nu ontdoen de mensen zich langzaam van de boeien opgelegd door cultuurbarbaren van de politiek.
Maak je geen zorgen zoals obama als zij, change is comming....

repulse | 10-11-08 | 14:28

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:16
U heeft gelijk.

Ik ging nog uit van het scenario 'nederlands kalifaat', maar ook van onze inheemse taliban voelen de hete adem. Dat is jammer. Maar we zijn qua kennis en informatie zo ver... Het is net als dat fallback systeem dat Windows in XP heeft zitten; soms wordt groei een heel stuk ongedaan gemaakt, maar er zit heel veel ruimte in voor fallback zodat je niet direct terug naar 0 gaat.

Wat dat betreft geloof ik dus absoluut niet in doemscenario's. Hoogstens in irritaties, tijdelijke setbacks en uiteindelijke toename van vrijheid.

Volidioot | 10-11-08 | 14:26

Volidioot | 10-11-08 | 13:56

Tsjek even de mondiale herislamisering van de laatste decennia. Ben je niet wakker of zeau? Of meen je dat de moslimsche kudde hier te lande zich daar aan onttrekt? Je hebt wel een heel uitgesproken mening voor iemand die de feiten nauwelijks kent. Voor jou doen die er wellicht minder toe, "Het probleem ligt altijd bij je zelf". Dude......

bottehond | 10-11-08 | 14:25

Volidioot | 10-11-08 | 14:21

accepted.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:24

tipo | 10-11-08 | 14:15
Het probleem ligt altijd bij jezelf. Als de Romeinen verliezen van de Perzen, is dat hun eigen schuld. Altijd in de sterkere positie blijven, als je verliest is dat aan jezelf te wijten.

Sommige mensen roepen boehoe over de Islam, terwijl ze prima in staat zijn iets aan hun situatie te veranderen. Dat snap ik niet -- en vind ik een absurditeit op collectief niveau. True, dogmatische politieke correctheid is een soort ziekte, maar niet eentje waar we dood aan zullen gaan.

@Teun,
Excuses, ik legde nu zelf de associatie terwijl u die niet eens maakte.

Volidioot | 10-11-08 | 14:21

@#$

Flikker een kilometer of 9000 op met die k#[email protected] hoofdoeken. Verbranden. en stuk maken die kutdoekjes.

Ins0mnia | 10-11-08 | 14:19

Volidioot | 10-11-08 | 14:06
Het zijn diezelfde arbeiders die op een gegeven ogenblik een eigen kerk en priester eisen, onder welke naam ook. Eerste wat een Griek doet is restaurant openen, en Chinees begint gelijk menu te tikken zodra hij gemeentegrens over komt. De dominante motivatie is duidelijk eten.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:19

tipo | 10-11-08 | 14:10
Precies! De zelfverzekerdheid in de houding van die griet!

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:17

Volidioot | 10-11-08 | 14:06
Ik heb het hier helemaal niet over een tegenstelling tussen religie en atheïsme, als die al bestaat. Ik heb het hier over de vraag wat de plaats van religieuze waarheden is in een seculiere staat, een staat die zijn burgers kan garanderen dat zij in vrijheid hun godsdienst kunnen belijden. De seculiere staat is als enige in staat deze garantie te geven. Het is niet de angst voor religie, maar de bezorgdheid dat de seculiere staat zichzelf zwaar onder druk laat zetten. Ik weet niet wat plasma-schermen hiermee te maken hebben.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 14:16

@Volidioot | 10-11-08 | 14:06
Zelfislamisering: Het probleem bij jezelf zoeken en je zo laten gijzelen door een sprookjesboek dat de dood als hoogste doel heeft.

tipo | 10-11-08 | 14:15

Volidioot | 10-11-08 | 14:02
Je vergeet een nuance in je vraagstelling, is het welvaart verdienen of welvaart verkrijgen. In het geval dat mensen hun welvaart zouden willen verdienen zouden verplichte inburgeringscursussen niet nodig zijn. Dan zouden kinderen van 4 jaar oud niet op peuterscholen worden gedumpt met een taalachterstand van 2 jaar.
Dan zouden de nederlandse wetten worden gerespecteerd, dan zou er nog zo verschrikkelijk veel dingen wel gebeuren als initiatieven om een daadwerkelijke positieve bijdrage te leveren aan de samenleving die zo veel jaren voor hun heeft opengestaan. Nu het duidelijk is voor veel mensen en het langzamerhand steeds duidelijker word voor het resterende smaldeel van de bevolking dat die wil van de mensen met een islamitische achtergrond niet of nauwelijks aanwezig is. Zal de roep tot een minder vrijblijvende assimilatie door de nederlandse cultuur steeds harder worden. Met andere woorden U komt hier, U past aan of rot op.

repulse | 10-11-08 | 14:15

@Volidioot | 10-11-08 | 13:42
Dat is denk ik een onderschatting van de reikwijdte van de politieke-correctheid, als er naïviteit aan ten grondslag lag, waren de problemen in een paar jaar oplosbaar. Maar de correcten zijn met hun Marxistische wortels welbewust bezig de Westerse cultuur en autochtone etniciteit onderuit te halen. De problemen die we dagelijks ervaren zijn allang ingecalculeerd, en zullen onder linksmenschen zeker geen fundamentele discussie over multi-culti uitlokken.

gatesofvienna.blogspot.com/2007/01/mul...
www.amren.com/ar/1999/11/index.html

Zware Guy | 10-11-08 | 14:15

Volidioot.

Lees het stukje even van Enica Navan op HVV.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:14

Waar oranje al niet voor misbruikt wordt.

aquarius | 10-11-08 | 14:13

Volidioot | 10-11-08 | 14:06

Beste, waar neem ik het woord Gastarbeider in de mond?

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:08

Waarom niet oranje hoofddoek als teken van 'ik wil seks, nu!'?

..zapper | 10-11-08 | 14:06

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:04
Een gastarbeider is niet per definitie een vlaggendrager van de Islam. Dat punt probeerde ik juist te maken.

Volidioot | 10-11-08 | 14:06

Volidioot | 10-11-08 | 14:02
Het concept dominante motivatie is nog steeds gebaseerd op diezelfde valsche dichotomie. Jij denkt ook niet in processen, maar in zogenaamde losse delen en receptuur. Het gaat er om wat op dit moment eventueel de dominante motivatie zou zijn, en niet te denken dat enige motivatie op een willekeurig VORIG moment relevant is.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:06

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 13:59
Helaas is de angst voor religie net zo dogmatisch als de angst voor atheisme bij religieuzen... En allebei ongegrond.

De worsteling des mensch houdt niet op bij religie of atheisme... Ik zie het vanuit evolutie, liever dan vanuit ideologie - en evolutionair staat de vrije Westerling niet zo heel erg sterk -- op dit moment.

Niet het volk met de mooiste Plasma schermen overleeft... We moeten de waarde van onze ideeen hervinden, in plaats van er alleen passief van profiteren, willen we sterker worden en onze verworvenheden behouden. Dit is een reinigend en positief natuurlijk proces, imo.

Volidioot | 10-11-08 | 14:06

Volidioot | 10-11-08 | 14:02

Het jammere is dat de Islam geen gemeenschappelijke doelen heeft met ons.
Ze heeft maar 1 doel.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 14:04

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:59
Nee, ik vraag hier naar de dominante motivatie.

Als die welvaart is, delen wij die intentie. Om onze delers bouwen wij onze staat. Exit tulpen, enter gemeenschappelijke doelen.

Volidioot | 10-11-08 | 14:02

Volidioot | 10-11-08 | 13:56
Valsche dichotomie, heet dat.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:59

Volidioot | 10-11-08 | 13:19
Ik denk dat onze weerbaarheid schromelijk overschat wordt, temeer daar wij stelselmatig bezig zijn onze eigen weerbaarheid te ondermijnen. 'Zonder geloof kun je niet functioneren' is het credo van onze minister-president, onze hoogste dienaar. Glashard wordt door onze leider beweerd dat het geloof onze leidraad moet zijn.
Het is nog maar een paar honderd jaar dat wij hier in het westen het lef hebben om onszelf en onze waarheden ter discussie te stellen, en dat is nooit zomaar vanzelf gegaan en gaat nog steeds niet vanzelf. Breekbaar als glas is de zelfgenoegzaamheid van de bevrijde westerling. We hebben ons voorgoed ontworsteld aan de middeleeuwen, zo spiegelen wij ons voor, maar die spiegeling is nog maar één nachtje ijs over een eeuwenoude donkere stroom van diep religieus denken.
Vóór we het weten begeven we ons met te veel weldenkendheid op het gladde ijs en rijden we in volle vaart de onzichtbare wakken in of zakken we er met z'n allen doorheen, zonder enig houvast en worden we meegesleurd richting de absolute waarheid.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 13:59

Volidioot | 10-11-08 | 13:56

*trapt open deur in*

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 13:58

Bottehond,
In jouw opinie, kwamen de Moslims hierin tientallen jaren geleden naartoe voor de welvaart, of voor de coverte verspreiding van de Islam?

Volidioot | 10-11-08 | 13:56

Volidioot | 10-11-08 | 13:48

Net als U heb ik geen moeite met een interessante mix van menschen.
Totaal niet zelfs.
Onder voorwaarde dat zij onze grondwet en onze verworven vrijheden en wat al niet meer moge zijn, onderschrijven.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 13:56

Je bedoelt de als ik schrijf over de Waarheid (swt) over de Islam (vzmh)?

Ik heb nog geen heiligdommen genoemd geloof ik...

Volidioot | 10-11-08 | 13:54

Volidioot | 10-11-08 | 13:48

" wij vinden hun machiavelliaans, gewelddadig en asociaal. "
Jij misschien. Ik denk zo niet.
Ik schreef in dat andere topic al dat jij denkt volgens de aloude sociaal democratische lijnen van emancipatie. Helaas: in dit éne specifieke geval werkt dat aantoonbaar niet. Nogmaals: om dit dossier te doorgronden berschouwe men de verspreidingsgraad en = wijze van de islam. Dit is een uitzonderlijke situatie vanwege de volstrekt nieuwe uitdaging. Wees jij maar blij en draag dat uit. Wie wet helpt het.

bottehond | 10-11-08 | 13:54

Ik ruik geitenwollen sokken...

Cinq-Marquis | 10-11-08 | 13:53

Volidioot | 10-11-08 | 13:48
Is het nou nog vervelend om steeds die afkortingen tussen haakjes achter alles weg te moeten halen, als je hier plempt?

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:52

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 13:41
Dit lijkt zo, maar is niet. Ik ben wel degelijk realistisch en heb geen problemen met beide kanten van het zwaard.

De politieke top denkt dat het met goede intenties ook goed komt. Dit blijkt onwaar. Dit wordt door de kwaden geinterpreteerd als tekenen van zwakte en mogelijkheden voor uitbuiting. Zolang als die naiviteit voortleeft, zolang zullen we er onder gebukt gaan.

Ik deel die linkse roes niet. Ik zie alleen hoop, positiviteit en genoeg reden voor blijdschap over de toekomst, los van de blindheid van de dag.

Het debat is nu: "Die mensen hoef je niet bang voor te zijn" van links, en "We zijn niet bang genoeg" van rechts. De waarheid ligt in onszelf; wij zijn in het Westen 'goed' (op een manier die ook wel naief realisme wordt genoemd) tegenover elkaar op een manier die andere culturen niet delen. Hun wereldbeeld is harder en gevaarlijker, en dit botst continue. Zij vinden ons naief, dom en goedgelovig, wij vinden hun machiavelliaans, gewelddadig en asociaal.

Een erg interessante mix van mensen...

Volidioot | 10-11-08 | 13:48

tipo | 10-11-08 | 13:34
True, dat is het elitaire van de bovenlaag. Een bijna dogmatisch geloof in dat je met goede intenties de wereld kan verbeteren.. En onvoldoende doorhebbend dat 'zij' er keihard om lachen en mee weglopen.

Eigen schuld, dikke bult. Dat is de straf voor je naive opvattingen.

Volidioot | 10-11-08 | 13:42

Volidioot | 10-11-08 | 13:28
Best een aardige man, zo komt U op mij over.
Maar im frage het Islam-probleem kunnen we geen aardige menschen gebruiken.
Daar hebben we er al teveel van.
En U kunt zien waar dat ons brengt.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 13:41

@Volidioot | 10-11-08 | 13:22
Je hebt je eigen leefomgeving voor het uitkiezen, dus je hebt gelijk. Maar het leidt tot apartheid, wat niet zo erg is, als iedereen er vrijwillig mee accoord gaat en iedereen de keuzemogelijkheid ook werkelijk heeft. Wat echter onontkoombaar is, is de wezenloze kletspraat van de Ed van Thijns, Arie Martinus Oostlanders en Corrine Biermannen, omdat die kletspraat omnipresent is via MSM. Zij grijpen iedere gelegenheid (herdenking, openbaar bestuur, school) aan om hun eigen onnozelheid aan te tonen en op een gegeven moment worden mensen echt wezenloos en apathisch door deze stroom aan goedbetaalde desinformatie.

tipo | 10-11-08 | 13:34

SpeRecT Moet volgens mij nog steeds verdiend worden en niet afgedwongen, of gesimuleerd door het dragen van een oranje hoofddoekje.
Zolang we dat niet doorgedrongen krijgen in de samenleving zullen alle bontkraagjes blijven roepen dat ze het moeten krijgen en nooit proberen het te verdienen.

Lifecanbesimple | 10-11-08 | 13:32

Een dhimmi ben ik pas als het kalifaat een feit is
Volidioot | 10-11-08 | 13:28
En dat klinkt zelfs als iets, dat eigenlijk alleen een moslim zo zou verwoorden.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:31

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:24
Haha, wellicht, maar dat is dan uw definitie. Ik heb al eerder gewaarschuwd voor het aannemen van de labels van de 'vijand', dit meer voor uw eigen zelfbeschikking e.d.

Een dhimmi ben ik pas als het kalifaat een feit is, beste man (vrouw?).

En wat is Europa waard als het zover komt? Misschien verdient de Islam het dan wel. Eerlijk voor geknokt en gewonnen, no? Niet dat ik denk dat het zover komt. U heeft een te laag zelfbeeld, mijn waarde. En vanuit het perspectief van een slapend Europa wakker schudden kan je de Islam zelfs als een positieve stimulus zien.

Volidioot | 10-11-08 | 13:28

Volidioot | 10-11-08 | 13:11
Dank voor dit openhartige antwoord. U is een dhimmi.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:24

Nu goed, respect en tolerantie in de kliko, waardering uit de kast. Wanneer krijgt een mensch waardering? In elk geval niet als hij een maangodje aanhangt en z'n gastheren voor de schenen schopt, z'n gastvrouwen hoer noemt en elke vorm van kritiek af doet als racisme en dsicriminatie. De oplossing zit ook niet in 'meebuigen', dat is reeds decennia geprobeerd en levert niets op. Een goede stap zou zijn om de invloed van religie in onderwijs en overheidsinstellingen te beperken. Voorts verplicht hoogwaardig taalonderwijs voor allochtonen die zich onvoldoende in het Nederlands kunnen uitdrukken. Ten slotte het ongeldig verklaren van dubbele nationaliteiten. Wij hebben niets met de Marokkaanse of Turkse wet te maken.

J.N. de Kabelpen | 10-11-08 | 13:23

tipo | 10-11-08 | 13:16
Ik oordeel hierin vooral voor mezelf hoor; ik voel me daar niet op mijn plek. Ik wil leven in een mooie omgeving met veel vrijheid. Dat kan.

Als iemand zich daar goed voelt en wil en kan wonen, dan is dat ook prima. Uiteindelijk gaat het mij, en in de ideale situatie, alle Nederlanders, niet om ras maar om gedrag. Als je een stel tokkies in 1 wijk hebt wonen, is dat niet erg. Zolang de wegen naar betere omstandigheden maar open zijn.

Volidioot | 10-11-08 | 13:22

bottehond | 10-11-08 | 13:08
Ik contrasteer daar de huidige situatie (die niet naar tevredenheid is), met een toekomstige situatie, zoals ik die inderdaad zelf construeer als zodanig, en concludeer dat de gem. Nederlander nog teveel terugkijkt (anders gezegd, redeneert vanuit een gedachte, kunnen die allochtonen waar het om gaat niet weggaan), en te weinig vooruit.

Stel dat de Islamcritici gelijk hebben? In wat?

Kijk, die intenties die ze aankaarten geloof ik wel in, die leven idd onder sommige groepen Moslims, en zijn heel gemeend. Ik denk dat onze weerbaarheid onderschat wordt. Tot slot realiseer ik me dat je uiteindelijk alleen voor jezelf kunt leven en oordelen, en dat doe ik ook; als Europa de Islam echt niet de baas kan, dan is dat erg jammer, en net zo goed een teken aan de wand van de staat van Europa. Dat is ook niet te verdedigen...

Volidioot | 10-11-08 | 13:19

modderfokker23 | 10-11-08 | 13:09
Het zou inderdaad een interessant experiment zijn.
Wat zou er gebeuren als degenen die aangesproken zijn door Rabbae en consorten maar zich niet aangesproken voelen de oranje hoofddoek zouden uitroepen als symbool van protest tégen de zelfislamisering? Men zou die hofddoek bijvoorbeeld binnenstebuiten kunnen dragen, of ondersteboven.

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 13:18

Tis dat het november is, anders had ik echt gedacht dat dit een 1 april grap is!

thanquol | 10-11-08 | 13:17

leuk en *kuch origineel joh!!.. en weer helemaal verzonnen door het moslim-knuffelfront.. ... staat voor respect voor vrouwen (??) tuurlijk.. respect voor vrouwen is in het midden-oosten uitgevonden.. de bakermat van respect.. *kots

Tam Tam | 10-11-08 | 13:17

@Volidioot | 10-11-08 | 13:11
Apartheid is ook een oplossing, klopt.

tipo | 10-11-08 | 13:16

Het zal me benieuwen wanneer die gekken met de oranje burka aankomen.

Ennuh... respekt krijg je niet, dat moet je verdienen.

Kritiek caster | 10-11-08 | 13:14

Respect. Ik wil dat in twee woorden nuanceren: Sterruf!

Lewinsky | 10-11-08 | 13:12

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:59
Zoals wat?

Als ik persoonlijk op wat voor manier dan ook aangesproken/geconfronteerd word, dan ga ik daar meestal wel op in. Op een normale manier.

Voor mij is het criterium; heb ik er zelf wat aan? Doe ik er goed aan om zo, danwel zo te reageren. Met weglopen is niks mis - de moderne staat is grotendeels anoniem, dus om eergevoelens kan je het wel laten.

Als je in een wijk woont waar dit soort problemen permanent zijn, moet je verhuizen. Punt.

Volidioot | 10-11-08 | 13:11

Ik zal mijn oranje vlindermes speciaal voor deze gelegenheid eens oppoetsen.

Deport | 10-11-08 | 13:11

Een kinderhoofd is gauw omhuld. R-e-s-t-e-c-p!

Lewinsky | 10-11-08 | 13:10

precies, vooral promoten die oranje kopvodden! Enge linkschmensen herkennen is dan een stuk eenvoudiger, kan handig zijn, misschien nu nog niet maar dat komt vanzelf.
Top idee!

modderfokker23 | 10-11-08 | 13:09

Volidioot | 10-11-08 | 12:57

Kijk, bij de eerste de beste toelichting van je standpunt dondert het al in elkaar.
"Pre- allochtone tijdperk" ? Het gaat niet om allochtonen. Je maakt je er van af met een zelfgeconstrueerde werkelijkheid. Heel klassiek.
Benieuwd of je out of the box kunt denken.
Stel: "wat islamcritici zeggen klopt".
Neem er de tijd voor.

bottehond | 10-11-08 | 13:08

Argh, weer linschmenschen, ze blijven maar vermenigvuldigen

Duderoo | 10-11-08 | 13:05

Volidioot | 10-11-08 | 12:57
En als er iets gebeurt wat je echt niet zint? Ben je dan de wijste, en loop je weg?

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:59

Als tegenwicht van deze niet aflatende multicultie waanzin is het misschien een idee om massaal een bumpersticker van de Nederlandse vlag met het begrip Patriotten er onder gescheven op je bumper of jasbeschermer (fiets) te plakken.
Kijken wat je dan vaker ziet. Zo'n antie vrouwen kopsvod is overigens wel een adequaat middel om dhimmies en potentiele landverraders te herkennen.

Hasjhies? | 10-11-08 | 12:59

bottehond | 10-11-08 | 12:46
Ik ken de materie waar je mee redeneert (althans de materie/insteek die ik tot nu toe van je gelezen heb), en heb kennis genomen van deze zaken. Ik maak me er na kennisname weinig druk om.

Bovendien herken ik wel waarde in sommige van de Islamitische eigenschappen; een bepaalde levenskracht die hier is ingeslapen. Om het even heel, heeeel breed te trekken; ik vind het leven in zijn algemeenheid prachtig. Als een Nederlander foetert om problemen met Marokkanen denk ik, grow a pair, dat is een uitdaging tot sterker worden, tot groei, of om je op een of andere manier te onttrekken aan je omstandigheden. In plaats daarvan verlangen we terug naar pre-allochtone tijden. Dat is geen oplossing, en een beetje triest ook wel. Alsof we niet tot groei en overkomen in staat zijn! Ik leid zelf een goed leven en heb van niemand last, in een land waar ZO VEEL anderen over kankeren. Ligt dat dan ook niet een beetje aan die mensen zelf?

Volidioot | 10-11-08 | 12:57

Bah, links geneuzel.
Respect moet verdiend worden, niet ongezien gegeven.
Als ik mensen met dat kopvod zie, dan gaat eerdergenoemd kopvod linea recta in de bezitter's zijn of haar anus.

Modderkip | 10-11-08 | 12:55

Godallejezus wat een linkse policor bagger. Dus als we maar massaal met een oranje kopsvod gaan lopen dan komt het weer helemaal goed met ons deltamoeras.
Het is weer lekker cashen daar voor de Goedhmenschen op links.

Hasjhies? | 10-11-08 | 12:51

Volidioot | 10-11-08 | 12:36
Als ik hem op ZOU zetten, was dat puur om te provoceren, en dan zou daar geen enkele twijfel aan bestaan. In de stijfsel met dat ding, en je hebt zo een tibetaanse lama-muts.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:51

Het lachen en wegwuiven van dit soort plannetjes ben ik allang voorbij.
Hoe dieper ik er over denk, hoe standvastiger ik word.

Teun van het Tuinpad | 10-11-08 | 12:47

Volidioot | 10-11-08 | 12:29

Ik vind je comment best aandoenlijk.
Had ook niet anders verwacht van je.
Wat je beschrijft is denken zoals zo velen doen.
Helaas vergis je je deerlijk.
Wederzijds begrip, schreef je? Ik begrijp jou, dat zeker. Maar wederzijds?

bottehond | 10-11-08 | 12:46

Nadat ik eerst een uur kotsend op de plee had doorgebracht, schoot mij uiteindelijk te binnen dat dit eigenlijk een perfect idee is alleen de setting klopt nog niet helemaal. Mag ik voorstellen om de desbetreffende schaamlapjes uit te delen bij de eerstvolgende gaypride?
Zodat al onze geliefde ruige rug ridders aan de proleet en zijn debiele volgelingen kunnen aantonen dat ook zij zedelijk zijn....

repulse | 10-11-08 | 12:41

Alleen zonder hoofddoek krijgt een vrouw respect van mij... Zulke theedoeken op je kop zegt helemaal niets over je geloof, het bewijst alleen maar dat je in het eeuwenoude onderdrukkingstruukje van die mannen daar getrapt bent......

Aldi_ijsthee | 10-11-08 | 12:37

het wordt tijd dat er maar 1 kleur hoofddoekje gedragen mag worden in Nederland, oranje wel te verstaan.

Onderbuik | 10-11-08 | 12:36

Baldrick | 10-11-08 | 12:31
Sowieso kunt u eens naar het Oosten komen. Is gezellig en erg rustig.

Die jongeren zijn inderdaad een ander verhaal... Ik zou het echter denk ik wel aandurven, zo'n doekie op m'n hoofd. Ben geen opgefokt type verder, dat lijkt te helpen in zulke situaties. Als je het doet om te provoceren ruiken ze bloed, dan happen ze wel ja... Heb die behoefte niet zo, heb een goed leven en zoek geen mot. Als mot mij zoekt kan je altijd nog reageren...

Volidioot | 10-11-08 | 12:36

Ik zal met de koninginennach lekker lam buiten voor de deur van een moskee schijten en dan heerlijk met die oranje hoofddoek de stront uit me bilnaad vegen.

Dat is ReSpEcT Tog ???

RechtsTuigje | 10-11-08 | 12:34

Volidioot | 10-11-08 | 12:11,
Ik ga de laatste jaren niet meer uit op 30 april omdat het risico te groot is betrokken te raken bij vechtpartijen en weer te moeten eindigen in een politie busje want ik ben dan schuldig en de relschoppers gaan vrij uit.
Op deze dag zijn er altijd een paar Finnen op pad die het nodig vinden de boel te provoceren net zo lang totdat er ruzie ontstaat en alle Finnen uit de buurt voor en in de kroeg staan te vechten. Dat oranje hoofddoekje gaat daar zeker weten aan bijdragen in de grote steden.
Heeft u dit fenomeen nog nooit meegemaakt? Dan mag u van geluk spreken en zou ik graag willen weten welke kroegen u bezoekt zodat ik ook op 30 april lekker kan feesten zonder relschoppers.

Baldrick | 10-11-08 | 12:31

@ bottehond | 10-11-08 | 12:22

Het zijn toch onze belastingcenten die de louka financieren.
Tegen de islamisering van de samenleving is een goede zaak.
Weg met die kudt kopvodden.

solidstate | 10-11-08 | 12:31

"100 Louka's bestelt, 'Poep op je hoofd' op ieder doekje viltstift, pakketje naar de koningin stuurt onder rembours."

tipo | 10-11-08 | 12:30

Ooooh, die feauteau op de startpagina van de SAMS site. Hoe tenenkrommend.

Bigi Bana Boy | 10-11-08 | 12:30

@bottehond | 10-11-08 | 12:19
Agree to disagree is altijd leuk :) Immers, toch tot iets van een conclusie/wederzijds begrip gekomen.

Ik ben van mening dat je het met strijd vooralsnog niet oplost. Te vroeg geschoten, als het ware. Het is in mijn ogen een conflict tussen oud-Nederland en nieuw-Islamitisch. De enige oplossing is een sterkere, cultureel-neutralere staat, gekoppeld aan een gemeenschappelijk doel: welvaart... denk ik. En elkaar verder met rust laten.

Die oer-Nederlandse reflex om al die lieve allochtoontjes te integreren en dood te knuffelen wordt daar helemaal niet begrepen, en zelfs om gelachen. Daar moet je mee stoppen, want je behoudt mensen of van zelfontwikkeling en een volwaardige (beleving van) onafhankelijk staatburgerschap -- OF, individuen maken er grandioos misbruik van. Enter: Verontwaardiging.

Stop gewoon met aandacht geven en stel staatsburgerschap en werken aan collectieve welvaart centraal. Of je je doekoe vervolgens uitgeeft aan kashmieren hoofddoekjes of aan de hoeren (bij wijze van), daar heeft het individu wel vrede mee.

Ik denk dat NL die lessen nog moet leren... Hoe *anders* die andere eigenlijk is. Tot die tijd moet je erom blijven lachen...

Volidioot | 10-11-08 | 12:29

Die RECETP posters die nu door heel 020 hangen zijn in en in lelijk. Opgemaakt in DDR stijl.

superjan | 10-11-08 | 12:25

Ik heb geen respect voor de islam en ik poep op het koningshuis. Dus daar ben ik snel klaar mee.

jatochnietdan? | 10-11-08 | 12:25

Overigens, Pat Condell zei dat als je zo emotioneel geinvesteerd bent in iets (refererend aan de westerse afkeer van intolerantie), dat je het ongetwijfeld aantrekt en op je bord krijgt.

In dat opzicht een interessante patstelling...

Daar ben je met een oranje appeasement hijab nog niet aan voorbij!

Volidioot | 10-11-08 | 12:21

Tiscali | 10-11-08 | 12:16
Pfffffff.... net op tijd gecorrigeerd!

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 12:20

Volidioot | 10-11-08 | 12:11

With all due restecp, vrind. Lachen is gezond, dat doe ik dan ook rijkelijk. Daar gaat het me natuurlijk ook niet om. Het maakt mij in feite niet zoveel uit of jij meent dat je "het" niet bagatelliseert, dat doen er zoveel. Tegelijkertijd is voor mij wel helder dat eenieder die zich niet inspant om iets te doen, hoe klein en ogenschijnlijk onbeduidend ook, ook verantwoordelijkheid zou moeten beseffen voor de consequenties van dat wegkijken. Of er om lachen zonder verders iets te ondernemen. Best zwart wit, dat zonder meer. Op dit dossier zijn er echter niet meer smaken. Zolang je daar dan een bewuste keuze in maakt, zoals jij, vind ik het verders prima.

bottehond | 10-11-08 | 12:19

@bottehond | 10-11-08 | 12:05
Deze wezenloosheid die opgediend wordt als bewustwording is te decadent voor woorden.

tipo | 10-11-08 | 12:19

.. het echt gekke aan dit onzinbericht is, dat je gewoon weet dat het waarschijnlijk nog waar is ook. Zoals het ook vanzelfsprekend kan zijn dat hier een grote bak belastinggeld tegenaan gaat.
Zo'n kouwgomballenland hebben de beterwetende (links)menschen met hun vermeende vrindjes van de islam er van gemaakt.

Jan Passant | 10-11-08 | 12:17

@Iko Nal | 10-11-08 | 12:13
Dat brengt de burgert op ideeën. Gebruik die hoofddoek als luier voor je jong of oma dan wel als schaamlap. Een dikke neuk jou naar zowel de islam als de Oranjetokkies.

J.N. de Kabelpen | 10-11-08 | 12:16

En als blijk van wederzijds respect krijgt u straks een oranje kromzwaard aan uwen neck.

liggend_streepje | 10-11-08 | 12:16

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 12:14
Dan is het goed...<polizei modus off>

Tiscali | 10-11-08 | 12:16

Men kan contact met ze opnemen. 100 louka's bestellen en ze ritueel verbranden of gebruiken als toilet papier.

www.oranjesamenleving.nl/?page_id=6

solidstate | 10-11-08 | 12:15

Tiscali | 10-11-08 | 12:12
•respect-modus on*
Ik bedoellde het cynisch, maar je hebt helemaal gelijk.
de ISLAM kan nooit ten onrechte worden bekritiseerd.
•respect-modus off*

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 12:14

Het kabinet heeft natuurlijk het liefst dat we die doek oprollen en in ons mond proppen.
Maar dat heet dan "fase 2" in de wandelgangen.

Iko Nal | 10-11-08 | 12:13

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 12:07
De ISLAM kan nooit tenonrechte worden bekritiseerd. Herhaling: de ISLAM kan nooit ten onrechte worden bekritiseerd. Einde mededeling.

Tiscali | 10-11-08 | 12:12

bottehond | 10-11-08 | 12:02
Mocht dat zo zijn, dan heb ik tot dan aan iig veel gelachen. Lachen is gezond, en gezond de strijd aangaan is het beste wat je kunt doen.

Ik bagataliseer het niet. Ik acht het kleine kans. Sluit het niet uit. Maar niet zo somber over strijd en sneuvelen, dat is voor overlevenden en huilies.

@Baldrick | 10-11-08 | 12:04
Denk t niet. Die keren zich in zichzelf en verbazen zich over onze idioterie. Hoogstens een vervloeking, een lach en een neerkijken op.

Maar goed, het idee is dan ook een epic fail!!11

Volidioot | 10-11-08 | 12:11

StijlvolRechts | 10-11-08 | 12:08
'Omnoemen en afbouwen'. Goeie titel.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:11

bottehond | 10-11-08 | 12:05
Ja, botte, we zouden het nog eens als een nieuwe energiebron kunnen gebruiken: al die doden die zich omdraaien in hun graf...

Tiscali | 10-11-08 | 12:09

Of je nou wil of niet dat Multiculti zal en moet gebeuren. Aldus de linkse kerk. We geven hoofddoekjes gewoon een andere betekenis en het is ineens geen probleem meer.... Doen we wel vaken in NL we geven het gewoon een andere naam en het kan ineens wel..

StijlvolRechts | 10-11-08 | 12:08

Volidioot | 10-11-08 | 11:37
Nou, ik weet het nog zo net niet. Je zou de argumentatie om kunnen draaien.
Als de Kristallnacht kan worden geannexeerd door weldenkend Nederland, dan kan de hoofddoek worden geannexeerd door de rest.
Als weldenkend Nederland beweert dat die hoofddoek niks met islam te maken heeft, laten we er dan eens en voor altijd voor zorgen dat dat ook echt zo is.
Botte verwijst met recht naar Fawaz, die met de dag meer geslepenheid aan de dag legt maar hier en daar toch nog wel eens een steekje moet laten vallen. Ik verwijs terzake even naar de web site van hem, die naast interessante interviews met Van Bommel van de SP en met Bouchtibi van de PvdA bol staat van de wetenswaardigheden over die zo vaak ten onrechte bekritiseerde Islam:
www.al-yaqeen.com/nieuw/kinderhoek/art...
"Vrouwen moeten een hoofddoek dragen omdat dit van Allah moet. Wij zijn allemaal verplicht om Allah te gehoorzamen in alles wat Hij van ons vraagt."
www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....
"Nederland stond jarenlang bekend als een tolerant land. Tegenwoordig horen we echter geluiden dat mensen met een baard of een hoofddoek geweigerd worden voor een baan vanwege deze religieuze symbolen."
www.al-yaqeen.com/nieuw/moslima/artike...
"Uit het bovenstaande kunnen wij zien dat de hidjaab van de vrouw geen religieus symbool of politiek logo is, maar een Goddelijk gebod en een religieuze plicht waaraan de moslimvrouw zich dient te houden, ongeacht het land of de plek waar zij zich bevindt. Dit is een persoonlijke nakoming waarmee zij niemand tot last is. Niemand heeft dan ook het recht om haar de hidjaab te ontnemen en te verbieden, onder welk voorwendsel of excuus dan ook. Het is niet toegestaan voor de moslimvrouw om hieraan gehoor te geven. Zij dient zelfs weg te blijven van die plaatsen waar zij verplicht wordt om haar hidjaab af te doen, ongeacht of dit nu op school, universiteit of op de werkplek is."

Schoorsteenveger | 10-11-08 | 12:07

@ Tiscali

Allemaal soepsidiepsonzeparasieten. Of genereert het "werk" dat deze Menschen verrichten ook nog iets in economische zin?

Tsjek deze dan:
Rita Bos (bestuurslid)
Rita Bos is wethouder geweest van de gemeente Deventer. Daarvoor was zij onder meer betrokken bij vluchtelingenwerk en werkzaam in de zorg. Na haar wethouderschap is zij 6 jaar voorzitter, coördinator en opbouwer geweest van het Elly Hillesum Centrum, dat activiteiten organiseert die gericht zijn op bewustwording van intolerantie, discriminatie en racisme.

Etty Hillesum draait zich om in haar graf.

bottehond | 10-11-08 | 12:05

Ik heb de jeuksite heel even bekeken. Het eerste dat me opvalt is dat er op de foto van de main page geen blanke Nederlandse man staat... vast aan het werk...

FTDjunkie | 10-11-08 | 12:05

Oranje peniskokers(50 centimeter)evt.+vlaggetje erbovenin gestoken.. ook
leuk....... RESPECT....... voor feesten&partijen.
te gebruiken als;
Trompet
bierhoorn.
slagwapen.
dildo.
peniskoker..

grapjasz | 10-11-08 | 12:04

Volgens mij gaan juist diegene waar dit item voor verzonnen is een lallende dronken Nederlandse man niet waarderen met zo'n respect hoofddoek. Ik heb zo'n idee dat dit op 30 april nog flink knokken gaat worden.

Baldrick | 10-11-08 | 12:04

Krijgen van Thijn, Cohen en Soetendorp er dan een met een geel randje? Da's al sinds de kalieven van Baghdad in de 9e eeuw gebruikelijk, en houdt het overzichtelijk. Gebruiken wel in toto overnemen, heaur.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:04

Het is toch werkelijk om te brullen. Zowel r.e.c.s.e.p.t. als tolerantie zijn lege begrippen. Respect gaat uit van onderdanigheid en tolerantie... nu ja, niemand wil worden getolereerd. Ik ga naar mijn vrienden, want zij tolereren me. M'n vrouw tolereert me. Op m'n werk word ik getolereerd. Neen, da's werkelijk een situatie waarin we ons willen begeven. Flikker tolerantie en recept in de vuilnisemmer of smelt ze om tot waardering. Iedereen wil worden gewaardeerd. Waardering moet men verdienen. Doet men niet door symbolen van onderdrukking op te leuken, maar hangt af van gedrag. Daarnaast kakt een moslim op die oranje hoofddoek, iesj namelijk een carnavalisering van z'n geloof.

J.N. de Kabelpen | 10-11-08 | 12:03

Ik trek dit jaar een oranje condoom over mijn kop...

overVecht | 10-11-08 | 12:03

Check this: www.art1.nl/artikel/8239-Art1_presente...
-
Al die duizenden door ons betaalde stichtingen tegen discriminatie-zus en racisme-zo zijn lid van deze vereniging. Zeg maar de opperste raad. Het is een netwerk van reusachtige omvang dat diepgeworteld is in onze samenleving en feitelijk ons land bestuurt. Hier moeten we beginnen met opruimen. Laten we daar vandaag nog mee beginnen.

Tiscali | 10-11-08 | 12:02

Volidioot | 10-11-08 | 11:52

Het lachen zal je nog wel vergaan. Maar dat is je eigen keuze en verantwoordelijkheid.
Ik ben er inmiddels nogal filosofisch onder geworden.
Daarom kijk ik met meer dan gewone interesse naar luiden als jij.

bottehond | 10-11-08 | 12:02

zul je zien: naast onze oranje cowboys, piraten en indianen en vikingen en zeeuwsemeisjes en duitsehelmen op de ek's en wk's de oranje burka's en hoofddoekjes. wedden dat er weer een bevolkingsgroep gaat zeiken over geen respect..

ODapperDapper | 10-11-08 | 12:02

Ben benieuwd hoeveel subsidie-centjes dit Louka idee weer heeft opgeleverd voor het clubje SAMS.
Je moet er maar op komen.
Maar je ziet het wel vaker bij die kul-clubjes.
Pik het in en eigen je het toe.

Pierus | 10-11-08 | 12:01

@G-unite | 10-11-08 | 11:59
w.c. papier op?
-edit statement -

Agent327 | 10-11-08 | 12:01

Oranje ploertendoders uit respect voor de homo's vond ik ook een mooi gebaar.

tipo | 10-11-08 | 11:59

Ik ga er 3 in mijn toilet hangen.

G-unite | 10-11-08 | 11:59

@Staalsma: "extreem rechts" zijnde 20000 plattelands kaalkopjes met een gemiddeld IQ van 20 worden al jaren misbruikt om hsamen met de uitspraken van Geert het gedrag vand e echte vijand te bagetaliseren, alleen bij Ed, Freek, Job, Doekle wil dat maar niet tot hun botte harses doordringen, keep shooting the messenger boys!!!!

The Evil One | 10-11-08 | 11:59

Beschreef je nou aan het slot jouw dagelijkse routine, Muts?

Sikkeneur | 10-11-08 | 11:58

Het is wel makkelijk mikken, zo'n doek.

Jaap de Paap | 10-11-08 | 11:57

Oranje verf wegmietert.

verfsmijter | 10-11-08 | 11:56

Ik zou mijn snor een week laten staan en dan gewoon met dat ding rondlopen..

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:56

Kunnen die oranje hoofddoeken niet gelijk aan de weg gaan werken?
Als er nog een reflectiestreepje op zit dan zijn ze er helemaal klaar voor.

solidstate | 10-11-08 | 11:55

ziekebroeder | 10-11-08 | 11:48
+1

Met enthousiasme lees ik uw voorstel. Een kennismaking tussen culturen, east meets west.

Volidioot | 10-11-08 | 11:54

oh ja de moslim die dit zei was Mohammed Rabbae

Staalsma | 10-11-08 | 11:54

Ja,de Stichting Orange Samenleving saves our souls.

cram | 10-11-08 | 11:53

ivm de kristalnacht herdenking sprak een moslim dat zij bang waren voor herhaling van extreem rechts racisme tegen moslims op de manier van de kristalnacht. Echter ik denk dat Nederlanders Meer bang moeten zijn voor het racisme dat de tasjesdieven hebben. Immers wat was de laatste keer dat een hoofddoek is overvallen, en wat was de laatste keer dat een Nederlandse vrouw is overvallen?

Staalsma | 10-11-08 | 11:53

Respect....... dat is toch ook visa versa.?!?!

Marcotica | 10-11-08 | 11:52

@botte,
Gewoon, jammer. Stukje zelfspot is mooi toch? Opdoen die hoofddoek, en kapotzaufen!

Nee, was niet serieus natuurlijk -- alhoewel het beeld van een straalbezopene met een oranje hoofddoek die een baard om de schouder slaat prijsloos is... Wat een potentiele bron van humor, dit soort initiatieven, dat moet je erkennen!

Volidioot | 10-11-08 | 11:52

We leven echt in een verloren land. Waarom, geen oranje boerka?

DeRuk2008 | 10-11-08 | 11:50

Mensen die op 30 april met dit oranje symbool van vrouwenonderdrukking willen rondlopen kunnen zich ook vrijwillig komen laten stenigen op de Dam. Ik zet voor de gelegenheid wel even een paar kinderkopjes in de oranje verf.

Rarend | 10-11-08 | 11:50

dus als fatima geen oranje hoofddoek/burka draagt toont ze geen respect en mogen we haar volgens haar eigen gebruik stenigen?

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:50

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:46
Ik schrik soms nog wakker 's nachts, dan merk ik dat ik huil...

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:49

Wat maakt iedereen zich druk! Volgend jaar zal Koninginnendag, net als Kerstmis, Pinksteren en Pasen, allang zijn afgeschaft... plaatsgemaakt voor het zesde suikerfeest van 2009.

FTDjunkie | 10-11-08 | 11:49

Volgend jaar oranje boerka's en geiten?

FrankTheBurned | 10-11-08 | 11:49

OK, iedereen zo'n hoofddoekje om en dan verder flink zuipen, sex in het openbaar, naakt op het strand, neuken tegen de winkelpui etc. Geeft een fijn signaal: doe gerust mee, het kan, ook met een kopvod.

ziekebroeder | 10-11-08 | 11:48

Toch vreemd dat ik het met de islamisering van Nederland associeer. Wat een geweldige subsisiespons is dit weer. En ja, zo'n armband is veel te suf, hoofddeksel is veel kewler.
Lang leve de Nederlandse normen en waarden.

Kartoffels | 10-11-08 | 11:47

Ik krijg hier jeuk van aan de zak. En als VanFrikschoten jeuk aan de zak krijgt dan is het goed maleur... dan riekt het naar nodeloze verkwisting en opgedrongen wezenloosheid...

VanFrikschoten | 10-11-08 | 11:47

eindelijk ! alle multikoeltoerele problemen in 1 klap opgelost. dat men hier niet eerder aan heeft gedacht !

toshke.is.back | 10-11-08 | 11:46

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:43
Hoe weet jij dat soort dingen toch? Of bespeur ik ergens een diepzittend verdriet, een soort van verloren liefde? ;D

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:46

Geinig, een hoofdDoekle. Zal ie blij mee zijn.

blikjegrolsch | 10-11-08 | 11:44

Trouwens hoe kan je respect verdienen als je niet eens weet wat dat is?

Tiscali | 10-11-08 | 11:44

Ik ruik een subsidiepotje.

Zeddegeizot | 10-11-08 | 11:44

Baldrick | 10-11-08 | 11:40
Ik zie die eerder bij een WK of EK voetbal verschijnen. Je weet wel dan schilderen we toch altijd iets puur Hollands in oranje en trekken het aan of zetten het op...

Tiscali | 10-11-08 | 11:42

sorry voor deze onzin is vanwege de financiele crisis geen soebsoedi geld meer beschikbaar hahaha!

Patrick Zweedsey | 10-11-08 | 11:41

Volidioot | 10-11-08 | 11:37

Hoezo jammer? Doe es uitleggen? Of dacht je mij te provoceren tot een scheldkannonade? Allex, boter bij de vis. Waarom jammer?

* leest geamuseerd verder *

bottehond | 10-11-08 | 11:41

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:37
We begrijpen elkaar goed hoor! Maar ons bier als nationaal symbool in onze nationale kleur is blijkbaar volkomen roemloos ten onder gegaan, dus ik zie mogelijkheden..

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:41

Walgelijk die vriendelijke medelanders onze kleuren opdringen wat zijn wij een intollerant kudt volk

veel vaak en vet | 10-11-08 | 11:41

Ik ga voor de Lulka: Een Patriotische tangaslip met tijgerprint.

tipo | 10-11-08 | 11:40

Ik voorspel oranje burka's in 2012. Respect! je weet toch!
Zo'n subsidie spons moet eens snel uitgeknepen worden met hun belachelijke hoofddoek initiatief. Respect moet je verdienen en door respect te eisen krijg je het nooit niet. Zeker niet als ze keer op keer aantonen dat ze zich niet kunnen gedragen op een respectvolle manier in dit gast land.
De enige betekenis die ik aan "Louka" stel is dat de drager een Dhimmi is.

Baldrick | 10-11-08 | 11:40

bottehond | 10-11-08 | 11:34
Met als toevoeging dat het uit hetzelfde (rotte)hout gesneden lui zijn als destijds de NSB-ers die straks de sharia met enorme ijver de mensen aan het inslaan zijn, meest letterlijk genomen uiteraard. Voorbeeld natuurlijk onze Doekle...

Tiscali | 10-11-08 | 11:39

Die eerste moest Hodja zijn.
Vingertyfus zullen we maar zeggen.

Pinocchio | 10-11-08 | 11:38

Nu nog als een leuk iets, over 5 jaar verplicht voor iedereen als we zo door gaan....

Kill Le Boek | 10-11-08 | 11:37

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:31 Eigenlijk bedoelde ik gewoon dat er Dennisbier was... Dat was toch oranje? Op je vraag waarom er geen oranje bier was.. Maar jou idee is ook leuk hoor...

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:37

Teen | 10-11-08 | 11:35

eerst je helm eraf halen dan mag het misschien

animar | 10-11-08 | 11:37

bottehond | 10-11-08 | 11:34
Dat wordt dus geen Louka voor jou op koninginnedag... Jammer!

Volidioot | 10-11-08 | 11:37

Een oranje hoofddoek! De vercommercialiseerde dhimmificatie ten top. En nu maar wachten tot het moment waarop moslims in 0031 een oranje crucifix dragen "uit solidariteit". Ik wens u een prettig eenrichtingsverkeer.

de Conciërge | 10-11-08 | 11:36

O, mijn oranje penislintje is het dus niet geworden?

Teen | 10-11-08 | 11:35

Mag ik een bindend stemadvies geven,voor de enquete op die walgelijke site?

captainobvious | 10-11-08 | 11:35

animar | 10-11-08 | 11:33
Klompenmeissie... kom er maar in

Tiscali | 10-11-08 | 11:34

Islamisering is eigenlijk niet het goede woord. Het gaat op dit moment integraal samen met zelfislamisering. De houding van veel te veel (door de MM dom gehouden) Nederlanders maakt dat (volgens de aivd dan he) de islamisten juist in Nederland geen geweld gebruiken for the time being. De zelfislamisering, zoals deze twee onnozelaars die ook weer promoten zonder te beseffen wat ze doen, doet het werk voor ze. Zo valt het Vrije Westen ze als een rijpe appel in de schoot. Herinnert U zich nog het uitblijven van autobranden in Nederland en het vrijwel uitblijven van demonstraties in islamitische landen na Fitna nog? Hoe kwam dat? Omdat de regering, volgens Sheik Fazaw Jneid, de juiste houding had aangenomen. Wilders weggezet als racist die een vreedzame religie misbruikte om zetels te halen en stemming te maken. Jneid en Marcouch et al waren heel blij met die houding van de gristenjunta. Zo is de staat der natie anno 2008.
En denk maar niet dat de herislamiering van de moslimsche kudde er slecht voor staat. Tsja: voor ieder van ons geldt: doe er wat aan of bereid je voor op het dhimmischap. Of op de shahada. dat zullen velen ook doen als de tijd daar is.
Het CDA is bij monde van Oost;ander en Donner al bijna zover. Nu U nog. Of niet....? We beleven historische tijden waarbij het voortbestaan van de Vrije Westersche Beschaving nadrukkelijk op het spel staat. De keuze en de verantwoordelijkheid is aan ieder van ons. En aan niemand anders.

bottehond | 10-11-08 | 11:34

GEENSTIJL tegenaktie, oranje klompen oranje boeren kiel, en een boerenpetje.. kan ik het ook met carnival gebruiken

animar | 10-11-08 | 11:33

Lol kijk die pol van ze op die samssite dan, zelfs daar vinden ze dat de multikul samenleving niet werkt !!

laazje | 10-11-08 | 11:32

fuckje | 10-11-08 | 11:11
Ik weet niet beter of in Nederland bestaan alle juries uit politiek correcten die het/de meest politiek correct(e): koninginnedagobject/opstel/reclame/huisversiering/kerstversiering/boek/scholieren-gedicht-op-dodenherdenking/televisieprogramma/radioprogramma/jeugdtijdschrift/scholierenactie/ENZOVOORT...... uitroepen tot de winnaar.

Tiscali | 10-11-08 | 11:32

*Oranje bokshandschoen op gaat snorren voor passende tegenmaatregelen*

Pilsvogel | 10-11-08 | 11:31

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:24
Ooh ik snap het al! Op zich wel goed idee dus: we kiezen een nationaal symbool uit van een dominante 3degeneratieallochtoon, en maken er iets totaal belachelijks van? En voor de nederrlandse mannen: oranjke bondktaagjes en dito te kleine petjes!

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:31

Beetje jammer dat dit mooie initiatief op deze manier wordt weggezet. Aan iedereen repsect en natuurlijk peace.

azijnseikerT | 10-11-08 | 11:29

"Dragers van Louka herkennen elkaar en koppelen hier een betekenis aan"<br />
Da's handig: dan hoef je niet meer met elkaar te praten en denkbeelden uit te wisselen! (en ik kan geïndoctrineerde, politiek gedomestiseerde figuren die zo een ding dragen ook direct mijden als de vliegende schurft)

Schaar | 10-11-08 | 11:28

Wat kan mij de kleur verdommen,het provocerende gedrag met uiting van een moorddadig gewelddadig dom geloof, maak dat ik een draagsster van een hoofddoek haat, en haar ook afschuwelijk lelijk vind,domme vrouwen die het dragen,uiterst onaantrekkelijke vrouwen op alle gebied,ga in maroKko of in turkije er zo bijlopen,maar niet hier.OPZOUTEN.

opiejopie | 10-11-08 | 11:27

@ ODapperDapper | 10-11-08 | 11:21
In informal written communications, particularly those via e-mail, instant messaging, or BBS, asterisks are often used to bracket a predicate denoting the performance of an action, to indicate that the person typing is performing that action. Example: *writes an article*. Rather than a well-formed predicate in the third person singular, sometimes just the simplest form of the verb is used (e.g. *jump* or *glomp*), especially in text RPGs where unformatted text denotes speech.

alpha_mannetje | 10-11-08 | 11:26

Ik stel voor dat iedereen die doek in z'n linker achterzak draagt als teken van rEScepT voor de homofiele medemens. Laat zien dat de hoofddoek ook een homo signaal kan zijn. Laat zien alle alle Marokkaanse homo's die getrouwd zijn eidelijk uit de kast kunnen komen en niet meer transexuelen op de wallen hoeven te bezoeken.

überbrain | 10-11-08 | 11:25

en als je kleure blind bent dan?

ehs | 10-11-08 | 11:25

@ ODapperDapper: Er was ooit eens Dennisbier....

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:24

Wat een stom idee...

Wee je Gebeente | 10-11-08 | 11:23

Nou weet ik toevallig dat het crisis lijkt te zijn en dat de menschen geen ene flikker te doen hebben. Dat is echter nog geen enkele reden om met dit soort multi-flauwe-kul aan te komen. Worden zeker geverfd met verf op wortelbasis zodat je na de eerste de beste miezerbui die oranje meuk op je gezichtje hebt zitten?
-
Multikul waar zit je, jij ter zake nog wat te melden? Mooi topic voor je.

Multiflauwekulti | 10-11-08 | 11:22

Dommelsch | 10-11-08 | 11:15
Leuk de keepsters van Rood-Wit 7 & 8

Fimbulvetr | 10-11-08 | 11:21

Vroegah had ik een oranje boxershort. Had Nederland eens gescoord, dan toonde ik iedereen mijn oranje bozershort. Uit RepSeCt weet je. Maar toen was het klimaat nogal intolerant.
*waarom bier niet oranje is zich afvraagt*

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:21

dorpsidioot | 10-11-08 | 11:15
Laat die zak paprikachips dicht als je aan het fappen bent

Klukkluk | 10-11-08 | 11:21

In deze nieuwe lijn: de oranje tjador, de oranje haar-, baard en snor kleurspoelmiddel, de oranje boerka met bijbehorende oranje boerkini met als handige optie de oranje camouflagebomgordel.

illuvatar | 10-11-08 | 11:20

Nou ik heb gisteren de Tand van de Profeet gezien in het Topkapi Paleis in Istanbul (alsmede de originele Staf van Mozes, die er nog verdomd goed uitzag na 2300 jaar) als de Tand van de Profeet gehoofddoekte vrouwen tot tranen brengt, op een dag weet je het: je wordt Moslim!!!

The Evil One | 10-11-08 | 11:20

@Aardappeleter | 10-11-08 | 11:17
Heh, u was me voor.
@Lying Dutchman | 10-11-08 | 11:18
Die wordt betaald van het zweet uwes aanschijns (belastinggeld)

Quadrifoglio | 10-11-08 | 11:19

En een oranje hakenkruisje? Als respect voor onder andere de afkomst van ons koningshuis?

alpha_mannetje | 10-11-08 | 11:19

Kom dan ook maar door met die Oranje boerka.

Quadrifoglio | 10-11-08 | 11:18

Waar halen sommige mensen de tijd vandaan?

Lying Dutchman | 10-11-08 | 11:18

Yes! Dan doe ik mijn oranje burka weer eens aan, en kan mijn vriendin haar snor laten staan.

Aardappeleter | 10-11-08 | 11:17

op 30 april alle kleuren hoofddoeken van de koppen trekken en draagsters er aan ophangen als nieuwe volkssport zal ook wel geen kamnermeerderheid krijgen zeker?

Vloekende Vlaming | 10-11-08 | 11:17

En waarom moet het een hoofddoek zijn? Was is er mis met een oranje klomp, kroon of een kekke leeuwenaccessoire...?

Wim-Lex | 10-11-08 | 11:15

Ik heb een oranje klabanus, geen idee hoe dat komt

dorpsidioot | 10-11-08 | 11:15

is dit zoiets als een gele Davidsster op je borst? (mét hoofdletter ja, want: ReSpEcT!)

ODapperDapper | 10-11-08 | 11:15

Check de poll op de jeuksite!

Guusje Nadorst | 10-11-08 | 11:15

Dan pleit ik ook voor roze leren jasjes met paarse bontkraag, uit repsect voor heaumeaux.

Bier-Sexueel | 10-11-08 | 11:14

-weggejorist-

Nee dus! | 10-11-08 | 11:14

Dat ies recept, je weet tog?

Boris Poepnagel | 10-11-08 | 11:13

-weggejorist-

Nee dus! | 10-11-08 | 11:13

Hoeveel ton soepsidie hadden deze linkschutopisten nou weer nodig om tot dit volstrekt onzinnige idee te komen?

Bier-Sexueel | 10-11-08 | 11:13

Het is toch ook geen wonder dat mensen aan de drank geraken in dit lan d?

VanFrikschoten | 10-11-08 | 11:12

Is ook makkelijker om op te mikken in het donker.

SkewtuR | 10-11-08 | 11:12

Hierbij wil ik Geheel Nederland alvast even waarschuwen: Wie ik in een dergelijke outfit tegenkom, is die doek kwijt, en krijgt een respectvolle trap na!

fuckje | 10-11-08 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken