Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Help! Er is teveel olie

Stegen de olieprijzen een half jaar geleden nog de pan uit, volgend jaar zitten we mooi met een overschot en dumpprijzen. Ja, sommige olieproducerende landen willen de productie best verlagen om te zorgen dat we een fatsoenlijke hoge prijs voor benzine of diesel blijven dokken. Maar er zijn nog veel meer oliestaatjes die onze euro's hard nodig hebben en daarom hard blijven doorpompen. Resultaat is dat we volgend jaar nóg beter ons best moeten doen om dat overschot weg te werken, dus grotere auto's en meer kilometers. Komt nog bij dat we tegen een economische crisis aanzitten en dat betekent voor de mensen die hun baan behouden, meer service en meer waar voor hun geld. Kortere wachttijd voor die nieuwe A8, goedkopere dienstverlening en gegarandeerd hoge spaarrentes bij de Staatsbank. En dan ook nog die lage olieprijs. Clingendael, u lult uit uw nek, het gaat de leukste crisis ooit worden.

Reaguursels

Inloggen

olie lekker duur houden dan wordt er tenminste aan alternatieve energie gewerkt.. dus flink omhoog die prijs..

RaMoNsTeR | 23-10-08 | 03:42

Nog goedkoper :D Goeie zaak. Ik betaalde zondag 1,29 voor een liter. Dan kan ik nog ff doorrijden met mijn wagen.

Luliezer | 22-10-08 | 19:34

Was de prijs van aardgas niet aan die van olie gekoppeld? Handig, als de Slochterse staatsinkomsten verder teruglopen, net op het moment dat de Nederlandse overheid vuistdiep in de financiele sector gaat...

De Zwits | 22-10-08 | 16:04

Kan die kut gas prijs dan ook weer ff wat naar beneden. Bedankt.

dikkegek | 22-10-08 | 15:56

*Hummer kopen doet*

Boris Poepnagel | 22-10-08 | 14:20

Prijzen zijn vandaag weer gestegen. Weliswaar onbeduidend (0,6 cent) maar is dit alvast een voorporoefje op de beslissing die de Opec vrijdag gaat nemen inzake de olieproductie?

de realistische | 22-10-08 | 13:31

olie over? ik heb nog een amerikaanse bak voor de deur staan. Dus doe mij dat olie overschot maar aub.

sjakei | 22-10-08 | 13:27

Het is een goede zaak dat landen als iran, saoudi arabie en venezuele nu ineens een budget cut van zo'n 50% krijgen. Eens kijken wat dat doet met de sponsoring van hakbars, haatmoskeen en communisme.

granaatwerper | 22-10-08 | 12:23

Beau ter Ham | 22-10-08 | 08:04
Helaas wordt het houden van voorraden in het moderne zakendoen als duur en risicovol gezien. Tot je ze nodig hebt, en ze NIET hebben nog veel erger blijkt te zijn, maar dat terzijde.

zak_arme_turf | 22-10-08 | 10:03

Vanochtend Euro 95 getankt voor €1,309 per liter. :-)

Ivoren Toren | 22-10-08 | 09:22

Daar gaan we al! Bezuinigen daar doet Wouter niet aan, want daar komen ze met het CDA toch nooit uit en dus kiezen ze voor de makkelijke oplossing. As usual.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/225540...

Voltaire | 22-10-08 | 09:15

@ Beau ter Ham | 22-10-08 | 08:04

Here today, gone tomorrow.

fuckjargon | 22-10-08 | 09:07

ekimov | 21-10-08 | 22:49
toch even je huiswerk doen, zie 1986 WP van de ERT voor de EMU. Luster.

Bukoswski | 22-10-08 | 08:55

Betaalde gister €1.31 per liter bij de pomp dus we gaan de goeie kant op...

Barkruk | 22-10-08 | 08:14

*zijn capslock uitzet
On: het concept 'storage' is bij de olieproducenten onbekend?

Beau ter Ham | 22-10-08 | 08:04

@reverend ray

Het systeem zit zo in elkaar dat iedereen zoveel reklame en verleidingen voor zijn kiezen krijgt dat ie allerlei financiele verplichtingen aangaat om zijn materiele welzijn te verbeteren waardoor hij richting werkgever flink voorover moet bukken om die financiele verplichtingen na te komen.

De vrije wereld is geen vrije wereld, het is een slavernij met de illusie van vrijheid.

Je mag zeggen wat je wilt, maar je mag niks DOEN.

Rabarberke | 22-10-08 | 07:47

Overigens ook triest, dat wat er met miljarden maatschappelijk geld gebeurd, door een paar infentielen beslist kan worden. Geeft je toch te denken of je het wel uit handen moet geven die paar centen.

Wel het beste is dat een ieder zijn kudt werk neerlegt en voor zijn eigen aan de slag gaat, lekker laten wapperen die handen, en berekenen. Dus jou multi kudt national wil een opperator zeg maar? best dan flikker je dit er voor neer en doet ik dat voor je. Jaag de hele brut maar op de klink, producten een jezus eind de lucht in met de prijzen, mooi verkoop je dus geen flikker. Ik zeg op den duur trekt het allemaal wel recht, werk je voor een redelijk bedrag en verkopen ze de meuk ook voor een redelijk bedrag.

Reverend Ray | 22-10-08 | 07:09

Rabarberke | 22-10-08 | 06:33
Duh. Maar die overschot zou de betalende burger hier in NL bijv goeddoen. Puur omdat dan eindelijk de prijs eens tegen de 80 cent de liter ofzo komt te liggen, inclusief die zieke 60% tax de liter.

Want komop, de enige reden dat die belasting op de benzineprijs ligt is dat het kabinet ook een graantje wilt meepikken van dagelijks meest gebruikte vervoermiddel... Dat er argumenten worden gemaakt over het broeikaseffect is in ons landje maar een klein aandeel van de totale werelduitstoot, waarbij onze drastische verandering maar echt bar weinig uitmaakt.

bananenfietsbak | 22-10-08 | 07:05

Men zou zich moeten organiseren, localiseren waar exact het probleem van de prijs ligt, wie er verantwoordelijk voor zijn, en verviolgens adecuaat actie ondernemen met een man of x.000.000. Even de ratten van deze wereld de kop in slaan zeg maar. Que quieres motherfucker, baja eso presio, of je zou willen dat je nooit geboren was. En er zijn belasting centen zat, daar naar het schijnt er zo even een miljart of wat over de klink geschoten kan worden om andere ratten te helpen met hun mis-managment (banken).

Reverend Ray | 22-10-08 | 07:00

@bananenfietsbak

Nee prijsstabilisatie is belangrijk. Brandstof is overigens alleen maar zo duur omdat het in 0031 zo zwaar belast is.

Rabarberke | 22-10-08 | 06:33

<<<<<<<<hummertime>>>>>>>>

protocus | 22-10-08 | 06:27

wat, olieprijs dreigt te zakken? Snel productie verminderen zodat we toch de boel kunstmatig hoog kunnen houden. Wat een smerige bende ook allemaal. *Stopt gauw mix van slaolie en diesel in tank*

bananenfietsbak | 22-10-08 | 06:08

U zijt een aluminiumhoedje waardig met uw berichtgevingen he?

hausse of terror | 22-10-08 | 04:52

@vander F | 22-10-08 | 02:28:
En het rendement is 0,0. Het duurt 20 jaar voordat een PV paneel z'n kosten in geld en CO2 emissie bij de produktie heeft terugverdiend en laat de technische levensduur van zo'n ding niet veel langer zijn. Da's het nadeel. Maar da's geen reden om ze niet op je dak te zetten. Al was het maar als een "fuck-you-zomaar" naar de elektra-boeren.

koerbagh ® | 22-10-08 | 03:01

@Flater
Als ik jouw comments zo bezie?: een narcistisch kleaudtzakje dat constant met z'n leuter in z'n eigen hol rondholt. Voel es aan je voorhoofd, eikel.

stekelige | 22-10-08 | 02:50

Den uijl had gelijk , een crisis maak je door inspelen op gevoel en bespelen van de domme mensch.
Aangezien 80 % gelooft dus naast de waarheid leefd, de verstandige 20 % van de mensch moe is en voor dom versleten.
Iedereen een strop inplaats van een lcd.

tristan5yestin | 22-10-08 | 02:45

@DANNY3960 | 22-10-08 | 02:30
Kan ons niks rotten. Die stad is toch al opgegeven. Afsteken en weg laten drijven is het beste. Laat ze maar op de noordzee hun multikultiwalhalla voortzetten.

kuttekrap | 22-10-08 | 02:38

@DANNY3960 | 22-10-08 | 02:30 ,
maar met die drankjes zat het dus wel goed.

vander F | 22-10-08 | 02:33

Heb hier en daar een drankje genuttigd deze avond. Normaaql gesproken open ik de gesprekken met mijn Spaanse medebarhangers, was hedenavond geen probleem, iedereen heeft op Spaanse nieuwsprogrammas gezien dat er rrn islam Mocro Burgemeester vwordt in R'Dam.

DANNY3960 | 22-10-08 | 02:30

Er dringt zich uiteindelijk maar 1 oplossing op;
zonne energie.

Helaas economisch gezien een ramp,
al die energie, zo goed als gratis, valt geen stuiver aan te verdienen.
Slechts zonnepaneel productie plus installatie,
en af en toe de zeem erover.

vander F | 22-10-08 | 02:28

koerbagh ® | 22-10-08 | 02:22

En in Rotterdam. Klaar.

Fleauxe | 22-10-08 | 02:17
Excuus: de jouwe was mooier.

Maaier | 22-10-08 | 02:24

@Maaier | 22-10-08 | 02:13:
Het idee is schitterend, ik ben er ook helemaal voor. Gewoon doen. Ik denk alleen wel dat het rendement wat tegenvalt en al helemaal nooit een 100% dekkingsgraad kan krijgen. Als aanvulling op kernenergie: prima. Zet maar neer, zo'n ding, op de afsluitdijk. Plek zat.

koerbagh ® | 22-10-08 | 02:22

@Maaier | 22-10-08 | 02:15: Verrek, nou je het zegt. Nee vandaag nog niet.
-
DE ISLAM IS EEN VERDERFELIJKE GODSDIENST!
.
.
Muziek: www.youtube.com/watch?v=BrZTNhW44-o
Radiohead- Street Spirit

Fleauxe | 22-10-08 | 02:17

Fleauxe | 22-10-08 | 02:13

Had u al iets gemeld over dat de islam een verderfelijke godsdienst is?

Maaier | 22-10-08 | 02:15

koerbagh ® | 22-10-08 | 02:06

Ik moet me er nog eens in verdiepen. Ik vind het idee gewoon supervetcool.

Maaier | 22-10-08 | 02:13

daer ik so her en der iwtwat zspelfouten maak, liykt t me btr dat ijk ff blijrf glurn .

goosd nihgt.

DANNY3960 | 22-10-08 | 02:07

@bottehond | 22-10-08 | 02:01:
Grazie.

@Maaier | 22-10-08 | 02:02:
Geen idee, er is nog nooit eentje gebouwd, dus kent niemand de CO2 emissies van de bouw van zo'n centrale. Maar het zal nooit 0,0 zijn. En over het rendement moet je ook maar gissen.

koerbagh ® | 22-10-08 | 02:06

@Maaier | 22-10-08 | 02:02: Een tientje...

Fleauxe | 22-10-08 | 02:04

koerbagh ® | 22-10-08 | 01:56

Puur uit nieuwsgierigheid: wat kost een zoet/zoetcentrale aan CO2?

Maaier | 22-10-08 | 02:02

koerbagh ® | 22-10-08 | 01:56

Ola, Rustige.

nl.youtube.com/watch?v=_9g6La7wmzA&...

Weird, ik zat dit te luisteren als night cap en dacht aan jou. Kom je pronto ten tonele.

bottehond | 22-10-08 | 02:01

boeglul | 22-10-08 | 01:48

Gotcha... Eat dit, onnozele.....

De dijkbewaking is as of vandaag ingesteld in de Hedwigespolder. Andere vijand, zelfde strijd.

bottehond | 22-10-08 | 01:58

@seven | 22-10-08 | 01:45 :
Wat denk je nou? Dat het staal voor windmolens helemaal vanzelf smelt en de vorm van een windmolen aanneemt? Doe even normaal. De CO2 uitstoot van kernenergie is vergelijkbaar met ALLE andere alternatieven (die zogenaamd "groen" zijn). Inclusief mijnbouw, opwerking en opslag van "afval". www.newclearpower.eu/greenpeace-liegt-...

koerbagh ® | 22-10-08 | 01:56

boeglul | 22-10-08 | 01:48

oeioeioei. Dat is nou backdijkstabben.

Maaier | 22-10-08 | 01:49

Is Bottehond echt naar bed? Zeker weten? *Gaat meteen naar Zeeland om een dijkje door te steken*

boeglul | 22-10-08 | 01:48

ps ze melden CO2-uitstoot: 0 gram/kWh dat is natuurlijk pure misleiding, ook het winnen van uranium en het bouwen van de centrales veroorzaakt een aardige uitstoot van dat gas. De bouw alleen kost al zoveel dat het zeker 10 jaar duurt voordat de verbruikte energie tijden het bouwproces weer terugverdient is. 1 miljoen ton CO2 per jaar wordt er verbruikt door een gemiddelde kerncentrale, tenminste dat las ik hier www.olino.org/articles/2006/08/15/kern...

seven | 22-10-08 | 01:45

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:34

Inderdaad.

Maaier | 22-10-08 | 01:43

gaat horizontaal, adios amigos..

Zoloft | 22-10-08 | 01:40

de mazzel botte.

Zoloft | 22-10-08 | 01:36

@bottehond | 22-10-08 | 01:33
Ik ook
CU ! !

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:35

@uttekrap | 01:30
Dat wist Flater . . .
Soentjuh ! !

@Maaijer
Beter dat dan uitgescholden worden voor bastaardkind van van Jole, toch ? ?

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:34

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:29
Komt dat even goed uit, altijd al een hekel gehad aan Keyniaanse multipiers.

seven | 22-10-08 | 01:33

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:29

Boeiend. Ik ga er induiken. Net als in mijn mand.

bottehond | 22-10-08 | 01:33

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:25

Kan ik me iets bij voorstellen Flaturt... wij brommurtrijdurts zeiken je af op een ongelovelose manier... lol
Je obsessie is zelfs zo groot dat je autoraces verwart met motorraces (Bathurst Australie) ;-)

Zoloft | 22-10-08 | 01:33

@Maaier | 22-10-08 | 01:30
Dat is voor mij een compliment.

kuttekrap | 22-10-08 | 01:30

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:29

Het IQ van Corry Konings. Het zal je maar gezegd worden.

Maaier | 22-10-08 | 01:30

@bottehond | 01:24
Conclusie = dat wat Flater op SN ook al uitgebreid heeft geanalyseerd en dat is het failliet van Friedman en de wederopleving van Keynes, maar die f*cking Keynes heeft z'n analyse van de geldcirculatie wel 1-op-1 gejat van Marx deel 2 . . . En omdat geen sterveling (behalve die idioot van een Flater) Marx deel twee kent, komt ie er ook nog mee weg ook ! !

@kuttekrap | 01:24
Voor mensen met het I.Q. van Corry Konings is het inderdaad saai . . .

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:29


Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:47
Nederland......450 moskeeën en gebedsruimtes.
Spanje......11 moskeeën en 450 gebedsruimtes.

Nederland......16 miljoen inwoners
Spanje..........50 miljoen inwoners

* iets in gedachten heeft met EL CID en opruimen *

DANNY3960 | 22-10-08 | 01:26

@ self 01:21
En dát was, nondeju, eens niet cynisch bedoeld.

-Strotgrondel- | 22-10-08 | 01:26

@Zoloft
Flater hoekt brommuhrTzz . . .
Blijf uit de Randstad, sgat ! !

@-Strotgrondel- | 01:21
Flater vernam al geruchten dat de Goden van GS slijtageverschijnselen vertoonden . . .
Coup d'état dan maar ? ?
(seen it, been there)

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:25

@ bottehond | 22-10-08 | 01:21
Dat kennen we nergens van. De gemiddelde nederlander heeft en grote bek maar doet nix. GO ZEEUWEN!

Zoloft | 22-10-08 | 01:25

@drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:22
Lijkt me saaie kost.

kuttekrap | 22-10-08 | 01:24

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:22

Kom, kom, niet zo terughoudend. Jouw conclusie is:......

bottehond | 22-10-08 | 01:24

bottehond | 22-10-08 | 01:21

Oja, dat lijkt me een prima idee. Liever nadenken dan ongecontroleerd wild zijn.

Maaier | 22-10-08 | 01:23

@botte
Tuurlijk:
Teil 1 = Die Kreation des Mehrwerts ins Productionsprozess
Teil 2 = Die Kreation des Mehrwertsrate in das Geldzirkulationsprozess
Teil 3 =
(waar alles samenkomt . . . in onze termen: "The Matrix")
Teil 3 = Die Verwandlungs des Mehrwerts in Profit und der Rate des Mehrwerts in Profitrate . . .

Daar gaat het in drie zinnen om . . . Nu nog drie eeuwen wachten totdat er iemand is die het snapt ! !

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:22

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:11
Ha Flater. Breng je hier wat leven in de brouwerij ? Met die kekke Peekaa fan ju.
Blijven doen hoor, qua humor steek je velen hier naar de kroon.

-Strotgrondel- | 22-10-08 | 01:21

Maaier | 22-10-08 | 01:16

Volgens Prem denkt ze rustig na.

**

Zoloft | 22-10-08 | 01:16

Als de staat oorlog wil met Zeeland motten ze de volgens Micha Kat chantabele
Ed NijpelSS volgen. Omdat dat het goedkeaupste is. Zeeland gaat echt oorlog maken over die polder. Opstand tegen het Zentral Gezag. waar kennen we dat van?

bottehond | 22-10-08 | 01:21

BREKEND

alhoewel, het was al vroeger op de avond.

Prem:
"Het kost tijd om apen in Menschen te transformeren. "

bottehond | 22-10-08 | 01:17

@ drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:11

Mijn please diesult gilt bij 120 in 3, maar de brommurt doet 120 in een.... verbruik is dan navenat aan jouw 440 pk...

@ bottehond | 22-10-08 | 01:11

Ik ben niet volledig ingewijd, maar heb begrepen dat daar vele alternatieven voor zijn...

Zoloft | 22-10-08 | 01:16

bottehond | 22-10-08 | 01:15

Doet ze dan iets?

Maaier | 22-10-08 | 01:16

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:14

Je bent slim genoeg om die werken in 3 zinnen uit te leggen.

bottehond | 22-10-08 | 01:15

Maaier | 22-10-08 | 01:12

Voor een minister van integrazi is ze dan best goed bezig, vind je niet?

bottehond | 22-10-08 | 01:15

@bottehond
Als uw drs. u nog eens ergens naartoe moet brengen op 8.000 toeren . . .
Dan doet hij dat, maar dan gaan we wél Karl Marx Das Kapital deel 1, 2 en 3 grondig bestuderen, want dat is toch wel een witte vlek geweest in uw opvoeding ! !

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:14

bottehond | 22-10-08 | 01:03

Grap? De realiteit.

Maaier | 22-10-08 | 01:12

@ Zoloft

Intrigerende nick.
Ik geef geen ene reet om het meljeu zoals de boven ons gestelden dat definieren. Ik geef wel om het meljeu van de Hedwigespolder.

bottehond | 22-10-08 | 01:11

@Zoloft
120 haalt Flater nog in de twee
en dan rijdt ie ongeveer één op één ! !
Dat overschot branden we wel weg . . .
Een A8 gaat je daar niet bij helpen ! !

drs. G. Flater | 22-10-08 | 01:11

@ bottehond | 22-10-08 | 01:02
Eigenlijk geef ik geen fuck om het miljeu. Lees net dat er een olie overschot is, dus ik rij voortaan 120 in de 3e versnelling.
Over atoomstroom zijn we het wel eensch.

Zoloft | 22-10-08 | 01:06

Maaier | 22-10-08 | 01:00

Je maakt een grap, groeneman.....

bottehond | 22-10-08 | 01:03

Zoloft | 22-10-08 | 00:59

* Master! *

Maareuh... mijn cart met kenteken levert mij moneten per kilometer op, capisce?
En het is meljeuvrindelijk. Uiteraard meld ik me als statement aan voor atoomstroom.

bottehond | 22-10-08 | 01:02

bottehond | 22-10-08 | 00:57

Dat was inderdaad weer een sneue vertoning van Vogelaar.

In zapservice bij P&W kwam nog een fragment voorbij: een allochtone voorbijganger werd rond een werkbezoek van Vogelaar gevraagd: "kent u die mevrouw" . De man zegt: 'nee, er lopen hier zoveel Turkse vrouwen rond"

Maaier | 22-10-08 | 01:00

@ bottehond | 22-10-08 | 00:57

Mijn pleasebak kost me 9 cent per kilometer. Daar kun jij je boodschappentas zonder handvat niet voor rijden.... solly.

Zoloft | 22-10-08 | 00:59

@koerbagh ® | 22-10-08 | 00:45

Ja ok maar ik bedoel met een soort van inspanning waaruit ook blijkt dat het prioriteit heeft. Zeg maar een soort van 200.000.000.000 inspanning. Man, bergen kunnen worden verzet als het moet.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:57

Zoloft | 22-10-08 | 00:48

Leasebakken rijden Menschen om zichzelf én liefst hun clienteel te pleasen.
Hoe groter de pleasenoodzaak, hoe groter de noodzaak aan een grotere (p)leasebak. Ik beschouw geld= en machtzucht als een neurose. Solly.

OT
De jakhalzen doen een belangrijker Vogelaertje dan Ruktor. Linkschige denkerTs die helder denken. Hulde.

Jakhalzen vs Rutger
nl.youtube.com/watch?v=HmlOrx_6FiI

Tsjek de mikes......

bottehond | 22-10-08 | 00:57

@ bottehond | 22-10-08 | 00:42

Arm rijden in een please bak? Leg eens uit??

Zoloft | 22-10-08 | 00:48

@DANNY3960 | 22-10-08 | 00:36

Maar Christenhonden hebben ze geen bezwaar tegen?

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:47

LOL@Rabarberke | 22-10-08 | 00:20

Fleauxe | 22-10-08 | 00:42

boeglul | 22-10-08 | 00:38

Schaf je een aygo aan. Dat zielige gedoe met uitlaten en typeplaatjes. Ik rijd me rijk. Anderen rijden zich arm in hun please-bak. Wie is slimmer (en meljeuvrindelijker)?

bottehond | 22-10-08 | 00:42

@koerbagh ® | 22-10-08 | 00:33

Het was wel erg fijn dat zoiets niet in een dichtbevolkt deel van West Europa plaatsvond. Ondanks dat moeten we niet bang zijn en ons sterk inzetten voor een veilige en zekere energievoorziening. Kernenergie en onderzoek naar kernfusie moeten daarin een prominente rol spelen.

Hup, kan zo in een folder.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:41

Goed. Ik ga nog even m'n tank leeg rijden, kan ik morgen lekker goedkoop tanken.

Cookie v. eigen deeg | 22-10-08 | 00:40

nattebever | 21-10-08 | 23:40

Nieuwsgierigheid is de gezondste der Menschelijke eigenschap.

**

Claude Balzac | 22-10-08 | 00:35

Jouw fascinatie met mannelijke genitaliae speelt je geen parten, denk je?

bottehond | 22-10-08 | 00:39

Begrijp ik het goed dat ik mijn superieure Japanse techniek moet vervangen en een slurpende homo Hummer moet kopen? Of is het slechts een poging om reaguurders voor de honderduizendste keer iets zieligs te ontlokken over het kwartje van Kok? Als het antwoord op vraag 2 ja is; dan is de poging weer buitengewoon geslaagd.

boeglul | 22-10-08 | 00:38

Niet ingelezen, desalniettemin, niettegenstaande dat er minimaal van uitgaande , heb ik een bla bla conversatie met Nederlanders en Spanjaards gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat Nederland een zinkend schip is.

Spanjaarden geloven niet dat een Moslim burgemeester van een grote stad wordt in Nederland :

* Bacardi_Cola inschenkt, zoutjes pakt en afwacht *

DANNY3960 | 22-10-08 | 00:36

@ de nieuwe poll
Gristus wat een zielige poll-uitslag tot nu toe. Hopelijk trekt het nog bij.

Claude Balzac | 22-10-08 | 00:35

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:22

Jazeker wel. Hun tactiek: na ons de zondvloed. Ik sta niet bekend om mijn moslimhaat hier, maar als het op politiek van met name Saoudi-Arabië, de VAE en dergelijk aankomt, ga ik los.

Maaier | 22-10-08 | 00:34

@Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:30:
Ach wat... Tsjernobyl wordt ook ernstig overschat. Ja, het was een ramp maar je kan de dingen ook overdrijven. Bij een gemiddelde vliegtuig-crash vallen meer dooien en we verbieden het vliegen ook niet. En bovendien wordt het reactor-type van de centrale Tsjernobyl niet meer gebouwd. www.greenfacts.org/en/chernobyl/index....

koerbagh ® | 22-10-08 | 00:33

@koerbagh ® | 22-10-08 | 00:22

Niemand wil Tsjernobyl praktijken nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsj..., maar als we ons 20 jaar enorm inzetten (en waarom niet) kan volgens mij kernenergie veilig worden opgewekt en het afval veilig worden verwerkt.

Onderzoek naar kernfusie moet prio 1 krijgen.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:30

@Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:22 :
Dubai wel. De rest niet. (Nou, misschien Koeweit ook nog een beetje.)

koerbagh ® | 22-10-08 | 00:24

Mijn nieuwe auto rijdt op zand?

brienenoord | 22-10-08 | 00:23

@Nonnes | 22-10-08 | 00:16
Kan best veelzeggend zijn, soms.

Cookie v. eigen deeg | 22-10-08 | 00:22

@koerbagh ® | 22-10-08 | 00:16

Trouwens, hebben die oliestaten eigenlijk wel een langetermijn visie? Ik bedoel binnen 1 generatie exporteren ze zand.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:22

@Rabarberke | 22-10-08 | 00:14 :
Voor jou niet.

koerbagh ® | 22-10-08 | 00:21

@fleauxe

En Gietaanus voor die andere.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:20

Trouwens, ik vind het vreemd dat Wouter Bos alleen in de weekenden werkt.

Lewinsky | 22-10-08 | 00:19

@brienenoord | 22-10-08 | 00:18
Ik check even snel Nu.nl.

Nonnes | 22-10-08 | 00:19

@koerbagh ® | 22-10-08 | 00:16

Goedver, wie is Peer de Rijk?!
Duurt die link langer dan 20 minuten? Anders ga ik er nog even voor zitten.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:19

Nonnes | 22-10-08 | 00:16
Maar je weet nog wel waar het nieuws over ging?

brienenoord | 22-10-08 | 00:18

@Rabarberke | 22-10-08 | 00:16: Jij wint!

Fleauxe | 22-10-08 | 00:18

Zo. De olieprijs is gedaald. Ik neem aan dat Wouter Bos volgend weekend ingrijpt. Om te voorkomen dat de olie omvalt.

Lewinsky | 22-10-08 | 00:17

@fleauxe

Bijna: Gallewaasis

Rabarberke | 22-10-08 | 00:16

@Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:12:
De hele wereld doet dat ook... Zelfs Afrika. www.newclearpower.eu/50-landen-wereldw...
Behalve Nederland. Mag niet van Peer de Rijk. En die meneer is gesubsidieerd advieseur (sic!) van de overheid met z'n WISE-milieudefensie-clubje.

koerbagh ® | 22-10-08 | 00:16

Sommigen praten met hun handen, anderen met hun wenkbrauwen en Astrid Kersseboom met haar tieten. Komisch.

Nonnes | 22-10-08 | 00:16

@brienenoord

Klopt, die condenseert onmiddellijk in je luchtpijp.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:15

Als je het een Amsterdammer hoort uitspreken hoef je al niet meer, 'Galloeases'.

Fleauxe | 22-10-08 | 00:15

@bottehond

heeft koerbagh zijn cam nog aan?

Rabarberke | 22-10-08 | 00:14

Ik had vroeger een leraar Frans. Die rookte ook Gauloises. Hij inhaleerde wel, maar er kwam nooit rook uit.

brienenoord | 22-10-08 | 00:13

@brienenoord

En de Ollie B Bommel lifestyle.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:13

Die inspanningen kun je beter in duurzame kern (fusie) energie steken. ASAP.

Canis Spurcus | 22-10-08 | 00:12

ROFL@Maaier

Fleauxe | 22-10-08 | 00:12

@van dal

Gitanes was toch ook zo'n merk. Beetje ranzig, tabak maken van zigeuners. Inmiddels schijnt het wel op te zijn.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:11

@van dal

Ahja gauloises, gerecyclede rubberlaarzen in tabaksvermomming.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:10

van dal | 22-10-08 | 00:05
Een echte liefhebbert dus. Maar ik kan de combi Volvo-Citroën niet rijmen. Twee totaal verschillende auto's. Enige overeenkomst is leeftijd.

brienenoord | 22-10-08 | 00:10

van dal | 22-10-08 | 00:07

Held

Fleauxe | 22-10-08 | 00:08

OPEC inferno!

Maaier | 22-10-08 | 00:09

@Cookie v. eigen deeg | 22-10-08 | 00:08: Nee man, Belinda's!

Fleauxe | 22-10-08 | 00:09

@van dal | 22-10-08 | 00:07
In die DS kan dat natuurlijk, maar in je Volvo hoor je eigenlijk vissticks te roken.

Cookie v. eigen deeg | 22-10-08 | 00:08

Drill Baby Drill!

Fleauxe | 22-10-08 | 00:08

Rabarberke | 22-10-08 | 00:06 geen pijp, ik rook gauloises brunes.. die zware.

van dal | 22-10-08 | 00:07

de realistische | 22-10-08 | 00:03
Die gaat omlaag, natuurlijk! (slaap lekker)

koekje erbij? | 22-10-08 | 00:06

Zolang KL das boeing maar met die reuzel af kan tanken! Vliegen zult gij reaguurders!

KL666 | 22-10-08 | 00:06

@van dal

Wat voor tabak rook je in je pijp?

Rabarberke | 22-10-08 | 00:06

brienenoord | 22-10-08 | 00:02 dat redt ie wel hoor, de volvo is mijn winterauto, des zomers rijdt ik een citroën ds. en die blijft inderdaad 's winters binnen vanwege houdbaarheid.

van dal | 22-10-08 | 00:05

De gasprijs is overigens gekoppeld aan de stijging van de olieprijs, niet aan de daling.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:04

@de realistische

Die gaan gewoon omhoog natuurlijk.

Rabarberke | 22-10-08 | 00:04

ik kan iedereen adviseren een oude lada te gaan kopen als er tenminste nog eentje te koop staat

Rabarberke | 22-10-08 | 00:04

Vrijdag schijnt de Opec een beslissing te gaan nemen inzake hun olieproductie.
Ben benieuwd wat voor gevolgen dat gaat hebben voor de benzineprijzen//

de realistische | 22-10-08 | 00:03

van dal | 22-10-08 | 00:00
Nog 14 jaar volhouden dus. Maar in de regen rijden om natte fietstertjes op te pikken is niet bevordelijk voor de carosserie.

brienenoord | 22-10-08 | 00:02

Rabarberke | 21-10-08 | 23:53

Rijd jij ook weer op hout?

Maaier | 22-10-08 | 00:00

brienenoord | 21-10-08 | 23:59 een klassiekertje van vijftig jaar hoeft al helemaal niet meer naar de apk.

van dal | 22-10-08 | 00:00

Gelukkig hebben we de overheid die de fluctutatie van de olieprijs vooral naar beneden toe negeert.

Rabarberke | 21-10-08 | 23:59

van dal | 21-10-08 | 23:57
Een oud barrel maar om de twee jaar APK?
*denkt terug aan Wim Bosboom*

brienenoord | 21-10-08 | 23:59

Rabarberke | 21-10-08 | 23:55 marokkaantjes met golfjes gti en bmw's zijn daar al hard mee bezig.

van dal | 21-10-08 | 23:58

@Prof Hoxha: Maar er zijn nog veel meer oliestaatjes die onze euro's hard nodig hebben en daarom hard blijven doorpompen.??? Waar komt deze conclusie vandaan? De OPEC draait de kraan dicht zover als het moet om weer rond de 100 dollar per vat te komen. Dat is maar goed ook, want werken in een land waarvan de valuta koers gekoppeld is aan de olieprijs is niet ideaal met de huidige olieprijs. Uit het hol van de leeuw, Westheimer.

Westheimer | 21-10-08 | 23:57

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:55 apk.. heb ik met de volvo voor twee jaar gekregen. ouder dan dertig jaar krijgt tegenwoordig twee jaar geldigheid, én hij was in één keer geslaagd, dat ook.

van dal | 21-10-08 | 23:57

je kunt beter rubberen wegen maken

Rabarberke | 21-10-08 | 23:55

van dal | 21-10-08 | 23:53 dat was eigenlijk voor kortingvlees bij de appie, het werd dus ander kortingvlees.

van dal | 21-10-08 | 23:55

@van dal | 21-10-08 | 23:52
Te veel gehannes. APK is APK en voor de rest rustig aan doorcruisen.

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:55

Rabarberke | 21-10-08 | 23:52 hij had ook een briefje van 50 euro in de hand..

van dal | 21-10-08 | 23:53

banden, ook weer zo'n achterhaald concept

Rabarberke | 21-10-08 | 23:53

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:50 dan moet je die maar eens vervangen, is ook beter voor je banden.

van dal | 21-10-08 | 23:52

maar hoe ging dat bij koerbagh? moest ie voor wat eenden stoppen en toen stapt er zo wat magers in de auto?

Rabarberke | 21-10-08 | 23:52

Rabarberke | 21-10-08 | 23:50
check, klopt. bruine hoed en parka is trouwens hoog mode dit najaar.

van dal | 21-10-08 | 23:52

Ik denk dat ik maar voor massage-olie ga. Verkopen ze die ook in vaten?

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:51

Ik rij liever in een vulva dan in een volvo.

Zoloft | 21-10-08 | 23:51

brienenoord | 21-10-08 | 23:49 tal van meisjes met een ouwe fiets, vooral als het regent.

van dal | 21-10-08 | 23:51

mijn vriend wilde ook een volvo (...) en toen gaf ik hem een bruine hoed en een parka jas.

Rabarberke | 21-10-08 | 23:50

@van dal | 21-10-08 | 23:46
Die van mij is flink jonger. maar toch ervaar ik het meer als een cruiser dan als racer. Wellicht ook door de rotte schokdemperts

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:50

van dal | 21-10-08 | 23:46
Wie wil er nou een vriend met een ouwe Volvo

brienenoord | 21-10-08 | 23:49

Rabarberke | 21-10-08 | 23:42 zo is het al jaren gezellig bij de rookpalen op de stations..

van dal | 21-10-08 | 23:47

@ Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:46

lol

Zoloft | 21-10-08 | 23:47

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:41 niet? o.k. nu het weer slechter wordt, en ik dus weer vaker met de volvo rij.. merk ik dat het ouwe beestje (36 jaar is niet oud, ik wil nog best een vriendin van die leeftijd).. nog best vooruit wil, met z'n 2 litermotor. en geen emissie-eisen, geen katalysator, geen lambasonde...

van dal | 21-10-08 | 23:46

@Zoloft | 21-10-08 | 23:45
In elk geval voorkomen dat de motor lui wordt

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:46

@ Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:41

En dan zeker het liefst in standje baksteen zeker.

Zoloft | 21-10-08 | 23:45

@Rabarberke | 21-10-08 | 23:34

Nee die bleef niet zitten en viel steeds op de grond. Ze zijn nog teruggevlogen voor een grotere maar intussen werd hun missie gecanceld wegens budgettaire problemen.
*bukt*

Canis Spurcus | 21-10-08 | 23:42

@sikkeneur

Ja met dat rookverbod kun je buiten een hoop nieuwe mensen leren kennen.

"Zozo even een sigaretje"
"Koud he?"
"Nou"
"Kom je hier vaak?"
etc

Kouwes zou er iets over moeten digten.

Rabarberke | 21-10-08 | 23:42

"Screw you guys, I'm going home"

nattebever | 21-10-08 | 23:41

nattebever | 21-10-08 | 23:30
Ach Dubai wil ik best een keer zien - even kijken waar Van Oord zijn centen verdiend en er zijn absoluut plekken in Islamitische landen die zeer de moeite waard zijn (Jordanie en Egypte bijvoorbeeld). Maar ik vermoed dat als je daar heen wilt, je er heen moet gaan voor hun olie op is. Daarna zal het er niet gezelliger op worden.

Lt_Gruber | 21-10-08 | 23:41

Dat men überhaupt geld voor die bagger overheeft. Olie stinkt, plakt aan je haar, geeft een rotzooi op stranden en je wordt er niet eens dronken van.
In de olie my ass.

kuttekrap | 21-10-08 | 23:41

@van dal | 21-10-08 | 23:27
Dat ding van mij is niet gemaakt om snel te rijden, evenmin als die van jou.

@Zoloft | 21-10-08 | 23:28
Het enige motormanagement dat ik aan boord heb is mijn rechtervoet. Ouderwetse techniek met een minimum aan electronica.

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:41

bottehond | 21-10-08 | 23:37
Irak is zeker niet de epiloog in deze hele geschiedenis. Die is nog maar net begonnen. Ik zal zelf het einde van deze eeuw niet meemaken (onvoorziene omstandigheden daargelaten, ik heb alvast wat duurzame cellen laten inbouwen), maar 'k ben erg nieuwsgierig naar wat er zal gaan gebeuren en hoe dat wel of niet zal escaleren.

nattebever | 21-10-08 | 23:40

Overigens verkering is veel neuqen.

*blik schuin naar boven op poll werpt en opzij kijkt naar vrouwliev*

Tabee dames en heren, truste voor straks... *KLIK*

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:40

nattebever | 21-10-08 | 23:00

Jouw doorleefde kennis van dergelijke culturen vertrouw ik blind.
Leipe shit, ouwe. Historische tijden.

bottehond | 21-10-08 | 23:37

Rabarberke | 21-10-08 | 23:34

Volgens mij heeft die het te druk met zijn nieuwe verkering, lees hem nog maar sporadisch hier.

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:36

Trouwens als de aliens komen, wie speelt Cartman dan? Koerbagh?

Rabarberke | 21-10-08 | 23:34

repulse | 21-10-08 | 23:25
.
Ik ben hartstikke goed met cijfers.
Vooral als cijferneuker, dat kan ook niet anders, want sinds seks met dieren verboden is mag ik niet meer mierenneuken.
Je begint voorzichtig langs een 5 te schuren en dan in een 6 of een 9 en dan een dp in een 8 en vervolgens het grote werk, de 0.
En als je masochistisch bent aangelegd dat pak je een 4 want dat doet echt zeer.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:32

@ van dal | 21-10-08 | 23:30

Ook dan moet je het MM nog aanpassen, maar inderdaad, dan gaat ie wel een stukkie sneller.

Zoloft | 21-10-08 | 23:32

@nattebever | 21-10-08 | 23:24

Mijn idee.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 23:31

van dal | 21-10-08 | 23:29

Kon ook haar aambeien betreffen of de ontsluiting bij een van haar zwangere vriendinnen, weet je veel?

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:31

Rabarberke | 21-10-08 | 23:26
Je bedoelt de 'swamp' die niet op mijn verzoek ontwoekerd is aan de zee?

nattebever | 21-10-08 | 23:31

@ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:25
Haha, goeie humor

AntiSoof | 21-10-08 | 23:31

Olie is een overschatte vloeistof. Zonder olie kan de mens gewoon doorleven.

kuttekrap | 21-10-08 | 23:31

Onderduiker | 21-10-08 | 23:28

Met dat rekeningrijden zijn ze al jaren bezig, dus van ver voor de krachtwijken.
Leuk dat je reaguurt, maar geen onzin svp, dankuwelbeleeft.

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:30

Zoloft | 21-10-08 | 23:28 zeg ik, lamda laten zitten, kat eruit. dán boek je resultaten.

van dal | 21-10-08 | 23:30

Lt_Gruber | 21-10-08 | 23:26
Right. De golfstaatjes worden nu opgepimpt met het oog op de toeristenindustrie. Benieuwd wat daar op af komt, als er geen oliebelangen zijn. Wie gaat er nou in godsnaam voor z'n lol naar een islamitisch land? Die Shell expats in die contreien - allemaal verloren zielen. Je zal er maar zitten, in Oman bijvoorbeeld en daar is dan nog wel iets te doen. De localo's zijn te lui om te kakken.

nattebever | 21-10-08 | 23:30

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:27 nee, eerdere post van ADO liet een foto zien van femke die met haar vingers drie centimeter aangeeft.

van dal | 21-10-08 | 23:29

@van dal | 21-10-08 | 23:21
LOL

AntiSoof | 21-10-08 | 23:29

@ Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:25

Vergeet niet het motormanagement aan te passen.
Uit ervaring weet ik dat zonder lambda sonde je auto rijdt als kudt op sterk water.

Zoloft | 21-10-08 | 23:28

Geert ! Vergeet dat kwartje van Kok niet! Afschaffen. Trouwens, prachtig om te zien in Tegenlicht van vorige week. De compleet elektrische auto's komen eraan. Dus 400 km rijden voor 3 euro. Maar de regering heeft al een antwoord; rekeningrijden. Want Jan Lul zal moeten betalen voor die prachtwijken en subsidieclubjes.

Onderduiker | 21-10-08 | 23:28

van dal | 21-10-08 | 23:19

Je bent toch niet zo'n over de afscheidingswand gluurder dat je dit weet van dal of wel...?

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:27

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:25 lambasonde laten zitten, katalysator eruit.. moet jij eens kijken hoe hard ie dan gaat.

van dal | 21-10-08 | 23:27

@nattebever

Naja zonder Spaanse en Franse overheersing en de kolonieen was dit nog steeds een groot stinkend moeras vol bierzuipende tokkies.

Rabarberke | 21-10-08 | 23:26

nattebever | 21-10-08 | 23:24
Geduld mijn waarde, nog een paar decennia en ze zijn weer terug bij af, muv de Kermis Dubai.

Lt_Gruber | 21-10-08 | 23:26

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:22
Hmm zoals de meeste vrouwen zal ook zij niet al te best zijn met cijfers
Ze zal wel denken dat 20mm en 20 cm hetzelfde zijn...

repulse | 21-10-08 | 23:25

Zo. Ik heb meteen maar even de lambda sonde onder de auto vandaan gesloopt en de bandendruk met een halve bar verlaagd. Komt best op die extra benzine.

Cookie v. eigen deeg | 21-10-08 | 23:25

Canis Spurcus | 21-10-08 | 23:09
Zou niks exporteren en die 'staten' lekker laten vervallen tot de woestenijen die het al zijn. Da's Allah's wil, omdat zij zich hebben ingelaten met dat verderfelijke Westen. Vinden ze nog fijn ook, zijn ze eerder bij hun maagden. Zonder olie was het nog steeds één grote zandbak vol luie analfabete nietsnutten die niks kunnen behalve de Koran uit het hoofd opleuteren.

*Leuk jullie gekend te hebben, maar niet heus*

nattebever | 21-10-08 | 23:24

Een oude mintgroene mercedes diesel is ook leuk. Een klein gaatje in de tank en je rijdt zo 1:1

Rabarberke | 21-10-08 | 23:24

van dal | 21-10-08 | 23:19
.
Ja ze zal wel echt van hem houden dat ze voor de buitenwacht de schijn nog op wil houden.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:22

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:19 én.. over water lopen. let maar eens op, over antisoof wordt nog eens een dik boek geschreven, door een viertal schrijvers.

van dal | 21-10-08 | 23:21

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:18 in dat geval is femke aan het overdrijven ook nog.

van dal | 21-10-08 | 23:19

AntiSoof | 21-10-08 | 23:15
Op sandalen en dan overal wijsheden verkondigen? Lijkt me wel wat voor jou, Soof.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:19

mark twain | 21-10-08 | 23:03
Wat heb jij zelf gedáan? Zou je morgen ING kopen, of Fortis?

nattebever | 21-10-08 | 23:17

@ doorweekte bloedspons 23:09 je hoeft niet te vragen om 't te krijgen tog, ouwe boef. Maar goed, van dal klinkt ook best.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:16

Lage prijzen is een gevolg van de financiele crisis; deleveraging (google maar op). En wat maakt het uit of je nu door de hond of de kat wordt gebeten? Olie wacht trouwens niet hoor.. de productie is nagenoeg onveranderd, dus peak oil dreigt nog net zo hard...

synchronicity | 21-10-08 | 23:16

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:03
In de woorden van Komrij, 'alsof je een lauwe meelzak in je gezicht geslingerd krijgt'.

Dat was en is het NL-journaal.

nattebever | 21-10-08 | 23:15

Ik ga gewoon weer lopen, ik loop 1:10000, geschat omgerekend, dan duurt t maar wat langer.

AntiSoof | 21-10-08 | 23:15

Maaier | 21-10-08 | 21:40
Sorry, beetje late reactie...
Het verstevigen van een platform met het oog op een orkaan is wat lastig in - pak 'm beet - 2000 m water...

Lt_Gruber | 21-10-08 | 23:14

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:13 bedoelt ze nou de dikte?

van dal | 21-10-08 | 23:14

Maaier | 21-10-08 | 22:49
Ik verwacht de welbekende Halsema-pica.

Dat ze loopt te zeuren over Wouter?

i34.tinypic.com/oayzcg.jpg

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 23:13

@Hippocrates | 21-10-08 | 23:11
Ja, vind jij dat leuk?

AntiSoof | 21-10-08 | 23:13

Niekname | 21-10-08 | 23:09 kun je gif op innemen, rond maart pakken ze de draad weer op met de huidige olieprijs, die stijgt dan gedurende de zomer zodat ze de volgende winter weer naar boven moeten aanpassen.

van dal | 21-10-08 | 23:11

Tijd voor het nieuwste rijden: vol gas optrekken bij elk verkeerslicht.

Hippocrates | 21-10-08 | 23:11

@Niekname | 21-10-08 | 23:05
Dus zou ik concluderen dat de grote firma's alles duurder maken met elke smoes. Ja das logisch. Als we de benzine goedkoper willen maken moeten we zuiniger gaan rijden. Wet van vraag en aanbod. Les 1 van de conomie.

AntiSoof | 21-10-08 | 23:10

DT71 | 21-10-08 | 21:59
Goed punt, er is nooit een overschot aan olie. Maar voorlopig is er nog genoeg te vinden. Raffinage is een heel ander verhaal, daar is een tekort aan: www.arabianbusiness.com/522262-refinin...

Daling van de olieprijzen zal dus een beperkte invloed hebben op het prijspeil van benzine.

Lt_Gruber | 21-10-08 | 23:10

Die oliekraan moet binnen 20 jaar gewoon lekker dicht zijn. Omdat het kan. Ik hoorde/zag/las eens een heel aannemelijk verhaal over dat de muil van de olielandjes evenredig groot is aan de oliebehoefte en daarmee aan de prijs.

Geen vraag is bek dicht. Kunnen we (desgewenst) eindelijk eens energie of in ieder geval de kennis daarover exporteren naar de tot woestijnen vervallen oliestaatjes.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 23:09

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:07 en heb ik om een alternatieve nick gevraagd? wees ik er elsje niet netjes op dat ze je nick verkeerd spelde?

van dal | 21-10-08 | 23:09

@van dal | 21-10-08 | 23:07

Dat is idd slim. Maar zelfs dan moet ik het nog zien, dat de prijs daalt. Zal wel niet. Of de prijs gaat iets naar beneden om vervolgens voor de winter 2009 weer fors te stijgen.

Niekname | 21-10-08 | 23:09

Maar euh, sinds wanneer geloven 'we' hier op GS ene al Badri?

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:08

@ van dal :Tja met zo'n nick vroeg ik er natuurlijk om. Mijn alternatieve nick voor
jou is voortaan doorweekte bloedspons, ok?

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 23:07

Niekname | 21-10-08 | 23:05 het gas schijnt een half jaar of meer achter te lopen bij de olieprijs, na de winter is er weer een correctie.. de slimmerikken.

van dal | 21-10-08 | 23:07

@Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:58

Mooi hm, daar hoor je ze nu niet over. Het gas wordt alleen maar duurder, voedsel ook. Ineens niet meer aan de olieprijs gekoppeld zeker! Vreemd ook dat er geen 'instantie' blijkt die daar iets over te zeggen heeft. Ik zou er geen één weten in ieder geval.

Niekname | 21-10-08 | 23:05

mark twain | 21-10-08 | 23:03
leer het nou eens.. interessant.. met één r en twéé s-en.

van dal | 21-10-08 | 23:04

nattebever | 21-10-08 | 23:02

Nou ja, dat was al toch niks, toch?

Sikkeneur | 21-10-08 | 23:03

@ nattebever

Ik zat er niet zo ver naast. Maar op 8 zijn ze zelfs nu niet meer interresant.

mark twain | 21-10-08 | 23:03

DonQ. | 21-10-08 | 23:00 en zijn vrouw.. die komt ook maar niet terug van haar minnaar..

van dal | 21-10-08 | 23:02

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:56
In NL zou men het journaal niet eens meer vol krijgen.

nattebever | 21-10-08 | 23:02

Ach over t slechte zouden we niet eens moeten discussiëren... (sorry)

AntiSoof | 21-10-08 | 23:00

bottehond | 21-10-08 | 22:54
Nog tijd gehad 'Van jodenhaat naar zelfmoordterrorisme' van Jansen te lezen? Een 1,000 pagina's, wel boeiend, zij het dat J. nogal een herhalio is.

Enfin, als je dat zo leest is elke hoop op een stabiele vrede tussen Israel met de buurstaten en verder een totale illusie.

Hope you got your things together.
Hope you are quite prepared to die.
Looks like were in for nasty weather.
One eye is taken for an eye.

nattebever | 21-10-08 | 23:00

ekimov | 21-10-08 | 22:49
Moge je schots afdrijven, je zou er beter aan doen eens te lezen voordat je je prietpraat aan de wereld openbaart. Het ontbeert je blijkbaar niet aan selectieve perceptie. Mocht het te druk worden in je hoofd, slaap lekker.

DonQ. | 21-10-08 | 23:00

R)evolutie | 21-10-08 | 22:52
Ja toch wel handig dat die pijpleiding door afghanistan toevallig in de buurt ligt, gazprom netjes in handen van putin is. Als je noordiran aan de koerden belooft zou het mischien nog wel eens gunstig uit kunnen komen.

repulse | 21-10-08 | 22:59

broomstick | 21-10-08 | 22:55

Jij zag de beurs ellende natuurlijk al maanden geleden aankomen in je glazen bol, niet?

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:59

Acht over t slecht zouden we niet eens duscussiëren, t is energie stoppen in iets negatiefs. Want als je energie stopt in t negatieve dan wordt t negatieve belangrijk. Wijzer is je energie op het positieve te richten, dit is een soort natuurwet die verstoord is door spindocters. Hoor voor wie kan horen.
Daarom: ach olie, t is maar een asfaltafgeleide. We kunnen echt wel zonder.

AntiSoof | 21-10-08 | 22:59

@Rabarberke | 21-10-08 | 22:55
Precies. Mensen die dat soort dingen zeggen over Aziatische auto's zijn vaak gewoon racisten. Moet je niet pikken hoor.

ekimov | 21-10-08 | 22:57

bottehond | 21-10-08 | 22:47
De vraag is niet wie maar wanneer.

Miretra | 21-10-08 | 22:56

bottehond | 21-10-08 | 22:54

Daar gaat het nu niet om: ik lees van dezelfde Olmert twee interviews, met twee diverse standpunten. Is Olmert de draaier of de diverse media de verdraaier?

Maaier | 21-10-08 | 22:56

@bottehond | 21-10-08 | 22:47

Nee joh dat durven ze niet. Bovendien kúnnen ze het (nog) niet.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:56

nattebever | 21-10-08 | 22:53

Zou een hoop gezeik schelen...

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:56

@van dal

ja doei, slechte beurt van jou.

Waarom is isuzu niet goed dan? Ding schopt kont en je hebt de berm er als rijbaan bij.

Rabarberke | 21-10-08 | 22:55

Bos (de *kuch* held *kuch*) kennende zal het -hier- juist weer duurder gaan worden.

broomstick | 21-10-08 | 22:55

Maaier | 21-10-08 | 22:53 ja hé, en het maakt niet uit welke fietsersnaam je neemt, allemaal doping.

van dal | 21-10-08 | 22:55

Maaier | 21-10-08 | 22:51

Ze gingen ook weg uit Gaza en look where it got them.
Gutmenschen zijn gevaarlijk.

bottehond | 21-10-08 | 22:54

van dal | 21-10-08 | 22:52

Had je best goed gestaan.

Maaier | 21-10-08 | 22:53

Maaier | 21-10-08 | 22:51
Ze zouden zich helemaal kunnen terugtrekken, naar New York bijvoorbeeld.

nattebever | 21-10-08 | 22:53

nattebever | 21-10-08 | 22:44
Hmm windmolen productie kosten zullen tijdelijk wel wat dalen en het is een mooi sociaalwerkprojectje om al de aanstaande werkelozen mee bezig te houden. Beetje mazel kunnen we ze wel weer verkopen aan de polen (zolang we maar vertellen dat het gehaktmolens zijn)

repulse | 21-10-08 | 22:53

@ekimov | 21-10-08 | 22:40

Ja daar heb je een goed punt zeg. De Navo drinkt thee en in Afghanistan zitten de socialisten. En Paasz II hep ut allahmaal gedaan en klappen voor Pin's lijk was de beste dag uit je leven.

www.clingendael.nl/ zoekt nog nieuwe junior genieën.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:53

Rabarberke | 21-10-08 | 22:52 slechte buurt van japan dan.

van dal | 21-10-08 | 22:53

ekimov | 21-10-08 | 22:51 wat nou, mijn nick eer aandoen? van dal is een redelijk normale naam hoor.. ik had natuurlijk voor een dopeyfietser kunnen kiezen.. maar ja, dát heb ik niet gedaan.

van dal | 21-10-08 | 22:52

@van dal

isuzu is japans gek

Rabarberke | 21-10-08 | 22:52

98123 oliebollen op aardgas.

CoffeePatch | 21-10-08 | 22:51

@van dal
Je doet je nick eer aan. Vond ik jou laatst niet al niet zo op John Leerdam lijken in je comments?

ekimov | 21-10-08 | 22:51

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:48
Mwauw, jij was niet echt eng ook.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:50

bottehond | 21-10-08 | 22:47

Tuurlijk wachten ze netjes op het groene licht, ook bij Obama.
Er komen teveel miljarden uit de VS en die stroom willen ze graag behouden.

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:50

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:46
Mijn computer 'trekt' dat niet, daar een link naar te plaatsen. 't Moet buitengewoon smerig zijn, om niet te zeggen: horribel. Wat nog belangrijker is, er lezen en kijken misschien heel erg lieve meisjes mee en die wil ik dat niet aandoen.

nattebever | 21-10-08 | 22:50

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:46

Ik verwacht de welbekende Halsema-pica.

Maaier | 21-10-08 | 22:49

@DonQ. | 21-10-08 | 22:42
WTF?
eet jij eens wat vaker een sinaasappel jongen.
De enige vorm van propaganda op het Europese continent is full of leftwing bullshit.

ekimov | 21-10-08 | 22:49

Rabarberke | 21-10-08 | 22:46 koreaans.. als je dan toch oosters wil rijden, een toyota pick-up, daar rijden alle schurken mee in het midden en verre oosten, en clarkson kreeg hem ook al niet stuk.. nee toyota, die is wel goed.

van dal | 21-10-08 | 22:48

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:33
Als dat zo is, heeft 'ie nog een fittie met Herakles uit te vechten..
@ Liz 2 Als ze eenmaal uit zijn is 't moeilijk de klauwen weer in te trekken. Maar ik vind je best liev hoor.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:48

Miretra | 21-10-08 | 22:43

Israel is done for, vrees ik.
www.foxnews.com/story/0,2933,428265,00...
Tenzij ze First Blood striken.
Als Obama wint wachten ze niet meer op groen licht, lijkt me.

bottehond | 21-10-08 | 22:47

@koerbagh ® | 21-10-08 | 22:38

Ach, + 10%, wat kost dat nu heel per inwoner per jaar..

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:47

down-under | 21-10-08 | 22:45

"De ingewijden weten dat de olieprijs enorm fluctueerd door vraag en aanbod en noodzaak. "

Ja, daar moet je wel een enorm ingewijde voor zijn. Minimaal een beursgoeroe.

Maaier | 21-10-08 | 22:46

@brienenoord | 21-10-08 | 22:37: Je kunt ook "minder duur" zeggen.

T'o Malaak | 21-10-08 | 22:46

@van dal
nah, isuzu, grijs kenteken en toch 4 zitplaatsen, niks mis mee. wat zou er niet goed zijn aan de kwaliteit?

Rabarberke | 21-10-08 | 22:46

nattebever | 21-10-08 | 22:44

Heb je een plaatje van bosneukende haarboeren, erg benieuwd is naar deze variant van de homo sapiens.

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:46

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:41
Seat Leon Ecomotive kopen.
3,9l/100km volgens de producenten, zelfs met 20% overdrijving rij je nog 1 op 20.

Volidioot | 21-10-08 | 22:46

@van dal
Getver... waarom zo plastisch...

DonQ. | 21-10-08 | 22:46

van dal | 21-10-08 | 22:45
eki mof is wel eerlijk om toe te geven dat zijn vrouw niet genoeg heeft thuis. Dat geef ik 'm na.

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:46

Volgend weekend allemaal een extra uurtje slapen.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:46

@ADO-Le-Cent
Morgenochtend bij de baas een tankpasje aanvragen?
.
Daarna boeit het niet wat het verbruik is. Hup, die 8 cilinder weer aanslingeren en karren als een man met dat kreng!

dlseth2 | 21-10-08 | 22:46

De ingewijden weten dat de olieprijs enorm fluctueerd door vraag en aanbod en noodzaak. Als er 100 eenheden zijn en er zijn er 101 nodig krijgt degene met het meeste geld ( de beste drukpers )het voor veel. En nu zijn er maar 99 nodig, dus dan valt de bodem eruit. Toen Boslim zei dat we eraan moesten wennen, moesten ingewijden erom lachen. (Er is nog veel 40 jaar olie zonder de teerzanden meegerekend.) Maar ja , dat doen de meesten als ie z'n mond open doet.

Wanneer je nu veel geld wilt verdienen... speculeer tegen de Amerikaanse dollar. Eind van het jaar 1,75 en volgend jaar de helft. If even that.

down-under | 21-10-08 | 22:45

ekimov | 21-10-08 | 22:42 cornuto.. *steekt hand op met wijsvinger en pink uitgestoken*
en jij denkt dat ze na haar minnar jou nog nodig heeft, of lik jij de restjes eruit?

van dal | 21-10-08 | 22:45

repulse | 21-10-08 | 22:41
De windmolenberekeningen zullen er ook wel weer anders uit gaan zien. 't Zou fijn zijn als die lelijke troep die het hele land teistert de fik in ging. Met de bosneukende haarboeren d'r bij, dat is.

nattebever | 21-10-08 | 22:44

De PvdA NOS is bang dat in Europa wonende stemmers de doorslag moeten geven.
Het ziet er slecht uit voor Obama.

Miretra | 21-10-08 | 22:43

Huh... Willem Lust laat een gesluierde moslima zien bij een Obama happening?

bottehond | 21-10-08 | 22:42

@ekimov | 21-10-08 | 22:35
Werkelijk, zelden iemand zulke nonsens zien uitkramen. Er zijn dus nog werkelijk idioten die menen een conglomeraat der stammen te realiseren tbv de olieproductie. Oftewel, propaganda is nog steeds een massavernietigingswapen.

DonQ. | 21-10-08 | 22:42

van dal | 21-10-08 | 22:40
Oeps, foutje. Haha....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:42

van dal | 21-10-08 | 22:38
Nee zometeen komt mijn knappe vrouw thuis van het bezoekje aan d'r minnaar en dan ben ik hier pleite. Leuke dingen doen...

ekimov | 21-10-08 | 22:42

van dal | 21-10-08 | 22:37


Ik had en 8 cylinder BMW en die reed 1 : 11 en als je 160 reed dan merkte je dat niet eens
Laat ik ook eens zuinig gaan rijden dacht ik en ik kocht een Ford.
"Echt meneer, ies suinig 1:20"
Nou echt niet, heb ik een gaar 4 cylindertje met 60% minder power en het kreng rijdt nog 1:10.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:41

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:39

Oei. Dan heb je een serieus probleem, Strotgrondel zijnde.

Maaier | 21-10-08 | 22:41

koerbagh ® | 21-10-08 | 22:38

Was ook een verwachting die ze uitspraken, nog geen feit.
Maar wie kon 2/3 weken geleden ook voorspellen dat de Beurs zou halveren?

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:41

nattebever | 21-10-08 | 22:33
Ja maar je weet ook wat voor een gezeur er al steeds is binnen nederland over de redenen dat we irak in gingen, zolang ze nog enigzins de schijn ophouden en af en toe cijfers op de "juiste" manier naar buiten brengen is het allemaal nog wel verkoopbaar.

De aankomende overschot aan olie is wat dat betreft veel interessanter, blijkbaar werkt één klein financieel crisis je beter als 10 jaar milieu terrorisme', aangezien het verbruik van olie verwacht word zo snel af te nemen

repulse | 21-10-08 | 22:41

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:39 nou spel je weer zijn naam verkeerd, het is strontgondel. je doet het erom hé?

van dal | 21-10-08 | 22:40

ekimov | 21-10-08 | 22:37
Je kunt veel van van dal zeggen, maar jaloerse nicht? We laten elkaar altijd helemaal vrij, dus geen sprake van jaloezie. Foute aanname, eki.

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:40

@Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:37
precies het gedeelte wat liever thee drinkt dan het woord "vijand" in de mond te nemen...

ekimov | 21-10-08 | 22:40

Voltaire | 21-10-08 | 22:34
Grappig, zijn de enige twee fondsen waar ik nu in zit, Fortis en ING. Fortis in de plus, ING naar ik denk/hoop binnenkort (verlies valt overigens mee, na trapsgewijze inkoop afgelopen weken).

nattebever | 21-10-08 | 22:40

van dal | 21-10-08 | 22:35
Het is strondgordel zijn aim in live om mij te verdelgen.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:39

ekimov | 21-10-08 | 22:37 en jij? een alleenstaande/liggende rukkert?

van dal | 21-10-08 | 22:38

@DonQ. | 21-10-08 | 22:32:
Er valt nog wel veel meer over te zeggen maar je moet het maar met dit voorzetje doen (anders wordt het ook zo off-topic).

't Zal mij overigens benieuwen of de Gasunie z'n prijsverhoging voor de komende periode nog wel kan rechtvaardigen. Ik denk dat ze daar niet straffeloos mee weg komen.

koerbagh ® | 21-10-08 | 22:38

ekimov | 21-10-08 | 22:35
Dat laatste geloof ik graag. NL loopt ws. nog voorop ook met de goede bedoelingen. In een oorlog komt je goede bedoeling uit de loop van iets, valt uit een luik, wordt gelanceerd vanaf een onderzeeër etc. Blijf anders lekker thuis. Had NL ook moeten doen.

nattebever | 21-10-08 | 22:38

van dal | 21-10-08 | 22:33

Je kan gewoon het erfenisbedrag invullen met familiegraad en je ziet het belastingtarief dat progressief oploopt.

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:37

Rabarberke | 21-10-08 | 22:35 een isuzu? dat is kwalitatief dus helemaal niks, gewoon een achtcylinder landrover, doet het ook leuk bij de linkse kliek.

van dal | 21-10-08 | 22:37

Ja hoor, lekker goedkoop die benzine. € 1.30 is toch nog steeds 286 ouderwetsche hollandsche centen.

brienenoord | 21-10-08 | 22:37

@ekimov | 21-10-08 | 22:35

De Navo zit daar kerel.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:37

van dal | 21-10-08 | 22:35
Ah... je bent gewoon een jaloerse nicht...

ekimov | 21-10-08 | 22:37

strontgondel| 21-10-08 | 22:31 doe eens aardig tegen elsje.

van dal | 21-10-08 | 22:35

*cancel prius*
*order isuzu d-max*

Rabarberke | 21-10-08 | 22:35

Canninefaatje | 21-10-08 | 22:33
Wat heb je nou aan dividend? Een aandeel Olie is in feite een obligatie, niet formeel, maar economisch wel. Rente heet dan dividend.
Voor alles dus nogal saai en weinig winstgevend.

nattebever | 21-10-08 | 22:35

Net een gastank in laten bouwen :s

De Plæbæër | 21-10-08 | 22:35

nattebever | 21-10-08 | 22:25
in weerwil van de linkse berichtgeving hier, lukt dat de Amerikanen prima in Irak. Het zijn de socialistische staten van Europa die het weer verkloot hebben in Afghanistan.

ekimov | 21-10-08 | 22:35

van dal | 21-10-08 | 22:33
Ja voor jou wel natuurlijk, zit er net iets onder dus toch 63%

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:34

Ommezwaai | 21-10-08 | 22:19
Neem allleen advies aan van mensen die er ook met hun eigen geld in zitten.
Ik heb calletjes ING en aandelen Fortis. Het is een gok, maar wie niet waagt....

Voltaire | 21-10-08 | 22:34

He wat vreemd, die poker-ad is weer weg?

Der Schmarotzer | 21-10-08 | 22:34

Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:31
Jij kunt het niet nalaten rottig te zijn, hè. Kudtkind ;-)

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:34

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:31
Van Frikschoten heette vroeger toch Augias?

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:33

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:31 dat is geen 63%, dat is 68%..

van dal | 21-10-08 | 22:33

repulse | 21-10-08 | 22:30
Had dus allemaal tien keer zo efficiënt gekund, zonder al dat moralistisch geneuzel en de daaruit voortvloeiende verhindering van een totale destructie van de troep die je niet nodig hebt.
Bovendien worden de soldaten voorgelogen. Vind ik verder niet zo'n punt (wie wordt er ook soldaat?), maar 't is erg onnodig en slecht voor het vechtersmoreel.

nattebever | 21-10-08 | 22:33

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:20

De accijnzen hebben geen invloed op het resultaat en de pomprijzen van de Royal Dutch Shell, die voor het grootste deel buiten NL werkt en verdient.

Overigens een van de meest solide beleggingen die er is.
Ze hebben nog nooit in 100+ jr, hun dividend verlaagd en altijd uitgekeerd.

Canninefaatje | 21-10-08 | 22:33

Nah@koerbagh
Genoeg fundament voor onvoors(t)(p)elbare ontwikkelingen ende discussies.
Dat wordt een 'productieve' dag morgen.

DonQ. | 21-10-08 | 22:32

... de doos van Lis2... het is ook geen wonder dat mensen alhier aan de drank geraken...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:32

shit, net een prius besteld :(

Rabarberke | 21-10-08 | 22:32

T'o Malaak | 21-10-08 | 22:31 hier in de straat, sinds het afgelopen weekend al voor 1,29.7

van dal | 21-10-08 | 22:32

van dal | 21-10-08 | 22:27


Ik zit wel met een erfenis te klooien, die van mezelf, daar pikt de staat straks 63% van in.

i36.tinypic.com/x3cpki.jpg

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:31

Ik heb hier in de regio al prijzen voor Euro 95 voor € 1,30 gezien. Scheelt toch alweer 20-30 cent op een paar maanden terug...

T'o Malaak | 21-10-08 | 22:31

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:21
Ik denk dat vanFrikschoten een schuur prefereert boven ouwe doosjes, of in jouw geval stallen.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:31

@Van dal | 21-10-08 | 22:24

Dat niet alleen. We hadden dan waarschijnlijk ook al goede alternatieven zoals kernfusie op nano schaal. Niks oplaadbare batterijen of accu's, gewoon een minuscule fusie centrale in je horloge.

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:30

nattebever | 21-10-08 | 22:25
De pijpleiding in richting afghanistan vordert gestaag, de olievelden in irak zijn een oase van rust productie ligt netjes op schema, lekker belangrijk hoe bagdad er aan toe is..
Het welzijnswerk is alleen voor het gepeupel zodat ze nog enigzins kunnen verkondigen dat we er om "humanitaire" redenen zitten.

repulse | 21-10-08 | 22:30

Gaan Rick van der Ploeg en Willem Vermeend namens Bos banken besturen?

bottehond | 21-10-08 | 22:29

ekimov | 21-10-08 | 22:27 als jij je arsenicum maar inneemt, vind ik het mooi.

van dal | 21-10-08 | 22:28

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:24

Ik dacht juist aan een detoxificatie periode inlassen

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:27

Hoe vriendelijk.
Heeft die arme geile ekimov dat nu verdiend?

DonQ. | 21-10-08 | 22:27

van dal | 21-10-08 | 22:25
Had net het gevoel dat er iets moois aan het ontstaan was...

ekimov | 21-10-08 | 22:27

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:25 tegelijk met die erfenis in nigeria zeker?

van dal | 21-10-08 | 22:27

Misschien is het al gezegd, maar zei visionair Bos nog niet zo lang geleden niet dat we maar moesten wennen aan een hoge benzineprijs en dat de Nederlander zich druk maakte om een volle tank terwijl de Afrikaan te maken had met een lege maag?
Dezelfde visionair overigens die zei dat Nederland weinig last zou hebben van de kredietcrisis. Goede zaak dat de pvda weer stijgt in de peilingen, met zo´n geweldige leider die de lange termijn zo goed in kan schatten, die zowel zijn beloftes houdt als al zijn voorspellingen uit ziet komen, verdienen ze niet minder.

spanarchist | 21-10-08 | 22:26

DonQ. | 21-10-08 | 21:33
Thanx. Ik zal nooit vergeten dat Jeroen van der Veer een jaar of 2 geleden riep dat de olieprijs eigenlijk, gelet op vraag en aanbod, 25 dollar per vat zou moeten zijn.

Voltaire | 21-10-08 | 22:25

van dal | 21-10-08 | 22:16

Pff, ze zagen mij een keer per ongeluk ook voor vol aan en toen kreeg ik een mail of ik een bontjasje wilde kopen voor mijn Rolls Royce Spirit mascotte


www.londonbyclick.com/imgallery/misc/R...

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:25

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:16
Ligt eraan wie het uiteindelijk betaalt. Een roll-over is niet zo duur, je moet alleen niet zo krankzinnig zijn om 'democratie', 'mensenrechten' of 'liberalisme' te willen implementeren in de leeg te roven staat.
Afghanistan, waar dan geen of weinig olie zit, is een voorbeeld van onjuiste oorlogvoering, Irak ook. Dood en geweld kun je niet combineren met welzijnswerk, behalve als je het tegen het welzijnswerk richt. Dat zou trouwens niet eens zo gek zijn.

Dus, hoppa, inschepen, verdediging uitschakelen en laat die olietankers maar komen. 't Is zo makkelijk, dat niemand dat verzint. Hebben zeker last van 'ethische hangups' (copyright@botte).

nattebever | 21-10-08 | 22:25

ekimov | 21-10-08 | 22:24 doe jij maar eens een korte termijn investering in arsenicum..

van dal | 21-10-08 | 22:25

... volgende maand maar eens even flink in de olie zien te geraken...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:24

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:23 nou, dan hadden we daar ook geen gezeik meer over.

van dal | 21-10-08 | 22:24

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:16
Gaat voor heroine blijkbaar niet op - check de landen waar het het goedkoopst is: hebben allemaal troepen in Afghanistan, geloof ik. (Macedonie ook). Mwuha.
www.havocscope.com/Drugs/heroin/heroin...

zak_arme_turf | 21-10-08 | 22:24

Een gepimpte bmw. Maar goed, daar ging het niet om. Muggenzifter.
Lange termijn investering tip: DSM.

ekimov | 21-10-08 | 22:24

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:21
Ik zou zo graag Elisabeths doosje doen.

BarackOsama | 21-10-08 | 22:23

Was de olie maar op...

Canis Spurcus | 21-10-08 | 22:23

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:21
In je doosje? Kap s met die meidentalk... stuitend!

Captain Orange | 21-10-08 | 22:22

DonQ. | 21-10-08 | 22:20 ik leen door het jaar de slee van de kerstman..

van dal | 21-10-08 | 22:21

@Miretra | 21-10-08 | 22:19
Wij gaan pas in November weer los als de eindejaars hitlijsten in zicht komen...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:21

Ik zou zo graag Van Frikschoten in een doosje willen doen, en bewaren, zo lang bewaren...

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:21

@van dal, ik rijd op bananas. Die dalen alleen maar in prijs.

DonQ. | 21-10-08 | 22:20

Canninefaatje | 21-10-08 | 22:09

ad 1. 75% belasting bij 1 euro of 2 euro aan de pomp en dan toch nog 20 miljard winst maken of denk je dat Shell de prijzen fors zal verlagen als het 'kwartje' van Kok eraf gaat?

Sikkeneur | 21-10-08 | 22:20

De Nederlandse Staat alias Verneuq Inc.: de prijs is uw bewijs...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:20

ekimov | 21-10-08 | 22:18 en wat denk jij dat een rolls is?

van dal | 21-10-08 | 22:20

VanFrikschoten
ik eis meer inzet ouwe

Miretra | 21-10-08 | 22:19

DonQ. | 21-10-08 | 22:16 zul je zien, daar moeten wij natuurlijk weer voor boeten aan de pomp.

van dal | 21-10-08 | 22:19

Voltaire | 21-10-08 | 21:17

He Voltaire, wat moet ik nu doen?
In goud, aandelen of opties?

Ommezwaai | 21-10-08 | 22:19

Bentley is een volchswagen tegenswoordig, dat kun je niet menen.

ekimov | 21-10-08 | 22:18

... en het millieu, he... sneue bomen tax...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:18

Wie is de tokkie?
Tokkie, tokkie, tokkie

(R)evolutie | 21-10-08 | 22:17

ekimov | 21-10-08 | 22:16 en wat zoek jij dan?

van dal | 21-10-08 | 22:17

@nattebever | 21-10-08 | 22:15
Ja, heel goed: veroorzaak een oorlog. Doet het ook altijd goed om de prijzen op te drijven...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:16

Familiebanden worden aangehaald, mooi medium dat GS.
@bottehond 22:08
Ik wel
www.nieuws.nl/526891

DonQ. | 21-10-08 | 22:16

van dal | 21-10-08 | 22:13
Je bent wel het type wat ik zoek.

ekimov | 21-10-08 | 22:16

ekimov | 21-10-08 | 22:13 een rolls royce heet zo'n ding, en hij is voor pooiers met teveel geld, een heer van stand koopt een bentley.

van dal | 21-10-08 | 22:16

bottehond | 21-10-08 | 22:12
Gnurf...

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:16

Maar goed, ik ben in een andere thread wel erg onder de indruk van de tandarts.

ekimov | 21-10-08 | 22:15

Eigenlijk ben ik niet voor het ophalen van olie met behulp van bommen en granaten. Ik vind dat die lui het gewoon moeten komen brengen. Zelf doen ze er toch niks mee, behalve het financieren van nutteloze troep en het analfabeet houden van de eigen bevolking.
En als ze niet meewerken, dan die troep platbombarderen en meenemen wat er te halen is. The Great Game, in feite al begonnen. Men schrikt kennelijk van versie 2.0.

nattebever | 21-10-08 | 22:15

... beetje accijns hier en daar... De mensen zouden maar in de war raken als de tarieven op en neer gaan...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:14

ROFLOL @ van dal | 21-10-08 | 22:13

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:14

ekimov | 21-10-08 | 22:01 de jouwe in? wat denk jij wel.

van dal | 21-10-08 | 22:13

Ik heb het te druk met geld verdienen nu. Ik wil die Rolls rolss...

Maar vrouwpersonen hebben een streepje voor natuurlijk.

ekimov | 21-10-08 | 22:13

Mea Cunta... ik ben kleaudtjesman... heb een baan, 2 auto's, 2 kids, een schoonmaakstertje en mn bier is op.... shoot me!!!!

Captain Orange | 21-10-08 | 22:13


Zich achter Bottehond verschuilt. Ja, ekimov toe dan, toe dan....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:10

Zussie, die ekimof eet jij als ontbijt met een gepocheerd eitje.

bottehond | 21-10-08 | 22:12

... gooien we toch gewoon het vastrecht omhoog...

VanFrikschoten | 21-10-08 | 22:11

*met spanning wacht of hij op ekimov's lijstje komt...*

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:11

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:09

Beetje respect voor Elsje, ze zit op het zelfde level als Wouter b, geeft ook 50 miljard uit aan niks...

Captain Orange | 21-10-08 | 22:10

bottehond | 21-10-08 | 22:07
Zich achter Bottehond verschuild. Ja, ekimov toe dan, toe dan....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 22:10

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:52

Je hoeft niet boos te worden, dat jij nou gespecialiseerd bent met het plaatsen van niks.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 22:09

@Vogelbeest | 21-10-08 | 20:54
Vraag van jou: "1) De prijs per vat is in een paar maanden met 50% gedaald. De prijs aan de pomp is met 6 cent gedaald. Vragen, vragen......."

1) Dit komt omdat: de prijs aan de pomp voor 75% naar Bos gaat (belastingen , accijnzen) en dus een dempend effect heeft op prijsveranderingen van de olie
2) de prijs wordt uitgedrukt in dollars, de dollar is de afgelopen maanden in prijs GESTEGEN, want er is meer vertrouwen in de $ als in de sterk overgewaardeeerde euro
De prijsstijging van de dollar was de afgelopen maanden ca 15 % .

Canninefaatje | 21-10-08 | 22:09

Bukoswski | 21-10-08 | 21:54

Ik mag niet spamhoeren van de @ redactie.

bottehond | 21-10-08 | 22:08

ekimov | 21-10-08 | 22:01

Wijs degenen in de draad eensch aan die jij kleautjesvolk acht? Als je durft, he.

bottehond | 21-10-08 | 22:07

Captain Orange | 21-10-08 | 21:58
Dat is een prima initiatief. *Achmed een Nuts geeft in ruil voor 20 liter diesel*

BarackOsama | 21-10-08 | 22:03

Miretra | 21-10-08 | 22:01
Ah, bedankt; da's helder. :)

*met muur tegen hoofd bonkt na zoveelste paranoia-overdracht*

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:03

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:00
Het zit allemaal in je dossier, Clarice.

Miretra | 21-10-08 | 22:01

Elsje, je kunt maar een conclusie trekken als je GS leest en de kredietcrisis volgt. De emancipatie van het kleaudjesvolk is veel te ver doorgeslagen. Iedereen denkt overal verstand van te hebben. Bek dicht en de mijnen in.

ekimov | 21-10-08 | 22:01

Miretra | 21-10-08 | 21:59
Da's vriendelijk van je, en onterecht, zo blijkt. Maar niet sportief dat je me in nieuwsgierigheid achterlaat. Een beetje clementie met uw simpeler medemens graag.

Jaap de Paap | 21-10-08 | 22:00

Er kan nooit een overschot zijn aan olie. Nooit. De vraag stijgt alleen maar en de voorraden zijn eindig. Punt. Dus hoezo overschot. Een mega-veld in de jaren zestig was goed voor decennia voor de hele wereld. Zo'n zelfde veld is nu nog niet eens genoeg voor enkele maanden voor de US alleen. De olieboeren pompen nu gauw de laatste resten eruit voordat het olietijdperk definitief over is. En dat is eerder dan u denkt.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 21:59

Bukoswski | 21-10-08 | 21:54

In een vorig leven voor de kust, met de heli er naar toe. 7 op 7 af met werkdagen van 14 uur. de rest van de 24 uur at en sliep je.
En op roken stond de deaudstraf...

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:59

Jaap del paap
Laat zitten, ik heb je overschat.

Miretra | 21-10-08 | 21:59

ekimov | 21-10-08 | 21:56
Dan wordt het stil....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:58

Zullen we het eens over de nazi-praktijken van de westerse wereld hebben, vermomd onder de noemer food-for-oil?

Captain Orange | 21-10-08 | 21:58

Miretra | 21-10-08 | 21:56
Help me even Miretra; ben je kwijt nu. Wat bedoel?

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:57

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:52
Ow? En ik altijd maar denken dat je zo'n aardige dame was. Maar het zal best zwaar zijn als de menopauze inslaat. Toch bedankt voor de wijze les.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 21:57

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:55
Door zn 12 dekknechten.

Big Ern | 21-10-08 | 21:57

Sjit. Ik wacht op de dag dat alleen mensen met echt geld nog kunnen autorijden.

ekimov | 21-10-08 | 21:56

Jaap de Paap| 21:55
Heb je zo goed opgelet of word ik paranoïde?

Miretra | 21-10-08 | 21:56

Big Ern | 21-10-08 | 21:54

Om zijn klabanus in te smeren zeker?

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:55

@nattebever 21:51
mijn fout. En tegelijk een bevredigend antwoord.

DonQ. | 21-10-08 | 21:55

Big Ern | 21-10-08 | 21:54
Je haalt me de woorden uit de mond. Die Willem zag het wellicht aankomen, met zijn 'oil'.

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:55

bottehond | 21-10-08 | 21:35
Heb je een link? Heb je ooit iemand getroffen die op een olieplatform (heeft) (ge)werkt? Welk landje trouwens?

Bukoswski | 21-10-08 | 21:54

Ik hoor Willem Oltmans nog zo roepen, Oil schatje Oil!

Big Ern | 21-10-08 | 21:54

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 21:47
Oh, jij. Jij krijgt eerst een stomp voor je harsens.

Maar nu. Doe: enter, spatiebalk, enter. Et voila. Het is net toveren. Probeer maar.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:52

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:50
Je vergeet waterstof, ligt nog ergens in een la.
Onder het kwartje van Kok.

Miretra | 21-10-08 | 21:51

DonQ. | 21-10-08 | 21:44
Niet cynisch, praktisch. Mensen verwarren dat vaak, wonderlijk eigenlijk.

nattebever | 21-10-08 | 21:51

Is gewoon een een-tweetje tussen de olie en auto industrie trouwens hoor, dat zijn toch twee handen op 1 buik. Nu het slecht gaat met automobiel bedrijven gooien de olieboeren even de handdoek in de ring en laten de auto producenten weer wat op adem komen. Je kunt tenslotte toch niet iedereen laten converteren naar een Prius, voorwaar zeg wat een gekheid daar is noch de autoindustrie noch de olieindustrie bij gebaat.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:50

@dyzc | 21-10-08 | 21:44
Da's altijd zo geweest en logisch.
Zelfs als je 1:20 rijdt kun je niet concurreren met een fietser met een krat bokbier.

DonQ. | 21-10-08 | 21:49

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:47

Nou ja, die negers, daar hebben ze destijds gewoon voor betaald hoor. Die ieren kwamen gratis profiteren.

Maaier | 21-10-08 | 21:49

Maaier | 21-10-08 | 21:47

Gek, dat gevoel heb ik ook soms.... iemand moet het doen!

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:48

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:46

Ze kunnen toch ook de pomp zachter zetten? Of het gooien op 'instabiele wereldsituatie'? Dat gelooft toch iedereen?

Maaier | 21-10-08 | 21:48

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:42
Dat weet ik zolang als ik hier mijn ónzin bral nog steeds niet.. leg eens uit, hoe plaats je spaties?

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 21:47

Elisabeth2 @21:46

Ja dat heet uhhh 'verantwoordelijk met de voorraad omgaan' of zoiets.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:47

Maaier | 21-10-08 | 21:43
Komt de berg niet naar mohammed gaat de mohammed wel naar de berg

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:47

Miretra | 21-10-08 | 21:45

Zou heel goed kunnen, goedkoop kanonnenvoer.

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:47

Maaier | 21-10-08 | 21:43
Zo hou je de regie, ask Putin.

Miretra | 21-10-08 | 21:47

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:46

Maar een oorlog starten hoort erbij. Iemand moet het doen.

Maaier | 21-10-08 | 21:47

Maaier | 21-10-08 | 21:40
Ja, beetje dom. Dat willen ze helemaal niet. Die platforms hebben zoveel orkanen doorstaan toen de olieprijs nog hoog was. Nu is de olieprijs laag en ze willen graag extra schaarste scheppen om de prijs weer op te drijven.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:46

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:35
Dank je wel: wat een verfrissend linkje!

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:46

Maaier | 21-10-08 | 21:43

Om maar niet te spreken van een aantal zinloze starten...

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:46

Lekker goedkoop tanken! De gasprijs gaat naar beneden en niet te vergeten de asfaltprijs voor meer wegen.

henriette | 21-10-08 | 21:46

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:43
Negers?

Miretra | 21-10-08 | 21:45

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:44
Ga het 'm vragen, ik weet het al.

Miretra | 21-10-08 | 21:44

voorlopig is een vat bier duurder dan een vat olie. En dat zal nog wel een tijdje zo blijven.

dyzc | 21-10-08 | 21:44

@natte
Je cynisme is werkelijk onverteerbaar en belegen. Nog geneuqt?

DonQ. | 21-10-08 | 21:44

Maaier | 21-10-08 | 21:42
Nee, van Ieren die weggingen.

Miretra | 21-10-08 | 21:44

Miretra | 21-10-08 | 21:30
Maar waarom zou Putin beginnen hij is daar in de weide omtrek toch al de baas af en toe beetje dreigen niks aan het handje.
Als McCain de baas wordt gok ik op hem, seniele ouwe gek.

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:44

Miretra | 21-10-08 | 21:41

Wel twee keer vrijwillig meedoen, da's zo mogelijk nog stommer.

Maaier | 21-10-08 | 21:43

Miretra | 21-10-08 | 21:41

Wie waren het dan die hier de boel kwamen ontzetten?

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:43

Tja had het kabinet toch gelijk dat het zoet na het zuur komt. Doen ze 't toch goed!

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:43

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:39
Humpf, ik ben een schoorsteenroker. En doe eens i.p.v. een punt gewoon een spatie aanklikken. Dat je dat niet weet....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:42

Net langs Total benzine pomp gereden 1,309 euro per liter. in tegenstelling tot 1.64 een paar maanden geleden. Niks milieu, roetfilter, CO2 of olieschaarste. gewoon door blijven gassen. Irak is nu aan het pieken met olieproductie (de enige grote olievelden die nog niet gepiekt hebben). Heel de klimaat verandering ligt toch aan de zon. Als deze olievelden over 10 jaar op zijn hebben we elektrieke autotjes.

The Teflon Don | 21-10-08 | 21:42

Miretra | 21-10-08 | 21:30

Je bedoelt die fantastische genen van Ieren die geen aardappelen konden verbouwen, afrikanen die zich als slaaf gevangen lieten nemen en protestante godsdienstwaanzinnigen?

Maaier | 21-10-08 | 21:42

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:40
Twee wereldoorlogen mislopen, goeie zet van de natuur.

Miretra | 21-10-08 | 21:41

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:35

Je kan natuurlijk ook olieplatforms alvast verstevigen. Maar dat is een rare suggestie natuurlijk.

Maaier | 21-10-08 | 21:40

Miretra | 21-10-08 | 21:30

Dat waren dan ook beste genen...

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:40

Vind het al een raadsel dat we überhaupt betalen voor olie, terwijl je het met bommen en granaten gewoon kunt ophalen.

Dat is nou typisch de VOC-mentaliteit, waaraan we ondermeer de Amsterdamse grachtengordel hebben te danken. Was ik Balkenende, zou ik die notie weer nieuw leven inblazen. De USA geven in Irak al het goede voorbeeld.

nattebever | 21-10-08 | 21:37

Mark my words. Bij de volgende orkaan gaan Shell en de andere olieproducenten heel hard huilie huilie doen van platformen stilgelegd en ontmanteld. Dus, olieprijzen wee omhoog. Kun je op wachten.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 21:35

Bukoswski | 21-10-08 | 21:25

Ben de voorbije dagen met een specifieke thematiek aan de gang geweest.
Iets over de plaats waar de grootste olieraffinaderijen van het landje staan.

bottehond | 21-10-08 | 21:35

Voltaire | 21-10-08 | 21:31
Met de nadruk op " booming" en " gaten"

Captain Orange | 21-10-08 | 21:33

Het is toch waarachtig de kern van een politieke discussie. Het 'kern' -probleem zit 'm dus in mutaties. Werkelijk een eye-opener. Repsect voor Voltaire.

DonQ. | 21-10-08 | 21:33

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:30
Vrij naer Fleauxe (sfs) :
" De islamitische kunstmatige instandhouding van de hoge olieprijs is verwerpelijk"

Captain Orange | 21-10-08 | 21:33

Mij een zorg.
Ik rij 3 weken op 35,- euro.
Alleen als ik naar de voedselbank moet en niet met Peggy kan meerijden.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:32

Captain Orange | 21-10-08 | 21:19
Ik heb de dollar gekocht tegen 1,52 en iedereen weet dat de Iraakse aandelenbeurs booming is, die gaten in de begroting komen nog en de SP boeit me eigenlijk niet.

Voltaire | 21-10-08 | 21:31

(R)evolutie
Amerikanen zijn niet bang maar kinds, die beginnen geen echte oorlog.
Ze hebben wel instinct, daarom zijn hun voorouders ooit vertrokken.
Zit in de genen.

Miretra | 21-10-08 | 21:30

Captain Orange | 21-10-08 | 21:28
.
Met de nadruk op lópen.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:30

We zullen over 2 jaar wel zien wie er gelijk krijgt, prof hoax en de rest van GS die doen alsof hun neus bloed, of de duurbetaalde denktank met de doorgeleerde 'allesweters' ; maar wat zijn adviseurs nog waard in deze dagen?

hrimthurs | 21-10-08 | 21:30

Captain Orange | 21-10-08 | 21:25

Ik zit eigenlijk te wachten op het eerste comment over muzelman en waarheid...

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:30

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:27
Ado... zet in uw krachten.....

Logisch gevolg en eigenlijk niet zo gek, de stumperts die gaan janken voor 5 euro korting op een volle tank moeten niet zaniken maar lekker een krantenwijk gaan lopen.

Captain Orange | 21-10-08 | 21:28

Jammer dat Wouter al in Belgie is geweest met dat Fortis.
Nu weet hij ook hoe hij dat hier moet doen met dalende olieprijzen.
.
Omgekeerd cliquetsysteem
Het cliquetsysteem werd eerder al in 2003 ingevoerd toen de brandstofprijzen nog daalden. Als benzine of diesel goedkoper wordt, mag maar de helft van die daling doorgerekend worden in de accijnzen op die producten. De andere helft vloeit naar de schatkist in de vorm van extra accijns.
.
www.hln.be/hln/nl/940/Autonieuws/artic...
.

ADO-Le-Cent | 21-10-08 | 21:27

bottehond | 21-10-08 | 21:22
Vraag 1: uiteraard *wacht*

Bukoswski | 21-10-08 | 21:25

Burt Cocaïne | 21-10-08 | 21:20

Bullshit, dr zit daar een ongelooflijke danktank met waarlijk erudiete menschen.
De studies die die boys doen zijn baanbrekend en worden mondiaal erkend dus lul nou niet zo slap.

Captain Orange | 21-10-08 | 21:25

Bukoswski | 21-10-08 | 21:19

Vraag 1: uiteraard
Vraag 2: Nope

bottehond | 21-10-08 | 21:22

Miretra | 21-10-08 | 21:18
Waarom denk je Putin ik gokte eerste op Bush (mcCain).
De Amerikanen zijn altijd bang, iran, rusland, korea, vietnam en olie enz.
Maar Putin?

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:22

@Sikkeneur | 21-10-08 | 21:16
Ja, hij is niet in de wieg gestikt. Bijzonder type.

Nonnes | 21-10-08 | 21:20

Clingendael heeft nog nooit iets zinnigs gezegd, of iets dat dichter bij de waarheid lag dan een zak stront.
Pure stemmingmakerij met dat zootje omhoog gevallen strebertjes.

Burt Cocaïne | 21-10-08 | 21:20

Duurt nog wel 20 jaar voordat de olie eindelijk eens op is!

Ome WiIlem. | 21-10-08 | 21:20

Miretra | 21-10-08 | 21:18

Wat valt er te 'winnen' voor hem met miljarden op zijn bankrekening?

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:20

Voltaire | 21-10-08 | 21:17
1 op 5 geen slechte score...

Captain Orange | 21-10-08 | 21:19

Kom maar door ;)

Sailster | 21-10-08 | 21:19

bottehond | 21-10-08 | 21:16
"Establishmentshoerrrren" - beter, idd.
Nog interessante links gevonden de laatste dagen?
Geen PV meer?

Bukoswski | 21-10-08 | 21:19

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:17
Putin.

Miretra | 21-10-08 | 21:18

Dat voorspelde ik dus al op 2 januari.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/01/...
'@pita 02-01-08 @ 12:25
Hier mijn lijstje, zullen we wedden wie er gelijk krijgt?
1. De oplopende inflatie en de stijgende rente in de VS zorgen ervoor dat de dollar aansterkt tot 1,20 per euro.
2. De dalende conjunctuur resulteert in een daling van de grondstofprijzen, olie tikt de 68 dollar per vat aan.
3. In Irak gaar alles stukken beter, minder zelfmoordaanslagen, een snel groeiende economie en het begin van de terugtrekking van de Amerikaanse soldaten.
4. Wouter Bos ziet 'totaal onverwacht' in dat zijn begroting wat gaten begint te vertonen en kondigt minder populaire maatregelen aan.
5. De SP klimt weer in de peilingen, terwijl de regeringspartijen verder weg zakken.

Voltaire | 02-01-08 | 16:26'

Voltaire | 21-10-08 | 21:17

Miretra | 21-10-08 | 21:13
Wie gaan WO ||| beginnen denk je?

(R)evolutie | 21-10-08 | 21:17

Nonnes | 21-10-08 | 21:12

Mooie leeftijd bereikt en wat nagelaten vertellingen.

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:16

bottehond | 21-10-08 | 20:59

Zijn niet linksch daar, hoor. Als ze al een politieke voorkeur hebben, zijn ze VVD.

Bukoswski | 21-10-08 | 21:12

Zie 2115. Establishmentshoerrrren.

bottehond | 21-10-08 | 21:16

Dieseltreinen kunnen weer terug, jippie

dorpsidioot | 21-10-08 | 21:15

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:05

Dat staat er niet zelfstandig, ouwe.
Ik doel op de kaste van de stropdasleauzen, die lamentabele Gutmenschen in pak.

bottehond | 21-10-08 | 21:15

Ik zou het een prima idee vinden als Woutert de brandstofprijzen met 10 % verhoogt. Gewoon omdat het kan en we dan tegelijk het onststane gat van 50 miljard kunnen vullen.

Captain Orange | 21-10-08 | 21:14

Nogal logisch, nog 3 jaar en de solarplating neemt de macht over. Wel jammer dat de oosterburen weer ver voorlopen.

DonQ. | 21-10-08 | 21:14

One Shot | 21-10-08 | 20:57

Vooralsnog is de olie waar wij volgens jou van afhankelijk zijn wel zwaar gedaald, de prijs per vat is door middel van speculatie tot over de 100 euro gegaan, nu de vraag vanuit landen als China en VS is afgenomen is die speculatie dus weg, en zal zoals in het artikel staat de prijs dalen omdat er kleine golf staatjes zijn die euri's willen, hoofd Opec had ook al voorspelt dat de olieprijs zou gaan zakken tot ongeveer de normale prijs, 70 dollar pet vat. Vervolgens kom je uit bij de bedrijven als Shell en Texaco, echter zullen zij uiteindelijk ook genoodzaakt zijn om de prijs te laten zakken, dit omdat bedrijven als Gulf dat namelijk ook doen. dus uiteindelijk zal het toch verder merkbaar worden. we zijn wel is waar te afhankelijk, maar de idiote prijs komt eerder door de belastingen, de prijs van benzine opzich is in de afgelopen 15 jaar met 18% gestegen, de belastingen daar in tegen niet, dus don't blaim het olie concern, maar ga eerst eens kijken op wie u bijvoorbeeld stemt ?

pimpbizkitstyle | 21-10-08 | 21:13

Binnenkort als WO III uitbreekt vliegen de prijzen weer omhoog.

Miretra | 21-10-08 | 21:13

bottehond | 21-10-08 | 20:59

Zijn niet linksch daar, hoor. Als ze al een politieke voorkeur hebben, zijn ze VVD.

Bukoswski | 21-10-08 | 21:12

OT Daudt is dood.

Nonnes | 21-10-08 | 21:12

Het is net als met huizen, die zijn er ineens ook een boel, terwijl er te weinig zijn.

Einde van de Domheid | 21-10-08 | 21:12

bottehond | 21-10-08 | 20:59
Mooi gezegd! Haddock zou nu - enigszins buiten adem- rustig achterover leunen en een Loch Lomond tot zich nemen.

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 21:11

Voor iedereen die denkt dat peak oil een linkschmenschen bangmaakvertoning is: welterusten. Op=op en terugkomen doet het in de komende paar miljoen jaar ook niet meer. Dus vooral blijven rondrijden met die overdreven zware metaalbakken voorzien van een interne verbrandingsmotor met een paar procent rendement.

ceterum censeo | 21-10-08 | 21:11

Ik doe altijd al mijn best veel producten uit ontwikkelinslanden te kopen zoals olie en aan mij zal het ook niet liggen als de aarde niet een beetje snel opwarmt wat dat wordt alsmaar beloofd maar schiet ook niet op.

Gewinflipt | 21-10-08 | 21:11

*Gaat die S4 toch maar aanschaffen*

DaDutchOven | 21-10-08 | 21:09

Captain Orange | 21-10-08 | 21:04
Ja, uiteindelijk komt het hem duur te staan idd, ondanks de lagere olieprijs :)

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:08

RodeBaron | 21-10-08 | 21:00

Natuurlijk is het een geldkwestie, alhoewel er zekerts een olieberg kan ontstaan door een teruglopende economie. Ligt dat bovengronds alleen maar geld te kosten.

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:08

Uit z'n nek lult Clingendael nog niet echt. De afhankelijkheid van olie is zwaar klote.

Nu de prijzen dalen naar het normale niveau van slechts zeer kort geleden wil die OPEC direct de productie verminderen om het huidige absurde prijsniveau te handhaven.

Tsja, ze hebben maar zoveel vaten olie daar in de grond en willen de allerlaatste dollar er uitslepen voor het op is.

Dus Kernenergie ASAP, met voldoende goedkope energie kun je alle stoffen in andere stoffen omzetten.
Huisvuil in Benzine en Diesel. Voor een grrot deel van het huisvuil zeer goed mogelijk, moet enkel economisch rendabel zijn door lage energie-kosten.

G. Patton | 21-10-08 | 21:07

rijst de pan uit.

dnnss | 21-10-08 | 21:07

bottehond | 21-10-08 | 20:59

Explain links eensch.

Sikkeneur | 21-10-08 | 21:05

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:03
Beau denkt dat hoofdletters meer energie kosten.. helaas is het tegendeel waar...

Captain Orange | 21-10-08 | 21:04

Zeg boterham, drink 's wat minder koffie.

Jaap de Paap | 21-10-08 | 21:03

Morgen lekker toeteren naar die kwezels in dr hybride....

Captain Orange | 21-10-08 | 21:02

Beau ter Ham | 21-10-08 | 20:55
Ga es deaud met je caps.
On: Door de inflatie merken we niks als alles goedkoper wordt.

Siebrandt | 21-10-08 | 21:02

Wake up! If the prospect of future demand is weakening (which it is), present supply increases relatively and thus oil price drop. Easy as fcuk. Gaat dus niet over hoeveelheid olie, maar om markt mechanisme.

Bukoswski | 21-10-08 | 21:01

Ik zal meteen mijn Hummer uit de garage halen. Het mag weer!

Kartoffels | 21-10-08 | 21:00

"Het wereldwijde overschot aan olie zal volgend jaar enorm zijn als de belangrijkste olieproducenten hun productie niet verlagen." Dat heeft OPEC-voorzitter Abdullah Al-Badri dinsdag gezegd.

Volgens mij lult Abdullah maar wat, zodat de OPEC de productie kan verlagen om de olieprijs kuntsmatig hoog te houden.

RodeBaron | 21-10-08 | 21:00

inquisitra | 21-10-08 | 20:49

Was trouwens het opvolgende kabinet CDA/VVD dat de meeste uitgaven deed van de aardgasbaten en het financieringstekort deed oplopen, maar een vergissing is zo gemaakt als het uitkomt...

Sikkeneur | 21-10-08 | 20:59

Clingendael. Links lebberale nitwits! Onheilspredikers! Pseudo- deskundigen!
OpdrachtgeverTlikkers! Leugenaars! Amateurs! LuchtverkoperTs!

Zo.

bottehond | 21-10-08 | 20:59

Zal vuile communist Chavez wel rustig worden!

Dutch_Holland | 21-10-08 | 20:58

Waar blijft de prijsverlaging van gas, voedsel en al het andere wat altijd met een hoge olieprijs aan elkaar gekoppeld schijnt te zijn.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:58

@Beau|20:55
Vogelaar heeft niets bijgeleerd, maar dat hoef je niet in hoofdletters off topic te schreeuwen..... beetje ordi vind je ook niet?

fuckje | 21-10-08 | 20:58

Crisis als economische onkruidverdelging. Gezellig :)

Volidioot | 21-10-08 | 20:58

@ pimpbizkitstyle | 21-10-08 | 20:51
Wacht maar. We zijn te afhankelijk van olie voor enig blijvende prijsdaling. Waarom zouden ze, we blijven gewoon tanken?

One Shot | 21-10-08 | 20:57

Kunnen we die hybride jostie's ook weer uitlachen.....

MichieldeMuiter | 21-10-08 | 20:55

-weggejorist-

Beau ter Ham | 21-10-08 | 20:55

mm denk inderdaat dat de prijs niet zal zakken. het overschot steken ze gewoon in de fik en dan maar zeuren dat de olie bijna op is

Met vlag en fluit | 21-10-08 | 20:54

2 punten
1) De prijs per vat is in een paar maanden met 50% gedaald. De prijs aan de pomp is met 6 cent gedaald. Vragen, vragen.......
2) Stond vanmorgen nog in alle media dat de productie harder terugloopt dan verwacht. Dat is niet te rijmen met dit bericht.....

Vogelbeest | 21-10-08 | 20:54

Hm, de diesel is anders nog steeds schandalig duur, alhoewel minder schandalig dan afgelopen zomer. Van mij mogen die 'tijdelijke' belastingen wel opgedoekt worden, dat zou pas goed nieuws zijn.

JosVerbeek | 21-10-08 | 20:53

Goed nieuws, de oliebollen worden ook goedkoper met de Kerst.

Captain Orange | 21-10-08 | 20:53

Bij de action heb je 5 liter olie voor 3 euro
Ik ben echt blij

geenstijlsteengeil | 21-10-08 | 20:52

One Shot | 21-10-08 | 20:46

Gast... 2 maanden gelede betaalde je nog 1.59, betaalde gister 1.31 dus weddenschapje sluiten ? de olieprijs gaat zeer zeker dalen, net als de prijs van grondstoffen... dit omdat de speculatie, die de prijs, normaal opdrijft er nu niet meer is, dit mede dankzij de crisis!

pimpbizkitstyle | 21-10-08 | 20:51

ach de olie wordt vanzelf weer duurder als het bijna op is

paashaaz | 21-10-08 | 20:50

Ze kunnen de tyfus krijgen, als ze prijzen hoog zijn wordt er ook niet gepraat over een productie verhoging, dus nu gaan we het ook niet hebben over een verlaging.

reuzenkind | 21-10-08 | 20:49

De gasprijzen stijgen wel mee met de olieprijs, maar zakken doen ze vreemd genoeg niet. Is dat zo vreemd? Nee hoor. Omdat Wouter Bos (speelt nu de held) een begroting heeft gemaakt op toekomstige aardgasbaten. En die mogen dus niet dalen. Anders verandert ie in een tweede Joop den Uyl en dat is slecht voor de beeldvorming van de PvdA. En het gaat nu juist zo lekker met die PvdA in de peilingen natuurlijk!!
Maar er zal wel een extra accijnsverhoging op olieprodukten komen, juist omdat we weer meer gaan rijden door de goedkopere olieprijs.

inquisitra | 21-10-08 | 20:49

"Waarom zit die gasprijs er eigenlijk aangelinkt mamma?" -N.D. Rotterdam (geb. 14-7-2003)

widtvoet ® | 21-10-08 | 20:49

Bullshit die lage olieprijs... de prijs aan de pomp is nog steeds retehoog.
Die oliemaatschappijen verdienen zich helemaal de tierelier !!!!

Prikker | 21-10-08 | 20:49

Wie zegt dat het leven niet leuk is....

Sikkeneur | 21-10-08 | 20:49

*vult schuur voor donkere dagen*

Broccemaeker | 21-10-08 | 20:48

Altijd het zelfde liedje te veel te weinig.......
Het ook nooit goed zeikerds

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:48

Kewl, en de Hummers zijn ook al voor een prikje te koop.

G-unite | 21-10-08 | 20:48

*LPG-tank weer uit auto sloopt

Tobi | 21-10-08 | 20:47

OPEC = heaumeaux!

Tobus | 21-10-08 | 20:47

Wedden dat de olieprijzen niet naar beneden gaan. Er zal ergens wel weer een oorlogje tevoorschijn komen om de prijs van olie hoog te houden. Ze gaat het altijd...

One Shot | 21-10-08 | 20:46

Vd. Tempel iemand?

widtvoet ® | 21-10-08 | 20:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl