Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goudse burgemeester wil uitzetwet

goudaa.jpgHet kan dus wel. Was het Goudse Marokkanenprobleem een paar dagen geleden nog gestigmatiseer van de media, nu eist Burgemeester Wim Cornelis van Gouda opeens een speciale 'Gouda Wet'. Hij wil verregaande bevoegdheden om het Marokkaanse tuig bij hem in de stad in het gareel te houden. Gewoon straffen waar het pijn doet. Zo worden Marokkaanse ouders uit huis gezet als ze hun capuchonkroost niet in toom weten te houden. Dat is geen probleem, want deze ouders hebben toch zonder uitzondering een huurhuis. Ook staan de uitkeringen van pappa & mamma op de tocht en wordt er zelfs geschermd met een levenslange BAN voor hoerroepende raddraaiers. Dan nu het probleem. Een gemiddelde wet doet er minimaal vier jaar over voordat ie werkt. De burgemeester kan dus weer even achterover leunen en 'Den Haag' de schuld geven. En of u dus per omgaande wilt ophouden met stigmatiserende praatjes te verspreiden over Gouda. Ook over de inzet van F16's wil Cornelis u niet meer horen. Marokkaans straattuig heeft zijn VOLLE aandacht. 'We zitten er bovenop' aldus de bezorgde burgervader. Nou ja, de rest van Nederland kijkt mee...

Reaguursels

Inloggen

Een nieuwe wet /en of maatregel die de staatskas geld oplevert, doet er niet zo lang over om goed gekeurd te worden.

Black_Pearl | 09-10-08 | 08:36

Maar goed het nieuws is natuurlijk dat na 25 jaar ontkennen de toon bij de bestuurders in het land eindelijk veranderd.
Is uitzetting dan toch in zicht?

de realistische | 08-10-08 | 22:29

Even concreet:

"We gaan erbovenop zitten. We dwingen ze de Nederlandse taal te leren en brengen hun normen bij."
Net of het beheersen van het Nederlands ook maar iets verandert aan de mentaliteit van die ouders plus kinderen.

"Ook helpt de gemeente met scholing en werk"
Dus nog meer geweld op scholen en nog meer belhuizen met illegale praktijken? Denkt die burgermeester nou echt dat iemand met school of werk opeens een lieverdje wordt. Natuurlijk niet.

"Dan zetten we ze uit huis, pakken een uitkering af en verbannen ze desnoods uit de stad."
Zou kunnen helpen ouders hun kinderen meer in toom te houden. Maar huis uitzetten en verbannen verplaatst de problemen alleen maar. Enige wat echt help is uitzetten naar Marokko. Waar je gelijk met 20 man op 1 cel beland als je wat uitvreet.

de realistische | 08-10-08 | 22:24

Is een burgermeester met een groot ego blijkbaar

"We hebben daarom een volledig nieuwe aanpak bedacht die de grote steden zo van ons over kunnen nemen", aldus een trotse Cornelis".

Eerst was er niks aan de hand en nu heeft hij opeens een reddingsplan voor nederland.

de realistische | 08-10-08 | 22:16

Hey wacht, 2-3 dagen geleden was er niks aan de hand volgens onze linksemensen Cohen en al die andere rukkers. Dus die hebben ons weer aan staan liegen in de hoop dat we dom zijn, net als de gemiddelde SP/Pvda/GL stemmer dat is en alles maar goed vinden. Maar ja, nu heb je een sterke rechterkant waar mensen massaal op gaan stemmen dus nu opeens is het dweilen met de kraan open dan maar. Dan kan opeens wel worden opgetreden.

ExtremeExtremist | 08-10-08 | 22:04

Dag.

G-unite | 08-10-08 | 21:17

-weggejorist en opgerot-

Herdervriend | 08-10-08 | 20:21

Haha compleet ongeloofwaardig deze burgemeester.
Nog geen week geleden waren er volgens deze zelfde mafkees helemaal geen problemen met finnen, en nu dit.
Een ding staat echter alweer als een paal boven water: Ze dronken een glas en deden een plas, en alles bleef zoals het was.

feuerfrei | 08-10-08 | 19:26

Ik schreef Marokkaanse, maar dat is weggejorist.

Maar hij heeft nadat hij met z'n vrouwtje uit het noorden des lands naar Gouda verhuisd is zijn vrouwtje ingeruild voor een Marokkaanse vrouw, das geen geintje.

0611 beller | 08-10-08 | 19:17

Ach geen nieuws uit Gouda dus, dacht even wet om ze Nederland uit te zetten,
Ach het was in ieder geval even een kort momentje van geluk voor mij :-).
Zo vespreiden de groeihaarden van asocioliteit, criminaliteit die dit KUT-volk overal veroorzaken zich enkel sneller verder over de omligende steden en dorpen.

G. Patton | 08-10-08 | 19:17

0611

Van welke nationaliteit dan?

jopi | 08-10-08 | 18:19

-weggejorist-

0611 beller | 08-10-08 | 18:12

-weggejorist-

0611 beller | 08-10-08 | 18:12

-weggejorist-

0611 beller | 08-10-08 | 18:11

Wim Cornelis z'n 2e vrouw is marrokaanse.

0611 beller | 08-10-08 | 18:10

Dus we hebben nu vier jaar om een muur om Gouda te bouwen.... dan kan meneer de burgemeester die gastjes ook niet de stad uitwerken. Dan lost ie het zelf maar op..... dat is ook geen probleem want er is trouwens toch niks aan de hand.

OneandOnly | 08-10-08 | 16:53

-weggejorist-

King_Ali | 08-10-08 | 16:24

Wat me opvalt: die lui zitten dus echt overal. Gorinchem? Wat heeft een Mocro daar nou te zoeken.

handsomedevil | 08-10-08 | 15:30

@[email protected] Riest | 08-10-08 | 15:24

Zag je reactie te laat..... dus dubbel.

frenkie4alllll | 08-10-08 | 15:29

En hoppa daar is er weer eentje..... Franse toestanden in Gorinchem.

Politie moet brandweer Gorinchem beschermen

GORINCHEM - De brandweer in Gorinchem blust sinds dit weekeinde onder politiebegeleiding branden in de Koningin Wilhelminalaan in de Haarwijk. De afgelopen twee maanden waren er meermalen incidenten met een groep jongeren. Dat zei een gemeentewoordvoerder woensdag.

Toen de tieners - met hun capuchons over het hoofd getrokken - vorige week op een brandweerauto klommen en plaatsnamen achter het stuur, was de maat vol.
www.nu.nl/news/1780082/14/Politie_moet...

frenkie4alllll | 08-10-08 | 15:29

Zie artikel over de brandweer in Gorinchem in Nu.nl. Het gaat gewoon door met die gezellige riffertjes.

@King-Ali: Morokkanen wonen echt niet alleen in Oosterwei hoor. De Raambuurt, Korte Akkeren, Kort Haarlem en de Kadebuurt zijn ook populair. Overigens zijn dat de wijken waarin de meeste goedkopere huurwoningen te vinden zijn en dat ze daar klitten lijkt dan vrij logisch. Maar je hebt wel gelijk dat het een bezopen plan is om de lage inkomens in een grachtenpand te schoppen. Tenzij er 10 families intrekken die gezamelijk de hypotheek ophoesten, zal het weer snel op Funda staan...
*verheugt zich al op bonkende Golfjes aan de gracht*

opperhokker | 08-10-08 | 15:05

-weggejorist-

King_Ali | 08-10-08 | 15:00

eindelijk gaat het een beetje de goeie kant op

Ouwe Treksok | 08-10-08 | 14:59

-weggejorist-

King_Ali | 08-10-08 | 14:39

-weggejorist-

King_Ali | 08-10-08 | 14:35

Het overnemen van al eerder geopperd plan (door Wilders) en het vervolgens zo presenteren alsof je het zelf hebt verzonnen is zo oud als de weg naar Rome.
Het is een oude truc van autoriteiten die liever niet iets van iemand anders willen aannemen.
Cornelis is van hetzelfde laken een pak. Misschien heeft hij die tientallen verontwaardigde reacties gelezen van al die Gouwenaars en begon er een lampje (zwak) te branden.

knerf | 08-10-08 | 14:21

Nou van de week was er nog niets aan t handje..
Wim Cornelis heeft klaarblijkelijk zojuist vernomen dat er toch iets heeft plaatsgevonden?!

Ik dacht dat ie destijds als eerste reactie gaf dat de PvdA in zijn gemeente al goede resultaten boekte met het aanpakken van al dat tuig?

aanpak.. kuch

sassefrass | 08-10-08 | 14:21

En ik dacht dat hij vorige week nog zei dat het allemaal meeviel en dat Gouda geen problemen had ?
-
Of is deze vent er nu pas achter dat er problemen in zijn stad zijn ?

Moi2 | 08-10-08 | 14:05

@frenkie4alllll | 08-10-08 | 13:05 <br />
En zo zal het blijven als die verrekte linkse elite niet een keer opsodemietert!

Eagle_Eye | 08-10-08 | 13:57

Offtopic:
Bob gaat zelf de dader van het busincident even opzoeken en Verbouwerd hem wel even zodat hij gelijk door heeft dat er niet te sollen valt met buschauffeurs.

Ontopic:
Eerst zien dan geloven Cornelis voorlopig kan je weer 4 jaar thee drinken en net doen of er niks aan de hand is. Terwijl in die 4 jaar jouw stad ingenomen zal zijn en je nieuwe wet weer veranderd moet worden waardoor er weer 4 jaar verloren gaat.

Wees een vent en aanpakken die hap! Of moet eerst je auto/scooter/fiets/theevooraad even gejat worden?

*Trekt zijn bontkraagjas aan en gaat richting Gouda richting gemeentehuis en mompelt iets over theevoorraad*

Bob de Verbouwer | 08-10-08 | 13:27

@ Vigil | 08-10-08 | 12:48

Zou Kamp ingefluisterd zijn door toeteraar Dijkstal? Het is natuurlijk super dom om als liberaal een ideologie als de Islam toe te laten in je leefomgeving. Wil je als liberaal blijven leven in dit eens zo mooie land dan moet je verzet plegen tegen een ideologie als de Islam. Doe je dat niet dan heb je een ruggegraat van slagroom.

frenkie4alllll | 08-10-08 | 13:19

@hansomedevil

Ik hou niet van Rap, doe mij maar Cradle of Filth/ Dead Kennedys

necrosis | 08-10-08 | 13:18

Hoppa daar gaan we weer......

Politie kan verdachte 'busincident' niet aanhouden
GOUDA - De politie heeft de dader van het zogenoemde busincident in Gouda weliswaar in het vizier, maar heeft nog te weinig bewijsmateriaal om de verdachte aan te houden.
www.telegraaf.nl/binnenland/2140706/__...

frenkie4alllll | 08-10-08 | 13:05

frenkie4alllll | 08-10-08 | 11:55
Typisch VVD. Wel blaffen, maar nooit bijten. Bovendien wat Kamp wil mbt integratie van islam als religie, is natuurlijk krankzinnig. Moslim uniform mag 24/7 wel, maar tijdens kantooruren mag er of niet geloofd worden en/of het geloof moet gedurende die tijd worden aangepast. Ook bij deze VVD worden aanbidders van een pedofiel, c.q. moordenaar, c.q. roverhoofdman als leden van een normale religie gezien en niet als een vreemde en bedreigende smet op het NL blazoen. Maar ja, je moet er ook wat voor over hebben, als je wilt dat Turkije bij de EU moet kunnen komen. Hoe conformistisch en nepliberaal kun je zijn?!

Vigil | 08-10-08 | 12:48

necrosis | 08-10-08 | 12:36: wow! Goeie beat eronder en we hebben er weer een blanke rappert bij. Hulde!

handsomedevil | 08-10-08 | 12:45

Die sissende rifaapbontkragenpooiers hebben maar één doel: status.
Dus moeten ze geld, scooters en blonde mokkels.
Die gasten bestrijden door ze alles af te pakken heeft weinig zin, want door middel van roof, diefstal en af en toe lief zijn nemen ze terug wat ze ontnomen is.
Dat is hun koeltoer aangezien Berbers ook in Marokko "minderwaardig" zijn, een dergelijke aanpak werkt volgens mij niet.
De enige oplossing die ik zie, is gebruik maken van hun dubbele nationaliteit (en met dank aan OoO) het puntenpaspoort!!
Strafblad te lang: postzegel op je reet en enkeltje Berberland.
Als de ouders tegensputteren mogen ze ook mee!
Bij verwijderen, vingerafdrukken nemen zodat ze nooit meer naar Nederland kunnen.
En opmerkingen als: de derde generatie Mocro's spreken de taal niet en kennen het land niet.....
De meeste Berbers van de derde generatie spreken beter Berbers dan Nederlands en hun Koeltoer doet de rest.
En hun afkeer van de Nederlandse samenleving is voor mij de bekende druppel.
Niet slaan, geen gevangenis, geen heropvoeding en geen thee, gewoon uitzetten.
En wat betreft Tokkies: Pa Tokkie heeft/ had wél een baan!!!

necrosis | 08-10-08 | 12:36

Helaas is dit allemaal mosterd na de maaltijd. Alle problemen zijn ontstaan door een gebrek aan optreden van politie en justitie. De knuffelcultuur heeft gezorgd voor oververwende kinderen die zonder opleiding CEO van KPN willen worden. Niet omdat ze gekwalificeerd zijn, maar als ze het niet worden men mag spreken van racisme/dieskiemienaasie. Waarom? Omdat de Nederlandse staat hen vanaf het begin van de import tot aan vandaag in de watten heeft gelegd. Subsidies, gratis kost- en inwoning, geen represailles bij ongeregeldheden, enz. En als je er als Nederlander wat van zei, was je een rechtse populist / racist... Echter, nu de problemen niet meer te houden zijn en drastische maatregelen zelfs niet zullen werken, gaat men de put dempen... Jammer, maar helaas. Er zijn twee oplossingen: 1. Terugsturen 2. Volksopstand (mini burgeroorlog). Kiest u maar...

Eagle_Eye | 08-10-08 | 12:31

Bepaalde onderdelen van dit plan zullen helaas nooit worden uitgevoerd, (zoals uitzetting, korting op uitkeringen enz..) en andere weer wel (hulp bij scholing, oprichten van eigen zaak,pratenpratenpraten)
Maar het plan is er, de pvda zit erbovenop dus niet meer zeuren nu, koekje erbij??

papalamepimelos | 08-10-08 | 12:25

@Geiteneuker
Behalve geiten en mieren, welke dieren behoren nog meer tot je doelgroep?
Overigens is het beter DAN.
En ook niet toevallig geiteNneuker?
*opperhokker gooit nog wat olie op het vuur*

opperhokker | 08-10-08 | 12:22

@ Geiteneuker | 08-10-08 | 11:54
Nee.. *lol* +1 voor de poging..

SwaY | 08-10-08 | 12:00

Ik ruik duidelijke kansen om de werkeloosheid drastisch terug te dringen en wel als volgt. We richten een zwaar bewapende burgerwacht in met tal van werkelozen die de boel in het gareel houden voor de periode dat de wet er nog niet door is. Puik plan al zeg ik het zelf. Fire at will...

Multiflauwekulti | 08-10-08 | 12:00

Ja, zou ook kunnen, goed idee hoor. Je punt?

opperhokker | 08-10-08 | 11:56

Henk Kamp VVD draait ook een beetje door. Jammer.
"De islam moet in Nederland dezelfde ruimte krijgen als elke andere godsdienst, vindt de VVD."
www.elsevier.nl/web/10206531/Nieuws/Po...

frenkie4alllll | 08-10-08 | 11:55

@SwaY
xmen?

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:54

@ opperhokker | 08-10-08 | 11:47
De naam miereneuker zou beter bij je passen als opperhokker....

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:53

@ handsomedevil | 08-10-08 | 11:48
*kuch* :p

SwaY | 08-10-08 | 11:51

Lachen joh! uitkering intrekken: gaan ze stelen. Uitzetten: kloppen ze bij een andere plaat aan en zit die met de shit. Lekker makkelijk: de rotzooi van je eigen oprit naar de oprit van de buren vegen.

Pikkestrijder | 08-10-08 | 11:48

SwaY | 08-10-08 | 11:45: Dino Martini, serieus? Ain't that a kick in the head!

handsomedevil | 08-10-08 | 11:48

Wat een Krikkitt-oplossing zeg... 'It's gotta go!!' Iemand hier ooit Douglas Adams gelezen???

Truttebol | 08-10-08 | 11:47

@Geiteneuker
Ik zeg dat iig niet. Waar lees jij dat?
En een voltooid deelwoord bij een stam eindigend op r laten eindigen met een t is het begin van het einde. Maar goed dat je niet in Gouda woont. Of tog?

opperhokker | 08-10-08 | 11:47

@ handsomedevil | 08-10-08 | 11:42 ga je schamen..!! het is van Dean Martin.. ken uw klassiekers... ;)

SwaY | 08-10-08 | 11:45

PVV heeft dit allemaal al in 2007 voorgesteld. PvdA'er Cornelise neemt dit nu gewoon over. En maar roepen dat de PVV geen oplossingen heeft.

PVV: Straf ouders van jongeren die zich misdragen - Metro
donderdag 05 april 2007

Geert Wilders (PVV) bereidt een nota voor met daarin een plan om de ouders van allochtone minderjarige jongeren die zich misdragen aan te pakken. De PVV-fractievoorzitter denkt daarbij aan verplichte verhuizing uit de wijk of stad, intrekking van de kinderbijslag en in het uiterste geval uitzetting uit Nederland.
De maatregelen moeten dan gelden voor het hele gezin. De maatregelen moeten volgens Wilders ook gelden voor autochtone criminele minderjarigen 'behalve wat betreft de-naturalisatie en uitzetting'. Volgens Wilders zal het voorstel vooral effect hebben op allochtone criminele jongeren: "Want die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken."
www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

frenkie4alllll | 08-10-08 | 11:45

@ Geiteneuker | 08-10-08 | 11:40
Ik zou zeggen doe eens een gooi *lol*

SwaY | 08-10-08 | 11:44

@ SwaY | 08-10-08 | 11:12: leek me wel een lekker macho naam voor COD enzo. Vandaar. Zolang je niet naar de lyrics van het gelijkgetitelde nummer van The Smiths googelt, houden we die mythe mooi in stand.

Sway: goed nummer van de Stones, overigens.

handsomedevil | 08-10-08 | 11:42

@ SwaY | 08-10-08 | 11:23

En waar mag SwaY voor staan?
Je conclusie is de juiste.. ;)

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:40

@ ijscomann | 08-10-08 | 11:24
Zeg ik dat?

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:39

handsomedevil | 08-10-08 | 10:38
Zelf opruimen is een uitstekend plan.

@ geitenneuker

het blijven ouders, geen monsters. Beetje respect voor je medemens

ijscomann | 08-10-08 | 11:24

Vraag me af of straffen van de ouders wel helpt.
Weinig ouders zullen het een goed idee vinden dat zijn kind crimineel wordt. Ook riekt dit een beetje na als de kalf verzopen is, dempt men de put.
Welke autochtone ouder heeft invloed op zijn ontspoorde puber?

Plus, wat moet je doen als het ene kind van de ouders het wel goed doet en de andere niet?

Egbert Betweter | 08-10-08 | 11:24

@ Geiteneuker | 08-10-08 | 11:16
Ja, daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik ben zeer benieuwd naar waarom mensen een bepaalde nick kiezen en of dat het iets over diegene persoonlijk zegt. Ik schat jou door je nick in als een slimme boer die provocerend gedrag vertoont.. *hihi*

SwaY | 08-10-08 | 11:23

@ opperhokker | 08-10-08 | 11:17

Wie zegt dat die ouders "in al die jaren" geprobeert hebben om hun kind op het rechte pad te krijgen?

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:20

Toch ga ik nog steeds voor de F-16's en de Mariniers!

laazje | 08-10-08 | 11:18

“we zitten er bovenop”
Zodat ze sterretjes zien…?
Maar even serieus zeg. Alsof de ouders van deze keuters veel invloed op ze hebben. Die zullen zelf ook niet erg vrolijk zijn met de ontwikkeling van hun kroos. Ongeacht of zij er mede de oorzaak van zijn, worden zij wel dubbel gestraft zo 1) balen dat je kind stout is en 2) sancties om dit feit. Als het die ouders in al die jaren niet gelukt is ze te ont-tuigen, lukt dat ze nu ook niet. Punt.

opperhokker | 08-10-08 | 11:17

@ SwaY | 08-10-08 | 11:12

Ik denk dat hij/zij/het een lelijke lieveling is, net als ik een koeienknuffelaar ben..

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:16

We smelten de kazen!

bones | 08-10-08 | 11:15

wanneer worden die politici godvedomme nou eens gewezen op wat ze doen, wij laten dit soort beslissingen gewoon gaan en het ergste vind ik nog wel dat de meeste van jullie het nog met het plan eens zijn ook. Waar gaat dat heen met de mensheid :(

ijscomann | 08-10-08 | 11:14

mopelt iets van "weet ook niet wat hij wil en iets van draaikont"

Meurende Felix | 08-10-08 | 11:14

handsomedevil | 08-10-08 | 11:05
Pfff.

-9856-

Teen | 08-10-08 | 11:13

@ handsomedevil | 08-10-08 | 11:05
Punt duidelijk gemaakt, Wat ik me persoonlijk dan weer afvraag hoe je zelf tot je nick gekomen bent.. verhaal erachter zeg maar..

SwaY | 08-10-08 | 11:12

Het is stil aan de overkant, waar zijn de mensenrechtenorganisaties? dit is absurd

ijscomann | 08-10-08 | 11:11

@handsomedevil | 08-10-08 | 11:05
Ja, inderdaad. Als Teen al bestaat hanteer dan de nick Tander. Ofzo.

-edit | 08-10-08 | 11:10

Waarom heb ik in mijn buurt geen "rel jongeren"? *poetst luger van opa 8zilinder op en scherpt tanden van boze herder*

baron von 8zilinder | 08-10-08 | 11:08

@Teen+1: hoe verzin je zo'n nick, eigenlijk. Teen, wat nou Teen? Wat zegt dat? Bovendien: blijkt iemand al één van de domste nicks ever te hebben, ga je 'm nog pimpen ook. Waarom? Gebrek aan zelfvertrouwen, parasitaire behoeften? Leg uit!

fuckje: dit is belangrijk. Gaat om een stukje identiteitsverwerving op valse gronden.

handsomedevil | 08-10-08 | 11:05


Alleen Jan Jaap die zo leuk hazenlip kan zeggen gelooft ze nog in Gouda.

bijtieakumaai | 08-10-08 | 11:03

Uiterst slecht gespeeld. Eerst de politiek belachelijk maken omdat ze de problemen EINDELIJK eens een keertje serieus lijken te nemen, en vervolgens diezelfde politiek om maatregelen gaan vragen om de eerder zo gebagataliseerde problemen met groot vertoon aan te pakken. Zwabberpolitiek van de ergste soort van mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

Klaboesterbeer | 08-10-08 | 11:03


@ Boze Buur | 08-10-08 | 10:56

Ontevreden Overbuurman dan?

kolonel klootoog | 08-10-08 | 10:59
Buurman Bolderbast?

-8956-

Geiteneuker | 08-10-08 | 11:01

@ Boze Buur | 08-10-08 | 10:56

Ontevreden Overbuurman dan?

kolonel klootoog | 08-10-08 | 10:59

@ Schoorsteenveger | 08-10-08 | 10:53
Nou, eigenlijk hoeft dat niet, omdat teen+1 al impliceert dat het om een hoger getal gaat, 8957, is dus eigenlijk al standaard.
Om duidelijkheid te scheppen in deze misere stel ik voor teen+1 de code 8955 mee te geven.
Laten we zo proberen orde aan te brengen graag!!

-8956-

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:58

Kunnen die Tenen niet ergens anders gaan vingeren?

fuckje | 08-10-08 | 10:58

Mag ik dan de uitzwaaiclown spelen ?

geenstijlsteengeil | 08-10-08 | 10:56

De eerste de beste die zich Boze Buur 2.0 noemt, steek ik dood.

Boze Buur | 08-10-08 | 10:56

Teen | 08-10-08 | 10:36
Drogreden van de bevestiging van de consequens.
Maar, het is een stap in de goede richting. Weten we meteen wat je niet geschreven hebt. Als Teen+1 nu consequent de code -9857- gebruikt, dan is er een duidelijk verschil van 1 tussen Teen en Teen+1. Makes sense, no?

Schoorsteenveger | 08-10-08 | 10:53

Was mijn cijfercombi vergeten, zorry!
-9856-

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:52

Scramble the bombers, target Gouda!

Martinus_van_Oranje | 08-10-08 | 10:51

@ Teen | 08-10-08 | 10:47

Of geauteneauker?

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:51

Ik heb het maar druk
-9856-

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:50

-weggejorist-

Teen+1 | 08-10-08 | 10:48

@ Teen+1 | 08-10-08 | 10:38
Geen idee, maar je kunt je nick wel veranderen als je het aan de redactie vraagt. Wat dacht je van sjookdoslonkselol?

-9856-

Teen | 08-10-08 | 10:47

PvdA politici praten als het echt niet anders meer kan de burgers naar de mond maar doen natuurlijk nog steeds niets. En dan heb je natuurlijk nog
Wilders met zijn shock and awe strategie. Mocht ik nog gebruik gaan maken van mijn democratische recht bij de komende verkiezingen dan zou het zomaar eens VVD kunnen worden. Alhoewel... dat is ook establishment. *zucht*

Jeremia | 08-10-08 | 10:44

Teen | 08-10-08 | 10:36
Ik heb even gepind op 9856 maar het saldo was niet toereikend....

MichieldeMuiter | 08-10-08 | 10:44

Huh? Gouda? Daar is toch niks aan het handje... Tenminste als ik Wim moet geloven.

J-eroenn | 08-10-08 | 10:43

Hier weer een bewijs dat géén intelligentie en géén inzicht geen bezwaar is om burgemeester te kunnen zijn.

HeerBommel | 08-10-08 | 10:43

Ik heb zelfs meerdere accounts, maar niet doorvertellen he!

-9856-

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:43

Puik idee, Teen. Evident zo.

-9856-

Deport | 08-10-08 | 10:40

@sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:35
En daar leg je exact de vinger op de zere plek. Dat is het zwakke punt van dit soort plannen, dat alleen maar meer escalatie in de hand zal werken. Volgens mij is er een vrij eenvoudige remedie: draai op voor de schade. Doe je dat niet, dan is korten op een uitkering, kinderbijslag (misschien nog beter, gelet op de symbolische betekenis) wat mij betreft gerechtvaardigd. Naast het normale strafrechtelijke proces, uiteraard.

-edit | 08-10-08 | 10:40

[email protected] Riest | 08-10-08 | 10:32: okee, learning by doing. Goed, dan is het lastig om er geld voor te vragen. Misschien wel een idee om hun familieleden te betrekken bij het opruimen van de troep? Of moet daar de gewone belastingbetaler weer voor opdraaien? Want dat ben ik zat!

handsomedevil | 08-10-08 | 10:38

-weggejorist-

Teen+1 | 08-10-08 | 10:38

MichieldeMuiter | 08-10-08 | 10:34
Ik heb al een oplossing. Al mijn berichten krijgen nu de code 9856. Als deze code niet in mijn bericht staat is het bericht niet door mij geschreven. Teen+1 weet ervan.

-9856-

Teen | 08-10-08 | 10:36

@ Teen+1 | 08-10-08 | 10:33

"nou ik rot wel op"

Prima keuze.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 10:36

-edit | 08-10-08 | 10:28
Dan wordt het hoog tijd dat je je huis en stad verlaat vriend.

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:35

Teen | 08-10-08 | 10:28
Hé ouwe nick jatter, er is al iemand die Teen heet hoor....

MichieldeMuiter | 08-10-08 | 10:34

-weggejorist en opgerot-

Teen+1 | 08-10-08 | 10:34

-weggejorist-

Teen+1 | 08-10-08 | 10:33

handsomedevil | 08-10-08 | 10:29
Leg de bomgordels op de passagierstoelen in auto's of in de boodschappenmandjes van rollators.. Een beetje uitdaging is leuk voor deze lui. Ze zullen grif worden ontvreemd en zie.. de cursus kan van start.

@[email protected] Riest | 08-10-08 | 10:21: gratis aanbieden?? Hebben we die lui nog niet genoeg gratis aangeboden? Betalen moeten ze!!

Vraag met alleen af of de animo wel zo groot zal zijn. Maar ieder initiatief is welkom!

handsomedevil | 08-10-08 | 10:29

@sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:23
Nou vind ik wel dat je als ouder van minderjarigen verantwoordelijk bent voor hun daden. Overigens ben je dat nu ook al volgens de wet. Ouders opsluiten wanneer spruitlief over de schreef gaat, is onzin, natuurlijk. Maar financieel aanspreken op de door het kind veroorzaakte schade lijkt me heel redelijk. Moest laatst ook opdraaien voor de kosten van de bal door de ruit van de buren.

-edit | 08-10-08 | 10:28

Krijg nou wat!

Teen | 08-10-08 | 10:28

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:23
Nou..... dat is mogelijk een voorbarige conclusie.Het Rifgebergte is middeleeuwen hoor en die hebben wij hierheen hehaald.

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:12
En Wim "wij hebben meer last van slikkende en zuipende autochtone dorpsjeugd" Conrelis ziet die nuance wel? Jij vertrouwt daarop en geeft hem daarom nu al die bevoegdheden?
Bovendien zit er principieels iets fouts als ouders, waarvan sommigen inderdaad geen enkele grip hebben op hun zonen, gestraft worden voor de misdaden van hun zoon met huisuitzetting, geldboetes en verbanning. We leven gvd niet meer in de middeleeuwen.

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:23

Kunnen ze die mooie regel niet invoeren door heel de randstad?

Viporizer | 08-10-08 | 10:22

Fimbulvetr | 08-10-08 | 10:11
Ik denk dat Nederland gul moet zijn zoals altijd en de capuchonnetjes een geheel gratis cursus zelfmoordterrorist aanbieden.Grote klassen en allemaal tegelijk op het rode knopje drukken. Het polderland van het groene hart leent zich daar uitstekend voor.

@ zooishettoch | 08-10-08 | 10:16

Ik mocht misschien wat raschischtisch uit de hoek komen, maar teautaal mee eens!

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:21

Ere wie ere toekomt: degene die het Marokkanenprobleem op de kaart heeft gezet is Wilders.

Barend Braakbal | 08-10-08 | 10:21

Bel the A team

Erectus Enormus | 08-10-08 | 10:17

Wim Cornelis ziet het scherp. Die vier jaar daar kan flexibel mee omgegaan worden als de wil er maar is, zie de kredietcrisis. Even voor de goede orde medereaguurders dit is een probleem dat gaat over TYFUSLIJERS en niet over MOSLIMS. Daar verschillen Geert (en de meesten van jullie) en ik van mening.

zooishettoch | 08-10-08 | 10:16

@sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:06
Dan denk ik dat ik je goed begrepen heb, maar ik mij wellicht wat rottig heb uitgedrukt. Ben het met je eensch. Schreeuwen om nieuwe bevoegdheden staat voor de buhne vaak beter dan bekijken hoe je binnen de huidige bevoegdheden het probleem aan kunt pakken. Want dan lijk je passief, terwijl je dan juist verstandiger omspringt met de rechten van de goedwillenden.

-edit | 08-10-08 | 10:15

sjeepie | 08-10-08 | 10:13
Een noodwet wordt er als een speer doorgejaagd. Wees gerust!

'We zitten er bovenop' aldus de bezorgde burgervader.
Als hij van het formaat Opstelten is, lijkt mij dat een heel goeie aanpak.

JumboXL | 08-10-08 | 10:14

Opsporing Verzocht dient ook verboten te worden.
Wederom een progamma welke onze licht geblakerde vrinten consequent in een verkeerd daglicht stelt.

Deport | 08-10-08 | 10:14

Oh, en vette LOL @ Fimbulvetr | 08-10-08 | 10:11

kolonel klootoog | 08-10-08 | 10:13

Ik denk dat het voor de saamhorigheid in de Nederlanden beter is als we Teen+1 gezamenlijk doodschoppen.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 10:13

He duurt dat 4 jaar.
Waarom moet dat zo lang duren ?
Zet maar eens wat wietplantjes op je zolder met een beetje pech word je kaal geplukt door de plukse wet en dondert de woningvereniging je vervolgens op straat.
Dit is al veel gezinnen overkomen, dus ik heb er geen enkel moeite mee dat raddraaiers die buurten terroriseren en waarvan de ouder het verrekken hun etters op te voeden om die het huis uit te gooien.
Dan denken ze misschien wel 2 keer na.
Ik snap alleen niet waarom dit nu weer jaren moet duren de woningvereniging heeft die middelen al als je overlast veroorzaakt mogen ze je het huis uit zetten dus wat is het probleem.

sjeepie | 08-10-08 | 10:13

Links om of rechts om, het moet nu eindelijk eens over zijn met dat softe knuffelgedoe met straattuig.Die wond ettert zo door tot op het bot. Oppakken dat tuig! De meesterontkenners zoals b.v. menneke Pechtold moeten zich er niet mee bemoeien het zei, men heeft een echte oplossing. "Hardwerkend Nederland" heeft al genoeg sores en nu ook nog een financiele crisis erbij. Ik kan zo langzamerhand het woord marokkaan niet meer horen.

@ sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:06

Er zit nogal wat verschil tussen het als winnaar uit een vechtpartijtje komen en het stelselmatig terroriseren van complete wijken in Nederland, waar toevallig wel mensen wonen die dit land na de oorlog hebben opgebouwd, genieten van hun zuurverdiende pensioen, en als honderdjarige worden overvallen door en of andere kutmarokkaan, omdat hij die 15 Etjes makkelijk kan scoren.
Te genuanceerd, ik weet het..
Houdt ook in dat die kutNederlander flinke straffen mag klrijgen als hij hetzelfde doet!

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:12

Mooi man, Ghaza in het Groene Hart, de West Bank van de Gouwe. Ik zie de intifada al voor mij, scooter capuchons stenen slingerend naar fris blozende dienstplichtigen die een lemen hutje komen platgooien na tasjesroof.
Gouda permanent op Al Jazeera en CNN, checkpoints, hekken en opgeblazen bussen. Eindelijk is Gouda van dat lullige kazen, kaarsen en stroopwafels imago af.

Fimbulvetr | 08-10-08 | 10:11

Zie ik nou echt een teen+1??? Kan die gelijk mee met de zo manhaftig door Cornelis zelf (duh) uitgezette tyfusmokroos?

O nee, want daar gaan we eerst nog 4 jaar last van hebben. Stuur 'm maar vooruit.

vraagstaart | 08-10-08 | 10:11

@Geiteneuker | 08-10-08 | 10:02
Ik niet. Nogal retorisch, namelijk.

-edit | 08-10-08 | 10:10

@ edit:
Inderdaad, je kan Nederlandse tokkies niet uitzetten, maar zodra ze keihard gekort worden op hun uitkering, is t snel over denk ik. Dan moeten ze zowaar een baantje aan een of andere lopende band gaan zoeken om het 'gat' te dichten en dat willen ze natuurlijk niet.

Jordi5966 | 08-10-08 | 10:10

PvdA burgemeester. Blablablabla BlablablabalBlabla.

Boomschade | 08-10-08 | 10:09

@Synecdoche | 08-10-08 | 09:57
Terug naar de schoolboeken m'n beste.
Zoals het er nu staat betekent het dat we die mocro's hun eigen normen gaan bijbrengen. Dat heeft niet veel zin omdat de problemen daardoor onstaan zijn.

We willen "ze" (of eventueel "hen") onze normen bijbrengen.

James Lastig | 08-10-08 | 10:08

-edit | 08-10-08 | 09:51
Ik weet het niet. Het lijkt alsof hij zijn hand aan het overspelen is. Krijgt kapsones, net als die Leers die ook altijd meent om Den Haag van advies te moeten dienen.
Ze zijn daar al twintig jaar bezig, hoorden we van Sexy Stikvoort, en die aanpak is perfect, moesten we geloven. Dan komt Meneer de Burgemeester ineens, in een paar dagen, met de verbijsterende mededeling "We hebben daarom een volledig nieuwe aanpak bedacht die de grote steden zo van ons over kunnen nemen".
Moet Cohen dolblij mee zijn. Eindelijk iemand die het nóg beter snapt en die deze wijsheid even in een paar daagjes bij elkaar gesprokkeld heeft. Werkelijk een genie. En ook de overheid moet Cornelis op zijn blote knieën danken. De inburgering is, op die van Máxima na, één grote flop, maar Cornelis zal eens even laten zien hoe je bij die lui binnendringt, hoe je ze Nederlands kunt laten spreken en hoe je ze normen en waarden binnenduwt.
Ik geloof niet dat we de man nog serieus kunnen nemen. Is in het licht der schijnwerpers volledig de weg kwijt.

Schoorsteenveger | 08-10-08 | 10:07

@ -edit | 08-10-08 | 10:04
Inderdaad, misschien trekt het complete Russische leger zich wel terug in Georgië..

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:06

Nee @ medereaguurders, lees -edit
Denk je dat het hier stopt? Dat de 'autochtone jeugd die slikt, zuipt en vecht' waar Cornelis het over had gespaard gaat blijven?
Als je kijkt hoe nu de wetshandhaving en jeugdhulpverlening plaatsvindt, zie je dat je als kutmarokkaantje eerst een strafblad van 2 a4-tjes en schooluitval achter de rug moet hebben, voordat er echt wordt ingegrepen. En dan is het vaak al te laat.
Daar is nog zat aan te verbeteren binnen de wetten die we nu hebben. Handhaving is één ding, eerder straffen bij de eerste zware overtreding een tweede en intensieve begeleiding daarna. Dat kan ook nu al, maar liever zetten ze overal camera's neer, schoppen ze gezinnen hun huis en de stad uit en gaan ze uitkeringen intrekken.
En straks ben jij ook aan de beurt, omdat je zoontje na het hockeyen een bushokje in elkaar tremt of bij een vechtpartijtje als winnaar uit de strijd komt.
Dat helpt geen flikker, maar staat wel goed én het kost de maatschappij niks.

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 10:06

Dat deze burgemeester extra centjes wil kan ik me wel iets bij voorstellen, maar lijkt me beter als hij eerst even laat zien dat hij van aanpakken weet vwb het aanpakken van het straattuig en DAARNA om geld vraagt.
Anders beginnen al die andere gemeenten ook weer om geld te piepen, en daarvoor betalen we geen belastingen.
Creatief zijn en oplossingen vinden binnen het gemeentelijk budget lijkt me toch een prachtige taak voor een dik betaalde burgemeester! TOCH?

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:06

@poliiek=liegen | 08-10-08 | 10:00
Tenzij ze zich alleen binnen Georgië terugtrekken tot dichterbij de Russische grens. Overigens staat er: Russen trekken zich terug in Georgië. Lezen is best moeilijk.

-edit | 08-10-08 | 10:04

Uit de stad verbannen is verreweg de meest absurde uitspraak van de burgervader. Waar wil hij ze heen sturen, Rotterdam?

knutsel | 08-10-08 | 10:03

Burgemeester Wim Cornelis van Gouda, dit is nog maar een klein beginnetje in woorden.
Wij wachten nog even op uw Daden.
.
Want het enige dat zal helpen = Het hele gezin tegelijk uitzetten naar het Thuisland als een van de kinderen voor de 3e keer veroordeeld is voor een crimineel feit.

Dit hoeft maar een of twee keer gedaan te worden. Wel moet dit met veel publiciteit omgeven worden.
Nu zal gelijk in de Marokkaanse, Atilliaanse, Turkse, Iraanse of Somaliese gemeenschap de Tam-Tam gaan roffelen op de allerhoogste stand.

Het gevolg zal zijn dat de ouders nu wel hun opvoedingstaken gaan uitvoeren en uiteindelijk zullen deze Niet-Westerse-Migranten-families wel gaan integreren.
De criminaliteit gepleegd door jongeren uit de Niet-Westerse gemeenschappen zal dramatisch afnemen en onze gevangenissen stromen leeg.
Nogmaals niet alleen woorden maar vooral Daden.

Ella | 08-10-08 | 10:03

@ -edit | 08-10-08 | 09:55
Ik ben benieuwd wat al die geterroriseerden (in soms COMPLETE WIJKEN) vertellen over "algehele vrijheid"...

Geiteneuker | 08-10-08 | 10:02

Je kan al lang de ouders verantwoordelijk stellen ze zijn aansprakelijk tot hun prachtprinsje volwassen is. Nieuwe wet is niet nodig alleen maar oude naleven maar ik snap dat dat niet de bedoeling is.

Multikuli | 08-10-08 | 10:02

Als troost Cornelis je stad was toch al niks. Je probeert nu de reputatie lees toerisme te redden maar Wat een rot ,cut stad.
Niks te doen, oubollig, saai en zum kotsen.
Zelfs in Tytsjerksteradiel is meer te doen dan in Gouda.

Walt Disney | 08-10-08 | 10:01

-weggejorist-

poliiek=liegen | 08-10-08 | 10:00

Uit de stad verbannen is onzin. Gewoon Zero-tolerance. Kan je wel politiestaat gaan roepen maar dat is niet zo.

Einde van de Domheid | 08-10-08 | 10:00

@ Geiteneuker | 08-10-08 | 09:53

Het begint op een soort Patriot Act te lijken waar idd de goeden onder de kwaden lijden en dat lijkt me helemaal geen goed idee.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 09:58

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:48
Moet je tegen de inwoners van Gouda gaan vertellen, individuele vrijheden.
Die zijn ze daar ook wel een beetje kwijt, niet?

rokertje | 08-10-08 | 09:57

Er zijn genoeg wetten.
Begin ze maar uit te voeren.

LifeCatcher | 08-10-08 | 09:57

@James Lastig: "hun" = derde naamval = meewerkend voorwerp, "hen" = vierde naamval = lijdend voorwerp. "Brengen hun normen bij" = werkwoord + meewerkend voorwerp + lijdend voorwerp + 2e deel werkwoord. Klopt als een bus. Schrijft iemand eens correct Nederlands, krijgt hij meteen onzin om zijn oren.

Synecdoche | 08-10-08 | 09:57

@ Niet voor Jan | 08-10-08 | 09:53: 'hij heeft immers controle over de huisvestingsbureaux die de huurders vestigen, en daar kan hij gewoon de regels wijzigen'

Leg es uit.

handsomedevil | 08-10-08 | 09:56

@Geiteneuker | 08-10-08 | 09:53
Sjaak zegt eigenlijk dat de overheid niet naar middelen moet grijpen die de algehele vrijheid van die 95% inperkt om 5% aan te pakken. Tenminste: als ik hem goed begrijp. En dat kan ik alleen maar onderschrijven.

-edit | 08-10-08 | 09:55

Teen+1 | 08-10-08 | 09:28
Dan krijgen we ook Bijstandskoning2, Neitvoordekat, Koionel Kiootoog, Fucqje, Behaart Smalkopje, Wiljeeenanusinjewortel, kapote stofzuiger en dat soort "creatieve namen". Meeliften op iemand anders' succes is zo 2006.

Nietvoordekat | 08-10-08 | 09:55

@ sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:48

Jij verstaat onder "normale middelen" de theesessies van ons kabinet. Het wordt tijd dat we in Nederland iets anders gaan verstaan onder "normale middelen", zodat de 95% van groep die het verpest voor de andere 5% zich eens fatsoenlijk gaat gedragen, en dat hoeft helemaal niet in het extreme, maar hoerrr roepen naar vrouwen, buschauffeurs meppen en bedreigen, brommertjes stelen etc moet maar eens afgelopen zijn.

Geiteneuker | 08-10-08 | 09:53

Een burgemeester kan wel degelijk sneller dingen voor elkaar krijgen dan via de wet; hij heeft immers controle over de huisvestingsbureaux die de huurders vestigen, en daar kan hij gewoon de regels wijzigen. Dat kan hij weer fijn laten samenvallen met een APVtje, waarin hij stelt dat raar kijken in bepaalde wijken al bekeurenswaard is. Dat moet genoeg zijn, en dat kan hij morgen voor elkaar hebben.

Niet voor Jan | 08-10-08 | 09:53

Pvda? Need I say more?

Derckie | 08-10-08 | 09:52

Het lijkt op een pvv-achtige maatregel, maar er is één significant verschil. Wat deze burgemeester voostelt is toepasbaar op alle tuig, ongeacht afkomst. Het maakt voor de maatregel niet uit of je een Marokkaan bent of Nederlander. De PVV wil uitzetten, maar probeer dat maar eens met een Nederlandse tokkie. En dus een veel doordachter plan dan het PVV gebroddel. Ben overigens een groot voorstander van het korten op uitkeringen van (ouders van) raddraaiers, voetbal hooligans included. De portomonee aanspreken werkt beter en sneller dan zwaarder straffen.

-edit | 08-10-08 | 09:51

Zet Cornelis gewoon de stad uit. Moet je kijken hoe snel de problemen dan zijn opgelost...

Doctor Who | 08-10-08 | 09:50


Gewoon pvda, mensen gelijk geven als het niet anders meer kan en vervolgens niks doen.

bijtieakumaai | 08-10-08 | 09:50

Vier jaar opsluiten totdat de wet er door is moet toch mogelijk zijn?
Rara gast wel die burgemeester, eerst roepen dat er niks aan de hand maar wel de regels strenger maken? Gevalletje jezelf tegenspreken zou ik zeggen.

Bier-Sexueel | 08-10-08 | 09:49

Teen+1: -1

Geiteneuker | 08-10-08 | 09:49

Snorkol | 08-10-08 | 09:43
Nee, de overheoid moet de democratische rechtsstaat met normale middelen verdedigen. Wat nu gebeurt is het failliet van onze rechtsstaat: offer individuele vrijheden en burgerlijke rechten maar op om de openbare orde te bewaren en 'normen en waarden' (socio-islamo-gristelijke waarden uiteraard) op te leggen.

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:48

-weggejorist-

pridsdivd | 08-10-08 | 09:48

@ Teen+1 | 08-10-08 | 09:28
Het was aardig bedoeld, je gaat er vanzelf achter komen... (gaat er eens goed voor zitten vandaag) * knakt vingers*

SwaY | 08-10-08 | 09:47

Kan die wet er niet landelijk komen?

Geiteneuker | 08-10-08 | 09:46

Heeft hij soms Charles Bronson op bezoek gehad?
De man moet wel een pvda'er zijn, hij waait nog sneller van links naar rechts dan wouter windvaan.

Vuilnis | 08-10-08 | 09:45

Rifapen gelijk terugsturen , zelfs als ze (nog) niets gedaan hebben , preventief opruimen

Mr aarsch | 08-10-08 | 09:45

Teen+1 for Sven31!

kolonel klootoog | 08-10-08 | 09:43

@sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:42

Zja, Wilders komt soms wel extreem over ja maar zijn standpunten vind ik wel goed. De tijd van links is afgelopen, er moet gewoon strengere regels/wetten komen.

Snorkol | 08-10-08 | 09:43

Van te lang je kop in het zand steken daalt al het bloed naar je hoofd.

sjim panzee | 08-10-08 | 09:43

Dan is er de automatische vraag: Hoe zou Obama dit aanpakken?

Pinocchio | 08-10-08 | 09:42

DOOD aan Teen+1.

Boze Buur | 08-10-08 | 09:42

@Snorkol | 08-10-08 | 09:37
Nee, hier worden gewoon principes van onze rechtsstaat overtreden. Dat was ook altijd mijn probleem met de PVV: uitzetten, koranverbod, met scherp schieten op demonstranten enz.
Maar je ziet: wat Wilders steed verweten wordt door alle andere 'fatsoenlijke' partijen, daar zijn ze zelf ook heel goed toe in staat. Alleen richten zij hun pijlen op een andere groep, niet op de moslims, maar op een deel van de Marokkaanse gemeenschap. En dan mag je wel opeens fascistoide taal uitslaan en mensen in een hoek drijven.

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:42


Laten we ook burgemeesters uitzetten die er een puinzooi van maken, beetje creatief omgaan met die wet.

bijtieakumaai | 08-10-08 | 09:42

Vul 'Nederland' in waar 'Gouda' staat en vul 'land' in waar 'stad' staat, en je leest 'Wilders' waar 'Cornelis' staat.

Schoorsteenveger | 08-10-08 | 09:41

@ Snorkol | 08-10-08 | 09:38

Oh. Hek om Drenthe heen dan.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 09:41

@fuckje

Daat heb ik een 10 jaar gewoont, één van de betere wijken ja maar dat begint nu ook al te veranden :(

Snorkol | 08-10-08 | 09:40

@Snorkol | 0:38
Is Peelo ook al een no-go area?

fuckje | 08-10-08 | 09:39

-weggejorist-

poliiek=liegen | 08-10-08 | 09:38

@kolonel klootoog
Gouda uitgraven en op de trein naar Drenthe.

Hier in Assen (drenthe) zijn er ook al genoeg hoooooooooooooor.

Snorkol | 08-10-08 | 09:38

@ Teen+1 | 08-10-08 | 09:21

Ga eens lekker snel dood a-creatieve kut n00b dat je er bent.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 09:38

Een f16 is ook helemaal niet praktisch. Met een harrier kan je veel makkelijker tussen de schotelantenneflats vliegen. Een apache is natuurlijk het ultieme wapen voor dit probleem, het mist eigenlijk nooit gronddoelen.

Hellsmurfje | 08-10-08 | 09:38

@sjaakdeslinksesul

Je doet je naam wel eer aan ofniet?

Snorkol | 08-10-08 | 09:37

Gouda uitgraven en op de trein naar Drenthe.

kolonel klootoog | 08-10-08 | 09:37

Postzegel op de reet en terugsturen. Laat ze hun eigen land maar naar de tyfus helpen..

Vaporub | 08-10-08 | 09:36

Schandalig En dat van een lul die het parlement durft te vertellen dat zij hun bek moeten houden over wat er in Gouda gebeurt.
Sinds wanneer moet iemand anders boeten voor de zonden van een ander? Walgelijke fascist die Cornelis!

sjaakdeslinksesul | 08-10-08 | 09:36

Bestuurders weten best wel dat alleen keiharde repressie tegen straatterroristen, wenselijk is.
Maar ze zijn doodsbang voor een tik uit de politiek-correcte hoek.

Ploos van Amstel | 08-10-08 | 09:35

James Lastig | 08-10-08 | 09:29

Off the record:
Ooit wel eens de teletekst van de NPS gelezen?

Die hadden het in het weerbericht herhaaldelijk over "een koele 17 graden".
Een koele graden?

knerf | 08-10-08 | 09:35

Aanvulling .. tenzij we dat tuig natuurlijk inderdaad "hun" normen willen bijbrengen. Maar aangezien die normen (of het gebrek daaraan) tot deze problemen hebben geleid zal dat wel niet de bedoeling zijn.

James Lastig | 08-10-08 | 09:34

Zolang die * kuch * nieuwe wetten er nog niet zijn, kan hij met de huidige wetgeving al veel doen:
Snelrecht.
Ouwe, vadsige pliesiemensen achter het bureau, jonkies op straat.
.
Straks verder.

fuckje | 08-10-08 | 09:33

-weggejorist-

poliiek=liegen | 08-10-08 | 09:33

Uit dat Telegraaf artikel : "en brengen hun normen bij".
Het o zo Nederlandse en totaal foute gebruik gebruik van het woord "hun" waar het "ze" of "zij" moet zijn slaat zelfs bij de journalisten toe.

James Lastig | 08-10-08 | 09:29

Precies, al dat tuig uitzetten naar Gouda, want daar vinden ze het lang niet zo problematisch als in de rest van Nederland!

..zapper | 08-10-08 | 09:28

-weggejorist-

Teen+1 | 08-10-08 | 09:28

Vroeger hè...

Vroeger had je tenminste nog Gouda's Glorie...

dr.spin007 | 08-10-08 | 09:28

@ rkh | 08-10-08 | 09:26
Wat je zegt.

Ivoren Toren | 08-10-08 | 09:28

Wat was er gebeurd als er geen Wilders was?

rkh | 08-10-08 | 09:26

PvdA zeker?

dr.spin007 | 08-10-08 | 09:26

Weer een typisch voorbeeld van het Geert Wilders-effect. Eerst heel hard roepen dat Wilders een racist is, maar vervolgens wel de problemen oppakken die de PVV benoemt, en die de gevestigde politiek twintig jaar heeft laten liggen. De scherpe toon van de PVV begint nu al zijn vruchten af te werpen.

Ivoren Toren | 08-10-08 | 09:24

Bom derop! Wat als we nou gewoon allemaal es een charter vlucht naar Marokko boeken, scootertjes in het laadruim, bontkraagje om en een koekje van eigen deeg bakken!

SODE | 08-10-08 | 09:24

Sja, Problemen oplossen kost nou eenmaal tijd daar kan niemand onderuit. Neemt niet weg dat ze het probleem meteen aan hadden moeten pakken in plaats van er achteraf een oplossing voor te gaan zoeken. Nu is het probleem vele malen groter en hebben er meer mensen hinder van. Niet echt slim..
-
@ Teen+1
Ik weet niet maar we hebben al een Teen..

SwaY | 08-10-08 | 09:24

4 jaar om een wet er doorheen te rossen? Dan maar snelrecht, Cornelis. Kom op lamstraal, laat eens wat zien. Toe dan. Beetje rapido graag.

bello | 08-10-08 | 09:23

jaja progressie!!!!!!!

Snorkol | 08-10-08 | 09:22

-weggejorist-

Teen+1 | 08-10-08 | 09:21

kopje thee erbij ?

imp.caes.avg. | 08-10-08 | 09:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken