Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vandaag is ROOD

fiveyearlowdow.jpgNieuwe ronde, nieuwe kansen. Riemen vast, want het belooft opnieuw een wild ritje te worden vandaag. Het zou namelijk zo maar eens kunnen zijn dat we de AEX vandaag onder de 300 punten gaat duiken. En dat is allemaal de schuld van Amerika, waar de Dow Jones maandagavond voor het eerst onder de psychologisch belangrijke barrière van 10.000 punten dook. Gisteravond gingen daar nog eens 508 puntjes af, hetgeen een 5-year low betekende. Mede als gevolg hiervan stroomde het bloed door de straten van Tokio en duikelde de Nikkei-index vannacht bijna 10 procent, het zwaarste verlies sinds oktober 1987. En met die rooskleurige cijfers om ons heen zou het zomaar zo kunnen zijn dat we vandaag de 300 punten grens gaan breken, iets wat voor het laatst in 2003 gebeurde. Grote vraag is verder of de handel in het aandeel Fortis vandaag zal worden hervat. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan adviseren wij u een driepuntsgordel en een helm. Hadden we allemaal maar veel eerder naar Cees de Kort moeten luisteren. Cabin Crew, Prepare for Take-Off... Update: En dan houden we er mee op in Amsterdam. De AEX sloot vandaag op 285,66 punten, een daling van 7,68 procent.

Reaguursels

Inloggen

links tuig | 09-10-08 | 01:57
Tjah kan daar weinig op zeggen, maarja blijkbaar ben je niet echt een optimist, zeker aandelen Dexia of Fortis die je kwijt bent geraakt? en dan van irritatie ga je zeker Gristen Unie stemmen ?

Dorb | 09-10-08 | 07:47

Ach, het einde van het kapitalisme en het neoliberalisme luidt ook onvermijdelijk het einde van het populistische Geen Stijl in.. Daar kan ik wel mee leven...

links tuig | 09-10-08 | 01:57

*bieftstuk met bonen achter de kiezen, vrouw en kinderen slapend en met glas goedkope rode wijn in de hand*

Iemand al een AEX aandelenplan voor morgen?

zovoklets | 08-10-08 | 23:24

Pret met Paulson... Duurt nog weken voordat de overheid toxic assets van de balansen gaat nemen. Helaas hebben we geen weken...

GJH | 08-10-08 | 22:20

Ze doen maar maar raak met m'n debet rekening.

vander F | 08-10-08 | 22:20

Martinstory | 08-10-08 | 21:13
the us treasury is banken en bedrijven aan het opjkopen op de beurs.

ganzo | 08-10-08 | 21:40

stekelige | 08-10-08 | 21:18

Alhoewel we kunnen 'nitpick'-en over definities, eens.

*Binnen een uur terug is want eerst naar huis*
Misschien tot straks.

zovoklets | 08-10-08 | 21:23

@zovoklets | 08-10-08 | 21:08
Het gaat me te ver om de micro-economie in al zijn facetten te benoemen.
Macro schep je faire voorwaarden en houd je er goed en keihard toezicht op.
Voor schaarse goederen creeer je ook spelregels, om misbruik te voorkomen.
Verder voor de rest zou 't voor mij een laissez-faire zijn, met inachtneming van een gezonde moraal.

stekelige | 08-10-08 | 21:18

Paulson live cnn

Martinstory | 08-10-08 | 21:13

Jezus, wat heb ik al veel gezopen.

Onoverkomelijk
Generaliserend

*eventuele spel, syntaxis en dergelijke vauten voor lief neemt*

zovoklets | 08-10-08 | 21:11

stekelige | 08-10-08 | 20:51

Beste,
Niets gaat in een rechte lijn en ja er zijn , m.i., momenten van regressie en exponentiele progressie. Alles is een kwestie van tijd, druk (verzamelde energie).

"onschuldige' slachtoffers zijn ongewenst maar onvoorkomelijk in een generalisrend stelsel., zoals ook jij blijkbaar wilt.
Streef jij naar een collectivistische meerwaarde door kwantiteit, kwaliteit, of zelfs een 'vloeiende', 'voor iedereen zachte' ter aarde bestelling danwel upswing?

zovoklets | 08-10-08 | 21:08

jezelfde = je eigen / hetzelfde

stekelige | 08-10-08 | 20:53

@zovoklets | 08-10-08 | 20:42
Omdat je telkens weer met dat soort gevolgen wordt geconfronteerd. Vervolgens wordt er dan op gereageerd in de zin van hoe-kan-dat-nou en schande. D'r worden legio slachtoffers gemaakt. In de tussentijd hebben ook de daders de nodige slachtoffers gemaakt om hun 'doelen' te bereiken.
Persoonlijk heb ik geen hekel aan 'oorlog' op dat vlak, als je maar geen onschuldige slachtoffers maakt. En dat gebeurt veel te vaak.
Als er iemand wil 'vechten' , ga je gang, maar zoek dan wel een tegenstander van jezelfde niveau. That's fair.

stekelige | 08-10-08 | 20:51

Nee hoor, het gaat steeds beter.
Veel meer mensen (In Ned) hebben vrije tijd en geld om aardige dingen te doen of hoeven zelfs helemaal niet te werken en toch niet te sterven van de honger.
Dat er oppertunistische lutsertTs in de politiek zijn zie ik al jaren en ver in de geschiedenis.
Waarom heb jij zulke grote idealen over den mensch en den aerde?

zovoklets | 08-10-08 | 20:42

@zovoklets | 08-10-08 | 20:33
Ik ben juist voor verandering, altijd geweest. De verandering waar we op zitten te wachten, al jaren, komen maar niet. De wereld gaat aan onkunde en opportunisme ten onder. Beetje zwart/wit geef ik toe, maar 't is wel zo.

stekelige | 08-10-08 | 20:37

Of DFT stond een leuk stukje waarin in leken taal wordt uitgelegd hoe het komt dat de financials op instorten staan. In het stukje betreft het hutsefluts belegingsfondsen. Maar je kunt je natuurlijk wel indenken dat verschillende banken hier ook leuk aan meegedaan hebben.

Hoe geld te verdienen met niets:

Een veel waargenomen variant was om in Yen te lenen omdat daar de rente laag is en in o.a. Ijslandse hypotheken te beleggen want daar is de rente hoog. Afhankelijk van de looptijd was het rendementsverschil dik 10%. De valuta bleef ongedekt. Op de beleggingen -zeker als ze herverpakt waren tot een AAA Mortgage backed security- kan krediet worden verkregen zodat vaak 10x groter dan de originele inleg kon worden "gespeeld".

Als we er van uitgaan dat de wisselkoers Ijslandse Kroon (ISK) tegen de Yen (JPY) stabiel is dan is er uitzicht op een enorm rendement: Met 10 Miljoen kan men 100 miljoen spelen. 10% rente op 100 miljoen is 10 Miljoen, ofwel de originele inleg. Dat hoeft maar 1x te lukken, liever nog 3x. Overigens noemen wij dit geen hedgefunds want die qualificatie verdient men niet.

Afhankelijk van de wilde haren van het specifieke fonds (en er zijn honderden van deze) werd er belegd in Zuidafrikaanse hypotheken, in Europese bedrijfsleningen, allerlei herverpakte meuk, grondstoffen, kunst, noem maar op. Omdat krediet nu schaars is geworden en omdat nagenoeg alle leningen ( behalve die van grote landen met een AAA rating) flink in prijs zijn gezakt moet worden verkocht en de arbitragepositie gesloten.

Als in ons voorbeeld de prijs van het onderpand zou zakken naar 80% dan kan er nog maar voor ca 72miljoen aan krediet op worden getrokken, waardoor de bank 28miljoen terugvordert . Het fonds heeft maar 10 miljoen.... u begrijpt dat er wat beleggingen moeten worden verkocht hetgeen een koersdrukkend effect heeft etc etc. Het geheel wordt versterkt omdat banken met grote problemen kampen. Men wil zoveel mogelijk van de balans af zien te krijgen. Kredietteugels worden aangehaald en bevoorschotting op onderpand wordt teruggeschroefd. Dit heeft een vergelijkbaar effect. What goes up must come down.

Dat kun je wel zeggen ja..

olibaron | 08-10-08 | 20:35

stekelige | 08-10-08 | 20:30

Adapt, adopt, adeptly zeggen ze bij sommige clubjes.
(heb ik weleens gehoord van een kennis)
Waarom je verzetten tegen verandering? Profiteer ervan!

zovoklets | 08-10-08 | 20:33

@zovoklets | 08-10-08 | 20:29
Daarom. Zie 19:59.

stekelige | 08-10-08 | 20:30

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 20:25
Niet doen. Jij hebt te weinig huidvet. Face the world as it shows. Veel beter.

stekelige | 08-10-08 | 20:29

stekelige | 08-10-08 | 20:28
Maar Stekelige, het is nooit anders geweest!

zovoklets | 08-10-08 | 20:29

@zovoklets | 08-10-08 | 20:08
De drang naar snelle successen. Dat. 't : Living by the moment. Dat.
Het gebrek aan zieners, visionairs, die de tijd en ruimte krijgen.
Het gebrek aan discipline daar waar het wordt geeist. Bestuurders die kunnen besturen. Eerlijkheid en deskundigheid. Geen plat gelul en gelummel. Handelen i.p.v. pappen en nathouden. Toegeven aan eigen intellectueel onvermogen i.p.v. je onkunde als het grote gelijk naar het gepeupel te schreeuwen. Dat.

stekelige | 08-10-08 | 20:28

Het ligt natuurlijk gewoon allemaal aan het rookverbod. Daar wordt je zenuwachtig van en ga je rare dingen van doen. Zoals massaal met z'n allen je verlies nemen op de beurs, of je zuurverdiende geld op een spaarrekening zetten bij een of andere hustefluts bank.

Als we gewoon weer mogen roken komt alles wel weer goed

olibaron | 08-10-08 | 20:26

@ stekelige | 08-10-08 | 20:10
Kortstondig overwoog ik hem vanmiddag achterna te springen de plomp in.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 20:25

stekelige | 08-10-08 | 20:13
Ah, gaan we exsitensueel worden?

Vertel dan, mijn vriend! (no sarcasme)
Welke verschrikking(en) zie jij op je (ons) af komen?

zovoklets | 08-10-08 | 20:19

@zovoklets | 08-10-08 | 20:08
't Is niet dat ik 't wil. 't Is onvermijdelijk.

stekelige | 08-10-08 | 20:13

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 20:08
Right.

stekelige | 08-10-08 | 20:10

@ stekelige | 08-10-08 | 20:03
Ghehehe, klinkt als een labrador.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 20:08

stekelige | 08-10-08 | 19:59

Wat jij wil, mijn beste!

zovoklets | 08-10-08 | 20:08

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:59
Die van mij legt steevast een kletsnatte tennisbal op je gulp. (als je zit wel te verstaan).

stekelige | 08-10-08 | 20:03

@zovoklets | 08-10-08 | 19:56
Voor jou niets, zo te lezen. Zie mijn 19:59. Het ga je goed.

stekelige | 08-10-08 | 20:01

@ stekelige | 08-10-08 | 19:56
Same here gast. En dan vooral die hond; anders gaat ie uit protest steevast in mijn tuin zitten kakken.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:59

@zovoklets | 08-10-08 | 19:55
Op naar 't volgend disaster, zeg maar.

stekelige | 08-10-08 | 19:59

@ CoJoNes | 08-10-08 | 19:47
Die man heeft altijd al een – laten we het electoraal potentieel noemen – gehad. Appeal daarentegen... dan doet 'I'm a mom too' Palin het klaarblijkelijk beter.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:57

stekelige | 08-10-08 | 19:50

Zo eerlijk wil ik best zijn.
Maar wat heeft dat voor nut?

zovoklets | 08-10-08 | 19:56

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:51
Haast, m'n beste, haast. De vaat, de hond, de wederhelft en, eerlijk is eerlijk, de opgefoktheid. Sorry for once.

stekelige | 08-10-08 | 19:56

stekelige | 08-10-08 | 19:49

Prima, ik wens iedereen een geweldig leven met de mensen en dingen waarvan hij gelukkig wordt.
Het ga je goed.

zovoklets | 08-10-08 | 19:55

@CoJoNes | 08-10-08 | 19:47
Voor de oppervlakkige en opportunistische massa ongeschikt zijn vanwege z'n leeftijd. Hij zou de 4 jaar niet vol kunnen maken. Hilarisch.
Nee, dan liever zo'n grillige opportunist als een Obama. Heftig!

stekelige | 08-10-08 | 19:54

@ stekelige | 08-10-08 | 19:49
Uhm, mij plempseltje was vrij naar zovoklets.
Vreemd dat dit je ontging, maar enfin.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:51

@zovoklets | 08-10-08 | 19:40
Goed voor mevrouw zovoklets. Maar als je eerlijk bent, had je liever gehad dat ze 'm nooit had hoeven afstaan.

stekelige | 08-10-08 | 19:50

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:28
@zovoklets | 08-10-08 | 19:30
Sorry. Ik heb (nog) niks verloren. Ik heb er alleen een f*cking hekel aan dat je 'achteraf' je gelijk moet halen.
En ja, c'est la vie. Wat niet wil zeggen dat een horde hufters hier niet van zou moeten leren.

stekelige | 08-10-08 | 19:49

* ben weer volledig geland tussen 'de mensen'' *
Bedankt hoor ;-)

Morgen eerst maar weer een autootje terug kopen voor mevrouw zovoklets.

zovoklets | 08-10-08 | 19:40

stekelige | 08-10-08 | 19:12
Sorry, maar wat ik heb met 'de wereld' te maken?
Ik zorg voor mijzelf, mijn familie, mijn vrienden, mijn kenissen, mijn personeel.
In die volgorde!

stekelige | 08-10-08 | 19:19
Sarcasme is mij niet vreemd, vriend!

Mocht je toevallig v/d week geld hebben verloren.
Ik heb afgelopen 2 jaar honderdduizenden euri verloren door te geloven en snoeihard doch blijkbaar niet goed genoeg te werken in een nieuwe tent. Veel vertrouwen in de mensen die het mede- gingen doen en toch volledig op mijn bek.
Dit om even mijn winst van vandaag in perspectief te plaatsen ;-)
--
Dus JA, c'est la 'Fucking' Vie.
Je denkt iets te weten, handelt daarnaar en eet de consequenties.

zovoklets | 08-10-08 | 19:30

@ stekelige | 08-10-08 | 19:12

Och, stekelige.
Het maakt niets uit.
Hou het simpel.
C'est la Vie, Stekelige.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 19:28

@seven | 08-10-08 | 19:04
Zovoklets zou zeggen: c'est la vie!

stekelige | 08-10-08 | 19:19

@zovoklets | 08-10-08 | 18:58
Was 't maar waar. De kern zit 'm in 't feit dat geen mens zich interesseert voor wat er in de wereld gaande is, to 't ze begint te raken. Allemaal snoeven en een grote bek, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze lopen janken.
Dat is wat mij stoort.
Neem nou bv. dat verrotte Aegon. Jarenlang zijn ze opportunistisch bezig de boel te belazeren. Zowel met hun organisaties, hun producten, investeringen als ook hun balanzen. Jarenlang zijn ze op de VS-hypes meegedreven, inclusief de Prime-rate beleggingen, jarenlang deden zij wel zaken waar ieder zichzelf respecterend
concern z'n vingers niet wilde branden.
Een Fortis, waar de top bestond uit gewogen en te licht bevonden managers van de ABN.
Een SNS, wat een vakbondsfinancial is, die streeft naar solidariteit met een 'me-too' insteek op het vlak van ondernemen.
Dat dit fout zou gaan, kon je zien aankomen. Wie greep er in?
Lees de panelen van de laatste maanden en jaren. Zelfs de nitwit zou tot inzicht moeten komen.
Diegenen die waarschuwen, worden als lulletje weggezet. Dat zijn de zwartkijkers en de paria's. Alles onder 't motto: haha, laat je nakijken, die wereld is ijzersterk.
En nu?

stekelige | 08-10-08 | 19:12

ps Het is ook wel erg druk met al het nieuws, daar komt Bos dus zeer goed mee weg. Als fortis alsnog omvalt, en wie durft nog te zeggen dat dat niet kan, zijn we ook die 50 miljard plus die oude 17 definitief kwijt..

seven | 08-10-08 | 19:09

stekelige | 08-10-08 | 17:35
Kamerleden zouden de grap van jou gisteren en eergisteren over Leen niet eens snappen. Het bericht heeft wel op alle websites van de kranten gestaan maar niet echt in chocoladeletters op papier en dan is het volgens regerend Nederland niet echt..

seven | 08-10-08 | 19:04

stekelige | 08-10-08 | 18:51

Uiteindelijk wil iedereen beter worden van jouw en andermans centen/levensinspanning.
Het enige dat je kunt doen is hard werken, scherp blijven en af en toe mazzel hebben.
De meeste mensen zijn echter (te) aardig.
Meer weet ik ook niet.

C'est la Vie, Stekelige.

zovoklets | 08-10-08 | 18:58

@zovoklets | 08-10-08 | 18:00
Niets specifieks.
Discussie over de actualiteit. Het feit dat je aan alle kanten wordt besodemieterd door onbenulligheid en onkunde. Dat er figuren zijn die over jou en mij heen en beschikken en die niet eens in staat zijn hun handelen te doorgronden. Het feit dat er figuren op vitale plekken zitten, die godbetere in staat zijn bloemen in ontvangst te nemen voor 'gewonnen' wedstrijdjes, terwijl ze vals spelen en onder de dope zitten. Het feit dat diezelfde figuren je voor een dubbeltje weten te vinden, terwijl ze zelf miljarden verkwanselen en je voor jaren in de malaise storten.
Verder niets.

stekelige | 08-10-08 | 18:51

Ome Gijs | 08-10-08 | 18:28

Jazeker, ome Gijs

Gelukkig was ik er in november 1999 volledig uit.
Heb in 2002 of 2003 nogwat Shell gekocht rond de 18 euri voor het dividend, moet nakijken wanneer maar heb ik geen zin an.
En sinds die tijd eigenlijk geen bal gedaan op de beurs.
De kranten van de afgelopen dagen gaven mij jeuk en vanchtend op de WC zelfs een idee en een 'gevoel' dat vandaag de dag zou worden. Om een uur of 11.00 instappen en om een uur of 14.00 kappen en draaien. Been there, done it!

Alas, het heeft zou mogen zijn ;-)

* stuitert nog wat na en neemt nog een glas*

zovoklets | 08-10-08 | 18:47

stekelige | 08-10-08 | 17:16
Yup, olieprijs is ook weer gezakt, dus offshore is aan de beurt kennelijk.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 18:37

Weten jullie het nog: Vanaf 2000 knapte de dot.com-bel en zakte de AEX van 700 naar een dikke 200 punten (een verlies van 70%).

Nu zitten we pas op 285 (en kwamen van 550 een jaar terug) dus er is niks aan de hand mensen. Doorlopen maar.

Ome Gijs | 08-10-08 | 18:28

Pa Cartwright | 08-10-08 | 18:01

Och, Pa Cartwright
Het maakt niets uit.
Als hij liegt, liegt hij in zijn eigen zak.
Beter iemand die blijft liegen en zijn geld afstaat, dan iemand die liegt en aan je verdiend.
Hou het simpel.

zovoklets | 08-10-08 | 18:24

@ brooddoos | 08-10-08 | 16:25
Hmmm, doet allemaal wat aan als zo een rammelend snoefverhaaltje.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 18:01

stekelige | 08-10-08 | 17:54

Waar wil je het over hebben, Stekelige?

zovoklets | 08-10-08 | 18:00

De reaguurders zijn kennelijk beurs- en bankenmoe.

stekelige | 08-10-08 | 17:54

De Dow gaat weer in de duikvlucht.

stekelige | 08-10-08 | 17:39

@seven | 08-10-08 | 17:25
We zijn 't eens. Tel mijn koopsommen maar bij elkaar op: 24 ABN + 42,8 Fortis c.a..
Het spijtige is dat geen 'hond' in de kamer in staat blijkt dit rekensommetje aan Bos voor te leggen.

stekelige | 08-10-08 | 17:35

stekelige | 08-10-08 | 15:51
Ik kom nog hoger uit
Aankoop Fortis voor 17 miljard.
Fortis heeft acute schulden van 34 miljard en 16 miljard, dus totaal 50 miljard die met hulp van de staat worden afgelost.
Ergo wij hebben dus voor een bank met een roodstand van 50 miljard 17 miljard betaald. Totaal 67 miljard extra staatsschuld.

Zie ook www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/10/... seven | 07-10-08 | 16:10 en 16:21
www.telegraaf.nl/binnenland/2124800/__...
www.minfin.nl/Actueel/Kamerstukken/200...

seven | 08-10-08 | 17:25

@zomaarwat | 08-10-08 | 17:19
Dit overvalt me, heb jij een verklaring?

stekelige | 08-10-08 | 17:23

@Lt_Gruber | 08-10-08 | 17:12
Vandaag is 't de beurt aan offshore en de automobielindustrie.

stekelige | 08-10-08 | 17:16

De renteverlaging heeft maar heel kort iets positiefs gebracht, de AEX lazert echt naar beneden nu.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 17:12

Ivm een technische storing graag zsm onderstaande melding plaatsen op de inlogpagina van Postbank:

Als gevolg van een technische storing worden op dit moment de saldi van de volgende spaarrekeningen niet getoond: Toprekening - KwartaalExtrarekening - Bonusrenterekening - Internetsparen Ook het doen van overschrijvingen naar/van genoemde rekeningen is daardoor momenteel niet mogelijk.

oh oh

Hoezo Dan? | 08-10-08 | 17:10

AMSTERDAM (Dow Jones)--De toekomstperspectieven voor de wereldwijde economie zijn aanzienlijk verslechterd, waarbij de steeds groter wordende financiele crisis een aantal volwassen economieen in recessie kan duwen. Dat zei het International Monetaire Fonds (IMF) woensdag.

op naar de 255...

mesjokke | 08-10-08 | 16:29

Pa Cartwright | 08-10-08 | 16:19
Niks gedaan!@#$, we hebben toch leuke stijger gehad na bekendmaking van de renteverlaging, bijv. pharma opende met 0,67 kelderde in elkaar naar 0,55 (rond die koers gekocht) en op zijn hoogst 0,72 als je genoeg koopt kun je er leuk aan verdienen. ik wed niet op een paardje en zo ging het eigenlijk met de rest ook waardoor je toch op het juiste tijdstip een leuk rendementje kan halen, ben wel eerlijk had die renteverlaging niet gekomen dan had het voor mij maar een ballen dag geweest!!!!!

brooddoos | 08-10-08 | 16:25

@ brooddoos | 08-10-08 | 16:11
Pharming heeft vandaag vrijwel niets gedaan. En Crucell en Galapagos; tegen welke bied en laat koersen dan zo ongeveer?

Pa Cartwright | 08-10-08 | 16:19

Pa Cartwright | 08-10-08 | 16:08
Ook, maar ook wat farmaceuten met minder goede handelsadviezen. Denk aan Pharming Group (underperform op dit moment maar toch goed voor klein geld zeg maar)

brooddoos | 08-10-08 | 16:11

@ brooddoos | 08-10-08 | 15:53

Locale markt? Crucell, Galapagos bedoel je?

Pa Cartwright | 08-10-08 | 16:08

zovoklets | 08-10-08 | 16:04
Thanks zovoklets!!!

brooddoos | 08-10-08 | 16:06

brooddoos | 08-10-08 | 15:58
Okay, prima. Niets gezegd.
Gefeliciteerd met vandaag.
'Who dares, wins.'
--
*ben klaar met 'de beurs' en ga eens wat andere topics bekijken op geenstijl.*
* proost*

zovoklets | 08-10-08 | 16:04

Wat nou vertrouwelijkheid Bos? Je denkt dat de hele financiele wereld stront in z'n ogen heeft en op een zwarte-school gezeten heeft en dus niet kan rekenen?
De kamer geeft zichzelf hier een enorm brevet van onvermogen en onkunde.

stekelige | 08-10-08 | 16:00

@ CoJoNes | 08-10-08 | 15:54

Da's mooi. Maar ben je recentelijk uit Obam gestapt of ben ik nu abuis? Staat me iets bij van een maand of wat geleden dat Obam ter sprake kwam.

Pa Cartwright | 08-10-08 | 16:00

zovoklets | 08-10-08 | 15:53
oh jawel hoor vaak genoeg op mijn gezicht gegaan, maar goed in het casino win je ook niet altijd wel? is toch ook geen schande!

brooddoos | 08-10-08 | 15:58

@Pa Cartwright | 08-10-08 | 15:39
Ik zit helemaal nergens meer in.

CoJoNes | 08-10-08 | 15:54

brooddoos | 08-10-08 | 15:40

Heb jij wel eens je arm moeten afbijten en verlies genomen of vertel je alleen over je winst?
* Kijkt naar de stompen waarmee hij dit typt*

zovoklets | 08-10-08 | 15:53

Pa Cartwright | 08-10-08 | 15:50
vanmorgen met het openen van de beurs wat inkopen gedaan bij de farmaceuten, vanmiddag na het nieuws van de rente verlagingen weer verkocht.

brooddoos | 08-10-08 | 15:53

Het is werkelijk belachelijk dat Bos geen antwoord kan geven op de vraag waarom er 34 miljard aan kortlopende leningen van Fortis NL aan de holding is verschuldigd. Hij kan wel, maar wil niet vertellen dat het o.a. gaat om de koopsom van ABN-Amro. Dus, wat nou "een goede deal" , wat nou "ABN-Amro + Fortis NL voor 16,8 miljard' ?
We betalen gewoon die 24 miljard van ABN-Amro + 42,8 miljard voor Fortis NL inclusief de verzekeringstak.
Verder niet lullen Bos, zo liggen de zaken.

stekelige | 08-10-08 | 15:51

@ brooddoos | 08-10-08 | 15:06
Kun je iets specifieker zijn?

Pa Cartwright | 08-10-08 | 15:50

Count_Zero | 08-10-08 | 15:47
Zo gaat dat, eerst moeten die gasten even het zand uit de oogjes wrijven en dan in ene zijn ze wakker en komt er aktie in de tent LOL

brooddoos | 08-10-08 | 15:48

Even geduld, en ja hoor, na een kwartier staat de DOW alweer 0.4% in de plus. AEX zal volgen.

Count_Zero | 08-10-08 | 15:47

zovoklets | 08-10-08 | 15:35
Ok ok, met een dikke nadruk op relativeren dan ;-)

brooddoos | 08-10-08 | 15:40

@ CoJoNes | 08-10-08 | 14:57

Zat jij ook niet vól in Obam?

Pa Cartwright | 08-10-08 | 15:39

brooddoos | 08-10-08 | 15:26

Je moet gretig zijn, maar proberen te relativeren ;-)

zovoklets | 08-10-08 | 15:35

JaoftochNee | 08-10-08 | 15:28
aandelen, opties etc etc 't blijft een gok spelletje je weet nooit wat de volgende kaart zal zijn in het spel!

brooddoos | 08-10-08 | 15:34

DOW opent al met - 2.00%

kneuterzak | 08-10-08 | 15:33

@Brooddoos gefeliciteerd
Ik zelf blijf gewoon lekker achtr het net vissen. Krijg de premies op mijn opties iedere keer aar niet terugverdient. Steeds net wat te laat. Mijn maandsalaris is zojuist voor de helft verdwenen ;-)
Maar er komen nieuwe mogelijkheden.. ooit

JaoftochNee | 08-10-08 | 15:28

zovoklets | 08-10-08 | 15:19
geen probleem, ben niet gretig ingesteld!!!!!

brooddoos | 08-10-08 | 15:26

@Ganzo LOL!!!
't geld ligt gewoon op straat, van kwartjes maak je hele euro's in tijden van een crisis, goedkoop kopen (vooral niet gretig worden) en weer verkopen! Kun je in een dagje zomaar meer verdienen als dat je normaliter met je krantenwijk zou halen :D

brooddoos | 08-10-08 | 15:24

vraagstaart | 08-10-08 | 15:11
is de handel in dexia weer hervat?

ganzo | 08-10-08 | 15:19

brooddoos | 08-10-08 | 15:06
En nu de rest van de maand niets met aandelen/opties e.d. doen. Kun je dát?

*heeft jaren geen moer gedaan 'op' de beurs en er na één dag alweer genoeg van en neemt nu een nipje van zijn glas*

De adrenaline was wel weer lekker ;-)

*proost*

zovoklets | 08-10-08 | 15:19

Sell! Sell! Sell!

copy2devnull | 08-10-08 | 15:14

Kudt vandaag 0% rendement gedraaid. Daar kan de jacuzzi niet van schuimen.

Ik denk dat ik maar eens in financials ga.

vraagstaart | 08-10-08 | 15:11

Vandaag is Rood??? heb net weer een maandsalaris verdiend en dat in een half dagje.... kom op mag dan slecht gaan maar ook daar kun je uit profiteren ;-)

brooddoos | 08-10-08 | 15:06

En nog steeds geen persbericht van Fortis?
Het is godverdomme pure concurrentievervalsing, gisteren om 2 uur zou de handel hervat worden.

CoJoNes | 08-10-08 | 14:57

we gaan naar de 305 en dan in een rechte lijn omlaag - get out!

ganzo | 08-10-08 | 14:43

ff wat anders: 14:18:01 08-10-08 13 I BRAN VLUCHT 1245 TO PALMA BOARDING GATE D-12

stormchazer | 08-10-08 | 14:19

Ze verlagen de rente en de beurzen springen omhoog?

Is er iemand die zich nu veilig voelt en prompt weer geld gaat investeren in van alles en nog wat?

Ik dacht het niet.

MarinusWA | 08-10-08 | 14:13

K.T, gaat de boel nu al omhoog?
Ik wilde méér kopen. *boehoe*

*Verkoopt alvast de huid en van de opbrengst een flesje Moet en Schande haalt*

zovoklets | 08-10-08 | 14:05

@nattebever | 08-10-08 | 11:26
Arbeit machen en alles terug investeren in je eigen toko is de beste tip. Consuminderen is de nieuwe groeimarkt. Niet omdat het zinvol, maar omdat het sentiment nu eenmaal zo is. Meer geld vragen voor minder, onder het mom van milieubesparingen, wordt de nieuwe turbo in het economische verkeer.

tipo | 08-10-08 | 14:02

de beurs vecht zich weer omhoog. kom op jongens buy! buy! buy!

stormchazer | 08-10-08 | 14:00

Tyler-Durden | 08-10-08 | 13:48
Vermouth dat de vraag naar touw ook flink zal aantrekken als bier en anti-depressiva niet meer het gewenste resultaat opleveren........

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 13:59

Nog Icesavers hier? Ziehttp://www.quotenet.nl/biz/transacties_icesave_nederland_geannuleerd.php
"Wie dinsdagavond nog rustig ging slapen omdat hij zijn geld heeft weten weg te halen bij Icesave Nederland, heeft toch pech. Alle transacties die sinds maandagmiddag zijn gedaan, zijn teruggedraaid en geannuleerd."

JamesHuntLive | 08-10-08 | 13:55

@knuffelturk | 08-10-08 | 08:09

Ik wist dat de federale bank van Amerika niet in handen was van de overheid. Maar als je ziet hoe die eigenaren van die bank de wereld hebben beïnvloed, mensen hebben geliquideerd en puur uit eigen belang miljoenen mensen wereldwijd hebben gedupeerd etc; dan kan ik mij voorstellen dat deze nieuwe crises gewoon uit de koker komt van een denktank.

troked 23 | 08-10-08 | 13:54

* lacht zich een tierelier *

Investeren in farmaseutica is altijd winstgevend tijdens beurscrashen.
Anti-depressiva zijn niet aan te slepen.
Ook bij bierbrouwers zit je redelijk goed.


Spreid je fondsen en beleg in allebei en je ziet deze malaise ineens héél anders.......

* Jukebox met Jump van Van Halen aanzet en naar beursplein afreist *

Tyler-Durden | 08-10-08 | 13:48

Heeft Kondratieff toch weer gelijk gekregen!! Geniaal...

www.beursbox.nl/kondratieff.html

Een geruststelling: het wordt vanzelf weer lente!!...

positive | 08-10-08 | 13:33

Stormchazer
En sinterklaas bestaat ook. Krokoklaas in elke geval wel.

gordongekko | 08-10-08 | 13:32

ecb verlaagt rente

ganzo | 08-10-08 | 13:30

Bernanke zei toch gister dat ie de papiermarkt wil redden nou kan ie meteen twee vliegen in 1 klap slaan door de Fed nieuwe dollars te laten drukken op papier. dan is de liquiditeit ook meteen weer soepel.

stormchazer | 08-10-08 | 13:30

HJdeT
De tegoeden worden door particulieren/bedrijven overgeboekt naar een andere bank. De bank "koopt" (door een extreem hoge rente te bieden) hierdoor liquiditeit. Liquiditeit is erg belangrijk omdat de geldmarkt volledig op slot zit. Een ratecut zal daardoor niets uithalen.

Het is niet voor niets dat Landesbanki en bijv. NIBC spaarbanken voor particulieren hebben opgericht die hoge rentes bieden. Men snakt naar geld (liquiditeit). Voor Icesave (Landesbanki) is het te laat.

gordongekko | 08-10-08 | 13:21

De gene die nog aandelen fortis heeft: Meteen verkopen zodra het weer kan. Het is een pure sterfhuisconstructie!

Jopie Peerhoofd | 08-10-08 | 13:21

Rentebesluit of geen rentebesluit van 50 punten, aex gewoon weer -4%

Karel Kruizenruiker | 08-10-08 | 13:18

Rate Cut 0,5% wereldwijd... buy! buy! buy!

stormchazer | 08-10-08 | 13:15

nattebever | 08-10-08 | 12:25

Inderdaad, jammer genoeg een totaal absurde hoeveelheid.
Als DAT probleem eens uit de wereld geholpen kon worden. *zucht*
--
Hier een prima plan van een briljant man.
www.cdi.org/adm/1206/Turner.html

zovoklets | 08-10-08 | 13:14

gordongekko | 08-10-08 | 13:12
Je betaald dus niet de tegoeden, maar de eventuele winst die daarmee gewonnen kan worden.

HJdeT | 08-10-08 | 13:14

hamsteren!

HJdeT | 08-10-08 | 13:13

Spaartegoeden kopen = men veroverd marktaandeel in de spaarmarkt door bijvoorbeeld een rente te bieden op deposito's die boven de marktrente ligt. Icesave heeft dit ook een tijdje geprobeerd.

gordongekko | 08-10-08 | 13:12

hoop experts hiero. nog niemand gehoord over het op 1 na grootste produktieland ter wereld.
CHINA
in china worden de publieke bedrijven grotendeels gefinancierd met de spaarcentjes van de goklustige kleine man. de afgelopen jaren hebben ze daar ongelooflijke winsten gemaakt op de beurzen. maar als het deze mensen ter ore komt wat er in de rest van de wereld aan het gebeuren is, zijn zij de eersten die wegrennen van de beurs. dat wordt pas een bloedbad en die kaatst weer terug naar europa omdat chinese investmentfunds de afgelopen jaren flink hebben gekocht links en rechts binnen de EU.
iemand zich al eens afgevraagd waarom het zo stil in Beijing?
heb de eerste protesten al met eigen ogen gezien bij een bank in Hongkong.
BEWARE!!

wij-eerst | 08-10-08 | 13:11

Kan iemand mij uitleggen hoe ING de spaartegoeden koopt? Je moet toch geld toe krijgen als je iemands spaargeld overneemt?

HJdeT | 08-10-08 | 13:10

De Vix indicator staat boven de 60, wat duidt op extreme paniek. In de investment psychology cycle komt na paniek berustinging en dan kunnen we weer omhoog. Zodra iedereen roept dat het alleen nog maar omlaag kan (nu?), kopen contrarians stiekem wat stukjes.

gordongekko | 08-10-08 | 13:04

FED verlaagt rente met 0.5 naar 1,5%
en de aex index begin weer met een 3

Ferdinandt | 08-10-08 | 13:03

blikkie | 08-10-08 | 12:04
de wereld zou toch vergaan als er een zwarte paus wordt gekozen.

ganzo | 08-10-08 | 12:53

@Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 12:44 :

Zeker, en wat is daarmee het probleem? Die mensen die veel geld hebben gespaard hebben klaarblijkelijk goed in zichzelf geinvesteerd (opleiding, etc.); daarom KONDEN ze sparen. En nu wordt hard werken --voor de verandering-- eens beloond! Top!

Balsaq | 08-10-08 | 12:48

Beurzen klauteren langzaam omhoog. Benieuwd of ze hun dal van de dag al hebben gehad. Hoop het wel.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 12:47

nattebever | 08-10-08 | 12:25
Heb altijd geleerd dat geld een wettig betaalmiddel is en heb nog nooit gehoord dat het een wettig spaarmiddel is. Vind het dus ook merkwaardig dat juist diegenen die het geld op een oneigenlijke manier gebruikten, door het te sparen, nu door de overheid in bescherming worden genomen tot een bedrag van 100.000 euri.
De grote (domme) massa die geen spaarrekening heeft juicht zo hard dat ze het in Bruxelles nog kunnen horen, maar ze beseffen niet dat juist zij het kind van de rekening worden. Als er miljarden uitgekeerd moeten worden aan deze spaarders dan moeten deze weer verhaald worden op alle burgers! Dat beseft men kennelijk niet. Bos helpt alleen z'n rijke (sparende) vrindjes en VVD-ers. De gewone man zorgt voor de dekking van de mooie garanties.

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 12:44

zeitgeist propaganda hierrrr

conspiracy fucks plz ga eens ff d00d

FouteFlamingo | 08-10-08 | 12:40

Ik zeg nog ff en we kunnen weer lekker cheap overzees bestellen.

Ully | 08-10-08 | 12:35

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 11:14
Er is nog wel wat kleingeld over hoor, in de vorm van WMD, in het Westen.

nattebever | 08-10-08 | 12:25

Vigil | 08-10-08 | 12:03

Gaat het ergens over, is de zaal leeg. Iedereen aan het lunchen kennelijk.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 12:23

Gewoon je geld op de bank zetten bij een grote Nederandse bank en je aandelen laten staan. Die stijgen wel weer, het duurt alleen wat langer. De media zou het kuddedier "mens" wat beter tegen zichzelf moeten beschermen. Veel paupers die niet eens €100.000 hebben halen hun geld van de bank, terwijl dat deel safe is. Gewoon allemaal hard blijven werken en lekker geld uitgeven.

rotvent | 08-10-08 | 12:15

Ga beleggen in gebakken lucht....

saxas | 08-10-08 | 12:11

kneuterzak | 08-10-08 | 11:58

Is waar, Shell kan over 15-40 jaar misschien ook de 'switch' niet maken naar andere energiebronnen en van tafel geveegd raken. Maar zolang heb ik ook om te kunnen verkopen, niet dan?
--
Daarom ga ik nu ook maar gewoon weer aan het werk.
Aandelen blijven bijzaak, alhoewel een flesje champagne niet verkeerd zou zijn ;-)

zovoklets | 08-10-08 | 12:06

?

HANS GEERS | 08-10-08 | 12:05

heeft Nostradamus toch gelijk.....

blikkie | 08-10-08 | 12:04

kneuterzak | 08-10-08 | 11:58
Schadeclaims van de Belgen? Dan nemen we na Ijsland toch ook gewoon België over!

Reutel | 08-10-08 | 12:04

Voor diegenen, die het debat over de financiele crisis, c.q. de nationalisatie van Fortis/ABN willen volgen: www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Op dit moment is meneer Diarrhee tot Babbeltjes aan het woord.

Vigil | 08-10-08 | 12:03

Komt allen op de barrikade, Hans roept.

HANS GEERS | 08-10-08 | 12:03

ah GS is back, ik dacht al dat jullie failliet waren...

Reutel | 08-10-08 | 11:51

Goudblonde God | 08-10-08 | 11:22

Amerika zit dan misschien zonder centjes, ze hebben nog steeds een formidabel leger en genoeg eigen olie e.d. om het te (blijven) gaan halen, niet dan?

* Hoopt op verdere koersdalingen en alvast gaat oefenen op woordjes om over 25 jaar tegen zijn onbekende kleinkind te vertellen; "Ja Wouter-Ahmed, die aandelen heeft opa gekocht tijdens de grote bankcrisis van 2008. Nog een glaasje champagne van het dividend?" *

zovoklets | 08-10-08 | 11:50

Goudblonde God | 08-10-08 | 11:22
De grootste debiteur op aarde verkeert in een zeer machtige positie. Hij betaalt gewoon niet en heeft meer wapens dan alle volgende 25 landen bij elkaar.
Wij betalen mee aan Irak, de hypotheekcrisis in de VS etc. De VS kan wel buiten de rest van de wereld, met enige aanpassing is er een gesloten economie van te maken. De vraag is of het omgekeerde ook het geval is c.q. kan.

Je eerdere link is trouwens afkomstig van een godsdienstwaanzinnige. Wel leuk, zo'n inkijkje in een Armageddon-lover.

nattebever | 08-10-08 | 11:47

De rotte appels moeten uit het mandje. Dankzij de Bosmiljarden blijven die rotte appels lekker de rest vernaggelen. Met diezelfde Bosmiljarden hadden we alle files kunnen oplossen, de zorg kunnen verbeteren of pak ém beet 150.000 immigranten kunnen terugsturen. Een linkse redder tijdens een financiële crisis? Haha, die is goed.

Zeddegeizot | 08-10-08 | 11:46

jezus, zeg ik es wat hiero..

aberratius | 08-10-08 | 11:44

Hallohoo, ik zei dus:
Alle werkelozen moeten zonnepanelen in mekaar schroeven

Ja?

aberratius | 08-10-08 | 11:43

Alle werkelozen moeten zonnepanelen in mekaar schroeven

aberratius | 08-10-08 | 11:41

Ligt GS nou ook al plat ? Crisis !!!!!!!!!!

VVerner | 08-10-08 | 11:41

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:55
Sinds kort zit ik vet in de spiegeltjes- en kraaltjeshandel en denk er over om de schelpenmarkt over te nemen.

nattebever | 08-10-08 | 11:41

tipo | 08-10-08 | 10:52
Wat daarvan zij, het is nooit anders geweest en het zal ook nooit anders worden. Nederland en Europa hebben ook een WO-II overleefd en zullen ook een beurscrisis als deze overleven.
Met dat 'Bos-gedoe' ben ik wel eens. Geen staatstaak.

Arbeit machen, tipo.

nattebever | 08-10-08 | 11:26

@Lt_Gruber | 08-10-08 | 11:13
Waarom zou er geen waarheid in kunnen zitten? De mensen die 2 jaar geleden riepen dat het faillisement van banken er aan zat te komen werden ook niet geloofd. Het zou best is een volgende stap kunnen zijn. Terug kijkend naar de geschiedenis kunnen we zien dat het in de westerse wereld nooit heel erg goed is gegaan voor meer dan 20 jaar.
Wanneer de banken in de VS sluiten volgt Europa. Alleen de Arabische landen niet. Amerika wordt het machtigste land genoemd, maar heeft geen geld meer. Alleen nog schulden, voor een groot deel bij rijke sjeiks. Wie is er dan uiteindelijk de baas in de VS, waarschijnlijk de mensen aan wie de VS geld verschuldigd is.

Goudblonde God | 08-10-08 | 11:22

Heerlijk,goud en dollars doen het prima,nog 1 zo'n crisis en ik kan voorgoed weg hier.

captainobvious | 08-10-08 | 11:21

Don't believe the hype.

Occy | 08-10-08 | 11:21

Hoe Balkenende en Bos voor het eerst iets in gang hebben gezet

Als hij zo eens naar de vrije val van de beurzen kijkt, dan ontkomt zelfs Koos er niet aan om eens over een reden na te denken. Natuurlijk zijn er de achterliggende problemen die op den duur onontkoombaar een enorme ramp gaan veroorzaken, maar de vraag is of de tijd daar al rijp voor is. (zie eerdere column)

Koos is van mening dat er sprake is van iets anders. En dat is niet alleen een volkomen gebrek aan vertrouwen in de financiele autoriteiten, maar veel meer een enorm gebrek aan vertrouwen in de politiek.

We weten dat als een politicus iets zegt, dat hij meestal liegt. Enkele weken geleden vertelde Wouter Bos ons dat we "rustig konden gaan slapen" want de boze crisis kon toch niet over de oceaan komen. Daarna heeft hij steeds hetzelfde verhaal verteld, terwijl de boel om hem heen in elkaar duvelde.

Remember El Sahaf: De woordvoerder van Saddam Hoessein die vertelde dat er nooit een bom viel in Bagdad terwijl live op TV zijn buitenmuur eruit geblazen werd.
Zolang een politicus als Balkenende in een coalitieaccoord op laat nemen dat er geen onderzoek naar hem gedaan mag worden (en hij dus iets te verbergen heeft) en de bevolking buiten de besluitvorming van Europa houdt door een referendum te weigeren, zal het vertrouwen in de politiek aleen maar afnemen en dus zal de crisis groeien.

Tip voor JPdeMP en de Wouter Windvaan: Vorder wat zendtijd van de staatsomroep en vertel de mensen eerlijk dat jullie de boel volkomen onderschat hebben en dat je nog steeds geen flauw idee hebt wat je eraan moet doen.

Dat is eerlijk, en zal eerder bijdragen aan herstel dan steeds maar te roepen dat

Voor het buitenland even de namen aanpassen en dan geldt hetzelfde. Wie denkt er nu echt dat Bush, Obama of Mccain iets zeggen dat de waarheid ook maar benadert?

Koos Roetbank. 8 okt. 2008

Bron www.kennisbank-beleggen.nl

jan-lul-de-behanger | 08-10-08 | 11:18

Ingeslagen . LT denken :)

I (8)You fokker | 08-10-08 | 11:17

Rooieluit > Bedankt!

ic3y | 08-10-08 | 11:15

Ik denk dat China het hardst gaat lachen als dit circus voorbij is...

Reutel | 08-10-08 | 11:14

En tegen de tijd dat we ontwaken uit deze nachtmerrie zal blijken dat de oliesheikerts onze goede bedrijven hebben opgekocht voor 1 appel en 1 ei!
Begin van het einde! (?)

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 11:14

Rooieluit | 08-10-08 | 11:07
Yeah, maar wat beleggen aan gaat ben ik een grote schijterT (ik heb er eenvoudigweg veel te weinig verstand van). Ken mijn beperkingen op dat vlak, dus laat dit gaarne aan andere over.

Goudblonde God | 08-10-08 | 11:06
Kijk uit met wat u plempt. Straks gaan mensen het nog geloven ook, en er naar handelen. Dan is het een self fulfilling prophecy. Zolang ze zich beperken tot het eerste advies bij "wat te doen", is er overigens niets aan de hand.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 11:13

300 is helemaal geen psychologische grens.

65 is een psychologische grens

aberratius | 08-10-08 | 11:13

@ic3y Ja, want Achmea heeft voor de spaarrekeningen ook een vergunning van de DNB

Rooieluit | 08-10-08 | 11:12

tipo | 08-10-08 | 10:58

Ik heb alvast wat Shell gekocht. (Was toch al hun dividend ;-)

*op zijn handen gaat zitten en hoopt dat koers verder naar beneden gaat voor de volgende transactie*

zovoklets | 08-10-08 | 11:11

Weet iemand wat de prijs van tassen en koffers, waar meer dan 500K (in ongemerkte coupures) in past, op dit moment doet?

T1NKY | 08-10-08 | 11:11

Vraagje aan de mensen die er verstand van hebben. Ik heb mijn geld op een spaarrekening van Achmea staan. Officeel is dit een verzekeraar en geen bank. Ben ik nu wel ook gegarandeerd van 100.000 euro wanneer Achmea, om welke rede dan ook, onderuit gaat?

ic3y | 08-10-08 | 11:10

Bukoswski | 08-10-08 | 11:08
BA = BO

Bukoswski | 08-10-08 | 11:09

nieuwe BA in the UK

Bukoswski | 08-10-08 | 11:08

@Lt_Gruber 11:01 Je had ING vanochtend op €11,73 kunnen kopen... Staat nu weer op €12,81

Rooieluit | 08-10-08 | 11:07

Goudblonde God
Dat is technisch niet mogelijk

dam-dame | 08-10-08 | 11:07

Om Denis Leary te citeren : "Ladies and gentlemen, goodmorning this is your captain speaking .... ermmm ... smoke 'm if you got 'm folks, because we're going down" .

Bigi Bana Boy | 08-10-08 | 11:06

Kreeg een link door met een intressant verhaal.
xandernieuws.punt.nl/?id=484109&r=...
De verwachting is dat de AEX richting de 98 gaat dit jaar of begin volgend jaar.
Erg intressant.
*Gaat met sporttas naar de bank*

Goudblonde God | 08-10-08 | 11:06

Allemaal een storm in een glas water, toch?

Pa Ling | 08-10-08 | 11:06

"Creative destruction", "destruction after all is a form of creation" - deze termen lijken mij van toepassing. Gooi er desnoods nog een wereldoorlog tegenaan. Na WO2 was de crisis van de jaren '30 ook voorbij, niet? Hoort allemaal bij het systeem, bij het spelletje van de handelaren die nu paniek spelen. Om later weer hausse te spelen. Het zal mijn tijd wel duren.

Gallisch | 08-10-08 | 11:04

Goedemorgen allen, watsguburt?

Reutel | 08-10-08 | 11:03

Rooieluit | 08-10-08 | 11:00
LOL, eerlijk antwoord Rooieluit. Bij AEX rond 280 kan ik me er iets bij voorstellen. Misschien vanmiddag al? (denk het niet trouwens).

Lt_Gruber | 08-10-08 | 11:01

en Aegon er weer uit op 4etjes

dam-dame | 08-10-08 | 11:00

Lt_Gruber 10:25 Dat was ik !! Maar bij AEX rond 280

Rooieluit | 08-10-08 | 11:00

Waar hebben we het over, na 9/11 stond hij toch ook onder de 10.000.

voegspijker | 08-10-08 | 10:59

Tin Foil Hats for sale...... get em now.... get em cheap.... the sky is falling!

ServerGenius | 08-10-08 | 10:59

Het gaat alweer omhoog en glas een plas...

samwisethebrave | 08-10-08 | 10:58

@zovoklets | 08-10-08 | 10:55
Dat Shell daalt, is enkel hysterie. Goed punt.

tipo | 08-10-08 | 10:58

Jezus, wat wordt ik hebberig van deze koersen.

*Even mijn bank bellen of ik mijn hypotheek kan verhogen tot 50% executiewaarde en dan Shell kopen ;-).*

zovoklets | 08-10-08 | 10:55

nattebever | 08-10-08 | 10:38
Vroeguh had geld ook nog een intrensieke waarde, toen moesten we lachen om negerts die alllerlei kostbaarheden afstonden in ruil voor spiegeltjes etc.
Ons huidige geld is in feite nog minder waard dan spiegeltjes en kralen!
Leve de EUROebel.

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:55

@nattebever | 08-10-08 | 10:47
Blijft staan dat de aandeelhouders de winst van de stijgende lijn boven de 250 punten hebben gepakt en dat de toekomstige belastingbetalers het verlies terug naar 250 gaan betalen. Terechte marktwerking is begraven en dat is de domste financiele zet van Nederland ooit. Maar goed, laat je kinderen maar opdraaien voor de decadentie van de aandeelhouders.

tipo | 08-10-08 | 10:52

linksisooknietalles | 08-10-08 | 10:43
Heb een 30 jaar geleden toen de huizenmarkt ook flink in het slop zat iets gekocht met een perceel grond en natuurgebied waar ik zelf soms nog bijna op verdwaal, dus nee, totaal geen last van wildplasserts. Af en toe van wat konijnen, maar dat probleem lossen we zelf op, hebben namelijk ook een vriezert en een keuken met fornuis!

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:49

Krokoklaas | 08-10-08 | 09:45
Een van de weinige nuchtere comments, temidden van al het ouwewijvengekrijs.

nattebever | 08-10-08 | 10:47

*veranderd van RTLZ naar MTV en pakt een goede fles scotch*

Earlgrey | 08-10-08 | 10:46

@Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:37
Het is een wereldwijde val. Dan moet je geen messen vangen. Bos doet dat wel, althans: hij zet de volgende generaties belastingbetalers in de vuurlijn. Zonder enig effect, want de messen vallen toch wel.

tipo | 08-10-08 | 10:45

@Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:37
Leuk dat je wildplasserts noemt. Die zijken bij mij ieder weekend mijn hele voorgevel onder. Van mij mogen plisies wildplasserts een neqschot geven.
Maar jij zal wel geen last van wildplasserts hebben, dus dan hoeft de plisie er ook niet op te letten, natuurlijk.

linksisooknietalles | 08-10-08 | 10:43

Nooit een beurscommentatorT vertrouwen. Als-ie het zo goed zou weten, zou-ie z'n verhaal niet publiceren, maar kopen of verkopen. Een beursanalist is iemand die op een ingewikkelde manier vertelt dat hij het eenvoudigweg niet weet.
't Zijn lutserTs, onbetrouwbaar en, naar ik hoop, binnenkort brodeloos.

*Vertrouwen blijft op de imbeciliteit van de mensheid als grondslag voor strategie*

nattebever | 08-10-08 | 10:43

Nu ze in Bruxelles toch zo druk bezig zijn met labels voor van alles en nog wat als auto's, huizen, wasmachines, drogers enz. enz. enz. kunnen ze ook wel even labels maken voor onze banken, voor aandelen, verzekeringen etc.
Zijn ze voorlopig weer nuttig bezig.
Of alle labels afschaffen, nog veel nuttiger!!!

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:41

Mijn voorspelling: na vandaag geen files meer.

Absint | 08-10-08 | 10:39

Goed om de lucht uit de markt te pompen.
Die is er nu grotendeels uit. Thans wordt de hysterie uit de markt gepompt.

Al met al een goeie zaak, de weg terug naar intrinsiek.

nattebever | 08-10-08 | 10:38

tipo | 08-10-08 | 10:20
Het is, in dit geval, jammer, maar het zijn nog slechts enkelingen die Bos en Balk vertrouwen, geen wonder dus dat zich een en ander vertaalt in de huidige beurskoersen.
Als de helft van de mensheid ook maar enig vertrouwen zou hyebben in het huidig kabinet dan hadden ze voor wat mij betreft nog wel 10 miljard meer mogen geven voor Fortis, dan hadden ze met hun (betrouwbaar) gezag voor rust kunnen zorgen.
Ze kunnen zich beter bezig houden met Rookverboden, Wildplasserts, OV-chipkaarten etc. want dan ben je goed bezig!
Hoogste tijd voor een grondige verandering.
Hoogste tijd voor Geert!

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 10:37

kwark001 | 08-10-08 | 10:33
De vraag is alleen welke wet van Murphy, want daar zijn verschillende van. Maar waarschijnlijk zijn ze allemaal van toepassing.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:36

Op naar de 0 zetels

Visboertje | 08-10-08 | 10:35

IJsland heeft nog minder inwoners dan een grote bank aan werknemers heeft, misschien is het een ideetje voor Bos om heel IJsland dan maar te kopen, 5 jaartjes vasthouden en dan IPO.

alpha_mannetje | 08-10-08 | 10:35

F. von Zeikhoven | 08-10-08 | 10:30

FOUT !

De wet van Murphie telt hier..

kwark001 | 08-10-08 | 10:33

@united.provinces | 08-10-08 | 08:26

goed stuk!

siske | 08-10-08 | 10:33

(Ik rehabiliteer een voorspellende ban.)
@Tijdbom | 08-10-08 | 10:26 alleen voor een kratje Alfa ga ik dat met je aan.

..zapper | 08-10-08 | 10:32

Ik denk dat ik maar weer eens voorover buk en het ga nemen als een man!

De Boogie Man | 08-10-08 | 10:32

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 10:31

/Midas Dekkers modus aan/
Niet om nou dom over te komen ofzeau, maar zoek de zeven verschillen tussen een casino en de beurs van tegenwoordig. Misschien moeten ze die beurscrises eigenlijk ook gewoon opvolgend gaan beletteren. Dan snapt iedereen beter hoe het zit. Want is hier vandaag nou nog dezelfde crisis als twee weken geleden bezig, of is het weer een volgende depressie? Net zoals alles 'int leven' is ook hier een golfbeweging aan de gang. Dat geld gaat niet weg, alleen degenen die het nu bezitten verliezen er 'wat' van. En als de kringen in de vijver zo verdwenen zijn, duikt dat geld gewoon weer op. Weliswaar bij nieuwe eigenaren, maar soi, niks aan de hand verder.. Ook op geld is de wet van behoud van energie van toepassing. In de variant 'behoud van kapitaal'. Met voor 'behoud' natuurlijk wel een andere begripsomschrijving..

Verder wacht ik dus nog even met tanken. morgen zal het wel graties zijn......
/Midas Dekkers modus uit/

F. von Zeikhoven | 08-10-08 | 10:30

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 10:29

Neon | 08-10-08 | 10:21
Strakke pakken met dito stropdassen. zich omheaug werken met het achterste der ellebeaugen en niet te vergeten, de hele dag fanta zuipen.
Haha nitwits zijn het

kneuterzak | 08-10-08 | 10:28

Oei! Bijna 280 geraakt.. Ik zet in op 250 rond drie uur 's middags.. Kratje bier?

Tijdbom | 08-10-08 | 10:26

vandaag wordt een dag om nooit te vergeten

AEX, BEL20, DAX, FTSE - 7% - -8%. Het hele zaakje implodes like a deck of cards

Bukoswski | 08-10-08 | 10:25

Wie riep er ook al weer heel hard afgelopen zondag dat je ING moest kopen?

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:25

Ik heb ook geen idee. Wie van de reaguurders heeft zijn geld van de bank gehaald en in een oude sok gestopt?

witwas | 08-10-08 | 10:23

@ CoJoNes | 08-10-08 | 10:10
Is geen machtsmisbruik. Probleem is dat Fortis eerst moet aangeven waar ze uit bestaan. Schijnt niemand meer te weten nl. en dat belegt wat lastig.
Heb je er veel van? Hoop gelukzoekers wel volgens mij.

JamesHuntLive | 08-10-08 | 10:22

Alvast een trapje neerzetten? dan kunnen ze makkelijker van het dak springen (en dan een cameraatje erbij voor youtube ;-)

loenatic | 08-10-08 | 10:22

SNS en ING Groep gaan toch nog eerder op hun bek. Nee, dat waren van die conservatieve banken, die jongens bij ING/Postbank, dat kon allemaal geen kwaad.

Inmiddels is mij een ding wel heel duidelijk: al die beursidioten: ze lullen maar wat. Ze hebben geen idee.

Neon | 08-10-08 | 10:21

CoJoNes | 08-10-08 | 10:18
WTF? Is zojuist een correctie geweest op koersen3.beurs.nl/koersen/default.aspx...

Bovenstaande koers had ik toch echt gekopieerd uit het overzicht koersen AMX... Nu staat er:

BNP Paribas 72,49 0,00 0,00

Blijkbaar een cock up, snapte er ook al geen kloot van...

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:20

voor wie het wil weten
FTSE 100 4415 -190.46 (-4.14%)
CAC 40 3547 -184.94 (-4.96%)
DAX 30 5052 -274.58 (-5.15%)

Bukoswski | 08-10-08 | 10:20

Fortis staat virtueel op 1,20 Euro, terwijl de handel bij 5,40 gestopt was. koersen3.beurs.nl/koersen/default.aspx...
77% van de 16,4 Miljard Euro is dus al verdampt. 12,7 miljard belastinggeld is weg en daar hebben we een schuld van 50 miljard Euro bijgekregen. Echt een slimme bankjongen die Wouter Bos. Geeft veel vertrouwen aan de markt en zo.

tipo | 08-10-08 | 10:20

*bij iedereen geld leent om aandelen te keaupen* Lange termijn jongens, lange termijn.

zooishettoch | 08-10-08 | 10:19

Nou what the hell, Aegon dan maar.

Neon | 08-10-08 | 10:19

@De enige bank die plust.
Huh?
BNP staat op -10% €61,20

CoJoNes | 08-10-08 | 10:18

87% rendement op me turbo'tjes 350s

dam-dame | 08-10-08 | 10:17

BNP Paribas 72,49 +12,59 +21,02%
De enige bank die plust.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:16

Met -10% sta je niet eens meer in het rijtje van de Top 10 dalers....
Blinde paniek.

AmTam | 08-10-08 | 10:15

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 10:14

SNS gaat volgens mij eerder dan Aegon. Goddomme, het is nu echt niet leuk meer.

CoJoNes | 08-10-08 | 10:14

Lol @ CoJoNes | 08-10-08 | 10:13
De chefs van de banken doen de luikjes van de boardroom even dicht.

tipo | 08-10-08 | 10:14

dam-dame | 08-10-08 | 10:11
Thanx, dat is het antwoord waar ik op zat te wachten.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:13

De enige die op winst staat vandaag is een fabrikant van Luxaflex.

CoJoNes | 08-10-08 | 10:13

CoJoNes | 08-10-08 | 10:10
Misschien durven ze het gewoon niet, om de AEX niet nog verder naar beneden te drukken?

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:12

@ Gruber
Ja geld de zelfde regel we opende op 4,6% lager dus bij 9,6% wordt in principe de handel heel even stil gelegd

dam-dame | 08-10-08 | 10:11

@Prof. Zweistein | 08-10-08 | 10:09
255 is de nieuwe bodem volgens Fibonacci.

tipo | 08-10-08 | 10:11

Droefsnoet Cees de kort lult al tien jaar alles naar beneden.

lokinov | 08-10-08 | 10:11

Tjeetje Fleischbaum, wat weet u toch veel van de financiële gokclub die beurs heet. Morgen ook bij DWDD aan tafel? Nog een adviesje voor aspirant-profiteurs, moeten die bullen, pullen, baissen in olietjes of futures?
Of toch maar even wachten?

JumboXL | 08-10-08 | 10:11

Als Fortis vandaag weer niet in de handel komt, is het puur machtsmisbruik van overheden. Begint nu echt absurde proporties aan te nemen.

CoJoNes | 08-10-08 | 10:10

Dat ie zakt is nu wel duidelijk... vraag is wanneer ie weer gaat stijgen.

Tijd om de call opties uit de kast te halen.

Prof. Zweistein | 08-10-08 | 10:09

@vraagstaart | 08-10-08 | 10:04
De klimaathype wordt de nieuwe economische bubble. Investeer daarin en je zit voor de komende 10 jaar op rozen. Totdat die hype in 2020 ook weer in elkaar klapt. Tegen die tijd is er hopelijk de kernfusie- en waterstofhype, om in te investeren. Alles zal reg kom.

tipo | 08-10-08 | 10:09

@ Lt_Gruber
Het is hier geen Rusland.
Al zo het weleens verstandig kunnen zijn.

Ferdinandt | 08-10-08 | 10:08

'het beloofd"... sjongejonge.

Horror Skopie | 08-10-08 | 10:07

dam-dame | 08-10-08 | 10:04
Dank, maar ik bedoel eigenlijk gedurende de openingstijden van de beurs.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:06

He we gaan de verkeerde kant op.

dam-dame | 08-10-08 | 10:06

hmm de site van de DNB ligt ook plat...

flaptop | 08-10-08 | 10:06

@Semar | 08-10-08 | 09:58 Klopt. Maar de echte economie is er gelukkig ook nog. De ballon is geklapt, maar dit is wel de kans om de slag naar duurzaamheid te maken. Een fundamentele herstructurering van de wereldeconomie en wij mogen dat allemaal meemaken. *traan uit de ooghoek wegpinkt*

vraagstaart | 08-10-08 | 10:04

@ Lt Gruber

Is standaard bij verliesen boven de 5% komt er een freez vanmorgen bij opening waren er 14 van de 25 aex fondsen gefreezd

dam-dame | 08-10-08 | 10:04

All Hands Brace For Impact!

kapotjeplov | 08-10-08 | 10:00

AEX -8.8%... Serieuze vraag, bestaat er een kans dat ze de handel gaan stilleggen om even een adempauze in te lassen?

Lt_Gruber | 08-10-08 | 10:00

Ik ben me hier kostelijk aan het vermaken, de psychologische schade valt reuze mee.
rehab | 08-10-08 | 09:34
.
De psychologische schade valt dus mee... rehab?
*proest*

Bertus Betonsloper | 08-10-08 | 10:00

@ mezelf 9:58

maar IS een existentiële crisis van het internationale financiële systeem.

Semar | 08-10-08 | 10:00

door de 9% nog even en we zien 27x

dam-dame | 08-10-08 | 09:59

9% eraf, we gaan de 250 punten grens even testen.

Karel Kruizenruiker | 08-10-08 | 09:59

Ik ga een parachute zoeken!

T@ Riest | 08-10-08 | 09:58

-weggejorist-

poliiek=liegen | 08-10-08 | 09:58

@ Krokoklaas | 08-10-08 | 09:45

Helaas, was het maar zo simpel. De huidige crisis overstijgt het niveau van een simpele beurscrisis, maar een existentiële crisis van het internationale financiële systeem. Geld werd gegenereerd zonder dat er werkelijke waarde tegenover stond. Zo'n virtuele economie is, zo blijkt, bijzonder kwetsbaar. Zodra de actoren hun geloof in het systeem kwijt raken, dondert de boel in elkaar. Puin ruimen en op de oude voet verder zit er mijns inziens niet in.

Misschien is het wel eens aardig om na te denken over de crisis in het licht van de langetermijns-verschuiving van politieke en economische macht weg van de Verenigde Staten. Wie weet heeft over tien jaar de dollar als internationale valuta afgedaan.

Semar | 08-10-08 | 09:58

Kees de Kort, ok. Maar vergeet ook Willem Middelkoop niet.

Gromule | 08-10-08 | 09:58

*Haalt Monopolyspel weer uit de kast*

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 09:58

Fleisch typo 2: is het ook Ckees de Kort...
*anticyclisch aandeeltjes koopt*

vleeschtomaat | 08-10-08 | 09:58

Aangezien iemand het moet doen Aegon opgepakt voor 362 gewoon omdat het kan.

dam-dame | 08-10-08 | 09:58

Hoeveel mensen zouden er zijn voorbereid op een voedsel en olie crisis? Want die komt rap na die beurkrach die er toch overduidelijk aan zit te komen. Dus geen gouden koets meer die rijdt, dat wordt fietsen of lopen, en geen eten meer op de plank, dan wordt in de rij staan bij een voedselbank, vandaar dat de regering die voedselbanken alvast heeft laten ontstaan na elf september, want daarvoor bestonden die heel opmerkelijk niet.
En als je voedsel gaat inslaan goed op de data letten, want die lopen vreemd genoeg van de meeste producten in de supermarkten niet verder dan 2009 en 2010, en heel weinig 2011, dus hooguit een a twee jaar houdbaar, en Ron Paul vertelde dat deze crisis zeker tien jaar zal duren. Dat wordt dus hengeltje kopen, zaden kopen, gedroogd voedsel kopen, waterfiltertje kopen, en een schuilkelder bouwen voor een atoomoorlog met Rusland, want Obama gaat de president worden van de USA, en heeft al 88 pct Nederlands op zijn hand.

Beertje Colargol | 08-10-08 | 09:58

Ik voel het, vandaag is een dag voor records!!

unban | 08-10-08 | 09:56

Het zal binnenkort wel weer druk worden aan de deur met lieden met grote collectebussen want ook die beleggen op de beurs!
Enkele jaren geleden hadden Vereniging tot behoud van Natuurmonumenten en Leger des Heils kapitalen verloren!!!

Frederik Puntdroad | 08-10-08 | 09:56

en onder de 285

dam-dame | 08-10-08 | 09:56

@ G-unite

En door de 285 heen, -7,9%

Ferdinandt | 08-10-08 | 09:55

Schaf alvast maar een stel leuke guns aan mensen. Straks is het iedere man voor zich!

Martinus_van_Oranje | 08-10-08 | 09:53

Hoppa, door de 290 heen.

G-unite | 08-10-08 | 09:52

Gewoon een oorlog beginnen om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. België ?

gordongekko | 08-10-08 | 09:50

Pompiedom.... dit jaar nog steeds ruim 3% in de plus, gisteren er 0,1% bij... *zich in de handen wrijft* Nog eventjes wachten tot de falling knife stil ligt, maar dan gaan we lachen.

vraagstaart | 08-10-08 | 09:50

@Neon | 08-10-08 | 09:46 wat is je e-mail adres, dan stuur ik je mijn rekeningnummer, ik garandeer je dat je de helft terug krijgt!

..zapper | 08-10-08 | 09:47

Doe nou eens goed spellen!! Belooft?

de laatste man | 08-10-08 | 09:47

I (8)You fokker | 08-10-08 | 09:43
de sky is the limit!

ganzo | 08-10-08 | 09:47

Okee, ik heb hier 2000 euri die ik lekker kan stukgooien. Tips, anyone? Welk noodlijdend kutaandeel moet ik nu kopen om straks schaamteloos decadent en onsmakelijk vet binnen te lopen als deze massa-hysterie weer eindigt?

Neon | 08-10-08 | 09:46

Het zit allemaal tussen de oren, Allemaal overspannen reactie's van die beursmensen. gewoon blijven doorademen en je kansen gewoon straks pakken als de rust weder keert of niet en je niet bemoeien met die tombola. 5 jaar geleden zat de AEX rond de 250 en vreemd genoeg draaide de wereld toen ook gewoon door.

Krokoklaas | 08-10-08 | 09:45

Rien ne va plus... het geld is niet meer van u.

gordongekko | 08-10-08 | 09:44

en hoe zit het met de eindejaarsrally?
Dat is toch altijd een zekerheidje.
Berus is een jojo

I (8)You fokker | 08-10-08 | 09:43

AMX gaat stilletjes aan richting -8%

Lt_Gruber | 08-10-08 | 09:42

Gelukkig staat mijn geld veilig bij de Bosbank, aandelen heb ik gelukkig niet meer. Wel jammer van mijn woekerpolis, eerst grootste gedeelte weggewoekerd (door Fortis) en de resterende waarde is nu gehalveerd. Misschien dat de woekerwiedergutmachung mij straks heel veel aandelen (met deze prijzen) oplevert.

Aangezien het zeer goed, ik herhaal zeer goed met AEGON gaat, zit ik toch nog aan een paar putopties te denken. Oh ja met een beetje pech komt Fortis met een persbericht en gaat de handel weer los, kost minimaal 10 punten in de AEX, index dan op 280, USA opent ongetwijfeld ook niet hoger, kortom een slot van 275 behoort zeker tot de mogelijkheden. Woensdag gehaktdag.

Camiel Zeurlinks | 08-10-08 | 09:42

puntkomma?! | 08-10-08 | 09:32
waarom niet als je het over een paar dagen voor 30.000 kunt terug kopen.

ganzo | 08-10-08 | 09:41

sorrie
edit kan je daar "bepaalde hamburger restauranten uit de USA"van maken?
Straks heb ik 10 clowns over de vloer.

LifeCatcher | 08-10-08 | 09:38

Goud gaat wel lekker.

Proost

Veldwebel | 08-10-08 | 09:37

Ach, ik heb '87 meegemaakt en leef nog steeds.
*"Don't worry, be happy" neuriet*

Inert | 08-10-08 | 09:35

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:34

Zooo de eerste 6% is alvast binnen..... de storm uitzitten lijkt me het beste.
Je gaat je huis toch ook niet verkopen als het nog maar € 60.000 waard is?
Maar ja, ik heb geen aandelen en zit bij een goede bank, dus makkelijk praten.

puntkomma?! | 08-10-08 | 09:32

@ehab | 08-10-08 | 09:19 als je hier bent om te rellen tief dan beter meteen op, aangezien je de opmerking van u.p al als een scheldpartij ziet, ga je hier blijvende psychologische schade oplopen.

..zapper | 08-10-08 | 09:31

Het wordt pas echt leuk als de zorgverzekeraars die onze centjes uiteraard ook belegd hebben, de rekeningen niet meer kunnen betalen.
*maakt boot (en gezin) klaar voor vertrek naar een land waar ze het minste last gaan hebben van de malaise*

koolteer | 08-10-08 | 09:31

-weggejorist-

poliiek=liegen | 08-10-08 | 09:31

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:30

@united.provinces
Je linkt een gast die "Atlas Shrugged" een meesterwerk vind. Dit geeft het niveau al aan wat mij betreft.

Toch wel grappig* om te zien hoe de die-hard kapitalisten nog steeds proberen de schuld volledig bij die gemene regulerende staat te leggen.

*triest

MarinusWA | 08-10-08 | 09:28

.. zapper | 08-10-08 | 09:16
Lager kan, maar verdwijnt niet geheel, en ook al is het lager, het moet ergens vandaan komen en het komt uiteindelijk als schuld in particuliere boeken.
Inflatie?
Hoeveel denk je kost een vorkheftruuk te huren in Iraq of Afghanistan van internationale kraan en voortuigen verhuurders??
20000 eu per maand!
Mcdonalds brengt de hamburgers tot aan de soldaten midden in het gevecht daar, wist je dat?
Maar ze vragen wel 16 dollar per hamburger, 12 dollar milkshake, 12 dollar salade.
Inflatie?
Het zijn spelletjes en het gaat over lijken, denk maar niet dat inflaties en beurzen deze mensen ook maar iets kan schelen!

LifeCatcher | 08-10-08 | 09:28

Misschien, heel misschien was fractional reserve banking toch niet zo'n heel erg goed idee, achteraf...

Het lijkt wel een groot pyramidespel te zijn, en uiteindelijk klapt dat altijd wel.

johan9991 | 08-10-08 | 09:26

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:24

united.provinces
hoe vaak ben je nu al gebanned van GS? Kun je niet beter bij sites als HVV blijven? Ik wil niet zeggen dat je mening niet gewaardeerd wordt, maar het is allemaal zo repetitief en voorspelbaar... wordt nu al moe als ik je naam lees. Dont get me wrong, only want to help you.

Bukoswski | 08-10-08 | 09:22

Kan niet altijd de discussie volgen maar ik begrijp niet waarom Seats en Sofa's nog niet in de malaise deelt. Bij mij thuis beweren ze al maanden dat het een waardeloze bank is.

soldier-of-fortuyn | 08-10-08 | 09:21

Niets aan de hand gewoon doorlopen, 20 minuten handel -6%

Karel Kruizenruiker | 08-10-08 | 09:20

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:19

Annonico | 08-10-08 | 09:06
AEGON minus 10% nu. Fijne dag nog.

JamesHuntLive | 08-10-08 | 09:18

rehab | 08-10-08 | 08:10
correctie RMB

Bukoswski | 08-10-08 | 09:18

Misschien tijd voor een polletje: zouden ze de handel gaan stilleggen vandaag? Of is dat een domme vraag?

Lt_Gruber | 08-10-08 | 09:17

De leukste twist aan de hele kredietcrisis is wanneer niet alleen de spaarders hun geld veilig gaan stellen, maar iedereen nu een maximale lening afsluit, wetende dat dat geld veel meer waard is op dit moment, dan na de looptijd van die lening...

..zapper | 08-10-08 | 09:17

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:17

Nu ga ik echt weg

united.provinces | 08-10-08 | 09:16

Marokaan:"...2) Ze meten hun vage bronnen meteen een air van respectabelheid aan. Zo van: Kijk, belangrijke mensen zijn met met mij EENS!,,"
--
Ik geef je gelijk magreb, hard werken op school , suma cum laude slagen aan een UNI en daarna een carriere hebben bij een financiele instelling stelt je op hetzelfde nivo als Volkskrant journalist.
Ik geef je gewoon gelijk nu, ben je blij?

united.provinces | 08-10-08 | 09:16

@LifeCatcher | 08-10-08 | 09:14 aangezien de inflatie hoger ligt dan die 3%, wordt de feitelijke restantschuld tov het moment waarop de schuld is aangegaan lager.

..zapper | 08-10-08 | 09:16

en we zitten onder de 300 punten.. goede start van de AEX!!

Schoemie | 08-10-08 | 09:15

@rehab | 08-10-08 | 09:06 ik mis een link in je post, verder voldoe je prima aan de beschrijving.

..zapper | 08-10-08 | 09:14

@ rehab en united

ik haal ff wat door elkaar, maar wie de schoen past trekke hem aan

The_Challenger | 08-10-08 | 09:14

Ok, zegge de bank leent u 10.000 eurie tegen 3%
Dat betekent dat u het eerste jaar 300 euro ergens vandaan moet halen.
Waar gaat u dat vandaan halen?
De bank heeft immers maar 10.000 het financiële systeem ingestuurd, maar die 300 niet maar die moeten wel ergens vandaan komen.!
Denk na mensen, zo maken ze schuld!
Kappen ermee.

LifeCatcher | 08-10-08 | 09:14

@ rehab
Een lening loopt ongeveer tien jaar. dus je praat grote onzin dat je carter de schuld geeft.
ten tweede is carter al 28 jaar weg dus dan hadden die problemen veel eerder tevoorschijn gekomen.

bilderberg haalde ik alleen maar aan om te laten zien met welke schurk ter linkerzijde we te maken hadden. en de bankenwereld/timmermanszoon connectie van kok wil je niet zien als linksch-ubermensch.
Kok werd door clinton gezien als the thirth way. hier is de luchtbel begonnen.
De amsterdamsche grachtengordel met hun puisant rijke linkse overbezetting wat de prijzen daar kunstmatig hoogmaakt zie je denk ik ook niet. Al die miljoenen van de linksche media zijn daar geïnvesteerd.

De banken geven hier al 10 jaar hypotheken aan mensen waarvan ze weten dat die het eigenlijk niet terug kunnen betalen.
Nog gekker zijn ze met de overwaarde verzilveren.

The_Challenger | 08-10-08 | 09:12

@rehab: (ok de laatste post echt)
"... Prove me wrong! Laat zien dat je gevoel voor humor hebt! Maak bjvoorbeeld eens een grapje. Gewoon zomaar..."
--
Ik zag laatst een MRI scan van je schedelinhoud. (was eerder droevig dan grappig)

united.provinces | 08-10-08 | 09:12

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:12

Ok ik ga werken toedeloe

united.provinces | 08-10-08 | 09:10

@Marokkaan:
"..1) Ze typen allebei enorm veel, met heel veel links naar dubieuze sites erin. En met een bozige ondertoon. Het is immers allemaal vreselijk!..'
--
Gek op meervrijheid.nl worden veelal nobelprijswinnaars gepubliceerd. En de scibenten hebben toch wel een paar academische titels voor hun naam staan. Dus de vergelijking aluhoedjes , libertariers is toch echt op jou conto.
--
Maarja zelfs een vmbo-er als jij mag op internet een grote domme bek hebben hoor. Ook dat is jou vrijheid van meningsuiting.

united.provinces | 08-10-08 | 09:10

Heerlijk om te zien hoe de waarde van mijn schulden keldert!

..zapper | 08-10-08 | 09:10

Weg met al die beurzen. Op naar de 0 punten! En het zal me een zorg wezen wat daarvan de gevolgen zijn. Ik overleef het wel...
Daarna gezellig naar de kruidenier om de hoek :)

Ik ben mij er eentje | 08-10-08 | 09:10

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 09:08

Gefelicteerd GS, u heeft de koelkast gewonnen. AEX is al onder de 300 geweest.
--
Mijn geld staat veilig (voorlopig).
--
Let it ripp.

united.provinces | 08-10-08 | 09:07

*Doet zwembroek tussen billen om sneller te gaan..

Tijdbom | 08-10-08 | 09:07

united.provinces | 08-10-08 | 08:58
Voor je op obscure websites de waarheid zoekt, kijk eerst eens even naar de bron. Volg het pad van het geld eens: www.youtube.com/watch?v=eW9viaJatpo
In geval van twijfel, RTL7 heeft het als authentiek uitgezonden.

Einde van de Domheid | 08-10-08 | 09:07

Alles gaat GOED met Aegon, ik herhaal: Alles gaat GOED met Aegon. Heb net maar eens een gokje gewaagd in het AEX-Casino.

Annonico | 08-10-08 | 09:06

Laten we 911 idioten en VV-ers eens vergelijken

1) Ze typen allebei enorm veel, met heel veel links naar dubieuze sites erin. En met een bozige ondertoon. Het is immers allemaal vreselijk!

2) Ze meten hun vage bronnen meteen een air van respectabelheid aan. Zo van: Kijk, belangrijke mensen zijn met met mij EENS!

"Peter van Maanen studeerde economie aan de VU en volgde de postdoctorale lerarenopleiding economie aan de UvA. Hij liep zijn economiestage bij de Directie Economische Zaken van de SER, en deed zijn leservaring op aan het Montessori Lyceum Amsterdam en het Montessori Lyceum Rotterdam. Hij heeft onderzoek gedaan als econoom voor het economisch bureau van ING, als summer fellow voor het Ludwig von Mises Institute in de VS, en is nu al weer enige tijd onderzoeker bij het CBS."

3) Ze hebben allemaal een grotesk gebrek aan gevoel voor humor.

rehab | 08-10-08 | 09:06

Casablanca:"... De overheid is de baas over de politie en het leger, en gebruikt dus DWANG als je hun wetten niet opvolgt..."
--
Ok, laten we eens zien wat er gebeurt als jij weigert te betalen op 1 april. Volgens mij wordt je voordeur ingetrapt door de belastinginspecteur geflankeert door 10 politieagenten.
--
*koopt alvast bier en chips*

united.provinces | 08-10-08 | 09:06

Gefelicteerd GS, u heeft de koelkast gewonnen. AEX is al onder de 300 geweest.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 09:06

Een ding is zeker: als GS over de beurs gaat berichten dan zit je óf op een top óf op een bodem.

koetjeboe | 08-10-08 | 09:05

We openen op 296.56

Niet voor Jan | 08-10-08 | 09:05

Terug naar PTT, GEB, Spaanse gastarbeiders, postkantoren, lodaline, bakkers, slagers, kruideniers, haar op de muts etc. etc. Is weer is wat anders.

Dosina | 08-10-08 | 09:05

vleesch, het is beloofT. Zonder D dus.

Beloven, stam: beloof
3e persoon ev: stam + T

Nietvoordekat | 08-10-08 | 09:04

".. Volgens jaar inflatie van 20% omdat het uiteindelijk toch allemaal betaald moet worden..."
--
Zie het maar als solidariteitsheffing, die sielige allochtonen en tokkies in Amerika hadden ook recht op een hypotheek. Toch? Tja dat Kempis hun leges niet konden betalen.... moet je begrip tonen.

united.provinces | 08-10-08 | 09:03

Hoppa, AMX keldert meteen 5%. AEX 2.5 in de min.

Maar geen zorgen, hersteld zich vanzelf weer. Is altijd zo gegaan.

Lt_Gruber | 08-10-08 | 09:03

Hahahaha. Ik moet zeggen, vrije volkers zijn iig net zo grappig als aluhoedjes.

"De overheid is de baas over de politie en het leger, en gebruikt dus DWANG als je hun wetten niet opvolgt. Hoe je de bankiers hierdoor de schuld kan geven is nauurlijk weer een typish geval van "socialistische omkering van oorzaak en gevolg"

rehab | 08-10-08 | 09:02

.. zapper | 08-10-08 | 08:52
in moskou mogen ze uitslapen.

ganzo | 08-10-08 | 09:01

Fleisch, doe eens spellen: beloofdt: tis wel tt namelijk

vleeschtomaat | 08-10-08 | 09:01

rautonde (typo)

united.provinces | 08-10-08 | 09:01

Nou, kan ik al van m'n laatste euro een huisje in da US kopen?

Lepo | 08-10-08 | 09:00

rehab, ben je verdwaalt? SP vakbondsvergadering was links afslaan bij laatste rotonde.
--
Maar inderdaad, een gote bek is beter dan kennis van zaken.

united.provinces | 08-10-08 | 09:00

Hadden ze die hang (seng) jongeren maar eerder moeten aanpakken !

Konny Lingus | 08-10-08 | 08:59

cabin crew disarm slide bars

koetjeboe | 08-10-08 | 08:59

Waarom zoveel aandacht aanbesteden? We praten elkaar alleen maar de financiële put in.

il barbiere | 08-10-08 | 08:59

toevoeging: (de WETTEN volgen en verplicht de staatsgedekte slecht leningen afsluiten).

united.provinces | 08-10-08 | 08:59

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 08:58

Ook hier zijn ze weer wereldleider.
Stop maar met Obama en richt je pijlen op de verkiezingen in China.

Pinocchio | 08-10-08 | 08:58

hij beloofD ????
Ook crisis bij GS zeker

Smuicheltje | 08-10-08 | 08:57

Peter van Maanen studeerde economie aan de VU en volgde de postdoctorale lerarenopleiding economie aan de UvA. Hij liep zijn economiestage bij de Directie Economische Zaken van de SER, en deed zijn leservaring op aan het Montessori Lyceum Amsterdam en het Montessori Lyceum Rotterdam. Hij heeft onderzoek gedaan als econoom voor het economisch bureau van ING, als summer fellow voor het Ludwig von Mises Institute in de VS, en is nu al weer enige tijd onderzoeker bij het CBS.
--
Hier de Amerikaanse zieligheids wet uit 1977 (door Clinten en Bush uitgebreid om de zielige stemmen te lokken).
en.wikipedia.org/wiki/Community_Reinve...
--
Hier is het artikel:
www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=2...

united.provinces | 08-10-08 | 08:55

Aegon, het was fijn je gekend te hebben, rust zacht.

kneuterzak | 08-10-08 | 08:54

Kan iemand me vertellen waarom de directies en raden van bestuur van de grote banken niet allang in de gevangenis zitten? Ze hebben willens-en-wetens de economie naar de klote geholpen (en waar was het toezicht trouwens, ook weer zo'n vraag) voor eigen gewin.

Icesave is weg, de site van De Nederlandsche Bank is onbereikbaar en wie gaat dat allemaal betalen? Bos met z'n Magische Geldpers? Volgens jaar inflatie van 20% omdat het uiteindelijk toch allemaal betaald moet worden.

En dat is nog het gunstige scenario...

johan9991 | 08-10-08 | 08:53

Oe spannend, het gaat bijna beginnen! *nog snel even plas gaat doen, provisie op buro stalt, sites opengooit en poten op tafel werpt*

..zapper | 08-10-08 | 08:52

Het beloofT.
Ik beloof, jij belooft, hij belooft. Tblijft moeiluk.

Dr. Mabuse | 08-10-08 | 08:52

The_Challenger | 08-10-08 | 08:47
En clinton begon met die slechte leningen in amerika.
--
Fout dat was Jimmy Carter, en kap met die bilderberg troep vent. Dit is gewoon pervertering door de Amerikaanse zieligheidsindustrie.
--
Stel je voor dat banken hier verplicht leningen moesten verstrekken aan lieden zoals rap-held "Kempi".

united.provinces | 08-10-08 | 08:51

Handel in Fortis aandelen tot nader order uitgestreld,...... maarre alles was toch weer in orde daar...

Karel Kruizenruiker | 08-10-08 | 08:50

@Rehab,
De overheid is de baas over de politie en het leger, en gebruikt dus DWANG als je hun wetten niet opvolgt. Hoe je de bankiers hierdoor de schuld kan geven is nauurlijk weer een typish geval van "socialistische omkering van oorzaak en gevolg"
--
-- Met complottheorien (zeitgeist) heb ik niets van doen maar wat je hier eigenlijk zegt is dat bankiers normaal gesproken geld uitlenen aan wanbetalers en drugsverslaafden ipv aan betergestelden die hun leningen kunnen terugbetalen.
En dat doet me denken aan een uitspraak van een Sovjet Commie ("de bedrijven in het westen verdienen geld door verlies te maken"). Hoe dom en ideologisch blind kan je zijn?
--
En waar heb jij economie gestudeert? Cuba?
[QUOTE]
Een vergelijkbaar voorval werd mij door een van mijn lezers gemaild. Uit een link naar een persbericht uit 2006 blijkt hoe het federale Ministerie voor Volkshuisvesting en Stadsontwikkeling, het Department of Housing and Urban Development, opschept over zijn rol in het aanmoedigen van Fannie Mae en Freddie Mac om te voldoen aan hun door de overheid opgelegde doelstellingen voor het tot stand brengen van miljoenen leningen aan leners met lage of middelmatige inkomens en aan mensen uit de binnensteden en andere ‘slecht bediende’—d.w.z. onaantrekkelijke—buurten.
--
[/QUOTE]

[QUOTE]
Ter ondersteuning van dit alles, was er nog een andere vorm overheidsbemoeienis die zorgde dat de slechte leningen bleven komen. De centrale bank, de Federal Reserve, heeft de rentetarieven voortdurend laag gehouden, zelfs toen daardoor inflatie dreigde, juist om ervoor te zorgen dat kapitaal tegen lage rente de financiële markten op bleef stromen, in een poging om de economie kunstmatig te stimuleren. Je kunt niet zeggen dat de Fed hier niet in slaagde, want het verstrekken van kapitaal werd gestimuleerd—kunstmatig, en daarom moeten we nu de rekening betalen.

Het is niet mijn bedoeling om te suggereren dat de boom op de huizenmarkt in zijn geheel een ‘zeepbel’ was. De huizenprijzen zijn gedaald, maar ze zijn nog steeds aanzienlijk hoger dan voor de boom. Een reële stijging van de waarde van woningen wordt in stand gehouden door een groeiende bevolking en stijgende welvaart, die het mogelijk maakt dat Amerikanen grotere en mooiere huizen bouwen dan zij dertig jaar geleden deden.

Deze boom op de huizenmarkt was echt, en de overheid heeft haar niet gecreëerd. Het enige wat de overheid deed was het onstabiel maken van de boom door het verstrekken van riskante leningen op grote schaal aan te moedigen—en vervolgens dit risico te maskeren met de belofte van garantstelling door de overheid.
[/QUOTE]
--
--
Inderdaad neo-con Bush (die meer uitgaf dan al zijn 47 voorgaande presidenten) is geen conservatief maar een NEO-conservatief. Die heeft gewoon de democratische socialistisch ingehaald ingehaald. En verder ben ik het met je eens dat we internet en de boekdrukkunst af moeten schaffen, een geinformeerd publiek .... dat kan toch echt niet,....

united.provinces | 08-10-08 | 08:49

Gaan we weer GS, we weten wel dat de koersen over de hele wereld zakken. Is het nou echt nodig om daar elke dag een artikel aan te wijden? Begin maar weer over de AEX als deze ellende achter de rug is, je leest er overal al veel te veel over. Doe eens lekker tegendraads en laat die hele kredietcrisis links liggen, zeker als de berichtgeving nauwelijks verder gaat dan wat feitjes opsommen.

Bier-Sexueel | 08-10-08 | 08:49

@ rehab

huillie huillie doen?

En ja links is de schuld van de crisis die precies 10 jaar geleden begon.

In de hele eu waren de socialisten aan de macht, met hier bilderberglid-terroristenechtgenoot-pvda'er wimpie duisenberg als president van de nederlandsche bank en wimpie kok als PM(nu ing).
En clinton begon met die slechte leningen in amerika.

The_Challenger | 08-10-08 | 08:47

@acac 8:45
Alweer kopen?

steven paul | 08-10-08 | 08:46

Ach we zien het wel, ik heb m'n spaargeld uit voorzorg allemaal maar opgesnoven..... Wanneer gaan we weer eens iemand lekker bashen?

Wim-Lex | 08-10-08 | 08:46

nu kopen, straks over de arme prutsers lachen die binnen zijn blijven zitten en bang waren

acac | 08-10-08 | 08:45

@redactie
Tijd voor een poll
Gaat de beurs naar de 200 ?
[ ] ja
[ ] Nee

Ober3bier | 08-10-08 | 08:41

@ dam-dame

Aegon. Dat vind ik wel weer leuk voor ajakkes

The_Challenger | 08-10-08 | 08:39

-weggejorist-

rehab | 08-10-08 | 08:37

Kees de Kort, met een K dat is.

Weest gegroet | 08-10-08 | 08:37

Belooft is met een T, eerste regel s.v.p. even wijzigen want dat staat slordig.
Verder leuke titel, aansluitend op voorgaande topic.

ThijsDoetRaar | 08-10-08 | 08:37

Toch merkwaardig dat slechts een handjevol mensen, gedreven door premie's en hebzucht hiervoor verantwoordelijk zijn. Maar Fleisch heeft gelijk we testen de 300 punten grens en volgens de futures openen we op 292 punten.
Fijne dag nog.

Karel Kruizenruiker | 08-10-08 | 08:37

* vast water en blikvoer inslaat om de crisis te overleven *

sjim panzee | 08-10-08 | 08:36

@ Lepo | 08-10-08 | 08:25

Nou dat is nu dus ook weg...

Telefooncal | 08-10-08 | 08:30

fortis op een 1,85 betekend 8 extra punten verlies voor de AEX op dit moment wordt in londen het reddingsplan voor de engelse banken bekend gemaakt aegon gaat vandaaag technisch failiet.
Wat ben ik blij met mijn short positie *vakantie folders download*

dam-dame | 08-10-08 | 08:30

En ICESAVE bevriest ook alle spaartegoeden, check hun website
DNB gaat "gedupeerde" helpen hun centjes bij de ijslandse bank/overheid op te halen.
Klein probleempje de twee grootste ijslandse banken (waaronder icesave ook valt) had 10xBNP aan spaartegoeden. Dus als ze 25% op investeringen moeten afboeken dan..

Ferdinandt | 08-10-08 | 08:29

[commie mode on]
Het is allemaal de schuld van het graai kapitalisme. Bla bla de kerk van de markt.
[commie mode off]
--
Nou nee, die fucking socialisten moesten namelijk de banken DWINGEN (Glock van de sherrif van Nottingham --aka politie en belastingdienst-- in de NEK) slechte leningen af te sluiten.
--
Voor eenieder die economie heeft gestudeert in OEGANDA, even een kote bijscholingscursus:
www.hetvrijevolk.com/files/users/clark...
--
De ware oorzaak van de hypotheekcrisis
www.hetvrijevolk.com/?pagina=7079
--
Zo, straatje schoon, helmpje op en terug in de bunker. Kan niet wachten op de tapijtbombardement van de "conservatieven" die dit op konto van de "vrije markt" gaan schrijven. Oh ja, ik ben Wilderstemmer en dus natuurlijk een racist.

united.provinces | 08-10-08 | 08:26

Gelukkig staat mijn spaargeld Icesave.

Lepo | 08-10-08 | 08:25

Gisteren, nabeurs stond Fortis (zonder handel) op een biedprijs van 1,89 Euri, dat was vrijdag nog 5,41 Euri.
En de 300 punten is goed voor mijn puntendieet, daar maak ik geen punt van.

Broadcaster | 08-10-08 | 08:20

Volgende is de 200 punten grens die gebroken wordt. Ik koop alvast een hond.

Pilcrepus | 08-10-08 | 08:19

gaan we vandaag toestanden zoals in pakistan een paar maanden geleden krijgen?

ganzo | 08-10-08 | 08:19

de oude bodem lag op 311 waar we gisteren onder door gingen. ik vermoed vanavond een slot van vlak boven de 290. doet fortis weer mee dan zal het 280 worden.
We gaan naar een bodem van 180 eind november. daarna posities nemen in gezonde bedrijven, d.w.z olie, voedsel en drank

al deze cijfes onder voorbehoud van oorlog, ziekte, honger en dorst

The_Challenger | 08-10-08 | 08:18

Eerste stukje van de nieuwe zeitgeist movie was wel aardig maar dat gelul over een utopie was een beetje minder.

Kets22 | 08-10-08 | 08:13

Alle banken worden genationaliseerd.
Aex gaat naar de 220, maar we overleven het wel.

Kaas de Vies | 08-10-08 | 08:12

@michelr | 08-10-08 | 08:09
Dan doe ik Highway To Hell van AC/DC.
*Maakt doos gevulde koeken open*

Klukkluk | 08-10-08 | 08:11

Wie straks een paar dollars over heeft koopt gewoon half het Westen.

rehab | 08-10-08 | 08:10

-weggejorist-

knuffelturk | 08-10-08 | 08:09

Wat was de wereld overzichtelijk toen alles nog goed was en er alleen een probleem was met criminele Marokkanen.

Einde van de Domheid | 08-10-08 | 08:09

(zet Down, Down van Status Quo op en pakt nog wat cola en chips)

michelr | 08-10-08 | 08:09

Aandelen dat is sow 2002. Een ouwe sok, kijk daar heb je wat aan!!!!

luckor | 08-10-08 | 08:08

Op naar de 0008 punten!

..zapper | 08-10-08 | 08:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl