Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Zesjescultuur is goed"

zesje.pngDe student van vandaag de dag is ook niet meer wat 'ie geweest is. Was de studententijd vroeger nog de mooiste tijd van je leven, tegenwoordig is het een soort van voorportaal van het doodsaaie burgermansbestaan en de eeuwige vergetelheid die de loonslaven van morgen ten deel zal vallen. Dat vinden de studenten althans zelf van hun kudtleven. Trapten ze vroeger nog wel eens een kliko om, tegenwoordig plannen ze hun carrière en sparen ze alvast voor een pastelkleurige uitzet. En denk maar niet dat bedrijven blij zijn met deze ontwikkeling, want die hebben een broertje dood aan dit soort types. Er zijn immers al zoveel losers, stinkende middelmaat en grijze muizen. Managementexpert Rob Slee: "Bedrijven zoeken naar mensen die weten wat er in de wereld te koop is en waar zij zelf staan; goede cijfers en interesses naast je studie zijn niet alles”. Ook Arthur Krebbers van het NRC Handelsblad vindt dat de samenleving deviant gedrag juist nodig heeft. "Dit is niet goed voor hun eigen ontwikkeling, maar ook niet voor de samenleving. Het zijn de tegendraadse figuren die wetenschap, cultuur en economie naar een hoger niveau tillen." Goed, maar hoe komen we dan uit deze negatieve spiraal? Nou, door de zesjescultuur weer te omarmen! Mensen met zesjes zijn namelijk NODIG voor dit land. "Dat zijn veel interessantere en meer dynamische types, daar kun je als bedrijf wat mee." Goh, en toch hadden wij allemaal negens...

Reaguursels

Inloggen

Dat zogenaamde bedrijfsleven mag wat mij betreft zijn kont wassen.
Fascistische terreur van het commercialisme noemt men dit.
Het hele paradigma van winners versus losers is hier de uitkomst van.
Het maakt niet uit of je een hoog IQ hebt of niet, waar het om gaat dat je moet passen binnen de tjakkaa!-mentaliteit van het feodaal commercialisme.
Zo niet, dan word je toch wel weggepest of aan de kant gezet, en eenmaal aan de kant kom je er ook niet meer in.
Dus als je carrieretijger wilt worden, moet je kneedbaar zijn en moet je jonger dan 30 zijn. Dan is de kans op een geslaagde manipulatie en hersenspoeling namelijk het grootst.
En laten we realistisch zijn: er is geen behoefte aan slimme mensen in NL, aangezien die zich minder gemakkelijk laten manipuleren, en aangezien die een bedreiging vormen voor het ego van de gevestigde feodale orde.

PAAL! | 26-08-08 | 15:12

Sprak vanmiddag met het hulpje in de Mail room van een grote bank. Hij was afgestudeerd in Commerce, Rechten en Art.
Heb ik het als Managing Director van m'n eigen bedrijf (2 jaar, 3 mensen in dienst)(Vooruitzichten voor het volgende financieele jaar ong. $200 to $250 duizend) met alleen maar MAVO toch niet slecht gedaan.
Het is je eigen instelling die bepaalt of je 'het' maakt of niet. Je kunt nog zoveel leren en diploma's aan de muur hebben hangen, maar als je je zelf niet inzet om vooruit to komen, kom je er nooit.

4links1rechts | 26-08-08 | 13:54

Tegenwoordig kan je ook niet meer 10 jaar over je studietje doen he... je zal dus wel wat slimmer moeten omgaan met je tijd

herderroos | 26-08-08 | 12:13

Logisch als je op je 12e al je kamer op wordt gestampt om vervolgens geen vrije tijd meer te hebben om uberhaubt een leuk leven te hebben.

Steuntrekker | 26-08-08 | 11:02

Leuk om te lezen op m'n 1e werkdag, terug na vakantie, voordat ik de spam van mijn MBA overlords ga doorspitten.

We zijn weer thuis jonges!

Labello | 26-08-08 | 10:59

Hmm, iedereen met een beetje hersens en durf begint voor zichzelf en gaat niet als loonslaaf werken. Het is daarom erg moeilijk om goed personeel te vinden. Ik probeer dat dan ook niet eens meer en werk gewoon met freelancers die echt iets kunnen en willen.
Iedereen die de zesjescultuur leuk vindt, hoeft bij mij niet aan te komen.

HJDB | 26-08-08 | 10:58

afgestudeerd met een 6,2 gemiddeld en moet je me nu zien zitten op kantoor.

* zoekt shotgun...

Swaffelkip | 26-08-08 | 10:46

Hoe komt Muts aars nu bij die kliko omtrappen? Ik zie hier steeds mijn eigen studententijd voorbij komen. Eng gewoon.

Murdockyoufool | 26-08-08 | 10:45

Waarom heerst er toch nog altijd de opvatting dat mensen die (summa) cum laude geslaagd zijn, in een sociaal isolement leven, enorm saai zijn, en nog nooit seks hebben gehad? Nederland is een vreselijk land m.b.t. uitblinkende mensen. De recruiters, die zelf meegedaan hebben aan bovenstaand paradigma, worden geintimideerd door briljante afgestudeerden. Hoe groter de discrepantie tussen jou en degene die je moet aannemen, hoe kleiner de kans dat je daadwerkelijk aangenomen wordt. Dat verklaart ook waarom die zesjes cultuur zo geaccepteerd is. Wil je echt carriere maken als loonslaaf, dan zijn er genoeg bedrijven die wel om je staan te springen als je met een 9 gemiddeld geslaagd bent. Dat zijn de bedrijven die de absolute (potentiele) top zoeken in hun vak. De mensen die weten waarover ze praten en je niet als antwoord op een vraag geven: "Poeh, ja, hoe zat dat ook alweer? Dat is alweer 3 jaar geleden...". Wellicht zal je zo'n baan niet in Nederland vinden, maar goed, hier wordt intelligentie ook niet gewaardeerd. Kortom, volgens mij komt de redenering neer op het volgende: de zesjes cultuur is goed, omdat er zoveel mensen werken die ook zesjes gehaald hebben. Nogal een drogreden in mijn ogen.

jorgenhorstink | 26-08-08 | 10:25

Zesjes worden in Dan Haag niet gehaald.

spinoza | 26-08-08 | 09:59


Nederland. Op de grond spugen: 50 euro boete

bidlip | 26-08-08 | 09:34

Waar komt deze quote uit het artikel vandaan?

"Dat zijn veel interessantere en meer dynamische types, daar kun je als bedrijf wat mee." Dat bewijs zoek ik namelijk al 6 vwo-jaren lang.

Fokkoo | 26-08-08 | 09:01

McWelpie | 26-08-08 | 07:07

"Niet lullen, maar poetsen"

Zelfs een zesje is niet nodig. Fleisch heeft een warm hart voor de kansenjongeren!

Sikkeneur | 26-08-08 | 08:51

Ach, was Einstein ook eens niet blijven zitten....

diek | 26-08-08 | 08:17

Smile GeenStijl! You're on www.dag.nl

McWelpie | 26-08-08 | 07:07

Meestal ook de laatste die uiteindelijk oprot van je feessie.
Je bent gezegend met dat soort ......
Ik geen hem een 5-.

Rammstein | 26-08-08 | 05:55

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 04:02

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:57

O Het is godverdomme bijna 4 uur in de morgen!

goodray | 26-08-08 | 03:45

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:43

Min zevenendertig moest dat zijn natuurlijk. Het is achttien voor vier ongeveer. Verder vind ik dat er een straffe wind blaast.
Welterusten.

LibertasSimplex | 26-08-08 | 03:43

fuckjargon | 26-08-08 | 00:42
Ik heb daar koud in de zin van gevoelstemperatuur buiten gehouden.

LibertasSimplex | 26-08-08 | 03:40

fuckjargon | 26-08-08 | 00:42
Ongeveer min vierenzeventig graden.

LibertasSimplex | 26-08-08 | 03:38

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:34

Jaja, stelletje knorren. Ga lekker op jullie kamers studeren, ik ga mn bed in, knetterkaal en morgen vanaf 16.00 tot 17.00 de UB in om voor een 6je te studeren!

Mut2805 | 26-08-08 | 03:23

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:15

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:13

Dus Fleauxe heeft gewonnen, goud !!

goodray | 26-08-08 | 03:11

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 03:08

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 02:49

@fuckjargon | 26-08-08 | 02:42: Ik zet een joker in!

Fleauxe | 26-08-08 | 02:49

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 02:47

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 02:42

OK!

fuckjargon | 26-08-08 | 02:37

@fuckjargon | 26-08-08 | 02:16: Ach kom op, gewoon nog een quiz!

Fleauxe | 26-08-08 | 02:34

-weggejorist-

goodray | 26-08-08 | 02:34

De vijvers waaruit zesjes werden gevist, vervolgens door zeven gingen en waarop acht werd geslagen negen naar een twee-, drietal, vieren in nul tien.
En dat doormidden.

QZNYWRLD | 26-08-08 | 02:18

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 02:16

@ seven | 26-08-08 | 02:01

Nou niet zo doen. Please. Trouwens, ik ben toch maar een nieuwbie.

fuckjargon | 26-08-08 | 02:09

fuckjargon | 26-08-08 | 02:00
*Pakt stift en vult vakje op beeldscherm in*

seven | 26-08-08 | 02:01

-weggejorist-

fuckjargon | 26-08-08 | 02:00

seven | 26-08-08 | 01:53
Bewijs dat E=Mc^2

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:55

Laatste quiz, waarmee opent GS morgen als eerste Topic?

seven | 26-08-08 | 01:53

*out*

AntiSoof | 26-08-08 | 01:52

seven | 26-08-08 | 01:44
Dat zeg ik: A! Sesamstraat is wel keigaaf trouwens.

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:50

Geslaagd is

Antisoof

Ja en nee. Vissen zitten biologisch anders in elkaar dan mensen. Thus, zij hoeven zich niet druk te maken over dorst. Dorst is als zuurstof voor deze zwemmende diertjes.

Gefeliciteerdt antisoof, de zwitsal zeep komt naar je toe

fuckjargon | 26-08-08 | 01:48

Antwoord is A nml 67%

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:40
Je hint van berekenen is juist je antwoord niet, volgende keer de video van Ernie nogmaals bekijken..

seven | 26-08-08 | 01:44

Ik ga voor G, van Gamma.

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:44

Ok, nog 5 minuten voor de hoofdprijs: Zwitsal babyzeep. Ja die zo lekker ruikt.

fuckjargon | 26-08-08 | 01:44

E.

AntiSoof | 26-08-08 | 01:41

maar dat antwoord had je niet? dan E

AntiSoof | 26-08-08 | 01:40

seven | 26-08-08 | 01:36
Dit is zeau Kerst-Wetenschapsquiz Wim T. 1983.
C
nl. 1 - niet(5) enz.

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:40

seven, alle even waarschijnlijk. nl 50 %

AntiSoof | 26-08-08 | 01:39

Ok, nieuwe QUIZ:

(maar alleen omdat JULLIE er ZO ERG om vragen):

Hebben vissen ooit dorst?

A) Uhh..., WAT?!
B) JA
C) Nee
D) Neen
E) Wat een kudtvraag! Bestaat het antwoord eigenlijk wel?
F) Tief op met je quizen

fuckjargon | 26-08-08 | 01:39

Dobbelsteenquiz, Wat is waarschijnlijker:
A 6 keer gooien 1x een 6
B 12 keer gooien 2x een 6
C 18 keer gooien 3x een 6

seven | 26-08-08 | 01:36

@me eige
... slik...: i^2=-1

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:35

Ik bedoel cijfers. MWhoehahahahahahaha. Krijg je ervan met die fucking babyface naast je.

fuckjargon | 26-08-08 | 01:34

@ neemjemoederindemali | 26-08-08 | 01:26

Vooral jezelf neem je in de maling as we speak, maar dont worry.
Zo zijn kuddedieren. Nou niet klagen, je bent een zoogdier DUS conform het kuddedierstelsel prototypo. Dat je zevens haat is bijzaak. Het is maar een letter.

fuckjargon | 26-08-08 | 01:32

Waar vragen ze tegenwoordig om je CIJFERS? Volgens mij is dat alleen bij uni's en voorderest nergens, men vraagt naar diploma's... rukt hun het nou hoe je er bent gekomen? Entire topic = void

Sjaaakie | 26-08-08 | 01:31

AntiSoof | 26-08-08 | 01:29
A joh, je weet tog? i^2=wortel(-1)

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:31

fuckjargon | 26-08-08 | 01:22
Als je van zeventjes houdt dan verandert dat er een boel..6jes kunnen bij het afgeven van een appel zomaar een 7 worden..
Delen door 0 is flauwekul zeiden ze al op de lagere school.. maar in absolute maatstaven , Kelvin, is de temperatuur in jou voorbeeld het absolute nulpunt nog niet genaderd.

seven | 26-08-08 | 01:29

@Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:27
i kende ik nog niet, of ik vergis me, wat is i ook al weer?

AntiSoof | 26-08-08 | 01:29

AntiSoof | 26-08-08 | 01:22
Ook schoon is: pi=e^i

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:27

heb ik daarom gvd altijd tienen gehaald?

btw fuckje, i hate sevens

neemjemoederindemali | 26-08-08 | 01:26

De natuur is in een vorm te vatten, namelijk de Gulden Snede. Dit is de maat der dingen, De formule luidt: 1/2x(wortel 5+1).
Dat noemen de mensen schoonheid ook.

AntiSoof | 26-08-08 | 01:22

@ seven | 26-08-08 | 01:19

Dat is gemeen! Je weet dat ik van zeventjes houd!

fuckjargon | 26-08-08 | 01:22

seven | 26-08-08 | 01:13
Ja, en daarom staat de tijd daar stil.
Trouwens, dit is de tafel van nul:
1x0=0
2x0=20
3x0=30
4x0=40
5x0=50
6x0=60
7x0=70
8x0=80
9x0=90
10x0=100
Cijfer: 6-

Paus Pius XIII | 26-08-08 | 01:19

* prijs uitreik aan bouwvakkert en van dal *

fuckjargon | 26-08-08 | 01:19

fuckjargon | 26-08-08 | 01:17
Zesjes zeker? ;)

seven | 26-08-08 | 01:19

@bedankt, seven, ik geloof dat je daarin gelijk hebt. Evenzo een mooie conclusie, vind ik. Dat betekent dus dat sneller gaan dan het licht wat materie betreft onmogelijk is.

AntiSoof | 26-08-08 | 01:17

@ seven | 26-08-08 | 01:15

Zie ik eruit als een IOC lid? Telt niet!

fuckjargon | 26-08-08 | 01:17

Hallo , ben ik ook weer eens weggeweest, kom ik thuis staan me daar zo'n 260 comments om even bij te lezen.

Waar gaat het over, misschien kan ik nog ter hulp zijn.

DANNY3960 | 26-08-08 | 01:14

AntiSoof | 26-08-08 | 01:11
Ik denk dat je het bereiken van de lichtsnelheid bedoeld. Iets wat een massa heeft kan de lichtsnelheid niet bereiken, de hoeveelheid energie die op een bepaald moment nodig is om sneller te gaan neemt exponentieel toe..

seven | 26-08-08 | 01:13

Geslaagd zijn:

Bouvakkert
van dal

Gefeliciteerdt! De zwitsal zeep komt naar u toe!

fuckjargon | 26-08-08 | 01:12

@S\seven
Ik las eens dat het absolute 0-pult niet bestaat, want om dat te krijgen zou je meer energie nodig hebben dan dat er in het heeal is. Raar hè?
Of vergis ik mij?

AntiSoof | 26-08-08 | 01:11

@Van Dal: ik heb eens zes nonnen, zes uur lang, zes uur achter elkaar genomen. Hence my nick.

handsomedevil | 26-08-08 | 01:06

fuckjargon | 26-08-08 | 00:42
Natuurkundige berekeningen van temperatuur moeten volgens het SI bij voorkeur een absolute temperatuureenheid nml in Kelvin..
0 graden Celsius is 273,15 K
2 maal keer zo koud kan je omdraaien naar de helft zo warm
0,5 x 273,15 K = 136,575 K

Voor de duidelijkheid 136,575 kelvin is -136,575 graden Celsius.

seven | 26-08-08 | 01:06

Dat doet me denken aan de juffrouw op radio 1 die vertelde een boek te hebben geschreven over de middelmaat, de 6-jes cultuur.
Ze zei dat 1 % top was 1% loosers en de rest middelmaat. Waar zij die cijfers op stoelde zei ze niet, Maar de M.P. zag t fout, zei ze; zo kweek je alleen maar ongelukkige strebers. (Interpretatie van mijzelf).

AntiSoof | 26-08-08 | 01:05

Fimbulvetr | 26-08-08 | 00:59 nu wel, jij hebt hem net geïntroduceert..

van dal | 26-08-08 | 01:00

www.campus.tv/?tag=arthur-krebbers Arthur Krebbers is een 23 jarige CDJA knor, waarom wordt zo'n jongetje geciteerd als of hij daadwerkelijk iets van het maatschappelijk leven weet?
En dan hebben we ook nog de persoolijke trainster die met de opzienbarende observatie komt dat 70% van een populatie rond het gemiddelde ligt. Goh, zo'n beetje elk onderzoek levert een Gaussische kansverdeling op waar 68% binnen de band ligt gemiddeld +/- standaardeviatie en 5% ligt buiten het gemiddelde +/- 3x de standaard deviatie.
Bestaat de term scorebordpsychologie?

Fimbulvetr | 26-08-08 | 00:59

fuckjargon | 26-08-08 | 00:42 de tafel van nul.. die ken ik nog... als je bij ons op school vroeger strafwerk kreeg en je maakte het niet, werd het verdubbeld... het verschil tussen mij en de leerkracht was dat hij rekende met wat ie opgegeven had, terwijl ik rekende met de praktijkgegevens... namelijk nul, en ook al verdubbel je nul, het blijft nul...

van dal | 26-08-08 | 00:58

handsomedevil | 26-08-08 | 00:39 nee, nooit gedaan ook, maar die nonnen wel...

van dal | 26-08-08 | 00:54

C, maar dat daar gelaten...

Ik haal ook 6jes maar om nou te zeggen dat ik een veel interessanter en meer dynamisch type ben, nah

Bouwvakkert | 26-08-08 | 00:47

Doe ik het toch goed met me half jaar hbo studievertraging, en idd, ik ben zeer dynamisch

Seletitic | 26-08-08 | 00:45

Ok QUIZ:

Als het vandaag 0 graden Celsius is en morgen is het twee keer zo koud, hoeveel graden is het dan?

A) - 2 graden
B) - 1 graden
C) 0 graden

fuckjargon | 26-08-08 | 00:42

@Van Dal: geloof je daar nog steeds in?

handsomedevil | 26-08-08 | 00:39

Ik weet het! Ik weet het! Zes is het getal van de duivel! Vandaar. Ik had lekker allemaal zeventjes!

Halleluja! ******* 7 ******* Halleluja!

Bestaat God dan toch? Kan toch niet...

fuckjargon | 26-08-08 | 00:38

klauwkikker | 26-08-08 | 00:34 ah, het duivelse rapport, u zat zeker niet op een katholieke school? de nonnen hadden u minstens één zeven gegeven.. al was het maar om drie zessen te voorkomen.

van dal | 26-08-08 | 00:36

Ik had vroeger 3 zessen op mijn rapport...

klauwkikker | 26-08-08 | 00:34

Nee, het ZUIGT. Als ik een zes gemiddeld sta, dan word ik er zelfs meteen uitgeschopt haha. Het moet een 8 gemiddeld zijn om te mogen blijven.

Graftak | 26-08-08 | 00:33

@Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor mensen die geen initiatief nemen.
CoJoNes | 25-08-08 | 20:37...

Ik dacht juist dat het andersom was, het is vaak een doorslaggevend argument om in te gaan op een aanbod, je zult vaak merken dat je initiatief moet nemen om daarop in te gaan maar dat is mijn bescheiden mening. (If you ever freakin'read this)

The_Smiley | 26-08-08 | 00:32

Graftak | 26-08-08 | 00:30 jij hebt de strekking van het redactioneel stukje niet begrepen.. zesjescultuur is goed.

van dal | 26-08-08 | 00:31

Je bent wat je krijgt. Krijg je een 6 (gemiddeld, het gaat niet om een tentamen of vak dat niet zo goed ging, dat gebeurd de besten) dan ben je gewoon een losert.

Graftak | 26-08-08 | 00:30

Het gaat niet om zesjes. Het gaat om cultuur. Zesjes vloeien uit en zijn niet de oorzaak van. Cultuur is degene die voor problemen zorgt, waardoor de zesjes onder ons vrijspel krijgen. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

fuckjargon | 26-08-08 | 00:25

@handsomedevil | 26-08-08 | 00:09
Dat is het nou precies. Niemand vraagt een piloot zijn cijferlijst voor hij instapt. Voor je eerste baan is een cijferlijst misschien nodig, daarna wordt gekeken naar wie je bent. Overtref de zesjescultur, ga voor de 6 min.

Weest gegroet | 26-08-08 | 00:20

@ Sjaaakie | 26-08-08 | 00:16: En hoe bevalt het, in de vuilnisophaal?

handsomedevil | 26-08-08 | 00:20

Je bedoelt zesjesmensen die gewoon lekker slaverig werken, niet echt slim zijn en gewoon simpel werk doen voor weinig poen?

Mensen met hoge cijfers zijn namelijk slim, en tja, dat kan gevaarlijk zijn voor de personen die ze aannemen (die zelf niet al te pienter zijn) en bang zijn hun baan kwijt te raken.

Misschien is het in de economische sector niet zo belangrijk om goede cijfers te halen, maar in de wetenschap en gezondheid is dit juist heeeel erg van belang....

Graftak | 26-08-08 | 00:19

Vrijwel elk cijfer op mijn HAVO eindlijst was een 6, op twee 7's na.

Ik goed.

Sjaaakie | 26-08-08 | 00:16

Wat is er erger dan een zesjes cultuur?

Juist.

fuckjargon | 26-08-08 | 00:10

moet bij zesjescultuur alijd denken aan piloten. Stel je hebt er eentje tussen die geslaagd is met een zes. Dan ga je jezelf toch afvragen waar het 4/10 deel betrekking op had dat hij niet goed had beantwoord. Het landen?

handsomedevil | 26-08-08 | 00:09

Ik gaat de koffer opzoeken, het was me weer een waar genoegen.
Truste @ all

Big Ern | 26-08-08 | 00:09

van dal | 26-08-08 | 00:03
ROFLOL!!
Het waren twee chirurgen en die hebben hun werk goed gedaan.
De twee knuppels van de gipskamer hadden samen waarschijnlijk een schamel zesje.

Big Ern | 26-08-08 | 00:05

Big Ern | 25-08-08 | 23:59 een dokter met een zesjescultuur..

van dal | 26-08-08 | 00:03

Ik kan me nog in herinnering halen de uitspraak van een middelmatig boertje uit brabant. Hij zei: Ik verdien er liever 500 mekkelijk as 1000 moeilijk.
Is inmiddels met de 6-jes cultuur, multi miljonair.
Dank U.

kneuterzak | 25-08-08 | 23:59

T@ Riest | 25-08-08 | 23:58
Slaap wel en werk ze morgen!

Big Ern | 25-08-08 | 23:59

@Van Dal: mijn laptop staat een beetje wankel, inderdaad. Excuus voor de tikkerts. Veel Nederlandse achternamen in MI, dat klopt. Overigens, ik mag ze niet echt, die Amerikanen, maar gewoon uitspreken dat je ergens heel goed in wil worden, wat daar heel gewoon is, vind ik ergens wel een mooie eigenschap. Een zesjescultuur bestaat daar dus absoluut niet.

handsomedevil | 25-08-08 | 23:59

van dal | 25-08-08 | 23:55
Als ik in goede doen ben, neem ik twee douanebeamtetjes als ontbijt, maar nu even niet.
T@ Riest | 25-08-08 | 23:56
Hotel Transylvania...

Big Ern | 25-08-08 | 23:59

van dal | 25-08-08 | 23:55
Dat klinkt erg geruststellend. Komt toch nog goed.Ik wens de Big Ern een voorspoedige genezing en allen een goede nachtrust. Ik moet morgen vroeg op om voor de familie @Riest beleg op de boterham te verdienen.

T@ Riest | 25-08-08 | 23:58

Big Ern | 25-08-08 | 23:53
Heet dat ziekenhuis "hotel California"?

T@ Riest | 25-08-08 | 23:56

T@ Riest | 25-08-08 | 23:54 daarna heeft ie elders zoveel pijn dat ie die blaar vergeet...

van dal | 25-08-08 | 23:55

van dal | 25-08-08 | 23:50
Ik kan me zo voorstellen dat de worsteling om het mes op Schiphol niet erg bevoordelijk is voor de genezing van die bloedbaar.

T@ Riest | 25-08-08 | 23:54

Big Ern | 25-08-08 | 23:51 de GS-redactie heeft het ook niet meer zo op italianen... zie een paar topicjes terug..

van dal | 25-08-08 | 23:53

T@ Riest | 25-08-08 | 23:50
Laat maar....
Morgen naar de chirurg, de 15 krammen in t pootje mogen er morgen uit.
Ik ga ook vfragen of hij iets aan die blaar kan doen, is nogal ongemakkelijk namelijk.

Big Ern | 25-08-08 | 23:53

handsomedevil | 25-08-08 | 23:48 ik ben in canada ook geen irritante europeanen tegengekomen, nou ja, één. dat was een wannabe big bussinessman die bovenop een berg in banff liep te schreeuwen in een telefoon dat er wel sneeuw lag... kwam uit almelo..

van dal | 25-08-08 | 23:52

T@ Riest | 25-08-08 | 23:46
Ja, zo'n man verdient eigenlijk een pak rammel.
Nou heb ik het al helemaal niet zo op Italianen, behalve mijn kapper en pizzabakker van de hoek, een schreeuwerig volkje.
En mensen die sneller praten dan ik kan nadenken vertrouw ik sowieso niet.

Big Ern | 25-08-08 | 23:51

T@ Riest | 25-08-08 | 23:50 eventjes maar, heel erg eventjes...

van dal | 25-08-08 | 23:50

@handsomedevil 23:48 En een nederlands klimaat, maar dan mét sneeuw. En je vergeet Wade.

Rammstein | 25-08-08 | 23:50

Big Ern | 25-08-08 | 23:46
En dat mes hou je in je hand op Schiphol?

T@ Riest | 25-08-08 | 23:50

handsomedevil | 25-08-08 | 23:48 je klinkertoetsen zijn verwisseld op je keybordje...

van dal | 25-08-08 | 23:49

@Van Dal. Moet je toch eens proberen. Schrukt tegen Canada aan. Dus prettig Europees maar dan zonder irritante Europeanen, leuk filmfestivalletje elk jaar en zeilen tot je een eens weegt. Alleen heten ze daar allemaal Brad, Todd of Steve.

handsomedevil | 25-08-08 | 23:48

van dal | 25-08-08 | 23:44
Ik heb nog een rambo-mes met met lucifers in het handvat, ik knutsel zelf wel wat.

Big Ern | 25-08-08 | 23:46

Big Ern | 25-08-08 | 23:42
Tja... dan verwijs ik naar de opmerking van van dal over de burgemeester van Rome.. een enorme idioot overigens, die burgemeester.

T@ Riest | 25-08-08 | 23:46

Big Ern | 25-08-08 | 23:42 bezoek met je verwonding een indianenreservaat, zoek de oudste op die je maar kunt vinden.. die doet wel iets met een groot mes en wat struiken die hij uit de grond rukt...

van dal | 25-08-08 | 23:44

T@ Riest | 25-08-08 | 23:38
Daar zit m nou net juist de kneep, het ziekenhuis waar ik geholpen (nou ja, geholpen...) ben komt niet eens voor in de top 100.

Big Ern | 25-08-08 | 23:42

van dal | 25-08-08 | 23:38
Hehehe....
Mijn eega heeft een zeer high tec supergeavanceerd beveiligings systeem in haar slip.
De burgemeester lult.

Big Ern | 25-08-08 | 23:40

handsomedevil | 25-08-08 | 23:38 nope, wel new york en verder alleen in canada geweest op dat continent.

van dal | 25-08-08 | 23:39

Big Ern | 25-08-08 | 23:31
Klinkt ellendig. Ik kan hier niets voor je betekenen behalve naar de top 100 van de ziekenhuizen verwijzen.In de oude westerns knalde men een halve fles sterke drank naar binnen en John Wayne kon met een mank poot en lam handje nog tientallen boeven omleggen.Dit als hart onder de riem.

T@ Riest | 25-08-08 | 23:38

Big Ern | 25-08-08 | 23:31 volgens de burgemeester van rome is het je eigen schuld...

van dal | 25-08-08 | 23:38

@vandal, überhaupt: blijkt toch dat de usa van de verenigde straten van amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden is. Kan niet wachten tot ik terug ben. Ooit TC Michigan bezocht?

handsomedevil | 25-08-08 | 23:38

@BMV 23:29 Wie niet ?

Rammstein | 25-08-08 | 23:35

T@ Riest | 25-08-08 | 23:27
Hij zit er nog aan, ben uit het gips maar er is iets niet helemaal volgens planning gegaan.
Er zit een enórme bloedblaar over mn hele hiel die problemen oplevert. Maargoed, we hebben wel voor hetere vuren gestaan. Ben allang blij dat dat vervelende gips eraf is

Big Ern | 25-08-08 | 23:31

@van dal | 25-08-08 | 23:27
Je hebt het nog altijd moeilijk he met mijn nickname?

BloedendMaandverband | 25-08-08 | 23:29

van dal | 25-08-08 | 23:26
Uiteraard!
Die mok heb ik trouwens 3 maanden geleden in Londen gekocht, de Medium versie.
Als ik die leeg heb, met ik eerst ff naar de plee, flink downloaden,
De grote hoeveelheid koffie zorgt ervoor dat ik weinig last heb van een trage verbinding.

Big Ern | 25-08-08 | 23:29

De link naar dat krantenartikel is KUDT. De helft van het artikel staat maar ingescand. Link dan NIETS door.

-=PyP=- | 25-08-08 | 23:28

BloedendMaandverband | 25-08-08 | 23:25 een maandverband op zoek naar kudt... meestal is het andersom...

van dal | 25-08-08 | 23:27

Big Ern | 25-08-08 | 23:19
Een 6je voor engels is ruim voldoende in de states. Hoe is het met het pootje?

T@ Riest | 25-08-08 | 23:27

Big Ern | 25-08-08 | 23:24 starbuck's.. ga voor starbuck's, en koop zo'n koffiemok. dáár lijkt ie normaal... hier flikker je de hele kan koffie erin, zo groot. ik doe dat wel eens als mijn meisje koffie heeft gezet. is ie klaar, kiep ik mijn 'mug' vol.... staat zij even later beteuterd naar de lege kan te kijken.

van dal | 25-08-08 | 23:26

Ach, als student zuip je veel en ben je constant op zoek naar qudt.
Verder ga je ook eens naar de les.... maar dat is niet de prioriteit.
Over een kleine maand begin ik ook weer...

BloedendMaandverband | 25-08-08 | 23:25

Leuk! Ik ben dus al jaren vooruitstrevend bezig...

Soep | 25-08-08 | 23:25

van dal | 25-08-08 | 23:22
Ik ben bang van wel ja.
Als het me te veel wordt mag ze me in de food-court neerzetten naast de budweisser-stand, i'll survive.

Big Ern | 25-08-08 | 23:24

Big Ern | 25-08-08 | 23:19 zes? ah, een zesjescultuur in outletmall's in vegas....

van dal | 25-08-08 | 23:23

Big Ern | 25-08-08 | 23:19 gefeliciteerd, ze zal je rolstoeltje wel de goede kant op duwen denk ik...

van dal | 25-08-08 | 23:22

van dal | 25-08-08 | 23:16
Alleen in Vegas zitten al 6 outletmalls, zegt mijn eega vol trots...

Big Ern | 25-08-08 | 23:19

If 6 were 9?

kuttekrap | 25-08-08 | 23:18

@van dal | 25-08-08 | 23:15
Alle Mall's, Wendy's, TGI's, Carl's Juniors, Taco Bells, Walmart Supercenters, Target's, Noah's Bagels, Crossroad's and many, many more !

Big Ern | 25-08-08 | 23:18

Zo, dus ik ben eindelijk gewild.

Hedva | 25-08-08 | 23:17

van dal | 25-08-08 | 23:15 *weet dat nog van zijn reis naar canada van vorig jaar*

van dal | 25-08-08 | 23:16

Big Ern | 25-08-08 | 23:13 en laat me raden, ze heeft "voor in de huurauto" alvast een kaart van amerika gedownd? wedden dat ie alle outletmall's erin heeft staan en verder niks....

van dal | 25-08-08 | 23:15

Hoor ik nou niemand hierover?

Ies koeltoer! zesjeskoeltoer ies ook koeltoer!

McWelpie | 25-08-08 | 23:14

handsomedevil | 25-08-08 | 23:12 en als je de film moet geloven, op een handige manier drankjes inschenken is ook al genoeg..

van dal | 25-08-08 | 23:13

van dal | 25-08-08 | 23:11
Ja, mijn eegaatje eist zo nu en dan de notebook op om de voorbereidingen te treffen, en omhoogstrompelen naar de desktop is me te veel moeite.

Big Ern | 25-08-08 | 23:13

Leer mixen. Of re-mixen. Heb je aan een drie ruim voldoende. Drie minuten, dan. Maar dan kan je zelfs als übernerd Tom Hollellekiedollekie alias Junkie XL vet in de prijzen vallen.

handsomedevil | 25-08-08 | 23:12

YPM | 25-08-08 | 23:08
Voor vakantie vind ik het een superland. Wonen/werken..... mwa denk t niet.
Studeren? I don't have a clue.
Ik was nooit zo'n studiebol....

Big Ern | 25-08-08 | 23:12

@YPM 23:08 Misschien .... ?????????? Go, go .... GÓ ! Waar wacht je op ??

Rammstein | 25-08-08 | 23:11

Big Ern | 25-08-08 | 23:10 nou ja, ik zag je gisteren afmelden...

van dal | 25-08-08 | 23:11

van dal | 25-08-08 | 23:08
LOL!
Je kan mn biografie wel schrijven vandaaltje ;)

Big Ern | 25-08-08 | 23:10

Bigi Bana Boy | 25-08-08 | 23:01 tockey's?

van dal | 25-08-08 | 23:10

@Big Ern 23:07 Ouch ! Dat had ik gemist kennelijk, maar evengoed , van harte beterschap ook ..... lucky bastard.

Rammstein | 25-08-08 | 23:10

Big Ern | 25-08-08 | 23:04
Ik ben mn jetlag nog aan het uitzitten...
Heb toen besloten om misschien in de US te gaan studeren, best geweldig land eigenlijk...

YPM | 25-08-08 | 23:08

Big Ern | 25-08-08 | 23:04 helemaal niet, jij hebt alle poi's in je tomtom met amerikaanse kaart helemaal volstaan met outletmall's.. maar, je zit tenminste niet onder de plak....

van dal | 25-08-08 | 23:08

Rammstein | 25-08-08 | 23:05
Kon luckier, als ik zeg rol, bedoel ik rollen als in een rolstoel.
Heb kuitbeen gebroken 2 wk gelee, 3 weken voor dik verdiende vakantie.
But anyway, ik ga dikke lol hebben daar!

Big Ern | 25-08-08 | 23:07

@Big Ern 23:04 Lucky bastard.

Rammstein | 25-08-08 | 23:05

YPM | 25-08-08 | 23:02
Nog 2 weekies en dan rol ik over sunset blvd!

Big Ern | 25-08-08 | 23:04

Bigi Bana Boy | 25-08-08 | 23:01
Alwaar de GHB rijkelijk vloeit, zulke boys?

Big Ern | 25-08-08 | 23:03

Ga voor intressante types naar Venice Beach, LA jaa...
Daar heb je gewoon wiet smokende hippies, net als vroeger, toen studenten leven nog leuk was :)

YPM | 25-08-08 | 23:02

Ga voor dynamische en interessante types naar de strandtenten Bloemendaal.
Rij na rij van die hippe boys.

Bigi Bana Boy | 25-08-08 | 23:01

Haalt de regering niet gemiddeld een twee of zo ?

Rammstein | 25-08-08 | 22:54

Volgend jaar 5 gymnasium... Ga al jaren met 6jes over zonder er wat voor te doen...
Besloten de komende 2 jaar mn best te gaan doen, want met 6jes kom je MIT enzo niet in...

YPM | 25-08-08 | 22:53

BravoLima | 25-08-08 | 22:42
Jammer man, voortgezet halen en dan toch af moeten haken, jammer.
Alles wat je hebt meegemaakt vormt je tot wie je nu bent.
Dat je de ECO hebt afgemaakt zegt mij genoeg.

Big Ern | 25-08-08 | 22:49

komt het toch nog goed met me.... pfiew.

masturberik | 25-08-08 | 22:48

Muxje | 25-08-08 | 22:34 Hear, hear

campion | 25-08-08 | 22:47

Akelig vraaggesprek met die Dekkers. Met die knipogen erbij. Brrr.

campion | 25-08-08 | 22:46

@ stekelige | 25-08-08 | 22:40
Ok

koreapassie | 25-08-08 | 22:44

@ -edit en Big Ern

:D op het moment zelf ....., maar later toch goede herinneringen. Toch jammer van dat ongeluk tijdens de VCO, moest toen afhaken .... :( en nu ben ik een lamme 6jes halende student.....

BravoLima | 25-08-08 | 22:42

@koreapassie | 25-08-08 | 22:34
Kun je dat even doorgeven aan Balkenende?

stekelige | 25-08-08 | 22:40

-edit | 25-08-08 | 22:34
Die gamellen ja, als er al wat in zat was je dat snel weer kwijt, verloor je het niet tijdens de mars, dan vrat een van je maats het wel voor je op als je ff niet oplette.
*warm gevoel van binnen krijgt*

Big Ern | 25-08-08 | 22:39

Waarom dat onderscheid tussen leven volgens de 6-cultuur of de 9-cultuur?
Haram meisje Aneta laat tijdens haar solicitatie-filmpje zien dat zij leeft volgens de
69- cultuur en haar lifestyle met dat verbindende standje levert haar zo te zien meer voldoening en pecunia op, dan de gemiddelde F5-er.
OK, er blijft wel eens baard aan je tepels plakken, maar dat maakt haar alleen maar tot een nog bekender lid van de VOC ( Vrouwen Ondernemers Club) met een uurtarief van ver boven de 500 euri en gezien haar stralende lach, bevalt dat goed.

Mr. Bator | 25-08-08 | 22:39

@koreapassie | 25-08-08 | 22:34
Gelijk heb je.

Boumans | 25-08-08 | 22:38

@Big Ern | 25-08-08 | 22:30
Die bel uit het tentenkamp weet ik dan weer wel. En als je dan al een keer te vreten kreeg uit die gamellen, bleef er niks van over in die messtins vanwege de verplichte looppas aldaar. Stiekum vond ik dat toch wel humor.
*gaat toch dat fotoboek weer eens uit het stof halen*

-edit | 25-08-08 | 22:34

Yes! Ik ben blij dat ik als non-conformist eindelijk nodig ben! Het zit in mijn bloed om niet mee gaan in de slome main-stroom!
Overigens, er zit wel een bron van waarheid achter dit rapport, want als je cum laude afstudeert, ben je vaak niet bijzonder slim, maar gewoon een ontzettende loser of nerd. Een sukkel die zijn/haar hele leven lang succesvol speelt te zijn. Bij studenten zie je dat heel goed, van die drollen die bij een studentenvereniging gaan vanwege het netwerk dat je dan opbouwt. Of mensen die bestuur gaan doen, omdat dat goed staat op hun cv. Of mensen die altijd lachen, en iedereen eigenlijk wel kent, maar niemand echt bevriend mee is. Losers zijn dat, die ook nog eens onbetrouwbaar zijn, omdat ze alles voor succes doen (zoals een mes in je rug steken).

koreapassie | 25-08-08 | 22:34

@Chipdude 22:00: Tja, de tijden van de babyboomers met een waardevast eindloonpensioen zijn voorbij... op de een of andere manier is hier een bizarre combinatie van het Amerikaanse model en de gebruikelijke nederlandse nep-privatisering ingeslopen, met het huidige middenloonsysteem op basis van beschikbare premie. Zij de baten als het goed gaat, jij de risico's als het slecht gaat. Dat krijg je met een overheid die wel graag marktwerking ziet, maar vergeet dat je dan ook iets te kiezen moet hebben.

Maar er gloort hoop: tegenwoordig mogen ook banken belastingvrije pensioenproducten aanbieden (het "banksparen"). Misschien komt er nog wat meer concurrentie op de markt, zodat je zelf kan kiezen tussen risico met hoog rendement, zekerheid met een lager rendement, of alles zelf doen. Zonder dat de verzekeraars van jouw pak hem beet 40% belastingvoordeel 35 procentpunten in hun eigen zak steken. Iets dat ze zelf zonder blikken of blozen ook hebben toegegeven.

Muxje | 25-08-08 | 22:34

zow, ik voel me opeens gewaardeerd als eeuwige student met niet al te hoge cijfers, maar wel een bloeiend studentenleven :D

balle eis korakas | 25-08-08 | 22:34

-edit | 25-08-08 | 22:25
Kan ze wel dromen ;)
Chipdude | 25-08-08 | 22:26
Een man die geen angst kent, is gek.
Boumans is gewoon beter geschoold als ik, that's all

Big Ern | 25-08-08 | 22:30

@Chipdude | 25-08-08 | 22:26
Bang voor wat?

Boumans | 25-08-08 | 22:30

Big Ern | 25-08-08 | 22:23
Herken het weer een beetje. Thanks.

ZSU-23-4 | 25-08-08 | 22:30

Boumans is baaaahang!! Boumans is baaaahang!! Boumans is baaaahang!!
... Euh... Meneer Big E(a)rn? Wat doet u n... *lampie gaat uit*

Chipdude | 25-08-08 | 22:26

@Big Ern | 25-08-08 | 22:23
Die was al ge-CTRL-ALT-DELETE uit mijn systeem.

-edit | 25-08-08 | 22:25

@ Big Ern

Gelukkig houd je het netjes

BravoLima | 25-08-08 | 22:25

@Big Ern | 25-08-08 | 22:20
Van spijkerbroek tot mutsdas tot graspol. Dát waren nog eens tijden.
*groet terug*

-edit | 25-08-08 | 22:24

-weggejorist-

Big Ern | 25-08-08 | 22:23

ZSU-23-4 | 25-08-08 | 22:19
Das weer een ander lied, niet minder leuk overigens.

Big Ern | 25-08-08 | 22:21

-edit | 25-08-08 | 22:19
Hehehe!
*groet*

Big Ern | 25-08-08 | 22:20

Hahaha ben ik blij met met 7ens en 6en , zo zie je maar weer - die no-life lutsers komen nergens :D

WishMasta | 25-08-08 | 22:19

Big Ern | 25-08-08 | 22:16
Was het ook niet:""En dan schreeuwt de sergeant, met je pik door het zand en dan gaan we weer tijgerend vooruit,...

ZSU-23-4 | 25-08-08 | 22:19

@Big Ern | 25-08-08 | 22:16
Sounds familiar, graspol.

-edit | 25-08-08 | 22:19

-weggejorist-

Big Ern | 25-08-08 | 22:16

@Big Ern | 25-08-08 | 22:12
Haha, ach hij was ook wel iets te ver gezocht volgens mij...

Boumans | 25-08-08 | 22:14

ik denk dat me moeder dit eens moet lezenn

jornie | 25-08-08 | 22:14

Wat een bullshit, eigenlijk. Hoeveel voorbeelden zijn er te noemen van matige studenten die in de praktijk tot volle bloei kwamen. En omgekeerd. Daarnaast heb ik altijd bewondering voor menschen die het goed doen op het werk én privé. Workaholics zijn vaak beperkt houdbaar en als mensch niet om uit te staan. Net als topsporters. Excelleren op 1 vlak. Een 10. Maar een 6 op 2 vlakken is toch een 12 overall in mijn beleving.

-edit | 25-08-08 | 22:14

Boumans | 25-08-08 | 22:09
My bad.
Zoals ik al zei, school nooit afgemaakt hè.....

Big Ern | 25-08-08 | 22:12

Ik haalde weleens een 6 je en en ook weleens een 9 tje, hoor ik nou bij de 69 cultuur?

ZSU-23-4 | 25-08-08 | 22:12

Jaja, en we zijn van roemrijk geslacht, door... etc.. ken dat liedje toch ergens van.
Die rare gasten van 104% inzet enzo?

ZSU-23-4 | 25-08-08 | 22:10

@Big Ern | 25-08-08 | 22:06

Ik maakte een grapje over je typo "persoonlijke bevEILING". Verder vind ik het een prima initiatief hoor, +1 voor jou

Boumans | 25-08-08 | 22:09

BravoLima | 25-08-08 | 22:08
Ghehehe...

Big Ern | 25-08-08 | 22:09

@ FapMastert | 25-08-08 | 22:02

doe eens een apestaart + naam van degene die je aanspreekt aub, nu denk ik steeds dat je mij aanspreekt en ik heb al zo'n enorm meerderwaardigheidsgevoel.

Maar goed, stel ( ik herhaal STEL ) dat je in de muziekwereld verzeild bent geraakt tegen het einde van je middelbare school, je hebt een redelijk groot netwerk binnen de ' scene' en je ziet dat je eigen muzikale talent niet ver genoeg reikt om te bereiken wat je ambieert en tegelijkertijd zie je talenten om je heen die dat wel hebben, maar niet het zakelijk vernuft hebben om er een rooie cent aan over te houden. Stel, dat je dat zou meemaken........
Dan zou je bijvoorbeeld een eigen bureau kunnen beginnen, bijvoorbeeld tijdens je studie om er een cent naast te verdienen en dan er best goed in worden en vervolgens (puur hypothetisch uiteraard) na een aantal jaar worden overgenomen door, ik noem maar wat, Island Records.......
Zou dat passen denk je ?

Tyler-Durden | 25-08-08 | 22:09

@Cookie v. eigen deeg | 25-08-08 | 22:06
Heb ik niet. Je kunt 't opvragen bij NOC.

stekelige | 25-08-08 | 22:08

@ Big Ern

..........., door harde commando's groot gebracht. Tiralala Tiralala ......... etc.

BravoLima | 25-08-08 | 22:08

Retro 60 en 70 jaren als basis voor een goede toekomst, YEP!

Maar met een GSIVD die dan op je ass uit is, is een 6-je voor velen voldoende om toch hun hart te luchten over de maatschappij.

Sikkeneur | 25-08-08 | 22:07

@liggend_streepje | 25-08-08 | 22:04

Is genoeg om voor een zelfbommert

FapMastert | 25-08-08 | 22:06

@CoJoNes | 25-08-08 | 21:51
Met uitzondering van van Frikschotens Gehirninstitut dan.

@stekelige | 25-08-08 | 21:56
Linkje? Voor ons allen, ter lering ende vermaeck.

Cookie v. eigen deeg | 25-08-08 | 22:06

Boumans | 25-08-08 | 22:01
Lezen bouwmans, lezen.
Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Er zijn een hoop oude "collega's" van me die, zeg maar, niet zo goed in de normale maatschappij aan de bak komen. Er ligt een enorme vraag naar goed getrainde beveiligers, en daar voorzie ik dan weer in.

Big Ern | 25-08-08 | 22:06

@Tyler-Durden 22:01
Precies.
Er is overigens niets mis met studies stapelen. Alleen sommige tussenstappen zijn soms wat verrassend.

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 22:05

Klopt... die knakkers hier hebben universiteit en kunnen nog net een computert aanzetten.

liggend_streepje | 25-08-08 | 22:04

@keizeradmiraal | 25-08-08 | 22:01
Scheelt wel dat ik niet bij het korps zit... Dat dan weer wel
Jezus wat zit ik eigenlijk te F5-en hier....

Boumans | 25-08-08 | 22:03

En dat is?

FapMastert | 25-08-08 | 22:02

@Big Ern | 25-08-08 | 21:55
*proest* een bedrijfje in de persoonlijke beveiling.

Is persoonlijke beveiling een nieuwe vorm van hoererij waarbij je jezelf in 1 keer verkoopt ipv in termijnen?

Boumans | 25-08-08 | 22:01

@ boumans
Over 5 jaar zit je toch saai op de bank na een dag zwoegen bij een multinational, net zoals je andere vrienden van t korps. Burgelijkheid begint op de dag dat je in loondienst gaat....

keizeradmiraal | 25-08-08 | 22:01

@ kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:58

Aha. duidelijk.
Maar nee, ben hem niet.

Maar zo heeft FapMastert meteen een idee wat je met dergelijke uiteenlopende studies kunt doen.

Tyler-Durden | 25-08-08 | 22:01

De wortel van 9 is 3 miljoen... maal een multiplier ofcourse

koos303 | 25-08-08 | 22:00

Pensioen... Fok sake! Dat is net zoiets als de Kerstman en Sinterklaas. Er komt een leeftijd waarop je te horen krijgt dat er een Grote Mensen geheimpje is. Een doorsnee werkgever zal niet zo snel aan een cafetaria model willen werken, omdat dit de onderhandelingspositie onderuit haalt richting bijv. de leasebak verhuur toko. Maar mooi dat ik de afgelopen jaren (ik herhaal: GEEN INCIDENT, STRUCTURELE ZELFVERRIJKING) door Centraal Beheer Achmea genuekt ben. En nog. Afgelopen kwartaal: "Beste meneer Groot Kontgat, uw ZelfVerrijkingsfo... euh, Smaragdfonds heeft ons... nee, u, een rendement van maar liefst -2,7% opgeleverd! Van harte gefeliciteerd, zak door de strondt en blijft U vooral onze zakken vullen!"
Amerikaans model is nog niet zooooo slecht... In ieder geval heb je het dan zélf gedaan. *overgiet zich met bezine en gaat richting Apeldoorn*

Chipdude | 25-08-08 | 22:00

Rammstein | 25-08-08 | 21:56
Net als een hoer, te huur, voor een knap bedrag per uur :)

Big Ern | 25-08-08 | 21:59

@Boumans | 25-08-08 | 21:55
Ach, ben nu 35+, burgerlijkheid is soms verdomd lekker.

CoJoNes | 25-08-08 | 21:59

@Tyler-Durden 21:55
Google even zelf.
.
@me
"Uw naam" (altijd weer die typo's, de Nespresso werkt niet meer na 21:00).

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:58

@Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:52
Penny de Jager.

stekelige | 25-08-08 | 21:58

Een 9 of een 6, t'is maar van welke kant je het bekijkt.

zoutwatercavia | 25-08-08 | 21:57

@Rammstein | 25-08-08 | 21:55
Het enige waar de Nederlandse universiteiten in uitblinken is nivelleren.

CoJoNes | 25-08-08 | 21:57

rechten en economie is niet vreemd... echter wanneer je daar 2 conservatorium voor aan kakt...

FapMastert | 25-08-08 | 21:56

@Big Ern 21:55 The bodyguard ! I knèw it !

Rammstein | 25-08-08 | 21:56

@Cookie v. eigen deeg | 25-08-08 | 21:46
Rapport NOC-NSF i.o.m. NOV/NCW en Min.VWS/SzW/OCW van 2006.

stekelige | 25-08-08 | 21:56

@ kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:53
who de fcuk is Tim Kuik ?

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:55

Krijgen we nu van iedereen de cijfers en opleidingen te weten?
Dwz van degenen die wél naar school zijn geweest.
Nou vooruit dan maar.....
Na 2 jaar voortegzet onderwijs onhandelbaar verklaard, heil gevonden bij defensie, eco-opleiding en verdere specialisaties achter de kiezen.
Afgezwaaid na 7 jaar Libanon, tijdje rondgeklooid in de sportschool en nu, na ál mn diploma's *proest* een bedrijfje in de persoonlijke beveiling.
Aangenaam!

Big Ern | 25-08-08 | 21:55

Ben zelf student en school staat bij mij absoluut niet op de eerste plaats, en een kudtleven heb ik al helemaal niet... Lekker los, zo hoort et! 6jes mentaliteit heerscht! Burgerlijkheid is voor lutsers!

Boumans | 25-08-08 | 21:55

@CoJoNes 21:51 Is dat waar ? Een a.s. student zei dat ook al "als ik wat wil, moet ik naar een buitenlandse uni" maar dat ís dus ook zo ?

Rammstein | 25-08-08 | 21:55

@ FapMastert | 25-08-08 | 21:53

hoezo raar ?
Rechten en economie is geen vreemde combi, ben daar echt niet de enige in.
En conservatorium heb ik gewoon niet gered, eenzijdig getalenteerd noemden ze het...... ik vond de andere studenten gewoon beter.

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:54

@Tyler-Durden
EUREKA...
2 jaar conservatorium + 9 jaar rechten & economie
U naam is eigenlijk Tim Kuik

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:53

Hmmmm rare keuzes qua studie, Misschien dat je zo bedrogen bent bij het conservatorium dat je maar rechten bent gaan studeren...

FapMastert | 25-08-08 | 21:53

@ CoJoNes | 25-08-08 | 21:51

oh nee ?
wie was dan de baas van Ad Visser ?

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:52

Er zijn in Nederland helemaal geen topopleidingen.

CoJoNes | 25-08-08 | 21:51

@ FapMastert | 25-08-08 | 21:45

Wabedoelje ?
is er iets geks aan meerdere studies doen ?
of zijn het de studiekeuzes die je doen denken dat ik niet normaal zou zijn ?
wat ? Wat ?!

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:50

stekelige | 25-08-08 | 21:44
U wilt een topsporter (iemand die keihard traint en grote opofferingen maakt om tot de absolute top te komen) en een topstudent (iemand van middelmatige intelligentie die leuke dingen opoffert om netjes naar college te gaan en een 9 op tentamen zoveel te halen) vergelijken? Tja, dat kan.

wwsd | 25-08-08 | 21:49

@ kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:46

Idols ?
Echt niet !

Zelfs de beste kandidaten bij Idols hebben nog niet de helft van hetgeen er in mijn jukebox staat !

* poetst jukebox nog eens op *

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:49

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:46

Joling was flauw van hem na die 2 jaar en trapte hem dr maar uit...

FapMastert | 25-08-08 | 21:49

@Tyler-Durden
LOL@2 jaar conservatorium. Meedoen aan Idols is een snellere methode.

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:46

"Sportprestaties zijn te vergelijken met maatschappelijke prestaties waar je de laatste jaren duidelijk een kentering waarneemt in de succescarrieres."

@ stekelige | 25-08-08 | 21:44


Welk onderzoek toont dit aan?

Cookie v. eigen deeg | 25-08-08 | 21:46

Minimale inspanning, maximaal resultaat. Een 5,5 is een 10, en als je een 9 haalt heb je of te hard geleerd, of was het tentamen voor jou persoontje te makkelijk, het laatste heb ik sporadisch last van.

Het leven buiten school is minstens zo interessant, een goede balans vinden tussen colleges, boeken, vrienden, werk en de kroeg, is minstens zo belangrijk.

Linkse Zakkenvuller | 25-08-08 | 21:45

@Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:43

En voor de rest ben je wel normaal?

FapMastert | 25-08-08 | 21:45

@wwsd | 25-08-08 | 21:38
Nogal ja. Kijk maar naar de 0031 medailleverdeling. De rose-meisjes van 22.00 uur brengen de medailles binnen; de 5,5 kneuzen met hun grote bek en machogedrag zegge en schrijve 1. Wie zijn er dan de losers?
Sportprestaties zijn te vergelijken met maatschappelijke prestaties waar je de laatste jaren duidelijk een kentering waarneemt in de succescarrieres.

stekelige | 25-08-08 | 21:44

Ga voor een zes en proef van het leven ! Je bent maar 1 keer jong geniet ervan en zorg gewoon dat je ieder jaar slaagt.

de ondervoorzitter | 25-08-08 | 21:44

Wat een gelul allemaal. Doet me denken aan een interview met Cor Boonstra in een of ander obscure studentenblaadje waarin hij pretendeerde dat de leiders van grote bedrijven niet alleen hoogopgeleid moesten zijn maar ook straatschoffies... twee jaar later werd hij opgepakt voor verdenking voor handel met voorkennis. Je kan hier twee dingen uit leren. 1. je kan de straatschoffie wel van de straat halen maar de straat niet uit een straatschoffie 2. paarse broeken moeten zich niet bedrijfsvoering bemoeien

finale_plank | 25-08-08 | 21:44

6 jaar lagere school
8 jaar VWO
2 jaar conservatorium
9 jaar rechten & economie

En het meest heb ik geleerd in het lokaal met de tap in het midden............

Tyler-Durden | 25-08-08 | 21:43

Ik ga heel erg doorbreken in 2008, ik voel het!

Cookie v. eigen deeg | 25-08-08 | 21:42

@ copyraaight | 25-08-08 | 21:36
Ja precies, de harde criminaliteit wordt veroorzaakt door de studenten. Wat nou kansenjongeren? Aan de hand van het hoogstaande en foutloze taalgebruik, kan ik direct zeggen dat ik je mening heel hoog heb zitten... Lutsert!

Blake Bier | 25-08-08 | 21:42

Iedereen die denkt dat een pensioen van de werkgever betekent dat het wel goed geregeld is moet maar even zich inlezen in de woekerpolisaffaires van de laatste tijd..

seven | 25-08-08 | 21:41

Waarom zou je nog leren? Sociale Dienst keert wel uit..

FapMastert | 25-08-08 | 21:40

@Cosimo | 25-08-08 | 21:37
Moet je de krant dan bezorgen als je een 8 haalt? Of andersom? Sukkel.

stekelige | 25-08-08 | 21:39

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:31
Oh ja, een paar maand geleden betrapte ik ze (leeftijden 17-21) op de volgende briljante theorie: het is goed om voor je 25e te trouwen en kinderen te hebben, want dan heb je wat vastigheid in je leven...

stekelige | 25-08-08 | 21:36
Herkenbaar voor u?

wwsd | 25-08-08 | 21:38

Heb ik toch een gouden toekomst.

HaggH | 25-08-08 | 21:37

waarom een 6 halen? eruit door de regen brrr.

Cosimo | 25-08-08 | 21:37

geen idee waar dit verhaal komt en welke studenten er zijn geinterviewd? Maar de drank + criminaliteit problemen komen niet uit de boom vallen. Keep dreaming...

copyraaight | 25-08-08 | 21:36

@wwsd | 25-08-08 | 21:34
Ja, en...?

stekelige | 25-08-08 | 21:36

Dat 'plannen van een loopbaan' als symptoom is heel herkenbaar. Moest je vroeger ook al urenlang werken aan je 'Persoonlijke Ontwikkelingsplan'? Moest je vroeger ook een reflectie schrijven over je eigen falen als je een keertje 1 of ander tussentijds onbelangrijk ding niet had ingeleverd omdat je onder een barkruk lag? En werd dat feit vroeger ook door al je vrienden gefilmd en op een openbare plaats vertoond, zodat je toekomstige baas zou weten wat je jaren geleden deed en er rekening mee kon houden bij je sollicitatie?

Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen. Gelukkig is één ding nooit veranderd: een 5,5 is in wezen een 10. Ik ken ook studiegenoten die altijd achten of hoger halen. Al het werk dat ze inleveren is in een netjes gebonden mapje, met precies geplaatste kleurenfoto's. Vooral vaak slimme, maar onzekere meisjes die 's avonds het liefst om 22.00 uur in bed liggen zodat ze geen enkel college missen. Af en toe drinken ze eens een roseetje, bier lusten ze niet.

wwsd | 25-08-08 | 21:34

Stel je voor dat je hoger dan een 6 gaat halen, nog even en je gaat echt zelf denken, dat kunnen we natuurlijk niet hebben..

seven | 25-08-08 | 21:34

Brrrr... 19-jarigen die al denken aan huisje-boompje-beestje.

kapotte_stofzuiger | 25-08-08 | 21:31

"Dat zijn veel interessantere en meer dynamische types, daar kun je als bedrijf wat mee."
Oftewel, hoe lul ik mijn gênant slechte cijferlijst weg.

Ivoren Toren | 25-08-08 | 21:26

@Muxje | 25-08-08 | 20:31
Leuk dat je het vraagt. Ik ben direct na mijn VWO, waar ik door veel te spieken mooie zesjes haalde, in dienst gegaan en daarna gelijk gaan werken. In mijn eigen tijd twee opleidingen gevolgd, waaronder HBO bedrijfskunde.
Ik heb tot mijn 33e geleefd als een student en daardoor ben ik creatief, efficiënt, kan ik out-of-the-box denken en heb een heerlijke helikoper-view.
Ik ben het met je eens dat 10-20 jaar geleden de studenten (idd voornamelijk rechten- en bedrijfskundeballen) dodelijk saaie, oogkleppen-dragende geldwolven waren. (generaliserend uiteraard).
Wat ik wil zeggen, is dat er veel te veel waarde wordt gehecht aan een (theoretische) opleiding. Een opleiding is een handvat om de praktijk te begrijpen. Echt leren doe je immers pas in de praktijk. Als ik in mijn huidige werk alle theoretische modellen zou moeten toepassen, stond ik allang werkeloos op straat.
Door mijn 'studentikoze' manier van leven heb ik in ieder geval behoorlijk leren relativeren. Resultaat is minder stress, meer lol en bijkomend voordeel is dat ik, in tegenstelling tot mijn collega's, om 15u al klaar ben om GeenStijl te bekijken :-)

Beftequel | 25-08-08 | 21:25

kuttekrap | 25-08-08 | 21:21
Zo zou ik het niet helemaal verwoorden, maar iets meer inspraak zou zeker handig zijn. het is een beetje, om maar eens een hyberbool te gebruiken, fascistisch.

Groenepuntmuts. | 25-08-08 | 21:24

@dlseth | 25-08-08 | 21:18:
Je kan zelf, als privépersoon, ook een auto leasen. Zit je nergens meer mee. Je kan ook een accountant in de arm nemen om alle administratieve shit van verzekeringen, belastingen en pensioenfondsen voor je te regelen. 't Kost een paar centen, maar een goeie accountant levert die centen zelf wel op.

koerbagh ® | 25-08-08 | 21:24

Dus de tijd van zielige nietszeggende types als JanPeter is voorbij!! Zag je hem toen bij Bush op bezoek voor het ontbijt??? Geweldig was dat. Zodra hij begint te praten haak ik af, veeeeel woorden en totaal niets zeggen... ook nog nooit iets meegemaakt of ondernomen waarschijnlijk en een uitstraling van een zandbak.

Eindelijk wordt holland eens wakker, als je innovatief wilt zijn moet je dingen uitproberen, ook tijdens je studie... neuq gerust eens met meerdere vrouwen of zuip je eens flink een delerium, hoort er allemaal bij om een vent te worden.

haringhapper | 25-08-08 | 21:22

Bedankt dat jullie dit speciaal voor mij schrijven :p

Ik wist het wel al die tijd!
Ik had het gewoon te druk om goede cijfers te halen:)
Ik heb me op vele andere gebieden ontwikkeld en dat betaalt zich nu af :)

MOOI!

P-eat-her | 25-08-08 | 21:22

Zodra je kan lezen en schrijven is school overbodig. Daarna moet je al die sheit die leraren over je uitbraken aanhoren totdat je eindelijk mag gaan werken.

kuttekrap | 25-08-08 | 21:21

@ CoJoNes | 25-08-08 | 21:05
Het is duidelijk dat de pensioenregelingen in veel gevallen niet goed zijn voor de werknemer. Het is eerder zo dat de pensioenfondsen en de Staat voor een constante cash-inflow bij de pensioenfondsen willen zorgen om te voorkomen dat deze niet omvallen als weer eens blijkt dat ze slechte investeringen hebben gedaan en of de stand economie weer is verkeerd hebben ingeschat (of door vergrijzing). De leasebakken zijn voor de werknemer ook lang niet altijd voordelig, ik zou het persoonlijk ook liever zelf regelen. Tenzij blijkt dat de fiscus weer eens blundert en je jezelf een cadeautje kan geven. Voor de werkgever, vooral de grotere werkgever, kan het soms voordeliger zijn d.m.v. het bestaan van schaalvoordelen. Maar in grote mate deel ik je standpunt.

Blake Bier | 25-08-08 | 21:20

Ach ja nederland loopt vol viertjes en vijfjes dus een zesjes cultuur is al hoog gegrepen.

Beëlzebul | 25-08-08 | 21:20

Mijn medestudenten wisten altijd precies te vertellen wat er in de boeken stond, maar hadden geen idee wat er in de wereld speelde. Zo waren de docenten ook, wereldvreemd. Even een biertje drinken met je medestudenten zit er tegenwoordig ook niet meer in, men moet allemaal snel terug naar huis en aan de studie!
Mensen worden tegenwoordig al vroeg oud...

Arbeider | 25-08-08 | 21:19

@CoJoNes
Ach, die secundaire troep is inderdaad naar verhouding reteduur.
.
Maar ik heb gewoon geen zin in al dat gezeik over pensioenen, zorgverzekeringen en al dat andere kansloze gezeik. Kost wat, maar dan is het ook goed genoeg geregeld dat ik het niet meer hoef te doen.
.
Kan het allemaal ook wel zelf regelen; scheelt misschien een paar tientjes per maand maar levert me ook weer uren extra gezeik en gejank van de verzekering, pesioenfonds en autohandelaar/garage op...

dlseth | 25-08-08 | 21:18

Goed spellen is ook al een teken van mindere intelligentie.. ;)

Spelling mistakes are not always down to ignorance of the English language, they are sometimes made because people know too much. www.telegraph.co.uk/news/newstopics/ho...

seven | 25-08-08 | 21:18

@koerbagh ® | 25-08-08 | 21:05
LOL. Ja, als het het zo schrijft ik ook niet. Maar zolang een zes betekent dat je aan de gestelde eisen voldoet, staat het weer wat anders. Misschien maar goed dat die cijferlijsten uiteindelijk niet belangrijk zijn, maar het diploma des te meer.

-edit | 25-08-08 | 21:17

Ach, zolang je weet dat je een acht kan halen als het moet, kun je je ook best veroorloven om zesjes te halen. De hele middelbare school geen huiswerk gedaan, telkens rond de 5,5 gehaald, uiteindelijk was ik één van de drie die geen onvoldoende op de eindlijst had staan.

mr_666 | 25-08-08 | 21:12

@Blake Bier | 25-08-08 | 20:57
Denk dat het wel meevalt met die secondaire arbeidsvoorwaarden bij ambtenaren. Ik werk nu voor de overheid (niet als ambtenaar: ben zzp-er) en wat ik zo om mij heen zie, is het juist primair behoorlijk geregeld, terwijl het secondair wat sukkelen is. Vroeger ben ik ambtenaar bij defensie geweest en dat was (met name) secondair in één woord kudt. Moest voor een groot deel uit eigen zak mijn uniform (waar je dus verplicht bent om in te lopen) betalen. Van oude collega's begrijp ik dat dit nog steeds zo is. Tsja....

-edit | 25-08-08 | 21:12

Misschien ook een tip voor jou koffiebroodje | 25-08-08 | 21:01

vmbo-plutser | 25-08-08 | 21:11

Alleen jammer van die ene acht. *Pakt typex en maakt er een zes van*.

vmbo-plutser | 25-08-08 | 21:10

Mijn ervaring als student leert inderdaad dat het gros van mijn medestudenten geen greintje humor of avontuurszin meer heeft. Stuk voor stuk zijn zie ik ze veranderen in vroeggeboren burgertrutjes. Komen naïef het eerste jaar binnen, merken dat het leven duur is en bier niet zaligmakend en beginnen zodra ze hun draai als voor-het-eerst-uitwonenden gevonden hebben meteen keihard te knokken voor studiepunten.

Gelukkig compenseer ik door pas na vijf jaar een BA af te ronden en voor m'n MA voor de zekerheid maar twee jaar uitgetrokken heb. Iemand moet de kroegbazen en de Groningse geldschieters toch blij maken.

Ari Gold | 25-08-08 | 21:07

@Blake Bier | 25-08-08 | 20:57
Mensen met een auto voor de zaak en een goede pensioenregeling verdienen altijd te weinig. Da's de grap.
Een beetje ondernemende werknemer zegt 'Geef mij het geld maar, dan regel ik die shit zelf wel.' . Realiseer je goed dat een werkgever een slordige 30 cent per kilometer betaalt (ex. BTW) voor die leasebak, die kun je dus ook zelf bedingen en in een prive auto gaan rijden. 19 cent is onbelast, de overige 11 betaal je belasting over, geld verdienen dus. Een collectief pensioencontract voor iemand onder de 45 is per definitie een waardeloze deal, zeker als je alleenstaand en/of kinderloos bent.

De meeste mensen vinden het wel fijn dat al die handel voor ze geregeld wordt, dat zegt veel over iemands instelling. Het liefst heb ik ZzP-ers, die hebben lef.

CoJoNes | 25-08-08 | 21:05

Ik zit eigenlijk niet te wachten op specialisten met een zesje voor operatietechniek, als ik heel eerlijk ben.

koerbagh ® | 25-08-08 | 21:05

@ Blake Bier | 25-08-08 | 20:57

Ai, ai. Net ff te snel gepost, klein tikfoutje dus...

Blake Bier | 25-08-08 | 21:01

Ik haal gewoon achten hoor. Maar ik studeer dan ook Psychologie...

koffiebroodje | 25-08-08 | 21:01

Ah, kijk, dit geeft me weer moed. Ik heb altijd vele nevenactiviteiten gehad naast mijn studie, hetgeen mij een aardige studievertraging heeft opgeleverd, ik heb het echter altijd gezien als extra bagage en algemene ontwikkeling. Tot voor kort dacht ik dat ik alleen stond in deze opvatting, maar dit artikel geeft aan dat er meer mensen zijn, gelukkig. Nominale studenten kijken naar me, 8st jaars, met een scheef oog alsof ik dom ben en incapabel. Komt het vervolgens aan op het oplossen van een ander dan standaart probleem, of een taak waar algemene kennis of kunde voor nodig is, mag ik ze weer komen helpen (waar verdien ik die eer aan als kansloze incapabele nietsnut, die nog niet eens nominaal kan studeren?). Maar zij die nominaal studeren krijgen wel de goede en best betaalde banen, maar gelukkig geef ik daar dan weer niets om, als het werk maar leuk is, maar dat zal wel een losers mentaliteit zijn! Als domme rukker doe ik lekker waar ik zin in heb en wat ik leuk vind en kom daarmee waarschijnlijk verder dan de "slimme" nominale studenten.

BravoLima | 25-08-08 | 20:59

Jeugd heeft alles in het schootje geworpen gekregen. Waarom dan hard werken voor lullige cijfers. Tweeverdienende ouders blijven stimuleren met financiële cadeautjes, want succesvolle kinderen staan beter in hun leefomgeving.

Hypocritus | 25-08-08 | 20:59

@ -edit | 25-08-08 | 20:46
Heel goed verwoord!

@ -edit | 25-08-08 | 20:48
Ok, daar heb je een punt, ik bedoelde vooral de verhouding tussen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. De groep met een auto van de zaak waar jij op doelt, hoeft ook niet echt te klagen over primaire arbeidsvoorwaarden. Bovendien worden hier secundaire arbeidsvoorwaarden worden hier voornamelijk gebruikt om de fiscus te slim af te zijn. De ambtenaren moeten het vooral van de secundaire arbeidsvoorwaarden hebben, om te voorzien in hun bestaan.

Blake Bier | 25-08-08 | 20:57

Yeah ik zit gebakken! Ga nu studeren bij delft en met allemaal 6jes en soms een uitschieter naar een 7 voel ik me nu goed!

Karelhoudtvanbier | 25-08-08 | 20:57

@Volidioot | 25-08-08 | 20:47
Ik bedenk dingen en die voer ik uit of verkoop ik. Zelfstandige in ad-hoc samenwerkingsverbanden.

CoJoNes | 25-08-08 | 20:56

Yes! eindelijk waardering voor mijn zessen cijferlijst, hiep hoi!

pingpongballetje | 25-08-08 | 20:56

@CoJoNes
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor mensen die geen initiatief nemen.

Gelijk hebben doe je. Als je gemotiveerd genoeg bent om een bepaalde baan aan te nemen bij een bepaald bedrijf, ga je daar niet eens naar vragen. Probleem is gewoon te veel keus, kwa opleidingen en baan aanbod! Ik ben zelf 1ste jaars beroeps monteur bij een scheepswerf. Dat heeft niets te maken met mijn intellegentie of wat ik zou kunnen bereiken als ik wat harder geleerd had, gaat gewoon om het feit dat ik me gelukkiger voel door met mijn handen te werken dan 4-6 jaar een studie te volgen.

Gunner | 25-08-08 | 20:56

Siebrandt | 25-08-08 | 20:53

idd staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat helemaal los van elkaar.

Eurotokkie | 25-08-08 | 20:55

Heerlijk dit, ik ga dit jaar eindelijk echt beginnen met mijn studie en als ik dit zo lees zit ik geramd.

AeliusMaximus | 25-08-08 | 20:54

Jazeker, overgemotiveerd zijn betekent natuurlijk ook niets anders dan angst hebben om te falen.

Noscum | 25-08-08 | 20:53

Wat is dat nou weer voor een achterlijke conclusie. Dus als je een 6 hebt ipv een 9 ben je plots een creatief wonder? Volgens mij staat dat toch echt los van elkaar.

Siebrandt | 25-08-08 | 20:53

".... Het zijn de tegendraadse figuren die wetenschap, cultuur en economie naar een hoger niveau tillen." Daar bedoelen we toch niet de Duyvendakjes van deze wereld mee hoop ik.

GSpot | 25-08-08 | 20:52

-weggejorist-

Nee dus! | 25-08-08 | 20:50

Rutger wanneer ga je een smet de camera de hei op naar zo'n ontgroeningsplantsoentje?

hfakker | 25-08-08 | 20:49

Geld is niet de issue, het verdelgen van de studentencultuur, waarin een broedplaats was gevormd van scherp denken en originaliteit, tijdelijk je buiten de maatschappij weten en er zo tegenaan kunnen kijken en beschouwen.
Lees Studentenleven en Studententypes van J Kneppelhout.
Wij vergeten ook wie er in zulk een periode gevormd geweest zijn.

Het totaal wegvagen van ontgroening, ipv corrigeren als er iets mis gaat is een element hiervan. Maar ja, dat is natuurlijk weer nauwelijks uit te leggen als je daar felgekant tegen bent, zonder feitelijke kennis en ervaring.
In de jaren 70 is er ook even zo'n teloorgang geweest, een verslapping, die begin jaren 80 weer met furore opkwam. Misschien dat men in 2010 weer eens de tondeuze pakt en een weekje de hei opzoekt?

hfakker | 25-08-08 | 20:48

De zesjes-cultuur? Dat mocht toch niet van Balkie? Maar ja, hij is dan ook wel de ultieme persoonlijkheid van de vertrutting! Ik zeg, lang leve de zessen!

Madddell | 25-08-08 | 20:48

@Blake Bier | 25-08-08 | 20:46
Nou... Er zijn er maar weinig met een auto van de zaak enzo.

-edit | 25-08-08 | 20:48

@CoJoNes | 25-08-08 | 20:37
Ben benieuwd wat voor werk je doet.

Volidioot | 25-08-08 | 20:47

@ CoJoNes | 25-08-08 | 20:37
Sluit me daar volledig bij aan, het is niet zomaar dat de ambtenaren de beste secundaire arbeidsvoorwaarden van het land hebben...

Blake Bier | 25-08-08 | 20:46

Alles heeft met verhoudingen te maken. Een cum-laude student heeft óf geen privé leven óf is gewoon te slim voor die studie. Een zesjes-student kan het óf net aan en heeft geen privé leven óf weet de perfecte verhouding tussen het aangename en noodzakelijke gevonden. Over het algemeen gaat die laatste categorie het langst mee en levert op de lange termijn het meest op.

-edit | 25-08-08 | 20:46

F5 cultuur is ook zorgwekkend...

alfagrl | 25-08-08 | 20:46

*herinnerd zich in een keer theorie examen behalen met maximaal toelaatbaar aantal fouten terwijl een andere jongen het uitschreeuwde dat dit al de zevende keer was dat het voor hem mis ging*
-
Mooi stuk. Joors troelie heeft die mentaliteit al jaren tot een kunstvorm verheven. Heeft me geen windeieren gelegd. Een diploma scoren met de hakken over de sloot is veel bevredigender dan ietsjes daarboven.

Dikr | 25-08-08 | 20:45

vanrechtsheeftvoorra | 25-08-08 | 20:26
Hoeren tellen half... leeftijd moet niet boeien, mentaliteit is tijdloos.

Volidioot | 25-08-08 | 20:44

Geslaagd met een 5.7
Krijg nou een leuke baan...

da wizard | 25-08-08 | 20:43

Ja, de vertrutting heeft wel erg toegeslagen bij de jongeren. Ze zijn vaak alleen nog maar bereid om een jaartje dit gehate NL te ontvluchten in hun gap year met een heleboel poen van pa in hun achterzak. Daarna weten ze niet hoe vlug ze weer terug moeten komen om een vaste baan te zoeken met het oog op hun pensioen. Vaak tobben ze dan ook nog over dat jaartje buitenland in verband met een korting oo hun AOW.

Elisabeth2 | 25-08-08 | 20:40

Boeie! Even augustus uitzitten en het echte nieuws begint weer...

OzitdatzO | 25-08-08 | 20:39

*kijkt cijferlijst nog eens na*

*klopt zichzelf op borst*

'Ik ben goed'.

vmbo-plutser | 25-08-08 | 20:39

Het interesseert me geen reedt wat iemand gestudeerd heeft, laat staan wat voor cijfers hij gehaald heeft (hij ja, vrouwen van 24 worden zwanger en passen minder goed in het *kuch* team), als ie maar verdomd goed is in wat ie moet doen.
Beste criterium: Wil iemand liever een hoog salaris of een lager salaris en betere secundaire voorwaarden.
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor mensen die geen initiatief nemen.

CoJoNes | 25-08-08 | 20:37

Zesjes? Strafbladen, dat is wat het bedrijfsleven tegenwoordig wil!

"Oh, u bent pedo? Ach, wat leuk! Dan heb ik een uitstekende baan voor u..."
"U jat radio's en tom-tom's uit auto's? Welnu, van harte welkom op de afdeling sales!"
"Nee, natuurlijk kunt u als pyromaan werkzaam zijn bij ons brandweercorps. Graag zelfs!"
"U verkracht graag vrouwen? Fijn, want we hebben ervaringsdeskundigen nodig voor ons blijf-van-mijn-lijf-huis!"

Boris Poepnagel | 25-08-08 | 20:35

Zozo, GeenStijl dat tegen burgerlijkheid ageert? 'vo voor de aankloodtstudent

eigentijdse vanitas | 25-08-08 | 20:33

Kijk, nu ik bijna klaar ben met m'n Master Economie wordt me gemeld dat ik exact het juiste leven heb geleefd. GS, ik dank u voor dit nieuws! De zesjes zijn in overvloed aanwezig, en ik heb voldoende bier naar binnen gegoten...

Blake Bier | 25-08-08 | 20:33

ik heb net een ontzettende bolus gedraaid op de wc, terwijl ik dit artikel aan het lezen was! Maar wat willen ze nou eigenlijk, mensen die alleen doen wat ze willen doen of mensen die zich gedwongen voelen meer te doen dan nodig?

Gunner | 25-08-08 | 20:33

Die hele brave burgerlijkheid van studenten zie ik niet echt, maar ik denk dat de oorzaak ervan al in de 2de fase op de middelbare school ligt. Er komt meer de nadruk te liggen op het individu en de prestatie van de individu op zich. Vroeger kon je de leraar nog de schuld geven van je onvoldoende nu is het je eigen schuld. Of ging je met de hele klas tegen de leraar in.
En daarnaast zijn jonge mensen zich door alle media meer bewust van hun rol patroon. Sowieso heb ik het idee dat mensen door de toenemende media minder deviant worden. Vroeger waren mensen puurder denk ik.

ouwelauwe | 25-08-08 | 20:31

@Beftequel 20:17: Kan je ook een vergelijking maken met pas afgestudeerden van 10 of 20 jaar geleden? Als ik terugkijk past jouw omschrijving ook prima bij de pas afgestudeerden van die tijd. Netjes in de pas lopen, geen golven maken, en je briljante nieuwe ideeen om de wereld te verbeteren toch vooral eerst even toetsen om te zien of ze ook in de belevingswereld van de baas passen. En wees eens eerlij, hoe was je zelf toen je net ging werken?

Wat je wel ziet veranderen is dat bedrijven door beginnen te krijgen dat ze verandering en innovatie nodig hebben om succesvol te zijn, en dat je zulke vernieuwing niet vindt onder de eens zo populaire rechtenstudentjes en bedrijfskundigen. Men begint te beseffen dat als je echt alle creativiteit in je bedrijf dood wil slaan, je vooral een legertje MBAs in het management moet zetten. Maar bedrijven die het van juist ideeen moeten hebben kijken nu eerder naar lui met een designstudie achter de rug.

Muxje | 25-08-08 | 20:31

Kudtstudenten met hun air alsof zet het al gemaakt hebben! Na het gymnasium werd ik op de universiteit 'teruggeplaatst' tussen al die vwo-stumperts en ben direct met de studie gestopt. Ik zoek het zelf wel uit. Maar ik geef elke student die gaat 'zessen' groot gelijk, een negen of een zes maakt geen ene bal uit. Als ze van die zes-cultuur afwilen moeten ze een beloningsverschil maken bij het behalen van de cijfers, niet na het diploma. Dat is voor de gemiddelde student echt veel te ver weg.

Toni Zamboni | 25-08-08 | 20:30

Heb dat alles allemaal. Weet wat er te koop is, heb slechte cijfers (gehad), heb talloze bedrijven, managers en directies voorzien van succesvolle adviezen, heb een fantastisch internetconcept bedacht en verkocht en heb, last but not least heel veel wijven geneuqt. En zij mij, uiteraard. Minpuntje: ben waarschijnlijk al te oud. Zwaar boven de veertig, hé?

vanrechtsheeftvoorra | 25-08-08 | 20:26

Ik neem ook alleen maar losers in dienst!
Recentelijk heb ik nog een interimmertje à la Tyler Durden onder me geplaatst om tóch dat groepsgevoel buiten de werktijd wat op te krikken door middel van delinquent gedrag. De één moet als streaker door een winkelcentrum rennen, terwijl de ander 's nachts een bandencentrum in hens steekt.
En moet je dan eens kijken met wat voor een verhalen ze maandagochtend op de zaak komen; lachen man! De één heeft een schadeclaim* van dik 20.000 euri aan zijn broek hangen, terwijl de ander onder verscherpt toezicht staat. Maar de cohesie binnen het team wordt vele malen beter, dat zul je zien!

*) Mijn bedrijf weigert te allen tijden schadeclaims te betalen. Werknemers moeten dat zien als persoonlijk leergeld en dat ook via hun private fondsen pogen te voldoen.

Boris Poepnagel | 25-08-08 | 20:26

schooluitval: ook handig voor het land--> wie gaat anders de vakken vullen?
* zich verbaast over raar geraaskal

Beau ter Ham | 25-08-08 | 20:25

@ chaoska
dat was dus ook altijd mijn probleem. erg vervelend kun je wel stellen

sneakerzzz | 25-08-08 | 20:25

Ik had ook altijd allemaal negens, alleen stonden de vakken op de kop.

chaoska | 25-08-08 | 20:20

Alweer zon suf Artikel

Kim Hartman | 25-08-08 | 20:20

Goh, en toch hadden wij allemaal negens...

VMBO zwakstroom gedaan zeker?

Thies | 25-08-08 | 20:19

Zit wat in. Ik werk voornamelijk met hoogopgeleide mensen, sterker nog ik moet ze regelmatig helpen met de meest simpele dingen. Gewoon omdat die mensen zo geleerd zijn in een specifiek ding, en daar ook wel erg veel geld mee verdienen dat dan weer wel, dat ze gewoon de touch met reality en hun omgeving en eens ff lekker uit de ban springen helemaal verloren zijn. Daarnaast hebben ze meestal een communicatie probleem en snappen ze goede humor vaak niet.

StijlvolRechts | 25-08-08 | 20:18

@Zeeuwse Boer | 25-08-08 | 20:15: Door je docente te laten weten dat je al een relatie hebt.

Pingu | 25-08-08 | 20:17

Negens? Dat is niet te merken aan jullie spelling.

Petrus de Rewa | 25-08-08 | 20:17

Als student moet je kunnen leven. Diepvriesmaaltijden, zuipen tot diep in de nacht, met alle vrouwen friemelen die je tegenkomt en inderdaad... met een zes min je tentamen halen.
Gelukkig maar dat alle beknottingen van de roverheid deze jonge mensen al direct te pakken heeft. Volgens mij zijn we qua fatsoensnormen e.d. gewoon weer teurg in de jaren '50 van de vorige eeuw.
.
Ik merk het nu al aan de pas afgestudeerden die bij ons komen werken. Geen fantasie, geen greintje humor en alleen maar de drive om te scoren. Snelle jongens zonder benul en geen enkele levenservaring. Triest

Beftequel | 25-08-08 | 20:17

He, das goed nieuws. Na jaren te zijn verguist, wordt ik eindelijk gewaardeerd.

azijnseikerT | 25-08-08 | 20:16

Ik ben daar allang mee bezig hoor,
die negen cultuur komt er bij mij niet in.

Helemaal niets | 25-08-08 | 20:16

Zelfs als ik niet mijn best doe krijg ik tienen. Hoe kom ik hier vanaf?! :-(

Zeeuwse Boer | 25-08-08 | 20:15

@kabbelendkontwater> ik ging altijd voor de 5.5. steevast naar boven afgerond.

dat prachtcijfer heeft me zonder huiswerk door het vwo geleid.

superjan | 25-08-08 | 20:15

Met negens kun je altijd nog aan de slag bij GS.

stoer50 | 25-08-08 | 20:14

Een 6, het perfect cijfer.. Niet te veel en niet te weinig geleerd..

KabbelendKontwater | 25-08-08 | 20:14

ja ik ben der helemaal voor, maar met 5jaar stufie lukt dat niet!

Snikkel44 | 25-08-08 | 20:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland