Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duyvendak was de ayatollah van de kraakscene

Binnen zonder kloppenVoormalig taxibaas en lid van Bratra team doet een boekje open over Wijnand Duyvendak. Want Wijnand scoort de laatste tijd lekker en Dick Grijpink heeft een boekje aan de man te brengen. De nog openstaande advocatenrekeningen inzake het TCA-proces moeten immers ook worden voldaan. Inderdaad, de man die ervoor zorgde dat u inmiddels het drievoudige betaalt voor een taxi, blijkt ooit -in een heel ver verleden- bij de pliesie te hebben gewerkt. En niet zomaar bij de pliesie. Neen, Dick was lid van het beruchte Brand en Traangas (BRATRA) Team. Deze eenheid, ook wel binnen zonder kloppen genaamd, was speciaal afgericht om gekraakte panden op het ongewassen tuig te heroveren. In die hoedanigheid maakte Dick voor het eerst kennis met Wijnand Duyvendak. "Een wolf in schaapskleren. De man is één grote leugen. Schande dat hij in de Tweede Kamer kon komen. Goed dat hij weg is." Ja, het moge duidelijk zijn dat Grijpink, in tegenstelling tot Femke Halsema, niet bepaald een hoge pet op heeft van Duyvendak. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat hij na het BRATRA-team gedurende 8 jaar werkzaam was bij de Politieke Inlichtingendienst (PID). In die functie zat hij Duyvendak jarenlang op de hielen. Op bepaalde momenten waren samen met Grijpink elf man op Duyvendak gezet, maar nooit slaagden zij erin hem op heterdaad te betrappen. Je zou dan natuurlijk kunnen denken dat Duyvendak misschien niets met het linkse geweld van doen had, maar Grijpink is duidelijk een andere mening toegedaan. "Duyvendak is een gluiperd. De intellectuele dader van het krakers en Rara-geweld. Ik weet zeker dat hij bij RaRa was betrokken. Maar weten is nog iets anders dan bewijzen." De reden dat Grijpink overigens het BRATRA-team vaarwel zegde, was de slappe houding van burgemeester Wim Polak. Inderdaad, hoe kan het ook anders, een PvdA'er. Grijpink zag tijdens de rellen in de Vondelstraat in 1980 de ene na de andere colega worden geveld door rondvliegende klinkers. Alleen mochten hij en zijn BRATRA-collega's niet ingrijpen. Dit om escalatie te voorkomen. "Ik realiseerde mij toen voor het eerst dat je met een slappe lul weliswaar geen geslachtsgemeenschap kan hebben, maar dat je er wel degelijk door genaaid kan worden." Was getekend, Dick Grijpink...

Reaguursels

Inloggen

@Steve Brown
Had vrijdag al naar je site gelinkt. Goed stuk. Ik kende hem alleen van de TCA affaire en het verbaasd me niets dat het rattenmannetje altijd al ratachtig was. Weet door jou stuk ook dat de auteur Bart Bakker was. En hem kende ik nog wel toen ik in 2007 las wat een rat die man moet zijn. Destijds heb ik me verbaasd over de houding van Bakker t.o.v de ouders van Marianne Vaatstra. Een boek schrijven met als onderwerp; waarom de moord niet werd opgelost zonder overleg met de vader heeft gehad en dat zijn boek en onderzoek niet in samenwerking met de familie Vaatstra heeft plaatsgevonden. Dit feit moet de Volkskrant toch ook weten? Maar nee niks over Bakker en Grijpink zelf in het stuk, zo laag heb ik de Volkskrant nog niet eerder gezien. www.kovandijkvertelt.nl/?p=350

spooky | 01-09-08 | 08:12

Steve, hoe heette die Bromsnor van van Leyenberghlaan ook alweer die jullie toen helemaal gek gemaakt hebben, ik herinner me "Kukel", maar zo kan ie toch niet echt geheten hebben? Kukel versus Konijn, gesprek van de dag in Pijp, those were the days.

campion | 30-08-08 | 15:38

Grijpink grijpt zijn kans met Duyvendak.
Grijpink is waarschijnlijk de oudste Pet van de Amsterdamse politie. Een schandvlek van ongekende orde uit de jaren tachtig van de Amsterdamse politie. Een schandvlek die de Amsterdamse politie het liefst zou doen laten verwijderen voor altijd en eeuwigheid. Grijpink was vanaf 1980 politieman. Van 1985 tot 1992 was Grijpink werkzaam bij de Politieke Inlichtingendienst (PID) Daarna diende hij als katvanger voor volgens mij de groep van Klaas Bruinsma, Sam Klepper en John Mieremet bij TCA..... zie www.stevenbrown.web-log.nl/stevenbrown...

Steve Brown | 30-08-08 | 13:03

Flippo | 29-08-08 | 22:07 Dank je voor je zorgen. Mijn kinderen had ik ook al toen zo'n leuke fabrieksbaas waar ik wat artikelen over had geschreven vanuit de helicopter van 'n vriendje bakstenen in mijn tuin gooide met 'ophouden' erop. Waarbij de politie vond dat een aangifte 'escalerend' zou werken. De laatste jaren is het begrip 'bedreiging' en 'geweld' en de angst daar voor, aan enorme inflatie onderhavig geweest. Dus zo'n Pritt, en die fantaserende zolderkamerpostorderbroeken hier, mwoah. Alsof je een pissebed in je suiker vindt, maar niet meer.

campion | 30-08-08 | 12:53

Ik heb een nog grotere #$% hekel aan krakers dan aan taxi-chaffeurs, dus voor deze een keer wil ik wel luisteren.
Krakers zijn uitvreters die te lui zijn om iets te doen.
Ze roepen altijd; Koop huizen zijn zo duur.
Nou en lamzak, dan ga je toch huren.
Voor 220 euro heb je al een prima huisje.
"Maar dat is zo ver buiten de stad"
Ja.. Vraag en Aanbod heet dat, en dat bestaat al een eoon of wat.
Als je een mooi huis midden in de stad wilt, ga je er maar wat voor doen.
En hup, nu douchen en naar de kapper, je stinktQ

Weeraanmelden | 30-08-08 | 09:51

holy fuck... jullie nemen wat er uit de mond van deze taxi-hufter komt serieus? ik ken nog wel hele rijen debielen die hun mening willen geven.

er is altijd wel iemand te vinden die zegt wat je wilt horen....

Kerby | 30-08-08 | 09:21

Geen stijl kan zich vast voorbereiden op de hetze die ooit tegen dit non-medium zal worden gevoerd door de maatschappij, die tzt weer tot zinnen zal zijn gekomen.

klauwkikker | 30-08-08 | 01:59

RaRa = Ruud
Anton jaja die dus
Rene jaja de macromeneer
Ad
alle andere namen zijn fake, vraag maar aan die grijpink meneer, die zal het vast wel weten en volgens mij zou het zo maar kunnen, dat in dit groepje aanhangers zo maar "spionnen" zaten, jaja wie zouden dat nou zijn, justitie moet toch ergens zijn informatie vandaan halen, want de groenteboer kan ze niet wijs maken

Slurfje | 30-08-08 | 00:55

Iets met vang een boef met een boef ofzeau ?

Andriesch Knevelmans | 30-08-08 | 00:23

@dré 22:00
Prima comment, beats je gebruikelijke oneliners.

maanmeisje | 29-08-08 | 23:58

Hoax!
Op de foto staat Bassie zonder schmink.

Boer Harm uut Twente | 29-08-08 | 23:15

Waarom komt die taxibaas daar nu mee... eikelenbijter!

UnKa | 29-08-08 | 22:29

@dré oudman | 29-08-08 | 22:00
Wijze woorden, Dré. Maar paarlen voor de zwijnen.

klauwkikker | 29-08-08 | 22:14

campion | 29-08-08 | 15:55
Goed dat je in OV bent gaan wonen. En laat die zielepoten van GS los. Hoe leuk en verslavend het hier ook is, en hoe interessant je bijdragen alhier, je kinderen gaan voor alles. Straks doet een of andere malloot ze wat aan, omdat die hier op GS door een zielig mannetje als Pritt gefokt is geraakt.

Flippo | 29-08-08 | 22:07

Het valt me op dat er na de bekentenis van Groenlinks Kamerlid Wijnand Duyvendak over zijn actievoeren in de tachtigerjaren zo geageerd wordt tegen allerlei bewegingen, zoals de kraak- en milieubeweging en wat je verder nog op kan noemen. Ik heb daarom het gevoel dat er langzaam maar zeker een nogal reactionair burgerlijke samenleving zich aan het vormen is! Een onvrije samenleving waar men de opgelegde en starre collectieve normen hoger acht dan die van het individuele geweten. Het geweten van een individu schijnt niet meer te tellen; burgerlijke ongehoorzaamheid is uit den boze. Ik nu ben van mening dat men op allerlei fronten moet blijven actievoeren; daar waar men ongehoorzaam wenst te zijn moet men dat kunnen! De democratisch gekozen Tweede Kamer is een te log beest dat per definitie niet accuraat kan inspelen op behoeften van groepen en individuen die actievoeren tegen allerlei misstanden, omdat dit politiek lichaam te veel vastgeketend zit aan de regering, het kabinet dat de dienst uitmaakt. Regering en Tweede Kamer zijn in hun zogenaamde dualiteit te veel op elkaar aangewezen. Het is nu juist de bedoeling van een controlerende macht als de Kamer dat ze totaal onafhankelijk is en dat is ze hardnekkig niet! De dierenpartij zal daar dan ook niet veel bereiken. Ik denk dat een ieder het wel eens is over de vele misstanden binnen de maatschappij, maar de huidige carrière gerichte en uiterst materieel ingestelde burger is bang, heeft angst voor het verlies van z'n hebben en houwen. De burgerman/vrouw geeft derhalve met weggestopt geweten voorrang aan zekerheid van de materie, terwijl de kraak- en milieubeweging, de anti-militaristen, de dierenactivisten, de anti-kernenergielobby, de blootleggers van de geheimen van de staat en noem maar op juist kiezen voor niet anders dan het vrije geweten en daardoor toch recht hebben op positieve aandacht, zeker wanneer er tijdens hun acties geen sprake is van geweld. Er is een gesettelde en drammerige lobby naar de politiek voor kernenergie, kraakverbod, ongebreideld militarisme, etc..... dan mogen daar toch signalen tegenover staan, ook al worden er bij eveneens drammerige acties soms fouten gemaakt....?

dré oudman | 29-08-08 | 22:00

@bottehond | 29-08-08 | 21:11
Het is geen woede, ik heb gewoon een grote aversie tegen Vleesboom... Het is gewoon een grote hitser die ook nog eens kudtstukjes schrijft.

klauwkikker | 29-08-08 | 21:50

campion | 29-08-08 | 15:55
Heb met Jelle Prins op de middelbare school in Rotterdam gezeten. Zag hem later op TV terug als woordvoerder van De Groote Keyser. Wel gelachen. Lees nu bij zijn aftreden: "In die jaren streed hij voor een rechtvaardige huisvestingspolitiek." Ha!

Flippo | 29-08-08 | 21:47

klauwkikker | 29-08-08 | 19:30

Probeer eensch over je woede heen te stappen. Waarom denk je dat dit gebeurt?

bottehond | 29-08-08 | 21:11

"Ja, het moge duidelijk zijn dat Grijpink, in tegenstelling tot Femke Halsema, niet bepaald een hoge pet op heeft van Duyvendak."
ik heb nou niet bepaald een hoge pet op van grijze muizen binnen de politie die 20 jaar na dato zonder bewijslast huilie doen...

Pon | 29-08-08 | 20:39

Tuurlijk. Hij wist het zeker, ondanks gebrek aan bewijs of heterdaad. Gelukkig staat de politie er niet om bekend af en toe aan tunnelvisie te lijden. En was deze man verder een keurig ondernemer.

LinksIsLeuk | 29-08-08 | 19:58

@klauwkikker | 29-08-08 | 19:31
Voor jou? Hoezo?

stekelige | 29-08-08 | 19:48

Kortom, Fleischbaum, Fuck Off

klauwkikker | 29-08-08 | 19:31

FBFO

klauwkikker | 29-08-08 | 19:30

Amsterdam 2008 @Uitmarkt is ook heel leuk. Als het toch allemaal gesoepsidieerd is kan je maar beter meeeten als de soep gratis wordt opgediend. Ja ik ga maar OT als we inmiddels zo slap lullen als Grijpink voordeel van de twijfel geven.

spooky | 29-08-08 | 19:23

Opmerkelijk,
Medeklinkers klinken plots ook als klinkers.
Vervang de n door een k en het is nog waar ook

pastoor Lanckohr | 29-08-08 | 19:19

Mmmm. Meneer Grijping lijkt mij een man die veel politiek sgorum/tuig kan ontmaskeren en die niet gehouden is aan zijn destijds opgelegd ambtsgeheim. Ik geef hem het voordeel van de twijfel dus +1.

Contra | 29-08-08 | 19:10

duyvenkak en grijpstra lijken veel op elkaar.

feuerfrei | 29-08-08 | 19:00

Tja meneer Grijpink weet iig veel van goede marketing af want zijn boekje zal nu ook wel een bestseller worden, voor de rest is de man een vies zak stront die net zoveel vertrouwen verdiend als Duivendak.

RechtsTuigje | 29-08-08 | 18:49

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:56

Gezien de malaise die NL in zijn geheel trof klopt dat wel en keken ze om zich heen naar de misstanden die er op dat moment in hun ogen heerste.

Sikkeneur | 29-08-08 | 18:46

@campion | 29-08-08 | 17:37 en @spooky | 29-08-08 | 17:47
Ongelooflijk, die link van Pritt staat er echt.

Maar ik ben weg. Lekker naar het ADM, een weekendje ver weg van WiFi ontvangst, en tussen de oude kameraden, op zo'n beetje het laatste stukje anarchie dat Mokum nog rijk is.

Ik drink er eentje op je Campion, je bent een kei.

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 18:40

vander F | 29-08-08 | 17:55
een land dat niet leert van haar fouten......

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 18:04

@Murdockyoufool | 29-08-08 | 18:01 ,
uiteraard, ik hing ook graag in kraakpanden rond,
who cares.

vander F | 29-08-08 | 18:03

@vander F | 29-08-08 | 17:55
Waar het geldstromen betreft, of liever gezegd, het beperken van geldstromen, kan er inderdaad niet genoeg boven tafel komen. Verder interesseert het me geen aarsch wie er 25 jaar geleden een PLO-sjaaltje droeg.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 18:01

Sikkeneur | 29-08-08 | 17:48
Van deze generatie is 20% werkeloos geweest. Dat is een enorm verlies in je professionele ontwikkeling. Verder werden de babyboomers van de Univ afgetrokken om bovenmaatse banen uit te gaan oefenen. De theatermensen gooiden met tomaten hun voorgangers van het podium af en in het concertgebouw gingen componisten van die generatie met 'knipkikkers' hun voorgangers frustreren en intimideren. Die groep heerscht nog steeds.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:56

Steve Brown, dat was nou de enige boef van al die lui die geen kleine luyden benadeelde. En knokploegen deed ie ook niet aan. Zo iemand had terecht aanzien in de Pijp.

campion | 29-08-08 | 17:56

@Murdockyoufool | 29-08-08 | 17:47 ,
ik zie graag nog even een vervolg wat betreft de obscure belangenverstrengelingen en nepotistische structuren in ons politieke en gesubsidieerde landschap hoor.

Maar dan wel van miljeudefensie tot bouwfraude.
The whole shebang.

vander F | 29-08-08 | 17:55

vander F | 29-08-08 | 17:50

Een publiekelijk excuus kon er niet vanaf, was een geintje...

Sikkeneur | 29-08-08 | 17:52

Pretty Pritt heeft in dit geval z'n handje flink overspeeld,
domdomdom.

vander F | 29-08-08 | 17:50

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:44

In de jaren 80 waar het over gaat was deze generatie 20+.
De meesten die ik ken zijn redelijk geslaagd verder gegaan met hun leven...

Sikkeneur | 29-08-08 | 17:48

Duyvendak en z'n krakersgilde zijn totaal oninteressant, evenals het grootste gedeelte van de jaren tachtig. Ze zeggen niets en worden ook nooit iets. GS, kan dat gezeik over de Duyv en krakers en Cramer met K nu stoppen?

Murdockyoufool | 29-08-08 | 17:47

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 17:31
Pritt kan ook goed dichten onder *krakert* dumpertfilmpjes, ja dan zit ik met een dubio of je dat soort schandelijke dingen nog meer exposure gaat geven, daarom geen link, zoek maar is niet moeilijk. Dan weet je nog wat beter wat het niveau is van onze Pritt.

spooky | 29-08-08 | 17:47

Ha ik lees nu Steve Brown zijn stukkie, waarin hij ook nog even op de Happy Family terugkomt, tja zelfde tijd! SB, die weet het!

campion | 29-08-08 | 17:46

campion | 29-08-08 | 17:37
Ik denk dat de grote en tot dusver verzwegen waarheid over de jaren 80 is dat de hele generatie niet of nauwelijks uit de verf is gekomen. (Anders dan de hele tent domineert...) Totaal omhuld en obsoleet door de massieve babyboom generaties hebben velen genoegen moeten nemen met een Macjob. (Douglas Coupland) (Generaties en hun kansen Henk Becker Meulenhof 1994) 40ers die nu over hun baan klagen blaffen naar de verkeerde boom als ze de jaren 80 adresseren.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:44

campion | 29-08-08 | 17:33

Ook waar, zoals vandaag de dag een ' ikke, ikke en de rest kan stikke ' het credo schijnt te zijn...

Sikkeneur | 29-08-08 | 17:43

Trio_do | 29-08-08 | 17:40 Het is overal pseudo-oorlog, bij gebrek aan een echte.

campion | 29-08-08 | 17:42

Hele oorsprong van het gedoe was dat hij nog zijn revanche wilde voor zijn gezichtsverlies de eerste keer, toen hij Beppie nog niet kende, en dacht dat Beppie wel makkelijk huilie huilie zou doen. Inmiddels zou hij beter moeten weten.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/02/...

campion | 29-08-08 | 17:42

campion | 29-08-08 | 17:33
OK. Het is oorlog op straat.

Trio_do | 29-08-08 | 17:40

Femke de Heler die van alle diefstallen en andere misdaden op de hoogte was gaat natuurlijk vrijuit.

Zo werkt dat bij Slinks Links.

spinoza | 29-08-08 | 17:39

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 17:31
Bij Duyvendak getaart:
Pritt Stift | 20-08-08 | 21:56

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:38

betaalt, jezus.

campion | 29-08-08 | 17:37

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 17:31 Nee, dat steekt helemaal niet, omdat ten eerste, lieden als hij dat onmiddellijk wijten aan de linkse congsie die elkaar, talent of niet, alles toeschuift, waarbij de witte mannen van veertig, zoals trouwens in de hele maatschappij, weer geen kans hebben en het onderspit delven. Ten tweede betaald de Groene te weinig voor mensen die hun marginaliteit alleen nog kunnen bedekken onder een hoop fuck-you poen.

campion | 29-08-08 | 17:37

Trio_do | 29-08-08 | 17:04 Daar staat tegenover dat er erg veel fietsers in de stad zijn die blijkbaar aan het eind van de rit geen flauw benul hebben hoe ze van A naar B gekomen zijn, zo verdiept zijn ze in hun mp3 danwel telefoongesprek en zo rotsvast is hun vertrouwen dat iedereen toch wel voor ze remt en dat stoplichten er voor anderen zijn. Alsmede die hun kinderen, die ze schuimbekkend verdedigen ten overstaan van het taxituig, zonder blikken of blozen constant het 'goede voorbeeld' te geven door dit gedrag zelfs te vertonen als ze hun dierbaarste goed in het zitje voorop op peddelend langzij hebben. Geloof me maar.

campion | 29-08-08 | 17:33


Als Pritt Stift dat echt gedaan heeft dan is het wel een heel erg klein mannetje.

Maar het zal hem ook wel zwaar vallen ,Campion schrijft voor een gerenomeerd opinieblad ,en Pritt voor een slap virtueel aftreksel van de Sun.
Dat moet steken.

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 17:31

spooky | 29-08-08 | 17:11 Steve Brown! Nog zo'n blast from the past. Voor SB heb ik eerlijk gezegd altijd een vaag zwak gehouden, want Steve Brown gaf ons jonge punkies in de koude winter op de Govert Flinckstraat héérlijk gratis te eten in zijn coffeeshop the Happy Family. Vooral de stamppot met kalfslapjes (destijds nog geen veganist te bekennen onder ons) was altijd heerlijk. Inclusief toetje. Dat de Happy Family tonnen subsidie kreeg als 'jongerenopvang' o.a. om 'zwerfkinderen' te voeden, waarvan hij beweerde dat ze als ware het Boekarest overal onder auto's sliepen, daar hadden wij geen notie van. Wat 'n scam! Over zakkenvullen gesproken. Maar iig was hij niet de beroerdste om een deel van zijn beloften waar te maken, want wat hij dan aan de Oliver Twists van de Pijp serveerde, was ook erg lekker en ruimschoots. Met een joint, een stuk appeltaart en een kopje sterrenmix als toetje. Steve Brown. Rare druif.

campion | 29-08-08 | 17:29

campion | 29-08-08 | 17:24

Heeft Pritt dat gedaan? Wat een enorme hufter is die Pritt dan. Zelf anoniem blijven maar wel andere mensen uit de (Oké je bent niet geheel onbekend) anonimiteit trekken. Ik denk dat ik binnenkort maar een naar het kantoor van GS ga en wat kiekjes ga schieten van iedereen die daar uit komt. Ik plaats gewoon alles op het WWW en dumpert.

Remy Martin | 29-08-08 | 17:29

@Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:16
Je maakt een geintje hoop ik?

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 17:27

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:16 Nja, goed, het was (zie opinie van dal) een link van pritt naar mijn flickrpagina met als zoekterm walter, en dat leide dan tot foto's waar deze opstond, maar enkele daarvan helaas wel in gezelschap van mijn kinderen. Ik vind het ontzettend kinderachtig, en heb mijn foto's dus maar op wit gezet, omdat ik geen zin heb in commentaar over mijn gezin, maar ik ben er wel alweer overheen.

campion | 29-08-08 | 17:24

Campion. Ik lees net van de link van Pritt naar jouw kind! Dat zijn STASI praktijken. Pritt ga eens met vakantie. Die rel die je wil komt er niet! Adverteerders moeten dit soort shit al helemaal niet!

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 17:16

-weggejorist-

theo4116 | 29-08-08 | 17:12

Hoe meer ik lees over de *kuch* bron van deze WD beschuldigingen hoe meer het stinkt. stevenbrown.web-log.nl/stevenbrown/200...
De titel: De afrekening van oud-TCA-directeur is wel erg rancuneus
De aanprijzing is zelfs sic! "Een spraakmakende en ontegenzeggelijk controversiële persoonlijkheid werd in de media als een mafiabaas en gewelddadige crimineel neergezet. Terecht of onterecht? Oordeelt u zelf." www.gopher.nl/title.asp?articleid=1290... Manuscript boek ligt bij volkskrant en ja die moeten ook dode bomen verkopen en WD sells better than sex deze week. Auteur: Bart Bakker (1963)..... jarenlang Interpolcorrespondent bij de voormalige Centrale Recherche Informatiedienst (CRI).... woordvoerder en vertrouwenspersoon van Minister van Justitie Hilbrand Nawijn. O ja Bart Bakker schreef ook een boek over Marianne Vaanstra, de moord die nooit opgelost werd. Bauke Vaatstra, de vader van Marianne, is kwaad op journalist Bart Bakker. Aanstaande woensdag 13 juni presenteert Bakker zijn boek over de moord en het onderzoek. De kritiek op Bart Bakker is dat hij geen overleg met Bauke heeft gehad en dat zijn boek en onderzoek niet in samenwerking met de familie Vaatstra heeft plaatsgevonden. --> de oude lijkenpik rat en TCA rat zijn vast goede vriendjes. En de Volkskrant gebruikt een dergelijk bron om WD zwart te maken. Volkskrant toch! Hoe het ook zij ook bij Grijpink en Bakker is Duyvendak nu opeens de grote Boef voor alle lieden met vet boter op hun hoofd. En dat zegt Steven Brown ook al zo onberispelijk. *verdrietig is op journalistiek Nederland*

spooky | 29-08-08 | 17:11

@Sikkeneur | 29-08-08 | 17:06
Hehehe. Maar waar blijft dat GS-artikel over Palin? Mevrouw schijnt niet helemaal brandschoon te zijn. Iets met een trooper en een eland en machtsmisbruik. Verder is ze, zoals het een republikein betaamt, keihard tegen abortus, hetgeen ook een noodzaak is om in de midwest in de smaak te kunnen vallen.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 17:10

Gezien zijn taalgebruik en aantijgingen zonder bewijs is Grijpink zonder meer een grotere hufter dan Duyvendak. Meneer had blijkbaar het liefst als een fuhrer de gesel van de ongecontroleerde dictatuur gevolgd.
En over Duyvendak, voor de zoveelste keer; hij heeft zich altijd tegen geweld uitgesproken en was destijds al een tegenstander van RaRa. Dat heeft hij in woord en geschrift meerdere malen laten weten.

jawadde | 29-08-08 | 17:06

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:44

Gaan de presidentsverkiezingen alsnog om:
- eerste zwarte president
- eerste vrouwelijke president

Sikkeneur | 29-08-08 | 17:06

campion | 29-08-08 | 16:46
Toegegeven: een pittige generalisatie, maar in mijn woonplaats (amsterdam) maken ze het wel heel erg bont. De vader van jouw kinderen ken ik niet, maar als vader van mijn eigen kinderen (aanname) stel ik het nauwelijks op prijs dat die bijna wekelijks van het zebrapad afgerost worden door een taxi. Ik kan hier een hele waslijst van dagelijkse taxi-ergernissen debiteren. Het ergst wordt het nog als je ze op hun gedrag aanspreekt. Standaard antwoord ligt in de categorie "rot ff op" en de iets beleefdere variant verwijst meestal naar het feit dat ze aan het werk zijn. De rest van nederland kennelijk niet.

Trio_do | 29-08-08 | 17:04

Pardon, ahem. Beast and beauty, that is. Hehehehe.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:56

@bloedjelink | 29-08-08 | 16:47
'k Moet bekennen dat ik McCain steeds meer zie zitten, zeker nu hij deze vrouw in de strijd gooit. Oud en jong, beauty and beast, ervaring en enthousiasme. En Obama heeft inderdaad geen weerwoord, inspelen op haar vermeende onervarenheid zou zelfmoord zijn.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:55

ik ga ervan uit dat dit dan het einde is van de jacht op links. Stijf gesloten monden over branden en bommen, misschien wel juridisch verjaard, en geen onpartijdig onderzoek naar vriendjespolitiek binnen links. (Herfkens/Koenders) de bouwfraude, de misdaadsyndicaten. Lalala figuren als Boze Buur nemen hun plaats op het podium weer in, de karavaan trekt voort en in de verte blaft een hond.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 16:54

Leuk, maar ik vind Kramer kapot maken veel leuker en daarna Bussemaker.
Stelletje contneuqende links idioten.

paintitred | 29-08-08 | 16:54

Hmmm, ik heb de hele zin, incl ratio en emotie eerder in deze kolommen gelezen, maar daar ging het over krakers.

campion | 29-08-08 | 16:52

Kunnen we dat hele Duyvendak-verhaal niet eens afsluiten *GAAP* .. Het is stotterende onzeker kijkende ex-politicus die nog slechts marginaal mee speelt en nu z'n dagen kan slijten met het schrijven van stukken voor net niet radicale blaadjes en lekker preken voor eigen linkse parochie. Klaar. Over. Volgende!!

PTX | 29-08-08 | 16:50

Trio_do | 29-08-08 | 16:45 Iedereen kan beweren dat hij bij (voor?) de PID gewerkt heeft, want niemand weet wie er bij de PID zit, net als bij de AIVD. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Grijpink ooit the man with the team bij de PID geweest is. Volgens mij was hij gewoon een beginnende smeris, met wie het toen al misliep, en die het gemeentekorps toen fluks uitgewerkt werd, waarna hij gewoon proleet was. Misschien was ie informant en verzon hij onzin die hij verkocht aan de PID. Dat kan. Sommige mensen doen alles voor geld, en daar lijkt Grijpink me wel een voorbeeld van.

campion | 29-08-08 | 16:50

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:43

De republikeinen doen dat zo eens in de 20 jaar.... een verrassende keus.
De grootste fout die de Democraten nu kunnen maken is haar afrekenen op haar onervarenheid en haar ongeschiktheid om eventueel McCain op te volgen als hij het loodje legt. Dan gaan ze nat. De geschiedenis leert dat lesje. Ze hebben dat eerder geprobeerd bij kandidaten "out of the box".
.
Meesterzet. Grote, moedige gok. Het worden onrustige maanden.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:47

mecano | 29-08-08 | 16:18
De aandacht hierover is goed, maar wel bij de feiten blijven. Het gaat om een GL T-shirt die van elke subgroep kan zijn en daarmee zowel GL als Willem kan raken. Bovendien weet ik niet 100% zeker of dit geen geintje is, ben bang dat het geen geintje is overigens.

spooky | 29-08-08 | 16:47

Trio_do | 29-08-08 | 16:30 "Wat een triestheid allemaal. Ik ben pricipieel tegen de doodstraf, maar als het op taxichauffeurs aankomt dan moet ik wel heel erg hopen dat de ratio het van de emotie wint"
-
????
-
Sorry, deze zin mag je mij even uitleggen. Hou er in je uitleg rekening mee dat de vader van mijn kinderen taxichauffeur is. Hij verdient zo'n zeventig euro voor een nacht van tien tot zes groepjes mensen vervoeren die over het algemeen volledig de weg kwijt zijn. Nou jij weer.

campion | 29-08-08 | 16:46

Het paaien van de eerlijke hardwerkende vastgoedmaffia, wat levert dat eigenlijk op? Een nieuw sjeesbakkie? Protectie? Een financiele bijdrage? Fapcontent van Hans Wiegel? Anale onderdanigheid van Hans van Baalen?

oplichter | 29-08-08 | 16:46

Dits is nog de mooiste passage uit het stuk:
"Later, van 1985 tot 1992, was Grijpink werkzaam bij de Politieke Inlichtingendienst (PID). In die functie heeft hij Duyvendak jarenlang op de hielen gezeten. Op bepaalde momenten waren samen met Grijpink elf man op Duyvendak gezet; nooit slaagden zij erin hem op heterdaad te betrappen."
Misschien viel er niets te betrappen? Ik ben ook al jarenlang aan het onderzoeken of mijn inmiddels 105 jaar oude overbuurvrouw wel eens een ramkraak pleegt. Toen ze laatst met haar rollator een brug afging, op hol sloeg en daarbij een postbodekarretje frontaal ramde, was goddomme net de batterij van m'n camera leeg. Anders had ze nu aan de hoogste boom gehangen!

Trio_do | 29-08-08 | 16:45

Slappe burgemeesters en bestuur in Amsterdam.Maar ja, wat wil je de regering geeft het voorbeeld.Ze mogen allemaal stelen ,liegen ,bedriegen,de boel besodemieteren,opruien ,afbreken,de schatkist leegroven,alles declareren.Kortom als je dit niet kan ,hoor je er niet bij.

fleurtje | 29-08-08 | 16:44

Leuke vrouw, inderdaad.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:44

@bloedjelink | 29-08-08 | 16:40
Nogmaals: meesterzet.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:43

JAAAAAAAAAAA. Sarah Palin is de running mate van McCain.
BOMMETJE in de USA.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:40

campion | 29-08-08 | 16:36

Dat zegt op zichzelf heel veel en het is ook erg interessant om de beweegredenen van die mensen te onderzoeken. Altijd hoor en wederhoor he?

bloedjelink | 29-08-08 | 16:39

campion | 29-08-08 | 16:32
Juist de vastgoed maffia heeft wel een heel goede spreekbuis gevonden.
Straks Holleeder als columnist ?
Zou aan de geloofwaardigheid hier geen afbraak doen.

bakoenin | 29-08-08 | 16:37

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 16:36 Ja joh, het is bijna een unicum vandaag de dag, he. :)

campion | 29-08-08 | 16:37

-weggejorist-

Violator[xL] | 29-08-08 | 16:37

-weggejorist-

wim6880 | 29-08-08 | 16:37

Campion, nogmaals excuses voor mijn giswerk.
2) Kees madura was gisteren erg onaardige tegen je en suggereert op zijn website meer dan dat wat hij hier laat doorsijpelen. 3) Als Pasquale zegt van jouw hand een artikel in de Groene te hebben gelezen betekent dat dan dat je zonder pseudoniem publiceert?

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 16:36

bloedjelink | 29-08-08 | 16:27 Er zijn ook mensen die Mohammed B. op handen dragen, dus dat zegt zo weinig he.

campion | 29-08-08 | 16:36

campion | 29-08-08 | 16:32

Gelukkkig zijn we nog oprecht verontwaardigd over kraken!
Het is in mijn visie niet goed te praten om met je poten aan andermans eigendom te komen. Dat de wet het onder bepaalde omstandigheden toestaat is een gotspe.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:35

Trio_do | 29-08-08 | 16:30 Nee, hebben ze niet, ze kunnen niet eens goed lezen, Grijpink zegt niet eens dat ie bij de Bratra zat.

campion | 29-08-08 | 16:33

oplichter | 29-08-08 | 16:28 Mafia gesponsorde content, hier en op Spits, zijn al tijden een gegeven. Waar denk je dat de obsessie met krakerts eigenlijk vandaan komt, zo voor de behandeling van het kraakverbod? Er zijn inmiddels meer krakertopics voorbijgekomen dan er nog krakers zijn. En de roedel maar meehuilen met de wolven. Niet wetend dat ze gewoon handelsgoed zijn, als Gesundes Volksempfinden zijnde.

campion | 29-08-08 | 16:32

hahahaha. De Volkskrant ook al? Wat een triestheid allemaal. Ik ben pricipieel tegen de doodstraf, maar als het op taxichauffeurs aankomt dan moet ik wel heel erg hopen dat de ratio het van de emotie wint. En deze übertaxichauffeur is nu bron van de Volkskrant om ook nog even mee te kunnen doen met het Duyvendakbashen. Langzaam maar zeker krijg ik het gevoel in de maling genomen te worden. GS heb je zelf de bron gecontroleerd? (vraag naar de bekende weg)

Trio_do | 29-08-08 | 16:30

mecano | 29-08-08 | 16:18 Ik ben benieuwd. Het verbaast me altijd hogelijk dat beweringen over bedreigingen (in dit geval een in 'kerosine' (? hier krijg ik bvb het niet-pluisvermoeden van wichtigdoenerij bezijden de waarheid dan al bij, hoe herkent men zo kerosine als zijnde niet-benzine ? gedrenkt Groenlinks tshirt) altijd klakkeloos voor waar worden aangenomen. Mocht het allemaal waar zijn, dan mijn nedere excuses aan Willem, wie het ook is, maar ik hou het op een Croisetje.

campion | 29-08-08 | 16:29

NoMinister | 29-08-08 | 16:25

Dat mag ik hopen. Anders toch een goed omgebouwde man.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:28

Deze door de maffia gesponsorde editorial lijkt mij het einde van de toch al twijfelachtige betrouwbaarheid van dit weplok.

oplichter | 29-08-08 | 16:28

Reykjavik | 29-08-08 | 16:21

Er er zijn er zat die hem op handen dragen.
Ik ken die wereld ook een beetje.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:27

bloedjelink | 29-08-08 | 16:20

Is campion een vrouw?

NoMinister | 29-08-08 | 16:25

Kan GS het doopcel van taxicrimineel Dick Grijpink eens effectief lichten? Wie een beetje de 020-taxiwereld kent weet dat er heel wat rijders zijn die maar al te graag even vergeten waar het rempedaal zit wanneer Grijpink op het zebrapad waargenomen zou worden. Dat signaal zegt al genoeg, dunkt me...

Reykjavik | 29-08-08 | 16:21

campion | 29-08-08 | 16:08

Yeahhhh bitchfight.
Pardon, ik zal me gedragen en je netjes antwoorden.
.
Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik je een slimme vrouw met een gezonde dosis kritisch vermogen en zelfspot. Ik kan alleen op je woorden op mijn beeldscherm afgaan en uit die teksten kom je wat snobistisch op me over. Je bent regelmatig elitair neerbuigend in je woordkeus als je de houding en het gedachtengoed van anderen beschrijft. Dat schuurt bij mij een beetje omdat ik dat wel vaker heb geobserveerd bij jongens en meisjes die er voor hebben doorgeleerd om de wereld te verbeteren. De Femkes en de Paultjes van de Lage Landen. "Wij spreken voor het volk en wij kunnen dat beter dan het volk zelf"
.
Wijnand wordt in dit topic opgevoerd en daarom noem ik zijn naam. Ter afsluiting van mijn comment. Het is overigens niet mijn theorietje dat Wijnand de cellen zou hebben aangestuurd. Het is in diverse publicaties op die wijze naar voren gebracht.
.
Ik zet mijn stokpaardje op stal. Stupide. Ridicuul. Wie berijdt er nu stokpaardjes als er Principes kunnen worden bereden!

bloedjelink | 29-08-08 | 16:20

platbodem | 29-08-08 | 14:44 Op de autobiografie van Leutcher kun je lang wachten, die is namelijk kassiewijle.

campion | 29-08-08 | 16:20

bloedjelink | 29-08-08 | 16:02 Tuurlijk. Helemaal waar, zie (zonder snobtaal) mijn comment -14:28. Maar dat maakt van Grijpink nog geen frispeertje. Of iemand die de waarheid vertelt.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:44 Nee, bouwjaar 69

@ All: Lollige uitspraak van Grijpink trouwens orgineel van Albert Mol. In zijn autobiografie opgetekend door iemand in een nichtenkit in de Watersteeg, hergebruikt in 'Haar van boven'.

campion | 29-08-08 | 16:19

Inmiddels is (de website) WILLEM ZWIJGT NIET MEER het zwijgen opgelegd door de vrienden van ehhh.. de buitengewoon integere ehhh...
Nou wordt verdomme zelfs mijn toetsenbord geblokkeerd als ik ............
Kijk zelf maar op willemzwijgtnietmeer.web-log.nl/
Kijk ook even op tinyurl.com/6q95q6 hoe het er op 20 aug uitzag.
En ook tinyurl.com/5e7u3j
Maar je leest er binnenkort meer over.

mecano | 29-08-08 | 16:18

Ik heb liever Duyvendak naast me wonen dan Dick en het volk dat Dick omringt, zoals zijn bodyguard. Uit de eerste hand.

Mason | 29-08-08 | 16:17

@bloedjelink | 29-08-08 | 16:08
Zou een mooie reactie op het aanstellen van Biden zijn. Om niet te spreken van een meesterzet: laat de Hillarystemmers maar komen.

Murdockyoufool | 29-08-08 | 16:16

campion | 29-08-08 | 16:08

Sorry hoor, maar je doet nu wel heeeel romantisch. Voor de argeloze burger betekent kraken niets anders dan pikken. Het totaal afwezig zijn van een drang geld (vies!!!!) te verdienen en dan zelf iets te kunnen kopen (prijs omhoog en dus meer huizen etc. marktwerking heet dat geloof ik) straalt werkelijk van geen enkele kraker af. En of ze dan uiteindelijk ook niet tot moord in staat zijn en/of betrokken zijn bij Makro's platbranden (ik heb dat idee nog steeds, met of zonder duifje), is dan niet zozeer bijzaak maar een hele grote zaak op zich.

NoMinister | 29-08-08 | 16:14

GS GS, jullie zakken steeds verder weg in het televaag moeras van halve waarheden en sensatie pers.
Jammer .
Verworden tot de spreekbuis van pafferige brallers met gemakkelijk verdiende euri's en nepgoud

bakoenin | 29-08-08 | 16:10

bloedjelink | 29-08-08 | 15:52 Je snobtaalstokpaardje wordt ook al een beetje flauw. Als je schrijft 'who cares about Wijnand, afgeserveerd' moet je je achter je oren krabben waarom het jou dan genoeg bezighoudt om toch weer een theorie te ventileren. En dat als me gevraagd wordt 'hoe kijk jij daar tegenaan', geef ik mijn eigen visie. E-vi-de-ment, en natuurlijk wordt het ook zo gezien, dear Jane. En wat dat 'aansturen van cellen' betreft, volgens mij is een kenmerk van cellen dat die zichzelf aansturen, vanuit hun eigen celkern en dat daar dus geen Ubercel de dienst uitmaakt.

wILL | 29-08-08 | 15:42 Oh, ik beweer niet dat het iedereen altijd gelukt is om het zo te blijven zien. Ikzelf had op een gegeven moment ook echt wel moeite met bvb de agenten van Raampoort, een vergaarbak van dienders die uit korpsen uit het hele land waren weggewerkt wegens beheersingsproblemen of sadisme, inclusief de GBO, nog als geheel menselijk te zien. En ik denk dat het wel degelijk hielp als een koelkastgooier dacht 'toch mensen' voor hij die uit het raam kieperde -náást de politie, niet óp de politie, want dat is never nooit niet gebeurd. Ontruimingen waren meestal ook een beetje een opera waar iedereen zich toch een klein beetje aan zijn rol hield.

campion | 29-08-08 | 16:08

Het maakt de geenstijl geen klote uit wie crimineel is, met hun grote rechtvaardigheidsgevoel *proestkuch*. Als je maar rechts bent lijkt het criteria te zijn. Deze fixatie op Duyvendak is inmiddels ook ziekelijk.

oplichter | 29-08-08 | 16:08

OoO | 29-08-08 | 13:43

Wat is er joh?

Hans Anders | 29-08-08 | 16:07

Er is veel gebeurd in die taxiwereld in 020 maar het was dan ook te gek voor woorden dat iedereen met een veterstrikdiploma en een buitenlandse naam ineens op de taxi kon. Dit terwijl anderen veel geld hadden betaald voor een vergunning en zich aan alle regels hielden.
Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat je in een of andere aftandse bak zat met een chauffeur die heg nog steg kende en bovendien amper Nederlands sprak. Niet te doen. Dus voor mij alleen TCA taxi's.

bloedjelink | 29-08-08 | 16:02

campion | 29-08-08 | 15:23

Je klinkt geloofwaardig. Toch is het zo leuk om de ex-TCA-man te horen praten. Die opmerking dat je ook door een slappe lul genaaid kan worden, dat moet je hem toch nageven: erg gevat.

Tsja en verder: ben blij dat je er licht op laat schijnen. Ik zag die krakersrellen op tv toen ik klein was en ergerde me als jochie helemaal kapot aan dat doorgeslagen tuig. Die kantelden op tv een politie-auto en ze kwamen, zacht uitgedrukt, niet betrouwbaar of sympathiek over. The rest is history. Vandaar dat ik elk onredelijk tegengeluid wel kan waarderen. Extra waarderen eigenlijk, want krakers waren (en zijn) in mijn ogen ook allerminst redelijk. En die mag je op dezelfde voet dan beschimpen en lastigvallen.

Desalniettemin is de waarheid iets dat los daarvan erg interessant is. Dan weet je tenminste wanneer een opmerking onredelijk is (en kan ik er extra van genieten, karakterfoutje, sorry).

NoMinister | 29-08-08 | 16:01

@campion | 29-08-08 | 15:49
Damm, weer wat geleerd.Dat zit dus al decennia lang verkeerd in mijn hoofd.

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:56

Flippo | 29-08-08 | 15:49 Tot 2005 deelraadbestuurder van Oost-Watergraafsmeer, hoezo?

campion | 29-08-08 | 15:55

Grappig dat de GS redactie geen problemen heeft met verklaringen uit de onderwereld. Fleischbaum pijpt evt. Holleeder (of welke boef dan ook) en slikt alles door wanneer het bijdraagt aan de neergang van links.

Remy Martin | 29-08-08 | 15:55

Aha, reaguurder @Remmington -of zoiets- is ex-graaier Grijpink?

Murdockyoufool | 29-08-08 | 15:53

@campion | 29-08-08 | 15:47
Is dat zo?En ik lees net deze zaterdag in de Volkskrant dat Fleischbaum, de grote baas, een groot rechtvaardigheidsgevoel heeft.
In datzelfde stukje las ik dat Fleischbaum 38 is ,wat zou hij in de jaren '80 hebben uitgevroten?

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:53

"Ik realiseerde mij toen voor het eerst dat je met een slappe lul weliswaar geen geslachtsgemeenschap kan hebben, maar dat je er wel degelijk door genaaid kan worden."
+1

QB (ja die.....) | 29-08-08 | 15:53

@campion

Du moment..... nog even en au contraire valt weer.....
Beroepsdeformatie? Welnee, snobtaal.
.
Duyvendak krijgt in vele publicaties de twijfelachtige eer dat hij de "cellen" beheerde. Iedereen deed wellicht zijn eigen dingetje, hij zou als de spin in het web de coordinatie hebben gedaan. Wellicht deed hij dat zo goed en sluw dat hij intern niet door iedereen als grote leider werd gezien en gevoeld maar ondertussen toch aan de meest belangrijke touwtjes kon trekken.
Jouw visie is natuurlijk niet de enige waarheid of zaligmakend.
.
Dick Grijpink vertelt een smeuig verhaaltje. Wat is de waarheid? Dat taxiritten te duur zijn en dat krakers met hun poten van andermans eigendom af moeten blijven. Who cares about Wijnand? Die is afgeserveerd.

bloedjelink | 29-08-08 | 15:52

levert dat nou nog protectie op om een zetbaas van de amsterdamse penoze prominent in beeld te brengen? Of worden jullie min of meer gedwongen middels een niet af te slaan aanbod?

oplichter | 29-08-08 | 15:51

Nee, is Brand- en Traangas. Waarbij dat brand niet staat voor vuur, maar voor 'Branden' in de zin van: Snijbranden, slijptollen.

campion | 29-08-08 | 15:49

campion | 29-08-08 | 15:23
Leeft Jelle Prins nog?

Flippo | 29-08-08 | 15:49

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:42 Tja, ze hebben een keer een stuk van mij in hun Vakansieboek gezet, en dat, ondanks online in topic belofte van Pritt, nooit afgerekend. Maanden later na veel principieel gezanik mijnerzijds kwam Ambrozebol met het aanbod tot het opsturen van een of ander mobieltje dat ze nog hadden rondslingeren. Een waar mijn elfjarige dochter haar neus nog voor optrok, hoe graag ze ook een mobieltje wilde. GS is een slechte betaler, ondanks het opscheppen over A4's en kreeften. Je zou denken dat ze armlastig waren. Als het aan hen lag hadden alle freelancers een uitkering. Gelukkig dat er ook nog eerlijke media zijn wat dat betreft, zoals de Groene. Hebben geen stuiver, maar betalen altijd na veertien dagen zonder gezeik. Dus mijn portie mag naar fikke, ik hoef het niet voor hun te doen. Ik soupeer op royalties en scenariogeld en kan doen wat ik wil.

campion | 29-08-08 | 15:47

Trouwens die klootzak was zelf onderwereld bij TCA. Knokploegen rondsturen en intimidatie was deze corrupte ex-agent ook niet vreemd. Ik vertrouw Holleeder nog meer dan deze miezerig slijm-aal!

Remy Martin | 29-08-08 | 15:47

@campion | 29-08-08 | 14:13
BraTra is toch ook niet BRAND en traangas, maar BRAAK en traangas ?

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:45

Waren de niet criminele informanten op jongens? Uit persoonlijke veiligheidsoverwegingen zou ik niet een afgetrapte mercedes stappen van het Amsterdamse taxituig. Laat staan betrouwbare informatie verkrijgen. Daarbij praten de meesten tegenwoordig alleen arabisch. Gelukkig spreekt deze maffiabaas nog vloeiend AlbertKuyps.

oplichter | 29-08-08 | 15:43

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 15:01 Hihi. In een column in 2000 schreef ik al een keer dat er langzamerhand meer schrijvers dat lezers waren, en suggereerde dat het tijd werd voor de CPNB om literaire prijzen toe te kennen aan hen die nog boeken lazen in plaats van ze te beschouwen of zelf te schrijven

campion | 29-08-08 | 15:43

@campion
Heb je stukje in de Groene net gelezen, heel erg scherp, en ik ben het er helemaal mee eens, net als met je vele reacties op de fout=fout topic vannacht.

Het zou niet meer dan redelijk zijn als Pritt Stift en Fleischbaum je eens een honorarium zouden betalen, ik durf te beweren dat het niveau op deze site aanzienlijk gestegen is met jouw bijdrages.

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:42

campion | 29-08-08 | 15:23
Zoiets van: kijk een politieMENS, daar hoort een koelkast op of minimaal een steen in z'n bek.......?

wILL | 29-08-08 | 15:42

Wachtend op de eerste taxichauffeur in de reaguurderspanelen straks. Kom gezellig langs dan praten we wat door over Grijpink, een beetje exposure heeft die man toch wel aan credits opgebouwd. Agenten zijn ook welkom, vooral als ze iets van de wijze weten waarop Grijpink de politie verlaten heeft. Klopt het oneervol ontslag idee van campion | 29-08-08 | 14:13 en die losse handjes richting vrouwelijke collega?

spooky | 29-08-08 | 15:41

campion | 29-08-08 | 15:23

Dank voor het les geven in nuancering. Dat kan de gemiddelde reaguurder hier wel gebruiken.

Remy Martin | 29-08-08 | 15:35

campion | 29-08-08 | 15:23
Okay... 'nope' dus. Dank je.

Bertus Betonsloper | 29-08-08 | 15:31

@Remy Martin | 29-08-08 | 15:21> Hahaha ja inderdaad! Kudo's!

Kyokushinkai | 29-08-08 | 15:26

campion | 29-08-08 | 15:23

Oprecht dank voor de inkijk.

Maaier | 29-08-08 | 15:25

Dick Grijpink zegt dat Duyvendak "de intellectuele dader van het krakers en Rara-geweld" ?
Is dit dezelfde Dick Grijpink als de Dick Grijpink van de TCA?
Ik ben blij te lezen dat zelfs Fleischbaum twijfels heeft over de integriteit van deze man, Dick Grijpink ,kom op zeg....

Pasquale Paoli | 29-08-08 | 15:24

De vraag is hier natuurlijk wie hier de grootste crimineel is. Hoewel de vraag stellen hem ook beantwoorden is. Die Duyvendak heeft dingen gedaan die niet kunnen en het is goed dat hij geen kamerlis meer is, maar Grijpink is echt gespuis. Dat zoiets bij de politie heeft gewerkt.

bbbachstra | 29-08-08 | 15:23

GS is duidelijk een one issue blog geworden.

Remy Martin | 29-08-08 | 15:23

Bertus Betonsloper | 29-08-08 | 14:46

Nope. Wijnand was primair wat hij nu nog steeds is en dat is een ijdeltuit. Dus had hij er geen bezwaar om het woord te voeren (o.a. op televisie) waar anderen wel link uitkeken om met hun kop op de buis of hun naam in de krant te komen.
Dat maakte hem in de ogen van de buitenwacht/media een 'leider' (men was altijd gretig om de beweging 'leiders' toe te dichten en helaas ging een aantal daar vervolgens zelf in geloven). Wijnand had bovendien het vermogen om goed te organiseren, op tijd uit zijn nest te komen, te doen wat hij beloofd had, kortom, in het land der blinden kom je dan al een heel eind. Maar ijdeltuiten en drammerts die vonden dat iedereen moest vinden wat zij vonden du moment dát ze iets vonden waren er natuurlijk op zich genoeg. Wat men niet meer zo begrijpt, is dat 'de kraakbeweging' onderverdeeld was in de kraakbuurten met allemaal hun geheel eigen inslag en karakter, die ook samenhing met het soort buurt dat het was, en wat er in die buurt speelde. Keesjemaduraatje bvb (Indische buurt) zag Wijnand wel degelijk als een soort buurtbons met de geëikte kenmerken daarvan (meisjes die tegen Wijnand opkeken en bij andermans pandjes kwamen mekkeren dat Wijnand vond dat dit of dat of Wijnand vond dat zus of zo- ) en daar wil ik op zich niet op afdingen, want daar heb ik geen kijk op omdat ik nooit in de Oost gezeten heb. In mijn eigen buurt had je weer zo'n ander figuur, of meerdere. Het hing van je eigen inslag en ervaring af hoeveel je je aan dit soort types gelegen liet liggen. Je kon je er ook gewoon helemaal niks van aantrekken, zoals ik deed. Heel vaak werden ze alleen door de pers serieus als 'leiders' bezien. Of door de politie omdat die vonden dat 'daar nog mee te praten viel'. Sommigen waren ook 'bonzen' tegen wil en dank, omdat ze gewoon het meeste deden en je ook moet begrijpen dat het niet altijd makkelijk was om de zaken in het gareel te houden. Bvb: panden werden niet lukraak gekraakt, iemand moest dan toch uitzoeken hoe lang iets leeg stond, van wie het was, of je het wel kon máken om het te kraken. En deden daar heel veel moeite voor. Als een groepje bierpunks weer eens iets deed dat totaal niet door de beugel(fles) kon en bvb de buurt daar de hele beweging op aan ging kijken, zoals het kraken van een huis van een niet-speculerende particulier die zijn financiering nog aan het regelen was om er gewoon iets mee te doen bvb, of uitwonen van panden, en iemand die zich veel moeite getroostte om de zaken ok te houden vervolgens ingreep, werden die ook snel voor 'bonzen' uitgemaakt 'wie ben jij om...'. (bvb Schinkelbuurt, waar het liefste zachtmoedigste werkpaard die álles van belang deed nog voor bons versleten werd). Anderen hadden gewoon heel nare demagogische en manipulatieve trekjes en wilden wel degelijk alle macht voor zichzelf waarbij ze de meelopers gebruikten (Woongroep Staatliedenbuurt, Rivierenbuurt). Vermoedelijk viel Wijnand in de Indische buurt tussen de twee categorieën in.
De term ayatollah van de kraakbeweging is hoe dan ook volstrekt niet van toepassing, niet op Wijnand en niet op wie dan ook.

Eindeloos, maar zeker na Kedichem, waren de discussies over geweld, en waar de grenzen lagen. Daar stond Wijnand altijd volstrekt duidelijk in, waarbij ik me de uitspraak op een stedelijke vergadering, over wat als geweld aangemerkt kon worden en niet, herinner 'Geweld begint voor mij als je de tegenstander niet meer als mens kunt zien'. Lijkt me helder.

Ik was niet dol op hem, maar ik had ook helemaal niets tegen hem. En alle respect voor hoe hij het daarna gedaan heeft. Wel helemaal in de lijn der verwachtingen.

campion | 29-08-08 | 15:23

Ja ik zie nog die foto van die agent die een stuk stoeptegel in zijn gezicht gekregen had.
Die foto moet zeker nog wel te vinden zijn.

wiers | 29-08-08 | 15:22

Wisten jullie dat de Telegraaf en dus ook GS en NSB verleden heeft? Dat wisten jullie zeker nog niet? ;-) Hou eens op met dit geziek.

Remy Martin | 29-08-08 | 15:21

Dick Grijpink was en is zelf een vieze vette crimineel. Niet voor niets veroordeeld bij de rechter. In een poging de aandacht af te leiden probeert hij anderen zwart te maken. Zijn verhalen geloven is dom. Zijn verhalen doorvertellen is misdadig. Of dient een politiek doel.

Flippo | 29-08-08 | 15:20

Grijpinks' wetsgetrouwheid is er uiteindelijk de oorzaak van, dat de milieumafia niet in de kiem gesmoord werd, toen hij de trekker kon overhalen. Grijpink accepteerde het gezag en schoot niet, hoe groot de stenenregen ook was. Nogmaals: een hele nette man, die Grijpink, maar het was beter geweest als hij iets minder wetsgetrouw was geweest.

tipo | 29-08-08 | 15:19

Tja, en na een moordenaar nemen we nu de uitspraken van iemand die slaat voor z'n werk, weer klakkeloos voor waar aan.
GS is niet half zo kritisch als het wel zou willen zijn. Dit is gewoon meelullen.

drivebyposter | 29-08-08 | 15:14

Duyvendak had gelijk
16-08-2008
Door Emile Fallaux

In 1982 was ik als eindredacteur van het VPRO-televisieprogramma BGTV verantwoordelijk voor de uitzending waarin Wijnand Duyvendak geheime documenten toonde die hij en zijn kameraden van de anti-militaristische actiegroep Onkruit hadden ontvreemd uit het PMC (Provinciaal Mi­li­tair Commando) in Amsterdam.

Die aardige slimme jongen bewees, vond ik, de democratie een dienst met die openbaarmaking. De militaire top kwam uit die stukken naar ­voren als een paranoïde staatsapparaat. Net als zijn Ame­ri­kaan­se grote broer zag het overal het Ro­de Ge­vaar, en het maakte geen onderscheid tussen communisten, anarchisten en sociaal-democraten. Mochten de Russen komen, dan moesten zo’n beetje alle spraakmakende linkse Ne­der­lan­ders worden vastgezet, dat waren potentiële collaborateurs van de vijand.

De halve redactie van Vrij Nederland stond op de lijst. Krank­zinnig, voor wie de oorsprong en aard van dit blad kent. De militaire top was staatsgevaarlijk, vond Duy­ven­dak. En ik gaf hem gelijk. In die tijd, op het hoogtepunt van de Kou­de Oor­log en midden in de hollanditis tegen de kruisraketten, was het onmogelijk om dergelijke geheimen met legale middelen boven water te krijgen. De inbraak van Onkruit was een gerechtvaardigde methode, in het algemeen belang. Wat is Wijnand Duyvendak dezer dagen verschrikkelijk paniekerig. Wat is er gebeurd met die standvastige jongen van toen, dat hij nu afstand neemt van zijn daden? Het zal de politieke biotoop wel zijn, daarin gaat een mens vanzelf schipperen en schuiven. Jammer.

www.vn.nl/HaagseStreken/ArtikelPolitie...

Evince | 29-08-08 | 15:09

Bertus Betonsloper | 29-08-08 | 14:46

-edit- minus 'tot'

*Omertà degli occupanti*

Bertus Betonsloper | 29-08-08 | 15:06

Linkschmenschen zijn niet voor niets (s)links

merkava_mk4 | 29-08-08 | 15:04

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 14:57
Grijpink is de Mahatma Ghandi van Amsterdam!
Einde van de Domheid | 29-08-08 | 15:00

Ik ben blij dat jij het ook ziet! Hij lijkt er ook wel een beetje op!

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 15:03

Overigens kom ik binnenkort ook met een boek. Waarin de vraagstelling centraal staat waarom iedereen tegenwoordig een boek moet uitbrengen. Een poosje hierna breng ik opnieuw een boek uit waarin ik de balans opmaak. Worden er nu minder boeken uitgebracht na mijn boek over het vele uitbrengen van boeken.

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 15:01

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 14:57
Grijpink is de Mahatma Ghandi van Amsterdam!

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 15:00

@baba4oog | 29-08-08 | 13:50
Daar heb je ook wel weer gelijk in, 't was een loze kreet.
Waarom zou mijn nick dan anders moeten zijn? Italiaans is niet mijn sterke kant...

Giulianova | 29-08-08 | 14:58

Ja, gelukkig is die Grijpink een volstrekt integere man, die het beste voor heeft met onze wereld en zijn personeel. Heerlijke man. Oprecht, eerlijk, menselijk. Ja, waarlijk een voorbeeld voor ons allen.

Iemand ooit die (gedeeltelijk undercover) docu gezien over de schoonheid van een onderneming als de TCA? Daar zag je pas echt hoe lief die man voor zijn hardwerkende personeelsleden was. Een grote wereld vol liefde, respect, fatsoen, eerbied, waardering, positivisme.. enfin, ik kan door blijven gaan, die meneer Grijpink, die is gewoon fantastisch!

ZouteZeeuw | 29-08-08 | 14:57

van dal | 29-08-08 | 14:54
klopt, maar het was stom om anonimiteit te challengen. Als ze is wie ik denk dat ze is heb en had ik grote bewondering voor haar. En we kennen elkaar niet.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:56

Teen | 29-08-08 | 14:54
Wat?!
Heb jij die teef gedaan?

Big Ern | 29-08-08 | 14:56

@Jeb | 29-08-08 | 14:47
Sensatiebelust of hebzuchtig?

tipo | 29-08-08 | 14:55

Het is trouwens niet helemaal waar wat ik de vorige zei. Het ging om zijn hond en hij maakte er zelf foto's van.

Teen | 29-08-08 | 14:54

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:44 gisteren schreef ze nog dat ze nog géén veertig is...

van dal | 29-08-08 | 14:54

Superior Bastard | 29-08-08 | 14:50
Mijn egaatje is eigenlijk maar 1.76 ofzeau....
Ik had t over de taille ;)

Big Ern | 29-08-08 | 14:53

Sikkeneur | 29-08-08 | 14:39 *mompelt mee*

van dal | 29-08-08 | 14:53

boekjes en onthullingen worden het helemaal in 2008

van dal | 29-08-08 | 14:52

@Jeb | 29-08-08 | 14:47
eigenlijk is het de Aktueel voor mensen die niets te doen hebben de hele dag. of beter nog: het is de leesportefeuille van links EN rechts. is dat wat je wil zeggen?

Krassimir | 29-08-08 | 14:51

Waar blijft Sijtje Boes als je haar nodig hebt ?

Bigi Bana Boy | 29-08-08 | 14:50

Big Ern | 29-08-08 | 14:48
Goed dat je dan geen Small Ern bent, vind ik altijd zo walgelijk lijken zo'n trapleuning met armpjes vergezeld door een mastodont van een wijf.

Superior Bastard | 29-08-08 | 14:50

@campion | 29-08-08 | 14:09
Wen er maar aan. Het bashen gaat de komende 60jaar van rechts komen.
Zullen dus ook wel wat foutjes tussen komen te zitten.

ReligionSucks | 29-08-08 | 14:49

Jeb | 29-08-08 | 14:47
Dit artikel.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:49

Mijn vrouw is ook een maatje.
Te groot.

Big Ern | 29-08-08 | 14:48

Deze artikel laat weer zien hoe sensatiezuchtig GS is. Hier is de waarheid verworden tot een bijzaak. Geen wonder, nu dat de TMG de plak zwaait bij GS.

Jeb | 29-08-08 | 14:47

Mijn vrouw is mijn beste vriend. Mijn maatje, mijn knuffie en scheetjepeteetje.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:47

Boze Buur | 29-08-08 | 14:45
X
Grote Buur...

Big Ern | 29-08-08 | 14:47

@ campion
-
Uit al jouw bijdragen van de afgelopen dagen blijkt wel dat je beschikt over een enorme dossierkennis m.b.t. tot de kraakscene. Daarom een hele simpele vraag, speciaal aan jou:
-
Was Duyvendak nou 'de ayatollah' van de kraakscene, ja of toch nee...?
-

Bertus Betonsloper | 29-08-08 | 14:46

Sympathieke man die Dick. Integer en betrouwbaar. Iemand op wie je kunt bouwen.
Uiterlijk zegt ook niet alles.

hackeraki | 29-08-08 | 14:45

Big Ern | 29-08-08 | 14:43
En we hebben het lekker nooit gezegd he?
x

Boze Buur | 29-08-08 | 14:45

en ik wel eens met de beste vriend van m'n vrouw. howsthat?

Krassimir | 29-08-08 | 14:45

Campion. Ben jij van bouwjaar 60?

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:44

En nu maar wachten op de autobiografie van Leutscher, die had het toch ook met de krakerts aan de stok?

platbodem | 29-08-08 | 14:44

Ik ben wel eens me de beste vriend van mn vrouw naar bed geweest.

Big Ern | 29-08-08 | 14:43

Boze Buur | 29-08-08 | 14:39
Kon die vriend hem niet zelf bellen dan?
Raar verhaal hoor... helemaal confusius hier....

Captain Orange | 29-08-08 | 14:42

dick is lievv, een echte huisvader, jokt nimmer, en is bovendien een begenadigd schrijver. zoziejemaarweer: een mensch kan zich vergissen. zomaar. omdat het kán.

Krassimir | 29-08-08 | 14:42

Grijpink is verder ook een lieve democraat. Dreigt nooit met geweld, doet ook niets gewelddadigs. Daar zouden de Duyvendakjes een voorbeeld aan kunnen nemen.

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:41

Teen | 29-08-08 | 14:37

Ik meen me te herinneren dat Ralph Inbar je beste vriend was?

Captain Orange | 29-08-08 | 14:40

Captain Orange | 29-08-08 | 14:37
Pfffff.. Ik belde een taxi en die kwam dus naar het huis van een vriend van mij. Maar die vriend wist dus van niets toen die chauffeur aanbelde en zei dat er een taxi klaarstond voor hem. Tenminste, hij wist toen wel dat er een taxi stond natuurlijk maar hij had helemaal geen taxi nodig zegmaar.
Ah, er blijft nu echt niets meer van mijn grap over. Da`s doodzonde...

Boze Buur | 29-08-08 | 14:39

Of je ze zich nu krakers, afa of sa noemen, links en terreur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Sidi Tammentis | 29-08-08 | 14:39

Fout is fout en als links fouten maakt zit ze maar op de blaren. Maar waarom is de schade die door de onderwereld wordt aangericht nou nooit echt een onderwerp van gesprek?

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:39

waar moet t heen als dit soort types t ook al tot smeris kunnen schoppen...

joohoop | 29-08-08 | 14:39

*mompelt iets over verbanden TCA - pc - Peter Rrrr dV - Siebelt - Grijpink - GS - Fatsoenlijk Nederland*

Sikkeneur | 29-08-08 | 14:39

Owww wat een selectieve verontwaardiging weer over Duyvendak. Een paar topics hieronder werd nog massaal het verhinderen van een democratisch recht door dreigen met geweld goedgepraat.

Kyokushinkai | 29-08-08 | 14:38

Ik ben een (paar) keer met de vrouws van mijn beste vriend naar bed geweest en hij weet nu nog niets. :-)

Teen | 29-08-08 | 14:37

Boze Buur | 29-08-08 | 14:36

O nee sorry.. ik wist niet dat je vriend taxichauffeur was...

Captain Orange | 29-08-08 | 14:37

ROFLOL @ Boze Buur | 29-08-08 | 14:33

Teen | 29-08-08 | 14:36

Captain Orange | 29-08-08 | 14:34
Nee man, die vriend van mij. Snapte je `m nie?

Boze Buur | 29-08-08 | 14:36

@Boze Buur | 29-08-08 | 14:33
Erg vroeg begonnen met de vrijmibeau zien ik.

Pinocchio | 29-08-08 | 14:35

Trouwens GS kan ook niet lezen want Grijpink zegt niet dat hij onderdeel was VAN de bratra, hij zegt 'onze bratraeenheid' bedoelende: van ons korps. Maar nog altijd bestond die toen niet.

campion | 29-08-08 | 14:35

Het doet me goed dat eindelijk die z.g. "sociale" linkse hufters worden aangepakt.

Moi | 29-08-08 | 14:35

Boze Buur | 29-08-08 | 14:33

Wie? Die taxichauffeur?

Captain Orange | 29-08-08 | 14:34

Ja, dat ben ik dan weer he, met mn grappen en grollen.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:34

Ik heb een keer een taxi laten komen naar het huis van een vriend en die wist van niks. Hahahahahaha.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:33

Iedereen weet dat Dick Grijpink Door en door betrouwbaar is en BESLIST GEEN crimineel.

blikjegrolsch | 29-08-08 | 14:32

Even maar "links" reageren; is Grijp ooit veroordeeld voor dit soort beschuldigingen? Iemand bewijzen... zo nee... stop met het bashen van die man..../Linksmode uit/

Captain Orange | 29-08-08 | 14:32

Auteur van het stuk: Willem Beusekamp! Hahahaha dat verklaart wel alles. Wat een domme lutser. Vorige week belt ie me nog op Euhhh euhhhh, kraker Jack, wie was dat eigenlijk? Wat een topverslaggever!!

campion | 29-08-08 | 14:32

Boze Buur | 29-08-08 | 14:25

Eigenlijk dé juiste man die de GS redactie graag ziet komen; "Niet lullen, maar poetsen".

Sikkeneur | 29-08-08 | 14:32

(T)AKSIE!

widtvoet ® | 29-08-08 | 14:31

@teen,moet je rode inkt nemen

vlieggenmepper | 29-08-08 | 14:31

Teen is de man!

Boze Buur | 29-08-08 | 14:31

Ik neem ook altijd TCA-taxi's. Voor de zekerheid.

tipo | 29-08-08 | 14:31

Oh wacht. We zijn bezig met rechts-links?



Dickie FTW!!!

Boze Buur | 29-08-08 | 14:30

@ Boze Buur | 29-08-08 | 14:20
Grijp ink? Nee, dan krijg ik blauwe vingers!!

Teen | 29-08-08 | 14:29

Ja, niet dat TaxiDirect de dienstverlening er beter op maakte, dat moet gezegd, en de schuld van de taxioorlog had dat weet iedereen die domme muts Netelenbos, en ik neem any time TCA taxi's want het zijn allemaal klootzakken maar ze weten tenminste de weg en stinken doorgaans niet. Maar toch.

campion | 29-08-08 | 14:28

Kijk de film Nachtrit maar eens. Ome Jan Bremer? Juist ja, Dickie Geilpink.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:28

Ja, Don Grijpgraag geloven we hoor. Liever 10 Duyven op m'n dak dan 1 Grijpgraag.

Lepo | 29-08-08 | 14:28

@Artois Arnhem | 29-08-08 | 14:18
Dus Gretta Duisenberg maakt ook kans om burgemeester van Amsterdam te worden?
Een hele geruststelling.

Pinocchio | 29-08-08 | 14:28

Grappen maken over piemels terwijl je zelf Dick heet, is nooit grappig.
Voor de rest is het een fijne vent hoor.

De TCA had een monopoliepositie totdat in 2000 de nieuwe taxiwet werd ingevoerd. Het leidde tot de Amsterdamse taxi-oorlog: een aantal TCA-chauffeurs sloeg regelmatig werknemers van concurrent Taxidirect in elkaar, reed ze klem en stak auto’s in brand. Grijpink (55) wordt ervan verdacht de chauffeurs aan te hebben gezet tot geweld. De directeur duldde nu eenmaal geen nieuwe spelers op de taximarkt. Volgens justitie had het bestuur nog een belangrijk machtsmiddel in handen: de ‘Club van Noord’, bestaande uit TCA-chauffeurs Jerry van D. en Tino S., en een aantal door Grijpink ingehuurde freefighters. Uit bankafschriften van Jerry van D. zou volgens justitie blijken dat de ‘Club’ door Grijpink betaald werd om concurrenten te bedreigen en te mishandelen.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:25

Grijpink? GRIJPINK? ..... Ach ik snap het al. Grijpink is OK, Holleeder is toppie, Mink K een engel, Sam Klepper een onbegrepen romantische dichter en de rest van de Amsterdamse onderwereld: 'Hard werkende jongens die het in iedere bedrijfstak elders ook gemaakt zouden hebben en die absoluut geen belastingaftrek krijgen'. De burger is veilig, hun kinderen krijgen keurig netjes hun apotheek aan school (zouden ze toch wel krijgen) en hun omzet: Groter dan de bloemenexport.
*Ach wat zeg ik nu weer, Grijpink is nooit veroordeeld?*

Einde van de Domheid | 29-08-08 | 14:25

Vraag maar na bij de voorlichting van de politie: Ten tijde van burgemeester Polak was er nog géén BraTra. Die is voortgekomen uit overleg tussen korpsbeheerders van de grote steden in 1983-84 toen van Thijn al aangetreden was. ME'ers waren tot dan toe gewone politieagenten in riot-gear, en omdat krakers panden steeds vaker met lasconstructies barricadeerden én omdat men overstapte van het oude CN-gas (potjes) naar het wat gevaarlijkere CS gas (patronen) en omdat er nogal wat voetbalrellen waren werd besloten tot twee gespecialiseerde ME eenhede, Bratra en OA/E. Grijpink heeft never nooit niet bij de Bratra gezeten. Grijpink is een leugenaar. Ws heeft hij Duyf nog nooit gezien. Overigens werkte voor TCA en dus Grijpink in die tijd wel Dikke Dennis, destijds nog volop neonazi en dief van Volkswagenkevertjes. Hij reed vaak straalbezopen en zwaaide bij het minste geringste met een Beretta.

campion | 29-08-08 | 14:24

Boze Buur | 29-08-08 | 14:20

Altijd lachen toch, iets met een piemol.

Maaier | 29-08-08 | 14:24

-1 voor iedereen die +1 geeft voor de slappe lul opmerking.
Goh zeg, lache man. Vooral die baard die ie heeft.

@Teen
Doe jij es iets leuks zeggen.

Boze Buur | 29-08-08 | 14:20

Die quote aan het einde is briljant! Ik wil een Nobelprijs voor die man :)

Utopiad | 29-08-08 | 14:19

Fleisch, iets met achterban en een misgeslagen plank.

Linkse Zakkenvuller | 29-08-08 | 14:18

@campion | 29-08-08 | 14:13

Je zou zeggen dat dat juist een aanbeveling is in zo'n functie.

Biff Eagleburger | 29-08-08 | 14:18

@Pinocchio
'altijd'
En weer is zijn neus een stukje gegroeid.

De eigen volk eerstapartheiders gebruiken overigen de term joods christelijke cultuur. Pinocchio moet wel beter naar Geert luisteren een volgende keer.

Overigens vind ik dat in Nederland sprake moet zijn van een joodschristelijkislamischagnotischecultuur.

Artois Arnhem | 29-08-08 | 14:18

Sorry hoor ik ben absoluut geen fan van Duyvendak. Maar geen haar op me hoofd die er aan denkt die grijpink ook maar voor een cent te vertrouwen. Iemand met een nog crimineler verleden dan Duyvendak die een boekje open doet yeah right!

StijlvolRechts | 29-08-08 | 14:18

En daar komt Grijpink nu mee??? Beetje curieus....

brutus68 | 29-08-08 | 14:17

@AlphaOmega | 29-08-08 | 13:52:
Is de Volkskrant ook al overgenomen door de TMG?

koerbagh ® | 29-08-08 | 14:17

-weggejorist-

Violator[xL] | 29-08-08 | 14:15

los draad | 29-08-08 | 13:40
kudtinbrekers, zoek een baan. dan kun je je eigen huisje kopen.
hulde voor deze ex-agent

DenLangel*l | 29-08-08 | 14:14

LOL @ "Ik realiseerde mij toen voor het eerst dat je met een slappe lul weliswaar geen geslachtsgemeenschap kan hebben, maar dat je er wel degelijk door genaaid kan worden."

stuyterkuycken | 29-08-08 | 14:14

* Zit te wachten op een treffend beschrijven van het hoofd van deze meneer*

CJN, kom er maar in...

Sikkeneur | 29-08-08 | 14:13

Bovendien bestond de BRATRA nog helemaal niet in 1980. Die is pas NA de kroningsrellen en vondelstraat opgericht. Ik meen in 1983

campion | 29-08-08 | 14:13

't Blijkt maar weer eens dat de connecties van GS van het allerhoogste allooi zijn. Je zou 't zomaar 'fatsoenlijk' rechts kunnen noemen.

Niet voor Jan | 29-08-08 | 14:13

Overigens is Grijpink bij de politie oneervol ontslagen. Ik meen me te herinneren dat het iets met losse handjes en vrouwelijke collega´s te maken had.

campion | 29-08-08 | 14:13

Intelligente kop heeft deze vent ook. Echt een nadenkertje.
Blij dat dit soort randfiguren 20jaar geleden al wist wat goed voor ons was / is.

ReligionSucks | 29-08-08 | 14:12

Die slappe-lul-quote heeft Dickie trouwens ordinair gejat... van z'n toenmalige vrouw.

widtvoet ® | 29-08-08 | 14:11

Waarom moet er altijd een Jood burgemeester van amsterdam zijn?
Is dat niet historisch achterhaald in een christelijke islamitische cultuur?

Pinocchio | 29-08-08 | 14:11

Goedzo. Ga vooral zo door.
Met topics als deze bewijzen jullie echt benul te hebben van wat er in Amsterdam heeft afgespeeld... not...
Je kunt radikaal links geen grotere dienst bewijzen door de Grijpinks cs uit de kast te trekken om je gelijk te halen.

Het lijkt me moeilijk om deze te overtreffen en een nóg groter liegbeest dan Grijpink te vinden.

campion | 29-08-08 | 14:09

De eerste keer dat me iets meevalt van Dick Grijpink, die BRATA achtergrond
En inderdaad +1 voor de slappe lul quote in het artikeltje

Tobi | 29-08-08 | 14:09

koerbagh ® | 29-08-08 | 13:59

De bron is het boek van dit sujet, waar de Volkskrant over schrijft...

Fleisch geylt er wel op.

Sikkeneur | 29-08-08 | 14:08

Wolf in schaapskleren... zegt er een wat. Grijpink en z'n kudttaxi's zijn heel wat fouter dan de hele kraakscene bij elkaar.

Gezellig! | 29-08-08 | 14:08

+1 voor de slappe lul quote

_Fly66_ | 29-08-08 | 14:06

Gaan we nou dag-in-dag-uit de Televaag inscannen en op GS zetten? Als ik daar zoveel interesse in had, kocht ik m wel hoor.

AlphaOmega | 29-08-08 | 13:52

NSB krantjeTelegraaf daar komen toch onze Geenstijlers vandaan.

*edit* Dit komt uit de Azijnbode sukkel. Doei!

Neusz | 29-08-08 | 14:05

[Krosstopik] Heeft Dickie trouwens niet ooit de Zwarte Pieten Award gewonnen op een of ander Sinterklaasgala? [/Krosstopik]

widtvoet ® | 29-08-08 | 14:03

Geef die Grijpink een wekelijkse column!

fuckje | 29-08-08 | 14:01

Zitten de joden overigens ook achter het kraken?

Maaier | 29-08-08 | 14:00

Grijpink, zo toepasselijk dat het haast wel een bijnaam moet zijn. En anders nomen est omen natuurlijk.

Superior Bastard | 29-08-08 | 13:59

pas maar op. straks trommelen de rondvliegende klinkers hele abc's met medeklinkers op.
.
strondt aan den klinker

Heras | 29-08-08 | 13:59

@Sikkeneur | 29-08-08 | 13:46 :
Inderdaad, ik vind de Volkskrant ook een waardeloze bron.

koerbagh ® | 29-08-08 | 13:59

Aardige man, die Grijpink. Was hij maar burgemeester.

tipo | 29-08-08 | 13:59

@dawizard.

Als dat zo is laat de Gestapo dan maar eens heel snel terug komen!

El_Guapo | 29-08-08 | 13:58

Heras | 29-08-08 | 13:55

Na onderzoek met 20 hooggekwalificeerde reaguurders kon ik niet bewijzen dat Fleischbaum de spin in het web is van de vastgoed/onderwereld-maffia. Maar ik weet zeker dat ie dat wél is.

Maaier | 29-08-08 | 13:57

Goed zo! Trek die beerput van de linkse actiescene nog maar wat verder open. Er is vast nog heel veel te onthullen over de linkse terreur!

Eikenhout | 29-08-08 | 13:56

Lijkt me een uiterst betrouwbare bron dit sujet. Is niet iemand die zichzelf ten koste van anderen of de waarheid wil profileren. Nette vent. Keurige burger. Ja, dat kleine spatje op zijn verder onbevlekt blazoen... moeten we niet moeilijk over doen. Heeft natuurlijk ook met de berichtgeving over eea. te maken en dan mn. met de schandalige toonzetting daarvan. Bovendien: kan iemand die ooit eens een steekje heeft laten vallen opeens geen mooie trui meer brijen? Nee, deze topper is op z'n woord te geloven. Maar hopelijk laat hij toch wat interne stukken van destijds "lekken" die zijn nu geopenbaarde verdachtmakingen kunnen ondersteunen.

En oh ja: Wynand is Almere niets voor jou?

widtvoet ® | 29-08-08 | 13:55

-weggejorist-

Brynnar | 29-08-08 | 13:55

@ Herr Erik | 29-08-08 | 13:39
.
wellicht had Fleisch last van de "rondvliegende klinkers" e.a.

Heras | 29-08-08 | 13:55

@ los draad | 13:40

Doe eens even snel je haar wassen!

nm:s | 29-08-08 | 13:54

Is het niet weer es tijd dat jullie zelf een beetje onderzoeksjournalistiek gaan doen? Dat gelul over krakers wordt ik ondertussen ook een beetje moe van...

/zeurkous mode off

Mooie uitspraak van die gozert. +1

AlphaOmega | 29-08-08 | 13:54

ik las dit vanochtend bijna letterlijk in de volkskrant... hmmm... dat is niet best GS redactie!

MDA | 29-08-08 | 13:53

Ik zie dat ze Grijpink al hebben kaalgeschoren.

Teleurgesteld | 29-08-08 | 13:53

Au!

Haagse Hooligan | 29-08-08 | 13:52

Gaan we nou dag-in-dag-uit de Televaag inscannen en op GS zetten? Als ik daar zoveel interesse in had, kocht ik m wel hoor.

*edit* Dit komt uit de Azijnbode sukkel.

AlphaOmega | 29-08-08 | 13:52

nationalistische gepeupel?

illuvatar | 29-08-08 | 13:51

@ Giulianova | 29-08-08 | 13:41
op liegen om eigenbelang heeft geen van de bloedgroepen het alleenrecht. dus da's een beetje een loze zinsnede.
ubrigens : moet uw nick eigenlijk niet 'giulia nuova' zijn ?

baba4oog | 29-08-08 | 13:50

Hoofdstuk aanscherpen agv huidige opinie. Lekker objectief.

bakboord | 29-08-08 | 13:49

Dick hoefde zijn penozekop maar te laten zien en het braken en janken begon al.

Bigi Bana Boy | 29-08-08 | 13:49

Woont Duyvendak nog in Nederland dan?

T@ Riest | 29-08-08 | 13:48

Dick was lid van het beruchte Brand en Traangas (BRATRA) Team. Deze eenheid, ook wel binnen zonder kloppen genaamd, was speciaal afgericht om gekraakte panden op het ongewassen tuig te heroveren.
---
Politie die buiten de wet opereert noemen wij Gestapo...

da wizard | 29-08-08 | 13:48

wie luistert er nou naar die schurk grijpink? maar het is waar wat op sargasso staat: it takes a thief to catch a thief. en hij heeft wel humor.

Gallisch | 29-08-08 | 13:48

Dankzij Dick Grijpink is het beroep taxichauffeur in A'dam ernstig gedegradeerd.
Grijp fraudeerde er op los met zijn taxicentrale. Concurrenten en klagende medewerkers kregen te maken met zijn knokploeg.

Troelstra2.0 | 29-08-08 | 13:48

Misschien wordt het ook eens tijd om die Taxi Centrale Amsterdam van Grijpink eens onder de loep te nemen. Met constant het dreigmiddel om de stad vast te leggen. Wat dat betreft had-ie maatjes met duif kunnen zijn.

Onderduiker | 29-08-08 | 13:47

Nou Grijpink, als je het niet kon bewijzen met 11 mensen dan was je óf een slechte politieman óf het viel niet te bewijzen omdat Duyvendak niet de kraker-ayatollah was. DIt zijn insinuaties die niet alleen onbewezen zijn, maar ook nog eens ethisch kwalijk voor een ex-agent.

Maaier | 29-08-08 | 13:47

Google ads blijven leuk:

razendsnel uw pand leeg
ontruimingen - snel, goed,niet duur ook verwijdering van vloerbedekking

florusp | 29-08-08 | 13:46

Nou Fleisch, als je er dit soort figuren tot je vrienden en bronnen op nagaat houden, ga je toch echt naar rotte vis stinken...

Sikkeneur | 29-08-08 | 13:46

8 jaar bij de PID met 10 andere collega's onderzeok doen op onze kosten en dan nog niet in staat zijn RaRa te ontmantelen dat is pas triest, incompetente lutser.

Bigi Bana Boy | 29-08-08 | 13:46

Krijg steeds meer respect voor Duivendak .

Dat is toch niet de bedoeling

Neusz | 29-08-08 | 13:46

Wel een beetje een loser dus, die MISGrijpink . . .

goedverstaander | 29-08-08 | 13:45

Een uitspraak om in te lijsten. Toch?

NoMinister | 29-08-08 | 13:45

Deze Grijpink man is gevaarlijk echt iets met pot en ketel. Deze man is persoonlijk verantwoordelijk voor de hele taxi malaise in dit land. 100% crimineel oprotten en wegwezen zou graag zien dat deze man zelf es goed door het slijk gaat.

Dr. Anderzz | 29-08-08 | 13:45

dat slappe lul citaat, inderdaad, onbetaalbaar, + 2

leegknedert | 29-08-08 | 13:44

Haha, een taxichauffeur is wel iemand waarop je kan vetrouwen. Een flinke stap terug dickie, eerst bataratatata, toen taxichauffeur, en nu niks.

Leen Stijl | 29-08-08 | 13:44

Kraakactie was op rand terreur, taxi IS terreur. Dus.

John McClane | 29-08-08 | 13:44

Daar heb je weer een topic over die verrekte Duyvendak.. Tjonge wat een hoop nieuws krijg je uit een nietszeggend figuur. Ik dacht dat Duyvendak al kapot gemaakt was? Hoop dat we na dit topic weer verder kunnen met *kuch* belangrijke zaken. Iets met mooie vrouwen ofzo. Het is verdomme vrijdag.

grabbel | 29-08-08 | 13:44

Wim Polak - Job Cohen, zoek de 300 overeenkomsten.

Superior Bastard | 29-08-08 | 13:43

Als je vijanden iets vertellen over je karakter, dan moet die Duyvendak echt een geweldige gozer zijn!

Teen | 29-08-08 | 13:43

-weggejorist-

Nee dus! | 29-08-08 | 13:43

Nou, ik moet naar eens naar Hans Anders... Wat een krantenartikel van formaat zeg!

OoO | 29-08-08 | 13:43

Die lul heeft de hele taximarkt verneukt, ik als rasechteamsterdammer moet hem niet tegen komen. dan zal ik hem eventjes laten zien wat je met een harde lul kan.

daveku | 29-08-08 | 13:43

Haahahahahah, nee Dickie Grijpink das een heeeeeeeeeeel betrouwbare man.

LJBrinkhorst | 29-08-08 | 13:42

Krijg ik bij dat laatste linkje een gratis GS leesbril?

Meneer | 29-08-08 | 13:42

LOL @ postzegel volkskrant

kogelbiefstuk | 29-08-08 | 13:42

*edit* doe es niet newbe

redicn | 29-08-08 | 13:41

-weggejorist-

Nee dus! | 29-08-08 | 13:41

Eerst bewijzen dan geloven. Als rechts ergens goed in is, dan is het wel in liegen om eigenbelang...

Giulianova | 29-08-08 | 13:41

Jullie halen de randdebielen ook werkelijk onder elke steen weg ...

Bukt U Maar Even | 29-08-08 | 13:40

Liever een inbreker dan een dief, oplichter, afperser... Gelukkig kan Grijpgrage Grijpink nog zichzelf recht aankijken in de spiegel... Vergunninkje kopen?

whocarez2006 | 29-08-08 | 13:40

kutpolitie. leve de krakers.

los draad | 29-08-08 | 13:40

"Ik realiseerde mij toen voor het eerst dat je met een slappe lul weliswaar geen geslachtsgemeenschap kan hebben, maar dat je er wel degelijk door genaaid kan worden."

Hahahaha wat een geweldige uitspraak +1

StijlvolRechts | 29-08-08 | 13:39

Duyvendak was in ieder geval slimmer dan 12 PID'ers. For what it's worth..

Superior Bastard | 29-08-08 | 13:39

Lekker groot ingescand ook, dat krantenartikel

Cosa Nostra | 29-08-08 | 13:39

Joehoe Fleischbaum, doe eens spatiegebruik.nl bezoeken.

Herr Erik | 29-08-08 | 13:39

Ja en Grijpink is dan zeker het schaap in wolfkleren?

jeroener | 29-08-08 | 13:38

duifje is al kapot?

De Jood | 29-08-08 | 13:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken