Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pieter Hilhorst, de stille vennoot van Bluf!

(klik voor groot)Dit is Pieter Hilhorst. Pieter is aan het inbreken. Documentjes stelen en dan publiceren. NAW van ambtenaartjes erbij zetten, en dan hopen dat iemand een brandende lap in de brievenbus doet. Want het is voor de goede zaak. Dienstweigeraar Pieter Hilhorst studeerde in 1985 politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Mooi was die tijd! Pieter was jarenlang de huisgenoot van Wijnand Duyvendak in de Oosterparkbuurt van 020. Pieter en Wijnand waren voordeurdelers. Pieter en Wijnand hadden een gezamenlijk abonnement op De Groene. Pieter en Wijnand brachten elkaars flessen naar de glasbak. Pieter en Wijnand zijn beste vrienden. Hoebahoeba hop. Wijnand is afgetreden en inmiddels GEWIST door GroenLinks. Pieter is columnist bij de Volkskrant. U kunt zijn columns HIERRR lezen. Oh, nee. Dat is ook zo. GeenStijl mag niet linken naar opinie-artikelen. De Volkskrant wil niet dat u meediscussieert en kapt het gesprek meteen af. Het volk moet niet praten, het volk moet luisteren. Gelukkig heeft Pieter Hilhorst ook nog een Volkskrantblog. Update: Ah. Vooruitgang. GeenStijl mag weer linken naar opiniestukken. We komen ergens. Pieter Hilhorst. De leukste thuis ziener.jpgRaRa, wat ziet mijn oog? nestenrover.jpgPieter Hilhorst, de nestbevuiler schaatser.jpgEn jaren later won Pieter Hilhorst tot twee keer toe de Elfstedentocht. wildplasser.jpgPieter Hilhorst, de wildplasser showmaster.jpgNo dude. You're the homo.

Reaguursels

Inloggen

deoudererijperevrouw | 09-09-08 | 12:34

Persies, dat gevoel heb ik nou ook, gewoon een flinke hoek, zodat ze in Sydney z'n tanden kunnen horen rammelen. En dat had ik bij Duivenpoep nou ook. Maar dan wel een Rechtse hoek!

RightOfMind | 11-09-08 | 01:27

Hilhorst durft het nog niet goed aan om zichzelf en de linkse kerk als geheel eens kritisch te bekijken. Hij lijkt het nog nodig te vinden om dan als Pavlov reaktie tegelijkertijd naar niet linkse kerkgangers te moeten wijzen...
Komop Hillie Billie kijk eens gewoon naar jezelf, je kunt het...

Onderbuik | 10-09-08 | 13:44

Peter's reactie op z'n blog voor het gemak:
pieter hilhorst / 09-09-2008 23:20

Bedankt voor alle reacties,
In mijn column keer ik mij tegen moralisme van links en rechts. Het vreemde is dat velen van jullie het toch lezen alsof ik het straatje van links wil schoonvegen. Ik probeer juist te onderzoeken hoe een niet moralistische politiek eruit ziet. Een van de dingen die daar bij hoort is, je proberen te verdiepen in het standpunt van anderen, een ander element is dat je een onderscheid maakt tussen een discutabele mening en een 'fout'persoon. Velen van jullie hechten daar blijkbaar niet aan. Er wordt zelfs gezegd dat het pay back time is. Het maakt mijn openingsvraag nog prangender. Wat maakt links zo haatbaar?
Vooral het antwoord dat het een afkeer van hypocrisie vind ik interessant. Daarom spreek ik in mijn column ook over het verschil tussen rechtse moralisten en linkse moralisten. De laatsten zijn geneigd zich boven anderen verheven te voelen, de eersten willen iedereen naar beneden halen. We zijn allemaal klootzakken. Laat niemand verbeelden dat hij onbaatzuchtig een goed idee heeft voor een betere wereld. Dat klinkt misschien als een hele heftige ontmaskering, maar ik denk niet dat de wereld er veel prettiger op wordt als cynisme de norm wordt.

nog een (ongeredigeerd) commentaar:
Bernadette de Wit / 09-09-2008 16:24
Bluf vergelijken met Geen Stijl slaat nergens op. Bluf was een humorloos schotschrift annex vakblad voor krakers waarin ooit dodelijk ernstig werd uitgelegd hoe je brandbommen moest maken, daden dus. Geen Stijl is satire, alleen maar woorden dus. Nogal een verschil.
Maar Hilhorst is touché, zeg maar rustig gekrenkt. Kan dat nauwelijks verbergen en vlucht in de aloude pluralis majestatis van links/feministisch. Vermakelijk.

Permanent | 10-09-08 | 12:58

Sinds wanneer 'mag' GeenStijl bepaalde dingen niet meer?
Zielig zootje daar dus.

Plurity | 10-09-08 | 10:25

Hilhorst riep op om het linkse moraliserende vingertje en de rechtse opgestoken middelvinger te laten zakken en serieus te discussiëren over de aanpak van maatschappelijke problemen. Sneu dat hij hier aan het verkeerde adres is.

drivebyposter | 10-09-08 | 09:44

@bottehond | 10-09-08 | 09:19
Hm hm, vingertje moet weg.
Ik hoef er niet over na te denken Botte, waarom ik me aangesproken voel. Iedereen die jouw oplossingen niet omarmt of een verleden heeft in een hoek waar je niet van houdt hoort bij een ander seaurt en dat andere seaurt dient bestreden te worden. Het maakt verder niet meer zoveel uit wat ze zeggen want ze hebben de schijn tegen. Dat is nog wel iets meer dan een 'vingertje', want dat doet de deur dicht. Vingertje weg en niet afschrijven op seaurt! Zo, mijn vingertje is weg.

Nonnes | 10-09-08 | 09:42

Nonnes | 10-09-08 | 08:05

Kort en krachtig: eerst dat vingertje weg.
Samenwerken kan uitsluitend op basis van gelijkwaardigheid.
Als je je aangesproken voelt door wat ik plemp zou ik daar eensch over nadenken.

bottehond | 10-09-08 | 09:19

@bottehond | 10-09-08 | 01:56
De grote ziener? Dat zou juist mooi zijn, maar dat doet hij niet.
Maar dat verantwoordelijkheid nemen dat heb ik nog niet op een rij. Jij bedoelt daarmee geen sorry al la slavernijmonument, maar wat wel precies? Toegeven dat de aanpak heel heel lang niet goed is geweest gebeurt al jaren, dus dat bedoel je ook niet. Verantwoordelijkheid nemen door met oplossingen te komen? Helder licht Vogelaar heeft de verantwoordelijkheid. Haar oplossingen zijn de jouwe niet, maar verantwoordelijkheid nemen doet de 'linksche kerk' dus, op de wijze die zij goed acht.
Jij altijd met 'zijn seaurt'... Wie horen daar in vredesnaam bij? Jij diskwalificeert met jouw generalisatie groepen mensen die je nodig hebt om het weer te laten lopen in dit land.

Nonnes | 10-09-08 | 08:05

VK IP-BAN lijst moet openbaar, tenminste moet de VK bij het reaguurders invulveld melding maken dat het verboden een reactie te posten vanaf ipnummer .., dat scheelt de reaguurder tijd en veel irritatie
<br>
Kan geenstijl het voor elkaar krijgen dat de VK de IP-BAN-lijst openbaar maakt. Een lijstje met 3 kolommen, ip-nummer, reden/overtreding en de zogenaamde "off-topic" "verboden" reactie. En dit bijvoorbeeld online opvraagbaar van alleen het verboden gebande IP-NUMMER
<br>
Alles in het belang van "public judgement".

mvg
ging hit ler rich

<br>
PS
<br>
De VK-lijst van geblokkeerde zeer gevaarlijke publieke proxy-server mogen ze geheimhouden.

ginghitlerrich | 10-09-08 | 02:24

@ Nonnes

Bovendien waant hij de opstandige meute dom en rancuneus. De man begrijpt niet dat zijn criticasters de weg naar herwonnen Vrijheid en zelfrestecp wijzen.

bottehond | 10-09-08 | 02:04

@ Nonnes

Hij maakt zich er van af en denkt door als een polderobama de grote ziener uit te hangen de vragen te kunnen ontwijken.
Er zijn serieuze vragen. Over een bepaalde omvangrijke secte bijvoorbeeld. Dank zij zijn seaurt. En das maar een begrin. Hij weigert verantwoordelijkheid te nemen. Dar maakt hem aangeschoten wild.

bottehond | 10-09-08 | 01:56

hoe komt het toch dat GS bijna iedere dag bij de VK terecht komt?
Is dat omdat de Televaag fout was in WOII? Dat de VK íets' meer inhoud heeft? Ik ga er maar even van 'dromen'.

plicieman | 10-09-08 | 00:18

Hilhorst heeft inmiddels gereageerd op de reacties op zijn blog. Kun je weer weinig tegenin brengen.

Nonnes | 09-09-08 | 23:50

Geen Stijl lijkt eigenlijk sprekend op het krakerstijdschrift Bluf van de jaren tachtig. Beide media voeren liever campagne dan dat ze journalistiek bedrijven
We moeten af van het belerende vingertje, maar ook van de opgestoken middelvinger.

Friend of the family | 09-09-08 | 23:24

topcraft- | 09-09-08 | 22:43

Dat meen je toch niet serieus?

pfffffffffffff

Wayan | 09-09-08 | 22:50

wat wel weer grappig is:
Als iemand iets zegt waar onze rechtse helden het niet mee eens zijn moet hij dood, of erger. En als onze jongens eigenlijk geen weerwoord hebben is zijn hoofd niet goed ! best bevestigend.

En Pritt, wat is nu eigenlijk jouw mening ?

-topcraft- | 09-09-08 | 22:43

@ Pritt

Geheel terecht dat je deze Hilhorst aan de paal nagelt. Duyvendak, Hilhorst, van der Graaf, Sjoerd vd Wouw, allemaal loten aan dezelfde stam. To say the least. Lees en huiver:

www.groene.nl/2002/19/De_verbijsterend...

bottehond | 09-09-08 | 22:06

was ik nou trouwens de enige die dacht dat het een vrouw was op die 1e foto?

henkdekanarie | 09-09-08 | 20:41

'de goede zaak'
"Een ander element binnen het fascisme dat de nazi's met hen gemeenschappelijk hadden was het populisme en het totalitarisme waarop de ideologie dreef. Het volk diende zich in te zetten voor de 'goede zaak', en doordat iedereen dit al dan niet gedwongen deed, legitimeerden de leiders zich."

henkdekanarie | 09-09-08 | 20:40

wat een onvoorstelbaar gezemel van geen stijl

sander9999 | 09-09-08 | 20:26

Wow, geweldig *zit lekker te schateren bij al die reacties hiero* wat een paar reaguurseltjes s 'ochtends in een eerdere draad voor een domino-effect kunnen hebben.
Het is bij GS onder de reaguurders weer een lekker verbaal (soms banaal) bacchanaal.
Haha lol.

GeinPonempie | 09-09-08 | 19:38

Is dat op de foto een man?!

- teruggejorist - | 09-09-08 | 19:30

Ze deelden veel met elkaar, Pieter en Wijnand. Maar ze hielden wel ieder hun eigen uitkering.

uwesbeki | 09-09-08 | 19:20

Ze hebben het nog steeds niet begrepen, het gaat niet zozeer om het moralistische toontje/ boodschap.

Het is de Hypocrisie van die lui!!!

G. Patton | 09-09-08 | 19:13

psst, registreer GeenStijl als handelsmerk en verbiedt de Azijnbode het als aandachtrekker in artikelen te gebruiken... Wat een zeikverhaal. Geen Stijl komt er zomaar in uit de lucht vallen en verder is er ook totaal geen verband te vinden met de naam en de tekst.. Er had net zo goed Apenootjes in plaats van GeenStijl kunnen staan, maar dan had geen hond het verder gelezen...

F. von Zeikhoven | 09-09-08 | 19:01

Als dat geen heaumeau is, weet ik het ook niet meer..

Prof. Cor Rupt | 09-09-08 | 18:51

Kom op hè, waar gaat dit nou over. Kun je nou echt niks interessanters meer verzinnen?

anton C | 09-09-08 | 18:41

Extravaganza | 09-09-08 | 15:12
't Zal je niet verbazen dat ik de baas ben. De bovenbaas, gewend dat er naar hem geluisterd wordt en daardoor misschien ook totaal losgezongen van de 'maatschappelijke realiteit waarin we ons allemaal bewegen' en meer van die onzin.

nattebever | 09-09-08 | 18:32

Bevat een redelijk element, dat collumpje van Hilhorst namelijk dat we genoeg heb van schuldaanpraterij. Maar waar herken ik dat toch van? Oh ja, mijn eigen posts namelijk o.a. van 1-9 in draad over kernenergie. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/...

Hilhorst:
‘Hier wordt genoegdoening geëist voor een diepe krenking. En die krenking is volgens mij het aangeprate schuldgevoel. Of het nu ging om feministen, milieu-activisten of anti-racisten, steeds was de boodschap van moralistisch links dat mensen zich moesten schamen. Mannen voor hun foute gedachten over vrouwen, blanken voor hun vooroordelen over zwarten en consumenten voor hun milieuvervuilende leefstijl. Zo’n morele veroordeling roept logischerwijs agressie op.’

Der Mann:
‘Der Mann zal lange discussie over kernenergie voor u duiden:
Hardnekkige tegenstand tegen kernenergie is geen mening maar een psychische aandoening, soms omschreven als het weg-met-ons syndroom. Vorm van maatschappelijk-culturele zelfhaat die immers hoog correleert met neiging om geen wegen aan te leggen, oneindig veel zuurverdiend naar corrupte derde wereldlanden over te hevelen, der witte Mann overal de schuld van te geven, ingebeelde milieuziektes (zoals in iedere regenbui een bewijs zien voor Gore’s broeikast hoax) en ook hevige neiging tot het zoveel mogelijk binnenlaten van volksvijandige elementen bijvoorkeur uit de primitiefste en geweldadigste (geloofs)gebieden van dezen aardkloot. En tot slot als een heuse junkie anderen de rekening te laten betalen van al deze zelfaangerichte ellende.’

En uit dezelfde draad:
‘Als ik dan de stenen van de politieke en maatschappelijke besluitvorming optil dan schieten er merkwaardig genoeg steevast onder die steen steeds wegmetonsertjes weg, die erg lang met een moreelsuperieur beroep op schuldgevoelens van de witte mann allerlei onheil over ons landje hebben uitgestort. Dat is geen angst of nationalistisch sentiment maar een geduld dat definitief op is.’

der Mann | 09-09-08 | 18:06

@Geenstijl Redactie
FRY him! FRY him! FRY him! FRY him! FRY him!
FRY him! FRY him! FRY him! FRY him! FRY him!

merkava_mk4 | 09-09-08 | 18:00

voegspijker | 09-09-08 | 14:59 Ik ken hem en vind het best een sympathieke vent, maar om nou te zeggen, daar krijgen we het warm van, nou nee. Maar goed, ik val op lomperikken.

campion | 09-09-08 | 16:50

"Het Geen Stijl publiek zit merendeels in de baas z'n tijd naar de laatste foto's van Britney en Amy te kijken afgewisseld met wat ongein van Hoxha en consorten. Daarbij is de grootste gemeenschappelijke long-term vijand Koos Spee van de verkeersboetes. Want als je met je 2e hands Volkswagen GTI wordt geflitst is de wereld van de Geen Stijl-bezoeker te klein. Dan ga je, nog steeds in de baas zijn tijd, uitgebreid anoniem lopen kankeren. En als leider Fleischbaum een jouw onbekende politicus afbrandt krijgt die ook de 'Koos Spee' behandeling. Volgzaam, weinig origineel en volstrekt risicoloos, dat dan weer wel."

Bovenstaande reactie las ik ergens op de site van de Volkskrant en ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken. Sorry alvast.

boeglul | 09-09-08 | 16:35

-weggejorist-

Ds. Smacht | 09-09-08 | 15:31

Extravaganza | 09-09-08 | 15:12
Is dat een vraag of vraag je je af of dat een vraag is?
.
Enfin, hoor en wederhoor vind ik fijn. Voor de rest kan iedereen de belerende middelvinger krijgen.

kWazt | 09-09-08 | 15:25

Zijn bovenstaande foto's overigens vrij van rechten?

Rabarberke | 09-09-08 | 15:24

nattebever | 09-09-08 | 15:09

Uw rol is duidelijk op dit platform. Dat waardeer ik ook.
Vraag me wel af hoe u op uw werk word behandeld?

Extravaganza | 09-09-08 | 15:12

GS is verworden tot een zure gefrustreerde telegraaf-kloon. Jammer, altijd de hoop gehad dat zij zich niet zouden conformeren aan bekrompen middelmaat.
video.google.nl/videoplay?docid=477890...

Flodder | 09-09-08 | 15:09

Extravaganza | 09-09-08 | 14:58
Er is helemaal geen behoefte aan een 'gesprek'. Alleen lutserTs willen een 'dialoog' aangaan. Dat slappe gezeik, prerogatief van de linkse kerk, heeft al lang genoeg geduurd, begrijp je dat nou nog niet?
Affakkelen die troep.

nattebever | 09-09-08 | 15:09

stekman | 09-09-08 | 14:48

Die bagger op de campingzender is niet rechts of links hoor.

Extravaganza | 09-09-08 | 15:00

Die pieter ziet eruit als een typje wat het goed doet op feestjes. Moraliserend, slank, links, veel haar. En natuurlijk een goede babbel.

Dames maak plaats voor de linkschschwanz.

voegspijker | 09-09-08 | 14:59

nattebever | 09-09-08 | 14:29

Nee,
GS heeft uiteraard zijn/haar rol en moet zeker blijven stoken.
Om echter de grote problemen van de komende twintig op te lossen zullen mensen toch van beide kanten meer begrip voor elkaar moeten tonen. Zeker nu door afkalving van de Pvda en de versplintering op rechts een meerderheid in de tweede kamer onmogelijk lijkt voor welke coalitie dan ook.
Oftewel: "wie zijn tegenstanders moreel veroordeelt, kapt het gesprek bij voorbaat af."

Extravaganza | 09-09-08 | 14:58

Dank voor het linken naar de column van Hilhorst. Een slim en goed geschreven betoog. Moet je ook eens proberen, Pritt

Troelstra2.0 | 09-09-08 | 14:57

over smaak valt niet te twisten

zwarte magica | 09-09-08 | 14:52

In één zin heeft hij wel gelijk:

Het enige verschil is misschien dat linkse moralisten zich verheven voelden boven het gewone volk, terwijl rechtse moralisten impliciet zeggen: ‘Idealisten, geef het maar toe, jullie zijn net zulke klootzakken als wij.

links voelt zich altijd beter dan de rest. Voorbeeld, wat kijk jij naar SBS 6, ik kijk alleen maar naar de publieke omroepen dus ben ik beter en geleerder dan jij. (voorbeeld berust op waarheid)

stekman | 09-09-08 | 14:48

ulk | 09-09-08 | 13:53 +1 voor 'radio hutu power'.

Wat het overige betreft, topic niet waard om op te reageren.

campion | 09-09-08 | 14:44

Ik zie uit naar het boek ,,De moralisering van onze cultuur,, inplaats van de Islamisering

zwarte magica | 09-09-08 | 14:42

Kom op, ik ken die hele Hilhorst niet, maar hij heeft wel een aantal sterke punten in dat artikel. Cliche of niet, er zit wel degelijk waarheid in. Het heeft geen zin als we alleen maar proberen onze eigen zin door te drijven. Links, rechts, wat maakt het uit?

Truttebol | 09-09-08 | 14:42

Pieter Hilhorst == een heel groot cliche
Vervelend dus.

Pierre Snot | 09-09-08 | 14:39

Eng mannetje! Gelijk maar hetzelfde behandelen als Wijnand de Terrorist, immers zijn we allemaal voor een gelijke behandeling en stellen we niemand achter....
.
Who's next?

lachspier | 09-09-08 | 14:38

Ik heb in de jaren '80 Hilhorst ook wel eens een paar keer gezien, in Wijers (een kraakpand) en in een ander groot kraakpand in het Centum. Laatste keer dat ik hem zag was in de Vrankrijk, heb hem toen zelfs nog afgetrokken. Gekke, mooie tijden....

Saloukoning | 09-09-08 | 14:36

De doodsreutel wordt steeds zwakker.
Goeie zaak.

nattebever | 09-09-08 | 14:34

Ik heb niets tegen abnormale moraal

zwarte magica | 09-09-08 | 14:34

Maaier | 09-09-08 | 14:25
lul niet. godwin gaat over het voorspelbaar
beschuldigen van fascisme. Daar heb ik het niet over.

ulk | 09-09-08 | 14:34

Ohnee dan lopen ze teveel reclame inkomsten mis...

Cunard | 09-09-08 | 14:32

@maaier
Naja met zo'n artikel krijg je doorgaans de supporters die je verdient, de schreeuwers die je doorgaans ook langs de lijn bij een amateurwedstrijd hoort.

Rabarberke | 09-09-08 | 14:31

Ik vind het een goed stuk, hoor, van die Hilhorst. Niet zo flauw doen.

Truttebol | 09-09-08 | 14:31

Ballenman | 09-09-08 | 13:55

Hbo achterban?? Hahahahahahaha.

Verplicht kopie inschrijving (minimaal derde jaar) danwel diploma HBO opsturen naar GS, anders verwijdering account.

Deal? Dank.

Cunard | 09-09-08 | 14:30

Extravaganza | 09-09-08 | 14:22
Als je het laatste zinnetje van He-Man bedoelt: "We moeten af van het belerende vingertje, maar ook van de opgestoken middelvinger."

Denk je dan niet, waar bemoeit die sukkel zich mee, staande op een zinkend schip, met z'n moralistische gezever?

nattebever | 09-09-08 | 14:29

Terror Pieter doe eens sterven.

Martinus_van_Oranje | 09-09-08 | 14:28

Rabarberke | 09-09-08 | 14:25

Voor de laaggeletterden onder ons: beroerd.

Maaier | 09-09-08 | 14:28

ulk | 09-09-08 | 13:53 .

Ahu, nou ben ik geen links-basher, verre van, maar even hier een ge-update godwin neerplempen is niet al te fraai.

Maaier | 09-09-08 | 14:25

@extravaganza
Ja dit artikel is een ad hominem sub balteum

Rabarberke | 09-09-08 | 14:25

baca | 09-09-08 | 14:15

in google intypen "'geenstijl mening oneens" is niet zo moeilijk hoor.

Maaier | 09-09-08 | 14:24

ophitsen door Radio Hutu Power alhier.

ulk | 09-09-08 | 13:53

----------------------------

Wat een racist ben jij zeg.!

Een beetje ons voor hutu uitmaken en daarmee gelijk alle negerts stigmatiseren.

Du bist krank im Kopf.

solidstate | 09-09-08 | 14:24

Hij heeft een mooie column geschreven.
Jammer dat Pritt geen inhoudelijk commentaar levert en daarmee de laatste zin alleen maar bevestigt.

Extravaganza | 09-09-08 | 14:22

Da's gvd weer goed speurwerk GS, Peter R. is trots op jullie.

baca | 09-09-08 | 14:15

Ballenman | 09-09-08 | 13:55
Ik heb BLO met extensie zandbak, dus wil je niet zo generaliserend doen?

Dank.

nattebever | 09-09-08 | 14:09

ulk | 09-09-08 | 13:53

Nog steeds niet genezen van die misplaatste superioriteits attitude?
Dan mot er kennelijk nog een schepje bovenop.

Pritt, they re all yours

bottehond | 09-09-08 | 14:07

Ballenman | 09-09-08 | 13:55
O, je zoekt naar de moraal achter GS?

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 14:07

Maar daar staat alleen een oude foto van Peter R. de Vries op

Rabarberke | 09-09-08 | 14:02

-weggejorist-

Rabarberke | 09-09-08 | 14:02

@zwarte magica
Ga eens ergens anders lelijk zitten wezen.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 14:02

Jullie lijden allemaal aan het Geenstijl-Syndroom. Beterschap

zwarte magica | 09-09-08 | 13:59

@ GetintGlas | 09-09-08 | 13:54
Het klinkt alsof jij iets te verbergen hebt.
@ Niet voor Jan:
Volgens mij maak je je in je comments schuldig aan iets dat je juist anderen verwijt.

goedverstaander | 09-09-08 | 13:59

jezus wat een lelijk wijf

de rechtse directe | 09-09-08 | 13:59

@Ulk
Radio Hutu Power: is dat de nieuwe naam van de VARA? Tijdens de Pim-periode in ieder geval wel, met Marcel van D. als anchorman. En misschien zijn er lieden die net zo denken als jij. Vraag me wel af of ze in dezelfde wijken van grote steden wonen, maar dit terzijde. Overigens blijf ik uitermate vriendelijk, tenzij ik last heb van iemand. Rifapen, tokkies of ander gespuis.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 13:59

zwarte magica | 09-09-08 | 13:25
Die 'samenvatting' van jou zegt alles over jouw niveau. Kun je 't allemaal nog een beetje volgen?

Je moet de groenten van Hak hebben - goed onthouden.

nattebever | 09-09-08 | 13:58

De Volkskrant zou blij moeten zijn met een link. Leest er toch nog iemand hun leesvoer.

cy | 09-09-08 | 13:58

ulk | 09-09-08 | 13:53
Sorry, de relevantie van uw opmerking ontgaat mij

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:56

Tjezus GS, jullie hebben de afgelopen dagen echt alleen maar rare, verwrongen stukjes geplaatst. Dat jullie jezelf geen journalistiek medium noemen is tot daar aan toe, maar tis wel allemaal erg bijmekaargezocht de laatste tijd.

Het zou goed zijn als GeenStijl net even wat specifieker zou worden in hun kritiek. De recente 'kijk, deze meneer is linksch en daarom fout' stukjes zijn gewoon te saai voor woorden, en eigenlijk een belediging aan het intellect van jullie hbo+ achterban.

Ballenman | 09-09-08 | 13:55

@niet voor Jan
JIJ bent het misschien niet zat, maar een groot deel van de bevolking wel. En dat die jarenlang hun bek moesten houden omdat het niet sosjaal, multikulti of wat dan ook was. Gun mensen hun uitlaatklep. Omkijken is inderdaad zo makkelijk. Alles wat krom is rechtpraten ook.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 13:54

Om de semiblootfoto's van één of ander mokkel te bekijken moet je tig keer op allerlei vage links klikken, maar deze pics staan gelijk vol op m'n scherm. Kan dat nou niet anders?

GetintGlas | 09-09-08 | 13:54

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:39
misschien moet je eens wat minder vaak in de sportkantine blijven hangen.
Er zijn zat mensen (blank,autobezitter,belastingbetalend) die redelijk en
vriendelijk blijven en zich niet laten ophitsen door Radio Hutu Power alhier.

ulk | 09-09-08 | 13:53

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:45
Volgens mij ga je hier een beetje mis. De linksen van toen waren wel degelijk elitair bezig. Ze hadden de macht niet, maar wel de pretentie om het voortouw te nemen, en toen ze de kans kregen draaiden ze hun kont binnen die met de jaren steeds vaster in het pluche vastklitte.
Revulities worden maar al te vaak aangezwengeld door elitekorpsen, meestal studenten, al dan niet dwepend met de een of andere filosoof die hen nog wat extra recht van spreken moet geven. Zo was het in '68 in Parijs, zo sloeg het over naar Nederland.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:53

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:42
Mijn vinger was nog wat nat van mijn aars, ik moet zeggen dat ik stimulatie van de prostaat fijner vind tijdens sex dan op kantoor, maar even goede vrinden hoor. Ik ben trouwens niet rechts, ik hang geen enkele ideologie aan, hoewel ik enige affiniteit met het liberale denken heb. Verder spreek ik namens niemand, mijn reactie was op uw opmerking dat er een zwijgende meerderheid bestaat die niet uit ambtenaren, werkenden en autochtonen zou bestaan en dat waagde ik te betwijfelen. Verder valt het mij op dat u anderen enorm de maat neemt en nogal grof reageert wanneer u daar mee geconfronteerd wordt. Zo maar wat observaties mijnerzijds, heb een fijn leven!

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:52

Ik zit nog steeds te wachten op het onderzoek van Jet Blutsenmaker.

bosbaan | 09-09-08 | 13:50

Het is stuitend hoe deze linkse rakker, links (en zichzelf) probeert vrij te pleiten via volkskrantblogje`s en artikelen.

Sm@D | 09-09-08 | 13:49

zwarte magica | 09-09-08 | 13:44

Nonsens. Huiloo.

bottehond | 09-09-08 | 13:49

@Hertogin v. Pauperen | 09-09-08 | 13:46
Heel flauw om nu weer over Geerts kapsel te beginnen.

Nonnes | 09-09-08 | 13:47

Waarom zijn er lieden die de inhoud van een volle stofzuigerzak als kapsel hebben? Dan pak je toch meteen de heggenschaar uit de schuur?

Hertogin v. Pauperen | 09-09-08 | 13:46

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:41
.
Als 'het volk' niet bestaat, en 'de elite' ook niet, dan vind ik dat al heel mooi. Maar dan moeten websites als GS wel af van de pretentie dat zij de vriend van het volk zijn, en tegen de elite. En laten we wel wezen, die inbraken in de jaren tachtig werden ook niet gepleegd door mensen die toen de elite vormden, is 't wel ? Omkijken is zo makkelijk.

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:45

RM-rf | 09-09-08 | 13:36
RM-rf is uw echte naam, of zit u schaamteloos ananiem te reaguren?

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:44

Veel CPN'ers zijn overgestapt naar die Mozart

zwarte magica | 09-09-08 | 13:44

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:39
.
Speak for yourself. Ik ben welliswaar geen ambtenaar, maar (af en toe) wel filerijder, werkend en zeer, zeer autochtoon. En guess what; ik ben het niet zat. Dus voor jij mij op jouw hoop veegt, denk even na over wie je het hebt, wil je ?

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:42

@ Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:38
Die topics over Manon Thomas waren niet onfatsoenlijk. Die waren gewoon geyl . . . als je dat niet met me eens bent dan moet je maar even met qboy gaan praten . . .

goedverstaander | 09-09-08 | 13:41

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:33
"Het volk' bestaat niet. Maar 'de elite' bestaat ook niet. Wat we zien is dat plots de paaltjes een beetje verzet blijken te zijn, en dat is al héél wat. De elite van gisteren begint te snappen dat het instrumentarium dat is gehanteerd om de positie te houden verouderd is en niet meer werkt en heeft nooit geleerd met andere gereedschappen te werken. Er vormt zich een nieuwe elite, oontegenzeglijk, waarvan nog niemand precies weet hoe die zich gaat gedragen. Beetje eng, maar ja, wat dan?

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:41

@Nonnes | 09-09-08 | 13:17
Goed gezien. Les extremes se touchent.
@Rabarberke | 09-09-08 | 13:19
Doe es wat nuttigs met je leven. Breng die lege flessen daklozenpils naar de glasbak of zo.

Zeddegeizot | 09-09-08 | 13:41

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:33
Uhm, als ik ff met de natte vinger ambternaren, filerijders (werkende bevolking) en autochtonen bijelkaar optel, denk ik dat we daar zo´n beetje de meerderheid van de bevolking te pakken hebben. De grap is, dat die meerderheid het zat is, altijd maar te horen dat zij de schuld zijn van alles wat mis is in dit land, omdat zij niet sociaal, solidair of tolerant zijn. Dat is iets wat meneer Hilhorst nu begint te snappen, de meerderheid is het spuugzat dat een elitaire minderheid hen jaren lang heeft verteld dat het probleem niet het asociale gedrag van een minderheid, maar de het gebrek aan inlevingsvermogen van de meerderheid is.

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:39

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:32
.
Ik pretendeer niks, en deze insinuatie maakt heus geen einde aan de talloze, talloze GS artikelen waarin de voorbeelden die ik schets te kakken worden gezet. GS moet oppassen met een moralistisch toontje - het past haar niet om in te zetten op 'fatsoen'. Daarvoor hoeven we alleen maar naar Manon Thomas te wijzen. Dezelfde mensen die dat deden, maken nu nog steeds stukjes voor GS, dit keer over fatsoen.

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:38

Wat is er mis me dat iemand kennelijk bevriend is of was met iemand anders ...., desnoods met Wijnand Duyvendak, die kennlijk tot Satan-himself hier wordt opgehemeld?

of is dit de grote GeenStijl Schandpaal-toernee aan het worden waar anonieme Geenstijl-knulletjes wel eventjes allerhande schandalige wildplasserts te kijk gaan zetten?
natuurlijk wel vooral linksdragende wildplasserts.

RM-rf | 09-09-08 | 13:36

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:31
.
Op hetzelfde moment dat jij je opgestoken rechtse moralistische vingertje in je aars steekt, Fimbulvetr !

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:35

bottehond | 09-09-08 | 13:27
.
Je begrip voor de nuance is zo aanwezig, botte, het is gewoon voelbaar ;-)
.
Maar even alle gekheid op een stokje - ik draag het niemand na dat ze zich verheven voelen boven iemand anders. Maar ik denk dat er af en toe wel eens vergeten wordt wie 'het volk' nu eigenlijk is. Men voert stromen en stromen aan van gefrustreerde filerijders, bedreigde ambtenaren en weggepeste autochtonen als het in het straatje te pas komt, maar men vergeet voor de handigheid maar even die talloze andere (stemloze) bevolkingsgroepen die antithema zijn aan de GS doelgroep. Stiekem de meerderheid, me dunkt.

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:33

qboy | 09-09-08 | 13:32
Sta je droog of zo?

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:33

@ Mr. Bator | 09-09-08 | 13:27
Inderdaad. Niet in de redactionele stukken maar hoor en wederhoor (als je het zo zou kunnen noemen) vindt hier in de reaguursels wel plaats. Afgezien van een enkele scheldpartij geplempt door reaguurders van zowel linkse als rechtse signatuur. Zolang de linkse mensen netjes blijven en met goede argumenten komen worden zij hier ook nog getolereerd. En dat zeg ik als een zo neutraal mogelijke reaguurder.

goedverstaander | 09-09-08 | 13:32

wat een geyle gast... kunnen jullie em niet effe hierheen sturen???

qboy | 09-09-08 | 13:32

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:26
Dan is het aan jou en andere weldenkenden om GS eens flink de waarheid te zeggen. Kleine stap vooruit: dat kan hier.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:32

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:26
Doe dat links verheven vingertje eens naar beneden, jij moralist!

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:31

Cunard | 09-09-08 | 13:19
Laat me raden, altijd links geweest maar nu in opperste verwarring en radeloosheid aan een zelfreiniging bezig. Gaat de goede kant op. Eerst aanvaarden dat moralisme verwerpelijk is, dan snappen dat je niet kunt stellen dat de wereld die jij niet wilt nu per definitie het stempel moralistisch opgeplakt moet krijgen.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:30

@ Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:26
Niet helemaal waar voor wat mij betreft. Ook dames met niet meer hele mooie borsten kunnen mijn goedkeuring nog wel wegdragen.

goedverstaander | 09-09-08 | 13:28

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:26

Huilioo.

bottehond | 09-09-08 | 13:27

Begrijp ik nou goed dat hij zijn plasser gebruikt als een grafieti-stift?
Wat nou "geen hoor en wederhoor op GS." Het wemelt hier van de 5e colonne reaguurders met een jaren 80 verleden. Zij kunnen hier vrij hun grafieti spuiten.
Ze zijn er alleen nog steeds niet aangewend dat hun dogmatische linkse stokpaardjes hier door andere reaguurders worden tegengesproken en ontmaskerd.
Hilhorst zou nog eens enkele Vara uitzendingen van Marcel van Dam in De Rooie Haan moeten terugluisteren, dan hoort hij eens echt hoe "demonisch haatzaaien"
in de jaren 80 werd vormgegeven. En de toegang tot die rooie microfoon was "slegs" voor geballoteerde links radicalen, want wederhoor van andersdenkenden was in de ban gedaan. Alleen de Rooie Haan mocht victory kraaien. En de gewone gezond verstand gebruiker werd onder applaus van de rooie zaal verketterd en op de verbale brandstapel gegooid.
De gewone arbeiders uit de rotterdamse haven, die hun wijken zagen verloederen, moesten 25 jaar hun "domme" bek houden en wachten tot ze zelf een minderheid in hun eigen buurt waren geworden. En toen dat zelfde platgemaakte volk Pim Fortuyn tot grootste nederlander aller tijden verkoos, werden ze door de linkse elite in de grachtengordel en het mediapark nog eens extra vernederd met de dogmatische boodschap dat "het volk een historische vergissing" begaan had.
Laat Hilhorst, net als zijn Duyven-maatje, zichzelf melden bij de afval-verwerking. Op die manier kan hij de toekomstige generaties toch nog een duurzame dienst bewijzen.

Mr. Bator | 09-09-08 | 13:27

plaklul | 09-09-08 | 13:24
Right.

nattebever | 09-09-08 | 13:26

Goed stuk. Met maar een fout; GS voelt zich wel degelijk verheven boven het gewone volk. Als dat gewone volk tenminste opa's of oma's of moeders zijn die 80 op de snelweg rijden, of mensen die voor hun plezier in een multikulti buurt wonen, of mensen die met de trein gaan, of mensen die de Volkskrant lezen, of het NRC, of mevrouwen met niet meer zo mooie borsten. Dat zijn een *shitload* aan mensen, en boven al die mensen voelt GS zich verheven. Prove me wrong.

Niet voor Jan | 09-09-08 | 13:26

Ik vind het eigenlijk wel een vermakelijk stukje al rammelt er zo links en rechts (ha!) wel wat aan. Leuk om te zien hoe deze olijke grapjas zo nu en dan probeert eigenlijk niet links te zijn maar bijna neutraal.
Ik kan uiteraard niet voor de redactie van GS spreken maar ik denk dat dit weblog niet de pretentie heeft om via neutrale journalistiek (of het politieke debat) invloed uit te oefenen. Als GS als (als één van de) doelstelling(en) heeft met een zekere regelmaat de knuppel in het politieke hoenderhok te gooien dan is dat maar zo. Wat is daar fout aan? We kunnen blijven keuvelen en theedrinken tot we een ons wegen. Zachte heelmeesters maken nog steeds stinkende wonden, kijk maar om u heen.
NB: In tegenstelling tot Bluf! is de identiteit van de redactieleden van GS genoegzaam bekend.

goedverstaander | 09-09-08 | 13:25

geenstijl is tokkierechts

zwarte magica | 09-09-08 | 13:25

@natte bever 13:21
... maar wel een trui met een EKO-keurmerk, zonder kinderarbeid.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 13:24

@ nattebever: ja, goed gelezen en ik vind het stuk alles behalve 'krankzinnig'.

plaklul | 09-09-08 | 13:24

zucht...

binnenkort dus ook etnische rellen/ zuiveringen in ons Voorheen zo fijne Nederland ???
Dan moeten we Karadzic maar vrijlaten....

waar is Mladic eigenlijk ?

homeron | 09-09-08 | 13:24

Rabarberke | 09-09-08 | 13:22

Nah, mijn kameraden vonden me rechts en anarchistisch.

bottehond | 09-09-08 | 13:24

-weggejorist-

poliiek=liegen | 09-09-08 | 13:24

bottehond | 09-09-08 | 13:20
Nog een geluk voor je dat ik toen nog geen 6-cylinder had.

nattebever | 09-09-08 | 13:24

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:13
Wat je zegt!
Maar het blijft opmerkelijk en vermakelijk hoe hij door het stof kruipt, als een tv-dominee die betrapt is op overspel. Zet zichzelf toch een beetje klem door het linkse moralisme af te zweren en te veroordelen. Kon blijkbaar niet meer anders.
Ik vind het toch een beetje paniekerig overkomen, die argumentatie. Doet erg veel denken aan andere aanvallen op GS, zoals die van Jeauleau die ook bij voortduring wil suggereren dat hij afstand neemt en niet moraliseert. Maar als je te veel gaat zeggen 'maar is dat nou wel zo?', dan maak je de weg vrij voor discussie en dialoog, ook al is je die onwelgevallig. Hilhorst zal er aan moeten wennen dat hem van repliek wordt gediend. Een argument is een argument, of dat nou van links komt of van rechts.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:23

Mooi voorbeeld ook met die ouders die hun kind naar een 'witte' school sturen zoals Paul Pot Rosenmussert, Karin Adelmunt en meer van dat tinnef.
Verder geeft meneertje Hilhorst toe dat 'links' ooit een stelletje vingerplanten waren en dat ie nu een jij-bak van stal haalt om alsnog wat te zeiken te hebben.
*valium pilletje tikt*

Willem VanDer Decken | 09-09-08 | 13:22

@bottehond
Een extremist in hart en nieren en thuis in alle windrichtingen :)

Rabarberke | 09-09-08 | 13:22

@knerf
Ben het niet met je eens, daarvoor is deze knul niet hoog genoeg. Nee, nu nog met hippe bakfiets, en dan een leuk baantje bij de overheid, het EP of een soepsidieslurpend flut-klupje, en DAN pas die auto met sjofeur.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 13:22

Hij slaat de spijker op de kop. Ik lees GS met net zoveel plezier als destijds de Bluf!

Knip | 09-09-08 | 13:21

Een jankerige kleffe doodzieke kwal in een foute trui.

Je kunt beter dood wezen.

nattebever | 09-09-08 | 13:21

Semar | 09-09-08 | 13:18

Ik was in die tijd CPN-er en studentenactivist.

bottehond | 09-09-08 | 13:20

Achja, zonder links geen rechts. En zonder goed geen kwaad.

//\//\attie | 09-09-08 | 13:20

@zeddegeizot

Wat een schultenbrau-geblaat...

Rabarberke | 09-09-08 | 13:19

Ik vind zijn stuk wel verruimend eerlijk gezegd. En over GeenStijl heeft hij ook zeker gelijk.

Cunard | 09-09-08 | 13:19

Maaier | 09-09-08 | 13:15

Windt je niet zo op. We zijn getuige van een fikse correctie als het gaat om de buitensporige macht die "links" Nederland zich heeft toegeeigend door morele chantage, karaktermoord en megalomanie en machtsgeilheid. Dus. Daar kan geen zinnig Mensch iets op tegen hebben, tog?

bottehond | 09-09-08 | 13:18

plaklul | 09-09-08 | 13:16
Als ze 'nadenken' niet, nee. Heb jij dat krankzinnige stuk gelezen, or what?

nattebever | 09-09-08 | 13:18

@ bottehond | 09-09-08 | 13:13

Eh... Botte,
Gewoon nieuwsgierig: wat is dan je politieke verleden?

Semar | 09-09-08 | 13:18

Citaat PeterHilworstklootjesVolksrantkolom:
"Als ik een pleidooi hou voor gemengde scholen is dat geen veroordeling van blanke ouders die hun kinderen naar een witte school sturen. Ik begrijp heel goed waarom ze dat doen. Maar de optelsom van die begrijpelijke individuele keuzes levert wel segregatie op. Niks doen en zeggen dat de politiek met zijn poten van je kind moet blijven is daarom evenmin een oplossing. We moeten af van het belerende vingertje, maar ook van de opgestoken middelvinger."
Peter woont in een gemengde wijk en doet z'n witte kinders op een bruine school, maar hij heeft als rasechte arier geen halfbloedjes lopen krikkenmikken met een negerin of hoofddoekje, wat dus ook een vorm van segregatie is en een individuele keuze.
De beste vorm tegen segregatie is simpel: laat je land niet volloppen met allerhande etnische vervuiling, want mensen gaan toch wel etnisch zuiveren in eigen kring door hun witte kind naar een witte school te sturen of kiezen een etnisch zuivere partner van hun eigen soort -> = segregatie.
Eindproduct is dan: autochtonen worden minderheid in eigen wijk/stad/provincie/land en worden een verwaarlozebare minderheid in eigen land zonder machtsbasis en hebben niks meer te vertellen in eigen land en zijn dus geen baas in eigen land en moeten steeds meer andere wetten (sharia) en gewoontes (geen handen schudden) van andere volken pikken en worden in de vaart der volkeren opgenomen.

Permanent | 09-09-08 | 13:18

@Zeddegeizot | 09-09-08 | 13:16
Multifunctioneel comment.
Kritiek, iemand? Dan ben je doof, blind, stom of extreem links.

Nonnes | 09-09-08 | 13:17

dinsdag 9 sept. 2008,
lief dagboek,
Telegraaf-slaafje plaatst foto's van een VK medewerker
zodat deze kan worden uitgelachen door de jankende roedel
postorderbroeken.

ulk | 09-09-08 | 13:17

Linksmensen die zelf ook nadenken over waar het de afgelopen jaren mis is gegaan: daar is toch niet zo veel mis mee? Of mag dat niet, Pritt?

plaklul | 09-09-08 | 13:16

Ik ben Pieter, en ik heb altijd gelijk. Soms krijg ik mijn gelijk gratis, en soms moet ik met wat kornuiten een beetje intimideren, vernielen of inbreken. Dan krijg ik alsnog mijn gelijk. En als ik dan toch nog geen gelijk heb gekregen, dan krijg ik van mijn linkse vriendjes bij de krant alsnog een éénrichtingsverkeers roeptoeter om mijn gelijk bij dat domme volk door te drammen. Kritiek, iemand? Dan ben je doof, blind, stom of extreem rechts.

Zeddegeizot | 09-09-08 | 13:16

bottehond | 09-09-08 | 13:13

GS bewijst zichzelf dan ook een enorme dienst door deze 'aanval' hier neer te zetten. Bovendien, sinds wanneer heb jij wat met moralisten?

Maaier | 09-09-08 | 13:15

Hoe laat is er eigenlijk bezoekuur op de Wibautstraat? Al die patiënten daar, die verdienen gewoon een stukje solidariteit.

nattebever | 09-09-08 | 13:15

Weer zo'n meljeuterrorist die geld krijgt om zijn politieke agenda uit te dragen.
Ongeloofelijk huilioo verhaal. En ik ben gerechtigd dat oordeel uit te spreken door mijn politieke verleden.

Dit menneke is te dom om te begrijpen dat hij zich nog steeds van dezelfde tactiek bedient om opponenten in een kwaad daglicht te stellen, terwijl hij in zijn prutschrijfsel suggereert zich daarvan te distantieren. U wilt bewijs? U krijgt bewijs. GS "rechts" noemen, Nuf said.

IQ ? ... gokje.... 120 max.
Ga weg, jankerd!

bottehond | 09-09-08 | 13:13

"Bij beide media is het niet de bedoeling om tegenstanders te overtuigen, maar om hen zwart te maken."

Hoe komt-ie daar nou bij?

juicy fruit | 09-09-08 | 13:13

die cokesnuivers blik.
ís dat wel groen geproduceert daar in Colombia?

bijtertje1001 | 09-09-08 | 13:13

Eigenlijk zegt Hilhorst in deze column, er zijn linkse en rechtse moralisten, die elkaar nooit zullen overtuigen. Linkse dominees preken morele suprioriteit met een opgeheven vingertje, rechtse moralisten steken de middelvinger op en zeggen jullie zijn net zulke hypocriete klootzakken als wij. Gelukkig zijn er ook nog linkse mensen die niet moraliseren, maar met oplossingen komen, want dat kan je van rechts niet verwachten. Rechtse mensen maken individueel begrijpbare keuzen, alleen de aggregatie van al die individuele keuzen genereren een maatschappelijk probleem. Daarmee laat Hilhorst zien dat hij eigenlijk ook een moralistische maakbare samenleving denker is. Hij definieert immers gedrag van anderen als begrijpelijk, maar sociaal onwenselijk. Hij definieert zelfgekozen segragatie als onwenselijk. Impliciet zegt hij ik weet wat maatschappelijk wenselijk is. Slinks mannetje, eng, een moralistische wolf een schaapskleren.

Fimbulvetr | 09-09-08 | 13:13

Typisch weer Pritt, altijd maar weer die vermoeide linkse honden opjagen, alsof die arme diertjes het al niet moeilijk genoeg hebben.
Die Hilhorst is gewoon een eersteklas schrijverT die nog oog heeft voor de moralistische kant van de zaak.

Alvast maar weer een schot voor de boeg: Ja, maar er zijn ook een heleboel opiniemakerTs en hoernalisten bij De Telegraaf en die was fout in de oorlog en Vrij Nederland niet (mensen hebben hun leven gegeven voor Vrij Nederland, braakbraakbraak) en daarom is het alleen maar gefrustreerde stemmingmakerij van jou, Pritt.

Waarom zit die Hilhorst niet gewoon in een gesticht?

nattebever | 09-09-08 | 13:12

Maaier | 09-09-08 | 13:05
Zeg ik dat?
Schrijver van 'Anti-Universiteit Amerika' en 'Hetze' een toneelstuk over een aanslag op een populistisch politicus, premiere 1 mei 2002 (!)

Niemands Knegt | 09-09-08 | 13:11

Hellsmurfje | 09-09-08 | 12:41

Dat zou natuurlijk nog kunnen...
Maar ik gaf alleen even zijn burgelijke staat weer.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:48

Volgens mij zit de Volkskrant niet meer in de Wibautstraat en zoals het een goed betaalde, linkse intellectueel betaamt zal hij zich wel per auto vervoeren.

knerf | 09-09-08 | 13:09

Volgens mij is dit Hans uit Wageningen

Iko Nal | 09-09-08 | 13:08

Wat een onzin weer.

De extreme makeover van Pritt Stift: van een rebel met frisse, scherpe pen tot rancuneuze, ongrappige burgerlul.

Semar | 09-09-08 | 13:07

@Maaier | 09-09-08 | 13:02
Dat zou nog eens verrassend zijn. Gelukkig reageren de reaguurders zoals verwacht.

Nonnes | 09-09-08 | 13:07

@ boomschade "Vroeger PVDA getemd...[...]

u bent een succesvol mensch

DubbelzouteSalmiak | 09-09-08 | 13:07

Gwoon in FF rechts klikken op linkjes van de Volkskrant, koppelingslocatie kopiëren en even plakken in een nieuw venstertje. Easy.

Cunard | 09-09-08 | 13:05

Niemands Knegt | 09-09-08 | 13:03

A nee, iemand met een mening die hij níet anoniem uit. Eraan moet ie, links tuig!

Maaier | 09-09-08 | 13:05

Ondertekenaar van 'Een royaal gebaar' en 'Stop de Hetze'.

Niemands Knegt | 09-09-08 | 13:03

Ik heb niets met die kutkrant van Broertjes en ik ken die hele Pieter Hilhorst niet met zijn enge kleding en genormaliseerd krakerskapsel maar hij heeft gewoon 200% gelijk.

Maar goed, Pritt Stifft weet van de cokeomstuit niet meer hoe lang zijn tenen zijn....

Rabarberke | 09-09-08 | 13:03

Nonnes | 09-09-08 | 12:56

Ik hoop maar dit een hogere vorm van ironie is van Pritt.
*hoofdschuddend een internethangplek waar de redactie niet mee hoeft te doen aan de weeek van de laaggeletterdheid. (www.weekvandealfabetisering.nl/laaggel...

Maaier | 09-09-08 | 13:02

Krijgt z'n blogje eindelijk wat hits. Gemiddelde kansloze hits: 20 per dag (inclusief 10 keer nalezen, moeder, zus en foutieve klikkers).
Na 40 minuten gratis geenstijl reklame 1848 hits.

Je zou bijna denken dat ie het erom doet.

Meneer | 09-09-08 | 13:01

Blake Bier | 09-09-08 | 12:53
Ja, het staat er echt. Maar wij moeten begrijpen dat hij nu gelauterd is terwijl wij, reaguurders, volharden in fout gedrag. In feite moraliseert hij gewoon door. Dit is een voorbode van het nieuwe linkse geluid vrees ik. Verantwoording afleggen en dan vervolgens gewoon doorstomen alsof er niets aan de hand is.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 13:01

lol @ Nonnes | 09-09-08 | 12:56
in niet mis te verstane bewoordingen

Pilsvogel | 09-09-08 | 13:01

Gelezen uit de afscheidsbrief van Wijnand (te vinden op de link 'GEWIST' uit het hoofdartikel):

"Daarom biedt ik U mijn ontslag aan met ingang van 3 september 2008."

biedt ik...

;-)

relatief | 09-09-08 | 13:01

OK, dus dit is Pieter. Nou, ben benieuwd wat er komen gaat.

John McClane | 09-09-08 | 13:00

Wat is er trouwens mis met schaamteloosheid? Is het strafbaar gesteld door gristensocialisten?

CoJoNes | 09-09-08 | 13:00

Van Pim kon ik nog opgewonden raken, maar hem vind ik echt Getverdemme.

DiDaDe | 09-09-08 | 13:00

Linksch-menschen zijn erg goed in het verklaren dat anderen rechts zijn.
De wetenschap zal nog wel eens verklaren dat het komt door het ontbreken van een gen.
Ik ben gvd links nog rechts maar een gewone Nederlander. Vroeger PvdA getemd (ja) maar voel me bij de huidige PvdA niet thuis. Ze doen foute dingen (Wim Kok, Herfkens als voorbeeld).
GroenLinks heb ik nooit zien zitten. Communisten, Pascifisten en nog het een en ander aan ander tuig (zoals nu naar boven komt). Als ene kleine groep de meertderheid terroriseert (zoals nu Greenpeace ook doet) dat keert dat zich toch tegen zich.

Boomschade | 09-09-08 | 12:59

Doet me denken aan Wouter van Eck (GroenNix Nijmegen en Milieudefensie). Ook zo'n enorme vrouwelijke uitstraling. Zou het de tofu zijn?

Rest In Privacy | 09-09-08 | 12:58

De Azijnbode over die "omleiding":
we hebben enige tijd geleden een nieuwe server ingericht speciaal voor de opiniesite van de Volkskrant. Die server was koud twee dagen in de lucht en nog niet optimaal geconfigureerd toen GeenStijl een aantal dagen achter elkaar doorlinkte naar artikelen op deze server. Er was nog geen loadbalancer geïnstalleerd, zodat de server de grote bezoekersaantallen niet aankon. Daarom hebben we die tijdelijke maatregel ingevoerd.

De situatie wordt heel binnenkort verbeterd; de omleiding zal dan worden opgeheven.
Excuus in ieder geval voor de overlast.


met vriendelijke groet,

GJ Bogaerts
hoofd Volkskrant Online

Birdstrike | 09-09-08 | 12:58

Leg die jammerklacht van meneer nou eens naast de filosofie van Dichtbij Nederland en je beseft dat de boel op instorten staat. Hij verklaart als linkse lutser het gemoraliseer de oorlog, terwijl de NPS de 'gewone man' dagelijks gaat inpeperen dat hij zich zou moeten schamen dat zijn beeldvorming niet deugt.
Laat 'm met z'n verhaal naar de NPO lopen en daar de discussie aangaan. Die lui gaan gewoon door, alsof er niets aan de hand is. Wie is er hier godverdomme schaamteloos bezig?

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 12:58

kan iemand mij even vertellen waarom GS de enige webzijde is die ik op dit moment een beetje normaal kan bezoeken?

Decak | 09-09-08 | 12:57

Een kerel met geverfd haar. Bah, wat vies.

bakboord | 09-09-08 | 12:57

Hilhorst: "We moeten af van het belerende vingertje, maar ook van de opgestoken middelvinger."

Hilhorst boos op Francisco van Jolo?

Mr. C. Delicti | 09-09-08 | 12:56

@Maaier | 09-09-08 | 12:52
Die hier nog eens bewezen worden.

Nonnes | 09-09-08 | 12:56

NoMinister | 09-09-08 | 12:52

Blijkbaar kun je niet lezen?

Maaier | 09-09-08 | 12:56

Dit is toch wel een aardige observatie van de beste man, zowaar een politiek correct denker die het verschil in houding oppikt:

Ook het onbegrensd geloof in het eigen gelijk van linkse en rechtse moralisten vertoont opmerkelijke parallellen. .... Het enige verschil is misschien dat linkse moralisten zich verheven voelden boven het gewone volk, terwijl rechtse moralisten impliciet zeggen: “Idealisten, geef het maar toe, jullie zijn net zulke klootzakken als wij.”

Fimbulvetr | 09-09-08 | 12:55

Ik vroeg me af waar dit stukje in godsnaam over ging. Maar Hilhorst blijkt iets gezegd te hebben over GS en dat mag natuurlijk niet. Gut gut wat een sneue, lange tenen

gezellie | 09-09-08 | 12:53

@artois arnhem
"Geen steen maar een hart"... klinkt als een gouwe ouwe van Frank (niet) Boeijen...
Mbt Bolk: het laat in ieder geval zien dat Frits voor zijn geld heeft gewerkt en geen soepsidie nodig had...

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:53

Heb ik het goed begrepen als links toegeeft dat ze fouten maken???
*Valt uit zijn stoel van verbazing*

Blake Bier | 09-09-08 | 12:53

Wat is nu het probleem van deze column? GS gaat nu ook al mensen aanvallen die zich mengen in het debat en vind deze column verkeerd? Sneu. Ook nog eens een column met slimme opmerkingen.

Maaier | 09-09-08 | 12:52

Typisch zo een volkskrant LUL! Ik krijg dat stuk niet gelezen want mijn bloeddruk zit naar enkele tientallen zinnen al ver over de limit.

Deze man lult en lult en lult en het gaat vooral om het creëren van een periferie van zijn eigen wereld en NOOIT, maar dan ook NOOIT, om de echte wereld.

Zum kotzen, dat linkse volk dat zich altijd verheven voelt maar in de eerste plaats gewoon niet wijs zijn. En macht in hun handen immer misbruiken danwel gebruiken om hun vooroordelen ongetoetst tot pilaren van hun beleid te maken.

Die Wijnand heeft wel een excuus dat hij zo is geworden, als hij lang met deze zelfingenomen intellectualistische slijmbal heeft moeten verkeren.

G.v.d. wat een verschrikkelijke mensen!

NoMinister | 09-09-08 | 12:52

@witwas | 09-09-08 | 12:42
'dat Geenstijl helemaal niet rechts zou zijn geweest als links er de afgelopen 20 jaar niet zo'n zooitje van had gemaakt.'

Wellicht hoefde ik niet links (real sociaal democraat) te zijn als 'fatsoenlijk rechtsen' nietlinksnietrechtmaarrechtsdoorzeepersonen geen steen maar een hart zouden hebben.

WHERE YOY EVER A COMMUNIST?!!!!!!!! Gelukkig kon Frits B., voormalig rechts voorman deze vraag met NEEN beantwoorden. Hij liet daarop zijn cv zien waaruit blijkt dat hij voor Shell in Afrika heeft gewerkt.

Artois Arnhem | 09-09-08 | 12:50

@knerf
Moet hij wel door Oost (home of the bodybag) om naar de redactie in de Wibaut te komen. Waarschijnlijk op een bakfiets, dat dan weer wel.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:48

Uit zijn blog: "Als ik een pleidooi hou voor gemengde scholen is dat geen veroordeling van blanke ouders die hun kinderen naar een witte school sturen."
Wouter Bos zal blij zijn dat te horen.

spanarchist | 09-09-08 | 12:48

Wow, goddomme wat een megalomane klotenichtenkop!!. Lol.

Roy Orbitol | 09-09-08 | 12:46

Ze laten tegenwoordig ook maar iedereen stukkies in de Volkskrant schrijven... Bah.

Multiflauwekulti | 09-09-08 | 12:46

SMILE! Je staat op GS!

Lebowski Achiever | 09-09-08 | 12:43

Op zich zit er wel logica in zijn vergelijking. Hij vergeet alleen te melden dat Geenstijl helemaal niet rechts zou zijn geweest als links er de afgelopen 20 jaar niet zo'n zooitje van had gemaakt.

witwas | 09-09-08 | 12:42

Fijn he, Pietert, al die inhoudelijke reacties over je stukkie! En de redactie geeft op effectieve wijze het bewijs dat het niet waar is wat je zegt, over dat zwart maken enzo.

Nonnes | 09-09-08 | 12:41

@knerf | 09-09-08 | 12:39
Overduidelijk een nog niet uit de kast zijnde heaumeausensueel dan.

Hellsmurfje | 09-09-08 | 12:41

wat een kinderachtige klerezooi bij de volkskrant.

ganzo | 09-09-08 | 12:41

Lol @CoJoNes | 09-09-08 | 12:30
Zou het wel een ambi-turner zijn?

-LoKi- | 09-09-08 | 12:39

Peter Hilhorst is geen homo, maar getrouwd, heeft twee kinderen en woont in een riant huis aan het Oosterpark. De Oosterparkbuurt is een achterstandswijk dus is Peter Hilhorst heel politie-correct: kinderen gingen naar een gemengde school in de buurt. Maar natuurlijk wel dat riante huis aan de rand van die achterstandswijk zoals als het een goed betaalde, linkse intellectueel betaamt.

knerf | 09-09-08 | 12:39

Hey pritt, zo slecht vind ik zijn stukje in de volkskrantblog over moralistisch links en rechts helemaal niet. Die foto's daarentegen zijn van een gayness dat ik Fleauxe zijn mening wel eens wil weten

Pilsvogel | 09-09-08 | 12:38

LOL@topica's
@fuckje
Iemand vind je leuk.

sjaakdeslinksesul | 09-09-08 | 12:38

wat een boefje met die wildplasfoto, ook zo spontaan. je zou bijna gaan geloven dat het niet in scene is gezet!

DenLangel*l | 09-09-08 | 12:38

Lijkt wel een wijf die Hilhorst. Of is 't een omgebouwde?

LJBrinkhorst | 09-09-08 | 12:37

deoudererijperevrouw | 09-09-08 | 12:34
Rooie lap?

adminitor | 09-09-08 | 12:37

Ik dacht dat wijven altijd zittend pisten.

patat - generatie | 09-09-08 | 12:36

Mijn God, die jongen zit in een spagaat! Zijn ballen kletteren in volle vaart vasnuit hoger sferen op de de koude grond van de realiteit. De ultieme sperma-cocktail, dat verhaaltje van hem. Hij weet het écht niet meer nu hij doorheeft wat er aan schortte: "Voor moralisten staat bij voorbaat vast wat goed en kwaad is. Het publieke debat is dan geen uitwisseling van meningen, maar een strijd tegen andersdenkenden." Precies!
Wat hij nu probeert te flikken is een redenering opzetten waarbij hij, als linkse lutser, de draai heeft gemaakt en nu eindelijk inziet dat hij niet moet moraliseren. Hij houdt nu 'een pleidooi tegen moralisme' en veegt zijn linkse stoepje schoon, terwijl hij voor het gemak GeenStijl moralisme verwijt.
Hij is de kunst nog niet helemaal meester. De sprong van 'je niet hoeven schamen' naar 'schaamteloos' is een ouderwets staaltje van demagogisch denken. Maar goed, je gelooft niet meer in 'wie tegen ons is, deugt niet', en dat is iets wat Duyvendak nooit zal leren.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 12:35

Waar moest die brandlap ook weer heen?

RobbieG | 09-09-08 | 12:34

Ik wil hem een klap in zijn gezicht geven. Ik weet niet waarom.

deoudererijperevrouw | 09-09-08 | 12:34

plaspopje.

braadlap | 09-09-08 | 12:34

komt er ook nog een stukje over de studenten die deze week in Madurodam bij wijze van grap een vliegtuig jatten?

huetter | 09-09-08 | 12:33

F*cking bontkraag op elfstedenfoto...

adminitor | 09-09-08 | 12:33

Zoooow, die is blij met zichzelf.....

tiepmiep | 09-09-08 | 12:32

CoJoNes | 09-09-08 | 12:31

Ja prima. maar elkaar dan ook geen dingen opdringen en zo.

tejootje | 09-09-08 | 12:32

@tejootje | 09-09-08 | 12:29
Maar vooral: Laten we blij zijn met elkaar.

CoJoNes | 09-09-08 | 12:31

Nou nou... wat een ijzersterk stukje weer....
Pritt Stift, kap hier eens mee... Doe weer eens nihilistisch, of stem je tegenwoordig écht op TON?

groenteman | 09-09-08 | 12:30

Jongens, die links/rechts-discussie is zooooo 2008. Laten we het gewoon met GEZOND VERSTAND doen. Dus de eer aan jezelf houden en alleeen maar je gezonde verstand gebruiken. (Tenzij je dat niet hebt natuurlijk.)

tejootje | 09-09-08 | 12:29

Op die laatste foto, is dat de Tigre of de Blue Steel?

CoJoNes | 09-09-08 | 12:27

Hij kan overigens wel mooi figuurplassen.

Superior Bastard | 09-09-08 | 12:26

Hij lijkt op de zanger Mika.

deprofeetinjereet | 09-09-08 | 12:26

hij ziet er uit als een homofiele narcist, net als rosemuller, duivendak, halsema, etc.

Onderbuik | 09-09-08 | 12:25

Ze mixten elkaars sperma toch ook?

Telegraafhoerrr | 09-09-08 | 12:25

Geyl, Pieter Bilborst.
Zo zie je maar weer wat verkeerde vrienden met je kunnen doen.

Superior Bastard | 09-09-08 | 12:25

Gebruik eens tinyurl om gelijk door te linken!

progressief | 09-09-08 | 12:25

Jammer dat dat elektriciteitskastje geen blootliggende draden had. Had zijn kapsel vast goed gedaan.

Hugo's Boss | 09-09-08 | 12:23

Wat een olijkerd. Zeker omdat hij (voorlopig?) de dans is ontsprongen, of omdat hij zich ingelikt heeft bij de Azijnbode?

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:23

En van wie mag Geenstijl niet linken naar opinie stukken???

koeberg | 09-09-08 | 12:23

-weggejorist-

Yeah-banned | 09-09-08 | 12:23

lol @ RaRa, wat ziet mijn oog?

eendrukopdeknop | 09-09-08 | 12:22

Hij ziet er een beetje vrouwelijk uit

Cosa Nostra | 09-09-08 | 12:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland