Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tijdlijn: de ondergang van de PvdA

doooooood.pngNu we weten dat de PvdA in de peilingen wederom een historisch dieptepunt heeft bereikt is het misschien leuk een en ander inzichtelijk te maken aan de hand van een concreet rampen- scenario. Wat staat er de komende tijd precies te gebeuren, op welke momenten worden de klappen uitgedeeld en wanneer zal het definitief gedaan zijn met de sociaaldemocraten? Welnu. De ondergang zal ingezet worden op 4 juni 2009, want dan mogen we weer stemmen voor Europa. De PvdA zal hier desastreus verliezen, wat zorgt voor de nodige onrust binnen de partij. Het moet dus VOOR 2009 op orde zijn, want "Als het niet voor die verkiezingen gebeurt dan heb je kans dat er een hele negatieve spiraal ontstaat." aldus politicoloog André Krouwel. En dan in maart 2010 zijn de gemeente- raden al weer aan de beurt. Krouwel: "De Sovjetachtige meerderheden van de PvdA zullen onderuit gaan. In de partij gaat het rommelen, want al die lokale baasjes zullen hun baantje verliezen." En dan is het hek van de dam en gaat ook de coalitie er aan. "Na een verlies bij de gemeenteraadverkiezingen druipt er natuurlijk enorm veel zuur in zo'n club (...) Deze coalitie komt enorm onder druk te staan." Ook Maurice de Hond voorspelt weinig goeds: "Nieuwe verkiezingen zullen dodelijk zijn. (...) Als de peilingen kloppen hebben we meteen Belgische toestanden want er is geen regering te vormen." Dus, chips en bier in de aanslag, het grote afserveren kan beginnen! Nog 9 maandjes.

Reaguursels

Inloggen

ZouteZeeuw @ 23:25
Helemaal mee eens!! Daar laat ik het overigens ook maar bij, want de politieke voorkeur druipt er hier op deze site aan alle kanten vanaf.. Ik ga graag in discussie met iedereen die daar (op z'n minst) toe bereid is, maar vanavond ff niet.. Slaap lekker iedereen!

Biomassa | 09-09-08 | 23:12

Geen paniek. Alle politici en hun personeel, vriendjes en familie die er volgend jaar of hopelijk eerder, uitgejorisd worden hebben ook een hypotheek en kinderen die moeten studeren. Op het pluche zitten is vooral vooruit zien naar toekomstige bronnen van inkomsten. Kilometerheffingen, dijkenverhogingen, nieuwe deltaplannen, nieuwe kinderoppasvergoedingsystemen, telewerkerscontrole- en bestraffingssystemen... Duizenden nieuwe commissies, besturings-, controle- en uitwringorganen zijn er weer nodig.
Ze waren er al altijd drukker mee dan met het werk waarvoor ze zijn ingehuurd en zijn nu nog drukker in de weer om kunstmatige baantjes te scheppen. Voor de eigen kliek dan.
Mijn grootmoeder gaf mij ooit de wijze raad "jongen zorg dat je op het gemeentehuis komt". Ze zei er niet bij "om te werken" want daar doen de gemeentehuisbewoners niet aan. Ik heb niet willen luisteren dus voor mij geen presentiegelden, onkostenvergoedingen, buitenlandtoeslagen, werkbezoek aan Zuid amerika en dat soort leuke dingen.
Dus, geen paniek, ze zijn in goede handen.
Bert

hoezoo | 09-09-08 | 13:01

prima als mensen SP, GL en D66 gaan stemmen hoor. Alles voor de opheffing van de PvdA, aub.

ZouteZeeuw | 08-09-08 | 23:25

De religieuzen komen eraan. Geloof mij.

oplichter | 08-09-08 | 22:45

Dank Illuminati_1776 Captain Amsterdam
Dank voor de bevestiging van wat ik al dacht

En de blanco stem is echt nog altijd een optie. Please mensen, doe die 20 minuten tijd erin steken voor een blanco stem. Niet stemmen is de conclusie, u is lui! Blanco is pas het teken van U is tegen. Ga toch vooral stemmen zoals u wil maar ga altijd en als u tegen bent is het OF blanco of SP? Dat is de keuzevrijheid die de politiek u biedt, niet ik.

spooky | 08-09-08 | 22:38

Zijn we dan ook van Bokito Herfkens af?

pennestront | 08-09-08 | 22:03

Zijn we dan ook van Bokito Herkens af?

pennestront | 08-09-08 | 22:03

De grootste hypocrieten zijn het CDA

zwarte magica | 08-09-08 | 21:47

Het voelt goed, een wereld zonder PvdA.
Alsof er een groot stuk hypocrisie is verdwenen.

dr Rechts | 08-09-08 | 21:34

het zal mij niet verbazen als de pvda over negen maanden de grootste partij is, de kiezer is namelijk nogal kort ven memorie en erg makkelijk te paaien.

romax | 08-09-08 | 20:53

schande dat gedemoniseer van de pvda
Het komt het land duur te staan ooit

zwarte magica | 08-09-08 | 20:48

Ik zeg: JSF!!!
Wat een KUDT streek van die dekselse rechtse apen, onder leiding van de VVD en, gelukkig ter ziele zijnde, LPF(Lange Piemelzuigende Fanatici).
Wie doet hier nou even Nederland in de uitverkoop??? Huh!?
En daar hou ik het even bij... pfff!!

borderliner | 08-09-08 | 20:41

fleurtje | 08-09-08 | 20:06

Misschien heb je de laatste jaren geen tijd gehad om een krant te lezen of naar het nieuws te luisteren: koopwoningen zijn voor starters een beetje onbetaalbaar aan het worden.

dawg | 08-09-08 | 20:30

"er kan dan geen regering gevormd worden"
Ze bedoelen dus er kan dan geen -linkse- regering gevormd worden.

Ze dreigen er nu al mee dus dat het land dan bestuurloos zou zijn.

Creaguurder | 08-09-08 | 20:09

Koekje erbij
Dan moet je niet huren maar kopen.En gewoon lekker gezond gaan werken.

fleurtje | 08-09-08 | 20:06

@spooky:
D' 66 hoort bij de liberale klup in het EP.

+1 D'66

Illuminati_1776 | 08-09-08 | 19:59

@spooky | 08-09-08 | 18:26
Lekker democratisch. is er geen partij die ietsje anti-EU is, maar toch D66?

Groenepuntmuts. | 08-09-08 | 19:46

@spooky:
D' 66 hoort bij de liberale klup in het EP.
@jokkebrok
Sorry, de SP straalt nog steeds teveel "Die Partei hat immer recht!" uit: teveel dogma. Wat zou nou een acceptabel alternatief zijn, aan de linker EN rechterzijde?
In any case: stemmen is zinloos. Stemmen is tijdverspilling. Maar: stemmen is een burgerplicht. Niet stemmen = niet het recht hebben om te zeiken.

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 19:40

fleurtje | 08-09-08 | 15:15
Hoeveel meer moet je verdienen op een huurhuis, wat zijn leven al 12 keer betaald is?

koekje erbij? | 08-09-08 | 19:39

Nu CDA en VVD nog naar de 0 zetels, even verantwoordelijk voor de afbraak van Nl als PvdA.

dr Rechts | 08-09-08 | 19:37

@spooky | 08-09-08 | 19:28

Ik stem helemaal geen SP . De SP is voor mij wel de belichaming van "practice what you preach". Inderdaad het is erg de vraag waar deze partij naartoe gaat zonder M(ao)rijnissen aan het roer.

Jokkebrok | 08-09-08 | 19:36

Illuminati_1776 | 08-09-08 | 19:22
Had de eerste kamer senatoren ter verantwoording geroepen via jouw VVD. Het prachmatische arguemnt van de PVDA was dat tegen Lisabon zijn niks zou opleveren omdat de senatoren in de eerste kamer het zouden tegenhouden. En ik weet het niet heel zeker maar is D66 een aparte fractie in EU verband of onderdeel van de liberalen net als VVD en dus pro EU. (iemand die dit weet???)

spooky | 08-09-08 | 19:32

Jokkebrok | 08-09-08 | 19:18
Of ga toch aub wel stem blanco als je de anti-partij niet vreten wil. En ik las een gerucht over de SP voor wat het waard is; meegaan met het kraakverbod omdat Agnes Kant al haar pijlen op de gezondheidszorg wil richten en al die oude ballast kwijt wil. Let wel! Jan Marijnisse is weg wie weet hoe het met die partij gaat lopen?

spooky | 08-09-08 | 19:28

Ja, dat is het grote nadeel van de versnippering, dat de volgende kabinetsformatie straks één grote stoelendans wordt. Met uitzondering van het CDA, welke dankzij hun trouwe agrarische achterban, altijd in het centrum van de macht zal blijven. Eigenlijk wordt Nederland door boeren geregeerd. En kan JPB vrolijk verder in een volgend kabinet.

Hastur | 08-09-08 | 19:22

Zit nu toch echt te twijfelen wat de juiste keuze is. Jarenlang ben ik trouw aan rechts (lees: VVD), maar nu? Een doembeeld voor mijn ogen. Door het uiteenvallen van de PvdA een politieke opsplitsing in twee stromingen. Enerzijds het 'sublieme' team SP, GL, PVDD en de resten van de PvdA en anderzijds het rechtse 'helden' team van VVD, PVV, Rita en waarschijnlijk nog wat sprokkelhout. Oftewel onze rechtse 'gelovigen'.
Ik stel me de verhelderende, visionaire debatten in de kamer voor. Het niveau en inzicht van ONZE Ministeriële Garde laat onze internationale handelsbetrekkingen bloeien als nooit te voren. Als het broeikaseffect een beetje mee wil helpen wonen we snel in Italië. D66 toch een alternatief?

Novus Ordo Seclorum

Illuminati_1776 | 08-09-08 | 19:22

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:52
Het volk IS dom als ze niet stemmen imo. Denk echt dat blanco stemmen het beste is maar hoe leg je dat uit. Na een lange dag werken, de moeite nemen om naar dat hokje te gaan en dan een blanco stem in te dienen. Kijk als 1/4 van de stemmen of meer blanco is zetten we met elkaar zoden aan de dijk. Maar daar is nog heel wat "zendingswerk" voor nodig om mensen dat te laten begrijpen. (weet je ik was vrij pro-EU tot het door mijn strot geduwd werd, dit zaakje stinkt meer en meer)

spooky | 08-09-08 | 19:18

@Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:52
"Partijen die dweepten met Mao en Stalin als alternatief? Hmmm...."
Ja maar what you see is what you get... en dat heb ik vele malen liever dan de vleesch noch visch rotzooi van de PvdA.... een zieke geest in een ziek lichaam.

Jokkebrok | 08-09-08 | 19:18

Ik denk dat de PvdA voor die tijd nog een aantal rare sprongen gaat maken: een 2e generaal pardon met een veelvoud van 26.000 'gezichten' behoort m.i. tot de mogelijkheden. Het wagenwijd openzetten van onze grenzen voor het binnenhalen van vers electoraat is ook niet ondenkbaar. Alles zal geoorloofd zijn om het pluche te behouden. Tegen dit zuur zullen Rennies niet meer bestand zijn.

itiseye | 08-09-08 | 19:08

Leve de Revolutie! Dood aan de PVDA!

Patrick Zweedsey | 08-09-08 | 19:07

Zolang er stemcomputers zijn komen we niet van die lui af.

Multikuli | 08-09-08 | 18:58

@spooky 18.26
Vanmiddag maakte ik hetzelfde punt tegen onze viking; zonder succes. Men trekt zich NIETS aan van het volk want die zijn toch dom; goed dat er dan politici zijn die het WEL allemaal weten.
@Jokkebrok
Partijen die dweepten met Mao en Stalin als alternatief? Hmmm....

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:52

@blinde kip 15.22
Het feit dat een lid van De Baantjesmachine wat op een site zet, wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk wat mee gaat gebeuren. Ben het ermee eens, boven de miljoen = afschaffen. Maar het punt is: de PvdA is net zo betrouwbaar als Erwin Krol of Astro TV. Hierboven zijn al vele voorbeelden genoemd; 'nuff said!

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:49

De PvdA verdient een enorme rotschop onder de vlezige kont. De wanprestaties van deze club zijn hemeltergend. Weg met deze ouwehoerclub en pseudo intellectuelen. De SP is een beter alternatief. Carrieristen kunnen hun opportunistische heil maar beter niet langer bij de PvdA zoeken.

Jokkebrok | 08-09-08 | 18:47

Fijn hoor, maar bedenk wel dat het alternatief een combinatie is van pure graaiers (VVD) en eveneens graaiende schijnheilige grefo's en papen (CU cq CDA).
Daar word ik dan ook weer niet vrolijk van....

Aktivist | 08-09-08 | 18:31

vikkie
Als je bij de EU verkiezing gaat stemmen en je bent anti Lissabon verdrag kan je:
-niet komen
-SP stemmen
-blanco stemmen

Ik zie voor mezelf geen andere optie. Ben denk ik een D66-er, dat zijn binnen Europa de liberalen die dus PRO EU zijn. Dat valt af. Niet stemmen heb ik pricipieel moeite mee, bij de blanco stem heb ik altijd het idee dat je alsnog op de grootste partij stemt en anders kan je jan modaal in elk geval nooit uitleggen waarom je blanco stemt. Blijft over SP. Zijn er hier op GS veel SP stemmers, nee denk ik? Zijn er hier veel mensen die inzien dat ze geen andere keuze hebben? Ik hoop het. Maar schreef al dat blanco voor mij ook een optie is als de SP echt zaken gaat doen die ik niet steun. Jou stelling dat het systeem failliet is als de helft niet komt, hoe ging het ook al weer met het referendum in Utecht en Eindhoven? Dan trekken de heren politici de conclusie dat we lui en niet geïnteresseerd zijn.

spooky | 08-09-08 | 18:26

haalt bier nu het nog te betalen is met dit kabinet

DenLangel*l | 08-09-08 | 18:13

@ Heathen Bastard | 08-09-08 | 17:29

Het PvdA-kader heeft haar eigen natuurlijke achterban, de (lagere) middengroepen, verraden. In cultureel opzicht door het omarmen van de de policor/multikul. In sociaal-economisch opzicht door de minima tot de maat der dingen te bestempelen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. De PvdA is zelf een van de hoofdschuldigen aan de poltieke verbrokkeling die jij vreest.

dawg | 08-09-08 | 17:45

Jihoe! Ik kan niet wachten, ies feest!!!

Dat die dikke plofkop van een Herfkens mag bijdragen aan de ondergang van dit clubje corrupte nietsnutten. Dag Job, ja jij kan ook de koffers pakken.

klootveger | 08-09-08 | 17:44

Yeah.. goednieuws.. heeft bossie toch gelijk... zuur voor het zoet.. ofwel IN de regering, zuur voor ons, en dan er UIT, slecht voor je tanden ;-)))))... fabutasic nieuws, mijn dag is goed, en nu die roos niet alleen laten verleppen maar ook verrotten !

Konny Lingus | 08-09-08 | 17:41

Heathen Bastard | 08-09-08 | 17:29
Uw teut doet mij schromelijk denken aan de jaren vijftig en wel hierom mevrouw:

Alleen het woord "gevestigde orde" al, doet mij heftig braken. Die zg
gevestigde orde loopt al jaren te graaien en het volk te vernederen/klein te houden en voor te liegen. Nu al dat gesodemieter met ID kaarten/camera's/een OM die de weg kwijt is en maar wat aanklooit/ en het gedraai en gelieg vanuit ons bisonkit parlement doet mij heftig verlangen naar andere tijden. Kijk straks maar naar de kilometerheffing, één grote graaipartij, let maar op !
gevestigde orde ? bbrrrr... opzouten !

ploet | 08-09-08 | 17:37

Kan niet wachten tot ik die grote ronde cirkel mag inkleuren met het grote rode potlood. "Der Untergang" van de PvdA is in gang gezet. T-minus 9 months and counting...

Rikmeleet | 08-09-08 | 17:34

Vikkie die M. de Hondt aanhaalt
Toeval? Of ben jij het Maurice?

King of controversy | 08-09-08 | 17:34

"De PvdA zal hier desastreus verliezen, wat zorgt voor de nodige onrust binnen de partij." Bewijs? Er is ook kans dat er geen negatieve spiraal ontstaat.. Kan ook zijn dat er geen zuur en de club druipt.. En peilingen vertrouw ik niet.

droogreden | 08-09-08 | 17:31

Wat een onzin dat de PVDA straks niet meer gestaat. En de PVV, TON en SP zeker wel? Lekker makkelijk schoppen tegen de gevestigde orde. Straks hebben we twintig partijen met een paar zetels en elke 4 jaar een stel vers stel prutsende newbees aan de macht. Stem echt, stem centrum!

Heathen Bastard | 08-09-08 | 17:29

Bos gaat naar de VN, een leuk appartementje bewonen die niet uitziet op een muur en gaat geheel volgens de regels een zeer riante huurpoet ontvangen. Als beloning voor haar *proest*goede werken gaat onze charmante verschijning en neerlands trots en ex van hr van Thijn onze geliefde heer Bos vervangen. Zoe zie ik het en zo is het goed. Oprukken in de vaart der volkeren noem ik dat.

ploet | 08-09-08 | 17:29

@ theedrinker | 08-09-08 | 17:20
Scherp.

de Conciërge | 08-09-08 | 17:28

De PvdA zal voorlopig blijven bestaan, PvdA in de oppositie en herstellen. Zal vooral goed lukken als D66 in de regering gaat zitten, D66 in regering, dan kan PvdA kiezers die naar D66 zijn gegaan weer terugwinnen.

theedrinker | 08-09-08 | 17:20

PvdA zal hard optreden na een verkiezingsnederlaag bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen. Na het verlies van de PvdA in 2002 moest Melkert weg, hij werd bewindvoerder bij de Wereldbank worden en later een baan bij de UNDP. Tegen Wouter Bos zal ook hard worden opgetreden, hij zal worden ontslagen (of zelf ontslag nemen) en een nieuwe baan moeten zoeken. Wim "exhibitionistische zelfverrijking" Kok heeft als commissaris bij ING Bank, TPG Post, Shell en de KLM streng toegezien of de beloningen van de bestuurders niet te snel steeg, Bos in de raad van commissarrissen van Shell? Of toch een baan bij de EU, dat heeft hij met zijn gedraai met het referendum wel verdiend. Wie zal Bos opvolgen? Een PvdA-er met ervaring als burgemeester van een grote gemeente die groepen bij elkaar brengt?

theedrinker | 08-09-08 | 17:17

Het huidige politieke bestel is niets anders dan een erfenis van de verzuiling waarin kerkelijk-politieke instituten en belangengroepen het volk de wet voorschreven. Het is een insteek die weinig mensen vandaag de dag relevant vinden. Vandaar enerzijds de apathie, soms boosheid, en anderzijds het enthousiasme voor politieke einzelgangers. De PvdA gaat eerder ten onder dan het CDA, maar uiteindelijk gaan ze allemaal. De tijd waarin de VARA of de dominee bepalend waren, zijn immers voorbij.

de Conciërge | 08-09-08 | 17:17

express | 08-09-08 | 16:57
Wedden dat er geen boerka rondloopt in het onderwijs?

vikkie | 08-09-08 | 17:09

Extravaganza | 08-09-08 | 16:55
Tja, het is ook nooit goed voor sommige mensen. Je wilt toch dat het land bestuurd wordt? Of je moet voorstander zijn van een lokaal bestuursverband, dat mensen in hun directe omgeving zelf een bestuursorgaan in het leven roept, maar dat is een te grote stap. Wat er mis is aan het politieke bestel nu, is dat we als kiesvee aan de lopende band worden besodemieterd. Directe invloed daarop hebben we niet, tezij alle kiezers bereid zijn de straat op te gaan... Aangezien dat laatste niet realistisch is, is niet gaan stemmen een serieuze optie, een stil protest met als uiteindelijke doel een nieuw politiek bestel te creëren waarbij wij minder beduveld kunnen worden en meer directe invloed krijgen op besluitvorming. Een man als Maurice de Hondt denkt er ook zo over.

vikkie | 08-09-08 | 17:07

Op deze halfzonnige dag zulk goed nieuws ontvangen maakt een geinteresseerde lezer toch helemaal gelukig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan niet wachten .... nog 9 hele maanden, versnel de tijd en verpletter die zg. linkse ballen

loopse jantje | 08-09-08 | 17:01

NOS.nl 08-09-2008

Plasterk wil boerkaverbod onderwijs.
Stoer van de PVDA zeg.

express | 08-09-08 | 16:57

@me

PS: het is te hopen dat je geen hyves-profieltje hebt...

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:56

@me

PS: het is te hopen dat je geen hyves-profieltje hebt...

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:56

@vikkie | 08-09-08 | 16:51

De boer kent het wel, maar eet liever iets verlichters.
De kern van je idee lijkt op dat wat veel reaguurders verafschuwen aan de PvdA, om maar weer on topic te komen, namelijk dat een elite wel weet wat goed is voor het volk.

Extravaganza | 08-09-08 | 16:55

vikkie | 08-09-08 | 16:50

Hahaha.... Yep!

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:52

@ Fimbulvetr | 08-09-08 | 16:40

Bijna alle werkenden die tussen nu en, zeg, 2040 met pensioen gaan zullen naast een AOW ook een pensioen krijgen. Nu kost de opbouw van dit pensioen, vanwege de premieaftrek, de belastingdienst nog jaarlijks veel geld. In de toekomst zal er belasting geheven worden over het pensioendeel van de oudedagsvoorziening. De financiering van de vergrijzing is daardoor een veel minder groot probleem als voortdurend wordt gesuggereerd. Natuurlijk zijn die paniekverhalen wel weer handig om een sfeertje te scheppen waarin allerlei maatregelen doorgedrukt kunnen worden die objectief gezien niet noodzakelijk zijn.

dawg | 08-09-08 | 16:52

Extravaganza | 08-09-08 | 16:50
Dat bedoel ik nou, doemdenkers, bang voor verandering. Typisch nederlands, wat de boer niet kent vreet hij niet.

vikkie | 08-09-08 | 16:51

@fikkie@16:48
Jij hebt er verstand van.

fuckje | 08-09-08 | 16:51

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:48
Wat dacht je van GeenStijl?

vikkie | 08-09-08 | 16:50

@vikkie | 08-09-08 | 16:47

Als het niet werkt vragen we de amerikanen, canadezen en engelsen gewoon om ons te bevrijden.

Extravaganza | 08-09-08 | 16:50

fuckje | 08-09-08 | 16:46
Die van The Cats? Is wel okee ja.

vikkie | 08-09-08 | 16:48

de Conciërge | 08-09-08 | 16:46

En wie moet dat duwtje dan geven als die regering voor 4 jaar is gekozen?

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:48

@vikkie | 08-09-08 | 16:38
De opkomst bij de verkiezingen voor het Europees Parlement was in Nederland in 2004 39,3 procent.
Gelukkig werd de uitslag ongeldig verklaard omdat de opkomst lager was dan 50%.
Hierna was het nederlandse systeem failliet en worden de straten geregeerd door bendes motorrijders die vechten om de schaarse voorraden brandstof.

Extravaganza | 08-09-08 | 16:48

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:38
U staat bepaald niet open voor verandering. Uw behoudzucht staat democratische vernieuwingsprocessen ernstig in de weg. (vandaar uw naam) Als het niet werkt, dan gaan we toch gewoon weer verder op de oude weg?

vikkie | 08-09-08 | 16:47

King of controversy | 08-09-08 | 16:31
Ja, dat is in beperkte zin waar. Maar elke regering moet beschikken over legitimiteit. Indien men massaal weigert te stemmen, is de resulterende regering op haar allerzwakst omdat ze niet wordt gelegitimeerd door de deelname van de kiezers. Elk duwtje is genoeg om 'r te doen vallen.

de Conciërge | 08-09-08 | 16:46

Snel verkiezingen, en daarna een breed Zakenkabinet dat puin gaat ruimen.
Als PM stel ik Cees Veerman voor, een briljant man.

fuckje | 08-09-08 | 16:46

@Carpe Noctum
De link hypotheekrente aftrek - Amerikanen bedoel ik ook anders. Ik bedoel dat de Amerikanen (financieel gezien niet alleen, maar daar hebben we het nu alleen over) boven hun stand leven en lang geleefd hebben. En dat gaat ze nu of binnenkort opbreken alle presidenten met unieke voornamen ten spijt. Maar boven je stand leven kan ook ons Nederland opbreken (bijvoorbeeld op het gebied van hypotheken). BTW ik ben geen babyboomert, doe maar jaar of 50 daarvan af. Ik moet zelfs nog een huis kopen.

Inferi0r | 08-09-08 | 16:41

dawg | 08-09-08 | 16:36
En mensen die jarenlang niets hebben afgedragen, krijgen het uiteindelijk ook en wat mij betreft is de regeling daarmee niet heilig. Elke regeling mag wat mij betreft kritisch bekeken worden.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 16:40

@Fimbulvetr,
Als je van 18 even 15 maakt, dan klopt je verhaal.

fuckje | 08-09-08 | 16:39

vikkie | 08-09-08 | 16:22

Een soort dictatuur die het volk om de maand naar huis mag sturen als ze ontevreden zijn?

U vraagt en wij draaien maandelijksbeleid zal weinig bijdragen aan het bestuur maken van een land, denk je zelf ook niet?

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:38

King of controversy | 08-09-08 | 16:31
Voor de laatste maal: indien een meerderheid van de kiesgerechtigden wegblijft, dan is het systeem failliet. Geen enkele partij mag regeren bij een minderheidsopkomst.

vikkie | 08-09-08 | 16:38

@ Fimbulvetr | 08-09-08 | 16:25

Klopt, de AOW wordt gefinancierd door middel van een omslagsysteem. Mensen die nu werken betalen via de AOW-premie de uitkeringen van de huidige bejaarden. Er worden geen "kostenplaatjes doorgeschoven naar de volgende generaties." Mensen die jarenlang AOW-premies hebben afgedragen hebben aan hun verplichtingen voldaan.

dawg | 08-09-08 | 16:36

@ de Congierge 16:26
Stemmen op PVV maakt de PVV sterker. Niet stemmen maakt het CDA sterker.
Je vraagt wat er mis is met zijn idee?

King of controversy | 08-09-08 | 16:31

vikkie | 08-09-08 | 16:23

Nog anderhalf uur. dan gaan ze bellen waar hun krantje blijft.

Extravaganza | 08-09-08 | 16:29

de Conciërge | 08-09-08 | 16:26
Hè hè, eindelijk een niet-SP-stemmer die GS bezoekt. Lang leve de conciërges!

vikkie | 08-09-08 | 16:28

Wat is er nu zo raar aan de commentaren van vikkie? M.i. snijden zijn argumenten best hout. De teloorgang van het huidige politieke bestel is onvermijdelijk, en het massaal weigeren om te stemmen is slechts één van de manieren om dit te bespoedigen. Het massaal stemmen op partijen buiten het huidige bestel (PVV, Partij voor de Dieren), is een andere weg naar dezelfde toekomst.

de Conciërge | 08-09-08 | 16:26

dawg | 08-09-08 | 16:02
Uhmmm, volgens mij bouw je elk jaar dat je na na je 18e in NLiets van bijna 2% recht op AOW op en gaat er een % van het huidige loon naar de huidige AOW-ers. Het is geen pensioenfonds, dus er wordt niets opgespaard, er wordt geld doorgesluisd en wat mij betreft kan de regeling op de schop, afschaffen is wellicht wat boudt, maar er mag best eens over gediscussieerd worden. Alleen reageren Nederlanders een beetje zoals jij, het valt mee, die arme opaatjes, het is niet eerlijk en daarmee wordt het kostenplaatje doorgeschoven naar de volgende generatie omdat het nu te gevoelig is om de boel te repareren.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 16:25

hendrik2949 | 08-09-08 | 16:21

Hoi Jopie,

Ja, die benzineprijs is ook wel het grootste probleem, niet?

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:24

dawg | 08-09-08 | 16:17
Ook u stemt zeker SP? Jeeminee, blijkt het GS-gepeupel een SP-bolwerk te zijn!

vikkie | 08-09-08 | 16:23

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:17
Wat te denken van 12? Die vervolgens samen beleid gaan voeren, en elke maand gecorrigeerd kunnen worden door het volk? Merk aan het niveau van de reacties dat de meeste reaguurders erg gezagsgetrouw zijn, had ik niet verwacht van GeenStijl.

vikkie | 08-09-08 | 16:22

Wie stemt nog op pvda of cda? zij hebben het steeds over normen en waarde
van ander landen, doe eens kijken wat zij doen, de eigen burgers uitzuigen
op allerhande manieren. Kijk maar naar de benzine prijs en wie daar aan het
roer?????? zit.

Jopie

hendrik2949 | 08-09-08 | 16:21

DatWelNatuurlijk | 08-09-08 | 16:16

Er zijn al zoveel nare dingen gezegd en nu jij weer. Je hebt denk ik wel gelijk met bijna al je opmerkingen. Helaas.

NoMinister | 08-09-08 | 16:21

Wat stemmen jullie dan GS? Laat me raden: VVD?

Gils | 08-09-08 | 16:20

@Inferi0r | 08-09-08 | 16:06
Kleine correctie: De Amerikanen hebben nog gewoon hun hypotheekrente aftrek, dus dàt is niet de oorzaak van de crisis geweest.
Uiteindelijk ga je natuurlijk lenen wat je netto kunt betalen, als dan de belastingen omhoog gaan omdat je minder aftrek hebt voor de hypotheekrente, tja dan kun je het niet meer betalen. Zou het zelfde zijn bij een belastingverhoging naar zeg 80%, dan gaat ook heel Nederland economisch kapot.
Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je een babyboomerT bent die voor een appel en een ei een groot huis heeft gekocht, en nu dus niet met een hoge hypotheek hoeft te zitten.
Namens de latere generaties: Alvast bedankt voor jouw solidariteit.

Carpe Noctum | 08-09-08 | 16:19

vikkie | 08-09-08 | 16:09

Partijpolitiek (en gepaard gaande ideologie/visie) zal je altijd hebben, dan wel krijgen om een land te besturen. 150 individueel gekozen volksvertegenwoordigers zal dat niet veranderen.

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:17

Hoor ik daar de moeder van Vikkie roepen dat ie als de seodemieter op moet houden met reaguren en gauw z'n krantenwijkje moet gaan doen?

dawg | 08-09-08 | 16:17

Gaat niets van gebeuren.
De achterban van de linkse partijen heeft een geheugen van twaalf uur tot de middag en een aan waanzin grenzend idealisme, gebaseerd op ideeën die al sinds het midden van de vorige eeuw door de realiteit zijn achterhaald. Het is bovendien bijna genetisch bepaald dat grote groepen links stemmen (dat geldt trouwens ook voor CDA-stemmers), een soort politieke inteelt.
Wat we dus zullen zien is dat de linkse partijen bij de Europese- en gemeenteraadsverkiezingen misschien wat zullen verliezen, maar bij de Kamerverkiezingen zijn de linkse partijen gewoon terug, alsof er nooit iets gebeurd is. Met dank aan hun oerstomme -maar bovenal hondstrouwe- achterban, die door genoemde genetische beschadiging of gewoon een dodelijk idealisme nog liever jarenlang lijdt onder het wanbeleid van hun partijen dan de zo gehate "rechtse" partijen aan de macht te zien komen.
Aan Nederland valt derhalve geen zalf meer te strijken. De goedwillenden en goedverdienenden zullen steeds vaker naar het buitenland vertrekken en het tuig en de theedrinkers blijven achter in een steeds verder afglijdend land, dat dankzij opeenvolgende prutskabinetten alleen nog inkomsten uit de eigen bevolking weet te persen.
Nou, succes ermee! Ik ben al weg.

DatWelNatuurlijk | 08-09-08 | 16:16

vikkie | 08-09-08 | 16:09

Consistent kun je jezelf niet noemen. Maar je blijft wel praten. Bent u ook advocaat? Dan heb je wel eens een cliënt die dit soort gedrag op zijn zachtst gezegd niet ontmoedigt en dan kun je er in blijven steken.

NoMinister | 08-09-08 | 16:14

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:03

Ben in goede bui: +1 for joe

NoMinister | 08-09-08 | 16:13

Peilingen zeggen geen reedt. Het feit dat die ultra mongeaul van Balkenende na drie mislukte rampenoefeningen nog zoveel zetels in de kamer kreeg na de laatste verkiezingen wijst op de verrotte staat van Nederland. Het aantal geestelijk inferieure lieden met stemrecht is gewoon te groot. En dus zal het aantal zetels voor de pvda de komende verkiezingen niet onder de 25 komen en dat zelfde geldt voor die vleesgeworden peniskoker van een Balkenende.

Willem VanDer Decken | 08-09-08 | 16:10

Extravaganza | 08-09-08 | 16:07
U is een typische Marijnissen-stemmer, zure rookworst.

vikkie | 08-09-08 | 16:10

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:03
Waarom moet een land bestuurd worden? Misschien moet je me dat eerst eens uitleggen, want van adequaat bestuur is al decennia lang geen sprake in dit land. Het zijn vooral de grote bedrijven die besturen, de politici zijn hun buiksprekers (gisteren Reporter gezien over aanschaf JSF, nou dan). We moeten hoognodig af van de partijpolitiek (en hun omroepen). We stevenen hoe dan ook af op een systeem waarbij we onze stem uit zullen brengen op een volksvertegenwoordiger, zonder partij.

vikkie | 08-09-08 | 16:09

vikkie | 08-09-08 | 15:54

Oh, daarom zit de SP al bij alle provincies in het bestuur.
Ga es deaud man, erger me al vanaf volgens mij 14.00 aan je achterlijke comments en dooddoeners. Mocht je een PC op je eigen slaapkamer van je ouders?
Ga snel fappen op mokkels.nl of hebben ze dat ook achter een filter gezet?

Extravaganza | 08-09-08 | 16:07

WTF sinds wanneer is de SP een serieuze partij?

frenkie4alllll | 08-09-08 | 16:07

Nonnes | 08-09-08 | 16:01

Sterker nog als je hun regeringsdeelname bekijkt van pakweg de laatste 60 jaar!

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:07

Helaas zijn het niet alleen de politieke partijen. Iedereen met verstand doet aan hypotheekrente aftrek en is ook politiek gezien hiertegen. Want het gaat om geldverspilling. Maarjah teveel paupers die zonder die aftrek serieus niet meer rondkomen, omdat het allemaal nooit groot en duur genoeg was. We moeten die hypotheek onzin vermijden dan kom je terecht waar de Amerikanen nu zijn. Die lieten namelijk altijd hun dollars al rollen. En of het nou Obama of McCain word whatever die komen er financieel niet meer op. Het volk heeft het zelf verpest. En dat gaat in Nederland ook gebeuren.

Zielug hoor: ondoordacht met geld smijten en als het fout gaat naar de leider van je land wijzen.

Inferi0r | 08-09-08 | 16:06

vikkie | 08-09-08 | 15:56

Ik heb je nog geen alternatief zien geven voor het niet-stemmen.
Een land zal hoe en dan ook bestuurd moeten worden, doe es gek en geef eens een suggestie?

Sikkeneur | 08-09-08 | 16:03

@ Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:51

In tegenstelling wat veelvuldig wordt gesuggereert is de levensverwachting van de 65-jarige de afgelopen decennia maar zeer beperkt toegenomen. Voor mannen van die leeftijd bijvoorbeeld maar 3 jaar in de afgelopen 60 jaar .

(www.kenniscentrumwonenzorg.nl/trends/a...)

Daarnaast is je voorstel de AOW af te schaffen nogal slordig in de reichting van al die mensen die jarenlang de AOW-premie hebben betaald voor jouw en mijn vader en moeder cq opa en oma.

dawg | 08-09-08 | 16:02

Ik vind het gewoon waanzinnig knap van die PvdAers. Ze zijn niet de grootste, zijn dat ook veel minder geweest dan het CDA, maar ze zijn wel verantwoordelijk voor werkelijk alles wat slecht is. Ik noem het een gave.

Nonnes | 08-09-08 | 16:01

@ vikkie 15:56
www.geenstijl.nl/archives/images/doooo...
Hierzo, en nou niet meer boos zijn, oke?
(ps, ik wil altijd een serieuze reactie geven, maar dan zul je ook met goede argumenten moeten komen)

King of controversy | 08-09-08 | 16:00

@T@ Riest

Dat zal niet gaan buurman, we zijn momenteel bezig met deel 456 van onze staatshervorming. En bedankt voor de publiciteit voor onze metropool Zottegem.

de ondervoorzitter | 08-09-08 | 15:59

King of controversy | 08-09-08 | 15:37
U bent een typische SP-stemmer: Braaf, burgerlijk, goedgelovig, anti-christelijk, conservatief, parlementair, elitair en bovenal verschrikkelijk naïef.

vikkie | 08-09-08 | 15:56

@Nico Mudde | 08-09-08 | 15:46
Dat klopt toch niet helemaal. Want hoe komt die uitkeringsgerechtigde aan zijn geld, juist, dat heeft de overheid bij iemand vandaan gehaald (=gestolen), en die persoon heeft dat dus niet uit kunnen geven en geen BTW heeft 'mogen' betalen.
Een uitkeringsgerechtigde kost iedereen alleen maar geld, het levert, behalve het in leven houden van iemand, niets op.

Carpe Noctum | 08-09-08 | 15:56

@Tiscali 15:39

Grandioos, +100

de veteraan | 08-09-08 | 15:55

King of controversy | 08-09-08 | 15:46
SP serieuze anti-EU partij? Onzin, de partij was gisteren nog tegen kernenergie, de monarchie, etc. Kortom, ik zou hier maar niet zo zeker over zijn, de SP gaat de PvdA achterna om in het pluche te komen!

vikkie | 08-09-08 | 15:54

koerbagh ® | 08-09-08 | 15:37
Met langer werken bedoel ik 40 uur of meer per week, langer doorwerken bedoel ik de VUT afschaffen en wellicht de pensioen gerechtigde leeftijd omhoog.
De AOW was geintroduceert in een tijd dat mensen op hun 67e het loodje legde, klinkt cru, maar dat was de BC, de laatste 2, misschien 3 jaar konden mensen genieten na het hele leven gewerkt te hebben. Mensen worden ouder, werkende mensen kunnen zelf een pensioen regelen en ik zie niet waarom professionele werkelozen na hun 65e ineens onder een andere regeling zouden moeten vallen om verder te gaan met hun onproductieve carriere. Je hebt helemaal gelijk dat de semi-overheid te veel management lagen kent en dat ambtenaren best efficienter zouden kunnen werken. Mijn punt is dat het hoog tijd wordt weer eens kritisch naar de verzorgingsstaat te kijken en een echte probleem defenitie te doen en niet direct in de onbespreekbaar want politiek niet correct pavlov te springen.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:51

King of controversy | 08-09-08 | 15:37
Dream on baby, je doet je naam eer aan.

vikkie | 08-09-08 | 15:51

Ik kan gewoon niet in woorden uitdrukken hoe blij ik van dit berichtje word.
Wat het alternatief ook wordt... als de PvdA maar verdwijnt vind ik het best.

wijnjunkie | 08-09-08 | 15:51

Maaier | 08-09-08 | 15:21 Ik noem het afbraak van de aow omdat aan veel mensen beloofd is dat ze als ze 65 jaar oud zijn, een staatspensioen, i.e. aow, zouden ontvangen. Als je hett beloofde niet krijgt, noem ik dat afbraak. Laat er geen misverstand over zijn: wat mij betreft heft men de aow helemaal op, en maakt er een bijstandsuitkering (met vermogenstoest) van. Iets wat de ouwe Drees zelf ook wel had kunnen verzinnen, maar men heeft de aow gemaakt, en dan kun je dat niet inens laten ophouden te bestaan, of zoals voorgesteld alleen nog maar aan nooddruftigen uitkeren.

lijn5 | 08-09-08 | 15:51

@ koerbagh ® | 08-09-08 | 15:37

De onbetaalbaarheid van de AOW wordt zwaar overdreven.Toekomstige bejaarden hebben naast hun AOW ook een pensioen. Nu is de premie voor dat pensioen nog aftrekbaar van de belasting, maar bij uitkering gaat de de fiscus binnenlopen. Per saldo zorgt de vergrijzing voor een lastenstijging van minder dan 1 procentpunt van het nationaal inkomen.

dawg | 08-09-08 | 15:51

De hele milieukliek gaat ze opbreken zoals ze de Nederlanders al jaren opbreken
Cramer,Samson,Bussemaker en de rest ,jullie komen aan de beurt.Van Balkenende en Bos mochten jullie blijven zitten.Nog even en we zijn de rotzooi kwijt.

fleurtje | 08-09-08 | 15:50

ik stem uit principe nooit bij europese verkiezingen, zeker om die malloten daaro
aan een riant baantje te helpen met hun familie erbij. stelletje graaiers.
maar als ik pvda een duwtje over de afgrond kan geven door op een andere partij te
stemmen (op wie in godsnaam ?) graag, ik trek er zelfs een schone onderbroek voor aan om elektronisch pvda voor eeuwig weg te jorissen.
wat zal dat weer een zeer riante wachtgeldenuitkeringpoet gaan kosten !

ploet | 08-09-08 | 15:49

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 14:45

Als ToN en PVV tijdig (nu dus) hun vrijwilligers hulptroepen mobiliseren die op markten, pleinen en straathoeken de corruptheid en belastinggeld verspilling van de politici van CDA, PvdA, GL en D66 willen bediscuseren met een ieder die daarvoor open staat, ondersteunt met websites die deze corruptheid documenteren, enz. dan zal de winst ter rechterzijde meer dan 60% zijn.

Er hoeft geen stabile coalitie gemaakt te worden en ook geen regeringsakkoord, immers deze onzin leidt er toe dat men een rigide politieke houding moet aannemen terwijl de samenleving voortdurend veranderd.

Hans Anders | 08-09-08 | 15:48

@koerbagh ® | 08-09-08 | 15:37
Vergeet even niet dat wij wel in een consuptiemaatschappij leven en als je gaat snoeien in dit alles, er een heleboel mensen niets meer op kunnen souperen. Dan gaat de economie helemaal naar de kloten. Want zelf een uitkeringsgerechtige brengt nog geld op. Al is het maar de BTW van de boodschappen bij de supermarkt.

Nico Mudde | 08-09-08 | 15:46

@ spooky 15:33
Klopt, de SP is een serieuze anti Europa partij. Maar ik denk dat veel mensen toch niet speciaal van de bank af willen komen om op de SP te gaan stemmen voor dat toch al door en door corrupte Europa dat onze taxpoet blablabla.

King of controversy | 08-09-08 | 15:46

Als er nu een allochtonenpartij opgericht wordt dan zal de ondergang van de PvdA nog duidelijker worden.
Enait, kom er maar in.

Dostranamus | 08-09-08 | 15:45

koerbagh ® | 08-09-08 | 15:37

Het management is niet helemaal overbodig natuurlijk, zeker niet zolang 'wij', GS, Telegraaf, PVV en SP voorop, over elke misstand moord en brand gaan roepen, waardoor er weer regelgeving en controlemechanismes in het leven worden geroepen. Maargoed, een oplossing om wél door te kunnen groeien buiten het management om: Veel meer mogelijkheden om bijv. deels als verpleegkundige in het ziekenhuis, deels in het verpleegkundigonderwijs te werken. Idem voor het onderwijs: lesmethodemakers en lesgevenden zijn nu vaak gescheiden werelden, je kan daar veel meer in samenwerken en doorgroeien.

Maaier | 08-09-08 | 15:44

And the Zen master said to Mutsaerts: " we shall see! "...

Hoe dan ook - met of zonder PvdA - meer dan 1 miljoen (mede) Nederlanders zullen zich niet de les laten lezen door politieke verkiezingsuitkomsten en geen partij zal ze handen willen en/of gaan branden aan massale uitwijsbrieven.

In het 'meest gunstige' geval zal er enkel nog harder worden opgetreden tegen fundamentalistische malloten en verder een toename van ver- & gebodsbepalingen die allen - in het eens zo vrijzinnige land - zullen treffen in hun vrijheden.
Een spruitjeslucht zal weer de boventoon gaan voeren en een kapitalistisch, maatschappelijke bovenklasse wikken en wegen over het wel en wee van de massa.

De Rotary-clubs kunnen in elk geval hun sociale bevlogenheden met de gaarkeukens van weleer afkopen.

Sikkeneur | 08-09-08 | 15:43

In 2006, bij de Gemeenteraadsverkiezingen, heeft de PvdA enorm gepiekt. Omgerekend naar landelijke verkiezingen zou de PvdA uitkomen op 65 zetels. Daar zijn nu nog maar 15 van over. Of te wel 76% van de PvdA kiezer is weg. Die heeft Talpa niet eens gepresteerd bij het laten verdwijnen van de kijkers van het voetbal.
Na deze piek is effect van Wouter Bos definitief over. Deze periode heeft geduurd van januari 2003 (Tweede kamer verkiezingen) tot en met 2006 (Gemeenteraadsverkiezingen). De Tweedekamerverkeizingen van 2006 zijn voor de PvdA verloren gegaan. Van de gedachte 65 zetels bleven er immers 42 over en het CDA bleef de grootste partij. Opnieuw is er dus een periode ingetreden waarbij de PvdA niet serieus wordt genomen en niet serieus te nemen is met een zetel aantal van 15. Het zal stuivertje wisselen zijn maar de PvdA kan wel eens de vijfde partij van Nederland worden na CDA, SP, PVV, VVD, GL. Dan heb ik TON nog niet eens genoemd. Het zal helemaal mis gaan bij de PvdA en terecht. Ze zijn als partij niet meer serieus te nemen omdat zij de kiezer niet serieus hebben genomen.
De druk op Wouetr Bos zal groot zijn. Hij zal nooit weer een serieuze lijsttrekker zijn. Gewoon de alles zeggende beelden van de Wouter tapes nog maar eens weer vertonen. Rechts Nederland zal af gaan rekenen met links!!

treo | 08-09-08 | 15:39

@vander F | 08-09-08 | 14:27
Verdorie! Het is toch om gek van te worden! Nee, natuurlijk ligt het niet aan die kudtmarokkanen maar aan iedereen! Dan maar weer een cursusje er tegenaan. Volgens mij heeft een gemiddelde vmbo in 020 geen tijd meer voor de reguliere stof. Dit jaar, jongens en meisjes krijgen we een aantal extra cursusdagen over:
- De holocaust heeft echt plaatsgevonden.
- Vuilnismannen doen ook maar hun werk.
- De politie is je vriend.
- Respect. Wat is dat?
- Homosexueel zijn in 2008. Mag dat? (deel 1)
- Homosexueel ambulancepersoneel, mag dat? (deel 2)
- Arabische les voor gevorderden

Tiscali | 08-09-08 | 15:39

@Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:25 :
"Er moeten de komende jaren harde noten gekraakt worden"

"-afschaffing aftrek hypotheekbelasting"
Nou, alle subsidies op wonen, maar ook alle beperkingen op bouwen en wonen.

"-terugdringen aantal uitkeringsgerechtigden"
Laten we eens beginnen met het snoeien in de uitkeringsindustrie. Voor elke uitkering zijn er ook minstens 5 ambtenaren aan het "werk". Dat maakt het allemaal onnodig duur.

"-langer werken
-langer door werken
-AOW afschaffen"
2x langer doorwerken...? En AOW afschaffen? Wat een onzin. Dat langer doorwerken hoeft alleen als de AOW gehandhaaft blijft en betaalbaar moet blijven. Als iemand zijn eigen pensioen goed regelt maakt het geen fuck uit wanneer hij/zij besluit met pensioen te gaan, de overheid heeft zich er dan (als je, zoals jij wil, de AOW afschaft) helemaal niet meer mee te bemoeien.

-gezondheidszorg kosten betaalbaar houden
-het onderwijs weer op poten zetten
Kan simpel door in managementlagen te snoeien en de salarissen voor de handen aan het bed te verhogen en in de klas. Het probleem zit 'm erin dat de groeimogelijkheden voor het "hands-on" werk aan een plafond zitten en de enige promotiemogelijkheden voor die mensen aan het plafond in het (inefficiënte en overbodige) "management" zitten.

koerbagh ® | 08-09-08 | 15:37

vikkie, kun je misschien je kinderlijke fatasietje ergens anders gaan botvieren?
Wat je zegt is dom, niet doordacht en uitermate naiëf.
Dom omdat je nooit iedereen kunt overtuigen niet te gaan stemmen. SGP mensen gaan altijd stemmen, en die kun je niet overtuigen. Des te meer mensen jij dus overhaalt niet te gaan stemmen, des te meer macht voor de SGP (en CU en dat soort clubjes)
Niet doordacht omdat je geen enkel alternatief bied. Oke, we gaan allemaal niet stemmen, wat dan? Dacht je dat Den Haag verandert? Tuurlijk niet, de gristenen grijpen de macht, en voeren zulke drastische maatregelen in dat iedereen de volgende keer wel gaat stemmen om niet nog vier jaar onder een gristelijke dictatuur te leven.
Naiëf, omdat Den Haag zich weinig zal aantrekken van wegblijvende kiezers. Hooguit zal men constateren dat de kloof tussen burger en politiek groter wordt. En daar blijft het bij. Je zult nooit meer dan 40% van de kiezers kunnen overhalen niet te gaan stemmen.

Ik stem wel, en maak ik daar vuile handen mee? Misschien, maar misschien stem ik wel zo, dat mijn stem de macht van de zittende partijen een beetje verdund.
Jij stemt helemaal niet. Procentueel gezien steun jij deze regering daarmee meer dan ik, en maak jij dus vuile handen om niet te stemmen.

King of controversy | 08-09-08 | 15:37

Het kan mij niet snel genoeg gaan.

Alleen hoop ik dat het CDA de PVDA zal volgen.

Realist2008 | 08-09-08 | 15:37

Octavianus | 08-09-08 | 15:34
Eerst zien, dan geloven. Jij echter staat een systeem voor dat oorlogen op afstand voert waardoor burgers en soldaten om het leven komen. Balkenende en Kok zijn vergeleken bij Guevara beslist geen lieverdjes.

vikkie | 08-09-08 | 15:37

@vikkie 15:27
nee, maar jij laat een systeem voor dat leidt het het ontstaan van dit soort types.

Octavianus | 08-09-08 | 15:34

Ach helaas word de soep nooit zo heet gegeten als die word opgedient:(
Maar we houden hoop en wie weet gaan we de dag nog meemaken dat nederland wakker word...

Gouden Douche | 08-09-08 | 15:34

King of controversy | 08-09-08 | 14:30
En jij dacht dat ik het verraad van Bos vergeten was over de EU in verkiezingstijd gemaakt. De wijze waarop Samson die vrijdagmiddag trots ging mailen dat het ontslagrecht belangrijker was, de opportunist in hart en nieren. De voorzitter van de PVDA die het had over toestemming vragen had om vrij en onverveerd te mogen stemmen van een aantal recalcitrante PVDA kamerleden. No way! En dan ben je tokkie als je SP stemt volgens jou? Wat zijn de opties behalve blanco stemmen of SP ? Jij beweert dat er geen anti Eu partij is, klopt dat wij geen held hebben als Declan J. Ganley maar de SP is wel de enige die er nadrukkelijk aandacht voor hebben op hun site. europa.sp.nl/weblog/2008/09/03/no-is-n... Als de PVDA ergens bang voor moet zijn is het hiervoor. Reken maar dat de SP dit gedoe en vooral ook de draaikonterij van Plasterk gaat inzetten.

spooky | 08-09-08 | 15:33

@beftequel, hoerensloep en nico mudde =
hans van mierlo, ella vogelaar en boer koekoek ?

Octavianus | 08-09-08 | 15:32

Van mij mogen de belgen het hier overnemen. Minister president van Zottegem klinkt international altijd nog beter dan minister president Balkenende.

T@ Riest | 08-09-08 | 15:30

@vikkie | 15:26: Amen

HoerenSloep | 08-09-08 | 15:29

Octavianus | 08-09-08 | 15:18
Ik identificeer me liever niet met moordenaars als Cuevara.

vikkie | 08-09-08 | 15:27

@rooimachine 15:17

Links-rechts diskussies zijn mi. even zinloos als oneigenlijk vandaag de dag. Koud geloel maar een warm bad voor fossiele vorsers. Maargoed...

Als er nou één Partij de afgelopen jaren haar kiezers keer op keer in de kou heeft laten staan is het die schijtPvdA wel. Dat ze maar snel volledig mag oplossen in haar eigen leugenachtige zuur! Zootje enggenekte nagemaakten.

widtvoet ® | 08-09-08 | 15:27

Helaas mensen:
In tegenstelling tot de hoopvolle voorspelling zal de PvdA altijd kunnen rekenen op een flinke schare stemmers:

www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/compo...

Chriet Titulaer | 08-09-08 | 15:27

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:24

Er speelt wel iets meer dan het schatkisteffect, zie mijn eerdere post.

Of niet, ik ben pleite.

NoMinister | 08-09-08 | 15:26

Met een beetje goede wil haalt deze coalitie juni 2009 helemaal niet.. Hoe eerder hoe beter.. Punt is dat de PvdA in Paars II GIGAntisch heeft gekloot en alle jan-lullen drie jaar later weer massaal op die uitvreters stemden.. Dus over drie/vier jaar zijn we weer massaal de lul.. :)

Tam Tam | 08-09-08 | 15:26

Beftequel | 08-09-08 | 15:19
De mogelijkheid om een falende overheid aan de kant te schuiven? Hahahaha, laat me niet lachen. Wat denk jij dan nu te gaan doen aan het huidige falende kabinet? Die mogen 4 jaar puinhopen creëren, hun eigen zakken en die van hun vriendjes vullen, burgemeestersposten claimen, etc. Nee, door te gaan stemmen legitimeer jij een volgende termijn van een falende overheid. Elke stemmer is medeverantwoordelijk voor het huidige wanbeleid in Den Haag, denk daar maar eens over na. Elke stemmer maakt vuile handen.

vikkie | 08-09-08 | 15:26

@Beftequel | 15:19:
De standaard arrogantie van Links: het ligt niet aan de politici, het ligt aan de mensen, die stemmen verkeerd. En inderdaad, zo dacht een zekere socialist ten oosten van 0031 er zo´n 70 jaar geleden ook over.

HoerenSloep | 08-09-08 | 15:26

Ik ga dit regime in geen enkele vorm ooit nog mandateren. Never, jamais. Helemaal klaar met dat corrupte graaiende baantjesjagende gajes in Den Haag. En ook al héb je dan een stem uitgebracht op een partij en deze komt aan regeren toe, moeten er dusdanig veel compromissen worden gesloten in een coalitie dat er geen reedt meer over is van de oorspronkelijke reden om op die ene club te stemmen. Maar hé! Dan zijn de stoeltjes al verdeeld, so who cares!?

Zie ook de voorkeur voor coalities bij de vorige verkiezingen. Vóór de verkiezingen zag slechts 6% van de kiezers een coalitie PvdA/CDA/CU wel zitten. 94% dus niet. En toch is dat exact wat we kregen: een coalitie gesteund door 6% van de kiezers.

Democratie mijn neus....

Rest In Privacy | 08-09-08 | 15:25

NoMinister | 08-09-08 | 15:17
Er moeten de komende jaren harde noten gekraakt worden:
-afschaffing aftrek hypotheekbelasting
-opheffen ontslagbescherming
-terugdringen aantal uitkeringsgerechtigden
-langer werken
-langer door werken
-AOW afschaffen
-gezondheidszorg kosten betaalbaar houden
-het onderwijs weer op poten zetten
-ondernemerschap stimuleren (minder bureaucratie, regeldruk, belastingdruk)
Weinig populaire maatregelen, vragen harde leiders en geen ruggegraatloze draaikonten.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:25

@Beftequel | 08-09-08 | 15:19
Het naar elkaar kijken wie wat gaat doen is al begonnen. Maar ben bang dat het alleen bij kijken en vooral veel kankeren blijft. O ja en iedereen behalve zichzelf de schuld geven van alle ellende waar iedereen inzit. KOM MET JE LUIE REET VAN DE BANK AF EN DOE IETS.

Nico Mudde | 08-09-08 | 15:25

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:13
Natuurlijk, maar dat kan dan ook als de regering die miljarden die omgaan in de renteaftrek niet meer hoeft te reserveren.

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:24

Die PVDA stakkers werken al met volle overgave aan hun nieuwe verkiezingenplan
Aan een a4 hebben ze genoeg,en na 3 vergaderingen is hij nog leeg.Bos gaat naar de [s]hell.

fleurtje | 08-09-08 | 15:24

@Captain Amsterdam | 08-09-08 | 15:11
Hier een stukje uit 2004. Er wordt, zoals ik zei wel over nagedacht. Maar als andere partijen (ook op regeringsniveau) er niet aan durven, houdt het snel op.

www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/97...
"Peter Klerks, raadlid voor de PvdA in Amsterdam: De hypotheekrenteaftrek is in zijn huidige vorm onrechtvaardig, want het bevoordeelt de (relatief) rijken. Met collectieve middelen eenzijdig de meest draagkrachtigen subsidiëren is niet waar de PvdA voor staat. Helemaal afschaffen zou echter veel mensen die hebben gerekend op die fiscale korting in grote problemen brengen. Aanpassen dus: boven 1 miljoen zorg je zelf maar voor de poen! Daaronder geleidelijk afbouwen over een periode van pakweg 20 jaar."

blinde kip | 08-09-08 | 15:22

Beftequel | 08-09-08 | 15:19

"RTL- en SBS6-kijkers, Tokkies, bejaarden en VMBO'ers met een rijbewijs"
Zijn juist de mensen die bloenen op de lijkwagen van Fortuijn gooiden en nu PVV of TON willen stemmen.

Extravaganza | 08-09-08 | 15:22

9 Maanden?! Kan dat niet wat sneller? Kom op GS doe er eens wat aan.

braadlap | 08-09-08 | 15:22

lijn5 | 08-09-08 | 15:12

Welke afbraak van de AOW? Elke weldenkende Nederlander kan bedenken dat het nergens op slaat als iedereen -uiterlijk- op z'n 65e met pensioen gaat. In Duitsland hebben ze het al ingezet: langzaam aan naar 40 jaar werken. Een bouwvakker die op z'n 16e begint, is klaar op z'n 56e klaar, een lamme ambtenaar die tot z'n 27e studeert, is op z'n 67e klaar. Dat is niet meer dan normaal.

Verder is de PvdA inderdaad overal schuldig aan en heeft de rest van de partijen niets te zeggen gehad in hoe ver-schrik-ke-lijk slecht het gaat met Nederland.

Maaier | 08-09-08 | 15:21

* Roept chauffeur, start 12 cilinders en scheurt weg *

NoMinister | 08-09-08 | 15:20

@fleurtje | 08-09-08 | 15:13
En hier raak je de kern van de zaak (...,ja ze houden het geld lekker in de ploeg.
...). Ook al bestaat de PvdA straks niet meer, al die uitvreters van een ambtenaren op net iets te hoge posities stemmen net zo lief SP zolang ze hun zakken maar kunnen blijven vullen. Een arbeidsideaal is er al lang niet meer wel een balkendendenorm.

Tiscali | 08-09-08 | 15:20

vander F | 08-09-08 | 14:27
Dit soort ideeen bedoel je?

Ze stelt voor dat scholieren worden onderwezen over de werkzaamheden van verplegend personeel bij de ambulancedienst.Op die manier denkt Vos (GL) het bedreigen en mishandelen te voorkomen. www.elsevier.nl/web/10202481/Nieuws/Ne...

spooky | 08-09-08 | 15:20

Jammer dar Kay v/d Linde al bij tante Rita zit, hij zou de PVDA mooi het laatste zetje kunnen geven de afgrond in...

De Stramme Kabouter | 08-09-08 | 15:20

vikkie | 08-09-08 | 15:16

Je bluft!

NoMinister | 08-09-08 | 15:19

Allemaal mooi, maar waar blijft het bericht over het voorstel van de straf en boete voor ontduiking km heffing?
Het hele systeem werkt nog lang niet, maar over de straf is men al uit:
Dit wordt namelijk vier jaar celstraf of een boete van € 67.000!
.
*alu hoetje van de gps af haalt*

Carpe Noctum | 08-09-08 | 15:19

vikkie | 08-09-08 | 15:06
Je snapt er echt niet veel van hè? Door middel van verkiezingen hebben wij als volk de mogelijkheid om een falende overheid aan de kant te schuiven. Dit kan door a) kritisch de prestaties en beloften van het zittende kabinet te toetsen en b) door kritisch de partijprogramma's van de partijen te lezen en te beoordelen op haalbaarheid.
Helaas zijn de verkiezingen ook toegankelijk voor buitenlanders met o.a. een NL-paspoort, RTL- en SBS6-kijkers, Tokkies, bejaarden en VMBO'ers met een rijbewijs. Hierdoor wordt er niet-doordacht gestemd en blijven de mensen van CDA en PvdA elke keer weer groot in de kamer aanwezig.
Maar ja, om dus 70% van de nederlandse bevolking hun stemrecht te ontnemen...

Beftequel | 08-09-08 | 15:19

NoMinister | 08-09-08 | 15:14
Ik denk dat de versplintering van de partijen nog wel even door gaat, dat is typisch Nederlands. De CDA heeft net als de kerken na decenia rollenbollen begrepen dat het beter is elkaar niet de tent uit te knokken dus die zullen straks als grootste partij overblijven. Dat is beangstigend, dat betekend Belgische toestanden. Ik vermoed dat Nederland de komende 5 jaar autistisch naar de eigen beslommeringen gaat zitten staren zonder de stappen te maken die nodig zijn. Blij dat ik weg ben.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:18

@vikkie
en jij bent de held Ernesto Guevara zeker? zucht....

Octavianus | 08-09-08 | 15:18

Jammer dan weer dat alle reeds veroorzaakte ellende niet meer ongedaan te maken is. Of er zal een ander soort socialisten aan de macht moeten komen.

stekman | 08-09-08 | 15:17

In 2010 een kabinetje doen van CDA, D66, VVD en TON? Klinkt mij bijzonder redelijk in de oren. Die partijen pakken nu samen 82 zetels; als de PvdA nog wat extra opdroogt ten gunste van D66, dan heb je zowaar nog mandaat ook. Ik zie bovendien niet echt in hoe deze partijen onverenigbaar zouden zijn. Daarmee kan de parlementaire democratie van Nederland weer een paar jaartjes vooruit... Die revolutie komt er dan wel in 2014 ofzo.

rhodamagnetics | 08-09-08 | 15:17

@widtvoet

En daarom is de PvdA NIET LINKS, maar gewoon rechts met linkse trekjes ;)

rooimachine | 08-09-08 | 15:17

Kan niet wachten tot die lui weg zijn. Gewoon weer lekker oppositie voeren, fijn vergaderen en moties invoeren.. stelletje wereldverbeteraars met geite wollesokken! En dat met een ex-expat als lijder!

Rob_Utrecht | 08-09-08 | 15:17

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:13

Op termijn moeten we ervan af en nu beginnen. Moet wel geleidelijk om de woonlasten betaalbaar te houden en de huizenmarkt niet te zeer te belasten. Aangegane verplichtingen nemen geen keer. Maar we moeten er van af en Markie-de-zakkenwasser durft dat niet te zeggen terwijl zelfs DNB met een CDA-er aan het roer het zegt. Triest. Van hetzelfde niveau opportunisme als het policor gelul van de PvdA maar dan wel veel minder schadelijk. Wel schandalig dat zoiets simpels niet geregeld kan worden. Zo hoort democratie niet te werken, maar ja.

NoMinister | 08-09-08 | 15:17

Ik krijg de indruk dat het vooral politici of RVD'ers zijn die met schuilnamen dit gastenboek volpennen. Octavianus = Pechtold, No-Minister = Balkenende, etc.

vikkie | 08-09-08 | 15:16

@urft oechelboechel en vikkie
ja het is allemaal kut, but it's all we got. het is naar ónze' europese waarden het minst slechte systeem.

Octavianus | 08-09-08 | 15:15

Blinde kip
De PVDA hield ook de huurverhogingen tegen,zodat er een groot tekort aan woningen onstaat,want er is geen een ondernemer te vinden die wil investeren zonder er iets aan te willen verdienen.soepkip

fleurtje | 08-09-08 | 15:15

Gewoon opdoeken de handel en ons aan Belgie vastplakken. Word er tenminste nog om ons gelachen.

Nico Mudde | 08-09-08 | 15:14

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:07

Ik zie de toekomst ook somber in. Met 1 gedachte die me wel bevalt: hoe groter de puinhoop hoe strenger de selectie. Een uitdaging dus. Maar ik had liever niet in de puinhopen van het policor establishment geleefd. Het had echt heel mooi kunnen zijn. Maar ja, het is al eerder gemeld, je breekt makkelijker af dan op en het is snel gegaan en versneld alleen nog maar.

NoMinister | 08-09-08 | 15:14

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:08
Helemaal mee eens, afschaffen die hap, geen hypotheekrente aftrek meer, maar dan ook ff de inkomstenbelasting terug naar een fatsoenlijk niveau ergens rond de 30% ipv gan het maffiabeslag van 40% - 50%

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:13

Langzaam maar zeker wordt het rode imperium afgebroken. Na de tweedekamerleden zullen ook langzaam de eerste kamerleden, PVDA-burgemeesters, en commissarissen van de koninging af gaan haken.

Iefje | 08-09-08 | 15:13

De PvdA is kwaad over het incident in Amsterdam waarbij ambulancepersoneel ernstig werd bedreigd. PvdA-kamerlid Kuiken: ‘Het is uiterst droevig dat mensen die proberen levens te redden, hun eigen leven niet veilig zijn. De pakkans voor de daders moet omhoog en zij moeten ook echt twee keer zo snel en twee keer zo hard gestraft worden.’

komt allemaal goed in 2009/2010

Extravaganza | 08-09-08 | 15:13

Heathen Bastard
Droom lekker door,ooit zo'n stelletje imbecielen bij elkaar gezien?.Daar kan geen inrichting wat mee.PVDA is over en sluiten.Werkelijk niet één goed plan is er uit die partij gekomen.Die opvreters kosten bakken met geld.Allochtonen pamperen en subsidie uitdelen ,ja ze houden het geld lekker in de ploeg.

fleurtje | 08-09-08 | 15:13

Helemaal met Vikkie eens.
Schrijf je mening maar op een papiertje, dan vegen de politici hun reet ermee af.
De diefstal, de bullshitsubsidies, en de policor houden toch niet op.

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 15:13

De geplande afbraak van de AOW zal de pvda en cda opbreken. De stemmers voelen zich diep belazerd, want er zijn te veel stemmers die het in hun portemonnee zullen voelen. Te veel geld gaat er naar de islamitische prachtwijken van Ella; geld dat uit de zakken van de Dreestrekkers wordt geroofd. Pvda op naar de nul,nul zetels.

lijn5 | 08-09-08 | 15:12

Peter van Heemst, fractievoorzitter van de Rotterdamse PvdA-fractie, wil dat de minister van Justitie en de Orde van Advocaten de Rotterdamse advocaat Mohammed Enait aanpakken die weigert voor de rechtbank op te staan: ‘Zo’n slecht voorbeeld kunnen we in Rotterdam niet gebruiken. Hier willen we respect voor de rechtsstaat.’

komt allemaal goed in 2009/2010

Extravaganza | 08-09-08 | 15:12

Octavianus | 08-09-08 | 15:05
Vriend en vijand zijn het er over eens dat de burger geen vertrouwen meer heeft in het huidige politieke discours in Den Haag. Echter, zodra er weer volop op de dames en heren gestemd wordt, zeggen alle partijen: "Zie je wel, het valt weer reuze mee met dat wantrouwen in ons!". Dus: stem niet, laat ze gaarkoken in hun eigen stinkende sop.

vikkie | 08-09-08 | 15:12

@blinde kip
Je doet je naam eer aan! Sinds wanneer is de PvdA serieus over wat dan ook, wat enigszins gevoelig ligt? Hypo-aftrek, Afghanistan, hogere BTW, kinderopvang... Wat betreft een huis kopen: in 020 (waar de PvdA al een millennium aan de macht is en zal blijven) wordt veel gebouwd... voor rijken of paupers! Sterker: de middenklasse moet de stad uit: zie het rapport van Richard Florida dat door de KvK en de gemeente is omarmd. De PvdA doet niets wat niet goed is voor zichzelf of haar nieuwe achterban: de middenklasse betaalt toch wel.

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 15:11

@Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:08
Het grootste en legale piramidespel van Nederland.

blinde kip | 08-09-08 | 15:11

@witwas | 14:55:
Degene die wel gaan stemmen moeten 4 jaar lang hun bek houden: met het stemmen geef je je stem aan iemand anders en verlies je daarmee je eigen mening, inbreng, denkvermogen, etc.
@all: nog niet zo lang geleden werd het pseudo-onderzoek naar de z.g. Linkse Media volledig afgebrand op de Internets (en terecht!). Nu wordt dit geleuter plotseling bewierookt als absolute waarheid. Waar gaat het mis?

HoerenSloep | 08-09-08 | 15:11

@vikkie 15:06
nee vikkie, ik begrijp jou niet. en met mij vele andere. doet mij denken aan de grap van de spoorijder die na het horen van het nieuwsbericht onbegrijpelijk zegt dat er wel een paar honderd zijn.....

Octavianus | 08-09-08 | 15:11

vikkie | 08-09-08 | 15:01

Jij gelooft dat. Ik geloof daar geen reet van. Ik ga stemmen.

NoMinister | 08-09-08 | 15:11

@King of controversy | 08-09-08 | 15:03: Helaas, die lijst bestaat al: Trots op Nederland.

mijn opa | 08-09-08 | 15:10

Tenzij een kredietcrisis (door GS gestart) een zuivering in de partij veroorzaakt.

Einde van de Domheid | 08-09-08 | 15:10

@ vikkie, 14:53
Het is pas hiepokriet om te pissen op de politiek wanneer je niet hebt gestemd. Stem dan in ieder geval nog blankeau ofzeau

Geiteneuker | 08-09-08 | 15:10

NOOIT MEER PVDA!

widtvoet ® | 08-09-08 | 15:09

blinde kip | 08-09-08 | 15:06
Hypotheekrente aftrek is soepsidie, alleen wil men dat niet weten.
Sterker nog, het is de soepsidie die het meeste geld kost maar ook dat vergeet men graag.

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:08

-Geen onderzoek naar Nederlandse deelname Irakoorlog. Wel beloofd.
-Geen nieuw referendum inzake die Uiropeesche Putwet. Wel beloofd.
-Geen serieuze hervormingen Overheadsapparaat. Wel beloofd.
-Geen forse kapitaalinjektie Onderwijs. Wel beloofd.
-Geen wezenlijke aanpak (publieke) topgraaiers. Wel beloofd.
-Geen visie mbt. "Waar wil Nederland staan over 20 jaar." Wel geveinsd.
-Geen vaste dam in de rivier van binnenstromende gelukszoekers. Wel geveinsd.
-Geen ferme revatiliseringsslag arbeidsmarkt. Wel geveinsd.
-Geen krachtige herschikking Zorgmiddelen.
-Geen daadwerkelijke aanpak loederwijken. Wel beloofd.

-Wel fiks stijgende premies in de zorg.
-Wel toenemende ellende in de "oude wijken."
-Wel Generaal Pardon en aanhoudende gezins- en familieherenigingsgekte.
-Wel AOW-premie gepensioneerden.
-Wel JSF.


Tja, wat een verrassing toch dat veel kiezers hún PvdA nu de rug toekeren...

widtvoet ® | 08-09-08 | 15:08

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 15:02
Nogmaals, zonder een meerderheid die gaat stemmen is het systeem failliet, dan mag het niet verder functioneren.

vikkie | 08-09-08 | 15:08

NoMinister | 08-09-08 | 14:59
Ik vond Fortuyn interessant - verfrissend en ik vond de reactie van de zittende zelfbenoemde intellectuele elite op hem ronduit potseirlijk en getuigen van geestelijke armoede en inderdaad, ik ben er van overtuigd dat de Melkerts, van der Graafs, Rosenmullers, van Dams van deze wereld een klimaat hadden geschapen waarin een gek met een pistool een einde maken aan de luis in de pels die Nederland nodig had. De moord op Fortuyn is desastreus geweest voor de Nederalndse politiek en het ergens getuigd het van een poetische gerechtigheid dat de partijen als D66, PvdA en klein links die nagel in de de doodskist geslagen hebben straks met querelanten als Verdonk en Wilders aan tafel moeten ipv van een vrije denker als Fortuyn, want de enig denkbare meerderheidscoalitie is bij de eerst volgende verkiezingen CDA - VVD met een linkse en een rechtse club erbij. Dat wordt minstens zo´n ongelukkig huwelijk als paars.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 15:07

Alarm!
Het Islamitisch Aktie Front (IAF voorheen BLUF!) heeft afgelopen nacht ingebroken in het kantoor van de redactie van GeenStijl. Volgens welingelichte bronnen heeft het IAF de beschikking over een lijst met alle namen die zitten achter de Fuckjes, King of controversies, NoMinisters, SjaakDeLinkseLullen et cetera. Wanneer u binnenkort Duyvendak in uw straat ziet lopen hoedt u!

Tiscali | 08-09-08 | 15:07

@boomschade@15:02
Briljant! Hou je het ff bij, en maak je er een artikel van tegen de tijd dat er verkiezingen komen? Leuk als ingezonden brief!

fuckje | 08-09-08 | 15:07

Octavianus | 08-09-08 | 15:00
Juist door te gaan stemmen, opereer je in het straatje van de 'heersers', snap je dat dan niet? De politiek wil juist dat jij gaat stemmen, vandaar al die lekkere worsten die ze jou voorhouden tijdens de verkiezingsstrijd. Pas indien een meerderheid wegblijft bij de volgende verkiezingen, is het huidige partijstelsel failliet!

vikkie | 08-09-08 | 15:06

Let wel: de PvdA is de enige partij die serieus de hypotheekrenteaftrek durft aan te pakken. Wellicht dat in de toekomst u en uw kinderen ook eens met een modaal salaris een huis kunnen kopen (zoals vroeger). Maar ja, kennelijk hebben al te veel mensen een te duur huis...

blinde kip | 08-09-08 | 15:06

Ach een minderheids / of allegaartjeskabinet, gesteund door de 2e en 1e kamer, is best een hele re-ele optie. Een links allegaartjeskabinet van bijv. pvda (15 zetels) / vvd (17zetels) /d66 (10 zetels) /gristenjudas-unie (6 zetels) en het cda (33 zetels) is dan ook heel goed mogelijk vol te houden om de barre tijden uit te zitten. Dit gebeurt al verkiezing op verkiezing in Belgie en de wens van het volk kan, net als nu, simpelweg worden genegeerd. Er zal uiteindelijk helemaal niets, maar dan ook niets veranderen. Integendeel, ze leren elkaar slechts te versterken en houden elkaar in het zadel, hoe tegengesteld hun politieke "idealen" ook moge zijn voor de gewone burger!

hoteldebotel | 08-09-08 | 15:05

@rookmachine
Is dat niet wat een succesvol politicus onderscheidt van een minder succesvolle? Voorlopig is zijn zieltogende klupje aan het opkrabbelen. En uiteraard wordt het salonfähig om op mede-intellectuelen te stemmen: hoogopgeleiden willen zo langzamerhand ook niet geassocieerd worden met de baantjesmachine AKA PvdA (tenzij ze in de machine zitten, uiteraard).

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 15:05

@vikkie 15:01
je begint te raaskallen. weet je wel hoeveel 'democratien' er zijn waarbij de opkomst minimaal is? en daar wil jij naar toe?

Octavianus | 08-09-08 | 15:05

Tsja, Rozen verwelken... Grappig dat het CDA nooit ergens de schuld van krijgt, terwijl die toch praktisch altijd aan de macht zijn. Maar de PVDA zal sterker terugkeren net als die andere afgeschreven partij, D66, dat nu doet.

Heathen Bastard | 08-09-08 | 15:04

-weggejorist-

Violator[xL] | 08-09-08 | 15:04

de directeur | 08-09-08 | 14:58
"Partij voor/van de Allochtonen"
Moehahahahaha ! ROTFL. Briljante vondst. Hoe kom je erop ?

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 15:04

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 14:59
D66 is een verraderspartij: ze nemen slechts deel aan coalities om verkiezingsbeloften van de grote partijen om zeep te helpen. Dankzij D66 voeren wij nu oorlog in Irak, om maar wat te noemen. Het zijn ratten, Pechtold voorop met die schijnheilige kop van hem.

vikkie | 08-09-08 | 15:04

Er gaat is fundamenteels veranderen in het jaar 2010 in de oliesector wereldwijd. Namelijk feit ongeacht hoeveelheid geld
men in de oliesector stopt, de oliesector niet in staat om dezelfde hoeveelheid olie te produceren. Daar komt nog bij dat de rest van energiesector niet instaat is om afname in energie in oliesector te compenseren. Ergens in het jaar 2025 gebeurt hetzelfde in de aardgassector en jaar 2035 overkomt het steenkoolsector.

Dus is het irrelevant om goede sociale zekerheid te hebben of betaalbare gezondheidzorg maar is van levensbelang om meer
Kernenergie, meer windenergie meer zonne-energie, meer transport capiciteit dat electriteit als energie bron heeft en groter leger
om zowel interne als externe orde handhaven.

En iedere linkse partij kan derhalve komende 8 verkiezingen niet
aan zijn verkiezingsbelofte houden.

ing.Autist | 08-09-08 | 15:03

@ vikkie 15:01
Begin je eigen lijst: blanco.
overtuig mensen op je te stemmen, en blijf demonstratief weg uit de tweede kamer.
Maak de macht der monddode minderheid meetbaar.

King of controversy | 08-09-08 | 15:03

@vikkie | 08-09-08 | 14:49
Als 70% uit protest thuis blijft bij verkiezingen, dan worden de verkiezingen gewonnen door de gevestigde partijen CDA, PVDA en wie er op dat moment sterk staat. Deze partijen zijn namelijk vergaarbakken van ondoordacht uitgebrachte stemmen.
0031 kent geen quorum. Zie de verkiezingen voor het europees parlement van enkele jaren geleden met een opkomst van net 20%. Dus de ellende waar we nu al decennia inzitten blijven en worden alleen maar erger.
Passief protest in 0031 is passé. Het wordt tijd dat de nederlander zijn rechten terug eist. Geweld is geen optie. We kunnen ons niet verlagen tot het Rifvolk. Het enige dat kan helpen, vrees ik, is óf een staatsgreep, óf een massale stem op een anti-PvdA-partij. Arm Nederland.

Beftequel | 08-09-08 | 15:03

Onderschat nooit de vergevingsgezindheid van de linkse stemmer. Bos hoeft slechts een nieuwe ronde herverdelen aan te kondigen (geherformuleerd: "Gratis andermans geld in UW zakken via de PvdA") en ze staan allemaal weer in het gareel voor het stemhokje.

Zeddegeizot | 08-09-08 | 15:03

@captain amsterdam

Pechtold is de enige die veel show opvoert, nadat Geert Wilders de kranten heeft gedomineerd. Dat wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk wat doet of betekent in het debat, hij heeft gewoon een leuke praat, that's all.

rooimachine | 08-09-08 | 15:03

@Octavianus | 08-09-08 | 14:35: Met een Engelse vertaling van het Franse volkslied aan komen zetten is wel erg proleterig.

mijn opa | 08-09-08 | 15:02

HERFKENS (graaier 1e klas)
KOK (tijdelij)
PEPER (bonnetje)
Dig Istha (adviseur)
Bert Koenders (aanbesteding)
Guusje ter Horst (autokosten)
Ella Vogelaar (incompetent)
Khadija Arib (marokaanse konings advies)
Bussemaker (embryo)
Rob Oudkerk (hoeren)
Bouchra Ismaili (haatmail)
Rita Mungra (aangifte geenstijl)
André Bhola (persoonlijk vordeel)
Mala Eckhardt-Angna (persoonlijk vordeel)
Egbert Doest (persoonlijk vordeel)
Hennah Buyne (tekening)
Hanna Belliot (graits cocaine)
Duco Stadig (vijzelstraat tragedie)
DEPLA (fietrhok pijpen)
Lia Roefs (liegt in weblog)
Rabin Baldewsingh (boom verplaatsen)
Mohammed Kaied (poging doodslag)

Het gaat goed met deze partij

Boomschade | 08-09-08 | 15:02

@filmbul
internationaal afscheidslied van/voor de PvdA

Octavianus | 08-09-08 | 15:02

@Vikkie
Denk je nou echt dat de machine stopt als we niet stemmen? De partijen hebben de afgelopen halve eeuw zoveel baantjes opgevuld met partijleden, dat dit land heus wel door draait!

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 15:02

NoMinister | 08-09-08 | 14:57
Zodra je deelneemt aan de poppenkast, kun je verder beter je mond houden. Immers, door te gaan stemmen legitimeer je het schandalige gedrag van de politiek in Den Haag. Indien er massaal niet wordt gestemd, kan de genadeklap betekenen voor het voortbestaan van de politieke partijen. Waarmee eindelijk de weg wordt geopend naar een democratischer regeringsbestel.

vikkie | 08-09-08 | 15:01

@vikkie
toelichting: als niemand gaat stemmen hebben we het over de zwijgende meerderheid. dit is in het straatje van de 'heersers'.
(verder eens met bastard en witwas: niet stemmen is bek houden. vul anders maar blanco/ongeldig in als je tegen wilt stemmen)

Octavianus | 08-09-08 | 15:00

sorry voor de dubbelpost
ook spijt het me dat de Telegraaf geen fatsoenlijke servers kan kopen.

King of controversy | 08-09-08 | 15:00

@rookmachine
Of je het eens bent met Pechtold of niet: hij is één van de weinigen die zich roert in de kamer. Los van het feit dat ik de SP 3 x nix vind: ik vind ze niet heel zichtbaar, vooral niet meer sinds de Grote Roerganger is geveld. Dat Pechtold en co. weinig voorstellen ben ik volledig met je eens. Vandaar de coalities met de PvdA: men voelt zich wel thuis bij elkaar. Misschien nu niet meer?

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 14:59

Fimbulvetr | 08-09-08 | 14:56

Da's toch typisch een leider en ook typisch PvdA. Hij zei linkse zaken maar had een duidelijke rationele en respectvolle agenda. Dus niet des PvdA en erger: vele rechtse mensen, zoals ik, accepteerden zijn linkse standpunten omdat de man integer en solide overkwam. Helaas pindakaas, door links vermoord.

NoMinister | 08-09-08 | 14:59

Octavianus | 08-09-08 | 14:35
Waarom de Marseillaise????

Fimbulvetr | 08-09-08 | 14:59

Redder in nood zal dus wel de groep allochtone medemensen worden die nog meer dan al het geval is gepampert en ingepakt zullen gaan worden door de rooie rakkers. Voedselbank clienten, fabrieksarbeiders, steun trekkertjes, verenigd u want u bent niet langer meer de belangrijkste doelgroep voor de Partij voor/van de Allochtonen.

de directeur | 08-09-08 | 14:58

Wie stemt moet niet zeuren..... hij is medeverantwoordelijk voor het wanbeleid!
was getekend. George Carlin R.I.P.

ServerGenius | 08-09-08 | 14:58

@ Violator [xl] 14:51
Mijn inschatting is dat tijdens de verkiezingen de economie wel eens weer een belangrijk thema kan worden (tegengesteld aan integratie de vorige verkiezingen).
GL-VVD-D66 kunnen zich zeer goed verenigen in hun economische standpunten. Er zal economisch dus wel het één en andere veranderen (kerncentrale's?).

King of controversy | 08-09-08 | 14:58

@ Violator [xl] 14:51
Mijn inschatting is dat tijdens de verkiezingen de economie wel eens weer een belangrijk thema kan worden (tegengesteld aan integratie de vorige verkiezingen).
GL-VVD-D66 kunnen zich zeer goed verenigen in hun economische standpunten. Er zal economisch dus wel het één en andere veranderen (kerncentrale's?).

King of controversy | 08-09-08 | 14:58

Er zijn teveel sukkels in onze maatschappij die als ze iets anders stemmen dan
de huidige orde zichzelf in de voet schieten...... en daarom zal er NIETS veranderen. MARK MY WORDS ;-)

ServerGenius | 08-09-08 | 14:57

Alles wat met de CDA meeregeert verliest de volgende verkiezingen enorm.

huetter | 08-09-08 | 14:57

witwas | 08-09-08 | 14:55
Dus jij denkt dat jouw stem ertoe doet, dat de Haagse maffia jou serieus neemt...? Moehaaaaaaaa.

vikkie | 08-09-08 | 14:57

@captain amsterdam
pffff D66 en echt oppositie voeren... laat me niet lachen. De SP is de enige die momenteel oppositie voert door werkelijk andere alternatieven aan te bieden. De D66 is de partij zonder alternatieven. Alleen wat "intellectueel" (lees: hoogdravend) praten en mensen die voordeel hebben bij deze rechts-links-rechts-links partij lullen er ook weer "intellectueel" om de hete brei heen zodat het weer ouderwets, zoals we de D66 kennen, nergens over gaat.

rooimachine | 08-09-08 | 14:57

vikkie | 08-09-08 | 14:53

Niet stemmen is geen optie. Voor mij althans.

NoMinister | 08-09-08 | 14:57

Ja leuk. Geen regering. Dat is wat we willen. Op die manier komen we er wel.

Claude Balzac | 08-09-08 | 14:57

Liberaal, als in het meest profiteren van de hypotheekrenteaftrek. Dat is uw VVD.

blinde kip | 08-09-08 | 14:56

NoMinister | 08-09-08 | 14:47
Fortuyb was links: CPN sympathisant, later PvdA-lid die ten tijde van Paars zijn kans schoon zag en met de topics waar links de vingers niet aan durfde te branden prijs schoot op de PvdA. De PvdA wist dat Fortuyn inhoudelijk een punt had, maar had niet de ballen het debat aan te gaan.

Fimbulvetr | 08-09-08 | 14:56

In 1945 eindigde de laatste grote oorlog waarin een mensenleven en respect voor vrijheid hersteld werd. Na decennia de maatschappij belasten met ons economisch verzwakkende en ons totaal niet respecterende instromers, dreigt mijns inziens weer zo een periode aan. Fanatieke haters zijn niet op een vriendelijke manier te stoppen namelijk. En de PvdA zag dat ze goed was. En haar electoraat ook. Het leven is soms wonderlijk.

NoMinister | 08-09-08 | 14:56

vikkie | 08-09-08 | 14:53
Wie niet stemt moet zijn bek houden, wie wel stemt mag zeiken.

Superior Bastard | 08-09-08 | 14:56

@superior bastard:
Dat hangt uiteraard af van de kleur van de uniformen...

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 14:55

@King of c,
Met nog vier jaar Hirschie Ballie?? Tsssss........ dat nooit!

fuckje | 08-09-08 | 14:55

Aangezien er niemand reageert op mijn eerdere vraag wie er zo gek is om nog te gaan stemmen, vrees ik dat de doorsnee GS-lezer braaf deelneemt aan de verkiezingen. En maar zeiken op de politiek... hypokriet.

vikkie | 08-09-08 | 14:53

Zag er meer als een retorische vraag uit Vikkie.

Scrabble | 08-09-08 | 14:55

@vikkie Als je niet gaat stemmen moet je sowieso 4 jaar je bek houden

witwas | 08-09-08 | 14:55

Wat is er mis met een dictatuur onder een streng doch recht(s)vaardig leider?

Superior Bastard | 08-09-08 | 14:55

Aangezien er niemand reageert op mijn eerdere vraag wie er zo gek is om nog te gaan stemmen, vrees ik dat de doorsnee GS-lezer braaf deelneemt aan de verkiezingen. En maar zeiken op de politiek... hypokriet.

vikkie | 08-09-08 | 14:53

Auke | 08-09-08 | 14:37

Ja, ook triest, maar ik denk ook 100% waar. Helaas.

NoMinister | 08-09-08 | 14:53

Tjah... sinds dat de PvdA een RECHTSE koers vaart gaat het steeds slechter met die partij... was te verwachten met zo'n baantjesjager als Wim Kok

rooimachine | 08-09-08 | 14:52

Der untergang van de PvdA zal als een godsgeschenk komen! Maar alle euforie en harde plassers ten spijt... het zal waarschijnlijk allemaal meevallen. De salonsocialisten moeten een nieuwe basis zoeken, nu Den Arbeider in Vinex-wijken woont en drie keer per jaar op vakantie gaat. Dus richten ze zich op de nieuwe medelanders; de resultaten zijn te zien sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Dus ze zullen wel verliezen, maar niet zoveel als verwacht/gehoopt.
De SP maakt een goede kans om de Pvda te onttronen, maar met Agnes Kant weet ik het niet. Groen$links heeft als troef alleen de lieftallige Femke (call me!) maar meer ook niet. D'666 voert op dit moment als enige écht oppositie, maar of die heel veel zullen profiteren valt te bezien. De VVD mag heel hard gaan werken om hun imago als PvdA-Light af te schudden. De gristenen zullen wel stabiel blijven (macht is leuk, he Andre?). Als Rita ooit genoeg paperclips, computers, potloden, vastgoedmensen e.d. weet te verzamelen, kan het nog interessant worden, maar Geert gaat DE grote winnaar worden, met dank aan Vogelaar en andere cultuurrelativisten, niet omdat hij zulke briljante ideeën heeft. Marianne Thieme mag mooi zijn in de marge. En uiteraard zal het CDA de lachende derde zijn, zoals altijd... You heard it here first!
Opinies, anyone?

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 14:52

-weggejorist-

Violator[xL] | 08-09-08 | 14:51

King of controversy | 08-09-08 | 14:50

Ik vertrouw er geen een, behalve Geert, die vertrouw ik half.

NoMinister | 08-09-08 | 14:51

@ BBB 14:45
Als optimist
Voor de verkiezingen worden er lijst verbindingen aangegaan.
Ik denk dat er een groot Liberaal blok zal komen van VDD-GL-D66. Als die partijen als één man de verkiezingen ingaan, wordt het duidelijk dat of het liberale blok, of het CDA de premier gaat leveren. In de verkiezingsstrijd zul je dan een tweestrijd krijgen tussen Balk 5 en de leider van de Liberalen.
Met een beetje geluk is dat een charismatische gozer, waardoor de Liberalen en het CDA beide omhoog gaan, en bij de verkiezingsuitslag samen genoeg zetels krijgen om een regering te vormen.
Ik gok op een Liberale/CDA coalitie.

King of controversy | 08-09-08 | 14:50

hoteldebotel | 08-09-08 | 14:47

Je hebt denk ik 100% gelijk, helaas.

NoMinister | 08-09-08 | 14:49

Octavianus | 08-09-08 | 14:47
Kun je dat toelichten?

vikkie | 08-09-08 | 14:49

-weggejorist-

Violator[xL] | 08-09-08 | 14:48

We hadden Pim dus gewoon HEEL HARD nodig. Al was het dus maar voor een overgang naar nieuwe tijden. Nu is het wachten tot het zootje zichzelf hergroepeert en dat duurt nog heel erg lang. Problemen blijven dan liggen. Heel erg jammer.

Je mocht het nooit zeggen, maar we hebben een leider nodig. Binnen de democratie, op welk systeem je in rustiger tijden moeiteloos kunt voortgaan, maar die niet intrinsiek in staat is grote lijnen uit te zetten en grote besluiten te nemen.

Amen.

NoMinister | 08-09-08 | 14:47

Hmmm, en opnieuw: De pvda, groenlinks, vvd en andere linkse clubs hebben reeds gewonnen. het kwaad is gezaaid en woekert snel voort. Arm Nederland: www.telegraaf.nl/binnenland/1870838/__...

Jammer alleen dat ik mij ook doodschaam voor het laffe Nederlandse tuig, wat op zich misschien nog te verklaren is, doordat enig ingrijpen tegen dit gebroed door onze leiders is verboten en doordat deze pubers hun leven niet meer zeker zijn als ze daar in de buurt wonen. Angst en verwarring om in te grijpen overheerst hier duidelijk.

Nederlanders moeten hun trots weer herwinnen, maar zijn nu door de linkse fascistoide elites veroordeeld tot slaaf in eigen land! We zijn de slaven van neo-nsb-links, slaven van de Halsemas en de Doekles, en onze zonen en dochters worden LETTERLIJK geofferd aan het grootste verraad in de geschiedenis van onze volkeren!

hoteldebotel | 08-09-08 | 14:47

@vikkie
o contrair mijn waarde:
daar hopen ze juist op.

Octavianus | 08-09-08 | 14:47

En het CDA... dat leunt rustig achterover... kijkt het gekrakeel glimlachend aan en schrijft op 5 juni 2009 nieuwe verkiezingen uit. De afspraak van Balkenende met Bea staat al voor een kopje thee. De ontslagbrief is al geschreven, er moet nog een datum en een handtekening op.
Gezellig.

koerbagh ® | 08-09-08 | 14:47

ach zolang er nog steeds een groep mensen rondloopt (goed voor 20 zetels) die dom genoeg is om op de eSPee te gaan stemmen, blijft dit land reddeloos verloren.

QB (ja die.....) | 08-09-08 | 14:45

Belgische toestanden is overigens niet alleen maar een sneer uit wantrouwen richting ToN en PVV want ik zie niet hoe er ooit een werkbare coalitie kan komen met één van die partijen erin, werkelijk niet. En omdat een meerderheid er ook niet in zit, is die vergelijking met Belgie (ie onbestuurbaar) zo gek nog niet.
Laat iemand hier maar eens schetsen hoe hij dat voor zich ziet dan ?

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 14:45

De PVV en de SP zijn de enige twee partijen die tegen de Europese commissie en het Europees parlement zijn, dus ik denk dat alle andere partijen, die ons willen uitleveren aan dat fascistoide bolwerk, fors gaan verliezen

Martinello | 08-09-08 | 14:44

Welke bezoeker van Geen Stijl gáát überhaupt nog stemmen? Als alle partijen hun verkiezingsbeloften niet nakomen, waarom deelnemen aan deze volksverlakkerij? Zou toch mooi zijn indien 70 procent van de kiesgerechtigden thuisblijft. Dat schudt ze pas echt wakker.

vikkie | 08-09-08 | 14:44

Blake Bier | 08-09-08 | 14:36

Yep en je kan iets tientallen jaren beschermen, toch kan je het in een klap wegvagen. Afbreken en verknoeien en veel makkelijker dan opbouwen, zorgen en creëren. Kut-PvdA (en GL).

NoMinister | 08-09-08 | 14:43

daarom ben ik dus in zwitserland gaan wonen, bananenrepubliek...

kloos | 08-09-08 | 14:43

Welke consequenties heeft een eventuele PvdA-ondergang voor het levensgeluk van mevrouw Herfkens en Paul de Leeuw? Zelf ben ik een real sociaal democraat van de straat en dus niet altijd even blij met het elitaire paternalisme van de sociaal democraten van de PvdA. Maar het zijn wel mijn sterkset bondgenoten tegen de zelfverzurende nooit met iets tevreden fatsoenlijk rechtse nietlinksnietrechtmaarrechtsdoorzeepiraten. Die De Hond, die beweert toch ook dat die Louwes onschuldig is?!

Artois Arnhem | 08-09-08 | 14:43

Nadat Pim vermoord is, was er geen evenwicht meer. Die ging tenminste het debat aan en veegde ook nog eens de vloer aan met zijn tegenstanders. Ik vraag mij af of rechts ooit weer zo'n held als toen zal krijgen. Het heeft rechts toen in iedere geval letterlijk en figuurlijk de kop gekost. Ik vestig al mijn hoop op het volgende kabinet. Komt er geen verbetering dan is dit land verloren. Het is nu namelijk al ernstig ziek. Het kanker moet weggelazert worden.

King_Me | 08-09-08 | 14:43

Daisycutter op Den Haag. Politieke problemen helemaal opgelost.

Martinus_van_Oranje | 08-09-08 | 14:43

in eerste instantie denk je bij dit bericht: GEWELDIG nieuws! In tweede instantie ook. Probleem is alleen: Er is geen coalitie te maken met de achterblijvende zooi die de zetels mag verdelen. Partij voor de dieren is lachwekkend, Groen links en D66 stellen niks voor, SP ook niet, Ton en de PVV zijn verre van serieuze partners om een land een beetje evenwichtig mee te leiden. Blijven over de sprookjesboekgelovers met aan het roer onze VOC kapitein en zijn scheepsjongens ala Rouvoet en consorten. Het CDA blijft de komende jaren fier bovenaan staan, het kontlikken van Christelijk Amerika blijft maar doorgaan en de multikultiflauwekul zal nog meer doorgevoerd worden omdat respect moet je doen nou eenmaal een briljante zin is uit de koker van JP.

Dit land kan zoveel beter inderdaad.

Scrabble | 08-09-08 | 14:42

Goed nieuws! We weten het helaas nog niet zeker maar het is een mooi vooruitzicht. Net zoiets als alvast wegdromen over een mooie vakantie of een winnend lot. Het zou zeker goed zijn voor Nederland. Ik hoop alleen niet dat die stemmen vervolgens bij Groen Links of de SP terecht komen. Die zijn nog wereldvreemder dan de PvdA.

Eikenhout | 08-09-08 | 14:42

De PvdA: - weggejorist en opgerot-
Als dat nou eens zou kunnen. Alleen jammer dat die stomme CDA nog steeds zo hoog staat.

Carpe Noctum | 08-09-08 | 14:41

Een islamitische partij, dat wordt pas een stemmentrekker. Misschien moet Bos daar eens aan denken.

Zet je geestvernauwende cultuurvooroordelen opzij en scoor voor rechtspersoon/politieke partij de PvdA gewoon het maximale aantal zetels. Groei komende decennia verzekerd! En dan begrijpen we het PvdA-beleid ook meteen, dat is wel zo goed voor de hersenen, die nu wel eens in de war raken.

NoMinister | 08-09-08 | 14:41

@ Octavianus Lol Vive la revolution... Herfkens naar de Guillotine, Windfaan erachteraan oh en doe die porno advocaat ook meteen maar...

Rooieluit | 08-09-08 | 14:41

Ik haal nog een extra portie chips en bier in huis want na de deconfiture van de PvdA komt de volgende akte en die beloofd nog beter te worden. Want ik weet niet hoe jullie je een coalitie met Geertje-for-president en Rita-for-president voorgesteld hadden ? Ik zeg laat de Winnie de Jongs, de Heinsbroeken en de vastgoedjongens maar komen, ik zit klaar over 9 maanden.

Bigi Bana Boy | 08-09-08 | 14:41

Met het Nederlandse wispelturige kiesvolk gok ik op 43 zetels voor de PvdA bij de volgende landelijke verkiezingen.

zovoklets | 08-09-08 | 14:40

maar niet heus.

NoMinister | 08-09-08 | 14:39

Zelfs Fortuyn kwam niet verder dan 20% van de stemmen.

Auke | 08-09-08 | 14:39

Het voordeel van stemplicht (Belgische 'toestand') boven stemrecht (NL) is dat ook zij die werken dan toch maar gaan stemmen.

Kleine nuance.

Napeauleon | 08-09-08 | 14:38

Superior Bastard | 08-09-08 | 14:35

Ze zijn voor democratie en daarin extremistisch. Een gekozen burgermeester is echter best wel een goed idee. Zelfde geldt voor rechters. Alleen leven er INMIDDELS zoveel middeleeuwse mensen onder ons, dat ik daar INMIDDELS niet meer zo voor ben. Goede plannen moet je wel op tijd uitvoeren. Een instortend huis ga je ook eerst nog even opnieuw behangen.

NoMinister | 08-09-08 | 14:38

Veel te ver weg. Zie dit dan maar als Plan C. Nu graag weer aandacht voor Plan A, het omverwerpen van het huidige kabinet op weg naar absolute wereld pownage voor GeenStijl, dit alles onder de vredelievende leiding van Hoxha.

Koud flesje Alfa | 08-09-08 | 14:38

Trouwens over goed-betaalde salon socialisten gesproken: "Eerlijke Hedy d'Ancona", die zelfs drie goed betaalde banen tegelijk had terwijl ze het volk moest dienen. De vrouw die zogenaamd voor de vrouwen-rechten zou opkomen. Tja... ze is eventjes in deze periode veilig onder de tafel gekropen. Net als de hele PvdA, mag je vooral niet zeggen dat je tegen vrouwen- en homo onderdrukking door moslims bent. Vooral doorgaan PvdA, vooral doorgaan!

Onderduiker | 08-09-08 | 14:37

@ Baas-P | 08-09-08 | 14:32
zware bevalling?
helemaal uitgescheurd van die joekel van een rechtse zuigeling.

Schuinsmarcheerder | 08-09-08 | 14:37

Een schattige wensgedachte van de heer Krouwel. Om over meneer de Hond maar te zwijgen. De publieke opinie manipuleren is een kunst.
*proest*

-Strotgrondel- | 08-09-08 | 14:37

Ik denk dat er binnenkort een nieuwe sociaal-democratische club komt, die met *kuch* nieuw elan weer de nodige kiezertjes van SP, D66 en CDA zal weten te verlokken om toch maar weer voor de "socialistische zekerheden" te gaan. in dit land zijn gewoon te veel mensen afhankelijk van de overheid om hier ooit iets "rechts" aan de macht te krijgen.

Auke | 08-09-08 | 14:37

Octavianus | 08-09-08 | 14:35

sh*t.... ken jij ff snel typen sjeg!

Napeauleon | 08-09-08 | 14:36

Het kwaad is al geschied, de PvdA heeft de laatste 20 jaar meer kapot gemaakt dan de komende 100 jaar te repareren valt...

Blake Bier | 08-09-08 | 14:36

LOL @ pica. Nu nog een verschrompelde tomaat en het gaat de goeie kant op

Klukkluk | 08-09-08 | 14:36

De SP is er nog wel en GL ook. Die roepen alleen maar 'leuke dingen voor de mensen' en daar is een democratie gevoelig voor... Eigenlijk zou het beter zijn als de PvdA eens fatsoenlijk werd en niet zo opportunistisch policor als de laatste decennia. Ze zijn al een stuk op weg maar dreigen te verzuipen en dan krijgen we de nieuwe lichting extreem-linksen van de SP. Tel uit je winst.

O nee, nu word ik weer somber!!!

NoMinister | 08-09-08 | 14:36

9 maanden zwangerschap voor de PVDA waaruit een miskraam zal voortkomen. Meaui!! ik kan niet wachten tot het gedrocht PVDA ten zielen is...

StijlvolRechts | 08-09-08 | 14:36

-weggejorist-

Octavianus | 08-09-08 | 14:35

D'66, de partij voor mensen zonder mening en grijze muizen, met als speerpunt referenda waarin professor en debiel en alles ertussen in een even belangrijke stem heeft.

Superior Bastard | 08-09-08 | 14:35

Komt dan eindelijk het zoet?

I (8)You fokker | 08-09-08 | 14:34

James Lastig | 08-09-08 | 14:29
Yes! Thank you, je was me net voor. Aangezien al die werkloze PvdA-prolementariers straks gewoon op het kamerzeteltje voor de SP en D66 gaan zitten worden we hier niet wijs van.

PvdA geen bestaanrecht? Prima, da's geen nieuws. Belgische toestand? Graag!

Napeauleon | 08-09-08 | 14:33

En nodig de meiden van Halal dan ook even uit. Misschien lopen ze wel weg, maar dat is dan wel weer leuke TV.

NoMinister | 08-09-08 | 14:32

krijg het haast niet uit m'n strot, maar ik ben bang dat d'66 structureel lachende derde gaat worden.....

Octavianus | 08-09-08 | 14:32

Er is nog hoop voor dit land...

da wizard | 08-09-08 | 14:32

HOERA, en laat ook meteen dat pvda volk uit de politiek vertrekken.

überbrain | 08-09-08 | 14:32

Een item voor 'Sonja's Goed Nieuws Show'!!! Wie graaft haar even op?

NoMinister | 08-09-08 | 14:32

9 maanden? Wordt een zware bevalling dan moehahaha!

Baas-P | 08-09-08 | 14:32

-weggejorist-

KaKeL Kees | 08-09-08 | 14:31

Hey mensen, ik heb nog een goeie: Partij vd Allochtoon. HAHAHA

Pilsvogel | 08-09-08 | 14:31

Gezien de alternatieven wordt de PvdA zowat aantrekkelijk om op te stemmen. Je weet wat voor rotzooi die veroorzaken, andere "sociale" partijen welke aan de macht komen zijn niet gemotiveerd om deze op te ruimen maar wel om er hun eigen bijdrage aan te leveren.

adminitor | 08-09-08 | 14:31

Politieke zelfmoord, ingegeven door regentendwang. Ze zijn gedwongen om naar de grisstenen te luisteren om op het pluche te blijven, waardoor ze zich vervreemden van hun achterban. Een interessante spagaat waarbij ik hoop dat Woutax Bos in tweeën zal scheuren.

Superior Bastard | 08-09-08 | 14:31

Volgens mij maakt de heer Krouwel een inschattingsfoutje.
Het stemvolk voor de Europese Verkiezingen verschilt nogal van dat bij de landelijke verkiezingen. Zeker omdat er, voorzover ik weet, geen sterke anti-Europa partij meedoet, zal juist veel pro-Europa volk gaan stemmen. en juist onder dat Pro Europa volk zitten veel PvdA stemmers.

De tokkies die normaal gesproken op TON, PVV of SP stemmen blijven lekker thuis zitten mopperen, waardoor partijen als de PvdA en de VVD hoger zullen scoren.
Het zal daarom juist een positieve uitslag worden voor de PvdA, die wellicht het tij kan keren. Immers, peilers zullen inzien dat ze verkeerd gepeild hebben, en un onderzoeksresultaten aanpassen aan de realiteit. Daardoor zal de PvdA peilingerwijs in een beter daglicht komen te staan.

King of controversy | 08-09-08 | 14:30

Op naar de 0 zetels..
Gerechtigheid!
Dag Wouter de Onzichtbare..
Doe je nog even het licht uit?

p0rn0 | 08-09-08 | 14:30

Zelden zo'n fijne maandag beleefd.

Ari Gold | 08-09-08 | 14:30

Niet voor Jan helemaal mee eens. PvdA is niks en de rest is drie keer niks. Tel uit je winst.

witwas | 08-09-08 | 14:30

Misschien De Internationale zingen in een hip-hop versie. Verplicht bij iedere bijeenkomst. Het worden zware tijden voor deze salon-socialisten. Want er hangen heel wat goed-betaalde baantjes van af. (Kok, Herfkens, Pronk: Links lullen, rechts vullen).

Onderduiker | 08-09-08 | 14:30

de pvda moet kiezen op basis van etniciteit. lastig, want haar potentiel toekomstige achterban zal met name de allochtone bevolkingsgroepen behelzen. zij heeft haast geen andere keuze dan voor deze groep te kiezen. rood wordt bruin...

Octavianus | 08-09-08 | 14:30

Eerst zien, dan geloven. En ja, wie zit te wachten op meer invloed van Femke, Agnes en Alexander...

Inert | 08-09-08 | 14:29

Dus vooral geen beslissingen nemen. Volgens Grijs 1 is regeren vooruitschuiven. Verkiezingen? Hoe eerder hoe beter. Ben alleen bang dat de grijze middenmoot in dit land weer op windvaanpartij CDA zal stemmen. De enigen die straks nog PvdA stemmen zij allochtonen. Kunnen ze meteen de naam van de partij officieel omzetten in Partij vd Allochtonen.

Remington.223 | 08-09-08 | 14:29

Jaa Mutsaers.. M. de Hond is hieel betrouwbaar.

Net als elke andere partij gaat ook de pvda zich weer herstellen. Niet terug naar het oude niveau, maar een stuk of 22 zetels moet toch lukken. Dan worden het weer paarse jaren..

Rhun | 08-09-08 | 14:29

Kan iemand mij een linkje sturen van de volledige Poll. Ik wil wel eens voor koningin spelen en kijken of er écht geen regering te vormen is.

TonS | 08-09-08 | 14:29

Partij van de symptoom bestrijders. Goede politiek bedrijf je door oorzaken aan te pakken, maar dat zullen ze op links nooit beseffen.

r04dki11 | 08-09-08 | 14:29

Had Nederland maar Belgische toestanden. Door de stemPLICHT in dat land is er tenminste een zeer sterk rechts blok dat de normale rechtse partijen scherp houdt. België is tenminste niet volledig linksaf geslagen en daarna de weg kwijt geraakt zoals dat in NL het geval is.

James Lastig | 08-09-08 | 14:29

Ovatie voor pica!

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 14:29

*Geen muziek, geen bloemen*

JosVerbeek | 08-09-08 | 14:28

De pvda, groenlinks, vvd en andere linkse clubs hebben reeds gewonnen. het kwaad is gezaaid en woekert snel voort. Arm Nederland: www.telegraaf.nl...

Jammer alleen dat ik mij ook doodschaam voor het laffe Nederlandse tuig, wat op zich misschien nog te verklaren is, doordat enig ingrijpen tegen dit gebroed door onze leiders is verboten en doordat deze pubers hun leven niet meer zeker zijn als ze daar in de buurt wonen. Angst en verwarring om in te grijpen overheerst hier duidelijk.

Nederlanders moeten hun trots weer herwinnen, maar zijn nu door de linkse fascistoide elites veroordeeld tot slaaf in eigen land! We zijn de slaven van neo-nsb-links, slaven van de Halsemas en de Doekles, en onze zonen en dochters worden LETTERLIJK geofferd aan het grootste verraad in de geschiedenis van onze volkeren!

hoteldebotel | 08-09-08 | 14:28

Ja juich maar. Tot je je realiseert wat dat gat gaat opvullen (SP, waanzinnige dieren/millieu-gerelateerde partijtjes), en dat op rechts de versplintering totaal is (want wie brengt Rutte, Geert en Rita weer bij elkaar, de duivel zelf ?). En wie gaat hiervan profiteren ? Juist, het 'we rule this country' CDA. Alleen de opkomst van D'66 is een beetje een lichtpuntje, maar voor de rest houdt het verdomme niet over.

Niet voor Jan | 08-09-08 | 14:28

Dit maakt mijn dag weer goed.

desmodus | 08-09-08 | 14:28

Ik denk dat ze begin 2009 met "goed nieuws" berichten (uit eigen zak) gaan komen...

Neosje | 08-09-08 | 14:27

Nou leuk hoor, Belgische toestanden...

Voordeel is dan wel dat we lange tijd geen last hebben van losgeslagen oprispingen van bestuurders met een leuke hobby die met leuke ideen komen voor de mensen.

vander F | 08-09-08 | 14:27

En dus zit de regering Grijs I de hele rit uit en zal de invloed van de ggristenen (en andere religieuzen) alleen nog maar toenemen. De PvdA durft namelijk geen enkel weerwoord te bieden omdat ze weten dat ze bij een bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Zij zullen dus alles van Rouvoet, Balkenende, Hirsch Balzak en Donnert slikken. Terug naar de jaren 50 dus. Veel plezier nog allemaal in dat debiele land.

James Lastig | 08-09-08 | 14:25

Mutsaerts, dream on

Extravaganza | 08-09-08 | 14:25

Prima, laten ze eerst die rode meneertjes in amsterdam maar van het pluche trappen, want die hebben zo veel vreemde regels bedacht.

Daarna graag Den Haag.

dikkebla! | 08-09-08 | 14:25

Dus nu hobbelen we zelfs achter BE aan?

/\/\addog | 08-09-08 | 14:25

Dat valt nog maar te bezien natuurlijk. Ik had D66 ook al tig keer afgschreven.

de laatste man | 08-09-08 | 14:25

Het wordt eerst nog een keer ECHT sinterklaas en daarna alleen nog op 5 december. Kijken waar de zwarte pieten allemaal heengaan...

NoMinister | 08-09-08 | 14:24

Daar was ik wel aan toe: leuk nieuws! Thanks a lot!

NoMinister | 08-09-08 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken