Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Landverrader Lemhaouli alsnog land uit

doeizwaaibyeKijk eens aan. Klagen helpt. De medewerker van de Marokkaanse geheime dienst die ontslagen werd bij de politie en aan de slag mocht bij Luchthaven Rotterdam is alsnog op non-actief gesteld. Was deze mol binnen de organisatie gisteren geen enkel probleem, vandaag besloot de directie hem toch maar te neutraliseren. Blijkbaar was zijn functie niet zo onschuldig. Maar goed, er is meer slecht nieuws voor Lemhaouli. De spion dreigt bij vervolging wel degelijk zijn Nederlanderschap te kunnen verliezen, iets wat toch doodnormaal zou moeten zijn. Justitie is nu alsnog bezig met een aanklacht tegen de spion, zo schrijft het AD. Dit ambtsbericht met belastende informatie was namelijk 'ergens' blijven liggen op het politiebureau van Rotterdam, en nooit doorgestuurd naar Justitie. Welnu, na wat rammen en drammen gaat er schot komen in de zaak. De Volkskrant neemt het een beetje voor de landverrader op en noemt dat 'nuance'. Hij zou al veroordeeld zijn door de publieke opinie. Tevens zou hij geen kwaad kunnen, want hij kan toch niet bij de vliegtuigen. Alsof dat een zak uitmaakt als hij vanachter een pc werkt. Van succesvolle politieagent op weg naar de top, tot de grootste paria van Nederland. Het kan verkeren. Lemhaouli gaat naar huis.

Reaguursels

Inloggen

Handig! 2 paspoorten, kun je er makkelijk eentje missen.

css.... | 20-09-08 | 02:54

Huh?
Een landverrader is een persoon (of organisatie) die in een bepaalde situatie de loyaliteit aan zijn land verruilt voor loyaliteit aan de vijand. Een voorbeeld is een persoon die staatsgeheimen doorgeeft aan een ander land, of een staatshoofd dat voor een vijand op de vlucht slaat en zijn land aan deze vijand over laat.

JanSc | 19-09-08 | 09:27


---- Opgejorist en weggerot ----

TalliBaard | 18-09-08 | 22:35

B'vo, diplomatische rel ontstaan hierdoor tussen Nederland en marokko.
Laten we maar eens goed duidelijk maken dat we daar helemaal niet van gediend zijn.

En als ons geld terug dat al die kant opgesluisd werd!!!

G. Patton | 18-09-08 | 20:03

Bravo........ oprotten met dat soort types. Waar zijn de tijden dat spionage nog keihard bestraft werd!!! En lekker met de jeugd bezig......

Kan natuurlijk ook een heel goede mogelijkheid zijn om zijn netwerk uit te breiden met jonge, nog ontvankelijk types die later misschien in allerlei criminele/ terroristische organisaties omhoog kunnen klimmen.

En met wat voor figuren wordt Maxima eigenlijk opgezadeld, die ervoor zorgen dat ze met zulke mensen in contact komt?
Zeker peleton linkse geitewollen-sokken-geitebreiers die haar dan weer lekker in contact brengt met geite.......

G. Patton | 18-09-08 | 18:29

jacl | 18-09-08 | 09:11
[quote]Dit is een eenvoudige politieagent. Wat doen we als hetzelfde wordt ontdekt van een hoger geplaatste allochtoon? Doofpot?[/quote]
Yup, doofpot. Dat is het 2e stigma dat Nederland heeft na het stigma zuinig. Ik zou liever zien dat alle Aanmehulla's het land uitgeschopt werden.

Koudguipje | 18-09-08 | 18:11

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 18-09-08 | 18:10

Nou, nou ... poeh poeh... grote woorden hier:

http://www.ad.nl/binnenland/2623062/VVD_verzet_zich_tegen_Marokkaanse_invloedssfeer.html

Ikdus | 18-09-08 | 14:49

Nu ben ik benieuwd naar de gouden handdruk of afvloeingsregeling welke hij natuurlijk van deze 8erlijke regerings leiders meekrijgt.

skit | 18-09-08 | 14:48

Waar blijft de journalist die aan Albayrak en Aboutaleb vraagt wat zij vinden van die spion?
Deze staatssecretarissen hebben ook dubbele paspoorten.

Lewinsky | 18-09-08 | 14:18

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 13:59
Natuurlijk werken ze op een bepaalde manier samen.
Ik denk dat Marokka nu heeft afgesproken met Verhagen dat Lemhaouli in Marokko wordt gehouden, of hij nu wil of niet, om Verhagen van dit probleem te verlossen.

Lewinsky | 18-09-08 | 14:09

@Lewinsky
Goeie punten en laat ik voorop stellen dat ook ik de ins en out van deze zaak niet ken. Wél lijkt het mij vrijwel zeker dat NL met Marokko samenwerkt omdat de politieke islam een gezamelijke vijand is. Rabat is er als de dood voor en zal alles proberen om islamistische oppositie tegen het eigen regime in het buitenland te bestrijden. Dat samenwerken met buitenlandse inlichtingendiensten dan vor de hand ligt spreekt voor zich, sterker nog in het geval van Spanje is dat een bekend gegeven.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 13:59

Waarschijnlijk is Lemhaouli nu al op vakantie in Marokko.
Als hij weigert terug te komen, is de regering weer even van het probleem af.
En, Bigi Bana Boy, dit heeft Verhagen waarschijnlijk al besproken met de ambassadeur.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:50

De regering zit hier ernstig mee in zijn maag. Dit gaat leiden tot de val van het kabinet.
Het is namelijk heel gewoon om een buitenlandse spion uit te zetten als hij ontdekt is.
Dat wil de regering ook doen, maar het probleem is dat ze deze Marokkaan als Nederlander wensen te zien. Hij heeft twee paspoorten, maar de regering noemt hem toch Nederlander. En Nederlanders kan je niet uitwijzen...
Maar hij moet wel het land uit, want hoe langer deze spion hier blijft, hoe moeilijker de regering het krijgt.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:48

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 13:38
Nee, daar ga ik niet vanuit. En bovendien gaat het daar niet om.
Het gaat erom dat als een spion ontdekt wordt, er een reeks maatregelen volgt. Of je nu wel of niet samenwerkt. De spion wordt gestraft, eventueel uitgewezen en er worden ook diplomaten uitgewezen.
Dat is de Westerse gewoonte. Als man van de wereld weet jij dat heel goed.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:45

Lewinsky | 18-09-08 | 13:35
Window dressing. Mooie praatjes voor de publieke opinie.
Ga er maar vanuit dat de AIVD al lang samenwerkt met de Marokkaanse inlichtingendiensten.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 13:38

"Marokko heeft naar aanleiding van een gesprek met de Nederlandse regering twee diplomaten teruggeroepen. Minister Verhagen heeft Marokko laten weten dat Nederland niet gediend is van pogingen het beleid in Nederland te beïnvloeden en in Nederland te spioneren." www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art00...

Lewinsky | 18-09-08 | 13:35

Die landverrader wordt nog deze week uitgezet.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:33

Radio 1 meldt zojuist dat Marokko diplomaten heeft teruggetrokken uit NL vanwege het spionage-schandaal.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:32

Zolang die landverrader in Rotterdam werkt, neem ik daar geen vliegtuig meer. Dan maar de hel van Schiphol. Ik zal me een beetje landsafvallig tuig gaan sponsoren, nee bedankt.

de Conciërge | 18-09-08 | 13:31

Muxje | 18-09-08 | 12:47

Bottomline is wat mij betreft dat de gewone burger nooit precies zal weten wat er speelt op het gebied van inlichtingendiensten en wat voor dealtjes daar gemaakt worden. Dat hoeft ook niet en dan kan ook niet maar het is wel van belang dit te beseffen. Enige terughoudenheid is derhalve gepast.
Mij stoort vooral hoe naief en ongenuanceerd er gereaguurd wordt op dit topic en ook dat de redaktie er zelf ook geen blijk van geeft ook maar enig inzicht in de materie te hebben. Aan dom schreeuwen is zoals altijd weer geen gebrek en aan de gebruikelijke meejankende meute hyena's ook niet.

tamer | 18-09-08 | 13:13

Benno was de laatste echte kerel in dit land en dat zul jij nooit van jezelf kunnen zeggen. Zie verder Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:44.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 13:30

Wordt de Volkskrant wakker? Het is nu geen 'spion' meer, maar gewoon een spion. Maar wakker zijn ze niet, ze hebben gewoon een ANP-berichtje op de website geplakt. www.volkskrant.nl/binnenland/article10...

Lewinsky | 18-09-08 | 13:23

@bijtieakumaai | 18-09-08 | 13:11 Dat is met elf nullen: 100.000.000.000.

Lewinsky | 18-09-08 | 13:17

@MacSchwanz | 18-09-08 | 12:56
Gisteren nam de Volkskrant het ongenuanceerd op voor de spion: het was een "bevlogen jongerenwerker" met een blanco strafblad. Inmiddels heeft de VK flink zitten editen. Toch laten ze nog steeds iemand aan het woord die de spion verheerlijkt: "de bewezen vaardigheden van betrokkene". Van de spion dus, die een "gedreven projectleider met grote maatschappelijke betrokkenheid" genoemd wordt. Deze fantastische man is volgens de VK ook geen spion, maar een 'spion'.
De persoon waarachter de VK zich verschuilt zou gehoord moeten worden door de rijksrecherche. Hij weet meer van de spionage en zegt: ‘Ik denk dat ik redelijk op de hoogte ben van de feiten.’ Direct verhoren, die meneer Wondolleck van Rotterdam-Airport. Boycot dat vliegveld!

Lewinsky | 18-09-08 | 13:15

Playboy Prins Bernhard was een landverrader in de 2e wereldoorlog, een vuile nazi die zijn vuile nazi vriendjes met de KLM uit het land liet ontsnappen na de oorlog. Ook moest ie nog even zijn zakken extra vullen met allerlei steekpenningen.
Blijkbaar waren alle rijkdommen die uit onze zakken waren geklopt via de belasting niet goed genoeg voor meneer.

tamer | 18-09-08 | 13:13


honderd miljard met hoeveel nullen is dat.

bijtieakumaai | 18-09-08 | 13:11

.. ja, het Nederlanderschap ontnemen en het land uittrappen is toch wel het minste wat meneer te wachten staat. Althans, dat mocht je hopen, als dit niet Nederland was. Het land waar "hoop" iets is wat boven het maaiveld steekt.

De marokkaanse gemeenschap is al problematisch genoeg, zou je zeggen als dat niet zoveel getoeter opleverde. Dan helpt het dat mensch van vogelaar niet bijzonder dat de marokkaanse overheid er ook nog z'n kolonistische, imperialistische neus insteekt. Waardoor die tot mislukken gedoemde integratie nog erger zal mislukken.

Jan Passant | 18-09-08 | 13:09

Lemhaouli = landverrader. Paspoort afnemen en uitzetten. Welke nuance zoekt men nog?

de Conciërge | 18-09-08 | 13:07


Wij hebben de marokkaanse autoriteiten op hun verantwoordelijk gewezen aldus verhagen.

bijtieakumaai | 18-09-08 | 13:02

Ik zit net het artikel in de VK te lezen en ik zie niet waar de VK de nuance zoekt. Zijn we weer spijkers op laag water aan het zoeken?

MacSchwanz | 18-09-08 | 12:56

@Bigi Bana Boy 11:48: Het zou me niet verbazen, en het gebeurt wel vaker in het kader van terrorismebestrijding. Ik kan me alleen niet goed voorstellen dat de samenwerkende geheime diensten tot de conclusie komen dat ze het beste de info kunnen delen door een Marokaan bij de politie te laten infiltreren (of waarschijnlijk, gezien de lange staat van dienst van de man, te recruteren). Dit lijkt me eerder een eenzijdige actie van Marokaanse kant; de lauwe reactie zou dan kunnen zijn om een bestaand samenwerkingsverband niet te verzuren. Ik zelf denk eerder dat de lauwe reactie was vanwege de "multiculturaliteitsaspecten" van deze zaak.

Ik vraag me nog steeds af wat de zaak zelf nou precies behelst. Misschien deden ze in Marokko een onderzoekje naar iemand waarvan ze weten dat hij vriendjes in Rotterdam heeft, en belden ze Lemhaouli op met de onschuldige vraag of hij nog wat over die personen had. En in plaats van te antwoorden "Daar mag ik u helaas niets over meedelen", antwoordde hij: "Die lui hebben nog wat parkeerbonnen uitstaan. Wat is je faxnummer?". Het zou maar zo simpel gegaan kunnen zijn.

Muxje | 18-09-08 | 12:47

We zullen zien. Maar ik blijf me verbazen over het onvermogen van nederlandse bestuurders. Maak je borst maar nat, niemand wil wat dan ook tot zijn verantwoordelijkheid rekenen. Daar horen de rechters van dit land ook bij.

aberratius | 18-09-08 | 12:46

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:48

Eens. Waarschijnlijk heeft de CIA (Quantanamo vluchten op Ned. grondgebied) ook nog een flinke vinger in de pap. Probleem met dit soort zaken is (zoals je zelf al opmerkt) dat ze nauwelijks te bewijzen zijn. Maar intrigerend is het wel.

harry pikkel | 18-09-08 | 11:56

@Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:46
Dan vraag ik me af wat ik met regelmaat in o.a. Eindhoven heb gezien. Het waren toch echt geen voetbalsupporters

stekelige | 18-09-08 | 11:48

harry pikkel | 18-09-08 | 11:30

Waarschijnlijk werken de Nederlandse en Marokkaanse veiligheidsdiensten tot op zeker hoogte samen. Ik weet dat zoiets de meeste reaguurders het petje te boven gaat en ik kan het ook niet bewijzen maar het zou mij net verbazen. Beide landen hebben er namelijk baat bij dat het mogelijk islamitisch terrorisme in Marokkaanse kring in beeld wordt gebracht. En infiltreren gaat nu eenmaal makellijker door een mocro. Eea verklaart ook waarom Balkende en consorten zo lauw reageren.
Denk niet dat het niet gebeurd wnat min of meer bekend is bijvoorbeeld dat Spanje en Marokko vaak samenwerken op dit vlak.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:48

stekelige | 18-09-08 | 11:45
Die jeugd komt niet in de moskee, en hun ouders komen niet eens naar de ouderavond.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:46

@Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:37
Indirect heeft de islam hier wel degelijk mee te maken. Het maakt dat o.a. de Marokkaanse gemeenschap zich manifesteert als een hechte, gesloten gemeenschap. De moskeeen vormen de vrijplaatsen waar zaken aan de orde komen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Daarmee wil ik absoluut niet generaliseren, maar dat er niet alleen indoctrinerend, denigrerend naar de Nederlandse bevolking, -wetgeving en -cultuur wordt gepredikt, kun je toch niet ontkennen. Daar ligt een groot stuk voedingsbodem voor het gedrag van hun jeugd.

stekelige | 18-09-08 | 11:45

stekelige | 18-09-08 | 11:28
In het begin van deze draad dacht ik dat de Lemhaouli kaltstellung met het betoog van Wilders/GS te doen had.
Maar justitie was daar al mee bezig.
Ben het overigens met ziekebroeder eens dat info over radicaliserende jongeren met een Marokkaans paspoort best door de M geheime dienst mogen worden ingewonnen.
Verder is er niemand in dit land die agressie appricieert.
Weinigen geven daarvan de Islam de schuld.
Een hopeloze en domme missie.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:37

AltijdEenMening | 18-09-08 | 11:05

Je hebt in NL eigenlijk maar twee enorm grote problemen: De socialistische idioterie en het immigrantenvraagstuk.

Wilders maakt van elke geboden gelegenheid gebruik om de uitwassen van beide problemen met alle hem ter dienste staande middelen onder de publieke aandacht te brengen.

Ook weet Wilders dat de werkelijke beslissingen niet in de Tweede Kamer maar op straat genomen worden want daar zijn de kiezers en daar zijn Kamerzetels te verdienen. Daarom gebruikt hij de taal van de straat want anders wordt hij door de kiezers niet op de juiste waarde geschat.

Het semi beschaafde ritueel in de Tweede Kamer en de op kadaverdicipline gebaseerde selectieve verontwaardiging van de meeste pluche-plakkers neemt hij op de koop toe want hij weet dat de straat zijn woorden onmiddellijk begrijpt.

De straat heeft immers dagelijks last van de z.g. kleine criminaliteit en het gedoogbeleid die door de pluche-plakkers, dom-linkse rechters en het links journalistiek geteisem als onbelangrijk worden weggezet.

Hans Anders | 18-09-08 | 11:34

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:17
Dat Marocco hier spionageactiviteiten uitvoert is geen discussiepunt wat mij betreft. Maar dat Nederland dit tolereert, dat is een andere kwestie. Lijkt me niet zo verstandig om een buitenlandse mogendheid zo veel bewegingsvrijheid op ons grondgebied te geven.

harry pikkel | 18-09-08 | 11:30

@Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:18
Erlkoenig heeft in dit kader hier niets mee te maken. Bovendien maakt die klojo het er zelf naar. De onzindelijke bral-aap, met z'n quasi erudiete comments. Kijk maar naar een topic van ik meen eergisteren. Heb geen zin om de link te zoeken, doe die moeite zelf maar.
Maar los daarvan, welke vervelende toon bedoel je? Kennelijk heeft 't te maken met de inhoud die jou niet aanstaat. Met spammen hebben mijn comments nik te maken. Je ziet dat Wilders serieus wordt genomen als bedreiging voor 't establishment, anders was de zaak rond Lemhaouli niet zo voortvarend herzien.
Voor wat betreft de puppie-politie ben ik 't roerend met je eens.

stekelige | 18-09-08 | 11:28

lekker thuis aan de thee geld verdienen,en over twee maand na de storm lekker weer aan het werk of riante wachtgeldregeling. Ik durf wederom mijn leven erom te verwedden dat deze man gewoon blijft zitten waar die zit en daar veranderen wij niets aan, tenzij een hoger beroep of hoge raad daar u en ik direct de gevolgen zouden ondervinden als wij politiedossiers zouden verpatsen aan deze of gene, maaar ja de rechterlijke macht ist ja links en dus oogjes dicht en snaveltjes toe.

starboy | 18-09-08 | 11:26

hee GeenStijl, -waar- neemt de Volkskrant het op voor de Fin?

en oh ja, "Wondolleck zegt zich er over te verbazen dat dit soort vergaande voorstellen wordt gedaan door mensen die niets weten over de achtergronden van de zaak".

Touché he :p

Ballenman | 18-09-08 | 11:24

Je kunt dit verhaal helemaal stuk relativeren, dat het incident is, dattie verder erg aardig was, dattie er vast iets nobels mee voor ogen had. Maar toen ik gisteren in het onvolprezen RTV Rijnmond nieuws hoorde dat Finland met de regelmaat van de klok in Nederland Finnen ronselt, dajgt ik 'het moet niet togj niet gjekker worden in dit land', als de wiedewiet etc.

Wakker worden! Dit bewijst eens te meer hoe lang de arm van Rabat (en Ankara) is richting de diaspora. De Nederlandse rechtstaat en souvereiniteit is bij deze regering niet in goede handen. En ook de Nederlandse Finnen en Turken zijn daar uiteindelijk niet bij gebaat...

LJBrinkhorst | 18-09-08 | 11:22

@R. Panzerfaust | 18-09-08 | 11:02
nou dat gaat wat ver (ik zou er geen problemen mee hebben overigens). Nee ik bedoel natuurlijk als ze daadwerkelijk aan het "spioneren" zijn. Lijkt me interessant om dat eens uit te zoeken.
Wel tekenend overigens dat die knakker de 3 linkse partijen noemde. (pvda, d666, gl).

Onderbuik | 18-09-08 | 11:21

Stekelige. Los van je vervelende toon (als naar Erlkonig) De meerderheid van Nederland deelt de analyse niet (ik herhaal: NIET), dat verwaarloosde, ontspoorde, blowende, immorele, promiscue Marokkaanse jongeren de voorpost van de radicale Islam zijn.
Sterker nog, dat de Islam ten grondslag zou liggen aan die problemen.
Je kunt wel spammen als zou dat wel zo zijn maar dat 'vind' de generale opinie niet (die wil gewoon dat iedereen zich aan de wet houdt)
Het is natuurlijk van enige maatschappelijke relevantie dat iemand bepaalde scenario's doorrekent maar de gemiddelde Nederlander deelt die visie niet. Vandaar de alleng en overhaast geimplementeerde zieleige puppie-politie.
Alweer zo'n blinde vlek. Dit hele land stinkt naar die kudthonden en naar de arrogantie van hun baasjes.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:18

harry pikkel | 18-09-08 | 11:10
Marokko ziet islamisten als ernstige bedreiging en zal zeker proberen de ontwikkelingen in hun buitenlandse gemeenschappen in de gaten te houden. Dat lijkt mij zonneklaar en overigens nog te prijzen ook. Eea verklaard ook de aktiveiten van de UMON met betrekking tot Marokkaanse moskeeën in NL.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:17

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:09: De oplossing is om een rem te zetten op het aannemen van niet-westerse allochtonen bij de overheid. Het bedrijfsleven zou die mogelijkheid ook moeten hebben. Daarmee blijft de deur naar spionage open staan maar het maakt het wel moeilijker voor de as van het kwaad. (lees: islamitische landen)

Fleauxe | 18-09-08 | 11:13

@Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:02

Het idiote is dat er andere zaken meespelen als je polls gaat houden. De traditionele slappe kiezershap. Ze zijn 't eens met Wilders, maar er ontstaat een soort gene om daaraan toe te geven. Naar mijn idee heeft dat alles te maken met de soort achterban die nadrukkelijk door de media aan Wilders wordt toegeschreven en wordt uitvergroot. Zal ook vast achterban zijn, maar het is te dwaas om te veronderstellen dat Wilders van 't zelfde kaliber is en dat hij alleen die randfiguren wenst aan te spreken.
Wilders is geweldig als 't gaat om het signaleren van 1 van de grootste problemen die ons land kent op dit moment kent en dat probleem consequent te blijven benadrukken.

stekelige | 18-09-08 | 11:11

* Thomas Ross modus aan*

Er is nog een ander scenario denkbaar: gisteren speculeerde El Haji bij P&W dat de Marokkaanse inlichtichtingendienst in kaart wil brengen wie de Marokkaanse radicalen in Nederland zijn, om ze vervolgens bij een vakantie naar het thuisland te laten verdwijnen. Dat zou verklaren waarom de Ned. overheid de spionageactiviteiten niet wil aanpakken (althans niet vrijwillig, pas na politiek/mediadruk). Ze vinden het wel best.

* Thomas Ross modus uit*

harry pikkel | 18-09-08 | 11:10

Fleauxe | 18-09-08 | 11:01
Nee Fleauxe, ik ben ook geen mocro liefhebber en ik ken ze goed genoeg om te weten waarom niet. Mijn punt is een beetje dat wij burgers doorgaans niet echt weet hebben van de usances in die wereld maar dat ik er vanuit ga dat de AIVD en de delen van de regering (want veiligheidszaken worden nooit met de hele kamer/regering besproken) wel weten wat ze doen.
Van mij mag hij met alle plezier het land uitgeschopt worden, daar verschillen we absoluut niet van mening over, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het probleem vele malen groter is dan deze mocro. Sterker nog ik denk dat Marokko relatief ongevaarlijk is (zie Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:57)

Het enige wat mij wel zorgen baart, en daar moet ik Geertje-for-president gelijk in geven, is dat we in Nederland inmiddels genoeg allochtone bestuurders hebben die mogelijk te ronselen zijn, danwel al aktief zijn voor de regeringen van hun (voormalige) thuislanden. Hoe je daar mee om moet gaan weet ik niet precies maar ik neem aan dat die nu al de speciale attentie van de AIVD hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat zelf nog niet bedacht zulen hebben in Voorburg

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:09

Even wennen, he, die globalisering. Ambtenaren van de NL-sociale dienst die in Marokko onderzoek doen naar uitkeringsfraude. Marokkaanse agenten die hier naar fundamentalisten onderzoek doen. Zouden hier nog wat CIA-agenten rondlopen, wat dacht u? Welkom in de 21e eeuw, of loopt u nog op klompen op de dijk te fluiten?

ziekebroeder | 18-09-08 | 11:07

Oh, back on tpoic: die airport medewerker mogen ze van mij ook het land uitknikkeren.. Geldt voor elke spion

AltijdEenMening | 18-09-08 | 11:06

@Fleauxe | 18-09-08 | 10:17 : zinnig? Ja, zolang het om belastingverlaging gaat dan is het ineens zinnig. Maar de vraag is, is het ook verantwoord. Iedere politieke partij moet zijn uitgaves ergens vandaan halen (PVV ongeveer 4 miljard aan lastenverlichting). Volgens de tegenbegroting van de PVV gaat dat bij hun voornamelijk komen uit bestuur (lokaal en landelijk), Sociale zekerheid en ontwikkelingssamenwerking. Ik vraag me zelf af of dat soort beloftes uiteindelijk niet smoren tijdens de coalitie besprekingen (mocht het ooit eens zo ver komen met de PVV).

@TheSmartAss | 18-09-08 | 10:20 Ten eerste heb jij helemaal geen idee over hoe ver ik op de hoogte ben.. en ja, ik ben doof. Maar het feit dat jij de onderbouwing van GW (hoewel hij best op punten gelijk heeft) zomaar als zoete koek slikt, zegt meer over jou dan over mij.

De zwakte van GW is dat ie steeds de discussie ombuigt naar de immigratie problematiek en legt ie daar de schuld... Hij heeft inmiddels wel door dat ie dat niet kan blijven doen en probeert ie zich ook te mengen in andere onderwerpen, en dat gaat hem niet altijd goed af.

AltijdEenMening | 18-09-08 | 11:05

Niets zo meetbaar als files oppositie. Gaat en scoort!

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:04

Dit wordt een politieke rel van jewelste.
Een brigadier van politie die negentien jaar in dienst is, wordt ontmaskerd als spion van Marokko. Brigadier krijgt strafontslag.
En vervolgens doet het kabinet niets.
Het debat hierover in de Tweede Kamer volgende week zou wel eens het einde van dit kabinet kunnen betekenen.

Lewinsky | 18-09-08 | 11:04

@R. Panzerfaust | 18-09-08 | 11:02: Is dat een belofte?

Fleauxe | 18-09-08 | 11:04

Wellicht heeft hij die projecten in Rotterdam gedaan om zo de aandacht niet te trekken voor zijn andere praktijkjes. Dat laat onverlet dat het project op Zestienhoven, waarvoor hij ook geroemd is, wel goed is geweest en zeker enkele als kansloos bestempelde jongeren weer toekomst heeft geboden. Zo dat was mijn politiek correcte opmerking en nu even achter uit mijn strot lullen: OPZOUTEN MET DIE KEREL. Heeeeeeh dat lucht op.

basset hound | 18-09-08 | 11:03

stekelige | 18-09-08 | 10:59
Nee hoor, je kunt vertrouwen, of wantrouwen in dity kabinent niet een op een koppelen aan de 'waarheid' van wilders. Dan zou ie 80% in de polls moeten hebben.
Verder heeft Balkenende gelijk dat de Nederlander hoog scoort in tevredeneidsonderzoeken. Plaats de dingen toch in het juiste perspectief. Denk je nu echt dat Balk de koningin laat beledigen door marokkaantjes?

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 11:02

-weggejorist-

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 11:02

*TON is over en uit*

Bertus Betonsloper | 18-09-08 | 11:02

Ja, die Verdonk kunnen we beter naar haar vriendin Hirsi sturen.
Wat een dom wijf. Daar wordt je trots op nederland een stuk minder van.
Recht de zee in bij Scheveningen. Geen pardon voor haar.
Als ze opnieuw de PSP opricht zal ze meer succes hebben.

eus | 18-09-08 | 11:02

Hans Anders | 18-09-08 | 10:56
Ik heb geen familie in Parbo :-)
Maar ik denk dat Suriname zeker aktief is hier, dat kan gezien de belangen bijna ook niet anders. Je hebt gelijk.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 11:01

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:57: Allemaal leuk en aardig, maar het gaat hier om een spion die gepakt is. Het enige wat jij te bieden hebt is een halfbakken voorstel om dan ook maar verontwaardigd te zijn over zaken waar we geen weet van hebben. Op basis van vermoedens. Wat is dat toch? Kun je het niet uitstaan dat de Mocro eindelijk onder het vuur ligt dat 'm toekomt?

Fleauxe | 18-09-08 | 11:01

@Rabarberke | 18-09-08 | 10:55
Klopt. Ze kan 't niet.

stekelige | 18-09-08 | 11:00

Hang vlag uit en pak krat bier en ga naar krat zitten kijken.

monaco | 18-09-08 | 10:59

@Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:54
Gezien de reacties in dit land, vertolkt hij de gevoelens van ruim 80% van de populatie. Geen ego-trip dus, zoals jij suggereert.

stekelige | 18-09-08 | 10:59

Gepost op NN maar wellicht ook wel aardig voor hier :

"De belangen van de Mocro regering zijn een stuk onschuldiger en gaan vooral om het binden van mocro's aan het moederland ivm de afhankelijkheid van het geld wat deze mensen ieder jaar naar het land sturen, het tegengaan van oppositie tegen het Marokkaanse koningshuis en het tegengaan van het ontstaan van islamistengroepen die immers ook een bedreiging voor de Marokkaanse staat vormen. Daar houdt het denk ik wel mee op.
De belangen van de Duitsers en Fransen zullen meer verband houden met de aanwezigheid van vele belangrijke Internationale Instituties in Den Haag, de besluitvroming rond Europa, het feit dat een Nederlander leiding geeft aan NAVO en aan industriële/economische belangen.
Strikt genomen gaat het dus om "ernstigere" zaken dan in het geval van Marokko."

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:57

Borrelpraatster...

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:57

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:21

Als je op familiebezoek bent, welk gebedshuis bezoek je dan in de Keizerstraat of kom je niet verder dan Lucky Store? Ook in SR zijn er veel politici die graag willen weten hoe in NL de hazen lopen en of ze het pad kunnen verleggen. Het tbv een buitenlandse mogenheid bij politici lobbyen is strafbaar volgens de NL wetten.

Hans Anders | 18-09-08 | 10:56

Rita wordt met de dag zieliger.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:55

Godzakke, zo moeilijk kan het toch niet zijn, als meneer onschuldig is moet ie een bloemetje krijgen en weer aan het werk gaan. Als meneer schuldig is hij zonder pardon gisteren het land uitgeknikkerdt worden....

Zeiker | 18-09-08 | 10:55

'Als de MP de rechtsstaat niet wil veranderen naar de smaak van Wilders moet ie maar iets anders gaan doen?'

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:54

ook knap die balkie....
lullen over niets.....
en dan zeggen ze dat wilders geen oplossingen heeft....
balkenende heeft ze ZEKER niet!!!

koeltoer | 18-09-08 | 10:54

Ow, als ik JP even mag samenvatten. We hebben de politie en justitie, nu nog een beetje respect voor elkaar en de boel is opgelost.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:53

gister zat er bij P&W een ex-marokkaan, die beweerde dat er politici zijn benaderd om hetzelfde te doen als die spion, hij wilde niet zeggen welke politici dat waren. Ze waren van pvda, gl, en d666, dus bekendmaken wie dat zijn en ook die lui opzouten...

Onderbuik | 18-09-08 | 10:53

In de volkskrant hem nog steeds stug Ré L. blijven noemen, ha!

Marcotica | 18-09-08 | 10:52

Doeiiii, tot nooit meer ziens

techsolo | 18-09-08 | 10:52

*applausss*

Rabarberke | 18-09-08 | 10:51

Ik begrijp die verbazing niet.
Als ze al zelf geen naam van hun kind kunnen kiezen in nederland dan begrijp je toch ook wel dat ze benaderd worden voor spionage.
Ik dacht dat de verbazing van P&W gespeeld was. Maar ze zijn zo naïef.

eus | 18-09-08 | 10:51

Sjongejongejongejonge

Rabarberke | 18-09-08 | 10:49

Rabarberke | 18-09-08 | 10:47
Ja, hij legt de nuance uit van de regeringsplannen maar mijdt de beloften issues.
Slim maar gemiste kans.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:48

Fleauxe | 18-09-08 | 10:44
Laten we inderdaad mee ophouden maar laat ik stellen dat ik vertrouwen genoeg in de AIVD heb om er vanuit te gaan dat ze echt wel weten wat er globaal speelt en hoe er met die mocro moet worden omgegaan.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:48

Snapt iemand nu wat die idioot zegt?

Rabarberke | 18-09-08 | 10:47

Mokum Kosher | 18-09-08 | 10:38
Hitler .... was dat niet die bekende Duitse oud-politicus ?

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:46

Kijk Balkenende vindt vertrouwen niet zo belangrijk.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:45

Wie is die man rechts in beeld?

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:44

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:40: Ik heb ook geen zin om over de fijne kneepjes van het vak der spionnen te soebatten. Ik kan je lijn van denken wel volgen maar ben het het ab-so-luut niet mee eens. En dat kan en dat mag, leve de Nederlandse rechtstaat.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:44

tamer | 18-09-08 | 10:30
Vriend, Bernhard was een man van de wereld die precies wist hoe het spel gespeeld wordt. Dat jij in je, overigens te prijzen, onschuld dat allemaal als vies en voos ervaart siert je, maar de wereld zit helaas zo in elkaar.
Juliana met haar grenzeloze goedgelovigheid en pacifisme was pas gevaarlijk.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:44

Rabarberke | 18-09-08 | 10:36
Bij de Telegraaf werken geen Marokkanen vermoed ik..

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 10:41

En NRC Handelsblad publiceert stukken die tot derde dinsdag van september feitelijk ook geheim zijn.

Wat nu als een marokkaanse journalist die fucking flutnota doorgespeeld had aan de marokkaanse geheime dienst ipv dat NRC hem had gepubliceerd?

Dan had Geenstijl vast weer een spion gevonden.

Lemhaouli heeft hoogstens een privacy wet geschonden en verder niks. Er blijkt nergens uit dat hij staatsgeheimen zou hebben doorgespeeld. Over de affaire Joris Demmink weten ze in Marokko namelijk helemaal niks.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:41

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:32: Je wil de aandacht van het werkelijke debat afleiden, niet doen. What the fuck heeft de JSF hier nu weer mee te maken? Marokkanen komen de bevolking zo langzamerhand de neus uit en en dat licht bezien komt deze spion wel héél erg rauw op ons dak vallen. Dus JA het woord mocro is wéér eens gevallen en nu is men het wel eens zat. Dat heeft niets met meelopen te maken maar met lijfsbehoud. Maar dat is voor de ene 'groep' wat beter te bevatten dan voor de andere.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:40

Fleauxe | 18-09-08 | 10:27
Fleauxe, het is wél een dunne lijn en het inzetten voor de belangen van het moederland gaat heel geleidelijk. Het begint bij ogenschijnlijk onschuldige feestjes op de ambassade en het kán eindigen bij aktieve industrieële/militaire spionage. Daar tussen zit nog een heel scala aktiviteiten, geloof me.

Verder is het ook van belang te weten dat de AIVD zelf ook samenwerkt met andere inlichtingendiensten en dat men derhalve bepaalde aktiviteiten tolereert en/of monitort. Ze zijn lang niet zo naief als men hier wel schijnt te denken. Onthoud verder dat een land nooit vrienden heeft maar slechts belangen en dat die belangen zo divers en complex zijn dat de gewone burger, die immers niet over het volledige beeld/informaite beschikt, daar maar moeilijk een oordeel over kan formeren.

Maar ik heb genoeg stof tot nadenken gepost dunkt mij en ik ben met je eens dat ik mijzelf zal gaan herhalen, als ik dat al niet gedaan ehb.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:40

Rutte vindt dat het zoet te vroeg komt.

Nonnes | 18-09-08 | 10:38

Komisch duo Geert en Rita.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:38

Lemhaouli! Neem Faizel mee, heb je wat te lullen onderweg naar marokko, Whahaha

Danoontje | 18-09-08 | 10:38

Hitler was ook een bevlogen jongerenwerker. Hij had er zelfs een apart clubje voor opgericht waar jongeren lekker konden sporten, ravotten en liedjes zingen in leuke kekke kleding.

Mokum Kosher | 18-09-08 | 10:38

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:32
RESTECP. Maar toch. Slechtzienden zijn nog te helpen maar voor zover ik weet is blindheid niet te genezen.

@ Indoneesje:
Jij wordt in de nek aangekeken door Marokkanen. Door wie? Ik ontken de problemen omtrent mocro's niet. Maar de mensen die ook jou daardoor vies nakijken moeten wel kortzichtige en vooral bevooroordeelde mensen zijn. Nu mag jij gaan nadenken waar die mensen, die niet verder kijken dan hun (waarschijnlijk vadsige) onderbuik, vandaan komen. Die mensen die dus bang zijn voor een terrorist (ik heb er nog nooit een gezien). Die mensen die bevooroordeeld zijn. Die mensen. Ik wed dat dit topic er vol mee zit! Hehe...

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 10:38

Wat ook nog even gezegd moet worden is de Telegraaf, die rustig onder het mom van persvrijheid écht geheime informatie van de AIVD (usb stick affaire) publiceert, zich feitelijk ook schuldig aan hoogverraad maakt. Want de 'vijand' leest immers ook mee.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:36

Daar gaan we maar eens uitgebreid voor zitten. Bij de MP heb ik wel altijd moeite om de gedachten erbij te houden. Nooit iets verrassends.

Nonnes | 18-09-08 | 10:36

Balkenende vergat de ambtenaar...

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:35

Hier past maar één klassieker: "Rot op, en kom nooit meer trug".

patat - generatie | 18-09-08 | 10:34

@tamer

Wees jezelf er wel van bewust dat het belastingsysteem in de WOII er heel anders uitzag voor de burger. En de reden dat Bernhard groen licht kreeg in Nederland is simpel: De koningin was voor hem gevallen, en die spreek je niet tegen. Tenzij je een revolutie wil maar daarvan was in de tijd van de Tweede Wereldoorlog allang sprake.

OSC4R | 18-09-08 | 10:33

tamer | 18-09-08 | 10:30
In KRO's reporter werd er zelfs gemeld dat bij de aanbesteding van de JSF het KH een duidelijke rol heeft gespeeld. Het leek erop alsof het nog steeds speelt.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:33

Laat ik als voorbeeld de JSF geven. Wie neemt er hier aan dat het spel rond die keuze van een nieuwe jager eerlijk wordt gespeeld ? Denkt er echt iemand hier dat de betrokken landen/fabrikanten hier geen veiligheidsdiensten hebben rondlopen en dat er niet uitgebreid informatie wordt verzameld, mensen worden bewerkt en misschien wel worden omgekocht/bedreigd ?
Denk eens aan de enorme belangen en geldstromen die hier een rol spelen.

Denk verder eens aan de vele internationale instituties die zich hier bevinden, met name in Den Haag. Ik noem de tribunalen, de internationale gerechtshoven, Europol, het bureau dat zich bezighoudt met chmische en biologische wapens. Wie echt denkt dat rond dat soort instituten niet aktief informaite gewonnen wordt en dat landen niet proberen de gang van zaken te beinvloeden is echt onvoorstelbaar naief.

Maar het woord mocro is weer gevallen en daarom slaat een groot deel van de reaguurders niet gehinderd door enige inzicht en kennis van zaken weer traditioneel op hol, domme kuddedieren die jullie te vaak zijn.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:32

Laten de zaak nu eens omdraaien.
Mijnheer gaat aan de slag als commissarisje bij de politie van Casablanca;
hiernaast klust hij een beetje bij voor de AIVD,
en wordt erbij betrapt;
hoeveel kans zou hij hebben heelhuids de Middellandse Zee over te steken?

Harrydegraaf | 18-09-08 | 10:32

Beetje offtopic op GS. Of had hij Marokkaanse voorouders?

Nonnes | 18-09-08 | 10:32

@oscar

Ja dat zal wel, maar die exporteren de centen niet naar Marokko. Bovendien is dat een probleem waar we beter mee zouden kunnen dealen zodra de Marokkaanse regering zelf gaat dealen met haar problemen in het rifgebergte in plaats van deze problemen naar Nederland te exporteren.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:31

-weggejorist-

tamer | 18-09-08 | 10:30

Indoneesje | 18-09-08 | 10:27
Ik ontken helemaal nergens iets, knaap.

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 10:30

Balkenende: "Wie voor lastige problemen wegloopt heeft in de politiek niets te zoeken." Mag ik éven lachen?

Fleauxe | 18-09-08 | 10:30

Where's Maurice when we need him....
Nice strike,Geert!

R.B.Scott | 18-09-08 | 10:29

@Rabarberke

Het blijft een eeuwige discussie over het feit dat allochtonen er illegale praktijken op na houden. Maar feit is dat er voor sommige autochtonen precies hetzelfde geldt. Gister is nog een schooltje wietverkopertjes opgerold die wiri wiri verkochten op het schoolplein, ongetwijfeld met coole scootertjes.

OSC4R | 18-09-08 | 10:28

De algemene beschouwing levert vaker goede debatten. Alles word er eens gezegd terwijl bij tussentijdse debatten vaak achterdekomma geneuzel is.
Pleit voor algemene beschouwingen 4 keer per jaar. (In populair managersjargon; waar staan we en waar gaan we naartoe... ;-P

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:28

Panzerfaust: Weet je wat zielig is? Mensen die hun kop zo diep in het zand steken als u. Marokkanen zorgen nu eenmaal voor veel problemen in bepaalde gebieden in Nederland. En u ontkent dat? Door die zelfde Marokkanen worden andere allochtone groepen waaronder Indische mensen in een kwaad daglicht gesteld! Ja, ik heb wel degelijk last van marokkanen want dankzij Marokkanen en ook de Islamitische gekken word ik met de nek aangekeken alsof ik een terrorist ben! Tot hier en niet verder! Geen dubbel paspoort en mensen met dubbel paspoort + crimineel gedrag etc direct het land uit! En dat geld voor iedereen!!

Indoneesje | 18-09-08 | 10:27

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:21: Je herhaalt jezelf, alleen nu met meer woorden. Natuurlijk heeft het op grote schaal plaats maar dat doet niets af aan te verontwaardiging bij ontmaskering. Snap je dat?
-
Dat van die dunne scheidslijn is pertinente onzin. Het doorspelen van dossiers is niet voor meerdere uitleg vatbaar, dat is spionage en geen 'innige band' met ambassadepersoneel. Dan kun jij wel proberen de grote jongen uit te hangen door te roepen dat wie het daar niet mee eens is de 'grote boze buitenwereld' niet kent. Maar ook dat is bullshit. Zo lang niet bewezen is wat je over Wilders stelt scharen we dat ook maar even in de bull-shit catagorie en sluit ik af met het verzoek wat minder stront te verkopen in de comments.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:27

@Fleauxe | 18-09-08 | 10:18
Dank voor de link. En precies op het juiste moment. Goede timing!

Lewinsky | 18-09-08 | 10:25

@Big Bana Boy

Niemand zegt dat hij het niet is, maar niemand zegt ook dat hij het wel is.
Het blijft speculeren over zijn Islam-fetisch, maar als je het echt zeker wil weten zul je heel politiek Nederland moeten doorspitten naar banden met het Oosten.... en dat schendt dan weer de privacy.

OSC4R | 18-09-08 | 10:25

Tjee. Tweede Slaapkamer gaat volgende week debat houden over spionage in NL door Marokko. www.nos.nl/politiek24/

Lewinsky | 18-09-08 | 10:24

@oscar

Nou, het is vaak een combinatie van uitkering, huursubsidie, zwartwerken, hasjhandel en scooterbemiddeling. Zeg maar de modus vivendi in Kanaleneiland en andere dergelijke wijken.

Als Aboutaleb een zeiljacht en een dik huis aan de Marokkaanse riviera wil kopen van zijn zuurverdiende centen, dan is dat inderdaad zijn goed recht. En alle andere marokkanen die hier arts, advocaat (naja vooruit), krantenjongen en horecaondernemer zijn mogen van mij ook een huis in Marokko kopen van hun centen.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:24

Het AD meld dat justitie er al mee bezig was. Gezien het tempo van dit soort officiele instanties ligt het niet aan GW dat er onderzoek loopt.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:24

@R. Panzerfaust

We zijn gewoon aan het testen hoeveel mensen het met ons eens zijn... ghehe

OSC4R | 18-09-08 | 10:22

Ha! CDA wil spoeddebat over de spion!

Lewinsky | 18-09-08 | 10:22

Fleauxe | 18-09-08 | 10:13
Wenselijk is het nooit maar ga er maar van uit dat het op grote schaal gebeurt. Ik vond het betoog van die mocro PvdA'er uit Rotterdam wel sterk gisteren in de zin dat de scheidslijn tussen kontakt houden met je expats en aktief je (ex)landgenoten inzetten voor spionage een vage en dunne lijn is.
Ik weet uit eigen observaties dat vrijwel alle ambassades over de hele wereld proberen op een of ander manier hun expats aan zich te binden. Dat daarbij het belang van het moederland een prominente rol speelt mag duidleijk zijn. Waarom zou je anders al die moeite doen ?
Mij valt vooral die grenzeloze naiviteit op dit onderwerp onder de reaguurders op.
Word toch eens een keer wakker julie allemaal en betreed de grote mensen wereld een keer.

Over Wilders gesproken, wie zegt dat die niet voor de Mossad werkt ?
Vanwaar die abnormale interesse van Geertje-for-president voor Israël ?
Waarom geen heilige verontwaardiging daar over onder de heren reaguurders ?
Waarom moet Geertje-for-president een paar keer per jaar naar dat land afreizen ?
Is dat van belang voor een volksvertegenwoordiger van Nederland ?

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:21

Nou nou, het CDA wil 'opheldering' over spionagepraktijken vanuit Marokko. Slecht geslapen Sybrant?

Fleauxe | 18-09-08 | 10:21

@AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:13
-
Misschien wilt u het niet horen of lezen. Over de zorg wordt voldoende gezegd, met name de ouderenzorg.
player.omroep.nl/?aflID=7920774
Verder kijken dan je neus lang is!
Of u bent ziende blind en horende doof.

TheSmartAss | 18-09-08 | 10:20

MarK321B | 18-09-08 | 10:11
Wie zegt dat het door GS komt?
Aannames, zoals bijna alles hier... Hehe..

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 10:20

Paniek bij het CDA!!!!

fuckje | 18-09-08 | 10:20

En dat er nog velen van z'n rifvriendjes mogen volgen.

darkfiber | 18-09-08 | 10:19

@AltijdEenMening
beter duidelijke taal van Wilders dan het gezapige zooitje dat er nu zit....
ik zit al een halve eeuw naar een mislukte harry potter te kijken....
die heeft zogenaamd oplossingen..... maar heeft nog helemaal niets waar gemaakt!
maar dan ook echt helemaal niets!!!
ik kan niets opnoemen wat er hier in dit land beter op geworden is de laatste jaren!

koeltoer | 18-09-08 | 10:18

@AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:13: Inkomensbelasting in schijf 2 met 4% reduceren, dat kan je toch geen onzinnige actie noemen?

Fleauxe | 18-09-08 | 10:17

@AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:13 Denaturaliseren van een spion gaat heel snel.

Lewinsky | 18-09-08 | 10:17

@fuckje | 18-09-08 | 10:13: Jááá Milli Gorus, dat is inderdaad ook nog een dankbaar onderwerp voor later. Jij en ik weten dat MG een heule foute club is, nu de rest nog.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:16

Lemhaouli ies grote lamlullie.

JumboXL | 18-09-08 | 10:15

@Willem VanDer Decken | 18-09-08 | 10:13
Correct. En dat Nederlandse paspoort van Lemhaouli moet afgepakt.

Lewinsky | 18-09-08 | 10:15

@Rabarberke

Iemand die geld verdiend in het buitenland mag toch met het geld doen wat hij wil, en dus ook een huis in Marokko kopen. Het geld wat allochtonen hier aan subsidie en uitkering ontvangt is lang niet genoeg om twee huizen te kopen (Lees: 1 in Nederland en 1 in Marokko). En ze kunnen moeilijk hun huis in Nederland verkopen want dan kunnen ze daar dus niet meer werken. Als men zonder uitkering of enige vorm van subsidie zelf genoeg geld verdiend heeft om een huis te kopen in Marokko, vindt ik dat heel normaal. Onzin dat we leeggeroofd worden.

OSC4R | 18-09-08 | 10:15

Hoe afgrijselijk, tenenkrommend en religieus incorrect het kamerdebat gisteren ook was. Goed dat het er was! Laat de dingen maar 'out in the open' besproken worden.

Einde van de Domheid | 18-09-08 | 10:14

Rabarberke | 18-09-08 | 10:00

Als je iets wil leren over islam terrorrisme, zoals Wilders, dan ga je naar het land dat het meest door dat tuig wordt aangevallen, Israël dus. Je praat daar in een streng beveiligde omgeving met mensen die werkelijk van de hoed en de rand weten.

Dat doe je niet per telefoon of Internet, immers de AIVD is niet vrij van linkse wegkijk symphatiën. Zij wordt aangestuurd door politieke religieuze CDA/CU kwezels die werkelijk denken dat de koran het laatste evangelie is. Deze kwezels hopen ook dat daarna snel de dag des oordeels zal komen, zij worden er in iedere kwezelpreek op voorbereid door andere kwezels.

In mijn optiek doet Wilders er goed aan om zijn gesprekken over de islam in de Israëlische Ambassade of in Israël te voeren.

Hans Anders | 18-09-08 | 10:14

@Fleauxe | 18-09-08 | 10:08 zoals ik al zei, zolang het over de MultiCulti gaat, dan klopt het allemaal wel. De cijfers zullen ook wel kloppen en goedgekeurd zijn. Maar ik heb GW nog nooit iets zinnigs horen zeggen over andere onderwerpen.. hoeveel ik me ook inlees (heb jij voorbeelden ?)

@fuckje | 18-09-08 | 10:08 : wie is die halve dan? Je weet net zo goed als ik dat de PVV op GW leunt en dat de andere er eigenlijk niets toe doen. Het is GW die de show steelt ...

@Lewinsky | 18-09-08 | 10:05 : precies, en daardoor zal ie niet het land uitgezet kunnen worden. Om dat namelijk te kunnen doen moeten ze eerst zijn paspoort afnemen en dat zal niet lukken. Het nationaliseren van immigranten duurt al jaren, hoe lang duurt het de-nationaliseren van Nederlanders ?

AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:13

@Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:10: Dat maak het nog niet wenselijk Bigi, hoe je het ook wenst te zien. En al he-le-máál niet als het gedaan wordt voor een land waar we praktisch de helft van onze multi-cul ellende aan te danken hebben.

Fleauxe | 18-09-08 | 10:13

@ Lewinsky | 18-09-08 | 10:05
Volgens mij een groot verschil: Nederlander of persoon met Nederlands paspoort.

Willem VanDer Decken | 18-09-08 | 10:13

Koning Mo heeft Nederland al geannexeerd als provincie, en Pres. Gül heeft ook al de nodige infiltraties op zijn naam staan.
En dan hebben we nog de doofpot Milli Gürüs, aiaiaiai!

fuckje | 18-09-08 | 10:13

Geweldig!!
GS als bewaker van rechtvaardigheid in NL.
Iemand moet die taak op zich nemen en jullie doen dat met verve..
Op zoek naar hetvolgende mispunt.
Kunnen we geen lijst bijhouden van gerolde koppen naar aanleiding van GS publicatie?
Die wordt nl. ondertussen al aanzienlijk...

Keep up the good work.. of in goed Nederlands, GA ZO DOOR!!

MarK321B | 18-09-08 | 10:11

Nil desperandum | 18-09-08 | 10:05
You're barking at the wrong tree, rare kokosnoot.

Die 'vazalen', waar koop je die? Graag voor een prikkie, als 't kan. Fijn trouwens dat ik gewaarschuwd is. Je bent een paar maatjes te klein, Nil. Je begrijpt er niets van, dat blijkt uit elke letter die je typt.

nattebever | 18-09-08 | 10:11

Ik heb er gisteren al uitgebreid over gepost dus laat ik mij beperken tot de opmerking dat het uitermate naief is om te denken dat alleen Marokko dit zou doen maar dat we er van uit mogen gaan dat zelfs "bevriende" naties als bijvoorbeeld Frankrijk en de VS op dat gebied aktief zijn in ons land.
En als tweede opmerking dat jullie niet zo dom moeten doen te denken dat de AIVD en bepaalde delen van onze regering dit niet heel goed weten en/of dat ze naief zouden zijn.

Bigi Bana Boy | 18-09-08 | 10:10

Wat is een Volkskrant?

Doc Damage | 18-09-08 | 10:10

@Lewinsky | 18-09-08 | 09:57
Ik durf de stelling aan dat u tot aan vandaag niet wist wat een spion is, laat staan zijn/haar werkzaamheden daaromtrent.

Nil desperandum | 18-09-08 | 10:08

@Altijd een mening @ 10:05
De PVV is méér dan Wilders. Hij heeft zeveneneenhalve goeie mede-kamerleden.

fuckje | 18-09-08 | 10:08

Maar wat betreft dus die 'organisatie' waarover die marokkaan het had - er is dus een organisatie binnen de Marokkaanse gemeenschap die kennelijk bepaalde doelstellingen heeft, waarvan er een aantal gisteren genoemd zjin.

Een daarvan zou niet zo erg zijn: de ambassade zou mensen aansporen om een huis te kopen in Marokko.

Ohja? Van welk geld dan? Van het geld dat hier verdiend is of van het geld dat van een uitkering is genoten? Van het geld dat is verdiend doordat de overheid asjhandel facili... eh gedoogt en Marokko hofleverancier van deze meuk is? Van het geld dat men bespaart vanwege huursubsidies? Van het geld dat men van Marokko in Marokko nog eens ontvangt omdat men het land andere diensten bewijst in het buitenland?

Het gaat niet eens om veiligheid en kleine criminele marokkanen.

We zijn gewoon door een enorme caravaan berbers bestormd en worden helemaal leeggeroofd hier. En Balkenende helpt mee het roofgoed in te laden.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:08

@AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:05: Die onzin is anders wel goedgekeurd door het CPB, of heb je je niet ingelezen?

Fleauxe | 18-09-08 | 10:08

@Nil desperandum
(zucht)

koeltoer | 18-09-08 | 10:06

En die Maxima en d'r familie heb ik ook nooit vertrouwd! Zo ! Dat is eruit!

fuckje | 18-09-08 | 10:05

@Willem VanDer Decken | 18-09-08 | 10:04
Hij heeft een Nederlands paspoort.

Lewinsky | 18-09-08 | 10:05

@fuckje | 18-09-08 | 10:00 : laten we nou niet met zijn allen achter GW aan gaan rennen. Hoewel hij best goede punten aansnijdt en dat met goede humor weet te brengen, is zijn enige punt dan ook de MultiCulti samenleving. Zodra GW zich met andere onderwerpen gaat bemoeien komt er alleen maar onzin uit.

Ik zit te wachten op een goede rechtse leider, die op alle vlakken duidelijke en onderbouwde standpunten heeft... dat is dan ook gelijk het grootste probleem op rechts, zo'n leider is er niet (meer) ... Geldt trouwens ook voor links.

AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:05

Guess What!? Clickspaan Lamhaouli wordt nog eens een trendsetter...
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het bij o.a. de AIVD al langer bekend is dat met enige regelmatig Marokaanse werknemertjes geheime documenten het land uit te kunnen bonjouren, en dat Nederland vindt dat er NU eens iets aan gedaan moet worden.

OSC4R | 18-09-08 | 10:05

Indoneesje | 18-09-08 | 09:56
Ik hoef helemaal niemand te knuffelen. Er wordt gewoon overtrokken gereageerd, blijkbaar omdat mensen (en mensen hier in het bijzonder) enorme aanstellers zijn en dingen veel groter maken dan ze zijn. Als een kind waarvan de wereld vergaat omdat het geen Transformers mag kijken (wat opzich best een kwalijke zaak is natuurlijk). Ik heb veel meer medelijden met jullie om die reden, dan om het feit dat jullie last hebben van marokkaantjes. Het is echt heel, heel, heel erg triest en zielig.

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 10:05

nattebever | 18-09-08 | 09:44
Beste BeverT,

Ik lees uw klaagzang en die van andere rechts-adepten over GW wel over een jaartje of 2,5. U en uw vazalen zal deze engerd ongetwijfeld als haar MP (Allah verhoede) kiezen. In weemoed zult u aan deze tijden , sept. 2008, terug denken.
Zeg niet dat u niet gewaarschuwd is!

Nil desperandum | 18-09-08 | 10:05

Hoezo is de man een landverrader? Het is een fin die spioneert in Nederland.

Willem VanDer Decken | 18-09-08 | 10:04

@Fleauxe | 18-09-08 | 10:02
Als je het goed doet gebeurt er niets. Nederlanders zijn er best goed in volgens mij, want ik hoor er nooit iets over.

Nonnes | 18-09-08 | 10:04

Gisteren kopte volkskrant.nl: Marokkaanse 'spion' blijkt bevlogen jongerenwerker.
Bevlogen jongerenwerker!
Die kop is weg, maar de bestandsnaam van het artikel is nog steeds:
Marokkaanse_spion_blijkt_bevlogen_jongerenwerker
Kijk maar www.volkskrant.nl/binnenland/article10...

Lewinsky | 18-09-08 | 10:04

Over P&W gisteravond: het lijkt dat dit incident bij de politie slechts het topje van de ijsberg is... Denk dat de Marokaanse inlichtingendienst staat te trappelen tot de eerste Nederlands/Marokaans fractievoorzitter aantreedt, zodat ze mee kunnen luisteren met commissie Stiekem.

RatFace | 18-09-08 | 10:03

@redactie: Doe aub eens gauw dat artikeltje over mini-rokken in Oeganda naar GS copy/pasten. Je wil het niet geloven maar ze hebben daar een Minister van Ethiek en Integriteit. Je blijft lachen met die negerts.

RexMundi | 18-09-08 | 10:03

@Onderduiker | 18-09-08 | 09:58: Ik snap er ook geen zak van, meestal kun je dat de volgende dag direct bekijken.
-
Wat voor straf zou ík krijgen als ik in Marokko zou gaan spioneren?

Fleauxe | 18-09-08 | 10:02

Wat een onzin commentaren.
Als dit al niet mag dan moeten wij alle Nederlandse verenigingen die in het buitenland op de ambassade op koninginnedag oude jenever komen drinken en haring eten maar verbieden. Want die fluisteren de ambassademedewerkers ook wel eens wat toe.

parkietje | 18-09-08 | 10:02

Hm, op wie zou de P&W gast van gisteren doelen? Op Bouchra Ismaili? Daar heeft hij met z'n neus bovenop gezeten, maar dat is een heel klein visje. Het moet wel duidelijk worden, voor dat moment wordt hij niet met rust gelaten.

Nonnes | 18-09-08 | 10:02

De Azijnbode moet gewoon verbrand worden

veel vaak en vet | 18-09-08 | 10:01

Nou wat een recht heeft er weer zegevierd, hij mag met een grote zak geld naar huis. En de rest van zijn leven in luxe doorbrengen in marokko met uitkeringen en maatschappelijke werkers die hem bedienen vanuit Nederland.

En berecht worden of straf krijgen gebeurd echt niet want hij is marokaan en dat marokanen berechten mag niet van onze overheid.
Waarschijnlijk zal dit persoon ook voor kinderen hebben gezorgd voor onze Pedo-Rechters en OvJ's, anders was hij allang in een kerker gestopt natuurlijk!

Nee, dit is een vreemde zaak, en ik denk dat ze hem niet zozeer moeten onderzoeken , maar het hele politie-apparaat en justitie hier in Nederland, die zijn de hoofdschuldige, die hebben kwalijke steken laten vallen, opzettelijk?.....

Creaguurder | 18-09-08 | 10:01

Benieuwd hoeveel zetels dat voor Geert oplevert!

peer79 | 18-09-08 | 10:01

@ed.. | 18-09-08 | 09:54 : klopt, een gepakt spion is een slechte spion ...

AltijdEenMening | 18-09-08 | 10:01

PVV is een voetbalclub ergens in Helmond.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:00

Ik heb gisteren met open oren zittend, liggend, knielend, handstaand geluisterd (met verbazing) naar de Marokkaanse gast van P&W.

Er zou vanuit de ambassade naar spionnen geronseld worden?

En er waren voormalige kamerleden bij betrokken?

Hoeveel marokkaanse politici staan er zo sterk in hun schoenen dat ze wel nee zeggen tegen de verleiding eens wat informatie door te spelen aan de MIA? Want dat ze allemaal gevraagd worden op een zeker moment, dat lijkt wel duidelijk.

En hoe zit het met Turkse politici?

Maar hoe zit het ook met Wilders, en zijn regelmatige bezoekjes aan de Israelische ambassade?

Laten we vaststellen dat politici niets te zoeken hebben in ambassades. Ik erger me al jaren aan kamerleden en staatssecretarissen die werkbezoekjes doen in het buitenland. Wat krijgen ze daar allemaal voor worsten voorgehangen?

Waarom laten we de buitenlandrelaties niet gewoon via BuZa en het diplomatieke corps lopen? Waarom moet een Harry van Bommel of een Geert Wilders buitenlandse bezoekjes afleggen?

Een kamerlid is een volksvertegenwoordiger bij de regering van Nederland hij is geen vertegenwoordiger van Nederland in het Buitenland.

Rabarberke | 18-09-08 | 10:00

@Mordax @09:53
De VOC- mentaliteit blijkt niet aan te slaan; wat Nederland nodig heeft, is de PVV-mentaliteit.

fuckje | 18-09-08 | 10:00

Als je politie informatie doorspeelt aan de inlichtingen dienst van een buitenlands land, ben je hoe lullig het misschien ook klinkt een landverader. Ik geloof dat elk land ter wereld z'n persoon OF in de gevangenis gooit voor levensland(indien van eigen land) OF deze persoon wordt uitgezet en is nooit meer welkom en betreffend verantwoordelijk ambasadeur om opheldering gevraagd. Waarom wordt deze man dan nog de hand boven het hoofd gehouden (ook door een azijnbode)???

berepik | 18-09-08 | 09:59

Ik had die uitspraken in Pauw en Witteman van gisterenavond nog graag eens willen terug zien. Schijnbaar zijn de banden ineens zoek bij Uitzendinggemist/Vara ("geen streaming") of zijn deze door de AIVD in beslag genomen?

Onderduiker | 18-09-08 | 09:58

Lemhaouli naar huis
Lemhaouli naar huis
Lemha-OU
Lemha-OU
Lemhaouli naar huis

Bertus Betonsloper | 18-09-08 | 09:58

Zwaai!

Trek die beerput maar open en laat maar vallen dat kabinet.

Nilfisk | 18-09-08 | 09:57

GeenStijl, gefeliciteerd! Heel goed gedaan.
Zonder GS was de spion niet vervolgd.

Lewinsky | 18-09-08 | 09:57

Panzerfaust: Wij gaan spelen, ga jij onze marokaantjes maar knuffelen. Doorlopen mensen niets aan de hand toch? Steek vooral je kop maar verder in het zand prutser!

Indoneesje | 18-09-08 | 09:56

Pfff nogal belangrijk die informatie die hij door kon spelen.
.
“Hoogheid, ik heb het geprobeerd met mijn project, maar het is mij niet gelukt om die domme onderdanen van u ook maar iets bij te brengen om er voor te zorgen dat zij ooit een modaal of hoger inkomen gaan verdienen. Derhalve is de trieste eindconclusie dan ook, dat er nooit enig geld terug zal vloeien naar Marokko, ergo zijn zich zelfs nooit op de vastgoedmarkt zullen begeven om een huis in Marokko te kopen.
Gezien het feit dat wij nog steeds kosten maken om ze onder ons regime te laten vallen, vanwege die dubbele nationaliteit, raad ik u aan om het mogen houden van het Marokkaanse paspoort te koppelen aan een IQ gehalte, zodat wij niet het risico lopen dat die minder begaafden zich ooit nog als Marokkaanse burger zullen vervoegen aan de landsgrenzen.
Nu het nog kan, is het voorstel om ze die nationaliteit zelf te ontnemen en Nederland als permanent afvalputje voor onze tokkies te gebruiken.
Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.”

ADO-Le-Cent | 18-09-08 | 09:56

Steeds meer mensen komen tot inkeer, er lijkt langzaamaan een omslag te komen.
Mensen durven steeeds meer hun linkse huid af te werpen en hun echte mening te uiten. Ben benieuwd of dit dossier een correcte afwikkeling krijgt, of dat deze meneer wegkomt met een vormfout of iets dergelijks...

p0rn0 | 18-09-08 | 09:56

Artois Arnhem | 18-09-08 | 09:48
Goeie hetze, vind je niet? Je moet ergens beginnen, nietwaar?

Is je euthanasieverzoek trouwens al weer afgewezen?
'k Heb echt met je te doen. Hoewel, paracetamol is nou ook niet echt duur te noemen. Succes kerel!

nattebever | 18-09-08 | 09:56

GeenStijl. dank jullie wel!
Ik heb keer op keer het gevoel dat doordat jullie publiciteit aan dit soort zaken geven er uit schaamte toch nog iets mee gedaan wordt

Jullie moesten echt wat gaan doen met een digitale schandpaal met betrekking tot overheidszaken.

frickY | 18-09-08 | 09:54

@orange yeankee
een gepakte spion is geen held...

ed.. | 18-09-08 | 09:54

Bizar. In een bepaald niet nader te noemen Westers land kon je een paar decennia geleden de doodstraf krijgen omdat je alleen maar communist was. Hier in Nederland mag je schijnbaar de hele staat ondermijnen en als beloning ook nog een baantje krijgen. Waar is inderdaad die VOC mentaliteit? (en dan bedoel ik niet Balkenendes interpretatie). Bij de VOC zou hij op zijn minst gekielhaald zijn.

Mordax | 18-09-08 | 09:53

En dat is één, en dat is ... Het tij draait. Natuurlijk zijn niet alle marokkanen door en door rot maar niemand wil ze als collega; ze zijn altijd te laat, altijd plotseling naar de dokter, vaak zonder reden afwezig, altijd stinkvoer naar het werk, enz.

Tijdens de ramadan liggen ze vaak op het werk te slapen, je kan ze dan ook geen verantwoordelijk werk laten doen omdat ze er met hun hoofd niet bij zijn en stinken uit hun mond vanwege het gebrek aan voedsel en drinken, enz. Wil je de medewerkers waar je bedrijf op draait snel kwijt, neem dan een paar marokkanen in dienst en de zaak is zo gepiept.

Alle voor het eerst opgepakte marokkaanse criminelen zouden feitelijk eerst langdurig naar een NL tuchtschool moeten waar ze eerst een ruime voldoende voor arbeidsethiek, collegialiteit en Nederlands moeten halen.

Hans Anders | 18-09-08 | 09:51

* zet Nil desperandum in haar negeerlijstje en lijst van landverraders *

fuckje | 18-09-08 | 09:51

Tot de dag van vandaag is er niet een opruiende Imam uitgezet,alles mag blijven en hoe groter de bek,hoe groter de uitkering.Spion of terrorist overal vinden ze wel iets op dat ze het kunnen verzachten.

fleurtje | 18-09-08 | 09:51

@Artois Arnhem
verzachtende omstandigheden voor nsb praktijken???
ga me dat maar eens uitleggen.... ik ben benieuwd..

koeltoer | 18-09-08 | 09:50

nog ff wachten met de vlag uit mensen, hij gaat straks huilie huilie doen dat als ie terugkeert hij in problemen komt omdat hij marrokanie in diskrediet heeft gebracht, gevangenisstraf etc... denk dat meneer gewoon ergens anders aan het werk gestelt wordt in 0031...

ed.. | 18-09-08 | 09:50

Het land uit is zo makkelijk, dan wordt hij in Marokko ontvangen als een held, doe maar niet. Doe maar levenslang opsluiten in de EBI en het kiesrecht ontnemen. En wie is de volgende? Uit de categorie Marokanen in de Tweede Kamer: Aboutaleb met z'n hoge onderscheiding, Arib, Bouchibti? Oh nee komt niet noodzakelijk van de pvda zei hij nog snel voor de zapservice. Dan moet het Azough van Groenlinks zijn. We gaan voor de dubbel, twee keer Groenlinks. Open de jacht maar Prof..

Orange Yankee | 18-09-08 | 09:50

Nil desperandum | 18-09-08 | 09:36
Daar hebben we weer iemand die echt geen verstand heeft van wat Marokkanen allemaal aanrichten, GW is de enige in heel Nederland die met gevaar voor eigen leven deze islamitische kolonisten het leven zuur wilt maken en mij zegen heeft die, want ik ben net verhuist uit Transvaal in Den Haag en ik zou zeggen ga daar eens een maandje of twee vertoeven, dan wil ik wel eens zien of je die debiele comments dan nog maakt.
Ga nu maar weer terug naar linkse zooitje standpuntnl en de Azijnbode, ohw en doe Marcel de groeten, haai haai.

RechtsTuigje | 18-09-08 | 09:49

@Artois Arnhem | 18-09-08 | 09:48: Lintje!

Fleauxe | 18-09-08 | 09:49

Goh wat lach de nadruk gister bij Pauw en Witte op zijn baantje bij luchthaven Rotterdam zeg, ze konder er niet over ophouden.... NOT

penis-aqua-rosA | 18-09-08 | 09:48

Afgezien van het feit dat de detaills niet openbaar bekend zijn, want er kunnen verzachtende omstandigheden gelden, lijkt het artikel van GeenStijl te passen in de hetze tegen Marokkanen en linksmensen. Wat moet er gebeuren met de witte hollanders op hoge posities die meer het belang van de USA ten kosten van het belang van Nederland dienen?

Artois Arnhem | 18-09-08 | 09:48

lamlul, (vrije vertaling van Lemhaoli) neem je ook gelijk al je kansenjongeren mee?

Weeraanmelden | 18-09-08 | 09:47

Héé doeg he!

Inflammatorist | 18-09-08 | 09:47

Nil desperandum | 18-09-08 | 09:36
Hee, jij kleine dombo, luisterT.

Marokkanen worden niet in een verkeerd daglicht gesteld door Wilders - dat doen ze zelf wel. In feite hun enige bijdrage aan NL.

Verder is Wilders niet zo rechts hoor. Als ik naar m'n inkomen kijk (goedemorgen, inkomen), is er geen enkele reden om op Wilders te stemmen. Dat ik toch op Wilders stem, is omdat hij de enige is die geloofwaardig is. En hou alsjeblieft die domme rechts/links praatjes voor je.

Heb je dat allemaal. Mooi. Morgen krijg je een S.O.

nattebever | 18-09-08 | 09:44

En nou geen vormfouten maken he?

OoO | 18-09-08 | 09:43

Wacht ff... Dus de stagebegeleider die "Het opleidingsproject, dat de jongeren onder meer leert arriverende vliegtuigen naar de juiste parkeerplaats te loodsen" [bron: VK] begeleid heeft geen toegang tot de "air side" van het vliegveld?

Hoe begeleid hij die jongens dan? Vanaf de bezoekerslounge of zo ? Hij heeft dus in het verleden WEL toegang gehad tot de "air side" ...

AltijdEenMening | 18-09-08 | 09:43

Goed voorbeeld voor alle marukkanen en anderen die onze samenleving verzieken. Gewoon terugsturen naar hun eigen land. Als ze daar stelen wordt hun hand afgehakt...... dat zal ze goed goed. Hier mogen ze alles en verzieken ze Nederland. En wij maar betalen.

Master Ian | 18-09-08 | 09:42

@Nil desperandum
in een verkeerd daglicht stellen???
volgens mij doen onze medelanders dat toch echt zelf?
oogkleppen op vriend?

koeltoer | 18-09-08 | 09:41

Foxy zoekt nog een hoofdredacteur...

N=1 | 18-09-08 | 09:39

@Nil desperandum | 18-09-08 | 09:36: Pijnlijk hé? De waarheid.

Fleauxe | 18-09-08 | 09:39

@fuckje | 18-09-08 | 09:32: Het is zéker nog niet te laat. Sterker nog, na gisteren he ik er weer alle vertrouwen in. Straks maar eens even kijken wat de PVV in de peilingen van de Hond doet. En daarna rustig achterover leunen. Multi-cultureel Nederland helpt Geert zélf wel naar de 30 zetels.

Fleauxe | 18-09-08 | 09:38

De volkskrant kan dan wel beweren dat hij al genoeg gestraft is doordat hij veroordeeld is door de publieke opinie, maar volgens mij zegt het gewoonterecht dat landverraders pas voldoende gestraft zijn door de publieke opinie als ze kaalgeschoren en ingesmeerd met menie op een bordes voor een stadhuis staan.

steven paul | 18-09-08 | 09:37

Bladebladebla.blaaaaaaaaa. En maar Marokkanen in een verkeerd daglicht stellen. Baldeblablablaaaaaaa.
Allemaal Wilders adepten, GS redactie voorop.
Rechts tuig dus, andere woorden heb ik niet.

Nil desperandum | 18-09-08 | 09:36

Wordt vrijgepleit door onze linkse rechters.
Krijgt ook zijn functie terug bij de politie.
Krijgt een flinke schadevergoeding.
Zo werkt dat in Nederland met zijn slinkse overmacht!

is-lam-biggetje | 18-09-08 | 09:36

Hoera, Hoera, Hoera.

Waar vroeger de doodstraf op stond. Wordt nou vrijuit gelaten.
Toch blij dat door de herhaling van Geert Wilders een terrorist minder is in Nederland. Ik hoop dat hij wordt vervolgt, en als hij zijn straf heeft uitgezeten. Terug wordt gezet naar zijn eigen land.

Ciaooo vieze klootzakk!!!

ViBiBoY[NLD] | 18-09-08 | 09:34

Hahahahaha...
Alsof we met bin Laden himself te maken hebben.
Leuk he, kids, een vergrootglas?? Gaan we nu weer lekker met de Playmobil spelen, hihi..

R. Panzerfaust | 18-09-08 | 09:33

En terecht ze hadden dit na het ontdekken meteen landelijk bekend moeten maken en hem meteen met zijn familie uit moeten zetten.
Een duidelijk signaal afgeven noemt men dat.

in de regenjas | 18-09-08 | 09:33

@Zuma | 18-09-08 | 09:15
Nee Zuma, gelijk het land uit, ik ben niet van plan om voor zo een kansloze nog jaren te laten bivakeren in een staathotel.

De Sjaaq | 18-09-08 | 09:32

Joepiej, weer een Marokkaan Marok-af,
optyphen!

LifeCatcher | 18-09-08 | 09:32

Zo'n smeerlap als deze verdient het niet om in één geheel naar huis te gaan. Ik stukken snijden en per post die kant op, stukje voor stukjes. We moeten toch een duidelijk signaal afgeven aan tuig als dit!

Alleen de doodstraf is een gepaste straf in zaken als deze.

Martinus_van_Oranje | 18-09-08 | 09:32

@Fleauxe @09:28
Het duurt een tijdje, en veel te lang; maar uiteindelijk gaan we zien dat Wilders op alle fronten gelijk had, gelijk heeft, en gelijk gaat krijgen.
Het is nog niet te laat, BLIJVEN DRAMMEN, MENSEN!!
( 3 woorden capslock mag wel he? )

fuckje | 18-09-08 | 09:32

Waar is de tijd gebleven dat zulk volk tegen een muur gezet werd en werd geexecuteerd?

deuZige | 18-09-08 | 09:22

Dat vroeg ik me ook al af

tjeemig | 18-09-08 | 09:31

Fleauxe | 18-09-08 | 09:29
Geh. Ik stem ook op Geert Wilders. Dat ga ik hier maar eens flink uitdragen. Zoals al gezegd bij het topic van gisteravond, herhaling is het toverwoord. Wat goed is voor Unox is goed voor de PVV.
Kwestie van memenpolitiek.

nattebever | 18-09-08 | 09:31

Ik zeg, voor zijn eigen veiligheid even parkeren in het Uitzetcentrum Zestienhoven... En de Marokaanse ambassadeur er meteen ook uitlazeren... Stoppen met subsidies voor Marokkaanse maaktnietuitwat projecten. En vooral ook Abutaleb 'ns kritisch tegen het licht houden.

F. von Zeikhoven | 18-09-08 | 09:30

HOERA
Ik krijg zowaar weer een (heel klein) beetje vertrouwen in de Neerlandse rechtstaat.

De Sjaaq | 18-09-08 | 09:30

Enkeltje terug naar huis. Dat zouden meer mensen moeten doen.

WaitingLine | 18-09-08 | 09:30

@nattebever | 18-09-08 | 09:25: Nijvere Bijtjes stemmen op Geert Wilders!

Fleauxe | 18-09-08 | 09:29

@fuckje | 18-09-08 | 09:24: Ik mag hopen dat de AIVD niet 'vergeten' is om daar wat nader onderzoek naar te doen. Niet dat wij dat ooit te horen zullen krijgen, maar toch.

Fleauxe | 18-09-08 | 09:28

Wanneer neemt de Volkskrant het nou niet op voor Marokkanen? De Heilige Koe van het Linkse Geloof,,,,

Brouhaha | 18-09-08 | 09:26

Fleauxe | 18-09-08 | 09:23
Ha Fleauxe, al weer even geleden.

Man, wat ben jij een Nijver Bijtje! Hulde!

Ik ben dol op Nijvere Bijtjes.

nattebever | 18-09-08 | 09:25

Voor dergelijk land verraad worden spionnen in andere landen zwaar gestraft. In Nederland krijgt men een reprimande en een nieuwe kantoor baan. Nota bene op een vliegveld!! Hoe laag kan een land zakken in haar eigen stront! Walgelijk, en mensen Geert Wilders word slechts nu alleen maar nog meer in de kaart gespeeld! Nederland bananen republiek, wen er maar vast aan. En Islamisering en ''dhimmie'' gedrag van bepaalde Nederlanders word langzamerhand steeds meer bevestigd.

Indoneesje | 18-09-08 | 09:25

Goede aktie,GS!
De combinatie van een landverradende moslim met een werkplek bij vliegtuigen op steenworp afstand van Pernis en iets verder het Binnenhof ging mij heel erg veel te ver.
Zo zie je maar weer dat oprecht blijven hakken en trappen wel degelijk vruchten afwerpt.
PvdA next,please.
Have a nice day.

R.B.Scott | 18-09-08 | 09:25

@[email protected]:23
En waarom kreeg Abutaleb een heel hoge koninklijke onderscheiding van Koning Mo?.......

fuckje | 18-09-08 | 09:24

Metro pagina 2 links onderin.

Hellsmurfje | 18-09-08 | 09:24

@fuckje | 18-09-08 | 09:16
Inderdaad, was leuk. Elias bleef terecht doordrammen, maar je zag al het angstzweet bij de heren P&W. En dan is gelukkig al tijd nog "Snel naar de zappservice"

Onderduiker | 18-09-08 | 09:24

Hoe weten we zeker dat Khadija Arib niet ook is benaderd door de Marokkaanse veiligheidsdiensten? Straks hebben we ook nog eens een lek dicht bij het kabinet.

Fleauxe | 18-09-08 | 09:23

- ingezonden mededeling -

Ik ga de volgende keer op Wilders stemmen.

nattebever | 18-09-08 | 09:23

Nice vroeger stond er volgens mij de doodstraf op maar ja

uchman | 18-09-08 | 09:23

Ga er wel vanuit dat ie eerst een paar jaar Bubba's zeepje mag oprapen?

loerelau | 18-09-08 | 09:22

Waar is de tijd gebleven dat zulk volk tegen een muur gezet werd en werd geexecuteerd?

deuZige | 18-09-08 | 09:22

Waar iedereen al bang voor was: Wilders heeft gelijk. Hoe moet Kereltje Pechtold zich hieruit redden?

Onderduiker | 18-09-08 | 09:19

Als Geert gisteravond naar P&W heeft gekeken, net voordat ijllings de zapservice werd ingezet, omdat het anders te pijnlijk zou worden, heeft hij vandaag veel te weinig spreektijd.

fuckje | 18-09-08 | 09:16

Ik heb een tegenvoorstel: die man is briljant, kunnen hem geen contraspionage laten doen in Marokko?

de laatste man | 18-09-08 | 09:15

Oh, het kan dus wél?

Fleauxe | 18-09-08 | 09:15

uit het oog, uit het hart?
- ambassadeur op het matje roepen
- veroordelen en de bak in
- hierna retour finland
waarom één vinger nemen?

Octavianus | 18-09-08 | 09:15

Wat nou het land uit? Zijn ze helemaal van de pot afgerukt? Eerst vastzetten in het scheveningse hotel voor 30 jaar en dan pas het land uit! Direct uitzetten Is wel heel goedkoop voor verraad.

Zuma | 18-09-08 | 09:15

Lik op stuk beleid. Dit is de eerste en er zullen er meer volgen. Nederlands paspoort inleveren en enkele reis terug naar eigen land. Noooooooit meer Nederland in. Volgende verkiezingen Wilders een paar extra zetels en dit gaat daadwerkelijk uitgevoerd worden. Aanpassen of opzouten.

de look | 18-09-08 | 09:14

Het is te gek voor woorden dat er pas wordt ingegrepen op het momenet dat Geenslijl of Geert dingen openbaar maken! Altijd is "men het vergeten" om justitie op de hoogte
te stellen of andere onzin. Moet je kijken wat ze uit de kast halen om een bekeuring van € 40,-- te innen omdat je te lang ergens geparkeerd stond.

ronald2887 | 18-09-08 | 09:13

Als we iedere landverrader uitzetten met de KLM zou die ook weer eens uit de rode cijfers zijn.

hottebond | 18-09-08 | 09:13

Het eerste bericht dat ik op mijn werk las, mijn dag kan niet meer stuk. =D

TaLoN.NL | 18-09-08 | 09:13

En dat er maar vele mogen volgen... iets over als er 1 schaap over een dam....

Karel Kruizenruiker | 18-09-08 | 09:13

Dat is het bewijs dat de 5 de kolonewerkt in nederland dus land veraders direkt
terug sturen.

gerrit5042 | 18-09-08 | 09:13

... want als spionage een dagelijkse activiteit is, waar regelmatig voor geronseld wordt, komt haar adviesraad dan niet in een ander licht te staan?

waskuip-admiraal | 18-09-08 | 09:13

Klukkluk | 18-09-08 | 09:07
nou ja, liever niet "tot ziens". bye bye!

Nibdib Niddib | 18-09-08 | 09:12

Mooi zo! Eindelijk een keer goed nieuws. Wegwezen met die landverrader. Wie volgt?

Paroxetine | 18-09-08 | 09:11

Nou Abutaleb, ga je koffer maar alvast inpakken ^^

HaagseNees | 18-09-08 | 09:11

Hoe is het eigenlijk met Kadija Arib?

waskuip-admiraal | 18-09-08 | 09:11

Dit is een eenvoudige politieagent. Wat doen we als hetzelfde wordt ontdekt van een hoger geplaatste allochtoon? Doofpot?

jacl | 18-09-08 | 09:11

Mooi dat Lamlullie eruit vliegt. Nu de rest van het "netwerk" oprollen en bij Scheveningen uitserveren.

FustViking | 18-09-08 | 09:10

One down ... Next!!
Dat zal ze leren! Komen er toch 10 voor in de plaats.
Wordt er geen thee meer gedronken dan? Is Cohen te druk?

RGB | 18-09-08 | 09:10

Lemhaouli, klinkt ook al een baatje als lamlul....

Geiteneuker | 18-09-08 | 09:09

Goed zo. Nou die andere landverraders in de politiek nog even aanpakken.

pollens | 18-09-08 | 09:09

Opkazen met die vent! En als 'ie nou gelijk z'n familie en buren meeneemt....

johan9991 | 18-09-08 | 09:08

Dat is No. 1. Volgende graag!

King Noor | 18-09-08 | 09:07

Yes! Mooi werk, mannen van GS: wanneer beginnen jullie een politieke partij??

Sheik Yerbouti | 18-09-08 | 09:07

Het recht zal zegevieren!

kritische consument | 18-09-08 | 09:07

Geweldig stukje. Heerlijk.

Telegraafhoerrr | 18-09-08 | 09:07

Heeft Wilders' betoog gister toch nog vruchten afgeworpen

Beau ter Ham | 18-09-08 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken