Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen Grote Prijs voor Turk

turk.jpgEn de award voor meest talentvolle R&B en Hip-hop act gaat NIET naarrrrr... Turk! Doodzonde natuurlijk. Gemiste kans. Jammer maar helaas. Nadat GeenStijl vorige week onthulde dat Turks manager Roger Brouwn een prominent plekje had bemachtigd in de vakjury stond de allochtoonse rijmkunstenaar uit Eindhoven in dubio: Hou ik het straat en blijf ik aan of kom ik hard nog harder en stap ik op? Om verdere roddels c.q. schijn op belangenverstrengeling te voorkomen heeft Önder Dogan nu de stekker uit zijn eigen deelname getrokken. Of zoals op zijn website is te lezen: "Faka people? Zoals je misschien gehoord hebt doe ik niet meer mee aan de Grote Prijs. Er werd teveel smack gepraat over Code Red en dat hij mijn boeker is. Ik wou meedoen omdat ik echt erin geloofde dat ik kon winnen, maar als ik nu win gaan mensen leanen op die issue met Code en die kans wil ik de haters niet geven". Vorig jaar zat Brouwn óók in de jury en toen won zijn employee Kleine Jay. Maar dat doet niet terzake. Ofwel, mocht u als hater nog van plan zijn geweest vanwege die smack te gaan leanen op die issue. Het hoeft niet meer.

Reaguursels

Inloggen

Prijs de Turk. 7,50.

Dr R. Clavan | 12-08-08 | 05:56

leunen op de aangelegenheid. ik zou niet durven.

cloudoflogic | 12-08-08 | 00:51

sijn gwoon die kaulobakra's die geen respekt tonuh weet je.

StrumaHond | 11-08-08 | 22:00

Zou hij ons de reaguurders bedoelen met de haters??? Goed ingezien GS! Ik doe er ook een reactie bij. Turk ook blij.

McHool | 11-08-08 | 21:35

@Framoes | 11-08-08 | 14:25, en anderen.
"Smack" (met een 'k') is geen Nederlands en zal het ook nooit worden. Op zich staat het voor heroïne (geeft dus aan uit welke hoek deze mooie "taal" komt), maar in de constructie "talking smack" betekent het onzin/laster over iemand uitkramen. Ik geloof dat we in het Nederlands tegenwoordig de uitdrukking "poep praten" kennen. Uit je nek lullen.

Het is op z'n zachtst gezegd lachwekkend dat een in Eindhoven wonende Nederlander (is geen Turk, heeft een NL paspoort) zich dit soort termen aanmeet. In welk Eindhovens ghetto woont hij ook al weer? Veel van zijn homeboys verloren in de 'hood door drive-by shootings?

De jeugdige allochtone Nederlander voelt zich zo achtergesteld en zielig dat ze zich de taal en levenswandel van de Amerikaanse ghettobewoners aanmeten. Het probleem is echter dat vrijwel al die kapuchonnetjes (fantastisch woord, net als kaalkopje, geeft precies aan wie het zijn en dat hun gedrag vrije keuze is) uit normale gezinnen komen en pas rond hun 14e jaar realiseren dat ze in de 'hood wonen. En dan rond hun 35e gaan ze weer wat normaler doen. Ja, heel geloofwaardig.

Laat die nep-Turk dat soort onzin in Turkije verkopen. Eens kijken hoe lang hij het daar zou uithouden. Hij hoeft maar één keer een Turkse teef of hoer (bitch & ho, voor de oningewijden) te noemen, en hij heeft voor 8 generaties eerwraak aan zijn Brabantse kloten hangen.

Vladimir I. Ulyanov | 11-08-08 | 20:01

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 12:59

Als in Anrufen macht frei!

count von ziegenpuss | 11-08-08 | 18:46

Is dat Nederlands voor debielen ? Zoiets als dat Fries Nederlands voor boeren is ? ...

Plonk | 11-08-08 | 17:26

Is dat VMBO-Nederlands, wat die gozer spreekt? Wat een krampachtig populair taalgebruik zeg.

Hommel | 11-08-08 | 17:13

-weggejorist-

PiereAndre | 11-08-08 | 16:40

@spooky | 11-08-08 | 15:34
ja maar, als je *********** voor vakantiehulp gaat uitmaken dan vraag je er toch wel om;-) Snap geen reet wat "Turk" uitkraamt, alweer zo'n ghetto-slang.

Veenswijf | 11-08-08 | 16:12

Buurbaby en Buurbaby,
Net binnen en nu al weer weg. Jammer maar je moet nog een hoop leren.
Zoals zeau zuigen en klieren dat ze er nog net zelf ook om kunnen lachen op de redaktie. Dat is de kunst hier. Net langs de permanente ban afgrond leren lopen.

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 16:02

Alleen al om je achterlijke taalgebruik zou je niet misstaan in een gesloten setting. Debiel....... ga lekker terug naar half-om-half land! Je levert geen enkele bijdrage met je urineteksten.

krokostil | 11-08-08 | 15:34

Agent327 | 11-08-08 | 15:21
en daar snap ik geen drol van. Niks mis met zijn reactie, er stond alleen zoiets als dat hij hier al lang was maar niet veel schrijft en niet door *** voor newbie wil worden uitgemaakt maar beoordeelt wil worden op wat hij schrijft. Dat lijkt me een goede eigenschap als je alleen wat schrijft als je wat te melden hebt. Dat had hij duidelijk over dit onderwerp en ik was net met hem in gesprek en wordt het zo lomp afgekapt. Balen voor hem en de discussie. Ik ben verder klaar met dit topic; mensen de mond snoeren die heel normaal reageren is censuur en daar kan ik niet tegen als het geen grond heeft. Hij schold niet, hij discrimineerde niet en ook was het gewoon in overeenstemming met de huisregels dacht ik. Hij is newbie en daarom mag hij weg, lekkere tendens zie ik nu.

spooky | 11-08-08 | 15:34

Ziet ernaar uit dat Buurman & Buurman zich verder met zijn eigen bedrijf (zonder zijn sport kansenjongeren) kan gaan bezighouden.

Agent327 | 11-08-08 | 15:21

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 15:04
Mijn ouders begrepen mij best,qua taalgebruik, net als mijn oma. Maar ik ben blij dat ik niet tot de doelgroep van die onverstaanbare schrreuwerds behoor die zichzelf arties/zanger/rapper noemen.

Agent327 | 11-08-08 | 15:15

@spooky | 11-08-08 | 14:44
"Of erger jij je soms niet aan de regenteske wijze van de politicus die bewust zoveel mogelijk ingewikkeld doet en daarmee een drempel opwerpt. Dit is imo niet anders." Een politicus dient er voor de gehele bevolking te zijn. Turk is dat niet verplicht, hij is er voor zijn specifieke doelgroep. En mijn moeder van achter in de zestig is niet zijn doelgroep. Het is haar muziek smaak gewoon niet.
"Of het de politiek, studenten, urbans of weet ik veel wie is, taal misbruiken zodat slechts jou subgroep het begrijpt vind ik verwerpelijk." Dit deed jij toch ook bij jouw ouders toen je jong was en met je vrienden sprak. Dat is mijn hele punt; taal vernieuwd en wij (lees je mee, edit) worden ouder. Gaat al generaties zo.

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 15:04

Ik haat haters.

Lekker Ding | 11-08-08 | 15:01

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 14:47
Klopt! Lean, Lean betekent Leen, Leen.Dat is algemeen bekend.

T@ Riest | 11-08-08 | 14:59

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:53
Ai ai, B&B gaat de battle aan met Brusselmans. Trouwens vette LOL om vakantiehulp.

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 14:58

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:53
Een soortgelijke opmerking heeft mij een jaar geleden een ban van 2 maanden opgeleverd.

Agent327 | 11-08-08 | 14:55

-weggejorist en opgerot-

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:53

+1 voor BBB, wie wil er nou niet zijn als Leen.

Framoes | 11-08-08 | 14:53

To Lean betekent in het Engels " Doen/gedragen als Leen" of " Zo willen zijn als Leen".

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 14:47

-weggejorist-

Maserati | 11-08-08 | 14:46

@effen
Punten voor jou, ik erger me aan mijn fout die ik zo vaak hoor bij andere, idd spooky kan zich niet irriteren.
Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:30
En de studentensociëteit gebruikt om exact dezelfde reden potjeslatijn. De doelgroep begrijpt het en verder sluit je mensen buiten. Plebs moeten het ook niet snappen, alleen mensen met voldoende niveau zijn het waard. Zo ook hier want waarom snapt je moeder het niet, waarom niet een ander woord kiezen zodat ze het wel snapt? Of het de politiek, studenten, urbans of weet ik veel wie is, taal misbruiken zodat slechts jou subgroep het begrijpt vind ik verwerpelijk. Of erger jij je soms niet aan de regenteske wijze van de politicus die bewust zoveel mogelijk ingewikkeld doet en daarmee een drempel opwerpt. Dit is imo niet anders.

spooky | 11-08-08 | 14:44

Trouwens voordat ik het vergeet;
+ je voor linksdragend | 11-08-08 | 14:26

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:42

Krijgt heimweh naar de flower-powertijd. * hey man, peace man en draait een lekker stikkie*

T@ Riest | 11-08-08 | 14:41

@Agent327 | 11-08-08 | 14:31
Ik denk dat er een hele grote groep jongeren in NL is die hier geen snars van begrijpen. Misschien in de Randstad maar daarbuiten heb ik zo mijn twijfels.

Zou kunnen, in de Randstad zijn er meer verschillende culturen die samen een taal ontwikkelen. De blanke hollandse jongens en meisjes uit Limburg begrijpen het misschien niet allemaal, zoals de b.v. blanke Rotterdamse jeugd wel doet. Omdat die meer omgang heeft met al die andere culturen. Maar met alle moderne media (Youtube, MTV, chat, sms, msn, hyves etc) zal ook de rest buiten de Randstad wel op de hoogte zijn.

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:39

Heeft Nico Dijkshoorn deze tekst (die smack te gaan leanen op die issue) nu ook al geschreven?

Mr. van Scorel | 11-08-08 | 14:35

Tering. Kunnen die achterlijke rappertjes niet eens een keer kappen met dat stompzinnige taalgebruik? Ik zie niet in wat daar stoer aan is. Komt eerder lachwekkend over,

Zwavelzuur | 11-08-08 | 14:32

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:30
*De jeugd van tegenwoordig (!) is wel zijn primaire doelgroep en al die jongens en meisjes spreken en begrijpen dus wel straattaal*
-
Ik denk dat er een hele grote groep jongeren in NL is die hier geen snars van begrijpen. Misschien in de Randstad maar daarbuiten heb ik zo mijn twijfels.

Agent327 | 11-08-08 | 14:31

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:09

Spooky irriteert zich niet, hij ergert zich. Het taalgebruik irriteert hem.

effen | 11-08-08 | 14:31

Volgens mij is ie gewoon bang

Duderoo | 11-08-08 | 14:30

@ spooky | 11-08-08 | 14:19
"Cruciaal is dat iedereen het dan begrijpt.." Ja mijn moeder zal er niets van begrijpen, maar zij is ook niet zijn doelgroep. De jeugd van tegenwoordig (!) is wel zijn primaire doelgroep en al die jongens en meisjes spreken en begrijpen dus wel straattaal.

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:30

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:24
Als je je eigen bedrijf hebt, neem ik aan dat je verschillende kansenjongeren in denst hebt om je sport zo goed mogelijk te kunnen doen.

Agent327 | 11-08-08 | 14:29

Ik vind het trouwens wel echt een beetje dom dat hij een Engels werkwoord in het Nederlands vervoegd.
Als je dan stoer wil doen, doe het dan wel grammaticaal correct. Een 3,4.

Framoes | 11-08-08 | 14:29

leanen = leunen

de tandarts | 11-08-08 | 14:26

onze ouders begrepen ons niet en wij begrijpen de jeugd niet.
What's new?

linksdragend | 11-08-08 | 14:26

Leanen is het Nederlandse meervoud van het Engelse 'to lean', wat 'leunen' betekent. Issue spreekt voor zich.
Hij is bang dat mensen gaan leunen op het feit dat zijn agent in de jury zit.
Voor smack heb ik helaas geen uitleg.

Framoes | 11-08-08 | 14:25

@Agent327 | 11-08-08 | 14:17
Woon al fijn in Amsterdam en als je je eigen bedrijf hebt, ga je niet meer zo snel voor de klas staan.
@Biff Eagleburger | 11-08-08 | 14:17
Daar geef ik je wel gelijk in. Maar dat is iets anders dan je eerdere comment. Tsja Osdorp Posse zijn ook al gasten van veertig ofzo, goeie Nederhop groep was dat.

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:24

Buurman & Buurman
Als je van Kooten en de Bie bent en je maakt een onderwerp over iemand die eerder de mogelijkheden dan de gevaren, eerder de positieve, dan de negatieve kanten in mensen, zaken, of omstandigheden zal zien en benadrukken, dan mis je een woord. Inderdaad is taal een levend iets en bij gebrek aan een woord verzin je er een zoals positivo om bovenstaande in 1 woord te zeggen. Cruciaal is dat iedereen het dan begrijpt, ook al is het onderwerp heel klein en is herleiden uit de context niet mogelijk. Iedereen ziet voor zich wat een positivo is en kent wel iemand die ongeveer zo is. Daar gaat het dus mank want alle klachten hierboven lezend gaan over het NIET snappen. Ik zie niks voor me bij smack of leanen. Nu echt serieus, smack is toch drugs voor junks onder elkaar? Leanen zal wel uitlenen zijn maar of Brusselmans nu het uitlenen van drugs bedoelt? Denk het niet, het licht dus niet aan mij dat ik het niet wil snappen, ik doe mijn best en het lukt me niet met smack maar wel met positivo, oudere jongeren regelneef en alle andere neologismen van van Kooten en de Bie. Zij hadden de kwaliteit om taal iets levends te laten zijn en toch vrijwel voor een ieder begrijpelijk te communiceren.

spooky | 11-08-08 | 14:19

Nou Geenstijl, het is fantastisch. De geschiedenis is recht gedaan. hoe kan iemand die Turk noemt nu de hegemonie van de blanke vriendjespolitiek doorbreken?

Einde van de Domheid | 11-08-08 | 14:19

Trouwens wat doen wij hier allemaal dan. Maken wij ons niet schuldig aan hetzelfde als Turk, met ons GeenStijl taaltje? Beetje hypocriet van jullie niet waar?

-edit: wij? jullie? je bent net binnen kind! -

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:19

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:01
.
Mijn punt is eigenlijk dat onze reppende vriend nogal geforceerd overkomt. Net als zoveel beginnende nederhoppers maakt-ie de fout door vooral veel termen uit de US-hiphop-slang over te nemen en als ik dan zie dat deze rukker gewoon uit Eindhoven komt, dan poep ik in m'n broek van het lachen.

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 14:17

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:14
Wordt leraar op een vmbo school
Ga in Slotervaart wonen
Heb je alle mogelijkheden om je 'sport' te beoefenen.

Agent327 | 11-08-08 | 14:17

fuckje, het zijn alle slangwoorden/uitdrukkingen die ik ken.
Opgegroeid in een dorp waar veel kids dachten urban te zijn.
In een vinexwijk...

Framoes | 11-08-08 | 14:16

@spooky | 11-08-08 | 14:08
Volgens mij veranderd dat " gewoon begrijpelijk Nederlands " dus. Waarom dan zo krampachtig proberen vast te houden aan jouw generatie woordenschat? Ik probeer er een sport van te maken om zoveel mogelijk bij te blijven en de jeugd te begrijpen.
+ voor Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 14:04

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:14

@Framoes@14:07
Sorry maar die letters die jij uitbraakt lees ik niet eens.
Ik ben het geheel eens met @spooky @ 14:08.

fuckje | 11-08-08 | 14:11

WelStijl

Zuma | 11-08-08 | 14:09

@spooky | 11-08-08 | 13:54
En dat jij je irriteert betekent dus inderdaad dat je ouder word hahaha

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:09

@Buurman & Buurman
Dan ben ik dus jonger dan jij. Ja ik vind dat de redactie van GS gewoon begrijpelijk Nederlands moet schrijven. Dat kan best met woordspelingen of wat mij part dialect, indien relevant. Aangezien GS toch behoorlijk TON/Wilders achtig vind, snap ik er echt niks van dat je aan de ene kant trots bent op je land en cultuur en je taal, dat daar een belangrijk onderdeel van is, zo verwaarloosd. We hebben een mooie taal en Brusselmans kon zeker als reaguurder, vroeger heel mooi schrijven. Waarom hij dan zulke onzin uit gaat kramen omdat ene randdebiel dat ook doet begrijp ik niet zo goed.

spooky | 11-08-08 | 14:08

Yo fuckje onmin verse chica, doe tranquilo en kom niet tori blazen.
Wij van de straten doen praten zoals het flex is. Doe kaolo, nasi goreng! En ook nog een nummer 24.
Know thy enemy zal ik maar zeggen.

Framoes | 11-08-08 | 14:07

@ spooky | 11-08-08 | 13:54
Vergeet niet dat taal een "levend" iets is. Derhalve verandert taal dus continu. Uitdrukkingen en schrijfwijzes veranderen, denk maar eens aan je ouders vragend gezicht toen jij en ik (ben zelf 33) voor het eerst "Cool" gebruikten. Zij dachten waarschijnlijk Koel, koud? Ik bedoel dus dat mijn generatie ook niet alles meer snapt, maar dat is de jeugd met hun straattaal. Niets mis mee, gaat al generaties zoo.

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:07

Mede onmogelijk gemaakt door GS! Top

sluipwind | 11-08-08 | 14:05

Ah joh, je moet het zo zien .. een generatie geleden sprak heel Amsterdams nog half jiddisch. Nu is dat helaas in een hoog temp aan het verdwijnen en dat komt niet alleen maar door import van buiten Nederland maar ook door autochtone import van buiten de stad (he Youp ?). Daar voor in de plaats komen nu Turkse, Surinaamse, Antilliaanse, Marokkaanse en hiphop woorden. Even wennen voor de huidge generatie maar over enkele decennia zal het gewoon geaccepteerd Bargoens zijn net als het oude Jeaudse Amsterdam. Dat is altijd zo geweest en het is van alle tijden.
Dus no spang matties.

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 14:04

spooky | 11-08-08 | 13:58

Weet je wat zo erg is. Kinderen, die zulke gastjes als idool hebben, hoor ik op straat ook zo praten.

azijnseikerT | 11-08-08 | 14:01

@Biff Eagleburger | 11-08-08 | 13:51
Mijn comment ging niet over zijn excuus reden (wel of niet slap excuus laat ik in het midden). Maar over de mensen hier die zijn taalgebruik niet snappen en vinden dat er alleen in perfect nederlands gepraat mag worden. Dus jouw reactie op mijn comment klopt niet. Trouwens ik gok dat wij dezelfde leeftijd hebben (33)?

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 14:01

fouter | 11-08-08 | 13:39
komop zeg, dat wist toch al heel nederland voordat GS er mee kwam.
Wel reeel blijven, GS is maar kinderspel hoor, een hele kleine spelert

linksdragend | 11-08-08 | 13:59

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel haters...

Brandje | 11-08-08 | 13:59

@ fuckje | 11-08-08 | 13:51

Nu ben ik zelf een randstedeling (Amsterdam), maar ook ik snap er weinig van hoor. Wellicht is de generatiekloof hier dan toch echt aanwezig.

Rene Freauger | 11-08-08 | 13:58

fuckje | 11-08-08 | 13:51
+1 zeg het niet vaak, gewoon trots op Nederland en dat betekent gewoon ABN. Valt me tegen van de redactie, we gaan hier toch niet dat apentaaltje bezigen?

spooky | 11-08-08 | 13:58

@ Brusselmans
Briljant tekstje!

DeLuxe | 11-08-08 | 13:58

@ Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 12:59

Ik zou hem zeker insturen (beetje late comment en OT, maar goed). Hier zat bijna de cola tegen het beeldscherm, dus doen! Daarentegen, wat moet je met zo'n kleine kutlaptop waar je amper wat op ziet? Hij is groter dan een Nokia Communicator, dus past 'ie al helemaal niet in je binnenzak.. en om hem mee te sleuren in zo'n laptoptas is ook weer zo iets.

Rene Freauger | 11-08-08 | 13:56

Ga toch krassen .

im1nr1 | 11-08-08 | 13:56

wat praat Turk Turk Turk raar, DAAR zou nu eens wat aan moeten gebeuren... GEEN STIJL Doe er wat aan!!!

d'n Turfsteker | 11-08-08 | 13:55

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 13:52 :-)

azijnseikerT | 11-08-08 | 13:54

Welke taal is dit, kan er geen chocolade van maken. Echt serieus begrijp ik geen fuck van wat de redactie nu weer neerpent. Is gewoon ABN mogelijk zodat het te snappen is? "Ofwel, mocht u als hater nog van plan zijn geweest vanwege die smack te gaan leanen op die issue. Het hoeft niet meer." Doe eens vertalen aub!
@Buurman & Buurman
Heeft niks te maken met oud worden, gebrekkig Nederlands blijft gebrekkig Nederlands. We hebben als volk 1 taal met als functie communicatie. Vooral een site als GS zou toch moeten begrijpen dat de boodschap te begrijpen moet zijn. Ik ben 30 en begrijp er geen moer van. Dat irriteert me dat ik in mijn eigen land een bericht niet begrijpen kan terwijl mijn woordenschat toch dusdanig is dat ik normaal gesproken alles kan lezen over elk onderwerp. Moet ik me nu aanpassen aan dit taal gebrek en proberen deze onzin te begrijpen of gaan we gewoon normaal schrijven naar elkaar?

spooky | 11-08-08 | 13:54

Volgenduh. (Duyvendak: zo doe je dat)

NoStyle=AlsoStyle | 11-08-08 | 13:53

azijnseikerT | 11-08-08 | 13:51
Eer in zijn Döner.

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 13:52

@Buurman & Buurman | 11-08-08 | 13:38
.
Ik luister al sinds 1985 naar hip-hop, dus zo langzamerhand weet ik wel een beetje hoe het wereld in elkaar zit. Als ik dan dat excuus van die rukker hierboven lees, dan ben ik niet oud, maar is hij gewoon nep & slecht.

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 13:51

Wij in Grunn zouden graag verschoond willen blijven van Randstads, onverstaanbaar en onleesbaar. Graag Nederlands.

fuckje | 11-08-08 | 13:51

Deze gast heeft overigens wel meer eer in zijn donder dan Duyvendak.

azijnseikerT | 11-08-08 | 13:51

Sjoeggie slab slang bloeb.

Koud flesje Alfa | 11-08-08 | 13:50

BASinnic | 11-08-08 | 13:39
Muneerrrr in die bed hier ga jij zekerrrr lekker zzslapen, ik sweer het je.

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 13:49

HaTuurrrkkzzzzz

azijnseikerT | 11-08-08 | 13:49

Cursusje ABN dan maar als troostprijs?

ThaTeddy | 11-08-08 | 13:47

Voor de gratis laptop: houdt uw ballen warm deze winter.

sjaakdeslinksesul | 11-08-08 | 13:45

Weet iemand toevallig nog een andere rapper waarbij ik kan leanen op issues vanwege gepraatte smack?
Ik heb namelijk nog steeds geen vervangende activiteit kunnen vinden.

Framoes | 11-08-08 | 13:45

Als gediplomeerd linksdrager wil ik toch nog even kwijt dat ik het -- voor een keer -- helemaal eens ben met de meute.

Luister zelf altijd naar muziek, dus ik zou niet weten hoe de producties van Turk klinken. Wist niet eens dat 'ie bestond. Wat dat betreft heeft GS mijn dag weer een beetje verpest. Maar in Nederland hebben we tegenwoordig (langer? ben muzikaal in de rock blijven steken) dus een "eigen" stroming in R&B en Hip-Hop?

Tja, de binnensteden van 020, 010, 070 en 0516 zijn natuurlijke een absolute hel voor al onze minder blanke medelanders. En dan die onderdrukking door het 100% blanke politieapparaat. Zelfs in Soweto hadden ze het niet zo slecht. Keep it real homeboys! Stick it to the man!

Vladimir I. Ulyanov | 11-08-08 | 13:44

Goeie naam, Turk, gewoon real straight-up hollereren hoe het is gesteld met de nationaliteit. Woord.

Pilsvogel | 11-08-08 | 13:43

agossie

one-san | 11-08-08 | 13:42

Who gives a fuck about the turkish guy ?

Reaud | 11-08-08 | 13:41

-weggejorist-

Brabants_import | 11-08-08 | 13:40

@Kop zonder kip | 11-08-08 | 13:38
hahaha die is dan wel weer leuk

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 13:40

Ach je hebt je haters ook weer vrij spel gegeven door zogenaamd te zeggen in de underground te gaan :')

bananenfietsbak | 11-08-08 | 13:39

linksdragend | 11-08-08 | 13:15

Meen je dit nou? Hoezo eerlijk willen winnen? Hij wist, voordat GeenStijl het naar buiten bracht, denk ik ook wel dat zijn manager in de jury zat!

fouter | 11-08-08 | 13:39

Het lijkt alsof street-wise allochtonen de norm zijn in NL maar afgelopen weekedn werd ik bij BeterBed geholpen door een gewone en goed Nederlands sprekende Turkse Nederlander. Kunnen die street-wise wannabees niet gewoon verdwijnen onder hun steen

BASinnic | 11-08-08 | 13:39

De smack is code rood?
Klinkt alsof mijn vrouw aan het koken is

Kop zonder kip | 11-08-08 | 13:38

@Hellsmurfje | 11-08-08 | 13:29 :
Precies.. dat. En het is gewoon samengeperst schraapsel van varkensbotten en ander slachtafval. Maar het is best lekker hoor, als je niet weet wat het is.

koerbagh ® | 11-08-08 | 13:38

@ iedereen hierboven die zeurt "om nederlands te leren"... is het moeilijk om te accepteren dat jullie ouder worden?

Buurman & Buurman | 11-08-08 | 13:38

Haas82 | 11-08-08 | 13:35
tuurlijk ligt het aan GS, hahahha..
Hij had gewoon door kunnen gaan, heeft ie niet gedaan, netjes toch.

linksdragend | 11-08-08 | 13:36

@Framoes
Woord, neger.

Vladimir I. Ulyanov | 11-08-08 | 13:35

@linksdragend | 11-08-08 | 13:15
Respect dat ie ermee stopt omdat geenstijl aan het licht gebracht heeft dat ie fake is?
Volgens mij was het al te laat toen ze besloten dat die gast in de jury mocht zitten.
Respect heb je niet voor mensen die de boel proberen te belazeren.

Haas82 | 11-08-08 | 13:35

Nix beters te doen?

pridsdivd | 11-08-08 | 13:33

Den Turk was ook een schaak computer...

Uitgleiertje | 11-08-08 | 13:28

Smac heet in het Engels spam.

koerbagh ® | 11-08-08 | 13:27

Ik zat als hater echt te wachten om vanwege de smack die is gepraat te gaan leanen op deze issue. Dat doe ik elke maandag, en nu moet ik m'n plannen wijzigen.
Je wordt bedankt!

Framoes | 11-08-08 | 13:26

Hee, Uitgleiertje, dat is toch niet serieus bedoeld ?

flightsinner | 11-08-08 | 13:24

de tandarts | 11-08-08 | 13:20
Den Turk kon te minste nog voetballen.

RechtsTuigje | 11-08-08 | 13:24

En wat was de Grote Prijs? Een cassettebandje met de cursus Nederlands Kun Je Leren? Wat een gemiste kans.

Larry Cook | 11-08-08 | 13:23

Verongelijkt..... Bedankt voor de bevestiging.

FreshClash | 11-08-08 | 13:22

-edit: pleur op joh zure zult -

Uitgleiertje | 11-08-08 | 13:22

Opzouten met den Turk

de tandarts | 11-08-08 | 13:20

Leanen? Sinds wanneer komen rapperts in aanmerking voor een lening? Nou ja, voor deze keer dan, omdat 'ie zelf de conclusies trekt.

Voor de rest; knap werk weer GS, +100

Mongoose | 11-08-08 | 13:19

@Superior Bastard | 11-08-08 | 13:14

Die komt uit Diemen en als er nou iets bruters is dan South-Central, dan is het Diemen wel.

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 13:19

Huilie huilie.

Remington.223 | 11-08-08 | 13:18

Boeiend.

De Bataaf | 11-08-08 | 13:18

Foewaka bro! echt chill dat je ego hebt teruggeflext uit dat bing-bang-bong wespenest! Je bitch foko dat egwel. Helemaal febo man. Wanner zien we je challi hoeka weer in Dedemsvaart? Chooooo!

Salsadippert | 11-08-08 | 13:16

toch netjes van die gast dat ie op een zuivere manier wil winnen.
Ondanks het feit dat het kudtmuziek is toch respect, kan menig autochtoon nog iets van leren

linksdragend | 11-08-08 | 13:15

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 13:08
Of aan, de als een ghettomarokkaan lispelende, Lange Fr**s met zijn `koamerfroage`.

Superior Bastard | 11-08-08 | 13:14

Weg met die irritante ads zoals onder dit topic...

Gentry | 11-08-08 | 13:13

Wie ligt er onder Dogan? Roger Brouwn.

sjaakdeslinksesul | 11-08-08 | 13:11

'Je haat op mn stijl'
Bespaar me de rimpels'

om het met de woorden van de enige rappers in NL die zich NIET te serieus nemen te spreken.

rintelman | 11-08-08 | 13:10

Hoho, dit is cultuur ja. En dan moet je nu eenmaal heel stoer gaan praten en net doen alsof je familie al 86 generaties lang in South-Central woont ipv Eindhoven de Ghekste. Heeft iets te maken met geloofwaardigheid. Vraag maar aan Brainpower.

Biff Eagleburger | 11-08-08 | 13:08

Kleauteplaat! Kleauteplaat!

Jaap Knasterhuis | 11-08-08 | 13:08

Naja toch +1 voor juiste beslissing nemen. En hoe groot is die grote prijs.. heel groot of beetje groot ?

L. Ron Hubba Hubba | 11-08-08 | 13:07

Armageddon | 11-08-08 | 13:01 mis, was even koffie halen...

van dal | 11-08-08 | 13:06

"Faka people? Zoals je misschien gehoord hebt doe ik niet meer mee aan de Grote Prijs. Er werd teveel smack gepraat over Code Red en dat hij mijn boeker is. Ik wou meedoen omdat ik echt erin geloofde dat ik kon winnen, maar als ik nu win gaan mensen leanen op die issue met Code en die kans wil ik de haters niet geven."

Het lijkt me zinvol dat (mevrouw/meneer?) Önder Dogan eens wat energie gaat steken in het leren van de Nederlandse taal.

stuyterkuycken | 11-08-08 | 13:03

*tasert van dal*

Armageddon | 11-08-08 | 13:01

boeie.. ik hou mij niet bezig met kneusjes

desmodus | 11-08-08 | 13:01

Nog mooier als je het accentje erbij denkt.
Toch jammer dat die reppers nooit het niveau van een 14-jarige, playbackend met de tandenborstel voor de badkamerspiegel, clubjesoprichter zullen ontstijgen.

Superior Bastard | 11-08-08 | 13:00

"Ofwel, mocht u als hater nog van plan zijn geweest vanwege die smack te gaan leanen op die issue. Het hoeft niet meer."

ROFL

CoJoNes | 11-08-08 | 13:00

Nederland is goed export land en ik denk dat bepaalde personen beter passen op een andere plek, gezien ze zelf hun best doen om daar te integreren terwijl ze hier zijn.
Kunnen we die niet exporteren?

Haas82 | 11-08-08 | 13:00

Is Die Issue een Turkse naamval?

Sagabona | 11-08-08 | 12:59

Ik snap er geen zier van maar dat geeft waarschijnlijk niet

Tobi | 11-08-08 | 12:59

onderkant van het bericht +1, of hoe jullie urbans dat ook noemen hier.

bloody honky | 11-08-08 | 12:59

Be on de kijk uit boyz!

Claude Jacque | 11-08-08 | 12:59

Bij mij komt een gouden tekst uit de Ducktales series naar boven: 'Wat zegt ie? Wat zegt ie?'

Achterdocht | 11-08-08 | 12:59

Is "ik ga nog liever naar Dachau dan naar de Phone House" een aardige slogan denken jullie ? Even checken, voor ik hem instuur.

Bigi Bana Boy | 11-08-08 | 12:59

Wat zegt het Nederlands Taalinstituut over dit artikel? Ik begrijp er geen reedt van

Klukkluk | 11-08-08 | 12:59

hij praat gewoon peop, mooie nep rappert

Focough | 11-08-08 | 12:58

Tja wat ik van de tekst kan opmaken is dat Turk bang was om gepakt te worden, dus hebben de linksemensen van de organisatie hem aangeraden op te tiefen.
Je kan mij niet wijsmaken dat de linksemensen van de organisatie niet op de hoogte waren dat die gast zijn boeker was.
Ze hebben nu een ander ontwikkelingsproject dat het mag gaan proberen genaamd Lee Towers!!!!

RechtsTuigje | 11-08-08 | 12:57

Smack gaan leanen op die issue ? ? Wa bedoellu

Aldebaraan | 11-08-08 | 12:57

Komkommertijd. WHO GIVES A SHIT! Verzin iets beters voor de maandag.

Nojodaaaaaaaaaaa | 11-08-08 | 12:56

Er gebeuren toch wel belangrijkere dingen in Nederland dan dit soort geneuzel?

Karel Kruizenruiker | 11-08-08 | 12:56

Jammer dat ie de grote Prijs niet heeft gewonnen. Die prijs winnen staat garant voor een enkeltje eeuwige vergetelheid.

Willianus Wortelus | 11-08-08 | 12:56

je kan zeggen wat je wil maar hij nam wel de slimste zet door er zelf uit te stappen.

lokado | 11-08-08 | 12:55

Ik snap nu ook dat mensen die 2 weken in Amerika zijn geweest, weer moeite met het Nederlands en een Amerikaans accent hebben (en houden).

blackangel | 11-08-08 | 12:55

LOL @ laatste 2 zinnen. Priceless.

1sokkie | 11-08-08 | 12:54

Leanen man, je weet toch! Iets met doekoes en pasen volgens mij...

CrazyBertje | 11-08-08 | 12:53

Praat je moerstaal!

bannibal | 11-08-08 | 12:53

Lekker stukje Nederlands weer.

Agent327 | 11-08-08 | 12:51

Ligt het aan mij dat ik weinig begrijp van deze tekst?

papegaaienflats | 11-08-08 | 12:51

Keurig

Cosa Nostra | 11-08-08 | 12:51

Lekker gedaan GeenStijl :D

JosDaBosS | 11-08-08 | 12:50

Is het nou zo moeilijk voor die rapperts om even normaal abn te spreken?

verpauperaar | 11-08-08 | 12:50

en hij had zijn vriendjes nog wel op de juiste plekken zitten..

van dal | 11-08-08 | 12:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken