Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cameraman RTL gedood in Georgië

storimans.jpg Brekend nieuws vanaf een heuvel in Zuid-Ossetië. De oorlog tussen Rusland en Georgië heeft een eerste Nederlandse slachtoffer geeist. Volgens de Nederlandse ambassadeur in Tbilisi is cameraman Stan Storimans van het RTL Nieuws door een Russisch bombardement in Gori om het leven gekomen. Hoofdredacteur Harm Taselaar heeft op Villamedia zijn dood bevestigd. Collega Jeroen Akkermans is gewond geraakt. Het duo zou met enkele Griekse jounalisten in een mediacentrum op de bovenste verdieping van een gebouw hebben gezeten toen een Russisch gevechtsvliegtuig een bom dropte. In totaal zouden daar vijf doden bij zijn gevallen. Het AD heeft een heftige foto van Akkermans en stelt dat het duo in een konvooi reed toen ze geraakt werden. Toeval of niet. Zojuist heeft de Russische president Dmitri Medvedev besloten de militaire operatie in Georgië te beeindigen. Later meer..

Reaguursels

Inloggen

Erg triest nieuws. De oorlog kost het Westen nu mensenlevens, en dat weten de Russen zelf ook dondersgoed. Grote kans dat ze daarom per direct zijn gestopt voordat het kan escaleren en europa zich er echt mee gaat bemoeien. Ze hebben in een paar dagen wat stoten kunnen uitdelen en duidelijk maken dat het niets pikt van de kleine landjes, en uiteraard iets met machtsvertoon en oude munitie opmaken.

Wel hulde voor Sarkozy dat hij meteen een vliegtuigje Moskou pakt en zich in de onderhandelingen gooit. Het zullen uiteraard geen nette onderhandelingen zijn maar een pak dreigementen en wat financiele compensatie in de vorm van handelscontracten, maar hij doet het toch maar. Ziet iemand JPB daar de Russen vertellen wat ze moeten doen? Sarkozy komt de laatste tijd vaker in het nieuws als succesvolle onderhandelaar, ongetwijfeld niet de "netste" maar he gets the job done!

ThaTeddy | 13-08-08 | 09:02

Nas ne degonyat !

Dr R. Clavan | 13-08-08 | 02:10

Nogmaals wens ik de nabestaanden veel sterkte toe maar Rusland nu als meedogenloze burger killer af te schilderen gaat te ver.
In de laatste Irak oorlog zijn zo´n 100.000 onschuldige burgers gedood ,niet alleen door aanslagen maar ook door Amerikaanse afzwaaiers en missers.
Wij doden geen burgers volgens het westen maar vertel dat aan de nabestaanden van die honderden doden in die schuilkelder in Bagdad die opeens geen Hauptkwartier bleek te zijn of aan die 134 doden bruiloftgasten in Afganistan omdat het heilige westen meenden dat daar taliban leiders zaten.
Hopelijk eindigd deze oorlog snel zodat er zo wie zo geen onschuldigen meer sterven aan beide zijden.

willie1971 | 12-08-08 | 23:41

Ik wens de familie veel sterkte.

Sir Lance | 12-08-08 | 23:20

nu ook weer op nova.. pure anti rusland tv

Justr | 12-08-08 | 22:39

@zedenmeester... ik vind het ook niet logisch dat een soldaat vermoord wordt, maar het blijft het risico van het Vak, en daar kan je uren over lullen.. Maar een feit blijft een feit

Justr | 12-08-08 | 21:36

@ CumGranoSalis
Een cameraman die bij Ajax staat te filmen, loopt ook risico. Maar waarom zou 'bewust meer risico lopen' een reden te zijn om iets te roepen dat erg dicht in de buurt van 'eigen schuld dikke bult' komt? Dat is erg kortzichtig.

@ Justr
Naief? De cao regelt en/of benoemt de risico's van het werken in oorlogsgebieden en daarom vind jij het wel logisch of acceptabel dat Stan wordt gedood - DAT is pas naief.

zedenmeester | 12-08-08 | 21:12

supersniper | 12-08-08 | 20:00

Uhm ja...... Dat lijkt mij nu niet echt een warrig antwoord, wel?
Jij stelde dat er niet gevraagd word om journalistiek en ik zeg dat dit wel zo is omdat het er anders niet zou zijn. Lijkt mij een vrij helder antwoord/stelling.
non?

CumGranoSalis | 12-08-08 | 21:03

Klote dat het gebeurt, maar het hoort wel bij het vak van journalist in een oorlog. Vooral erg voor zijn gezin.

Overigens nette actie van Akkermans om een gewonde zo te helpen.

Sparky79 | 12-08-08 | 20:53

@loverboy.

Hilversum is altjd al dubieus geweest. Waar is de kritische onderzoeksjournalistiek n.a.v enschede/bouwfraude etc? Ik ben het gewoon met je eens loverboy. Ik weet niet alle feiten van de oorlog tussen beide landen, wel weet ik dat het niet zo makkelijk is van Rusland aggressor en georgie slachtoffer.

Justr | 12-08-08 | 20:36

*denkt aan de strip die vannochtend in de Sp!its stond, slechte timingertt*

Sterkte iedereen die wat met hem te maken heeft, RTL, familie, kennissen en natuurlijk Jeroen..

DeRick | 12-08-08 | 20:34

@Justr
1vandaag suggereert hetzelfde.... een enorm eenzijdige berichtgeving in Rusland. Het oude schrikbeeld van 'gewetenloze Russen' wordt van stal gehaald, en op vakkundige wijze neergezet door Peter d'Hamecourt.
Niets in minder waar, ook in Rusland is er aandacht voor deze tragedie.

Hieronder een link van een goedbezochte online nieuwssite met een uitgebreid artikel over de dood van Twan Storimans.
lenta.ru/news/2008/08/12/rtl/ origineel
66.102.9.104/translate_c?hl=nl&sl=... vertaalde versie.

Voorafgaand aan dit artikel is er al eerder bericht over de dood van Twan Storimans.
lenta.ru/news/2008/08/12/gori2/ origineel
66.102.9.104/translate_c?hl=nl&sl=... vertaalde versie.

Mocht je nu denken dat ik de enige objectieve Russische nieuwssite heb gevonden, dan heb je het mis. Op vrijwel alle russische nieuwssites is bericht over de dood van Twan Storimans....
Hilversum is zo langzamerhand een propagandamachine aan het worden.

loverboy | 12-08-08 | 20:25

CumGranoSalis

Afgaande op jouw potjeslatijnen nickname had ik even de indruk dat je erudiet was. Maar je warrige antwoord en je laatste stelling duiden op een beneden gemiddeld redernatie-niveau. Ik help je even:

Jouw quote: er wordt wel degelijk om journalistiek gevraagd, want anders zouder er niet zoveel van zijn...

Reactie: Wij vragen om WC-reiniging en dus zijn er daarom zoveel WC-eenden!

.

supersniper | 12-08-08 | 20:00

Verwend als we tegenwoordig zijn kijk ik uit naar de ongetwijfeld intense filmpjes die hieromtrend op dumpert zullen gaan verschijnen. 3rd person footage is geen bezwaar.

Spritzmeister | 12-08-08 | 19:53

RIP

Slakkenspoor | 12-08-08 | 19:46

@zedenmeester.... hele naieve posting! er is zeker een risico van het vak voor meneer. Kijk maar in zijn geldende cao en zijn contract. durf ik jou te garanderen dat risicos benoemd worden!

Justr | 12-08-08 | 19:29

zedenmeester | 12-08-08 | 19:22

Ik wijs geen schuldige aan nog tracht ik verklaringen te zoeken.
Ik zeg enkel dat het het risico van het vak oorlogs verslaggever/cameraman is.
Die lopen namelijk iets meer risico om een granaat te koppen dan een cameraman die langs de lijn Ajax - HBOK I staat te filmen.
En hij heeft er bewust voor gekozen om deze tak van sport te bezigen en dus heeft hij er bewust voor gekozen dat hij een verhoogd risico loopt om te overlijden.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 19:29

@ CumGranoSalis
Ik wil er helemaal niets van maken. Het is een stupide menselijk trekje om altijd maar naar verklaringen en schuldigen te zoeken. Het slachtoffer de schuld geven? Belachelijk. De vingers aan de trekker, tot in Moskou aan toe, die zijn van de schuldigen.
Maakt dat Stan Storimans weer levend? Geeft dat zijn vrouw en kinderen troost?

Het risico van zijn vak is niet als persoon te worden gezien. Ook niet als je wordt gedood tijdens je werk.

Weet je voor wie het bij het vak hoort om gewond te raken of om te komen? Militairen. Voor mensen van de pers geldt dat niet.

zedenmeester | 12-08-08 | 19:22

@misterhandyman... en jij hebt het complete onderzoek al? en weet dat het om een bewuste aanslag van de russen op een convooi gaat? oh wacht dat zag jij op de tv natuurlijk?. Onze media is net zulke staatspropaganda als van welk ander land dan ook! schande?? nee natuurlijk niet... maar laten we wel eerlijk erover zijn!

Justr | 12-08-08 | 19:18

Ook voor de Russische "president" hebben ze raketten en kogels.

En eenzijdige verslag geving is niet anders mogelijk want de russen geven westerse journalisten geen kans om vrij verslag te doen vanuit hun land daar zal niemand weten dat er een Nederlander om is gekomen omdat hun regering BURGER doelen bestookt met raketten enzovoort...

misterhandyman | 12-08-08 | 19:11

een enorme eenzijdige vorm van verslaggeving zal ook wel meespelen misschien. Ik kan me voorstellen dat de russen niet veel op op hebben met het westen. Niemand van ons heeft enige feiten maar toch ligt de symphatie bij de georgiers. Als overtuigd zionist zie ik ook echt niet in wat het verschil is tussen deze militare actie en vorig jaar in libanon. Beide zoeken naar een stabiele regio.

Justr | 12-08-08 | 19:02

zedenmeester | 12-08-08 | 18:32

Risico van het vak!
Wat wil jij er van maken dan?

Een ongelukje?
Allahs wil?

CumGranoSalis | 12-08-08 | 18:50

stelletje lutsers, er zijn al duizenden doden gevallen...

inositol | 12-08-08 | 18:39

Elke k*&$^hommel die zegt 'risico van het vak' heeft het absoluut niet begrepen.
Lamlul! Als jij met je auto op een tegenligger knalt is dat zeker ook 'het risico van het autorijden'? Een stompzinniger reactie kun je niet geven. Kijk jezelf eens lang aan in de spiegel en probeer te bedenken wat voor idiote dingen je denkt en roept over mensen en gebeurtenissen waar je absoluut niets van weet!

zedenmeester | 12-08-08 | 18:32

supersniper | 12-08-08 | 17:54

Ik had het helemaal niet over wel of niet zielig of eigen schuld/verantwoordelijkheid of niet.
Die kerel heeft zelf voor zijn vak gekozen en dan weet je dat je een kogel door je kop of granaat op je dak kunt krijgen. Hij was zichzelf ook zeer bewust dat hij geen suikerzakjes verzamelbeurs aan het filmen was. Dus iets anders dan risico van het vak valt er echt niet van te maken.

En oorlogs correspondenten weten vaak wel hoe ze zich dienen te gedragen in een oorlogs situatie en hoe te handelen wanneer zij onder vuur komen aangezien deze gasten meer onder vuur liggen dan de gemiddelde soldaat.
In 0031 geeft Defensie zelfs een cursus aan oorlogs verslaggevers.
Dus jouw opmerking over nooit in dienst geweest en nooit geleerd hoe te dekken, is niet ter zake doende en raakt kant nog wal.
Ik heb heel wat jaren bij de baas rondgelopen en heb ook redelijk wat pers meegemaakt op verschillende van mijn ''all expenses paid Holidays'' en deze weten over het het algemeen echt wel wat ze moeten doen als het loodgehalte in de lucht plotseling stijgt. En nog belangrijker, ze weten op zulke momenten ook hoe ze vooral niet in de weg moeten lopen. Iets wat over het algemeen een karakter eigenschap is van Journalisten.

Jij stelde in jouw post dat Journalisme niet nodig/gewenst is of niet om wordt gevraagd.
Er wordt dus duidelijk wel om journalisme gevraagd uit verschillende hoeken anders zouden er niet zoveel van die knakkers zijn niet...?

CumGranoSalis | 12-08-08 | 18:27

Risico van het vak. Desondanks toch een welgemeend r.i.p.

cultheld | 12-08-08 | 17:59

CumGranoSalis

Zoute Graankorrel! Vette semie-klassieke nick joh!! Hoc ad res:
iedereen bepaalt zelf wat hij doet en tot hoever. Er bestaat geen enkele verplichting om aan welke nieuwgierigheidsmarkt dan ook te voldoen. Dus nogmaals: loop je vrjwillig in een stortbui, dan loop je kans - als je niet goed en tijdig schuilt - om zijknat te worden. Ben je nooit in dienst geweest en heb je nooit geleerd je goed te dekken en wil je toch graag van dichtbij zien wat er allemaal in een oorlogje gebeurt, tja, dan kan het fataal mis gaan. Zelfs als je als vroegere dienstweigeraar embedded (= verscholen achter de rug van anderen) meegaat om mooie verhalen in woord en/of beeld te versturen. Tja, ook nogmaals, het is triest voor de nabestaanden. Er zal straks wel gezegd worden dat hij "in het harnas" gestorven is. Gelukkig gaat Verhagen de Russen nu ter verantwoording roepen!!!

supersniper | 12-08-08 | 17:54

-weggejorist-

e-online | 12-08-08 | 17:43

@Whimpysinger | 12-08-08 | 15:27 "The independence" = de onafhankelijkheid ...
Ik heb het niet over "onafhankelijkheid" gehad. Lees (eens): Ik verwees naar de (in de oorlog van 1991/1992 met succes op Georgië bevochten) AUTONOME status van Zuid-Ossetië. Die autonome status werd in 1992 óók door Georgië erkend (maar dat was dus vèr vóórdat onze stoere Saakasjvili aantrad in 2003). Een gebied met een autonome status binnenvallen (en de hoofdstad ervan verwoesten en er de burgers gaan afslachten) is nèt even iets anders als "eigen grondgebied binnenvallen". 't Is niet zomaar "eigen grondgebied", het is een regio met eigen Zuid-Ossetische bestuurders, al sinds 1992. Die regio trachten kapot te schieten en de inwoners te vermoorden is gewoon een oorlogsdaad met genocidale trekjes.
Je hoogst belangrijke gemierenneuk over de schrijfwijze van de naam van de door de Georgiërs kapotgeschoten stad toont aan dat je het desbetreffende artikel niet eens gelezen hebt. Anders zou je weten dat deze "journalist van de kwaliteitskrant" zèlf dat niet ongevaarlijke reisje langs die Georgische kanonnenroute heeft gemaakt. Ik zou toch maar eens wat gaan lezen ....

Behaard smaalkopje | 12-08-08 | 17:29

Gisteren had CNN de "kop" 'Russia pounds Georgia" . En dat is het precies.

Rammstein | 12-08-08 | 17:11

@Eurotokkie 17:05 Zeg dan niks.

Rammstein | 12-08-08 | 17:10

Rammstein | 12-08-08 | 17:02

ooh , kan verder niets anders bedenken , ja of je moet
levensmoe zijn.

Eurotokkie | 12-08-08 | 17:05

@Eurotokkie 16:57 Slaap lekker verder.

Rammstein | 12-08-08 | 17:02

R.I.P.. de russen stoppen heus wel met militaire operatie... tis net een trein, er word niet op de noodrem gedrukt waardoor tsjoek tsjoek meteen stopt... nee .. de russen langzaam rijdend station binnen... op hun gemak.. ff doorrijden tot aan eind van station.. en dan tot halt komen.. Verschrikkelijk wat er gebeurd is, ben benieuwd hoe het de komende dagen eraan zal toegaan.. tis wel duidelijk.. russen geven wel een uber antwoord af, terwijl de rest van de wereld maar slikt.. Ze zijn net zo eigenwijs als de Yanks.. dus tsja zo anders zijn ze nou ook weer niet..

Import-Turk | 12-08-08 | 17:02

Rust in zacht.

Zo.. nu geduldig wachten op een op oorlog ingestelde Balkenende op tv bij het nieuws vanavond.

ScantraxxRootz | 12-08-08 | 17:00

En dit alleen maar om eem Mic met het RTL4 logo in beeld te krijgen om te laten zien
dat we echt in Georgië zijn geweest.

Eurotokkie | 12-08-08 | 16:57

De bal is aan het rollen, ik hoop dat iemand hem stoppen kan. Dit begint uit de hand te lopen. deze kerel begint zich zorgen te maken of ben ik de enige?

marlboro man | 12-08-08 | 16:53

Ik wist wel dat die Stinkrussen niet te vertrouwen waren. Heel erg dat er een Nederlander is gesneuveld.

Bakfietsknuffelaar | 12-08-08 | 16:50

-weggejorist-

whocarez2006 | 12-08-08 | 16:43

Jezus hey wat een verschrikkelijk nieuws. Ben er even stil van. Verschrikkelijk voor zijn vrouw en kindjes.

Missy Idiot | 12-08-08 | 16:23

-t

Rammstein | 12-08-08 | 16:22

@Capacocha 16:05 Hoezo. Vindt je het lekker om het te zien ?

Rammstein | 12-08-08 | 16:10

Staat het ook op film? Of moeten we het weer doen met een rookwolk op 4 kilometer afstand....

Capacocha | 12-08-08 | 16:05

@ Gripzz 15:41: Putin Putain?

wijsvinger | 12-08-08 | 15:55

kud man........ Jammer voor de familie van de beste man......

Takeru`` | 12-08-08 | 15:47

-weggejorist-

Gripzz | 12-08-08 | 15:41

Op de eerste plaats triest natuurlijk, maar die russen hebben ook gedacht: iemand met zo'n rambokop kunnen we maar beter preventief uitschakelen.

wijsvinger | 12-08-08 | 15:33

"The independence has not been diplomatically recognized by any member of the United Nations – which continues to regard South Ossetia as part of Georgia." (Wikipedia)
Dus ik herhaal: volgens sommigen is Georgië zijn eigen grondgebied "binnengevallen".
De journalist van de kwaliteitskrant heeft, btw, blijkbaar met niemand ter plaatse gesproken. Anders zou hij/zij toch hebben gehoord dat de hoofdstad niet "Tsjinvali" heet maar Tschinvali.

Whimpysinger | 12-08-08 | 15:27

ach ja

sakkie | 12-08-08 | 15:22

Hou is op met dat achterlijke ge-'RIP'.
.
Dat weten we nu wel.

FreshClash | 12-08-08 | 15:12

@Whimpysinger | 12-08-08 | 13:22 Jij bent er ...

... wéér een die er kennelijk niet van op de hoogte is dat Zuid-Ossetië in de oorlog van 1991/1992 met succes een AUTONOME status op Georgië heeft bevochten.

... wéér een die kennelijk niet weet dat "de Georgische president Michail Saakasjvili, die door de Rozenrevolutie in het zadel werd geholpen, bij zijn aantreden eind 2003 ZWOER dat hij ZUID-OSSETIË en twee andere opstandige regio’s (Abchazië en Adzjarië) WEER ONDER CONTROLE ZOU BRENGEN": Zie o.a. het artikel " Vier vragen over het conflict over Zuid-Ossetië", te vinden op www.nrc.nl/nieuwsthema/georgie/article... en overpeins de betekenis van het woordje "WEER" in de geciteerde zin.

Derhalve speciaal voor jou een klein citaatje uit het artikel "Boven de stad hangt een enge stilte", gepubliceerd op 11 augustus 2008 08:21 en te vinden op www.volkskrant.nl/buitenland/article10...

"Op de weg die via een aantal dorpen naar de hoofdstad van Zuid-Ossetië leidt zijn tussen de dorpjes Aralet en Tkviavi plotseling twaalf grote GEORGISCHE kanonnen te ontwaren. De grote lange lopen van het artilleriegeschut staan op Tsjinvali gericht. Als ze kort na elkaar hun salvo’s afvuren, dondert het over de hele vlakte. VAN VEILIGE AFSTAND WORDT DE STAD KAPOT GESCHOTEN. Deze kanonnen ontzenuwen een Georgische MYTHE: de BELOFTE dat de BURGERBEVOLKING zoveel mogelijk wordt ontzien. De VERNIETIGING van Tsjinvali wordt door de Russische premier Putin een 'Georgische genocide op de Zuid-Osseten' genoemd".

Behaard smaalkopje | 12-08-08 | 14:46

RIP beste man!

---
klink misschien hard, maar opzich beter dat Georgie niet of nog niet bij de navo hoord.
Hoe dan ook, deze oorlog hoef ook totaal niet!

Hummot | 12-08-08 | 14:40

R.I.P. voor familie en vrienden. Stan waagde z'n leven om de wereld te vertellen over de humanitaire ramp die wordt veroorzaakt door de deaudscultus nationalisme. 100.000 ontheemden, minimaal 2.500 doden. Kapotgeschoten flats, dorpen aan puin, haat, pijn, kinderen, bejaarden, onschuldige Russen / Osseten / Groeziërs, slachtoffers van geesteszieke warlords.
"Esli v serdtse zhivët lyubov" (Als er liefde in je hart leeft), liedje van Julia Savicheva. >>>
ru.youtube.com/watch?v=QxGl7OtSPQo
www.savicheva.com/
-
Nationalisme sucks.

Vera Nikolaevna Mira | 12-08-08 | 14:32

dhr.Pindakaas | 12-08-08 | 14:26

waar blijft de navo?
is er een navo land aangevallen dan?

-predator- | 12-08-08 | 14:28

"Verhagen heeft russiche ambassadeur al om opheldering gevraagd"
r.i.p. totaal onnodig het is toch geen irak?

Niet mieterse russen met hun territoriale drift.

waar blijft de navo ?

dhr.Pindakaas | 12-08-08 | 14:26

oh wat een praatjes, NL moet rusland aanvallen omdat er een nederlandse cameraman dood is.
china had eigenlijk nederland moeten aanvallen nadat door de NAVO een chinese ambassade was gebombardeerd met de nodige doden.

-predator- | 12-08-08 | 14:26

RIP

moesh | 12-08-08 | 14:25

Kloothommel jr | 12-08-08 | 14:18

En als je gewoon eerlijk bent noem je het een doel met hoge prioriteit.

Ik hoorde ook bijna niemand jammeren toen NATO jagers een civiel mediacentrum tot gruzelementen bombardeerde in Sarajevo.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 14:24

@T@ Riest | 12-08-08 | 14:15

Wij noemen het een mediacentrum, de Russen noemen het een propaganda centrum van de vijand, snapt u?

Kloothommel jr | 12-08-08 | 14:18

ServerGenius | 12-08-08 | 14:10
De reaguursels zijn niet verbaasd maar er is enige verontwaardiging over de bom op een mediacentrum. Dat is zoiets als een slipcursus op een zebrapad vol met oude van dagen achter een rollator. Snapt u?

T@ Riest | 12-08-08 | 14:15

Ik snap nooit waarom mensen zo verontwaardigt reageren als een OORLOGS journalist om komt omdat ie met zijn bek aan de rand van het bommen tapijt
staat te filmen......

Beetje zelfde laken een pak als een Militair om komt...... ik dacht dat doden een
vrij logisch gevolg is van oorlogje spelen. Triest ja.... maar om nou in eens verbaasd
te reageren lijkt me nogal hypocriet.

ServerGenius | 12-08-08 | 14:10

Het heel erg is triest voor de nabestaanden maar ik kan hier niet zo heel lang over wakker liggen eigenlijk.

Het werk van deze man bestond uit het zich uitlenen aan de hoogste bieder en vervolgens wat plaatjes te gaan schieten in een oorlogsgebied.
Het is heel triest dat het gebeurd maar uiteindelijk een gevalletje shit happens.

Tsaar Guus | 12-08-08 | 14:04

Hoe is het eigenlijk met de Volkskrant?

Hugo de Grote | 12-08-08 | 14:01

Krokoklaas | 12-08-08 | 13:48
Het is een ongeluk. Je zoekt er te veel achter. Oorlog is een georganiseerde totale chaos en je wil niet weten hoeveel doden er bijvoorbeeld vallen door friendly fire.
Laat je niks wijsmaken met die precisie bombardementen verhalen en zeker niet in dit lowtech deel van de wereld. De Russen zijn doorgaans niet van de subtiliteiten.

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:59

praat_geen_peop | 12-08-08 | 13:32

Ik leg enkel uit dat media en communicatie installatie's doelen zijn welke altijd als 1 van de eersten uit de voeding worden geschoten in een conflict.
Want als jij de vijand de mogelijkheid ontneemt om te communiceren met elkaar en de buitenwereld, heb je de halve oorlog al gewonnen.

En ik kan er ook niets aan doen dat jij op een onrealitische roze wolk zit, je kan enorm veel wensen en hopen maar als de realiteit keer op keer het tegendeel bewijst... tja

En dit alles vind jij al furieus?

Grow a fucking spine weekdier!

CumGranoSalis | 12-08-08 | 13:54

R.I.P.

Contra | 12-08-08 | 13:53

De eerste 4 weggejorist? Begint lekker.

Gewinflipt | 12-08-08 | 13:50

Dit drama bewijst maar weer eens dat Russen niet zo houden van pottenkijkers (journalisten) Zal wel weer een rotsmoesje komen maar het lijkt toch een georganiseerde aanval. Wel heel toevallig dat juist dit geraakt werd.

Krokoklaas | 12-08-08 | 13:48

Wat Leen hier is, is Guus daar. Guus trapt die bommen hoogstpersoonlijk vanuit moskou naar georgie. Dat van die camereman zal hij niet geweten hebben.

Gewinflipt | 12-08-08 | 13:46

@Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:40

Het zou mij iniedergeval niet verbazen als er een ruil is gemaakt.

Rusland had Georgie heel makkelijk uit de NAVO kunnen houden, gewoon kwestie van de juiste ruil maken (misschien wel een onderdeel van de Georgie-Iran deal).

Verder blijven er 2 opties over.

1. Georgie handelde op eigen houtje inzake hun offensief (lijkt me vreselijk sterk), de VS probeert nu om deze blunder van Georgie om te buigen zodat ze de steun van rusland verwerven inzake Iran door nu niks te doen.

2. Georgie handelde met medeweten van de VS, die op haar beurt dondersgoed wist dat rusland zo zou reageren op de georgisch agressie en op die manier de steun van Rusland inzake Iran binnenhaalt.

Kloothommel jr | 12-08-08 | 13:45

@ Maaier | 12-08-08 | 11:41
Ik weet dat natuurlijk wel, ik ken de befaamde beelden van hoe-heet-ie-ook-alweer van de BBC met dat bloed op de lens wel... Maar toch, het had niet gehoeven, want wat voor scoops kun je daar nou als kleine nl nieuwszender halen? en bovendien, dan koop je toch van je bijvoorbeeld Duitse collega RTL's? Nee, ik blijf erbij, onbezonnen zet van de verantwoordelijk redacteur die veilig achter z'n desk iemand zo'n risico liet lopen... Die mag wat mij betreft opzouten naar de Bobo ofzo. Of naar DuckstadNieuws!

F. von Zeikhoven | 12-08-08 | 13:42

De gemiddelde rus is 24/7 dronken dus de kans is groot dat de russische bommemdroppert niet stabiel heeft kunnen richten. Sterkte familie Storiman!

T@ Riest | 12-08-08 | 13:41

Kloothommel jr | 12-08-08 | 13:34
Een Iran vs Georgië deal hmmmm .... klinkt als een buitengewoon interessante theorie maar uitgaande van het hypothetische doel dat Rusland Georgië niet in de NAVO wil hebben, had dat waarschijnlijk ook wel op een andere manier geregeld kunnen worden.
Wél lijkt het aannemlijk dat de VS zich, op retoriek voor de bühne na, inhouden omdat er andere belangrijkere zaken op het spel staan waaronder inderdaad Iran en Noord-Korea.

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:40

Hij draait wat wij vragen, wij hebben (als sensatiebeluste nieuws-'watchers" ) indirect schuld aan de dood van deze journalist.

BankZitter | 12-08-08 | 13:34

Een bom op het Mediacentre is nooit per ongeluk en al helemaal niet uit de Wodka-hoeren hoek.
Is er geen Cuba-achtig-eiland waar wij kikkerland een atoominstelling hebben?
Op Moskou dat ding oog om oog tand om tand..................

Vonbunderen | 12-08-08 | 13:34

@Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:30

Binnenkort, de Ruski's komen niet hierheen, dus moeten wij daar heen inderdaad.

Maar nu even serieus, zou dit een afgesproken zaak zijn tussen de VS en Rusland (Georgie tegen Iran) of .....
Het zou mij niks verbazen in iedergeval.

P.S. heb wel hartelijk gelachen trouwens om al die lui met dat gezeur over die pijplijn, een pijplijn die binnenkort overbodig wordt omdat de Russen de Southstream pijplijn gaan bouwen en daarmee de pijplijnen door Georgie volledig onrendabel worden.

Kloothommel jr | 12-08-08 | 13:34

Dmitri Medvedev heeft ingegrepen? Right. Ik denk eerder dat Guus Hiddink heeft ingegrepen.

kxs | 12-08-08 | 13:32

CumGranoSalis | 12-08-08 | 13:12
Owja: en als we ff zo door gaan zoals jij dus stelt (... wat betreft jouw happy hippy wensen, zou zeer fijn zijn, maar helaas werkt de wereld en de mensheid niet zo...): Zo denkt dus ook elke oorlog-voerder, bij deze is deze geluks-wens dus uiteraard niet aan jouw besteed
btw: Wat heb ik je aangedaan, dat je zo furieus op mijn posts reageert? Ga eens ff lekker deaud
Roger, and out.

praat_geen_peop | 12-08-08 | 13:32

Kloothommel jr | 12-08-08 | 13:26

* Wodka fles open popt en voor Kloothommel inschenkt*

Keus gemaakt. Het zijn inderdaad wel party animals die Iwan's.
En lekkere wijven hebben ze ook volop (vind ik tenminste).
Wanneer gaan we ?

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:30

Hoorde zojuist van een collega die Stan kende dat hij hem zaterdag nog gezien en gesproken had. 0_o Ook raar... hij bleek uit Goirle (ligt bij Tilburg) te komen.

TaLoN.NL | 12-08-08 | 13:29

@Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:23

58 jaar lang dronken of 90 jaar in een land dat bestuurt wordt door Balkenende's

Jij mag kiezen.

Hey nu ik het me realiseer, Rusland wordt bevolkt door allemaal Herman Broden :D

Kloothommel jr | 12-08-08 | 13:26

Wat Bigi Bana Boy om 13:20 zei

Lees het indrukwekkende Bang Bang Club - Snapshot of a hiding War over fotojournalisten in oorlogsgebieden.

www.amazon.com/Bang-Bang-Club-Snapshot...

Travis Jr. | 12-08-08 | 13:26

De gemiddelde levensverwachting voor een Russische man is 58 jaar.
Dat aan de andere kant dan weer wel.

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:23

Volgens Smaalkopje viel Georgië zijn eigen grondgebied binnen. Da's toch een beetje ... hm ... merkwaardig ...

Whimpysinger | 12-08-08 | 13:22

Tragisch maar zo gaat het nu eenmaal in de internationale (oorlogs)journalistiek.
Ieder jaar sterven er vele journalisten in de hele wereld tijdens de uitoefening van hun vak. Dat is de prijs die we betalen voor de vrije media helaas.

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:20

Respect.

ActiveHattem | 12-08-08 | 13:18

Auke | 12-08-08 | 11:16
Ga jij eens ff lekker fierljeppen of foekjebeffen.

Bigi Bana Boy | 12-08-08 | 13:14

praat_geen_peop | 12-08-08 | 12:41

Media en Communicatie installatie's (zowel civiel als militair) zijn 'targets' met een hoge prioriteit.
En het is nu eenmaal een gewapend conflict en geen wedstrijd suikerzakjes verzamelen.

En wat betreft jouw happy hippy wensen, zou zeer fijn zijn, maar helaas werkt de wereld en de mensheid niet zo.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 13:12

-weggejorist-

jahar | 12-08-08 | 13:11

Waar blijven de live-beelden hiervan?

praat_geen_peop | 12-08-08 | 13:07

RIP man. Onnodige doden in een onnodige strijd. Zum kotzen!

Jorgos | 12-08-08 | 13:06

RIP
Beetje jammer dat Rusland met dit soort akties altijd wegkomt, terwijl de USA het altijd moeten ontgelden. Het blijven onbetrouwbare communisten/socialisten.

Remington.223 | 12-08-08 | 13:05

Volgens RTLZ heeft Verhagen de Russische ambasadeur ontboden! LOL het kan nog gekker.

azijnseikerT | 12-08-08 | 13:02

@Kudtkapper | 12-08-08 | 12:55
Ehm, niet de boel omdraaien. De oorlog is er eerst, dan komt de pers. Bovendien begeeft de pers zich tussen soldaten. Is dus haar probleem.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 13:00

@Kudtkapper | 12-08-08 | 12:55

Er zijn ook soort van afspraken dat de media objectief is, geloof je het zelf?

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:58

@Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:44
Dat kan wel zo zijn maar bommetjes gooien op een lokatie die er om bekent staat dat de internationale pers zich daar ophoud, is niet zo netjes. Daar zijn meestal een soort van afsparekn over.

Kudtkapper | 12-08-08 | 12:55

@H.A. Ram | 12-08-08 | 12:48

Die camera man wist wat de risico's waren, hij had ook gewoon een kantoorbaantje kunnen nemen, dat is inderdaad echt het risico van het vak, wil je niet sneuvelen in een oorlogsgebied, dan moet je er niet naar toe gaan, zo simpel is dat.

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:55

*haalt ak47 van zolder, boekt vlucht naar zuid ossetie, zuipt zich klem en trekt bezopen te strijde tegen georgie*
voor volk en vaderland!!!! navda pravaskova da!!!

peopwerpendeprimaat. | 12-08-08 | 12:52

@panadol | 12-08-08 | 12:46

Over 10 jaar krijgt u na een topic over een oorlog in het NOS hoernaal de volgende afsluiting :

"Deze oorlog wordt mede mogelijk gemaakt door ......"

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:50

@ Mahuta

Volgens mij zijn veel Nederlanders al wat langer mee bezig dan nu pas hoor.

Rijnes | 12-08-08 | 12:49

@LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:44
Zeker. Belangrijker nog was het feit dat voormalig Joegoslavië net een oorlogje achter de rug had. Kwestie van inschatten, zou Servië problemen gaan maken? Nee. Dan erkennen we Kosovo.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:49

-R.I.P. is zo "Homeau".
-De dood van deze cameraman is zo "risico van het vak".
-Levenslessen zijn zo "1960".
.
Enig respect, ondanks alles wat ons bezig houdt zou de mens sieren.
.
Rest mij te zeggen (in dit onderwerp);
Veel sterkte voor alle personen die Stan zullen gaan missen.
*out*

H.A. Ram | 12-08-08 | 12:48

Da's minder leuk.
Waarbij tevens geldt: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Dat dan ook weer wel. Maar triest blijft het.
Mooie beschrijving van Stan op DIT moment bij RTL 7.

Wat betreft de algehele situatie:
In 1990 viel Irak onaangekondigd Koeweit binnen en beging daar o.a. zware misdaden tegen de menselijkheid (begin 2e Golfoorlog was dat).
In 2008 viel Georgië onaangekondigd Zuid-Ossetië binnen en beging daar o.a. zware misdaden tegen de menselijkheid.
Zowel t.a.v. die invallen als t.a.v. het daaropvolgend krijgsverloop zie ik geen enkel noemenswaardig verschil tussen beide situaties.

Behaard smaalkopje | 12-08-08 | 12:48

@Alco: ja de hoeveelheid reclame op GS begint redelijk irritant te worden. Zeker als het bij ernstige topics zoals deze ook zo is.
Gelukkig heb ik een effectieve reclameblokker die alle google ads en andere onzin er vrijwel allemaal uitfilterd (voor firefox valt AdBlock aan te raden, voor andere browsers zijn er blocklists), maar zonder dat zou ik niet meer op deze site kunnen verkeren. Het zichzelf omhoog schoppende Eee-PC topic kan zelfs de beste adblocker niet tegenop, dat soort acties vermindert wel de sympathie voor GS, hoewel ik natuurlijk ook wel begrijp dat een medium als dit niet zonder reclame kan om rendabel te zijn, het blijft kut en vermindert het aanzien van de site.

panadol | 12-08-08 | 12:46

Frappant dat de Nederlander pas gaat koeren als er een mede-kaaskop wordt afgemaakt. Dan moeten we ineens ten strijde trekken. Dan wordt verwacht dat Balkenende persoonlijk in de frontlinie gaat vechten tegen doorgewinterde Russische strijders. Deze computerhelden kunnen beter cod4 opstarten en via hun warme sofa naar het oostfront gaan, binnen handbereik van moeders de vrouw, in plaats van te oordelen over vervanhunbed conflicten waarnaar ze normaal gesproken schouderophalend vanachter hun bord met flauwe soep naar zitten te kijken.

Mahuta | 12-08-08 | 12:46

@Kudtkapper
Hoezo? Ik hoor JP toch ook niet als een medewerker van een booreiland om het leven komt. Risico van het vak.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:44

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:38

Neen, de PR van het UCK was beter dan die van het geboefte in Belgrado.

LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:44

Curiosity killed the cat.
.
Ronduit zielig voor de nabestaanden, maar zo gaat dat toch altijd...

ZSU-23-4 | 12-08-08 | 12:43

JP geeft vast niet thuis, die is zijn verzameling Chinese pr0n aan het archiveren.

Kudtkapper | 12-08-08 | 12:43

R.I.P

Rijnes | 12-08-08 | 12:42

r.i.p.
RARA wie heeft het gedaan?
Of zijn het de (politieke) vriendjes van .....

max_laadvermogen | 12-08-08 | 12:42

@ CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:09
Met blindganger bedoelde ik natuurlijk een bom die zijn doel mist
[sarcastische mode on]
lutser, yourself
[sarcastische mode off]
Is makkelijk mikken op een sitting duck als een media-centrum; maar de wereld word een stukje vriendelijker als we niet allemaal zo schieten en bijten naar elkaar;
laten we beginnen op deze site hiermee!?!.
Valt me trouwens altijd op dat de discussies hier altijd een totaal andere kant opgaan dan de topic van het verhaal: Een dode door een (verdwaalde?) bom
Peace 4 all

praat_geen_peop | 12-08-08 | 12:41

Als lemmingen storten ze zich op een oorlog en ze kunnen tevreden zijn, ze hebben hun scoop! Journalisten...

sjaakdeslinksesul | 12-08-08 | 12:40

@LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:32
Of de NAVO probeerde een verse Balkanoorlog, met Albanië en eventeel andere moslimlanden erbij, te voorkomen. Bij Zuid-Ossetië is die kans minder groot. Rusland schopt, als ze wil, Georgiës kont in enkele dagen. De kans dat Ossetië zich alsnog bij Rusland voegt, lijkt me dan ook groot..

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:38

Stop is met die reclame tusssendoor.

Alco | 12-08-08 | 12:37

Leuke reacties hier weer!!!
Hebben we dan helemaal geen respect meer?

R.I.P.

Jean Kleaut Balsac | 12-08-08 | 12:37

doodknuffelen: vervang de ff voor pp!!!
Zo goed!!!???

Ramon010 | 12-08-08 | 12:36

Ik mag niet zo grof zijn geloof ik hier!!
Spijt me heel erg wat ik net zei:s
Laten we dan maar met z'n allen Russen doodknuffelen.
Ik staat aan de grens al te w88 met mijn super-soaker!!!(vol zoutzuur)

Ramon010 | 12-08-08 | 12:36

LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:32

En ook daar hebben NATO jagers gewoon civiele communicatie en media installatie naar de tijd van Ben Hur en de houten cassettebandjes gebombadeerd.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:35

@Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:26

Ik kan me herinneren dat de NAVO in 1999 aardig wat bommetjes op Beograd heeft gepleurd omdat de waus -laat dat helder zijn- Slobodan zich niet wenste neer te leggen bij de almacht van het UCK in Kosovo...

Maar ja, Servie hepT geen olie of belangrijke pijpleidingen. Georgie wel.

LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:32

@H.A. Ram | 12-08-08 | 12:28

Klopt, goed he.

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:30

Deze man is slechts 1 van de 10.000en onschuldige slachtoffers die de afgelopen jaren zijn gevallen bij de agressieve "binnenlandse" onderdrukkingspolitiek van het moderne Russische rijk.

Jacobus Matamoros | 12-08-08 | 12:30

eens kijken wat balkie hier op te zeggen heeft.

screamer | 12-08-08 | 12:29

@kloothommel jr 12:25,
.
Een stoere tyfus muil hebben is zo 2008

H.A. Ram | 12-08-08 | 12:28

dus omdat er 1 nederlander daar omkomt vliegt gelijk heel nederland tegen het plafond... beetje vaag hoor.

veel geluk voor de nabestaande maar daar houd het mee op hoor.

Heer Ho tot Ek | 12-08-08 | 12:28

Kan die edit van behoorlijk | 12-08-08 | 11:51 niet net even in andere woorden jongens? Het staat zo extreem ongepast in dit topic.

spooky | 12-08-08 | 12:27

hoe erg het ook is, maar waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Big Ern | 12-08-08 | 12:27

Triest.. :-( "In het harnas gestorven" roepen ze dan, maar je schiet er geen f*ck mee op. Alleen het feit blijft dat dankzij deze mensen wij op de hoogte zijn van het gebeuren daar en onze eigen mening kunnen vormen..

RIP

Biels | 12-08-08 | 12:27

Tijd om die klote russen eens een lesje te leren afmaken die honden.

Martijn12345 | 12-08-08 | 12:27

azoturie | 12-08-08 | 12:21

Elke Vlieger in bijna elk land heeft inderdaad de taak dat wanneer zij (op welke wijze dan ook) een C2 installatie tegenkomen rechtsomkeert te maken en dit doel aan te grijpen ongeacht wat hun oorspronkelijke missie is/was.

Het is mij echter nog niets duidelijk of dit een aanval was met een jager of een art beschieting.

En een bombardement wordt altijd aangestuurd hetzij op staf niveau (strategisch) of op operationeel niveau (bijv de vlieger die reschtomkeert maakt)

CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:26

@LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:18
Uiteraard heeft het Westen boter op z'n hoofd, maar daarmee praat je Ruslands actie niet goed. Volgens mij is Zuid-Ossetië een provincie van Georgiëm daar moet Rusland z'n rattenneus niet in steken. De situatie is derhalve niet helemaal vergelijkbaar met Kosovo, er was geen derde speler die Servië aanviel.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:26

Hoewel het een risico van het vak is maakt het de zaak niet minder verdrietig of onverwacht. Hopelijk verwerken zijn kinderen het snel.

Fleauxe | 12-08-08 | 12:26

Helden zijn het, het is zo belangrijk dat zelfs in die godvergeten oorden ogen zijn zodat ook daar niet alles kan. Verder kan ik het niet laten. De een zijn dood de ander zijn brood, of niet Joris. Het is cynisch maar waar.

spooky | 12-08-08 | 12:25

@flowert | 12-08-08 | 12:22

lief doen is ook voor heaumeux

@H.A. Ram | 12-08-08 | 12:23

Levenslessen zijn zo 1960

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:25

Tilburger | 12-08-08 | 12:00

Een term betekent iets. Zomaar lukraak iets roepen is dom.

Maaier | 12-08-08 | 12:25

lol @ Sagabona
Dankjewel, nu weet ik eindelijk op welke issue ik kan leanen vanwege de smack die is gepraat.
Ben als hater al sinds de terugtrekking van Turk op zoek naar een nieuwe issue.

Framoes | 12-08-08 | 12:24

@wigoo
Mobilisatie? Waarmee?
Moeten we weer kanonnen uit het museum gaan halen?

De eerste die met een zelfmoordaanslag Poetin opblaast krijgt van mij 72 maagden.
Moeder Theresa, Majoor Boshardt etc etc

-PR- | 12-08-08 | 12:23

Niks aan de hand mensen, Rusland ontkent volgen de Telegraaf de aanval, en de Russen spreken altijd de waarheid. Het is dus een verzinsel van die gemene Georgiers en Stan komt morgen dus vrolijk levend thuis.

WaarDeWindWaait | 12-08-08 | 12:23

@Kloothommel jr
.
Dan ben ik bij deze maar een homeau. Ik wens u op een zeer korte termijn een zware levensles toe.

H.A. Ram | 12-08-08 | 12:23

Ben ik dan de enige die dit bericht niet begrijpt? Waar is Stan nu precies omgekomen? In een konvooi dat gebombardeerd is of in het mediacentrum? En is Jeroen gewond geraakt bij datzelfde bombardement of was dat een heel ander incident? Niet dat er erg veel toe doet, maar ik vind het wel verwarrend. Schrijf dan geen details op in plaats van tegenstrijdige details.
Enfin: triest voor de familie, geliefden en collega's van Stan.

koerbagh ® | 12-08-08 | 12:23

War, ohoho, what is it good for, absolutely nothing. Say it again.
Hebben ze een liedje voor gemaakt. Er zijn alleen maar weer verliezers in dit conflict, meestal burgers. Jammer.

RGB | 12-08-08 | 12:23

@mezelf:

Noord-Osseten = Zuid-Osseten

LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:22

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:19
Neen. Doe eens lief doen.

flowert | 12-08-08 | 12:22

@Jan Passant | 12-08-08 | 12:06
'Dat is wat grote landen doen'. Ja, en dat maakt het bon ton? Geef me dan maar het achterbakse systeem van veroveren en opbouwen Dat is een grotere stap in de goede richting.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 12:22

@CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:09

Het bombardement wordt eigenlijk niet 'aangestuurd' (tenminste niet echt direct vanuit een grote commandocentrale,ofzo ) een bepaald gebied wordt afgeschuimd met grondaanvalsjagers; zodra er electromagnetische pulsen, radiogolven of dergelijke door de boordsystemen worden aargenomen (en die kunnen van tanks komen, van mobieltjes of van cameraploegen) wordt daarop geschoten. Als de systemen (FLIR, CD camera's) ook nog een grote klomp metaal waarnemen (liefst met een mooi warmtebeeld er bij) wordt er een extra bochtje gemaakt en wordt er een raket aan gewaagd.

azoturie | 12-08-08 | 12:21

@flowert | 12-08-08 | 12:17

Doe eens deaudgaan.

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:19

Altijd triest dat er journalisten omkomen bij oorlogshandelingen, maar het lijkt me een in te calculeren risico. Als je naar een gebied gaat waar bombardementen plaatsvinden, weet je dat de kans groot is dat jij ook getroffen wordt.
Aangaande Poetin, Medvedev, e.a.: Het westen heeft kilo's boter op zijn hoofd. De soevereiniteit van Servie (in de kwestie van Kosovo) was blijkbaar een stuk minder belangrijk voor Clinton, Bush en de EU dan de vrijheid van Saakasvili om de rechten van de Noord-Osseten te vertrappen.
Poetin en Medvedev zeggen: don't fuck with us, en terecht. Er worden al spelletjes genoeg gespeeld voor de zogenaamd goede zaak van de westerse wereld.

LJBrinkhorst | 12-08-08 | 12:18

Goed dat er oorlogsjournalisten zijn, zijn dood is een risico van het vak. Mijn medeleven naar de de nabestaanden.

Fimbulvetr | 12-08-08 | 12:17

Zojuist heeft de Russische president Dmitri Medvedev besloten de militaire operatie in Georgië te beeindigen. Later meer..

Dat komt als mosterd na de maaltijd... R.I.P.

vlammetjuh | 12-08-08 | 12:17

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:14
Hee newb. Een beetje repsect voor vooraanstaande reaguurders als Teen s.v.p.

flowert | 12-08-08 | 12:17

supersniper | 12-08-08 | 12:13

Dom kuddevolk op de bank thuis schreeuwt dagelijks om Journalistiek.
Dus er is wel degelijk een grote vraag voor Journalistiek zowel vanuit het publieke, het commerciele als uit het politieke domein.

Stoere nick trouwens lutser.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:16

Tuurlijk gaat het om de scoop en de verdiensten, maar zonder journalisten ben je volledig overgeleverd aan de propaganda van de betrokkenen.

Lafayette | 12-08-08 | 12:14

@Teen | 12-08-08 | 12:13

Sukkel, gevoelens zijn voor heaumeaux

Kloothommel jr | 12-08-08 | 12:14

Tja, als je in de regen gaat lopen heb je dik kans om nat te worden! Niemand heeft om de journalistiek gevraagd, laat staan om risico's te nemen. Dus moet met in dat metier de consekwenties van de door hen zelf uitgeroepen "roeping" ook zonder gepiep dragen. Triest voor de nabestaanden!

supersniper | 12-08-08 | 12:13

Zie dat Joris al aardig wat werk heeft moeten verrichten. Bij de tekst -weggejorist- gaat mijn bloed al koken. (Al ben ik niet op de hoogte van geplaatst reaguursel.)
.
*veer (gemeend) in Joris zijn kont stopt*

H.A. Ram | 12-08-08 | 12:13

C. W. Moss | 12-08-08 | 11:57
Hé, ik heb ook gevoelens hoor!

Teen | 12-08-08 | 12:13

Judassert | 12-08-08 | 12:03
Bunkers? Bunkers???? Laat de Grebbelinie weer onderlopen! Hup! Het kabinet zit al in Engeland en leger zit alweer op de fiets richting het oosten. Ditmaal eerst even de bevolkingsregisters in de fik voordat we capituleren overmorgen.

flowert | 12-08-08 | 12:12

Gazprom... rot maar op!
Ow nee... zijn al platgelikt door dit kabinet die onze belangen verkwanselt.

inquisitra | 12-08-08 | 12:10

praat_geen_peop | 12-08-08 | 12:05

Doe je nick eens eer aan en praat geen poep!

Een blindganger was het zowieso niet, want de betrefende bom/granaat is daadwerkelijk ontploft lutser!

En uiteraard zal iemand dat bombardement hebben aangestuurd anders was die bom daar niet gevallen he!
En een media centrum is een mooi militair doel.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 12:09

R.I.P.

Hij zou eind dit jaar met zijn eigen boek komen over zijn leven.... :-(
www.storicam.nl/Boek.html

webcrew | 12-08-08 | 12:07

@Judassert | 12-08-08 | 12:03
Welnee, geen van de grootmachten vind Georgie belangrijk genoeg voor een WO3.

Agent327 | 12-08-08 | 12:07

@murdockyoufool:
Natuurlijk zijn de russen uit op het tonen van hun macht. Dat is wat grote landen doen. Dat de russen daar wat meer schurkachtig (en eerlijk) in zijn, dat ben ik met je eens. In het Westen zijn we gaan denken dat het bemoeien met zielige dingen onze vorm van machtsuitbreiding hoort te zijn.
Ik vind georgiers niet zielig. Als ze klaar zijn met schieten moesten we maar wat VN neuzen sturen. Liefst geen Nederlanders, wegens te druk met wereldverbeteren.

Jan Passant | 12-08-08 | 12:06

Iemand moet dat bombardement toch hebben aangestuurd;? Lijkt mij in deze tijd niet dat die fatale bom zomaar een blindganger oid kan zijn...
Toeval?!?

Voor de rest: sterkte aan de familie van, en RIP, Stan Storimans

praat_geen_peop | 12-08-08 | 12:05

Ruik ik hier een WOIII? Naar de bunkers, vrouwen en kinderen eerst!

Judassert | 12-08-08 | 12:03

Ik ben benieuwd hoe de regering vanwege deze smack nu gaat leanen op de Russische issue.

Sagabona | 12-08-08 | 12:03

Familie en vrienden sterkte met dit verlies.

Hoe lang zal het nog gaan duren voordat "onze" politici een reactie zal geven?

JeanFromage | 12-08-08 | 12:01

@Meautie dat is een prima omschrijving van lust, de honger, de zin, de neiging naar meer. Dus ik weet niet precies waarom je eerst zegt dat het niets met lust te maken heeft?

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 12:01

Aan Maaier

Hoe noem jij dat dan? En ik gebruik de termen die ik wil, daar hebjij niks over te zeggen ;)

Tilburger | 12-08-08 | 12:00

Innocenti | 12-08-08 | 11:56

Het is al een aantal keer op RTLZ voorbij gekomen. Op teletekst kan je het ook vinden.

sinterclaus | 12-08-08 | 11:59

@Jan Passant | 12-08-08 | 11:55
Oké, maar 'hulde' is dan wat te veel van het goede. De Russen zijn in deze op niets anders uit dan het tonen van hun macht. RasPoetin is al jaren bezig om Rusland weer bovenaan de lijst met gevreesde naties te krijgen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 11:58

RIP
ik heb dit keer geen kutopmerking

putasucio | 12-08-08 | 11:58

@adonsike | 12-08-08 | 11:55
Begrijp je zelf wel wat je geschreven hebt?

Meneer | 12-08-08 | 11:57

Ik probeer dagelijks dit nieuws te volgen, vergis u niet dit is een zeer delicate situatie voor het westen. En niet zo maar een ver van u bed gebeurtenis. Of het nu de risico's van het vak zijn of niet, wij zijn wel afhankelijk van goede verslaggeving van deze en andere gebeurtenissen. Door de pers zijn wij wel geïnformeerd wat vele in de wereld niet kunnen zeggen. Het maakt deel uit van onze vrijheid. Voor mij zijn het helden en betreur ik de dood van deze man ten zeerste.

Even geen Proost

Veldwebel | 12-08-08 | 11:57

Waar gehakt word vallen spaanders... wel zuur om in een ander z'n kudtoorlog te sneuvelen vanwege je werk...

VanFrikschoten | 12-08-08 | 11:57

@willie1971 | 12-08-08 | 11:52

Inderdaad, Rusland heeft een brandschone reputatie als het gaat om het ontzien van burgers bij militaire conflicten.

Koffie?

Iko Nal | 12-08-08 | 11:57

Teen | 12-08-08 | 11:31

Ont-zet-tend geestig! Haha! Auw, mijn buik, mijn arme buik.
Echt, je bent de Seth Gaaikema van Geenstijl, met je hilarische grapjes!

C. W. Moss | 12-08-08 | 11:57

Raar!! RTL nieuws meldt er niets over, op TV??? Wel over een bomaanslag waar mogelijk burgers zijn omgekomen.....

Innocenti | 12-08-08 | 11:56

willie1971 | 12-08-08 | 11:52

Heb jij weleens gezien hoe de Pers zich verplaatst in een crisis gebied?
Personen zelf en hun vervoersmiddelen zijn bijna altijd voorzien van onderscheidings tekens. (bijv heel groot ''press'' op het dak van je auto)

CumGranoSalis | 12-08-08 | 11:55

@murdockyoyfool 11.44:
Niet eens zijn met- is wat anders dan gek zijn lummel. In landen vol boeven (daar) heeft iedereen een verborgen agenda die geen daglicht verdraagt. Goede zaak dat 1 van die boeven het Westen nu niet voor z'n karretje kon spannen om z'n vuile werk te steunen. Vandaar mijn hulde voor de russiche boeven.

Jan Passant | 12-08-08 | 11:55

-weggejorist en opgerot-

behoorlijk | 12-08-08 | 11:55

-weggejorist-

adonsike | 12-08-08 | 11:55

RIP

Ik zou willen voorstellen om Rusland na aanleiding van dit voorval aan te klagen voor het met opzet aanvallen van neutrale ongewapende personen in een oorlog.

MysteryQuest | 12-08-08 | 11:55

Krijgen wij als Nederland nu 5 jaar gratis olie en gas van de Rus als compensatie?

CumGranoSalis | 12-08-08 | 11:53

Verschrikkelijk voor de familie van Stan, net als voor de nabestaanden van de andere 2000 slachtoffers.
Wat is er uiteindelijk mee bereikt?

sinterclaus | 12-08-08 | 11:53

Neen, laat die gozer met die bever op z''n kop alsjeblieft zijn CDA-muil dicht houden. Gewoon lekker gassen via Gazprom en geen gezeur. Als strontvlieg moet men z'n plaats kennen.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 11:52

Klotenieuws. Klaar uit.

Sterkte aan de familie en Jeroen.

Sheik Yerbouti | 12-08-08 | 11:52

"Het duo zou met enkele Griekse jounalisten in konvooi hebben gereden "

In een militair konvooi zeker,Rusland valt echt geen burgers aan.Je in nabijheid van een militair konvooi of nabijheid van een militair complex is zelfmoord in zo´n situatie.
Respect voor de overleden en sterkte voor de nabestaanden.

willie1971 | 12-08-08 | 11:52

@Teen | 12-08-08 | 11:31
De benen? welnee een microfoon met een heeeeeeeeeeele lange stang.

Lekker Belangrijk© | 12-08-08 | 11:52

In elk land zijn legio fotografen en verder is er internet. Ook zo kun je aan prima fotomateriaal komen.
Een nederlandse journalist/fotograaf heeft niets te zoeken in Verweggistan. Het in deze tijd vertoeven in Ossetie is smeken om problemen.
Het is per slot van rekening ook geen oorlogscorrespondent. Die laatste kiest voor dat beroep en kent de risico's.
Aan commerciele sensatiezoekers ten tijde van oorlog hebben we niks. Dus niks geen hulde voor of meelij met dit soort mensen. Zij en hun chefs kunnen enkel onverantwoord handelen worden verweten. De familie kan enkel treuren.

knight03 | 12-08-08 | 11:51

Killed with the last bullet of the war... :-|

Dibbes | 12-08-08 | 11:51

-edit doe eens dood gaan -

behoorlijk | 12-08-08 | 11:51

F. von Zeikhoven | 12-08-08 | 11:32
... "Oranje tank in een bunker" ...

Volgens mij staat ie nog op TT circuit ASSEN.
Onder de hoofdtribune. Haha : - )

Red Fox | 12-08-08 | 11:50

Tilburger | 12-08-08 | 11:49

Het is geen moord, gebruik geen juridische termen als je ze niet snapt.

Maaier | 12-08-08 | 11:49

@ mezelf

Rip stan & sterkte familie

TormenT | 12-08-08 | 11:49

Nederland waarschuwt China én Rusland nog één keer!

Murdockyoufool | 12-08-08 | 11:49

Inderdaad, dit wordt altijd in de doofpot gestopt maar is toch wel degelijk moord. JP durft er niks van te zeggen want dat is de grootste broekpoepert in NL, dus wordt het als ongeluk bestempeld.

Tilburger | 12-08-08 | 11:49

Kunnen die mensen met hun gewauwel over risico van het vak etc, hun bek houden. Als je wordt overreden roepen we toch ook niet in koor 'dat is het risico van meedoen in het verkeer'. Dit soort journalisten verdienen een medaille omdat zij het lef hebben om ons bankzitters te laten zien wat er allemaal gebeurt in de verschillende brandhaarden in de wereld.

Julius C. | 12-08-08 | 11:49

@alle mensjes die zeggen War on russia..
de bevolking van rusland kan er niet zoveel aan doen, je kan beter de piloot/bevelhebbend officier 'straffen'

TormenT | 12-08-08 | 11:48

1sokkie | 12-08-08 | 11:46
Ja, de lutser. En dat moet dan onze leider voorstellen, bah.

-Sterre | 12-08-08 | 11:48

Het wordt hoog tijd dat onze nationale trekpop eens een duidelijk signaal richting zijn russische collega gaat afgeven! En dat hij onomwonden onder de aandacht brengt dat de nederlandse regering zich grote zorgen maakt. Dan binden ze wel in die russen.

behoorlijk | 12-08-08 | 11:47

deagnost | 12-08-08 | 11:45

uuuhm, Rusland is wel het laatste land dat je met een kernbom moet gaan bestoken. Iets met wederzijdse vernietiging, is geloof ik een jaar of 45 een gewapende vrede genaamd "Koude Oorlog" mee in stand gehouden. Stop met het zeggen van ridicule dingen.

Maaier | 12-08-08 | 11:47

RIP!

Der Frenk | 12-08-08 | 11:46

-Sterre | 12-08-08 | 11:42
Die heeft het veel te druk met pilsen in het HHH.

1sokkie | 12-08-08 | 11:46

Oei oei, redactie gaat even nat hier. Gelukkig heeft Joris suiker in z'n koffie.

G. Temmes | 12-08-08 | 11:46

-edit doe eens normaal newb -

Ramon010 | 12-08-08 | 11:46

Wij hebben vast nog wel ergens een x aantal kernbommen liggen. Laten we die per ongeluk droppen ergens in Moskou.

deagnost | 12-08-08 | 11:45

Heh bah. Welk een narigheid, zeker voor familie en vrienden.
Oorlogsverslagevert of niet, iemand verliezen is kudt.

Meneer | 12-08-08 | 11:45

RIP Stan...
Kansloos en diep triest!

_Fly66_ | 12-08-08 | 11:44

LekkerAnoniem | 12-08-08 | 11:44

Oei. Oeioei.

Maaier | 12-08-08 | 11:44

Nieuwszender RTL Z maakt van de gelegenheid gebruik om nog even de zwaar gesponsorde conceptcar programma uit te zenden.

LekkerAnoniem | 12-08-08 | 11:44

@Jan Passant | 12-08-08 | 11:32
Misbruiken? Je bent gek. Rusland loert al langer naar Georgië. De enige reden dat ze niet doorpakt is de NATO.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 11:44

Hoewel je als cameraman in oorlogsgebieden altijd risico loopt, blijft het een drama wanneer er één het leven laat. Rip Hr. Storimans.

TaLoN.NL | 12-08-08 | 11:43

Wenst de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies en Jeroen Akkermans in de eerste plaats heel veel sterkte en van Harte Beterschap.

huppeltrutje | 12-08-08 | 11:43

Ja, waar blijft het officiële statement van Balk?

-Sterre | 12-08-08 | 11:42

@ alle mensen die teveel willen uitleggen, doe eens spreekbeurt geven.

Luxepaard | 12-08-08 | 11:42

Mr aarsch | 12-08-08 | 11:39

Want lokale journalisten hun levens zijn niets waard? Bovendien heb je dan al helemaal geen onpartijdige verslaggeving.

Maaier | 12-08-08 | 11:42

@ Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:28

Heeft niets met lust o.i.d. te maken. Wij (lees: het publiek) willen nieuws en het liefst daar vandaan waar er wat gebeurt, toch? Natuurlijk hoort zo iets als wat er nu gebeurt is bij de risico's van het vak. Feit is dat als het publiek dat nieuws niet wil, er ook geen journalisten naartoe zouden gaan.

Meautie | 12-08-08 | 11:41

Poetin voor het gerecht in Den Haag wegens oorlogsMISDADEN

webcrew | 12-08-08 | 11:41

weg uit uruzgan volle gas op stormen naar rusland

rip

SjakieV | 12-08-08 | 11:41

Logisch dat Rusland die provincie in handen wil krijgen. Ze hebben zelf maar een klein landje..

LekkerAnoniem | 12-08-08 | 11:41

F. von Zeikhoven | 12-08-08 | 11:32

Hoe ervaren je ook bent, ervaring beschermt je niet tegen een bombardement. Bovendien is het niet zo dat deze kerel geen ervaring had.

Maaier | 12-08-08 | 11:41

r.i.p.

ZP | 12-08-08 | 11:40

@Koud Flesje Alfa

Joris heeft t zo te zien ook niet op newbee-koorts-patiënten ;-)

jeroener | 12-08-08 | 11:40

Misschien toch maar beelden "kopen" ipv met een horde journalisten erop af rennen.
Laat de lokale Media de verslagen maken , en dan liefst van beide partijen.

Mr aarsch | 12-08-08 | 11:39

lol joris heeft het maar druk hier!

maar toch: ik vind wraak voor de cameraman!
iig een veroordeling ofzo, sjezus balkie of een andere grijs-mongool laat niet eens iets van zich horen :S

riotstarter | 12-08-08 | 11:39

Bombardement was natuurlijk "per ongeluk".

Onderduiker | 12-08-08 | 11:38

Ja laten we met onze 3 Brigades en een halve paarden kop ten strijde trekken tegen de 70 miljoen russische militairen hun Luchtmacht en Marine.

CumGranoSalis | 12-08-08 | 11:38

Ik word echt zo moe van alle mensen die Rusland afschilderen als een land van Cow Boys die effe zin hebben in een verzetje en Georgie binnenvallen. Al die hypocrieten moeten maar eens goed nadenken over de recente cow boy acties van de VS.

Die vallen in "De strijd tegen het terrorisme" 2 landen aan en bezetten die nu al meerdere jaren, zonder overigens ook maar een echte gegronde reden, zeker niet in Irak (Ja, Olie ja!).

Rusland verdedigt de grenzen van zijn eigen land. Dat lijkt me een stuk relevanter en begrijpelijker dan de Amerikaanse tactiek.

BTW, iemand Catherine Keil gisteren gezien bij die kwal van een Knevel? Dat was wel de grootste kak die iemand sinds jaren heeft uitgeslagen.

Kung Fu Fraser | 12-08-08 | 11:37

Wat loop jij te ijlen @Voorbumbersukkel?

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:36

zou Medvedev toch een hart hebben?

Bandieter | 12-08-08 | 11:34

Ik zeg: NAVO Quick Reaction Force eropaf!!

fouter | 12-08-08 | 11:34

RIP voor alle onschuldige slachtoffers aldaar.
Mensenlevens zijn wederom ondergeschikt gemaakt aan een beetje macht.

papegaaienflats | 12-08-08 | 11:34

-weggejorist-

Voorbumberklevert | 12-08-08 | 11:33

Waar zijn de Friese DoS'ers wanneer we ze nodig hebben?

Sterkte aan de nabestaanden van het dodelijke slachtoffer en een snel + voorspoedig herstel voor Jeroen. Helaas risico van het vak maar je hoopt altijd dat dit je niet overkomt.

ill3gal_visit0r | 12-08-08 | 11:33

Dit zuigt.

Sproetsel | 12-08-08 | 11:32

Oorlogsgebieden zijn niet veilig voor soldaten en journalisten die er hun werk doen.
Ik ben voor de russische schurken in dit conflict. Die hebben voorkomen dat de georgische schurken de NATO kunnen gaan misbruiken zoals de moslimse schurken op de balkan dat deden. In de etnische opschoonacties tegen de servische schurken. Een voorzichtige +1 is op z'n plaats.
Wel sneu voor de mannen van RTL.

Jan Passant | 12-08-08 | 11:32

De echte journalisten onder de reaguurders zullen hier wel weer overheen vallen, maar het is feitelijk een HimmelfahrtsKommando om een doorsnee buitenlandcorrespondent met dito cameraman een war-zone in te sturen. Als je dan als redactie graphic footage wilt hebben, koop je dat of bij een ERVAREN oorlogsjournalist, of bij een lokale Evil Kneevil. In oorlogssverslaggeving ONERVAREN journalisten stuur je gewoon niet naar een crisisgebied. De NVJ geeft niet voor niks (doen ze dat nog nu?) oorlogssafety-trainingen voor persmuskieten die wat rond willen gaan trekken in Stratego-county. Ben benieuwd of de pechvogelende cameraman en/of Akkermans zo'n training hebben gehad.
GS-redactie, wanneer komen de filmpjes van Rutgert uit die warzone's trouwens nou eindelijk 'ns? Hij heeft toch nog ergens die Oranje tank in een bunker staan???

F. von Zeikhoven | 12-08-08 | 11:32

KFA
Zo bezien heb je gelijk. Die beelden van de strijd hoeven voor mij ook niet. Komen vanzelf wel. Wel benieuwd of ze ook echt een te groot risico namen...

waskuip-admiraal | 12-08-08 | 11:32

@brutus68 : zo waar. Hun zonen zullen nooit in het veld hoeven strijden. Kijk naar de Amerikaanse parlementariërs die instemden met een oorlog in Irak.

Schreeuwbuis | 12-08-08 | 11:32

En de geluidsman is er weer zonder kleurscheuren afgekomen. Waarschijnlijk omdat die de benen had genomen, wat een laffe beroepsgroep is dat toch.

Teen | 12-08-08 | 11:31

Risico van 't vak?

RIP

Dr. Watson | 12-08-08 | 11:31

Algehele mobilisatie nu!

wigoo | 12-08-08 | 11:31

R I P!

Nibdib Niddib | 12-08-08 | 11:30

@Pilsvogel | 12-08-08 | 11:23
Punt is dat het een gecalculeerd risico is om daar heen te gaan en dat ik hier nu niet van die dooddoeners ga plempen als:"respect" en ''R.I.P.", nu het dit keer fout is afgelopen.

Guusje Nadorst | 12-08-08 | 11:30

Zonde van deze cameraman en natuurlijk van de andere slachtoffers...

Maar waar gehakt wordt... (tip aan nieuwsgierige reporters: gewoon wegblijven, laat ze het maar uitvechten)

Ik denk dat Rusland zijn punt ook wel duidelijk heeft gemaakt nu, dus de aanval kan inderdaad gestaakt worden. You don't mess with Russia!

Ik wens de familie van de cameraman veel sterkte.

Martinus_van_Oranje | 12-08-08 | 11:30

R I P jan storimans, Je was een goede cameraman, wij denken met de familie en andere nabestaanden mee ;(

Vliegende Panter | 12-08-08 | 11:29

Waarom wordt er eigenlijk zo'n verslaglegging vanuit het heetst van het vuur gedaan... Stel je voor dat de halve wereldpers bovenop de WTC-torens gestaan hebben om maar verslag te doen van de feiten, of dat radioverslaggevers in WOII tussen de linies gingen staan... Alsof media-aandacht iets aan de problematiek kan doen.

OoO | 12-08-08 | 11:29

@waskuip-admiraal | 12-08-08 | 11:26 zie Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:28, deze man is gestorven voor de lust van de tv-kijker.

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:29

RIP,

Mocht dit overigens er voor hebben gezorgd dat de Russen een cease fire doen, was het wet leven van Stan heel cru veel levens waard....

Behangdelul | 12-08-08 | 11:28

Tja, tragisch. Hoe doen we het met het roeien?

Kingeef1975 | 12-08-08 | 11:28

@Meautie Waarom helden? De lust van de wereld om beelden van het heetst van de strijd te zien hebben deze man gedood. Een heldenstatus stimuleert ze slechts om nog verder te gaan en nog meer risico te nemen..

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:28

Nou ja,als het nu een echte ramp is (dode nederlander!) kunnen we net zo goed nog ff door vechten,hele dag olympische spelen trek ik ook niet.

captainobvious | 12-08-08 | 11:27

RIP

Nietvoordekat | 12-08-08 | 11:27

Triest, vooral omdat dit oorlogje een schoolvoorbeeld is van een totaal zinloze oorlog, veroorzaakt door mannetjes met teveel macht en een te groot ego, en die niks geven om een mensenleven meer of minder.....

brutus68 | 12-08-08 | 11:27

Fantastisch brekend nieuws hoor!
Misschien is het handig om eerst de feiten te checken ipv. de eerste willen zijn met dit nieuws.
Prutsers!

gekkemallerd | 12-08-08 | 11:26

Tragisch.

@koud flesje alfa
Te ver of niet, voorzover ik dat als leek kan beoordelen, was de verslaggeving van RTL gisteravond van veel hoger niveau dan die van de NOS.

waskuip-admiraal | 12-08-08 | 11:26

ze vallen dus gewoon burgers aan die rotzakken van een Russen. Bah, zulke gasten mogen alles en worden nooit aangepakt.

Keaning_Radboud | 12-08-08 | 11:26

Triest.
De wereld gaat naar de klote en JP pakt nog een vrouw en biertje in het HHH.

Henry | 12-08-08 | 11:26

Rusland, trek je terug, stelletje hoerenzonen. Stalin was nog te goed voor die misbaksels.

Murdockyoufool | 12-08-08 | 11:26

R.I.P. Kudtoorlog.

HJDB | 12-08-08 | 11:25

Triest... Mijn deelneming aan de nabestaanden. Journalisten (en dus ook hun cameraman) in oorlogsgebieden zijn helden!

Meautie | 12-08-08 | 11:24

Sancties! NU!!

DVDA | 12-08-08 | 11:24

Guusje Nadorst | 12-08-08 | 11:20
bannibal | 12-08-08 | 11:21

Wordt er ergens in de berichtgeving ervan bestreden dat dit het risico vh vak is? Volgens mij niet, dus wat is je punt?

Pilsvogel | 12-08-08 | 11:23

-weggejorist-

Nee dus! | 12-08-08 | 11:23

Kijk, bevestiging dat klinkt een stuk geloofwaardiger zo. Het is erg triest voor de nabestaanden maar de kans dat je iets overkomt is natuurlijk erg groot op zo'n missie. Het is volgens mij ook niet de eerste RTL medewerker die het leven laat in oorlogsgebied toch? Wellicht gaat RTL net iets te ver in hun verslaggeving.

Koud flesje Alfa | 12-08-08 | 11:22

Ja, en dan gauw de post aanpassen....

Mosselprikker | 12-08-08 | 11:21

Even snel het artikel veranderd?

Gewoon_Normaal | 12-08-08 | 11:21

Ik gun het niemand, maar is dit niet het risico van het vak ?

bannibal | 12-08-08 | 11:21

de teletekst van de staatsomroep gebruikt alvast oorlogslettertype (=CAPS)

je postbode | 12-08-08 | 11:20

Hij koos er zelf voor om heen te gaan. Dood gaan in oorlogsgebied is een risco van 't vak.
Wat doen die journalisten daro eigenlijk? Kijken hoe een wargame in reallife is?
It kills!

Guusje Nadorst | 12-08-08 | 11:20

andere media melden trouwens een cameraman...

Auke | 12-08-08 | 11:20

tis de cameraman die gesneuveld is, jeroen is gewond maar inleven

de-mol | 12-08-08 | 11:20

En natuurlijk komen slaaf Medvedev, tsaar Poetin en hun moedertje Rusland ongestraft mee weg.........

Hennie | 12-08-08 | 11:20

Beetje jammer geenstijl....

Maintain | 12-08-08 | 11:20

Doe eens nieuwscheck.

Bij een Russisch bombardement op de Georgische stad Gori is RTL Nieuws-cameraman Stan Storimans gedood. Correspondent Jeroen Akkermans raakte gewond aan zijn been.

bron: rtl nieuws.

findecano | 12-08-08 | 11:19

Vreemd dat in alle andere media staat dat de cameraman dood is

RechtsTuigje | 12-08-08 | 11:19

Volgens RTLNieuws leeft ie nog, maar is hij gewond. Zijn cameraman Stan Storimans is er minder goed afgekomen en is ter plekke overleden. Beetje vreemd nieuws dit...

Mosselprikker | 12-08-08 | 11:19

/me verklaart oorlog aan Rusland.
Te triest voor woorden

Blablathing | 12-08-08 | 11:17

-weggejorist-

Captain Orange | 12-08-08 | 11:17

*trekt ten strijde*

Drinkie | 12-08-08 | 11:17

-weggejorist-

Balsaq | 12-08-08 | 11:17

-weggejorist-

Yuri_B | 12-08-08 | 11:16

-weggejorist-

titsme | 12-08-08 | 11:16

smerige Russen! Oorlog nu!

Auke | 12-08-08 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken