Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dood? Gebruik tropisch hardhout!

geef es pootMag niks kosten en moet gisteren klaar. Ziedaar in één zin De Nederlander. Ja, we bedoelen U. Dankzij uw instelling is er gisteren een lieve mevrouw in een graf gestort. Krak! Zo met het beentje de diepte in, en kniediep in de knoken van iemand die was 'weergekeerd tot haar schepper.' Omdat het lijk zonodig in een goedkope Aldi-kist gestopt moest worden, zit er nu een mevrouw ziek thuis, vechtend tegen de horror. Elke nacht dromen over zombies, ondoden en uit graven stekende meisjeshanden, die naar je enkels grijpen. Elke nacht weer dat horrorbeeld van je voet die in een ontbindende mensenmassa heeft gewroet. (Het lijk lag er sinds september, vorig jaar.) Egt heel eng. Allemaal de schuld van uw Euroshopper-mentaliteit, omdat u uw dierbaren wegzet in kisten van 'slecht hout'.

Reaguursels

Inloggen

Ja dames en heren helaas maarrrr we gaan door naarrr de volgende kandidaat.

BroederBeer | 12-07-06 | 18:41

Blikbier?

BroederBeer | 12-07-06 | 18:40

Echo test OK. kom maar naar beneden en sla je slag blikbier!

BroederBeer | 12-07-06 | 18:37

testing 123...

blikbier | 11-07-06 | 21:11

Hahaaha dat filmpje! Mevrouw de grafschennisplegert. Kassa voor de nabestaanden!
Dain bramaged 17.39 Wat dacht je dan van schrijftaal om een deelwoord met dt te schrijven. Ik hebt dat tog gezegdt tog! Is er altijd één letter goedt; slimt tog?

Deense Postbode | 11-07-06 | 17:49

Glyce 13.16 Het gaat om de symbolische betekenis en respect voor de nabestaanden. Daar waar jij dus gaarne overheen walst en het mag kenelijk ook letterlijk van jou. Je kan hen niet dwingen jouw geloof aan te hangen Glyce. Oprotten graag met je dwingelandij dus. Die mensen hebben voor begraven gekozen met de bijbehorende riten die daarbij horen. Dat mogen zij lekker zellfuf weten.

Deense Postbode | 11-07-06 | 17:45

Wat een aso wijf: "Ik glijdtdtdtdtdt er geweaun doorheen"

Check filmpje:

217.149.193.67:8080/ramgen/video/juli2...

**
Waarom plakken dat soort aso's altijd een d of een t achter woorden aan? "Ik snapt dat helemool niet."

Dain Bramaged. | 11-07-06 | 17:39

Ze heeft inmiddels een flink boeket van hem gekregen, wedje doen dat hij die van een ander graf getrokken heeft. Ik zweer je het zo zitten we in elkaar tegenwoordig.

..Whatever | 11-07-06 | 17:20

Was gisteren een filmpje van op de DorpsTV (Rijnmond) Het leek of ze zelf uit het graf was opgestaan. Volgens mij was dat wijf een cloon van Rochel Hazes, zag er niet uit.

corvanderlaak | 11-07-06 | 14:15

Als greenpeace weet dat je in een hardhouten kist bent begraven, graven ze je spontaan op om je in een duurzaambeheerd bos terug te planten

Therapietje | 11-07-06 | 13:59

@ Deense Postbode 11-07-06 @ 12:05
Zie echt het probleem niet hoor van per ongeluk op een graf gaan staan. Heeft niks met respect te maken. Maar goed, da's mijn bescheiden mening. Het is niet alsof ze het nog kunnen voelen ofzeau.
Wij westerlingen hangen inderdaad teveel aan het materiele; zelfs over het stoffelijke overschot van onze naasten doen we moelijk. En dat terwijl er toch echt niks meer van de persoon (ziel) die erin zat te bespeuren is. Alleen het omhulsel is er nog. En dat wordt toch 1 met de aarde waardoor iedereen in wezen over graven loopt de hele tijd. Want er zijn al redelijk wat lui overleden sinds het begin der tijden.
Hmmm, nu begin ik iets te gristelijk te lullen.... Mijn punt is wel duidelijk???

glyce | 11-07-06 | 13:16

dat incident heeft voldoende nieuwswaarde om de krant te halen???
*gaat een komkommer begraven*

Don Quichote | 11-07-06 | 13:04

Flauwekul allemaal. Ik heb ooit als schoffelaar op een begraafplaats gewerkt en dan stap je wel eens op een graf. Dan zak je er ook wel eens tot je heupen in. Nou en? Part of the job.
Bezoekers! loop er maar tussendoor, dat is handiger.

Hijlig boontje | 11-07-06 | 12:58

Nou, ik ben niet echt een frequent kerkhof bezoeker maar ik vind dat ze er bijzonder laconiek, en daarmee respectloos naar de dode en de familie, mee omgaan...

Lig je net lekker, je bent dood, dus een beste dag zul je niet hebben... word d'r in één keer maatje 42 tussen je ribben geplant..
Nee, zelfs als dode heb je geen rust, en mevrouw als wel-frequent [email protected] bezoekster, met wél het benodigde respect, zal net als de dode wel een paar weken onrustig liggen van het hele voorval...

En dan 'de oplossing' á la Hans Teeuwen: 'Tuurlijk! Bloemen! Vinden ze prachtig die ....'

Zucht...

Achandi | 11-07-06 | 12:40

Zo'n planken wambuis is inderdaad meer een siervoorwerp uit papier maché met een fotoprint dan bewaarhout. Inkoop kost zo'n stukje perswerk dan ook niet meer dan 36 euro en hij staat op de reking van de nabestaanden voor ca. 900,- goeie handel dus en het spaart het bos.

Hans Anders | 11-07-06 | 12:35

Lintworm 11-07-06 @ 12:14
Waren het er niet 2? Anders heet 't fappen..

OokVaag | 11-07-06 | 12:24

Kwaliteit verschilt per begraafplaats dus, recent is er nog 1 geweest die sex had op een kerkhof.

Lintworm | 11-07-06 | 12:14

Houten jas aan? Kies kwaliteit!

sluipschutter | 11-07-06 | 12:13

@Deense Postbode 11-07-06 @ 12:05
ik vind dat ze moet worden aangeklaagd wegens schending van de wet op de privacy... of gedwongen body in balance lessen volgen ;-)

badabingbitch | 11-07-06 | 12:10

Vroegâh, vóór het tijdperk Zalm, toen konden de mensen nog een marmeren dekplaat betalen.

Conan de Rabarber | 11-07-06 | 12:08

Misschien is het op jouw planeet niet erg om op een graf te staan Glyce, maar hier in onze cultuur wel.
Op zich heb je wel een punt hoor, en stond ze wellicht niet op het graf, maar ernaast, en gleed er zo in. Aan de andere kant staat er wel geschreven in het artikel:'het was maar tien cm'. Volgens mij staat er dus politiek correct dat zij maar tien cm op het graf van een ander stond. Tja, zonder eerlijke omschrijving en filmpje is het tasten in het duister he en de rest van je leven krabben aan je benen.
[hollelachmodus]HaHaHaHAHA[hollelachmodus]

Deense Postbode | 11-07-06 | 12:05

Ze moet niet zeuren.... op het joodse kerkhof in Praag zou ze meteen door twintig kisten zijn gezakt...

badabingbitch | 11-07-06 | 12:02

Wat een gedoe, allemaal omdat we zo'n stom begrafenisritueel nodig hebben, kunnen we niet iedereen standaard in een oven stoppen? Extra brandstof en scheelt een boel ruimte, kunnen we weer wat extra huizen bouwen.

gainsteel | 11-07-06 | 11:58

@ Deense Postbode 11-07-06 @ 11:33
Het was inderdaad geen satire...
Denk dat de bedoeling was om TUSSEN de graven te staan. Maar da's dus niet helemaal gelukt.
En wat is toch in godsnaam het probleem van op een graf staan? Is dat nou echt zo erg? Afgezien van het feit dat je er dan blijkbaar in dondert is er toch niks aan de hand? Ze heeft er toch niet op staan springen??

glyce | 11-07-06 | 11:57

Begraven... gebeurt dat nog? Je kan tegenwoordig toch ook cremeren? Wel zo netjes.

John McClane | 11-07-06 | 11:57

kon ze niet zelf nadenken ofzeau.

neuzel | 11-07-06 | 11:52

@Conan
Regeren vanuit het graf?...

da wizard | 11-07-06 | 11:51

Dat mens moet niet zo miepen, gebeurd zo vaak als je grafstenen onderklad of omver schopt, gewoon risico van het vak.

Conan de Rabarber | 11-07-06 | 11:45

@GS poll
Hoe scoort u deze zomer uw SOA?

Juan Zaque | 11-07-06 | 11:45

Dat lijk was gewoon levend begraven en heeft een flink stuk binnenlaag van de deksel afgekrabd. Dan zak je er wel zo doorheen ja...

kRiSdEcAp | 11-07-06 | 11:40

Letterlijk:
Met één voet in het graf staan

Karel kwakbol | 11-07-06 | 11:40

@Burgemeester Kiesman 11-07-06 @ 11:00: Verkeerde mentaliteit weer! Youp was juist degene die het kistje bouwde van drie overgebleven Ikeaplankjes...<BR>
Wat deed die ouwe trouwes op dat graf? Want als ze er ingekeild is dan is dat niet de schuld van de eurosjoppert maar van degene die vind dat die deauie begroeft moest worde! Stout!

Lemau | 11-07-06 | 11:40

Die kisten liggen echt wel op z'n minst 30 centimeter van elkaar af, wat voor een begraafplaats je ook hebt. Dat mens moet gewoon d'r voeten goed neerzetten.

OoO | 11-07-06 | 11:38

volgens mij komt dit neer op een gevalletje pedinecrosexuele handeling zonder toestemming van het slachtoffer. heeft slachtofferhulp al contact gezocht met het lijk?

rara | 11-07-06 | 11:38

Ach, REO (Rotterdam En Omstreken) is toch een open graf.

bad to the bone | 11-07-06 | 11:37

wat een respect, je gaat toch niet bovenóp een graf staan ?
ik vind het wel knap hoe die SP'rs steeds nieuwe manieren vinden om maar niet te hoeven werken...

holistic river | 11-07-06 | 11:36

wat zou ze dromen dan? dat ze stikt en als ze dan stikt dat precies dan de bel van de buren gaat en ze net op tijd -voordat ze deaud sterft zeg maar- wakker wordt. wat een nachtmerrie!

neuzel | 11-07-06 | 11:36

Onzin. Dat is de schuld van het Christelijk gedachtepatroon. Er is niks mis met een overlijden. Iedereen gaat keurig naar de hemel. Alleen de Christenen hebben dat niet op een rijtje omdat hun priesters de teksten niet snappen die ze uitkramen.

bebop | 11-07-06 | 11:34

wat een respect, je gaat toch niet bovenóp een graf staan ?
ik vind het wel knap hoe die SP'rs steeds nieuwe manieren vinden om maar niet te hoeven werken...

holistic river | 11-07-06 | 11:34

Glyce. Je bericht is te lang voor satyre, maar ik gun je gaag het voordeel van de twijfel. Mocht het toch serieus bedoeld zijn:
Als het daar dan allemaal zo smal is, waarom gaat mevrouw dan niet op het graf staan dat zij bezoekt?! Omdat een ander zijn graf haar niks kan bommen! Ik hoop dat zij de rest van haar leven geplaagd wordt door enge dromen. [hollelachmodus]Woehahaha![/hollelachmodus]

Deense Postbode | 11-07-06 | 11:33

Chef begraafplaats Swinkels "vindt het heel vervelend dat Zuydendorp precies op deze zwakke plek is gaan staan, waardoor haar been het graf in zakte. Ze heeft inmiddels een flink boeket van hem gekregen." Ja ha: GRAFBLOEMEN!
Ga er dus maar zeker niet opzitten met je dikke reet, mevrouwtje
www.standaard.be/Assets/Images_Upload/...

Frans \/\/itglas | 11-07-06 | 11:33

oNmiddelijk, leer eens typen

Gl**fkl**t*r | 11-07-06 | 11:32

Mwhuhahaha... hulde! wat een actie.. :P

cappie | 11-07-06 | 11:31

Juan Zaque 11-07-06 @ 10:57
Nee ze liep erover heen. Ze moest bij haar 'eigen' graf en moest daarom op een ander graf staan :-s. God straft ommiddelijk zullen we maar zeggen. of het was een goede grap van de doden...

Gl**fkl**t*r | 11-07-06 | 11:31

Gadverpielekes!

Achtertuyn | 11-07-06 | 11:28

@Hommel ea [SERIOUS MODE ON]
Lijken in een kist worden van binnen uit 'opgevreten' door des lijks eigen bacterien. Een goede begraafplaats graaft de modder en klei weg en legt er zand voor in de plaats, dus de kist ligt in zand. Daar kunnen geen vliegen (voor de maden) en wormen bij. Uiteraard verrot het zaakje op den duur en aangezien je een luchtbel (lees: holle kist) begraaft, verzakt het erboven dus altijd een beetje. Ik denk dat in dit geval het hout verrot was, maar de kist nog intakt, waardoor voornoemd ongeval plaats had dankzij het gewicht van de dame. Na 3/4 jaar onder de zoden lijkt het me trouwens niks om je voet in een kadaver te zetten (afgezien van de stank). Als je een keertje gaat kijken op een bijv. Engelse begraafplaats, waar mensen dus hop letterlijk onder de groene zoden gaan, dan zie je veel verzakkingen, omdat mensen het niet kunnen betalen. Dat is trouwens best wel eigenaardig om te zien en brengt m.i. meer 'emoties' te weeg dan het strakke beton en marmer van 'perfekte' begraafplaatsen. Door de verzakking weet je dat de kist is verrot en ingezakt en het lijk dus ook echt aan het rotten is. [/SERIOUS MODE OFF]. Ik vond haar wel een beetje zeuren zo op dat klipje van Rijnmond.

Boerenlol | 11-07-06 | 11:27

Als je Mythbusters mag geloven, stort elke kist al kompleet in als er meer dan en halve meter aarde overheen komt, Jamie zat in een metalen kist en die storte ook in.

LifeCatcher | 11-07-06 | 11:25

@Draaitafel Demagoog 11-07-06 @ 11:23
Gat te groot?

Traag | 11-07-06 | 11:25

Mijns inziens heeft het meer te maken met "vol is vol', lekker met z'n drieen op elkaar, als je zo eens op die foto kijkt, dan ligt er misschien 30 centimeter grond op die bovenste kist, mijn oude rottweiler ligt dieper, kan ik u verzekeren.

gentle giant | 11-07-06 | 11:24

Arme vrouw!
Weet al precies hoe het gegaan is, ze wilde bloemetjes plaatsten op het graf van de oom van d'r vriend en ik kan je zeggen; die graven liggen allemaal zo dicht naast elkaar dat het onmogelijk is om niet over het naastgelegen graf te lopen. En ze stond er niet midden op!
Vind het echt BELACHELIJK dat mensen haar veroordelen en blaten over grafschennis. Dat is absoluut niet aan de orde hier.
En als iedereen eens wat vaker naar z'n overleden familieleden op het kerkhof zou gaan; zouden jullie weten dat de ruimte tussen twee graven minimaal is. Ruimte gebrek he!
Bovendien was dit een dubbel graf; dus die mevrouw die er begraven lag, lag ook nog eens niet zo diep als normaal.
Pfff, als dit mij zou gebeuren zou ik echt voor de rest van m'n leven horror beelden voor me zien!

glyce | 11-07-06 | 11:24

NIET GEYL !!!!

Draaitafel Demagoog | 11-07-06 | 11:23

@Hommel
Mijn lever zal na den dood ook nog wel enige tijd geconserveerd blijven.

DiagnosisTyphus | 11-07-06 | 11:21

Gewoon net als de Moslims het lijk in een doek wikkelen en dan in de grond duwen.
Scheelt een hoop verzakking en een hoop dode bomen en een hoop geld...

da wizard | 11-07-06 | 11:19

Denk je eeuwige rust te hebben gevonden als je met de neus omhoog ligt, wordt je na een half jaar door zo'n pipo nog een graf lager geschopt

snoeff | 11-07-06 | 11:17

@Hommel 11-07-06 @ 11:15
Ga eens deaud..... en breng het bewijs.

De Intrigant | 11-07-06 | 11:17

Allang, bedoel ik. Niet alleen.

Hommel | 11-07-06 | 11:15

Een lijk uit september is nu alleen opgevroten door de maden, wormen en torren. Met de hitte van de afgelopen tijd kun je een week of zes rekenen voor het totaal wegknagen van al het vlees. Tenzij de overledene chemotherapie heeft ondergaan, overigens...

Hommel | 11-07-06 | 11:14

theepot word zo weggejorist

Zwarte Ray | 11-07-06 | 11:13

Zijn jullie mongeaulen weleens op een begraafplaats geweest? Soms staan de graven zo dicht bij elkaar dat je wel over een (gedeelte) van een graf heen moet lopen, vooral als je het graf ernaast wil schoonhouden.

En nu zand erover.

Igorus | 11-07-06 | 11:12

@Deense Postbode:

MOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Briljant!

ZwartGat | 11-07-06 | 11:12

Euh...
*denkt die na...*

Capelle aan de IJssel.... woonde JP daar niet?

MOEHAHAHAHAHA...

*houdt het nu echt niet droog meer*

ZwartGat | 11-07-06 | 11:11

Lol, ik hoop echt dat de nabestaanden van die persoon in dat graf nu een schadevergoeding gaan indienen bij die vrouw voor onoverkomelijk psychisch leed of zo

Oranjeschaap | 11-07-06 | 11:10

ook ik ben voorstander van het wijzen op de eigen verantwoordelijkheid in deze zaak.

De dame in kwestie probeert nu met ongenuanceerde en ongefundeerde kritiek het begrafeniswezen en de miljoenen nabestaanden in een kwaad daglicht te stellen.

Terwijl het natuurlijk allemaal gewoon begon met het staan op een graf.
Ergo: eigen schuld. U bent een grafschenner en verdiend niet anders dan een jarenlange achtervolging door geesten, zombies en de heilige geest zelf.

commentaarderer | 11-07-06 | 11:08

nu maar hopen dat ze geen infectie opgelopen heeft, die heeft natuurlijk moord en brand lopen schreeuwen en op het moment van de verzakking komt er ook een lekker geurtje vrij , bah, maja wie staat er nu ook op een graf, lucifer zal in een deuk gelegen hebben,

snoeff | 11-07-06 | 11:07

Aanklagen wegens graf- en lijkschennis!

Lepo | 11-07-06 | 11:07

Moehahahaha...

Da's pas op iemands graf dansen!

*pist nu echt in zijn broek van het lachen*

De angst! De angst!

Moehahahaha!

ZwartGat | 11-07-06 | 11:07

dat takkenwijf dendert gewoon met d'r poten over een graf heen
had helemaal moeten doorzakken tot ze helemaal weg was en BLEEF
en zoiets haalt de krant
normen en waarden, fatsoen?
och nee, capelle a/d ijssel, sorry

janmaat | 11-07-06 | 11:06

Het is bekend dat er sukkels zijn die bij hun wederopstanding niet het fatsoen kunnen opbrengen om de ontstane leegte weer aan te vullen met aarde voordat ze het terrein verlaten.
Stoppen met gedogen en afschieten dat tuig.

De Intrigant | 11-07-06 | 11:06

Ja, inderdaad... ga dan es gewoon niet op een graf staan of zo

Oranjeschaap | 11-07-06 | 11:02

Ik heb een voet-fetisj en wil graag in een kartonnen doos begraven worden.
*Holle lach klinkt*

Deense Postbode | 11-07-06 | 11:01

Welke heaur gaat er dan ook op een graf dansen?

Behangdelul | 11-07-06 | 11:00

Youp had dus toch geen gelijk:
"elk leven eindigt in een eikenhouten kist"

Burgemeester Kiesman | 11-07-06 | 11:00

hoe is het met het lijk?

theepot | 11-07-06 | 10:59

mwoehahaha, filmpie, fillempie!!!!!

Lepo | 11-07-06 | 10:59

Die stond dus letterlijk al met 1 been in het graf.

harry de leipe | 11-07-06 | 10:58

ga eens deaudt

Mored | 11-07-06 | 10:58

Van aardappelzetmeel kan je ook een kissie bouwen. Goed voor de Nederlandse economie ook nog trouwens....

Doekoe | 11-07-06 | 10:57

stond ze op het graf te dansen of zeau?

Juan Zaque | 11-07-06 | 10:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken