Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte wordt hard genomen en blijft zitten

w0ned.jpgVVD-kamerlid Arend Jan Boekestijn was eerlijk en open toen hij voor de draaiende -en enigszins verborgen- camera's van EénVandaag zei: "VVD is dom, Rutte een lutser, Pechtold is fantastisch. Rutte is een man zonder ideeën, Rutte is een loser, Rutte doet alles fout wat er maar fout kan gaan. Rutte is een heaumeau, tralalala, kijk nu leg ik mijn vinger op zijn neus. Lachen! En check dit. Hierr hangt hij achterop mijn trekhaak terwijl ik 80 rij.", of zo iets. Maar inmiddels heeft Rutte gereageerd. Check hierrrr nog even de uitzending, en vervolgens de reactie van zowel Rutte, maar vooral die van Boekestijn: "Ik betreur het beeld dat in EénVandaag is ontstaan. De uitspraken zijn uit hun verband gerukt, maar ik had niettemin zorgvuldiger moeten handelen. Ik stond en sta voor 100% achter de VVD-lijn en heb mijn excuses aangeboden bij de fractieleiding." LOL, sure dude. Spijker op zijn kop slaan en vervolgens de meest extreme bakzeil ooit halen. Maar de booschap is duidelijk. Mark wil geen nieuw Rita-trauma. Mark grijpt niet nog eens in. Mark is vogelvrij...

Reaguursels

Inloggen

De volgende Wilders -Verdonk _ Boekenstijn partij is vast in oprichting, laten die rechtse zwetsers en egostrippers elkaar de tent maar uitvechten,

Het neo-liberalisme is toch ten dode opgeschreven... dat hebben die oplichters nu wel bewezen:

weg met de marktwerking in de zorg de nuts en het bankwezen.

TwijVelaar | 10-11-08 | 16:02

Hans van Balen zou een goeie zijn. Maar die gaat Europees. Als ze niet met een verandering komen wordt de vvd bij de volgende verkiezing net zo groot als D66 nu is.

Vogelbeest | 10-11-08 | 09:08

Enne D'66 is een complete k*tpartij, maar dankzij meneer Pechtold toch weer bewierookt en geprezen..
Hoewel mijn mening t.a.v. D'66 nog geen millimeter veranderd is, stijgt deze nikszeggende club o.l.v. Pechtold tot (angstig) grote hoogtes!
Ik wil kiezers dus graag oproepen om verkiezingsprogramma's te lezen, weet waar welke partij dan ook eigenlijk écht voor staat!
Dan zijn dit soort incidenten hooguit nog interessant voor de media en laat dan mevrouw Polak maar acute nattigheid in de onderbroek voelen.. Zoals ik ook al geen hoge pet op heb van die Peter van Ingen in Buitenhof.. Laat ze allemaal hun eigen seniele "journalistiek" toepassen, maar neem het asjeblieft niet serieus..! Vorm je eigen mening en handel daarnaar, wanneer we met z'n allen weer geacht worden om aan de volgende schijnverkiezingen mee te doen!
Nederland is alleen al door het gekonkel met de verkiezingsuitslag, in de vorm van een informateur á la (CDA)Wijffels, een lachertje..!!
Zolang de verkiezingsuitslag ondergeschikt is aan het vormen van een representatief kabinet, dan is Nederland geen democratie, maar veel meer een Apenland... De kiezer heeft gesproken, maar helaas... Jantje wil niet met Henkie of Jantje wil wel met Henkie, maar dan moet Henkie wel goedvinden dat op z'n minst Kareltje toch niet meedoet... Maar, zegt Henkie dan, hoe komen we dan aan die 76 zetels en hoe verkopen we dat dan aan dat domme gepeupel?? Nou, zegt Jantje dan, wij (Jantje en Henkie) gaan het samen doen, we spreken af dat we hééél hard in de media gaan roepen dat Kareltje niet wou..! En die meerderheid? Geen nood joh, we sluiten gewoon een deal met dat Gristelijke en voornamelijk veluws gespuis.. WE geven ze een ietsepietsie om hun eigen achterban te plezieren en ze tegelijkertijd het idee te geven dat ze héul belangrijk zijn.. En zo komen we evengoed wel aan die 75+ zetels en hebben we verder compleet aan al die sukkels van kiezers, die tegen beter weten in, nog steeds het idee hebben dat Nederland een democratisch land is en verkiezingen er écht toe doen!

Biomassa | 10-11-08 | 02:22

miscommunicatie.
twas niet waar. Gewoon stoere praat, meer niet.
Of was dat Joran nu weer.

Vitayalin | 09-11-08 | 21:10

Ik krijg steeds meer medelijden met Rutte. Je zal toch leiding moeten geven aan zo'n minkukel als Arend Jan Boekestijn! Als je hem voor je hebt, valt hij op z'n knieën en likt hij je schoenen schoon. Als je hem achter je hebt, plant hij een mes in je rug. Is de rest van die VVD'ers soms ook zo?
Een tijdlang dacht ik dat alleen de PvdA een slangenkuil was, maar het is duidelijk: de VVD is dat inmiddels ook. De rotte appel PvdA heeft de hele mand aangestoken.
.
(Als jullie dat per se willen weten: ik stem op de Partij voor de Dieren.)

MAD1950 | 09-11-08 | 18:54

Rutte doet het prima, hij was in de algemene beschouwingen zelfs ijzersterk. En in de peilingen herstelt de VVD zich ook gewoon heel goed. Arend Jan is een rare snuiter, slaat de spijker helemaal niet op zijn kop. Hij heeft te lang bij die defensie-denktank rondgehangen, daar zou ik ook vreemd van worden.

100%Isis | 09-11-08 | 18:46

Ha ha. Die Sjaakdeslinksesul (09-11-08, 13:37 uur) is echt typisch zo'n voorbeeld van een 'nieuwe VVD-er'. Van die ordinairtjes van de straat die alleen maar tegen Mosims zijn, maar zicht intellectueel voelen omdat ze blank zijn. En daarom stemmen ze tegenwoordig niet meer CP86, Centrumpartij of op de NSDAP, maar op de VVD. Ha ha. En maar denken dat ze meer klasse hebben dan een gemiddelde PvdA 'arrebeier'. En dat terwijl ze zelf ook in Kanaleneiland wonen. Door VVD te stemmen denken ze dat ze in een keer niet tot de onderlaag van de maatschappij behoren, maar bij de elite. Droom verder.

Zwavelzuur | 09-11-08 | 17:58

Heeeeeelijk dit. Heerlijk! Ik heb zo'n hekel aan die schijnheilige kudt VVD en hun slappe richtingloze meningloze populisme van de afgelopen jaren. Elke scheur in die bagger partij is er een moet je maar denken.

Maar het mooiste is dat de enige VVD-er die wel een mening heeft en die ik wel zie zitten OOK een hekel heeft aan de slappe was die de VVD is geworden. Heerlijk, heerlijk gewoon. Arend-Jan (tenminste een ECHTE hete aardappel man met een hete aardappel naam!) die de grootste slappeling zonder enig beleidsplan what-so-ever afzeikt. Markje (een non-elitaire en dus non-VVD naam): de man zonder mening, de man die iedere, maar dan ook iedere, populaire volks-mening napraat (desperaat als 'ie is om de stemmers van Rita en Geert terug te krijgen met fascistische borrelpraat) en elk populair onderwerp dat boven komt drijven in de kranten tot speerpunt van de week maakt. Die slappe drol moet het politieke veld verlaten.

De VVD blijft een kudt partij, maar met types als Arend-Jan komt die leuke hete-aardappel toon misschien weer eens terug en valt er weer eens ouderwets wat te lachen over de elite die *net* niet genoeg geld heeft om z'n politici gewoon te kopen en het dus moet hebben van z'n stemrecht. Je weet wel: van die eikels met een 'eigen bedrijf' (lees: middenstanders) die op de hokeyclub een grote bek hebben over 'mijn belastingcenten' (ja inderdaad: het zelfde zinnetje dat marktkooplui en bouwvakkers die PvdA stemmen ook altijd en eeuwig uitkramen). Van die net-niettertjes die niet genoeg macht hebben om zich niet eens bezig te hoeven houden met politiek en beleid omdat beleid doorgaans gewoon wordt aangepast aan mensen met echte macht en echt veel geld. Van die triesjes die nog naar het stemhokje moeten. VVD-ers dus. Ha haaaaa. You go Arend-Jan!

Zwavelzuur | 09-11-08 | 17:47

bottehond | 09-11-08 | 14:10

Een 'leugentje om bestwil' (wie doet dat niet?) of je uit suïcidale koppigheid op een zwaard werpen? Take your pick?
Onder de westerling wordt Eros meer gekoesterd dan menig ander bevolkingsgroep of lieden met een fanatieke religieuze achtergrond.

Sikkeneur | 09-11-08 | 17:24

Jammer is dan wel dat die, op zich simpele reken toets, doorgaans maar 1x wordt afgenomen, dat moet met regelmaat gebeuren.
vander F | 09-11-08 | 14:51
Denk dat ze daar inmiddels, afgaande op actie uit mijn linkje, ok aan het achterkomen zijn, en bedenken dat het niet gaat om dubbele portie slagroom. Aan piloten stel je ook eisen die hoger liggen dan gebruikelijk, en als je opeens geen 10'en meer haalt, moet je toch echt iets anders gaan doen.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 16:02

die RUTTE is een echte lul! kan goed praten maar toch een verplaatsing van lucht-een soort padvinder - en echt belachelijk alsmijnheer ineens zich sterk voelt en grote woorden gebruikt. De VVD grossiert in dit soort mensen. Om er een paar te noemen:
Jorritsma/ Dijkstal/Nypels /Hermans,die elke keer weer een job vindt maar te lui is om uit zijn ogen tekijken zoals Ben Korthals zgn min. v. justitie.Als er nu mensen van het kaliber Wiegel zouden zitten dan kon het CDA zo weg lopen van de PVDA maar nu ze ook de regent van Opstelten als voorzitter hebben kunnen ze het wel schudden.

frenchy | 09-11-08 | 15:57

Mekker | 09-11-08 | 15:12

Altijd, dear.

bottehond | 09-11-08 | 15:42

Hij zei het toch duidelijk na de DWDD en niet bij Een vandaag?

TonyM | 09-11-08 | 15:20

@ vanderF 15:08
Interesse wat met de jaren komt, geeft de meeste motivatie!

Mekker | 09-11-08 | 15:16

@ bottehond 15:10
Eh, blijf wel op de achtergrond. Heb mailverkeer met deze en gene..
Nog een leuk nummer horen?

Mekker | 09-11-08 | 15:12

Mekker | 09-11-08 | 14:47

Jij wordt een uitstekende minister van volksgezondheid.

bottehond | 09-11-08 | 15:10

@Mekker | 09-11-08 | 15:06 ,
dat interesse kwam met de jaren.

vander F | 09-11-08 | 15:08

@vanderF 15:03
B dus. Zwaar, maar een interessant vakgebied.

Mekker | 09-11-08 | 15:06

@Mekker | 09-11-08 | 14:59 ,
ooit A, nu meer psychiatrie.

vander F | 09-11-08 | 15:03

@ vanderF 14:57
Klopt idd.
In welke richting bent u werkzaam wb de zorg?

Mekker | 09-11-08 | 14:59

@Mekker | 09-11-08 | 14:55 ,
gelukkig maar, is toch een minimale eis die je mag stellen.
Nou mag je die toets 11x doen, tot je uiteindelijk eens een 10 haalt,
maar goed.

vander F | 09-11-08 | 14:57

@ vanderF 14:51
De rekentoets moet nog steeds met een 10 afgesloten worden.

Mekker | 09-11-08 | 14:55

@Mekker | 09-11-08 | 14:47 ,
ik ken dat, versplintering van taken, geen overzicht meer, geen verantwoordelijkheid meer, etc.

vander F | 09-11-08 | 14:54

@zak_arme_turf | 09-11-08 | 14:37 ,
vroeger moest je bij de A-opleiding de rekentoets met minimaal een 10 afronden.
Ik weet ik niet of dat nog zo is.
Jammer is dan wel dat die, op zich simpele reken toets, doorgaans maar 1x wordt afgenomen, dat moet met regelmaat gebeuren.

Totaal automatiseren gaat niet, de medicatie moet ook toegediend worden,
daar gaat het ook wel eens mis.

vander F | 09-11-08 | 14:51

@ zak_arme_turf 14:37
De meeste medische blunders worden veroorzaakt door:
- niet communiceren
- teveel schijven waar alles en iedereen zich mee dient te moeten bemoeien
- teveel burgerkleding te weinig wit

Mekker | 09-11-08 | 14:47

@F. von Zeikhoven | 09-11-08 | 14:33 ,
ik ken het, he-le-zieke-shit.
De mens, de patient, moet zich voegen, vormen, naar een abstracte systematiek,
ipv van andersom.

vander F | 09-11-08 | 14:45

Ik zie wel voordelen in zo'n EPD. Binnen twee maanden moet het mogelijk zijn om via een Russische serverT jezelf wat extra Oxazepam of Morfine voor te schrijven.

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 14:39

vander F | 09-11-08 | 14:31
De meeste medische blunders ontstaan niet door gebrek aan informatie, maar door simpele rekenfouten. Ze worden nota bene hergeschoold in ziekenhuizen, omdat ze op lagere schoolnivo fouten maken. Dat kan geen rekenmachine beheersen, en moet nu via extra automatisering geholpen worden?
www.wuz.nl/artikel/54919982.rekenfoute...

zak_arme_turf | 09-11-08 | 14:37

@bottehond | 09-11-08 | 14:29 ,
spoedig, of eigenlijk nu al, bent u niet meneer Bottehond maar EPD **BSN nr.***

vander F | 09-11-08 | 14:34

@ vander F | 09-11-08 | 14:05
Klink laat zich voor het karretje van Pink Roccade spannen. De enigen die nu belang hebben bij de invoering van het EPD zijn dezelfde bedrijven die de markt voor DBC-software in handen hebben... Reken maar na, epd-pakket kopen, licentie per patient en vervolgens dokken per DBC of consult. Gaat om heel veel kudo's. Sinds de marktwerking in de zorg wordt steeds minder van de zorg-euro echt besteed aan daadwerkelijke zorg en komt steeds meer terecht bij 'overhead'... Toch vreemd als je weet dat de overheidsbesteding aan zorg alleen maar toeneemt. Huisartsen willen het niet omdat ze dan nog minder gaan verdienen. Had pas al een rel met mijn huisarts die me haar praktijk uit wilde lazeren als ik door zo zetten dat ik mijn meds bij zo'n thuisapotheek wilde bestellen. Argument: 'Moet ik m'n software weer aanpassen en dat kost te veel"

F. von Zeikhoven | 09-11-08 | 14:33

@Sikkeneur | 09-11-08 | 14:19 ,
als alles weer strak afgeschermd wordt, dan kun je je hele post van Sikkeneur | 09-11-08 | 13:18 wegkieperen, althans wat voor goeds dat EPD wel niet oplevert, overal en altijd inzicht in alle patiëntgegevens om zo maar geen fouten te hoeven maken.

Dat botst dus met 'goed afgeschermd'

vander F | 09-11-08 | 14:31

vander F | 09-11-08 | 14:19

Dat EPD is de zoveelste stap naar de ontmenselijking van de Burger.
Dit kan niet anders dan uitdraaien op een Orwelliaensche toekomst.

bottehond | 09-11-08 | 14:29

@Rivfader | 09-11-08 | 14:26
We verwachten eigenlijk wel een beetje dat jij dat dan maar ter sprake brengt, mocht het zo zijn dat hij er zelf niet over begint.
Camera mee, resultaat in de Dumpert s.v.p.

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 14:28

Sikkeneur | 09-11-08 | 14:19
Ik zal even iemand bellen op zijn 06 om te melden dat hij de boel fraudeert. Dat kan ik zien, hoewel het systeem dat ik gebruik daar in eerste aanleg nooit voor bedoeld was. Helaas, zo werken die dingen, de gebruiker is vaak handiger dan de mensen die het systeem bedacht hebben en al helemaal dan de mensen die zich laten registreren. Ik ga er niet van uit dat mensen die mijn gegevens in handen hebben eenzelfde ethisch plichtsbesef aan de dag leggen als ik zelf doe met anderen. Ergo doe ik niet mee aan enquêtes, blijf ik anoniem op internet en verstrek ik alleen persoonlijke gegevens aan mensen waarvan ik zelf ook de naam en contactmogelijkheden weet.

sjaakdeslinksesul | 09-11-08 | 14:28

Frans Witglas | 09-11-08 | 14:20

Hehehe... VVD Next!

bottehond | 09-11-08 | 14:27

Ik heb vanaf volgende week weer college van meneer Boekesteijn. :)

Ben benieuwd of dit nog genoemd gaat worden, maar ik betwijfel het.

Rivfader | 09-11-08 | 14:26

Beveiliging is een belangrijk punt, waarbij je af kan vragen wat voor belang een hacker heeft bij gegevens van jou en mij.
Sikkeneur | 09-11-08 | 14:19
Die lijsten we in.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 14:21

Ik vind deze discussie wel heel veel gedoe over heel weinig. Ik zeg: next topic.
www.vvdnext.nl/1072

Frans Witglas | 09-11-08 | 14:20

vander F | 09-11-08 | 14:05

Daar sta ik verbaasd van, want ik heb enkele vriend(innen) die ook in de zorg werken en waar zij met het EPD werken, is de toegang ernstig beperkt.
Zo weet ik dat psychiatrische dossiers in het EPD zelfs niet toegankelijk zijn voor andere specialisten.
Daarbij kan je, denk ik, een EPD ook zo inrichten dat belanghebbenden alleen daar kunnen komen wat voor hun professie noodzakelijk is, bijv. medicijnen voor artsen, verpleegkundigen en apothekers. Apothekers echter geen toegang hebben tot medische gegevens en verpleegkundigen alleen bij delen voor hun van belang. Overigens mag je ook uitgaan van beroepsethiek bij de professionals, toch?

Beveiliging is een belangrijk punt, waarbij je af kan vragen wat voor belang een hacker heeft bij gegevens van jou en mij.
Wbt je laatste punt: tja, dat weten jij en ik niet of dat ooit zal veranderen en zoals gezegd; als je twijfelt moet je gebruik maken van je recht ipv op basis van paranoïde gedachten voordelen van een systeem op voorhand af te kraken.

Sikkeneur | 09-11-08 | 14:19

Overigens zal men biometrische identificatie versneld gaan invoeren,
met als kudtsmoes bv het beveiligen van EPD gegevens.

Bullocks.

vander F | 09-11-08 | 14:19

@sjaakdeslinksesul | 09-11-08 | 14:12 ,
exact,
en nu is wat geld niet eens zo'n probleem.

vander F | 09-11-08 | 14:18

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 14:10
Leuk altijd, he - mensen die zo de mond vol hebben van normvervaging, ze staan erbij en kijken ernaar, en lopen verdwaasd weer verder. Maar ff zonder dollen, het is natuurlijk wel onderdeel van de Verelendemollisierung van de Nederlandse media. Als je weet dat je op eieren moet lopen is het iets anders, maar MvR zou normaliter bij vol verstand eerst ff gebeld hebben van joh, weet je wel zeker dat je dat stukkie erin wil. Zo ja, geen punt - it's your career, dear. Dan is het gewoon bewust een rel opzoeken. Zo niet, dan is het echt een lage streek.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 14:16

vander F | 09-11-08 | 14:05
Privacy-overtredingen zitten nooit in de regels zelf, die meestal goed zijn. Het zit altijd in de beveiliging van die gegevens (onbeveiligde USB-sticks en laptops) en de discretie van mensen die er gebruik van mogen maken. Zo kan ik - mocht ik in geldnood komen - zo identity fraud plegen met de gegevens van een paar duizend personen. Niet dat ik het ooit doe, maar als ik die gegevens gewoon rechtmatig heb, dan zijn er nog een honderdtal mensen die ze ook rechtmatig hebben. Zal er toch wel eentje tussen zitten met een gokprobleem.
Nooit jezelf ergens registreren als het niet absoluut nodig is.

sjaakdeslinksesul | 09-11-08 | 14:12

@zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:29
Dat vertrouwen blijkt steeds vaker niet meer van toepassing.
Maar goed, zolang mensen zich op deze wijze blijven vergissen hebben wij zo af en toe weer een leuke zondagmiddag.

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 14:10

@ Sikkeneur

kwoot
Op het moment dat iemand met een mes op mijn keel staat doe ik idd heel weinig en mijn 'bekering' uit lijfsbehoud is niet een 'bekering' waar ik lang bij stil zal blijven staan.
Preventief alles en iedereen vernietigen wat mij misschien ooit naar het leven zal kunnen staan is m.i. voorbarig geboren uit een angst voor de angst.
ontkwoot

Bangerik.

bottehond | 09-11-08 | 14:10

@Sikkeneur | 09-11-08 | 13:59 ,
bij mij in de instelling is het nu zo dat een hele club medewerkers (niet-medisch) ineens de aantekeningen van de arts kunnen inzien waar dat voorheen niet mogelijk was. (wegens een elektronisch dossier)

Uiteraard is het EPD ook door allerlei wijsneuzen in te lezen, nu al aangetoond)
los van het feit dat men de regelgeving over een paar jaar rustig kan veranderen, terwijl de info ooit verzameld is onder andere voorwaarden.

vander F | 09-11-08 | 14:05

ik vind de vervelende woorden van boekestijn ook wel erg uit hun verband gerukt.
leuk he, politiek.

furieus | 09-11-08 | 13:59

vander F | 09-11-08 | 13:53

Dan ga je er van uit dat een werkgever of zorgverzekeraar inzicht gaat krijgen en dat blijkt vooralsnog niet uit de a.s. Wet.
Jaren geleden werd de medische keuring al afgeschaft en hoef je bij sollicitaties geen info te verstrekken over 'gaten' in je CV.
Bij verzekeraars moet je al langer in sommige gevallen al een medische verklaring overleggen bijv. bij een overlijdensverzekering dat je geen terminale kanker of HIV hebt.

Sikkeneur | 09-11-08 | 13:59

De VVD is als een moeder met een kindje die het syndroom van Down heeft.
Moet je haar nu feliciteren of niet?

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 13:54

Arend Jan Boekestijn is zelf een kleauthommol
met zijn achterlijke rotkop.
Hij wil de militaire dienstplicht terug en ook dienstplichtigen uitzenden naar oorlogsgebieden. Zelf heeft onze vriend Arend Jan nooit in dienst gezeten.
Sterf Arend Jan, de mensheid hoefd jou niet!

Autochtoon | 09-11-08 | 13:54

@Sikkeneur | 09-11-08 | 13:43 ,
een verzekeraar of werkgever interesseert het des te meer.

vander F | 09-11-08 | 13:53

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:46
beseder
vander F | 09-11-08 | 13:44
Ach, betrokkenheid bij het eindproduct, waar vind je dat nog, he? Mooie tijd was dat, vroegah.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:48

@zak_arme_turf 13:42

Kmoet ploppen nu maar een reaktie houd je te goed. Best een aardig vraagstuk.

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:46

@zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:42 ,
ik kan me niet voorstellen dat van Rossem de eindredactie heeft gedaan, laat staan een final cut heeft bekeken.

vander F | 09-11-08 | 13:44

vander F | 09-11-08 | 13:26

- Je ID vergelijk gaat niet op, want daar staat niet in dat je crimineel bent.
- Fouten zijn idd mensenwerk, maar je kan fouten voorkomen door duidelijke overdracht van en inzicht in informatie.
- Klopt, veel patiënten snappen vaak niet waarvoor ze pillen slikken en wat deze doen, laat staan dat ze begrip hebben van onderlinge interacties en dus eventuele gevolgen. Sluitende controle op inname is niet te krijgen, vooral niet bij nog zelfstandig wonende ouderen met een dementiërend beeld.
Maar dat doelde ik niet op.
- Een 'oppervlakkig' dossier dat zich beperkt tot de hoofdzaken is m.i. prima, wat boeit het een andere arts dat iemand agv een slechte relatie met zijn vrouw, werkgever of buren aan een depressie heeft geleden en daarvoor AD slikt?

Sikkeneur | 09-11-08 | 13:43

Voor, tijdens en na de opnames niet.
widtvoet ® | 09-11-08 | 13:38
Sorry, ik denk niet dat je voor dat statement echt de handen op elkaar krijgt in interviewend Nederland. MvR is naast interviewer ook gewoon interessante man om ECHTE babbel mee te hebben, en dan is het prettig geen blad voor de mond te kunnen nemen. Dat laatste is nu denk ik wel verleden tijd, en dat zal 'm nog spijten.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:42

@zak_arme_turf 13:31

Off-the-rekord voor politici? Thuis idd. En in principe verder overal daar waar zij zich helder als privé-persoon manifesteren (op vakantie, bij hun schoonouders, tijdens de jaarlijkse reunie van hun studentenvereniging, in het ziekenhuis, bij de Appie, op de sportklub, in hun stamkroeg, op de school van de kinderen etc. etc.) Maar toch niet bij iets als DWDD? Voor, tijdens en na de opnames niet. Praten met hoernalisten kan eauk off-the-rekord trouwens, maar dan wel expliciet als zodanig overeengekomen...

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:38

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:37
Het lijkt ook mij een goede zaak als die EPD-kwestie ook hier expliciet onder de aandacht wordt gebracht. Lijkt me niet al te moeilijk daar een vernietigend verhaal over te schrijven, zonder de voordelen die het ook kan hebben te bagatelliseren.

Mogelijk is er in het verleden al eens een topic aan gewijd, dat weet ik niet, maar 't kan geen kwaad deze kwestie 'dan maar' nog eens uitgebreid aan de orde te stellen.

Goed punt van joe, het artikel en de comments op je link zijn in dat opzicht al vrij duidelijk. Kortom, hier ligt een kans voor het open riool dat GS heet.

nattebever | 09-11-08 | 13:38

@Arend-Jan
Ja man, libertijnse waarden onder laten sneeuwen uit respect voor de Islamistische cultuur is echt een waanzinnig goed idee. Net zoals het aanvallen van je medeparlementariërs ipv het kabinet als je in de oppositie zit. Echt topwerk van Pechtold!
Ga de knopen met initialen aan je colbert blinkend oppoetsen man, ik verkies juist de VVD boven de D'66 omdat ik weet dat zij wel zonder aanziens des persoons opkomen voor libertijnse waarden, waar de D'66 momenteel wel erg selectief te werk gaat naar gelang het zieligheidsgehalte dan wel incasseringsvermogen van de aangesprokene hoger of lager is. Christen is hartstikke fout, en moslim eigenlijk ook maar dat zeggen we maar liever niet hardop. Net als Armeniers... sssst!
En in de oppositie is het toch echt de bedoeling om namens je kiezers het kabinetsbeleid te controleren, niet om wekelijks punten te scoren in debatten met mede-oppositieleden Wilders en Verdonk.
Maar ik snap het wel, als neo-conservatief voelt Boekestijn zich momenteel wat ongemakkelijk binnen de VVD. De man die vindt dat "een ongebreideld individualisme en hedonisme niet kan worden tegengaan zonder dat wij bereid zijn te praten over de morele fundamenten van onze beschaving?"
Erg liberaal? Misschien ben je beter op je plek binnen de CDA met dat soort ouderwets gedachtegoed Arend-Jan.

sjaakdeslinksesul | 09-11-08 | 13:37

Historicus van Rossum heeft geschiedenis geschreven.

fuckje | 09-11-08 | 13:34

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:28
Voor een open microfoon heb je een probleem, inderdaad. Als die in iemand zijn tas zit, en je van niets bewust bent, is dat iets anders. Waar bestaat off-the-record dan WEL volgens jou? Thuis?

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:31

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 13:18
Ik had er op gestaan, indien ik Maarten niet had vertrouwd, of de eindredacteur, de final cut even langs te mogen spoelen. Geen gelul. Maar daar heb je vertrouwen in, of niet. 'Oh sorry dat hadden we gefilmd toen je op weg was naar de studio, je wist toch dat je die dag op TV zou komen?' Ach, zo kinderachtig. Ik zou MvR nooit meer vertrouwen als interviewer, dit kost 'm echt punten, hoor. En ik denk dat wel meer mensen in de toekomst even die vraag zullen droppen, van die final cut, en anders geen interview/uitzending. Auw, da's best vervelend hoor, zeer onpraktisch.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:29

@zak_arme_turf 13:04

Tijdens publieke optredens (eauk tijdens die borrel ervoor en die twaalf erna) bestaat er voor politici in principe geen "off the rekord". Hebben politici het nu over de ziekte van hun dochter of over de vermeende onbekwaamheid van haar behandelend arts is het nog een ander verhaal maar hier lult AJB ongevraagd over zaken die hem, Rutte en hun VVD direkt raken. Niks persoonlijks aan. En uiterst relevant voor de beoordeling van de politikus AJB.

Moet je in het bedrijfsleven eens proberen. Tijdens een "informeel" etentje je eigen produkt en je baas gaan staan afzeiken... Oprotten en geen zak poen mee! Bij de meeste (grote) bedrijven teken je hier zelfs voor.

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:28

Mark wil geen nieuw Rita trauma...... ik wil geen nieuw Mark Rutte trauma.
Kan die vriendinloze lutser (heaumeau?) niet gewoon opbokken, met Rita aan het roer had de VVD nu 40 zetels, hadden we minder asielzoekerTs en waren Vogelaar en ter Horst allang de laan uitgestuurd zonder wachtgeld.
Moederskindje Rutte zal zich afvragen waarom zijn partij het zo slecht doet, ik weet wel een oplossing maar dat zal ik maar niet schrijven, ik ben namelijk bang voor Joris.

necrosis | 09-11-08 | 13:28

blijft toch een beetje De Toppers daar bovenin bij de VVD.

*koestert zijn nieuwe D66 lidmaatschap*

Ton Plofkop | 09-11-08 | 13:27

@Sikkeneur | 09-11-08 | 13:18 ,
fouten zijn mensenwerk, dat gaat niet echt veranderen, door de ID plicht neemt ook de criminaliteit niet af.

Veel fouten rond medicatie zijn er ook rond de therapietrouw- en begrip van de patient zelf.
Of wil iedere dag bij iedereen thuis komen controleren of ze wel correct omgaan met hun medicatie?

Verder betekent het dat veel wat nu nog in dossiers staat niet meer wordt opgeschreven omdat het de patient of arts-patient relatie kan schaden.
we krijgen dus juist een oppervlakkiger dossiervorming.

vander F | 09-11-08 | 13:26

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:17

AJB deed een Terstalletje en dat wordt doorgaans wel heugelijk gewaardeerd...

Sikkeneur | 09-11-08 | 13:25

@zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:04
Een vies geintje is het, eensch. Maar je bent naiëf wanneer je geen rekening houdt met de mogelijkheid dat het gebeurt. de VVD mag aannemen dat Boekestijn op de hoogte is van dergelijke praktijken.

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 13:18

vander F | 09-11-08 | 13:05

Jij werkt in die business, toch?
Gewoon wat vragen aan jou als 'betrokkene' over de positieve kanten (?) van het EPD:
- meer dan honderdduizend fouten per jaar aan medicatieverstrekkingen en gebruik door o.a. slecht leesbare recepten van artsen en verkeerde combinaties omdat de artsen voorschrijven zonder weet te hebben van ander medicijn gebruik en de onderlinge slechte interakties
- duizenden fouten per jaar door verkeerde ingrepen agv van slecht leesbare dossiers van artsen
- je hebt ooit een NR/NB beleid voor jezelf vastgelegd en komt op een IC aan allerlei toeters en bellen te liggen (geen hond die denkt aan dat kettinkje om je nek)
- Allergieën voor bepaalde medicatie, ook zoiets

Natuurlijk zijn er zeker bezwaren en het staat je vrij om je gegevens niet in het EPD systeem te laten opnemen. Kost wat moeite, akkoord, en als je twijfelt aan het discreet toepassen van je gegevens moet je zeker van je recht gebruik maken.

Sikkeneur | 09-11-08 | 13:18

AJB is een rat. Hij rat, heeft gerat en zal blijven ratten. Kan me geen valide argument bedenken waarom de VVD die drol zou handhaven. Beter maakt men daar nu (verder) schoon schip en laat 't niet op volgende rattenstreken van AJB aankomen. Opzouten Brutus!

widtvoet ® | 09-11-08 | 13:17

Dit geeft een leuk inkijkje in de keuken, hoe mensen met elkaar omgaan en hoe politiek werkt. Ik zou tegen Arend Jan willen zeggen! Schrap die eerste naam maar en verander dat in Wolf. Je zal gerust je schaapjes wel op het droge hebben..... brrrr enge mensen.

AllochtoonZiek | 09-11-08 | 13:15

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:55
Tnx, link even kort gescand en heb het inmiddels via bolcom (2e hands, 4,50 euri) aangeschaft. Er ligt trouwens veel van haar in de ramsj.

Kom er bij gelegenheid nog wel op terug.

nattebever | 09-11-08 | 13:10

De VVD heeft duidelijk last van bloedarmoede en vervlakking. De enige grote tegenstelling die ik tegenkom tussen de VVD en D66 is, dat D66 teveel policor is en de 'finse' problematiek teveel met de mantel der liefde bedekt, i.c. pampert.
Van AJB had ik hoge verwachtingen. Na deze achterklap is mijn achting voor deze man tot het nulpunt gedaald. Hoogverraad in het hol van de leeuw.
100% eens met Superjan @ 10:38.

stekelige | 09-11-08 | 13:08

vander F | 09-11-08 | 13:06

wel als je de lachers op het strand op je hand wil hebben.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 13:07

Hoop wel dat Rutte het redt ,anders is het vrij kut voor z'n moeder om die huilebalk de hele dag thuis te hebben.

R.B.Scott | 09-11-08 | 13:07

@Hakkepof | 09-11-08 | 13:04 ,
tuurlijk wel, maar je ziet ze niet gauw op het naaktstrand nee...

vander F | 09-11-08 | 13:06

@Sikkeneur | 09-11-08 | 13:01 ,
ik zou zelfs zeggen, een typisch voorbeeld van het EPD,
samen met de gegevens van je SOA behandeling en psychiatrische medicatie, die 20 jaar na dato nog heerlijk zijn in te zien

vander F | 09-11-08 | 13:05

vander F | 09-11-08 | 12:58
dat moet wel gephotoshopt zijn.
Zooo klein... dat kán toch niet..

Hakkepof | 09-11-08 | 13:04

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 13:02
Daarom zijn de begrippen on/off the record uitgevonden. Blijft vies geintje, feitelijk.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:04

Wat heerlijk toch dat er altijd mensen blijven die totaal verbaasd zijn dat als je ergens rondloopt waar televisieprogamma's gemaakt worden dat wat je zegt dan opeens op TV / Internet verschijnt.

Cookie v. eigen deeg | 09-11-08 | 13:02

vander F | 09-11-08 | 12:58

Als dit jouw discrete toepassingen van het EPD worden, kunnen ze het idd beter weer afschaffen.

Sikkeneur | 09-11-08 | 13:01

vander F | 09-11-08 | 12:58

Ik neem aan wel in staat van opwinding.
Mevr van het Tuinpad kijkt me ineens heel erg verliefd en blij aan :)

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 13:00

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:37
OT
Correct. Is zelfs zeer aantrekkelijk voor verzekeraars om direct een lijntje naar te leggen - hup, premie op maat. Is veel te verleidelijk en VEEL te veel geld waard voor zakenlui, maar ook criminelen, om dat feitelijk open en bloot te gooien, in deze tijd van privacy-gevoeligheid en technische vooruitgang. Totaal van de pot gerukt idee, een topic waard, zoals je zegt.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 13:00

Zou Veugelaer haar spindocter hebben ingeruild voor een kudtkapper?
Vragen, zomaar op de vroege zondagmiddag....

fuckje | 09-11-08 | 12:59

fuckje | 09-11-08 | 12:54
Nee, Ed van Thijn is zijn nakie.
Ook zo'n traktatie.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:56

* probeert de gedachten aan de kudten van Vogelaar, Ter Horst, Verbeet, Dijksma, K (C)ramer, Ploumen, en de klabanus van Tichelaar verre van zich te houden *

fuckje | 09-11-08 | 12:54

widtvoet ® | 09-11-08 | 12:52
+1

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:54

@Wat kan je wel? 11:59

Drollen als zo'n AJB vallen doorgaans terug op een vast reaktie-stramien wanneer ze gekonfronteerd worden met hun eigen stupide en beschadigende woorden:

1. Ontkennen. Van plat liegen "heb ik nooit gezegd" tot "dat kán ik gewoon niet gezegd hebben". Wordt lastig wanneer eea. op band blijkt te staan, dan door naar
2. Herplaatsen. "Eea. is uit zijn verband gerukt, dient bezien te worden in zijn oorspronkelijke inbedding en is niet zelfstandig te beoordelen." Wordt lastig wanneer de volledige kontext bekend is of er eigenlijk van een bredere kontext helemaal geen sprake kan zijn, dan door naar
3. Herijken. De gewraakte uitingen afzwakken en van een eigen interpretatie voorzien "u moet dat toch anders horen/lezen" en "wat ik daar mee bedoelde te zeggen etc." Wordt lastig wanneer eea. vrij expliciet gesteld is en de uiting eigenlijk niet voor tweeerlei uitleg vatbaar is, dan door naar
4. Persoonlijke kaart spelen. "U kent mij beter" en "u moet maar van mij aannemen dat". Veelal gelardeerd met een overzicht van de staat van dienst en onder een beroep op vertrouwen. Is de kou nog steeds niet uit de lucht, dan door naar
5. Stukje boetekleed aantrekken met de wijsheid achteraf. Van "ik zie nu idd. dat mijn woorden eenvoudig verkeerd te begrijpen waren" tot "wellicht had ik mij zorgvuldiger uit kunnen drukken". Nu vooral blijven benadrukken dat het een incidentele slip of the tongue was.

En eigenlijk zijn de standaard bedrijven dan mi. wel doorlopen. Men kan natuurlijk op enig moment altijd nog een ongeneeslijke ziekte veinzen, huiselijke katastrofes voorwenden of verklaren tijdelijk bezeten te zijn geweest door demonen of aliens ("ik was dus emotioneel wat minder stabiel").

widtvoet ® | 09-11-08 | 12:52

vander F | 09-11-08 | 12:49
* spuugt zijn drinken uit en rent gillend weg*

Hilarisch!!

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:51

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:44
Je bedoelde van Fatima Mernissi het boek 'De politieke harem'? (Ze heeft meerdere boeken geschreven.)

nattebever | 09-11-08 | 12:50

off topic.

Ik hoop dat de dochter van Oebama een heel lelijk haarvrij hondje krijgt.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:50

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:44

Advies mijnerzijds.
Neem de moeite en lees het stukje.
Alhoewel, het zal jouw mening, denk ik , alleen maar bevestigen.
Dus als je wat beter te doen hebt, wees mijn gast.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:47

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:40

Heb helemaal geen krant gelezen, mijn wederhelft maakt me net attent op de brief en ging al helemaal door haar dak, waarna ik het drukwerkje heb bestudeerd en ff een en ander heb bekeken op wat sites

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:44

nattebever | 09-11-08 | 12:26

Als je geïnteresseerd bent in een inkijkje in de Arabische wereld en hoe ook daar de angst hoogtij viert, waardoor radicalisme een kans krijgt te wortelen, is het een aardig boek. Begint bij de Val van de Muur.

Net als de Verlichting in het Westen zal de kar door vrouwen getrokken gaan worden.

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:44

vander F | 09-11-08 | 12:40

LOL.

Nee, Ella met een kale doos.
Daar knap je van op.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:42

@Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:37 ,
zeker, maar om nu de kudt van Vogelaar er aan de bos met haar bij te slepen gaat me te ver.

vander F | 09-11-08 | 12:40

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:37

Goh, net als ik gister de Televaag gelezen ?
Goeie vent die Prof. Smalhout!

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:40

vander F | 09-11-08 | 12:33

Zondag is toch een kudtdag?

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:37

ff offtopic

we hebben een brief bij de post gekregen, "aan de bewoners van dit adres" verhaaltje erin over een electronisch patienten dossier ofwel EPD, in het juichend begeleidend stukje bijgevoegd drukwerk staat dat minister klink van volksgezondheid samen met nog een paar schimmige clubjes het volgende heeft bedacht.

Uw gegevens kunnen doormiddel van het BSN (Burger Service Nummer), voorheen sofi nummer (Sociaal / FISCAAL) door iedere zorgverlener worden bekeken. Dit is vooral handig als u bvb een ongeluk krijgt in Friesland terwijl u in maastricht woonachtig bent.

Bent u het hier niet mee eens en u wilt niet dat uw gegevens door elke zorgvelener in Nederland opgevraagd kan worden dan kunt u via bijgevoegd formulier bezwaar maken. Wel ff zelf kopieren als meerdere personen op 1 adres bezwaar hebben. "Uw huisarts kan U vertellen wat de mogelijke gevolgen zijn als u bezwaar maakt"

"Natuurlijk kunt u uw bezwaar altijd weer intrekken"

Er word dus van mij gevraagd of ik een briefje wil sturen met al mijn persoonlijke gegevens erop naar een mistig clubje met daarin mijn bezwaar tegen het feit dat mijn patienten gegevens op straat komen te liggen. Ow ja, wel ff kopietje id meesturen en als u een kind hebt waarvan u niet wilt dat de gegevens op straat komen te liggen dient u wel eerst ff richting gemeentelijk tehuis te gaan om een afschrift van het geboortebewijs mee te sturen.

M.a.w. het wordt wel verdomde moeilijk gemaakt om bezwaar in te dienen, en dan moet je je nog maar eens afvragen of er daadwerkelijk geen epd van je gemaakt wordt.

Het is goedverdoeme een grof schandaal dat dit gebeurt, de straat op met zijn allen, affakkellen dat miniserie van volksgezondheid, met pek en veren die Klink Den Haag uitzetten. Dit is de grofste schending van privacy aller tijden, artsen hebben de hypocrates eed afgelegd en ze worden nu gedwongen info af te geven, dit staat loodrecht tegenover hun eed.

UW en MIJN privacy wordt op straat gegooit, ow sorry, foutje, MIJN en UW medische gegevens worden HEEL veilig en BETROUWBAAR uitgewisselt. (met stagaires, arbo artsen, etc. etc., wellicht nog wat Fiscaal ambtenaren) HET is het SCHANDAAL van de EEUW dat dit gebeurt. GS NU een levensgroot artikel graag over deze BIG BROTHER is watching you actie van onze (R) overheid.

www.patientenepd.nl/wpc/?p=212

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 12:37

Smerige verradersmentaliteit van AJB.
Als je een mening over iemand hebt doe dat dan openlijk. Pas dan ben je een vènt.
Nu een slap aftreksel dat nadat hij betrapt is vliegensvlug zijn excuus aanbied.
Draaikonterij in optima forma.
Ook de VARA deugt van geen kant. Maar dat is algemeen bekend. Als de uitzending is afgelopen mogen de gasten er van uit gaan dat er niets meer wordt opgenomen of uitgezonden. Laffe mentaliteit. Maar wel met het opgeheven vingertje naar anderen.

Dostranamus | 09-11-08 | 12:37

@straight-flush ,
bah, smeerlap, aan de harige doos van Vogelaar snuffelen...

Gaat weer lekker, op de dag des Heren.

vander F | 09-11-08 | 12:33

nattebever | 09-11-08 | 12:22
Achterlijk is niet het woord dat ik met jou combineer.
Dit in tegenstelling tot de Islam.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:31

straight-flush | 09-11-08 | 12:27
meters en meters.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:25
Maak je geen zorgen, ik ben niet gelijk dat je zegt 'achterlijk'.

nattebever | 09-11-08 | 12:27

Wat ik echt niet begrijp is dat van Rossem zich hiervoor leent. Ik trek mijn nominatie voor Negatiefste Nederlander weer in. Iemand op de rug in de bar uitspraken ontlokken en dan ook nog uitzenden is not done.
Verder is zoals nattebeverT's ega al opmerkte, kwaliteit sowieso nergens te ontwaren. Next.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 12:27

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:20
Daar is zondag echt de dag voor, dacht je niet?

Trouwens, dat boek dat je gisteren noemde, is dat de moeite waard? Heb ik je nog niet over gehoord. Weet je wat, ik ga dat boek kopen/lezen en jij doet hetzelfde met 'The suicide or reason', een uitstekend boek dat je moet lezen in plaats van de wat oenige samenvattingen die je er her en der over tegenkomt.

nattebever | 09-11-08 | 12:26

nattebever | 09-11-08 | 12:22

Ik hoop voor Bever dat ze meer puntjes heeft.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 12:25

'Als je Pechtold geweldig vindt, wat zegt dat dan over je eigen niveau?', aldus de geschokte geliefde van nattebeverT.

She's got a point there.

nattebever | 09-11-08 | 12:22

Opmerkelijk veel 'collectivisten' te vinden hier...

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:20

straight-flush | 09-11-08 | 12:17
Dan heb je idd héél véél spijt!

... en mag Arend Jan aan het mes in de rug van Rutte blijven hangen...

Wonderlijk.

vander F | 09-11-08 | 12:18

Niets nieuws , het straalt duidlijk af van Rutte dat het een lutsert is.

Kets22 | 09-11-08 | 12:17

@ Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:42
"Buitengewoon onfatsoenlijk dat dat snoevende nepprogramma van vara beelden oppikt van onderonsjes".

Buitengewoon suf dat je niet weet dat het gaat om beelden van Eenvandaag.

gezellie | 09-11-08 | 12:17

Hij zegt trouwens in het clipje - 'Hij heeft geen idee', niet meervoud. Als ik dat zeg bedoel ik dat iemand echt wereldvreemd/niet van deze planeet is, niet dat hij niet creatief is.

zak_arme_turf | 09-11-08 | 12:17

Ben wel benieuwd wat Rutte verstaat onder ´diep door het stof gaan´: bij Vogelaar onder het rokje ruiken??

straight-flush | 09-11-08 | 12:17

Jammer dat AJB zijn woorden weer inslikt. Wat hij in Pechtold ziet is me ook niet duidelijk. Volgens Pechtold is er geen Antillen/Mocroprobleem, deze groepen moet hooguit wat meer knuffels krijgen ofzo.

Wat Superjan 10:38 zegt, en ik ben geeneens een vvd-ert.

knutsel | 09-11-08 | 12:13

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:10 rotfl.

van dal | 09-11-08 | 12:12

Wat kan je wel? | 09-11-08 | 11:59 door stukjes te gebruiken in plaats van het totaal, als je fragmentjes aan elkaar plakt krijg je een heel andere context.

van dal | 09-11-08 | 12:12

1-0 voor pechtold.

Karlskrona | 09-11-08 | 12:11

A.J.B staat nu in de gang tegen zichzelf te praten: "hadden ik en ik niet met elkaar afgesproken dat ik best een eigen mening mag hebben, maar dat ik niet kritisch ben over mijn eigen partij".

Sikkeneur | 09-11-08 | 12:10

Zou Rutte ook €15.000,- betaald hebben om bij Mens te mogen praten?

spanarchist | 09-11-08 | 12:07

rutte=policor
Pechtold =policor

Het_leuke_zuiden | 09-11-08 | 12:04

@straight,
zelfs z'n verbale diarree komt nogal bescheten over...

vander F | 09-11-08 | 12:04

@vander F:
Hij staat wel vaak peop te praten!! Iets met verbale diarree oid?

straight-flush | 09-11-08 | 12:02

Op hyves is het nog rustig. Een beetje bijval voor AJB. a-jb.hyves.nl/
Geen support voor Rutte. mark-rutte.hyves.nl/
Help die man nou toch!

Frans Witglas | 09-11-08 | 12:01

Hoe kun je nou 'iets uit z'n verband rukken' als het gewoon op camera staat?

Wat kan je wel? | 09-11-08 | 11:59

van dal | 09-11-08 | 11:52
Mark Rutte mocht willen dat hij ABN sprak

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 11:55

Karel Kruizenruiker | 09-11-08 | 11:50 marc en ella kunnen daarna verder als de onzichtbare partij.

van dal | 09-11-08 | 11:53

mick jagger | 09-11-08 | 11:50 de vvd, dat is de abn bank van de politiek.

van dal | 09-11-08 | 11:52

De VVD hoest en gelijk is Geenstijl verkouden. Tsk tsk tsk.

Niet voor Jan | 09-11-08 | 11:52

Als de pvda nu Ella eruit flikkert en de vvd het zelfde doet met Mark, hebben we dat ook weer gehad.

Karel Kruizenruiker | 09-11-08 | 11:50

Het is juni 2009.
De VVD heeft zich opgesplitst in 9 fracties en in de peilingen staan ze op 3.
De PVV staat inmiddels op 29 zetels en Wilders maakt goede kans om premier te worden na de verkiezingen.
Opstelten trekt de stekker uit de lege VVD.
Rutte gaat solliciteren voor een administratief baantje bij een zorgverzekeraar en van Boekestijn heeft niemand meer iets vernomen.

mick jagger | 09-11-08 | 11:50

De VVD heeft nooit ingegrepen om de afbraak van ons landje te stoppen en zal dat in de toekomst ook niet doen.

Martinello | 09-11-08 | 11:48

@spanarchist 11:04

Wellicht waren de organisitoren op zoek naar iemand die meermaals bewezen heeft de eerste steen te kunnen en willen gooien...

widtvoet ® | 09-11-08 | 11:46

As we speak:

Mark op de achtergrond bij Harry!

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 11:44

Ik voorzie.

Hans Dijkstal en Mark Ruttein "two liberals, one cup*

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 11:42

@Jean 11:31

Voorlopig zit Rutte iig. dalijk in z'n uppie bij Harry Mens. Eens kijken of er gisterenochtend bij hem al bekend was wat er boven z'n hoofd hing.

widtvoet ® | 09-11-08 | 11:41

Geen ideeen hebben is niet schokkend Arend-Jan. Je kan er in de USA president mee worden.

Francisco | 09-11-08 | 11:40

Qua uiterlijk lijkt Arend Jan verdacht veel op Jaques Wallage.....

MichieldeMuiter | 09-11-08 | 11:39

colonnecinco | 09-11-08 | 11:23
Het is inderdaad moeilijk te geloven. Policor NL is inmiddels de schaamte ver voorbij.
What´s next? Een Marokkaanse moslim burgemeester maken vanwege zijn afkomst?

spanarchist | 09-11-08 | 11:37

Gewoon er uit flikkeren die Rutte, veel te slinks en stiekem in de kast zittende nepperd die geen idee heeft welke kant ie nou op wil. Als die partij voer anderhalf jaar een beetje goed uit de verkiezingen wil komen dan kunnen ze zich nu maar beter opnieuw uitvinden. Zo niet dan wordt het land weer voor vier jaar opgescheept met dat andere neppartijtje van die bescheten Pechtold. Nu actie dus en afzetten die Rutte.

hoeruhjongh | 09-11-08 | 11:34

+100 voor Arend Jan. Rutte de Puber, is een blaaskaak!!

Boem is liev | 09-11-08 | 11:33

Publieke discussie op Buitenhof tussen die twee, zou ik zeggen. Met voldoende camera's.

Jean | 09-11-08 | 11:31

@van dal | 09-11-08 | 11:26
Allemaal Herr Heinzelmann?

Agent327 | 09-11-08 | 11:29

Beiden zijn vastgeroeste starre mensen. Boekestijn bewondert een van de grootste demagogen Alexander P.
Kennelijk maakt hem de inhoud niet zoveel uit als het maar in vloeiende volzinnen wordt uitgesproken.
Rutte heeft inderdaad geen enkele vooruitstrevende, verheffende ideeen en draait rondjes op zijn vierkante meter van politieke correctheid.

Martinello | 09-11-08 | 11:28

leefbarbaar | 09-11-08 | 11:22 en altijd en eeuwig die blauwe blazers aan..

van dal | 09-11-08 | 11:26

spanarchist | 09-11-08 | 11:04
Mohamed Rabbae? U bedoelt die meneer die zo begripvol was over het verbieden van De Duivelsversen van Salman Rushdie? Dat lijkt me stug.

colonnecinco | 09-11-08 | 11:23

VVD is natuurlijk de domste partij van Nederland, met stip. Zij zijn rechts, maar doen links. Hebben als voorman een lullertje, dat nog nooit een dag voor een baas gewerkt heeft. Zetten al hun kopstukken de deur uit. Ze hebben de maatschappij helpen verpesten met diverse regeringen. Ik zou zeggen, voor die Boekestein is er nog hoop. Hij heeft wel het inzicht maar mist de ruggegraat.
Zelf stem ik natuurlijk PVV. (exvvd-erts)

leefbarbaar | 09-11-08 | 11:22

Arend Jan moet gewoon goed of kwaadschiks opsodemieteren,verraad is verraad.
Rutte heeft geen ballen.... maar we hebben niets anders.
Als ik bij nare(geen erfenis) familie of geborneerde VVD vrienden van mijn Ega ben.. plas ik altijd expres een beetje over&naast de pot.Ook als ik de pot goed volgescheten heb trek ik principieel NIET door............ gewoon met uitgestreken/beminnelijk gezicht beleefd verder kouteren
op de canapee.... enne..!O ja doe mij nog maar zo'n lekker versch Hazelnoot gebakje of zo'n Bolus met een
dubbele GraanJenever...."is 'ie goed koud.??"

grapjasz | 09-11-08 | 11:21

Heren, echte mannen en stoere neuqerTs, het was me wederom een waar genoegen en ik heb veel geleerd. Dank daarvoor. Het komt niet vaak voor dat jaap spijt heeft te moeten afhaken wegens werk, maar dit is zo'n moment. Een fijne dag gewenst iedereen, met schone brillen.

*loo*

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:18

'Hij heeft geen ideeen. Dat is schokkend hoor' . En zie daar het onstaan van een zgn.
'boekesteintje'. Dikke van Dale uitleg van 'een Boekesteintje doen': de keiharde confronterende waarheid vertellen zonder daarmee je eigen graf te graven.

Je-Zus Redde | 09-11-08 | 11:17

Bes Nedenpeil | 09-11-08 | 11:12

dat was mij dus ook niet helemaal duidelijk, helaas zegt arend jan (what's in a name?) daar niets over.

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:16

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:55 nog even hierover.. als je door een vent gepijpt wordt is het helemaal geen rare uitspraak. jij hebt gelijk.

van dal | 09-11-08 | 11:15

Wat is er dan zo fantastisch aan Pechtold? Dat hij ieder week zegt dat ie Wilders een lul vindt? Heel knap inderdaad..... gaaahaaaap

Bes Nedenpeil | 09-11-08 | 11:12

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:10
You're right. Je had het over liggend en zittend schijten, niet over staand. Mijn excuses daarvoor.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:12

*out*

(wegens buikpijn van het lachen)

van dal | 09-11-08 | 11:11

vander F | 09-11-08 | 11:09
Ik ook niet, maar zou je daar naar willen kijken? Nou ja: misschien iets voor 'Wedden dat ik het kan'...

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:10

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:03

hey japie, mij niet gaan beschuldigen van iets wat ik niet gedaan heb,

lees ff de tekst hieronder/
____________________________________________________________________________

Rutte, die gaat zitten als die moet pissen ... wat een lutser. Dat bekakte melkmuiltje van die eeuwige student.. pffffff. Die Boekenstijn heeft groot gelijk.

huperdepup | 09-11-08 | 10:08

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:10

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:07
Een ding moet ik je nageven: je hebt geen enkel schaamtegevoel. Dat is ook iets moois. Kudo's daarvoor.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:09

Ik zie Rutte nog niet staand schijten hoor.

vander F | 09-11-08 | 11:09

Volgens mij is er in de VVD eerder geen ruimte voor nieuwe ideeën door dit soort ballen als die Boekestein die zich overal mee bemoeien.

ouwelauwe | 09-11-08 | 11:09

van dal | 09-11-08 | 11:07
Ja, daar zit een verschil in. Of je iemand onderscheidt of onderschijt. Beide kan zeer vervullend zijn, overigens.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:08

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:03

mevrouw paap spuitend klaargekomen?

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:07

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:05 hij IS een onderscheiding..
(niet verwarren met "onderschijting")

van dal | 09-11-08 | 11:07

van dal | 09-11-08 | 11:04
Wellicht iets voor 'reaguurder van het jaar' ? Ik bedoel, zulks verdient een onderscheiding.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:05

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:03 hier ook, we verwachten eigenlijk dat youp van het hek dit oppikt en meeneemt in zijn oudejaarsconferance

van dal | 09-11-08 | 11:04

OT
Mohamed Rabbae is één van de sprekers tijdens de herdenking van de Kristallnacht. Zelfs de jodenvervolging wordt door de multi-culti club misbruikt om hun punt maar te kunnen maken. Misselijkmakend.
www.nrc.nl/binnenland/article2054586.e...

spanarchist | 09-11-08 | 11:04

Tommygunner | 09-11-08 | 11:01
Dat was neemjemoeder. Voordien hadden we het keurig over de bril omhoog, etc.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:03

Tommygunner | 09-11-08 | 11:01

huperdepup | 09-11-08 | 10:08

van dal | 09-11-08 | 11:03

Ik zou wel eens in Mark's pc willen kijken.........

pennestront | 09-11-08 | 11:03

Begin van de Domheid:

Rutte heeft de VVD prima op orde.

Einde van de Domheid

progressief | 09-11-08 | 11:03

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:00
Please go on; don't stop. In huize paap is de stemming niet meer stuk te krijgen. We lachen vaak en veel hier, maar dit is werkelijk een traktatie.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:03

Mensen die eerst VVD wilden stemmen en nu na een nationalisatie door Bos op de PvdA willen stemmen zouden hun stemrecht ontnomen moeten worden. Dombo's.

de Bree | 09-11-08 | 11:03

Dit laat exact zien waar politici en aanverwante minkukels voor staan. Alleen voor hun eigen ego en nooit te beroerd om hun geestverwanten een loer te draaien.
De hufterigheid zit in de politiek ingebakken.
Fatsoen moet je doen.
Hè, Doekle, kom er eens in. Doe eens even benoemen.

Dostranamus | 09-11-08 | 11:02

Welk 'Wack the dog"-type met VVDvoorliefde is trouwens die
"staand schijten discussie" begonnen in dit Mark-neersabeltopic?

Tommygunner | 09-11-08 | 11:01

Met al die mobiele camera telefoons, youtubes enzovoorts tegenwoordig is de enige manier om nog ongezouten je mening te kunnen geven incognito posten op GeenStijl! Helaas wordt je hier dan weer niet gehoord.

Oud_en_wijs? | 09-11-08 | 11:01

van dal | 09-11-08 | 10:53

je snapt er geen moer van dat is wel duidelijk, een vrouw wil een echte man, lullen doet ze wel met haar vriendinnen en met elkaar lachen ze types als jou uit.

welke melodie gaat af als jij je vrouw belt? als het het smurfen lied is kun je beter je koffers pakken, heel veel vrouwen hebben een speciale melodie als ze gebelt worden door hun man

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 11:00

Tommygunner | 09-11-08 | 10:58
Ja, dan is het een probleem inderdaad. Hopelijk is het nog warm dan :)

Jaap de Paap | 09-11-08 | 11:00

@de bree.Lopen we binnen de kortste keren met een burka.

fleurtje | 09-11-08 | 10:58

Ik schijt ook altijd staand,
doet elke kerel toch?

vander F | 09-11-08 | 10:58

@Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:56
dat zeg je nu wel zo, maar wat als diegene die vóór je is geweest Superjan heet...

Tommygunner | 09-11-08 | 10:58

van dal | 09-11-08 | 10:53
+1

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 10:58

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:55
Vrouw paap las toevallig mede, toen ik je comment las, en die heeft nog net de wc op tijd gehaald, bijna in de broek gedaan. Van het lachen, dat is.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:57

Kijk naar de nieuwe cijfers op peil.nl en walg.
Dit land wil blijkbaar een CDA, een D66 en een PvdA in de regering. Daar wordt je toch moedeloos van.

de Bree | 09-11-08 | 10:56

En trouwens: wat is nou helemaal de moeite zeg? Even de pij opstropen, billetjes op de vrieskoude bril plakken en pinkelen maar. Stel mietjes.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:56

Een rel? mag ik dan nu eindelijk auto's in de fik steken?

(R)evolutie | 09-11-08 | 10:56

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:54

* ziet het beeld al voor zich* hehehe.....

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 10:56

van dal | 09-11-08 | 10:50

ik doe niks anders dan dat soort stellingen poneren en neem van mij aan dat ze het allemaal heerlijk vinden en gek op me zijn. ik vertel zelfs openlijk dat een andere vrouw beter kan pijpen terwijl ik gepijpt word. Niks knuffelen, gewoon hard zijn, daar houden vrouwen van.

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:55

Zolang ze geld vangen blijven ze knikken naar elkaar,maar onderling zit het natuurlijk echt niet goed.Het is in Den Haag niet één voor alle ,alle voor één.
Maar ieder voor zich.

fleurtje | 09-11-08 | 10:55

Ik schijt altijd naast de pot. Houdt de spanning in de relatie...

Tommygunner | 09-11-08 | 10:55

ROFLOL @ van dal | 09-11-08 | 10:53

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:54

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 10:53
LOL. Is ook weer zo, Teun. Het zou een wat eerlijker beeld geven dan nu in elk geval.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:54

Nog even een d-tje toevoegen aan booschap.

All | 09-11-08 | 10:53

zeg je als man tegen je partner: 'zeg, zou je de wc-bril niet eens even schoon gaan maken in plaats van iets te zeggen'...

een 'lucky guy' als neemjemoederindemali krijgt dan nog een koffer mee... anderen kunnen hun garderobe waarschijnlijk van het gazon in de voortuin oprapen.

van dal | 09-11-08 | 10:53

Laten we wel zijn;
niemand zou evan opkijken als Mark bij P&W zou opbiechten dat het idd waar is dat hij zijn moeder weleens roept als de natte wc-doekjes weer eens op zijn.

Teun van het Tuinpad | 09-11-08 | 10:53

Ik ben benieuwd of Geenstijl ook wordt uitgenodigd voor Mark's Afscheidsparty zeer binnenkort. Ik denk namelijk dat Geenstijl wel een wit voetje heeft na het filmen van de "Vrije Kundst Projectje' in de fractiekamer van Rutte...

Tommygunner | 09-11-08 | 10:50

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:48 die moet je aan de ontbijttafel poneren.. succes gegarandeerd. jij als stoere neuqert kan immers in je relatie niks gebeuren, die relatie kan wel een stootje hebben, nietwaar?

van dal | 09-11-08 | 10:50

Als er drank in de man is....

LifeCatcher | 09-11-08 | 10:49

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:42

de dames kunnen dan mooi de bril ff schoonmaken, doen ze fijn iets nuttigs ipv oeverloos lullen

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:48

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:42
Schreef je nou 'oncker' ? Dan begrijp ik het wel. Wat leuk dat je hier ook reageert.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:45

van dal | 09-11-08 | 10:42
Ja, en spijker op zijn kop, zo te lezen. LOL.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:43

superjan | 09-11-08 | 10:41
LOL. Dan ben je inderdaad een vent, als je de hele bril hebt ondergescheten omdat je niet zittend wilt plassen en toch ook moest poepen. Zullen de dames bijzonder waarderen.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:42

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:39

u bedoelt dat u verborgen angsten hebt en een oncker persoon bent, u bent niet welkom op onze sm party's, ga maar lekker knuffelen met van dal en veaugelaer

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:42

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:39 teer punt.. de verborgen angsten van mannen die aan het licht komen door een aversie tegen zittend plassen...

van dal | 09-11-08 | 10:42

@jaap de paap> ja zeg, ik ga een beetje opstaan tijdens het schijten. Mannelijk hoor.

superjan | 09-11-08 | 10:41

Misschien een idee voor een poll? Zittend of staand plassen. Weten we gelijk wie er van songfestivals houdt, geen stoere neuqer is en leuke gesprekspartner. Dat biedt perspectieven. Tevens komen de verborgen angsten van onzekere mannen snel aan de oppervlakte: geeft ook altijd helderheid.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:39

van dal | 09-11-08 | 10:33

schijten kun je liggend maar zittend is handiger, wel eens gehoord van een wc bril die je omhoog kunt doen?

al moet ik eerlijk toegeven dat ik ook wel eens zittend heb zitten zeiken, ik was me toen een partij van het padje.

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:39

Marc, pak die vent bij kop en kont en weg ermee.
Stel hij had gelijk, zelfs dat is nog reden voor verraad. en dit was verraad.

superjan | 09-11-08 | 10:38

Schokkend; zo'n borrel op kosten van de hardwerkende burger...

Tommygunner | 09-11-08 | 10:37

spanarchist | 09-11-08 | 10:34 ja hoor, wat jij wil.

van dal | 09-11-08 | 10:36

van dal | 09-11-08 | 10:30
Het songfestival vind ik meer iets voor mannen die zittend plassen en die door vrouwen als leuke gesprekspartners worden gezien die hun problemen zo goed begrijpen.

spanarchist | 09-11-08 | 10:34

van dal | 09-11-08 | 10:28

u zou het goed doen in het knuffelpraatclubje van ella, wel lief zijn voor ella he? anders ga je dig achterna

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:34

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:27 vráág het maar eens, aan alle vrouwen die jij leuk vindt in jouw omgeving..
vraag gewoon eens wat hun standpunt is inzake zittend plassen door mannen.
het resultaat zal je verrassen.

van dal | 09-11-08 | 10:33

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:26
Ach ja, als jij daar blij van wordt: mij neem je niet in de mali. Maar voor het overige is het wel vaak waar, wat je zegt. Dat moet haast toeval zijn, me dunkt.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:32

De politiek ten voeten uit, niemand zegt wat ie echt denkt en iedereen praat maar naar de mond van de kiezer/fractievoorzitter..
De VVD was niks, is niks en wordt nooit iets..

reperman | 09-11-08 | 10:30

mensen die Pechtold een goede politicus vinden zijn ziek, heel ziek, en hebben geen echte ideeën.

Onderbuik | 09-11-08 | 10:30

spanarchist | 09-11-08 | 10:27 gna! gelukkig maar, "pays bas - zero points" hebben we al te vaak gehoord.

van dal | 09-11-08 | 10:30

van dal | 09-11-08 | 10:25
Yep, territoriumgedrag... leuk over geschreven ook immers :)

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:30

spanarchist | 09-11-08 | 10:12
Normaal vind ik dat ook.
Ik ben vandaag echter in een ruimhartig liberale bui en heb niet het gevoel dat Rutte meteen 'Johnny moet gaan schreeuwen'.
Als de VVD rust in de tent wil houden dan moet dit filmpje voor Arend-Jan Boekestijn genoeg zijn om op te tiefen en bij de andere haaibaaien, politieke mutanten, populistische agenda-aanpassers te gaan ziten, of om alternatievelijk vooral gewoon greppels te gaan graven.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:30

Inderdaad, zittend plassen is het einde van de geyle neuqseks...

JeGrootmoeder | 09-11-08 | 10:29

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:26 die opmerking is er eentje uit de categorie "over de bril zeiken". daar maak je ook geen vrienden mee namelijk.

van dal | 09-11-08 | 10:28

Boekestijn heeft een punt. Rutte, dus de VVD, is onzichtbaar terwijl de kredietcrisis voortduurt en de cryptocommunisten van Nederland gnuivend "het einde van het kapitalisme" staan te preken op TV.

Prof. van Leipum | 09-11-08 | 10:27

van dal | 09-11-08 | 10:19

U heeft marktonderzoek gedaan naar de aantrekkelijkheid van rutte voor vrouwen?

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:27

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:22

begrijpend lezen valt niet mee he?

Klinkt een beetje als; "als je katholiek bent (paap) zul je wel pedo neigingen hebben"

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:26

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:22 primitief gedrag, geurvlaggen uitzetten..

van dal | 09-11-08 | 10:25

Nee, nee, nee Arend Jan niet uitspuwen doorslikken alles.
Goed zo.

dickel | 09-11-08 | 10:24

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:15
Dus als je over de bril pist, ben je een stoere neuqerT?

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:22

van dal | 09-11-08 | 10:17
P(s)ies, en daar kun je als man uitdrukkelijk je voordeel mee doen.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:22

Als ik Peter R was zou ik deze beelden claimen... weer een crimineel gesnapt!

Luis | 09-11-08 | 10:20

Pechtold is een stoker. Zet mensen tegen elkaar op.
"Pechtold haalde in 1995 zijn diploma Veilinghouder".
I rest my case.

Lewinsky | 09-11-08 | 10:20

Agent327 | 09-11-08 | 10:18 geen last van. het andere voordeel weegt ook veel zwaarder.

van dal | 09-11-08 | 10:20

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:15 is het je nog niet duidelijk waarom zoveel vrouwen rutte een aantrekkelijke man vinden? mij wel.

van dal | 09-11-08 | 10:19

@van dal | 09-11-08 | 10:17
Boven de 45 is het beter voor de prostaat om te gaan zitten als man zijnde.

Agent327 | 09-11-08 | 10:18

Hoewel het geen hele slimme move van hem was kun je niet ontkennen dat er toch wel een kern van waarheid in zijn woorden schuilt. Echt heel goed hebben de corpsballetjes inderdaad niet gedaan en D66 loopt als lachende derde weg

Beda | 09-11-08 | 10:18

Ik zie een loser die het maar al te interessant vindt dat hij even met ruler van Rossum mag praten.... om het gesprek maar gaande te houden spreekt hij hem naar de mond. Boekestein - wieberen!

Luis | 09-11-08 | 10:18

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:13 mannen worden doorgaans in toiletgedrag door vrouwen als een regelrechte vijand gezien, staand plassen is daar de oorzaak van.. ze denken namelijk dat mannen expres over de bril staan te pissen.
op het moment dat een vrouw er achter komt dat een man zittend plast, is ie ineens geen vijand meer, en dient zo'n man uitermate uitbundig geknuffeld te worden, dag na dag.

van dal | 09-11-08 | 10:17

De politiek kent de uitspraak " een man een man, een woord een woord" duidelijk niet.

Agent327 | 09-11-08 | 10:17

' De uitspraken zijn uit hun verband gerukt....''aldus Boekesteijn.
Ik hoor Joran praten

Groot Mufti | 09-11-08 | 10:16

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:13

klopt, ze gaan je dan zien als hun maatje in plaats van stoere neuqer, join de viva zullen ze denken

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:15

van dal | 09-11-08 | 10:10
Het zittend plassen (door mannen) kent een aantal voordelen. De vertedering van vrouwen wanneer ze dat aan de weet komen, is er inderdaad één van.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:13

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:06
Kritiek op het beleid is iets anders dan kritiek op je partijleider, dat hij bovendien op een zeer geniepige manier achter de rug van Rutte geeft. Dat is niet constructief, dat is laf.

spanarchist | 09-11-08 | 10:12

Ha ha Dit is nou de nederlandse politiek. Stiekum uitschelden en dan weer kontje likken omdat ze gesnapt zijn. Baantje houden. Deze helden willen het land regeren phhh. Daarom voor mij geen politieke carriere. Zou zón excuus nooit uit mijn strot krijgen als ik het niet meende.
Stelletje kontendraaiers!!

helderejan | 09-11-08 | 10:12

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:11 nee, het is zeker dat ik een blonde vrouw kén.

van dal | 09-11-08 | 10:12

van dal | 09-11-08 | 10:10

na deze uitspraak is het cker dat u een blonde vrouw bent

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:11

huperdepup | 09-11-08 | 10:08 mannen die zittend plassen hebben anders bij vrouwen een enorme streep vóór... denk dáár maar eens over na..

van dal | 09-11-08 | 10:10

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:06 heel sterk comment, ik kán me gewoon niet voorstellen dat je dan niet weet wat initialen zijn. zitten julle met z'n tweeen aan één computer of zo?

van dal | 09-11-08 | 10:08

Na deze uitglijer loopt kereltje Pechtold met een vochtige bobbel in zijn broek.

dickel | 09-11-08 | 10:08

Agent327 | 09-11-08 | 10:05
Tijdens de miljoenenbegroting deed hij het zeker niet slecht. Imho is het grootste probleem dat hij de liberale standpunten niet zo goed begrepen heeft en bij de verkeerde partij zit, bij D´66 was hij beter op zijn plek geweest.

spanarchist | 09-11-08 | 10:08

Rutte, die gaat zitten als die moet pissen ... wat een lutser. Dat bekakte melkmuiltje van die eeuwige student.. pffffff. Die Boekenstijn heeft groot gelijk.

huperdepup | 09-11-08 | 10:08

Links undercover werkzaam in de VVD om zo van alles onderuit te kunnen schoppen... dat hoor je toch duidelijk aan die Boekestijn.

Als je kijkt hoe stelselmatig vele linkse personen, rechts gedachtengoed (en dat bedoel ik niet dat van Jan Maat oid) onderuit probeert te halen, te demoniseren en monden te snoeren ; Dan is dit de zoveelste overtuigende actie van links.

kod | 09-11-08 | 10:08

van dal | 09-11-08 | 10:05
Waarom maak je daar een punt van en zit je daar een discussie mee te vervuilen.
Moet ik RV zeggen ipv Rita. Waarom? ga toch je Hyvesprofiel bijwerekn!

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:08

arend jan kan beter de eer aan zichzelf houden en afnokken, hij heeft wel gelijk wat rutte betreft, waarom pechtold zo fantastisch is kan ik ff niet opmaken uit zijn relaas, heb van de man nog weinig gezien wat fantastisch zou zijn, misschien heeft hij a.j. fantastisch gepijpt, heb geen idee. Ik weet wel dat de vvd een partij is zonder gezicht

neemjemoederindemali | 09-11-08 | 10:07

Wanneer je andere dingen zegt als je denkt dat het niet gefilmd wordt, ben je niet integer. What else is new in politiek Nederland? En het blijft allemaal maar gewoon bestaan. Politici worden afgevoerd en komen via de achterdeur weer binnen (PHD en EHB), en straks weer gezellig naar de stembus.

Jaap de Paap | 09-11-08 | 10:07

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:02 jij bent een blonde vrouw hé?

van dal | 09-11-08 | 10:06

spanarchist | 09-11-08 | 10:02
Tuurlijk niet, een liberaal zegt natuurlijk wat hij vind. Als een leider dat recht erkent maakt hij de partij alleen maar sterker. (Tenzij het echt stoelpotenzgen begint.) Hij kan natuurlijk wel zeggen. 'Als de Heer Boekestijn zich niet meer bij ons thuisvoelt moet hij gaan, hij kan naar Wilders, hij kan naar Rita, ja zelfs naar Pechtold. dat is kracht. Doodziek word je van kostwatkost partijhervormers en politieke mutanten.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:06

@van dal | 09-11-08 | 10:05
Dat je de moeite neemt.

Agent327 | 09-11-08 | 10:06

@spanarchist | 09-11-08 | 10:02
Ik heb Rutte tot op heden nog niet kunnen beschuldigen van krachtdadig optreden als leider van de VVD. Dus is hij ook niet echt serieus te nemen.

Agent327 | 09-11-08 | 10:05

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:02 initialen..
vóórletters van een naam, de jouwe zijn hier e.v.d.d. bijvoorbeeld.


(tjeezís, dat je zoiets uít moet leggen)

van dal | 09-11-08 | 10:05

PVV enough said

Erectus Enormus | 09-11-08 | 10:04

Boekestijn moet trouwens maar lekker naar D'66 gaan als hij zo'n fan van het kereltje is.

Aussie | 09-11-08 | 10:04

van dal | 09-11-08 | 09:58
Zelden was een nick zo slecht gekozen.

spanarchist | 09-11-08 | 10:03

en die domheid die arend jan aan rutte verwijt.. zelf is ie net zo dom anders had ie zoiets niet gezegd waar camera's bijzijn.


arend jan, joe dum fuk..

van dal | 09-11-08 | 10:03

Als Rutte nu leiderschap wil tonen smijt hij Boekestijn er per direkt uit. Verdonk verwijderen was het verstandigste wat hij heeft gedaan, het duurde alleen iets te lang. En een VVD-er die vindt dat Pechtold het fántástisch doet (hoezo?) en daar ook nog zo open voor uitkomt, daarmee ondertussen aan de stoelpoten van zijn partijleider zagend, is niet serieus te nemen.

spanarchist | 09-11-08 | 10:02

van dal | 09-11-08 | 10:00
Wat bedoel je met initialen?
En beledig de macbook pro niet.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 10:02

Agent327 | 09-11-08 | 09:59 éérst koffie, en dán de pc pas opstarten.

van dal | 09-11-08 | 10:00

commentaar Rutte inclusief vrije interpretatie Eddy Murphy; met zulke VVDers om mij heen, heb ik geen vijanden nodig, give me 48 hours, to do him in!

william7055 | 09-11-08 | 09:59

@van dal | 09-11-08 | 09:58
Sommigen zijn vóór tienen niet echt wakker, blijkt.

Agent327 | 09-11-08 | 09:59

Agent327 | 09-11-08 | 09:57 kudt, en dan maak ik een elitair intelectueel grapje.. damn.

van dal | 09-11-08 | 09:58

@van dal | 09-11-08 | 09:55
Is misschien een iets te moeilijk woord op de zondag ochtend.

Agent327 | 09-11-08 | 09:57

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:53
vóór ik zo'n vraag zou stellen... had ik toch zeker eerst even 'initialen' gegoogeld...
als je niet weet wat initialen zijn...

van dal | 09-11-08 | 09:55

Aussie | 09-11-08 | 09:53
De verwijdering van brekebeen Rita leidde tot tijdelijk verlies in de peiling.
Geheel naar verwachting is dat hersteld.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:55

Eindelijk, eindelijk gaan de ogen van de VVD open.
Die drager van het klassenboek is blijven zitten!
Maar dat kon zelfs de domste leerling zien aankomen.

Die Rutte kan veilig met de chemokar mee of zo nodig met het grofvuil.
Vuilnisman kan deze zak ook mee......????

we_the_people | 09-11-08 | 09:55

@van dal | 09-11-08 | 09:47

Hehehe, bijna goed. Dat is CDA politiek. Kijken hoe de wind waait en dan meewaaien. Als je maar mee mag doen.

van dal | 09-11-08 | 09:50

LOL, +1

Adriaantjeeeeeuh | 09-11-08 | 09:54

Boekestijn moet gewoon naar D66. Wel een leuk programma concept: Maartens Verborgen Camera.

Gezellig! | 09-11-08 | 09:54

AJB had na de faux pas van R.O. toch beter moeten weten en z'n muil houden als er micro's en camera's in de buurt zijn. Hij is net zo dom en nu ook ongeloofwaardig als waar hij Rutte van beticht.

Agent327 | 09-11-08 | 09:54

Agent327 | 09-11-08 | 09:51 ja hé? maar een goed politikus zegt dan meteen dat het maar fragmenten zijn van een groter geheel en dat die vermaledijde journalisten alleen de smeuige stukjes eruitgefilterd hebben.

van dal | 09-11-08 | 09:54

van dal | 09-11-08 | 09:52
vestzak broekzak. Wat bedoel je eigenlijk met initialen?

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:53

@Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:48
Rutte heeft de VVD prima op orde? U zit nog met een wat vertroebelde blik van gisteravond achter de pee cee?

Aussie | 09-11-08 | 09:53

vooruit dan maar! | 09-11-08 | 09:38 de achterafbeelden zijn niet door DWDD uitgezonden maar door éénvandaag.

van dal | 09-11-08 | 09:52

Ik heb het item gezien en kan echt niet bedenken waar het uit zijn verband gerukt is. Arend jan zei het gewoon tegen van Rossem en er was geen woord Spaans bij.

Agent327 | 09-11-08 | 09:51

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:48
initialen... A.J.B.: alsjeblieft... een smeekbede op zichzelf..

van dal | 09-11-08 | 09:50

van dal | 09-11-08 | 09:46
Overal moeten microfonen staan in Den Haag. Anders vonden we nooit het woord Kut-Marokkanen uit :D

Niertje | 09-11-08 | 09:48

Rutte heeft de VVD prima op orde.
Boekestein is na Wilders en Rita de volgende relnicht.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:48

Adriaantjeeeeeuh | 09-11-08 | 09:46 kijk, dat links én rechts slijmen.. dát heet nou "politiek".

van dal | 09-11-08 | 09:47

Wat een slijmjurk, die Boekestijn. Eerst slijmen bij Van Rossem en vervolgens de andere kant op slijmen bij Rutte. Het is niet alleen een Rutte die het verneukt voor de VVD natuurlijk. Dit soort mannetjes verneuken het net zo hard mee. ALs je een standpunt hebt ("Rutte is een ideeënloos leeghoofd") blijf daar dan ook als een grote vent achter staan. Da's een stuk geloofwaardiger.

Adriaantjeeeeeuh | 09-11-08 | 09:46

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:42 ik kán me nog iets herinneren van pauw en flauw.. waar de camera nog liep en de verbinding nog openstond.. maar goed, enniewee.. als er camera's en microfoons in de buurt zijn moet je nooit iets 'in vertrouwen' vertellen. dan moet je je bek houden, en zéker bij die rooien... die misbruiken álles wat ze maar in handen kunnen krijgen.

van dal | 09-11-08 | 09:46

Arend Jan vliegt er alsnog uit. Dit is het deaudelijkste wat je kan zeggen over je eigen politiek leider. Niet uit te leggen of terug te draaien.

singeltje | 09-11-08 | 09:46

Altijd pech met Pechtold.

Lewinsky | 09-11-08 | 09:44

Dat krijg je met vrijheid van meningsuiting. In Rusland had je al radioactief afval in je koffie gekregen :P

Niertje | 09-11-08 | 09:43

Pechtold fantastisch? Pechtold? Die parasiet zonder denkvermogen? Pechtold is rondbabbelend anachronisme.

Lewinsky | 09-11-08 | 09:42

Buitengewoon onfatsoenlijk dat dat snoevende nepprogramma van vara beelden oppikt van onderonsjes. Matthijs van Nieuwkerk heeft het parool, At5 sport en kunstprogramma's verziekt met een hapschnap Joop van de Ende mentaliteit.
Jammer dat Felix zich daarvoor leent.

Einde van de Domheid | 09-11-08 | 09:42

Boekenstijn zou 75 jaar geleden geboren moeten zijn, dan zou hij zijn gestorven als jonge held in 1 of ander Russisch strafkamp, zo na de slag om Stalingrad en zouden we nou verlost zijn van deze achterbakse... ehm hol lander.

De Grote Waarheid | 09-11-08 | 09:40

EenVandaag? De Wereld Draait Door, toch???

vooruit dan maar! | 09-11-08 | 09:38

Candid camera rules

kneuterzak | 09-11-08 | 09:35

HAHA owned! Lutserts

Syk | 09-11-08 | 09:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken