Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dé uitleg over de fincris

goudduitsl.jpgCBS 60minutes legt in 12 degelijke minuten in een duidelijke, simpele -wel engelstalige- minidocu nog eens uit hoe het ook alweer werkte met die kredietcrisis. Dat we niet uit het oog verliezen dat het allemaal de schuld is van nerds die het irrationele hypotheekgedrag van white trash probeerden weg te rekenen, op te stapelen, in blokjes te hakken en opnieuw te verkopen als kansvolle investeringen in gelddingen. Maar blijft u ondertussen vooral dingen kopen. Het is niet uw kredietcrisis tenslotte, maar die van de banken. Ter inspiratie: de nieuwe Blackberry, de nieuwe Nikon 700D, die ook weer beter is dan zijn voorganger. Alle producten die via de supercoole banners op GeenStijl staan en natuurlijk de 47 inch flatpanel Philips LCD met lampjes aan de voor én achterkant. Op de foto ter inspiratie een stapel echte goudstaven van de Duitse bank. De opklik is de allergrootste goudfoto ooit op Nederlands' internet verschenen. Gewoon omdat het kan.

Reaguursels

Inloggen

@wisselend: ik moet zeggen dat sommige van je spinsels mij wel aanspreken, maar je woordkeus lijkt potdorie wel rechtreeks van Babelfish te komen. Heb je je teksten eerst door 37 translaties gesleurd voordat je het hier op GS plakte? Damn.

opperhokker | 13-10-08 | 10:01

Prof Hoxha, je trapt erin. Had even de eerste paar comments gelezen onder het CBS filmpje. Het commentaar bij het filmpje stelt "It all started 16 months ago()" Deze statement is alleen al is bullshit. Het begon al veel langer geleden met een federale overheid (democraten en republikeinen) die banken onder druk zette om hypotheken aan lieden met veel te weinig geld te verstrekken en tevens Fannie Mae and Freddie Mac voor dit doel opzette. Op die manier ontstonden activa die bagger waren. Dat viel niet op zolang huizenprijzen bleven stijgen (dan is de lening immers gedekt door een huis dat meer waard is dan de lening). Sterker nog, dit overheidsbeleid zelf leidde tot een verdere kunstmatige stijging van huizenprijzen. PAS DAARNA is Wall Street deze rotzooi assets gaan verpakken en doorverkopen, daarmee de risico's verder verhogend. Zonder de door de overheid geforceerde hypotheken had de financiële sector dit kortzichtige spel helemaal niet kunnen spelen.

nick.name | 12-10-08 | 17:55

-weggejorist-

EVIL CLOWN | 11-10-08 | 17:11

Wat is een Nikon 700D?

eightpack | 11-10-08 | 12:31

macabre | 11-10-08 | 03:42
Ik ben ook heel blij, buurman!

Ik heb ergens gelezen dat in Oostenrijk een VW Phaeton staat met lichte schade. Goeie investering me dunkt.

Ik ben mij er eentje | 11-10-08 | 10:35

@liggend_streepje | 11-10-08 | 01:03

Het gaat niet om spaarders, het gaat om snelle jongens die met ingewikkelde constructies fictief geld uitleenden om echt geld terug te zien. Omdat er veel minder echt geld binnenkwam moet de belastingbetaler er maar voor opdraaien.

De top van een Fortistak zit op dit moment te relaxen in een peperduur hotel. Gisteren een lunch in een restaurant met drie Michelinsterren. De vraag is terecht: moeten wij daarvoor betalen?

Stir Glenfarclas II | 11-10-08 | 10:09

Huilie huilie van geenstijl, want: wanneer is het de schuld van de aanbieder als iemand iets koopt dat zeer riskant is? Het is toch altijd je eigen verantwoordelijkheid. Stomme socialisten bij geenstijl die om markt-regulatie en uitkopen/nationaliseren zeuren. Het probleem zit hem helemaal bij de wortel van het financiele systeem, namelijk de centrale banken. Die zorgen voor deze snelle riskante investeringen, met hun kunstmatig lage rente. En dat kunnen ze weer omdat ze een monopoly hebben op geld, waarvan ze zelf kunnen bepalen hoeveel het waard is.
Ik zeg: maak een vrije markt systeem, waarin iedereen zelf kan bepalen waarmee hij betaald. En als dat niet realiseerbaar is, dan legaliseer goud (en of andere geen waarde verliezende materialen) en een fiatgeld-munt als betalingsmiddelen.

koreapassie | 11-10-08 | 09:45

Aaaaah de D700, tja beetje te prijzig nog. Maar doet het zeker goed als je in de kroeg rondloopt ongegeneerd foto's te maken van lekkere wijven.
Maar ff ontopic...
interessante film. Voor mij het belangrijkste is dat de huizenprijzen eindelijk eens een beetje normaal worden en dat ik afscheid kan nemen van buren...

macabre | 11-10-08 | 03:42

@ grapjasz

Er zijn nog wat meer Pluto- kraten in het spel dan deze onnozele geldwolven. Maar dat ter zijde.

bottehond | 11-10-08 | 03:02

Snik.!.eerst maar eens een paar uurtjes fleppen... en dan zal morgen de wereld er zeker nog beroerder uitzien dan nu...'mit unerschuetterliches glauben in der Endsieg
gegen die Plutokratensoehnen von Wallstreet.!!"
Sorry maar klinkt zo lekker fals in het Duits.

grapjasz | 11-10-08 | 02:45

@ Libertas

Ow. Haha. Tsja. Het Kapitalisme voedt Menschen Vrij hardhandig op.

bottehond | 11-10-08 | 02:44

Tja. Als er grote verzekeraars omvallen.

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:42

Ik stel me ook zo'n speciaal in het leven geroepen "Afdeling Afkoop" voor. Die enkel schriftelijke verzoeken behandelen, wat betekent dat zij speciaal de eerst uit de betalen dossiers in een stuk teamwork het meest onderop brengen.

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:38

bottehond | 11-10-08 | 02:24
Kapitalisme is gewoon even bezig te tappen uit een ander vat. Alleen maar gezond. Dat komt wel goed.
Dat bedoel ik niet.
Ik lach graag mongolen uit, die verkopers ooit hebben geloofd dat het storten van alles dat ze kunnen missen onder de voorwaarden van een verzekeraar na een verplichte heel veel jaar wat op zou leveren.
Ik vind het prachtig.

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:32

grapjasz | 11-10-08 | 02:24

Wel gaan voor de overwinning.
Apres nous le Deluge is daar welhaast voorwaarde toe.

bottehond | 11-10-08 | 02:31

Kom net hier thuis binnenkruipen uit de kroeg, waar na hard aanpakken mijn aandelen weer fors
zijn gestegen.Met de Maten afgesproken vanaf heden;"apres nous le deluge.. of zoiets).......... de remmen onverbiddelijk zijn los.. zuipen roken hoeren&snoeren... we gaan ervoor.... hoeladiejee... Goetterdaemmerung..........

grapjasz | 11-10-08 | 02:24

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:12

Let's rock and roll. Waar ben je bang voor. Das Kapital brengt per saldo voorspoed. Je klinkt als walter bos die beweert dat jij en ik beschermd moeten worden. Opbokken met die bemoeial!

bottehond | 11-10-08 | 02:24

of = en

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:13

Een zootje paniek om niks is het. Behalve als je je hele vermogen in een levensverzekering met in de naam het woord 'spaar' erin hebt gestoken, of in een koopsompolis. Dat maandag de Aegon of het Zwitserlevengevoel niet meer aan hun gevoelsverplichtingen kunnen voldoen. Dat ze het alvast melden. Voor de zekerheid. Want zo zijn ze.
Ik noem er maar twee van de vele.

LibertasSimplex | 11-10-08 | 02:12

Warner | 11-10-08 | 00:33 i can sleep when i'm dead.

van dal | 11-10-08 | 01:57

liggend_streepje | 11-10-08 | 01:03

Dat kan jouw seaurt ook. Organiseer het maar. Wedje slaan?

bottehond | 11-10-08 | 01:42

Geniaal,die 47 inch flatscreen heb ik toevallig afgelopen donerdag binnen gefiest... maar gs waarom niet de 52 inch versie? Dat si de grootste van de serie?
Ik kon niet veel meer kwijt aan de muur.... maar jullie?

Behangdelul | 11-10-08 | 01:25

@Sidney | 11-10-08 | 01:13
Kon je die nog net plaatsen voor je moest oprotten?
Is het weer die tijd van de maand Joris?

Nonnes | 11-10-08 | 01:21

Sidney | 11-10-08 | 00:55

Ik kan haast niet geloven dat jouw briljante comment nog gehandhaafd is door joris. Dwingt weer restecp af. Van mijn kant dan.

bottehond | 11-10-08 | 01:20

@boeglul | 11-10-08 | 01:00 :
Besef 1 ding om het geheel in perspectief te plaatsen: De makers van Zeitgeist doen het ook alleen voor het geld en om hun hypotheek te betalen.
Dus ach, ze kunnen een boel zeiken, maar het zijn zelf ook "sheep".
Ik geef weinig om rozijnen, overigens...

koerbagh ® | 11-10-08 | 01:19

Herstel: kapitalistisch-socialisme... ofwel zogenaamd "progressief". Terminologie wordt nogal eens opzettelijk misbruikt en in deze turbulente tijden leek het mij belangrijk dit nog even te benadrukken.

liggend_streepje | 11-10-08 | 01:09

Erg typerend vond ik wel het volgende:
www.volkskrant.nl/multimedia/archive/0...

Bekijk eerst de personen op de foto. Maak dan een inschatting van de politieke signatuur. Kijk vervolgens op de spandoeken/borden en let met name de kleine lettertjes. Vraag je dan het volgende af:

1) Waarom zijn deze mensen schijnbaar niet sociaal met spaarders (vaak de gewone burger)?
2) Waarom gaan rellen terwijl zij er persoonlijk niet direct iets mee opschieten (ideologie? en welke dan?)
3) Welk gewin proberen zij hiermee te halen?
4) Welk profijt hebben zij zelf van dit o zo verafschuwde model gehad? (Do not bite the hand that feeds you!)

Een treffender beeld van de hypocrisie van links kan ik niet meer geven. Mijn conclusie: socialisme is een luxe probleem.
Welterusten allen.

liggend_streepje | 11-10-08 | 01:03

@koerbagh ® | 11-10-08 | 00:48,
Bedankt, het was dus Seven waardoor ik nu met een opslag probleem zit in een klein doodlopend straatje in Amsterdam. Ik hoop dat hij zich ooit bewust gaat worden van de problemen die zo'n linkje kan veroorzaken. Overigens is de rozijnenmarkt nog steeds boming.

boeglul | 11-10-08 | 01:00

@Sidney | 11-10-08 | 00:55
Voor wie echt een beetje geinteresseerd is is een link handiger.

Nonnes | 11-10-08 | 01:00

@liggend streepje

Wat ben je nou voro lotus gebruiker? Pleur je die menus toch gewoon waar je ze wilt? kwestie van programmeren. En rechts heb je een quick launcher, in je home tab, kun je je lol mee op.

En wat nou gui op Linux. gui's zijn evil. Het enige dat je nodig hebt is een shell met emacs er op. En klaarrrrr....

Rabarberke | 11-10-08 | 00:59

Bottes indruk:

Massa- hysterie. Dat is integraal onderdeel van het Kapitalisme.
En wordt helaas helaas verergerd door SStaatsingrijpen uit angst. QED.
Volgende keer het hoofd koel houden.
Pyramidespelen waren al verboden in 0031, dus de bankers en hun handlangers Bos en Noud Wellink dienen voor het gerecht gesleept.
Die hebben overigens toestemming aan IceSave gegeven.
Dus: IJSland is onze vijand niet en not guilty. .

bottehond | 11-10-08 | 00:58

-weggejorist-

Sidney | 11-10-08 | 00:55

@boeglul Volgens mij was ik dat.
OT Goud heeft ook maar gewoon de waarde die men er aan geeft, net als diamanten. Is er teveel dan wordt het spul gewoon vernietigt.
Ik zeg; genieten en voortplanten. Dat maakt het leven de moeite waard.

Rest In Privacy | 11-10-08 | 00:53

koerbagh ® | 11-10-08 | 00:48
En ze lossen wel de energiecrisis op op een manier waar Femke nog een puntje aan kan zuigen. Ga straks ff met de magneettrein naar de USA.

spanarchist | 11-10-08 | 00:51

Briljante Jord KelderT

"Als we nu met zijn allen naar de trein rennen ontspoort de NS eauk".
Haha. Die gozerT is heel smart.

bottehond | 11-10-08 | 00:50

@ Van dal
Analoog vergelijk ik zeker wel met digitaal want uiteindelijk wil je toch dat je foto's ziel hebben.
Zitten overigens zeker mooie foto's tussen, hoewel ik je stijl niet altijd geweldig vind. Maar da's persoonlijk.
Ik denk dat we deze discussie maar tot een eind moeten breien. Da's geen capitulatie. Maar je weet zelf ook wel dat een discussie tussen Nikon adepten en Canon adepten nooit ophoudt ;-)

Baggiebor | 11-10-08 | 00:49

@boeglul | 11-10-08 | 00:35 :
Seven kwam er gister weer eens mee aanzetten. "The Movie" is absolute conspiracy-kul, het "Addendum", dat ik vanmiddag heb bekeken is verbazend sterk, hoewel in de economische theorie veel te kort door de bocht en onvolledig is. In een paar principes heeft het wel gelijk, onder meer de waanzin van het corporatisme.

koerbagh ® | 11-10-08 | 00:48

@mark twain | 11-10-08 | 00:17
Je weet waarom ik het vroeg toch?
Ik heb het altijd op de achtergrond. Soms word ik er wijzer van, soms is het vermakelijk en soms blijft niet 1 zin hangen.

Nonnes | 11-10-08 | 00:47


Misschien off topic: welke idioot heeft als eerste die www.zeitgeistmovie.com/ link op GS geplaatst? Vandaag heb ik 2 uur naar die internet conspiracy film zitten kijken en daar kan een mens behoorlijk van in de war raken. Al mijn spaargeld is nu in de vorm van 4 containers rozijnen onderweg naar Amsterdam en ik heb geen idee waar ik die handel kwijt kan.

boeglul | 11-10-08 | 00:35

@van dal | 11-10-08 | 00:26
Slaap jij wel eens?

Warner | 11-10-08 | 00:33

Baggiebor | 11-10-08 | 00:20 analoog moet je niet vergelijken met digitaal, analoog heeft ziel. digitaal is vooral handig.. en tóch kan ik het met digitaal ook. keek.skynetblogs.be/

van dal | 11-10-08 | 00:26

Baggiebor | 11-10-08 | 00:20 aan de bovenkant? 6400 asa nog niet genoeg? en canon kan dat zonder al te groffe korrel.

van dal | 11-10-08 | 00:24

@van dal,
Ja, en wat is je punt? Hoe vaak gebruik jij 50 ASA?
Ik heb liever aan de bovenkant er wat bij.
Canon heeft blijkbaar die 50ASA nodig omdat er ruis optreedt bij 100 en 200ASA
Overigens, zoals ik al eerder zei, blijft het wat mij betreft gewoon voor een groot gedeelte een kwestie van smaak en ervaring met een bepaald merk camera.
En hoe goed de digital fotocamera's nu ook zijn (of niet zijn) wat mij betreft halen ze het nog steeds niet in kwaliteit bij analoge fotografie (moet je wel kunnen fotograferen natuurlijk)

Baggiebor | 11-10-08 | 00:20

@ Nonnes 23:50
Dat doe ik soms wel. Zo heb ik ook vanavond toevallig ook met een half oog gekeken.
Ik heb er niks van opgestoken. Je kan ook geen televisieprogramma maken dat
gebaseerd is op het idee dat iedereen ongeveer moet kunnen begrijpen, waar het over gaat, terwijl de de betrokkenen ( hoog opgeleide economen) zelf ook niet
weten met wat voor probleem wij te maken hebben.

mark twain | 11-10-08 | 00:17

Captain Orange | 11-10-08 | 00:10 neuh, dat kost geld.

van dal | 11-10-08 | 00:11

van dal | 11-10-08 | 00:08
Dat ligt eraan.... een verbrande Fin levert best geld op bij het NFI.

Captain Orange | 11-10-08 | 00:10

Captain Orange | 11-10-08 | 00:07 verzekeringsmaatschappijen denken daar anders over, vooral als ze brandschade ook dekken.

van dal | 11-10-08 | 00:08

van dal | 11-10-08 | 00:05
Finnen zijn wel goed voor de economie, schadeherstelbedrijfjes en scootoe-dealers varen er wel bij. En wij blijven geld uitgeven.

Captain Orange | 11-10-08 | 00:07

seven | 11-10-08 | 00:05 warm water zonder oliestook, ze denken dat het patent daarop er ook bij hoort.

van dal | 11-10-08 | 00:06

Captain Orange | 11-10-08 | 00:03 nieuwnieuws eerder vandaag : fin krijgt nobelprijs..
bleek het om een echte fin te gaan, eentje uit finland.

van dal | 11-10-08 | 00:05

De Russen steunen IJsland met 4 mrd.. Geopolitiek in werking. Strategisch een goed punt voor raketinstallaties zullen ze wel denken..

seven | 11-10-08 | 00:05

FINanciele crisis.... altijd weer die kudtmarokkanen...

Captain Orange | 11-10-08 | 00:03

Cinq-Marquis | 11-10-08 | 00:01
[schoolmeestermodus] 15 wat cinq?.. koeien, schapen, melkflessen? [/schoolmeestermodus]

van dal | 11-10-08 | 00:02

Nonnes | 10-10-08 | 23:59 ja, dat stoplicht.. die dolf, kan zó naar de spoorwegen als stoptonend sein.

van dal | 11-10-08 | 00:00

@van dal | 10-10-08 | 23:56
Ik zei het omdat MT Paul de Leeuw noemde waar ik Dolf Jansen verwachtte.

Nonnes | 10-10-08 | 23:59

van dal | 10-10-08 | 23:57 er was in die draad ook nog iets met tuinhuisjes, en dat die in drenthe gewoon schuurtjes worden genoemd..

van dal | 10-10-08 | 23:59

Nonnes | 10-10-08 | 23:34 yeah.. de dakkapellendraad.. toen iedereen zijn geld nog had en de dakranden best wel van zilver of zo mochten zijn.

van dal | 10-10-08 | 23:57

Nonnes | 10-10-08 | 23:55 die uitleg van die oud-INGert was wel helder. daar kan mark nog wel een puntje aan zuigen.

van dal | 10-10-08 | 23:56

@Captain Orange | 10-10-08 | 23:51
Nee. meemaken en erbij zijn Captain!
Al had ik Alain Clark best kunnen missen.

Nonnes | 10-10-08 | 23:55

Captain Orange | 10-10-08 | 23:48 goed hé? ik zie anderen dat vaker ook doen, en ik dacht: waarom niet? gewoon omdat het kán. fuck die scrollwieltjes, die rsi-vingers..

van dal | 10-10-08 | 23:54

@ Rabarbke 23:23

Ik moest er even over nadenken, maar volgens mij is dat een absolute win-win
situatie.

mark twain | 10-10-08 | 23:53

@Rabarberke
Is je underscore kapodt? :)

liggend_streepje | 10-10-08 | 23:53

Nonnes | 10-10-08 | 23:50
Ik mag aannemen dat je dat als compliment beschouwt.

Captain Orange | 10-10-08 | 23:51

@mark twain | 10-10-08 | 23:47
Jij kijkt niet naar P&W he?

Nonnes | 10-10-08 | 23:50

Gek he.. ik mistte al iemand...

Captain Orange | 10-10-08 | 23:48

van dal | 10-10-08 | 23:46
Lekker snel comment van je :)

Captain Orange | 10-10-08 | 23:48

@Cojones 22:24
Ik begrijp dat jouw hartewens is dat Paul de Leeuw de DNB gaat leiden.
Verbaast me niks. Vandaag nog wat verdient op de beurs?

mark twain | 10-10-08 | 23:47

Baggiebor | 10-10-08 | 21:27 ik zeg.. 200 asa.. het laagste wat een nikon kan, om maar eens wat te noemen, canon 1D mk2 gaat al tot standje L wat neerkomt op 50 asa. scheelt toch weer enorm veel ruis.

van dal | 10-10-08 | 23:46

heb je ook rietendak en vierkant jaap?
@liggend streepje
weet niet of het voor jou werkt, voor mij zeker wel

st0mpie | 10-10-08 | 23:45

@bovenste_plank | 10-10-08 | 20:23

Auto is al afgerekend? Proficiat. En die klanten, die hebben jou bovenaan het betaallijstje staan? Ook als hun klanten niet betalen omdat niet geleverd kan worden omdat een leverancier niets aangeleverd krijgt en beslag wordt gelegd op activa omdat met een noodwet de belastingen worden verhoogd? Uw compagnon is ook te vertrouwen als het fout gaat? Of naait ie ertussenuit met de portfolio?

De directe economie draait als een tierelier op dit moment. Klopt. Het probleem komt pas bij de effecten van de malaise. Krimpen, bezuinigen, uitstel van betalingen, afstel van betalingen, faillisementen. Dat gaat gebeuren met een paar maanden, met in het kielzog verhoging van lasten omdat monden gevoed moeten blijven worden.

Een aantal banken heeft laten zien dat ze niets anders zijn dan hetgene dat men jaren geleden afschafte: een hol loket met een plakaat op het glas 'geen contanten aanwezig'. Geld werd verdiend met factureren, wat overbleef na afbetalingen werd verstrekt als krediet. Dat ging goed zolang de facturen betaald werden. Het probleem ontstond toen debiteuren het moesten laten afweten.

Stir Glenfarclas II | 10-10-08 | 23:45

@liggend|streepje

Ik mis dat wel een beetje op straat dat touwtje springen. Vroeger zag je het overal. Nu zitten die kids stoned voor zich uit te kijken op hun scooter.

Rabarberke | 10-10-08 | 23:38

@Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:34
Ik hoor het Koot zeggen. Bedankt voor het gunnen. Ik heb ook weinig wensen voor mezelf.

Nonnes | 10-10-08 | 23:38

@st0mpie | 10-10-08 | 23:29
Ik probeer het dagelijks nog, live life to the max, maar tot nu toe wil het nog niet lukken. En een touw pakken is ook zo blasé.

liggend_streepje | 10-10-08 | 23:36

st0mpie | 10-10-08 | 23:32
Leuk man, hier zeggen ze dat ook. En ook wel "kwint" of "Hoes". Wat een taal niet? :)
*nu echt out; snurk*

Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:35

Och jeee, de dakkapellendraad revisited en geupgrade?

Nonnes | 10-10-08 | 23:34

Nonnes | 10-10-08 | 23:32
Yep, kan het geen boerderij noemen (te klein daarvoor), en las het woord van de week ergens; beetje Koot-woord, vind ik. Tevreden: absoluut. Gun ik u2.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:34

Trouwens nog mensen hier met een tophypotheek en een baan bij dezelfde bank?

Rabarberke | 10-10-08 | 23:33

jaaaaaaap
haha,let op

"boerderette in de middle of nowhere... "
hebbik ook,st0mp heeft ook een "boerderie"zoals wij het hier thuis noemen.
kikke man

st0mpie | 10-10-08 | 23:32

@Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:29
Een boerderette?
Goed om te lezen over tevredenheid.

Nonnes | 10-10-08 | 23:32

st0mpie | 10-10-08 | 23:29
Naar de klote gaan we allemaal. De kunst is om er lachend op af te stormen; dat is vrijheid. En genieten zoals je nu doet natuurlijk.
Dames, heren ook: het was me een genoegen. Ik heb veel van jullie geleerd weer. Dank daarvoor en slaap zacht, allen.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:31

bottehond | 10-10-08 | 23:28
Als ik nou had gezegd bottehond had ik je begrepen.

LibertasSimplex | 10-10-08 | 23:30

@Rabarberke |
st0mp weet t wel zeker, als ik naar de klote had moeten gaan had dat allang al gebeurd

st0mpie | 10-10-08 | 23:29

Elisabeth2 | 10-10-08 | 23:23
Ja. Helemaal. Elke dag lol; een lief meisje dat eerlijk en trouw is; kinderen goed terechtgekomen; werk waar ik intens van geniet; genoeg om rond te komen en een beetje over te houden. Lieve poezen, hondjes, een boerderette in de middle of nowhere... Heb er even op moeten wachten en voor moeten knokken, maar ik zou het zo overdoen, voor wat ik nu heb. Wat fijn dat jij dat ook hebt! En st0mpie ook nog 's.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 23:29

Even denken... Tonnen lenen aan mensen die nooit kunnen afbetalen met hun afgemeten loontjes. Ervanuitgaan dat de meeste mensen na wat jaren verhuizen. Continu stijgende huizenprijzen omdat iedereen kan lenen wat ie wil, ook al verdienen sommige bouwsels het predikaat huis niet eens door inferieur materiaal en ligging in verpauperde wijken. En dankzij de stijgende huizenprijzen het maximale krediet keer op keer verhogen, lang leve de lol, winst op winst, de kantoorslaaf levert door beleggen in onroerend goed met door jou geleend geld gouden bergen op. Dubbel winst.

En dan raar opkijken als het op een gegeven moment fout gaat?

Het einde van de financiele crisis is niet in zicht. De meeste mensen hebben geen flauw idee wat er op dit moment gebeurt. Geen flauw idee wat de consequenties zijn. Je mag van geluk spreken dat de crisis wereldwijd is. Welkom in Zimbabwe.

Stir Glenfarclas II | 10-10-08 | 23:28

@stompie

dat het allemaal zo blijfffft

Rabarberke | 10-10-08 | 23:27

@Elisabeth2 |
heb goed werk, gezonde koters, leuk wijf,
zou niet weten wak meer zou willen.

st0mpie | 10-10-08 | 23:25

@elisabeth

Mijn kat maakt zich ook nergens zorgen over. Iets over in het nu leven en zich niet bekommeren om de dag van morgen. Maar ja, hij bankiert ook niet bij ABN.

Rabarberke | 10-10-08 | 23:25

@Elisabeth2 23:23 *denkt heel diep na*

Rammstein | 10-10-08 | 23:25

@Rabarberke | 10-10-08 | 23:17
Ik zou willen dat ik ooit aan Linux was begonnen, had ik de MS ellende niet mee hoeven te maken. Had ik eindelijk '98 SP-zoveel fatsoenlijk draaien, krijg je die ME rommel. Werkt XP eindelijk goed, komt Vista. Ik ben het beu, vandaar dat ik de overstap ga maken naar Mac. Zal misschien met het programmeren even wennen zal zijn maar aan gemoedsrust gaat het alleen maar winst opleveren. Jammer dat de GUI van UNIX me nooit heeft weten te overtuigen en ik ben toch niet meer iemand van de "/voer commando_hier_in" besturing. Tenzij ik een servert had draaien, dan was het een ander verhaal geweest.

Lotus Notes heeft verder, vind ik, een kont menu. Opties totaal onlogisch geordend en op vreemde plekken verborgen. Nee dank je.

liggend_streepje | 10-10-08 | 23:24

Zijn er hier ook nog mensen die net zoals ik zelf helemaal gelukkig zijn met het leven?

Elisabeth2 | 10-10-08 | 23:23

Joris, alleen die laatste was onbedoeld, die andere 6 natuurlijk niet.

Nonnes | 10-10-08 | 23:19

Wie heeft CBS, en de andere mainstream media in de VS in bezit?
Nuff said.

PAAL! | 10-10-08 | 23:18

@liggend|streepje

helemaal goed. Notes 8.2 is wel goed hoor en het draait ook op lunix

Rabarberke | 10-10-08 | 23:17

Eeuhm... Joris... Ik kreeg net de melding dat er 5 tolerantiekudoos van m'n saldo zijn afgeschreven. Heb jij enig idee wie me heeft aangegeven?

CoJoNes | 10-10-08 | 23:16

Euhm... Joris... Ik kreeg net de melding dat mijn melding is ontvangen. Geen idee wie ik heb aangegeven maar het was onbedoeld.

Nonnes | 10-10-08 | 23:15

CoJoNes | 10-10-08 | 23:07
Lol. Drank maakt meer kapot dan je lief is.

spanarchist | 10-10-08 | 23:11

CoJoNes | 10-10-08 | 23:07
World domination for GS. Elissssa B., mag Co ook komen als we gaan eten met Botte?
Ik haal de ingredienten.

wisselend | 10-10-08 | 23:09

@wisselend | 10-10-08 | 23:01
Heb echt m'n best gedaan, maar ik heb geen begin van een idee wat je bedoelt.

CoJoNes | 10-10-08 | 23:07

wie is hier de dealer?
kan we een pollumpie gebruiken

st0mpie | 10-10-08 | 23:06

@captainobvious | 10-10-08 | 22:53
Erh ja, ik wil geen open deuren intrappen, maar het bankwezen is een van de fundamenten van de economie. Of heb jij soms thuis een lading goud liggen die je kunt gaan ruilen tegen levensmiddelen? Misschien onderbewust scoor je wel een punt en dat is dat men zich gek laat maken door berichtgevingen. Neerwaartse spiraal enzo. De gehele beurswereld laat zich te vaak leiden door vage geruchten en een hoop commotie om niets. In plaats van dat mensen dit als een kans zien om structurele veranderingen in de economie aan te brengen, en eens echt samen te gaan werken, is het als vanouds "ieder voor zich". Met alle gevolgen van dien.

liggend_streepje | 10-10-08 | 23:06

Beetje ijs bij de wodka, als het beschikbaar is voor ons allemaal. Cool.

wisselend | 10-10-08 | 23:04

Of nog veel erger. Iets met links.

LibertasSimplex | 10-10-08 | 23:04

@Elisabeth2

Lijkt me moelijk Bassie heeft nogal wat rond gesproeid met alles is voor Bassie.

TomV | 10-10-08 | 23:03

bottehond | 10-10-08 | 22:57
Ik weet het echt niet. Botte, ik het graag willen.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 23:03

Ik vond het een kutfilm. Met die opgezette beer in z'n kantoor. Zo'n puthandelaartje.
Altijd roepen dat we deaud gaan, en doet het een keer zeer meteen roepen dat ie gelijk had en een docu over hem als de uitleg over zichzelf als verlosser.
Net Wilders. Of erger. Verdonk.

LibertasSimplex | 10-10-08 | 23:03

Ik wil gauw een nieuw mobieltje kopen want ik heb een hele ouwe. Maar welke?

deoudererijperevrouw | 10-10-08 | 23:02

kan ik die broden ook in plakjes krijgen?

TomV | 10-10-08 | 23:02

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:49
Gaan we samen eten dan?...

Co...
Ff diep. Waarom zijn er alternatieven, om jouw post te ontvangen, jouw communicatie met je medemens te volbrengen? Ik werk met dagelijks met archivering van email en bestanden voor enterprise bedrijven. Het lijkt op je kist uitkiezen, lang voor je eigen dood. Je verzekeren tegen je eigen dood kan. Gewoon omdat er handel voor is. Eigenlijk is deze periode achteraf te noemen als, the Hom-Sapiens-Aftermath. Alles voor Bassie kan pas uit onze evolutie worden verbannen, op het moment dat Bassie niet meer bestaat, of zijn voortplantingen nog leven.

wisselend | 10-10-08 | 23:01

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:36

Of zijn linker= en rechterhanden. Antweaurd is dus "ja "

bottehond | 10-10-08 | 22:57

general motors, mevr. polak, heeft alleen maar pensioenverplichtingen, je kunt het eigenlijk geen autobedrijf meer noemen.

daskapitalist | 10-10-08 | 22:57

Dit is heel geen topic.

DonQ. | 10-10-08 | 22:55

Als iedereen nou eens besefte dat het inderdaad een crisis is van de banken,zouden al dit soort topics niet meer nodig zijn.

captainobvious | 10-10-08 | 22:53

@wisselend | 10-10-08 | 22:47
Dat heb ik me dus ook altijd al afgevraagd. Waarom dat geouwehoer met al die codecs en verschillende formats. Doodziek wordt je ervan.

@CoJoNes | 10-10-08 | 22:49
Ik heb me ook voorgenomen dat te gaan doen. Na het Vista debacle ben ik helemaal klaar met MS.

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:53

Rabarberke | 10-10-08 | 22:35
Dat, dat je de linkerkant niet ziet niet waarneemt zodat ie niet meedoet in de uiteindelijke opvatting. Daardoor vat je de F9-knop op als de F5-knop.
It looks like an F5-knop. It feels like an F-knop.
Must be an F5-knop.
Gokje.

LibertasSimplex | 10-10-08 | 22:51

@wisselend | 10-10-08 | 22:47
koop een mac. Nooit gezeik.

CoJoNes | 10-10-08 | 22:49

wisselend | 10-10-08 | 22:43
Je had dat ook rechtstreeks aan mij en Raberberke kunnen richten. Maar als jij Bottehond daarbij wilt betrekken, ook goed.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:49

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:41
Even als een slecht voorbeeld... Outloolk, Lotus, of nog slechter. Waarom passen we het bestaande systeem niet aan, zodat het voor iedereen goed werkt. Commercie equals hell. Samen achter 1 produkt staan. Wat een vrijdag-na-middag-onzin...

wisselend | 10-10-08 | 22:47

Doe mij een paar van die staafjes........

kritische consument | 10-10-08 | 22:43

bottehond | 10-10-08 | 22:32
Sorry dat ik pas net wakker ben.
Moe worden kan altijd nog. Als je je intresse hebt gevonden, Elisabeth2... Wil je niet meer inslapen, of chronisch moe zijn. Rabarbeke. Islam, Jezus. 1 pot nat. Geloof is momenteel, waar geen normaal persoon zich meer in kan vinden...

wisselend | 10-10-08 | 22:43

@Rabarberke | 10-10-08 | 22:35
Geen idee. Ik weet wel dat ik op mijn werk met een zuigende Lotus Notes opgescheept zit en ook zij de F5 toets voor F9 verwisseld hebben. De belhamels! Draait verder gewoon op Windows XP...

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:41

Rabarberke | 10-10-08 | 22:35
Een beroerte aan je rechtse hersenhelft.

LibertasSimplex | 10-10-08 | 22:41

Trouwens, wel grappig dat de islam niet aan de macht komt door ondermijning van onze normen en waarden, maar straks vanuit Saudi Arabie gewoon alle banken en bedrijven opkoopt.

Voordeel: renteloze hypotheken.

Rabarberke | 10-10-08 | 22:36

bottehond | 10-10-08 | 22:31
Daar kan ik zo moe van worden. Poetin heeft een babytijger gekregen. Denk je nu echt dat hij zich met de wereldpolitiek bezighoudt?

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:36

Mijn F5 is een F9. Rara wat heb ik.

Rabarberke | 10-10-08 | 22:35

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:27
That's the spirit Els; is het voor jou wellicht ook het bezoeken van zulks, om nóg meer te genieten van het eigen... Het gezeik kan even amusant zijn. Even. En de frituur thuis doet natuurlijk niet onder voor welk etablissement dan ook.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:35

@mezelf: oeps... d = t

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:34

@Akida | 10-10-08 | 22:12
Ja ja die ken ik inmiddels wel. Ik ben niet links, niet rechts, maar recht-door-zee-variant. Rest mij de vraag waarom je ipv Geert/Rita niet Femke of Agnes plaatste? Getuigd wat mij betreft van enige politieke voorkeur. Maar ik kan het mis hebben hoor.

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:33

Jos Verbeek I 10-10-08 I 22:17
De meeste foto's die ik maak komen wel op papier te staan. Gewoonweg omdat ik 90% van mijn foto's nog analoog maak. En dus de moeite en tijd neem om de juiste instellingen te nemen. Ik knip er dus niet zomaar op los wat 95% van de kiekjesmakers met een digitale camera doet.
Dat is het onderscheid tussen iemand die fotografeert en iemand die kiekjes maakt.
Afdrukken doe ik zelf. Zo heb ik alles in de hand en kan alleen dus maar mezelf iets verwijten als ik niet tevreden ben met het resultaat.

Baggiebor | 10-10-08 | 22:33

Joh is geenstijl ook al verplicht mooi weer te spelen?

Gekke G | 10-10-08 | 22:33

wisselend | 10-10-08 | 22:25

Sjonge. Dat lees ik niet vaak!

bottehond | 10-10-08 | 22:32

De machtsgeile eurocraten hadden het Icesafe fiasco kunnen voorkomen.
Dat deden ze niet om de onwillige IJslanders te knechten.
Dat de Britten nu terreurwetgeving misbruiken is niets meer dan zinloos bully-en.
Derhalve dienen Icesave "gedupeerden" naar Bos en BXL te kijken.

Enne: de strategie van de EUSSR (ECB) drijft de opstandige "provincie" IJSland wellicht in de armen van Putin.

bottehond | 10-10-08 | 22:31

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:19
Ik eet zo'n hele schaal leeg als ik er de kans toe zie, en dan ben ik weg, naar huis. En dan het brein leegmaken van het gezeik wat je op zo'n vergadering hebt gehoord. Ik weet achteraf nooit meer waar het over ging. Heb heerlijk liggen doezelen in een stoeltje.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:27

Wat drinken we vanaaf?

wisselend | 10-10-08 | 22:26

Nout Wellink wordt voor de kredietcrisis wat Henry Kissinger voor de vrede in het midden oosten is geweest.

Rabarberke | 10-10-08 | 22:26

bottehond | 10-10-08 | 22:22
Gezellig dat u aanschuift.

wisselend | 10-10-08 | 22:25

@ado

een credit card in nl is gewoon een 30-dagen krediet. Die shit in de VS is inderdaad een peperdure persoonlijke lening met hoog risico.

@elisabeth

ik bedoel de coke, xtc en hasjhandel. Die is in ieder geval etischer dan de farmaceutische industrie.

@DonQ

Ehhh. Het verschil in Nederland is voornamelijk dat Canon Nederland een prima organisatie is en de importeur van Nikon zuigt.

Verder is de Nikon na het F3 moel qua camera alleen maar achteruit gegaan. Dan heb ik het niet over beeldkwaliteit maar over het toestel. En de F3 was eigenlijk ook gewoon een kutcamera.

Canon is gewoon altijd goed. Wat je ook koopt.

Maar goed, het blijft natuurlijk kinderspeelgoed bij een Linhof Technika of een Alpa 12TC

Rabarberke | 10-10-08 | 22:24

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:21
Samen koken morgen zit er niet in?

wisselend | 10-10-08 | 22:24

Nout Wellink is een trage spreker, dat betekent dat ie een trage denker is. Niet echt een prime asset als je in de financiële wereld actief bent. Naar wij dachten.

CoJoNes | 10-10-08 | 22:24

@ van der F

www.foxnews.com/video2/video08.html?ma...

OT
draad over het verraad van Tjibbe * goudkraan cq 31 nov* al getsjekt?
Er wordt op je inspirerende aanwezigheid en ervaring gewacht.

bottehond | 10-10-08 | 22:22

22:22.

wisselend | 10-10-08 | 22:22

karel appelsap | 10-10-08 | 22:16
Op welke uzelve doelt u, beste appelsap? En kan ik u tevens fuiven op een bitterbal?

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:22

Ik sta ook altijd als eerste vooraan bij de hapjes. Goede karaktereigenschap, want geldt ook voor de centjes. Kom niet aan mijn eten of geld.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:21

@Akida | 10-10-08 | 22:06
Zucht... ik probeer het altijd te voorkomen, happen dat is, maar kan het toch vaak niet laten. Bij deze dus. Voor het gemak even dit draadje ge-Ctrl-F'd en de enige keren dat het woord Geert en Rita voorkomen is in jouw posts. Prima, moet je lekker zelf weten, maar het gaat natuurlijk nergens over. Een uiteenzetting in het kort:

a) Geert en Rita zijn oppositieleiders en hebben voor wat betreft financieel beleid niets, maar dan ook niets, met deze crisis van doen. Behalve dat ze als volksvertegenwoordiger zo nu en dan een stem uit mogen brengen.
b) ZSU-23-4 levert geen kritiek op jouw held, WouterT, maar constateert slechts dat top salarissen niet de oorzaak van het probleem zijn, maar wel een probleem.
c) Jouw opmerkingen in de trant van: "lost Geert/Rita het dan op" slaan kant nog wal, zij zijn geen beleidsmakers. Zie punt a.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Voortaan eerst eventjes nadenken voordat je iets post newbie en je zult zien dat ook op GS je een luisterend oor vindt. Mijn advies: lees je eigen posts nog eens na en stop met drinken of zoek hulp. Serieus.

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:21

@jachtbitter | 10-10-08 | 22:12 ,
moet jij eens opletten wat goud met mensen doet,
als 'geld' niet meer telt.

vander F | 10-10-08 | 22:20

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:13
Is zoooo lekker idd. Wat het genot altijd nog verhoogt, is strak terugkijken naar de afkeurders, die te schijterig zijn om hun begeerten te volgen en je aanstaren met zo'n blik van: "Nou, jij bent ook niet bescheiden hè?" Nimmer smaakte de bal zo goddelijk, gelijk ambrozijn.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:19

Bejaarde motten het nie meer!
Kattevoer is niet meer te betalen. Vorige week nog, stond er in onze verzoregingsflat elke dag een kiloblik kattevoer op tafel. De managerT zei; Dat ken en gaat ik mooi nie betale! Het hep binnestekorts Kerstmiss, dus me bonus gaat mooi nie naar die dooie lijken.

Hasjhies? | 10-10-08 | 22:18

Baggiebor | 10-10-08 | 22:05
Denk je dat ik zelf met printers ga zitten klooien ofzo? En wat is volgens jou dan wel goed? Ze zelf pixel voor pixel op een stuk linnen verven? Ga toch fietsen. De meeste foto's die ik maak komen niet eens op papier te staan. Ik ben geen beroepsfotograaf, het is slechts een wat uit de hand gelopen hobby (tot genoegen van vrienden en familie overigens).

JosVerbeek | 10-10-08 | 22:17

Rammstein | 10-10-08 | 22:13
'biegtje' klinkt als, inderdaad. Ik ban het woord nu onmiddellijk uit mijn voca.. eh, volati... eh.. woordenschat (aan elkaar hè) :o)

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:17

-weggejorist-

karel appelsap | 10-10-08 | 22:16

over die goudstaven achtergrond pick, is daar ook een mac versie van, ben een gebruiker van het eerste uur

st0mpie | 10-10-08 | 22:15

He's just fond of music
Aren't we all?

analyse van de crisis door Tarantino.

DonQ. | 10-10-08 | 22:13

@Jaap de Paap 22:08 Ik dacht dat je dat met "biegtje" bedoelde.

Rammstein | 10-10-08 | 22:13

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:10
Ja, nom nom nom krunch. Wij kennen geen schaamte als we honger hebben.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:13

Goud is als het er echt op aan komt ook geen ene drol waard.
Ik bedoel, wat moet je nou met een enorme bonk goud ?
Ok je kan er een paar gaatjes in je kiezen mee vullen maar dan heb je het wel gehad. Een voorraadschuur met wapens, munitie, graan en blikvoer is meer waard in tijden van echte crisis.

jachtbitter | 10-10-08 | 22:12

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:08
Waarom??ik ben niet links en niet rechts ik ben IK

Akida | 10-10-08 | 22:12

Waar zijn al die schurken met het geld heen? Een grote financieele lucht bel
van 60 biljoen dollar. Als je naar de bank gaat ga je bij de duivel te biecht zei
mijn vader altijd.

willem70 | 10-10-08 | 22:12

JosVerbeek | 10-10-08 | 22:00
Een individu is kansloos. Als jij ook je schouders eronder zet, gaan we er komen.
Een economie zoals vandaag is gebaseerd op individuen. Zoals jij. Je afhankelijk opstelt van de prestaties van de ander. Ik help graag iedereen, die ziek zwak, of misselijk is. Ongeacht de reden. Als jij niet optimaal kan functioneren, verdien je alle hulp die er beschikbaar is. Als mensheid, gezamelijk, zonder invloeden van overheden, weten wij wel wat goed voor ons is. Maar door het samenvoegen van ondoorzichtige overheden en belangen, kunnen we ons beter voelen dan de ander. "Meer bereiken" dan de ander. Uhu. Weltrustuh ;-) We gaan eraan. Je spaargeld zal eraan moeten geloven. Maar doet dat er veel toe? Het alternatief ligt klaar. Jammerlijk is dat we daar wat buitenaardse hulp voor nodig schijnen te hebben, volgende week.
---
Als jij de wereld morgen opnieuw zou moeten indelen, stel je dan jezelf voorop, of de wetenschap, naar meer kennis en welvarendheid voor de gehele mensheid?
---
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Die meneer met die Wodka-Ijs, die net langskwam, kan die nog een keer zijn ronde doen?

wisselend | 10-10-08 | 22:11

piefpafpoef | 10-10-08 | 22:00
Blijkbaar was de timing van baardmans perfect. Hoe dan ook, om op een vrijdagavond de islam en het socialisme de schuld te kunnen geven van alle ellende is natuurlijk niet verkeerd.

Voltaire | 10-10-08 | 22:11

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:07
Met een galant: "Ik neem het wel even van u over, ober. Horeca is al zwaar genoeg, dunkt me." En dan lekker die schaal leegschransen.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:10

Volgens zie je op de picture chocoladestaven gewikkeld in goudkleurig papier.

Jeremia | 10-10-08 | 22:10

@Akida
Hup hup linkse troll, terug je grot in!

liggend_streepje | 10-10-08 | 22:08

Rammstein | 10-10-08 | 22:06
Alleen als ge wilt, mijn zoon. Ik ben zo'n verdwaalde, zo'n afvallige, die authenticiteit meer op waarde weet te schatten dan opgelegd gelul als verplicht biechten. Vrijwillig biechten echter, verlicht het hart. Maar ik had het over andere spiritualiën, ofte wel: Pilsje, Ram? Indien ja: ad fundum.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:08

Wat nu als we als klein landje nu eens afspreken om vanaf maandag de hele week op onze eigen AEX gaan handelen en aandelen gaan kopen. Wat als wij als ukkiepuklandje nou eens elke dag de AEX positief laten eindigen, als enige beurs van de wereld. Staan we dan op de kaart? (what is going on in Holland....) Zullen we CNN halen? De EuroStoxx 50 sloot woensdag 6,42% lager, de DAX-30 daalde 5,88%, de CAC-40 sloot 6,31% lager, de FTSE-100 verloor 5,18%. De AEX sloot af met 4,8% winst....

ChampUnited | 10-10-08 | 22:07

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:58

Eigenlijk durf je dat niet aan het einde van een congres of bijeenkomst. Die schaal met hapjes wordt even onder je neus geduwd, vlug kiezen. Gewoon die schaal afpakken, is voor betaald.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 22:07

Mmmm, Uma!

DonQ. | 10-10-08 | 22:06

altijd jaap,leuk zo'n kroeg

st0mpie | 10-10-08 | 22:06

@ZSU-23-4 | 10-10-08 | 21:56
Ach man lul niet! Bos voelt zich als een vis in het water.
en hij laat zien dat ie het spelletje kent.
hij doet het goed!!! links of rechts doet er niet toe! hij doet het goed.
als politicus is ie mischien gehaat . maar dit is zijn terrein.
en geloof me hij weet meer dan u! en gaat voor het land Nederland en niet voor het geld alleen!!! denk daar es overna!
Teveel telegraafhoeren vinden bos een een graaier.
ik geloof daar niet in! want ik denkt dat ie in het bedrijftsleven vooral in het bank wezen beter kan graaien.
dus. hulde aan het optreden van bos en van de regering!
Zie wilders of verdonk dit niet doen.

Akida | 10-10-08 | 22:06

@Jaap de Paap 22:04 Moet ik te biecht ?

Rammstein | 10-10-08 | 22:06

puik stukkie alex,lekker bondig

st0mpie | 10-10-08 | 22:05

@Jos Verbeek I10-10-08 I 21:56
Nee dat overtuigd me er van dat je een doorgewinterde fotograaf bent. Laten afdrukken via internet Mwoehhaa.
*bevuilt broek van het lachen*

Baggiebor | 10-10-08 | 22:05

Got it. Bitterballen voor els2 (wel eens Groninger mosterd geprobeerd? Over Yumpie gesproken) en stompie, biegtje voor ram... inderdaad ook betere tijden, Wissel. Wel gezellig ook weer. Hè.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 22:04

Voltaire | 10-10-08 | 21:40
Bin is 666?

Einde van de Domheid | 10-10-08 | 22:04

Ultrakorte versie:
"Activa" van onze grote banken:pm 4.000 Miljard Euro. Totale equity: ruwweg 100Miljard Euro. 2.5% afschrijving op activa: alle banken "insolvabel" (mooipraat voor bankroet). Bij afschrijvingen van >10% is NL failliet. LEH activa (CDS) zijn zojuist voor 90% afgeschreven. PABO student kan het verder ook nog wel uitrekenen.

Alex5366 | 10-10-08 | 22:04

hij zakt nog even door, sorry.

CoJoNes | 10-10-08 | 22:02

ZSU-23-4 | 10-10-08 | 21:56

Hoe kan je een beoordeling voor een persoon beoordelen, uitgaande van zijn functie? Is de manager de wereldverbeteraar? Dacht het niet. Waarom zou de divivend uitkering dan anders moeten zijn, dan die van jou? Een manager zorgt dat het kan gebeuren. Poep jij ook of niet?

wisselend | 10-10-08 | 22:02

@Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:51
Kill Bill gaat beginnen, dan moet je op z'n minst een bepaalde geestverruiming benaderd hebben om ten volle te genieten. De dvd staat in de kast maar het is onontkoombaar. ciao.

DonQ. | 10-10-08 | 22:01

Mwoh, dow een half procentje lager. Goed werk van de Fed, dan kan ie na het weekend hard onder de 8000 zakken.

CoJoNes | 10-10-08 | 22:01

Akida | 10-10-08 | 21:57
Als je het zo goed weet, los jij het dan op mijn waarde.

JosVerbeek | 10-10-08 | 22:00

@ voltaire
De wetgeving in Amerika om leningen te verstrekken aan armoedzaaiers bestond al voor de terreuraanslagen, en was dus verzonnen door de democraten.
De aanslagen hebben de boel nog eens extra aangezwengeld.

piefpafpoef | 10-10-08 | 22:00

*beseft zich dat dit eigenlijk de betere tijden zijn*

wisselend | 10-10-08 | 21:59

Jaap de Paap | 10-10-08 | 21:55
Yumpie. Draait het balletje lekker door de mosterd.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:58

DonQ. | 10-10-08 | 21:51
*nipt aan z'n nieuwe wodka-icesave*. Bedankt vriend. Scoort een kaasblokje met Zaanse mosterd bij buurman S.Grondel...
*Denkt aan betere tijden*...

wisselend | 10-10-08 | 21:57

Rita dan?? kan rita ons dan misschien redden van de economische crisis??
:) wohahahah

Akida | 10-10-08 | 21:57

Wouter Bos is volkomen de weg kwijt als hij denkt dat de bonussen van topmensen slecht zijn of een deel van de oorzaak.

Voltaire | 10-10-08 | 21:40
Nee, inderdaad hoor, de bonussen van topmensen zijn niet de oorzaak, maar wel een probleem. Hoe kun je nou iemand belonen voor falend beleid? Dat kan alleen in het hoger management en de politiek.

ZSU-23-4 | 10-10-08 | 21:56

@Jaap de Paap |
ja lekker en geef rammie een biegtje vamme

st0mpie | 10-10-08 | 21:56

Ja ja....
Wat is er echt aan de hand?
www.postbank.nl/ing/pp/page/news/detai...

In verband met het samengaan van de beleggingsfondsen van ING Bank en Postbank kunnen op maandag 13 oktober orders in beleggingsfondsen via Zelf, Samen en Laten Beleggen pas na 13.00 uur worden doorgevoerd.
Let op: verkooporders via Zelf kunnen na 13.00 uur alleen telefonisch worden doorgegeven (0900 - 0664). Aankooporders kunnen zowel telefonisch als via internet worden doorgegeven.
In verband met het samengaan van enkele beleggingsfondsen van ING bank en Postbank worden orders in het Postbank Amerikafonds, Europa Aandelenfonds, Farmaciefonds, Financiële Wereldfonds, @Internetfonds, Nederlandfonds, BioTechnologiefonds en Europa Small Capsfonds geplaatst voor zondag 12 oktober 22.00 uur niet op maandag 13 oktober maar op dinsdag 14 oktober (10.00 uur) uitgevoerd. Deze orders worden bovendien uitgevoerd in het verkrijgende ING fonds.

Martinstory | 10-10-08 | 21:56

DonQ. | 10-10-08 | 21:45
Ik ben er klaar voor. Afdrukken gaat bij mij slechts via internet, kruitvad is zeau 1993!

JosVerbeek | 10-10-08 | 21:56

CoffeePatch | 10-10-08 | 21:34
de euro staat onder druk na het uitbreken van de crisis in al zijn hevigheid. ben bang dat de euro krak doet.

ganzo | 10-10-08 | 21:55

Bitterballen, iemand?

Jaap de Paap | 10-10-08 | 21:55

Rammstein | 10-10-08 | 21:48
Niemand kan toveren, maar dat een kleinere overheid en lagere belastingen geen kwaad kunnen, daar is zelfs PvdA-econoom Willem Vermeend het mee eens.
We hebben meer economische Vrijheid nodig, niet minder.

Voltaire | 10-10-08 | 21:54

wisselend | 10-10-08 | 21:48
Daar klinkt wat ander leed in door. Voor wat het waard is, mijn hart leeft mee met je.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 21:53

Wat is dat toch lelijk spul dat goud, zeker zo van dichtbij

Espro | 10-10-08 | 21:52

wisselend's glas is helemaal leeg.
*bijvult*

DonQ. | 10-10-08 | 21:51

DonQ. | 10-10-08 | 21:46
Doe maar even. Altijd lekker voor de vrijdagavond. Tawny Port. Proost.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:51

Ik geloof dat het stamcafé is geopend.
* jongleert met kaasblokjes, olijven en plakken brie *

-Strotgrondel- | 10-10-08 | 21:50

Ghmm vier miljoen euro aan goud ofzo op die foto.

Beëlzebul | 10-10-08 | 21:49

Goed. Nou ga ik me weer kudt voelen, omdat ik mijn kleine meisje alweer 104 dagen heb moeten missen. De 2e keer in de 8 maanden dat onze kleine Maria-Ines hier op aarde is. Dag kudtmedium om communicatie mee te voeren met elkaar. Sorry zon.

wisselend | 10-10-08 | 21:48

Uit Den Haag vandaag, gesprek met minister president:
"Ik denk dat we gewoon de oorlog moeten verklaren aan iceland. Het is tijd om ons eens lekker af te reageren. Die viking terroristen moeten nu toch echt ff teruggepakt te worden. HMS de rotterdam is reeds met 2000 mariniers onderweg. Die Engelsen doen ook mee" Vanaf maandag live op CNN.

Martinstory | 10-10-08 | 21:48

@Akida | 10-10-08 | 21:46, neen, we wachten op buurtboeren.

gentle giant | 10-10-08 | 21:48

Volgens Van Jeaule ( De leugen regeert ) ligt het allemaal aan de media.

fuckje | 10-10-08 | 21:48

@Akida 21:46 Ja, meneer Wilders kan namelijk toveren.

Rammstein | 10-10-08 | 21:48

@Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:43
Daar gaan ze vergaderen in hogere sferen ofzeau. Je glas is halfleeg, bijvullen?

DonQ. | 10-10-08 | 21:46

kan Geert wilders niets hier aan doen??? dat vraag ik me steeds af.

Akida | 10-10-08 | 21:46

Voltaire | 10-10-08 | 21:40
Jezus dude. Ga eens geschiedenis leren.

wisselend | 10-10-08 | 21:45

@JosVerbeek | 10-10-08 | 21:39
Zodra je klaar bent met je lokatie- en licht-research. Krijg ik een afdruk via het Kruitvat?

DonQ. | 10-10-08 | 21:45

Voorzichtig herstelletje met wat winstnemingen in het laatste uur (stond ff +3.38%), het ziet er wel uit alsof de wal het schip gekeerd heeft. Dat wordt keaupen maandag.

zak_arme_turf | 10-10-08 | 21:44

Hoeveel holocaust slachtoffers zijn daar voor gesmolten?
Iedere crisis kent slachtoffers.

krumel | 10-10-08 | 21:44

Modderkip | 10-10-08 | 21:40
Vraag is, of je werkelijk iets uit hebt gevonden. Denk je aan een beloning? Ik weet er wel 1 voor jou.

wisselend | 10-10-08 | 21:43

DonQ. | 10-10-08 | 21:35
Denk je dat er echt mensen zijn die op een kilometer hoogte willen wonen? Ik heb ooit in New York gelogeerd op de 49ste verdieping en in Chicago op de 42ste. Doodeng. Alleen van die liften al heb ik nog nachtmerries.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:43

@JamesHuntLive | 10-10-08 | 21:36, ik heb ook niets uitstaan, maar het zou kunnen dat we de kentering zien.

gentle giant | 10-10-08 | 21:41

Het is de schuld van Osama Bin Laden, daar is het mee begonnen. De renteverlagingen waren een reactie op de aanslagen van 11 september, de foute leningen waren mogelijk door de lage rente en het idee dat de economie gestimuleerd diende te worden door iedereen mee te laten doen.
Wouter Bos is volkomen de weg kwijt als hij denkt dat de bonussen van topmensen slecht zijn of een deel van de oorzaak.

Voltaire | 10-10-08 | 21:40

Ben ik de eerste die de swastika gevonden heeft?
Wat win ik?

Modderkip | 10-10-08 | 21:40

DonQ. | 10-10-08 | 21:28
Geef jij dan even een seintje als je molens gaat prikken? Dan maak ik wel foto's van je met mijn Canon. ;-)

JosVerbeek | 10-10-08 | 21:39

@EvD, geen dank zolang het over fietsen gaat en insgelijks.

DonQ. | 10-10-08 | 21:39

@tweek. Heel interessant, ik heb er al vaak over nagedacht maar dit zet het wel helder uit een. Dat goudsmit verhaal ken ik nog van de economielessen op de middelbare school. Maar hoe dat is geevolueerd in het systeem van nu was mij niet helemaal bekend.

mayor_pickwick | 10-10-08 | 21:38

mooie gadgets maar eerst mijn geld ophalen in ijsland

bviii | 10-10-08 | 21:37

@ Gentle Giant
Was geen advies, alleen een beetje positief nieuws zo voor het weekend.

JamesHuntLive | 10-10-08 | 21:36

DonQ. | 10-10-08 | 21:22
Aangenaam verrast voor deze zorg voor dochter EvdD.
Prettige weeqend DonQ!

Einde van de Domheid | 10-10-08 | 21:35

The sky is the limit, in Dubai bouwen ze een kilometer hoog. Keaupen!
Sell Shell.

DonQ. | 10-10-08 | 21:35

gentle giant | 10-10-08 | 21:31
Staat nu bijna procent in de plus.

zak_arme_turf | 10-10-08 | 21:35

Rabarberke | 10-10-08 | 21:25
.
Het is nu nog een kwestie van afwachten dat je via het internet niet meer met zo’n gare creditcard kan betalen.
Die lui leren het nooit.
Heel vaak kan je vanuit Nederland niks bestellen omdat ze alleen maar credit cards accepteren. En wie in Nederland, behalve tokkies die lenen tegen 28% rente en kosten, heeft er nou zo’n onding dat je alleen maar kosten in rekening brengt voor de kat zijn viool.
Dat is nou het verschil tussen veel Nederlanders en Amerikanen.
Als wij wat willen kopen dan kijken we wat er op rekening staat en een Amerikaan kijkt hoeveel krediet hij nog heeft.

ADO-Le-Cent | 10-10-08 | 21:34

Denk dat de boeren eindelijk worden erkend.
als straks niemand hier te vreten heeft zijn de boeren de baas!
komt dat mooi uit dat ik een berber allochtoon ben.
ook boer van oorsprong :) en grond in marokko dus... iemand zaken die met me wil doen???granaatappels en sinassappels en vooral graan.
iesch erg duur.

Akida | 10-10-08 | 21:32

@JamesHuntLive | 10-10-08 | 21:29, en daarbij ook een paar financials, buy, buy, buy!

gentle giant | 10-10-08 | 21:31

Baggiebor | 10-10-08 | 21:27
Gelul, zeker nog nooit van een viewmaster gehoord?

MichieldeMuiter | 10-10-08 | 21:31

Rabarberke | 10-10-08 | 21:25
Ik hoop dan wel dat je de pharmaceutiche handel bedoelt?

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:31

@JamesHuntLive | 10-10-08 | 21:29

Pcies wat we nodig hebben; een echte optimist!

piquant | 10-10-08 | 21:30

US indices schieten omhoog in laatste uur... eerste dag zonder verlies deze week?

JamesHuntLive | 10-10-08 | 21:29

@Rabarberke
Nu je er tog bent, kun je van dal en Jos het verschil tussen een Nikon en een Canon even uitleggen?

DonQ. | 10-10-08 | 21:28

@ Jos Verbeek en Van Dal,
Pak eens een Canon beet en pak eens een Nikon beet. Dan voel je al het verschil in kwaliteit van de behuizing. En dat is nou net waar Nikon de doorslag geeft want technisch ontlopen ze elkaar niet veel. Verder is het maar wat je gewend bent. Als je al jaren met Canon fotografeert kan ik me voorstellen dat je daar de voorkeur aan geeft boven Nikon, maar dat geldt ook omgekeerd.

Baggiebor | 10-10-08 | 21:27

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:16
Hm, ik dacht bij de eerste blik ook dat het over Finnen met zo'n Indonesisch zwaard ging.

JosVerbeek | 10-10-08 | 21:25

Business tip van de week: stap in de drugshandel.

Rabarberke | 10-10-08 | 21:25

Waar trouwens niemand over nadenkt is dat de internationale handel op zijn gat ligt omdat alle kredietwaardigheidskwesties via letters of credits etc. werden afgehandeld en de garantiegever, de bank, nu nog onbetrouwbaarder is geworen dan de leverancier of klant.

Kortom kut met parmaham.

Rabarberke | 10-10-08 | 21:25

Huh?
@Einde van Domheid dus, ik ben gehackt.

DonQ. | 10-10-08 | 21:24

En als er iemand gaat roepen dat dit links of rechts is. Ghb in je drankje voor jou. Links en rechts kan alleen bestaan als er een verschillende keuze wordt gepresenteerd voor de mensen die "mogen" stemmen. Als er een verschil is, dient dit verschil te worden opgelost. Zonder dat daar aparte idealen, ideeeeen, of verzuiling aan te pas kan komen. Ideetje voor een nieuwe "politieke" partij? Iedereen is gelijk. De rechten van burgers worden in hokjes opgedeeld, naarmate het salaris groeit, zal deze burger naar een ander hokje "groeien", met een andere status zal kunnen verhuizen naar een nog betere leefomgeving. Of je familie meegroeit, is op deze schaal gebaseerd. Grappig niet? Opvang voor je kind en het bejaardenhuis reserveren voor je oma & opa?

wisselend | 10-10-08 | 21:23

@Einde van de , net als omheid | 10-10-08 | 20:58
Ook geen Batavus, beter een Koga, een Gazelle is ook nog wel te doen (max. 3 jaar oud)
Giant monteert veel 'eigen' fabricaat onderdelen van inferieure kwaliteit. Een batavus levert je binnen 5 jaar een hernia op tgv de geometrie.
Maar terug naar de investeringen.

DonQ. | 10-10-08 | 21:22

Naja als deze maatschappij naar de kloten gaat, kunnen we altijd nog hasj verbouwen in het rif gebergte.

Rabarberke | 10-10-08 | 21:21

De goud-pic is achtergrond op de pc geworden, speciaal voor de kids, want je kan niet vroeg genoeg beginnen tegenwoordig.

ZSU-23-4 | 10-10-08 | 21:16

Wat is eigenlijk een Fincris?

Elisabeth2 | 10-10-08 | 21:16

Vooral posimistisch jungs...

MichieldeMuiter | 10-10-08 | 21:16

Er kunnen redenen bedacht worden, waarom onze maatschappij gered zou moeten worden. Maar als je een maatschappij wil redden, met investeringen van de mensen, wees er dan zeker van, dat de maatschappij en haar regels kloppen. Niet met ducktape tot 1 gemaakt. Een geloof kan bestaan, zolang er niet over getwist kan worden. Ik probeer alleen informatie te delen. Het gaat niet over goud. I know. Joris is toch al met pensioen. Lekker weekend vrienden. Ja toch?

wisselend | 10-10-08 | 21:14

was @wisselend |

st0mpie | 10-10-08 | 21:13

niet respectvol inderdaad, die meer tedere benadering die mensen onderling kunnen hebben, de volledige dokter faust cyclus van harry S morgan staat bij mij ook weer op de nieuwe downloads. zeer sterke dialogen, bijna vergeten dat t bestond

st0mpie | 10-10-08 | 21:12

Tip voor huizenbezitters met een dubbele hypotheek die bij een bank werken:

Koop een Kreidler.

Rabarberke | 10-10-08 | 21:11

st0mpie | 10-10-08 | 21:07
Neuken is toch het mooiste wat er is? Waarom verbergt de mens dat eigenlijk?
Omdat we niet respectvol met elkaar omgaan. Ik ben onlangs van de GILFS afgestapt.

wisselend | 10-10-08 | 21:09

@wisselend |
nou kijk, ik kijk regelmatig GGGmovies en ik kan wel het eea verzinnen

st0mpie | 10-10-08 | 21:07

tweeek
als je het begrijpt weet je dat het een echte zeepbel is maar het dringt nog steeds niet door in de mensheid

romax | 10-10-08 | 21:07

van dal | 10-10-08 | 20:20
Gelukkig nog iemand anders in deze draad die Canon prefereert boven Nikon.
*schud hand*

JosVerbeek | 10-10-08 | 21:06

Mijn Godje! Het gaat echt mis 8131 tik ik nu. Carl Rove en Dick Theny komen klaar. Georgie mag nog iets brabbelen in de mic. Het North Command staat in de startblokken. Vaarwel wereld.

Hasjhies? | 10-10-08 | 21:06

st0mpie | 10-10-08 | 21:02
Respecteer je medemens. Dan wordt er 24/7 geneukt. Waarom zouden we dan nog gaan werken?

wisselend | 10-10-08 | 21:05

Credit Default Swaps: Revenge of the Tokkies!

echt_links | 10-10-08 | 21:05

ach, eens per jaar wordt er ook gegild dat de wereld vergaat in 2000-nog-wat... en dan moeten we nu gaan janken dat "ze dit al eerder hebben gezegd"... f.o.

Roler | 10-10-08 | 21:04

Roler | 10-10-08 | 21:00
Ben benieuwd. NRC noemt dit materiele genoegens. DonQ is misschien wel een kenner.

Einde van de Domheid | 10-10-08 | 21:04

/hippiemodus
Sluit de gehele beurs nu negatief, alles staat er de volgende dag nog gewoon. Goed, we gebruiken wat minder cijfertjes, maar iedereen staat weer op de grond.

Dat de wereld zou vergaan als als de beurs in zijn geheel omvalt.... kom op zeg. Paniekzaaierij; juist de bedrijven welke blijven vasthouden aan de verkochte illusies zorgen voor problemen nu. Omlaag en snel.
\hippiemodus

haha 0.o prettig weekeinde!

299 792 458 | 10-10-08 | 21:04

_ILT_ | 10-10-08 | 20:31
Wow jouw uitlating miste ik eerder... Waarom zou ik jou willen uitdagen? Zit er dan werkelijk geen sprankje wat jezelf van energie kan voorzien?
---
Ik begrijp niet waar je heen wilt?

wisselend | 10-10-08 | 21:03

@wisselend |
nou kijk even 1 ding duidelijk, als st0mp na een film aan de nuik wil, dan word er genuikt, maar wat je zegt, als iedereen eens wist.... en ze zien het nu recht voor hun ogen gebeuren, zeitgeist schreeuwde 3 jaar geleden al dat dit niet kon, david icke erachteraan

st0mpie | 10-10-08 | 21:02

perpetuele zucht | 10-10-08 | 20:57
Respecteer de vrouw die jouw leven heeft mogelijk gemaakt, bedoel je?
---
Iedereen is proberen te vergeten wat voor klote-werkweek iedereen, net weer achter de rug heeft...
---
2,5 dag goed voelen. 4,5 dag niet van jouw. Waarom bestaan de weken eigenlijk uit 7 dagen? Gewoon omdat het kan.

wisselend | 10-10-08 | 21:02

Dus er moet nog zo'n 50 triljard aan openstaande schulden weg gewerkt worden.

Kenny013 | 10-10-08 | 21:00

Tjonge Einde, een reaxel op iets dat van 20:12 uur is?? wake up.

Roler | 10-10-08 | 21:00

Lijkt meer op een stapel ouwe bakblikken uit Zimbabwe.....

MichieldeMuiter | 10-10-08 | 21:00

DonQ. | 10-10-08 | 20:12
Een Giant is niet goed?

Einde van de Domheid | 10-10-08 | 20:58

*koopt snel put opties N.V. Petroleum-Mij. "Moeara Enim"*

Rabarberke | 10-10-08 | 20:58

@ iedereen
neem je moeder id maling

perpetuele zucht | 10-10-08 | 20:57

st0mpie | 10-10-08 | 20:50
Goed man! Verwacht niet dat je liefje erna nog welwillend op bed, klaar gaat liggen, wellicht brengt het informatie, die van belang kan zijn, voor jullie opvatting van deze vervuilde maatschappij ;-) Persoonlijk kan je er niets aan doen. Maar ervaar wat de kracht van het volk is. Als iedereen eens wist...

wisselend | 10-10-08 | 20:55

jézus wat een slappe shit zeg, man...

Roler | 10-10-08 | 20:53

@Akira | 20:46, wanneer dringt het tot jou door dat jij mede verantwoordelijk bent?

DonQ. | 10-10-08 | 20:51

_ILT_ | 10-10-08 | 20:38
Waarom heb je mensen nodig die over anderen beslissen? Met een betere communicatie dan met je mp3/avi/dvd-speler-telefoon kan je niet communiceren. Wouter hoort je niet. Waarom moeten we iets aan ons oor doen, om de ander te verstaan? Iets wat commercieel met UMTS-masten versterkt kan worden?
---
Dude politiek... Niet nodig. Let it go. We need to change the planet. Not the Co2 level.
---
Rechtvaardigheid zal in een oogwenk worden uitgevoerd. Ben je nuttig voor the Galaxy of niet. Wees ervan bewust, dat niet jij persoonlijk de rechtvaardigheid zal uitspreken. Het is een algemene gedachte, die niet wordt uitgevoerd, maar overkomen zal worden. Geloof in dat jij het beter dan je buurman kan doen, you'll die. Jouw spaarpotje. Nutteloos. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Die mogelijkheden dienen niet door geloof of iets anders te worden afgebakend. Nooit. Oja. Bijvoorbeeld camera's installeren om elkaar in de gaten te houden... Wellicht dat jij in jouw levensduur op aarde, er nog achterkomt, dat je hierom kan lachen... Een vreselijk slecht bedachte grap, door onwetenden tot wet en wanhoop gemaakt.

wisselend | 10-10-08 | 20:50

@wisselend |

wist ik geeneens, zal weer ff ftd afstruinen en zekerts gaan kijken.
ik dacht voor ik hem had gezien dat die film links zou zijn, geen reedt van waar.
tnx voor tip.

st0mpie | 10-10-08 | 20:50

Johannes26 | 10-10-08 | 20:45
Wanbeleid is ook beleid, evenals samenscholing ook een vorm van scholing is. Of het werkt is vraag twee, in deze kwestie in ieder geval niet.

JosVerbeek | 10-10-08 | 20:49

rente enzo is haram! en olie kan je niet jatten!
zonder oorlog.
waarom wil het niet doordringen ???

Akida | 10-10-08 | 20:46

Engeland heeft de oplossing!
Gewoon tegoeden van 00354 in Engeland vast houden totdat ze met die munten over de brug komen.....

Rael | 10-10-08 | 20:45

Het hypotheekgedrag is niet van white trash, maar van negers, hispanics en illegale immigranten. Dit was geen bankbeleid maar overheidsbeleid.

Johannes26 | 10-10-08 | 20:45

@_ILT_
Je orreert als een de economisch onderlegde broer van koerbagh. Wat was voorheen je nick?

DonQ. | 10-10-08 | 20:45

Zit al sinds augustus in gouden munten. 25% van mn spaargeld zit erin. Is de enige manier om je in te dekken tegen de risico's. Er kan een tweede Weimar ontstaan als de rente verlaagd wordt tot dichtbij t nulpunt en de inflatie de lucht in gaat.

koetjeboe | 10-10-08 | 20:44

@JosVerbeek | 10-10-08 | 20:34
Die Nikons zijn niet voor niets 20% duurder en sinds de jaren 50 standaarduitrusting van leger en hoernalist. Maar wat die digitale rotzooi betreft zal het wel niet uitmaken.

DonQ. | 10-10-08 | 20:40

st0mpie | 10-10-08 | 20:31

Na de 3 uur het eerste deel, kan je toch niet meer slapen. Kijk gerust deel 2.
Nog 2 uurtjes. Maar chips en blikvoer heb je hopenlijk wel ingeslagen voor dit weekend. Heb je even de tijd. Laat me weten wat je van ZEITGEIST parte dois vond. Aanradertje voor dit weekend. ZEITGEIST.

wisselend | 10-10-08 | 20:40

@ wisselend | 10-10-08 | 20:30: Je lijkt te willen stellen dat we ons in het domein van het bekritiseren van de politiek begeven. Niet gemerkt dat Wouter B. de wet bijna dagelijks overtreedt? Dat en ieder kan zien dat de financiële elite in de VS en andere contreien wordt vrijgekocht (dat is de vertaling van BAILOUT). Met welk geld gebeurt dat? (1) Belastingheffing? Mwah, minimale mogelijkheid; (2) staatsleningen (wie koopt die, centrale banken, right?) of (3) het inflateren van het geldaanbod wat in feite ieder in de desbetreffende valuta gedenomineerde goed (onroerend of niet) in waarde laat dalen. Ik noem dat diefstal en misdadig. Niets politieke domein maar criminele domein. Rechtvaardigheid vereist dat hier in de toekomst een soort van Neurenberg tribunaal voor wordt opgezet. Vinjeookniet?

_ILT_ | 10-10-08 | 20:38

Doe_er_wat_aan | 10-10-08 | 20:26
Indeed. Meneer Prof. Hoxha. Dank u voor dit lekkere onderwerp, rond dit tijdstip. Gezellig! Eindelijk kunnen we ons uitlaten over slechte mensen, werkelijk slechte mensen, die dit alles gevormd hebben. Een camera in een bus monteren, omdat het gewoon kan in Gouda, is net als 20 miljard flikkeren in de economie.
Druppels. Niets zeggende niet belangrijke druppels. The-Bigger-Picture peeps. Komen we er nu achter? Wij zijn het almachtige volk wat de ruimte rond aarde exploreert. Hmz. Hoe primitief! Waarom hebben wij wetten gebaseerd die berusten op waarschijnlijkheden en mogelijke uitkomsten? verschillende eenheden, om materie te meten. Om onze taal te spreken. Jammer toch? Dan zijn we er blijkbaar toch nog niet helemaal klaar voor. (R)evolutie dude reaguurder. Je naam moet veel te betekenen hebben. Vertel. Deel. Share the knowledge.

wisselend | 10-10-08 | 20:37

*** BREAKING NEWS ***
Maandagochtend voorbeurs een persbericht van een van onze grote financiele instellingen

100%Isis | 10-10-08 | 20:37

Laat _ILT_ het maar eens uitleggen en zich openbaren.
Verstand van zaken is inmiddels wel gebleken.
Kan die vrucht van mijn lendenen ook weg.

DonQ. | 10-10-08 | 20:37

Misschien is het een idee een kanon te kopen voor als je geld onder je matras hebt liggen, deze dingen doen het ook heel goed bij hoge buitentemperaturen...

Rael | 10-10-08 | 20:36

DonQ. | 10-10-08 | 20:30
Teveel werk. Diamanten liggen gewoon stil in een doosje.

Elisabeth2 | 10-10-08 | 20:36

en de mijne ook Fleisch, dat newbie is er inmiddels nou toch wel af na enkele weken commenten

Roler | 10-10-08 | 20:35

DonQ. | 10-10-08 | 20:30
Mijn digitale canon-body (slr dus) heeft toch al diverse malen onzacht contact met de grond alsmede hoge buitentemperaturen overleefd. Volgens mij maakt het weinig verschil, het is maar net wat je gewend bent.

JosVerbeek | 10-10-08 | 20:34

@ganzo | 10-10-08 | 20:28
Ik zoek het morgen wel op en laat me verbazen, zover mogelijk.

*plop*

DonQ. | 10-10-08 | 20:33

@ "Hebben jullie geen economen op de redactie???? Zoek eens uit bij wie die kerel die wordt geinterviewd allemaal op de loonlijst staat...

Teleurgesteld | 10-10-08 | 20:30"

Hierbij een open sollicitatie. ^^

PS: Flikker een sop met dat newbie gezichtje Fleischbaum!? Pls? Kusje?

_ILT_ | 10-10-08 | 20:32

*unrarred zn zeitgeist bestanden *

st0mpie | 10-10-08 | 20:31

@ wisselend | 10-10-08 | 20:18: Je exposeert de hautainiteit van een volgevreten salonsocialist. Plaag me eens wat meer? (Intellectueel uitdagen lijkt me uitgesloten...) Doe es.

_ILT_ | 10-10-08 | 20:31

Spontaan of betaald?

O1 | 10-10-08 | 20:31

Zeg GS, wat een slechte uitleg van de kredietcrisis. Oppervlakkig, en de echte oorzaak wordt niet eens gegeven. Hebben jullie geen economen op de redactie???? Zoek eens uit bij wie die kerel die wordt geinterviewd allemaal op de loonlijst staat...

Teleurgesteld | 10-10-08 | 20:30

@Elisabeth2 | 10-10-08 | 20:24
Het is net als met kazen. Af en toe moeten ze worden 'gedraait'. Om de vorm te behouden.
@JosVerbeek, Canons zijn gelijk ijsschotsen, ze smelten of vallen aan diggelen. Mijn analoge nikonbody is bouwjaar '63 en heeft oorlogen doorstaan.

DonQ. | 10-10-08 | 20:30

_ILT_ | 10-10-08 | 20:19
Al het geld is weggetrokken uit de samenleving. Als iemand een werkelijk onafhankelijk lijstje kan presenteren, van waar het geld nu is, zouden we een oordeel kunnen vellen. Maarja. Niemand weet waar de 20 miljard van gisteren is gebleven. Dat is op zich best grappig toch? Geld. En een einde van een tijdperk. Geniet ervan. Probeer je medemens te respecteren alsof het je familie is.

wisselend | 10-10-08 | 20:30

Ik vond de uitleg op het Jeugdjournaal toch helderder...

De Plæbæër | 10-10-08 | 20:29

DonQ. | 10-10-08 | 20:23
niet echt, maar het geeft wel een wrang beeld over hoe de reele waarde gemanipuleerd is.

ganzo | 10-10-08 | 20:28

Ze zijn eruit, als China de eigen economie draaiend weet te houden, zijn we allemáál gered..... Chinezen moeten het hoofd koel houden, ben benieuwd hoe de propaganda-machina daar het allemaal gaat brengen naar het Westen..

Roler | 10-10-08 | 20:27

Zo hee, goed bezig hoor GeenStijl!!

Doe_er_wat_aan | 10-10-08 | 20:26

G-unite | 10-10-08 | 20:19

Waarom geloof ik daar nu toch weinig van. Maar goed, het is jullie zaak.

-Strotgrondel- | 10-10-08 | 20:25

G-unite | 10-10-08 | 20:22
Dat lijkt op kijken naar goudstaven. Waar ze dan eauk vandaan komen...

wisselend | 10-10-08 | 20:25

Een buitengewoon verhelderend stukje rolprent. Maar Nikons zuigen, geef mij maar een Canon.

JosVerbeek | 10-10-08 | 20:24

Waarom liggen die stukjes goud zo raar opgestapeld. Moet er lucht bij komen zodat ze niet elke dag door de jongste bediende opgepoetst moeten worden?

Elisabeth2 | 10-10-08 | 20:24

G-unite | 10-10-08 | 20:22 transparant betekent in ijsland zeker niet wat het hier betekent....

van dal | 10-10-08 | 20:23

@ganzo | 10-10-08 | 20:19
Nog niet maar wie weet na een link, mocht het iets openbaren.
Elsevier behoort niet tot mijn wekelijkse lectuur.

DonQ. | 10-10-08 | 20:23

Krijg woensdag m'n nieuwe auto.. heb er net 2 nieuwe klanten bij.. ga morgen lekker flink stappen met een paar vrienden en een compagnon.. en allemaal doen we het focking goed.. er gaat zat geld rond in Nl... blij dat ik me niet gek laat maken door tv en dooie boom..

bovenste_plank | 10-10-08 | 20:23

nikon... bah. neem he3t nou eens aan van een doorgewinterde fotograaf, Canon moet je hebben, overal ondersteunt en marktleider vanaf het begin.
zelf fotografeer ik al sinds mijn 15de met Canon reflexcamera's en sinds drie jaar met digitale reflexen van Canon.
Canon dus.

van dal | 10-10-08 | 20:20

DonQ. | 10-10-08 | 20:15
heb je de reconstructie in de elsevier gelezen?

ganzo | 10-10-08 | 20:19

Alle producten die via de supercoole banners op GeenStijl staan
--
Sarah Palin heb ik teruggestuurd.

G-unite | 10-10-08 | 20:19

@ "ik hoorde balkenende net iets zeggen over de reele waarde van een bank. hoe zit dat met de overname van abn-amro?

ganzo | 10-10-08 | 20:12"

Dat betekent dat de markt er geen stuiver voor zou geven (of in ieder geval veel minder dan eerst, maarja dat weten we niet gezien de onteigening/nationalisering van vorige week). Reële waarde heeft in deze context precies de betekenis die een clueless en uiterst boosaardig politicus aan de term zou geven, wetende dat hij het gepeupel rustig moet houden om zijn eige vuige lijf niet te veel in de waagschaal te stellen.

_ILT_ | 10-10-08 | 20:19

Nu blijkt dus dat we kapot gaan aan verkeerde rekensommetjes....

Rael | 10-10-08 | 20:19

_ILT_ | 10-10-08 | 20:16
Please, rustig slapen vanavond. Geen oproer veroorzaken. :)
Het besef, dat onze gehele leefwijze niet klopt.
Goed weekend!

wisselend | 10-10-08 | 20:18

dat goud ziet er niet uit
wat een waardeloze afwerking

(R)evolutie | 10-10-08 | 20:18

Met kerst gebruik ik precies hetzelfde pakpapier.

DonQ. | 10-10-08 | 20:17

Deze CBS uitgave degelijk noemen is de illustratie van het feit dat de redaksie en m.n. Hoxha òf clueless is of Telegraaf-like de kop in het zand steekt. Weet- en reguleringsfoutjes in het systeem my ass. Het systeem klopt niet!

_ILT_ | 10-10-08 | 20:16

sorry stapelen natuurlijk, en die Umlaut lukte ook al niet

de Bleek | 10-10-08 | 20:15

Swaps betekend zoveel als geld of ruilmiddel.

Fleauxe | 10-10-08 | 20:15

@ganzo | 10-10-08 | 20:12
Het begrip 'reële waarde" heeft pas sinds 3 weken een lading.

DonQ. | 10-10-08 | 20:15

Leuke screensaver in deze periode.

Jaap de Paap | 10-10-08 | 20:15

Met de gehele wereldgoudvoorraad kan je 1 blok van 18 bij 18 bij 18 meter maken.

Uw Verzekeringsadvis | 10-10-08 | 20:14

Ziet er niet Duits uit hoor.

Duitsers stappelen veel beter

Grundlich.

de Bleek | 10-10-08 | 20:14

@EvD
Een Giant? Jouw dochter verdient beter. Of hou je van sleutelen?

DonQ. | 10-10-08 | 20:12

ik hoorde balkenende net iets zeggen over de reele waarde van een bank. hoe zit dat met de overname van abn-amro?

ganzo | 10-10-08 | 20:12

GS is ook lekker aan 't bijbeunen met al die reclame in topics.. hoeveel krijgen jullie per *qliq* ?

-Strotgrondel- | 10-10-08 | 20:10

Nou nou Hoxha, die Philips LCD is niet zo hoor, hij vloekte nogal met mijn ingebouwde aquarium in de muur.
Ben toch maar gegaan voor instapundit.com/archives2/images/aquos... en ja dat mokkeltje was inclusief.

ProefopdeSom | 10-10-08 | 20:10

Kom laten we naar onze buren kijken. Dat goud heeft Wouter namelijk al aan de wind meegegeven. Wellicht moeten we Duitsland binnen vallen? Zij wel. We hebben net ook het Waalse deel van Belgie bankroet verklaard... Maar goed. Over rijkdom valt niet te twisten. Geld is onze duivel op aarde geworden.
We gaan op een nieuwe munt eenheid verder. Die van jou respect, en gierigheid om meer te leren... Net om precies om 8:25 uur op je werk te arriveren, om nog net je dubbele espresso in je kopje te gieten. Om wederom een werkdag, meesterlijk & geestelijk dodend werk uit te voeren. Er zouden meer nutteloze filevrije dagen te zijn. Arbeid macht stau freie tagen.

wisselend | 10-10-08 | 20:09

Waar gaat dit in dgodsnaam over.

Kudtkapper | 10-10-08 | 20:09

Als ze ermee akkoord gaat koop ik morgen een tweedehands Giant fiets voor mijn dochter.

Einde van de Domheid | 10-10-08 | 20:08

Ik dacht dat duitse goudstaven met een adelaar gemerkt waren.....

PietjeSpanje | 10-10-08 | 20:08

Ondoorzichtige financiele constructies zijn voor mensen die gouden ringen fabriceren voor apen.
(uit de gedigt lelijke onderdanen)

DonQ. | 10-10-08 | 20:07

Je vraagt je toch af bij dat goud van de Duitse bank hoeveel gouden tanden, kiezen en trouwringen daar in verwerkt zijn...............

Baggiebor | 10-10-08 | 20:05

Minder dan m'n thuisvoorraadje.

Peter_S | 10-10-08 | 20:05

ahem... D700

Rnej | 10-10-08 | 20:05

Da's toch voor de voortanden van een gemiddelde rapper....

Kamele beffer | 10-10-08 | 20:04

Doet toch wat hè, het zien van al dat goud...

vander F | 10-10-08 | 20:03

Doorlopen mensen en snel. Er valt nog niets te zien. Dinsdag zijn we aan de beurt. Sabbatical. Niet gek vanaf dinsdag.

wisselend | 10-10-08 | 20:03

*Heel veel lol om grote foto heeft en snel breedbeeldscherm kopen gaat*

Horror Skopie | 10-10-08 | 20:03

Mooi hoor..

ZXCVBNM | 10-10-08 | 20:03

Als de Treo pro uitkomt is de credietcrisis echt voorbij.

Lepo | 10-10-08 | 20:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken