Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO wil Meer Geld uitgeven

npspoen.pngVan de VARA-coryfee Paul de Leeuw wisten we al dat hij een uiterst getalenteerd, uniek, kundig, begaafd, capabel en uitzonderlijk goede presentator is. Paul de Leeuw heeft het gewoon, het vermogen om met bijna niks de lachers op zijn hand te krijgen. En daarom verdient hij het ook om veeel meer dan 166.000 euro per jaar op te strijken. En ook meer dan 200.000. Nee, 650.000, dat lijkt er meer op. Niet omdat dat de prijs is die de markt voor hem over heeft, althans, dat weten we niet. Paul werkt namelijk bij de publieke omroep en daar wordt gewoon ieder jaar een van overheidswege verstrekte zak belastinggeld verdeeld. U betaalt dus voor de topsalarissen van de NPO, en dat is helemaal niet gek. Of wilt u soms geen verantwoord amusement en objectieve acualiteitenprogramma's? Nou dan. Bij de NPO vinden ze het bedrag van 2 ton dat minister Plasterk maximaal beschikbaar wil stellen voor de Paul Wittemans en Matthijs van Nieuwkerkjes van deze wereld gewoon schandalig laag. De publieke omroep zit namelijk vol 'uniek talent' zo beweren ze. Of wat is vol, het gaat om minder dan 30 personen aldus NPO-baas Hagoort. Met andere woorden: waar zeiken we over. Rest ons de vraag: wie zijn toch al deze goedbetaalde omroep-ambtenaren? Alvast een beginnetje: Prem, Raymann en Pino van Sesamstraat...

Reaguursels

Inloggen

Tja, grootheidswaan heeft z'n prijs.

HeerBommel | 28-09-08 | 14:21

Waarom gunt men ene Paul de Leeuw voor het wekelijks presenteren van een KLEUTERprogramma bij de publieke omroep een topsalaris?

dré oudman | 28-09-08 | 14:04

Die subsidie sponzen hanteren de triomf van de verschroeide aarde nu hun imperium wankelt en verkruimelt.
Schijnt een biologische verklaring te hebben. Heersende machten die wraak nemen en zo lang mogelijk hun stempel willen drukken, al is het destructief. Heb ik laatst een boek over gelezen.
Gauw nog even een moslimomroep promoten. Over 10 jaar is de Publieke Omroep niet meer dan een anorect maar objectief medium.

bottehond | 27-09-08 | 01:50

De Exorbitant Zelfverrijkende Socialisten kennen nu eenmaal geen grenzen.

Een Soort Iets | 26-09-08 | 23:09

Zelfs die EO-robot Andries Knevel die zijn Heer bijna de kont uitlikt doet het niet voor minder dan 200 000 Euro. Hij kent toch de gelijkenis van de "RIjke Jongeling?"

punter | 26-09-08 | 22:04

off topic:, wel over de publieke omroep: de auto waartegenaan gebotst werd, was van henk hagoort, de baas van de po.

BjdeB | 26-09-08 | 20:28

ik heb geen tv, dus wat mij betreft mogen ze allemaal doodvallen.

Demonische Eend | 26-09-08 | 20:24

En dan op een dag weet je het en ga je stukjes schrijven op een lokwebje...

Maak het verhaaltje zelf af en kleur de plaatjes!

Sikkeneur | 26-09-08 | 19:45

Wat verdient Hagoort eigenlijk??

Snorry! | 26-09-08 | 19:07

p0rn0 | 26-09-08 | 19:04
Precies en hij heeft nooit echt iets te melden en die tv snippets zijn van een arrogant dedain waar ieder goed mens een nare smaak krijgt. Maar vooral Paul de Leeuw moet weg. Weg Weg Weg!!!

Einde van de Domheid | 26-09-08 | 19:06

Matthijs van Nieuwkerk kost wat, maar daarvoor krijg je'm wel de hele nacht op tv...

p0rn0 | 26-09-08 | 19:04

Sodeknikkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs, 2 ton verdienen en dan zelf je pensioenpremie en ziektekostenverzekering betalen? Zal toch niet gekker worden, dat is alleen voor het plebs.

botje berend | 26-09-08 | 18:28

Zouden ze bij de Vlaamse PO ook zulke goede en vooral kostbare artisten hebben of zijn wij in 031 de enigen die zulke toppers hebben. Zou toch wel aardig zijn om te weten hoe de Vlamingen dit PO varkentje wassen.

lijn5 | 26-09-08 | 17:45

Adopteer nog maar een paar kansloze negers,volgevreten kutpoot.
De huidige 2 zullen inmiddels wel incontinent zijn van het dagelijks "voorlezen voor 't slapen gaan"....

R.B.Scott | 26-09-08 | 17:35

Meneer Aart vind ik wel goed. Paul de Leeuw is drie keer niks.

Het CDA | 26-09-08 | 17:35

@ Mr Dixit 17.14

Ik ben niet compleet tegenstander van de PO, maar wel tegen de torenhoge salarissen voor programma's waar hooguit een achtste van de Nederlandse bevolking naar kijkt. Laat Paul de Leeuw, die niets toevoegt, dan dat lekker bij de commercielen maken. Als er miljoenen mensen genieten van de PO dan is er duidelijk een markt voor de commercielen en moeten zij in staat zijn om programma's te maken voor deze doelgroep als de PO er niet meer is. Lingo, That's the Question, Te Land ter Zee en in de Lucht, Onderweg naar Morgen, Mooi weer de Leeuw, Boer zoekt vrouw zijn zo maar enkele programma's die zo bij de commercielen hadden gekund. Laat die programma's dan betaald worden door dat kleine groepje dat er ook echt naar wil kijken en niet door heel Nederland.

Mailman | 26-09-08 | 17:23


Dirk Zijn
Vara= Verenigde Arabische Ramadan Aanhangers.

bijtieakumaai | 26-09-08 | 17:19

@ Mr Dixit

www.kijkonderzoek.nl/

Zaterdag keken er 1,8 miljoen mensen naar Paul de Leeuw en volgens mij is dit minder dan de helft van alle Nederlanders. Mocht je marktaandeel interessanter vinden, dit was 30,9 procent. Dus volgens mij is het dan zo dat 69,1 procent van de mensen die tv keek op dat moment liever naar iets anders keek en dat is dus dik de meerderheid. Maar als deze redenatie onzin is hoor graag argumenten.

Mailman | 26-09-08 | 17:17

Ik denk dat Innie Minnie samen met Pino en Tommy in een triootje 's avonds op SBS6 meer kunnen vangen dan 2 ton de man/vrouw.

HGVZ | 26-09-08 | 17:16

Mailman | 26-09-08 | 16:58
En bovendien, wat heb je liever? Drie zenders waarop je uit hoofde van het feit dat je belasting betaalt en stemt nog enige invloed op uit kan oefenen, of 10 zenders vol commerciële shit van de laagste kwaliteit tegen de laagste prijs, met om de 10 minuten een reclameblok? Natuurlijk, het huidige aanbod zuigt enorm, maar toch kijken er dagelijks nog steeds miljoenen mensen naar de PO...

Mr Dixit | 26-09-08 | 17:14

Mailman | 26-09-08 | 16:36
Niet helft van NL? Check www.kijkcijfers.nl! Eerst feitjes checken voordat je onzin uitkraamt.

Mr Dixit | 26-09-08 | 17:04

ik vind paul de leeuw best af en toe grappig.
De NPS daarentegen is níet grappig, en kost toch handenvol geld, en is in wezen een oud-linkse omroep, laat die omroep eens opbokken, dan kunnen eindelijk niet-linkse politici ook eens ontspannen hun zegje doen...

Onderbuik | 26-09-08 | 16:59

Persoonlijk kijk ik nooit tv, live stream van debatten wel maar daar ga ik echt niet licencie voor betalen.

Laat Paul zijn shit maar live doen met optredens, kijken of ie dan ook nog 650.000 kan verdienen, zo ja, ga dat dan doen.

Anarki | 26-09-08 | 16:58

@tothemax

natuurlijk is een referendum onzin over dit, alleen wordt een regering gekozen op basis van een heleboel punten, de meeste op zich belangrijker dan de PO. Dus iedereen die op het CDA stemt kan tegen de PO zijn, maar dit niet belangrijk genoeg vinden in vergelijking met andere standpunten en dus ondanks dat ze het niet met dit standpunt eens zijn toch op de PO stemmen. Dus dat het kabinet dit wil, zegt niets over wat de meerderheid van NL vindt.

Verder heb ik er helemaal geen probleem mee dat presentatoren zoveel geld verdienen, alleen moeten ze dit bij de commercielen doen. Ik kan mij tientallen dingen bedenken waar de overheid het geld beter aan uit kan geven dan aan het megasalaris van Paul, Matthijs, Jeroen, Paul en noem ze maar op. Als ze dit geld waard zijn dan moeten de omroepen dit terug weten te verdienen uit de reclames en andere inkomsten en niet uit subsidies.

Mailman | 26-09-08 | 16:58

V.A.R.A. = Vereeniging Arbeiders Radio Amateurs

Yeh right!

Dirk Zijn! | 26-09-08 | 16:54

VARA: Onafhankelijk en progressief (gekopieerd van website omroep.vara.nl/Missie-en-Identiteit.22...)

De VARA wil als onafhankelijke en progressieve omroep bijdragen aan een samenleving waarin zoveel mogelijk mensen goed geïnformeerd zijn, aan het publieke debat deelnemen en participeren in cultuur en maatschappij. Daarbij wil de VARA aandacht besteden aan nieuwe ontwikkelingen en wil ze grenzen verkennen.

De VARA laat zich hierbij inspireren door beginselen en waarden uit de sociaal-democratie en het humanisme, waaronder de gelijke behandeling van mensen, het belang van sociale rechtvaardigheid, de bescherming van de menselijke waardigheid en de internationale verbondenheid van mensen.
Als journalistieke organisatie stelt de VARA geen mening voorop, maar laat ze mensen graag zelf nadenken. Dat neemt niet weg dat de VARA soms ook stelling zal nemen.
Het programma-aanbod van de VARA onderscheidt zich door een progressieve inhoud, door professionele kwaliteit, originaliteit, toegankelijkheid, betrokkenheid, kritisch vermogen, humor en lef.

Op basis van haar missie, identiteit en specifieke expertise richt de VARA zich bij haar programmabeleid op de volgende speerpunten: maatschappelijke/politieke/culturele informatie en debat, consumenteninformatie, natuur en milieu, cabaret/satire en amusement, kennisquizzen, drama & cultuur.

Dirk Zijn! | 26-09-08 | 16:48

@mailman
Nee, ik ben idd niet de meerderheid, maar ik vind de PO wel leuk en dat komt goed uit, want het lijkt erop dat het huidige kabinet dat ook vindt. Het huidige kabinet bestaat uit mensen die indirect door de meerderheid is gekozen...
Referenda zijn wat mij betreft onwenselijk, eens in de 4 jaar is er een groot ''referendum'' waarin de 2de kamer wordt gekozen en die mag dan vervolgens bepalen wat er in het land gebeurt. Als voor elk besluit het hele volk geraadpleegd moet worden heeft het kiezen van een volksvertegenwoordiging weinig nut...
En meelmannetje, als jij geld kan verdienen omdat je nou eenmaal iets kan wat een ander niet kan zou je dat ook niet laten. Niet ouwehoeren dus.

tothemax | 26-09-08 | 16:46

Ik ben om. Nu Geer Goor en nog zo iemand naar het songfestival gaan moet de bzem er maar door. Laat buitenhof.tv maar lijden. Het systeem is pervers.

Einde van de Domheid | 26-09-08 | 16:44


Het Vette Vara Varken.
Is dat niet een beetje te dik aangezet?

bijtieakumaai | 26-09-08 | 16:39

Waarom zou iedereen 40 euro p.p. moeten meebetalen aan het gehobby van TV makers als ze ook gewoon reclame inkomsten hebben net als de RTL boys + ledeninkomsten. We hebben het wel over 3 gewone en 21 digitale zenders die we voorgeschoteld krijgen van de PO. Blijven er volgens mij 22-23 teveel. Bovendien gaat volgens mij heel TV land op de schop als iedereen over een paar jaar internet op zn TV heeft: Minder kijkers. Dan gaat de PO de commercielen kapotconcurreren omdat zij wel 600 miljoen subidie krijgen om vervolgens ook hun eigen kijkcijfers te zien dalen tot die subsidie echt niet meer te rechtvaardigen is.

Zoutige | 26-09-08 | 16:36

@tothemax
Probleem is alleen dat jij niet de meerderheid bent. Het gebeurt niet eens dat de helft van alle NL naar dit programma kijkt, dus blijkbaar zit meer dan de helft van NL niet op dit programma te wachten.
Bovendien hebben ze mij nog nooit in een referendum gevraagd of ik voor of tegen afschaffing van de PO ben. Het blijkt weer een links clubje te zijn dat alleen maar geld kost en alleen denkt aan het vullen van de eigen bankrekening.

Mailman | 26-09-08 | 16:36

@ steven paul | 26-09-08 | 16:19
Wat Thothemax zegt, PO heeft imo bestaansrecht, en ik denk dat het grootste gedeelte van Nederland er net zo ver denkt, gelukkig maar..

de Spanjaard | 26-09-08 | 16:36

@steven paul
Tja, dat is dus het nadeel van leven in een democratie, in een dergelijke staatsvorm heeft de meerderheid gelijk, daartoe behoor jij wellicht niet. Dikke vette pech voor jou, gelukje voor mij, want mijn helden van de PO blijven door die hoge salarissen leuke en interessante programma's maken.

tothemax | 26-09-08 | 16:32

@ steven paul 16.21

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als tothemax er graag naar kijkt moet hij maar wat meer betalen via een betaalkanaal of zo. Zoals gezegd kan ik mij nieuws- en actualiteitenprogramma's nog wel voorstellen bij een PO, maar gezien de niet objectieve berichtgeving is dit ook geen must.

Mailman | 26-09-08 | 16:31

Dr. Mabuse | 26-09-08 | 15:45
Het zal wel op Google te vinden zijn, ik zal direct even kijken.

koffiemuts | 26-09-08 | 16:28

Ik blijf het altijd een absurd gezicht vinden als multiverdieners als Pauw, Witteman en van Nieuwkerk (allemaal VARA, allemaal Rood , allemaal voor gelijke beloning voor iedereen) een kamerlid of minister zitten af te maken met woorden die nog niet een vierde (kamerlid) of de helft (minister) van deze gladde praters verdient.
Ze mooi allemaal op hooguit 100 000 Euro zetten en eens kijken of ze ergens anders aan de bak komen. Trouwens wat moet iemand met zoveel geld als ie ook nog 12 uur per dag werkt?

punter | 26-09-08 | 16:27

domste tv-moment van 2008: Paul de Leeuw die tijdens de salarisdiscussie van de publieke opstaat om te roepen wat een multi-talent *kuch* hij is.. Laat die uitvreter maar weer lekker in theaters op gaan treden: dáár verdient hij naar vermogen. En dan vullen wij de gaten in de programmering wel op met goede films, kost niks, is 10x leuker en met een beetje geluk wél vol met talent.

Tam Tam | 26-09-08 | 16:23

@ tothemax 16:18
Dat jij het niet erg vindt dat je centen eraan uitgegeven wordt, heb ik geen moeite mee. Maar dat je daarom ook automatisch vindt dat andermans centen eraan uitgegeven moet worden, vind ik niet juist.

steven paul | 26-09-08 | 16:21

Gooi al die duurbetaalde gasten er maar uit.
Er zal zat talent te vinden zijn dat het voor minder doet, dan kan de belasting eindelijk eens omlaag.

Tremor | 26-09-08 | 16:21

@ de Spanjaard 16:07
Waarom zou Fahrenheit 9/11 uitgezonden moeten worden via de PO? Die kun je huren, maar als het voldoende kijkers trekt is het ook wel iets voor de commercielen. Obscure programma's die een paar duizend kijkers trekken, moeten ze maar via internet uitzenden en niet via de TV. Je wilt toch kijken als het jezelf uitkomt? Juist voor goede programma's dat maar door een beperkt publiek bekeken wordt is internet ideaal. Die mensen zijn echt geinteresseerd en zullen ook via internet wel kijken. Tegen betaling of misschien wel met reclame.

steven paul | 26-09-08 | 16:19

Jaja, we zitten bij GS, dus allemaal tegen de PO..
Ik vind de PO geweldig. Haal een hoop voldoening uit het bekijken van vele programma's. Ik vind het dan ook geen probleem dat mijn centen daaraan uitgegeven worden. Zolang dit kabinet er zit zal er weinig veranderen aan het beleid omtrent de PO. Dus iedereen die wil trappen, doe dat gerust, heeft toch geen zin.

tothemax | 26-09-08 | 16:18

Francisco van Jole

HaggH | 26-09-08 | 16:15

@ de Spanjaard 16.07

Met dat soort programma's kan ik nog wel leven. Maar zou Studio Voetbal veel minder zijn als een talentvolle presentator dit aan elkaar praat voor 1/6 van wat Jack van Gelder verdient. Of DWDD. Of Mooi weer de Leeuw. PO zouden met een beperkt budget programma's moeten maken en niet miljoenen verkwisten aan voetbal of presentatoren. Laat de commvercielen daar maar voor betalen. Dan neem ik die reclameblokken wel voor lief.

Mailman | 26-09-08 | 16:13

@ Multikuli | 26-09-08 | 15:57
Dan heb ik niet over politiek geladen programma's. Maar bijvoorbeeld BNN, Toren C, de tegenlicht docu's, het uitzenden van 9/11 Fahrenheit op 11 september etc.
Het gaat hierbij niet om persoonlijke smaak van jou of mij, het gaat er mij om dat het uitgangspunt niet is: "Hoe kunnen we hier zoveel mogelijk geld mee verdienen."

de Spanjaard | 26-09-08 | 16:07

Ik ben voor 1 publieke zender met alleen maar nieuws en actualiteiten en zonder al die andere onzin. Waarom moet er zoveel betaald worden voor sportevenementen. Als de PO die rechten niet heeft worden die echt wel gekocht door de commercielen dus hier voegen ze echt niets toe. Zelfde geldt voor Teen's favoriete Lingo en That's the Question en alle andere onzin die ze uitzenden.

Zorg voor een zender met Journaals, netwerk, 1 vandaag, De wereld draait door, Pauw & Witteman en Sportjournaal en al het andere kan ook gewoon door de commercielen uitgezonden worden. Of op betaaltv.

Mailman | 26-09-08 | 16:01

Hij is gewoon een linksgraaiende pisnicht. OF je vind hem leuk OF je vind hem waardeloos. Tot die laatste categorie behoor ik.

reageerbuis | 26-09-08 | 15:58

lol@tegendraadse programmatuur

Multikuli | 26-09-08 | 15:57

Het is de kift Milco, gewoon jaloers dat je bij deze tent niet zoveel kan verdienen.......

vankutsem | 26-09-08 | 15:55


De jack de graaier prijs, beeldje dat zwembewegingen maakt met de armen maar dan naar zich toe.Met 10 genomineerden.

bijtieakumaai | 26-09-08 | 15:51

@ steven paul | 26-09-08 | 15:45
Aha, u denkt echt dat topdocu's van Nederlandse bodem als bv. Tegenlicht in de handen van SBS6 evenveel waarde hebben. Het verschil tussen de PO en de commerciëlen is dat de PO géén winst hoeven te maken. Dat maakt de hele insteek van het programma maken totaal anders, dan is er ruimte voor creativiteit, ontplooiing en tegendraadse programmatuur.
Ik zeg niet dat dit altijd het geval is bij de PO, maar in veel gevallen zeer zeker wel, en bij de commerciëlen zal je dit niet tegenkomen, alleen als het aangekocht is.

de Spanjaard | 26-09-08 | 15:50

@ steven paul | 26-09-08 | 15:45
Zie vorig topic... ajb

SwaY | 26-09-08 | 15:50

En voor die salarisssen moeten ze natuurlijk ook nog keihard werken. Voor dat dagelijkse programma van een uur moet je tenminste een half uur van te voren aanwezig zijn om koffie te drinken. De domme grappen zijn van zodanig niveau dat je die ter plekke wel kan verzinnen. Zeg 3 uur per dag en dan kan je weer de bink uithangen op het terras in het Gooi of Amsterdam.

Nee dan die associale de directeur van de energie maatschappij of het ziekenhuis, die kunnen nooit dat briljante talent en de werkdruk hebben wat een Witteman of een Giel heeft, dus als hun salaris in hun programma ter sprake komt spreken ze er de grootste schande van. Je bent immers links en je weet het beter.

WaarDeWindWaait | 26-09-08 | 15:49

Michael Zeeman-modus aan//
Ik kijk vaak TV. Hij staat naast de boekenkast.

sjaakdeslinksesul | 26-09-08 | 15:48

Laatst zag ik trouwens wel een symphatiek programma op Ned1. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Het werd gemaakt en gepresenteerd door mensen met een geestelijke handicap en er deden ook allemaal mensen met een geestelijk handicap aan mee. Die hadden allemaal een wagentje gebouwd en daarmee gingen ze dan via een soort schans naar een belletje in het midden van een vijver. Wie het snelste was had gewonnen. Erg leuk.

Teen | 26-09-08 | 15:47

Lucille Werner!!!

Flowers | 26-09-08 | 15:45

@ de Spanjaard 15:41
Ik ben inderdaad van mening dat de PO moet verdwijnen. Ik zou niet weten waarom dit niet aangeboden zou kunnen worden door commerciele TV, internet of betaal TV. Dat zou stukken efficienter zijn.

steven paul | 26-09-08 | 15:45

Even het verschil leren tussen de NPO en de NPS, muts.

Dr. Mabuse | 26-09-08 | 15:45

Nat
Pretentieus
Onaneren

widtvoet ® | 26-09-08 | 15:44

-weggejorist-

bijtertje1001 | 26-09-08 | 15:42

@ steven paul | 26-09-08 | 15:35
En zo is er voor elke belastingsbetaler wel wat te zien bij de PO, sommige gaan elke avond zitten voor Paul de Leeuw, de helft van hard werkend Nederland wordt elke ochtend rustig wakker bij NOS journaal, de rest kijkt elke zondag met het bord op schoot steevast het sportjournaal etc etc.
.
Ben jij dan écht van mening dat de PO zou moeten verdwijnen, of in ieder geval geen belastingsgeld meer moet krijgen.
Denk jezelf gewoon lekker in dat ál jou belastingsgeld gaat naar de dagelijkse marechaussee-vluchten om illegalen uit te zetten. Slaap je ook weer lekker.

de Spanjaard | 26-09-08 | 15:41

Talent heeft hij inderdaad, hoop dat hij gaat treinsurfen met zijn rotharses.

Zeurzak | 26-09-08 | 15:41

Dat is wel waar Bij de publieken komen regelmatig talenten bovendrijven. Ik noem een Caroline Tensen, een Loretta Schrijver of een Ivo Niehe.

Teen | 26-09-08 | 15:40

Ik kots van de publieke omroep en in het bijzonder van de NPS. Ik ben best bereid om stevig te betalen voor een publieke omroep maar dan wel voor inhoudelijke programma's die de commerciëlen niet bieden.
Maar belastinggeld verbranden voor Paul de Leeuw? We lijken wel gek! Dat kunnen de commerciëlen beter.

Eikenhout | 26-09-08 | 15:37

Ik snap die publieke omroepen niet. Waarom zoveel betalen als je bijna geen concurrentie hebt. Laat alle veelverdieners lekker naar de rtl's en sbs-en gaan. Blijft er zat talent over voor de publieke zenders die met 2 ton genoegen nemen. Want laten we eerlijk zijn als Paul niet bij de publieke 6 ton kan opstrijken en de rtl-s en sbs-en zitten vol, wat gaat hij dan doen? Naar Duitsland? Denk het niet. AT5, denk het ook niet. Altijd maakt de overheid gebruik van haar (bijna) monopoly, alleen hier weer eens niet. Sukkels.

DubbelCheck | 26-09-08 | 15:36

@ de Spanjaard 15:31
Er zijn op de publieke omroep dus ook maar een paar programma's die je bekijkt en waardeert. Daar moeten wel alle belastingbetalers voor betalen. Ook degene die niet kijkt. Lijkt me een dure oplossing. Dat kunnen ze dan beter aanbieden via internet.

steven paul | 26-09-08 | 15:35

Naar
Politiek
Onderricht

widtvoet ® | 26-09-08 | 15:34

@ El Letoso
Er gaat zeker publiek geld naar de publieke omroep, maar wat ik ermee wil zeggen is dat het niet alleen maar publiek geld is. Er komt ook geld binnen.

gewoononbekend | 26-09-08 | 15:34

ja het plaatje is weer lomp, nps is niet hetzelfde als npo. hee mutsaers, wordt eens wakker!!

ZouteZeeuw | 26-09-08 | 15:31

Enerzijds, hoor ik over de BBC nooit dit soort gezeik, anderzijds, de maakt ook kwaliteit en is in staat haar eigen producties te verkopen en wat talent betreft, kun je noch het niveau, noch de gasten van Paul&Witteman vergelijken met HARDTALK.d

Fimbulvetr | 26-09-08 | 15:31

@El Letoso
Ja joh, dat weet ik nog. En dan een controlleur langs de deur die even keek of je niet een tv onder dat tafelkleed verstopt had. :D

koeberg | 26-09-08 | 15:31

Ach, de PO heeft imo bestaansrecht, hoewel het ook daar goed zoeken is, blijven het de enige zenders waar wél nog een beetje goede TV van eigen bodem gemaakt wordt. Ik moet er niet aan denken dat we alleen maar de commerciëlen hebben, waar Popstars, Dancing with the Stars en Dancing on Ice de enige formats zijn die uit eigen hoed worden getoverd.
Jiskefet, Koefnoen, Tegenlicht, Sportjournaal, voetbal etc. zijn toch allemaal programma's die alleen bij de PO bestaansrecht hebben, ik moet er in iedergeval niet aan denken dat deze in de handen van Zwakker Nederland inc. (SBS, Veronica) terecht komen.
Daarnaast is de PO de enige die voor op loopt met nieuwe televisie technieken, de OS en EK/WK in HD, Uitzendinggemist.nl, de digitale tv-zenders als Politiek24, GeschiedenisTV, HollandDoc en 3voor12 etc.
Nee, ik zou als TV-kijker de Publieke Omroep voor geen goud willen missen.

de Spanjaard | 26-09-08 | 15:31

God man, wat zou ik graag Pino willen zijn: onherkenbaar rondwaggelen in een verenpak, af en toe je snavel in inimini (of hoe heet die kudtmuis ook al weer), en lekker cashen! Heeerlijk!

ZouteZeeuw | 26-09-08 | 15:29

jullie hebben gelijk, stop the subsidies naar de nps, voetbal gewoon weer naar rtl4, lekkere reclameblokkie elke 10 minuten. joepie!

peschi | 26-09-08 | 15:29

Ik ben voor onmiddelijke stopzetting van alle omroepsubsidie's. Aangezien ons hoog opgeleid integer links televisiekijkend publiek zeker in staat is om talent te herkennen wanneer zij het zien zullen ze en masse van hun eigen geld lid worden van een publieke omroep teneinde deze te steunen in het maken van mooie programma's.

Vogelbeest | 26-09-08 | 15:28

het concerveren van mevrouw Polak-NOVA kost natuurlijk ook erg veel

Autochtoon | 26-09-08 | 15:27

@ CoJoNes 15:14
Het simpelste is om alle omroepen te privatiseren en de aandelen te verkopen. Dus niet in handen van de staat, zoals de NS.
Programma's kopen kan wel, maar werknemers via een constructie in dienst nemen is niet goed. De prijs stijgt, terwijl de voormalige werknemer in feite gewoon voltijds werkt voor de voormalige werknemer. Concurrentie betekent dat er meerdere commerciele aanbieders en commerciele afnemers zijn. Dan onstaat er een evenwicht. Als de werkgevers met belastinggeld mogen smijten, dan is meestal en de prijs te hoog en de kwaliteit slecht.
Beter is dan dat Paul de Leeuw ambtenaar blijft. Met een salarisplafond. Wil hij meer verdienen dan moet hij maar bij de commercielen aankloppen. Maar ik wil niet dat iemand niet afgerekend wordt op zijn prestaties met een veel te hoog gegarandeerd salaris van de belastingbetaler.

steven paul | 26-09-08 | 15:26

Paul de Leeuw werkt hard hoor en hij is erg goed ook hoor dus mag hij best 4 keer zoveel verdienen als Balkenende. Die zal ook best hard werken en heel goed zijn, maar als je Neerlands bekendste knuffelhomo bent en ieder ogenblik de beeldbuis verziekt met je dikke kwallekop en domme prietpraat, dan mag, nee dan MOET je vooral verontwaardigd zijn. Ik zeg het niet snel, maar voor deze misselijke kwallebal zeg ik het toch: Ga eensch snel deaud Paul!

Dr.Zeldenrust | 26-09-08 | 15:26

Wat een geld voor een dikke kale loser die niet tegen kritiek kan

veel vaak en vet | 26-09-08 | 15:26

Voor 2 ton kan dat vette zeug het absoluut niet doen. Kunnen we Lenferink niet nog een keer sturen, zijn laatste bezoek aan die kale neanderthalernigt leverde mooie beelden op van grapjas de leeuw gekleed in een oude vieze herenonderbroek met een verzameling zeer jonge thaise mannetjes in de gang.

meerendonk | 26-09-08 | 15:25

Teen | 26-09-08 | 15:18
Jaha, ze leggen de ladt erg hoog, daar bij de PO. 't Heeft iets moois, om het volk te verheffen.

*Traantje wegpinkt*

nattebever | 26-09-08 | 15:25

Zijn die jaarsalarissen eigenlijk wel gebaseerd op een veertigurige werkweek of wat? (Balkenende maakt meer dan 40 upw. trouwens...)

widtvoet ® | 26-09-08 | 15:24

Bijzonder interessant zijn ook de cultuurprogramma's als Op zoek naar Evita, Jozef, Tarzan of Tros Muziekfeest.

Teen | 26-09-08 | 15:23

Als iedereen zo hard roept dat de publieke omroep van ons geld betaald wordt, waarom komen er tussen de programma's door dan reclames?

gewoononbekend

Jaren geleden hebben ze het luister en kijkgeld afgeschaft ,en in
de belasting die we allemaal betalen verstopt

El Letoso | 26-09-08 | 15:21

Je moet niet zeiken, maar solliciteren!
*trekt blauwe vogelpak aan*

Tsaar Ed | 26-09-08 | 15:20

Vergeet onze Shalom-snoeperd Jack van Gelder niet, met zijn vele "nevenactiviteiten".

Onderduiker | 26-09-08 | 15:19

Maar ook van wetenschappelijke programma's als Lingo en That's the Question kan ik erg genieten.

Teen | 26-09-08 | 15:18

Nee, 10 km.

nattebever | 26-09-08 | 15:18

Ik ben heel blij dat we in NL niet zijn overgeleverd aan de commerciële omroepen, maar nog steeds kunnen beschikken over de publieke omroepen. Die hebben prachtige programma's en vervullen een maatschappelijke taak, ook voor de mensen die het niet zo breed hebben en toch graag in hun eigen taaltje willen worden aangesproken.

*Nieuw Olympisch Record hardlopen oefenen is*

nattebever | 26-09-08 | 15:17

CoJoNes | 26-09-08 | 15:14
Docu's op BBC niveau kosten véééél euries heur..

HaanzonderkoP | 26-09-08 | 15:16

De Leeuw is slim dat hij 650 K vraagt voor zijn grappen en grollen. Hij *Seth Gaaikema alert aan* TREKT (moehahahaha) *Seth Gaaikema alert uit* immers heel veel kijkers. Alleen is het i.m.o. niet de taak van de NPO om hoge kijkcijfers te halen. Laat mensen als De Leeuw, Jantje Smit en Jaspers lekker hun ding doen bij RTL of SBS.

En 200 K is nog steeds erg veel voor een sjoernalist....

LJBrinkhorst | 26-09-08 | 15:16

Behalve dat Paul de leeuw een enorm overdreven smak belastinggeld als loon uitbetaald krijgt is het ook nog eens ten hemelschreiend dat zijn programma's niet veelvuldig door reclames onderbroken worden.

Telegraafhoerrr | 26-09-08 | 15:16

Gelukkig krijgen we daar wel prachtprogramma;s voor als 'Jan Smit voor, tijdens, en na de zomer", "Frans en Marianne", "Jan Keizer na BZN" en "Vriendjes van Jan Smit uit Volendam op bezoek bij Jan Smit voor, tijdens en na de zomer.".

Teen | 26-09-08 | 15:16

@Bern | 26-09-08 | 15:01 Sasha der broer dus ...

AltijdEenMening | 26-09-08 | 15:15

Hoe zit het eigenlijk met de bonussen voor
mijnheer Aart, Tommie, Frank en Sien voor een
onberispelijk dienstverband van meer dan 25 jaar?

HaanzonderkoP | 26-09-08 | 15:15

@steven paul | 26-09-08 | 15:12
Het moet de PO ook verboden worden om producties te kopen, behalve misschien films of docu's.

CoJoNes | 26-09-08 | 15:14

@ wwillie 15:06
Wat jij nu voorstelt is een PvdA-privatisering. Zogenaamd marktwerking, maar er verandert in principe niets. Alleen dat de zogenaamde vrijmarktjongens dan wel meer geld kunnen vragen voor hun produkt onder het mom van de vrij markt. Het geld kan dan opgehoest worden door de belastingbetaler.

steven paul | 26-09-08 | 15:12

@CoJoNes, SODE, Pa Cartwright

NPO = Nederlandse Postduivenhouders Organisatie

Tsssssss.........

gewoononbekend | 26-09-08 | 15:11

De NPS is toch de financieringsmaatschappij van de VARA?

Jelmer | 26-09-08 | 15:11

@AltijdEenMening | 26-09-08 | 14:57 Klik anders eerst even op de link, het gaat over de gehele publieke omroep.

Maar wie uit idealisme of vanwege de vrijheid voor de NPO werkt moet maar genoegen nemen met de Balkenende norm. En degene die vindt dat hij meer waard is gaat maar commercieel.

witwas | 26-09-08 | 15:09

@ SODE | 26-09-08 | 15:06
Pssssst... Nederlansche Publieke Omroep.

Béétje wel hè?

Pa Cartwright | 26-09-08 | 15:08

@ Mezelf
Hmmm dom dom dom. Nederlnde Publieke Omroep...
Hierbij mijn PE (publiekelijke excuses)

SODE | 26-09-08 | 15:07

@SODE | 26-09-08 | 15:06
Nogal. De Nederlandse Publieke Omroep bestaat al een tijdje.

CoJoNes | 26-09-08 | 15:07

Het bedrijfleven betaalt ook beter dan de overheid, dus ik zie het probleem niet.
Het gaat hier om mensen die op de loonlijst van de publieke omroep staan. In dienst zijn van de semi-overheid dus. Als deze mensen, zoals De Leeuw, meer willen verdienen aan hun unieke talent, dan kunnen ze zich op free lance basis aanbieden, of kant en klare programma's verkopen aan de Publieke Omroep.
Zo zielig zijn deze mensen dus echt niet, ze vinden een gespreid bedje alleen wel zo gemakkelijk.

wwillie | 26-09-08 | 15:06

Zegt het iets over mij dat ik nog nooit van NPO heb gehoord?

SODE | 26-09-08 | 15:06

@ Richard H. | 26-09-08 | 14:53
Was ie toevallig 2 zweedse vrouwen?
@ Teen | 26-09-08 | 14:56
Is voor een aanvullende verzekering op jaar basis al snel 1440 eypo dus die presentatoren hebben het dus echt wel heel erg moeilijk.

Willem VanDer Decken | 26-09-08 | 15:06

sluiten die tent. en gauw.

Octavianus | 26-09-08 | 15:05

Hakim van Sesamstraat is ook leuk én een groot talent.
Een Noord-Afrikaan zonder grote smoel en die voornamelijk zijn mond houdt zie je niet veel tegenwoordig.

Bigi Bana Boy | 26-09-08 | 15:04

CoJoNes | 26-09-08 | 14:58
Ik dacht ook al, zoveel talent alléén al bij de NPS, dat kan niet waar zijn. Mutsaers moet een beetje beter lezen.

Schoorsteenveger | 26-09-08 | 15:04

Hallo?
NPO dus, het gaat niet over de NPS. Sorry.
Dit stukje gaat helemaal nergens over.

CoJoNes | 26-09-08 | 15:03

Ik was bij zijn stekje in Thailand: Railey beach. Die villa's waar ie zit schijnen 850 euro per dag te kosten. Dus hij moet wel aardig verdienen ja.

ConfuZor | 26-09-08 | 15:02

Vier keer de Balkenende norm voor die dikke..
Terwijl Balkenende nog grappiger is ook.

nogeentjedan | 26-09-08 | 15:02

Kan er zo tien opnoemen:

- ienieminie
- die treurwilg van het journaal op 3
- die van dat arbeidsersjournaal ergens vroeg als ik nog slaap
- afkoopsom viola holt uit 1976
- spraakcoach van philip freriks
- Styliste van Sacha de Boer
- Visagiste van Sacha de Boer
- Masseur van Sacha de Boer
- Sacha de Boer zelf
- de broer van Sacha de Boer

Bern | 26-09-08 | 15:01

Wat een gezeik over een paar ton. Volgens mij worden er nog steeds miljoenen uitgegeven aan allerlei onbenullige onderzoekjes en adviseurs (stuk voor stuk commercieel), dus laten we ons eerst eens daar op gaan richten dan dat gezeik over wat iedere presentator bij de publieke omroep krijgt. Als iedereen zo hard roept dat de publieke omroep van ons geld betaald wordt, waarom komen er tussen de programma's door dan reclames?

gewoononbekend | 26-09-08 | 15:01

nogeentjedan | 26-09-08 | 14:58
Pino valt uit de toon, door zijn opvallende kleur en exotische naam. Mensen met een afwijkende kleur / naam krijgen altijd meer subsidiegeld.

de modelburger | 26-09-08 | 15:00

Martin Šimek natuurlijk!

Dommelsch | 26-09-08 | 14:59

Ho ho, maar Tommie dan?! Poe hee!

nogeentjedan | 26-09-08 | 14:58

*kuch*NPO*kuch* niet NPS.

CoJoNes | 26-09-08 | 14:58


Kijk nooit naar die subsidie slurpers ,rijk een keer per jaar de subsidie spons uit aan de duurste.

bijtieakumaai | 26-09-08 | 14:58

Die Vera Keur toch, kan vast goed pijpen

Multikuli | 26-09-08 | 14:57

Poen voor Pino? Helemaal voor.

Achterdocht | 26-09-08 | 14:57

Uniek talent, ok eens mijmeren hoor... uhm, Martin Brozius?

Pa Cartwright | 26-09-08 | 14:57

@witwas | 26-09-08 | 14:54 Giel beelen zit bij de vara, niet nps

Pino moet veel meer krijgen, je zult maar elke dag zo'n irritante muis naast je hebben ....

AltijdEenMening | 26-09-08 | 14:57

OMG, moeten ze zelf hun ziektekosten betalen? Wat is dit voor een derde wereldland?

Teen | 26-09-08 | 14:56

Leers, kom er maar in!

Deport | 26-09-08 | 14:56

Ik wil sowieso niet dat er programma's worden gesubsidieerd. Als mensen het willen zien, betalen ze er wel voor. Kunst en cultuur is ter vermaak en geen opgelegde smaak van een paar elitaire heaumeau's.

de modelburger | 26-09-08 | 14:56

@mezelf eerst kijken wat je getypt hebt dan pas plempen.

Mo™ | 26-09-08 | 14:55

@ kritische consument | 26-09-08 | 14:52
Indien dit persoon onderworpen is aan de tucht van de markt wél.
Maar marktwerking en publieke omroep zijn lastig verenigbaar.

Pa Cartwright | 26-09-08 | 14:54

Giel Beelen natuurlijk *proest

witwas | 26-09-08 | 14:54

Kom op, als je dat geld wil verdienen dan ga je maar naar SBS6.
Geef maar wat meer geld aan nieuw talent die voor 10.000 iets uit de grond stampen waar je echt naar wil kijken...

da wizard | 26-09-08 | 14:54

Gelukkig werk ik hard voor hun centen.

tonkelboon | 26-09-08 | 14:53

Oi! en meneer Aart dat is pas een multi talent. En sesamstraat en sinterklaas de kleren van het lijf afvragen.

En als dikke paul meer wilt verdienen gaat hij voor de commercieëlen werken.

Mo™ | 26-09-08 | 14:53

De ooit echte orginele Pino was alcoholist en heeft zelfmoord gepleegd.

Richard H. | 26-09-08 | 14:53

een ieder krijgt toch wat hij verdiend????????

kritische consument | 26-09-08 | 14:52

Ik kan best lachen om Paul hoor, of is het stoerder om hier gezellig mee 'boe' te gaan roepen?

Gewoon Niels | 26-09-08 | 14:52

Pino moet idd meer krijgen :)

Curse of the Scorpio | 26-09-08 | 14:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken