Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trouw: rechts is dom en dat is oké

jeaust.pngZe doen wel hun best, daar bij Trouw. Werkelijk alles wordt in het werk gesteld om de linksige zuurheidsgraad van de Volkskrant te overtreffen op de opiniepagina's. De meest recente bijdrage is van Joost van Velzen, tv-recensent van de krant. Joost emmert nog even na over de links/rechts discussie inzake de publieke omroep. Reuze interessant vindt Joost dat, maar we moeten wel van een bepaald taboe af. En dat taboe luidt: rechtse mensen zijn nu eenmaal DOM en dat is niet erg. De mening van rechtse mensen vat Van Velzen als volgt samen: "Het zijn een stel criminelen en zakkenvullers daar in Den Haag. En die buitenlanders, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen." Geestig hè? Zo denken jullie dus. En dat geeft niet, want er moeten nu eenmaal domme en slimme mensen zijn. Bovenstaande is ook helemaal Geen Waardeoordeel hoor! Het is gewoon een constatering. Net als dat u ongeneeslijk ontevreden bent. En dat moet vooral zo blijven vindt Joost. De NPO hoort gewoon links te zijn, zodat de rechtse / domme mensen altijd iets hebben om op te zeiken. Dat is namelijk alles wat ze kunnen. Was getekend, Joost van Velzen. Trouw.

Reaguursels

Inloggen

vriend Joost heeft vast nooit zelf op een Gymnasium gezeten, was dat wel het geval dan wist ie dat linksmensen als paria's worden beschouwd, in de huidige periode wel, dit kan twee dingen betekenen, of het onderwijs gaat hard achteruit (dat is weer een andere discussie) of jouw stelling klopt niet ;-).

Hachax | 23-10-08 | 11:06

Het volgende commentaar mocht ik niet plaatsen bij Trouw, ook niet een verkorte versie, waarschijnlijk weer een IP-lijstje daar, met dank aan de staatscensuur!
Komt 'ie dan even hier:
---------------------------------------

Als u links bent behoort u als vanzelf al bij de elite. De elite van het eeuwige gelijk en het de mond snoeren van vreemde meningen. Niet veel anders dan wij hebben gezien bij beroemde socialisten uit de geschiedenis in een aantal landen oostelijk van ons.

Dat er een Geenstijl bestaat, en overigens meer opkomende weblogs met een rechts karakter is niet minder dan logisch. Ook een gevolg van perfect verifieerbare feiten. Feiten die door links nogal eens worden verdoezeld, gepareerd met valse argumenten of worden ontweken door middel van de bekende Red Herring.

Ik behoor ook tot de door u geduide middengroep. Maar ik begrijp de crisis heel aardig en wens er ook graag meer over te leren. Dus spreek voor uzelf, alstublieft. Ik wordt al moe genoeg van het betuttelende vingertjesgewijs vanuit de linkerhoek.

Waar ik voornamelijk moe van wordt is het zelfs zelfdestructief te noemen tolerantie en softheidsregime waar de burger mee te maken heeft. Dat ik nu weer moet lezen dat na onderzoek gebleken is dat hooligans allen gestraft dienen te worden in plaats van enkelen. Dag, dames & heren in Den Haag. Misschien gaat het ooit langzaam tot u doordringen dat de burger die u zo graag voorstelt als een dom, simpel consumerend en klagend wezen, wel degelijk weet wat goed voor hem is en wel degelijk een zeer effectieve voelspriet is van wat er zich werkelijk afspeelt in de klotewijken die door de elite graag aangeduid wordt als krachtwijken.

Als je ziet dat er iets niet in orde is, dient het aangepakt te worden. In de fout gaan is straf. Nogmaals in de fout gaan is nog zwaarder straffen. Simpel en overzichtelijk. En ook nog effectief! Hebben we niet eindeloos onderzoeken voor nodig. Leren doe je op school, niet op je scooter in de straat, dus subsidie voor scooterstuntscholen is volstrekt achterlijk. Zo beloon je wangedrag en beledig je mensen die wel het correcte traject volgen. Evenals flatscreen televisie's voor uitkeringstrekkers in Groningen, niet doen!

Ik ga dus rechts stemmen, VVD of PVV, het hangt er nog een beetje vanaf. Pas als links haar eigen verstokte gelijkheidswaanzin leert te relativeren wil ik politiek wel weer de andere kant op kijken.

ZouteZeeuw | 22-10-08 | 17:41

testi tosti

tostitesti

-Strotgrondel- | 21-10-08 | 22:07

Wat is nu rechts of links? Moeilijk te zeggen.

Wat wel helder is, is dat het gros van de PVV- en TON-stemmers niet al te bijster zijn. Daar hoef je geen steekproef voor te houden lijkt me.

Voor de rest zijn alle (centrum) linksen en rechtsen even stom als andersom, en viceversa natuurlijk... Links is te sociaal en rechts te asociaal. De waarheid ligt m.i niet in het midden, maar moet per onderwerp worden bekeken.

Als je CDA stemt dan ben je boer!

Zo is het en niet anders!

Prins Bambi | 21-10-08 | 13:37

@HCremco | 21-10-08 | 11:37
Ik heb gehoord van een spoorlijn in Birma, waarbij ze ook lijken in de spoordijk begroeven. Die spoorlijn is nu op veel plaatsen verzakt van wege de gaten van de verteerde lichamen.

Niet handig dus.

@Mr Dixit | 21-10-08 | 11:31
Tja, kan dus allebei. Hangt af van de invloeden waaraan de domme persoon blootgesteld wordt.

RedBill | 21-10-08 | 12:07

Doe s een iq-test bij de vereniging mensa (effe googlen ja) en als je >130 haalt hoor je bij de top hehehehe
de enige conclusie die je dan kan trekken is dat rechts of links zijn op zich al een vreselijk DOMME keuze is. maarja ach, 15 jaar slecht onderwijs in Nederland, verbaast me niets het niveau van tegenwoordig....;.

HCremco | 21-10-08 | 11:40

texel is niet zo slim vanwege verstoring van de waterhuishouding, schiet ze dan af in 020, kan gelijk als fundering gebruikt worden voor die mislukte noord-zuid-metro.

HCremco | 21-10-08 | 11:37

@ RedBill | 21-10-08 | 11:17
Volgens mij ben je de weg een beetje kwijt. Hebben domme en ongenuanceerde mensen nu linkse of juist rechtse ideeën? Durf een stelling te nemen!

Mr Dixit | 21-10-08 | 11:31

@ Schoorsteenveger: ook mee eens...

@ Mr Dixit: Nope, dat is het overige deel van de domme mensen...

Eigenlijk alles wat ongenuanceerd is komt in (extreem) linkse of rechtse hoek terecht...

RedBill | 21-10-08 | 11:17

@ RedBill | 21-10-08 | 11:04
Daarmee betitel je dus de ideeën en handelingen van een kraker of dierenactivist, archetypische linkschmenschen, als rechts.

Mr Dixit | 21-10-08 | 11:13

RedBill | 21-10-08 | 11:04
Ik wil niet stellen dat alle linkse mensen dom zijn. Wel denk ik dat er veel domme mensen linkse ideeën erop na houden, omdat ze niet intelligent genoeg zijn om het totaalplaatje te zien, waardoor ze de gevolgen van hun denkbeelden op grotere schaal niet kunnen overzien.

Schoorsteenveger | 21-10-08 | 11:12

Ik wil niet stellen dat alle rechste mensen dom zijn. Wel denk ik dat er veel domme mensen rechtse ideeën erop na houden, omdat ze niet intelligent genoeg zijn om het totaalplaatje te zien, waardoor ze de gevolgen van hun denkbeelden op grotere schaal niet kunnen overzien.

RedBill | 21-10-08 | 11:04

@ Ds. Smacht | 20-10-08 | 23:51
Misschien beschrijf je wel het meest treffende verschil tussen wat jij noemt de "GeenStijl-generatie" en het slag dat zichzelf tot de linkschmensen rekenen. De eerste groep kan tegen elkaar zeuren, van zich af schrijven en maakt zich vervolgens niet meer druk. De tweede groep is van een heel ander slag en wil graag haar wil opleggen aan de rest van de bevolking, desnoods door middel van vandalisme, grof geweld of moord. En wat is dan sociaal gezien het meest acceptabel?

Mr Dixit | 21-10-08 | 10:25

Joost is mijn man.
Joost for president.
Joost op welke politike lijst sta jij?
Joost ik wil op je stemmen.
Joost mijn knuffelgoeroe.....................

wILL | 21-10-08 | 10:15

Ook 'Volkomen Kut' Groenteman vindt dat er niet gezeurd mag worden. De elite moet op kosten van het volk enthousiast zijn eigen rondedansjes kunnen houden rond zichzelf bevlekkende kunstenaars en kunstemakers. Het zou 'volkomen kut' zijn als er enige kritische noot gekraakt zou gaan worden inzake de verheven keuzes die de elite maakt. Het is nu eenmaal het voorrecht van de elite zélf uit te maken wat mooi en de moeite waard is, daar moeten zeurders niet over willen zeuren. Die moeten blij zijn dat hen hier en daar wat goed gedoseerde brokjes opvoedkundig programma worden toegeworpen, en die moeten ze braaf nuttigen en verteren.
www.hannekegroenteman.nl/

Schoorsteenveger | 21-10-08 | 08:52

Zo kwam ik er tijdens het lezen van het AD van afgelopen zaterdag achter dat ook deze krant werkelijk er alles aan doet om zogenaamd politiek correct te zijn. Ik kwam tot de conclusie dat zij alleen nog maar linkse collumnisten in dienst hebben. Gelukkig voor mij een reden om na jaren trouwe dienst ook deze krant vaarwel te zeggen. Gelukkig kunnen ze het lijden want het gaat hartstikke goed met de verkoop.(maar niet heus)

thorgal | 21-10-08 | 03:11

TV-RECENSENT

met je laptop
op de bank
schrijven over
patty brard
dat is dan
je beroep

klapvee | 21-10-08 | 00:49

Ds. Smacht | 20-10-08 | 23:51

Tsjek wat de MSM de Burger onthoudt. Met je pavlov gezeik over extreem rechts en je gedroomde burgervader van Rotjeknor.
Eat this met je grote muil over ethiek. Je triomfalisme is misplaatst. Ik begrijp het en ik begrijp waarom het nu gebeurd, maar het is niets meer dan een doodsreutel van een gecorrumpeerde politieke kaste in doodsnood.

nl.youtube.com/watch?v=TiGP-_7tHzo

bottehond | 21-10-08 | 00:14

aaaah, heerlijk zo'n strekkende meter politiek correcte rechtse reacties

bas9899 | 20-10-08 | 21:26

Klaargekomen van je eigenpijperij? Halve tamme. Jij hebt geen begin van inzicht, zelfs volgens de standaards van Joost van Velzen.

**

Ds Smacht

Heb je het tegen mij?

bottehond | 21-10-08 | 00:10

-weggejorist-

Ds. Smacht | 20-10-08 | 23:51

aaaah, heerlijk zo'n strekkende meter politiek correcte rechtse reacties

bas9899 | 20-10-08 | 21:26

Tsjonge jonge.....
Het hoernalje assorti is nogal gefrustreerd door de nieuwe tijd.
Pathetisch. En zoals gebruikelijk weer eensch zonder een begin van onderbouwing.
Eigenpijperij die het land al decennialang heel veel schade toegebracht heeft.
Niets meer, niets minder. Ben ik even blij dat de deaude beaumen stervende zijn!

bottehond | 20-10-08 | 20:41

Ik reageer er niet eens meer op.

knutsel | 20-10-08 | 20:39

Even hier maar reaguren want het lijkt alsof de site van Trouw maar 40 reacties maximaal kwijt kan. Wat een prutsers.

En verder links is arrogant en heeft een bord voor zijn hoofd!!!
Hoef ik niet te onderbouwen want dat doet meneer van Velzen ook niet en dit is geen waardeoordeel maar gewoon een constatering.

Ik heb ooit in een ver geleden PVDA gestemt maar achteraf gezien 25 jaar later schaam ik me hier nog steeds gigantisch voor.

Sebnalak | 20-10-08 | 20:03

Och, toch raar dan dat de gehele linkse flank de ideeën van die ''ultra-rechtse'' Pim klakkeloos hebben overgenomen. Hij moest natuurlijk eerst wel doodgeschoten worden door diezelfde linkse wereldverbeteraars en ''pacifisten''.
/
Rechts is dom... Yeah right, en Links heeft een ruggengraat... hah!
Laat me niet lachen.

merkava_mk4 | 20-10-08 | 20:02

kan iemand die kuteksten van de trouw ff ondertietelen

Een Soort Iets | 20-10-08 | 19:49

Power to the Tokkies!

Sikkeneur | 20-10-08 | 19:38

Ach, die rechtse mensen zijn juist allemaal super intelligent.

Hebben de grote hoop maatschappelijke problemen geanaliseerd, in kaart gebracht en zijn tot de kern van het probleem doorgedrongen en hebben dat dan simpel geformuleerd.

Daardoor is het dan in enkele korte zinnetjes samen te vatten en zijn de oplossingen ook heel eenvoudig.

Daarvoor zijn geen legioenen aan overbetaalde en nutteloze nietsdoeners in Reichs-Dienst nodig die het met ellenlange betogen klaar spelen om nog steeds niks gezegd te hebben :-).

G. Patton | 20-10-08 | 19:37

groot gelijk Joost

******** | 20-10-08 | 19:23

Wie is Joost van Velzen, en ben ik nu dom en rechts? Want dan ben ik okay.

ceesbruinink | 20-10-08 | 18:59

was het niet Winston churchill die ooit zei:
"Als je 20 bent en je bent niet links, heb je geen hart. Als je 40 bent en je bent nog niet rechts, heb je geen verstand" !

kippeNeukert | 20-10-08 | 18:49

Brynnar | 20-10-08 | 17:28
Hij heeft het niet over links en rechts, maar over slim en dom, dat klopt. Maar wat niet klopt is dat hij dom gelijkschakelt met ontevreden. Alsof er geen slimme mensen zijn die ontevreden zijn, of domme mensen die tevreden zijn. Hiermee probeert hij de werkelijkheid op eenzelfde wijze te vereenvoudigen als Jeauleau, die onbeschoftheid enkel ziet bij rechts en fatsoen enkel links toedicht.
Er liepen en lopen naar mijn idee héél wat slimme mensen rond die vreselijk zeuren, maar die bestaan volgens van Velzen niet.

Schoorsteenveger | 20-10-08 | 18:35

Mijn grootvader zaliger zei al
hoe rechtser hoe dommer

en wat had ie gelijk

commentaarderer | 20-10-08 | 18:19

Joost,
Er zijn inderdaad domme en slimme mensen op deze aarde, daar heeft u gelijk in. Maar er zijn ook normale en arrogante mensen. En u, Joost, ben een mooi voorbeeld van het laatste. Over het paard gesmeten ventje.

DenLangel*l | 20-10-08 | 18:17

Het zit ‘m gewoon in de architectenbril; daarmee zie je er bedrieglijk slim uit. Dat wekt verveerde verwachtingen, blijkbaar ook bij de dragert.

fockewoelff | 20-10-08 | 18:01

Hmm, deze man komt niet heel erg slim over met dit soort uitspraken.

Frotklob | 20-10-08 | 18:01

Ha, Ha, Ha, Ha, wat een Giga sukkel is dat joh!
Rechtse mensen dom.
Oftewel Pim Fortuijn, vd Zalm, Scheringa, Wientjes (directeur Rabobank), allemaal dom. Hoe dom kun je zijn zo openlijk toe te geven dat je een gebrek aan argumenten heb om in te brengen en het dan maar met dom af te doen.

Ha, Ha, Ha, Ha, wat een Giga sukkel is dat joh!

AKMMOR A-TEAM | 20-10-08 | 17:57

De termen links, rechts zijn termen om ons te misleiden. Die eliten hebben hun macht via het midden verkregen. Het zijn namelijk deze eliten die de termen extreem rechts en extreem links (en al die andere termen niet te vergeten) hebben bedacht na de tweede wereldoorlog om zichzelf die macht te verschaffen, inmiddels zijn het dus die eliten die via het midden van het geestelijk (dus vals, nep, in onze bovenkamers ingeprent) politiek spectrum hun macht hebben vergaart over de afgelopen decennia.
En kregen er nog een gevalsiviseerde samenleving bij met gefabelde terroristen, spookterreur wel te verstaan. Terreur komt altijd van een staat af, nooit van en volk, behalve vrijheidstrijd (en dat lijkt dan sterk op terreur)
In de middeleeuwen waren het de koningen en keizers in hun vestingen die het volk terroriseerden, en de Robin Hood's die de kant van het volk kozen en telkens bevrijdden.
Het volk is dus dom volgens Trouw.

Beertje Colargol | 20-10-08 | 17:54

bah haal twee gezegdes door elkaar moet zijn:

als eigenaar.... hebben of in de handen liggen van en niet als eigenaars... liggen >.<

TijnZ | 20-10-08 | 17:48

Het grappige is dat de linkse kranten gewoon als eigenaars rechts denkende zakenlui liggen want de kranten directeuren willen ook hun salaris met zes nullen niet delen met alle socialisten en communisten dus...... hoe dom is rechts nou?

TijnZ | 20-10-08 | 17:47

Klopt helemaal, rechtse mensen zijn dom!

hugochavez | 20-10-08 | 17:36

-weggejorist-

Brynnar | 20-10-08 | 17:28

Het gebrek aan inhoudelijke argumenten is weer schokkend. Joosts hele artikel is één grote jij-bak. Zelfs Joost voelt dat zelf al aan, en probeert het vervolgens te maskeren met wat doorzichtige nep-zelfspot. 'Zelf zitten wij er thuis ergens tussenin.' Dat meent hij natuurlijk niet echt, stiekem vindt hij zichzelf superslim.

Joost reageert op argumenten die 'rechts' zou aandragen, maar die hij in feite zelf verzonnen heeft. Wat we hier horen is niets anders dan zijn vooroordeel over mensen met een hem onwelgevallige mening. Joost zou er goed aan doen zijn oogkleppen eens af te doen en écht na te denken over de argumenten die andersdenkenden aandragen. Het is niet voor niets dat oud-links op Internet, waar de lezers terug kunnen praten, keer op keer onder tafel geluld wordt.

Ivoren Toren | 20-10-08 | 17:13

Meneer maakt de fout om ongenuanceerd rechts en genuanceerd rechts over een kam te scheren. Generaliseren in opiniestukken is een van de meest voorkomende beginnersfouten...

Vage_eddie | 20-10-08 | 17:04

Onderbuik | 20-10-08 | 16:04
Juist. Toen de NPS dreigde onderuit gehaald te worden stond iedereen in Hilversum te blaten dat je zoveel kwaliteit niet van de buis mocht halen. Ik vroeg me toen al af: waarom is die kwaliteit niet al aanwezig bij de handtekeningen-omroepen?

Schoorsteenveger | 20-10-08 | 16:57

Dom / slim heeft natuurlijk niks met links of rechts te maken, maar gewoon met het onvermogen van mensen om een eenzaam en minder populair standpunt in te nemen. Wie nu volgens de standaard 'links' is, is in feite conservatief i.e. hij komt niet goed los van het jaren heersende 70 ideaal. Dit komt vaak omdat deze persoon graag tot de 'linkse elite' wil blijven behoren. Pas als de hele meute van linkse denkers naar rechts opschuift, wat de afgelopen 5 jaar absoluut het geval is, gaat links-conservatief mee. Kijk bijvoorbeeld naar de uitspraken van een gemiddelde PvdA politicus, deze zouden in de jaren 90 als racistisch weggezet zijn. Uit de geschiedenis blijkt dat uiteindelijk (Net zoals dat altijd in de wetenschap het geval is) de mensen die tegen dingen aanschoppen toch gelijk blijken te hebben. Een individueel kan best slim zijn, maar mensen zijn nou eenmaal dom of ze nou links of rechts denken.

Ariel | 20-10-08 | 16:47

Als rechts inderdaad zo dom was,had wouter nu niet de grote meneer kunnen uithangen met al die miljarden.

fleurtje | 20-10-08 | 16:13

@Schoorsteenveger | 20-10-08 | 15:18
ja inderdaad, en om Fransisca te vervolgen: "is het eigenlijk wel zo dat de NPS een omroep zónder leden er is voor het hele volk. Of alleen voor de bevooroordeelde intellectuele wereldvreemde wereldburgers van orthodox-progressieve snit..."

Onderbuik | 20-10-08 | 16:04

Jeaust ga eens snel deaud, of ben ik nu ook dom rechts bezig?

Achiel | 20-10-08 | 15:59

hm, nog steeds nix over het bot vangen van GS?

ley007 | 20-10-08 | 15:56

met karikaturen slaat iedere discussie dood... of het nou om rechts of links gaat... gs houdt toch van dat soort karikaturen? tot vervelens toe. en als iemand anders het doet dan mag het niet?

Kerby | 20-10-08 | 15:56

.. tis een ingesleten misverstand dat linksche menschen geen last zouden hebben van vooroordelen. Dat hebben ze wel, doch noemen den balk in eigen oog liever "nuance" of "ruimdenkendheid".
"Progressief" is een oudere benaming voor veel van datzelfde.

Jan Passant | 20-10-08 | 15:53

Och, voor het merendeel van rechts Nederland (wat dat ook mag zijn) heeft Trouw niet eens ongelijk want die zijn ook wat eenvoudig van geest. Kijk hier op GS maar eens goed rond, een oneindige nieuwe stroom "Geertje-for-president" roeperts dient zich dagelijks aan. Die verdwijnen doorgaans wel weer na een paar dagen maar toch. De ene verkiezing SP stemmen, de volgende PVV ... dat werk.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet zo dat als je wel wat meer bagage in je bovenkamertje hebt, je ook meteen het morele gelijk aan je kant hebt. Iets wat veel linksch/gutmenschen nog wel een onterecht denken.

Bigi Bana Boy | 20-10-08 | 15:44

Aldus schreef Willem VanDer Decken @15:04

Wie zegt u?

Sikkeneur | 20-10-08 | 15:41

Verstandige man , die Joost van Velzen.
Gaan we nog veel van horen op GS...

Sikkeneur | 20-10-08 | 15:40

Trouw is een oorlogskrant. En omdat WOII al een tijdje afgelopen is en zelfs niet eens meer behandeld wordt op middelbare scholen, is Trouw allang achterhaald. Helaas zitten ze bij Trouw nog altijd in de ontkenningsfase, geeft niet, zijn hele goede andere linksmenschen voor die hen het haarfijn uit willen leggen. Het enige dat ontbreekt is dat iemand de stekker uit deze mummie trekt en het archiveert in een museum. De krakertjes uit de 7-ties, inmiddels verworden tot redacteuren en recensisten, kunnen dan op zoek naar een echte baan. Enne generaliseren en stigmatiseren is kennelijk voorbehouden aan linksmenschen.. Hypocriet? welnee.. geen waardeoordeel, gewoon een *kuch constatering!

Tam Tam | 20-10-08 | 15:38

Dat Texel is veel te comfortabel, Razende Bol lijkt mij voor dit doel zeer gepast.

Fuck a Duck | 20-10-08 | 15:37

Een hoernalist van een religieuze krant die iemand dom noemt? Mwhoehahaha... Mijn motto is: religie begint waar denken ophoudt. Hoe religieuzer, hoe dommer dus, want eerder gestopt met nadenken. En dan ook nog dode-bomen joernalist. Typisch gevalletje pot-verwijt-ketel. Welnu Trouw-hoernalistje, ik heb een ieku van ergens ruim boven de 130, ben atheist en rechts! Ik lust je rauw met je PABO-diploma en je godsdienstwaandenkbeelden.

Brouhaha | 20-10-08 | 15:34

'Een ongeneeslijk stel ouwe zeuren, waar geen pil tegen helpt.'
Dus, heropvoeden zal niet helpen, negeren dus maar. Daar komt het in het kort op neer. Inhoudelijk stelt het toch niets voor, dus luisteren hoeft ook niet eens meer.
En dat noemt zich democraat? Eerder een schoolvoorbeeld van het bewust isoleren van een complete bevolkingsgroep, onder het mom van moedeloosheid: 'we hebben het geprobeerd'. Me hoela, gewoon nog meer paternalisme.
Hij flipt gewoon dat De Krant allang geen Meneer meer is, waar men zich fijn door laat opvoeden.

zak_arme_turf | 20-10-08 | 15:32

Jacques Use | 20-10-08 | 15:16

Nieuwe namen en omschrijvingen geven aan gedegenereerde oude instituten zoals de TK zijn het resultaat van een snelwerkend resultaatgericht creatief scheppingsproces.

Vasthouden aan bekende oude benamingen is te duiden als een vorm van dementie die door de renegades graag als "netjes" wordt geclassificeerd maar feitelijk een, op jarenlang geconditioneerde angst om afwijkend gevonden te worden, gebaseerd gebrek aan creativiteit verbergt.

Hans Anders | 20-10-08 | 15:29

Joost van Velzen? Gut gut zeg, Zelfs stront lazarus krijgt die Corrie koning nog niet eens onder de tafel gelult.

lamoor | 20-10-08 | 15:28

Badeendje | 20-10-08 | 15:04
Kuitenbrouwer geeft hier de voorzet aan van Velzen.
"Iedereen die genoeg handtekeningen kan verzamelen krijgt toegang tot de ether, maar om een of andere reden nemen ’rechtse’ mensen nooit die moeite."
Maar, om Jeauleau te parafraseren, is dat eigenlijk wel zo? En hoeveel handtekeningen heeft de NPS? Hoe word je daar lid van?

Schoorsteenveger | 20-10-08 | 15:18

Het is natuurlijk wel waar. De gemiddelde Telegraaflezer (zie de comments aldaar) begrijpt er bar weinig van. Omdat men het verschil niet kent tussen Kabinet en Parlement heeft men het gemakshalve maar over 'Die daar in Den Haag'. Het heeft helemaal niks met links/rechts te maken

Jacques Use | 20-10-08 | 15:16

ReinDeVos | 20-10-08 | 13:40

Tokkies zijn toch het werkschuwe tuig dat vooral op linkse partijen stemt omdat rechts ze onder druk van lagere uitkeringen dwangmatig overdag wil bijscholen en een zeker arbeidsethos wil bijbrengen? Hierdoor lopen zij kans om hun zowel zwarte inkomen alsook hun uitkering kwijt te raken en dus stemmen zij grotendeels op alle linkse partijen.

Tokkies zijn daardoor indirect de broodheer van de linkse elite, immers als de tokkies er niet waren, dan zou rechts de volle gelegenheid krijgen om alle linkse speelgoedjes zoals er zijn: ontwikkelingshulp, de millieu idioterie, de klimaat hoax, de volledige parasitaire industrie waar 99,99% van de linkse elite haar ruif vult, de verspilling aan cultuur en kunst voor een publiek dat uitsluitend de gratis recepties en vernisages bezoekt, etc. weg te stemmen?

Kort door de bocht: De linkse elite bestaat uitsluitend via de dom-linkse stemmers.

Hans Anders | 20-10-08 | 15:14

Onderbuik | 20-10-08 | 14:59

Eerder als lezer van domme comments.

Maaier | 20-10-08 | 15:10

Ik neem aan dat de heer Van Velzen een uiterst gelukkig mens is. Dat zie je ook zo aan die foto van um

Adriaantjeeeeeuh | 20-10-08 | 15:07

JAN IN GEBED

god wat
dacht u
toen u de linksmens
schiep
uit de rib
van een
zure augurk

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 15:05

www.trouw.nl/opinie/columnisten/articl...

Henk Hagoort, de nieuwe topman van de Publieke Omroep, zei vorige week in Trouw dat de publieke omroep te weinig doet voor de pakweg dertig procent van de bevolking die op Wilders en Verdonk stemt, de ’maatschappelijk teleurgestelden’.....

Badeendje | 20-10-08 | 15:04

@Fimbulvetr | 20-10-08 | 15:01
ja dat is een mooie omschrijving, zit veel waarheid in...

Onderbuik | 20-10-08 | 15:04

Gewoon negeren dit soort types. Die lui willen alleen maar een reactie om voor zich zelf te weten dat ze bestaan, en de illusie te koesteren dat ze iets betekenen.

Willem VanDer Decken | 20-10-08 | 15:04

De wereld volgens progressieve denkers: je hebt elite, denkers en doeners. Doeners zijn dom en ontevreden omdat ze genaaid worden door de elite. Denkers zijn progressief en bieden een alternatief, niet langer geknecht door kerk en werkgever, maar vrij in een wereld waar progressieve denkers u vertellen hoe alles in elkaar steekt en u volkomen vrij bent te betalen voor de progressieve hobbies. Mocht u daar over morren, dan snapt u het gewoon niet, het gaat u boven de pet, dat is niet uw schuld, u bent nou eenmaal dom. Te dom om in te zien dat u beter genaaid kan worden door een progessief denker dan een elitair iemand.

Fimbulvetr | 20-10-08 | 15:01

@Maaier | 20-10-08 | 14:56
jij voelt je als dom mens aangesproken?

Onderbuik | 20-10-08 | 14:59

Hij heeft natuurlijk volkomen gelijk met z'n mening over domme mensen. Benoemen!

Maaier | 20-10-08 | 14:56

het trieste en tegelijkertijd ook het leuke is dat zo'n krant als Trouw meestal alleen bij mensen op de deurmat valt die al links geïndoctrineerd zijn. Dus het effekt van zo'n krant is 0,0...

Onderbuik | 20-10-08 | 14:55

Hear Hear @ Joost van Velzen

Perrywinkle | 20-10-08 | 14:54

Luhmann | 20-10-08 | 14:34
En wat is de taak van niet-rechts voetvolk?

Schoorsteenveger | 20-10-08 | 14:54

Ach, het gros van de mensen is cognitief uitgedaagd links of rechts om het even.

viezeman | 20-10-08 | 14:53

Huh trouwlezers? Bestaan die nog? En als er nog 1 is zet die dan op de rottummerplaat en wel ja zet daar ook een hek omheen.

Duderoo | 20-10-08 | 14:50

Wat een dom artikel. Kan ik hieruit opmaken dat Joost linksch is?

Porrello | 20-10-08 | 14:48

nps moet zijn NPO

Onderbuik | 20-10-08 | 14:47

@ Limz | 20-10-08 | 14:11 die zegt "Wat een onzin! Ik stem al jaaaaaaren VVD (ben dus best een beetje rechts)"

AFAIK ben je dan gewoon de middle-of-the-raod doordeweekse sociaal-democraat zoals ongeveer 80% van het stemvee in Nederland. De veelheid van politieke partijen in Nederland zou een divers politiek spectrum kunnen expliceren, maar dat is zoals een ieder met een beetje verstand weet een grote illusie.

_ILT_ | 20-10-08 | 14:42

ik ben blij dat hij toegeeft dat de NPS links is, de rest van het linkse geteisem doet er nogal moeilijk over...

Onderbuik | 20-10-08 | 14:42

Liever dom dan geïndoctrineerd...

Eagle_Eye | 20-10-08 | 14:41

Kijk nu al uit naar zijn kolumns over Arend-Jan de Graaikever, Moes de Steuntrekker en Wanlijn Wim de Politiek Adviseur.

widtvoet ® | 20-10-08 | 14:40

@ Einde van de Domheid | 20-10-08 | 14:09: Ik kan niet echt chocolade maken van jouw verhaal, maar misschien komt dat omdat ik te dom ben. Je zegt zoiets als dat democratie ook markt is, ik heb echter nog nooit echt een markt gezien in de juiste zin van het woord waarin wanneer een democratische meerderheid van de consument Opel wil rijden, de rest van de consumenten ook Opel moeten rijden. Daarbij lijkt democratie veeleer op een met geweld geëffectueerd monopolie en/of kartel dan een markt. Een markt is niets meer of minder dan een al dan niet duidelijk te identificeren wensen/preferentie lichaam (body of preferences and/or wants) die door ondernemende personen ontdekt en geëxploiteerd kan worden door aan de vraag van die wensen/preferenties te voldoen. Deze creatie van een markt (die impliciet aanwezig was) staat buiten de orde van andere markten, hence gecreëerd. Dit is in een democratie onmogelijk aangezien je altijd binnen het systeem moet opereren wil je kunnen gaan voldoen aan de politieke wensen van een (potentiële) achterban. Een verder verschil is dat politieke wensen/preferenties vaak impliceren dat de een er beter van zal worden ten koste van een ander. Iets wat in een markt met rechtsysteem niet snel zal gebeuren aangezien de gehele definitie van een markt het vrijwillig uitwisselen van goederen en dienst ten einde wederzijds voordeel te behalen (anders zou de uitwisseling niet plaatsvinden, je gaat niet iets doen waaraan je nadeel ondervindt ivm niets doen).

Als laatste lijk je te impliceren dat ik een vrije markt en dito rechtsysteem zou willen opleggen alsof ik het ontwerp hier in mijn kast heb liggen en/of opgeslagen in een electronisch tekstdocument. Het hele punt van een vrije markt en dito rechtsysteem is nu juist dat het wel het gevolg is van menselijk handelen maar niet het gevolg van menselijk ontwerp. Een ontwerp en/of ontwerper kan niet een systeem ontwerpen dat ieders goedkeuring kan wegdragen en waarin een ieder z'n ding kan doen binnen de grenzen van de wet (eigendomsrechten, hence vrijheid, hence geen geweld, hence vrijheid van meningsuiting etc.). Daarbij werkt het niet, zie de realiteit.

Zonder dat je het waarschijnlijk doorhebt lijdt je nogal aan Stockholm Syndrome; wordt eens wakker!?

_ILT_ | 20-10-08 | 14:39

"Het zijn een stel criminelen en zakkenvullers die rechtsen. En die autochtonen, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen." - Mening van Velzen?

Zernike | 20-10-08 | 14:39

JAN BOVEN OP DE FLAT

jan doe
het niet
de publieke omroep
wordt door iedereen
betaald
maar niet iedereen
vind dat hij zijn belasting
centen
beter door de plee
had kunnen
trekken

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 14:39

Kijk de aanhang van de PVV neemt soms een andere keuze wat betreft woorden
maar de boodschap blijft hetzelfde.

Eurotokkie | 20-10-08 | 14:36

Jan Boven Mijn Pet = Joe the Plumber?

dundiejeok | 20-10-08 | 14:35

Nou zeg, ik heb het stuk eventjes gelezen en vind dat hij best zinnige kletskoek daar zwamt. Ik begrijp niet dat Weesie cs. zich daar zo'n zorgen om maakt. De beste man zegt gewoon dat "niet-links voetvolk" z'n bek moet houden en moet deurwerken. Zou ze ook eens goed staan. Al dat geklaag... Werken met je donder, Den Staat is er echt niet om je op te vangen. Leer zelf maar eens wat regelen. Wordt maar eens lid van een rechtse publieke omroep of stamp er desnoods eens een uit de grond. Komt De Mol met z'n Talpa (de potentie op rechts) is het weer niet goed. Nee, ben het met Van Velzen eens: niet-links voetvolk moet z'n bek houden of anders z'n handen uit de mouwen steken en er wat aan doen.

Luhmann | 20-10-08 | 14:34

JAN BOVEN MIJN PET

je begrijpt
het niet
dus doen
wij dat
voor je

widtvoet ® | 20-10-08 | 14:32

Zoals meneer zelf goed samenvat: "De publieke omroep is er voor iedereen, maar niet iedereen is er voor de publieke omroep".

Porrello | 20-10-08 | 14:31

@ReligionSucks
Werkelijk?

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 14:30

Och heden grutjes NEE! Texel is een veel te leuk eiland om zomaar vol te gooien met buitenlanders.

die ene van daarzo | 20-10-08 | 14:29

JAN BOVEN MIJN BED

en nog altijd
wrijf ik
voor het
slapen gaan
even teder
over je
portret

widtvoet ® | 20-10-08 | 14:29

Limz | 20-10-08 | 14:11
De gemiddelde reactie op jou zal zijn dat je links bent.
Links, dar ben je op GS al als je PO kijkt, zeker als je het 'NSB handelsblad' leest.
Etc.
Ik kan me de opmerking van die Trouwman wel voorstellen, net zo goed als het gemakkelijk is om dat weer af te schieten.
(Is eigenlijk een beetje gericht op hard schreeuwend, veel posten, radicaal rechts.)
Zeker als je gaat nuanceren.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 14:29

@Beultje van het spui:
Den Haag is in't frans : La Haye. (L'Hague is samentrekking van frans en UK)

ReligionSucks | 20-10-08 | 14:27

Laat joost een weekje voor buschauffeur spelen in Gouda. Kijken of hij dan nog met zo'n dedain spreekt over het ontevreden niet-linkse voetvolk.

D.Vader | 20-10-08 | 14:26

makkelijk om rechts het verdomhoekje in te duwen, maar dat geeft niks!
Ik ben rechts en dom genoeg, ik accepteer ieders mening, en gij van Velzen?
+1 voor de leuke reacties van mijn GS-vrienden...

Skifty Johnson | 20-10-08 | 14:26

De zoveelste alpha die de beta's niet begrijpt.

OpenDeur | 20-10-08 | 14:25

Ik ben vandaag ook in een dichterlijke bui.
Uit eigen werk: "Jan boven mijn pet"

Jan, simpele ziel
waarom zou je
om een eiland vol dooie buitenlanders
nou een hek plaatsen
dat gaat me nu boven mijn pet

- Charles du Beul l'Hague, 2008

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 14:24

Voorlopig draait onze welvaart op rechtse mensen en maken de trouw - en volkskrant lezers dat geld op. Wordt tijd voor een onvervalste burgeroorlog.
Ik heb al ervaring opgedaan in '94 in Bosnië. Daar hebben ze ervaring met linkerhuizen afbranden.

ReligionSucks | 20-10-08 | 14:23

Hij heeft wel een punt. Linkshandigen zijn meestal slimmer in bepaalde zaken. *heeft geen idee waar deze stront vandaan kwam...*

Raven | 20-10-08 | 14:22

Misschien nemen ze "Jan boven mijn pet" tegen zichzelf in bescherming door niet zijn reactie, maar alleen welgevallige linksdraaiende reacties te plaatsen.

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 14:19

@vage hond
Mee eens. Texel is daarvoor ook eigenlijk te mooi en we moeten ook het welzijn van de schapen populatie aldaar niet uit het oog verliezen.
Wellicht werkt hier het dubbele paspoort eens in ons voordeel en kunnen we volstaan met een oude olietanker vol kleine klapstoeltjes en net genoeg diesel voor een enkeltje marokko... 'Ahoy kapitein Geert'

Die Aardige Draak | 20-10-08 | 14:18

.... van Velzen, .... Velzen
denk aan hoge schoorstenen
denk aan vieze rookpluimen
denk aan smerige stank
.... denk aan van Velzen

dundiejeok | 20-10-08 | 14:16

Die Joost. Moet een gruwelijke kwelling voor 'm zijn om als een van de voormannen van de ondergewaardeerde morele en intellektuele elite telkens weer verkeerd begrepen te worden. De arme knul. Zit zich daar hoog in zijn boom de godganse dag op te vreten over al die domme SBS-kijkende, in eenvoudige beelden denkende half-apen. En hij maar al z'n energie steken in het opvoeden van die zwakzinnige massa. The Left Man's Burden...

widtvoet ® | 20-10-08 | 14:15

Inderdaad heel hinderlijk, dat vooroordeel dat 'rechtse' stemmers dom zijn en worden gedreven door frustratie over hun maatschappelijke underdogpositie. De gedachte dat mensen op Wilders of Verdonk stemmen omdat ze gewoon van mening zijn dat het immigratiebeleid minder ruimhartig moet, of het strafrecht enigszins moet worden bijgestuurd, komt niet bij het zelfbenoemde weldenkende deel van de bevolking op.

De Geus | 20-10-08 | 14:14

-weggejorist-

RientjevdAersmade | 20-10-08 | 14:14

Het gaat maar door, dat haatzaaien tegen rechts.

Ploos van Amstel | 20-10-08 | 14:14

Ik ben zo dom dat ik kutbrilletje best zijn apenbekkie in wil slaan.
Kijk of ie op straat ook zo dapper is

veel vaak en vet | 20-10-08 | 14:12

Wat grappig. De reacties die je op de site van trouw achterlaat verdwijnen in het niets.

De Beul van Den Haag | 20-10-08 | 14:11

Wat een onzin! Ik stem al jaaaaaaren VVD (ben dus best een beetje rechts) maar ga liever dood dan de Telegraaf te lezen (om over de Trouw maar te zwijgen)...
Ik vind mezelf zeer zeker niet dom (heb braaf HBO gedaan) en ik wil al helemaal geen buitenlanders naar Texel sturen (ik ga daar nl zelf graag heen).

Wat ik wel lees? NRC! Wat ik graag kijk? PO! Waarom? Omdat ik opensta voor de mening van anderen. Het feit dat ik niet vind dat we capuchonjeugd moeten knuffelen maakt niet dat ik me afsluit voor het idee. Waarom gedraagt links zich altijd alsof rechts dom is en waarom doet rechts alsof links te soft is? Niet omdat het waar is. Simpelweg omdat een van de manieren om je eigen argumenten kracht bij te zetten, is om de ander af te fikken.

Prima, dit is gewoon links dat doet alsof rechts dom is (en daarom geen gelijk kan hebben). Mij best. Ik haal mn schoduers op en ga verder met mn dag.

Limz | 20-10-08 | 14:11

Ik zeg altijd maar:
" Zonder gezeik kan er geen vooruitgang zijn en blijft alles het zelfde "


Kijk maar naar de Derde Wereldlanden daar klaagt niemand (uitzonderingen daar gelaten) en daarom is de vooruitgang daar ver te zoeken.........

Hobbykip | 20-10-08 | 14:10

Waarom laat die trouw paap geen reacties zien. Wat ik wel grappig vond is dart een Jan Onbenul een brief stuurt waarin Jan Onbenul zegt geen waarde te hechten aan de mening van Jan Onbenul.

maar_waarom_dan | 20-10-08 | 14:10

ILT
Jouw opmerking was te verwachten ('Ja kapitalisme is een goed systeem, maar we hebben nog nooit de kans gehad om dat ongestoord op ieder niveau uit te rollen.')
Tja Ilt, dat is dan jammer, maar we hebben gelukkig met democratie (is ook markt) te maken.
Een verlicht despoot kan met een totalitair systeem een sprongetje in de evolutie maken maar een goedfunctionerend land komt pas als dat systeem weg is.
Er zijn veel krachten in een samenleving die uitgebalanceerd moeten worden door tegenhangers. Een volledig mandaat heeft iets goeds opgelevert in ...........?

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 14:09

Dus iedereen die zegt dat ie denkt is dom? He pik ik weet niet wat je denkt dat je ben maar volges mijn heb je se niet allemaal op een reitje! Agterlijke gladiool!

sh1ne | 20-10-08 | 14:08

"Maar de boodschap aan de NPO blijft onveranderd: de publieke omroep is er voor iedereen, maar niet iedereen is er voor de publieke omroep."
Lieve Joost, zo moeilijk is het allemaal niet. De NPO wordt gefinancierd vanuit de staatskas. Dat betekent dus dat alle belastingplichtigen in Nederland de publieke omroep financieel ondersteunen. Daar mag wat tegenover staan. Bijvoorbeeld dat de programma's van deze publieke omroep een goede afspiegeling zijn van de afkomst, culturele achtergrond en politieke voorkeur van deze belastingbetalers. Op dit moment is dat niet zo. Kijk en dat is pas een constatering ipv een mening.
Je moet je eens voorstellen hoe de opniepagina's van 's lands weldenkende kranten vol zouden staan met verontwaardigde columns als van Nederland 3 plotseling een Fox News-achtige 'rechtse' zender zou worden gemaakt. Het zal een koude dag in de hel zijn voor zoiets gebeurt, maar het zou op de één of andere manier wel recht doen aan het 'de NPO is er voor iedereen'-principe. Wat mij betreft laat ook deze kwestie zien dat het hele idee van de publieke omroep achterhaald en overbodig is.

De Vrolijke Kaafir© | 20-10-08 | 14:08

Texel? Wat is er mis met Amsterdam?
Geweaun 'n groot hek er om......
.Amsterdam heeft 't.. Amsterdam krijgt 't.. Amsterdam mag het houden.

kaasboer5 | 20-10-08 | 14:08

@Biff Eagleburger | 20-10-08 | 14:02
Kopje thee erbij?

Dr. Pown3rt | 20-10-08 | 14:06

Goh Mutsaerts, nu doe je het zelfde als de azijn bode, laat trouw gewoon lekker schrijven wat ze willen!

Kloksop | 20-10-08 | 14:06

@Capt. Iglo | 20-10-08 | 14:00

Kut, ik las toch echt zakkenrollers. Iets wat ik later wel beschreef en dan is het wel een pleonasme. behalve dom recht dus ook dyslectisch.

Mo™ | 20-10-08 | 14:06

Trouw, zijn dat die zelfbenoemde pseudo intellectuelen die in een godje geloven? En hun godje heeft hen dan de hersens gegeven boven het plebs wat alleen maar op de gezegende met hersens wil zeiken.

Jaja, ik begrijp het! Geloof ik!

femkemoeteenbeurt | 20-10-08 | 14:05

dan ben ik zeker extreemdom?

bertminernie | 20-10-08 | 14:04

Tsja, je moet wat als de oplage daalt. Trouw is binnen een paar jaar ter ziele. Succes met de bus terug, Joost.

Abe Froman | 20-10-08 | 14:03

"De PO is er voor iedereen, maar niet iedereen is er voor de PO." Snik. Prachtig. De meest treffende weergaaf van elitair links. Geparafraseerd: "Wij weten hoe de vork aan de steel zit. Dat gaan wij met uw belastingcenten ongevraagd rondbazuinen. Wellicht laat u zich hersenspoelen. Dan bent u van harte welkom. Zo niet, dan bent u een domme, reactionaire zakkenvuller".

Zeddegeizot | 20-10-08 | 14:03

@Dr. Pown3rt | 20-10-08 | 13:59
Toch fijn dat ik af en toe gelijk heb. 220V of 380V?

Biff Eagleburger | 20-10-08 | 14:02

Reutel | 20-10-08 | 14:01 wadlopen.. als ze maar bij scheveningen beginnen..

van dal | 20-10-08 | 14:02

Ik lees wel eens de Vrij Nederland, en daar staan zoveel lettertjes in. Is ook een links blaadje, dus dat klopt wel. Wie gaat dat allemaal lezen, dat is gewoon debiel.

Bijstandskoning | 20-10-08 | 14:02

nog een zo'n advertentie, en wij zeggen ons geenstijl abbonnement op!

mijnvrouwenik | 20-10-08 | 14:01

MDA | 20-10-08 | 14:00 dat was niet texel, dat was ameland.

van dal | 20-10-08 | 14:01

wadlopen ies koeltoer? Dacht het niet! Die sjappies redden het nooit voor het vloed wordt, en als ze het wel redden vind ik het de ultieme inburgeringscursus!

Reutel | 20-10-08 | 14:01

Die Joost van Velzen gebruikt nergens het woord links of het woord rechts. Hij heeft het alleen maar over slim en dom. over elite en volk. Dom volk zeurt, en aan dom volk is elitair kijk-, luister- en leesvoer niet besteed. Dat is zijn verhaal. Lijkt een slimme zet van hem, maar aan het einde kiest hij toch weer de positie Jeauleau/von der Dunk/Groenteman: "Er is namelijk ook een groep die niet naar de ’Netwerk’s’ kijkt en wellicht nog is te vangen. Dat is een experiment waard." Kennelijk is de NPO en daarmee Netwerk de echte elite. Of is er volgens van Velzen ook een rechtse elite?

Schoorsteenveger | 20-10-08 | 14:00

@ Mo™ | 20-10-08 | 13:57
Zakkenvullers zijn niet per definitie criminelen en daarmee is criminele en zakkenvullers in 1 zin geen pleonasme.... :P

Capt. Iglo | 20-10-08 | 14:00

SWtjah | 20-10-08 | 13:58
LOL!
Of 'Zoeken naar (de Bijbelse figuur) Jozef.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 14:00

Wauw, ik ben het echt volledig eens met dat onderzoek. Is er al wel eens onderzoek gedaan naar intelligentie vs. politieke positie?

stoofstraat | 20-10-08 | 14:00

Tja... ik moet zeggen, de comments in de trant van 'allemaal op texel, groot hek er omheen' heb ik hier toch regelmatig voorbij zien komen. En dat er in DH alleen maar zakkenvullende nietnutten bezig zijn sheb ik ook vaak mogen lezen. Ik vind zijn opmerking derhalve toch behoorlijk kloppend, voor zover deze meneer doelde op het rechtse geluid dat van het internet komt...

MDA | 20-10-08 | 14:00

@WaarDeWindWaait | 20-10-08 | 13:58
Maar als echt links mens weet je dat niet en wil je dat ook niet weten.

Agent327 | 20-10-08 | 14:00

Maar ook niet weer zo dom dat ik Trouw lees. Of media lees waar bomen voor zijn omgehakt. Ben ik gewoon te links en te groen voor.

Schaar | 20-10-08 | 14:00

Biff Eagleburger | 20-10-08 | 13:54 aka Joost2
Dank je :S de PVV is de enige die niet wil meewerken aan de islamisering van NL dus ik vind iedereen die niet PVV stemt een landverrader!

Dr. Pown3rt | 20-10-08 | 13:59

LOL@Superior Bastard | 20-10-08 | 13:34

sjaakdeslinksesul | 20-10-08 | 13:59

Hekken, buitenlanders en afknallen was volgen mij de vroegere hobby van Duitse socialisten en Rusische communisten. Niks rechts aan.

WaarDeWindWaait | 20-10-08 | 13:58

Hij geeft rechtse mensen wel enorm stigma mee, als je de telegraaf / GS ben je dom en zoek je je heil maar bij RTL4 en SBS6 ipv de publieke, hijs fijn. Ik ga maar weer snel million dollar wedding kijken.

SWtjah | 20-10-08 | 13:58

Mijn autistische buurjongen van 9 heeft meer zinnigs te melden
dan gekke Joost !

paardenclub69 | 20-10-08 | 13:58

_ILT_ | 20-10-08 | 13:54
Leuk geprobeerd. Als er geen staat/regering was geweest was alles koeck ende ey.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 13:57

Slecht geïnformeerd, oppervlakkig en populistisch rechts Nederland is inderdaad dom, maar dat is gelukkig maar een (klein) gedeelte van de rechtervleugel.

Befhaesch | 20-10-08 | 13:57

Geachte heer van Velzen,
Als antwoord op uw uitspraken op trouw.nl van 20 oktober

"Het zijn een stel criminelen en zakkenvullers daar in Den Haag. En die buitenlanders, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen"

Zakkenrollers zijn crimineel het gebruiken van een pleonasme "criminelen en zakkenvullers" heeft derhalve behalve een laagdrempelig amusement ook nog eens een averechts effect met wat U tracht aan te tonen in uw artikel. Namelijk dat uw eigen achterban wel intelligent is, en uzelf zich daar ook toe rekent.

En met betrekking tot u zeer kwetsende uitlating, dat wij de inheemse bevolking van Texel willen bezwaren met enkele decennia slecht gerund intergratie beleid. Gestart door naar mijn inziens linkse politic, is natuurlijk ronduit bespottelijk.

Iedereen weet dat je geen anders gepigmenteerde mede Nederlanders naar Texel dient te sturen. Hebt u enig idee hoeveel schapen er op Texel zijn?
Marianne Thieme zou een hartverzakking krijgen na een week lokaal dierennieuws.

Ter afsluiting meneer van Velzen wens ik u veel succes in uw verdere pogingen om van medelanders, die vanuit hun perspectief het beste voor hun Nederland willen ondermijnen.

Met vriendelijke groet en tot 2011

Mo™ | 20-10-08 | 13:57

Joost begrijpt mij niet goed. Ik vind dat eerst alle linksmensen moeten worden afgeknalt.

Dr. Pown3rt | 20-10-08 | 13:56

Naar Amerikaanse maatstaven zijn wij Hollanders allemaal links.

Psychotheek | 20-10-08 | 13:56

@Agent327 | 20-10-08 | 13:31
De online-versie schijnt populair te zijn bij rechtse internetters.
Veel referrers vanaf geenstijl.nl

vagehond | 20-10-08 | 13:56

@ Reutel | 20-10-08 | 13:52
Waarom zou je al die moeite doen die mensen daarheen te vervoeren om ze eenmaal daar aangekomen af te maken?? Zo zie je maar hoe links denkende ons belastinggeld over de balk smijten, weet je niet wat dat kost om eerst een hek om Texel te bouwen en dan al die lui naar Texel vervoeren om ze vervolgens af te schieten... Stuk goedkoper om die eerste 2 stappen weg te laten en gewoon te schieten....

Capt. Iglo | 20-10-08 | 13:55

"maar een filter tegen de combinatie van goed- en slechtheid in de mens?
Dat zie ik er niet in.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 13:50"

Dat komt omdat het kapitalisme als instituut een gedegen rechtssysteem van eigendomsrechten verondersteld. Zoals je waarschijnlijk wel weet is het Westerse rechtssysteem op vele fronten failliet, waardoor risico en verantwoordelijkheid (in de zin van accountability) wegvallen. (Dit nog even afgezien dat je in-en-in door de overheid bestierde sectoren van de economie, laat staan de financiële, kapitalisme in de juiste zin van het woord kunt noemen, het is staats-kapitalisme, wat iets heel anders is dan vrije markt kapitalisme, het soort dat de schuld van de kredietcrisis schijnt te krijgen volgens de volgers van het staats-kapitalisme - links&&&&&&&&rechts; lod om oud ijzer dus.)

_ILT_ | 20-10-08 | 13:54

Rechtse mensen zijn helemaal niet dom, behalve all PVV-stemmers. Die zouden zelfs verplichte therapie moeten krijgen. Liefst iets met stroomschokken en langdurige blootstelling aan Limburgse carnavalskrakers.

Biff Eagleburger | 20-10-08 | 13:54

Ies Joost familie van Von Jole ??? hmmmm Ik vraag me af hoe de verhouding rechts/links stemmers ligt ten opzichte van de belastingopbrengsten...

Die Aardige Draak | 20-10-08 | 13:54

@Reutel | 20-10-08 | 13:52
Misschien omdat het wad wel eens droogvalt?

Agent327 | 20-10-08 | 13:54

Links rechts geouwehoer... Om vooruit te komen moet je eerst je linker been vooruit zetten en dan rechts (of anderson). Goed met elkaar afwisselen. Links, rechts, links, rechts... tada... je loopt vooruit

Getson | 20-10-08 | 13:54

@Reutel | 20-10-08 | 13:52
Omdat ze anders al wadlopend weer hier heen komen.
En trouwens, waarom Texel? Kunnen we niet Borkum of zo gebruiken?

vagehond | 20-10-08 | 13:54

Het leuke van linksmensen is hun enorme kortzichtigheid gekoppeld aan een enorme (morele) arrogantie.
Toen Fortuijn opkwam en later ook de partij van Wilders, werden deze stemmers weggezet als stomme, simpele en xenofobe tokkies.
Toen deze mensen nog gewoon op die goeie ouwe pvda stemden was er blijkbaar niets mis met hen...
Een verkiezing later is het ' t grootste tuig dat er rondloopt (en dat integenstelling tot het doodgeknuffelde echte tuig).

Rico Tampeloerus | 20-10-08 | 13:53

Joost is een domme twaalf-ambachten-dertien-ongelukken-kneipp-snuivende-slecht-schrijvende-hautaine pseudo-journalist met een wereldvreemd megalomaan-doch-kortzichtig wereldbeeld van een 14-jarige klassevertegenwoordiger het lyceum. Gadver wat een jankert.

vagehond | 20-10-08 | 13:52

Kapitalisme is een goed maar geen allesomvattend systeem.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 13:52

"En die buitenlanders, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen"
Geen gek idee trouwens :-D
Links menschen zijn blijven hangen in hun 12e levensjaar! Waar alles nog lief is!

Curse of the Scorpio | 20-10-08 | 13:52

Waarom zou je een hek om een eiland zetten dat midden in de zee ligt? Dat is pas dom!

Reutel | 20-10-08 | 13:52

De kwaliteit van de vraag bepaalt de kwaliteit van het antwoord.

henriette | 20-10-08 | 13:51

JvV: "Erg is pas als je de ontevredenheid van deze hardwerkende Nederlanders zou wegnemen. Daarmee sla je namelijk de bodem weg onder hun hele bestaan."

Wat een hautaine en uiterst arrogante maar bovenal dommige mening. Links is bijdeweg rechts, want het zijn beide politieke stromingen die op verschillende gebieden denken dat er Alphamensjes zijn die over de lagere soort dienen te heersen. JvV noemt dat slim, wat hem logischerwijs dom maakt. Ligt het trouwens aan mij of daalt het niveau van het meningenlandschap in de MSM negatief evenredig met het groeien van het staatsbelang in de private sector? Het grote likken omhoog is blijkbaar al begonnen.

_ILT_ | 20-10-08 | 13:50

Waarom is het journaille over het algemeen wat linkser, en waarom komen mensen als Wilders en Verdonk (en Jorritsma) van rechts? En de talpa's en al die meuk van Joop van de Ende? (Wil iemand van U echt weten waar dat verwend kreng van de Mol is?)
Mevrouw EvdD zei een keer over het journaille 'als je wat meer nadenkt kun je niet alleen langs het spoor van geld denken'....
Grote kapitalistische denkers als Ben Verwaayen heeft het altijd over het zelreinigend vermogen van het kapitalisme.
Tsja, je hoort mij niet zeggen dat het kapitalisme geen goede kanten heeft, maar een filter tegen de combinatie van goed- en slechtheid in de mens?
Dat zie ik er niet in.

Einde van de Domheid | 20-10-08 | 13:50

Bier-Sexueel | 20-10-08 | 13:47
Leuk geprobeerd, maar ik begrijp dr geen klote van.

Big Ern | 20-10-08 | 13:49

Leer eens lezen Mutsaerts. Ik zie die Van Velzen de woorden links en rechts niet noemen.
Zou ook een zegen zijn als we die twee aanduidingen voor iemands politieke ideeën zouden droppen. Ik kan er ieder geval niks mee.

JamesHuntLive | 20-10-08 | 13:49

domme vragen bestaan niet,... trouw helaas wel..

SwaY | 20-10-08 | 13:49

Links heeft door dat de gemiddelde Nl'er steeds vaker naar rechts nijgt. Ze hebben gewoon aandacht nodig, vandaar de provocerende uitlatingen van de laatste weken. Maar goed, linkschmensen staan er nou niet echt om bekend dat ze hun standpunten feitelijk onderbouwen en beargumenteren. Ze voelen zich gewoon beter dan de rest (Marcel van Dam noemde Pim Fortuyn al een minderwaardig mens) en zolang ze die overtuiging behouden zijn ze niet voor rede vatbaar. Links is als een geloof mensen en wat mensen geloven is hun waarheid.

Bier-Sexueel | 20-10-08 | 13:47

Waarom blijft links maar zeiken over dat rechts dom is? Meestal doe je dat om iets te verbergen. Kijk zo'n van Jole die daar zijn middelvinger naar rechts opsteekt, dat zegt toch genoeg over je intellectuele structuur. En Links vindt het natuurlijk heerlijk om de wijsheid in pacht te hebben, wie niet? Maar waarom dat maar steeds benadrukken? Rechts is meer van niet lullen maar poetsen. Daar heeft links altijd zijn voordeel mee kunnen doen.

voegspijker | 20-10-08 | 13:47

Mensen die er een andere mening op na houden dan je eigen dom noemen, DAT IS PAS DOM! helemaal als je dat in een colum, veilig van achter je bureautje doet en niet op feiten basseert...

Capt. Iglo | 20-10-08 | 13:47

Als je op je 20ste geen Trouw leest, heb je geen hart. Als die krant op je 40ste nog steeds leest, heb je geen hersenen!

de.grote.vergeler | 20-10-08 | 13:47

Ik hoop niet dat Joost van Velzen een representatieve vertegenwoordiging van "links" is. Lijkt me een beetje een gevaarlijk gedachtegoed.
Met linkse rakkers zitten we nu eenmaal opgescheept, liever dan een stelletje met gezonde hersens als dit soort gevaren!

Wilhelmus Hendrikus | 20-10-08 | 13:45

Ik weet dat ik niets weet... is dat rechts?

Inert | 20-10-08 | 13:45

Heeft zo'n van Velzen nooit van de Eerste Wet van Lucas gehoord? Als je dat nou eens meeneemt, kun je die uitspraak niet doen. Relevanter in de discussie is de mening van twee hoogleraren uit Tilburg. NIet dat dat de hele waarheid bevat, maar toch: extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

Maaier | 20-10-08 | 13:44

Ik wanTrouw mensen die 'naar mijn bescheiden mening' gebruiken in een zin. Als je van jezelf moet zeggen dat je bescheiden bent, ben je het meestal niet. Imho dan hè. ;)
Verder valt het me op dat mensen die niet in discussie durven of willen, het vaak over 'feiten' of 'constatering' hebben, als ze hun perceptie bedoelen. En ja: daar hebben wij reageermensen wel mede een bestaansrecht door.

Jaap de Paap | 20-10-08 | 13:44

Teen | 20-10-08 | 13:40
Precies, waarom niet gewoon ter plekke standrechtelijk executeren?

Superior Bastard | 20-10-08 | 13:43

"Het zijn een stel criminelen en zakkenvullers daar in Den Haag. En die buitenlanders, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen."

Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over zullen we maar zeggen. Beetje enge ideën houden die linkschmensen er tegenwordig wel op na. . .

de.grote.vergeler | 20-10-08 | 13:42

Trouw? ik vind het in een relatie al niets laat staan dat ik het wil lezen.

Bluto Blutarsky | 20-10-08 | 13:42

Deze vent heeft het gewoon over de Tokkies op straat. Niets over rechts.
Ok.. de Tokkies waar hij het over heeft zijn rechts, maar rechts zijn is toch niet direct Tokkie?

Ik beschouw mezelf rechts, maar ik kan mezelf niet vinden in de omschrijving van meneer. Ik voel me dan ook niet aangesproken.

ReinDeVos | 20-10-08 | 13:40

Waarom zou je zo'n prachtig eiland verpesten door er buitenlanders op te zetten?

Teen | 20-10-08 | 13:40

nee, de hele tijd tv kijken en er dan over emmerzeiken, dan ben je goed bezig

klapvee | 20-10-08 | 13:39

Ontevreden:
13.500 pagina’s in het Nederlands voor PVV ontevreden
51.400 pagina’s in het Nederlands voor VVD ontevreden
52.700 pagina’s in het Nederlands voor CDA ontevreden
26.000 pagina’s in het Nederlands voor D66 ontevreden
125.000 pagina’s in het Nederlands voor PVDA ontevreden
30.400 pagina’s in het Nederlands voor GroenLinks ontevreden
72.000 pagina’s in het Nederlands voor SP ontevreden
.
5.190 pagina’s in het Nederlands voor Geenstijl ontevreden
Lijkt me duidelijk

CoffeePatch | 20-10-08 | 13:39

gaan we nu elke jojo die zoiets zegt nog een keer persoonlijk noemen?
vingers omhoog:
wie vindt de mening van deze joost belangrijker dan die van bijvoorbeeld drs. G. Flater?

ik eiges | 20-10-08 | 13:39

Het zijn een stel criminelen en zakkenvullers daar in Den Haag. En die buitenlanders, die moeten ze allemaal naar Texel sturen met een groot hek er omheen en dan afknallen.

En nu is het genoeg! | 20-10-08 | 13:39

Links is arrogant, paternalistisch, betweterig en hebben per definitie ongelijk
Is overigens gewoon een constatering

Tobi | 20-10-08 | 13:39

volgens mij doen ze het erom daar bij trouw, al die traffic is toch wel lekker elke keer,
of het nou van domme mensen komt of niet ;-

doorgeslagen zooi | 20-10-08 | 13:39

van dal | 20-10-08 | 13:37
Je bent in de war met die Haagse krant Trâh..

Superior Bastard | 20-10-08 | 13:38

-weggejorist-

XV | 20-10-08 | 13:38

Bedankt voor de tip!
Ik heb mijn abonnement op de Azijnbode per direct opgezegd en de Yvette-Lont-Bode als mijn persoonlijke hofleverancier geïnstalleerd.

ykeltje | 20-10-08 | 13:38

Domme column vraag om domme reactie:
Houd je lelijke linkse melkmuil dicht, met je pretentiebril en je meninkjes. Ik weet niet wie jou ooit gezegd heeft dat het er toe doet wat je zegt, maar die zou ook naar Texel moeten. Net als jij trouwens.

.. en verder Tokkiemythe. Amsterdamse inteelt die mekaar voortdurend vertelt dat zij de enigen zijn met hersens. Om bijvoorbeeld voor het gemak te vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als de Jan Modaal uit Almere, niet dom, geen praatjes.

waskuip-admiraal | 20-10-08 | 13:38

Trouwlezer?? Jazeker, hier!

en de tekst? ja, ik kan mij er wel in vinden eigenlijk...

boerenschwanz | 20-10-08 | 13:38

Wat een löl zeg. Ik wil wel even terug zeiken over van Velzen. Van rechts of van links af hoor.

T@ Riest | 20-10-08 | 13:37

LOL @ Superior Bastard | 20-10-08 | 13:34

eens met J de P

Kurtosis | 20-10-08 | 13:37

Kan iemand bovenstaand bericht even voor me voorlezen en uitspellen? En dan drie keer herhalen? Ik ben nogal dom, hoor ik net. Dan reaguur ik daarna op gepaste wijze.

Multiflauwekulti | 20-10-08 | 13:37


als je ze toch afknalt kun je dat hek ook wel weglaten...

Kurtosis | 20-10-08 | 13:37

LOL @ Superior Bastard | 20-10-08 | 13:34

Jaap de Paap | 20-10-08 | 13:37

trouw.. is dat niet een rotterdamse krant?

van dal | 20-10-08 | 13:37

Lees Trouw niet voor je veertig bent...
Vrij naar De Havenzangers.

Superior Bastard | 20-10-08 | 13:34

Ik heb het nooit over Texel gehad.

Pieter Bas | 20-10-08 | 13:33

M'n hond is trouw.

verfsmijter | 20-10-08 | 13:33

Na de azijnbode zijn zij aan beurt?
Way to go!

Big Ern | 20-10-08 | 13:32

Ik ben ook dom, heb alleen maar het geluk gehad alles goed te gokken op mn centraal examen wiskunde...

verpauperaar | 20-10-08 | 13:32

Agent327 | 20-10-08 | 13:31
Ja, de GeenStijl reaguurders dankzij het dagelijkse Trouw-topic...

keeskooskaas | 20-10-08 | 13:32

Trouw?

Big Ern | 20-10-08 | 13:31

Trouw is gewoon goed.

Jan Aaldrik | 20-10-08 | 13:31

Is er nog iemand dan die Trouw leest?

Agent327 | 20-10-08 | 13:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland