Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rusland komt naar je toe deze winter

Bullies.jpgDe 'generated crisis' van Joe the Biden is begonnen. De aanstaande vice president vermoedde dat Barry Obama op de proef zou worden gesteld in de eerste maanden van zijn ambtsperiode en de Russische president Medvedev is nu met deze ontgroening begonnen. Om te beginnen kondigde Medvedev tijdens een toespraak aan dat Rusland elektronische tegenmaatregelen zal nemen tegen het Amerikaanse raketschild dat momenteel in Oost Europa wordt gebouwd. Ook verhuist de buikspreekpop van Poetin enkele korte-afstandsraketten naar Koningsbergen, een Russische enclave die tussen Litouwen en Polen zit ingeklemd. Die raketten kunnen zo nodig het raketschild "neutraliseren", waarschuwde Medvedev. In Polen hopen ze ondanks de Russische dreigementen dat Obama voet bij stuk houdt en het schild blijft steunen. Maar goed, het is natuurlijk wel de president van de verandering ...

Reaguursels

Inloggen

happiness | 05-11-08 | 15:22

Werk jij wel? wat een gelul!

Luso | 06-11-08 | 13:09

wachtmeester de bruy.
De Mig-29 is inderdaad een fantastisch toestel, uiterst wendbaar en zeer snel
Het is dan ook jarenlang het succesnummer van de USSR geweest op luchtvaartshows.
Haar operationele staat van dienst is echter minder.
Zowel in de eerste golfoorlog als tijdens de Kosovo oorlog was zij de belangrijkste tegenstander van de coalitie luchtmacht.
In beide gevallen moesten ze het afleggen tegen de F-15.
Zelfs een Nederlandse F-16 is er in geslaagd met een amraam projectiel een Serviese Mig-29 neer te halen.
Verder is het een magnifiek toestel.

aquarius | 06-11-08 | 10:59

Exclave jongens, geen enclave.

Dowabieyouuuuuu | 06-11-08 | 07:39

@ aquarius | 06-11-08 | 00:09
Wat denk je van de Mig-29 Fulcrum die na de Duitsche eenwording van de DDR Luftwaffe is overgenomen door de WDR Luftwaffe om zijn capaciteiten en zelfsch enkele jaren dienst heeft gedaan ?
Lijkt qua uiterlijk verdacht veel op de F-15.
Denkt dat de Russen geen geld genoeg meer hebben om die zes nieuwe vliegdekschepen te gaan bouwen sinds de kredietcrisis.
Plannen zullen wel in het nachtkastje van Poetin verdwijnen met een pot vaseline alsch presse-papier.

wachtmeester de bruy | 06-11-08 | 06:24

Jeenol.
Volgens wikipedia is de Soe-35, Natonaam Flanker E, een opgepimpte Soe 27 en zijn er 15(!) exemplaren van gebouwd.
Bovendien worden luchtgevechten niet met computer simulatie beslist maar door de piloot in de cockpit.
En een feit is dat er sinds het einde van de Vietnamoorlog geen enkel Amerikaans toestel nog een luchtgevecht met een Russisch toestel verloren heeft.
En er zijn toch enige honderden luchtgevechten geleverd in het midden oosten en Irak tegen Russische toestellen.
Alleen de F-15 alleen heeft al ruim 100 overwinningen geboekt en heeft de afgelopen 30 jaar de lucht gedomineerd.
De F-15 wordt nu vervangen door de F-22 en niet de JSF, dit is het kleine broertje voor het vuile werk.
Zoals de F-16 het kleine broertje van de F-15 was.
Overigens hebben de Russen een hele lange historie met het verspreiden van desinformatie over hun militaire capaciteiten.

aquarius | 06-11-08 | 00:09

anti-raketschildraket.
Tijd voor een nieuwe muur tussen rusland én europa. Maar natuurlijk wel de olie en gas laten vloeien want anders krijgen we het koud...
Slimme politiek hoor. Europa met de rug tegen de muur omdat we onze gas en olie voor 40% uit Rusland halen.
Gaan we nu met ons allen BOE roepen?

sapjes | 06-11-08 | 00:00

Dat raketschild in Polen was altijd al een kudtidee. Amerika accepteert toch ook geen Russisch raketschild in Canada, Cuba of Mexico, bij wijze van spreken? Obama moet dat idee gewoon van tafel vegen. Heeft ie zn eerste crisis al weer opgelost. Zie je wel, topper.

zooishettoch | 06-11-08 | 00:00

-weggejorist-

Prins Pils | 05-11-08 | 23:58

Volgens mij is het allemaal al begonnen toen onze Maxime Verhagen meende Rusland even de les te moeten lezen. Was heel dom!

Frederik Puntdroad | 05-11-08 | 22:07

Gut gut. Janknegert... Welkom in Nederland

Katte Nut | 05-11-08 | 21:04

KevinBeun | 05-11-08 | 20:47

Obama zal ze wel in hun hok terugpraten, denk je niet.
That should teach them a lesson! Ha!

bottehond | 05-11-08 | 20:52

Ik hoop dat Obama zich niet laat opjagen door de oorlogsgeile mensen in de senaat en bij defensie, want anders kan er een aardig naar conflict ontstaan want de russen zijn alleen maar aan het uitdagen. eerst Georgie en nu dit weer, die pauper russen moeten echt gaan dimmen, kudtvolk.

KevinBeun | 05-11-08 | 20:47

Jens Jeremies | 05-11-08 | 20:23
Eigenlijk door oorlogshandelingen vernietigd. De Duitsers hadden het tot vesting verklaard welke tot de laatste man verdedigd zou moeten worden. Die Duitsers hebben wel hun trekken thuis gekregen in de periode van 1939-1945. Inmiddels hebben die Russen in de gaten dat Kaliningrad wel een handige enclave is, laten we zeggen het Russische West-Berlijn, binnen EU en Navo gebied.

Ulle Ruttelflut | 05-11-08 | 20:47

@ aquarius

DE reden dat VIOLATER zegt dat Russische toestellen superieur zijn is een recente simulatie waarin de gemoderniseerde SOE-35 het opneemt tegen de JSF. Dat liep niet goed af voor de JSF: de SOE-35 was op alle vlakken beter en schoot het toestel van Lockheed uit de lucht. Reactie van ons ministerie: wij doen toch niet mee aan dat soort gevechten dus dit is voor ons niet relevant.

De stealth optie is leuk maar technologie ontwikkelt zich en uit deze simulatie blijkt dat nieuwe radars onzichtbare toestellen wel kunnen zien.

jeenol | 05-11-08 | 20:37

Kalinigrad is het oude Königsberg (dus niet bergen). Is de oude hoofdstad van Pruissen. Voor de 2e wereldoorlog een mooie stad, door de Russen helemaal vernietigd......

Jens Jeremies | 05-11-08 | 20:23

Balsaq | 05-11-08 | 15:39

Gebruik je verstand, staatsfascist.

bottehond | 05-11-08 | 20:00

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 18:45

Ik ben GS niet en schrijf wat ik zelf wil en vind, zonder last of ruggespraak.
Bovendien blijf ik heel nadrukkelijk bij mijn vragen en kanttekeningen.
Wat wil je nou zeggen met die post?

bottehond | 05-11-08 | 18:58

Poetin en met hem alle russen hebben beetje last van minderwaardigheidscomplex.
Niet geheel onterecht natuurlijk, gezien hun verlies aan gebied en "face" de afgelopen decenia.
En in de hele grote wereld stellen russen natuurlijk al helemaal geen zak voor.
Ik zeg: muur terug, maar nu bij de echte grens van rusland.
En niet meer naar omkijken verder.
Zie het als een soort van gedooggplaats van alcoholici.

en teruggerot | 05-11-08 | 18:56

@bottehond | 05-11-08 | 18:33

Wie is er hier nou voorbarig? Als er iemand hel en verdoemenis liep te preken over Obama dan was jij het wel.

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 18:45

En stockton is overduidelijk de buikspreekpop van Hoxha.

Meneer | 05-11-08 | 16:53

Wat krijgen we nou? Mag niemand de Heilige Obama aan een kritische beschouwing onderwerpen? Daar blijkt dus vandaag al alle reden toe te zijn.
Iedere kritiekloze Obamalikker gaat bedrogen uitkomen. Bovendien vind ik zijn volgelingen eerlijk gezegd nogal naïef overkomen. Wat mij betreft komt er nog veel meer kritiek en waarschuwing. Doe er je voordeel mee in plaats van te janken dat iemand lelijk doet tegen je idool. Je gedraagt je als een puisterig pubermeisje met pukkels.

bottehond | 05-11-08 | 18:39

GS is helemaal gefrustreerd over Obama, wel een beetje zielig... koop een opblaaspop en leef je uit.

Bukoswski | 05-11-08 | 15:24

Misschien waarschuwen ze voor infantiel optimisme en volgens mij wijzen ze in dit stukje op realistische problemen die te verwachten waren met de verkiezing van vredesduif Obama. Of die zich staande houdt in de grote Menschenwereld zullen we snel genoeg weten. Voorbarige conclusie en weird oordeel, Bukko.

bottehond | 05-11-08 | 18:33

Volgens mij zijn die putin maar vooral die gedverdev dus héééle kleine kereltjes.
Van het soort dat dan van die duffe enkellaarsjes met "onopvallend" verborgen hoge hakken gaat dragen.
Dat soort is NIET te vertrouwen.
Zeg nou zelf.

Merlot | 05-11-08 | 17:45

Command en Conquer ALERT ROUGE!

- opgejorrist - | 05-11-08 | 17:40

Palin kan vanaf Alaska Rusland zien
Dus die schijt in haar broek

het witte schaap | 05-11-08 | 17:39

jahtoch | 05-11-08 | 17:29
Die hadden gehoopt dat Palin in Washington zou blijven en ze dus vrij spel zouden krijgen om ongezien Alaska binnen te trekken. Dat gaat nou mooi niet door en daar balen ze van.

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 17:31

Rare lui die Russen. Waarom doen ze zo aangevallen? Is verdacht

jahtoch | 05-11-08 | 17:29

Violator[Xl]
Hoe kom je er bij dat Russische jagers superieur zijn aan Amerikaanse?
Er heeft sinds de Vietnamoorlog geen enkel jachtvliegtuig van Russische makelij nog een luchtgevecht met Amerikaanse toestellen gewonnen en zijn vele luchtgevechten gevoerd, zowel in het middenoosten als in de eerste golfoorlog waar de F-15 ruim honderd overwinningengeboekt heeft tegen Mig 15s, Mig 25s en Franse Mirages F1.
Zonder één enkele F-15 te verliezen.
De Russen hebben sinds de jaren 70 geen nieuwe types meer ontwikkeld, enkel bestaande toestellen opgewaardeerd.
De USA heeft in die tijd een compleet nieuwe serie gevechtsvliegtuigen ontwikkeld, met stealth technologie.
Een F-22 is superieur aan alles wat ooit op dit gebied ontwikkeld, geen enkel bestaand vliegtuigtype kan het tegen dit toestel opnemen om de eenvoudige reden dat je niet weet dat ze er zijn.
Hier heeft Rusland, en geen ander land ter wereld, en antwoord op.
Zie ook "Russische luchtmacht"op wikipedia.

aquarius | 05-11-08 | 17:20

@Schoorsteenveger|17:07
Precies!
Kunnen Sjaquelien en Ella daar niet ook heen, om op het miljeu te letten?

fuckje | 05-11-08 | 17:15

Fleauxe | 05-11-08 | 17:06
Daar dachten een hoop yanks blijkbaar anders over nadat mw Palin een paar keer haar muil had open gedaan in de pers. Ik trouwens ook, maar ik heb daar geen stemrecht.

Ik heb zo het idee dat ze in Alaska maar weinig op de proef is gesteld in die 2 jaar dat ze dat doet. Misschien komt ze in 2012 wel weer terug, maar ik hoop dat ze in de tussentijd ook geschoold wordt in de evolutietheorie. Lijkt me voor iedereen beter.

Achterdocht | 05-11-08 | 17:15

@Sikkeneur | 05-11-08 | 17:06

Nee. De wil om in het leger te dienen heeft weinig met intelligentie te maken.

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 17:13

Als je maar genoeg change hebt kun je misschien die raketten ermee overkopen.

Vage_eddie | 05-11-08 | 17:11

Klinkt het niet een beetje loos om met raketten een raketschild op te willen blazen ?

Vage_eddie | 05-11-08 | 17:10

fuckje | 05-11-08 | 17:00
Ja, we moeten het nu doen met Daphne Deckers. Is meteen een stuk minder moet ik zeggen. Ik denk dat mevrouw Paling of Maling of hoe heette ze ook alweer nu al onderweg is naar Alaska om daar de Russen in de gaten te gaan houden. Daar scheen ze erg goed in te zijn. Er is nooit meer een Koude Oorlog uitgebroken, toch?

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 17:07

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 16:58

Die gastjes op scooterforum willen niet toch in een uniformpje, hebben moeite met autoriteit en hiërarchie. Wbt bodybags zag je dan ook een andere doelgroep.
Dat kunnen nadenken' wordt dan wel discutabel, vind je niet?

Sikkeneur | 05-11-08 | 17:06

@Achterdocht | 05-11-08 | 17:03: Wat nou lichtgewicht? 2 jaartjes senaat van Obama zijn opeens meer waard dan haar Gouvenorship in Alaska? Knettergek!

Fleauxe | 05-11-08 | 17:06

fuckje | 05-11-08 | 17:00
Om de dooie dood niet. Gristenfundi en lichtgewicht. Wel leuk van de Republikeinen om daar alle stemmerts in het middensegment mee weg te jagen.

Achterdocht | 05-11-08 | 17:03

Meneer | 05-11-08 | 16:53
Ze zijn er nog niet helemaal aan gewend. Komt wel goed.
Ze hadden zich helemaal voorbereid op een makkelijke prooi van zure linksen die het niet zouden kunnen verkroppen dat die ouwe lul en dat domme wijf de VS gingen leiden.
Nu moet eerst moeizaam bewezen worden dat Obama niet deugt, dat-ie 'eigenlijk' best wel erg rechts is, etcetera, en dat dus de triomfantelijke toon van links onterecht is. Dat is veel minder leuk, en daar balen ze van.
Wat me verbaast is dat ze zich zo slecht hebben voorbereid op deze situatie, en dat het zo pijnlijk duidelijk wordt allemaal.

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 17:02

Nou, dan gaan we toch Königsberg bevrijden
Werd tijd voor een vervroegde Doe-vakantie

Tobi | 05-11-08 | 17:01

Missen jullie die mevrouw uit Alaska, kom, hoe heet ze ook alweer, ook zo?

fuckje | 05-11-08 | 17:00

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 16:54
Hear hear. Vergelijkingen gaan vaak mank, maar een beetje de geilert gaan lopen uithangen met burgemeester Aboutaleb in vergelijking met president Obama, dan ben je werkelijk niet gespeend van enig historisch besef.

Klinkt een beetje als Mein Kampf en Fitna in één zin plaatsen, zit ik met net te bedenken.

Achterdocht | 05-11-08 | 16:59

@CoJoNes | 05-11-08 | 16:35

Ze hebben tegenwoordig toch liever mensen die wel kunnen nadenken. Scheelt namelijk geld en lijken. Zal ook wel de reden zijn dat ze hier adverteren en niet op scooterforum.nl, oder so etwas.

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 16:58

Flo,

www.kkk.com/ een en al liefde...

Sikkeneur | 05-11-08 | 16:57

Is er al "schande" geroepen? Bij dezen dan....

VanFrikschoten | 05-11-08 | 16:54

Pittybrad | 05-11-08 | 16:37
Je zou die Samsom bijna op z'n bek willen timmeren. Laat 'm eens een paar lesjes geschiedenis nemen. Heeft zeker nog nooit van slavernij gehoord, van lynchpartijen, van in alle uithoeken doorgewoekerde rassenhaat, van Ku Klux Klan, van tot in het belachelijke doorgevoerde segregatie. Laat hem eens kennis nemen van het verhaal van Rosa Parks. En laat 'm dan eens bezien hoe de moslims hier in Nederland doodgeknuffeld worden, en hoe Aboutaleb door de PvdA in Rotterdam als burgemeester omhooggeschopt wordt zonder dat één Nederlander een stem heeft kunnen uitbrengen. Misschien snapt hij dan dat bijvoorbeeld de tranen in de ogen van Jesse Jackson op héél andere emoties teruggaan dan de grijns in de blik van Fawaz, of de grimas in de ogen van Faizal Enait.

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 16:54

-weggejorist-

Prins Pils | 05-11-08 | 16:53

En stockton is overduidelijk de buikspreekpop van Hoxha.

Meneer | 05-11-08 | 16:53

@tipo | 05-11-08 | 16:18: Je hebt gelijk, Nederlanders hebben vaak niet eens door in hoeverre al die 'deug-stukjes en feestjes' gestoeld zijn op de meest virulente vormen van racisme. De linkschmensch is gewoon ziek.

Fleauxe | 05-11-08 | 16:52

@Pittybrad | 05-11-08 | 16:37
Erger nog: Het mag een wonder heten dat Nederland geen slavenmonument ge-eist heeft in Marrakech. Jarenlang zijn daar Nederlandse matrozen als slaaf gehouden in de 17e en 18e eeuw, nadat ze buit waren gemaakt door barbaarse kapers.

tipo | 05-11-08 | 16:51

GS en werkverschaffing, kan nooit de bedoeling zijn geweest, toch?

Sikkeneur | 05-11-08 | 16:49

CoJoNes | 05-11-08 | 16:39
Het Korps bestaat natuurlijk uit allerlei rangen en standen, van mavo tot wo alleen weet Eimert niet exact welke rang nu bij wie hoort nl.wikipedia.org/wiki/Korps_Mariniers#... . Maar ja dat is ook eerder een postzegellikker ipv een marinier..

seven | 05-11-08 | 16:49

Loekie de Leeuw was de eerste verkwanseling van ons eigen patriotisme.

tipo | 05-11-08 | 16:46

@CoJoNes | 05-11-08 | 16:39

Vraag is, wat zou McCain hierover zeggen? "My friends, that's not change we can believe in!"

Thomas Chatterton | 05-11-08 | 16:44

Reclame uitzendingen tijdens het reaguren gaat het helemaal worden... en klachten kunnen naar de reclame code commissie.

Sikkeneur | 05-11-08 | 16:42

Waarmee GS dus eigenlijk ook definitief een subsidiehoer is geworden. Change!

CoJoNes | 05-11-08 | 16:39

Schijt ziek word ik van Links, van figuren zoals Elsbeth Etty en Meulenbelt. Ze gooien alles wat ook meer enigszins een kleurtje heeft op één hoop. Moslim en zwart zijn volgens deze idioten hetzelfde. Diederik Samson wist nog te melden dat Amerika voor Oboma heeft gekozen maar dat wij in Nederland Aboutaleb hebben. Wat de fuck heeft Aboutaleb met het slaven verleden te maken!? Is hij hier, met een ketting aan zijn benen, op een boot hier heen gesleept om katoen te plukken? Nee. bovendien is hij niet gekozen maar gewoon naar voren geschoven door zijn eigen partij. De vergelijking gaat op geen enkel vlak op.

Pittybrad | 05-11-08 | 16:37

@CoJoNes | 05-11-08 | 16:32

Waarop Fleisch voor de zekerheid nog even vraagt: "Hoeveel krijgen we ook al weer voor deze ongein?" Als de baret tegenover hem een papiertje onder zijn neus drukt met het bedrag erop, zegt Fleisch: "Ach, we kunnen wel zonder comments, wat maakt het uit..."

Thomas Chatterton | 05-11-08 | 16:36

@seven | 05-11-08 | 16:31
OIC, my bad. Ik denk dat de doelgroep voor willoos kanonnenvlees met MAVO toch eerder op geenstijl.tv zit dan hier.
Met een advertorial van Eimert van Middelkoop laat GS wel zien over minder dan nul principes te beschikken. Da's dan wel weer mooi.

CoJoNes | 05-11-08 | 16:35

-weggejorist-

Violator[xL] | 05-11-08 | 16:32

@CoffeePatch | 05-11-08 | 16:29
Precies. Iets van "We willen wel graag kritiekloze en grappige stukjes, maar dan moeten jullie wel dat wat Geenstijl maakt wat het is uitschakelen."

CoJoNes | 05-11-08 | 16:32

CoJoNes | 05-11-08 | 16:27
Comments zijn geconcentreerd onder het GS.tv filmpje zelf. Maakt het wel overzichtelijk. Je had natuurlijk ook de comments bij gs.tv uit kunnen zetten en het alleen bij het moederschip gs.nl zelf comments laten regenen.

seven | 05-11-08 | 16:31

CoJoNes | 05-11-08 | 16:27
Cola zero tolerance effect.

CoffeePatch | 05-11-08 | 16:29

@keizeradmiraal | 05-11-08 | 15:29
De 'Georgiërs' die zich bij moedertje Rossiya willen voegen zijn vooral Osseten, die maar een paar procent van de totale Georgische bevolking uitmaken. Daarnaast heeft deze minderheid altijd hand- en spandiensten aan de Russen verleend, het zijn de lokale NSB-ers/Molukkers.

Verder zijn het in bijvoorbeeld Oekraïne en in de Baltische staten vooral etnische Russen die pleiten voor toenadering tot Moskou. Het Kremlin heeft tijdens de Sovjet-jaren veel met etniciteiten geschoven om de republieken te russificeren, de autochtonen binnen die republieken zijn behoorlijk nationalistisch, maar kennen het klappen van de Russische zweep. Kremlin speelt nou eenmaal graag imperialistje:
"You have turned into relict and dying-out nation. Russia is an enormous state, it is able to digest demographic difficulties, but you, the Georgians, won't get through this problem, you will disappear."
www.kommersant.com/p807893/r_500/Diplo...

Zware Guy | 05-11-08 | 16:28

President Medvedev kan nu wel staan dreigen maar hij vergeet dat de ontwikkeling van de technologie in Rusland wegens geldgebrek 20 jaar stilgelegen heeft.
De USA heeft in die tijd een volledig nieuwe militaire technologie ontwikkeld die hen een comfortabele voorsprong geeft.
Een inhaalslag kost Rusland 10 tot 15 jaar, plus een paar honderd miljard.(dollars).
Vooreerst zijn het dus loze praatjes van Poetins buikspreekpop.

aquarius | 05-11-08 | 16:27

/Nieuwe Topic
lol
We mogen van Defensie geen comments meer plaatsen onder de stukjes van Rutger. Dan heb je wel behoorlijk vertrouwen in je organisatie.

CoJoNes | 05-11-08 | 16:27

tipo | 05-11-08 | 16:18
Meulenbelt maakt het nog bonter:
"... voor wie het een historisch moment is dat een zwarte man tot president is gekozen in een land waar nog niet zo heel lang geleden een zwarte man die keek naar een blanke vrouw kon worden opgehangen."

CoffeePatch | 05-11-08 | 16:23

Baasjes onder de 1 meter 70 zijn altijd vervelende kereltjes......

MichieldeMuiter | 05-11-08 | 16:23

CoJoNes | 05-11-08 | 16:15

Bush zit er nog, even wachten nog met je positivisme...

Sikkeneur | 05-11-08 | 16:19

@Fleauxe | 05-11-08 | 16:08
Elsbeth Etty hoor je op zo een moment niet wauwelen over 'het enge nationalisme' van Obama. weblogs3.nrc.nl/etty/2008/11/04/het-zo...
.
Volgens zulke mensen is een stem voor een neger gelijk aan een stem tegen racisme. Niemand snap waarom, maar wat maakt het uit.
.
Duidelijk dat zulke mensen alleen naar de kleur kijken en niet naar wat de beste man zegt. Want ook Obama is een raspatriot. Gelukkig maar.

tipo | 05-11-08 | 16:18

Een tweede Varkensbaai kunnen we wel gebruiken gezien een bepaalde bevolkingsgroep

het witte schaap | 05-11-08 | 16:17

Wat deden die Russen ook al weer met Berlijn? Kunnen wij dat niet ook met Kaliningrad doen? Tenzij die Obama slappe knieen heeft zullen de Russen zoals gewoonlijk wel weer bakzeil halen, zie Berlijn, zie Cuba.

Gewinflipt | 05-11-08 | 16:13

Balkenende heeft Medvedev al gebeld dat hij moet dimmen

het witte schaap | 05-11-08 | 16:12

Ik geloof dat de middle class in de VS de beurs alvast mag gaan trekken voor alle leuke dingen voor linkse mensen.

Gewinflipt | 05-11-08 | 16:10

@Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:56: Het beangstigd mij ook.
@tipo | 05-11-08 | 15:57: Het patriotisme is onsterfelijk, ook onder Obama. Geen mens houdt zo veel van zijn land als een Amerikaan.
@Mangoost | 05-11-08 | 16:01: We zullen het nooit weten, maar als je kijkt naar hoe McCain zijn tegenstander toesprak dan denk ik dat je daaruit alléén al kon opmaken dat McCain een fan-tas-tische president zou zijn geweest.

Fleauxe | 05-11-08 | 16:08

Als Rusland aanvalswapens in Kaliningrad zo dicht bij de europese grenzen plaatst, zou de EU misschien ook eens in kunnen grijpen? Of mogen de VS ons weer verdedigen?

Gewinflipt | 05-11-08 | 16:07

@sjaakdeslinksesul | 05-11-08 | 15:45
2009 is nog een kleine twee maanden verwijderd, maar ik denk dat je de titel 'one-liner van het jaar' nu al in de broekzak hebt.

The Anchorman | 05-11-08 | 16:06

Als het raketschild ''geneutraliseerd'' wordt kan dat alleen maar betekenen dat een kernaanval op komst is, dus als eerste slaan dan met een massieve kernaanval. Maar als gematigde oplossing zou er ook voor gekozen kunnen worden de Russische marine en het Kremlin plat te leggen, alhoewel dat veel riskanter is dan gelijk vol uithalen.

Gewinflipt | 05-11-08 | 16:04

@Mangoost | 05-11-08 | 15:54: Tot nu toe weet ik nog niet zoveel. Ik heb gisteravond een mooie speech gehoord maar uiteraard ging die nergens over. Niet één stukje beleid werd benoemd en nieuwe ideetjes houdt hij mooi voor zichzelf. Dat viel te verwachten. Het geeft mij het idee dat er niet zo heel veel aan oplossingen op de plank ligt bij de democraten. Maar in de loop van vandaag, (hier 09:55am) zullen we wel meer horen. FOX is het trauma nog aan het verwerken en bij NSMBC zijn ze nog steeds bezig het zaad van de muren af te krabben. Later op de dag zal er meer inhoudelijk nieuws komen.
@Zware Guy | 05-11-08 | 15:54: Als dát van invloed zou blijken op zijn beleid dan slaapt Michelle Obama over een paar maanden of jaar alleen.

Fleauxe | 05-11-08 | 16:01

Obama is maar een pion op een schaakbord, die heeft daar weinig invloed op.

dikkepiemol | 05-11-08 | 16:01

@Fleauxe
Trouwens nog een excuus van mijn kant over mijn angst voor Palin. Ik was vergeten hoe goed je als president zijnde een vice-president kon isoleren en in een gouden kooi laten leven. Dat deed Bush de Oude ook met zijn vice-president, door hem bij geen enkele stafvergadering(lees: plannen van de VS-dominantie in de wereld) uit te nodigen. Als McCain hetzelfde voor ogen had met Palin had ik het nog moeilijk gehad om te kiezen.

Mangoost | 05-11-08 | 16:01

keizeradmiraal had liever de Baltische staten gezien als communistische bolwerken die leven in armoede.'

Ik vind het wel knap dat je voor mij kan denken. Maar nee dat had ik liever niet gezien. Deze landen waren zonder Amerika er waarschijnlijk ook wel gekomen.
Dit zijn europese landen, amerika heeft hier niks (meer) te zoeken.
De Russen hebben Europa en de States ook nodig, wie koopt anders hun grondstoffen? Ik denk dat je laatste tijd ook niet in Moskou bent geweest, dat kun je moeilijk nog een communistische stad noemen.

Je moet toch echt een bord voor je kop hebben als je denkt dat Irak is binnengevallen (aangevallen) voor Saddam en onderdrukking. Zelfs de meest trouwe republikeinse Texanen geloven dat sprookje allang niet meer.

Amerika valt China toch ook niet aan? Daar zijn denk ik nog wel iets meer mensen door de overheid vermoord....

keizeradmiraal | 05-11-08 | 16:01

Change is amerikaans voor respect.

CoJoNes | 05-11-08 | 16:01

Net Kameraad Gedverdev zien OH-en
Enge dooievissevent is dat zeg
Gaan de Publieke Omroepen nou óók roepen dat hij aan het oorlogshetzen is?
Of mag je dat van de PO alleen van niet-zwarte, niet-linkse Amerikanen zeggen?

Merlot | 05-11-08 | 16:01

Ik denk dat Rusland zichzelf hiermee geen dienst bewijst want Obama zal deze schoffering van Amerika moeten pareren en daarmee gelijk in een stevige anti-Russische gemoedstoestand komen. Hoop ik althans.

Gewinflipt | 05-11-08 | 16:01

Big Ern | 05-11-08 | 15:03
Wanneer wordt hij eerste dan?

BarackOsama | 05-11-08 | 16:01

Oud russich gezegde:

Een generaal met wodka op kan rare sprongen maken.

dedrijvendedrol | 05-11-08 | 16:00

-weggejorist-

Violator[xL] | 05-11-08 | 15:59

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:54
En toch zou ome Jozef, zonder manipulatie in de stemming, gekozen worden als grootste Rus aller tijden met Poetin op plaats 2...
Het geeft maar aan dat het doel, in de ogen van de Rus, de middelen heiligt.

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:57

@Fleauxe | 05-11-08 | 15:46
Tegen Amerika zijn, is vanaf nu racistisch. Dat is wel lastig voor de Linksmensen. Zij zullen zich behoorlijk moeten verbijten als Obama zijn zinnetje: "A new dawn of American leadership is at hand. To those who would tear this world down - we will defeat you." waar gaat maken.

tipo | 05-11-08 | 15:57

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:55
Zal ook altijd zo blijven als je tegen een "ontzichtbare" tegenstander staat.
Alhoewel de inlichtingendiensten wereldwijd op volle toeren draaien.

Big Ern | 05-11-08 | 15:57

Fleauxe | 05-11-08 | 15:53
Tjezus Flooks, wat zijn wij eensgezind vandaag.
Ik ben het alweer met je eensch.

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:56

Big Ern | 05-11-08 | 15:52
Juist! En de US of A nam het stokje moeiteloos over en bereikt daar net zoveel.

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:55

@Fleauxe | 05-11-08 | 15:42
Obama is wel een politieke-correcteling, die zich begaf in anti-Westerse, anti-witmens, anti-Israëlische kringen. Hoeverre hij daarmee is besmet, zal spoedig blijken. Politieke correctheid is nu ook aan de macht in Amerika.

Zware Guy | 05-11-08 | 15:54

keizeradmiraal | 05-11-08 | 15:53
Tell me...

Big Ern | 05-11-08 | 15:54

@Fleauxe
Ik weet donders goed waar presidenten aan de overkant voor staan, dus bang wordt ik niet, wapens hebben ze en die gebruiken ze en Obama weet donders goed dat hij nooit wordt herkozen als die als een idioot als Carter te werk gaat. Die heeft 2012 nu ook al met rood gemarkeerd in z'n agenda en dan moet hij soms doorpakken en daar past de PvdA-Rooibos-techniek niet bij.
Maar jij hebt beter overzicht van zake Fleauxe, dus corrigeer me als ik het verkeerd zie.

Mangoost | 05-11-08 | 15:54

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:51
In een tragisch land als Rusland met hun gruwelijke geschiedenis van het onderdrukken van met name hun eigen bevolking (eerst door de Tsaren en daarna door Oom Jozef) wordt een mens vanzelf pragmatisch en fatalistisch. Dat land heeft nog nooit periode van rust, stabiliteit en rechtvaardigheid gekend, ook nu weer niet. Verder had de gemiddelde Russische soldaat minder te vrezen van de Duitsers voor ze dan van de NKVD (voorloper van de KGB) achter ze. Tegen de Duitsers hadden ze nog een kans ....

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:54

@Biff Eagleburger | 05-11-08 | 15:52: Ten aanzien van Iran zal blijken waar de solidariteit ligt, dus nog even wachten.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:54

@ Big ern
Ik zal je een voorspelling geven: dat zal nu weer gebeuren in afghanistan...

keizeradmiraal | 05-11-08 | 15:53

keizeradmiraal had liever de Baltische staten gezien als communistische bolwerken die leven in armoede. We hebben er juist goed aan gedaan die landen steun te bieden, daar democratie en welvaart te brengen. Niet voor niets moeten Polen, Litouwers etc. totaal niets van Rusland hebben, en steunen ze de VS. Nogal logisch dat de VS daar in het vacuum gesprongen is.

En ja, ik zie de Amerikanen nog steeds als good guys. In elke oorlog vinden er wel wantoestanden plaats. Dat een enkele Irakees om het leven komt is te betreuren, maar daar kan je Amerika als land en Bush als president de schuld niet van geven. Het is nog altijd beter dan de wantoestanden onder Saddam, die bewust mensen vermoord. Dat laatste kun je van de Amerikanen toch echt niet zeggen.

Overigens is de schuldenlast het enige grote minpunt aan het presidentsschap van Bush. De uitgaves waren veel te hoog, en daar heeft hij inderdaad niets aan gedaan. Vind ik ook jammer.

Red Sock | 05-11-08 | 15:53

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:51
Juist.
Finlanders.

Big Ern | 05-11-08 | 15:53

@Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:45: Ik denk dat dat voortkomt uit een latent 'goedbedoeld' racistisch trekje. Het is zo uniek dat een man met een andere huidskleur president is dat ze daar gelijk hele allesomvattende scenario's op loslaten. Die mensen weten niet dat het in de VS eigenlijk beter is gesteld met de gelijkheid dan in Europa. In Europa doet men wel zo liberaal maar dat is natuurlijk een luchtkasteel. In America leeft blank en zwart en bruin en hier en daar wat pasteltinten gewoon naast elkaar en is het geen onderwerp van gesprek. Wat wél heel erg meespeelt is de erfenis van de slavernij, en dat hoofdstuk is nu eindelijk afgesloten. De droom van Luther King is werkelijkheid geworden en de rest van de wereld mag zich nog eens achter de oren krabben welk land het beste is in samen leven en samen werken ongeacht huidskleur, geaardheid of geloof. Altijd maar roepen dat het in de VS zo vreselijk achtergesteld is om hun linkse ideetjes kracht bij te zetten. Maar die vlieger gaat nu niet meer op.
-
In dat opzicht, en dat opzicht alleen, ben ik wel blij dat Barack gewonnen heeft.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:53

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:51
In Afghanistan zijn ze na jarenlange oorlog ook onverrichter zaken huiswaarts gekeerd.

Big Ern | 05-11-08 | 15:52

@Fleauxe

Hij ging toch terroristisch-communistische moskees bouwen in elke straat

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 15:52

*naar* koffie!

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:52

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:47

Worden weer spannende tijden...

Sikkeneur | 05-11-08 | 15:52

Big Ern | 05-11-08 | 15:49
En de Finnen (die andere Finnen die in dat andere Finland wonen, vlakbij Rusland).

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:51

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:47
En waar stopte ook alweer de Germaansche opmars? Voor elke dode soldaat werden gewoon twee extra neer het front gestuurd. Slechts een klein voorbeeldje van het pragmatische denken van de Rus dat ze nog ver zal brengen.

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:51

Rusland drijgt nu? Mooi, dan is dit nog even Bush's 'generated crisis', ook niet de eerste. Zolang die gekke texaan nog een zijn termijn aan het uitzitten is kan Condi Rice gezellig babbelen met Putin.

dePadvinder | 05-11-08 | 15:50

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:47
De Tjetsjenen weten er ook alles van.

Big Ern | 05-11-08 | 15:49

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:41
Rusland is altijd al een tirannieke imperalistische macht geweest. Vraag het de Balten, Peaulen, Oekrainers en andere buurlanden maar die al eeuwen door dat tuig geterroriseerd worden.

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:47

@Volidioot | 05-11-08 | 15:44: Nog gehoord wat Obama zei over de vijanden van de USA? Ja? Mooi zo! Voor zover hij al niet zo heel veel mensen kan terugtrekken uit Irak zal hij zeker actie gaan ondernemen tegen Pakistan. En dan staan in Nederland en de rest van ziek links Europa de mensen weer op straat te demonstreren. Dat moet moeilijk voor ze zijn, tégen een zwart mens demonstreren. Maar daar naait de linkschmensch wel weer een mouw aan.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:46

@Redactie on Schoorsteenveger | 05-11-08 | 15:09
Bukoswski | 05-11-08 | 15:29
Redaktie, als Obama al op de proef wordt gesteld, dan is het dus omdat die geweldige republikeinse wereldleider nog te beroerd is om het tuintje van het Wiitte Huis een beetje netjes aan te harken nadat acht jaar lang het onkruid welig heeft getierd. En dan is het dus Bush die Obama op de proef stelt, niet stroman Medvedev.

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 15:45

Fleauxe | 05-11-08 | 15:42
Idd. Kijk, dat linksch Nederland dat denkt kan ik mij nog wel indenken maar waarom zelfs de reaguurdertjes denken dat Obama wezenlijk anders zal zijn is mij een raadsel.

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:45

@Red Sock
Je omzeilt nog steeds de vraag wie de schuldenberg zo heeft laten oplopen.
Wat betreft Iran, wie zegt dat Iran ooit een aanval zou plegen? Ik weet ook wel dat die leider knettergek is, maar het wordt hun eigen ondergang en zo dom zullen dus niet zo snel zijn. Ik zou me meer zorgen maken over de kernwapens van Pakistan...
De goodguys? Waar moet ik aan denken? Yanks die gezinnen afslachten in Irak, martelen van gevangen? Zijn dat de Goodguys die jij bedoeld?
Amerika is alleen nog op militair gebied een supermacht, het is wachten op een nieuwe verdeling van de macht.
En wat betreft Rusland, praat je echt complete bullshit. Na de koude oorlog konden ze niks tot weinig. Amerika heeft daar handig gebruik van gemaakt door haar macht te vergroten in Oos Europa.

keizeradmiraal | 05-11-08 | 15:45

Ik zie wel vaker een neger die change wil, hij hangt vaak bij het CS.

sjaakdeslinksesul | 05-11-08 | 15:45

Fleauxe | 05-11-08 | 15:42
Gezond verstand.

Volidioot | 05-11-08 | 15:44

De Duitsers draaiden de gaskraan open
De Russen draaien de gaskraan dicht

het witte schaap | 05-11-08 | 15:43

happiness | 05-11-08 | 15:22
Geen rare praatjes over Pruissen he ? Anders krijg je met Bigi te maken.

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:43

*fanatieke*

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:42

Putin is keihard. die laat niet met zich sollen met softe en vooralsnog holle kreten als "' we want change".
Russen willen geen "change" oftewel klein geld, ze zijn gek op groot geld en geopolitieke macht.

mick jagger | 05-11-08 | 15:42

@Balsaq | 05-11-08 | 15:39
Zo heeft Obama zijn çhange' niet bedoeld. Alleen de huidskleur van de president is veranderd, verder blijft alles gewoon bij het oude.

tipo | 05-11-08 | 15:42

Wat hebben die amerikanen en russen toch tegen elkaar?
Ze kunnen de wereld toch gewoon eerlijk in tweeen verdelen?

(R)evolutie | 05-11-08 | 15:42

Opmerkelijk is toch wel dat op het moment dat er een neger aan de macht is de reaguurdertjes gelijk denken dat de hele socialistische agenda zal worden doorgevoerd. Zijn jullie dan werkelijk zo dom om te denken dat Obama van hetzelfde ranzige linksche soort is als de linkschmesch in Europa?
Dom, dom, dom.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:42

Russen zijn door de eeuwen heen noodgedwongen geëvolueerd tot fantieke pragmatici. Daarom Russen en Poetin +1.

Superior Bastard | 05-11-08 | 15:41

'Wat een zure stukjes hier ineens'
@breug | 05-11-08 | 15:35

Het duurt altijd even voordat het klaaggraag rechtse deel van de bevolking doorheeft dat de Zeitgeist aan het draaien is.

El Gouda | 05-11-08 | 15:41

We zijn het aan de Peaulen verplicht om ze ten alle tijden te blijven steunen. Al te vaak hebben we ze laten stikken als ze weer eens tussen Duitsland en Rusland vermorzeld werden. Daarentegen hebben ze ons en de UK wél geholpen in WOII (oa in de battle of Brittain, Breda en Arnhem). We moeten zonder eneige twijfel achter ze gaan staan.

Bigi Bana Boy | 05-11-08 | 15:41

Hoe lang bljft GS nog najanken over die Übernegert?

copal | 05-11-08 | 15:40

viezehetero | 05-11-08 | 15:24
Bukoswski | 05-11-08 | 15:24
Fleauxe | 05-11-08 | 15:25
Alle drie: Spijker, Kop, Raak. Oftewel lekker achterover leunen, niks aan het handje.

Mangoost | 05-11-08 | 15:40

@JeMoeder!!! | 05-11-08 | 15:31 :

Word! Opzouten met die raketschild onzin. Change!

Opzouten uit Afghanisthan en Irak, en investeren in kernsplitsings en -fusie energie, en geotermische energie, zodat we in die hele tyfusregio niets meer te zoeken hebben, en van die hele tyfusregio niets meer te vrezen hebben. Dat alleen levert al 10 miljard per maand op die elders besteed kunnen worden. Change!

Opzouten met die Patriot Act: Het is onzin, omdat de kans om door terrorisme om het leven te komen 1000x kleiner is dan de kans om door een verkeersongeluk om het leven te komen, en 20000x kleiner is dan de kans om door hart- en vaatziekten om het leven te komen. Change!

Beteugel de nationale banken, en grijp als overheid de macht terug om de geldhoeveelheid te beïnvloeden, net als Jackson, en geef mensen een economie op basis van waarde terug, in plaats van een economie op basis van schuld. Change!

Een jaar, een termijn, of een decennium zijn daar hiet lang genoeg voor, maar het moet wel gebueren. Change!

Change!

Balsaq | 05-11-08 | 15:39

@[email protected] Riest | 05-11-08 | 15:14

Yep. Maar lang niet genoeg om China pissed off te maken. Fuck Russia, China wordt dé grootmacht van de komende 100 jaar. 螺杆你喝酒成瘾的帽子像喝醉酒的熊

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 15:39

@keizeradmiraal
- Dat banken hypotheken mochten verstrekken komt van een wet van Jimmy Carter vandaan. Bovendien wou Bush Fanny en Freddy al veel eerder aanpakken, maar werd hij tegengehouden door Congressional Liberals.
- Dus jij vind dat Iran wel nukes mag hebben? Waarom ik het vind dat het niet mag: omdat ik Israel niet vernietigd wil zien worden. Good guys mogen wapens hebben, bad guys niet. Zo simpel is het. Of heb je een zwak voor de Mullah's daar?
- Je draait het om: Rusland heeft zich onder Putin zélf buitenspel gezet.
- Opvallend is dat Irak een van de vier landen in de wereld was die McCain zouden verkiezen, en niet Obama. Rararara waarom zo dat nu weer zijn?

Red Sock | 05-11-08 | 15:36

Rusland is na de moslimse wereld het grootste tuig wat er rond loopt, het valt te hopen dat Obama bin Laden het raketschild gewoon doorzet. Het gaat om het militaire overwicht, en dat mag nóóit in het voordeel van de Russen uitvallen. Als daar een president voor moet worden geelimineerd dan moet dat maar.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:35

Ik ben benieuwd in hoe verre Palin getest zou worden als zij het had overgenomen na een natuurlijke dood van Mccain.
Wat een zure stukjes hier ineens. Ik begin bijna te vermoeden dat geenstijl gesponsord werd voor de banner van Palin.

breug | 05-11-08 | 15:35

Ik zei het eerder al Hoop maar niet In een MC Cain Vs Poetin.... Want dat zou zeker problemen geven nu maar hopen dat Oboema niet Diplomatiek zwicht voor Mr Vladimero Poetin.... Wordt vervolgd... Ze komen er wel uit...

Calihero | 05-11-08 | 15:34

Vorig jaar kwam GS trouwens met een topic over 'Hakbars komen naar je toe deze winter'. Dan heb ik liever een Rus in de tuin dan een Hakbar in de keuken...

JosVerbeek | 05-11-08 | 15:33

happiness | 05-11-08 | 15:22
is zo´n alu-hoedje warm....?

Fimbulvetr | 05-11-08 | 15:32

Gewoon een dikke vette streep door dat achterlijke 'raketschild', en excuses aanbieden aan de Russen voor het beleid van Bush c.s.. Opzouten met die haatzaaierij en op wraaklust gestoelde Poolse machinaties die een wig drijven in 'Europa'.

JeMoeder!!! | 05-11-08 | 15:31

Alhoewel ik niet heel gelukkig ben met de keuze voor Obama heeft hij wat mij betreft het voordeel van de twijfel. Het alternatief was nou ook niet echt alles, vooral die Palin met haar gristelijke gezever is ronduit eng te noemen. Eerst maar eens zien hoe Obama het eraf brengt, good luck for him.

JosVerbeek | 05-11-08 | 15:31

Teen | 05-11-08 | 15:28

Precies Teen, dat jij nog geen antwoord op je mailtje aan de dochter van BHO hebt gehad, mag best eens breed uitgemeten worden...

Sikkeneur | 05-11-08 | 15:30

@Einde van de Domheid | 05-11-08 | 15:17
Het gat in de ozonlaag.

tipo | 05-11-08 | 15:30

@redsock
- Was het niet Bush die de schuldenberg gigantisch heeft doen oplopen door zijn stomzinnige oorlogen , en waren t niet de republikeinen(Bush) die aan iedereeen hypotheken verstrekten?
- Waarom zou iran geen nucleaire wapens mogen hebben? Amerika heeft ze zelf toch ook? Wie zegt dat Iran onze vijand is?
- Rusland heeft groot gelijk, ze zijn jarenlang buitenspel gezet door de Navo en VS. Daarnaast moet de bevolking van Oekranie dat zelf beslissen. Kijk naar Georgie waar een groot gedeelte vd bevolking zelf bij Rusland wil horen.
- Veel irakezen willen al de VS zich terugtrekt, je kan moeilijk zeggen dat ze vrede in de regio gebracht hebben. Alles draait om olie en strategische locaties.

Daarnaast heeft Obama aangegeven te willen onderhandelen ipv Nuken' dus je scenario's kunnen vooralsnog zo de prullenbak in.

keizeradmiraal | 05-11-08 | 15:29

Palin had gewoon: "Ksst Mad Fat Ed!" gezegd en het probleem was opgelost.
Obama vindt die raketten echter wel prima in ruil voor wat change.

tipo | 05-11-08 | 15:28

Prima dat GS kanttekeningen plaatst bij het 'Hosanna'-geroep van vandaag. Jammer dat niet meer media dit doen.

Teen | 05-11-08 | 15:28

MTHRFCKR | 05-11-08 | 15:22

Nergens. Stockton is zich enkel aan het inwerken om de doelgroep te voorzien van tegendraads geluiden, gewoon omdat het (nog) kan...

Sikkeneur | 05-11-08 | 15:27

Tijdens de Cubaanse rakettencrisis stonden tegelijkertijd Amerikaanse middenlange afstands kernraketten in Turkije. History repeats.

El Gouda | 05-11-08 | 15:27

@hellsmurfje
hakkuh en zaguhh...

ed.. | 05-11-08 | 15:27

*de bureaustoel achterover laat zakken en stiekem gniffelt*

Eloquent Heerschap | 05-11-08 | 15:26

Als Obama de veiligheid van America in het geding brengt dan lost de CIA het wel op.

Fleauxe | 05-11-08 | 15:25

GS is helemaal gefrustreerd over Obama, wel een beetje zielig... koop een opblaaspop en leef je uit.

Bukoswski | 05-11-08 | 15:24

Aha, ik zie al een overeenkomst:
1962 - JFK - Cuba - raketten
2008 - BHO - Koningsbergen - raketten

viezehetero | 05-11-08 | 15:24

Obama heeft toch Jack Bauer, dat heb ik in een docu gezien, n paar jaar geleden.

baca | 05-11-08 | 15:23

Het begint een beetje sneue vormen aan te nemen, dat anti democraten gezever. Waar komt dat toch vandaan die bangpoeperij?????

MTHRFCKR | 05-11-08 | 15:22

-weggejorist-

happiness | 05-11-08 | 15:22

@ ouwelauwe

Volgens mij geldt dat ook voor te kleine landen....

loverboy | 05-11-08 | 15:21

Obama als president is als Aboutaleb als premier... Onwenselijk en problematisch.

Blake Bier | 05-11-08 | 15:19

Stuur je kleingeld op want ze schijnen veel change nodig te hebben.

blinde kip | 05-11-08 | 15:19

Sorry Geenstijl, dit cynisme van jullie is niet edgy. Het stinkt.

Volidioot | 05-11-08 | 15:19

Een Amerikaans ruimteschild was een antwoord op welke vraag?

Einde van de Domheid | 05-11-08 | 15:17

check pica voor nieuwe Tsaar

hetluis | 05-11-08 | 15:15

Poetin: "We sturen die negert wat ho's van de Kaukasus en sieraden uit St. Petersburg, is ie wel even zoet mee."

J.N. de Kabelpen | 05-11-08 | 15:14

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 15:12
Olie, gas?

Net alsof China dit zonder slag of stoot toe gaat laten. Ze krijgen nog een kleine 847.000 biljard USD van de VS (schatting) en die willen ze echt wel terug zien. Rusland heeft géén geld en wat wel eigenlijk?

Biff Eagleburger | 05-11-08 | 15:12

Als Bush opschiet kan hij nog net even roepen dat hij Koningsbergen naar stenen tijdperk zal bombarderen..

Let the bashing begin!

deAmbtenaar | 05-11-08 | 15:11

[-InFiDeLz!-] | 05-11-08 | 15:09
Noorwegen waarschijnlijk niet, maar Denemarken......

Boer Harm uut Twente | 05-11-08 | 15:10

@Screwdriver | 05-11-08 | 15:07

Dat is wat Bush je graag wil doen geloven. Maar de lanceringstellen staan er toch. Of je er nu een de lucht in schiet om die van een ander te pakken te krijgen, of gewoon zelf begint; het kan allebei.

Thomas Chatterton | 05-11-08 | 15:10

Dat raketschild bestaat uit TIEN raketten. Tien, Jack, tien en de mensen kennen je ware aard. Stel dat een 'schurkenstaat' nu eens elf raketten gaat afvuren. Dan komt er bij 100% onderscheppingskans nog altijd eentje door. Dus als Iran een dozijn Shahabs heeft (ze hebben er duizenden) is het schild al waardeloos. Afgezien van het feit dat elk potentieel doelwit van Iran ver bij Polen uit de buurt ligt en de raketten nooit over Polen zullen vliegen, tenzij ze per sé Noorwegen willen platgooien...

[-InFiDeLz!-] | 05-11-08 | 15:09

Hee Stockton, Obama hoeft in januari pas aan de bak. Laat dit maar even door die geweldige republikeinse president en wereldleider George Bush opknappen, nog voordat de wereld aan verandering ten onder zal gaan. Mag-ie meer dan twee maanden over doen. Moet een makkie voor hem zijn na zon acht jaar wereldleiderschap zonder enige change.

-edit- Obama mag idd pas vanaf 20 januari aan de bak, maar de familie Bush heeft er een handje van om afscheidskadootjes te geven. Clinton kreeg in 1993 de VN-missie in Somalië als surprise in zijn maag gesplitst. Had Bush de Oudere in de laatste dagen van zijn presidentsschap nog even toe besloten. Junior is ook heel goed in staat om dat soort kutgeintjes uit te halen.

Schoorsteenveger | 05-11-08 | 15:09

Dit is nog ff wat puinzooi voor Bush, die kan dan nog een land extra aanvallen...

Xap | 05-11-08 | 15:09

Obama krijgt een New Cold War voor z'n kiezen. Ah well, de jaren tachtig waren best te pruimen.

J.N. de Kabelpen | 05-11-08 | 15:08

USSR RELOADED

mentalernie | 05-11-08 | 15:08

Als de Europese Unie eens iets nuttigs wil doen, dan moeten ze eens overwegen de Kaliningrad Oblast van Rusland te kopen. Lijkt me een goede zaak als Rusland daar weggaat.

Boer Harm uut Twente | 05-11-08 | 15:08

Over vier jaar:

- Amerika in een gigantische recessie door de extra overheidsuitgaven onder Obama
- Heeft Iran nucleaire wapens
- Is Rusland Oekraine binnen gevallen of zit het elders te rotzooien zoals ze al deden in Georgië.
- Is de situatie in Irak na terugtrekking Amerikaanse troepen omgeslagen in een burgeroorlog.

Change!

Red Sock | 05-11-08 | 15:08

Stockton, +1 voor de vondst "buikspreekpop".

deropofderonder | 05-11-08 | 15:08


Samen met de russen tegen de joe es aai is even wennen.

bijtieakumaai | 05-11-08 | 15:08

ontgroenen doe je toch gewoon met plakaatverf, eieren en andere spullen die over datum staan te wezen in je keukenkastjes...?!

Tsarovitsch Putin heeft gesproken. Altijd leuk om een nieuwe president uit te proberen...

JosVerbeek | 05-11-08 | 15:08

De ambtstermijn van Obama begint in Januari.

Niet voor Jan | 05-11-08 | 15:07

Peppi en Kokki?

Hellsmurfje | 05-11-08 | 15:07

Volgens mij knalt dat raketschild juist deze raketten uit de lucht VOORDAT ze hun doel bereiken...

Screwdriver | 05-11-08 | 15:07

Die russen zijn zo gek als een deur. Krijg je als je zo'n groot land hebt dan ga je je ook groter voelen dan je eigenlijk bent.

ouwelauwe | 05-11-08 | 15:07

Medvedev wil ook dat de termijn voor een president van 4 naar 6 jaar gaat. 'Lang leve Vladimir Stalinovitsch Putin'

Czar | 05-11-08 | 15:06

Wat een frustratie bij Geenstijl over de winst van Obama.
Get over it

parkietje | 05-11-08 | 15:06

De KGB leest met u mee.

Big Ern | 05-11-08 | 15:06

Een Obama voor de verandering.

rkh | 05-11-08 | 15:05

6e dan Judoka, die Putin.

Big Ern | 05-11-08 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken