Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Domper: Vogelaar nog steeds minister

Stubing.jpgWat een arrogantie van de minister voor Spek & Bonen vanmiddag. Vogelaar werd het vuur na aan de schenen gelegd over de kosten van de SS Money Pit in Rotterdam. In plaats van de Kamerleden gewoon netjes antwoord te geven op hun vragen zat Ella tegen ze te bitsen alsof het een stel vervelende schoolkinderen was. En commissievoorzitter Ineke van Gent greep niet in. Sterker nog, het GroenLinks Kamerlid is waarschijnlijk lid van Vogelaars knuffelclubje, want ze verdedigde de minister als een pitbull. Zojuist is er gestemd over de motie van wantrouwen die de SP had ingediend, en *verrassing* die heeft het niet gehaald. Maar dit debat krijgt binnenkort een vervolg en als Vogelaar daarbij haar wanstaltige optreden van vanmiddag herhaalt, zou het wel eens einde oefening kunnen zijn. Zo niet, dan zijn ze in Den Haag definitief knettergek geworden.

Reaguursels

Inloggen

@Captain Orange | 06-11-08 | 21:48
Geen kwaad over Neelie (Smit-/Peper-) Kroes. Deze VVD coryfee is al achtendertig jaar uitermate goed bezig. Ze heeft meer invloed op jouw wereld dan jij denkt.

Maar terug naar Ella Vogelaar: two thumbs down ...

Doctorandis | 07-11-08 | 18:23

er staat weer een vogelaar update in de televaag:

"Werkloosheid Vogelaarwijken niet langer uit de pas
In de veertig Vogelaarwijken loopt de werkloosheid niet langer sneller op dan gemiddeld in Nederlandse steden. Dat heeft minister Ella Vogelaar voor Wonen en Wijken vrijdag gezegd op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."

geniale opmerking:
als al 80% werkloos is en van de resterende 20% stijgt de werkloosheid niet meer dan 'gemiddeld', dan blijkt dus dat je beleid juist NIET werkt ella!

Octavianus | 07-11-08 | 16:43

maarrr, waar gaat het eigenlijk om ? Een corporatie is een gewone, in dit geval grote onderneming waar veel geld in omgaat. Kamerleden, kranten en de SP schrikken heftig van het woord " miljoen". Er zit geen subsidie op die boot, hij is nog niet klaar dus levert nog geen geld op, dat komt later, zoals bij iedere investering. Vogelaar gaat niet er niet over, de tweede kamer gaat er niet over en heeft er geen verstand van; wil dat ook niet. Maar wel een grote muil opzetten. Dus gewoon een hoop kouwe drukte in de rellocratie.
Zullen we gewoon even afwachten en kijken of het een succes is ?

chrisje17 | 07-11-08 | 15:11

eeh den haag is knettergek geworden ? ze hebben gewoon het scheit aan de maatschappij

sparrow | 07-11-08 | 13:43

@Sikkeneur | 07-11-08 | 11:09
Langetermijnbeleid. Weet ik. Maar laat daar duidelijke dingen over los. Zorg dat er bij iedereen iets stevigs blijft hangen over de visie en de plannen. Dat is niet alleen Vogelaars taak, maar die van een heel ministerie. Dat het niet gebeurt doet twijfelen aan samenhang en inhoud van het beleid, niet alleen aan Vogelaar. Maar goed, ik snap ook dat de lange termijn oninteressant is voor de media en de incidenten beeldbepalend zijn.

Nonnes | 07-11-08 | 12:28

Nonnes | 07-11-08 | 09:08

De plannen voor de krachtwijken en uitvoering is langer termijn beleid.
Dat eindresultaat valt nu niet te beoordelen (al heeft menigeen zijn eindoordeel al klaar), dus komt het neer op het tonen van leiderschap en kunnen communiceren van de visie waarop beleid gebaseerd is om vertrouwen naar de toekomst te wekken.
Vogelaar mist die vaardigheden en zal als sitting duck na het debacle met Ruktor - dat ben ik met je eens - geen Churchill worden met: "we shall never surrender".

Sikkeneur | 07-11-08 | 11:09

Paul Rosemuller ( vh. maoist bij Groen Links ) heeft weer een leuke betaalde job als directeur "Convenant het dikke kind ", gisteravond te zien bij Pauw en Witteman. Is er nu echt niet zoiets te bedenken voor Vogelaar ?

Jan Boule | 07-11-08 | 10:01

De macht van de rechtse media brokkelt af? Krijgen ze Vogelaar niet eens weg.......
Tijd voor introspectie. Op naar de bosdag!

JeMoeder!!! | 07-11-08 | 09:42

Eagle_Eye | 07-11-08 | 08:44

JP daadkrachtig, laat mij niet lachen, geeft eens een voorbeeld wanneer hij dat wel was?????
Dus wat verwacht je van deze regering, met zo'n slap verguur als leider

oudezeur | 07-11-08 | 09:25

Oproep aan alle (potentiele) deelnemers aan programma's als Expeditie Robinson e.d. : neem een voorbeeld aan Vogelaar en je overleeft ALLE stemrondes ongeacht wat je ook doet...

Sassah | 07-11-08 | 09:23

@Sikkeneur | 07-11-08 | 01:30
Ik ga vaak met je mee in de verdediging maar ik denk dat je dat idee over Vogelaar nu echt los moet laten. Er zijn meer ministers geweest bij wie de woorden een beetje rot uit hun strot kwamen, of die bij voortduring tekortschoten in de communicatie. Als het gecompenseerd wordt door goed doordachte plannen vanuit hun ministerie, als het beleid vertrouwen wekt door duidelijk en standvastig te zijn... dan valt er te leven met een minister die het niet kan overbrengen. Vogelaar zit daar niet goed.

Nonnes | 07-11-08 | 09:08

bottehond | 06-11-08 | 21:02

Van elders zal ik mij zeker inzetten om Nederland te bevrijden.
Denk maar niet dat ik zomaar zinkende schepen verlaat, ik heb hier ook veel mensen waar ik om geef.

En van elders kan ik me beter inzetten voor de vrijheid in NL dan hier want hier heb ik last van busjes met antennes voor de deur. Dus kan me niet echt vrij bewegen hier.

Creaguurder | 07-11-08 | 08:59

Nu weet ik waar gevestigde orde vandaan komt. Dat is dat kliekje dat elkaar, ongeacht prestaties en kwaliteiten, de hand boven het hoofd houdt. Waar is de daadkracht van JP als je hem nodig hebt. Een echte leider had dat incompetente stuk uitvreter van een Vogelaar de laan uitgeschopt. Zonder wachtgeld, regelrecht de bijstand in.

Eagle_Eye | 07-11-08 | 08:44

@Sikkeneur | 07-11-08 | 01:30

Hahahahamer capabel?!? Tja het is maar net hoe je dat woord definieert. Hamer is een fossiele apparatsjik die zeer bedreven is in de strategie van ellebogenwerk, nepotisme en vriendjespolitiek. Een Haagse mastodont met totale minachting voor de kiezer, die zij als fractievoorzitter bij uitstek moet vertegenwoordigen.

zum kotzen | 07-11-08 | 08:27

Sikkeneur | 07-11-08 | 01:19
Vogelaar is in nov 2006 aangetreden, me dunkt dat ze in die eerste honderd dagen toch wel 1 dagje had kunnen besteden aan deze verkwisting.
Alles altijd op vroegah en de schuld van anderen schuiven is zo kinderachtig, bottom line is wanneer de budgetten overtreden zijn, en dat is wel tijdens het regime van Vogelaar gebeurd, dus wel verantwoordelijk.
Dus aftreden en iets gaan doen waar ze wel geschikt voor is.

bakoenin | 07-11-08 | 07:39

Kunnen we onze regering niet uitlenen aan België? Een echte win-win situatie:

- België gaat er op vooruit, want dan hebben ze in elk geval een regering

- Nederland gaat er op vooruit, want we zijn van dat stelletje incompetente geldverspillende volksverlakkers af

ZDEV | 07-11-08 | 07:35

Volgens rtlz is het inmiddels 200 miljoen. Dat is 194 miljoen euro meer dan Vogelaars gokje van 6 miljoen euro. Volgens mij rekende ze alleen een lik verf.

mememe | 07-11-08 | 03:43

Sikkeneur | 07-11-08 | 01:30

Establisshment über alles, wat jou!

bottehond | 07-11-08 | 02:15

Nederland uit de geldzorgen!
Door het exploiteren van ouwe boten kan je in dertig jaar 200 miljoen euro verdienen!
Lewinsky | 07-11-08 | 01:35
TankerTsloperTs eauver de heejle weereld, luisterT even goed:
Bring out your dead! Bring out your dead!
Geweaun aan laten leaupen op Scheveninger strand, rest komt wel goed, parkeer de rest er maar tegenaan. GeenstEiland is zeau een feit.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 01:42

Lewinsky | 07-11-08 | 01:35
Met 2000 woningen had hij gegarandeerd 360 miljoen verdiend, en zijn werk (waar hij voor ingehuurd is) gedaan.

de honden blaffen... | 07-11-08 | 01:38

Nederland uit de geldzorgen!
Door het exploiteren van ouwe boten kan je in dertig jaar 200 miljoen euro verdienen!
De directeur van Geldbron zei het zelf, bij Wauw en Pitteman.

Lewinsky | 07-11-08 | 01:35

Nonnes | 07-11-08 | 01:22

We hebben het er al eens eerder over gehad: communicatief vertrouwen wekken voor je beleid en helaas, die communicatieve vaardigheden mist ze. Zelfde geldt voor M. Hamer. Vakinhoudelijk wellicht zeer capabele mensen, maar dat ziet de buitenwacht niet.

Anyhow; je hebt ergernis en ergernissen, al dan niet of je het als minister ooit goed kan doen bij een voltallige bevolking.

En voor nu... truste en morgen weer gezond op *KLIK*

Sikkeneur | 07-11-08 | 01:30

Ik heb de beste man vanavond aan het woord gezien en hij zal beter van de ins - outs op de hoogte zijn dan jij en ik... of niet?
Sikkeneur | 07-11-08 | 01:19
Die directeur zei toch dat dat rapport over 2007 ging, en dat het momenteel meevalt? Waarom deze noodgreep dan?:
www.ad.nl/rotterdam/stad/2749755/Woonb...

zak_arme_turf | 07-11-08 | 01:27

@Sikkeneur | 07-11-08 | 01:19
Het wachten is op een grote blunder, bij voorkeur met persoonlijke verantwoordelijkheid maar dat is geen noodzaak, en in de tussentijd doodt men de tijd met de blunder van bijna 200 miljoen.

Nonnes | 07-11-08 | 01:26

Maar wat is het jammer dat we dit nooit meer zullen zien.

Steerpike | 07-11-08 | 01:25

zak_arme_turf | 07-11-08 | 01:14 : Ja, water is dodelijk, één goed geplaatste torpedo en de zaak ging naar de kelder.

Steerpike | 07-11-08 | 01:22

@Sikkeneur | 07-11-08 | 01:19
Het is de optelsom Vogelaar. De frustratie is begrijpelijk. Jij vindt haar toch ook geen aanwinst?

Nonnes | 07-11-08 | 01:22

bakoenin | 07-11-08 | 00:48

Dat schip is in 2005 al aangekocht, hebben ze destijds bij de VVD, het CDA en de Rotterdamse kliek (CDA/LPF) aardig zitten slapen, naast bestuur/commissarissen Woonbron evenals allerlei andere toezichthouders/ambtenaren namens de Overheid door de gladde woorden van een directeur.
Ik heb de beste man vanavond aan het woord gezien en hij zal beter van de ins - outs op de hoogte zijn dan jij en ik... of niet?

Er zijn natuurlijk ook lachende derden die er fors aan verdiend hebben, maar daar hoor je dan weer niks over.

Bottom-line: Vanaf 2005 ging het dus financieel al mis en nu in 2008 moet een huidige minister de zwarte piet krijgen uit een politiek spelletje gespeeld door de oppositie. Een hoop verontwaardiging en blabla over een uitkomst die vantevoren al vast stond.

Sikkeneur | 07-11-08 | 01:19

Steerpike | 07-11-08 | 01:08
ServerT hep ook beetje de hik, heb ik de indruk. Ja die dingen waren stevig, maar zo zie je maar weer dat iets wat ingegraven, is of onderwater, stuk harder aankomt. Die Prinz Eugen zonk nog na de 2e klap niet eens, het sekreet - ze waren 'm maar weer aan het wegslepen toen-ie alsnog bedacht dat-ie eigenlijk potje deaud was, en zonk. Schip ligt nog steeds tjokvol boembende, een idioot die ff met zijn fles hard tegen het verkeerde ophannest, en einde documentaire.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 01:14

@Dreamert | 07-11-08 | 01:04
Dat is wel erg cru gesteld.
Zijn er nog meer mensen die dezelfde mening zijn toegedaan? Dan kunnen we er eens over praten.

Nonnes | 07-11-08 | 01:13

Sorry voor de echo maar er ging iets mis.

Steerpike | 07-11-08 | 01:08

Gewoon net als ik lidmaatschap groen slinks opzeggen. Ze zitten de de 4 jaar uit en dan zijn ze weggejorrist.

reageerbuis | 07-11-08 | 01:08

Dreamert | 07-11-08 | 01:04
Dank voor je verhelderende commentaar, we zullen dit meenemen in de evaluatie van het functioneren van minister Vogelaar.
Misschien komen wij wel tot hetzelfde inzicht.

bakoenin | 07-11-08 | 01:07

Struisvogelaar: Ik herken me niet in de kritiek dat de SS R'dam een Titanic zou zijn. En wat dan nog? Door de klimaatverandering zijn er toch geen ijsbergen meer.

Lewinsky | 07-11-08 | 01:07

@Arme Turf: Kijk maar ook de Nagato overleefde twee van die krengen, ja ja zo bouwen ze niet meer tegenwoordig:
Bikini Atoll

On 30 August 1945, following the Japanese surrender, Nagato, the last surviving Japanese battleship, was boarded and secured by American sailors from the ship USS Horace A. Bass (LPR-124).
Japanese battleship Nagato after the Baker blast. Arthur Beaumont, Watercolor, 1946.

In March 1946 she was taken to Bikini Atoll for Operation Crossroads, a series of atomic bomb tests. On this, her last voyage, she was commanded by Captain W. J. Whipple with a United States Navy crew of about 180 men. She was in such poor repair that on the way she had to be towed to Eniwetok Atoll for emergency repairs.

In the first test (ABLE, an airburst) on 1 July 1946 she was 1,640 yards from ground zero and was not severely damaged. In the second test (BAKER, an underwater explosion) on 25 July 1946 she was severely damaged, and eventually capsized and sank five days later.

Steerpike | 07-11-08 | 01:07

@Arme Turf: Kijk maar ook de Nagato overleefde twee van die krengen, ja ja zo bouwen ze niet meer tegenwoordig:
Bikini Atoll

On 30 August 1945, following the Japanese surrender, Nagato, the last surviving Japanese battleship, was boarded and secured by American sailors from the ship USS Horace A. Bass (LPR-124).
Japanese battleship Nagato after the Baker blast. Arthur Beaumont, Watercolor, 1946.

In March 1946 she was taken to Bikini Atoll for Operation Crossroads, a series of atomic bomb tests. On this, her last voyage, she was commanded by Captain W. J. Whipple with a United States Navy crew of about 180 men. She was in such poor repair that on the way she had to be towed to Eniwetok Atoll for emergency repairs.

In the first test (ABLE, an airburst) on 1 July 1946 she was 1,640 yards from ground zero and was not severely damaged. In the second test (BAKER, an underwater explosion) on 25 July 1946 she was severely damaged, and eventually capsized and sank five days later.

Steerpike | 07-11-08 | 01:06

Ik meen oprecht vanuit mijn hart dat Minister Vogelaar beter de eer aan zichzelf kan houden en moet opstappen.
.
Ik volg deze beste minister al enige tijd (en dan bedoel ik niet alleen via Geenstijl) en daaruit blijkt dat ze niet naar behoren haar functie vertegenwoordigt

Dreamert | 07-11-08 | 01:04

Steerpike | 07-11-08 | 00:55
Ja is grappige factoid, mensen staan raar te kijken - WO II, daar zijn toch geen atoombommen tegen de Duitsers gebruikt, mafkees - altijd leuk.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 01:03

@repulse | 07-11-08 | 00:37
Allemaal open deuren in mijn reactie.
Dan ga je er dus serieus vanuit dat er 1 weg is waar iedereen zich in kan vinden. Een beste oplossing die gevonden wordt door 'de juiste beslissing te nemen na het luisteren naar zoveel mogelijk verschillende mensen' zoals je in je vorige post zei. Repulse, dat kun je toch niet menen? Het blijft altijd het afwegen van belangen, keuzes maken over de verdeling van middelen. En jouw keuzes zouden er anders uitzien dan de mijne. 1 van de 194 landen zou inmiddels jouw theorie toch wel hebben ontdekt, als het serieus zou kunnen bestaan?
Ik snap waarom mensen tevreden waren met Paars. Er was toen geen noodzaak de belangen scherp af te wegen of moeilijke keuzes te maken over de verdeling. Is dat wel nodig dan is er een grote ontevreden groep mensen. En een minister kan het dus nooit GOED doen. Zo is het cirkeltje weer rond.

Nonnes | 07-11-08 | 01:01

Vogelaar nog steeds minister.
Geen man overboord dus.
Titanic ligt op koers.

Lewinsky | 07-11-08 | 01:00

@zak_arme_turf | 07-11-08 | 00:51: Bedankt wist dat niet, en ook een mooie docu.

Steerpike | 07-11-08 | 00:55

@zak_arme_turf | 07-11-08 | 00:48 : Ik meen de Nagato, maar dat was een Japans slagschip.

Steerpike | 07-11-08 | 00:49

bottehond | 07-11-08 | 00:35
Ben al jaren lang een vrije burger, en bind me dus ook nergens aan.
Maar hierover kan ik me dus erg boos maken, iemands ideen of idealen, daar kan je over in discussie, maar dat is persoonlijk.
Maar dit is falen, blunderen, totale onkunde, volledig gespeend van enig organisatorisch inzicht, of leidinggevende kwaliteiten.
In ieder project, zitten controle momenten,evaluatie, de stuurgroep komt bij elkaar, en geeft een oordeeel, en bij overschrijding van budget komt altijd weer de vraag, "payback time".
In dit geval zou ik met de geraamde 6 miljoen nog naar de 10 miljoen willen gaan met een paybacktime van zeg 10 jaar, om het maar eens inefficient te houden zoals de overheid eigen is.
Maar nu , dit betaald zichzelf nooit meer terug, en toen dat duidelijk werd had de stekker eruit getrokken moeten worden, (na de 10 millioen) daar hebben ze nog GVD 190 millioen mee gewacht.
Sukkels, neuzelaars, dikbetaalde idioten, verbrassers, potverteerders, schranskakkerlakken, GVD.

bakoenin | 07-11-08 | 00:48

Steerpike | 07-11-08 | 00:42
Welk Duits WOII oorlogsschip overleefde 2 atoomexplosies? :p

zak_arme_turf | 07-11-08 | 00:48

Steerpike | 07-11-08 | 00:42
Ah sorry ja daar is repulse van afgeleid de Renown ken ik ook, legde alleen even niet de link met de extra K die er in zat(niet om vervelend over een spellingsfout te doen, ik maak er zelf zat.....)
nu echt off
gnite all

repulse | 07-11-08 | 00:46

@bakoenin | 07-11-08 | 00:27

Ja idd. Joris vergeef me, het doet mij meer pijn dan jou: DIT IS GODVERDOMME EEN BESTUURLIJKE WANPRESTATIE! AFZETTEN DIE LUTSERIN!

Zo... boos...

Alsof het gvd mode is belastinggeld te verdampen!

*neemt pillen en rode wijn*

Canis Spurcus | 07-11-08 | 00:39

Steerpike | 07-11-08 | 00:27
Reknown??

repulse | 07-11-08 | 00:39

Nonnes | 07-11-08 | 00:25
Dat inklemmen zou alleen in het begin van de overgang naar dat systeem zijn, juist door de korter durende macht zou er een systeem ontstaan waarbij de verschillende stromingen echt een discussie aan zouden moeten gaan, omdat ze de ander zullen moeten overtuigen/ overhalen om het volgens hun zienswijze te zien.
Paars waren mensen alleen maar tevreden over door de hoogconjuctuur die er ontstond door de te lage inschaling van de gulden tegen over de euro. Hierdoor werd de positie van nederland handelsland versterkt en groeide de nationale omzet geweldig wat weer meer banen opleverde. Toen de gulden definitief was ingewisseld viel die basis voor de hoogconjuctuur weg.
Repulsje moet nu slapieslapie doen, maar kijk morgenochtend nog wel even naar je reactie
truste nonnes

repulse | 07-11-08 | 00:37

bakoenin | 07-11-08 | 00:27

Zin om op te trekken met de Vrije Burgers?

bottehond | 07-11-08 | 00:35

contact gestoorde overganghormoon gemangelde nitwit
bakoenin | 07-11-08 | 00:27
Dat wint wel 137 keer woordwaarde, straks.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 00:33

Steerpike | 06-11-08 | 23:12

Laten we beter nadenken over de meest effectieve strategie om zulks te veranderen.

**

Big Ern | 06-11-08 | 22:07

Hehehehe....

bottehond | 07-11-08 | 00:32

jaap gaat aan de slaap. Bedankt voor het delen van jullie mening. Ik vond het leerzaam. Slaap zacht en droom zoet.

*pij uit en cel in*

Jaap de Paap | 07-11-08 | 00:32

Niets kunnen ze , geld veilig wegzetten, beleggen, of een project leiden.
Wat een incompetente onnozele dwazen.
Bijna 200 miljoen verbrassen aan een kutboot.
Geen enkele controle , en dan kwaken over een leermoment.
Als er bij ons een projectmanager, 10 procent boven budget komt, en uit zijn tijdschema loopt zonder verantwoording , dan kan hij/zij zijn laptop en pas inleveren en iets gaan doen waar hij/zij wel goed in is.
Maar deze f#ck#ng retard, die niet eens een cursusje spreken in het openbaar heeft gehad, deze contact gestoorde overganghormoon gemangelde nitwit die zichzelf minister mag noemen kan met een mandaat van de PvdA en GL oplichterskliek verder blunderen.
Graftroep

bakoenin | 07-11-08 | 00:27

Hé Repulse waar heb je de Reknown gelaten? :)

Steerpike | 07-11-08 | 00:27

Ze heeft hetzelfde kudt accent als Dijkshoer maar bezigt daarbij een ambtenaren taal van een gemiddelde Schubbekutteveen raadslid met een halve mavo. Gruwelijk! Niet om aan te horen!

Maar ze mag blijven dus?!

Canis Spurcus | 07-11-08 | 00:26

@repulse | 07-11-08 | 00:16
Of het kabinet zit twee jaar ingeklemd en kan helemaal niets uitrichten.
Teveel van 1 stroming de macht, dat is het probleem in NL? Daaruit kun je de conclusie trekken dat het in de meeste landen veel en veel erger moet zijn.
Zeker kan iemand het goed doen, in jouw ogen. Maar op dat moment niet in de mijne! Je weet toch hoe het werkt? Ok, Paars was een uitzondering, toen was een groot percentage tevreden over hoe het liep.
Ik hoef niet verder te gaan zeker.

Nonnes | 07-11-08 | 00:25

Big Ern | 06-11-08 | 22:54

Botte aanbidt niemand.

bottehond | 07-11-08 | 00:25

Steerpike | 07-11-08 | 00:14
Euromast? Oh, de Euromasjid. Ik verstond je verkeerd, denk ik.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 00:19

Pvda en GL vreten uit de zelfde subsidieruif, vuile linkse landverraders.

ExtremeExtremist | 06-11-08 | 23:26

CDA D66 en VVD vreten daar ook ruimschoots uit. Tirannen op kosten van de Burger. Leipe shit ouwe!

bottehond | 07-11-08 | 00:16

Nonnes | 06-11-08 | 23:51
Tuurlijk kan je het wel goed doen, het vraagt alleen een speciaal soort mens, overtuigd genoeg van jezelf zij om toe te kunnen geven dat je niet alles weet. Niet denken dat je alles alleen beter kan maar mensen met zoveel mogenlijk verschillend ideeën om je heen verzamelen en uit die discussies de juiste beslissingen maken. Wat helaas in de politiek gebeurt is dat er altijd te veel van 1 stroming de macht heeft. Waardoor je een bijna incestueuse relatie krijgt. Voor nederland zou bv het een goed idee zijn om de verkiezing van het kabinet en de verkiezing van 2de kamer uit elkaar te trekken, dus nu verkiezingen voor 2de kamer en over 2 jaar nieuw kabinet en dan 2 jaar later weer nieuwe tweede kamer. hierdoor zou de politiek veel dynamischer worden, zou er veel zuiverder naar daadwerkelijk dingen worden gekeken en echte democratische beslissingen gebaseerd op de wil van het volk worden genomen.

repulse | 07-11-08 | 00:16

Nonnes | 06-11-08 | 23:51

Het is en blijft schipperen...

Sikkeneur | 07-11-08 | 00:15

@zak_arme_turf | 06-11-08 | 23:56 : Leuk dat "Aboutalebville" en naar verluidt wordt de Euromast een minaret met grote roeptoeters er bovenop voor het gebed.

Steerpike | 07-11-08 | 00:14

Nonnes | 06-11-08 | 23:51
Zou het er absoluut niet voor over hebben, nee. Maar ik heb ook weinig interesse in geld. Nick is ironie, maar dat begreep je al ;) Hard werken vind ik wel lekker; ik doe het veel en graag. Was Ghandi toch, die zei: "Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer een dag te werken." Dat ligt me wel, die quote.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 00:03

Rammstein | 06-11-08 | 22:51

Je opgeruimd karakter spreekt me wel aan.
je comments getuigen inmiddels overigens ook van degelijke inzichten aan jouw kant.

**

Vogelaar. Wie wil weten wat een vogelaar is leest de boeken van Nolthenius

bottehond | 06-11-08 | 23:57

Steerpike | 06-11-08 | 23:50
En 2 seconden later denkt heel Aboutalebville, 'ach waarom ook niet', en zakt ook met een zucht de zee in.

zak_arme_turf | 06-11-08 | 23:56

@Jaap de Paap | 06-11-08 | 23:42
Jouw nickname is prima.
Als je dat nu niet zou doen, dat liegen en draaien, dan blijft er naast hard werken 1 grote bron van frustratie: het voortdurende gezeik van anonieme reaguurders, gescheld, onafgebroken twijfel aan je integriteit... Daar moet je maar zin in hebben. Je kunt het niet goed doen.

Nonnes | 06-11-08 | 23:51

@ spanarchist en Repulse

Ineens heb je het: Je richt GS-land op ! ! !
.
*sorry voor de late reactie. Ik ben twee dingen tegelijk aan het doen*

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 23:51

Dat zou nou leuk zijn: Schip eindelijk klaar, Vogelaar smijt er een fles bubbels tegenaan, schip zinkt.

Steerpike | 06-11-08 | 23:50

Een slut bij p & pauw. Wat heeft ze aan d'r oren hangen. Pijnappels?

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 23:47

Een handtekening zetten voor tweehonderd terwijl je een budget hebt van zes. Doe dat in het bedrijfsleven en je zit jaren in de cel. Flik hetzelfde met belastinggelden en je mag breed lachend bij P&W lullen dat het voor iedereen het beste is.

DiagnosisTyphus | 06-11-08 | 23:46

@spanarchist | 06-11-08 | 23:35 : Tuurlijk het heeft ook met "Politieke Correctheid" te maken, maar toch zolang je die 50% invult met de Kroesen, Swaabs en de van Rooyen is er niks aan de hand.

Steerpike | 06-11-08 | 23:43

naardeklote | 06-11-08 | 23:35
Door dit soort constructies begint nu het financiele systeem in te storten.

de honden blaffen... | 06-11-08 | 23:43

spanarchist | 06-11-08 | 23:39
Het lijkt aanlokkelijk inderdaad. Maar voor mij zouden dat geld en die extra's niet opwegen tegen het jezelf niet meer kunnen aankijken in de spiegel. Ik zou dat althans niet kunnen als ik zo zou liegen en draaien als die gasten (de meesten dan).

Jaap de Paap | 06-11-08 | 23:42

Het feit dat die Vogeltrut nu nog steeds minister is, laat toch wel erg duidelijk zien waar we in de Haag mee te maken hebben. Incompentent, Plucheplakkend en Struikrovend. Tijd voor verkiezingen.

Pieter Bas | 06-11-08 | 23:41

Jaap de Paap | 06-11-08 | 23:36
Je valt in de doelgroep, een ministerpost lonkt. Goed salaris, prima secundaire arbeidsvoorwaarden, geen sollicitatieplicht na beëindiging job en handenvol gratis geld blind uitgeven aan vriendjes. Ik teken ervoor.

spanarchist | 06-11-08 | 23:39

Bij P&W werd daarjuist ten gehore gebracht dat die tweehonderdmiljoen gewoon leergeld was. Dankjewel Martien Kromwijk; de maandelijkse overschrijving aan de staatskas voelt een stuk beter aan nu bekend is dat het 'leergeld' betreft.

DiagnosisTyphus | 06-11-08 | 23:38

spanarchist | 06-11-08 | 23:35
Hoho span: als autistische, roodharige dwerg met overgewicht protesteer ik daar toch tegen hoor.
*van krukje afrolt na toetsiebordbediening*

Jaap de Paap | 06-11-08 | 23:36

Leuke fiscale constructie
Uit het jaarverslag 2007: “Het kabinet heeft in het najaar van 2007 besloten de vpb-plicht voor woningcorporaties integraal in te voeren. In de berekeningen van het vrije eigen vermogen is met de gevolgen hiervan nog geen rekening gehouden. Hoewel de precieze uitwerking van de vpb-plicht nog niet bekend is, hebben wij aan de hand van enkele verkennende berekeningen geconcludeerd dat de belastingdruk voor Woonbron tenminste gedurende de eerste tien jaar zeer beperkt is. [...] De optimalisatie bestaat uit het onderbrengen van de dure huur en het bedrijfsonroerend goed in de Fiscale beleggingsinstelling, het toerekenen van overige resultaten (Triant en Service abonnement) aan Woonbron Holding BV, waardoor er bij Stichting Woonbron geen fiscaal resultaat ontstaat. Voor Woonbron Holding BV wordt een fiscale eenheid gevormd met de onderliggende bv’s.”
www.kei-centrum.nl/view.cfm?page_id=18...

www.woonbron.nl/downloads/Jaarverslag_...

naardeklote | 06-11-08 | 23:35

Steerpike | 06-11-08 | 23:30
50% vrouwen als beleid? En waarom niet 8% lilliputters, 15% mensen langer dan 2 meter, 6% mensen met rood haar, 7% kale mensen, 25% mensen met overgewicht, 2% autisten etc.? Wat is dat voor kolder om op geslacht of uiterlijke kenmerken te selecteren? Ze zouden eens moeten streven naar 50% capabele mensen, dat zou in de politiek al een trendbreuk betekenen.

spanarchist | 06-11-08 | 23:35

... of Paul Bakker ?

Rammstein | 06-11-08 | 23:34

.... Sonja Rosenmüller ....

Rammstein | 06-11-08 | 23:34

repulse | 06-11-08 | 23:27
Ik ben een normale vrouw. Ik ben een normale vrouw ..... nee, je hebt gelijk, gaat niet.

Rammstein | 06-11-08 | 23:33

@Steerpike | 06-11-08 | 23:22
Dat bedoel ik @Nonnes | 06-11-08 | 23:07

Nonnes | 06-11-08 | 23:30

@spanarchist | 06-11-08 | 23:26 : Heb ik niks op tegen die 50% vrouwen, want er zijn veel zeer kapabele vrouwen, en dus ook niet, waarvan akte.

Steerpike | 06-11-08 | 23:30

Rammstein | 06-11-08 | 23:25
Als man zijnde heb ik toch altijd al het idee gehad dat de woorden normaal en vrouw per definitie niet in 1 adem kunnen worden uitgesproken.

repulse | 06-11-08 | 23:27

Ze zou iedereen een groot genoegen doen, niet in het minst haarzelf door af te treden, en aan deze embarrasante situatie een einde te maken.

Steerpike | 06-11-08 | 23:27

Steerpike | 06-11-08 | 23:22
Niet haar partij, het was tenslotte al sinds Kok bekend dat de pvda streefde naar 50% vrouwen in het kabinet, wat voor vrouwen dan ook, geslacht komt voor geschiktheid.
De werkelijke schuldigen zijn de pvda-kiezers.

spanarchist | 06-11-08 | 23:26

Pvda en GL vreten uit de zelfde subsidieruif, vuile linkse landverraders.

ExtremeExtremist | 06-11-08 | 23:26

Bestaat er eigenlijk wel een normaal interview met mevrouw ?

Rammstein | 06-11-08 | 23:25

Hoewel mevrouw Vogelaar totaal ongeschikt is, is de ware schuldige natuurlijk haar partij, die verantwoordelijk is voor dit persoonlijke drama.
Ze had nooit minister mogen worden, en miste de zelfkennis, of was te ijdel om dat zelf in te zien.

Steerpike | 06-11-08 | 23:22

Nonnes | 06-11-08 | 23:19
Dat is waar. Van Gent hoefde niet eens te manipuleren, de oppositie reageerde nauwelijks. Als ik daar had gezeten had ik me echt niet in kunnen houden, sterker nog, toen ik het zag heb ik mijn arme computer ondergescholden.

spanarchist | 06-11-08 | 23:22

Nonnes | 06-11-08 | 23:10
pff je gelooft toch niet zo'n roddelblaadje als de elsevier?
Hier komt ze vandaan www.nightmareonelmstreet.com/
Oorspronkelijk ging het liedje ook
One two Ella is going to get you
Three Four...

repulse | 06-11-08 | 23:21

de honden blaffen... | 06-11-08 | 23:16

Precies, da's natuurlijk de echte bloody shame. dat Vogelaarsch zou bijven zitten/plakken/hangen kon je van te voren zien aankomen.

dawg | 06-11-08 | 23:20

@spanarchist | 06-11-08 | 23:14
Die vraag was bedoeld om verwarring te creëren. Daar had zij vast over na-ge-dacht. Zijn ze even de oriëntatie kwijt.

Nonnes | 06-11-08 | 23:19

Het is zo makkelijk voor iemand met gezond verstand om door alle argumenten van deze man heen te prikken, maar ik begrijp dat deze man met deze retoriek een wereldvreemde vrouw als Vogelaar zo onder de tafel lult.

spanarchist | 06-11-08 | 23:18

Nonnes | 06-11-08 | 23:07
hmm muiderslot.. ik zie het al helemaal voor me
"mvr de gids kunt u mij vertellen waarom ze hebben gekozen voor maar een radbraakwiel in plaats van 2 in de kelder?"
Vogeltje: "Ik vind dat een zeer onbeschofte vraag"
"Ja maar mvr?"
*ijzige stilte*
"mvr"?
*ella knikt een beetje met haar hoofd en geeft de toerist het boze oog* "mvr wat dat was toch geen onbeleefde vraag?"
*ella pakt haar telefoon en belt vriendje HirSSch ballin en er word nooit meer wat gehoord van de onFortuynlijke toerist.
Hmm nope muiderslot geen goed idee imo

repulse | 06-11-08 | 23:17


repulse 23:05
Zit met verbazing naar de pee&wortel show te kijken,!94 miljoen te duur hebt u het idee dat u iets fout hebt gedaan?
Pee zit niet meer het ontplofte schaap uit te beelden.

bijtieakumaai | 06-11-08 | 23:17

Als ik die "meneer" van die Woonbron zijn, zou ik gewoon voor voor die 200 miljoen 2000 woningen gebouwd hebben, en dan netjes maandelijks een miljoen incasseren.
Maar ja, dan zou mevr. Vogelaar zeggen: U weet niet wat ondernemen is.

de honden blaffen... | 06-11-08 | 23:16

Nonnes | 06-11-08 | 23:10
Een CV van een echte ondernemer die weet wat het is om geld te verdienen ipv uitgeven. Daarom is het ook volledig terecht dat zij cynisch vraagt of haar critici wel weten wat ondernemen is.

spanarchist | 06-11-08 | 23:14

@bottehond | 06-11-08 | 22:53 : Jij weet waar de problemen zitten, ik weet waar de problemen zitten, wij weten waar de problemen zitten, maar zij weten niet (of doen alsof) waar de problemen zitten, en dat is nou juist het probleem.

Steerpike | 06-11-08 | 23:12

"750.000 bezoekers per jaar, aanzuigende werking, werkgelegenheid, Katendrecht staat op de kaart, beter onderwijs, gemotiveerde leerlingen, volgens de filosofie van de prachtwijken."
Alle onzinnige stokpaardjes komen weer voorbij, zonder ook maar enige onderbouwing.

spanarchist | 06-11-08 | 23:12

WEG met die trut. Meer wil ik er niet over kwijt.

Nietvoordekat | 06-11-08 | 23:10

Ik heb er wat high lights van gezien zojuist. Wat een degradatie van het ambt minister is dat gevogelte zeg.

*Fall Out III bestelt om alvast te oefenen*

Rammstein | 06-11-08 | 23:07

@repulse | 06-11-08 | 22:54
Ach natuurlijk. Op één van de miljoenen plekken buiten Den Haag. Zij lijkt me best geschikt om de rondleidingen te doen bij het Muiderslot. Zou haar dat niet ook veel leuker lijken, vraag ik me af. Maar de recruiter is to blame. Nee zeggen als deze post je aangeboden wordt kan je van iemand met middelmatige vermogens niet verwachten.

Nonnes | 06-11-08 | 23:07

Stomme, autistische incompetente trut. Hoelang blijven we nog met die trol opgescheept zitten?

Ma Flodder | 06-11-08 | 23:06

Gewoon genant die GL Ineke die het volkomen ten onrechte voor de uitgestorven Vogel opneemt.

Technix | 06-11-08 | 23:05

bijtieakumaai | 06-11-08 | 23:00
Dat zij bos ook toen ze aan hem vroegen waarom hij vogelaar minster wou maken, zie wat daar is van gekomen...

repulse | 06-11-08 | 23:05

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:59
Het zal niet lukken om een nieuwe partij van de grond af te krijgen, zeker niet geleid door 1 man, het enigste wat we kunnen doen is de huidige partijen wat meer gevoel voor realisme te geven, ze een echte educatie te gunnen. Dus met andere woorden zoveel mogenlijk gefundeerd stijloos kwetsend te zijn op het moment dat ze er weer eens niets van snappen.

repulse | 06-11-08 | 23:03

repulse | 06-11-08 | 23:00
LOL
" ze zat gewoon met haar lichaam vastgeplakt".

magirus | 06-11-08 | 23:03

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:59
"of we niet beter met alle verstandige en welwillende mensen ergens anders opnieuw kunnen beginnen"
Die hebben het veel te druk met reaguren op GS.

spanarchist | 06-11-08 | 23:02


repulse 22:56
Gewoon omdat het kan.

bijtieakumaai | 06-11-08 | 23:00

LOL @ Big Ern | 06-11-08 | 22:58
Liefde en haat zitten idd dicht bijeen. Ik vind 'm ook wel lief. Ik hou wel van honden met terrierkarakter. Hij moet alleen niet zo hijgen als de cv aanstaat.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 23:00

@ spanarchist | 06-11-08 | 22:34
"In wie kunnen we geloven en de verandering toevertrouwen?"
.
Daar vraagt u zowaar iets. Ik zou het werkelijk niet weten. Wilders is de enige die het zooitje nog een beetje het vuur na aan de schenen legt, maar die man kan absoluut geen land leiden. Alleen Pim zou het met hulp van de VVD hebben gekund. Mogelijk zo goed zelfs, dat links in tijden geen poot meer aan de grond had gekregen. Die conclusie hadden ze in linkse kerk ook al lang voor de verkiezingen getrokken!
.
Maar wie nu???? Ik vraag me wel eens af of we niet beter met alle verstandige en welwillende mensen ergens anders opnieuw kunnen beginnen...

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:59

repulse | 06-11-08 | 22:54
De w.c. Ze moet op de w.c blijven zitten.

magirus | 06-11-08 | 22:58

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:56
Ik haat m, maar ik hou van m.

Big Ern | 06-11-08 | 22:58

bottehond | 06-11-08 | 22:53
Prem? Die racist is één van de oorzaken van het probleem, zeker niet de oplossing.

spanarchist | 06-11-08 | 22:56

bijtieakumaai | 06-11-08 | 22:54
waarom zou je ze uitgraven?

repulse | 06-11-08 | 22:56

Big Ern | 06-11-08 | 22:54
Nou ja, wie durft er hier dan met droge ogen te beweren dat 'ie niet 's avonds voor het slapen gaat een 'wees gegroet, botte' bidt? :)

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:56

Nonnes | 06-11-08 | 22:50
Ik kan eigenlijk geen enkele plek bedenken waar ze wel goed zou zitten, dus mischien zit ze wel op de beste plaats.. Hier kost ze alleen een beetje geld stel je eens voor dat ze op defensie of buitenlandsezaken zou zitten. Zoals cruyf het zegt aan ieder nadeel zit een voordeel?

repulse | 06-11-08 | 22:54

bottehond | 06-11-08 | 22:53
Gvd.
Pittige aanbidders heb jij...

Big Ern | 06-11-08 | 22:54


Volgens nova heeft het Kongolese leger zich ingegraven.
Wie gaat die weer uitgraven?

bijtieakumaai | 06-11-08 | 22:54

bottehond | 06-11-08 | 22:45
Heb ik vandaag al geplempt. Vogelaar heeft een lange succesvolle carrière als ondernemer achter zich en is dus ervaringsdeskundige. En dat een begrote investering van 6 miljoen inmiddels opgelopen is tot 200 miljoen behoort tot de risico´s van het ondernemerschap, dat heeft niets met incompetentie en corruptie te maken.

spanarchist | 06-11-08 | 22:54

Steerpike | 06-11-08 | 22:49

Op integratie zou ik Prem en John Goring zetten. Om de zaak even duidelijk neer te zetten. De islamisten verschuilen zich onder de allochtonen. Wég met dat weaurd. Geweaun benoemen. dan wordt vanzelf helder waar de échte problemen zitten.

bottehond | 06-11-08 | 22:53

Zit toevallig in die business en het was 2,5 jaar geleden al bekend dat er achter die 20 miljoen destijds nog een extra 0 zou komen. Sinds wij van het project afstapte is de opvolger in een rechtzaak verwikkeld. Net op tijd dus.

Polonium 210 | 06-11-08 | 22:53

bottehond | 06-11-08 | 22:48 Ja, dat is weer eens wat anders als "hoe weet je dat je vrouw te dik is ? Als je de telefoon niet hoort tijdens het beffen" hè?
Wiite was hoort wit te zijn, spierwit.

Rammstein | 06-11-08 | 22:51

@Butters: sterker nog, Vogelaar beschermde hem nog even met het welhaast nu al legendarische: "toen ze erachter kwamen dat het uit de hand liep hebben ze METEEN aan de bel getrokken en is de voorzitter een aantal weken naar Polen (?) gegaan om te kijken hoe het zover heeft kunnen komen". Of iets van die strekking. Woningbouwverenigingen die projectontwikkelaartje spelen, om te janken is het.

Snikkeldrift | 06-11-08 | 22:51

Net in Nova: Vogelaar ziet zichzelf als een zeer succesvol minister. ROFL!

60CX | 06-11-08 | 22:51

Het is ongelooflijk. Wat zit die Vogelaar toch ontzettend op de verkeerde plek. Haar hele houding ook, haar woordkeus... Onwillekeurig schud je alleen maar met je hoofd als je naar haar zit te kijken.

Nonnes | 06-11-08 | 22:50

En Vogelaar vindt zichzelf een zeer goede minister die beleid voert dat op de lange termijn zeer succesvol zal blijken te zijn.
Daar valt niet op te reageren.

spanarchist | 06-11-08 | 22:50

Geen bord maar een hele houtzagerij voor d'r kop.

ditkannietwaarzijn | 06-11-08 | 22:50

Eufemisme van de week. Ferry Mingele: Vogelaar heeft niet de belofte waar gemaakt die men van haar ministersschap verwachtte".

Steerpike | 06-11-08 | 22:49

Zo.
En daar kan je het weer mee doen.

Rammstein | 06-11-08 | 22:49

Vogelaar: "ik heb niet zomaar wat gedaan, ik heb er over nagedacht".

magirus | 06-11-08 | 22:48

Rammstein | 06-11-08 | 22:45

Zo;n sub leende ik wekelijksch uit aan de heaugst biedende. Je weet het wel beeldend uit te drukken. Grinnik.....

bottehond | 06-11-08 | 22:48

Echt, als je dit uitlegt in het buitenland en laat zien en erover praat .... het is toch om je kapot te schamen ?

Rammstein | 06-11-08 | 22:48

"Faire oppositie voeren". Zou die dikke domme GL-trol haar rol van vandaag al teruggezien hebben?

spanarchist | 06-11-08 | 22:48

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:44
LOL: met een big ern wakker. Slaap lekker Teun.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:47

Dat stampen mag ook wel verboden worden. Het is godverdomme geen kaart club ! Tering .....

Rammstein | 06-11-08 | 22:47

Toch knap geknipt, alsof ze het nog aardig deed.

spanarchist | 06-11-08 | 22:47

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:44
Niet overdrijven Teuntje!
Slaap wel!

Big Ern | 06-11-08 | 22:46

En heeft haar slagtanden even aan haar oren gehangen.

Rammstein | 06-11-08 | 22:45

"Weet U wat ondernemen is" zegt Vogelaersch tegen Depla als die vraagt of het bij die 200 miljoen blijft. Haha!

bottehond | 06-11-08 | 22:45

Ze is een morsig tiep, zo een met een grauwe witte was.

Rammstein | 06-11-08 | 22:45

Teun is out.
Wordt morgen wakker met een Big Ern.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:44

magirus | 06-11-08 | 22:20
Je wordt op je wenken bediend.

spanarchist | 06-11-08 | 22:42

@Elisabeth2 |22:40
Over zwart gesproken, dit was een zwarte dag voor weldenkende mensen, welterusten!

fuckje | 06-11-08 | 22:42

fuckje | 06-11-08 | 22:37 Dan waren toch die golden shower grappenmakerTs?

Rammstein | 06-11-08 | 22:42

Big Ern | 06-11-08 | 22:37
Volgens mij heeft Ern een evangelische achtergrond.
maar kuddoos voor jou, ik mocht even lachen.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:41

Fuckje | 06-11-08 | 22:37
Ja, dat is weer het zwarte garen uitvinden. Die Belgen weten daar blindelings de weg, en zonder TomTom.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:40

Het is vaste prik, dergelijke projekten vallen altijd duurder uit. Ik kijk daar niet eens meer van op, maar hier viel ik toch bijna werkelijk van mijn stoel. Zes miljoen begroot en de kosten zijn (tot nu toe) al tweehonderd miljoen. Wat een knoeiers, die mensen kunnen werkelijk niet met geld omgaan. En dan zag ik die voorzitter (?) van de corporatie op de teevee met droge ogen vertellen dat men het nu in de hand heeft. Althans woorden van die strekking.

Butters | 06-11-08 | 22:38

Hé Teunis, Botte zegt wat.
Volgens mij wil ie dat je zn voeten gaat wassen.

Big Ern | 06-11-08 | 22:37

@Rammstein |22:35
Je weet al dat Maxime Verhagen Nederlandse troepen naat Congo wil sturen?
Dat lijkt me nou typisch een klus voor de Belgen, die weten daar nog wel de weg.

fuckje | 06-11-08 | 22:37

bottehond | 06-11-08 | 22:30
Is dat niet het minste wat we kunnen zijn.
weerbaar.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:37

Handig van Nova. Je moet je eerst door een slaperige Stedman heenworstelen, dan nog wat Congo-wreedheden en dán krijg je Vogelnest pas.

Rammstein | 06-11-08 | 22:35

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:31
"Change we can believe in." Daar zit het probleem. In wie kunnen we geloven en de verandering toevertrouwen? Thieme, Verdonk, van der Vlies?

spanarchist | 06-11-08 | 22:34

fuckje | 06-11-08 | 22:29
een man met en missie.
Voor en door iemand.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:32

"En de pvda staat inmiddels weer op 31 zetels"
.
Natuurlijk. De kiezer in onzekere tijden is net als een wild dier dat in de koplampen van de aanstormende auto terug keert naar waar hij net vandaan kwam omdat het daar immers veilig was. Ook als de weg naar de overkant beduidend korter is. . .
.
Het geeft ook aan hoe schrikbarend kort van geheugen de kiezer is. Daar anticiperen partijen als het CDA en PvdA op. Moet je eens opletten hoe weinig het bij de volgende verkiezingen over de blunders van de aflopen 4 jaar gaat. Alle media lepelen braaf het gelul van de nieuwe verkiezingsprogramma's op. Wat dat betreft zou Nederland wel wat hebben aan de 'change' boodschap die Obama zo handig gebruikte om de vloer met het falende huidige zooitje aan te vegen.

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:31

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:27
Maar minder sappel maken om alles, toch?

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:31

is dat die tsoekie tsjoeki boot?

vmk | 06-11-08 | 22:30

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:27

Je weert je uitstekend, tuinman.

bottehond | 06-11-08 | 22:30

Na dagen via het web naar oa NBC en CNN kijken is het hard om terug keren naar de Nederlands gezeur zenders.
Traag gezwets van linkse tuthola's van beide gender. Arie Boomsma for president!

Hasjhies? | 06-11-08 | 22:30

T vh T,
Wat zie jij, als je in de spiegel kijkt?

fuckje | 06-11-08 | 22:29

Big Ern | 06-11-08 | 22:22
sinds 1994.
Meer door dan droog denk ik.

Ben geen lijkschouwer.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:27

Bijstandskoning | 06-11-08 | 22:25

Walter is het probleem niet. Die weet wel hoe de hazen rennen.

bottehond | 06-11-08 | 22:27

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:23
Mwha. Ja misschien wel. Nee toch niet, vroeger altijd op stap. Het uithoudingsvermogen van een atleet, Nu het liefst knus in in huis.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:27

Hoe dat kan? Dankzij de duivelse krachten van Wouter Boss. Want hij is... profeet Mohammed.

Bijstandskoning | 06-11-08 | 22:25

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:21
we zullen zien wat op mijn tuinpad komt.
.neemt nog een slok en denkt aan de burgelijke wekker.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:25

[email protected] | 06-11-08 | 22:23
Teuntje zn kin zit nog onder de joggert.

Big Ern | 06-11-08 | 22:24

Slik.................................... aaarrrrgggghhhhhhhh!

hxl | 06-11-08 | 22:23

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:20
Zover zijn we alvast: dat pakken ze ons niet af, alle Vogelaars ten spijt. En het valt me op dat het leuker wordt, naarmate ouder.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:23

Hug, bottehond een bak yoghurt op??

Mekker | 06-11-08 | 22:23


Al zinkt dat schip het zal Ella titanic Vogelaar een zorg zijn.

bijtieakumaai | 06-11-08 | 22:22

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:19
Ouwe Ern is een half jaar geleden wederom getrouwd met een MILF waar jonge Ern niet voor weg zou lopen. Money talks.
Dus laat die ouwe maar schuiven.
Hé dat moedertje van jou hè, hoelang staat die nou al droog?

Big Ern | 06-11-08 | 22:22

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:18
2. is mooi. Niks zoeken is veel vinden. Taogewijs dan enigszins. En ja: meningen zat hier. Have fun Teun.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:21

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:10
Ja, lekker dat we die leeftijd gehaald hebben, hè.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:20

spanarchist | 06-11-08 | 22:11
Dat zal dan wel in Nova komen.

magirus | 06-11-08 | 22:20

Big Ern | 06-11-08 | 22:14

Hopelijk heeft de Ouwe Ern niet te veel last van fapsel.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:19

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:14
1. klopt
2. niks

Ik denk dat, net als een ieder hier, zijn mening wel klaar heeft.
En dat is goed. Een groot goed.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:18

Peppie van Cockie | 06-11-08 | 22:14
Positieve levensverwachting, Pep!

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:15

De oppositie die een miskleunende minister met hand en tand verdedigd.
Groenlinks kleurt rood. De kleur van de dood.

Dostranamus | 06-11-08 | 22:15

Over honderd jaar zullen de mensen elkaar nog steeds uitschelden met: 'lelijke vogelaar!!'
En zij zullen niet meer weten waar dit woord nou eigenlijk vandaan kwam.
Maar wij waren erbij!!!!

Peppie van Cockie | 06-11-08 | 22:14

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:13
Mijn vader woont in een penthouse, nee, niet dat blaadje.

Big Ern | 06-11-08 | 22:14

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:09
Volgens mij heb ik je nog niet zo vaak zien langskomen, klopt dat? Wat hoop je te vinden op GS? Just benieuwd.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:14

Big Ern | 06-11-08 | 22:11
zelfs het tuinpad van je vader.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:13

Big Ern | 06-11-08 | 22:08
Ze zijn al weg; thanks ;o)

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:12

En de pvda staat inmiddels weer op 31 zetels. Dat zal wel mede te danken zijn aan het sterke optreden van Vogelaar.
www.telegraaf.nl/binnenland/2400265/__...
Wie is er zo humaan om de dijken door te prikken?

spanarchist | 06-11-08 | 22:11

bottehond | 06-11-08 | 21:55
Die beverT zien we snel genoeg weer terug, en rabarbeke ook.
Erlkönig zit in de arbeitseinsatz
-edit: juist

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 22:11

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:09
Nee heur trutmensch.
Ik schoffel maar een ding.
Tuinpaden, keihard onderuit.

Big Ern | 06-11-08 | 22:11

GODVERDOMME

blijekop | 06-11-08 | 22:11

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:05
Me too. En dan door Frits Thors aangekondigd. Wat een tijden...
*beseft dat hij nu echt een ouwe lul aan het worden is*

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:10

@ bottehond | 06-11-08 | 21:30

Ik doe wat ik kan. Dat betekent dat ik zorgvuldig kies (voor zover dat mogelijk is) en ik probeer anderen de (politieke) ogen te openen. De meesten denken eerst dat je gek bent, totdat ze zelf tussen de regels door gaan lezen en inzien dat je misschien toch wel een (beetje) gelijk hebt.
Kennis is wat mijn betreft het machtigste wapen. Het helpt je om door dingen heen te prikken en ze te zien zoals ze werkelijk zijn.
.
En opgeven zit niet in mijn karakter. Ik ben ondernemer, dus die eigenschap is mij vreemd.

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 22:09

Big Ern | 06-11-08 | 22:00
je schijnt me te kennen.
Geen vader en een moeder als een slappe ouwhoer.
belt Het zesde zintuig en meldt Ern aan.
Waar komt trouwens dat gebruik van taal vandaan.
Had je vanochtend een verkeerde schoffel in je handen.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 22:09

[email protected] de Paap | 06-11-08 | 22:02
Dat ze je mogen smaken ;)

Big Ern | 06-11-08 | 22:08

En dan zie je aan het eind dat ze wordt gefeliciteerd door Juf Verbeet en die wegloperT Abu! Bah!

fuckje | 06-11-08 | 22:08

bottehond | 06-11-08 | 22:02
Ze is ook een keer staande gehouden door de KLPD die vroegen naar haar illegaal ingebouwde gastank, bleek later om haar vibrator te gaan.

Big Ern | 06-11-08 | 22:07

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:00
Ja, inderdaad, nu je het zegt. Marga Klompé behoorde ook in die tijd. Dat waren inderdaad imposante vrouwen. De Freule vond ik als kind helemaal goed. Zij was erg lelijk maar had een enorme uitstraling. Heb altijd met plezier naar haar gekeken als mijn ouders de TV aan hadden en zij in het Journaal verscheen.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:05

[email protected] | 06-11-08 | 22:02
Groene bemoei-allen

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:01
Sorry tijger, je moet je het idd niet gaan voorbeelden...

Big Ern | 06-11-08 | 22:05

bottehond | 06-11-08 | 22:02 Die van jou is nog langer.

Rammstein | 06-11-08 | 22:05

Big Ern | 06-11-08 | 21:58 Zo Ern, díé heeft een baard !

Rammstein | 06-11-08 | 22:04

LOL @ bottehond | 06-11-08 | 22:02
Ien liet zich in elk geval flink zien

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:03

Als ik uit ga van een return on investment van het huidige bedrag over een periode van 10 jaar, dan is het nog heftig. Benodigd aantal bezoekers moet gedurende 10 jaar ca. 2500 per dag zijn voor een interessante winstgevende exploitatie. En dan te bedenken dat die boot nog niet klaar is. Om de verkeersstromen aan te kunnen, zal er nog even geinvesteerd moeten worden in toegangswegen en parkeerplaatsen (betaald parkeren).
Is er een kamerlid geweest dat mevrouw Vogelaar heeft gevraagd om even een exploitatieberekening te geven? CDA en PVDA vonden het niet nodig?
Als ik in een Vogelaarwijk zou wonen of huurder bij Woonbron zou zijn, dan zou ik me nu toch wat ongemakkelijk voelen en al helemaal als ik op Katendrecht zou wonen!!!
Blijft wel een mooie schuit, maar ja, wat zeggen zo ook al weer "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak"?
Ik begrijp niet meer wat er aan de hand is, banken en verzekerings-maatschappijen worden gesubsidieerd, honderden miljoenen worden in een boot zonder motor gestoken, windmolens worden gebouwd welke zonder hoge subsidies niet rendabel zijn.

Ulle Ruttelflut | 06-11-08 | 22:03

jezus. ze heeft het gewoon weer geflikt.....

watte? | 06-11-08 | 22:03

Big Ern | 06-11-08 | 21:58
Gadverdamme Ern. Nog even en jouw slavinken komen er bij mij uit...

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:02

Big Ern | 06-11-08 | 21:58

Ze mocht ook niet meer zonnen in Zandveaurt omdat Grien Pies haar steeds terugrolde in zee.

bottehond | 06-11-08 | 22:02

Big Ern | 06-11-08 | 21:58
Moet erg lachen en is meteen een beetje misselijk. Gats....

Elisabeth2 | 06-11-08 | 22:01

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:57
Als je wat ouder wordt, let wel, áls, kom je daar nog wel s op terug, slappe ouwehoer.

Big Ern | 06-11-08 | 22:00

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:56
Haya van Someren... Was dat nou in dezelfde tijd als Marga Klompé; ze ratelen ergens ver weg in het geheugen: imposante dames, vond ik destijds.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 22:00

magirus | 06-11-08 | 21:58 Díé bedoel ik, bij Forbo in de tuin ja, bijna half Krnie-Assendelft werkloos.

Rammstein | 06-11-08 | 22:00

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:56 Vogelke's partij kijkt niet op een cent meer of minder, dat zijn ze daar gewoon gewend zo, op landelijk en regionaal niveau. Ik heb nog nooit een partij gezien die zo met geld heeft lopen smijten, voor zichzelf dan hè ?

Rammstein | 06-11-08 | 21:59

Rammstein | 06-11-08 | 21:51
Horselenberg heet ze. Bouwde een Vinex wijk in de tuin van een grote fabriek, tegen alle regels in, en gewoon doorzetten. Uiteindelijk zijn er zo'n 100 halve nieuwbouwwoningen weer gesloopt. Die had de halve herseninhoud van haar zuster... .

magirus | 06-11-08 | 21:58

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:54
Jaja, de vrouw van mijn burgermoeder
Rammstein | 06-11-08 | 21:54
De lesbieze vriendin van de burgemeesteres in Haarlem, en weet je hoe het eruitzag als iendales haar beffen ging?
Nee?
Heb je wel eens een bouvier een bak yoghurt zien leeglikken?

Big Ern | 06-11-08 | 21:58

Captain Orange | 06-11-08 | 21:21

Heau Heau beste Captain,
Ondanks dat er wat idiote vrouwen in het kabinet zitten, zijn ze daar nog niet in de meerderheid, die bestaat nog steeds uit knettergekke mannelijke leden!
Voor Aletta Jacobs kwam, waren dit soort heren (leiders) vaak ook gestoord!
Genoeg voorbeelden maar te lang om op te schrijven.
Dat heet machtwellust en pegels...... History Repeats……………

heaumaux sapiens | 06-11-08 | 21:57

Big Ern | 06-11-08 | 21:49
en jij vast een fijne begrafenis toegewenst.
En besef.
Een ieder is gelijk geboren en gaat gelijk dood.
Tis wat je ertussen doet.
En als jij dat met hooi wil doen.... vooruit

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:57

Rammstein | 06-11-08 | 21:54
In welk opzicht? Politiek gezien weet ik niet... maar ik vond het geweldig hoe ze met haar schoudertas, maat vuilniszak, de journalisten aan de kant beukte: "Gaat u toch 's aan de kant, heren!" Heerlijk.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:57

Heel vroegah had je nog van die doortastende tantes zoals Freule van Stoutewaal tot Nogwat en die VVD mevrouw Haya van Someren. Die hielden zich alleen met bestuurlijke zaken bezig en wilden niet in de geschiedenisboeken terechtkomen met het ontwerpen van onmogelijke en veel te dure projecten.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:56

De duffe spenders op het Binnenhof vreesden 250 miljoen,dus hebben ze eigenlijk 50 iljoen in de tas gehouden.Begrijp dat dan!

R.B.Scott | 06-11-08 | 21:56

ik babbel intussen gewoon even verder over de relatie Marianne Thieme vs vogelaar
maar wat die Thieme bij mij dus opwekt is eigenlijk heel dubbel. dat is toch een milf waar je als kerel helemaaljeweetwel op los kan gaan,maar aan de andere kant wel een konijntje voor dr kopen, omdat ze zo lief met dieren is

st0mpie | 06-11-08 | 21:55

Zie toch overeenkomsten met die andere hoogvliegerT van PvdAllah, Netelenbos..

BroncO | 06-11-08 | 21:55

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 21:45

Daar zeg je zo iets, waar blijven de essays van nattebeverT , rabarberke en Erlkönig?

bottehond | 06-11-08 | 21:55

Ien Dales ! Was dat wat ?

Rammstein | 06-11-08 | 21:54

Captain Orange | 06-11-08 | 21:52
LOL! Die tas deed 't hem hè. Ze had destijds verkering met de burgemeester van Haarlem; Elisabeth2 nogwat, of zo :)

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:54

Tis trouwens best een leuk schouwspel om Ella te zien op een spreekwoordelijke pijnbank.
Net als de nare kinderen die op de kleuterschool een vliegje 1 voor 1 ontdeden van hun ledematen..
Zo zie je maar.... lid van een partij die `opkomt` voor de zwakkeren.
Hoe cynisch kan het zijn.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:53

Tsjompes. Weer een nw topic...3 x raden waarover!

Captain Orange | 06-11-08 | 21:53

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45

Vrouwen motten politiek bedrijven zoals dat bij hen past. Out of the box denken. Liesje.

bottehond | 06-11-08 | 21:53

Crikey!Stingrays! | 06-11-08 | 21:47
dit is een vogel onderwerp, voor overige dieren moet je ergens anders zijn.

me,myself and IK | 06-11-08 | 21:53

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:52
FAP!!!!!

Captain Orange | 06-11-08 | 21:52

Ien Dales

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:52

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45 En Netelenbos als ik het goed heb, heeft ook zo'n zus, die heeft er in Zaanstad als wethouder zo'n zootje van gemaakt, dat ze voor straf burgermeester van Doetinchem (dacht ik) moest worden.
Daar horen we vast meer van.

Rammstein | 06-11-08 | 21:51

Rammstein | 06-11-08 | 21:48
Nee, Winnie was van justitie.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:51

Crikey!Stingrays! | 06-11-08 | 21:47
Bedoel je de Q-koorts? Want die is al wat langer (en met meer patiënten) aan de gang. Of is dat niet dezelfde?

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:51

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:47
Hooi.
*druk zwaaiende bewegingen maakt*
Tot nooit.

Crikey!Stingrays! | 06-11-08 | 21:47
Voor mn gevoel ben ik er een van...

Big Ern | 06-11-08 | 21:49

Ovideandfriends | 06-11-08 | 21:47
Dat is zo waar. Ze deugen eigenlijk bijna geen van allen.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:49

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45
hoho,
Marianne Thieme
lekkerste milf en babbelt leuk over dieren

st0mpie | 06-11-08 | 21:48

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45
d'Ancona, Neelie SmKr, Hirsi Ali, Verdonk... wordt en heeel lange lijst...

Captain Orange | 06-11-08 | 21:48

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45 Waren ze alledrie niet van V&W ? Ligt het misschien aan de departementen ?

Rammstein | 06-11-08 | 21:48

-weggejorist-

Crikey!Stingrays! | 06-11-08 | 21:47

@Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45, en dan nu een lijst van mannelijke rampen graag. Die is ook best lang.

Ovideandfriends | 06-11-08 | 21:47

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45
Ons Winnie de Jong

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:47

Big Ern | 06-11-08 | 21:45

Hooizak!

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:47

Vrouwen en politiek, hoe graag ze het ook willen. Het gaat gewoon niet. Wat een rampen hebben we al niet gezien in de loop der jaren. Hanja Maij-Weggen, Winnie Sorgdrager enz. Tineke Netelenbos!

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:45

bottehond | 06-11-08 | 21:38
Ook waar. Stilzitten en mopperen heeft al eeuwen niets geholpen. En v.w.b. GS: mee eens. Is ook de reden dat ik hier ben; voorlopig het enige 'orgaan' dat echt wat kan bewerkstelligen. Dat bevredigt wel, moet ik zeggen. Steen voor steen verder maar. Wir sind die Moorsoldaten: und ziehen mit dem Spaten ins Moor

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:45

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:44
Zak hooi!

Big Ern | 06-11-08 | 21:45

bottehond | 06-11-08 | 21:38
Da's erg mooi en wijs gezegd. Probeer daar eens een gedigt van te maken.
Nog een vleugje Antisoof en we zijn compleet.

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 21:45

afperser | 06-11-08 | 21:04 Ben jij wel goed bij je hoofd?

jawel hoor

afperser | 06-11-08 | 21:44

zak_arme_turf | 06-11-08 | 21:42
LOL
Ik zal snuifje missen als een openwortelkanaalontsteking...

Big Ern | 06-11-08 | 21:44

Big Ern | 06-11-08 | 21:40

Klopt, ik heb geen vader.
En ik hou, net als jij, niet van slavinken.
Je naam doet je eer aan.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:44

Hebben we beeld?

Nepkarel | 06-11-08 | 21:43

Zoals @fuckje al vermelde, dit kabinet staat ondertussen toch weer op 75 zetels.
Wie is er nou gestoord? Nederland of die struisvogelaar?

krumel | 06-11-08 | 21:43

kewl man, rutgerT vanavond op tv geweest door die vogelaar, weer ff gratis reclame

st0mpie | 06-11-08 | 21:43

Big Ern | 06-11-08 | 21:36
Ja, maar ze vertellen pas aan het eind van het feest waar de coke precies mee was versneden, en waarom de urn nu leeg.

zak_arme_turf | 06-11-08 | 21:42

@Hippocrates | 06-11-08 | 20:08 Acht jaar paars vond ikzelf bijzonder constructief voor Nederland. Is nooit beter geweest, behalve dat vogelaarwijken toen al ellendig waren zonder oplossingen.

Maar na de wanvertoning van vandaag begin ik te geloven dat ook ik volgende week ook zou kunnen gebinnen als Minister. Waar kan ik me aanmelden? Ik heb geen connecties met theeclubjes, woon niet in een probleemwijk, heb niets tegen Rutger, heb wel iets tegen de Volkskrant. Maar ik klap ook dicht als er een microfoon in de buurt komt! Is dat voldoende qualificerend?

Terug naar het onderwerp: ik neem aan dat de tegenprestatie in de deal vandaag van de PvdA voor het wegstemmen van de motie is dat de PvdA de rest van deze regeerperiode op hun knieën over het Binnenhof moeten kruipen. En dat Bos die 2,5 miljard euros lastenverlichting onmiddellijk teruggeeft aan de staatsschuld. Anders is er slecht onderhandeld. Maar van mij mag ze nog enkele maanden blijven zitten, zodat deze pisvlek op haar cv nog wat groter wordt.

Doctorandis | 06-11-08 | 21:41

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:39
Hou toch een sop, slijmjurk.
Heb jij geen vader waar je tegenop kan gaan kijken.
Ik heb moeite om mn slavinken binnen te houden!

Big Ern | 06-11-08 | 21:40

bottehond | 06-11-08 | 21:30

En gij Botte, als zijnde uitverkoren.
Wat is Uw reactie.
Mijns inziens?
Met een koppel honden die bot zijn, wandelen door Gouda.
En menschen aanspreken op zijns gedrag.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:39

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:33

De juiste strategie is om niet te lang bezig blijven met elkaar te bevestigen.
Het establishment is geen ondoordrinbare muur. Het zijn allemaal individuen met eigen belangen. GS doet het heel goed. Afzonderen van de kudde en dan vol de jacht openen. Brick by brick. Voor de poort schreeuwen bevestigt de illusie dat er sprake is van een onneembare vesting. Allemaal perceptie. Slopen die handel, brick by brick.

bottehond | 06-11-08 | 21:38

superjan | 06-11-08 | 21:36
Issie eindelijk deaud?

Big Ern | 06-11-08 | 21:36

Captain Orange | 06-11-08 | 21:23
Emancipatie schemancipatie. Een incapabele vrouw, is een incapabele vrouw (excuse my spelling).

Rammstein | 06-11-08 | 21:36

ff iets heel anders, gaat er nog iemand naar het afscheidsfeestje van Jeroen van Inkel?

superjan | 06-11-08 | 21:36

The best camouflage to hide something really important is to hide it in plain sight. . .
de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24
Op ooghoogte, dat vergeten ze er steeds bij te zeggen.

zak_arme_turf | 06-11-08 | 21:35

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:32
LOL @ een geile reiger (dat beeld raak ik niet meer kwijt voorlopig; met die vogelaar)

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:34

koerbagh ® | 06-11-08 | 21:31

Minachting tegen het parlement

Badeendje | 06-11-08 | 21:34

koerbagh ® | 06-11-08 | 21:31 Waar ik vandaan kom heet zulks een schijtwijf.

Rammstein | 06-11-08 | 21:34

bottehond | 06-11-08 | 21:30
Doorgeven aan de pups: helemaal goed. Tegelijkertijd zie ik net als vergelert dat het zooitje links elkaar flink de hand boven de aureolen houdt. Toch?

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:33

koerbagh ® | 06-11-08 | 21:31
Een geile reiger?

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:32

koerbagh ® | 06-11-08 | 21:31
ONGEHOORD. [nietdatiemandluistert]

zak_arme_turf | 06-11-08 | 21:32

Ze blijven tot einde... trouwens, een drijvend bordeel is dat geen goede bestemming.

Badeendje | 06-11-08 | 21:31

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24
Mee eens, vergelert. En je plempt precies de quote die ik zocht. Ongeweten of helderziend: thanx enniewee.

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:31

Tsja... als ze tegen Rutger geen bek opendoet heet dat ONTLUISTEREND. Hoe noemen we het als ze haar bek wel opendoet en een deel van de kamer schoffeert?
Iemand?

koerbagh ® | 06-11-08 | 21:31

Let op, als dat ding dat geraamd op 6 miljoen uiteindelijk 300 miljoen heeft gekost, wordt het een Vogelaar-project en mogen tokkies gehuursubsidieerd de boel binnen 5 jaar onbewoonbaar uitleven. Dán gaat Woonbron pas goed failliet, waarna minister van falen en blijven zitten allang in het Europees Parlement 1,5 uur per dag voltijd betaald zit te worden. Je moet echt wel een behoorlijk verdorven persoon zijn als je de politiek in wil.

Tobus | 06-11-08 | 21:30

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24

Als je lef hebt geef je hen niet de schuld maar jezelf dat je te weinig doet omdat je er toch niet echt in gelooft dat onze Vrijheid en Vrijzinnigheid doorgegeven gaat worden aan de volgende generaties. Zo werkt het.

bottehond | 06-11-08 | 21:30

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24
ook voor U buig ik niet, maar deel Uw mening.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:28

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24
Mag ik een handtekening! Je hebt helemaal 1000% gelijk

Captain Orange | 06-11-08 | 21:26

bottehond | 06-11-08 | 21:23

nog niet..........

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:25

Captain Orange | 06-11-08 | 21:23

Vrouwenemancipatie is één van de paarlen aan de kroon van onze Beschaving.

bottehond | 06-11-08 | 21:25

Als je echt dacht dat dit het einde van Vogelaars zou betekenen, dan ben je niet goed bij je hoofd. In het 'echte' regeerakkoord staat alleen maar dat ze 'de boel bij elkaar' zullen houden, wat er ook gebeurt. Iedereen moet koste wat kost de hand boven het hoofd worden gehouden. Balkie tegen Bos: "als jij ze arm houdt, dan houden wij ze dom".
.
Elke keer dat de media weer op een nieuw schandaaltje duikt, lachen ze zich in dit kabinet de ballen uit hun broek. Het relletje gaat toch wel als een nachtkaars uit. NEXT!
.
En als er zich dan straks eindelijk een issue aandient die de val van dit griezelkabinet volledig rechtvaardigd, dan is iedereen al lang murw van al die voorgaande incidentjes zodat het ook dan weer met een sisser afloopt.
.
The best camouflage to hide something really important is to hide it in plain sight. . .

de.grote.vergeler | 06-11-08 | 21:24

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:23
Het is tijd voor keiharde aksie!
Nederland Plat!
Staakt allen!

Big Ern | 06-11-08 | 21:24

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 21:16

De PVV mot geen ouwe commies en de Vrijzinnige Partij Nederland bestaat nog niet.

bottehond | 06-11-08 | 21:23

bottehond | 06-11-08 | 21:22
ssstt.. fuckje, elsje en rammstein loggen net in!

Captain Orange | 06-11-08 | 21:23

En we blijven maar die giga bedragen van ons inkomen elke maand en jaar zonder morren afdragen voor incompetente ministers.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:23

@bottehond | 06-11-08 | 21:22
Mee eens.

Agent327 | 06-11-08 | 21:23

Ploertendodert | 06-11-08 | 21:07
Zeg Ploerten: eisen, eisen, eisen. Wanneer heb jij voor het laatst corvee gehad hier?

Jaap de Paap | 06-11-08 | 21:22

MAD1950 | 06-11-08 | 21:15
Jaaaaah en dan kan ze d'r met haar eigen bootje naar toe! :D

pollens | 06-11-08 | 21:22

Ach, ze kan altijd nog scheepstaxateur worden. Of de nautische makelaardij in.

F. von Zeikhoven | 06-11-08 | 21:22

Captain Orange | 06-11-08 | 21:21

Lulkoek.

bottehond | 06-11-08 | 21:22

Strotgrondel- | 06-11-08 | 21:16

Ruud staat klaar voor het interview.
*neemt een derde slok*

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:21

Aletta Jacobs heeft boel naar de klote geholpen... toen is alle ellende begonnen... nog nooit 1 normale female gezien als minister .

Captain Orange | 06-11-08 | 21:21

@Snikkeldrift |21:06
Alleen SP, PVV en Tante Ton.

fuckje | 06-11-08 | 21:18

bottehond | 06-11-08 | 21:11
Strongs it is, Dark Side.
Angst om te falen of angst om ontmaskerd te worden, botte. Of gewoon angst om het pluche te moeten verlaten?

magirus | 06-11-08 | 21:17

bottehond | 06-11-08 | 21:11
Ga es de polltique inn, baas. Heb je daar aspiraties toe?

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 21:16

On-voor-stel-baar.

Elisabeth2 | 06-11-08 | 21:16

We krijgen er straks drie nieuwe gemeenten bij in het Caribisch gebied. Zou het lukken om Vogelaar aan een van die drie op te dringen? Ella Vogelaar, burgemeester van Saba. Klinkt goed toch? Triest voor die 1400 inwoners, maar die moeten zich dan maar opofferen voor die 16,5 miljoen hier. Per slot van rekening nemen wij de gigantische schuldenlast van de Antillen over.

MAD1950 | 06-11-08 | 21:15

@Captain Orange | 06-11-08 | 21:13
Moet lukken. Met je ogen dicht en 1 arm op je rug.

Agent327 | 06-11-08 | 21:14

Ploertendodert | 06-11-08 | 21:07` Ik werk ook en zoek mijn troep zelf bij elkaar na mijn werk, lui varken.

Rammstein | 06-11-08 | 21:14

Agent327 | 06-11-08 | 21:12
Hoho, niet wakker maken, ik probeer ook een beetje mee te pikken uit de staatsruif...

Captain Orange | 06-11-08 | 21:13

Ze zal toch niet meedelen? Nee, zo dom kan ze toch niet zijn? Toch? Neee Toch?

coho | 06-11-08 | 21:13

Ik hoorde Vogelaar ook nog iets mompelen over een onderzoeksgroepje met IT ondersteuning. Alsof ze bij de overheid ooit iets gepresteerd hebben dat goed werkte op it gebied. Kost natuurlijk ook weer klauwen met geld en wordt een grote mislukking.

Agent327 | 06-11-08 | 21:12

He GS, als jullie zo blijven smijten met de term 'knettergek' dan is die uiting straks net zo inflatiegevoelig als 'respect'...

3s 77 | 06-11-08 | 21:12

Rammstein | 06-11-08 | 21:06

“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”
Dit kabinet wordt gedreven door angst en niets dan angst. Inderdaad een reden om kwaad te worden op de gristenjunta.

bottehond | 06-11-08 | 21:11

bottehond | 06-11-08 | 21:04
wat jij al tijden verkondigd op deze plek.
De geplande vloedstroom van menschen met een ietwat gekleurd uiterlijk.
Niet dat ik naar kleuren kijk, dat niet.
Meer naar de uitwassen daarvan.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:10

Wel fijn om te weten dat als je een IQ van een pot doperwten hebt en een plaat voor je kop van titanium, je nog steeds minister kan worden!

_Fly66_ | 06-11-08 | 21:09

spanarchist | 06-11-08 | 20:55
Tsja, 't zijn natuurlijk ook geen gewone banen he, waar je moet communiceren, en kwaliteit leveren, en productief moet zijn, binnen het budget en zo...
*proest*

pollens | 06-11-08 | 21:08

Blablabla,

Waar is de youtube link van dit "spoeddebat", sommigen van ons werken en hebben geen tijd om continu te mopperen op de 2e kamer, als dit is gebeurd moet er een link in de header van dit artikel.

Ploertendodert | 06-11-08 | 21:07

@Agent 327
Dat is waar ze ooit hoopt te komen, maar als ze zo doorgaat kan ze aan Petrus nog wel eens een kwaaie krijgen. Trouwens, Pim kan ze denk ik ook beter niet tegenkomen: die zet haar direct in de keuken. Moet ze voor het eerst sinds haar geboorte aan het werk.

coho | 06-11-08 | 21:07

afperser | 06-11-08 | 21:04

Model MedusanegerT dan, of hoeft het niet in alle gaten tegelijk?

bottehond | 06-11-08 | 21:07

Dikke facepalm richting Vogelaar en de ongelofelijke kneuzen die vinden dat ze moet blijven. *zucht*

Hertogin v. Pauperen | 06-11-08 | 21:06

Heb de stemming helaas gemist, maar wie heeft de motie gesteund?

Snikkeldrift | 06-11-08 | 21:06

bottehond | 06-11-08 | 21:05
Ik kan er kwaad om worden.

Rammstein | 06-11-08 | 21:06

Rammstein | 06-11-08 | 21:04
Stil nou, volgens mij zoekt ie contact.....

Big Ern | 06-11-08 | 21:05

Rammstein | 06-11-08 | 21:03

De boven ons gesteldenkaste biedt vele voordelen. Cradle to grave bijna, geheel in lijn met hun doctrine.

bottehond | 06-11-08 | 21:05

afperser | 06-11-08 | 21:04 Ben jij wel goed bij je hoofd?

Rammstein | 06-11-08 | 21:05

coho | 06-11-08 | 20:58 Heb je het nog niet gehoord ? Hij is een paar jaar terug vermoord in Hilversum.

Rammstein | 06-11-08 | 21:04

dat vogelbekdier moet eens flink genaaid worden door een gespierde negert met een pik van 40cm en dan wel in alle gaten tegelijk

afperser | 06-11-08 | 21:04

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:02

Wat zouden die ziende blinden dan moeten zien, meen jij?

bottehond | 06-11-08 | 21:04

Voorlopig hebben ze wel een strakke site staan....
Heeft toch minimaal 2 tientjes gekost om te bouwen!
Hulde hoor!
www.derotterdam.com/

Captain Orange | 06-11-08 | 21:04

bottehond | 06-11-08 | 21:00
Je hebt weer eens gelijk, autisten zijn vaak in ieder geval intelligent. Maar sociaal-technisch is het een grote kut, en die houding van haar is haar partij genoten niet helemaal vreemd.
Maar.
Probeer dit eens op je werk, iets zodanig uit de hand laten lopen en je kunt op zoek naar een nieuwe.
Zij zit straks met te veel huursubsidie in NYC. leuke VN baan of zo.

Rammstein | 06-11-08 | 21:03

bottehond | 06-11-08 | 21:00
Denk dat Vogelaar op 1 manier wel het onmogelijke voor mekaar heeft gekregen: ik denk dat ze bij de PvdA toch wel iets scherper naar kandidaten gaan kijken qua uitstraling, en dan tot hun schrik er achter komen dat dat makkelijk gezegd is.

zak_arme_turf | 06-11-08 | 21:03

bottehond | 06-11-08 | 21:00

dat de menschen die klaarblijkelijk ziende blind zijn op zijn minst konden kijken als Prinses Marijke.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 21:02

Creaguurder | 06-11-08 | 20:52

Niet doen. Hier je rug niet recht houden impliceert dat je dat elders ook niet zult doen.

bottehond | 06-11-08 | 21:02

Jaap de Paap | 06-11-08 | 20:59
Ik denk het....
Drank maakt meer kapodt dan je lief is.

Big Ern | 06-11-08 | 21:02

die groen-links figuren kun ook beter op een vuurpijl knopen en afschieten want die lullen ook met de wind mee !!!!!!!!

afperser | 06-11-08 | 21:01

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:58

Wat zou je gaarne will;en zien dan?

**

Rammstein | 06-11-08 | 20:55

Zij is eng. Dat spreekt. Maar autisten zijn over het algemeen fascinerende luiden met een eigen tot nadenken stemmende logica. Vogelaarsch is geen autist imho.
Een omhooggevallen narciste wel.

bottehond | 06-11-08 | 21:00

@coho | 06-11-08 | 20:58
Daar waar Ella zou moeten zijn.

Agent327 | 06-11-08 | 21:00

Big Ern | 06-11-08 | 20:51
LOL: ons Danny hangt over de pot?

Jaap de Paap | 06-11-08 | 20:59

Pim, waar ben je? Zucht....

coho | 06-11-08 | 20:58

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:52

Voor niemand buigen is mijn devies en het jouwe kennelijk ook.
Een aanrader.
Wat is daar boven te zien, dude?

bottehond | 06-11-08 | 20:
Iets wat ik zou willen zien maar er hier niet is beneden.
*neemt van onmacht nog een slok*

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:58

"... in Den Haag definitief knettergek geworden."
nou, volgens mij zijn ze dat allang!

saintinel | 06-11-08 | 20:56

Het blijft een enge, ietswat autistische vrouw.

Rammstein | 06-11-08 | 20:55

Toch wel treurig dat personages als van Gent en Vogelaar dit soort posities kunnen hebben. Het netwerkje is belangrijker dan de taken goed uitvoeren, en dat er 200 miljoen, waarschijnlijk oplopend tot 250 miljoen, over de balk is gegooid is van minder belang, het is toch maar geld van de burgers.
De arrogantie en de minachting voor het volk van beide dames is stuitend, zo´n van Gent zou nooit meer als voorzitter op moeten treden omdat ze absoluut niet voor die taak berekend is. Maar ja, beide zijn links dus goed, rechtvaardig en sociaal.

spanarchist | 06-11-08 | 20:55

Wat een wanstaltig optreden vanmiddag. Heb me vanmiddag op lopen vreten van plaatsvervangende schaamte, want wat een stront kwam er uit de mond van die vrouw zeg. "Je weet van te voren dat de kosten altijd wat kunnen oplopen" (169 miljoen oplopen Vogelaar??????) en meer van die kotsmisselijk makende ongein. Wat een trieste vertoning dat dit zaad-dodend stomme vrouwmens gewoon mag blijven zitten. Jaren terug waren er nog ministers die het fatsoen hadden om weg te gaan als ze iets vernaggeld hadden. Nu is het "sorry! I fucked up!" (ALS ze dat al zeggen) en alles is pais en vree. Wat moet er eigenlijk gebeuren om dat geboefte weg te krijgen van het haagse pluche? Ben echt zo benieuwd wat er voor schandaal nodig is om dat voor elkaar te krijgen...

Snikkeldrift | 06-11-08 | 20:54

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:52

Voor niemand buigen is mijn devies en het jouwe kennelijk ook.
Een aanrader.
Wat is daar boven te zien, dude?

bottehond | 06-11-08 | 20:53

Ach een communist op een cruiseschip, dit gaat niet werken. Het blijft een smerige kliek.

leefbarbaar | 06-11-08 | 20:52

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:40

Wie zou buigen voor botte snapt botte niet helemaal.
Menschen die mij waarderen motten beseffen dat zulks zo is omdat ik toevallig goed onder woorden kan brengen wat ze zelf ook al vinden. Buigen voor de eigen intenties en inzichten is derhalve eerder op zijn plaats.

bottehond | 06-11-08 | 20:46
buigen voor eigen intenties en inzichten is mij vreemd.
Tis den realiteit die mij nuchter doet blijven.
*neemt nog een slok en kijkt naar boven*

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:52

Is dit ECHT WAAR? ....

Kan dit?

Nee, toch?

...*maakt emigratievoorbereidingen definitief.

Creaguurder | 06-11-08 | 20:52

En intussen in de peilingen staat de coalitie weer op 75 zetels.... onbegrijpelijk!

fuckje | 06-11-08 | 20:52

seven | 06-11-08 | 20:49
Ik haal je door de war met iemand anders, excuzeer ;)

Big Ern | 06-11-08 | 20:51

Big Ern | 06-11-08 | 20:42
Nergens last van hoor.

"GroenLinks is in 1989 ontstaan als een fusie van vier kleine linkse partijen, de Communistische Partij Nederland, ..." nl.wikipedia.org/wiki/GroenLinks

"Tijdens haar studententijd was Vogelaar actief lid van de Communistische Partij Nederland (CPN)" nl.wikipedia.org/wiki/Ella_Vogelaar

seven | 06-11-08 | 20:49

bottehond | 06-11-08 | 20:46
Ze kunnen Sarah Palin wel aantrekken, die heeft toch even niet zo veel te doen.

Rammstein | 06-11-08 | 20:48


seven | 06-11-08 | 20:41
Zakt de hoofdpijn een beetje?

Big Ern | 06-11-08 | 20:42
in zijn schoenen, tis om moedeloos van te worden.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:47

Het Zeeuwsche smaldeel in dit kabinet is bepaald geen reclame.
De Balk, Vogelaars, De JagerT. En dan zo'n Luuk Blom uit Tholen. Te dom om voor de duvel te dansen. Ik bied namens Zeeland excuses aan voor onze afgevaardigden en dan met name voor Vogelaarsch. Ook nog eensch collega ex CPNert.

OT

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:40

Wie zou buigen voor botte snapt botte niet helemaal.
Menschen die mij waarderen motten beseffen dat zulks zo is omdat ik toevallig goed onder woorden kan brengen wat ze zelf ook al vinden. Buigen voor de eigen intenties en inzichten is derhalve eerder op zijn plaats.

bottehond | 06-11-08 | 20:46

dus het was ophef voor vorr de buhne en natuurlijk om GS te paaien .....

Groot Mufti | 06-11-08 | 20:46

seven | 06-11-08 | 20:41
Zakt de hoofdpijn een beetje?

Big Ern | 06-11-08 | 20:42

@ Onderduiker @ 20:38
Jouw opmerking is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Ik weet zeker dat Femke Halsema haar collega Ineke van Gent als "buitengewoon integer" zou omschrijven (zoals eerder bij Wijnand Duyvendak).

Sir Galahad the Pure | 06-11-08 | 20:42

Vogelaar was vroeger lid van de CPN, dus groenlinks. Vandaar de sympatie van de commissievoorzitter Ineke van Gent van Groen Links. Want waaruit is Groen Links ook al weer ontstaan, inderdaad oa de CPN..

seven | 06-11-08 | 20:41

In het reguliere bedrijfsleven was Vogelaar danwel nooit in een dergelijke functie terechtgekomen, of al lang de deur uitgegooid. Op het Binnenhof werkt het echter anders. Vogelaar is allang een hoofdpijndossier voor het kabinet, en voor de PvdA. Haar zomaar het kabinet uitschoppen zou een unicum zijn, plus heel veel gezichtsverlies voor zowel Bos als de Balk. Voor de komende verkiezingen heeft Vogelaar allang het veld geruimd, maar dan wel op een sjieke manier, reken daar maar op...

brutus68 | 06-11-08 | 20:41

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:30
Bend over for Botte schrijf je met een D

Captain Orange | 06-11-08 | 20:31
buigen voor de Botte doet deze jongen niet.
Acht hebben wel.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:40

't Is volgens mij ook een fictie om te denken dat een PvdA minister nu zou vertrekken door een motie, die blamage wil Wouter nu ten enenmale niet aan zijn taas. Ella krijgt binnenkort een gesprek, en gaat de luwte van een burgemeesterschapje of zo opzoeken, is volgens mij ook de reden dat Ishta uit de school klapte, ze is toch politiek al zo deaud als een pier.

zak_arme_turf | 06-11-08 | 20:38

Die groen-linkse olifant Van Gent dekt constant de PvdA aan alle kanten. Valt niet op. Achter de schijfdeuren zijn de deals al gemaakt. Stelletje salon-socialisten.

Onderduiker | 06-11-08 | 20:38

Het kwartje valt nog wel met het 'TV moment van het Jaar 2008'.

Manonvriendelijk | 06-11-08 | 20:37

Volgens Vogelaar heeft Woonbron in het project "zeer ernstige steken laten vallen'' maar functioneren het bestuur en de raad van commissarissen van de corporatie voor de rest goed. Zij hoeven daarom van haar niet op te stappen.

Ge-weldig....!

Captain Orange | 06-11-08 | 20:37

Om Ella terug te pakken moet je er gewoon een gevangenisschip voor uitgeprocedeerden van maken....

MichieldeMuiter | 06-11-08 | 20:37

@ istawa | 06-11-08 | 20:20
Vogelaar neemt – vraag me niet waarom – ten minste nog de moeite om soms in de Kamer te verschijnen.

Pa Cartwright | 06-11-08 | 20:37

Nou ja, die crasht vanzelf.
Ongeleid projectielen doen dat altijd, je weet tog.

Habibi | 06-11-08 | 20:36

pietje precies | 06-11-08 | 20:34
Precies Pietje!

Big Ern | 06-11-08 | 20:35

@ Big Ern 20:27

Schmeagol zou qua uiterlijk en intelligentie zo in Vogelaars team passen, alleen hij heeft geen FNV verleden he.......

pietje precies | 06-11-08 | 20:34

Zucht,... Kan ze niet lekker gaan breien ofzeau?

NieuweBuur | 06-11-08 | 20:34

Opgesodemieterd!!! Wat denkt ze wel, dat ze zo met ons en ons geld omgaat.
Denkt ze wel? En een kamer die dit allemaal toestaat. Ze zijn of ontzettend dom, of ontzettend arrogant, dat ze denken met dit soort zaken weg kunnen komen.
Na de verkiezingen niet zeggen dat wij er weer niets van begrepen hebben alsjeblieft. Stelletje arrogante kleautzakken. Ze zullen krijgen wat ze verdienen.Wehoeven alleen nog maar wat geduld te hebben!

coho | 06-11-08 | 20:33

Inderdaad tenenkrommend. En Vogelaar durfde ook nog die woningbouwvereniging te prijzen omdat dat ze risico durfde te nemen en durfde te ondernemen. En incompetent waren ze zeker niet ondanks een overschrijding van 10 keer het budget, ze hadden alleen grove steken laten vallen.
En o ja, dit project dat van 6 naar 20 naar 200 naar vermoedelijk 250 miljoen gaat is best nog wel rendabel te exploiteren, en zo niet dan is het de schuld van de kredietcrisis die niemand kon voorzien. En dit zei ze op een manier alsof ze er zelf in geloofde. Wat een aanfluiting.

spanarchist | 06-11-08 | 20:33

@ stockton: schoolkinderen is meervoud. was = waren.

Het duurt niet lang meer en ze mag vertrekken. Ze heeft in korte tijd al aardig wat mogen uitleggen, hier kan geen spindokter meer wat aan doen. Probleem is dat zolang ze steun krijgt van de bondgenootjes, we toch lijdzaam moeten aanzien hoe dit fiasco nog een vervolg krijgt.

Ach wat mij betreft het hele kabinet op de schop...

CarlHungus | 06-11-08 | 20:32

Wouter Bos wrijft zich in zijn handjes... Kamer loost straks Ella zodat hij dat niet meer hoeft te doen.

superjan | 06-11-08 | 20:32

Ella Je bakt er niks van!!

hatseklats | 06-11-08 | 20:31

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:30
Bend over for Botte schrijf je met een D

Captain Orange | 06-11-08 | 20:31

Alleen al de manier waarop Vogelaar praat, ze kijkt en haar lichaamstaal , bezorgen me de kriebels......, kortom ik vind haar eng......

brutus68 | 06-11-08 | 20:31

Ik dacht dat ze al weg was, WTF

Syk | 06-11-08 | 20:31

dat ssscheepie.., gaat dat binnenkort een lijndienst onderhouden met mocroland?
kan zeaumaar zijn met de nieuwe burgerTvader.

kwajtsnet | 06-11-08 | 20:31

*mezelf*

is het nu een d of een t?
Is het nu een n of een m.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:30

Nu Dig Istha niet meer langer Vogelaars spindoctor is, wordt het tijd voor een nieuwe spindoctor. En dit keer iemand die even knettergek is als Vogelaar zelf. De journalist Peter Breedveld is zo iemand (werkt op dit moment bij een ongelezen universiteits-suffertje). De afgelopen tijd heeft die namelijk steeds weer opnieuw aangetoond uitermate knettergek te zijn. Niet alleen fingeerde hij bezoekers van zijn eigen website (zie: lagonda.blogspot.com/2008/08/folie-deu... ), maar hij is - net als Vogelaar - ook helemaal het contact met de werkelijkheid verloren. Een recent voorbeeld: therealshowstopper.wordpress.com/2008/... . Vogelaar moet hem maar eens bellen.

Sir Galahad the Pure | 06-11-08 | 20:30

Had weinig anders verwacht van dat stelletje tafeljestrommelaars.

fleurtje | 06-11-08 | 20:29

@SkivdeVisser | 06-11-08 | 20:08

Het erge is dat we weten dat er nog momenten genoeg zullen komen.

visionary | 06-11-08 | 20:29

Hippocrates | 06-11-08 | 20:08

* Pret! *

bottehond | 06-11-08 | 20:22
is het mostert na de maaltijd of pret van voor de Pin?
*Teun bewonderd de Botte al een tijdje*

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:28

Dus willen zde nog niet van haar af, haar taak is nog niet uitgespeeld....
*lord of the ring modus uit*

Big Ern | 06-11-08 | 20:27

Het Vogelaar Vrouwen Collectief:
- Vogelaar, ex-vicevoorzitter van de FNV
- van Gent, ex-districtshoofd voor FNV regio Noord.
- ???????, ex-.... FNV
- ???????, ex-.... FNV

CoffeePatch | 06-11-08 | 20:27

heaumaux sapiens | 06-11-08 | 20:25
Dat mens is nog 80 keer labieler dan Vogelaar.... wat een drama dit land....
(checkt knijpkat en blikjes knakworst)

Captain Orange | 06-11-08 | 20:27

G-unite | 06-11-08 | 20:23
LOL erg passend

(R)evolutie | 06-11-08 | 20:27

Heb er iets van het debat gezien, experts die er na gekeken hebben, deskundigen die een rapport gemaakt hebben, andere rekenkundigen en -logen.

Tja er was al 140 miljoen uitgegeven, stoppen was alles kwijt dus nog maar 60 miljoen er achter aan gegooid. dat is hogere wiskunde van een kabouterniveau.

Schaker | 06-11-08 | 20:26

@Vogelaar
Ella, je bent een hoer!

Het_leuke_zuiden | 06-11-08 | 20:25

Ik moet het nog zien dat Ellah Onbenul het veld moet ruimen
De Kamer laat zelden haar tanden zien dus verwacht niet te veel doorbijten van die verzameling poedels

Tobi | 06-11-08 | 20:25

Vieze gore kutwijven die Vogelaar en van Gent. Bah.

patat - generatie | 06-11-08 | 20:24

Geachte mijnheer Bos,
.
Bij deze zou ik graag willen solliciteren voor een ministerspost. Graag zou ik de ministerspost "Ontwikkelingssamenwerking" krijgen, omdat ik mij hiervoor voldoende gekwalificeerd acht. Ik heb namelijk totaal geen verstand van zaken en ik kan zonder probleem een paar honderd miljoen euro over de balk smijten. Daarnaast heb ik totaal geen training gehad over hoe om te gaan met andere mensen en ben ik compleet onbekend, onbetrouwbaar, onverantwoordelijk en inconsequent. Kortom, de ideale PvdA minister.

PS, ik neem ook genoegen met een ministerspost welke ter plekke verzonnen is, puur om mij toch maar een baan en onmetelijk veel geld te geven. Zie de procedure rond Rouvoet voor het creeren van een extra ministerspost.

dlseth2 | 06-11-08 | 20:24

Het allerergste is eigenlijk dat ik hier niet eens meer van opkijk. Het lag uiteindelijk geheel in de lijn der verwachtingen.
Om maar in de topic-stijl te blijven, het wordt tijd om het zinkende schip te verlaten.

anoniem | 06-11-08 | 20:23

35x het budget overschrijden roept natuurlijk geen vraagtekens op bij een ambtenaar.....

MichieldeMuiter | 06-11-08 | 20:23

vind vogelaar drie keer niks, maar hier kan ze m.i. niets aan doen. Corporaties zijn zelfstandige stichtingen die mogen doen wat ze willen zonder dat de overheid daar invloed op kan uitoefenen. Dat Ella weg moet... helemaal mee eens. Maar niet vanwege deze boot.

dmeista! | 06-11-08 | 20:23

Aussie | 06-11-08 | 20:20
Hehe, ja maar dat geeft niet want die boot is toch 200 miljoen waard, volgens Ella.
Waarom de aankoopprijs dan zo laag was?
euh, dat zoeken we ff op...

Cesar Millan | 06-11-08 | 20:22

Hippocrates | 06-11-08 | 20:08

* Pret! *

bottehond | 06-11-08 | 20:22

In plaats van Vogelaar weg te promoveren door haar bijvoorbeeld Nederlandse ambassadeur van paaseiland te maken blijft de coalitie haar steunen. En dit was toch echt het moment geweest om haar te lozen.

Jeremia | 06-11-08 | 20:22

Misschien steekt dit haar een beetje een hart onder haar riem. Het resultaat van verplichte na-schoolse opvang in een van haar pracht vogelaarwijken. Kan ze zien dat er ook positieve stromen in zo'n wijk zijn... lekker met muziek bezig en zo... niet alle grote steden beleid faalt, heus niet www.youtube.com/watch?v=5jz3ord52P8 Wat zou deze kiddo nou voor bericht achterlaten op de hyves van Balk als ie kon lezen en schrijven?

pietje precies | 06-11-08 | 20:22

Bitsen? Ella,de freule van ons kansenkabinet die uit haar rol schiet? Deze doorbraak van haar mysterieuze zwijgen doet mij verbazen.

lichtpunt | 06-11-08 | 20:21

een tweede Verdonk in spee

istawa | 06-11-08 | 20:20

Fucking hell, hoe krijg je het voor elkaar om iets wat oorspronkelijk 6 miljoen kost uit te laten lopen 200 (!!!!) miljoen?! En die incompetente doos doet nog alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Aussie | 06-11-08 | 20:20

Welligt tijd om den apologie van Willem van Eauranje maer weer eensch van stal te haelen.

Weisse rose | 06-11-08 | 20:20

ONGELOOFLIJK. Zelfs het wegsturen van die zakkenvullende top (extra motie PVV)werd niet gesteund !

cor123 | 06-11-08 | 20:19

@stockton
Dat laatste stukje klopt niet. Het is niet dan pas, ze zijn het al heel lang, alleen weten ze dat zelf nog niet!

Hellsmurfje | 06-11-08 | 20:19

Ella kwam.... zag... en bleef.
Dankzij 3 partijen die de 4 jaren willen uitzitten zonder afgestraft te worden.

Teun van het Tuinpad | 06-11-08 | 20:19

Stiekum heeft ze toch het een en ander geleerd van Dickie Dick.

Kudtkapper | 06-11-08 | 20:16

dit zuigt, hier klopt niets van!!!!!

foxmean | 06-11-08 | 20:16

En met de volgende verkiezingen stem je gewoon weer links als gemiddelde Nederlandse idioot want dan ben je toch "progressief"

Peter7536 | 06-11-08 | 20:16

Op naar Balkenende 4?

VDS20 | 06-11-08 | 20:15

Wijven en geld...

Dirk Tang | 06-11-08 | 20:14

Ik hou van dat mens! Ze doet het fantastich!

(R)evolutie | 06-11-08 | 20:14

Waarom is dat nou weer een domper? Waar moeten we anders over ouwehoeren?

echt_links | 06-11-08 | 20:14

Doet Ella toch handig niet waar...?

Fimbulvetr | 06-11-08 | 20:13

Misschien tijd om ruktor daar weer heen te sturen voor commentaar van de mensen die haar op haar post hebben laten zitten.

solidstate | 06-11-08 | 20:12

Ze heeft veel geslikt. Kan ze pijpen?
*kotst*

-Strotgrondel- | 06-11-08 | 20:12

Het is toch niet te geloven, zo'n overschrijding. Hebben ze geen plicht om iets te melden als het euh.. 10% over het budget gaat?

loerelau | 06-11-08 | 20:11

Reeds voorspeld, glas-plas-was, niks aan de hand mensen, kassa is massa, even met 16 miljoen Nederlanders 12,50 euro lappen en het is geregeld.

60CX | 06-11-08 | 20:11

Ella is een waar representant van het NL-volk...

Captain Orange | 06-11-08 | 20:10

Knettergek geworden?
Doe eens verbeteren Stockton... Ze zijn daar al jaren knettergek!

Genverbrander | 06-11-08 | 20:10

Die linke bevers hebben wat met schepen. De ene marijke vos stuurt een gifschip naar afrika om aldaar tientalle mensen te vermoorden en de ander gaat voor 200 miljoen het schip in.

solidstate | 06-11-08 | 20:10

Ja, 't was weer om te janken.

Cesar Millan | 06-11-08 | 20:10

Het was inderdaad erg droevig om aan te kijken.

liggend_streepje | 06-11-08 | 20:09

Het triest, heel triest...

Micailovich | 06-11-08 | 20:09

Groen Links steunt de minister; natuurlijk... voor wat hoort wat, subsidievreters.

Onderduiker | 06-11-08 | 20:08

Echt schandalig dat ze nu (weer) mag blijven zitten...

loerelau | 06-11-08 | 20:08

Ach joh, gewoon opnieuw proberen. Op een gegeven moment geven ze vast toe. Hoop ik.

SkivdeVisser | 06-11-08 | 20:08

Deze technisch onverwijderbare minister doet me sterk aan de ellende van acht jaar paars denken.

Hippocrates | 06-11-08 | 20:08

FUCK VOGELAAR, minister van niks! Maar voor dat salaris wil ik wel Minister van Uitkeringen & Zwartwerken worden..

Ivy League | 06-11-08 | 20:07

Waar is Dick Ishta als je hem nodig hebt he! Hahahahahahahahahahah

pietje precies | 06-11-08 | 20:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken