Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk prijs voor Rutger!

gewinnen.jpgRutger en Dennis gefeliciteerd! Het duo won gisteren de Gouden Ephi (G.E.), een prijs voor onthullende beelden. De prijs werd uitgereikt door Trouw-columnist Sylvain Ephimenco. Geenstijl.tv won de prijs vanwege het filmen van de lafhartige aanval van vice-president Jaap Smit van de Amsterdamse Rechtbank op Rutger en cameraman Dennis. Het incident is volgens Ephi tekenend voor het huidige maatschappelijke klimaat en de vijandigheid van alles dat oud- en bijna dood is versus jong, fris en scherp: "GeenStijl is keurig in zijn professionele houding, terwijl de rechter zich als straattuig gedraagt. Alleen maakt de traditionele capuchon hier plaats voor een dure paraplu." Een terecht verdiende prijs, die zorgt voor de nodige tweespalt binnen Trouw-redactie. Want als zelfs de hoofdredacteur van Trouw ons al in dezelfde editie kanker/klote/klere wenst is er wat aan de hand. Het is duidelijk. Ephimenco heeft gelijk, hoofdredacteur praat peop. Boys, gefeliciflopstaart!

Reaguursels

Inloggen

Chapeau, geef hem een mooi plekje?

Dr. Penetration | 12-10-08 | 18:56

chapeau.

larie | 12-10-08 | 16:44

oja, en gefeliciteerd Rutger en Dennis natuurlijk!

de salonsocialist | 12-10-08 | 13:18

ach, zeik niet. het is toch alleen maar mooi dat een krant niet altijd als een geheel een mening uitdraagt. dat geenstijl daar heel consequent in is heeft er ook mee te maken dat er een stuk minder tekst per dag op geenstijl komt dan in de trouw.

mooi toch, juist, dat die hoofdredacteur een mening over ons reaguurders heeft en dat GS verwijt, maar toch die prijs voor GS.tv niet tegenhoudt! elk ander gedrag zou hypocriet zijn voor een krant die claimt degelijke journalistiek te bedrijven, en hiermee onderscheidt hij zich juist van kortzichtige bange bejaarden zoals Jaap Smit.

de salonsocialist | 12-10-08 | 13:17

Feli GS

cockroach | 12-10-08 | 12:42

Trouw is een goede krant. Wie dat niet snapt, heeft de hem nog nooit echt gelezen.

jullie ook hier? | 11-10-08 | 22:50

Rebus. 1 x aan = een.

Elisabeth2 | 11-10-08 | 21:26

Wie is trouwens dat guitige koppie op de pica? Als niemand hem wil, timmer ik hier nog wel aan kamertje aan.

Elisabeth2 | 11-10-08 | 21:25

Van harte geflapstaard jongens. Rutger en Dennis kunnen het!

Elisabeth2 | 11-10-08 | 21:20

Van Harte Bengels!
Maak er een feestelijke dag/avond/weekend van.
Het is jullie gegund.

Frederik Puntdroad | 11-10-08 | 20:54

Gratuliere Leute !

Rammstein | 11-10-08 | 20:16

Vraag me af wat Willem Schoonen van al die reacties vindt. Zijn slechte mening wordt flink onderuitgehaald!!

me,myself and IK | 11-10-08 | 19:57

-edit hou sop met die spam -

Cogito | 11-10-08 | 19:48

@ Maaier (volslagen off topic)
Dat is toch niet zo moeilijk:
Dit begint al veel eerder, namelijk met de moord op Lady Di. (jaja, auto ongeluk)
En de moordenaar was Wiegel. Wiegel is bezig met een duister complot van enkele jaren. zijn beide vrouwen kwamen er achter en ja hoor, auto ongeluk.
Nu weer Ernst en Haider. Maar dit keer is het duidelijk wat beide heren met elkaar gemeen hebben.
Immers, Haider wil alle buitenlanders eruit hebben, Ernst presenteert de Peking Express...
Wiegel is, ondanks zijn goedkope retoriek, al jaren het meest prominente lid van de linkse kerk. Links is tegen het gebruik van landmijnen of treinen om het Marokkaanse probleem aan te pakken, terwijl ieder weldenkende, hardwerkende Burger kan zien dat dat de enige oplossing is.
Mijn suggestie is dat Haider en Ernst bezig waren het werk van Lady Di voort te zetten, om sneaky alle buitenlanders uit Europa te werken. Weigels doorzag dit complot, en greep in. En hij greep in zoals alleen links kan ingrijpen. Met moord en geweld. Hitler was links, Stalin was links. Voila. Links heeft weer twee onschuldige mensen omgelegd.

@ Rutger en Dennis.
Gefeli, en als je nog eens inspiratie nodig hebt voor een docu, je weet me te vinden.

King of controversy | 11-10-08 | 19:38

Terecht verdiende winnaar?? Lesjes Nederlands gemist ja?

Fokkoo | 11-10-08 | 19:28

Jahaa! Terecht!

Trumple | 11-10-08 | 19:05

@borderliner

"Ik weet zeker dat 99% van de GS reaguurders wel uitkijkt om rond te lopen met een GS button of t-shirt."

Eej, ik zou willen smeken of ze daar eens wat mee zouden willen doen, best flitsende site, maar qua reaguur merchandise nakke, ja 3 shirtjes van heaumeaux voor een container.
het word tyd voor de reaguurder shirts, kan zo 100 texten verzinnen
. of denk je niet dat t ff flitsend staat om met een "val eens deaud"tshirt met t logo erbij

st0mpie | 11-10-08 | 18:57

.. meneer Sylvain Ephimenco schrijft zulke verstandige stukjes dat het best een wonder is dat de oude media zijn ontslag nog niet aanvroegen.
Eten. Lekker, spruitjes. Een gerecht dat door de zich weldenkende menschen zo ernstig geschoffeerd is, vanuit hun merkwaardige gevoel van meerwaardigheid.

Rutger en Dennis, gefeliciteerd met deze mooie prijs.

Jan Passant | 11-10-08 | 18:50

Sjappoo voor Rutger, want ik durf te wedden dat hij de enige Nederlander is die er openlijk voor durft uit te komen dat 'ie van Geenstijl is.(op die Weesie na dan natuurlijk)
Ik weet zeker dat 99% van de GS reaguurders wel uitkijkt om rond te lopen met een GS button of t-shirt. Geheid dat 'ie de volgende promotie wel kan schudden, en met de nek wordt aangekeken door de rest van Nederland. En daarbuiten volgens mij te schijterig is om er rechtstreeks voor uit te komen. Stel je voor dat je met je GS button door, zeg maar, de binnenstad van Utrecht loopt, heb je geheid een klap voor je bek. Nee, lekker navelstaren, oogkleppen op en iedereen de ziekte wensen op een veilige plek waar je fijn anoniem je gal kunt spuien. Sjappoo voor al die losers..... NOT!
En nogmaals Sjappoo voor Rutger, want hij doet het maar mooi wel.

borderliner | 11-10-08 | 18:50

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:00

Trollen. Is een vaste klant

G-unite | 11-10-08 | 18:49

buiten de vraag wat ik van die eikel vind, beschikt jvz wel over een stevige portie zuigh,kan ik dan wel weer waarderen

st0mpie | 11-10-08 | 18:37

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 18:21

Zo, wie gaat er even ene complottheorietje verzinnen rondom Ernst-Paul Hasselbach (teletekst.nos.nl/?110-01), Haider, Rutger en Links?

Maaier | 11-10-08 | 18:16

Geen eens geen aangifte gedaan door GS. Tja. Jaap S. had die enge Rutger beter gelijk voor z'n bek kunnen pompen. Tch waar voor je geld zullen we maar zeggen.

Major Error | 11-10-08 | 18:10

Fleauxe | 11-10-08 | 17:51
Zit mij ook hoog, maar dat wist je al.
Wat mij opvalt is het volgende. Waarom is het zo dat de machtsfiguren binnen de Islamitische gemeenschap, de imams dus, zich zo weinig roeren als het gaat om het gedrag van die kansenjongeren? Waarom worden die mannekes niet met harde hand tot de orde geroepen?
Als je het verhaal in de documentaire Devil's Playground goed tot je door laat dringen, dan besef je hoeveel macht een gemeenschap over zijn leden kan hebben en hoe gewiekst die macht kan worden uitgeoefend. Die jongeren worden met het grootste gemak losgelaten op die boze verderfelijke duivelse wereld om na verloop van tijd als makke schapen terug te keren tot te Amish kudde.
Als je de houding van de Amish jegens hun jongeren vergelijkt met de houding van de Islamitische gemeenschap jegens de bontkraagjes, dan zijn de overeenkomsten opvallend.
en.wikipedia.org/wiki/Devil's_Play...)
en.wikipedia.org/wiki/Rumspringa

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 18:10

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 18:05

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 18:03

Ja, de spruitjes en komkommers staan net op tafel.

fuckje | 11-10-08 | 18:03

Ga allemaal eens eten. Jullie moeders hebben al twee keer geroepen dat het eten koud wordt

Botergelebabbelaar | 11-10-08 | 18:01

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:59
Niet erg Jan! Ik ga wat eten!

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:59

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:55
Moet ik 112 bellen...?

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:56

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:55
En? Doekle je wel eens, Jan?
Sorry, kon het niet laten. Nu echt out.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:56

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:55

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:46
Ké dan. No hard feelings. En: aha! Je studeert dus? Kijk, dat verklaart.
Ik ga even eten. Dag!

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:55

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:50 je mag alleen reaguren als je niet gelijk en meteen met iedereen bonje maakt.

van dal | 11-10-08 | 17:53

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:34
Johnny the Selfcicker! Man, dat was nog eens taal! Een mooiere beschrijving van een bad trip dan die van Johnny heb ik nooit gehoord of gelezen!

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:53

@De Plæbæër | 11-10-08 | 17:50: Geeft niet, ik vond het wel grappig. Het is niets persoonlijks hoor, zie mijn post @Schoorsteenveger.
-
*Gaat frustraties wegshoppen bij Walmart*

Fleauxe | 11-10-08 | 17:52

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:45
Bluf en Frank... tja, ik schaar die toch onder een andere noemer. Maar ik herken wel de mate van virtuele zelfbevlekking, die de drie genoemden bedrijven. Ik vind van Frank vooral amusant:
Papapapaaaaa papa paradijs. Dan moet je toch van goede huize komen (uit de buurt van Nijmegen, naar ik meen) om zoiets a. te bedenken en b. hardop te durven zingen.
Weet je Schoorsteen, het is vooral dat onmogelijke, of zichzelf onmogelijk maken, wat me op een of andere manier raakt en aantrekt. Al zou ik het niet in huis moeten hebben. Daarnaast heb ik Erlkönig een paar dingen zien schrijven over onder meer esoterie, die een erg diepe bestudering verrieden. Daar leer ik dan wel van. Maar ik snap ook heel goed de ergernis van sommigen. Mij benieuwen of we hem terug gaan zien. Vast wel, als ik zijn onderliggend verlangen goed heb ingeschat.
Eh... nee, ik kan je dus niet helpen met de teksten van Fluf en Brank, helaas. Hiernaast, in het Phaeton topic hebben ze het over 'neo nasi', en daarnet roept mijn meisje dat ze wat lekkers heeft gemaakt. Dus ik spreek jou en de anderen graag weer later.
Eet ze voor straks.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:52

Kijk, van Zanten, ik schrijf dat alleen Doekle T. zo wereldvreemd is en u reageert als door een wesp gestoken. Voor mij is dat genoeg kennis. U bent een fries van het platteland( even buiten de "hoofdstad") en een rare snuiter. Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat alle Ingvaeones rare snuiters zijn.

@Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:48: Vanuit dat perspectief bezien kan ik niet anders dan je gelijk geven. Het stoort me gewoon dat het bijna 'alledaags' is dat homo's en lesbo's een bedreigde soort zijn geworden in 'krachtwijken'. Daar kan Rutger ook niets aan veranderen, dat weet ik ook wel. Maar toch, het zit me vrij hoog.

Fleauxe | 11-10-08 | 17:51

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:50

Fleauxe | 11-10-08 | 17:38
Ik ben blij me kennelijk in je vergist te hebben, met het verleden van mijn familie zal ik je niet lastig vallen en JA, ik leg de lat graag hoog wat dit betreft...

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:50

Fleauxe | 11-10-08 | 17:35
Je snijdt me de pas af om het meest voor de hand liggende antwoord te geven.
Maar ik wil toch dit wel opmerken. Die Prem ging met een hele andere mind set het oorlogsgebied binnen en zijn argeloosheid en vertrouwen in de mensheid brachten hem in de problemen.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:48

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:44
lees, lees alle reaguur en zoek de verschillen in reacties, taalgebruik en stijl.
en bedenk dan waarom juist jij zo'n vreemde eend in de bijt bent.

van dal | 11-10-08 | 17:47

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:11
FF over het hoofd gezien Paap,
bezig met scriptieonderzoek, beetje soggen hier dus...

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:46

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:33
Voor een nog betere beeldvorming. Vind je de teksten van Bløf ook zo geweldig? En hoe waardeer je de poezie van Frank Boeijen?
Misschien kun je me helpen met een frase uit 'Alles is liefde':
"Alles is liefde voor wie dat wil en voor wie nog durft te dromen over wonderlijke prinsen op witte paarden die niet goed kunnen rijden en hun geheimen lang bewaren."
Waarom die prinsen wonderlijk zijn snap ik niet, waarom ze niet goed kunnen rijden, dat begrijp ik niet. En ook snap ik niet waarom die prinsen hun geheimen lang kunnen bewaren.
Wat ik snap van prinsen is dat ze in sprookjes rondrijden, dat ze jong en knap en rijk zijn, en dat prinsesjes de neiging hebben voor ze in katzwijm te vallen. Maar Bløf doet iets met die prinsen wat mij enigszins irriteert. Bløf uggereert diepte en betekenis, maar ik zie enkel oppervlakkig geklungel van dilettanten. Die Erlkönig had dat ook.
Misschien dat jij me kunt helpen.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:45

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:44

@van dal | 17:40
Oja, zo'n gebied waar ze nog geen internet hebben.

fuckje | 11-10-08 | 17:43

fuckje | 11-10-08 | 17:39 nee, eigenlijk interesseert het me ook niet, het zal wel ergens plattelanderig zijn, je weet wel, waar alles vijftig jaar later gebeurt.

van dal | 11-10-08 | 17:40

@fuckje | 11-10-08 | 17:27
Jan Mulder? Ligt ook in die buurt.

*identiteitscrisis voorziet voor jan*

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:40

@van dal |17:35
Ik wil het niet echt weten, jij wel?

fuckje | 11-10-08 | 17:39

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:32
Krijg ik nog antwoord, Plee, of reaguur je maar een beetje in het wilde weg?

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:39

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:34
Alleen Doekle Terpstra kan zo wereldvreemd zijn. U bent Doekle hè?

@fuckje | 11-10-08 | 17:27
Jan van Zanten is Jan Paparazzi die goedlachse sidekick van Robert Jensen.

Kudtkapper | 11-10-08 | 17:38

@De Plæbæër | 11-10-08 | 17:32: Als je niet snapt wat ik bedoel ben je echt te dom om voor de duivel te dansen. Ik vraag aandacht voor het geweld van marokkaanse straatratten en je noemt me links. Is je pappie een oud SS'er? Je legt de rechtse lat wel heul erg hoog.

Fleauxe | 11-10-08 | 17:38

@Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:29: Dorpshuisretoriek! Ik zei dat het me opvalt/viel dat het voor bijna elke journalist schier onmogelijk is om hun werk te doen zonder heibel. NOS ploeg bekogeld, telegraaf fotograaf bijna in elkaar gerost. Je weet wel wat ik bedoel, dat "ggga wech met die k*anker-camera of ik je sjlaan" gedrag. Het overkomt Rutteke- op een rechter na- nooit. En niet zeggen dat mogelijk niet uitgezonden zou zijn want GS is er als de kippen bij om geweld jegens Rutger uitgebreid in beeld te brengen. Kijk maar naar de E3 strandeigenaar of naar de rechter.

Fleauxe | 11-10-08 | 17:35

fuckje | 11-10-08 | 17:27 oostgroningen of zo?

van dal | 11-10-08 | 17:35

En op welke manier spreken deze twee stukken elkaar tegen dan ? Eeph steekt veren in konten op basis van een enkel incident (alsof Rutger de nieuwe media vertegenwoordigt en die gekke ouwe vent de status quo, lamenielache), en het stuk van de hoofdredactie meandert een beetje over sociologie. Overigens is Trouw gewoon een zijige kutkrant, maar dit terzijde. Ik verlang naar paars.

Niet voor Jan | 11-10-08 | 17:35

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:31
Mooi ook weer hè, hoe we via Johnny the Selfkicker eerder, terechtkomen bij zijn Surinaamse evenknie. Ge weet een cirkel te maken.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:34

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:34

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:31
Je leert me al aardig te doorzien, vegert mijn vrind :o) Bij hem moet ik vooral enorm lachen om het glimlachje als hij er weer zo'n weinig gebruikt woord uit heeft geperst. Volgens mij staat die jurk van 'm stijf van het voorvocht.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:33

Fleauxe | 11-10-08 | 17:24
Nee Prem bevond zich in een levensbedreigende situatie, pffff
Ga toch lekker truien breien jij geytenwollen sok...

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:32

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:24
Behoort u tot volgens de Poll tot de groep van 3,8% die zijn spaargeld aan IJsland heeft gegeven of tot de groep van 7,1% die alles aan de PvdA heeft geschonken?

Vigil | 11-10-08 | 17:31

@[email protected] Riest | 11-10-08 | 17:26: Ja dat zou ik ook wel willen zien, maar dat gaat écht niet gebeuren.

Fleauxe | 11-10-08 | 17:31

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:29
Jij geniet dan ook erg van Faizal Enait neem ik aan? Ook zo'n woordkunstenaar.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:31

Toch jammer van Geenstijl om hem aan te nemen. Ik vind het geenstijligerererer om er gewoon dikke schijt aan te hebben. Geenstijl goes soft :(.

Flex | 11-10-08 | 17:30

Fleauxe | 11-10-08 | 17:24
O, dus als je als journalist geen heibel veroorzaakt, dan heb je je werk niet goed gedaan?

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:29

trouw is zoiezo een kutkrant..

spits ftw!

skaffz | 11-10-08 | 17:29

fuckje | 11-10-08 | 17:27
Jan van Zanten is Foppe de Haan?

van dal | 11-10-08 | 17:23
True. Hij past zich inderdaad niet zomaar aan :) Ik geniet overigens vaak meer van de ontstelde reacties op zijn plempsels dan van zijn teksten, die ook goed te pruimen zijn, maar die ik vaak totaal niet snap; zelfs met woordenboek erbij.
Ben benieuwd of en hoe hij terugkomt of 'zijn eigen ban opheft' zoals hij het zegt.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:29

@Jan van Zanten |17:24
Hoe'st in postcodegebied 9082 ?

fuckje | 11-10-08 | 17:27

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:24 boeiende repo die eindigde in de cel van het politiebureau van heerhugowaard gemist?

van dal | 11-10-08 | 17:26

Fleauxe | 11-10-08 | 17:15
Helemaal mee eens. Gewoon even aan de bontkraagjes vragen of ze kunnen uitleggen waarom die dames gepest dienden te worden.Dat kan een interessant gesprek worden en laat hem dan menneke Pechtold meenemen.

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:24

@De Plæbæër | 11-10-08 | 17:17: Overdag en vooral lief lachen en geen moeilijke vragen stellen. Zo kan ik het ook. Waar waren de chauffeurs in kwestie, waar waren de straatratten?
@van dal | 11-10-08 | 17:17: De roze microfoon moge dan als een rode lap op een dolle stier werken, doe dat overdag in een rustig parkje in Gouda of bij het WTC en de inhoud van de filmpjes zal verschillen van wat bijv. Prem maakt.
@Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:17: Overal waar journalisten komen is er heibel. Rutger heeft dat nooit. You do the math!

Fleauxe | 11-10-08 | 17:24

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:17 je kunt het ook overdrijven.. die ban heeft erldinges al voor de tweede keer in korte tijd, voor de zelfde manier van reageren.. enig lerend vermogen ontbeert die erldinges dus wel.

van dal | 11-10-08 | 17:23

-Strotgrondel- | 11-10-08 | 17:17 yep, het is ook altijd hetzelfde met newbee's.
denken ze de wijsheid in pacht te hebben, eindelijk de moed verzamelt om een nick aan te maken en in te loggen en dan hebben ze naar eigen zeggen al jarenlang meegelezen (de lurkers).. weten ze nóg niet hoe het hier gaat. dus dat jarenlang meelezen neem ik maar met een flinke korrel zout.

van dal | 11-10-08 | 17:20

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:29
En uhh... Jantje.. tegenwoordig is een woord.

Ik heb hier in de loop der tijden al veel onnozele reaguurders de revue zien passeren maar wat we nou weer hebben binnengehaald... .
Ene Van Zanten is er kennelijk van overtuigd dat hij grappig, ad rem en nog een heleboel meer is. Gaat ons vervolgens heel voorspelbaar de hele zaterdagmiddag het tegendeel bewijzen.
Niet meer doen, Zantemannetje. Schrijf eens drie woorden met inhoud achter elkaar, lever ze in bij de ballotagecommissie en scheer je weg.
Kwajongen!

Mr. van Scorel | 11-10-08 | 17:19

Erlkönig is niet te evenaren, volgens mij. Maar wellicht wel als neefje van. Hoe zit dat eigenlijk, wanneer komt ons elfje terug?

*unban Erlkönig!*

Jaap de Paap | 11-10-08 | 17:17

Fleauxe | 11-10-08 | 17:15
Rutger is toch echt als een ware oorlogscorrespondent vijandelijk gebied binnengetrokken een tijd geleden. Slotervaart als ik het goed heb.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:17

Fleauxe | 11-10-08 | 17:15 is dat wel zo? gaat rutger alleen maar naar de makkelijke plekjes? hij staat met zijn foute bloesjes op straat met zijn geenstijl microfoon. op zich, en daar is het onderhavige filmpje al een mooi voorbeeld van, is dat al gevaarlijk. op straat is het publiek niet te garanderen namelijk.

van dal | 11-10-08 | 17:17

Fleauxe | 11-10-08 | 17:15
Was hij bijvoorbeeld niet naar die pauperwijk van dat busincident geweest?? Of is het daar gezellig?

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:17

@ van dal
Baby's pesten is leuk hè. Ze blijven maar zuigen.

-Strotgrondel- | 11-10-08 | 17:17

Eigenlijk heeft van Zanten op één punt wel een correcte vraag. Waarom gaat Rutger alleen maar naar de makkelijke plekjes? Groenteman stalken durf ik ook nog wel en strakke jonge zakenboys bevragen over de economie? Gráág! Maar die lesbo's (ik zag het stuk nu pas) kunnen die ook een bezoekje van Rutteke verwachten?

Fleauxe | 11-10-08 | 17:15

Moet zeggen dat ik ook verdeeld ben over geenstijl. De tendentieus kwetsende stukjes schijnen er bij te horen, maar de journalistieke waarde is mi enorm. Den Haag zou het internet wel verboden hebben wisten ze hoe ongenadig hard GS de linkse propaganda zou neutraliseren. Chapeau daarvoor.

controle | 11-10-08 | 17:15

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:14

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:11 hoezo niet? waarom stel je als antwoord een wedervraag? lutsert, een simpel ja of nee, dat waren de mogelijkheden.. nu je "Hoezo?" stelt ga ik uit van "ja". trol dus.
rot eens een eindje op, stemming maken kunnen we zelf wel.

van dal | 11-10-08 | 17:13

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:11
Jij bent toch niet het neefje van Erlkönig of zo?

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:12

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:11

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:07 ben jij de trol van de dag hier?

van dal | 11-10-08 | 17:10

Een cordon sanitaire voor Jan van Santen lijkt mij ook wel grappig...

De Plæbæër | 11-10-08 | 17:09

Gratuliere!

Blake Bier | 11-10-08 | 17:09

borderliner | 11-10-08 | 17:06
Leg eens uit wat Nelleke hier nou eigenlijk verkondigt dan. 'Niks mis mee' is ook behoorlijk ongefundeerd naar mijn idee.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 17:08

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:00
Iemand die anderen met "eerwaarde" aanschrijft zou eigenlijk ook moeten weten dat "u hebt" de juiste vervoeging is.

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:07

Er is niks mis met het stukje van Nelleke, tenzij je het niks vindt. Maar da's logisch. Wil nog niet zeggen dat Trouw een 'zieke' krant is, dat zijn nou juist de ongefundeerde uitspraken waar het in die stukjes om gaat.
Het platte schelden en mensen de ziekte wensen. Ach ja, het zal wel weer één van de verworvenheden van ons democratisch stelsel zijn.
Er zijn nu eenmaal aardig wat mensen die niet met vrijheid kunnen omgaan.
En vrijheid van meningsuiting al helemaal niet, want ze dulden eigenlijk geen mening van anderen......

borderliner | 11-10-08 | 17:06

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 17:00

Als Trouw echt iets voor de Nederlandse filmindustrie had willen doen hadden ze die prijs voor Rutger door Thijs Römer moeten laten uitreiken.

Mr. van Scorel | 11-10-08 | 17:00

@Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:57: Ik sprak geen wens uit maar stelde een vraag.

Fleauxe | 11-10-08 | 17:00

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:57

Gefeliciteerd....! nice..

Zilver | 11-10-08 | 16:55

Ook Nelleke is bang geworden denk ik, zoals zovelen. Het is wel duidelijk dat ze erg selectief leest. Veel reactanten hier herken ik niet in haar omschrijving. Ja, er hangt een aantal schreeuwende pubers rond, maar die horen toch ook in een samenleving thuis? Genoeg redelijkheid, kennis en ervaring hier, om dat op te vangen. Nelleke (je leest mee, ik voel dat): reaguur eens mee, en kijk wat er nog meer verschijnt hier, dan het door jou waargenomene.
En overigens: mentale masturbatie is een pleonasme.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:55

culturele connotaties.................. doe mij maar hopjesvla.

denk_om_het_afstapje | 11-10-08 | 16:54

@Saloukoning | 11-10-08 | 16:42: Als je dat ziek vindt pas dan maar op met Obama Bin Laden, als het aan hem ligt zitten we binnenkort met de voltallige Al-Qaida top in het Witte Huis te kletsen.

Fleauxe | 11-10-08 | 16:53

@teen> nou je hebt de lachers wel weer op je hand zeg. *jaloers is*

superjan | 11-10-08 | 16:52

Verdulleme.. wie heeft mun posting gewist en waarom?
Annexeren van IJsland was al benoemd toch?
idd. vragen, vragen,vragen.

Joris Driepitter | 11-10-08 | 16:52

Ik heb dat stuk van Nelleke N. maar eens ter hand genomen en inderdaad, die vrouw is behoorlijk van haar pad af. Hoe ziek ben je als je je beklacht doet over het 'straffeloos' kunnen publiceren van een mening? Dan ben je niet links dan ben je héél erg links.

Fleauxe | 11-10-08 | 16:50

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:29
Ik refereer aan het nieuwe fatsoen van het oude links. Lees ter inleiding even op de web site van Oma Groenteman, en huiver wie zij de laatste dagen als 'sexy', want fatsoenlijk, naar voren schuift. Trek dan de lijnen naar het 'benoemen en bouwen', naar het 'maar is het eigenlijk wel zo' van Jeauleau, naar web sites die bij voorbaat hele kolonies van reageerders uitsluiten, en je begint iets te sbnappen van de crisis waarin links zich bevindt.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:49

gentle giant | 11-10-08 | 16:26
Ja, virtueel fappen, digitale bukkake, binaire blowjob, apocalyptisch aftrekken. Geef het maar een naam. Die Nelleke is zwaar aan het projecteren. Zij ziet, samen met haar geestverwanten alles waarin zij geloofde afglijden, en het loopt haar dun door de geestelijke broek.
De elite begint nare rechtsige trekjes te vertonen. Als ik dat stukje van Noordervliet lees, dan lijkt het of de geest van Ortega y Gasset haar vannacht heeft bezocht en haar geciteerd heeft uit 'De opstand der horden'. Dit is puur cultuurpessimisme, voortkomend uit pure angst, en alle oudbakken argumentaties worden weer van stal gehaald.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:40

Ook kudo's en felicitaties voor Rutger en Dennis.

de tandarts | 11-10-08 | 16:40

Prachtig stuk journalistiek van Rutger. Ik lag blauw om het filmpje maar het tekent zo duidelijk de situatie: De gevestigde orde wordt als een beest ontmaskerd. Deze vice-president van de rechtbank had zo veel beter kunnen reageren. Ik ben benieuwd wat een verdachte zegt voordat hij door Smid veroordeeld dreigt te worden.

Kudo's voor Ephi!

de tandarts | 11-10-08 | 16:39

CongratZzz Ruktor et Denniz

G33NSTYL | 11-10-08 | 16:37

me: van=aan

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:35

Nou, als ik zo kijk in de openbaringen van Johannes... o sorry, verkeerde topic.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:34

Waarom was het niet Jan van Zanten9082 gisteravond op die éne snelweg in net die éne Volkswagen in plaats van die briljante politicus? Vragen vragen en nog eens vragen.

Fleauxe | 11-10-08 | 16:33

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:29

Gefeli!

Hondelulz | 11-10-08 | 16:28

Chapeau!!

Hobbykip | 11-10-08 | 16:27

*fapfapfap*

Fleauxe | 11-10-08 | 16:26

@Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:18, lekker he, mentale groepsmasturbatie?

gentle giant | 11-10-08 | 16:26

miko | 11-10-08 | 16:20
wel

Teen | 11-10-08 | 16:25

Bien joué, Sylvain!!!

echt_links | 11-10-08 | 16:24

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:21
ja maar het is niet alleen de elite. ambtenaren en burgers zijn enorme regelneukers geworden en de aangiftebereidheid lijkt nooit zo hoog geweest te zijn. niet alleen qua beurs zitten we in de jaren dertig.

ranqneuzeKleinburger | 11-10-08 | 16:23

Netjes! Gefeliciteerd!!

j00st | 11-10-08 | 16:23

Rutger en Dennis, gefeliciteerd, kudo's, "luv" en jullie worden geadopteerd als "pets".

fuckje | 11-10-08 | 16:23

Gefeliciteerd, en dan met name voor Dennis. Die heeft de klappen gekregen en je ziet hem nooit.

Fleauxe | 11-10-08 | 16:21

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:17
Jammer, ik wilde je er graag toe verlokken, want waar slaat dat hele Trouw-artikel op als er niet gescholden wordt in de comments op GS. helemaal nergens op dus.
[dominatrix modus aan] Je wilde toch worden - weggejorist en opgerot - daar moet je wel wat voor doen. [dominatrix modus uit].

ranqneuzeKleinburger | 11-10-08 | 16:21

ranqneuzeKleinburger | 11-10-08 | 16:14
De elite begint samen te zweren. Nog even en Hanneke Groenteman wordt Minister van Cultuur in een Fatsoenskabinet.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:21

Ironie word niet altijd begrepen?? Teen is niet grappig!

miko | 11-10-08 | 16:20

(R)evolutie | 11-10-08 | 16:17
Avond4daagse?

Ik haak af, wordt mij te truttig en gezapig hier.

sjaakdeslinksesul | 11-10-08 | 16:18

gentle giant | 11-10-08 | 16:13
De apocalyps, Giant, het einde der tijden. De beurzen donderen in elkaar, links wordt rechts, rechts wordt links, Haider vindt zijn dood in een Volkswagen: het is de Antichrist die tussen ons is neergedaald. Ik ben zwaar aan het bladeren in de voorspellingen van Nostradamus om het allemaal te kunnen plaatsen. En anders bel ik Nelleke even.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 16:18

Ik heb ook wel eens een prijs gewonnen maar toen had ik er ook echt wat voor gedaan ;)

(R)evolutie | 11-10-08 | 16:17

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:17

Die roep om strenge moderatie; de voorbode van het nieuwe fascisme.
&
Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:56
hee gluurnicht van Zanten ga eens lekker erop los schelden om je vriendjes bij de Trouw hun vermeende gelijk te geven.

ranqneuzeKleinburger | 11-10-08 | 16:14

Lieve Prof. Hoxha:

Er staat me bij dat een ieder die naar Trouw linkt een ban krijgt...
Ben je nu ontslagen of verplicht onbetaald vakantie voor een bepaalde tijd?

beroepskleier | 11-10-08 | 16:13

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:12

De Plæbæër | 11-10-08 | 16:10
En jij, Plebeër, wat brengt jou hier? Wederom: als ik vragen mag.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:11

Een nieuw dieptepunt in de "journalistiek" in Nederland.
Ik vind die hele Rutger sowieso heel erg over z'n hoogtepunt heen.
Jaap blijft de held in deze media-crisis.

Prikker | 11-10-08 | 16:11

De felies voor Ruktor en Dennis, gaan ze nu aan ut echte werk beginnen?
Kee, op naar IJsland mannen en neem die Mac Ghanees en de boys van je
militaire uitstapje maar mee naar dat kutland.
Suc6 en gaarne veel beelden betreffende dat vrouwenoverschot daar!

Joris Driepitter | 11-10-08 | 16:11

Niet zo zeiken over dat stukje van de redacteur. Daar staat ook niks gelogen in.

miko | 11-10-08 | 16:10

Teen | 11-10-08 | 16:08

Sjit!

*rondedansje staakt*

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:10

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:04

Voorlopig heb ik in dit topic niet meer dan ungefundeerde kritiek en suggestieve vraagstelling van je kunnen bespeuren meneer Van Zanten...

De Plæbæër | 11-10-08 | 16:10

Teen | 11-10-08 | 16:08
Fout Teen! De prijs bestond niet.

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:09

Ik heb trouwens even onderzoek gedaan en er bestaat helemaal geen prijs als de Gouden Ephi.
Jaahaa, daar zijn jullie mooi ingetrapt GS!!

Sukkels!

Teen | 11-10-08 | 16:08

Een terechte onderscheiding! GS tot boeman uitroepen is al zo vaak gedaan en heeft alleen maar tot meer roem geleid.Nu nog een onderscheiding voor het bespreekbaar maken van de bontkraagjes-ellende zodat deze groep eindelijk bij gaat dragen aan onze economie.

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:04
Ah ja. Dat kan hier prima inderdaad. Dank voor je antwoord.

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:08

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 16:04

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:56
Wat brengt je zoal hier Jan, als ik vragen mag?

Jaap de Paap | 11-10-08 | 16:00

Waar haatzaai staat had Gaastra moeten staan.

sjaakdeslinksesul | 11-10-08 | 16:00

Fatsoen is de kapstok waaraan de elite zijn haatzaai-jas ophangt.

sjaakdeslinksesul | 11-10-08 | 15:59

Mooi hoor. Een prijs.

kuttekrap | 11-10-08 | 15:59

-weggejorist en opgerot-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:56

gentle giant | 11-10-08 | 15:36
Ik had Nelleke hoger ingeschat. Wat een geraaskal om nota bene de ratio in bescherming te nemen. Slaat echt helemaal nergens op. Ze heeft wellicht in een nare droom opgesloten gezeten in een schilderij van Jeroen Bosch of zo.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 15:55

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:54

Waar dat rare woord staat moet onbehoorlijke staan.

stop de tijd.

Teen | 11-10-08 | 15:52

Gefeliciteerd. Dat was zeker een leuke reportage om te zien (niet de Volvo).
Ik vindt de vergelijking met de capuchon-dragendtuig wel een beetje frappant, al goed...

Kartoffels | 11-10-08 | 15:52

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:46

Duidelijk dat jij geen vaste kijkert bent newbie...
Jan van Zanten in de ton met een hoepeltje derom Van Zanten Van Zanten ga lekker terug naar je papieren kranten...

De Plæbæër | 11-10-08 | 15:52

Klopt wel de babyboomers moeten hard aangepakt worden.
Betalen wij straks belasting voor, en die lui hebben nu de macht in handen vandaar gaat het nu ook zo klote in nl.

ouwelauwe | 11-10-08 | 15:52

@Crusher | 11-10-08 | 15:45, yep, ik word niet vrolijk van dat wijf. ( ironie)

gentle giant | 11-10-08 | 15:50

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:50

Zeg newbie van Zanten, als je de boel een beetje zou vólgen hier, dan zou je weten dat Rutger dat al gedaan heeft. En nou opsoderothoeren naar dat kutFok waar je vandaan kwam.

Neon | 11-10-08 | 15:49

In your face van Jole!!

De Plæbæër | 11-10-08 | 15:48

Kan Jan van Zanten worden weggejorist. Zulk eonbehorlijke taal willen we hier niet.

Teen | 11-10-08 | 15:47

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:46

@ gentle giant | 11-10-08 | 15:36.
Tegen Nelleke Noordervliet zou ik willen zeggen: doe es rustig, maak je toch niet zo druk meid, het valt allemaal best mee. Pak een vakantie en kom tot bedaren.

Crusher | 11-10-08 | 15:45

-weggejorist-

Jan van Zanten9082 | 11-10-08 | 15:42

Ondanks dat het van Trouw komt, toch een welgemeende Feli hiervandaan, mannen!

Jean Kleaut Balsac | 11-10-08 | 15:41

Gut, wat spreekt Sylvain tegenwoordig accentloos Nederlandsch

Tobi | 11-10-08 | 15:40

Dikke vette lol @ de link van dezelfde editie. Echt priceless.

Mangoost | 11-10-08 | 15:40

Is dat Rutger op die pica?

KlootViooltje | 11-10-08 | 15:39

Wanneer komt hier weer eens een satirisch Frans artikeltje over Sylvain?!

Bijstandskoning | 11-10-08 | 15:37

Feli boys!

Jaap de Paap | 11-10-08 | 15:37

Wat vindt Von der Dunk ervan? En Oma Groenteman? We leven in verwarrende tijden. En ik heb te doen met de trouwe Trouw-abonnee die nu in het geheel niet meer weet wat te denken.

Schoorsteenveger | 11-10-08 | 15:35

Nemen jullie die nu aan?!

ik-de-pik | 11-10-08 | 15:34

Nou, van harte dan maar, denk ik... Alhoewel... Een prijs van een Tróuw-columnist....

Neon | 11-10-08 | 15:32

Ze hebben niet naar je geluisterd Cojo.

Crusher | 11-10-08 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken