Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieuterroristen houden niet van vieze luchtjes

dierenvrind.pngVette pech voor de houders van een grote kippenfarm in Groesbeek. De Raad van State heeft de vergunning ingetrokken en dus mag het bedrijf nu de deuren sluiten. Waarom? Stankoverlast. De kippies zouden teveel vieze geur afscheiden. Is ook irritant natuurlijk, zit je lekker in de tuin te barbecuen komt er opeens zo'n dierlijke poepgeur overwaaien. Opgerot dus maar met uw toko, u bent niet gewenst in Groesbeek. Weblogger 'Peter' keek even verder en onderzocht wie die klagers eigenlijk precies zijn. Waren het astmatische bejaarden, waren het zielige longpatiënten? Neen, het waren dierenterroristen. De organisaties "Een Dier Een Vriend" en "Stichting VMDLT" om precies te zijn. Organisaties die u misschien wel kent als de wereldverbeteraars die adressen van 'dierenmishandelaars' publiceren en zo verantwoordelijk zijn voor diverse intimidaties en bedreigingen. Beide organisaties zijn gevestigd in Den Haag en Enschede, maar als de wind verkeerd staat ruik je de kippenpoep dus ook daar. En vieze luchtjes, daar houden dierenactivisten nu eenmaal niet van.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind die gasten veel harder stinken
KENNEN JULLIE GEEN ZEEP

veel vaak en vet | 29-08-08 | 11:39

Veelal is het hetzelfde als schiphol, eerst ( vaak goedkoper) een huis kopen bij een vliegveld en dan raar opkijken als deze over komen vliegen.

Veel boeren bedrijven zitten al jaren op dezelfde locatie, woonwijken breiden uit en dan zeuren mensen over overlast.

Bij ons zit meer dan 30 jaar een tennisbaan en voetbalveld, eerst helemaal vrijstaand.
het was een braak liggend boeren gebied.

Het aangrenzende voetbal veld ging verhuizen en er werden huizen gebouwd.

Nu klagen de mensen dat ze last hebben van het geluid en 's avonds van de lichten......

Quasistatistiek | 29-08-08 | 08:13

Veel ontwikkelingslanden staan vol van midden in het oerwoud aangelegde veldjes voor "kneuterboeren", voorzien van reclamebordjes van de verantwoordelijke "goede-doelen".
Dit alles natuurlijk om de "honger" te bestrijden.
Dat deze veldjes enerzijds in dusdanig arme grond staan dat ze na enkele jaren oogsten al weer totaal verarmd zijn kan niet boeien, dat de keuterboertjes dusdanig inefficiënt produceren dat ze maar amper 1/4 per vierkante meter produceren van wat een professionele boer met het geschikte materieel kan, dat kan onze wereldverbeteraars ook niet boeien.
Ze hebben leuke foto's en reportages om weer nieuwe fondsen te werven, en daar gaat het uiteindelijk om.
Want zo kunnen ze hun iegen loon en "maatschappelijk belang"veilig stellen, en natuurlijk het volgende jaar weer terugvliegen voor hun vakantie.. erm, goede werken.
Dat ze met al deze projecten zich eveneens schuldig maken aan een zoveelste populatie-explosie, welke er toe leidt dat er nog meer onefficiënte veldjes bij moeten komen tot het woud op is (aan het stimuleren van geboortebeperking en gezinsplanning doen ze niet) gaat al helemaal aan dergelijke naivelingen voorbij.
.
En nogmaals, wat beesten betreft: voor iedere veehouderij die in Nederland zijn deuren sluit, opend er eentje in een land waar men helemaal geen dierenwelzijn kennen.
Vraag je maar eens af hoe al dat importvlees gehouden en geslacht wordt.
Halal misschien?

koen_c_s | 29-08-08 | 00:50

dorus2 | 28-08-08 | 21:35

Met alle respect, maar u bent zeer eenzijdig geïnformeerd.
Een scharrel kip mag de benaming scharrel kip dragen zodra het een bewegingsvrijheid heeft (op de grond, in een schuur) van 11 stuks per vierkante meter.
Legbatterijkippen zitten gemiddeld met 5 a 6 stuks per vierkante meter.
De milieumaffia stimuleert het folteren van dieren zoals het ook de vernietiging van regenwoud stimuleert.
Zie de ontwikkeling betreffende groene (tegenwoordig heet het duurzame) brandstof.
Jaren lang pleite de milieubeweging voor duurzame en hernieuwbare brandstof in de vorm van palmolie en ethanol. (deze brandstoffen komen immers uit hernieuwbare bronnen nietwaar?)
De huidige brandstofprijs (in de EU) en de EU eis dat 20 % van de brandstof uit hernieuwbare bronnen dient te komen resulteert in de derde wereld in een ongeëvenaarde kap van het regenwoud op zoek naar palmolie cq suikerriet plantages.
Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid is er zoveel bos regenwoud per tijdseenheid gekapt als nu.
Gefeliciteerd! (God zij dank zijn we zijn wel lekker groen bezig)

Generaal Nguyen Giap | 28-08-08 | 23:52

Groesbeek, diamant tussen de heuvels!

Killerwhale | 28-08-08 | 23:24

Op dit soort momenten schaam ik me er voor een Enschedeër te zijn.

Nietvoordekat | 28-08-08 | 23:01

dorus2 | 28-08-08 | 21:35
En de boer zou ook het liefst alle varkens en kippen lekker buiten laten scharrelen.
Zoals de varkensboer Baspet. RESPECT man.
Vanavond weer op het nieuws: paarden worden verwaarloosd.
Niet door boeren en paardenmensen, maar door 'dierenliefhebbers' die zo'n schattige pony kopen maar ze niet weten te verzorgen.
Kijk, dat vind ik nou dierenmishandeling.
En daar maken die dierenactivisten en Marianne Thieme zich niet druk om.
Die zijn er alleen op uit om boeren te pesten, lijkt 't.

Hakkepof | 28-08-08 | 22:27

@Hakkepof | 28-08-08 | 18:57
Ik heb er geen enkele moeite mee ,dat een beest geslacht wordt.
Wat ik wel belachelijk vind is de ruimte , die een legbatterijkip heeft .Een A-4tje.
Geld verdienen aan het houden en verkopen van dieren voor de menselijke consumptie is ook niks mis mee.
Dat het ook anders kan bewijst de grootste kalvermester van Europa "De Drie".
Doen niet meer aan kistkalveren , productieproces aangepast.
Dieren een beter bestaan,boer tevreden want hij heeft een gegarandeerd inkomen,consument tevreden want die weet dat er niet gerotzooid wordt met de beesten voordat ze geslacht worden.
Trouwens de meeste supermarkten verkopen al geen eieren meer uit legbatterijen,omdat de consument ze niet meer wil.
Wat de boeren betreft zou het inderdaad toe te juichen zijn als zij een eerlijke,
kostendekkende prijs voor hun producten krijgen en er ook nog eens een fatsoenlijk inkomen aan overhouden.

dorus2 | 28-08-08 | 21:35

baspet | 28-08-08 | 19:36

Beste baspet,
Maak eens een filmpje van dartelende biggetjes en plemp het op YouTube onder de naam: “Bio-Industrie?, my piglets love it!”
Er zijn vele vooroordelen over de bio-industrie die geïnduceerd zijn door de milieu maffia en door dezelfde frauduleuze bende gekoesterd en geëxploiteerd worden.
Daarom: Bestrijd de milieumaffia met eigen middelen.

Succes.

Generaal Nguyen Giap | 28-08-08 | 21:04

deoudererijperevrouw | 28-08-08 | 19:11
Ja, helemaal mee eens.
Het klimaat in een varkensflat zou optimaal zijn, anders dan de duizenden huizen met ventilatiesysteem waar men ziek van wordt.
En ook het eten, topkwaliteit.
Geen junkfood, maar zorgvuldig geselecteerd en afgewogen.
Die varkens leven gezonder dan de meeste mensen, vrees ik.

Hakkepof | 28-08-08 | 20:29

baspet | 28-08-08 | 19:36
applaus

Hakkepof | 28-08-08 | 19:39

lever ongeveer 300 varkens per week aan het slachthuis. Allemaal helemaal gezond en top fit. Een varken waar iets mee is wordt niet uitbetaald. Aangezien een varken ongeveer 150 euro opbrengt, wordt er echt wel goed voor gezorgd en niet mishandeld. Als er ook maar iets kleins niet goed is in de huisvesting of voeding dan blijft het varken niet topfit. In de bioindustrie is dit allemaal zo optimaal mogelijk verzorgd zodat we een boterham kunnen verdienen.
Ik zou graag mijn varkens buiten houden in een grote wei. Maar dan kan er maar een paar verzorgen en geen boterham verdienen. Tenzij het publiek het dubbelle voor een stukje varkens vlees gaat betalen. Wij krijgen voor een kilo varkensvlees ongeveer 1,60 euro. Kijk eens wat jullie er in de winkel voor betalen.

Schrijven is niet mijn sterkste punt maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.
Vragen staat vrij.

baspet | 28-08-08 | 19:36

En proficiat dierenactivisten! Slim aangepakt, goed gedaan!

deoudererijperevrouw | 28-08-08 | 19:20

@Hakkepof 18:57
Ik denk dat de comfortabele appartementen waar mensen in wonen wel wat anders zijn dan de varkensflats.

deoudererijperevrouw | 28-08-08 | 19:11

widtvoet ® | 28-08-08 | 14:58 Hahaha ik heb er helemaal beeld bij!

campion | 28-08-08 | 19:01

foutje... error... 1x was genoeg geweets

Hakkepof | 28-08-08 | 18:58

dorus2 | 28-08-08 | 18:15
Ja, beetje laat.
Ik hou van dieren, vind het afschuwelijk als een dier mishandeld wordt.
Maar heb ook een pesthekel aan mensen die over dierenmishandeling mekkeren als varkens in flats dreigen te worden ondergebracht.
Ik spuug op dat soort sentimenteel gesnotter...
Mensen wonen ook in flats en duizenden honden, katten, en andere huisdieren.

Incidenten komen voor, zo worden er duizenden vrouwen gemept en verkeerregelaars omvergereden…… ect
Zoals ik al eerder schreef: dieren groeien niet en worden mager als ze het niet naar d’r zin hebben.
Dus ook in de bio-industrie zorgen ze goed voor dieren.
Dat 't uiteindelijk slecht met ze afloopt..... tja... maar dat gebeurt niet beestachtig, in bijna alle gevallen.

Hakkepof | 28-08-08 | 18:57

-weggejorist-

Hakkepof | 28-08-08 | 18:56

Heeft iemand hier al eens de moeite genomen om de bronnen van deze "Peter" na te lezen? Werkelijkheid ligt toch weer iets genuanceerder.
.
"Gelet op het bepaalde in artikel 6, derde lid, van de Habitatrichtlijn kan de voor de inrichting gevraagde vergunning slechts worden verleend, indien zekerheid is verkregen dat de natuurlijke kenmerken van dit gebied niet zullen worden aangetast. Vaststaat dat de aangevraagde inrichting ammoniakdepositie op het gebied "De Bruuk" veroorzaakt. Voorts staat vast dat de ammoniakdepositie op het gebied reeds hoger is dan de kritische depositiewaarde." Aldus de Raad van State.
www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken_...

Passiefish | 28-08-08 | 18:56

"Organisaties die u misschien wel kent als de wereldverbeteraars die adressen van 'dierenmishandelaars' publiceren en zo verantwoordelijk zijn voor diverse intimidaties en bedreigingen.".... iets met een pot en ketel..

RUGnummer4 | 28-08-08 | 18:40

@Hakkepof | 28-08-08 | 12:38
Sorry voor de wat verlate reactie.
Ik wou je even vragen of jij soms met een blindegeleidehond loopt of op enige manier een gemankeerd gezichtsvermogen hebt?
Geen misstanden in de bio-industrie?
Iedereen leest weleens een krant of kijkt wel eens tv en dan zie je wel eens van die tenenkrommende beelden over veetransporten of zoiets.
Als iemand zo'n handelwijze afkeurt is die in jouw ogen dan gelijk een linkse milieu-terrorist of zou het misschien ook zo kunnen zijn ,dat rechtsdenkende mensen dit afkeuren?
Ik stem al jaren rechts hoor.

dorus2 | 28-08-08 | 18:15

Wordt ook tijd om dat schorum iets radicaler aan te pakken,De politie heb je geen zak aan.

fleurtje | 28-08-08 | 17:47

Het zijn de ondernemers die al dat tuig onderhoud,Herfkens komt er mee weg,Dierenactievisten ook.Plemp dat tuig op een vlot en laat ze ronddobberen op de Oceaan.

fleurtje | 28-08-08 | 17:41

'Wereldverbeteraars' , u kent ze wel, die naw's van 'enge mensen' op een lokwebje zetten waardoor ze bedreigd en lastiggevallen worden.

Fatsoenlijk Nederland Forza!

Sikkeneur | 28-08-08 | 17:14

Ach liever dat jij dat zegt Pasquale Paoli
dan iemand met de volle mep
Ik heb geen kip geslacht en ik blow niet, dat was cynisch bedoelt.
Anderen met de volle mep hebben dat door
Dat millieuactivisten en ook krakers vaak werkloos zijn en dat hun uitkeringen door ons (hardwerkende nederlanders) betaalt worden is toch een feit.
weinigen zullen het met me oneens zijn dat dat is afgelopen moet zijn.

pacha | 28-08-08 | 16:39

@pacha | 28-08-08 | 15:45
Volgens mij wordt jij niet uitgelachen omdat je "hun uitkering betaalt" maar omdat je zulke nonsens uitkraamt.

@campion | 28-08-08 | 14:10
Een hekel aan dierenactivisten?

Pasquale Paoli | 28-08-08 | 16:23

Herman Jansen | 28-08-08 | 15:11
Kun je me uitleggen waarom je je superieur voelt tov vleeseters?
Snap ik niet.....

Hakkepof | 28-08-08 | 16:17

Campion@ 14.10.
Beloofd is beloofd.

koffiemuts | 28-08-08 | 16:15

Gallisch | 28-08-08 | 15:39

ok

NoMinister | 28-08-08 | 15:48

Voor de lol maar ff een kip geslacht
een cavia stoned gevoert (helaas niet overleeft)
Alles toch, om die lui te provoceren.
Die steuntrekkers moeten aan het werk.
De millieuactivist van vandaag met zijn nepmoraal wil gewoon niet werken voor zijn geld.
Die lui lachen U en mij uit omdat wij hun uitkering betalen.
Gewoon bekhouden of uitkering intrekken, kijken of ze nog ergens tijd vandaan kunnen halen voor die onzin.

pacha | 28-08-08 | 15:45

NoMinister | 28-08-08 | 15:29
en ga nou niet in op Jeb he...

Gallisch | 28-08-08 | 15:39

PietjePuk | 28-08-08 | 14:41 spreek es alleen voor jezelf pietje, of ben je schizo?

campion | 28-08-08 | 15:32

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 13:14

Die laatste zin laat ik maar even want angst wordt altijd misbruikt.

Verder kan ik je wel volgen en ook dat CDA en VVD, was jij dat die dat schreef?, mede-verantwoordelijk waren en dus zijn voor de enorme immigratiestromen en de behandeling van de immigranten.

Maar nu is het toch tijd dat daar een wijziging van standpunt in komt? Of niet? En dat is niet mogelijk als 'links' de wet mag overtreden en subsidie krijgt om te procederen terwijl rechts in de hoek wordt gezet als 'slecht'. Da's fout in mijn ogen.

Weet jij trouwens of ik ben weggejorist (gebeurde nog nooit volgens mij) vanwege mijn reactie op B.O.O.H.O.O's 'EIN VOLK EIN REICH'? Want die opmerking lokt wat uit maar die is niet verwijderd. "Wordt GS ook links?" denk ik dan met aluhoedje op.

NoMinister | 28-08-08 | 15:29

-weggejorist-

Jeb | 28-08-08 | 15:28

Ik durf te wedden dat het in een boerderij frisser ruikt dan in die kraakpanden van ze

Prof. Cor Rupt | 28-08-08 | 15:27

John Muts | 28-08-08 | 14:45
Ha, je herkent de satire gelukkig. Dat relativeert wel lekker, zo tussen de meningen door. Van ome Adolf zou het me overigens niet verbazen als hij destijds een handtekening heeft gezet voor de ontwikkeling van het senseo-apparaat te Penemunde; of was dat nou weer een ander apparaat?

Jaap de Paap | 28-08-08 | 15:25

Mutsaerts doe niet zo naief.
En lees je eens wat beter in op het gebied van bestuursrecht, dan zou je jezelf niet zo belachelijk maken met deze topic.

Pasquale Paoli | 28-08-08 | 15:23

@ Hakkepof

Mijn ouders aten wel vlees, maar ik niet.

Herman Jansen | 28-08-08 | 15:11

Ik hoor dat Guantanamo bay lekker ruikt deze tijd van het jaar. Oppakken die dierenterroristen en daarheen sturen!

deuZige | 28-08-08 | 15:08

@da wizard | 28-08-08 | 14:54 maar daar is ook niet zo veel voor nodig.

vraagstaart | 28-08-08 | 15:04

@widtvoet ® | 28-08-08 | 14:58: Restecp!

Fleauxe | 28-08-08 | 15:03

@Fleauxe 13:18

Sinds 't voorval waarbij m'n schoonmoeder, volledig in paniek door een wulpse rups die zich aan haar nekharen omhoog trok, onvrijwillig voor een topfoto van neefje Vier als kunstgebittenkotsster poseerde heb ik 'n zwak voor alles dat zelfs maar naar rupsen of vlindertjes neigt. Vandaar.

*zoveelste nog net levende oester met huid en haar verobert*

widtvoet ® | 28-08-08 | 14:58

Geen Stijl weet het weer beter dan de raad van state...

da wizard | 28-08-08 | 14:54

Het meest idiote van deze hele situatie is at er nu nog meer eieren, eirerproducten en kippenvlees geïmpoteerd gaat worden uit landen waar ze helemaal geen dierenwelzijnsregelgeving kennen.
Alle legbatterijen moeten in 2011 de deuren sluiten, maar daartoe hebben onze dierenbaffers het geduld niet voor, dus ze draaien hier een gezond bedrijf de nek om, enkele gezinnen de armoede in en al de producten die de dupermarjten nu uit het buitenland moeten betrekken zijn gegarandeerd voorzien van erger dierenleed, en met een beetje pech nog salmonella ook.
.
Dat lokale overheden en de raad van state hier aan meewerkt is al helemaal van dezotten.
hardwerkende, gezagsgetrouwe burgers worden keer op keer genaaid door een een-twee-tje van gesubsidiëerde geweldadige beroepsniksnutten en ambtenaren met allerhande verstrengelde belangen (wedden dat de lap grond waar die pluimveehouder zit straks via de gemeente naar een bevriende projectontwikkelaar gaat).
Dit precedent zal tot het bot uitgemolken worden, wat mij betreft gaan boeren en burgers zich ook maar organiseren op vergelijkbare wijze als Volkert van Der Graaf dat deed.
Eerst via de wet alles kapotmaken, en als dat niet gehel lukt over gaan op intimidatie en geweld.
.
De overheid is er niet meer voor de burger, dus laat de wet ook maar stikken, tijd voor het heft in eigen hand.

koen_c_s | 28-08-08 | 14:51

Jaap de Paap | 28-08-08 | 14:32
Onzin. Al moet ik wel toegeven dat er sommige bouwstoffen in een cremalaagje zitten die de mensheid nodig heeft om voort te bestaan. En ik zeg het zelf maar: ook Hitler dronk geen Senseo.

John Muts | 28-08-08 | 14:45

Ik kom er regelmatig langs, langs die 'legfarm' (benenboerderij) en het stinkt daar echt absurd. Is op zich niet zo'n probleem, maar er staan redelijk wat woonhuizen omheen. De lokatie is gewoon k*t.

Truttebol | 28-08-08 | 14:44

Ondergetekende heeft een even grote hekel aan kippenboeren, dierenactivisten en Siebelt. Wegens klootzakken, klootzakken, en klootzak. Deserve each other. Dus doet er verder in deze het zwijgen toe.
campion | 28-08-08 | 14:10

Heel verstandig!, (er zit namelijk niemand op jou gezever te wachten.)

PietjePuk | 28-08-08 | 14:41

En wie was er eerder, de kip, het ei of de klagers ?

Konny Lingus | 28-08-08 | 14:35

John Muts | 28-08-08 | 13:47
Geen senseo? Weet je wel dat de neanderthalers er niet eens geweest waren zonder dat apparaat? En zeker wel lampen in huis hè: Ha!
Nu u weer.

Jaap de Paap | 28-08-08 | 14:32

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:50
Nog nooit vlees gegeten....!!??
Hoe oud ben je?
Als je ouder dan 18 bent heb je 'n stuk pubertijd overgeslagen.
Kinderen moeten in opstand komen tegen hun ouders, wat zij je bijgebracht hebben. Gebeurt dat niet dan blijf je een papkindje.

Mijn zoon ging in z'n pubertijd vlees eten, nu eet ie alleen nog vis.
Ik denk dat jij 'n stuk overgeslagen hebt of er nog niet aan toegekomen bent.
Dat wringt....

Waarom zou je in godsnaam superieur zijn als je geen vlees eet?
Haal jij daar je waarde vandaan, neerkijkend op al het gepeupel dat vlees eet?

Hakkepof | 28-08-08 | 14:31

@Kacang : ok het is niet meer nodig , maar wel nog steeds lekker. Het is idd de keuze van ieder individu dat hij wel of niet vlees eet. Maar ik denk niet dat de mensheid zoals die nu is, kan blijven bestaan als we allemaal geen vlees meer eten.

Benzodine | 28-08-08 | 14:21

Ondergetekende heeft een even grote hekel aan kippenboeren, dierenactivisten en Siebelt. Wegens klootzakken, klootzakken, en klootzak. Deserve each other. Dus doet er verder in deze het zwijgen toe.

campion | 28-08-08 | 14:10

@ Sjaak DLL
@ Herman Jansen | 28-08-08 | 12:11
Met respect richting Sjaak, en dédain richting HJ zeg ik: Gelul. Ook Zot heeft kippetjes geslacht en worsten gedraaid. Boeien. Ik hoef geen koolmijnen te bezoeken om de kachel te stoken. Geen schoenenfabriek om schoenen te dragen. Geen jeneverstokerij om van de borrel te genieten. Ik vind dat dieren mogen worden gefokt en geslacht voor vlees, huid en dierproeven. Op geen enkele wijze kan je vanuit morele superirioteit dat standpunt afwijzen. Je kunt hooguit zeggen dat je het zielig vindt en dat Zot dat niet zielig vindt. Een bezoek aan het abatoir heeft daar niets mee te maken.

Zeddegeizot | 28-08-08 | 14:09

@ John Muts | 28-08-08 | 13:47
Waar ik wel een hekel aan heb is dat sommige vegetariërs mij een schuldgevoel proberen aan te praten. Wat zij met hun lijf en leven doen is hun zaak, maar val mij er niet mee lastig.

HJdeT | 28-08-08 | 14:05

@ Kacang | 28-08-08 | 13:45
Hoezo niet meer nodig? Voor een gezonde levensstijl heb je nog steeds vlees nodig.

HJdeT | 28-08-08 | 14:04

Tja, doe je niks aan he

Cosa Nostra | 28-08-08 | 13:58

Seau, heb best veel typefouten gemaakt zie ik. Missschien toch wat minder vlees eten.

John Muts | 28-08-08 | 13:48

Overigens snap ik (als verwwoed vleeseter) niet waarom zoveel mensen altijd moeten zeiken op vegetariers. Ik heb er echt geen last van als iemand anders iets niet eet. En die eeuwzige zeikcliches: heb je wel leren schoenen? Kom je geen bouwstoffen tekort? De kleinburgerlijkheid ervan, om te kotsen. Ik eet geen euroshopper pennywafels en drink geen Senseo. Kunnen jullie daar wel mee leven?

John Muts | 28-08-08 | 13:47

Benzodine.

Het verschil is, dat we nu kunnen kiezen. Het is niet meer nodig om vlees te eten.
Wil je vlees eten? Prima! Maar doe het dan met mate.

Kacang | 28-08-08 | 13:45

Herman Jansen | 28-08-08 | 13:13
Dus de consument en de supermarkten zijn schuldig....? Je bent de weg kwijt, makker. Waarom mag ik geen kippenvlees eten? Omdat jij van mening bent dat vaderlandse kippen in mensonterende toestanden worden gefokt? Wie ben jij om te bepalen wat goed en slecht is?
.
Alleen al het feit dat obscure actie-groepjes nog serieus genomen worden, is al schrijnend. Maar dat ze hardwerkende ondernemers kunnen pesten, is kenmerkend voor de vaderlandse bekrompenheid.

FreshClash | 28-08-08 | 13:39

Voor iedereen die tegen het eten van vlees is:
Zonder het eten van vlees waren onze hersenen nooit zo groot geworden en hadden jullie nooit leren lezen en schrijven en dus hier niets kunnen posten want dit alles was er dan niet.

Benzodine | 28-08-08 | 13:36

@NoMinister | 28-08-08 | 12:43

Amen, een prachtig stuk wat u daar neerplempt!

Doe-eens-rustig | 28-08-08 | 13:28

B.O.O.H.O.O.

Zeg Indo, wordt het geen tijd dat jij je cel in die psychiatrische afdeling weer eens gaat opzoeken??

Een halfbloed. Ook Indo.

Kacang | 28-08-08 | 13:23

Het gaat zich er anders om dat die kippenfabriek er al tientallen jaren ligt en dat er langzaam maar zeker 'naartoe' is gebouwd. Nu de mensen er eenmaal te dicht bij wonen en er blijkbaar een aantal van die linkse lullen tussen zitten was dat blijkbaar HET straatje voor die groene maffia-groeperingen om het tot een rechtszaak te brengen.
Alweer een doelpunt voor die linkse eikels. Hoeveel staat het nu?
Welk project is NEXT?!

Benman | 28-08-08 | 13:23

@ Hakkepof

Niet zozeer de boeren zijn schuldig (ik geloof zeker dan de meesten om hun dieren geven) maar de uitbuitende supermarkten en consumenten...

Herman Jansen | 28-08-08 | 13:22

@Gallisch | 28-08-08 | 13:13 Confessionelen uiteraard!, maar ik heb geen tijd en zin om het allemaal nog eens te gaan napluizen. Het ging mij om de kreet dat "links" verantwoordelijk was het allochtonen "multiculti probleem". Mij lijkt het dat iedereen boter op zijn hoofd heeft, vooral het CDA en de VVD en policors waren het allemaal zij het echter dat vermeld moet worden dat de VVD het snelst van dat geloof is afgevallen.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 13:19

@widtvoet ® | 28-08-08 | 13:15: Gewoon doodmeppen, je bent rechts of je bent het niet!

Fleauxe | 28-08-08 | 13:18

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:50
Dat komt zelden of niet voor in Nederland, weet niet waar jij je info vandaan haalt. Geweldadige incidenten kun je overal tegenkomen, ook tussen mensen.
De gruwelijke beelden die ik gezien heb komen of uit 3e wereldlanden of zijn gemanipuleerd.
Boeren houden van hun beesten, dat weet ik.
Geloof je nou echt dat alle boeren dierenmishandelaars zijn?
'n Grof schandaal als je daarvan uit gaat.

Hakkepof | 28-08-08 | 13:17

*onschuldige vlinder bevrijdt uit de vitrages en zachtjes over eigen bol strijkt*

widtvoet ® | 28-08-08 | 13:15

@NoMinister | 28-08-08 | 12:56
Waarom is dat "misbruik"? Die gasten zijn tegen dit soort mega bio bedrijven en gebruiken gewoon deze, volkome legale, middelen om dat bedrijf tegen te houden.
Dan is het weer niet goed.
De maatschappij zit vol met allerlei lobby groepen van div. signatuur die op allerlei buitenparlementaire gebieden de politiek en de maatschappij naar hun hand proberen te zetten. Waarbij ik gerust durf te stellen dat de Ned. Landbouw lobby veel en veel machtiger is dan het aantal obscure 'aksie' groepjes waar jij het over hebt.
Overigens telde NL in 2000 108 miljoen kippen!! terwijl de hoeveelheid kippenvlees die jaarlijks wordt ingevoerd, even groot is als de nationale consumptie.
Dus lijkt me geen reden om nu moor en brand te schreeuwen als er ergens zo'n kippenboer z'n zin niet krijgt of mensen die daarin een tegengeluid laten horen direct af te schilderen als staatsvijand nummer1. Angst is een slechte raadgever en nummer 1 op de agenda van demagogen.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 13:14

@ Pietje Puk

ps. leer eens schrijven (debiele VMBO'er is een pleonasme).

Herman Jansen | 28-08-08 | 13:13

freedom4ever | 28-08-08 | 12:52
in feite gaat het hier natuurlijk om een smaakoordeel. is wel arbitrair eigenlijk. ik vind benzinepompen heerlijk ruiken. maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. alhoewel, hier op GS wel denk ik.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:54
even losjes puttend uit mijn parate kennis hebben juist de christelijke partijen destijds zich ingezet voor gezinshereniging. iets met hoekstenen. maar correct me if i'm wrong.

Gallisch | 28-08-08 | 13:13

Nee, ik hou ook niet van die 'beestachtige' dierenactivisten methoden.
Maar zeg nou eerlijk, vinden jullie deze methoden dan wel toelaatbaar?
Hebben jullie ooit van dichtbij gezien hoe miljoenen schapen al schuddend en snakkend naar adem, reutelend, aan hun (hallal) einde komen? Of waar bij honderden levende koeien de poten gebroken worden, om zodoende zoveel mogelijk hallalvlees naar Libanon vervoerd kan worden. Ooit bij een kippen- of koeien slachterij gekeken? Varkensflats?? Wie en wat zijn wij verdomme dat we denken zo te mogen en kunnen handelen. Zijn wij dan zelf niet de superieure beesten die 'beestachtig' bezig zijn? Even nadenken mensen!!

Kacang | 28-08-08 | 13:13

Ik heb nog nooit vlees gegeten, en wat je niet kent, dat mis je niet. Als het slaan van kippen met baseball-bats, het doden van varkens door een blok beton op het hoofd te gooien en het leven opensnijden van hangende koeien gaan marteling is, weet ik niet wat het wel is. Deze zaken komen voor in de bio-industrie en zijn geen incidenten. Kijkt u ter illustratie eens naar de video van Meat is Murder of lees berichten in Britse of Duitse dagbladen (die wat minder bang zijn dan de Nederlandse pers).
Herman Jansen | 28-08-08 | 12:50

Baseball-bats, het doden van varkens door een blok beton op het hoofd te gooien en het leven(d) opensnijden????????
Meneer de debiele vmbo'er, jij bent nog nooit in een slachterij geweest en hebt last van perverse fantasieën, is het niet?

PietjePuk | 28-08-08 | 13:07

@ NoMinister

Goede analyse!

Herman Jansen | 28-08-08 | 13:02

Tegenwoordig loop ik in de supermarkt altijd even langs het schap met biologische producten en duw de middelvinger waarmee ik zojuist mijn kont heb staan krabben door het verpakkingsplastic van een paar producten heen.
Gewoon omdat het mag,.... burgerlijke ongehoorzaamheid.

PietjePuk | 28-08-08 | 12:59

freedom4ever | 28-08-08 | 12:52

Ik denk dat ik je wel kan volgen. Maar de politiek is aan zet en daar moeten ze dan maar 365 dagen per jaar demonstreren en van omwonenden handtekeningen verzamelen. Dat gebeurt te weinig of helemaal niet volgens mij.

Ik zal ook niet slecht slapen van het dichtgaan van die bio-kippenboer, maar wel van het feit dat linkse axievoerders daar d.m.v. misbruik van onze regelgeving, niet zijnde lasthebbenden (dat heb ik althans begrepen) een bedrijf kunnen laten opdoeken.

NoMinister | 28-08-08 | 12:56

@seven | 28-08-08 | 12:41
DS70 (Kabinet biesheuvel +/- 1970) was de eerste die vraagtekens plaatste bij de instroom van gastarbeiders, de promotie daarvan door de VVD/Werkgevers organisaties en het gebrek aan wetgeving omtrent de (recht)status van deze mensen in Nederland.
In de daaropvolgende kabinetten is de PvdA weliswaar regeringspartner geweest maar zij is de architect geweest van het beleid om laagopgeleide allochtonen naar Nederland te halen, aan de andere kant heeft de PvdA zich wel sterk gemaakt voor de rechtspositie van deze groep. (Gezinshereniging Voorzieningen etc etc).
Een overzicht van alle kabinetten is gemakkelijk op internet te vinden.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:54

freedom4ever | 28-08-08 | 12:52
Om over de vliegen nog maar te zwijgen.

Big Ern | 28-08-08 | 12:54

Kunnen we geen kip op de kop tikken die fout is geweest in WO II, Anne Frank heeft verraden en in een verloren moment de Islam uitvond?
Pas dan krijgt deze hele discussie tenminste enig niveau.

Mr. van Scorel | 28-08-08 | 12:53

Meestal hardgrondig ééns met GeenStijl!
Deze keer zeker NIET: de stank die uit dit soort "bedrijven" komt is ècht NIET-TE-HARDEN.
(evensals de stank die uit varkensmesterijen komt).
Advies: ga -voor de aardigheid- eens naar zo'n bedrijf toe, en ga maar ruiken.

P.S. voor de "dierenaksiegroepen" heb ik geen goed woord over, maar de Raad van State heeft nu eens gelijk...

freedom4ever | 28-08-08 | 12:52

Had ik maar zo'n mooi vocabulaire....
*trots is op het woord vocabulaire*

Big Ern | 28-08-08 | 12:51

@ Hakkepof

Ik heb nog nooit vlees gegeten, en wat je niet kent, dat mis je niet. Als het slaan van kippen met baseball-bats, het doden van varkens door een blok beton op het hoofd te gooien en het leven opensnijden van hangende koeien gaan marteling is, weet ik niet wat het wel is. Deze zaken komen voor in de bio-industrie en zijn geen incidenten. Kijkt u ter illustratie eens naar de video van Meat is Murder of lees berichten in Britse of Duitse dagbladen (die wat minder bang zijn dan de Nederlandse pers).

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:50

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:42: Ik zie niet in waarom conservatief denken onder de noemer van het neo-nazisme geschaard moet worden. Je probeert het op diverse manieren te omzeilen maar je kunt niet meer om mijn gelijk heen. Vraag aan medisch personeel van welke groepen ze de meeste hinder ondervinden, vraag het eens in de Randstad aan een agent. Je enige wapen is dat die argumenten niet mogen worden uitgesproken als ware het geldend voor elke moslim. Dat is zwak en biedt totaal geen weerwoord. Niet alle Nazi's waren slecht is er één in dezelfde catagorie. Derhalve meen ik dat je alsnog van mening bent dat ze toch wel slecht genoemd mogen worden. Nee jouw manier van denken is verleden tijd, met die zwakzinnige praatjes kon je nog komen aanzetten in de jaren 70, toen alle ellende werd geïmporteerd, maar na drie generaties niet meer. Niemand binnen die probleemgroepen heeft zich ooit tegen de oproerkraaiers verzet. Niet één dissident geluid, logisch want je kop gaat eraf. Jouw behoefte aan nuancering op dit vlak is slechts holle retoriek om niet over de kern te hoeven spreken. En dankzij jou en je mededenkers loopt het halve electoraat richting Ton PVV SP en VVD. Waarvoor nog dank trouwens.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:50

-weggejorist-

NoMinister | 28-08-08 | 12:49

Door milieu groeperingen worden vaak foto's van excessen getoond die volgens hen de gehele industrie vertegenwoordigen. Dat martelen in de bioindustrie valt wel mee. Groene mensen zijn gewoon gefrustreerde mensen.

HJdeT | 28-08-08 | 12:48

Jammer dat boehoe nu weg is. Vond het wel verfrissend; beetje weerwoord, niet meeloperig: nice. Wel heel nijdig. Als je het nog leest, boehoe: ben je onlangs ergens voor afgewezen?

Jaap de Paap | 28-08-08 | 12:45

@Fleauxe & NoMinister
die maffe axies zijn geen oplossing idd. dialoog en bewustwording zijn een stap in de goede richting. de bio-industrie is historisch gezien idd geen anomalie, het voorziet in een behoefte en het past in het plaatje van een industriële samenleving. maar: ooit voorzag ook de slavernij in een behoefte, en destijds was er niks geks aan slavernij. de morele afkeuring ervan heeft de slavernij niet de wereld uit geholpen. dat deden mijns inziens machines. in de toekomst zal kweekvlees wel een oplossing zijn. klinkt niet heel smakelijk. maar dat klinkt bio-industrie ook niet.

Gallisch | 28-08-08 | 12:44

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:30

Ik voel wel de waarde van windmolens, een vroege vorm van industrialisatie en vernuft.

Ik denk dat dat al veel zegt. Ik ben daar wel trots op en dat hetzelfde geldt voor het feit dat de vrouwen in NL, hoewel fysiek zwakker, niet zouden moeten vrezen voor de mannen. Ik weet dat dat anders kan en in huiselijke kring ook vaak, helaas, anders gaat, maar ben er trots op 'onze' vrouwen deze leefomgeving te kunnen laten ervaren. Daar ben ik dus trots op.

En als mensen denken dat vernuft en respect iets is dat ongeacht cultuur wel goed komt, dan ben ik dat niet met diegene eens. En juist doordat er zovelen zijn die daar erg makkelijk (onverschillig) over doen, ben ik bang. Alleen daarom. Want de culturen en normen die wat ik belangrijk vind ondermijnen, zijn alleen maar daartoe in staat doordat mensen zoals jij ze dat toestaan en die mensen bovendien en elke twijfel of kritiek fanatiek bestrijden. Dan ben je niet goed bezig en zonder het door te hebben help je mensen die wel overtuigd zijn van de juistheid van HUN cultuur, maar dat lijkt je dan weer niet te boeien. Je advies niet bang te zijn is derhalve niet van toepassing.

NoMinister | 28-08-08 | 12:43

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:42

-weggejorist-

Bloodzone | 28-08-08 | 12:41

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:28
Heb je daar een bron van? Volgens mij was het juist DS'70 die splitste van de PvdA vanwege het immigratiebeleid... Ook het CDA en zeker de VVD zijn vanaf 1970 consequent geen voorstander geweest van immigratie, echter pas na 1970 zijn er meer mensen naar nederland gekomen dan in de immigratieperiode daarvoor..

seven | 28-08-08 | 12:41

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:24
Ik eet al 30 jaar geen biefstukje of kroketje.....
Maar ik zie nergens gemartelde dieren, ook niet in de bio-industrie.
Rare effecten heeft vegetarisme op jou.
Misschien moet je toch eens een biefstukje eten, volgens mij doe je jezelf geweld aan door geen vlees te eten. Je waandenkbeelden en agressie moet toch ergens vandaan komen....
Tip: volgens mij zijn er ook pillen tegen dit soort waanbeelden.

Hakkepof | 28-08-08 | 12:38

You're welcome!
*pet afneemt*

Big Ern | 28-08-08 | 12:38

bottehond | 28-08-08 | 12:33
Bedoel je dat je vreescht dat die of gene binnenkort 'per ongeluk' tegen een stukje lood aan loopt?

Bertus Betonsloper | 28-08-08 | 12:38

Toch wel jammer dattie m dr nu in ene keer tussenuit piept, het was net zo gezellig.

Big Ern | 28-08-08 | 12:38

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:37

@ B.O.O.H.O.O. 12:34
We zullen je missen.

ik kom van rechts | 28-08-08 | 12:36

Er gaan minstens 2 dieren in half om half gehakt.

HJdeT | 28-08-08 | 12:36

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:30: Ze dringen niets op? Los van hun lange teentjes op religieus gebied, handerweigerende procederende staatsondermijnende 'fulminegers' en denkers hand in and met politici in de schuilkelder? Dat even buiten beschouwing latende dringen ze niets op nee.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:35

NoMinister

Dierenleed weinig te maken met links en rechts. Het is gewoon fatsoenlijk om dieren respectvol te behandelen en niet als producten. Ik beschouw mijzelf een een conservatief burger. Voor respect, orde, dierenwelzijn, tegen de maakbare samenleving en tegen elke politieke partij, want politici zijn veelal dieven. Ga bijvoorbeeld eens na hoezeer het CDA in de zak dit van de bio-industrie, de PvdA in de vakbonden, de VVD in vereniging eigen huis etc.

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:35

-weggejorist-

Big Ern | 28-08-08 | 12:35

1985 kippen leven in legbatterijen.
1995 kippen moeten inpandig vrij kunnen rondlopen.
2005 kippen moeten buiten vrij kunnen rondlopen.
2008 kippen mogen buiten niet vrij lopen want dat stinkt.
2010 kippenschuren mogen niet meer gebouwd worden, want dat tast de horizon aan ?????
Gaat weer lekker hier in dit landje, straks is elke ondernemer weggepest.

ik kom van rechts | 28-08-08 | 12:34

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:34

Gallisch | 28-08-08 | 12:24

Ik heb geen oplossing voor de bio-industrie. Eerlijk waar niet.

Echte grenzen trek je waar dat moet, democratisch. Dat onverdoofd castreren van varkens, tsja. Toen ik dat hoorde en bij mijn (uitstekende traditionele, zeker geen bio en peperdure) slager aankaartte, toen was het stil en besmuikt. Het was dus ussance en absurd. Dat verandert dus en terecht en meteen.

Maar als je moet kiezen tussen meer diernleed elders of minder hier? En dan dus kostentechnisch e.e.a. mogelijk moet maken? Eerlijk waar, een verschrikkelijke keuze die ik niet kan maken. Wel kun je de scherpe randen eraf halen en dat moet meteen. Ook kun je volgens mij verbieden, ernaar streven te verbieden, dat slachten van vee meer dan 100 kilometer transport vereist. Maar weten doe ik het niet. En de axievooerders vertellen me alleen maar HUN normen. In een democratie neem ik die dan voor kennisgeving aan en daar moet het echt bij blijven dan. Dus fuck die illegale axies! Dat wil ik wel nog even nadrukkelijk kwijt.

NoMinister | 28-08-08 | 12:33

Als de ontmanteling en ontmaskering van dit netwerk in dit tempo doorgaat vrees ik vandaag of morgen malheur. Gezien de track record van deze luiden lijkt me dat voor de hand liggen.

bottehond | 28-08-08 | 12:33

@Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:28
D66, uiteraard.
De discussie of Hitler links was, kan uiteraard niet genoeg worden gevoerd. De redactie kan dagelijks een topic, stipt om 8.30, openen met de titel 'Hitler was links'. Gegarandeerd 500+ reacties. Blijft boeien. Not.

Murdockyoufool | 28-08-08 | 12:33

Valt onder de noemer De Groene Maffia ........ links tuig.

Benman | 28-08-08 | 12:32

@Gallisch | 28-08-08 | 12:24: Ik ben niet per se tegen de bio-industrie, het voorziet in een behoefte die is ontstaan door een grote vraag naar goedkoop vlees. Ik vind een discussie over het 'welzijn' van slachtvee altijd wat dubbelzinnig, als je niet kunt leven met het doden van dieren kun je beter vegetariër worden. Daarmee zeg ik niet dat overbodig lijden een zaak is van ondergeschikt belang maar we hebben al veel instanties die daar op toezien. Er zijn afdoende inspectiediensten om dit probleem te signaleren. Wat mij een redelijk alternatief lijkt is boeren te stimuleren meer tegenstanders uit te nodigen voor een kijkje op de boerderij, meer dialoog is in deze zeer gewenst.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:31

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:31

Voor mij part trekken ze die kippen de poten uit en slepen ze daarna de hele A1 af. Als het vlees daar malser van word juich ik het alleen maar toe.

Teen | 28-08-08 | 12:30

@Doe-eens-rustig
Ik denk als je je er in vediept dat het niet zo simpel is als dat iemand zich niet aan de regels houdt. Het is meer als een motoragent die achter je aanrijd en boetes geeft iedere keer als je tankje ruitewisservloeistof niet vol genoeg is, je reserveband een ander profiel heeft dan je normale banden, je vergeet richting aan te geven enz. Een milieuorganisatie die continu zit let op allerlei regeltjes en naar de rechter stapt is daarmee vergelijkbaar.

Gewinflipt | 28-08-08 | 12:30

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:30

@Murdockyoufool | 28-08-08 | 12:16
VVD CDA (en DS70 in 1 kabinet) zijn inderdaad vooral verantwoordelijk geweest voor de instroom van allochtonen, maar dat links hiervoor verantwoordelijk is, is hier een niet uit te roeien statement hiero.
Alsmede de gedachte dat links en moslims per definitie de staatsvijanden nummer1 zijn.
En Hitler was uiteraard een socialist. Want alles wat slecht is is links. Hatseflats!!

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:28

heb begrepen dat tgv actio popularis men belanghebbende moest zijn om dergelijke zaken te kunnen verbieden. kan me voorstellen dat die bleke veganisten met een chronisch vitb tekort door de links wereldvreemde rechterlijke macht over die hobbel heen worden geholpen.

meerendonk | 28-08-08 | 12:27

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:24

Waar haalt u en anderen toch altijd de arrogantie vandaan om afkeuring van en zorg om dierenleed te monopoliseren en dan ook nog te roepen dat 'mensen zoals u' iedere dag een goedkoop biefstukje eten.

U weet niets daarvan en beledigt maar raak. U is een sukkel, en dan begin je in mijn beoordelingsvermogen al behoorlijk links te worden.

NoMinister | 28-08-08 | 12:27

Hoeveel bakkerijen zijn er niet uit woonkernen verjaagd wegens stankoverlast, zelf vind ik de geur van versgebakken brood heerlijk, maar in Nederland krijgen de klagers altijd gelijk. Het is echter keurig voor de rechter gekomen en die heeft in zijn of haar wijsheid geoordeeld.
Oprotten dus met die kippenboerderij, maar niet voordat het tot aan het Europesche hof is uitgeprocedeerd. ndertussen eens een due dillengence starten naar de millieu clubs en de geldstromen in subsidieland eens onder de loep nemen.

Fimbulvetr | 28-08-08 | 12:27

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:22
Ik sanp je wel, maar ik begrijp je niet, wil je niet begrijpen en hoop dat jij t wel snapt, want medelijden heb ik toch al met je.

Big Ern | 28-08-08 | 12:26

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:08

Dat heet eigenwaarde. Beetje alsof je je eigen vrouw en kinderen boven de rest van de wereld stelt. Moet ik dan mijn mond spoelen?

Zeg, wie moeten we maar opofferen? Je vrouw of die onbekende vrouw? Nu, ik heb geen mening, want wie is beter, ik durf het niet te zeggen!

Kijk, dan verloochen je je afkomst en familie. Dat doe je dus en je bent zo woest en drammerig dat je niet anders kan. Maar mensen die wel respect hebben voor hun eigen waarden, historie en familie, die vinden jou een links draakje met grote bek en de zoveelste schreeuwerd die uit balans is. Maar ja, vrij land he, dus je krijgt de ruimte. Maar je blijft een klein manneke met heel veel geestelijk leed en zeer weinig inhoud. Niet omdat ik je dat gun trouwens, maar omdat dat uit alles spreekt. Geen warm gevoel of echte zorg zit erbij bij je. Dag knulletje, weet je al wanneer je de wereld wel wat te bieden gaat hebben? Of interesseert je dat ook niet? Zal wel niet.

NoMinister | 28-08-08 | 12:25

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:24

Zouden ze net zo lang doorgaan tot dit is bereikt:
"De Holodomor (Голодомор) was een hongersnood op het grondgebied van de Socialistische Sovjet-republiek Oekraïne in de jaren 1932-1933. Het was een van de grootste nationale rampen in Oekraïne in de moderne geschiedenis; het aantal doden liep in de miljoenen. De hongersnood werd veroorzaakt door het beleid van de regering van de Sovjet-Unie "
nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor

seven | 28-08-08 | 12:24

@Fleauxe
ook naar mijn idee heeft een respectvolle omgang met dieren weinig te maken links-rechts of multiculti of wat dies meer zij. dierenactivisten zijn weliswaar meestal van die links-paranoide types waar jij, net als ik, zo'n hekel aan hebt. ook ik vind de europese cultuur superieur, en het waard om voor te strijden. linksmensen zijn idd 'weg met ons'-mensen. ik zou echter de europese cultuur nóg superieurder vinden als we eens een einde zouden maken aan de bio-industrie. en kom nou niet met: dan importeren we toch lekker goedkoop vlees uit landen die niet tot de westerse beschaving behoren. dat zal misschien wel gebeuren in zo'n geval, daar is niks aan te doen. maar het zou laf zijn om om die reden dan maar hier de bio-industrie in stand te houden - je verlaat dan je eigen principes. wat neer zou komen op de door NoMinister gehekelde 'onverschilligheid'.

Gallisch | 28-08-08 | 12:24

@ NoMinister

Sorry kereltje, ik ben geen linksmens. Politiek interesseert me niet. Ik ben gewoon tegen het martelen van dieren opdat proleten als u elke dag een goedkoop biefstukje (in de aanbieding bij de Dirk!) kunnen eten in hun treurige en smakeloze bestaan. Lees eens wat van Peter Singer in plaats van heer Siebelt.

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:24

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:21: Islamieten hebben slechts dood en verderf als folklore, wat dat betreft zou je nog wel een punt kunnen hebben.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:23

Murdockyoufool | 28-08-08 | 12:16
Juist ja, of iets links is of rechts is slechts een kwestie van beeldvorming achteraf. De gastarbeiders zijn hier voornamelijk door rechts heen gehaald in de jaren zestig. De staatsschuld heeft zich vertienvoudigd onder de rechtse kabinetten van de jaren tachtig. Toch weet rechts het beeld op te roepen dat links hier allemaal voor verantwoordelijk is.

aca | 28-08-08 | 12:23

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:23

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:22

@NoMinister | 28-08-08 | 12:15
Volgens mij ga je op alle fronten het onderspit delven tegen B.O.O.H.O.O.
Probeer eens te ontspannen man, doe wat yoga oefeningen, ga eens wat mediteren.
Het zal je innerlijke rust ten goede komen.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:21

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:21

@Hakkepof | 28-08-08 | 12:19: En ze dichten de dieren menselijke emoties toe.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:21

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:11
Vaak een bezoek gebracht aan de bio-industrie.
Wist je dat een dier niet groeit, niet voorplant en mager wordt in slechte omstandigheden.
Een boer zorgt er dus voor dat z'n dieren het goed hebben, al was het al alleen maar om economische redenen.
Bovendien houdt een boer van z'n dieren, maar dat snappen snotterende dierenliefhebbers niet. Die zien doodknuffelen als dierenliefde.

Hakkepof | 28-08-08 | 12:19

Dus als je een fatsoenlijke behandeling van beesten ,die uiteindelijk op je bord belanden, voorstaat ben je links of een milieu-terrorist?
Rare gedachtengang hoor.
Zoals ieder bedrijf had dit bedrijf een vergunning nodig en als er dan 3 maal afwijzend wordt beschikt doe je volgens mij iets niet goed.
Opnieuw vergunning vragen en zorgen dat alles wel goed op papier staat.
Daarna kan deze boer gerust weer 300.000 kippen in zijn stal plempen.
Wat een slap geouwehoer zeg.Regels gelden voor Links,Rechts,Humanist,Gristen,Jood,Moslims,Hottentotten,Eskimo´s enz,enz.

dorus2 | 28-08-08 | 12:19

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:08
Je valt in harhaling, sukkel.

Big Ern | 28-08-08 | 12:18

Die bedrijven gaan misschien nog uit van redelijkheid, maar beseffen onvoldoende dat het gaat om juridische haarkloverij. Die strijd aangaan kost alleen het nodige geld wat ze misschien niet alrijd hebben, terwijl die gesubsidieerde milieuorganisaties onbeperkte mogelijkheden hebben.
En ik denk ook dat bedrijven de drempel naar geweld minder snel zullen overschrijden, en als ze dat doen, er niet zo snel mee wegkomen als dierenorganisaties. Dat is een ongelijke strijd door toedoen van de overheid, die dat ook op moet lossen, liefst door zich terug te trekken.

Gewinflipt | 28-08-08 | 12:18

Ik snap het probleem niet. Als die boer uit Groesbeek zich aan alle regels houdt, kan er nauwelijks sprake zijn van (stank)overlast. En dan zouden de klagers dus geen poot hebben om op te staan.

Conclusie: boer houdt zich niet aan de regels (vanwege geldelijk gewin?), en dient door de daarvoor bestemde instantie op de vingers getikt te worden. En niet anders.

Doe-eens-rustig | 28-08-08 | 12:18

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:11

Dank voor uw mening. Siebelt kwam met feiten. Da's nieuw voor links. Die weten altijd zelf hoe de wereld in elkaar zit. Bij heer H. noemden ze dat geloof ik de Weltanschau. Wat erin paste pikte hij op, wat niet dan verafschuwde hij. Nu, ik zal maar stoppen, het is je wel duidelijk geloof ik en hoop ik.

NoMinister | 28-08-08 | 12:17

@Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:15: Fijn dat je met me meedenkt. Ga vooral niet inhoudelijk in op wat ik schrijf, het zou je nog eens kunnen tegenvallen.

Fleauxe | 28-08-08 | 12:17

Ook altijd prachtig. PvdA krijgt de, vooruit, Zwarte Piet toegespeeld als het gaat om de instroom van kansloze allahtonen in de jaren negentig, terwijl ook VVD in het pluche zat. Andersom zullen we de huidige repressieve maatregelen herinneren als 'iets van reli-rechts'', terwijl de PvdA gewoon meekijkt. ''t Is allemaal niet zo zwartwit.

Murdockyoufool | 28-08-08 | 12:16

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:06

Man man man. Je kunt ook iets over Zweden zeggen en Amerikanen. Maar dat doe je niet natuurlijk. Je muliti culti is echter een duidelijk iets voor jou en onomkeerbaar (wat is onduidelijk, maar het is onomkeerbaar).

Rot toch op man! Deaud ga je toch, maar in welk tempo wanneer waar en hoe en wat je achterlaat is wel een issue. En muli culti, ach wat is het eigenlijk? En als andere culturen hier de normen bepalen (misschien vind je wel dat vrouwen maagd moeten blijven en je ze best corrigerende tikken mag geven, je mag dat vinden), dan vind ik het van belang waar we precies heen gaan en wat we wel acceptabel en wat niet vinden. Maar je bent zo slim, jij weet al precies dat multi culti onafwendbaar is en daarmee is voor jou alles duidelijk. En die rechtse mensen, die zijn zo dom, die vechten 'er' tegen. Nu, dat vind jij dan he. Jij stopt mij in een hokje. Willen sommigen ook met Marokkanen en andere mensen, maar dan begrijp je wel dat de werkelijke feiten belangrijk zijn voordat je dat doet. Nu, zie mij voor de verandering dan maar als de door jou zo geliefde Marokkaan en denk even na voordat je me als dom wegstopt. Verschrikkelijk drammerig linksmens dat je bent!

NoMinister | 28-08-08 | 12:15

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:15

lol @ ".. De Westerse cultuur verheven is boven alle andere en met man en macht moet worden beschermd. De vijanden die je op dat pas treft zijn per definitie allochtonen en linkschmenschen..."
Stormfront lijkt me wel een leuk clubje voor je Fleauxe.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 12:15

Natuurlijk gaat het niet om de stank, het gaat er om de bio-industrie te dwarsbomen.
Jarenlang waren de bezwaarprocedures zo ingewikkeld dat de gemiddelde Nederlander er niet eens aan begon. Daar hadden de heren politici natuurlijk geen enkel probleem mee. Er zijn dus organisaties opgestaan die daar wel handig in zijn en het namens een beperkt aantal burgers willen doen. En wat zeggen de heren politic: jaaa, maar dat is misbruik maken van de democratie.
En al dat gelobby achter de schermen in Den Haag door alle belangenorganisaties (lto, schiphol, weg- en waterbouw, verzekeraars enz.) is wel democratisch ?
En inderdaad, het gaat niet om dat salamandertje, het gaat er om de uibreiding van het wegverkeer tegen te werken, het gaat niet om de geluidsoverlast rond schiphol, het gaat om het dwarsbomen van het vliegverkeer, enz, enz, enz.
Nu grijpt rechts-Nederland de kans om alle milieu-organisaties in één keer zwart te maken, van natuur-en-milieu tot groenfront. Politiek blijft een smerig bedrijf...

Zapata | 28-08-08 | 12:14

images.google.co.uk/images?hl=en&r...

Als ik naar zn pica google zie vooral pica's van Volkert de Graaf.

Maar ik vind die reclame van die kip in de oven wel leuk, die heeft op dat moment de meeste ruimte van zn leven, dat vind ik nou een goede manier van mensen wakker maken... of hoe Jamie oliver het doet door kippen te vergassen voor de neus van meiskes, gaan ze spontaan van huilie huilie doen.

haringhapper | 28-08-08 | 12:14

Geen kip die hier beter van wordt. Unilever, en andere eieren verwerkers en supers halen nu hun eieren gewoon uit Polen of nog verder weg.. Daar worden de kippen alleen maar slechter van..

seven | 28-08-08 | 12:14

plop,plop,plop,tok,tok,tok

protocus | 28-08-08 | 12:14

Kan er niet de wet opgenomen dat alleen personen en organisaties
die een officiële vestiging dan wel gevestigd zijn binnen 5 km bezwaar kunnen maken?

ing.Autist | 28-08-08 | 12:14

Nou heb ik ook een bloedhekel aan die milieuterroristen!
Maar ja.. ben je wel eens binnen geweest in zo'n bedrijf?
Dan betaal ik liever 2x zoveel voor mijn gegrilde kippetje, als ik dan maar wel weet dat dat beest daarvoor zijn leven gewoon gesleten heeft in een of ander groen weiland.
Ik vind het ook een beetje dieronterende toestanden in zo'n megakippenbatterij.
En dan ben ik toch echt niet links, maar hartstikke rechts!

vangodlos | 28-08-08 | 12:13

JOEHOE, redactie!
Doe ook 's wat adresjes plaatsen van deze lopende tumors?

Lebowski Achiever | 28-08-08 | 12:12

@protocus | 28-08-08 | 12:04
Als je je beeldscherm 90 graden draait en een beetje scheel naar jouw tegeltje kijkt, kun je twee kippen zien neuken.
Was dat ook de bedoeling?

-LoKi- | 28-08-08 | 12:12

Beste allen,

Ik vraag me af hoeveel 'reaguurders' ooit een bezoek hebben gebracht aan de bio-industrie en de marteling van dieren aldaar hebben gezien. De meeste 'reaguurders' zijn wat zielige kantoorpersonages die verschikkelijk stoer willen zijn en als schapen nablaten wat schimmige randdebielen als Siebelt opschrijven, en natuurlijk de vernieuwende GeenStijl-taal proberen na te apen. Een beetje zielig allemaal.

Herman Jansen | 28-08-08 | 12:11

Broxy | 28-08-08 | 12:00
Zal ik het effe uitleggen....
Als je een milieu-probleempje hebt met bv je buren...één belletje naar dierenactivisten-clubjes en die staan binnen 'n dag met z'n allen op de stoep om te helpen.

Hakkepof | 28-08-08 | 12:11

Waarom blazen milieuterroristen zich niet zelf op, in het hiernamaals wacht hun een heel hok met lekkere kippetjes.

Serieus Hert Bal In | 28-08-08 | 12:10

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:08
Rot op Newbie, hij heeft altijd 1 X meer gelijk dan jou, en nu aan de borst jij!

Big Ern | 28-08-08 | 12:10

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:08: Pas als jij uitéén gezet hebt wat er niet aan klopt!

Fleauxe | 28-08-08 | 12:09

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:02

Je mag best dierenmishandelaars () hard willen schoppen. Ga ik wel mee, als het mag. En dat mag dus niet.

En je reacties blinken bepaald niet uit door intelligentie. Je bent een linkse drammer. Dierenmishandeling is fout dus is alles wat zich richt regen de anti-diernmishandelaars fout. Valt het je op dat weinigen voor bio industrie zijn? Daar ligt het probleem helemaal niet schat. Dat wil je graag en je wilt graag dat je links-zijn daarop stoelt maar dat vinden heel veel rechtse mensen ook. Jammer he?

Dus kom eens met wat echt links. Illegale acties? Ok? Pim doodschieten ok? Ambtenaren bedreigen ok? Fanatieke haters van onze cultuur een warm plekje geven ok? Kraken ok? Kom maar op. Ben benieuwd.

NoMinister | 28-08-08 | 12:09

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:54
De termen links en rechts an sich bevallen me al niet. 'k Had 't idee dat ze in de jaren negentig waren verdwenen... Anyhoo, de wereld, de maatschappij en haar bewoners indelen in links en rechts maakt het 'r allemaal niet makkelijker op. Veilig om te zeggen dat extremisme in alle gevallen onwenselijk is; voor het overige hebben we te maken met nuances.

Murdockyoufool | 28-08-08 | 12:09

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:08

-weggejorist-

Big Ern | 28-08-08 | 12:08

De bioindustrie in nederland rules!!!!!
voor vragen kun je altijd contact opnemen.

B.O.E.R.

baspet | 28-08-08 | 12:07

Hoewel ik vind dat we in dit dichtbevolkte land onze ruimte veel beter kunnen gebruiken dan er landbouw en veeteelt op te bedrijven, zijn dit soort gesubsidieerde uitvretersclubjes echt ontzettend triest dat ze mensen lastigvallen die wel gewoon een eigen inkomen proberen op te bouwen. Absurd dat de raad van state dit goedgekeurd heeft.

Vagere_Hein | 28-08-08 | 12:07

@NoMinister | 28-08-08 | 12:03: Nee, vlugge vingers!
@protocus | 28-08-08 | 12:04: Ready to *plop* ?

Fleauxe | 28-08-08 | 12:07

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:06

Aha, zo doen projectontwikkelaars dat...
Je koopt een stuk land in landelijk gebied, grondprijs is laag, er wonen alleen wat (kippen)boeren.
Vervolgens zet je er bungalows op die je duur verhuurt. www.dezevenheuvelen.nl
En dan stap je naar de rechter om die kippenboeren te verjagen.

Hakkepof | 28-08-08 | 12:06

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:02: Wat is er precies zo eng aan mijn mening?

Fleauxe | 28-08-08 | 12:05

-weggejorist-

protocus | 28-08-08 | 12:04

rocco101 | 28-08-08 | 11:13

Analoog aan het rookverbod zouden werkgevers ook hun vegetarische medewerkers moeten kunnen ontslaan als zij ziek worden, immers vegetariers zijn veel ongezonder dan omnivoren.

Helaas mag een werkgever geen sociale en gezondheidsvragen aan bestaande en potentiële werknemers stellen en mag de bijstand deze idiote zelfmoordenaars niet uitsluiten zodat ze sneller hun doel (langzaam sterven in gelukzalige domheid) bereiken.

Hans Anders | 28-08-08 | 12:04

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!

Big Ern | 28-08-08 | 12:03

Fleauxe | 28-08-08 | 12:01

Mirror? Zelfhaat?

NoMinister | 28-08-08 | 12:03

Mijn liefde voor dieren gaat door de maag

VanFrikschoten | 28-08-08 | 12:02

@Broxy
En voor bepaalde lieden van het reaguurdersvolk, niet te vergeten.

Flodder | 28-08-08 | 12:02

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:57

Wat extra snelwegen zijn trouwens van harte welkom. In het spoor wordt 5 miljard geinvesteerd.

Maar heer H. kan verder zu hause blijven. Dat links zich niet schaamt voor het economisch fiasco en de onderkruiperigheid tegenover andere, haaks op de onze staande, culturen is en blijft een ramp, een voortdurende ramp.

Als vrouwen hoeren wordt toegesist, als loverboys zelden vanuit onze cultuur komen en blijf-van-mijn-lijf huizen vol zitten met vooral vrouwen van allochtone afkomst, dan is het uiten van onvrede een warm-menselijk teken en broodnodig. Dat bagatelliseren en 'ruimdenkend' zijn is ten hemel schreiend. Vind ik echt. Shame on you!

NoMinister | 28-08-08 | 12:02

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 12:02

@Fleauxe | 28-08-08 | 11:57: Doorlezen alvorens op 'post' te drukken lul!

Fleauxe | 28-08-08 | 12:01

Net nog een footlong Chicken TeriYaki gehaald bij Subway... *BURP* Overigens sta ik als mens gewoon boven aan de voedselketen dus kip, varken, paard of koe: ik zie het als voedsel. Basta.

Der Hornox | 28-08-08 | 12:01

Poten af van onze kipschnitzels, hippies!

veelpleger | 28-08-08 | 12:01

Het lijkt mij een goede zaak om alle veebedrijven uit nederland weg te jagen, zodat zij naar een of ander oostblokland verkassen. Waar de regelgeving veel minder is en al helemaal niet word nageleefd. Voor ons maakt het toch niet zoveel uit of we nu extra geld kwijt zijn aan het vlees omdat de boeren hoge investeringen moeten doen om regels na te leven of extra geld kwijt zijn voor het transport van uit het oostblok......

repulse | 28-08-08 | 12:01

Milieugroeperingen zijn slechts medeklagers, omwonenden zijn hoofdklagers. Maar dat zal wel te ingewikkeld zijn voor de redactie van GS.

Broxy | 28-08-08 | 12:00

Het wordt de hoogste tijd dat de dijken eens doorbreken,dan kan dit kudt land
opnieuw beginnen want zo verrot als het nu geworden is, lijk me dat de enige
remedie.

jos2487 | 28-08-08 | 11:58

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:54

Fleauxe zei onlangs iets van 'werken'. Dus geen subsidie opsoeperen. Linkse lulhannes. En links voert rechtszaken, die axies zijn illegaal. En daar doen we niet aan als fatsoenlijke burger.

Ergere linksmensen dan jij bestaan er niet. Dedain, dom en vooringenomen. Maar je raadt het al: dat is precies wat de linksmens van ieder ander vindt. Succes ermee.

NoMinister | 28-08-08 | 11:58

Is logisch... Groesbeek is een PvdA bolwerk. Dus moet alles kapodt wat geld verdiend...

VanFrikschoten | 28-08-08 | 11:57

@B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:48: Ik ben me bijzonder goed bewust van welke zaken zich verhouden tot welke. Multi-culti is een idee, een wens het is geen gegeven en slechts de dwazen denken dat het slechts te verdedigen is door het vermeende onafwendbare aspect ervan te benadrukken. Welnu, dat is een leugen. Kijk maar naar Zwitserland, als een volk wil dan kan ze krijgen wat ze maar wil. Ik geloof niet dat ik, conform het denken van de Nazi's. dat ik afstammeling ben van een volk van Atlantis. Wat ik wel geloof is dat de Westerse cultuur verheven is boven alle andere en met man en macht moet worden beschermd. De vijanden die je op dat pas treft zijn per definitie allochtonen en linkschmenschen.

Fleauxe | 28-08-08 | 11:57

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:57

Oeps, voorkomen moet juist zijn ondersteunen. Schrijven en typen is ook moeilijk.

stuffed.Animal | 28-08-08 | 11:57

Haha, geweldig! Een ongenuanceerd stukje zoals we gewend zijn hier en iedereen roept weer om het hardst. Het gaat om de sluiting van een mega-legbatterij, dus natuurlijk doen de dierenactivisten alles eraan om dat te voorkomen. En als dat via een nette formele klachten procedure kan, waarom niet? Niets hypocriet en niets mis mee. Lijkt mij juist een slimme manier en erg Hollands. Via de "regels zijn regels" van onze overheid.
Iedereen is hier toch zo tegen die dierenactivisten, want ze lappen alle regels aan de laars en kunnen alleen met provoceren en geweld hun doel bereiken? Dan is dit eindelijk een legale manier is het weer niet goed. Wie is hier nu hypocriet. Zelden zoveel huichelarij gezien als hier op GS. Leren lezen is teveel gevraagd zeker. Vooral als je daarna nog even wat meer moet nadenken...

stuffed.Animal | 28-08-08 | 11:56

owow, de discussie hier dreigt zich tegen de kippenboeren te keren... gniffel.

Gallisch | 28-08-08 | 11:56

@NoMinister | 28-08-08 | 11:23
Is gebruik maken van je recht automatisch misbruik? Zullen we de rechterlijke macht dan maar afschaffen? Dit bedrijf beschikte niet over de vergunning om op die plek te doen wat ze daar wilden. Dan moet je er dus mee ophouden. Net als dat je niet op straat mag schijten zonder toestemming.

aca | 28-08-08 | 11:56

Kippenhouder: sluit beesten hun hele leven op in idioot klein hokje omdat-ie dan meer verdient.
Dierenextremist: bezorgt beesten een hels transport en dito dood in Polen om z'n eigen ego en linkse cv te boosten.

Kan voor geen van beide echt warme gevoelens opwekken (zie ook: krakend tuig vs. vastgoeduitschot)

John Muts | 28-08-08 | 11:54

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:54

Murdockyoufool | 28-08-08 | 11:52
Conformisme is een plaag hier op GS.

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:53

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:48

Pffff, deaudgaan kun je ook niet tegenhouden, dus....

Je lult echt vreselijk uit je nek en wat je uiteindelijk zegt is: ik ben onverschillig en vindt mensen die dat niet zijn dom. Erger is er bijna niet. In mijn ogen.

En ik reageer hierna ook niet meer, tenzij je met wat nuttigers komt dan met dit.

NoMinister | 28-08-08 | 11:53

Fleauxe | 28-08-08 | 11:51
Voor hem is het een misdrijf om zo'n lekker kippenkontje aan zijn neus voorbij te laten gaan.

sjaakdeslinksesul | 28-08-08 | 11:53

Wéér een organisatie die Jaqueline Cramer betaalt van het geld wat Wouter Bos van ons steelt. Het wordt tijd om links op transport te stellen naar Cuba.

Vogelbeest | 28-08-08 | 11:52

@Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:46
Het is trouwens is heel links om bij elk kabinetsbesluit vraagtekens te zetten, hetgeen GS doet. Volgzaamheid is toch meer iets voor de rechtse meute. Verder bezitten we ook verre van een links kabinet, tenzij men gristenhond den ubergristenhond als links beschouwt. De huidige poep stroomt uit het midden en niet van de linkerzijde!

Murdockyoufool | 28-08-08 | 11:52

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:51

@Teen | 28-08-08 | 11:47: Is het rimmen van kippen geen misdrijf?

Fleauxe | 28-08-08 | 11:51

Zeddegeizot | 28-08-08 | 11:43
Er bestaat geen oneigenlijk gebruik van de rechtsgang. En iedereen zou eigenlijk zelf moeten doden voor zijn vlees. Ik heb als klein jongetje ook wel eens de kop van een kip afgehakt bij de boer (wat dan wel weer erg grappig was). Maar bij gebrek aan bevriende kippenboeren, ben ik van mening dat enig respect voor het eten dat op je bord beland wel op zijn plaats is.

sjaakdeslinksesul | 28-08-08 | 11:49

Dit heeft niets met links of rechts te maken... Legbatterijen kunnen gewoon niet meer... Opzouten dus...

_Fly66_ | 28-08-08 | 11:48

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:48

Siebelt ziet beestjes. Beestjes. Beestjes. Waar zijn ze?

Murdockyoufool | 28-08-08 | 11:47

Het trieste van het hele verhaal is dat de kippen in Groesbeek de enigen zijn die niet incestieus verwekt zijn.

Dat maakt ze buitenstaanders in Groesbeek.

Groesbekistanen houden niet van buitenstaanders.

Misantroopje | 28-08-08 | 11:47

Mijn vroegere buurman heeft ook kippen, een stuk of tien en die stinken inderdaad enorm. Totdat ik ze heb ingesmeerd met een heerlijke handcreme van L'Oreal. Toen waten ze lekker zacht, zowel van binnen als buiten.

Teen | 28-08-08 | 11:47

@ Boohoo
Graag gedaan. Fftjes de hamburger omdraaien......

rocco101 | 28-08-08 | 11:46

NoMinister | 28-08-08 | 11:32
Natuurlijk moet je ten alle tijden met je poten van mensen en hun bezittingen afblijven. Ook heb ik er geen moeite mee dat de miljeu beweging en meer in het algemeen linkse drammers een keer goed hun plaats gewezen worden. Het werd een keer tijd. Wél heb ik de compulsie om als standaardreflex tegen de stroom in te lopen en vooral als die stroom nogal sterk is zoals bij die conformistische meute hier op GS. Los daarvan vind ik ook dat genoemde linkschmenschen aksieclubs wel erg in de hoek van fout gedrukt worden terwijl ze in sommige gevallen natuurlijk ook best wel eens een punt kunen hebben. Want laten we heel eerlijk wezen ... veel veehouders/boeren/voedingsmiddelenfabrikanten gaan ook te ver in hun streven naar winstmaximalisatie. We kennen allemaal de misstanden in die branches. Ik noem nogmaals legbatterijen, salmonella, water in de kip, hormoonschandalen, analoge kaas enz enz. Hoe gehaat ze hier ook mogen zijn, ik zie toch wel een rol voor miljeuklups ook al hebben ze een beetje te grote bek gehad de afgelopen jaren.
Maar voor de Volkertjes onder de aksievoerders heb ik uiteraard noch begrip noch clementie, laat dat duidelijk zijn.

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:46

kippenboeren zijn het schuim der aarde. activisten zijn nazi's? ik beschouw de bio-industrie als een soort holocaust. ik ben verre van een links-activistisch tiep, ik ben gezegend met een groot gebrek aan overtuigingen, maar dit is voor mij een uitgesproken zaak. aan de bio-industrie zit een luchtje.

Gallisch | 28-08-08 | 11:46

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:46

Ik dacht dat die boernluchtn altijd zo gezond waren?

Big Ern | 28-08-08 | 11:45

Linke poepterroristen. Jammer dat deze ondernemer weer de dupe is van deze lui.

Advies van de dag: Niet meer remmen voor dit bakfietsrijdende tuig.

Geen haan die ernaar kraait wanneer je zo'n schoft even een drukker geeft waardoor hij of zij in de gracht beland. Pliesie heeft wel wat anders aan het hoofd dus die gaat er niet mee bezig.

Je bent meteen een wereldverbeteraar die de maatschappij een dienst heeft bewezen. De schade aan je Saab, Audi of BMW kun je wel weer declareren bij het leasebedrijf.

Martinus_van_Oranje | 28-08-08 | 11:44

@vikkie | 28-08-08 | 11:37: De passieve linkschmensch heeft ons land vergiftigd met multi-culti onzin, deze mensen geen enkele vorm van aanpassing aanbevolen en als gevolg daarvan zien we onze vrijheden nu één voor één ter discussie staan. En wie het daar niet mee eens is krijgt te maken met de militante tak van links. Of je nu rechts bent, met dieren werkt of überhaubt leeft zonder tofu en sandalen, links zal het je laten weten. Ik ben tegen geweld van extreem-rechts, geweld is slechts voorbehouden aan de monopolist. (de staat)

Fleauxe | 28-08-08 | 11:44

@NeoApocalypse8
Ja, die kippenschijtstank is misschien niet te harden, maar hier meurt het tegenwoordig ook behoorlijk.

Flodder | 28-08-08 | 11:43

@sjaakdeslinksesul | 28-08-08 | 11:32
Gelul natuurlijk, want het is oneigenlijk gebruik van de rechtsgang als je klaagt over stank, terwijl het je gaat om sluiting om dierenrechtentechnische redenen. En waarom zuigt de bio-industrie ook alweer eigenlijk?

Zeddegeizot | 28-08-08 | 11:43

-weggejorist-

B.O.O.H.O.O. | 28-08-08 | 11:43

Heeft u nog wat geld voor deze terreurschillige bende, mevrouw excellentie Kraammer?

T@ Riest | 28-08-08 | 11:42

@ Flodder | 28-08-08 | 11:41

Leuk verzonnen, tot je zelf in de schoenen van de betreffende kippenboer staat in Groesbeek en bij wijze van iemand uit Oost-Groningen je kapotprocedeert.

Dan praat je écht wel anders !

De Droit | 28-08-08 | 11:42

vikkie | 28-08-08 | 11:37

Haat tegen een minderheidsgroep. Links gaat weer zielig doen. Ze maken de vrouw/vriendin van zielepoot, maar wel gewoon een mens!!!, Janmaat invalide, schieten Fortuyn dood en halen duizenden vreemden binnen die ons haten en onze vrouwen hoeren vinden, maar gewoon zielig blijven doen en je als minderheid profileren. En mij als agressor.

Ga eens deaud is dan ook mijn welgemeende advies.

Trouwens: Saddam Hoessein (dus niet Barak Hoessein) vertegenwoordigde ook een minderheid. Maar had wel alle machtposities in handen. En was van oorsprong links politiek van richting. Zeker een vriend van u?

Ik kots van uw suggestie en dat is meestal zo van de misselijkmakende kruiperige en omheuse retoriek van links. U bent dus gewoon links.

NoMinister | 28-08-08 | 11:41

@vikkie | 28-08-08 | 11:37, Als GS de linkschmensch bash begint dan staan bij Fleauxe en Nominister het schuim al op de bek. "Ich bin bereit!"

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:41

Wat een bekrompen geesten voeren tegenwoordig de boventoon op GS. Als mensen gebruik maken van hun democratisch recht en je bent het er niet mee eens noem je het gewoon 'terreur' of 'misbruik maken van het rechtsysteem'. Tssss

Flodder | 28-08-08 | 11:41

Begint lekker extreem-rechts blok hier te worden op GS

Ik maar denken dat we ons hier op GS niet mee lieten voeren met de bullshit-brigade van de massa, maar zeggen waar het op staat.......?

Jammer

NeoApocalypse8 | 28-08-08 | 11:40

@vikkie | 28-08-08 | 11:37
belastingverhoging?

sjaakdeslinksesul | 28-08-08 | 11:39

Gelukkig hebben we hier een Raad van State, die volkomen objectief is. Zo heeft deze raad ook al in haar onmetelijke wijsheid besloten dat het Verdrag van Lissabon wezenlijk anders is dan de Europese Grondwet. Als enige in Europa.
Een uitspraak van de RvS is net zo waardevol als een Chinese wasknijper.

CoJoNes | 28-08-08 | 11:39

Trouwens... die stankoverlast valt wel mee.

siljen | 28-08-08 | 11:38

NoMinister | 28-08-08 | 11:25
I stand corrected, het was Fleauxe.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:38

Die activisten zijn naar ik aanneem veganisten?

Snorry! | 28-08-08 | 11:38

Van dal, er zitten er 7.... maar alleen die van ACHILLUS stinken!! echt dat is die kippenfarm niet, maar die voorzitter van Achillus die uit zijn kont praat....

siljen | 28-08-08 | 11:37

Fleauxe | 28-08-08 | 11:32

Fleaux, dikke kus! Je slaat de spijker op zijn kop! Links heeft altijd redenen waarom zij zelf nooit hoeven te doen wat ze propageren. Sterker nog: precies het omgekeerde! Ze nestelen zich op pluche en verdelen geld onder hun vriendjes en vriendinnetjes en aanverwante instellingen, en gaan dan roepen dat de hardwerkende burger van alles moet en niet mag en bakken belasting moet betalen om naast het eigen salaris van de politieke linksmens (+ auto's met chauffeur en declaraties) ook nog de hobby's en kosten van door hen gesponsorde instellingen te bekostigen. Fuck links indeed!

NoMinister | 28-08-08 | 11:37

Fleauxe | 28-08-08 | 11:24
U heeft een compleet verkeerd beeld van mensen die u als 'linkschmenschen' omschrijft. Dat is een zeer gemeleerd geszelschap, als je iemand als als zijnde links of rechts mag omschrijven. Ja, er zijn militante lieden die soms geweld tegen materiaal toepassen, maar er zijn ook veel meer mensen die hetzelfde doel nastreven die dat bewust niet doen. U kamt elke actievoerder over één kam. En wat vindt u dan eigenlijk van alle rechts-radicalen, die geweld niet schuwen tegen personen en instellingen als asielcentra?

NoMinister | 28-08-08 | 11:30
Haten van een minderheidsgroep, in dit geval linkse actievoerders, is uiterst ongezond. U weet waar dit toe kan leiden...

vikkie | 28-08-08 | 11:37

Werkelijk geen ene cent medelijden met die kippeboeren

Bamboeworm | 28-08-08 | 11:36

Tokkies!

Captain Orange | 28-08-08 | 11:36

Ik heb dit bij de hand gehad in mijn vorige woonplaats in Nederland.
Die bedrijven zijn enorm groot, maar als ze zich aan de vergunning houden, is er helemaal niks aan de hand. Het vergunningbeleid is erg strikt. Zo'n kippenstal moet mega-investeren in luchtwassers en aanverwante zaken om de overlast voor het milieu en de omgeving te beperken.

Als aanwonende kun je beter één spiksplinternieuwe grote stal hebben met alle technische maatregelen die tegenwoordig vereist zijn, dan een klein stalletje van twintig jaar geleden. Daar heb je écht meer overlast van.

Het enige wat zo'n boer nog verkeerd kan doen, is de mest uit de stal schuiven en niet opruimen (dat wil nog wel 's gebeuren). Dan zit je in no-time in de vliegen en de stank. Wij belden dan de gemeente die meteen handhavend optrad. Was dat ook weer opgelost.

En we weten tegenwoordig, dat legbatterij-eieren niet alleen beter smaken, maar ook gezonder zijn, omdat in die extreem gecontroleerde omstandigheden ziektes en dergelijke minder de kop op (kunnen) steken.

Weer een behoorlijke schade door de milieuterroristen. En wie betaald dat ?

De Droit | 28-08-08 | 11:35

Dit zaakje stinkt !
*Neus optrekt doet*

Hobbykip | 28-08-08 | 11:35

Persoonlijk vind ik dat de bouwfraude kongsie gratis en voor niets een eiland in de Noordzee moet opspuiten waar de OS 2028 kunnen worden gehouden. Dat lijkt me een fijne maatschappelijke genoegdoening voor het grof bestelen van de Nederlandse bevolking. In ruil voor deze morele daad zullen al deze bedrijven zich in kunnen schrijven voor de te vergeven bouw- en logistieke opdrachten.

Einde van de Domheid | 28-08-08 | 11:33

@Vikkie... Misbruik maken van de 'bezwaarschrift/poldercultuur' = terreur..

p@nhoofd | 28-08-08 | 11:33

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:31

Ok, maar een willekeurige kippenboer omzeep helpen vind ik echt ziek. Hoe ziek de bio-industrie an sich ook is.

NoMinister | 28-08-08 | 11:32

@NoMinister | 28-08-08 | 11:26: Het lijkt me dan leuker om ze met kennis verworven uit dierenproeven 120 te laten worden. Of apen te laten ontleden in de gevangenis. Keek jij wel eens naar het links-propagandistische Rondom 10? Daar was een keer een debat over dierproeven, en wat schetste mijn verbazing? Een linkschmeisje met kanker die zwáár tegen de proeven was. Of ze pillen slikte vraagt u? Ja, en wel nog getest op dieren ook. Argument? Als ze die pillen niet zou slikken dan was er niemand om voor de diertjes op te komen. Jaha, principes zijn leuk maar ze zelf toepassen, fuck that. Dat is meer iets om op te dringen aan van die kneuzen die dat ene doen om aan geld te komen. Hoe heet dat ook alweer? Ow ja, werken!

Fleauxe | 28-08-08 | 11:32

Vikkie @11:09 heeft gelijk, Heb je een klacht dan lstap je naar de rechter toe. Zo'n mentaliteitsverandering valt alleen maar toe te juichen. En bio-industrie zuigt sowieso.

sjaakdeslinksesul | 28-08-08 | 11:32

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:30

Zeg Lekker Slim, mij woorden in de mond leggen is misbruik van vrije meningsuiting. Zijn jullie toch goed in, misbruik. De PSP was altijd voor pedofilie meen ik. Gelukkig is Andree van Es nog steeds trots op haar verleden.

NoMinister | 28-08-08 | 11:31

NoMinister | 28-08-08 | 11:25
Een kleine relativering leek mij op mijn plaats gezien de te verwachten obligate diarree
aan verwensingen aan het adres van miljeuaksievoerders. Natuurlijk zet ik het dan wat sterker aan dan dat ik het werkelijk zelf vind.

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:31

word het niet eens tijd om ons te groeperen om die terroristen te terroriseren

StonedTrooper | 28-08-08 | 11:31

vikkie | 28-08-08 | 11:27

Ja, ik ook. Maar ik haat links, dus ik moet kiezen. En dat tuig dat ons rechtssysteem misbruikt vind ik veel erger dan de bio-industrie. First things first.

En dat jij de politiek niet in kan is me een worst. Je kan stemmen en lid van een partij worden en dat is genoeg. Er gaat geen enkele rechtvaardiging uit van die diefstal die je noemt. Alleen leert links dat stelen nooit af en legaliseren, wederom misbruik van het rechtssysteem, ze dat door absurde belastingen te misbruiken voor hun linkse hobby's.

Ben je voor hoge belastingen?

NoMinister | 28-08-08 | 11:30

@NoMinister | 28-08-08 | 11:25
Jij beweert dat iedere ".. linkschmensch.." een NSB verleden heeft, pot verwijt de ketel.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:30

Zijn die dierenmensen toevallie ook krakerTs?

Danoontje | 28-08-08 | 11:29

Iemand hier weleens kippenstront geroken? Is echt enorm goor. Amonia lucht!!
Ik werk in de oliehandel maar zou niet in de lucht van de raffinaderij willen wonen.

Wilhelmus Hendrikus | 28-08-08 | 11:28

Kan je in Nederland namens een derde een klacht indienen misschien?

Hoofdschudder | 28-08-08 | 11:28

Legbatterijen zijn niet fijn.

Meneer | 28-08-08 | 11:27

@Andreas B. | 28-08-08 | 11:11
Klopt. Maar Volkertje was ook nogal gevoelig voor geld. Als de betrokken boer ettelijke duizenden Eurootjes richting Volkertje schoof (zwart uiteraard) dan trok ie ineens zijn bezwaren in. Ga maar eens luisteren in Harderwijk, Ermelo, Putten en die contreien. Daar kennen ze hem nog goed genoeg.

James Lastig | 28-08-08 | 11:27

NoMinister | 28-08-08 | 11:23
Ik kan de politiek niet in, als ik al zou willen. Heb namelijk ooit geld gehaald uit de potemonnee van mijn moeder om er een exemplaar van de Haagse Post mee te kopen, waar een artikel in stond over de kraakbeweging. Overigens ben ik geen klager in Groesbeek hoor, ik ben wel tegen de bio-industrie, en tegen stankoverlast. U niet dan?

vikkie | 28-08-08 | 11:27

Kun je je niet beter druk maken om die dieren dan om die activisten?

De dikke vandaal | 28-08-08 | 11:27

Fleauxe | 28-08-08 | 11:24

Je kunt ook pijnlijk sterven in de gevangenis. Maar dat terzijde!

NoMinister | 28-08-08 | 11:26

Nog even en ik ga een taart bakken, met een bodem van beton en ijzeren punten erin.

Roy Orbitol | 28-08-08 | 11:26

Te gek voor woorden dat door belastingbetalers zwaar gesubsidieerde 'Stichtingen' omwonenden gaan 'helpen' om diezelfde belastingbetalers kapot te maken. Dus in dit land betaal je belasting om kapot te worden gemaakt door gesubsidieerde stichtingen, waarvan het honderden zijn volgens de subsidielijsten van Cramer. En dat zijn dan nog alleen de bekende Stichtingen want minstens evenveel worden zwart of op schimmige wijze met belastinggeld onderhouden.

jospeh6085 | 28-08-08 | 11:26

Het is natuurlijk waar, kippen stinken. Dat krijg je met al die randstadpaupers die naar het platteland trekken, komen ze er achter dat eten niet uit de fabriek komt, land moet bemest etc. Daar hebben ze natuurlijk alle vrijzinnige begrip voor maar ze willen toch tot een oplossing komen.

Multikuli | 28-08-08 | 11:26

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:21

Ik ga wat naars zeggen, sorry:

"Negers zijn mensen die minder bijdragen aan de economie dan blanken, meer in de gevangenis zitten dan autochtone blanken en nu gaan ze zeuren dat ze worden gediscrimineerd? Moet ik daar medelijden mee hebben?".

Dat slaat toch nergens op Bigi Boy!

NoMinister | 28-08-08 | 11:25

@vikkie | 28-08-08 | 11:19: Ook zonder geweld en destructie van gezonde ondernemingen kunnen we het wel en wee van dieren beschermen. En ja, ik ben zeer zeker een voorstander van de nieuwe trend. Toen ik jong was leerde ik al van de jaren '80 en wat voor gruwelijke zaken zich daar hebben afgespeeld. Aanslagen op mensen, intimidaties, staatsondermijning, inbraak, brandbommen, kinderen volgen van laboranten en ga zo maar door. Nu liggen de kaarten anders op tafel en mag links bloeden voor het toegeven aan haar NSB trekjes waar geen enkel linkschmensch van verschoond is. Ik wens ze allen een langdurig pijnlijk sterven toe, maar gevangenisstraf is ook goed.

Fleauxe | 28-08-08 | 11:24

-weggejorist-

groovemaster | 28-08-08 | 11:24

Uh... Komt het goed uit dat ik dit weekend ruzie had met zo'n dierenactivist.... Zijn blauwe oog is nu verbeterd tot 200 punten. (lang leve broodje kebap)

garlicha | 28-08-08 | 11:23

Zolang er markt is voor inferieur vreten, moet dat industrieel gefabriceerd worden. Helaas heeft niet iedereen het budget of de smaakpapillen om over te stappen naar biologisch vlees, maar daar hebben utopisten schijt aan.

Urft Oechelboechel | 28-08-08 | 11:23

vikkie | 28-08-08 | 11:19

Ach gut. Nu opeens is de stank niet het probleem maar de tienduizenden kuikens die er tijdelijk wonen.

Als je dat erg vindt, kan, dan moet je de politiek in. En geen misbruik maken van klachtrecht inzake stankoverlast.

En daarom deugt links niet. Zegt 'misbruik' u iets? Vindt u dat goed?

NoMinister | 28-08-08 | 11:23

Heel goed.
Natuurlijk is het voor de reaguurders hier leuker om schande te roepen,dat hoort namelijk zo op GS,doe je dat niet hoor je er niet bij, maar in dit geval kudos voor de milieu beweging,zo'n legbatterij is gewoon schandalig.
Dan maar links.

captainobvious | 28-08-08 | 11:22

@ bigi bana
Inderdaad, die kipfilet is niet te vreten. Ik geef het altijd aan kinderen, die kunnen er dan skelters van maken, of hutten bouwen. Wel eerst goed door bakken natuurlijk, ivm salmonella.

rocco101 | 28-08-08 | 11:22

@ Klukkluk | 28-08-08 | 11:15
Nee, het is: Houzee!
Maar verder, kunnen we niet voor één keer (of voor zolang als er nog getuigen over zijn) het Stierenrennen in Den Haag en Enskedeej laten komen? Mogen die actievistjes voorop. Kijken hoelang ze nog diervriendelijk blijven...

F. von Zeikhoven | 28-08-08 | 11:22

Dat is allemaal leuk en aardig en ik geloof het ook zeker en links zuigt en zo en dierenbeffers ook, maar die Siebelt... die Siebelt... is toch een soort spokenjager. Een Don Quichote met lange... lans.

Murdockyoufool | 28-08-08 | 11:22

@De Geus 11:17
"T" is de "T" van Tendentieus en niet die van Pickwick.

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:22

Je bent sowieso geschift als je in Nederland nog enige beroepsactiviteit uitoefent. Een eigen bedrijf is al helemaal het domste dat je kunt doen. Als je niet door allerlei regeltjes kapotgemaakt wordt dan steelt de overheid je geld wel. Gewoon een eindje over de grens (met vette EU subsidie) vrolijk opnieuw beginnen.

James Lastig | 28-08-08 | 11:22

De overheid is financieel afhankelijk van de belastinginkomsten van de bedrijven in dit land. Vervolgens geeft diezelfde overheid steun aan wazige activisten die dr vervolgens weer voor zorgen dat die bedrijven moeten sluiten. Geld weg en minder inkomsten voor de overheid, wie dit nog snapt.... leg t me eens uit iemand?

Lord Ollie | 28-08-08 | 11:21

Walgelijk! Dieractivisten zijn de nieuwe nazi's. De Raad van State zou helemaal niet moeten toestaan dat fascisten die helemaal geen lokaal belang hebben zich hier tegenaan bemoeien.
Dat tuig moet met alle mogelijke middelen bestreden worden omdat ze alle mogelijke middelen om hun doel te bereiken. En wat is dat doel? Dat heel Nederland veganist is.

Eikenhout | 28-08-08 | 11:21

Kippenboeren zijn die types die je kipfilets verkopen die voor 40% uit water bestaan en die nog altijd vaak met salmonella besmet zijn terwijl dat in het buitenland spektakulair minder voorkomt. En dat wetende dat het uitroeien van salmonella een kwestie van geld is ? En met die oplichters moet ik nu medelijden hebben ?

Bigi Bana Boy | 28-08-08 | 11:21

@ van dal
Ja je hebt gelijk, maar ik ben altijd te druk met het bellen en schreeuwen in de trein

rocco101 | 28-08-08 | 11:19

Fleauxe | 28-08-08 | 11:11
Gaan we schelden? Wat is er slecht aan het opkomen voor tienduizenden onschuldige kuikentjes die gedood worden? Dat is toch wel andere koek dan het uit uit de weg ruimen van duizenden mensen die opkomen voor de misbruikte dieren, waar jij klaarblijkelijk voorstander van bent.

vikkie | 28-08-08 | 11:19

Ik moest hier spontaan van poepen.... Hoop dat de stank tot in
Den Haag komt!

PeerB | 28-08-08 | 11:19

Kan Ernst & Young dat niet s onderzoeken.

zooishettoch | 28-08-08 | 11:18

logisch.
Groesbeek = vlakbij Nijmegen = links = dierenvrienden = soepzidie = allemaal mogelijk hier. typhusland

Krassimir | 28-08-08 | 11:18

siljen | 28-08-08 | 11:14 nou ja, of die groesbeekse boys zo lekker ruiken...
(even tellen, hebben we ze nu allemaal gehad?)

van dal | 28-08-08 | 11:17

Subsidie gekregen? Postcodeloterij geeft ze geld?

Vragen, vragen...

NoMinister | 28-08-08 | 11:17

Zouden die acties echt helpen?

* bestelt 3e bontjas *

allanggeenbabymeer | 28-08-08 | 11:17

Stukje op GeenStijl klopt niet helemaal. De dierenrechtenorganisaties, aangeduid als terreurgroepen, zijn alleen maar medeklagers. De hoofdklagers zijn omwonenden. Niet gek dat je gaat klagen als er tienduizenden kippen naast je deur worden opgestapeld. Dan stinkt het niet ,,een beetje'', nee dan verga je gewoon van de stank. Ik zou niet weten waarom burgers zich dat moeten laten welgevallen, als de enige belanghebber iemand is die stinkend rijk wil worden over de rug van buren en beesten.

De Geus | 28-08-08 | 11:17

-weggejorist-

KaKeL Kees | 28-08-08 | 11:17

siljen | 28-08-08 | 11:14 nee dan die van germania, of rood-wit...

van dal | 28-08-08 | 11:16

rocco101 | 28-08-08 | 11:13
als je het jammer vindt dat je ze nooit tegenkomt... en je weet waar ze zitten... (ze stappen de trein in) dan ligt het aan jezelf, doe ook eens lief voor het miljeu en ga ook eens met de trein...

van dal | 28-08-08 | 11:15

vlammetjuh | 28-08-08 | 11:11
De eieren stinken ook niet

perebolter | 28-08-08 | 11:15

heh gaat lekker zo, die linkschmensen bashen. Nog even en ze gaan zichzelf schamen om linksch te zijn. Hoezee!

Klukkluk | 28-08-08 | 11:15

Schandalig!

Skidmark_015 | 28-08-08 | 11:15

edit, dat zie je mensen die vlees eten ook niet doen

rocco101 | 28-08-08 | 11:15

-weggejorist-

siljen | 28-08-08 | 11:14

"Een Dier Een Jas"

widtvoet ® | 28-08-08 | 11:14

je ruikt iets anders

siljen | 28-08-08 | 11:14

maar het is wel een heel erg grote kippenfarm hoor, maar goed, rechtse neuzen ruiken die strontlucht natuurlijk niet.

van dal | 28-08-08 | 11:14

Dierenactivisten zijn 1 van de grootste schijnheilige hyporcriete leugenaars ter wereld. Jammer genoeg kom ik ze nooit ergens tegen, anders zou ik graag in discussie met ze willen gaan. En dan nog die vegetariers en veganisten, ik wordt zo ontzetten moe van die gasten. Waarom moeten zij altijd maar verkondigen dat ze geen vlees eten. Overal waar ze komen zeggen ze dat; ze stappen de trein in en roepen gelijk heel hard; ik eet geen vlees. Dat zie je mensen toch ook niet constant doen, heel hard roepen wat ze wel en niet eten? Donderstraal eens een eind op. Dit soort mensen hebben geen plek meer in de hedendaagse maatschappij. Ik zou tegen deze mensen willen zeggen; eet je geen vlees? Dan maar ergens naar een heel ver en raar land waar ze dat ook niet doen.
Man wat een bullshit. En dan gaan ze van dat soya voedsel vreten. Alsof dat nou zo lekker diervriendelijk is. Wie weet hoeveel bossen daarvoor zijn gekapt etc. En wat denk je dan dat er tijdens het oogsten van al dat graan gebeurd? Dat wordt zeker dmv zachtjes blazen gedaan waardoor er geen lieve konijntjes auwie krijgen? Flikker toch op.

rocco101 | 28-08-08 | 11:13

Goeie actie!, weg met de bio-industrie.
*rost klabanus door ontdooide kipfilet*

Lekker Belangrijk© | 28-08-08 | 11:13

Opmerkelijk, dat in dit land altijd diegenen hun zin krijgen die een ander iets onmogelijk willen maken.
En nog opmerkelijker dat dit soort saboteurs meestal van subsidie leven.

Urft Oechelboechel | 28-08-08 | 11:13

Oh Petrus, verlos ons van deze dieren-tirranie!

-LoKi- | 28-08-08 | 11:13

"Een Dier Een Maal"

widtvoet ® | 28-08-08 | 11:12

het zijn niet de dierenactivisten maar de regelgeving die nederland de nek om gaat doen....

Octavianus | 28-08-08 | 11:12

Maar iedereen is er wel als de kippen bij voor een doosje eieren bij de plaatselijke buurtsuper...

vlammetjuh | 28-08-08 | 11:11

@vikkie | 28-08-08 | 11:09: De linkschmensch is in en in slecht, daar kun je beter iets te weinig mee op hebben dan te veel. Ze hebben hun gif in de samenleving kunnen injecteren vanaf de jaren tachtig, maar nu zijn de andere krachten aan de beurt. Face it bitch!

Fleauxe | 28-08-08 | 11:11

Dit was toch ook hoe Volkert van der Graaf begonnen is ?
Klagen, protesteren, bezwaar maken, beroepsprocedures etc. ?

Andreas B. | 28-08-08 | 11:11

Wordt klagen bij de Raad van State nu ook al als 'terreur' omschreven? Get a life!

vikkie | 28-08-08 | 11:09

Die kudt regering zou zo snel verjaagd moeten worden als hard werkende ondernemers.

ServerGenius | 28-08-08 | 11:09

Inventief, maar jammer dat ze d'r mee weg komen.

Ari Gold | 28-08-08 | 11:08

-weggejorist-

RechtsTuigje | 28-08-08 | 11:08

Als ze niet van vieze luchtjes houden, moeten die milieuactivisten zich eens wassen, stelletje grondzitters.

sluipwind | 28-08-08 | 11:08

Kromme zooi in Nederland

uchman | 28-08-08 | 11:07

Goed zo, gun de biojugend geen rust

Multikuli | 28-08-08 | 11:07

Paupers moeten leven zoeken in plaats van arme kippen(boeren) pesten,

stitchh | 28-08-08 | 11:06

En terecht.

Ome WiIlem. | 28-08-08 | 11:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken