
Hallo rekeninghoudertjes! Welkom bij het inmiddels wekelijkse Zondagse Banken Topic op GeenStijl. Volgende in reeks: ING Bank. U weet wel. Die prettige middenstandsbank met vertrouwde oranje huiskleuren. Die elke avond tot u komt via de olijke crossmedia-soapies Wouke van Schuivenburg & Jan Vulder. Welnu, die ING Bank - de grootste bank van Nederland - staat momenteel metersdiep in een beleggingsrivier van risicovol leenbloed. As we speak onderhandelen ING, DNB en Wouter Bos over een kapitaalinjectie met een geschatte waarde van ten hoogste
(9.000.000.000 euro) 9 miljard euro. Met een beetje geluk komen ze er vanavond nog uit. Zodat u niet morgenochtend vroeg in dikke rijen voor de pinautomaat hoeft te gaan staan. Let wel, de 9 miljard komt uit het potje van 20 miljard, dat Bos vorige week beschikbaar stelde voor nooddruftig banken en verzekeraars. Desondanks is paniek overbodig. Volgens CEO Michel Tilmant heeft ING een ijzersterke kapitaalpositie en is er dus vooralsnog helemaal niets aan de hand. Daarom garandeerde de bank natuurlijk
onlangs het lucratieve sponsorcontract met Formule 1 race-team Renault. Gefeliciteerd dus, Nederlandse burger. De uitstekende prestaties van de Spaanse coureur Fernando Alonso (vandaag nog 4e in de GP van China) zijn mede mogelijk gemaakt door u. Evenals het broodnodige
likje verf voor het jacht van Renault-baas Flavio Briatore. En natuurlijk de nieuwe ring voor
mevrouw Briatore...
Update 18.35 uur: Om 20.00 uur persco Bos en Wellink.
Update 2: Het zijn er uiteindelijk 10 miljard geworden, in ruil voor 8,5 rente voor BV Nederland
Reaguursels
InloggenGeestig. Er is al gelijk 1 miljard verdampt.
Mevr Briatore. Fap fap fap.
Ik vertrouw erop dat we het geld terugkrijgen.. mocht dit niet zo zijn.. dan start ik een nieuwe partij puur en alleen voor om onze nieuwe JSF uit te proberen en om vervroegde verkiezingen te houden nadat een paar mensen met hun mooie bootjes en door ons betaalde huizen zijn opgeblazen..
Het gaat om niet om ze een paar centen afhandig te maken. We blazen dan simpelweg alles op waar ze maar emotionele waarde aan hechten (incl. hun beentjes).
u bedoelt zeker 'noodruftige banken'....
Ja, maar een balastingschuld vrijpleiten ho maar!!!!
Nee joh, pleur mijn zuurverdiende centjes maar in de boot!
@Lizard_of_Oz :
Brilliante links. Maar dit is toch echt de mooiste:
www.agent4stars.com/jessica.htm
Deze geeft ander schoon weer:
www.agent4stars.com/CarsFastest.htm
Zijn de dames echte modellen of dames voor ander soort plezier? Er staat Costa del Sol als lokatie bij maar hier zitten toch geen vermogende types?
En de welbekende Boerenleenbank hobbelt lekker op eigen houtje voort! Hulde!
@Beertje Colargol | 19-10-08 | 22:30
Politiek en bankwezen zijn 1 geintegreerd complot. Zie de "Zeitgeist federal Reserve" movie voor de harde realiteit.
nl.youtube.com/watch?v=_dmPchuXIXQ&...
ECB mag niet worden beinvloed door politiek, echter de directie wordt benoemd door Eurozone staatshoofden en regeringsleiders. Ergo: politiek benoemt leiding ECB en dan is de leiding onafhankelijk?
nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Central...
Fortis gaat kapot. Bos en Wellink trekken gezamenlijk ten strijde. Politiek en DNB zijn onafhankelijke entiteiten?
Welke banken hebben we nog?
Raiffeissen en of Boerenleenbank? Of is dat al Rabo?
@Ben Hawkins | 19-10-08 | 22:03
Alt-A? Ik stel voor Ctrl-A en dan DEl
@Beertje Colargol | 19-10-08 | 22:30
Eigenlijk heb je best een beetje gelijk... dat is heel eng eigenlijk... kameraad Bos op nationalisatie uit van alle banken... met medewerking van GS stemmingmakerij
hhhhhhheeeeeeeelllllllllpppppppp
Die miljarden injecteren betekent niets anders dan invloed krijgen over het kapitaal, (absolute) macht vergaren.
En laten nu ene meneer Hitler en ene meneer Stalin precies hetzelfde hebben gedaan in de vorige eeuw. Goed gezien, dit is dus zuiver socialisme wat hier aan het werk is, en dat is totaal asociaal, en dat zullen velen gaan merken de komende maanden, jaren.
Voedselbanken, in Belgie zijn er alweer 'voedselbonnen', alleen worden die waardebonnen genoemd.
Ben Hawkins | 19-10-08 | 22:03
Dank je Ben, ik had Cojo's post gelezen en zat nu even hardop te denken waarom Alt-A het sleutelwoord is. Ik heb weinig verstand van de bankwereld, maar probeer een en ander een beetje te begrijpen. En er is veel te leren, dezer dagen... (ps niet dat het ook maar iets uitmaakt, maar het is wel interessant!)
@hetkansnellerofniet | 19-10-08 | 16:17
Dat klopt. En ING België dacht dat ze daarom wel een voorkeurspositie zouden genieten, maar ik neem m'n petje voor hem af. Als je zo hoog in de boom zit en probeert (succesvol of niet) met "iedereen" te praten.
@Lt_Gruber | 19-10-08 | 21:58
Om CoJoNes te citeren: "Alt-A is het sleutelwoord."
Even kwartaalcijfers Q2 ING bekeken:
Subprime: ca 2.2 mild
Alt-A: ca 22 mild
Die subprimes zullen wel afgeschreven moeten worden, maar dat is een relatief klein bedrag, dus niet echt bedreigend.
Die Alt-A is wel een groot bedrag. Mag ik concluderen dat deze juist door de kredietcrisis een groter (misschien wel groot) risico zijn geworden? Met navenante hogere afschrijvingen hierop?
@Nashwan | 19-10-08 | 21:29
hoeveel ben je dan niet extra kwijt aan de huidige volatiliteit?
@Ben Hawkins | 19-10-08 | 21:37
Jij snapt het en Naswan zei het al. Alt-A is het sleutelwoord. 100% Isis maakte me daar vorige week ook al op attent.
@Nashwan | 19-10-08 | 21:29
Het lijkt mij dat ING wel degelijk beseft, dat door naar ome Bos en Wellink te stappen, het aura over ING zal verslechteren. Er zal toch wel meer aan de hand zijn?? Anders ga je toch niet zo groot risico lopen, zeker niet na afgelopen vrijdag!
Feit is dat ze het gewoon rdelijk goed doen, ze staan er echt niet slecht voor. Liquiditeit is eigenlijk geen probleem. Het enige echte risico is het spaargeld van ING Direct in het buitenland. Als ING een wat slechter aura over zich krijgt is het risico best groot dat spaarders in de US, Spanje etcetera hun 200 miljard naar een lokale bank overmaken. Alt-A blijft ook een pijnpunt maar dat is bekend. Dat leidt ook nog wel tot flinke (lees: een paar miljard) verlies de komende jaren. Afgezien van dat staan ze er eigenlijk gewoon heel goed voor. Als je nu wat calls met uitoefenprijs van laten we zeggen 10 en looptijd van een jaar of 3 koopt kun je er weleens heel veel plezier van krijgen IMO.
@Nashwan | 19-10-08 | 21:21
Dan hoop ik dat jouw IP geheim blijft... voorkennis is een serieuze zaak
@Nashwan | 19-10-08 | 21:21
Interessant, kun je wat meer details geven?
Overigens - als je al speculeert nu ga je vol in calls, lijkt me duidelijk.
In het geheel niet fwed. Ik ben overigens niet aan het speculeren, wat ik boven beschreef zijn feiten, zo'n beetje uit de eerste hand.
fweddy | 19-10-08 | 21:16
Ah het verlossende woord: dank fweddy!
OT: damn, ik ben slimmer dan ik dacht :)
@Nashwan | 19-10-08 | 21:14
Je bent aan het speculeren... heb je wat putjes uitstaan?
Gruber - blijft vaag, ook in jouw definitie zouden achtergestelde leningen dan juist tot ga nu maar even voorbij aan het upper tier 1 capital behoren. Maar goed, ik laat deze tekstboek discussie nu maar even voor wat hij is.
@Lt_Gruber | 19-10-08 | 21:01
Je zegt zelf:
-Core tier-1: kapitaal als % van de schulden
-Tier-1: kapitaal + reserves als % van de schulden
-Dat zou het verschil verklaren.
-Iemand met verstand van deze zaken genegen tot het geven van wat uitleg?
Kapitaal+reserves = meer dan aleen kapitaal.
Het gaat erom in hoeverre je in staat bent je schulden af te betalen... hoe gezond is je bedrijf... dan is 10% blijkbaar de nieuwe limiet (let wel, voorheen was in de financiele wereld een lager percentage geaccepteerd...
Ik ben toch benieuwd waarom ING die Alt-A afwaarderingen nog niet als verlies (door de P&L) heeft verantwoord. Dat blijft maar als een zwaard boven hun hoofd hangen. Ik heb wel begrepen dat ze deze portefeuille aan Bos hebben willen verkopen alleen die wilde dat absoluut niet.
Nashwan | 19-10-08 | 21:09
Als ik het goed lees, betreft "core tier-1" gewone aandelen (common stock), terwijl "upper tier-1" ook andere vormen van kapitaal bevat (welke dat zijn is mij nog niet helemaal duidelijk).
@Nashwan | 19-10-08 | 21:09
Weet ook niet precies wat het verschil is. Ezelsbruggetje is heel simpel, als je Tier op z'n engels uispreekt klinkt het als taaier.
Thanks Cojo, much obliged!
Staat in jouw stukje nu wat het verschil is tussen core tier 1 en tier 1 CoJo ? volgens mij niet, niet dat het heel veel uitmaakt hoor, de definitie achter deze verschillende ratio's.
@Lt_Gruber | 19-10-08 | 21:04
Hier staat het duidelijk uitgelegd:
en.wikipedia.org/wiki/Capital_requirem...
CoJoNes | 19-10-08 | 21:03
Wederom een fraai staaltje proza, mijn waarde.
Maar kun je mij het verschil uitleggen tussen core tier-1 en "gewoon" tier-1?
Thanx
@Lt_Gruber | 19-10-08 | 20:54
Prinslief lult constant uit haar bevallige nekje. Niks van aan trekken.
Ze heeft pre ongeluk een 1 getypt voor de 6, is all.
Tier 1 capital van 16,5%, is bijna godsonmogelijk voor een bank die ook nog marktconform winst wil maken.
Ach, volgende week komt Wouter Bos nog wel terug op deze deal. Dan koopt hij die hele bank op. Dat deed hij met Fortis ook.
Ben Hawkins | 19-10-08 | 20:58
Volgens mij:
Core tier-1: kapitaal als % van de schulden
Tier-1: kapitaal + reserves als % van de schulden
Dat zou het verschil verklaren.
Iemand met verstand van deze zaken genegen tot het geven van wat uitleg?
@ Lt_Gruber | 19-10-08 | 20:54
Ben het met je eens: ik snap er geen reedt van, want ook ik lees nu diverse verhalen met allemaal verschillende cijfers. Ze zoeken het maar uit, want wij staan hier toch maar aan de zijlijn...
@Nashwan | 19-10-08 | 20:53
"De Nederlandse krijgt een jaarlijkse rente van tenminste 8,5% op de obligaties. Ook krijgt de Nederlandse staat het recht op twee zetels in de raad van commissarissen van ING." www.fd.nl/artikel/10334394/ing-verster...
@ mezelf:
Uit persbericht 17-10-2008 ING: Tier-1 ratio of ING Bank above target at 8.5% and core tier-1 of 6.5% at 30 September.
Blijkbaar een onderscheid tussen gewone tier-1 en core tier-1. Weer wat geleerd.
er is net geroepen door de heren dat tier-1 nu op 10% staat
Core tier ratio ING gaat van 6 naar 8,5% volgens het FD :
www.fd.nl/artikel/10334394/ing-verster...
Ben Hawkins:
Uit het zelfde Bloomberg artikel:
"ING had Core Tier 1 capital, an indicator of a company's ability to absorb losses, of 6.5 percent as of Sept. 30, it said."
Als ik dat zo lees, dan leidt 10 mild dus tot een verhoging van 1.5% van de tier-1 volgens hetzelfde artikel.
Volgens beleggen.blog.nl/crisis/2008/05/10/tie... is minimaal 9.1% vereist.
Conclusie tot zoverre: ik snap er geen reedt van
Ik wil m'n spaargeld trouwens ook wel aan ING beschikbaar stellen tegen 8,5% rente.
@ mezelf | 19-10-08 | 20:48
Herstel: Lees nu net een minimium van core tier ratio van 4%. Nu weet ik het ook niet meer...
Met Lehman heeft dit helemaal niks te maken.
8,5% coupon op subordinated debt is niet overdreven. Bos ging de onderhandelingen overigens in met 12%, hij heeft daar dus wel behoorlijk op moeten prijsgeven. Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel zeggenschap Bos nu krijgt want dat was een heet hangijzer. Zit hij bijvoorbeeld in de remuneration committee ? Zo ja, dan gaan er een aantal mensen bij ING opstappen.
wel verdacht zo twee dagen voor de settlement van de credit default swaps op lehman brothers.
Bos: "Ik kan mij voorstellen dat een overeenkomst tussen overheid en private partijen die op vrijwillige basis tot stand komt, beter gedragen wordt dan een overeenkomst met het mes op de keel." Staat genoteerd, help ik 'm nog wel eens aan herinneren.
@Lt_Gruber | 19-10-08 | 20:40
Volgens mij info is 8% het minimale vereiste.
Het lijkt mij een beetje vreemd van Bos en Wellink als zij akkoord zouden gaan met het verhaal, dat ING gebruik wilt maken van het noodfonds om het core Tier ratio op te hogen naar 16,5 %. Lijkt mij geen noodscenario! Dus zal er wel meer aan de hand zijn...
Wouter Bos geeft op 1 zondagmiddag uit, wat alle Nederlanders in 1999 samen aan vakankties uitgaven: www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vrije-tij...
ING tikt dus 8,5 % rente af over die lening met onderpand.
Is best hoog dacht ik.
Dit zaakje stinkt jongelui. De cijfers kloppen van geen kanten.
teruggejorist @20:42
Hah! Als het zo gaat als met Fortis word Postbank eerst voor een schijntje aan de Belgen verkocht zonder de aandeelhouders van ING om hun mening te vragen.
Denken ze bij de NOS dat wij alleen engels verstaan ofzo? Prutsers.
Waarom 10 miljard meneer de voorzitter van ING? Antwoord: in Engeland krijgen de banken ook geld, en dat wilden wij ook wel.
De ING is nu natuurlijk wel een stuk sterker. Daar heeft ie dan weer wel gelijk in.
Betekent dit dat de samensmelting van Postbank en ING niet doorgaat of zijn straks ook alle Postbankklanten de lul?
Yes! De tolk staat uit!
In de link van G-unite:
"The injection will lift ING's core Tier 1 capital to about 8 percent,[...]"
Hmm, hierboven gaf Prisnlief 16.5% aan... Welke is juist? Is 8% niet aan de lage kant?
Vragen, vragen, vragen... Zijn er ook antwoorden?
Auke | 19-10-08 | 20:36
Maar dat hij hij niet doen onder de conditie van 8,5% rente.
We kunnen inderdaad wel een pooltje houden hoe lang het duurt voordat Bertje Heemskerk bij Wouterje Bos van StaatsBosBeheer op bezoek gaat om even de rest van het garantiefonds te claimen.
www.bloomberg.com/apps/news?pid=206010...
LOL!
eerst om 20:20 het jeugdjournaal uitzenden
dan om 20:29 persconferentie zonder beeld en geluid
geniaal !
@mezelf
Wat is het verschil tussen securities en aandelen?
Gooische vrouwen begint. Doei!
Ben Hawkins | 19-10-08 | 20:32
Tegen de nominale waarde hoop ik.
En nu? SNS / Rabo etc huilie want dit is concurrentievervalsing?
8,5% belang voor 10 miljard is natuurlijk onzin - even snel corrigeren in 8,5% rente voordat elke aandeelhouder de champagne opentrekt.
prinslief | 19-10-08 | 20:27
Dan moet je maandag maar veel aandelen ING kopen van je spaarcentjes, de overwaarde van je huis hiervoor gebruiken of een flinke som geld lenen.
Heeft toch lang geduurd voordat bij ING werd ingegrepen. Maar ja, ze verkeren dan ook niet in de problemen... *proest* Ze doen het stukken beter dan die Belgen die onze 'Hollands glorie' overnamen... *LOL* Tis een kwestie van geduld voordat Bos de kas van de Rabo vult...
Op welke koers worden deze aandelen ingekocht door de staat? Of, zodra het morgen 9.00u is, gelijk bestens inkopen doen?
prinslief | 19-10-08 | 20:27
ING is ook top, zeg ik dan voor wat het waard is.
Op teletekst las ik dat ze wel securities krijgen met dezelfde eigenschappen als aandelen. Aangezien de naam van het beestje me niet interesseert, maar de eigenschappen des te meer, vrees ik wel enige verwatering.
Doet niets af aan kracht van de bank trouwens.
En journalisten slaan soms de plank mis, met name bij de PO, waar ze niet alleen aan tunnelvisie lijden maar ook een bor voor hun kop hebben. Ziende blind en zo. PO zijn niet mijn vrienden dus die optie houd ik open.
prinslief | 19-10-08 | 20:27
Wij moeten eens samen aan de mezcal.
Ik snap er geen reedt meer van, is dit nu alleen om de PvdA te redden?
Hoe zit het met de Telco's. Gaan daar ook nog partijen omvallen?
Kreeg deze week als zwaktebod 2 maanden half geld omdat men geen HSDPA kan aanbieden in een volgens hen dekkingsgebied.
Even een antenne bijplaatsen of beter afstellen ging niet gebeuren de komende 2 maanden..
ING tier 1 capital 16,5% nu. 1 van de sterkste banken ter wereld nu! bv rabobank zit op 10,5% en moet nog flink afschrijven. ING Maandag +40%!!!!!!! geen verwatering van de huidige aandeelhouders :) SUPERDEAL
BTW wat kan de NOS wel??!! niet eens een normale persconferentie uitzenden, ik zeg subsidie eruit!!
ING'ers: je bonus van 2008 is door Wouter on hold gezet.
nattebever | 19-10-08 | 20:20
WouterT doet ook aankopen in partijen, vandaag 8,5%.
Nou, dat was een interessante presco. NOT!
Ze krijgen er nog aandelen voor ook. Bos heeft weer een nieuwe vorm van belastingheffen ontdekt. Een maatschappelijk probleem, mondiaal aanwezig, nekt een belangrijk bedrijf en je dealt in hoge nood een zwik aandelen of voor een luizige 10 miljard. En de mensen denken dat je 'helpt'.
Nu ja, wie heeft me ook ooit gezegd dat het leven eerlijk is? Inderdaad, niemand. En terecht.
Maar laten we er het beste van maken en gewoon verder gaan. Al staat het aandeel morgen op 3 euro, aar hebben we allemaal niet zo een boodschap aan. Dat heeft voor het overgrote merendeel alleen lange termijn indirecte effecten en heel weinig korte termijn directe. En in die tijd moet de boel op orde. Gaat echt lukken.
En sorry voor Wouter, ben gewoon geen PvdA-man, dus wellicht niet helemaal eerlijk. Als minister van Financiën zou ik ook mij prio bij de overheid leggen en ING vooral eigen verantwoordelijkheid toedichten. Maar helemáál terecht zou dat niet zijn. Wel een goede onderhandelingspositie. Dat wel.
ik moest gvd naar de radio luisterenn om het te kunnen volgen. het lijkent wel 1930.#@$%
CoJoNes | 19-10-08 | 18:39
Wrong.
Laten we zeggen, wij spreken over 1 jaar. Heb in partijen aangekocht, dus gemiddelde aankoopkoers is vrij laag. Als ING binnen het jaar niet op 15 euro staat, stuur ik je een fles mezcal (kun je desnoods ongenode gasten mee verjagen).
Die hysterie waait vanzelf over. Wij blijven cool. Zelfs nog Fortis bijgekocht, just for fun.
Wil iemand die dame even achter de mic wegtrekken? Dank.
Maak er maar 10 miljard van.
Postbank.nl werkt nog steeds. Helaas valt er voor mij niets te cashen aan spaargeld. Heb ik jaren geleden al gedaan toen ik liberaal werd: vanaf die tijd alles op de pof.
Deze crisis betekent toch niet dat ik niet meer kan poffen, was juist van plan om dit tot aan mijn dood vol te houden..
Nu alleen nog een prestigieuze drijfjacht met het old boys network op het Loo om het aanstaande ontslag van duizenden kantoorklerken te vieren.
Nieuwe kansen dienen zich altijd aan, evenals ruime bonussen.
He, inspector Clouseau doet het ING gedeelte van de persco.
*stort miljard bij in de titel...*
We worden weer aandeelhouder, net zoals bij Fortis.
ffs, de NOS zijn echt een stel prutsers :(
Tommygunner | 19-10-08 | 20:05
Consumeren is inderdaad van belang. Je eigen kredietstructuur op orde brengen ook. En daar wringt de schoen. Dat wordt massaal gedaan op basis van berichten die vandaag-de-dag als relevant dienen te worden beschouwd. Banken kunnen echter niet 1-2-3 herstructureren.
Ik ga in herhaling vallen. Ik vind het mooi geweest en heb net de perco gemist begrijp ik. Ga TV aanzetten, misschien zijn ze verlaat.
Toedeledokie.
player.omroep.nl/?aflid=3325361
Live in twee talen.
Ik verstond er geen zak van.
Als de BBC aandacht schenkt aan Nederland.... Berg je dan maar, dan is het echt erg.
Fijn zo'n engelse tolk er doorheen. Nu weten we nog niks van Bos...
Ha, ha, ha... de NOS gebruikt BBC beelden... we zijn failliet!
@NoMinister
Als iedereen gewoon blijft consumeren gaat er helemaal niks fout. U weet wat u te doen staat op aanstaande black monday...
Tommygunner | 19-10-08 | 20:02
Copy paste... ;-)
Ok, het kostte wat tijd. Kinderen zijn naar bed dus eindelijk rust en dan krijg je dat. Je moet toch wat doen en de hersenen mogen nu weer nadenken zonder gestoord te worden...
Vogelbeest | 19-10-08 | 20:02
In ieder geval wel van de hoge rente op je hypotheek als je die hebt.
Tommygunner | 19-10-08 | 19:57
Ja mag het niet zeggen maar het gaat ook nergens over. Het gaat erom dat we ons realiseren hoe kwetsbaar we zijn en dat is schrikken. Die miljarden zijn inderdaad peanuts.
@NoMinister | 19-10-08 | 19:53
Bedankt voor uw werkstuk. Ik hoop dat u genoten heeft van uw vrije zondagavond ;)
wordt zelfs 10 miljard
Ik begrijp hieruit dat er nu een formule 1 team rondjes rijdt van mijn belastingcenten......:-(
Ben ik blij dat ik overgewicht heb. Ik heb zo de indruk dat we moeten gaan afspekken.
@F. von Zeikhoven
20 miljard mag voor ons, boerenklompenvolk, een hoop zijn. Maar alleen al het APB heeft een vermogen van meer dan 200 miljard euro. 20 miljard zal niet zo hard aankomen in die sector en 9 al helemaal niet. Zeker niet als je het ook nog weer terugkrijgt met een mooie rente.
@F. von Zeikhoven | 19-10-08 | 19:40
Sterker nog: de shorters (meestal de hedgefundsen) lenen de aandelen van de pensioenfondsen. De pensioenfondsen krijgen hier een vergoeding voor. Wanneer een Nederlandse bank kapot wordt geshort, grijpt Wouter in. Wouter leent oa weer van de pensioenfondsen (staatsobligaties) die hier ook weer een vergoeding voor krijgen. Wanneer de aandelen steeds minder waard worden, hebben de pensioenfondsen te weinig dekkingsgraad en gaan de premies weer omhoog, etc.
Tommygunner | 19-10-08 | 16:33
ING heeft natuurlijk geen perfecte bedrijfsvoering, niemand heeft dat. En er zijn zoveel risicovolle aspecten aan onze manier van financieren, dat het me veel te makkelijk is om daarover te vallen.
Het is gewoon heel vreemd dat ING geen 500 miljoen zou kunnen trekken. Vandaag de dag is ieder bericht dat negatief is meteen een imagoprobleem met mogelijk grote gevolgen. Beetje alsof iedereen denkt dat je een hele enge SOA hebt en je bent zo monogaam als de pest. Ja, dan kan het ook nog (), maar ik hoop dat je me begrijpt.
Zonder deze zenuwachtige reacties zou ik zelf niet eens wakker liggen van 5 miljard verlies. Denk aan Victory en Barings. Toen relatief enorme verliezen maar niks geen paniek. Nu 500 miljoen en wellicht nog wat miljarden, so what. Maar er gebeuren vreemde zaken die niets met realisme maar alles met een kat in het nauw maakt rare sprongen. En die kat is niet ING, maar dat zijn wij.
Ik herhaal daarom mijn stelling dat als we ING gaan belagen met onze eigen angsten die op niets concreets, want om die 500 miljoen moet jij toch ook glimlachen en om pak weg 5 miljard toch ook?, is gebaseerd, dan schieten we onszelf enorm in de eigen voeten.
Ook werd opgemerkt dat het ING-bestuur zijn zakken zou vullen. Nu denk ik dat ze niet extreem zijn maar zullen we dan maar de deur sluiten en een autarkisch-communistische republiek worden of zo? Dat ze aandeelhouderswaarde wilde creëren is niets slechts, maar ook ik ben het ermee eens dat nu blijkt dat stabiliteit ook een prijs heeft. Daar is iedereen het mee eens maar geen reden onze ING daarmee te belasten. Want het is 'onze', het is zo Nederlands als wat.
Laten we anders eens naar DNB kijken en wat die toestond danwel eiste inzake hypotheken. Het is nog niet zo lang geleden dat voor heel risicovolle leningen dezelfde solvabiliteit als voor safe leningen diende te worden aangehouden. En het toezicht heeft zijn bestaansrecht in de politiek. Wellicht dat de ECB-problematiek nu ook wat helderder wordt want daar is het evenwicht er ook niet. En het gaat om evenwicht en niet om het primaat. Machtsdenkers die op die niveau beslissen zijn echter niet slim genoeg, wie wel trouwens?, om daar een zinnige mouw aan te passen.
Ergo: houdt ING droog en wees trots op die bank-verzekeraar. En bedenk dat deze crisis er een is die grote maatschappelijke aanpassingen in kredietstructurering zal moeten teweeg brengen en daarmee de mogelijkheden voor 'snel geld' (handel in te ondoorzichtige rechten en verplichtingen) impliciet gaan beperken. Maar ook de gewone spaarder zal het merken, want at levert te veel risico op leegloop op. Een goede bankier is dan nog steeds goud waard, maar dan zó dat hij niet te snel uit de bocht vliegt. Het wordt dan wel weer 'risico man', bedenk dat wel. Binnen die randvoorwaarden is er nog zeer veel speelruimte voor nuttige financiële dienstverlening. Ik durf zelfs te beweren dat die grootschaliger en hoogwaardiger wordt en veel minder gok-elementen en passief sparen zal kennen. Voor een land als Nederland met een grote financiële sector en dito dienstverlening best erg interessant. ING voorop, mind you. Wees daar dus zuinig op, s.v.p..
Maar we zullen zien.
@Einde van de Domheid | 19-10-08 | 19:44
Had ING niet aandelen in een stuk of negen wapenproducenten? Zal Wouter nu wel tegen optreden...
De banken die in de problemen zijn zijn de meest immorele banken. ABN (kinderarbeid, vuile diamanten, corruptie, steun aan Haider, boeking voor Bin's werk en de worldonlinemalaise), Fortis (alleged paedophile Lippens) en ING (Overeenkomstig aan ABN.)
ABN en Fortis zijn nu verschoond. Nu ING nog...
@ Tommygunner | 19-10-08 | 16:23 De staat leent de kapitaalinjecties bij de banken veelal van de pensoenfondsen? Dus als ik het goed begrijp rippen ze eerste je spaargeld en dan je pensioengeld? Nah, als er op zo'n grote schaal geld geklauwd wordt, moet er wel een heeeeeele grote ramp te gebeuren staan.....
*nog snel even wat extra oost-Duitse schietautomaten in voor- en achtertuin plaatsen gaat*
Altijd dat gezeik met Alt-A hypotheken. Let maar eens op wanneer de Shift-F5 en de Ctrl-Alt-Del hypotheken voorbij komen.
zijn kamerleden en ministers nu verplicht om bezit in aandelen te melden bij de afm?
mick jagger | 19-10-08 | 19:24
Die slechte assets hebben ze nauwelijks volgens Tilmant (kuch)
www.rtl.nl/components/financien/rtlz/m...
Goh. Da's bij net zoveel als ze bij Fortis nodig hadden (ca. 11 miljard) toen er ook nog niks aan de hand was.
@Coffeepatch:
Wanneer je maar steevast tientallen miljarden aan waardeloze mortgage backed securities, subprime en Alt-A derivaten voor de volle pond op je balans laat staan, - tegen beter weten in - ja, dan kan je er nog een winst uitpersen.
"Mooie praatjes vullen geen gaatjes".
De top van ING en de RvC zal gearresteerd worden wegens fraude, bedriegelijke bankbreuk, misleiding en voorkennis, voorspel ik
Wanneer je niet meer weet wat "mein und dein" is moet je wegwezen.
Persco? Ik hoop wel dat ze het fatsoen hebben te vermelden: "Hier volgt een uitzending in de zendtijd van de politieke partijen"...
Huurhuizen
www.youtube.com/watch?v=22gvScypVJA
@kaasfondue | 19-10-08 | 19:12
Man, lul niet zo stom.
Tommygunner | 19-10-08 | 19:09
Als je als bankier naar WouterT moet omdat je kernkapitaal onvoldoende is, dan lijkt me dat je zoiets alleen kan doen als je ook je ontslagbrief meeneemt.
CoffeePatch | 19-10-08 | 19:04
die cijfers waren van eind september, de daling van de markten in de afgelopen weken zit er niet in.
Woutert koop de postbank eruit!
en weg met die reclameeikels met hun megalomane oranjeimagospotjes.
Bos moet wel een beetje zuinig aan doen want in de nabije toekomst moet hij ook nog een paar duizend bruine kroegen nationaliseren!!!
Met dank aan Klink.
dit betekent ook dat andere banken moeten aankloppen bij wouter bos. ing kan deze greep uit het collectief niet alleen doen.
@CoffeePatch
Die kapitaalinjectie is puur voor versterking van het kernkapitaal
CoJoNes | 19-10-08 | 18:56
Winst ING 2007: 9 miljard, Q1: 2008 1,5 miljard, Q2: 1,9 miljard, Verlies Q3 0,5 miljard. Dan valt die herwaardering toch wel erg tegen.
@stoer50
Waar denk je trouwens dat al die rekeninghouders van Fortis hun geld heen hebben gepompt, hmmm...
@stoer50 | 19-10-08 | 18:53
Rabo bank bezit niet alle filialen. sommigen zijn zelfstandig en werken onder de naam Rabo
@CoJoNes
het gaat er inderdaad om wat er tegenover dat kapitaal staat.
Tommygunner | 19-10-08 | 18:56
Nou, om ons huis direct als rommel te bestempelen... zo gammel is het nou ook weer niet.
@Tommygunner | 19-10-08 | 18:53
ING heeft ook geld zat, het gaat om de solvabiliteit. ING was altijd een van de meest solvabele financiele instellingen van Nederland en ineens is dat voorbij door herwaarderingen, goede zaak overigens.
Slaakt zucht van opluchting.
Die Briatore hep een lekker waif zeg.
@Stoer50
Het gaat er niet om hoeveel hypotheken ze hebben maar WAT VOOR hypotheken ze hebben. ING heeft rommelhypotheken, rabo zover ik weet niet.
www.elsevier.nl/web/10208043/Nieuws/Ec...
Deal is rond!
Aan de andere kant: Wat de ING de laatste jaren voor Wouter Bos heeft betekend is ook niet mis. Denk aan vennootsschapsbelasting, BTW, dividendbelasting. loonbelasting
Ik denk dat het een veelvoud is geweest van deze 9 miljard die ze nu even teruglenen.
Mocht er een beurskoers van de Rabo zijn, zou ik die graag ook willen weten.
Rabo heeft nog grotere overhead, meer kantoren(dus meer direkteurtjes). zelfs nog hypotheken dan ING.
*koopt morgen ING aandelen*
@CoJoNes
Rabobank zit te kort echt in hypotheken om echt last te krijgen. SNS hoeft niet op het matje. Zoals eerder gemeld, kunnen ze nog bij een kapitaal van Stichting Beheer SNS REAAL.
*Zet al zijn Fortis aandelen op een injectie voor ING*
@M u l l i e | 19-10-08 | 18:44
Postbank is al jaren niks meer dan een merk van ING.
Rabo is mij n et even te stil, Het kan niet zo zijn dat iedereen last heeft en de Rabo niet.
SNS komt deze week ook nog bij Bos op het matje.
Auke | 19-10-08 | 18:48
Ik hoop het, heb daar hypotheek en deposito.
- PostBank - kwee niet meer of ze nog van ING af kunnen
M u l l i e | 19-10-08 | 18:44
Lijkt me niet, vanaf 2009 gaan ze samen met ING Bank verder onder de noemer ING... Toedeloe dus!
Alles verloopt nog zoals eerder in een door mij geposte comment. De kapitaalinjectie van vandaag zal niet voldoende blijken, koers stort komende week in en schat zo in dat volgend weekeinde Bos bekend maakt dat ING tot het genootschap der staatsbanken toetreedt.
Wat zullen Woutje en Noudje gaan vertellen om 20.00 u
kneuterzak | 19-10-08 | 18:36
De familie Bevert staat waarschijnlijk nog te wachten totdat Walibi weer opengaat.
Het_leuke_zuiden | 19-10-08 | 18:30
Ik reken me helemaal niet te vroeg rijk. We hebben alleen niet zoveel andere opties. Al dit staatingrijpen niet gebeurt dan vallen de betreffende banken om en dan is de doomscenario's die u schetst sneller werkelijkheid...
rzer0 - komende zondag zijn de Warner Brothers aan de beurt.
Waarom ? dat rijmt op everly brothers, blues brothers en lehmann brothers ...
Nee zonder gebheid: alleen de echte hollandsche jongentjes in de klas blijven over:
- DSB (Dick Salm Bank)
- Rabo (boertjes)
- SNS (zachte G(eer) en G(oor) :-)
- Friesland (nog meer boeren ...
- PostBank - kwee niet meer of ze nog van ING af kunnen
Wokje (... koken) van Scherrenburg
@Norman N. Warden | 19-10-08 | 18:41
Klopt, in de balans van ING, hoe zit het met de balans van de staat?
@CoJoNes | 19-10-08 | 18:36
Ik noem je geen trut. Zeg alleen dat er niets gedrukt wordt. 9 Miljard = 34 bitjes in een mainframe en een aantal regels in de balans.
- edit blijf eens van die coke af -
@kneuterzak | 19-10-08 | 18:36
De laatste keer dat iemand hem gezien heeft, stond ie op het Rembrandtplein aandelen ING te slijten aan Poolse toeristen.
@Norman N. Warden | 19-10-08 | 18:35
Noem mij een trut, Norman, maar waar zit de dekking voor dat bedrag als ING niet (alles) kan aflossen?
@ CoJoNes 18.33
ROFL
Btw, iemand nog iets van Natte Bevert vernomen, sinds vrijdagmittag?
@Ben Hawkins | 19-10-08 | 18:34
JP er niet bij?
@M u l l i e 18:33 :
Content maar zelf ben ik het niet ;)
Ben overigens benieuwd wat voor een kudt 'kerstgeschenk' we dit jaar krijgen -_-
En wie is er komende zondag aan de beurt? SNS?
@CoJoNes | 19-10-08 | 17:55
Het is heel simpel. Er wordt niets gedrukt. Wouter draait aan een paar radertjes, laat ING een IOU schrijven en dan wordt een computerregistertje in het ING mainframe opgehoogd met de waarde : 1000011000011100010001101000000000
Wellink en Bos geven 20:00u persconferentie!
@mick jagger | 19-10-08 | 18:31
De dekking op de leningen van DSB is de overwaarde op huizen. Laat ik het eufemistisch zeggen: Tricky.
-weggejorist-
www.ing.nl : ING geeft spaarders de zekerheid die ze zoeken.....
Volgens mij begrijpen wij het niet ?
Als ik het goed uitreken moeten we dus na de volgende twee zondagen met zijn allen naar de DSB van die AZ- voelbalclub, die dan nog als enige zelfstandige bank is overgebleven. Zalm zit te schaterlachen in Alkmaar.
De rest zit bij Bos in de tas.
@Tommygunner
Nou,.. het komt wel vaker voor dat een staat de schulden niet meer kan betalen. Ik betwijfel of het ingrijpen van de overheid wel zo goed uitpakt. En zoals jij pensioenfonds en opkopen banken met elkaar in verband brengt, klinkt het wel redelijk. Alleen als koopkracht gaat dalen en dus economie achteruit gaat, dat uiterst realistisch is, dan wil ik nog wel zien wat er gaat gebeuren. Je rekent je in ieder geval te vroeg rijk.
@M u l l i e 18:24:
Kudtweek. Uitzendwerk loont niet genoeg om aandelen te kunnen kopen :(
M u l l i e | 19-10-08 | 18:18
Jij gaat ons Zwitsalletjes toch niet te schande maken, hè? We hebben het al zo zwaar.
prinslief: jaja. de site van ING lag vanmiddag al plat - ontzettend lange wachttijd.
Nou dan kan ik je 1 ding adviseren ..... lekker short 2 moro morning om 08:45 uur en om 09:10 uur er weer uit .... ongeacht wat dan de stand is
@prinslief 1817
Grootheidswaanzin? Leg uit.
Ik dacht dat het een goed moment was om in de beurs te stappen. Helaas moet de beurs nog naar de voorspelde 180 punten, en dit soort nieuwtjes helpen daar goed aan mee. Ik heb al m'n aandelen orders in elk geval teruggetrokken. Volgende week een nieuwe ronde met nieuwe kansen.
ING heeft hier toevallig weinig keus. Die moeten vanalles gaan herwaarderen omdat wij het met zn allen een stuk transparanter wilden en er zo nodig aangescherpte regels moesten komen.
Herwaarderen is een strikt boekhoudkundige maatregel en ING zou never nooit zijn omgevallen. Scheelt dat mensen mekaar lekker opnaaien als het over de economie gaat en daar 80% van de echte problemen vandaan komt.
Btw na de kapitaalinjectie ging bv credit suisse +42% omhoog, UBS +19%
ING zal morgen ook een procentje of 25 stijgen :) met de kapitaalinjectie wordt het 1 van de meest solide banken ter wereld.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik heb 4 jaar voor die hufters gewerkt en ook al wil ik geen nederlandse bankrun, de krediet crisis had geen betere groep graaiers *kuch*wimkok*kuch* kunnen treffen.
Aan de andere kant kan de staat gaan boeten voor de 'verzonnen winsten' van weer een bank.
Het wordt weer een financiele kudtweek.
@Prinslief
Nee die koop ik al.
-weggejorist-
@CoJoNes wat een grootheidswaanzin, jij koopt zeker ook iedere week het winnende staatslot? wat een nepperd ben jij .. on-ge-loof-waar-dig !
-weggejorist-
@CoJoNes | 19-10-08 | 17:55 ,
die miljarden worden gewoon bijelkaar gefantaseerd.
Zeg maar de toekomst belenen, we lenen alvast even vanuit de toekomst een paar 100 miljard.
Zoiets.
Gelul dus.
@Fuckje
Ja, die is NOG zelfstandig.
fuckje | 19-10-08 | 18:13
Nee fuckje die is in handen van Aboetaleb.
Weet iemand of de "Goudse " nog zelfstandig is?
@Trombonez | 19-10-08 | 18:07
Nationale Nederlanden, 10 jaar geleden verdiende ik daar 150K plus.
Ok, in guldens maar toch. Als je toen had gezegd dat NN weleens om zou kunnen vallen, hadden ze je opgehaald en in een dwangbuis geperst. Nu zou ik m'n geld contant ophalen aan de receptie. Toen ik wegging heb ik m'n opties uitgeoefend op 34. Mooie tijden... voor NN en ING.
*gniffel*
Tip aan ING. Schroef de valutering nog wat op. (rente en boekdatum)
Dat kan nog 3 maanden. Daarna is het afgelopen met dit soort van diefstal van je klanten.
Kan toch gauw weer ettelijke miljoenen schelen.
Succes.
De NMB valt met u mee.
Hahaha... Gelukkig
ben ik pas voor miljoenen geplukt door justitie. Onterecht natuurlijk.
Heb tegen advocaat gezegd dat 'ie 't maar rustig aan moet doen met het terug vorderen.
Volgend jaar ofzo, wel met rente natuurlijk.
@Trombonez
De NMB is uiteindelijke gewoon de ING geworden...
Met 9 Miljard Heeft onze "vriend" Wouter 50 % van de aandelen, zullen de aandeelhouders leuk vinden.
Ik vraag me toch af waarom Woutertje dit soort grapjes iedere keer uithaalt op een zondag. Iets met tweede kamer gesloten of zo?
Nationale Nederlanden en de NMB.... Móói was die tijd!
Geef het een jaar of 5 en dan is het hier net zo gezellig als in Oost-Duitsland. Links ruikt zijn kans.
Amerikanen zijn slimmer, de eerste bankdirecteuren zijn daar al de bak in gesmeten. Hier blijft het "Old Boys Network" elkaars reet wel dekken.
Zit je dan met je hypotheekje op je overgewaardeerde huisje en je spaarcentjes.....
Lekkere slet van 28 heeft die ouwe boef zeg, snoeperd..
vandal
Ik gok me een ongeluk maar dat password zit er niet tussen hoor. Toch zou het woord op de site staan. Ik zal wel te vroeg zijn.
brienenoord | 19-10-08 | 17:58
Dat is zo. Vroeger nam ik bezoek mee uit eten als er iets te vieren was. Nu haal ik Chinees of ander afhaaleten in huis, kunnen we nog even lekker roken tussendoor en na natuurlijk zonder dat we buitenstaan.
@inquisitra | 19-10-08 | 17:59
Nee, als wij via de overheid rente betalen aan een pensioenfonds, hoeven we uiteindelijk minder te betalen aan het pensioenfonds...
Dit land valt om. Asielzoekers en uitkeringstekkers: gauw wegwezen
CoJoNes | 19-10-08 | 17:55
ja inderdaad Cojones, we worden genaaid zonder gezoend te worden. Maar goed, we maken ons in ieder geval wel druk om een marokkanse burgemeester, want dat is ECHT belangrijk. Pfff, dit volk verdient het misschien ook wel om genaaid te worden.
De rabo valt nog niet misschien en SNS kan een beroep doen op de 500 miljoen euro van de Stichting Beheer SNS Reaal.
Vraagje: Wanneer de ING valt, gaat de Postbank dan mee of volgt die pas later?
Tommygunner | 19-10-08 | 16:23
Ja hoor es. Die rente waar je het dan over hebt, moet wel opgehoest worden. Intussen leent dit kabinet zich wild, ofwel, de staatsschuld loopt ook op, evenals de rente die DAAR weer over betaald moet worden. Ofwel, Nederland wordt de soep ingedraaid door die rode rakkers. Uiteindelijk wordt alles weer via allerlei onzin-taxes teruggehaald. Deze overheid bestuurt niet, het parasiteert op ons. Laat omvallen die bank.
Is niet meer lekker, nu je niet meer mag roken.
Tommygunner | 19-10-08 | 17:56 nou, wat is er nog over? de rabo en de sns..
@van dal | 19-10-08 | 17:55
Wat wil je als je huismeester zich vandal noemt ;)
=out
Gaat lekker uit eten!
Laterz!
Maar we dwalen af... Iemand nog suggesties voor een volgende die omvalt? Kan ik mijn handelswijze daar morgen op bijstellen...
@van dal | 19-10-08 | 17:42
Grapjas.
Er is helemaal geen 100mrd in kas bij de staat. Dat geld kan ook niet zomaar gedrukt worden en er is nog niet voor 100 mrd staatsleningen uitgegeven, laat staan afgenomen.
De ECB moet dus een masterplan hebben om de geldvoorraad te vergroten in de individuele lidstaten. Heel toevallig vertellen de SER en DNB afgelopenb vrijdag dat de groei wel eens 0% of negatief kan zijn.
De begroting voor 2009 is gebaseerd op een olieprijs van $120 per vat, de olie kost nu $71 per vat. Daarnaast is uitgegaan van een economische groei van 1%.
Ik wil niemand ongerust maken maar we worden genaaid waar we bij staan.
Big Ern | 19-10-08 | 17:52 ik beheer een gebouw met 240 huurders, en wat die allemaal stuk kunnen maken, houdt je niet voor mogelijk. dingen die bij jou en mij thuis het eeuwige leven hebben gaan maar een jaar mee bij een huurderT.
@Tommygunner | 19-10-08 | 17:53
Djiezus!
Doet me zeer als ik er naar kijk!
@van dal | 19-10-08 | 17:51:
Mijn hemel. Dan maar een moskee annexeren.
Bovenstaande is NSFW by the way...
@Vander F
Oh je zei "Bal eraf" tegen Bigi? Ik zal het snel nog even doorgegeven... www.ispub.com/xml/journals/iju/vol5n1/...
Kunt u nog zingen? Zing dan met ons mee!
Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.
De staat verdrukt, de wet is logen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot 't merg wordt d' arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn 't moe naar ander wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor andrer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.
@Westheimer Ja, vanwege alle dubieuze leningen van ze
van dal | 19-10-08 | 17:51
De duivel kan je nog uitdrijven, huurders daarentegen......
TV Dominee | 19-10-08 | 17:50 vol met huurders ben je dichter bij de hel..
en dan volgende week DSB bank...
Big Ern | 19-10-08 | 17:49 en dan vooral die toevoeging.. ROTFL.
TV Dominee | 19-10-08 | 17:47
Snel bidden gaat dat t niet waar is...
@van dal | 19-10-08 | 17:47:
Flatgebouwen zijn in ieder geval wel dichter bij de hemel.
Het is allemaal heel simpel: De banken krijgen nu het, aan ons beloofde en toebehorende, Zoet.
Gezond verstand | 19-10-08 | 17:47
Ben je weer te lang in de voetbalkantine blijven hangen, lamzak?
@ van dal
harry vermegen staat niet in de times, dat is één ding wat zeker is en ook geen 9 miljard
Het even wat werk en wellicht wat rigoureus, maar komen we nu zo dan eindelijk van die **** Mulder af ?
@Big Ern | 19-10-08 | 17:45:
Mijn God verschijnt in vele gedaantes.
ROFLOL@Tommygunner | 19-10-08 | 17:46
TV Dominee | 19-10-08 | 17:45
een flatgebouw met huurders..
ik wens je veel wijsheid en geduld.
en gelóóf me, ik wéét waar ik over praat.
Maar goed we blijven wel door sponseren en reclame maken, de euro moet immers rollen.
Ik hoorde dat Truus uut Assen ook weer op de PvdA gaat stemmen....
@Vander F
Mats de vrouwtjes van Bigi... i169.photobucket.com/albums/u213/julie...
TV Dominee | 19-10-08 | 17:45
Van Empel?!?
@CoJoNes 17:40
Dat haalt Wouter uit uw portemonnee (niet uit de mijne, daar mag helaas Jean-Louis Borloo een greep uit doen).
@Big Ern | 19-10-08 | 17:39:
Met vastgoed kopen wacht ik dan nog even. Over een paar jaar, na het instorten van de huizenmarkt, koop ik een heel huizenblok voor een prikkie. Mijn God zal dan in ieder geval nooit dakloos zijn!
@van dal | 19-10-08 | 17:39:
Goed idee, met Wuppies erbij moet dat wel lukken.
Word genieten morgen. Black monday.
@CoJoNes | 19-10-08 | 17:40
Wouter leent de ECB gelddrukkerij voor een half uurtje. Kost niets, behalve dan wat inflatie over een paar jaar.
Nu was reeds de vrijheid en het liberale moreel van de burgers aan banden gelegd door de Socialistisch-Christelijke regering en nu is het de beurt aan Wouter tot verdere inlijving van de geldelijke macht. Middels de in Fortis/AbnAmro aanwezige aandelenpaketten is die potentiële macht ingekocht bij Unilever, Randstad, Gamma, beter Bed, BAM, Nutreco, Arcadis, Draka, Nedap, Wavin, Aalberts, Vedior, Océ, Vopak en CSM. Daar voegen we nu ING aan toe met o.a Ahold, Buhrmann, Laurus, Numico, Wessanen, etc. Welkom in de socialistische heilstaat en God zij met ons...
Mobilos | 19-10-08 | 17:39 kuchende man in regenjas, in de parkeergarage.
@CoJoNes | 19-10-08 | 17:40
joh Enschede heeft extra drukpersje ingezet.
CoJoNes | 19-10-08 | 17:40 emigratiebelasting.. ik zie het ervan komen..
vander F | 19-10-08 | 17:40
Oeps, ach geef hem n week respijt, mevr. Bigi zal je eeuwig dankbaar zijn.
@Allesisfijn
De overheid neemt een belang van 9 miljard in ING. Ze krijgen dus aandelen en kunnen deze verkopen als de tijd hier rijp voor is, al dan niet met een leuke winst. Negen miljard verlies gaan we hier NOOIT op binnenhalen...
Een vraag:
Fortis heeft gekost: 90 miljard
ING krijgt: 9 miljard
Totaal 99 miljard.
Waar komt dat geld vandaan?
Mobilos | 19-10-08 | 17:39 Tilmans, of een van de andere veertig rovers..
Goedver de goedver. De ing heeft over de eerste helft van 2008 3,5 miljard winst gemaakt. Na het instellen van het graaipotje van Bos, hebben ze ineens een verlies van 0,5 miljard over het derde kwartaal van 2008. En dat moeten ze ineens 9 miljard hebben om dat te compenseren!?
Vieze graaiers, ik stem nu SP, ik ben het zat met die kutkapitalisten.
Zeau Bigi,
tijd voor de barbecue!
Zet het mes er maar in...
i33.tinypic.com/4j9i4m.png
@ van dal, het staat er niet in, dus welke CEO!?
TV Dominee | 19-10-08 | 17:37
LOL!
Er stond hier laatst nog een kerk te koop, voor weinig.
TV Dominee | 19-10-08 | 17:37 oibibio... misschien wil de familie heijn wel een doorstart maken.
'Waar kunnen we NU aandelen kopen?'
@fuckje | 19-10-08 | 16:35
Israelische beurs wellicht?
Krokoklaas | 19-10-08 | 17:36
Ik lees: -5000. Lees ik die - goed? Je staat dus 5 mille rood?
Dan moet je 80000 bij leggen. Ik zou emigreren voordat ze je te pakken krijgen. Run!
Ik vind die gehele credietcrisis belachelijk. Ten eerste is in de vs voor mensen met een ontoereikend inkomen een veel te hoge hypotheek verstrekt. Nu gaan wij hier in Nederland als burgers de prijs voor betalen. Wij geven Wouter Bos de kans om als een soort sinterklaas banken 20 miljard (dat is bijna 10% van ons BNP!!) van ons zuur verdiende belastinggeld uit te geven.
@Het_leuke_zuiden
"Als de staat het straks niet kan opbrengen" Dan zouden wij de belastingen niet betaald moeten hebben en dan is er veel meer aan de hand, dan kun je beter emigreren...
Basje1738 | 19-10-08 | 17:31
U bent 7 minuten te vroeg!
@Big Ern | 19-10-08 | 17:34:
Das waar. Maar daar zal de ECB wel niet aan meewerken. Die zitten al te diep in het grootkapitaal. Misschien dat een eigen kerk oprichten meer zin heeft. In dit soort tijden vlucht men naar het spirituele. Als men daar bereid toe is om daarvoor te betalen, dan verzin ik er zelfs een religie bij. ;)
Mobilos | 19-10-08 | 17:34 "bronnen rond de bank" Tilmans dus (what's in a name?)
Waar zijn al die miljardenwinsten gebleven?
@Tommygunner
ALs de staat leent van pensioenfondsen, dan zal dat met rente terugbetaald worden. Als de staat het straks niet kan opbrengen het bedrag te betalen ga je toch inflatie krijgen, dat betekent dat pensioenfonds nog niks waard is.
Stel je hebt een verlies van 550 miljoen dan krijg je van de overheid 9 miljard dat is ruim 16 keer zoveel. Toevallig staat mijn rekening courant bij ING nu op - 5000,00 krijg ik dan ook 80.000,00
Dat is dan wel weer geinig
@ tommygunner
halen allemaal hetzelfde bericht aan, zie jij het staan in hun krant???
TV Dominee | 19-10-08 | 17:33
Verkleed je als noodleidende bank, nu is de tijd ;)
@ van dal
je moet ook inloggen om die krant te bekijken, die link is van timesonline.
zie bovenste banner op www.timesonline.co.uk/tol/news/
ik heb niks gevonden, jij wel!!
elsevier citeert ook, bron????
@Mobilos
Wat dacht u van totaal 73 stukken over een eventuele injectie?
news.google.nl/news?hl=nl&tab=wn&a...
@Big Ern | 19-10-08 | 17:28:
Ik wilde een eigen staat oprichten, maar daar kreeg ik geen subsidie voor.
Basje1738 | 19-10-08 | 17:31 ik zie ineens een nieuwe kookrubriek.. "wouke wokt"..
Als ze die irritante tyfuswouke nu nóg niet terug achter haar fornuis trappen, dan weet ik 't ook niet meer......
Mobilos | 19-10-08 | 17:27 hier dropveter, hier wel, die link van jou leverde alleen maar een inlogverzoek op.
www.elsevier.nl/web/10208043/Nieuws/Ec...
@jan-lul-de-behanger | 19-10-08 | 17:25
Een "democratie" waarbij een 18-jarige werkloze Marokkaan met dubbel paspoort dezelfde staatsrechten heeft als een autochtone ondernemer die jaarlijks tonnen belastinggeld afdraagt, is sowieso niet echt een strak plan.
van dal | 19-10-08 | 17:21
ROFL
TV Dominee | 19-10-08 | 17:25
Ben je voor jezelf begonnen=
@BRUSSELMANS CHECK JE BRONNEN!!!
Jullie bron (Reuters) haalt de Sunday Times aan als bron van dit bericht. Zojuist is even online die Sunday Times door zitten spitten, GEEN verhaal over 9 miljard!!?? De Times Online(eigenaar ST) vermeldt ook GEEN 9 miljard!!??
Hier mijn bron ZONDER ING miljarden: timesonline.newspaperdirect.com/epaper...
jan-lul-de-behanger | 19-10-08 | 17:25
Je propageert SA, als ik je goed begrijp.
jaren geleden, toen frans bauer de televizierring kreeg wist ik het al, dit land is doomed.
Hoppa, weer een prikkel weg voor goede bedrijfsvoering. Lekker makkelijk, zo'n buiten de markt staande speler als de overheid. En als het systeem dan over een paar jaar echt helemaal in elkaar klapt, geeft men het kapitalisme de schuld.
Verder:
www.speld.nl/2008/10/14/staat-garandee...
Er was eens...
een minister van financien van een klein land. Dat land hobbelt altijd mee op de golven van de internationale economie. En er was slecht weer op komst. Toch hield de minister vol, dat weliswaar de gehele wereld naar de kloten ging, maar dat het kleine land nergens last van zou hebben. Dit land had namelijk JPdeMP, de grootste lei(ij)der na Alexander de grote.
Inmiddels heeft het kleine land zoveel problemen dat het straks het Noord Korea van Europa is, omdat de minister alles wat groter is dan de fietsenmaker op de hoek op zal moeten kopen. Al die bedrijven hebben weliswaar geen last van problemen door de crisis (dat hadden alle leiders goed voorspeld) maar gewoon een beetje geldgebrek. Paar giga-euro. Moet kunnen. Toch?
En dat opkopen en verhullen van de eigen stommiteiten, fouten, gebrek aan inzicht wordt nu beloond door het zogenaamde stemvee. Mensen die zowel Geer en Goor kijken als mogen stemmen. Dit stemvee heeft nooit bij Geer en Goor gehoord wat een rondwaaiende flapdrol de minister van financien eigenlijk is. En dus gaat hij net zo hard omhoog in de peilingen als de economie naar beneden gaat.
Dit land heeft een keiharde rechtse dictatuur nodig. Die treinen op tijd laat rijden. Die Geer en Goor verbiedt. Die een einde maakt aan datgene wat sommigen democratie noemen, maar dat in werkelijkheid al lang niet meer bestaat.
Maar ja, dat zal wel altijd een droom blijven, en dus leven ze nog lang en (min of meer) gelukkig/
-weggejorist-
-weggejorist-
woutertje heeft nu zelfs een BANKSTEL :-)
-weggejorist-
-weggejorist-
9 miljard is ongeveer xx formule 1 seizoenen ??
En dan ook nog eens die kakkerlakken sponsoren.
Ik zou zeggen stoppen met die rotzooi !
[johan cruyffmodus] nah, kijk, in principe heb je met twee banken al een zithoek (snuif) [/johan cruyffmodus]
van dal | 19-10-08 | 17:19
Waarvoor nog dank, hij is geinig!
en de overeenkomst tussen wouter bos, de Ijslandse regeling, de ijslandse voetbalploeg ?
ZE HEBBEN ALLEMAAL GEEN RESERVES MEER OP DE BANK
Sorry, servert deej kudt.
Okay... Wouter Bos denkt dat hij Sinterklaas is... maaruhhh.. wie gaat dat allemaal betalen ?
of nationaliseren, of niks doen. Maar 9 miljard euro cadeau geven en vervolgens helemaal niks ervoor terugkrijgen is een achterlijke deal...
Big Ern | 19-10-08 | 17:17 ja, dat fortis-pin filmpje, die heb ik hier al een keer geplempt van de week.
ING samen met ABNAMRO = één grote SStaatsbank.
ING samen met ABNAMRO = één grote SStaatsbank.
van dal | 19-10-08 | 17:16
Een lege tegel maken is maar voor weinigen van ons weggelegdtdt.
Ik ben trots op je!
S. Typhi | 19-10-08 | 16:59
Wie zijn die kapitaalkrachten dan en wat als die banken(zoals de ING) toch failliet gaan?
Dan is dat geld van Bos pleite en de staat verantwoordelijk...
van dal | 19-10-08 | 17:15
Ja, die mail heb ik een paar keer gehad van de week.
Open een rekening bij Fortis en krijg een spaarvarken kado!
Zag laatst ook een leuke filmpje op youtube over een pinautomaat van de bank met de F.
ING is gewoon kerngezond, ze worden alleen gedwongen door andere banken die volgepompt zijn met staatsgeld (ubs,cs, goldman etc) om hun tier1 capita te verhogen naar 12% ING is de derde grootste spaarbank ter wereld! Echt ik wordt moe van die mensen die alleen maar paniek zaaien en nergens iets van af weten en hun spaargeld gaan overboeken: wat een ONZIN dan ben je echt een LOSER. Ook de rabobank zal straks een geldrondje gaan maken, die hebben ook grote verliezen o.a. hun 3% belang in Fortis en diverse waardeloze activa in de VS.
Big Ern | 19-10-08 | 17:14 tja.. keuzes uit linkjes.. en ik weet nu ook hoe je een lege tegel kunt maken ;-)
hey big earn,
het is niet alleen de olie maar ook de noorse mentaliteit.
En onder de lofoten (een mooi natuurgebied) ligt nog 30% van de noorse olievoorraad.
Lekker mileuvriendelijk allemaal toch :-) maar interesseerd me nu even geen bal.
verdien liever een paar kronen haha
www.snsfundcoach.nl/alla_fonder/fondf...
img361.imageshack.us/img361/4817/roflb...
van dal | 19-10-08 | 17:11
Was da nau?
Ga je lekker, van Dal?
nou dat gaat lekker...
<a target='_blank' title='ImageShack - Image And Video Hosting' href='http://imageshack.us/'><img src='http://img361.imageshack.us/img361/4817/roflbot6c8myk5.jpg' border='0'/></a>
[URL=http://img361.imageshack.us/my.php?image=roflbot6c8myk5.jpg][IMG]http://img361.imageshack.us/img361/4817/roflbot6c8myk5.th.jpg[/IMG][/URL]
lege biervaatjes?
Auke | 19-10-08 | 17:08
Als dat nog kan ja. Mijn broertje is al een week of twee bezig om 5 ton onder te verdelen onder verschillende banken, maar ondervindt toch erg veel hinder.
Auke | 19-10-08 | 17:08 tonnetje hier, tonnetje daar...
@Zyprexa20mg | 19-10-08 | 17:03
Indien van toepassing zou ik in ieder geval spaarcentjes > 100.000 daar weghalen.
En het kabinet maar jarenlang smoesjes verkopen aan het volk dat er geen geld meer is voor dit of voor dat.......
Spaarvarken voor trouwe spaarders bij ING: www.trouwplannen.nl/files_paren/30868/...
.
Nu nog een spotje maken...
@S. Typhi | 19-10-08 | 16:59
Maar het risico is wel voor de staat als ING alsnog in elkaar dondert. Dan kloppen die kapitaalkrachtigen weer even bij Woutertje aan. En hoe meer geld Woutertje van al die kapitaalkrachtigen nodig heeft, des te minder zullen die kapitaalkrachtigen Woutertje gaan vertrouwen. En des te moeilijker zal het gaan worden om dat geld uberhaupt nog uit de markt te krijgen.
En natuurlijk zullen de HWN'ers van 0031 nog wel even de rente op de door Woutertje aangegegane verplichtingen moeten ophoesten.
Verwacht niet dat ING commissaris Wim Kok gaat ingrijpen.
ING ook al. Daar zit verdorie al mijn spaargeld bij, dat ik eerst snel van Fortis had weggesluisd!
*drinkt bibberend een kopje thee*
Als je ook binnen handschoenen draagt, dan hebben ringen trouwens helemaal geen zin.
van dal | 19-10-08 | 17:01
Gelukkig ben ik maar een hobby boertje ;)
Als ING toch failliet gaat en meneer Briattore zijn werk kwijt raakt, maag mevrouw Briattore wel een hapje bij mij mee-eten.
Ter illustratie: de deltawerken kostten 10 miljard gulden = 4.5 miljard eurie. Dus sinterbos geeft twee deltawerkjes aan ING.
En Obama heeft tot nu toe 600 miljoen dollar opgehaald.
9 miljard is goed voor 2 extra PvdA zetels.
Big Ern | 19-10-08 | 17:00 met een klein tuintje lukt dat meestal wel..
Er kwamen overigens meerdere dingen aan het licht.....
*belastingdienst om tuin leiden proberen doet*
Hupsakee!! weer 9 miljard armer.
Een heel belangrijk misverstand dat regeert: dat geld, die miljarden is géén belastinggeld, maar geleend geld van andere kapitaalkrachten.
De Nederlandse overheid wordt als wél betrouwbaar beschouwd (!) en kabouter Bos is in feite een soort colporteur voor falende banken.
Dus nee, wij zijn niet met z'n allen eigenaar van ING, IJsland, bla.
Zit er nog iets in de schatkist?
gaat ie naar een franse cel dan?
M u l l i e | 19-10-08 | 16:54
Olie als langetermijninvestering is aan te raden idd. Ik heb sinds een week een "adviseur" in de arm genomen, en daar kwam het ook al aan het licht.
WOUTER BOS REDT DE WERELD VAN DE ONDERGANG. EN DAARNA HANGT HIJ ZICH OP.
het wordt tijd om te kopen !!!
Mijn tip: lekker NOORSE KRONEN en OLIE :-)
www.snsfundcoach.nl/alla_fonder/fondf...
Bigi Bana Boy | 19-10-08 | 16:43
In 2009 ontvangt Tilmant een extra dubbele bonus omdat hij ING heeft gered.
fail!
het is zondag mannen!
op die site zijn veul leukere dingen te vinden
www.agent4stars.com/pascal.htm
www.agent4stars.com/sophie.htm
www.agent4stars.com/stephanie.htm
etc etc
Pek met veren voor de heren van de apenrots.
cosmosluller | 19-10-08 | 16:17
* knikt helaas heel hard ja...
Boze Buur | 19-10-08 | 16:47
Hehehe, worden ze gesponsord door de botte bijlen boer dan?
Big Ern | 19-10-08 | 16:46
Ja, leuk toch? Iedere club krijgt de sponsor die ze verdienen.
@Boze Buur | 19-10-08 | 16:45
Zal hem wel ge sms ed zijn
Boze Buur | 19-10-08 | 16:45
Alwéér!?!
nou, ik hoop dat ik van de week nog kan pinnen daar..
Ach, Wouter heeft ook weer een kutdag nu zn cluppie weer verloren heeft in Tilburg.
dit is toch echt puur oneerlike concerrentie tussen de banken die zogenaamd nationaal (bos-bezit) zijn en de oerhollandse saaie banken zoals sns, friesland bank, asn & dsb.
LibertasSimplex | 19-10-08 | 16:42 eerst moet je een wachtwoord gokken.
Zelden zo'n incompetent en corrupt stel gezien als Belgische "top"mannen.
Niks ten nadele van de gewone Belg die ik zeer hoog acht maar Tilmant en consorten ... bwurk ...
Als we dan toch allemaal maar wat aan het gokken zijn, hoe kom ik aan het wachtwoord voor dat GeenStijl-pokertoernooi de 25ste?
De sinterklaas minister strikes again! nu in drie van de vier grootste steden een sinterklaas burgervader zit vraagt men zich af hoe het toch 05-12 voor wim kokring zal verlopen.... ik wil ook een miljardje, een x-box 360, een mooie boot, een gouden kokring, een segway, een ducati1098, een Audi R8, en een villa in zuid frankrijk.
Dan krijgt mevrouw Briatore persoonlijk mijn oude ring.
Het is niet erg dat de Staat contanten pompt, zolang het geld maar bij de Publieke Omroep vandaan komt.
cosmosluller | 19-10-08 | 16:38 dat gaat vanzelf uit als de rekening niet meer betaald wordt.
Michel Tilmant heeft inderdaad een ijzersterke positie opgebouwd bij ING, in 2007 ontving hij 3,3 miljoen, heeft 132000 opties, 31300 prestatie aandelen (wellicht na afgelopen vrijdag wat minder opties en aandelen) en de marktwaarde van de lange termijn bonus is 1,5 miljoen, bovendien betaalde ING 874000 aan pensioenlasten.
Na het instorten of bijna instorten van de, vrachtschepenbouw, vliegtuigbouw, fatsoenlijke autobouw, AH, militair optiek bouw, energiebouw, wegenbouw, tulpenbouw, duikbotenbouw, spoorlijnbouw, Amsterdamse tunnelbouw, mijnbouw, touristenbouw, mooi gebouwbouw, Arnhemse stationsbouw, ziekenhuizenbouw, fatsoenlijk voor onze oudjesbouw, museumbouw, discussie over twee paspoortenbouw, de fantastische weedkweekbouw, ontwikkelingshulpbouw (Bertje geeft liever alle 112.8 miljoen keuterboertjes in Afrika persoonlijk een zak zaad en drie euro dan een collectieve aanpak) valt nu ook het Nederlands bankwezen om. Wie doet als laatste het licht uit?
@kuttekrap | 19-10-08 | 16:36
uit het potje voor de 'gratis' schoolboeken
het moge toch bekend zijn dat in dit soort situaties, de staf niets tekort komt terwijl de soldaten in het veld letterlijk verhongeren, zo is het nu eenmaal ook met de rijken gesteld. cynische noot, niet aansprekende vergelijking!
+1 voor de kamelenteen van mevrouw Briatore.
Waar haalt ie het vandaan.
@Auke
Goed onderbouwd...
Waar kunnen we NU aandelen kopen?
HEy wouter B!!! Geef mij ook eens wat geld!, zit ook een beetje krap door al dat gegraai van jullie
Karl, waar blijf je, nu we je nodig hebben?
Kan Woukje weer gaan doen wat Pim Fortuin zei.
" Ga toch koken mens"
Als dit gesodemieter van die "would be- bankiers" nog even doorgaat komt er een revolutie en een "run on the bank".
* doet alvast zijn schoenen aan en een winterjas om straks in de rij te staan om zijn 640 euro veilig te stellen*
@Tommygunner | 19-10-08 | 16:23
Veel onzin in een paar regeltjes comment.
@NoMinister
ING heeft miljarden aan hypotheken, van het soort dat bij andere grote instellingen alllang zijn afgeboekt. Het blinde vertrouwen in ING zou ik toch maar wat laten vieren.
prutsertpuntanaal | 19-10-08 | 16:31
Sint Maarten moet nog komen, zwitsalkuif.
Woutertje Kapoentje
Gooi wat in mijn schoentje
Geef wat aan het bankje
En zij zeggen dank je :-((
NoMinister | 19-10-08 | 16:27
Je hebt gelijk. Dat is ook dé reden dat mijn Hypotheek(en) daar ondergebracht zijn. Alleen die fusie met de postbank hè...
@NoMinister
Het probleem zit hem alleen in het feit dat de top van het bankwezen als enig doel, de waarde van een aandeel voor de aandeelhouder omhoog moest brengen. Hierdoor zijn complete bedrijven veel te hoog gewaardeerd en nu krijgen ze hiervoor de rekening gepresenteerd...
Krijgen we Alonso's auto als onderpand?
NoMinister | 19-10-08 | 16:27 en welke is de volgende? sns of rabo?
Ik vertrouw ING wel. Het zijn gekke tijden en iedereen kan problemen krijgen. Maar ING is volgens mijn overtuiging structureel gezond en hebben een prima risicomanagement.
Lach me maar uit. Ik weet ook niet alles. Maar als we ING gaan bejegenen als een tweede-rangs bank omdat ze wat poen nodig hebben in deze absurde tijden, schieten we onszelf enorm in de voet. En dan niet klagen gaan dat het zo een bende is geworden, uw eigen voet bloedt!
9 miljard steun om een half miljard verlies te compenseren ?
@Big Ern
Natuurlijk heb je daar vet gelijk in.
Persoonlijk vind ik het overigens wel hoog tijd dat die bank heren eens flink uitgekleed worden. Oog om oog, tand om tand.
Miretra | 19-10-08 | 16:24 ze moet naar huis, koken..
Woukje heeft ooit Ernest Hirsch Ballin de WC ingejaagd.
Ze is helaas vergeten om hem door te trekken, nu zitten we met de stank.
kritische consument | 19-10-08 | 16:23 op vakantie, allemaal naar de filistijnen.
@inquisitra | 19-10-08 | 16:20
Nederland gaat hier niet kapot aan. De Staat leent dit geld van veelal pensioenfondsen. De rente die de staat hier over betaalt komt uiteindelijk ten goede van de pensioensopbouw en heeft uiteindelijk geen enkel effect op de toekomst van dit land. Maar de PvdA zuigt natuurlijk wel, helaas blijkt dat niet hieruit...
Waar gaat het toch helemaal heen in Nederland met de banken............
Broadcaster | 19-10-08 | 16:21
Wat denk je zelf?
Wouter en verantwoordelijkheid nemen gaat niet samen.
Wouter je laat je wel heel gemakkelijk gebruiken... Ik zou pas een stuiver geven als eerst alle bonussen van de laatste 25 jaar zijn terug gegeven, zolang loopt dit probleem immers en we kunnen nu toch niet echt spreken van een goed resultaat.
Joepie! Snel naar de hoeren van dat geld. En luxe vakanties met de directietop. Geeft niet als het op is, in de staatskas zit geld genoeg.
Middenstandsbank??
Misverstandsbank zul je bedoelen.
Als belastingbetaler zou ik graag openheid van (bank) boeken willen zien en wel zodanig dat duidelijk wordt waar, wanneer, waarmee en vooral door wie er met het spaargeld van rekeninghouders is gegokt.
Ik mag aannemen dat BankBoss Bos hierin zijn verantwoordelijkheid zal nemen of speelt hij het spelletje gewoon mee.
ing plofbank...
En allemaal weer op de PvdA stemmen. Hop hop! Snelste manier om financieel dood te gaan.
Tsss... een bank die jarenlang een winst boekte van 1,3 miljard per MAAND, wil nu een luizige 9 miljard afdwingen van de Staat omdat het even tegen zit. Weg ermee!!
ING FAIL!
Dat was te verwachten...
Hoe kun je concureren met een staatsbank ?
die ook nog eens adverteerde dat ie het meest veilig is.
Desondanks is paniek overbodig, oh gelukkig niks aan de hand, gewoon
doorlopen mensen!
Die Tilmant, die komt toch uit dat zelfde land als Fortis?
Onder welke voorwaarden?? Toe Brusselmans, vertel is wat meer. Gaat ik morgen naar de klote met mijn 1000 stuks ING."
Zat er natuurlijk al weer aan te komen. Bliksem bij bewolkte hemel noem ik dit ook wel...
Heyyy... ik heb ook een verlies van 2 ton.... Wouter?
alles naar de klote!
Da's goed voor mijn hypotheek!
*zweet van voorhoofd veegt*
REAGEER OOK