
Sinds gisteren te zien in Gouda. Plaatjes van Mohammed in zijn blote homoseksuele kondt. Ondanks alle goedbedoelde prietpraat, negeerpogingen, doodsbedreigingen, mitsen & maarren nu
eindelijk tentoongesteld in het GoudaMuseum.
Hier nog de video. Hulde voor directeur Ranti Tjan. Opdat Allah's capuchonklootzakjes zijn ramen ongemoeid moge laten. En Connexxion genoeg bussen inzet.
Reaguursels
InloggenCitaat: "Wederom vindt een of andere idioot reden om de Islam belachelijk te maken". www.islam-democraten.nl/Oproep_id.html...
"
Kunst? Provocatie? Gewoon bagger!
@OldFart | 20-10-08 | 02:25
Wat ze denkt te bewerkstelligen is dat er kritisch gedacht moet kunnen worden. Dit bereik je het beste door keihard te shockeren, dan gaat men vanzelf water bij de wijn doen.
U bent meer van het thee drinken begrijp ik..
Al raszuivere kaaskop zou ik ook wel een tegeltje door vensterje willen flikkeren........... wat een kudt'kunst"... geeft mij maar Rientje Poortvliet........
@vander F Ik denk dat als haar (Hera's) doel is de machthebbers in Iran te wijzen op hun foute houding en vervolging van homo's, ze haar doel kompleet voorbij schiet.
Ik denk dat ze gewoon aandacht wil en dat lukt haar prima.
@ knerf Het enige wat ik zeg is dat ik denk dat de tentoonstelling niet zal werken om Iran van mening te doen veranderen. Het enige dat ze daar en in moslim landen / gemeenschappen bereikt, is meer haat
Door deze foto's te tonen krijgt ze ook gematigde moslims tegen zich en dat weet ze als Iraanse donders goed.
Ik vraag me werkelijk af wat ze denkt te bewerkstelligen.
Kunst +1 Of -1. Het is maar hoe je er tegenaan koekeloert...
Gewaagde kunst+10
Domme moslims die nog steeds niet willen begrijpen dat vrijheid niet iets is dat je van binnenuit uit dient te hollen. -10000
Allah(rofllmaowtfbbq) -1 meer is 'ie niet waard...
Foxy | 19-10-08 | 21:21
Tsjek het prachtige werk van Sooreh Hera op haar site. En koop vooral haar boek!
Haha, word Mo even hard genaaid
Mooie dame trouwens die Sooreh Hera.
Mohammed kan niet belachelijk genoeg gemaakt worden. Al ben ik niet kapot van deze pica (ik ben geen homohater of homobasher). Deze pica geeft ook niet het juiste beeld weer van homo's. Het is toch te gek voor woorden dat Den Haag te bang was deze beelden tentoon te stellen. Hulde voor Gouda.
dis is geen Kunst.. dit is wel broodnodige provocatie (bespreekbaar maken hopelijk)
maar dit is GEEN Kunst!
knutsel | 19-10-08 | 20:32
Gheheheheh.....
Ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan homobashers....
@botte. Het is voor het eerst dat hij dat ziet, de eerste keer is altijd even schrikken, al dat daglicht wat plotseling verschijnt als je de steen optilt. Vergt gewoon wat adaptie.
Ik vind homo's die dat soort broeken dragen erg zielig.
Voor het eerst dat ik dat zie.
Einde van de Domheid | 19-10-08 | 12:14
Wat een zielig comment. Latente homohaat. Bah.
Zou de omslag eindelijk begonnen zijn ?
Cinq-Marquis | 19-10-08 | 17:10
Nee, die kwam na Fitna, toen Marcouch en Jneid de straatjihadis van de straat hielden. En dat is geen omslag die positief beoordeel. Integendeel.
Laat je geen zand in de ogen strooien.
.. De directeur en de kunstenares zullen eerdaags wel in opdracht van de Gestapo-CDA-hulp Hirsch Ballin, met 10 man politie van hun bed gelicht worden, nog voordat de islamitische doodseskaders met hun messen gaan steken.
Hoe dan ook, vrijheid is er niet meer in dit land. Ik hoop dat ze volhouden en alle andere steden volgen met tentoonstellingen.
Eigenlijk zouden we die relschopbontkraagmocrootjes verplicht aan hun haren naar dat museum moeten slepen en ze urenlang naar die foto's laten kijken. Dat ze hiervan zo walgen dat ze gillend dit land uitvliegen en zich terugtrekken in het rifgebergte tussen de geiten. Of die geiten daar nou zo blij mee zijn is nog maar de vraag. Want wie wil dit Marrokaanse tuig nou in zijn midden hebben?
Goeie keus om Gouda te nemen.
OldFart | 19-10-08 | 17:05
Zo lang deze kunstanares dus bedreigd wordt vanwege deze foto's denk ik dat jouw reactie getuigt van een matige soep die door jou opgediend wordt...
@Cyrus II | 19-10-08 | 18:04 ,
Sooreh vindt de vervolging van homo's fout.
Cyrus II
Iran is relatief fout.
wie zegt dat Iran fout bezig is?
Misschien is het tijd voor sommigen om in te zien dat goed en fout relatieve termen zijn.
@OldFart | 19-10-08 | 17:05 ,
als Iraanse aandacht vragen voor homo onderdrukking in Iran is faut?
Of zij is faut en Iran goed?
Of zijn homo's gewoon faut en Iran goed en Sooreh faut en is het goed dat niet tentoon te stellen?
Of omdat Iran niet in gaat zien dat ze faut bezig zijn is deze expositie nutteloos dus maar niet doen?
/jufmodus:
Fleauxe | 19-10-08 | 16:52
Er zit nog steeds erg veel woede in je.
Jammer, want je kunt zoveel beter dan dit...
jufmodus/
Zou de omslag eindelijk begonnen zijn ?
Ik begrijp dat de kunstenares(?) deze matige soep heeft gemaakt om aandacht te vestigen op het feit dat homoseksuelen in Iran worden vervolgd.
Nou, ik denk dat de haatbaarden in Teheran na het zien van de foto's meteen stoppen met vervolgen. Goed gedaan, Hera! ... NOT
Fleauxe | 19-10-08 | 16:52
Zelfde spellingchecker als de redactie, zeker (geen)?
On-topic: had liever serie foto's van de dame zelf gezien, die is he-le-maal niet verkeerd.
Yeah-ha! Dit is geweldig nieuws, echt ge-fucking-weldig nieuws.
-
En waarom mag dit? Omdat de rifratten het hebben verbruikt, ook bij progressief artistiek links. Wat daar is gebeurd weet ik niet, maar ik zou zeggen. Gefelicifopstaart moslimhonden, u bleef profoceren en dit is uw deel.
Dappere vrouw die Iraanse kunstenares en kudo' s voor het museum! Gewoon duidelijk maken dat dit - ongeacht of men het smaakvol vindt - kan in ons vrij land. Geen milimeter toegeven aan eisen van islamo-radicaaltjes. Gasten uit de zandbak bepalen niet wat wij in onze musea tentoonstellen. Islamietjes die zich eraan storen worden bovendien niet gedwongen de expositie te bezoeken; heb trouwens nog nooit een kopdoekje in een museum gezien, zelfs niet in het Rijks in Islamsterdam. Cultuurbarbaren zijn het!
*inspiratie opdoet voor kunstwerk van de almachtige allah in z'n blote reet*
GormSuil | 19-10-08 | 12:58
Ik betaal ook voor al die haathuizen(kerken moskeeen) en voor het vertellen van fabeltjes aan kinderen ouder dan 7 jaar op scholen. En de morele schade door eventuele rellen etc. hebben we al betaald door religieus extremisme en onverdraagzaamheid de afgelopen jaren maar te laten groeien. Het word tijd dat iedereen boven de 7 jaar en nog in ingebeelde vriendjes geloofd eens te horen krijgt datdat niet normaal is en dat je dat lekker alleen mag belijden maar dat je niks maar dan ook niks hebt te vertellen over wat andere met deze fantasie uitvreten.
Het word tijd dat we die onzichtbare vriendjes eens een goed onderkomen geven
www.cartoonnetwork.com/tv_shows/foster...
Linkse musembaasjes kunnen niet plotseling ethische zweetvoeten krijgen alleen omdat DIT rommeltje aanstootgevend is voor ECHT gevaarlijke provincialen.
ikweethetbeter.nl | 19-10-08 | 16:03
Exact. Vooral het feit dat wij, de burgerts van dit ooit zo relaxte landje, niet gevraagd hebben om de massale invasie van aanhangers van de pedoprofeet - die invasie is ons door de strot geduwd door de politiek - , maar wèl de problemen ervan ondervinden - dit in tegenstelling tot de politici in hun villawijken - maakt het allemaal extra wrang !!! Dat kan niet genoeg benadrukt worden! Als je een groot deel van 'onze' politici hoort, dan zou je welhaast denken dat 'we' het zo fijn vinden dat er zoveel aanhangers van de pedoprofeet hier wonen.. Laat ze, liever vandaag nog dan morgen, vertrekken! Dan wordt het een heel stuk beter in dit land.
Goed om dit te laten zien. We zijn al te vaak gezwicht voor de dreigementen uit moslimhoek. Laten we de boel maar eens flink provoceren en laat de moslims maar flink op hun achterste poten staan. Als de vrijheid die wij in dit land hebben ze niet bevalt dan gaan ze maar terug naar waar ze vandaan komen. Wij hebben niet om ze gevraagd en het grootste gedeelte van de Nederlanders ziet ze helemaal niet meer zitten. Ze hebben genoeg ellende gebracht in dit land. Ze hebben gedreigd, vermoord en geweld gepleegd om ons de mond te snoeren. Maar intussen profiteren ze van onze voorzieningen die wij, autochtone Nederlanders, voor het grootste gedeelte hebben betaald. Ze zouden godverdomme eens "dank je wel" tegen ons moeten zeggen !
Mensen die nog bruiklenen hebben bij dit museum worden dringend verzocht hun schilderijen zo snel mogelijk weg te halen. Dank u.
Dat is correct Houthakkert.
GormSuil | 19-10-08 | 15:30
Jij hebt een andere mening dan ik. Besef je goed dat verschillende meningen in Nederland vrijelijk geuit mogen worden. In zandhapperslanden kun je dat vergeten, omdat daar de religie van de pedoprofeet ver boven alles staat. Juist om die vrijheid in 0031 overeind te houden, moeten we ten koste van alles (!) ons niet laten intimideren/bedreigen/chanteren danwel onze oren laten hangen (de dhimmi/cultuurrelativisten/multiculti-variant --> zonder verzet de overgave tekenen) naar de aanhagers van de religie van de pedoprofeet!
Als hier een Jezus en Maria sexspelletjes aan het doen waren is het ook ruk.
GormSuil | 19-10-08 | 15:30
Dat soort provocaties hebben we al 40 jaar lang gehad, waar was jij toen met je kritiek?
@Houthakkert - Ik begrijp jouw boodschap en die van andere hier in de zin dat een dergelijke expositie moet mógen zoals de Deense spotprenten moeten mogen in journalistieke zin. Daarin was aanstoot en belediging ook geen doel op zich, denk ik.
Dat vind ik hier wel en dat is dan mijn mening en inschatting. Het interesseert me ook geen hol WIE of welke bevolkingsgroep zich er beledigt door voelt. Dat het gebeurt vind ik afgewogen tegen de zeeeeer beperkte kunstzinnige waarde diep triest. Als hier een Jezus en Maria sexspelletjes aan het doen waren is het ook ruk.
't lijkt meer een onderbroekenreclame.
Deze is ook leuk.....
.
KUWAIT: A number of clerics expressed their resentment against a German magazine 'Titanic.' The magazine recently announced their plans of holding a competition to imitate Prophet Mohammad (PBUH) through the Frankfurt International Exhibition. The clerics asked all Muslim states to boycott the exhibition if the magazine plans to go ahead with the competition where competitors playing the role of the prophet. The exhibition opened yesterday.
www.kuwaittimes.net/read_news.php?news...
Daar mot een Palin
Ik wil ook zo'n broek! De meiden zeggen dat ik een lekker kontje heb, dus waarom mag ik er dan niet mee te koop lopen?
Of..?
T@ Riest | 19-10-08 | 14:29
Hirsch Ballin is een groter gevaar voor de vrijheid dan alle hakbarretjes bij elkaar.
Safety-tip voor Rutgert en cameraman als ze richting Gouda gaan:
www.allinwonderland.eu/rozeveiligheids...
Zouden nederlanders toch de ballen hebben voor de vrijheid van meningsuiting op te staan?
Laat iedereen hier een voorbeeld aan nemen en je niet op zij laten zetten door een stelletje hakbars.
dundiejeok | 19-10-08 | 14:44
Volgens hangen er hier vanaf 1 januari metershoge afbeeldingen a la Noord-Korea van Aboutaleb op het Stadhuis. Zo enthousiast zijn ze hier.
Het dochtertje van Ruud de Wild maakt mooiere kunst! www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/10/...
Het probleem is ook niet zozeer een aantal opgefokte Islamisten als wel de angstige zelf Islamiserende museum directeuren en politici.
*ziet uit naar actie Islamic rage boy*
En gelukkig niet die kop van Aboutaleb, gezien uw nick?
Geen kunst aan.
De Capuchons zijn toch nog nooit van hun leven in een museum geweest, dus die kunnen het toch niet vinden.
@ Wishbone | 19-10-08 | 12:53
Dit heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Je hoort mij toch niet roepen dat het niet mag? Ik duid alleen de 'echte' boodschap en de Karremans-manier waarop Nederland daar mee omgaat.
Siebrandt | 19-10-08 | 12:30
Het ontkennen dat iets provocatief bedoelt is, gebeurt ook al eeuwen. Dus dat is niets nieuws en bovendien doet dat er ook niet toe.
Of ga jij bij iedere kunstuiting aan de kunstenaar vragen of het provocerend bedoeld is?
Jíj trekt toch de conclusie dat het provocatieve kunst is, dan hoeft de kunstenaar in kwestie dat toch niet te bevestigen of te ontkennen.
GS doet 't erom. Bij elke F5 zie ik een blote kont. Nog mazzel dat 'r geen haar op zit.
misterhandyman | 19-10-08 | 14:31
Heeft onze lands vader Balkenende zijn megafoon weer richting het oosten gericht?
Eng wordt de bovenstaande kunst als het kunstobject op een matje richting Mekka buigt.
waarom lijmen ze de stoeptegels in gouda niet vast aan de grond en komt er een goudse versie van het londense camera systeem incl. direct uitschakel systeem?
kaasfondue | 19-10-08 | 14:28
Precies. Dat heeft ze verdiend.
Asl dit ons geen aanslag oplevert dan weet ik het ook niet meer.
Gelukkig woon of werk ik zelf niet in een van onze "grote"steden, dus die klap zal aan mij voorbij gaan.
En als de rookwolken eenmaal opgetrokken zijn kunnen we eindelijk korte metten maken met alles en iedereen waar zelfs maar een zweem van sympathie jegens moslimfundies omheen hangt, krijgen we eindelijk de langverwachtte bijltjesdag onder slappe knieëen politici, en de benodigde aanpassingen in straf-, immigratie- en intergratie-wetgeving.
Ik zou zeggen; kom maar op, dat kleine offer zal ons politieke landschap eindelijk eens een beetje wakker schudden.
Miretra | 19-10-08 | 14:25
Ik kreeg even een visioen van een "klakkende" EHB in de 2de kamer.
van dal | 19-10-08 | 14:23
akkoord, had ik niet gelezen. maar deze Perzische mag wat mij betreft het inburgeringsdiploma voor gevorderden komen afhalen.
GormSuil | 19-10-08 | 12:58
Religie, en zeker de fascistische Islam, heeft al veel te veel invloed in dit land. Ik adviseer alle haatbaarden en zogenaamd gematigden (als die al bestaan), die op basis van deze expositie zich beledigd voelen, om te verhuizen naar een zandhapperland! Hebben zij geen last van deze expositie en wij zijn van ze af! Hoezo een win-win-situatie ?!
T@ Riest | 19-10-08 | 14:23
EHB verzint wel iets, let maar op.
Onderschat die schoft niet.
-klak-
/
Is dit nu de vernedering waar spekman het over had? als opgepakte kutfin model moeten staan voor nederlandse kunst.
De vraag die zich opdringt is: "wat vindt Ernst HB hiervan. Wordt de directeur door 10 man opgepakt en in een cel gegooid...?
kaasfondue | 19-10-08 | 14:18
"Religie wil altijd controle over de sexualiteit van de mens uitoefenen, met als meest dwingende verbod het taboe op homosexualiteit. De drie grote godsdiensten zijn altijd fel gekant geweest tegen elke afwijkende vorm van sexuele beleving: binnen de islamitische wereld staat op homosexualiteit nog steeds de doodstraf."
[quote van de website van de kunstenaar] ziehier het punt wat ze wil maken.
Miretra | 19-10-08 | 14:16 ja, als het 'iets' doet mnet mensen, dan is het kunst. dat dan weer wel.
wat is kunsdt? de foto's voldoen iig aan criteria van sommige museumdirecteuren ; werk met maatschappelijke relevantie desnoods met provocerende inhoud, en integer religieus politiek commentaar etc. moet kunnen wat mij betreft.
En de vorm, wat is er te zien... een lichaam met een cliesjee van een arabierenmasker in spannende lingerie gehuld. alle ophef is all in the mind.
je kunt de foto's toch moeilijk als uitlokking tot geweld of homosex opvatten. en dat de arabische wereld cq religieuze'cultuur' moeite heeft met homosexualiteit en sex ueberhaupt is toch een open deur?
het gaat hier om de hyperindividuele vrijheid van expressie en het leveren van kritiek; inhoudelijk onderbouwt, dus verantwoord. lekker laten hangen.
Kan net zo goed de reedt van Eendenblank zijn. Het masker van de profeedt is darentegen weer wel direct herkenbaar.
van dal | 19-10-08 | 14:14
Het is dat ik het zelf flauw vind, anders had ik hier nu gepost:
" Goh, ik dacht dat het Geer en Goor waren! "
Maar neen ik doe het niet.
van dal | 19-10-08 | 14:12
95% van de kunst is niet zo bijzonder.
Dit valt onder de 5% die wel boeit, vooral vanwege de politieke lading.
Als randdebielen kwaad worden is het goede kunst.
Bijstandskoning | 19-10-08 | 14:08
zo heb ik bij "te hooi en te gras" altijd zo'n beeld van een blonde in een dirndeljurkje...
gier666 | 19-10-08 | 14:08 Ghosro en Farhad, afkomstig uit Iran. zijn de gefotografeerde homosexjuwelen.
soorehhera.com/gallery.html en ik moet zeggen, qua fotografie is het niet zo bijzonder.
@Agent. Hehe, ik richt me tot Cojones voor het advies over de hiervoor het meest geschikte financiele instelling.
knutsel | 19-10-08 | 14:07
Bij icesave?
Te land, ter zee en in de anus.
-weggejorist-
soorehhera.com/ mw hera heeft ook een webstek.
*opent rekening voor de financiering van de beveiliging van de kunstenaar*
van dal | 19-10-08 | 13:59
I read ya, ik ook heb liever iets in handen...
gentle giant | 19-10-08 | 14:01
LOL
't Was toch Homammed?
gentle giant | 19-10-08 | 14:01
Hebbes, 't is ook nog niet zo lang geleden. *kuch*
www.youtube.com/watch?v=LUZIipy4JM4
van dal | 19-10-08 | 13:59
Dat lijkt mij nogal voor de hand liggen, ten tijde van Mohammed waren er nog geen digitale cameraas, anaalog dus....!
het is sowieso al een kunst dat dat masker wil blijven hangen
Carl Anderson (27 februari 1945 - 23 februari 2004) was een zanger en acteur, bekend vanwege de rol van Judas Iskariot in de rockopera van Andrew Lloyd Webber, Jesus Christ Superstar. Terwijl de media zich in het begin vooral focusten op de casting van een Afro-Amerikaan in de rol van Judas, vonden velen dat Anderson de show stal met zijn broeierige vertolking van de maar al te menselijke apostel.
@DANNY3960 | 19-10-08 | 13:55, yep, dacht even dat een Deen was.
maar de vraag prangt: zijn het digitale foto's of anaaloog?
van dal | 19-10-08 | 13:55
Je kunt ze wel opvegen.
Ik kan maar één ding verzinnen. Of dit nu wel of geen kunst is doet niet terzake. Tig jaar geleden mocht Popie Jopie. Madonna gaat aan een kruis hangen. Etc etc. Dat is wat kan en mag in Nederland en waarom ik dit een fijn land vind. De Christenen maken gebruik van hun recht om te demonstreren. Geen bedreigingen en gesloopte ramen of anderszins. Op het moment dat deze traditie wordt doorgetrokken naar de Islam en Mohammed, en er commotie is, dan is er iets mis in dit land.
Miretra | 19-10-08 | 13:50 gevallen woorden kun je niet oprapen.
@ mezelf
gehoord hoort daar ergens tussen.
Trouwens nu ik er over nadenk werd volgens mij in JCS de rol van Judas door een negerT gespeeld.
Iemand?
Echt mooi kan ik het niet vinden, maar dat is persoonlijk. Gelukkig leven we in een land waarin dit soort kunstuitingen vooralsnog gewoon kunnen.
Ach, als Caroline Tensen het mag.....
Miss-D
Ooit van Jesus Christ Superstar, Live Of Brian, The Holy Grale en nog tientallen anderen waar één en ander rockerig dan wel humoristisch wordt neergezet? Ik heb toen ook geen autos of bioscopen in de hens zien gaan.
Of is dat voor jou de prehistorie?
Joris Miretra | 19-10-08 | 13:34 ook maar weg, anders blijft de boodschap indirect hangen. Teveel eer voor die pislamtrol.
van dal | 19-10-08 | 13:47
Een Burkha, 2m rubber tuinslang een eierklopper een prei, een rol ducktape en een rustige kamer, moet jij eens zien wat kinky is op de vrijmibo....
leuk! naam van de afbeelding... homofiele bosuil.
JamesHuntLive | 19-10-08 | 13:35
Wegwezen jij.... kssssst, kssssssst!
Fimbulvetr | 19-10-08 | 13:45 de sexy nuance van een miss aan de haren naar het dorpsplein sleuren? jij bent kinky...
Venter | 19-10-08 | 13:43
Hulde!
van dal | 19-10-08 | 13:43
So true....
.... zucht....
.... ik liet mij even gaan en hop - weg is die sexy nuance....
Miss-D,U is héél ziek in het hoofd.
Fimbulvetr | 19-10-08 | 13:40 maar in sommige landen en religies is het makkelijker je mening te ventileren als je een kalasjnikov in je hand hebt...
Kijk, dit is nu vooruitgang. Het (proberen) weghalen van barrières door kunst, dit is kunst in zijn pure vorm. Hulde aan een ieder die hier aan mee werkt.
Welke paladijn hier "Entartete Kunst" van wil maken, krijgt van mij een gratis anusbleek behandeling. Wie roept daar...?
Miss-D | 19-10-08 | 13:32
Mag ik uw redenatie doortrekken? Vrijheid van meningsuiting is voor mij en velen met mij heilig. Ik vind dat iedereen die daar aan tornt standrechtelijk geexecuteerd moet worden, ik stel voor het leger naar het vrijdagmiddaggebed te sturen en met een paar haatbaardimans te beginnen, gewoon om een voorbeeld te stellen. Verder vind ik dat zelfcensuristen, of mensen die een lynchpartij vergoeilijken openbaar gegeseld moeten worden, dus, heeft u vrijdagmiddag een gaatje, of moeten we u aan uw haren naar het dorpsplein sleuren?
-weggejorist-
Miss-D | 19-10-08 | 13:26
Is er iemand dood? Meestal zie ik hier fok-RECPEST opduiken als er iemand dood is....
@ JamesHuntLive 13:35
Of u.
Miss-D | 19-10-08 | 13:32 we leven in een vrij land. de museumdirecteur is vrij om deze kunst op te hangen, iedereen is vrij om te gaan kijken, en jij bent vrij om niet te gaan kijken.
en niemand verdient het om dood te gaan vanwege het vertonen van iets wat door de een niet, en door een ander wel mooi gevonden wordt.
Dit is viespeuk Pim Fortuyn met een masker achterstevoren op z'n hoofd.
van dal | 19-10-08 | 13:32
Groot en slap, maar wel erg liev!
=oud
Miss-D | 19-10-08 | 13:32
Dit is een dreigement en oproep tot moord.
Heel erg strafbaar, Missie....
Lafbekje.
Miss-D | 19-10-08 | 13:32
Ben jij soms een troll met hangtieten ?...
@Miss-D | 19-10-08 | 13:32
Rot op Newb!
Koop een Burka en ga in de woestijn lopen janken, missfit
kom niet aan de negers van miretra.. ze wil het nog altijd weten.. zijn ze écht zo groot?
-weggejorist-
Siebrandt | 19-10-08 | 13:29
Waarom haalde jij de negers erbij?
Kunnen we daar eens over babbelen.
TERUC = terug
Miretra | 19-10-08 | 13:28
Niks, ben het alleen met van dal eens, lama.
Ik vind kunst matig.
Miretra | 19-10-08 | 13:11
Het spijt me dat we een andere mening hebben. Laat verder maar hangen, want heb niet het idee dat we er redelijk over kunnen praten.
Big Ern | 19-10-08 | 13:27
Wat mot je, dwerg?
Miretra | 19-10-08 | 13:25
Hij heeft wel gelijk, trouwens.
En moet jij niet rascisten bespugen? Vuildeken.
Vanavond vertelt Balkenende dat hij ING heeft gekocht. En morgen sluit hij Gouda. Ik kan er een paar dagen naast zitten.
Eindelijk, eindelijk verzet tegen de islamitisering van ons dierbare vaderland!
Grote bewondering voor de directeur van het museum en de kunstanares!
Maar de burgemeester en commisaris moeten toch ook toestemming geven ?
Als dat zo is, neem ik mijn eerdere uitlatingen tegenover deze 2 magistraten teruc!!
RESPECT @ Siebrandt | 19-10-08 | 12:25
van dal | 19-10-08 | 13:19
Beetje nietszeggend commentaar.
Vrede op aarde en meer geld naar de zorg?
Nou nou!
Wat een onzin kunst. Er moet een verhaaltje bij om duidelijk te maken dat het Mohammed de Profeet is. Ja, zo lust ik er ook nog wel een: Plak een plaatje van een willekeurige baardmans op een Connexxion bus en zeg dat die bus de kameel van de Profeet moet voorstellen. Kijken wat er gebeurd.
de Bree | 19-10-08 | 13:21 jij vult het wel in voor de rest hé?
van dal | 19-10-08 | 13:19
Hear hear!
Opvallend hoe linkschmenschen die hier reaguren het liefst hen onwelgevallige kunst zouden willen verbieden. Ze prefereren een achterlijke, intolerante religie boven vrijheid van meningsuiting. Principes betekenen niets bij dit soort types.
uberdude | 19-10-08 | 13:08 wij allen staan garant, met al onze miljarden.. er is geen geld voor de verzorging van onze bejaarden, geen geld voor fatsoenlijke verpleging.. maar we hebben bakken met geld als het voor banken en verzekeraars is. en voor die arma soldaatjes in uruzgan, die ook.. 80 miljoen euro extra vanwege een incidentele bermbom.. wij zijn met z'n allen té rijk, we doen rare dingen met ons geld.
nl.wikipedia.org/wiki/Kabouter_Buttplu...
Mooie klus voor Aboutaleb, definitief plaatsen en onthullen.
Kunst.... yeah right, maarja kaarsjes en foto's van Wilders (ter herdenking) in een park neerzetten of een rouwkrans voor Melkert maken was ook kunst.
zelf had ik een iets ander idee bij kunst.
Vuilnis.
De fundamentalisten zijn al op de hoogte, maar hebben nog geen commentaar www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....
<sinterklaasmodus>
"Plaatjes van Mohammed de Profeet in zijn blote homoseksuele kontd."
Op profeet rijmt "reet", niet "kondt".
Ook goed zijn: "natte scheet", "proleet" en "niet dat ik weet".
</sinterklaasmodus>
Uberhaupt een gotspe dat dit ooit in opspraak is gekomen. Wij kunnen hier in onze musea neerzetten what we damn well please, en als dat niet bevalt zijn er altijd twee opties : 1. Niet naar dat museum gaan. 2. Opteften naar een land waar je je beter thuisvoelt. Simpel zat.
Sooreh Hera, de kunstenmakerin is reeds ziek! Want op een gegeven moment zegt Allah bastah, en zijn straffen zijn zeer wreed en meedogenloos.
Laat ons heaupen en bidden dat Allah Sooreh vergeeft en haar genadiglijk geneest. Want Allah is greaut en goed, maar bepaald niet gek.
Als wij in Nederland op deze voet doorgaan dan zal ons land nooit een groot olie-exporterend land worden!
Siebrandt | 19-10-08 | 13:08
Heb ik het ergens over negers?
Flikker op, vuile linkse tering racist, ik spuug op je.
Miretra | 19-10-08 | 13:04
... Hij bestaat en valt op 9-jarige meisjes, maar beide heb ik van horen zeggen....
-weggejorist-
van dal | 19-10-08 | 12:15
De verzekeraars zijn al niet echt goed bij kas tegenwoordig...
In Januari komt deze tentoonstelling naar de Kunsthal in Rotterdam.
Hij wordt geopend door ene Abutaleb.
Laat Wouter Bos hier eens een duidelijke uitspraak over doen. Kijken of hem dat ook 8 zetels extra oplevert.
De gristenhaters van toen zijn de pislamlikkers van nu.
Miretra | 19-10-08 | 13:04
Ja, dat heeft eerlijk gezegd altijd veel indruk op mij gemaakt. De linksmenschen die in de jaren 70 en 80 zo aan het strijden waren om zich te ontdoen van het christelijke geloof zijn nu de groupies van de proleet Mohammed.
@mezelf
d(r)omme mensen komen kijken.......
waardeloze fotoshop, als dat kunst is heb ik er ook een gig of 20 van
Dit heeft niets met kunst te maken en de foto vind ik ook walgelijk. Het is een pure provocatie tegen de moslims. In ieder geval heeft deze 'kunstenares' in tegenstelling tot Madonna wel lef! Een islamitische Doornenbosch zou als hij de kans krijgt haar zonder meer onthoofden. Overigens vind ik het niet erg dat moslims geprovoceerd worden want hierdoor worden ze gehard of laten ze hun ware aard zien door met dood en verderf te gaan dreigen.
Fimbulvetr | 19-10-08 | 13:01
De gristenhaters van toen zijn de pislamlikkers van nu.
Zou satan dan toch bestaan?
Religies zonder zelfreflectie verdienen dit soort kunst.
Sinds het verbod van de V.N op het becritiseren van de Islam en de mensenrechten in Islamitische landen zeg ik:" Hoe meer we provoceren hoe beter". Laat het maar snel escaleren in ons kikkerlandje, dan kan er weer eens geruimd gaan worden.
Waardeloze kunst trouwens.
OversteKarremans | 19-10-08 | 13:00
Het is ook geen kunst. Het zou geen kunst moeten zijn om je te kunnen uiten op welke manier dan ook. Maar aangezien deze tentoonstelling nieuws is en we allemaal weten waarom is het interessant om te zien hoe het uitpakt.
Kunst omdat het kan, leuk dat mensen als Achtereinde van de Domheid meteen gaan koken van woede. Ik had niet anders verwacht.
-edit: pleur es op met die spam -
Definitiie van Kunst:
Kunst is iets waar heel weinig van is maar waar altijd een overschot aan is, dat dankzij subsidies tot stand komt door mensen mensen die niet werken maar zo nu en dan iets maken, dat vaak pas aandacht krijgt als het een lege plek is aan een museumwand omdat het gestolen is en drommen mensen komen kijken omdat het er niet meer is en waarvan de waarde bepaald wordt door wat een GEK er voor geeft.
Lewinsky | 19-10-08 | 12:59
Feauteausoep kunst wel te verstaan.
@ Einde van de Domheid | 19-10-08 | 12:14
Dan gaat er nu vast een hele wereld voor u open?
Hera, geen talent dan maar provoceren, trieste bedoeling dat hier een museum intrapt.
Lewinsky | 19-10-08 | 12:59
Dees is ook geinig, wel ff op pica klikken btw...
images.google.nl/imgres?imgurl=http://...
Even los of je dit waardeert of niet, véél kunstenaars geven kritiek op de maatschappij of op hun eigen achtergrond via hun werk. Kunstenaars uit de Gereformeerde bijbelbelt werden door progressief Nederland in de jaren ´60, ´70 en ´80 omarmt.
Grappig dat diezelfde groep zich nu afvraagt of het nodig is dat Hoprah, zelf worstelend met haar achtergrond van een zoniet sterker verstikkend milieu, de o zo geplaagde moslim minderheid zo moet confrontoren. Nog saillanter is het feit dat haar werk geëxposeerd zou worden, maar dat een museumdirecteur, uit angst voor geweld, besloot zichzelf te censureren.
Dit maakt haar werk actueel en relevant, het geeft een inkijk in haar eigen achtergrond, een inkijk in zelfbenoemd progressief Nederland en de nieuwe Zeitgeist waarin museum directeuren zelf op de stoel van een censor gaan zitten.
GormSuil | 19-10-08 | 12:58
Zelf heb ik ook geen oog voor kunst, maar ik beschouw het niet als pesterij. Dat u dat zo doet, moet u weten, maar het is algemeen bekend dat kunstenaren wel eens tegenstrijdig kunnen zijn met hun uitdrukkingen van kunst.
Iets wat mag in de Nederlandse samenleving, dus daar moet u het ook mee doen.
Dat er dan fundamentalisten zijn die het niet zullen waarderen is hoogstwaarschijnlijk. Alleen ze zullen het hier mee moeten doen, ies cultuur.
Ik vind dit geen kunst.
@Big Ern | 19-10-08 | 12:56
Ja, dat is hem wel. Volgens mij is dat kunst. www.geenstijl.nl/archives/images/ssati...
Siebrandt | 19-10-08 | 12:54
Jij en ik betalen ook voor immigratie en daar zie ik het nut niet van in.
Kom op, dit gaat niet meer over mooie of lelijke kunst, afgezien daarvan een kwestie van smaak of opvoeding misschien. Dit is een regelrechte provocatie aan een religie die ook niet-fundamentalisten en lichtgeraakte haatbaarden raakt. Hier kun je als Nederlander niet achter staan maar je betaalt straks wel mee aan de morele en materiele schade die er uit voort gaat komen.
@Siebrandt | 19-10-08 | 12:54
In een islamitisch Nederland hebben we helemaal geen beveiliging meer nodig, zeker niet voor dit soort gevallen. Uw ideaalbeeld ?
Denkt u aub even verder dan uw neus lang is.
Lewinsky | 19-10-08 | 12:53
Valt nóg mee. Het kan altijd erger.
www.elsevier.nl/upload/9f4bd34e-3892-4...
Lewinsky | 19-10-08 | 12:53
Als ik op je link klik word ik morgen van bed gelicht door de gedachtenpolitie van HeilHirsch.
Aandoenlijk zoals Cojones zijn discipelen troost. Tijd om mijn computer dicht te slaan
Miretra | 19-10-08 | 12:32
Leuk ingekopt, maar zie het nut er gewoon niet van in. En aangezien jij en ik die beveiliging gaan betalen voor achterlijk gepruts van een "kunstenaar" hoeft het van mij niet.
F. von Zeikhoven | 19-10-08 | 12:36
Wat is het probleem precies? In Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting. Die is niet alleen bedoel voor meningen die welgevallig zijn....
Bigi Bana Boy | 19-10-08 | 12:45
Straat' RD straat!
@Miretra | 19-10-08 | 12:49
Homo Ballin is ook heel eng op foto's www.justitie.nl/images/AB%20HB_tcm34-8...
Bigi Bana Boy | 19-10-08 | 12:45
Ik mijd die straat sinds ik heb gelezen dat daar op feesten soms op de feesters, vanaf een verhoging gepiest word.
Die muur en dat bed zijn mooi.
Jammer dat er een lelijke kerel voor staat.
Nu op BBC2: My Wet Dream
Ik heb begrepen dat de kunstenares er zelf ook ziek van is............................!
Lewinsky | 19-10-08 | 12:43
dat knapt Heil Hirsch Ballin, het engste jongetje van de klas, wel voor hem op.
F. von Zeikhoven | 19-10-08 | 12:36
Dat sprookje schoot mij ook direct te binnen. U was mij een stap voor.
Foeilelijk. Toch hoop ik dat veel mensen hierdoor gekwetst worden.
Een cri de coeur van de kunstenares, gevangen in twee werelden en daar worstelt ze mee. Duidelijk. Prikkelende compositie ook, baaidewee.
CoJoNes | 19-10-08 | 12:41
En daarnaast ook nog eens het gevoel kunnen hebben dat dit mag en kan, zelfs in Gouda.
We zullen zien welk restje waardigheid we in Nederland mogen verwachten voor denkbeelden en expressieve uitingen van individuen.
heey het is een gecensureerde foto. waar is het lontje?
@Bigi Bana Boy | 19-10-08 | 12:45
Sterkte man. Neem een kop sterke koffie met een krentenbol, dat helpt.
Balkie funktioneerd beter met een geloof, dus het zal wel verboden worden op last van de godsdienst. Daar mag je niet mee spotten natuurlijk, want godsdienstlijders zijn superieur aan ongelovigen.
Mohammed de bruinwerker... Zijn er ook foto's waarop we kunnen zien hoe Mohammed door Rachid en Mustafa gepaald wordt? Ik ben wel benieuwd hoe die capuchon reetridders dat nou precies doen bij elkaar. Na al die verhalen is het tijd voor beeld.
Einde van de Domheid | 19-10-08 | 12:39
Kom uit je grot, steek je kop boven het maaiveld en ga eens een kijkje nemen in de Reguliersdwarssteeg, gaat een wereld voor je open.
CoJoNes | 19-10-08 | 12:43
Dit wordt mijn dag niet vandaag. Dat besefte ik al toen ik opstond vanmorgen.
hoewel het natuurlijk sensatie is, snap ik niet waar het op slaat?
het is niet meer dan een zeer slecht gesoepte foto..
nou ja, de hele tentoonstelling heet "beeldenstorm", en dat zou best wel eens heel toepasselijk kunnen zijn.
@Bigi Bana Boy | 19-10-08 | 12:42
En dan zeuren over stemmingmakerij in de financiële topics. Bigi toch!
Binnenkort krijgt Balkenende een telefoontje uit Saoedi-Arabië. Foto's weg, anders geen olie. Benieuwd wat Balkie dan doet.
Het is mooi en respectloos.
Respect voor de pislam is lelijk, dus dit is goede kunst.
Misschien dat ik nu wel achter Geert´s oproep tot het inzet van het leger ga staan want het zal nodig zijn. Verder kan Tjan een fatwa tegemoet zien, daar twijfel ik niet aan.
@Richard H. | 19-10-08 | 12:38
Een cri de coeur van de kunstenares, gevangen in twee werelden en daar worstelt ze mee. Duidelijk. Prikkelende compositie ook, baaidewee.
@ keaus | 19-10-08 | 12:36
Volgens mij staat het hol van de leeuw in Mekka. Dat dit kleuter knip-en-plakwerk nu alsnog in Gouda opduikt, is een fraaie uiting van de Nederlandsche ambtenarencultuur. Tijdrekken, net zo lang tot iedereen er niet meer over zeurt, en het dan alsnog gewoon doen.
Ideetje voor Madonna? Modonna stuitte christenen tegen de borst door in haar show aan een kruis te hangen met een doornenkroon. Er is toen netjes geprotesteerd door een paar christenen. Nu mag z'n zo'n broek van mij aantrekken en dan iets op haar achterhoofd plakken, zoals ze in India ook doen, zodat tijgers niet van achter aanvallen. Maar als ze Mohammed op haar achterhoofd plakt, zullen islamieten ook vast netjes gaan demonstreren, zoals het heurt.
Maar dat zijn de religies van die mensen, dat zijn de tradities van die mensen.
Dat is de manier van leven voor die mensen , dat is de cultuur van die mensen
daar moet je respect voor hebben.
Heb ik geen respect voor. Ik vind het sukkels!
www.depers.nl/binnenland/199425/Hera-d...
Goed zo. Maar links zal dit interpreteren als een dringend verzoek om een Marokkaanse burgemeester. Gouda, bereid je voor op burgemeester Marcouch.
Zoals: Ik vind dat dat soort broeken niet in het idioom van de beeldende kunst thuishoren? Ik vind dat dat soort broeken niet in het idioom van de beeldende kunst thuishoren!
Hulde voor de directeur. Kunst is er niet alleen om mooi gevonden te worden, het is zeker ook bedoeld om te provoceren. Ze maken hiermee een goed statement...
Zeer interssant CoJoNes. Zeer interssant. Het werk opzich buiten beschouwing gelaten...
Ik vind het... interessant.
Dit soort spotprenten in het hol van de leeuw ophangen vind ik wel respect. Ben benieuwd hoelang het museum intact blijft.
Halloooo, zijn we nog wakker? Alle woorden om deze 'kunsdt' kunnen zo 'De kleren van de Keizer' in. Deze 'kunsdtenares' roept namelijk met haar 'werk' maar één ding: 'Mohammed is een heaumeau'. En wat doen wij achterlijke Hollanders? Wij zeggen net als de lakeien in het sprookje: "aaahhhh Hoogheidt, wat een mooie kunsdt! Maar natuurlijk willen we dat voor u ten toon stellen. Waar wilt u het hebben?" Ze zet hier dus niet alleen een vroeg middel-eeuwse verhalenverteller voor gek, maar ook het land waar ze te gast is. (Heeft behalve een dubbele agenda natuurlijk ook een dubbel paspoort). Ik zeg: mensen beledigen is geen kunsdt. Mensen aanzetten tot nadenken wel.
@GormSuil | 19-10-08 | 12:33
En een ander vindt het niet dom, lekijk en respectloos. Dus......
Ik vind het mooi!
Ook lelijke kunst verdient een podium. Laat dat dan maar Gouda zijn.
Fap........ nee dat gaat niet lukken
"Hera was zaterdag zelf niet aanwezig bij de opening. Volgens Tjan was zij ziek. " Dat mens is zeker ziek. Discussies over wat hierin wel en niet kan hebben we nu wel gehad en dat is goed. Dit is dom, lelijk en respectloos.
De positie van de homoseksuele man in de Islam is in wezen dezelfde als in iedere andere godsdienst. Op de knieën met de bips richting het uitspansel.
*Tsjaddabing!*
Zal Daffyd ("I'm the only real gay person in the village") nog langskomen?
Siebrandt
Een baantje bij Ballin's Cultuurkammer iets voor jou?
Ies koeltoer. Maar dan de nederlandse versie daarvan die we al deccenia lang mogen belijden als het om andere groepen dan moslims gaat. Denk Spaan en Vermegen. Popie Jopie. Daar zijn voor zover ik weet geen rellen of bedreigingen uit voortgekomen. En dat is iets waar ik voor zou kunnen vechten.
De mocro's kijken alleen Al Jazeera en MBC daar duurt het iets langer voor nieuws ze bereikt vanwege de kamelenpost, dus geef het een paar dagen en de stenen en brandende auto's vliegen je om de oren.
Alle subjectieve expressie moet mogen. Of jij het nou kunst vindt of niet.
De een zal het zien als kunst, de ander zal het zien als een provocatie. Net zo goed dat de één politiek bedrijft zoals hij denkt dat hij het moet dan maar waarvan de ander ook denkt dat het provocatief is.
Ik vind dit in ieders geval geen kunst maar ik vind wél dat het getoond mag worden.
knerf | 19-10-08 | 12:27
Alleen in dit geval word ontkent dat het gaat om provoceren.
Is dit nu echt kunst waar geld aan besteed moet worden of is dit provoceren ?
Siebrandt | 19-10-08 | 12:25
In de kunst wordt wel vaker geprovoceerd en dat hoeft er niet altijd bij vermeld te worden.
Ik las 'negerpogingen'.
alsof we met de kredietcrisis al niet genoeg problemen hebben, a british sense of humor!
Volgens mij heeft-ie z'n hoofd achterstevoren aan...
* benieuwd is naar z'n schoenen *
Connexxion weigert nu al langs het museum te rijden.
Dit mag allemaal van mij. Alleen wie ziet hier nou kunst in? Je mag best provoceren, maar zeg gewoon dat je wilt provoceren. Zeg niet dat dit kunst is, want dat is het niet.
Kijk nou! De profeet in zijn blote reet!
Dit is de ultieme wraak van Gouda op de benoeming van Aboutaleb in Rotterdam:
het is de (draai)kont van Aboutaleb die je daar ziet!
Tjsa. DIt is dus cultuur in Nederland. Dit doen we al deccenia lang met christenen bijvoorbeeld. Ook in de literatuur en op tv.
Het is daarom bewonderingswaardig van de kunstenares en de directeur om gewoon te kiezen om dit uit te dragen. Op het moment dat dit niet kan en mag in Nederland, of als je bang moet zijn dat het niet kan of mag, dan zitten we maatschappelijk niet echt lekker natuurlijk.
Ik denk dat deze tentoonstelling aan gaat tonen dat we maatschappelijk niet echt lekker zitten in dit land.
Hulde!
Driewerf hoezee!
Als ie beveiliging nodig heeft hoor ik t wel!
Zijn dat nou de billen van Paul de Leeuw?
@Einde van de Domheid | 19-10-08 | 12:14
Verder niets inhoudelijks te melden, bijvoorbeeld over vrijheden of zoiets ?
Zuurpruim.
Het mag NOG, over twee jaar is het op last van de EU (Uier) verboden te spotten met de pislam.
Is dat nou de islamitische versie van een draaikont?
Goedkoop willen scoren. Nothing more nothing less.
Als museum ga je toch niet zulke 'kunst' ophangen. Zeker niet als er mensen gaan drammen. Het moet wel een beetje niveau hebben.
Het zal tijd worden... Tis toch van de gekke dat wij in Nederland dat niet durven!
En zoals Brusselmans zei: Hulde aan de directeur!!
Even een pooltje maken hoe lang het duurt?
ik hoop dat ie glas en brandverzekering heeft afgesloten.
Als je een beetje bekend wilt worden met je kunst, moet je wel iets opzienbarends doen.
Ik vind homo's die dat soort broeken dragen erg zielig.
Voor het eerst dat ik dat zie.
REAGEER OOK