Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koos Spee: mijn agenten zijn sukkels

jacobusspee.jpg Vandaag is het een rotdag voor onze vrienden van de KLPD. De jongens in de *kuch* onopvallende Volvo's en op motorfietsen krijgen er in het Algemeen Dagblad ongenadig van langs van hun 'baas' Koos Spee. Officier Flitsboete heeft gisteren namelijk de resultaten van de Grootscheepse Controle Tegen Mobiel Bellen In De Auto onder ogen gekregen. En die vallen Ome Koos nogal rauw op het dak. Sinds de 'aanpak' in september 2007 van start ging deelden de WegBesluipers slechts 19.600 extra boetes uit. Resultaat: Nog geen DRIE MILJOEN aan extra belasting in de grote kist van Wouter Bos. En dat terwijl ze bij het BVOM een bonnenexplosie hadden verwacht. "Het resultaat valt tegen", aldus Spee. Aanleiding van de razzia was een WC-eend onderzoek waaruit bleek dat een marginaal percentage van de automobilisten nog steeds belt zonder handsfreeset. "En ik zie nog steeds heel veel mensen in de auto rijden met de telefoon in hun hand", aldus de getergde VerkeersAyatollah. Daarom moet er MEER gecontroleerd worden. Agenten achter het stuur, maak uw borst maar nat. Vanaf vandaag gaat de zweep erover. Bekertjes weg. HappyMeal uit het raam. Achter de boeven aan. Obey your authoritah!

Reaguursels

Inloggen

die gast moet gewoon een harde klap in zijn nek krijgen..

teringtubbie | 31-07-08 | 13:50

LoopseTeef | 29-07-08 | 22:17
Koos is helderziend of hij had zich meer van zijn plan voorgesteld.

Ik denk dat Koos even gebelt heeft met Astro TV

Nico Mudde | 30-07-08 | 19:39

van Spee

Start quote: "Alle automobilisten zijn criminelen" end quote

css.... | 30-07-08 | 15:46

Voor alle duidelijkheid: Koos is teleurgesteld als we het met z'n allen goed doen. En verzint dan dat we het niet goed doen, maar dat "zijn" dienders hun werk niet goed doen. Wat weer bijzonder is, want als ovj resorteert Koos onder het MinJus en niet onder BiZa, waaronder de pliesie thuis hoort. Conclusie: het gaat de wat laat afgestuurdeerde werkeloze ovj in het geheel niet om de verkeersveiligheid, maar om het innen van centjes. Niks mis mee, maar misschien kan Koos zich dan beter melden bij het Ministerie van Financiën, in plaats van dat wekelijkse potje eigenpijperij op tv, samen met dat andere gluiperdje. Vraag ik me af: zou heer Spee nog een grote familie- en vriendenkring hebben?

Mr Dixit | 30-07-08 | 14:42

Swaffelkip | 29-07-08 | 09:53

Een auto besturen met een mobiel aan je oor is een misdrijf.
Dus als jij dat doet vraag ik me af wie hier de crimineel is mr. Kip?

Ella | 30-07-08 | 09:33

Knul de Behanger® | 29-07-08 | 09:51
Jouw Profiel:
Je bent waarschijnlijk een man tussen de 18 en 24 jaar.
Deze mannen veroorzaken 4 keer vaker een ernstig ongeluk dan de andere weggebruikers.
Je bent echt een calculerende bestuurder.
Je bent alleen te corrigeren door een agent die op de hoek van de straat staat.
Je neemt in het verkeer grote risico's waarmee je je medeweggebruikers in groot gevaar brengt.
Mogelijk heb je al een keer een ernstig ongeluk veroorzaakt?
Dat je nog leeft en niet invalide in een rolstoel zit, heb je niet zozeer aan jezelf te danken maar aan je mede-weggebruikers die jouw fouten en falen opvangen.
Ook Koos Spee en alle andere medewerkers die zich dag-in-dag-uit inzetten voor de verkeersveiligheid, zou je op je blote knieën moeten danken. Door hen leef je nog.

Ella | 30-07-08 | 08:58

lijkt wel een commercieel bedrijf

henkdekanarie | 30-07-08 | 03:42

Ik doe niks fout, ik ben een eerlijke hardwerkende burger, maar ik heb zo langzamerhand het constante gevoel van stress al ik me buiten de deur begeef, want volgens onze wetgevers ben je vanaf je geboorte al crimineel.

css.... | 29-07-08 | 23:52

en dan vergeet ik ook nog zomaar eens de slurptax, weer kassa; het lijstje van "belastingen" waarmee overheid verdient aan autorijdend nederland is dus:
- brandstofaccijnzen
- btw brandstof
- btw aanschaf
- bpm
- opcenten
- motorrijtuigenbelastingen
- slurptax
- parkeervergunningen
- betaald parkeren
- verkeersboetes

en dan word je nog behandeld als halve crimineel...

nsl | 29-07-08 | 22:48

Hoe weet Koos nu dat er veeeeeel meer gebeld wordt dan dat er mensen betrapt worden? Wie vertelt hem dat? Toch zeker niet de politie, want die schrijven dan meteen een bekeuring uit. Koos is helderziend of hij had zich meer van zijn plan voorgesteld. Dus nog maar een jaar doorgaan? Waarna hij weer geen gelijk krijgt. Verkeersveiligheid... me hoela. Hij is waarschijnlijk de grootste belastinginner voor Woutertje

LoopseTeef | 29-07-08 | 22:17

Heeft koos eens een goed plan, deugt de uitvoering niet. Maar eh, wie hebben ze hiervoor ingezet, slechtziende agenten? Als ik naar mijn werk rij en weer terug(en dat is niet echt ver) is het target van zo'n agent al gehaald.

de kaleman | 29-07-08 | 22:05

@The Teflon Don | 29-07-08 | 21:21
eh, heb je wel eens van accijnzen gehoord? of opcenten? of bpm? of btw? of motorrijtuigenbelasting? of parkeervergunningen? of betaald parkeren? moet jij maar eens even opzoeken hoeveel daarmee bij elkaar binnenkomt en of dat dan allemaal ten goede komt aan "het verkeer" in de breedste zin. Autorijdend nederland subsidieert niet autorijdend nederland en als dank krijgen ze er dan figuren als koos spee voor terug.

nsl | 29-07-08 | 21:54

Jullie snappen er ook niks van:

Het doel van de overheid is en blijft: het aantal verkeers-doden/ongevallen terug dringen. Alles bij elkaar geteld : salaris agenten, typemiepen top salaris Spee, flitsapparatuur.... enz. Is waarschijnlijk heel wat duurder dan de 3 miljoen euro die wordt opgehaald. Dus uit eindelijk maken ze er altijd verlies op. Maar wat ze winnen is: minder verkeersdoden/slachtoffers dus ook geen dure ziekenhuis opnames of de rest van je leven als duur kasplantje leven. Een kasplantje kost ook meer dan 100.000 euro per jaar, en kan niet werken dus brengt ook geen geld in de economie.

De overheid verdiend genoeg aan de staatsloterij, 1 trekking: 5 miljoen kaarten gemiddeld 20 euro per stuk:100 miljoen euro - winstuitkering= denk dat ze er zeker 50 miljoen euro aan over houden, en dat keer 12 =0.6miljard euro staatsinkomen

The Teflon Don | 29-07-08 | 21:21

@Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:02
helemaal mee eens...

nsl | 29-07-08 | 20:23

Koos, NSB'er in spé

laardepul | 29-07-08 | 19:55

Het is een ongelovelijke sukkel en wederom bewijst ie dat een proef pas geslaagd is als het verwachte geld binnen is en niet hoeveel doden er minder zijn. Altijd hetzelfde liedje met die lui. Geld geld geld.

sapjes | 29-07-08 | 19:16

@Chiant @19:03
Je zin loopt niet, lul

Chiant | 29-07-08 | 19:07

Daarbij komt nog eens dat het een domme wet is.
Alleen het in de hand houden van een mobiele telefoon is strafbaar.
Het tussen je schouder en oor klemmen van een mobiele telefoon, terwijl je, al telefonerend met Franse alpinopet op, met een naaktmodel in de gordels op de achterbank, kijkend via de achteruitkijkspiegel een schilderij maakt op een doek dat staat opgesteld op een schildersezel op de bijrijdersstoel met een schilderspalet op schoot en een kwast tussen de tanden, 120 km/u rijdend op de snelweg, is dan weer niet strafbaar.

Chiant | 29-07-08 | 19:03

I don't give a flying fuck om die Spee maar hij heeft wel een punt. Met die kudt-mobilo's lopen te kloten in de auto is levensgevaarlijk. En dan bedoel ik niet voor die bellers zelf.

TM | 29-07-08 | 18:44

De dood kan op vele verschillende manieren komen Sikkezeur en dat dat komt door handsfree bellen is vrij klein.Misschien wil jij graag leven in een politiestaat waar de burger constant gepest wordt maar ik niet! En dat Koos Spee een familielid heeft verloren en daarom zijn frustratie maar op de hele maatschappij neerlegt is zacht gezegd vrij irritant.Koos Spee is een pathologische leugenaar die fout op fout stapelt en de cijfers graag draait naar zijn eigen wensen.

sigurros | 29-07-08 | 17:40

Billos | 29-07-08 | 16:09

Ik zie je graag terug wanneer je in een berm hebt gelegen agv het mobiel bellen van een debiel, oké?

Sikkeneur | 29-07-08 | 16:50

Koos Spee heeft naar mijn weten zelf een familielid verloren in het verkeer, dan kijk je volgens mij niet meer zo neutraal tegen de feiten aan.

souty | 29-07-08 | 16:34

Twee mogelijkheden: Spree gelooft echt in z'n eigen onzin en is dus complete debiel of volkomen gestoord.
Even een simpele redenering: in de jaren 60-70 waren er enkele duizenden verkeers doden per jaar en was het verkeer een factor 5 o.i.d. lager, nu zijn er een paar honderd doden.
Per saldo is de verkeersveiligheid dus gigantisch verbeterd: waar praten eigenlijk over?
Over Spree ja.

Billos | 29-07-08 | 16:09

Een echte vent wordt geen agent,dit zou zo niet moeten maar met mensen zoals Koos aan de top krijg je dit gezeik.

sigurros | 29-07-08 | 15:36

@ Sikkeneur | 29-07-08 | 15:03
Van mij mag je :P

Linke.Loetje | 29-07-08 | 15:07

Linke.Loetje | 29-07-08 | 14:52

Ik reed vorige week in de omgeving van Eindhoven met een dolgedraaide, zwaargestoorde trucker achter, voor en naast me.
Met een mobiel aan zijn oor zigzaggend met zijn truck (met aanhanger) door het verkeer, andere weggebruikers de stuipen op het lijf jagend, om schijnbaar 1 minuut tijdswinst te pakken waarmee ie zijn gezin denkt te kunnen onderhouden.


Deze mongool had ik graag achter zijn stuur vandaan gesleurd.

Sikkeneur | 29-07-08 | 15:03

koerbagh ® | 29-07-08 | 14:52

Je stelt teveel vragen in een tegeltje, maar 1 wil ik er wel voor je beantwoorden.

Regels zijn afspraken om te voorkomen dat zodra je met een ander iets deelt chaos ontstaat.

Sikkeneur | 29-07-08 | 14:56

Stop eens met die onzin over handsfree bellen, stel liever een minimum snelheid in( die is er al maar er worden zeer weing mensen voor bekeurd). Als vrachtwagenchauffeur word ik meermalen per dag ingehaald door een automobilist die vervolgens lekker 65 gaat rijden omdat ie dan beter van het uitzicht kan genieten. Flikkert op en neem de fiets of de bus stelletje lutsers!!
Ik rij niet op die truck voor m'n lol, maar om m'n gezin te onderhouden.

Linke.Loetje | 29-07-08 | 14:52

Als je regels hebt moet je ze ook handhaven. Maar waarom zijn die regels er überhaupt? Een waarom zijn er zoveel? En hebben ze, behalve werkverschaffing -dus geldverspilling, daarom zijn die boetes ook zo hoog- ook enig merkbaar nut? Die analyse wordt zelden tot nooit gemaakt.

koerbagh ® | 29-07-08 | 14:52

@ Rooieluit | 29-07-08 | 14:35

Haha. Afspraak is afspraak. Regel is regel. Maar goed, jij bent de zoveelste die me, kennelijk niet geholpen door enige vorm van argumentatie in de fascistische hoek probeert te duwen. Succes verder.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 14:44

@ Klootoog Befehl ist befehl?

Rooieluit | 29-07-08 | 14:35

Bert M. | 29-07-08 | 14:17

Zolang er talloze randdebielen rondrijden die menen zich boven de Wet te mogen stellen en daarmee het leven van een ander (van hun zelf interesseert me minder) in gevaar brengen, kan Dhr Spee mij niet hard genoeg optreden.

Klaarblijkelijk is de enige manier die debielen zo hard mogelijk in hun portemonnee te treffen.

Sikkeneur | 29-07-08 | 14:27

Verschrikkelijke vent die Spee, zou het goed doen in de gestapo. Ze hem maar in op de misdaad, want hij begrijpt dit allemaal niet zo goed.

Naaldhak | 29-07-08 | 14:19

Iedereen loopt ome Koos maar deaudt te wensen en iemand die zegt dat-ie een punt heeft wordt met de grond gelijk gemaakt, maar niemand gaat in op wat baldert op 29-07-08 om 09:47 schreef: Wat is nu precies het doel? Verkeersveiligheid, of een hoger boetebedrag?
Zolang Koos niet gewoon erkent alleen maar zoveel mogelijk centjes uit de zak van een automobilist te willen kloppen met allerlei drogredenen, heeft en krijgt-ie mijn respect niet.
Regels of niet.

Bert M. | 29-07-08 | 14:17

@ SwaY | 29-07-08 | 14:12

Andere boeg enzo. Gaat helemaal goed komen.

*kuch*

kolonel klootoog | 29-07-08 | 14:17

@klootoog 14:10 Brandende ?
Vervelen is voor de dommen.

Rammstein | 29-07-08 | 14:16

Is het trouwens iemand opgevallen tijdens het handsfree bellen dat de pijlen op de borden aan het omwisselen zijn ? Naar beneden in plaats van naar boven, net als in Duitsland. Wellicht waren er europese menschen die dachten dat ze in Nederland moesten opstijgen ? Wanneer worden de borden groen ? Waarom hebben wij ook ineens enorme bruin/witte borden langs de weg met dank aan de verjaardag van de ANWB ? Sind sie zurück ? Fragen, fragen.

Rammstein | 29-07-08 | 14:13

@ Rammstein | 29-07-08 | 14:08
hmm jammer.. kon het allicht proberen?

@ kolonel..
tut tut.. veels te netjes..

SwaY | 29-07-08 | 14:12

@ Rammstein | 29-07-08 | 14:08

Aseksueel? Dus strak en verveeld?

Mijn duits is ruk. Maar ik kan wel messen werpen. Althans. Ik oefen.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 14:10

@klootoog 13:48 Whatever turns U on. Hoe is je Duits ? Beetje diepe stem ?
@SwaY 13:31 Misschien moet ik niet vergeten te vermelden dat ik asexueel ben.
@Koos Spee: Ik bel niet in de auto. Als U cdtje wisselen gaat verbieden, dan kom ik eventueel wel in de problemen.

Rammstein | 29-07-08 | 14:08

@ Rammstein | 29-07-08 | 12:56

*ziet het al helemaal voor zich*

En een eventuele woest erotische hoek op de kaak (ik gevende en jij incasserende) hoe sta jij daar tegen over?

kolonel klootoog | 29-07-08 | 13:48

Netjes Brusselmans!

frickY | 29-07-08 | 13:33

Ok linksdragend,dat soort verkeersongevallen gun ik niemand,maar ik denk dat bellen dit soort dingen niet beinvloed,een cd-tje wissellen of een andere zender zoeken kan dan ook gevaarlijk zijn,dus ik zou zeggen doe alles maar wel verantwoord

kees2790 | 29-07-08 | 13:31

@ Ja natuurlijk.
Maar ik boor in mijn neus, kan heel hard boeren, neem nooit op als je belt en ben ontzettend lui. Dat dan weer wel.

Rammstein | 29-07-08 | 12:56
...................................................

ik geloof dat ik spontaan bi seksueel wordt.. ik ben verliefd... Rammstein.. Kolonel achterwege laten en wij tongen????!!

SwaY | 29-07-08 | 13:31

*eerst even kudoos aan Rammzwein 12:56 doneert* /OT kan die Spee, aandachts- en machtsgeile Wethouder Hekking van de 21e eeuw, misschien even Het Gebrek krijgen?

vraagstaart | 29-07-08 | 13:19

Rammstein | 29-07-08 | 12:56
Applaus voor het boeren. Dat zouden meer vrouwen moeten kunnen.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 13:16

Damned... volgens Rammstein's beschrijving is NLCircle ook een lekker wijf (neusboren, boeren, niet opnemen als Kloot belt en lui zijn)

/* laat onmiddelijk broek zakken om te inspecteren.... gelukkig, 't is er nog, zucht */

NLCircle | 29-07-08 | 13:15

Claude Jacque | 29-07-08 | 12:20
;-) Femke is niet links, hooguit links liberaal..

linksdragend | 29-07-08 | 13:05

Ja natuurlijk.
Maar ik boor in mijn neus, kan heel hard boeren, neem nooit op als je belt en ben ontzettend lui. Dat dan weer wel.

Rammstein | 29-07-08 | 12:56

Rammstein,

Ben jij een lekker wijf?

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:50

Het beste is natuurlijk iedereen op voorhand een vaste jaarlijkse 'telefoonhand' belasting op te leggen. Wel zo makkelijk en efficient. Ja zo komen we er wel in Nederland, als iedereen maar positief meedenkt! Tot bijna iedereen vertrokken is natuurlijk.

Billos | 29-07-08 | 12:47

Dr Lambiek | 29-07-08 | 12:34
Het sarcasme behoorde ook eigenlijk van die ene oneliner over het salaris af te druipen, maar daarin ben ik niet echt geslaagd denk ik.
En toch.... ik hoor regelmatig dat agenten een tweede baantje erbij moeten hebben om het hoofd boven water te houden, of is dat ook gebaseerd op het VMBO niveau hoofdrekenen met geld van die personen?

Wasknijper | 29-07-08 | 12:40

Tja, zou jij zo'n kutbaan voor zo'n kutsalaris willen doen dan?

Ik ben het overigens met je eens dat de dames en heren in blauw uiteraard het goede voorbeeld moeten geven, en als ik dan eens optel wat er per maand in blauw mij op 's-heren wegen voorbij raast met höhe geschwindigkeit en niet handsfree telefonerend dan snap ik de talrijke "middelvinger" reacties hier direct.

Wasknijper | 29-07-08 | 11:09

Hoezo? Salaris is erg royaal alleen deze VMBO ers kunnen niet rekenen. Ze moeten hun complete salaris opgeven en niet een belangrijk deel weg laten. Bovendien zijn ze vrijwillig bij de politie. Laten ze eens kijken wat elders verdiend wordt.

Dr Lambiek | 29-07-08 | 12:34

@ Sikkeneur | 29-07-08 | 12:28

hm... das jammer.. maar bedankt voor de info..

SwaY | 29-07-08 | 12:31

SwaY | 29-07-08 | 12:23

Mag nog steeds, anders konden de belastingen met 15% naar beneden gezien de inkomsten voor de Staat....

Sikkeneur | 29-07-08 | 12:28

Groot gelijk. Al die klootzakken die bellen tijdens het rijden zijn potentiele moordenaars.

Blanchefort | 29-07-08 | 12:25

@ Sikkeneur | 29-07-08 | 12:20
Ik geloof dat mobiel bellen ( niet handsfree ) op de fiets ook al niet mag heur...

SwaY | 29-07-08 | 12:23

@ dik van bril | 29-07-08 | 11:57

Als je het niveau gelijk had willen trekken had je wel een comment achtergelaten... dat op het moment van mijn post de waarheid hard tot je doordrong en je de frustratie nu op anderen aan het botvieren bent zegt over het algemeen genoeg... lijkt mij..

@ de Kolonel..

ligt eraan.. is het een lekker wijf?

SwaY | 29-07-08 | 12:21

Haha.. Linksdragend, deze keer ga ik die discussie niet met je aan.. dom wicht. Ik heb Femke ontmaskerd!

Claude Jacque | 29-07-08 | 12:20

Interessant is te weten waar al die debielen over moeten bellen in hun autootje.
(Hoe deden ze het toch voor het GSM tijdperk?)

Gewoon een keer met de trein reizen, in een winkel staan of over straat lopen en je weet zeker dat Nederland aan het dementeren is.

"Waar ben je nu?" "Oh, ik sta om de hoek bij je, bel zo aan" "Moet ik 1 ons of 1, 5 ons smeerworst meenemen?"

Van mij mogen ze ook het mobiel bellen op de fiets acuut verbieden, dat zijn helemaal in zichzelf gekeerde, verkeersblinde suïcidale maniaken.

Sikkeneur | 29-07-08 | 12:20

Kan iemand even de batterijen uit TyMo halen ?

Rammstein | 29-07-08 | 12:19

Claude Jacque | 29-07-08 | 12:11
dat is het probleem met dit land er zijn teveel midden rechtovereind mensen. Mijns inziens moeten die mensen helemaal nooit klagen, want die stemmen al jaren op partijen die dit land naar de afgrond aant brengen zijn.

linksdragend | 29-07-08 | 12:19

"Als ik voor elke niet handsfree bellerT op de ring Rotterdam 5 euro zou krijgen dan kon ik acuut stoppen met werken."

@ Wasknijper | 29-07-08 | 12:13

Iets wat ze bij de KLPD al gedaan hebben. :D

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:16

@ dik van bril | 29-07-08 | 12:12

Nee hoor. Dat zijn meer te tactieken van grote kleutertjes zoals jij. Die een absurde geste zoals "de wet, de Bijbel en de Koran zijn gelijk" geloofwaardig vinden. Van die tragische lulletjes die hun gewauwel kracht bij proberen te zetten door me te vragen of ik het wetboek van SA wel eens gelezen heb. Je bent echt te zielig.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:15

Is dat niet die TV makert met die ergerlijke kabouter als side-kick ?
Vreselijk irritant menneke is dat, een onverbeterlijke betweter en leugenaar die na de revolutie tegen de muur moet wegens misdaden tegen de menselijkheid (let op in dit geval menselijkheid ipv mensheid).

Cinq-Marquis | 29-07-08 | 12:15

linksdragend | 29-07-08 | 12:06
Een artikel uit nov 2007..?? Hoe zat het dan met het "met zijn tweeën op één cel" gekakel?
Enniewee, cellen zijn voor criminelen, en iemand die 5 km te hard rijdt of fout parkeert, danwel niet handsfree belt is niet een crimineel toch? Daar hoort op zijn minst een veroordeling bij van een rechterT.
Jammere van Ome Koos is dat hij doet voorkomen alsof het om geld draait, vandaar de bijnaam graaibrigade, en dat hij bovendien een schoolmeester-achtige lompheid tentoonspreidt om zjin gelijk te halen, maar in essentie heeft hij in dit geval wel een beetje gelijk.
Als ik voor elke niet handsfree bellerT op de ring Rotterdam 5 euro zou krijgen dan kon ik acuut stoppen met werken.

Wasknijper | 29-07-08 | 12:13

@ klootoog

lol, ga je me zo ook bedreigen?

dik van bril | 29-07-08 | 12:12

@Linksdragend,
Dat geld mag wat mij betreft ook binnenkomen via de pluk-ze wet. En als het geld er niet is worden er misschien ook andere keuzes gemaakt. Maar je bent linksdragend en ik meer in het midden rechtovereind, dus wij worden sowieso geen vriendjes.
De zaken die jij aankaart hebben wellicht indirect te maken met het resultaat van het burgertje pesten maar in mijn opinie is het nog steeds zo dat linksdragend Nederland het geld opmaakt.

Claude Jacque | 29-07-08 | 12:11

@ dik van bril | 29-07-08 | 12:04

Mocht je willen laffig plakje slachtafval, dat ik boos ben. En ik heb geen zin om met iemand die de Bijbel en het wetboek van strafrecht op kinderlijke wijze, er staan nu eenmaal 'regeltjes' in, gelijkschakelt inhoudelijk te gaan discuzeuren. Dat je kan typen vind ik al heel wat, je moet niet meteen te veel willen. Hou jij je nou maar bezig met als een nat sletje achter die zieke hippie aan te waggelen en laat de leuke gesprekken maar aan leuke mensen over.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:10

-weggejorist-

tyfusmoslims | 29-07-08 | 12:10

@ Wasknijper | 29-07-08 | 12:02

Maar het scheelt ontzettend in filerijden.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:07

linksdragend | 29-07-08 | 12:00
Vervelend genoeg is een financiële transactie voor verkeersovertredingen vaak de enige manier om iemand nog enigszins te straffen, en dat dat geld in de bodemloze kist van Wouter Boslim valt is helaas waar.
Justitie heeft nu al cellen tekort voor de echte boefjes, dus vrijheidsberoving als je niet handsfree gepakt wordt is ten eerste een beetje overkill en ten tweede geen praktisch alternatief voor geldboetes.
Wellicht kunnen we stokslagen en stenigen voor overtreders invoeren?

Wasknijper | 29-07-08 | 12:04

Niet handsfree bellen moet helemaal niet verboden worden.
Gevaarlijk rijgedrag daarentegen wel.

Knuckle Sandwich | 29-07-08 | 12:04

@ klootoog

aahhh schaap is boos. Zo kinderlijk lief, van de inhoud afstappen. Heb je misschien marokaanse voorouders?

dik van bril | 29-07-08 | 12:04

-weggejorist-

br00djeaap | 29-07-08 | 12:02

Ik heb een halftrack. :D

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:00


Zo dan? Dat zal in de pecunia's lopen met brandstof en wegenbelasting dan?

Wasknijper | 29-07-08 | 12:02

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:56
ik denk juist dat alles met elkaar te maken heeft. Het geld van die bonnen die nu uitgeschreven zijn worden namelijk gebruikt voor rechtse hobbies als de jsf, europa, boeren, navo en ga zo maar door.

linksdragend | 29-07-08 | 12:00

SwaY,

Mag Rammsteinn mee tongen?

@ Wasknijper | 29-07-08 | 11:58

Ik heb een halftrack. :D

kolonel klootoog | 29-07-08 | 12:00

-weggejorist-

its-hammertime | 29-07-08 | 11:59

@ dik van bril | 29-07-08 | 11:55

Pijp jij die Wim soms? En wie heeft je verder wat gevraagd, ga je even in een hoekje zitten schamen met je domme gezwets.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:58

.... en brok staal van een paar ton besturen die je (telefoon aan het oor en beide handen NIET vrij om te handelen) vermindert onder controle hebt.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:50

U bestuurt een grote USA geknutselde SUV of AWD van een paar TON (in Kg's)?
De gemiddelde Jan met de pet rijdt in een middenklassertje van hooguit een kilootje of 1100..... wat overigens niet wegneemt dat de schade aan personen er niet minder om is heur.
Maar je hebt gelijk.... als je dronken aan het verkeer deelneemt, te voet, te stalen ros of in de auto ben je een eikel, het verschil is de schade die je kan veroorzaken inderdaad.

Wasknijper | 29-07-08 | 11:58

@ sway

ik dacht kom... trek het niveau even gelijk.

dik van bril | 29-07-08 | 11:57

@kolonel klootoog 11:50

u heeft gelijk. Handsfree rijden is een regel om naar te leven wegens verkeersveiligheid maar niet wegens het argument regels zijn regels. Zelfs bij handsfree bellen zijn er uitzonderingen waar het beter bij is zich niet aan de wet te houden. Een voorbeeld kan zijn bij het bellen van een alarmnummer. Iemand moet toch doorgeven dat er een spookrijder op de weg gesignaleerd is. Moet je dat dan belonen met een boete? Wetten zijn er om naar te leven in de geest van de wet. Soms is het noodzakelijk om van de regel af te wijken om beter te voldoen aan de geest van de wet. In dit voorbeeld de verkeersveiligheid

finale_plank | 29-07-08 | 11:57

@Linksdragend, ik ben blij dat je het met me eens bent, maar je wijkt nu van het onderwerp af. De discussie ging over regeltjes en de nadruk daarvan op de gewone burger. Volgende keer gaan we het hebben over ambtenaren die een taxibedrijf runnen in de baas zijn tijd en over de misstanden in de subsidiecultuur! Blijf GS volgen zou ik zeggen!

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:56

@ finale plank

je gaat het ook echt uitleggen. wow. Zelfs vriend schaap klootoog begrijpt dat het wezenlijke verschil tussen mens en dier is, dat er afwegingen gemaakt kunnen worden. Dat jurisprudentie er is met reden. Dat Wim Moorlag natuurlijk gewoon zijn wiet mag kweken ook al is daar een wet voor. Dat internet criminelen NIET de vrije hand mogen hebben omdat daar nog geen wet voor (was) uitgevonden. Vriend klootoog begrijpt best dat mensen geen doden willen door verkeers ongevallen ... met welke reden dan ook.

dik van bril | 29-07-08 | 11:55

@ finale_plank | 29-07-08 | 11:44

(te vroeg op 'post' geramd)

Wat ik bedoel is dat handelen naar de letter en de geest van de wet een prima idee is, maar dat er ook nuances aanzitten. En dan gelden wat mij betreft in de gevallen die een gevaar zouden kunnen veroorzaken; regels zijn regels, de wet is de wet.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:54

Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat veel meer mensen dan gedacht door "ome Koos" zich houden aan de verkeersregels en dat er daardoor minder geld bij Bos binnenkomt..... wel blijft het merkwaardig dat de nadruk op geld ligt en niet speciaal op verkeersveiligheid, dat het de verkeersveiligheid ten goede komt is meegenomen, maar niet perse noodzakelijk, zo komt het teminste bij mij over.

Karel Kruizenruiker | 29-07-08 | 11:54

@ Sway

dik van bril | 29-07-08 | 11:42
........

eh?

SwaY | 29-07-08 | 11:54

@ its-hammertime | 29-07-08 | 11:50

Het relativeert de fittie zo lekker.

Duikduivel | 29-07-08 | 11:52

-weggejorist-

its-hammertime | 29-07-08 | 11:50

@ finale_plank | 29-07-08 | 11:44

Leuk. Eindelijk eentje die het probeert.

En je hebt gelijk. Als je dronken naar huis loopt en je wordt aangehouden voor openbare dronkenschap, dan moet je niet zeiken. Dan heb je gegokt en verloren. Maarrrr… Er is, imho, een wereld van verschil tussen dronken naar huis lopen (dronken fietsers moeten een nekschot krijgen trouwens), en brok staal van een paar ton besturen die je (telefoon aan het oor en beide handen NIET vrij om te handelen) vermindert onder controle hebt.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:50

@der Mann

lekker thuis blijven zou ik zeggen

bitchygirl | 29-07-08 | 11:49

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:38
Ik ben het volledig met je eens, kan me ook helemaal vinden in je relaas.
Maar de vraag die dan over blijft is, hoe gaan we dit oplossen?
25 jaar lang neo-liberaal beleid van vrijheid blijheid heeft ons allemaal welstand gegeven zodat we allemaal thuis achter de gordijnen de duurtse tv's/pc's etc gekregen hebben. Allemaal 2 auto's voor de deur en ga zo maar door. Maar niemand die meer de deur durft uit te gaan.
Wat heb ik aan het feit dat nederland straks het allerduurste en snelste vliegtuig heeft (JSF) maar de gewone burger krom moet liggen om alles te blijven betalen?
Wat hebben we eraan dat wij de grootste netto betaler zijn van europa, terwijl een europarlementarier bijna 15k per maand verdient om vrijdags morgens zijn handtekening te zetten en vervolgens weekend te gaan vieren?
Wat hebben we aan de navo als we door 1 bom van iran van de landkaart geveegd worden?
Wat hebben we aan 2 miljard subsidie aan poolse boeren, als onze grootouders in een verzorgingstehuis in een beplast bed moeten liggen?

linksdragend | 29-07-08 | 11:49

He, he, komt Mr. (S)pee er eindelijk eens achter dat hij de baas is van een stel supersukkels die met weinig al blij zijn.
Maar mobiel bellen met mobiel aan je oor, half oog/ oor op de weg en (g)een hand(en) aan het stuur, dat moet zekers verboden worden.
Ook ik ben al eens zowat van m'n fietsje gejakkerd door zo'n mobiele brigade die alleen maar oor heeft voor de andere kant van de lijn en bij wie verder alles worst is.

qwarq | 29-07-08 | 11:48

Boris Poepnagel | 29-07-08 | 11:43
Nou?
Nog niet zo lang geleden een half uurtje stil gestaan voor de Beneluxtunnel (zat effe iets klem in de tunnelbuis of zo) en toen stond er voor me zo'n ouwe tupperware GTI met brulpijpje en een dikke navi/dvdspeler op zijn dashboard.
Drie keer raden wat de petjes zaten te kijken in de auto..... sjawel... keiharde zuigpr0n, en gelukkig waren de ruiten niet echt donker gemaakt, dus konden de auto's eromheen lekker meekijken.... werd de file toch nog een beetje leuk.

Wasknijper | 29-07-08 | 11:48

Ik las net ergens dat er 3 vrouwen zijn aangereden, en ook nog eens in dezelfde straat.
.
@Klootoog,
Niet netjes, ik vroeg of je mij had zien rijden?.
.
@Tyfusmoslims,
Rustig knaap, u is voorzien van één rikketik, kom even tot rust.

H.A. Ram | 29-07-08 | 11:48

@NLCircle | 29-07-08 | 11:34
Ik geloof dat ik nog leef. Zit nog helaas steeds in mijn werkcel in een nagenoeg leeg gebouw. De schoonmaaksters vertonen geen gelijkenis met de toegezegde 70 maagden. Kortom, het was slechts een near death experience.
Nog ff aanhakend op de discussie over regels als ut mag: regels zijn OK en in principe moet je je eraan houden, behalve als ze volkomen kudt zijn. Dan praat je erover, zo gaat dat in een democratie, of je bent burgerlijk ongehoorzaam. Onredelijke regels zijn een belediging voor de vrije geest. Mocht die Frau me zover krijgen dat ik haar ter vakantie volg naar een zonnige Arabische dictatuur dan houd ik me dus bij voorkeur niet aan de regels aldaar.

der Mann | 29-07-08 | 11:47

@klootoog 11:41 Ik piep niet, maar als ik genaaid word, wil ik zoenen ook. Dus laat Spee(r) gewoon zeggen waar het op staat "we hadden meer inkomsten verwacht, dus we gaan nu de controle opvoeren" usw.
Tongen dus.

Rammstein | 29-07-08 | 11:45

@ dik van bril | 29-07-08 | 11:39

Nee, wat jij zegt met je vergelijking tussen Koran, Bijbel en het wetboek van strafrecht is kul. Leer eens lezen dwaas. Bovendien zijn we hier niet in SA, dus daar sla je wéér de plank mis. Wist je trouwens dat het in Engeland nog steeds legaal is Schotten dood te maken. Moeten ze wel pijl en boog bij zich hebben.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:45

volg nou gewoon de spelregels of je het er nou mee eens bent of niet ze zijn er niet voor niets. Wet is Wet voor iedereen.

bitchygirl | 29-07-08 | 11:45

@Allemaal:
Klootoog heeft gelijk: regels zijn regels en niet piepen als je gepakt wordt bij het overtreden daarvan. Kous/Koos hiermee afgedaan trouwens.

Mensen die het niet eens zijn met de huidige wetgeving (inclusief de sancties op overtredingen) staat het vrij om bij de eerstvolgende verkiezingen de partij te stemmen die voor hen de wet wijzigt naar hun wens. Eigen verantwoordelijkheid dus....

NLCircle | 29-07-08 | 11:45

@ kolonel klootoog
ik ga het proberen. Neem mij het niet kwalijk als mijn beargumentatie niet helemaal juist is. Ik heb reeds al vermeld dat er een verschil is tussen de regel van de wet en de geest van de weet. Als wij zouden houden aan alleen de regel van de wet dan zou euthanasie bijvoorbeeld niet mogelijk zijn. Levensbeeindiging van een ander is bij wet verboden. Maar een nog mooier voorbeeld is openbare dronkenschap. Als wij aan de regel van de wet zouden houden dan zou ieder die gedronken heeft de kroeg pas mogen verlaten nadat hij/zij weer nuchter is. Ieder die niet nuchter is voor sluitingstijd belandt dronken op straat. Dit is strafbaar. Iedereen die dronken naar huis loopt, fietst of zelfs naar de taxi loopt is strafbaar bezig. Spreken we hier nog steeds over regels zijn regels? Je moet je aan de wet houden? De wet is niet om exact genomen te worden. Een ander probleem is dat sommige wetten tegenstrijdig zijn. Het is dan aan de rechtelijke macht om te bepalen wat in een bepaalde situatie in de geest van de wet is en dus niet naar de regel van de wet.

finale_plank | 29-07-08 | 11:44

@ bitchygirl

heel goed idee.

dik van bril | 29-07-08 | 11:44

Oók de wijven leiden/lijden af!
Dus, huppakee, dump dat tiedtenbeest.

Boris Poepnagel | 29-07-08 | 11:43

@ Sway

dik van bril | 29-07-08 | 11:42

@dik van bril
en wat dacht je van opvoeding van thuis uit mischien ook nog een idee.

bitchygirl | 29-07-08 | 11:42

@ Rammstein | 29-07-08 | 11:31

Een meisje? Oh. Tongen?

En of het nou een melkkoe is of niet, dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Het gaat om al die trieste kneusjes die zo lopen te piepen omdat ze zich niet aan de wet kunnen houden en dan nog harder gaan lopen janken als anderen dat óók niet doen. De kleutertjes.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:41

Op een dag kom je d'r achter: ik ben een vestiging van de Wouter Bos-franchise!!!

Boris Poepnagel | 29-07-08 | 11:39

@ klootoog

ja ja Wim Moorlag is waarlijk kul. Heb jij het wetboek van saoedi arabie weleens bekeken? Zijn ook allemaal regels. Maar ik begrijp jou wel hoor. Schapen hebben nu eenmaal regels nodig. Die kunnen zelf niet bepalen wat goed en slecht is. Als schapen geen regels hebben, dan is er anarchie. Dus ben ik blij dat er regels zijn, anders zouden schapen als jij de weg kwijt raken.

dik van bril | 29-07-08 | 11:39

Linksdragend, uiteraard dient iedereen zich aan de regels te houden, ik propagandeer hier ook niet dat dat niet zou moeten. Het gaat er om dat de nadruk erg veel op de hardwerkende burger ligt en dat er met te veel regeltjes voor gezorgd wordt dat deze hardwerkende burger in het nauw wordt gedreven terwijl de crimineel gewoon zijn ding kan doen zonder al te veel sores aan zijn hoofd.
Het is namelijk niet leuk om te zien dat ik elke dag hard moet werken om met mijn Q7 in het weekend te kunnen cruisen en mijn buurman, de Nigeriaanse internetoplichter, die de hele dag op zijn nest ligt om er 's avonds een paar mailtjes uit te sturen, in zo'n zelfde auto kan rondrijden.
Ook is het wat sneu om snel snel voor je naar je werk gaat je kinderen op school af te zetten en dan hoort dat de hele dag jongens met dikke auto's en bontkraagjes de tijd hebben om bij die school je dochter op te vangen.
Irritant is het ook dat ik me moeder moet adviseren om na 20.00 uur niet meer naar de pinautomaat te gaan omdat de pliesie het te druk heeft met zaken als studentjes op te pakken die met een kapot achterlicht rijdeden en daarom geen tijd hebben om haar te woord te staan als ze overvallen is.
En dan heb ik het nog niet eens over feiten als toen er iemand mijn autoruit had ingegooid en opgepakt was hiervoor, maar dat uiteindelijk ik langer op het buro 'vast' zat om de aangifte te doen.

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:38

Als ik handsfree aanbel, wordt de deur nooit open gedaan.

Duikduivel | 29-07-08 | 11:38

Rammstein | 29-07-08 | 11:31

Eensch.... als je echt belangrijk bent dan ben je onbereikbaar, dus ook in de auto.

Wasknijper | 29-07-08 | 11:38

@ dik van bril | 29-07-08 | 11:36

was het rustig op de sociale werkplaats ofzo?

SwaY | 29-07-08 | 11:37

-weggejorist-

its-hammertime | 29-07-08 | 11:36

@ bitchygirl

Aan alle hersenloze sukkels die vinden dat er een wetboek nodig is om te bepalen wat er goed en slecht is, spreek ik de wens uit dat ze de lagere school afmaken.

dik van bril | 29-07-08 | 11:36

@Der Mann 9:51
Wel aardig om te zien dat je ook vanuit het hiernamaals gewoon verder kunt met reaguren. Was 't een pijnlijke deaud ?

NLCircle | 29-07-08 | 11:34

@ dik van bril | 29-07-08 | 11:23

"boeken als: wetboek, bijbel, koran... allemaal regels."

Wat een flagrante onzin. Waarlijk kul en niet de moeite van het inhoudelijk reaguren waard. Kennelijk heb jij er geen fluit van begrepen.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:34

@ Rammstein | 29-07-08 | 11:31

GEEN veiligheidsmaatregel?? kind? in welke grot woon jij ?

SwaY | 29-07-08 | 11:34

Aan alle hersenloze sukkels die vinden dat dit soort regels er zijn om de mensheid te klooien,spreek ik de wens uit dat u allen maar gegrepen mag worden op de moterkap van een bellende automobilist .

bitchygirl | 29-07-08 | 11:32

weet je wat ik nou zo mooi vind.. dat de menschen de zich boven de wet verheven voelen niet het besef hebben dat de boete die je krijgt als je mobiel belt in de auto ongeveer 3 x zo duur is als zo een handsfree koortje.. En.. ongeveer even duur als een carkit...
-
conclusie... hoe hersenloos kan je zijn?
-
gaan jullie maar lekkah die bekeuring keer op keer betalen en je verzetten tegen de wet dan hoef ik misschien over een paar jaar minder belasting te betalen.. loZerS..

SwaY | 29-07-08 | 11:32

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:27
ik neem aan dat jij het dus eens bent met het feit bent dat moslims bekeurd worden als zij aant bellen zijn in de auto?

linksdragend | 29-07-08 | 11:31

@klootoog Ik hou me aan de wet, ik bel niet in de auto, ik heb een enorme hekel aan dat ding, zoals ik al zei, ik ben blij om ff niet bereikbaar te hoeven zijn. En als ze me aanhouden voor iets (gordel niet om, speeding) dan betaal ik de boete, ben ik boos op mijzelf voornamelijk, want ik wéét het.
Maar waar ik het niet mee eens ben, is het feit dat ze het doen voorkomen alsof het hier de verkeersveiligheid betreft. En daar zit 'm de kneep. Want het is een melk koe, geen veiligheidsmaatregel, en dat zie je in de reacties van "dan moet je zus & zo ook verbieden". En als dat dan wordt afgedaan als "wet is wet" .......
Als de bruinhemd vergelijking je kwetst, that's my bad, maar, dat ik hier reaguur maakt mij nog geen Wilders en/of Verdonk aanhanger.
En het is vriendelijke vriendin.
Dat was het.

Rammstein | 29-07-08 | 11:31

Sorry for the dupe.... kudtserverT

Wasknijper | 29-07-08 | 11:30

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:27
En nu wil je dat onze Ome Kobus Spee hier iets aan gaat doen? De link met handsfree bellen ontgaat me een beetje, maar ja, ik heb mijn dagelijkse dosis alcohol dan ook nog niet tot mij genomen. :-)

Wasknijper | 29-07-08 | 11:29

gisteren op spitsnieuws lees ik dat rioolrattenplaag ongeveer jaarlijks 15 mensen het leven kosten... da's dus meer dan dodelijke ongelukken met mobieltjes... je kan ook te ver gaan koos...

goeiemoggel! | 29-07-08 | 11:29

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:27
En nu wil je dat onze Ome Kobus Spee hier iets aan gaat doen? De link met handsfree bellen ontgaat me een beetje, maar ja, ik heb mijn dagelijkse dosis alcohol dan ook nog niet tot mij genomen. :-)

Wasknijper | 29-07-08 | 11:29

-weggejorist-

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:28

Kijk, @tyfusmoslims verbreekt de regels, dat waardeer ik.

Murdockyoufool | 29-07-08 | 11:28

-weggejorist-

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:27

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:22
Ja, en verder alles een beetje goed met je?

Wasknijper | 29-07-08 | 11:26

Regels zijn er om te worden verbroken, zelfs de huisregels van GS.

Murdockyoufool | 29-07-08 | 11:25

@ Pierre Moustache | 29-07-08 | 11:18

Even voor de duidelijkheid; als je je aan de max snelheid houdt, je niet als een volslagen mongool gedraagt en je handsfree belt heb je volgens mij niets om je zorgen over te maken. Toch?

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:24

Welk een zeldzame dwaaSS, die opperschatkistvuller van het CDA.

Murdockyoufool | 29-07-08 | 11:23

@ klootoog
waarom iemand zich niet aan de wet zou hoeven houden: Wim Moorlag (ff googlen... ff lezen.... ff nadenken.... ff zelf denken .... ff net doen alsof je mens bent) boeken als: wetboek, bijbel, koran... allemaal regels.

dik van bril | 29-07-08 | 11:23

-weggejorist-

tyfusmoslims | 29-07-08 | 11:22

[email protected] Riest | 29-07-08 | 11:15
Nogmaals, gisteren is hier een mevrouw doodgereden door iemand die zat te bellen in een auto. Eén van al die mensen die de pliesie aangehouden heeft voor bellen in de auto had wellicht ook een dergelijk ongeluk op zijn/haar geweten kunnen hebben. Marginaal of niet, 1 dode minder is mijns inziens winst, het zou namelijk een naaste van u kunnen geweest zijn.
De mensen van de KLPD zijn vaak ook niet gelukkig dat ze zoveel bonnen moeten uitschrijven, maar dat wordt ze van bovenaf opgelegd.

linksdragend | 29-07-08 | 11:22

Pierre Moustache | 29-07-08 | 11:18
+1 voor appels

Zeg niet dat die mannen niet hun best hebben gedaan.
Vriend van me werd aangehouden toen hij voor het stoplicht met de linkerarm op het portier leunend zich bedachtzaam op de kop zat te krabben.
Pliesie vermoedde daar een telefoon aan een oor. Maar die lag naast hem, te blauwtanden met de radio, indien gewenst.
Kostte hem 10 minuten om het de diender uit te leggen.

JumboXL | 29-07-08 | 11:21

-weggejorist-

br00djeaap | 29-07-08 | 11:21

Dat bedoel ik nou.... misschien DAT er steeeds meer Nederlanders aan de regeltjes houden en dan ?? Bedenken ze wel weer wat nieuws om de schatkist te spekken..... Safety my ASS !!!!

Kris | 29-07-08 | 11:21

@ Rammstein | 29-07-08 | 11:10

Wat denk je zelf vriendelijke vriend? Kunnen jij en de boze bestuurders het even onderling eens worden over mijn politieke voorkeur. Net was ik nog een vies linkschmensch en nu wek jij de suggestie dat ik een bruinhemd zou zijn. Gelukkig herken ik mezelf niet in het door jou geschetste beeld.

Wat me tot het volgende brengt. Kan jij wellicht, want anderen zijn daar toe niet in staat, me uitleggen waarom jij je niet aan de wet zou hoeven houden?

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:20

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:14
Ik als appel ben het zat dat ik bestolen word en dat de peren vrij spel hebben.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 11:18

Koos van Spee is een 100% verspilling van zuurstof...... je zou zeggen afknallen die
gast..... echter van Spee is zelfs een kogel nog niet waard...... flapdrol!

ServerGenius | 29-07-08 | 11:17

@ links
Voor de duidelijkheid. Ik ben niet voor bellen in de auto hoor. Ik ben tegen het commercieel ingesteld blauw wat blijkbaar eer haalt uit de meeste bekeuringen ipv de minste slachtoffers. Ik ben tegen de kanteling in de politiek die roept, de gewone man, daar is het geld te halen. De crimineel kost geld, dus die moet zo snel mogelijk weer op straat, want die gevangenis tijd kost belastinggeld. Als ik dan toch mag kiezen, dan weet ik waar IK mijn geld aan uit wil geven. En het liefst maak ik die keus zonder de kleuterschool behandeling.

dik van bril | 29-07-08 | 11:15

linksdragend | 29-07-08 | 11:08
Appels met peren vergelijken is nooit goed in een discussie.Natuurlijk zijn er regels en zijn die van belang.Echter, de vervelende fixatie van de KNLPD op marginale overtredingen van die regels is ergelijk.De echte zondaars harder aanpakken is rechtvaardiger.

Super Sukkel Koos had zich er allemaal zoveel van voorgesteld. Maar 20.000 bonnen! Dreinage van de schatkist. En die verkeersongelukken: ik schreef het laatst al "al zou er maar 1 dode per jaar te betreuren zijn" dan is dat 1 dode teveel! Het liefst zou Super Koos met zijn Sukkelteam heel Nederland stil zetten. Dan zijn er geen verkeersdoden meer, nauwelijks nog gewonden - behalve dan die veroorzaakt door de bejaarden die je aanrijden met hun scootmobielen en rollators. Maar dan stelt Koos aan zijn superieuren toch gewoon speciale rollatorteams voor, die met solexen controleritten uitvoeren in voetgangers gebiedne. Want elk rollatorongeval is er een te veel!
En dan die wetenschappelijke constatering: KoosSukkel Steekproef N1:
"Ikke - Koos dus - zie nog regelmatig teveel mensen niet handsfree bellen in de auto"! Ik ga nu even kotsen!!!

supersniper | 29-07-08 | 11:15

@ Pierre Moustache | 29-07-08 | 11:06

Hoe wel beide problemen relatie hebben met de rechterlijke macht denk ik niet dat ze relatie met elkaar hebben. Het is appelen met peren vergelijken en het schiet dus niets op.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 11:14

@Wasknijper 11:13

Ogenblikje. Zit 'n onopvallende wagen naast me nu.

widtvoet ® | 29-07-08 | 11:14

Mischien klinkt het wel wat saai maar eigenlijk heb ik liever dat bestuurders op de weg letten .
Als ik gebeld word als ik achter het stuur zit dan bel ik of later terug of ik ga even safe staan .
Hoe je het ook ziet tomtom'en ,bellen , spelen met cdtjes etc. het gaat allemaal ten koste van je aandacht voor de weg .
Eigenlijk zou het moeten zijn dat een bestuurder gewoon niet belt ,ook niet handsfree.
Dan zet je hem maar even aan de kant als het zo belangrijk is .

spierdalaj | 29-07-08 | 11:13

Kudt! Kleautevrachtwagen!

*afslag mist*

widtvoet ® | 29-07-08 | 11:12
Ik neem aan dat u toch wel handsfree aan het reaguren bent hier? :-)

Wasknijper | 29-07-08 | 11:13

Proficiat Koos Spee met je behaalde prestatie. Nu zelf achter de boom gaan staan en bonnetjes uitschrijven. Promotie in het verschiet.

abi | 29-07-08 | 11:13

las vanmogen in de krant dat cleanair druk bezig is roken op terrassen te verbieden; dat levert de staat straks veel meer geld op

hetluis | 29-07-08 | 11:12

Kudt! Kleautevrachtwagen!

*afslag mist*

widtvoet ® | 29-07-08 | 11:12

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:09
Ook de gewone burger dient zich aan de wet te houden, die staat niet boven de wet.

linksdragend | 29-07-08 | 11:12

Regels zijn regels, is basisschool niveau. Een argument gebruikt door ouders die hun kleine kinderen niet onder controle hebben. Ik mag hopen dat ieder hier weleens gehoord heeft van leven naar de geest van de wet in plaats van naar de regel van de wet. Volgende keer iedereen niet zo hap hap doen naar Kolonel Klootoog want ik mag aannemen dat hij hier ook van op de hoogte is.

finale_plank | 29-07-08 | 11:10

@Klootoog U is ietswat fascistisch ? Regels zijn Regels, Slikken of Stikken, Losers en Kneuzen. Heeft U een snorretje en cassettebandjes met marsmuziek voor in Uw ongetwijfeld super kewle automobiel ? U komt een beetje hysterisch over iig.
*wacht gevat antwoord af*

Rammstein | 29-07-08 | 11:10

@Linkselutser, Zolang de pliesie voornamelijk een doorn in het oog is met hun akties jegens de gewone burger, valt die enkeling die een keer wel haar/zijn werk doet in het niet.

Claude Jacque | 29-07-08 | 11:09

........... Agent zit liever op kantoor slap te lullen dan zijn werk te doen. Bovendien houden ze zich zelf NIET aan de verkeersregels.

Dr Lambiek | 29-07-08 | 11:01

Tja, zou jij zo'n kutbaan voor zo'n kutsalaris willen doen dan?

Ik ben het overigens met je eens dat de dames en heren in blauw uiteraard het goede voorbeeld moeten geven, en als ik dan eens optel wat er per maand in blauw mij op 's-heren wegen voorbij raast met höhe geschwindigkeit en niet handsfree telefonerend dan snap ik de talrijke "middelvinger" reacties hier direct.

Wasknijper | 29-07-08 | 11:09

bellen achter het stuur is zowieso niet slim. dat je jezelf plat wil rijden,okee, maar meestal neem je moeder met kind o.i.d mee. dus voor deze ene x krijgt koos het voordeel van de twijfel. voor de rest is het natuurlijk een ouderwetse duitendief die werkt onder het mom van verkeersveiligheid. 5 km te hard is echt niet onveiliger

one-san | 29-07-08 | 11:08

@Willianus Wortelus 11:00

Dáár zou men eens wat aandacht aan moeten besteden bij het rijexamen. Dat je er 'n beetje mee om kunt gaan. Zelf zat ik als semi-autodidakt tijdens m'n rijlessen (ubermilf-rijlerares) konstant te fappen. Zouden meer mensen moeten doen... Bevordert absoluut de verkeersgeyligheid bovendien en een geyle bestuurder is zelden een agressieve bestuurder.

widtvoet ® | 29-07-08 | 11:08

dik van bril | 29-07-08 | 10:57
je hebt gelijk, op de pechstrook mag je niet bellen, foutje van mijn kant.
Maar gevoel van veiligheid is precies zoals je het zegt, een gevoel. Als mensen een groepje moslims op straat ziet is men al bang, terwijl in het verkeer het veiligheidsgevoel veel groter is. Toch vallen er in het verkeer feitelijk veel meer doden. Waar het dus op neerkomt is dat als je in het verkeer je regels aan je laars lapt er doden kunnen vallen. Ik persoonlijk vind dat erger dan dat er bij mij thuis een tv gejat wordt.

linksdragend | 29-07-08 | 11:08

@Richard 10.01 uur
Klootoog zat al op GS toen jij nog in het ei zat newbie!

Kusje...

laffe haas | 29-07-08 | 11:07

@ thestef

Inderdaad... regels zijn regels? weleens van Wim Moorlag gehoord? regels zijn voor schapen.

dik van bril | 29-07-08 | 11:06

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:58
je mist mijn punt. Expres ongetwijfeld.
Laten we eerst eens zorgen dat we geen last hebben van klootzakkerige elementen, voordat we de brave hardwerkende automobilist nog meer treiteren en bestelen.
dik van bril | 29-07-08 | 10:57
vat krachtig samen wat de "voordelen" zijn van blauw op straat.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 11:06

@ Klootoog 10:49,
U heeft mij ergens zien rijden?

H.A. Ram | 29-07-08 | 11:05

@ed.. | 29-07-08 | 10:06

Waarom krijg ik zo een zure smaak in mijn mond als het argument "Regels zijn Regels" wordt genoemd, misschien komt dat omdat de associatie "Befehl ist Befehl" gelegd kan worden.

TheStef | 29-07-08 | 11:05

Die nieuwe flitspaal is toch iets met 500 megapixels. Kijkt door bloesjes heen als het moet.Is dat niet genoeg? Misschien is het wel goed voor onrustige Koos om wat aan za-zen meditatie te gaan doen.Als dat niet lukt kan mogelijk wat harakiri meditatie helpen .Men neme een samoerai zwaard, gaat op de knieën en haalt het zwaard met een ferme haal langs het six-pack.Koos, echt daar knap je een stuk van op en je wordt er veel rustiger van.Automobilisten zijn gewoon mensen die van A naar B reizen. De zotten op de weg moeten gestraft en flink ook maar de rest Koos.... Die zijn voor hun werk onderweg.

@ Rammstein: Nope, not guilty!

Stanoniem | 29-07-08 | 11:03

Voor boetes> Politie inzet is foutief. Gaan rustig winkelen bij AH of Praxis terwijl hun maat in de auto zit te wachten. Hebben geen plichtbetrachting! Voor het verliezen van een nummerplaat en aangifte ben je zo 2 (twee) uur kwijt. Lullig formulier in te vullen. Agent zit liever op kantoor slap te lullen dan zijn werk te doen. Bovendien houden ze zich zelf NIET aan de verkeersregels.

Dr Lambiek | 29-07-08 | 11:01

Mijn rijhelm is trouwens naast twee blikjeshouders met slangetjes, een stemgestuurde aansteker en dito zonnebril uitgerust met klitteband, evenals mijn vooroorlogse mobiel. Altijd de handjes aan het stuur.

widtvoet ® | 29-07-08 | 11:00

widtvoet ® | 29-07-08 | 10:55 De meest gevaarlijke auto-momenten hier zijn toch wel die als mevrouw Willianus zich weer eens ongevraagd en onverwacht over kleine Willie moet ontfermen.

Willianus Wortelus | 29-07-08 | 11:00

@Stanoniem 10:58 Nee, sorry, niet gedaan. U ?

Rammstein | 29-07-08 | 10:59

Warhoofd | 29-07-08 | 10:56
volledig mee eens, het is zo simpel en dat in 4 zinnen. Mijn complimenten.

linksdragend | 29-07-08 | 10:58

@Rammstein: Nein danke, U heeft VMBO 2 gedaan?

Stanoniem | 29-07-08 | 10:58

@ Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:56

Ik heb nergens gezegd dat dat niet voor pissige pasha's en capuchoncriminelen zou moeten gelden. En als jij zoveel moeite hebt met het je aan de wet houden, dan verhuis je toch naar Kenia om lekker hulpverlenertjes te verkrachten. Of je bent een man en je zeikt niet als je een boete krijgt.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:58

@ links...
Ken de wet zou ik zeggen. Pechstroken zijn voor pech. Als je daar stil gaat staan om te bellen, krijg je straf.. net als in de kleuterklas. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Omdat men zich in nederland niet meer veilig voelt, is er een roep naar meer blauw. Meer blauw treed echter niet op tegen criminelen. Meer blauw verzint meer regeltjes. Meer regeltjes zodat een ieders vrijheid zoveel mogelijk beperkt word. Daarom mag je in de auto niets meer, en mag er ook niet meer gerookt worden(b.v.) Toch staat die jongen die 20 huizen heeft leeggeroofd, na 2 dagen gewoon weer op de stoep om je inelkaar te slaan omdat je hem "verraden" hebt. Dus voel je je niet veiliger maar wel betutteld, omdat de "gewone" man natuurlijk wel gewoon straf krijgt van de juf. ....

dik van bril | 29-07-08 | 10:57

"Sinds ongeveer 1993, met de start van het GSM-netwerk, is het aantal Nederlanders met een mobiele telefoon zeer sterk gestegen"

In 15 jaar compleet afhankelijk van en verslaafd aan het lulijzer. En dan ook nog klagen over het feit dat je niet handsfree mag bellen... Hoe zielig is men geworden? Ik ben al twee keer aangereden door zo'n mongool die met moeder de vrouw de boodschappen voor de komende avond aan het doornemen was en ik moet zeggen dat dat best gaat irriteren. Die twee keer uiteraard ook een patserige auto van 50.000+ euro, waarin men dan geen handsfreekit (paar tientjes?) laat monteren. Het is maar waar je je prioriteiten legt ?

Oftewel: veel harder aanpakken. Wil je mee doen aan het verkeer, dan heb je je aan regels te houden. Wil je je niet aan die regels houden, ga je fijn op een of ander circuit rondjes rijden terwijl je lekker je hele familie opbelt. Zo makkelijk kan het zijn.

we-h8-u | 29-07-08 | 10:57

Even de kondens van je voorruit boenen omdat je geen airko in je wagen hebt: bon!

widtvoet ® | 29-07-08 | 10:56

Gutteguttegut wat eeen emoties allemaal weer. En een zinloze discussie bovendien. Uit onderzoek blijkt dat mensen die mobiel bellen minder geconcentreerd autorijden. Gevolg: meer aanrijdingen. Is dat ongewenst? Ja. En hoe voorkom je dat een nederlander iets doet wat ongewenst is? Je laat hem ervoor betalen. Simpel. Niet meer mobiel bellen dus. Einde boetes. Einde Keaus.

Warhoofd | 29-07-08 | 10:56

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:49
Ik ben blij voor je dat je zo veel houvast vindt in regelgeving. En je vertrouwen in het boete, sanctie, straf regime is hartverwarmend.
Zullen we eerst eens belangstellend toekijken of de ongewenste elementen zich ook aan regels moeten houden, en met wat voor sancties, behalve thee dan, zij worden geconfronteerd?

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:56

Ach, ook handsfree bellen en Tum-Tummen in de auto is sowieso iets wat weinig mensen met succes weten te volbrengen.
Je kunt natuurlijk zo'n Parrot of oortje indoen, maar als je dan op die kleine kuttoetsjes van de steeds kleiner wordende GSM die ergens in je zak of in het console rondstuitert nog steeds een nummer moet intoetsen dan is het effect al redelijk teniet gedaan van het o zo heilige handsfree bellen.

De enige carkits die nog een beetje ervoor zorgen dat je je aandacht bij al die godsmongolen op de weg kan houden zijn degene die je met stem of vanaf je stuur kan bedienen, meestal in de duurdere midden- en topklasse auto's.
Als de bagger van twee tientjes moeten ze gewoon verbieden, net als de radardetector hahahahaha.

Wasknijper | 29-07-08 | 10:56

ik rij ook al maanden stelselmatig met een banaan in m'n oor, enkel om ome koos te zieken, megalomane lutser.

Dr Nobel Preiz | 29-07-08 | 10:55

Blind simultaan dammen achter 't stuur zou trouwens ook veel harder bestraft moeten worden. Levensgevaarlijk!

widtvoet ® | 29-07-08 | 10:55

@ Biff Eagleburger | 29-07-08 | 10:42

Juistem. Van die op en top losers met een verkiezingspostertje van Rita boven het bed. De mond vol van wat er allemaal kut is in de maatschappij, maar dikke tranen huilend als het hun zelf aangaat.

Zo moeilijk is dat namelijk niet, je aan de wet houden.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:55

linksdragend | 29-07-08 | 10:51

lutser, je bedoelt zekr Gebriëlle Cervat.?

linksdragend | 29-07-08 | 10:54

vangodlos | 29-07-08 | 10:26

Alleen handsfree, en mits dit het zicht op de weg niet bellemert. Ook mag het andere verkeer hier niet door afgeleid worden, denk bijv. aan vrachtwagenschaffeurs en milfs in te hoge SUV's. Desondanks is het toch beter om de auto aan de kant te zetten (niet bij een kleuterschool of andere plek waar mensen en aanstoot aan kunnen nemen). Je wil tenslotte niet dat door een remactie o.i.d. deepthroaten en slikken een en dezelfde actie zijn.

adminitor | 29-07-08 | 10:51

Zelf gebruik ik een handsfreeset. Heel simpel, ik merk zelf dat ik al mijn attributen nodig heb om met het minste gevaar voor anderen (laat staan mezelf) een auto te besturen.
Zelfs de afleiding vanb het spreken en begrijpen wat er wordt gezegd vermindert de aandacht al merkbaar. ( Kereltjes zijn inderdaad nauwelijks multitasking).
Wel heb ik problemen met de neiging van de overheid om quota te stellen voor het aantal uit te schrijven bonnen. Men gaat er van uit dat een groot deel van nederland per definitie 'crimineel' is.
Krijg ik een keer een bon persoonlijk overhandigd, dan hoeft de agent mij bepaald niet te benaderen alsof hij verontwaardigd zou zijn over mijn wangedrag, zonder mij en mijn medeweggebruikers zou hij/zij niet aan de doelstellingen kunnen voldoen. Overigens valt hier zelden ook maar enige dankbaarheid voor waar te nemen.

luegendstil | 29-07-08 | 10:51

@dik van bril
jezus, hoe belangrijk bent u, dat je moet en zou bellen?
*denkt met weemoed terug aan de tijd dat een afspraak, nog een afspraak was, zonder gezeur over ik-kom-wat-later of wat ben je aan het doen? geleuter*

ed.. | 29-07-08 | 10:51

Claude Jacque | 29-07-08 | 10:50
Gabrielle Cervet is bij jou wel heel snel uit je geheugen gewist..

linksdragend | 29-07-08 | 10:51

Maar de pliesie doet ook heel erg belangrijk werk *kuch*.. zoals mensen oppakken die zeldzame duiven aanrijden!

Claude Jacque | 29-07-08 | 10:50

@ H.A. Ram | 29-07-08 | 10:38

En dat is waarom? Omdat ik, gelijk GS favorieten zoas Rita V en Gheergt W, van mening ben dat regels regels zijn. En dus ook regels zijn als ze jullie, de ongelukkige Astra rijder, niet uitkomen?

@ dik van bril | 29-07-08 | 10:40

Nee. Nee. Nee. Nee.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:49

@ CoJoNes | 29-07-08 | 09:50
Geniaal!
@ Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:02
I second that.

de Conciërge | 29-07-08 | 10:49

kees2790 | 29-07-08 | 10:45
Door types als jij is hier gisteren een vrouw doodgereden. Je vader en moeder zullen wel trots op je zijn.

linksdragend | 29-07-08 | 10:47

Jammer voor Bos en z'n bodemloze schatkist overigens dat het vooralsnog niet mogelijk is om gedachten van automobilisten te skannen. Heb je je volle aandacht niet bij het rijden maar vooral bij die nieuwe stoot van Personeelszaken: bon! Niet volledig gefokust op het van rijbaan wisselen omdat je 'n verhaal aan het konstrueren bent op basis waarvan je na dag 1 het vierdaagse (!) huwelijksjubileumfeestje van je schoonouders kunt verlaten: bon!

widtvoet ® | 29-07-08 | 10:46

Die Koos,wat een naif persoon en wat een sukkel.
Dat geldt ook voor de politie.
Ze rijden hier door de stad,zwaar getatoeerd,paardestaart,piercings,en maar klagen dat ze geen respect krijgen.
Ook de dames bij de politie moet men eens onder de loep nemen.
Vaak leuke gezichtjes,maar een lichaam om van te gruwelen.
En dat bellen is natuurlijk ook een achterlijk gedoe,shaggie draaien,met mijn jongeheer spelen,scheren,alles mag maar bellen ho maar....
Dus Keesie blijft gewoon bellen,zal het proberen onopvallend te doen,maar mij krijg je niet achterlijke Koos

kees2790 | 29-07-08 | 10:45

al dat geouwehoer gaat al lang niet meer voor onze veiligheid.
tis puur voor het geld. politië=commercie.

laank-nait-wies | 29-07-08 | 10:45

dik van bril | 29-07-08 | 10:42
volgens mij hebben ze langs de snelweg ook gewoon pechstroken, afritten, parkeerplaatsen en zelfs tankstations. Maar ja, das zoveel moeite he..

linksdragend | 29-07-08 | 10:44

bellen met mijn linkerhand, tegelijkertijd navigeren met Tommie-Tommie.... beetje mijn gewicht inzetten om auto dan alsnog tikkie naar links of rechts te sturen... als dat niet lukt, dan maar ff met mijn neus... en dan ook nog eens happie nemen uit mijn turkse pizza die ik tussen mijn steurwiel heb gepropt wat is hier nou gevaarlijk aan.... ach, ik verwacht per direct een zero-tolerane... dus dat word alvast excuusjes verzinnen...

Import-Turk | 29-07-08 | 10:44

stelling; lekkere wijven kijken met 2 kleffe handjes aan het stuur, is veel linker
dan bellen met een handje aan't stuur...............!?

grapjasz | 29-07-08 | 10:43

@ linksdragend.
Langs de snelweg gaan staan om te bellen? Zal dan een afweging moeten zijn. Wat word er zwaarder bekeurd?

dik van bril | 29-07-08 | 10:42

Gek genoeg zijn het altijd blanke 40+ josti's in een oud model Audi of een wit bouwvakkersbusje die je ziet bellen in de wagen. En wijven natuurlijk.

Biff Eagleburger | 29-07-08 | 10:42

@ klootoog.
Regels zijn regels. Lagere school drop out? niet in staat zelf te denken? politie macht? Ik vermoed dat jij voetbal scheidsrechter bent... of niet?

dik van bril | 29-07-08 | 10:40

@Klootoog,

Doet het zeer zo'n rubberkogel in je oogkast? Vermoedelijk heeft het wel uw hersenen aangetast. (Ow, of ben jij niet die bokserT uit Rusland.)

H.A. Ram | 29-07-08 | 10:38

Die lui die mobiel bellen in de auto zonder hands free kit moeten ze gewoon hun rijbewijs afpakken. Ze letten niet op, slingeren alle kanten op en kunnen niet eens normaal met het verkeer mee omdat ze niet kunnen schakelen. Koop gewoon voor 5 tientjes een hands free kit stelletje lutsers.

Pikkestrijder | 29-07-08 | 10:38

Verkeersdoden kosten geld, heel veel geld!!
Reken maar eens uit hoeveel belastingen Moedertje Staat misloopt! Stel de gemiddelde verkeersdode is gemiddeld 40 jaar oud (ik roep maar wat), dan had hij volgens de plannen van Donner in ieder geval geval nog 30 (maar zeker 25) jaar loonbelasting hebben moeten betalen en en dan ik het nog niet over alle andere directe en indirectie belastingen die er maar bestaan.
En dat valt allemaal zomaar weg bij iedere verkeersdode!! 't is een schande!!

vangodlos | 29-07-08 | 10:37

@Stanoniem 10:35 Ze vragen nog pijpfitters in Iraq, iets voor jou ?

Rammstein | 29-07-08 | 10:37

Lijkt me nogal logisch gezien de inzet van politie. Deze VMBO ers staan met zijn zessen met hun pik te spelen en rennen gezamenlijk naar een auto waarvan is gesignaleerd dat er gebeld werd. Bovendien staan ze ook op onmogelijke tijden met velen,na 10 uur 's avonds met zoveel VMBO ers.

Dr Lambiek | 29-07-08 | 10:37

En dig. flitspalen zijn ook niet om meer bekeuringen uit te schrijven.
Waarom geloof ik die kneus nu niet?

Mask | 29-07-08 | 10:36

het valt me op dat de rechtse meerderheid hier voor hard ingrijpen van de pliesie is, maar als ze in hun beurs geraakt worden het ineens een ander verhaal wordt. Ik hoor hier zelfs een excuus dat de meeste handsfree niet werken, alsof dat een reden is. Je kunt ook gewoon langs de kant gaan staan met je auto om te gaan bellen..

linksdragend | 29-07-08 | 10:36

Ik denk dan dat alles in en buiten je auto wat afleidt verboden moet worden. Niet meer eten en drinken achter het stuur. Geen radio of iets wat geluid maakt. Als bestuurder praten met een passagier moet ook verboden worden. Die hoge ome Mc donald aanduidingen weg, kijken naar mooie vrouwen met korte rokjes leidt af dus vrouwen tot de enkels afgekleed. Mooie vrouwen beter een hoofddoek of straatverbod. Dan ook nog liever de maximumsnelheid terugbrengen naar 80 KM/U. Kan Woutax Boslim nog wat verdienen aan de getergde automobilist, die automatisch harder gaat rijden omdat ie zich alleen maar op de weg mag focussen.

Stanoniem | 29-07-08 | 10:35

Het is helaas nu eenmaal verboden, dus als je denkt te moeten bellen of als je het idee hebt dat je bereikbaar moet zijn voor anderen terwijl je in de auto zit, schaf dan een goede carkit aan, ik heb er geen behoefte aan om te bellen onder het rijden of dat ding aan te nemen onder het rijden, ik zie het naderhand wel bij de gemiste oproepen.

Bazooka Joe | 29-07-08 | 10:34

Als die dievenbende van Koos enig zelfrespect had, zouden ze zich en masse arbeidsongeschikt laten verklaren. En als wij niet zo'n lafzakkerig volkje waren, hadden wij ze daar wel bij geholpen.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:34

Gemiste kans Brusselmans

Je had de tekst "En ik zie nog steeds heel veel mensen in de auto rijden met de telefoon in hun hand" moeten linken naar www.dumpert.nl/mediabase/36753/82c9ab6...

frickY | 29-07-08 | 10:33

Het is toch wel jammer dat de auto op het moment nog het enige excuus is om je telefoon niet op te nemen. Heerlijk toch ? Effe geen gezeik, niet bellen of gebeld worden, cd op full blast en lekker autorijden (mits je niet in de file staat). "Waarom nam je niet op ? Ik zat in de auto en heb geen handsfree/parrot/blue tooter".
.
Ik hoor jullie niet ik ga de tunnel iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*klik*

Rammstein | 29-07-08 | 10:33

"een marginaal percentage dat nog handsfree belt " ?
Ik denk dat dat percentage helemaal niet marginaal is.
Je ziet de sukkels rijden, op de snelweg, zwalkend van links naar rechts of veel te langzaam terwijl het verkeer hen links en rechts tegelijk inhaalt, of in de stad, proberend om te schakelen met het onmisbare mobieltje tijdelijk onder de kin geklemd en daardoor de bocht niet kunnen nemen omdat ze handen tekort komen, niet stoppen voor anderen omdat ze die simpelweg niet opgemerkt hebben.

Andreas B. | 29-07-08 | 10:33

@ Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:01

Ik drink Bier (ja, met een hoofdletter B, van Bikkel) en ik dip mijn olijfjes in zoutzuur. En bovendien hang ik alweer een jaartje of 4 op GS en is de dochter van de Chef fliefd op me.

En ik heb gelijk; regels zijn regels, geen gezeik.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:32

Als je zo'n baan accepteert dan moet er in je jeugd echt iets heel vreselijks mis zijn gegaan.
-
Beter was het deze man op te sluiten en hulp aan te bieden om hem uit zijn lijden te verlossen.

cbrdrivert | 29-07-08 | 10:31

De beste man heeft volkomen gelijk. Lui die telefoneren zijn absoluut een gevaar op de weg. Dat de schatkist gevuld wordt is mooi meegenomen. Kunnen we kansenjongeren tenminste nog een tripje naar hun moederland geven.

Henry | 29-07-08 | 10:31

Zeddegeizot | 29-07-08 | 10:12
Helemaal mijn id.
Dit regime is pas tevereden als overal een regeltje en een sanctie voor is.
Dit hele continent moet een soort isoleercel worden, waar alle scherpe randjes zijn ingepakt in zacht schuim, zodat zelfs een suicidaal zich nergens meer aan kan bezeren. Verkeersdoden moeten tot nul worden gereduceerd. Over de hartaanvallen als gevolg van een totalitair dwangbuis-regime hebben we het niet.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:28

@ ZehSpittah | 29-07-08 | 10:1

Wat een helder betoog, met steekhoudende argumenten. Conclusie; je bent een treintokkie met een 2de klas heen-en-weer abo (Kneuzerdam naar Loserveen v.v.) en je vindt me een hufter. Bovendien wens je je niet aan de wet te houden. Dat mag, dat is allemaal prima, maar dan moet je niet gaan janken als iemand je er aan helpt herinneren dat zulks in dit land niet de bedoeling is. Regels zijn immers regels.

"And guess what, ik vind jou nu ook een hufter. "

WHAHAHAHAH! En nu moet ik heel erg onder de indruk zijn?

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:28

@Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:22
Probeer zo'n Parrot,werkt als een tiet!

Behangdelul | 29-07-08 | 10:28

Tis idd. nogal typisch dat tal van andere aktiviteiten die minstens zoveel de aandacht van het rijden afleiden veelal onbestraft blijven. Maargoed er is nu eenmaal een groot grijs gebied en het niet-handsfree bellen valt daar niet binnen omdat zoals de @kolonel al heel droogjes stelt hands-on telefoneren gewoon expliciet bij wet verboden is.

Zelf wil ik me, bij haast, nog wel eens scheren achter 't stuur... en 't liefste nat.

widtvoet ® | 29-07-08 | 10:27

Mag je tegenwoordig eigenlijk nog neuqen in de auto?

vangodlos | 29-07-08 | 10:26

@Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:19

Rofl.... afgekeurd militairtje? ja behangdelul staat hier echt bekend om zijn voorliefde voor het leger *proest*
Heb je al haar op je zak of heb je vandaag je eerst haartje gekweekt?

Behangdelul | 29-07-08 | 10:26

@CoJoNes 09:50 Die man kon tenminste mooi tekenen.

Rammstein | 29-07-08 | 10:25

Hij heeft typisch een hoofd van een machtswellusteling. Rukt zich af op iedere boete. Zou je vader zijn...

grote haas | 29-07-08 | 10:25

Wat een lul de behanger zeg, komt die er nu pas achter dat de hermandad in nederland bestaat uit sukkels, weet niet blauwdragend nederland al lang, ze rijden zonder sirene met 160 langs op de snelweg, echt goor macho gedrag, en als er een sirene voorbijkomt is dit meestal 9.50 uur/14.45 uur of kort voor 18.00, dan moeten die wouten naar de kantine, dan hebben ze haast, anders zijn de donutsen op, als er schiettesten worden gehouden , blijkt het grootste deel niet te kunnen schieten, om over de conditie testen maar te zwijgen, daarvoor zakt het merendeel, als je dan aangifte mag komen doen, op een tijdstip dat het hun behaagt, 22.00 uur sávonds of zo, terwijl het vergrijp de vorige dag om 12.00 uur heeft plaats gevonden, zit zo een heel gebouw vol met over prive lullende smerissen, die koffie zuipend over de bureaus hangen, laten ze je 30 minuten in een wachtkamertje zitten, oplossen doen ze nix, want ze krijgen wel 190 aangiftes per team per maand, nu ,ja zei die wout, Uw aangifte komt onder de al 900 wachtende aangiftes te liggen, zie ik smorgens een 10 tal wouten kinderen van de fietsen halen, verdekt opgesteld bij een stoplicht, net voor dat die kinderen zich naar school haasten, komt oom pedoagent in actie, 10 man sterk, 7,50 euri boete voor het door rood rijden op een stil landweggetje , en voor het niet hebben van goede verlichting 12,50 euri's , kinderen komen te laat op school, krijgen daar ook nog eens een uitbrander, met dank aan die petten die ons allemaal zou moeten passen!!! dit kweekt echt respect voor bromsnor, rot toch op, de bezem door de korpsen, te beginnen bij de korpschefs, die snappen er ook al helemaal nix van, stelletje kaffers.

J.P.Kotallah | 29-07-08 | 10:24

Misschien moet de automobilist eens op zijn eigen verantwoordelijkheden gewezen worden; dat autorijden een relatief gevaarlijke vorm van verplaatsen is die alle aandacht opeist en die je niet kan combineren met allerlei andere activiteiten (bellen, roken, eten, kaartlezen etc. etc.). Een verandering van de publieke opinie (zoals bij alcohol in het verkeer) heeft meer effect dan 100 miljoen boetes. Maar ja, het levert geen geld op hè.

witwas | 29-07-08 | 10:23

Het komt gewoon door de Wouter Bos.
da's pas echt een vuile rooie bloedhond.
..... je weet wat we daar mee doen he.

Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:22

aanpakken dat schorem.............
bellen/boeren/scheten/roken/meezingen/schelden/neuspeuteren/pikwrijven/eten/drinken
ausradieren.
Ordnung musz sein..... niettan??!

grapjasz | 29-07-08 | 10:22

zieke hufter .. dat getreiter van die kut ambtenaartjes , zelf kunnen ze hun boetes declareren ..

Als ze nauw gewoon de lijken van ALLE dodelijke verkeersslachtoffers die een mobieltje in hun handen hebben vreselijk onteren , ( speer in hun kont en langs de snel weg zetten ofzo ) dat zal een goed voorbeeld zijn voor ons.
maar ik denk dat er weinig slachtoffers zijn , gewoon weer een hersenspinsel om geld te kloppen , ( tuig )

sparrow | 29-07-08 | 10:22

Blijkbaar reageren hier veel autolozen. Een carkit zuigt namelijk. Grote tijd. Heel vaak ben je voor de tegenpartij zo slecht te verstaan dat je hem toch weer tegen je oor neemt. En dan hebben we het gewoon over een Nokia carkit, geen Oshi Woshi benzinepompding.
Verder duurt het je verplaatsen dankzij het regime in dit strafkamp zo ongelofelijk lang dat je echt wel moet kunnen bellen, al was het alleen maar om te melden dat je weer eens een half uur te laat komt.
En als er voldoende asfalt was (waar we meeeeeer dan voldoende voor betalen) was er ook remweg. Nu rij je op 1 auto afstand van elkaar en moet je plotseling in de ankers.
En het is dat het dringend klaar moet zijn met al dat bemoeien en verbieden, maar waarom mogen fiepsers zich wel als ongereguleerd krioelend ongedierte gedragen? Probeer in Islamsterdam maar eens een kruispunt over te steken, terwijl iedereen zonder motor overal schijt aan heeft. Maar bij die kneuzen valt niks te halen...

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:22

Zo zoetjes aan krijgen we al een aardig ijzeren gordijn. Men wil echt alles kunnen controleren en beboeten.

wimmi | 29-07-08 | 10:21

Ik snap die discussie over links/rechts hier echt niet; beetje off-topic..

Maar, hoewel ik die flitsbromsnor een verlate NSB vind, heeft hij in weze wel een punt: niet-hands free bellen is gewoon onveilig. Als je door beter toezicht ongelukken kan voorkomen, is dat wat mij betreft ok. Het moet niet gaan om meer geld te genereren voor Woutertje Boslim.

Maar tip aan Koos P.: zorg eerst dat je eigen clubje (en aanverwante artikelen) het goede voorbeeld geeft.
Afgelopen vrijdag op de A12 richting Den Haag haalde een busje van de Dienst Justitiële inrichtingen me in al bellend met ca. 140 km per uur....

Was een mooie bijdrage voor de staatspot geweest. Of worden dit soort jongens eruit gefilterd?

de ruggetuffert | 29-07-08 | 10:20

Lol, ik zeik op Koos omdat het Koos is. Mooie regel slechte regel, ik blijf het een hufter vinden. And guess what, ik vind jou nu ook een hufter.

En in het geval ik ervoor kies om zo'n regel te overtreden, dan doe ik dat omdat het mogelijk is, omdat de regelgeving waar jij kennelijk zo'n fan van bent mij nog niet geheel beperkt in mijn doen en laten. Overigens rijd ik geen auto, ben de filefrustratie meer dan zat en slaap liever als ik in de file sta.

ZehSpittah | 29-07-08 | 10:19

Behangdelul | 29-07-08 | 10:05
Zo, wat moet jij nou weer? afgekeurd militairtje!
Ik bel bijna nooit en als ik bel dan is het handsfree.
als IK dead ga, dan neem ik jou mee. Hoerejong!

Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:19

Het valt tegen dat er minder bekeuring zijn uitgeschreven? Buiten het feit dat dit betekend dat we volgend jaar 2% verpakkingsbelasting moeten betalen, valt mij wat anders op. Legale wiet en prostitutie zijn in de land uitgevonden. Daar zijn de meesten ook trots op (goed drugsbeleid etc). Tegenwoordig hoor ik alleen maar betuttelend geblaat. Je mag wel wiet kopen, maar niet roken. Legale prostitutie is ok,maar de wallen moeten worden aangepakt. Langszaam gaan we van tollerante vrijgevochte persoonlijkheid naar betutt-ellende doemdenker. Ja regels moeten er zijn, nee ik hoef geen politie toezicht als ik mijn kont afveeg.

dik van bril | 29-07-08 | 10:18

Terecht commentaar van Spee, het aantal bellers met het apparaatje in de hand lijkt het laatste half jaar alleen maar toegenomen.. Overigens zou de poltie door zichzelf te bekeuren al meer dan 3 miljoen binnen halen, ik word gallisch van het aantal agenten dat ik door rood zie rijden, afslaan waar het niet mag, te hard rijden, tegen verkeer in enz, en dan ook alleen nog maar om hun lunch te halen. SCHANDE!

atreidez | 29-07-08 | 10:17

Eagle_Eye | 29-07-08 | 10:12
liever van mijn persoonlijke vrijheid beroofd, dan van mijn leven beroofd. Gisteren was het hier weer raak, een oudere vrouw doodgereden door een sukkel die aant bellen was in de auto en niet aant opletten was..

linksdragend | 29-07-08 | 10:16

Vroeger had je een schip dat heette " Graf Spee" , dat is uiteindelijk ook tot zinken gebracht.

Dunnepoep | 29-07-08 | 10:16

Koos Spee is okee.

Dr. Mabuse | 29-07-08 | 10:16

Behangdelul | 29-07-08 | 10:11
Koos is zo gezagsgetrouw, die zal nog niet eens zijn lege flessen na 19:00 h in de glasbak gooien.

sjaakdeslinksesul | 29-07-08 | 10:16

Koos Spee is een engbek, die zijn zelfvoorzienende hordes ophitst teneinde zelf met de eer (lees poet) te gaan strijken bij Woutax Bos.
Overigens moet niet handsfree bellen aangepakt worden, niet omdat het geld oplevert maar wel omdat het gevaarlijk is.

Superior Bastard | 29-07-08 | 10:16

Het had moeten zijn; "Make them respect your authoritay" Bruss ...
Cartman draait zich om in zijn papier la.

Dikr | 29-07-08 | 10:15

Koos is mijn held. Koos voert de wet uit en met daadkracht, niks mis mee. Zolang er nog van deze acherlijke mongolen op de weg zijn zitten te beleln en het verkeer en andere in gevaar brengen steun ik Koos. Pakken die gasten en flink straffen.

Paco3707 | 29-07-08 | 10:13

@mick jagger | 29-07-08 | 10:07<br />
Klopt. Je kan alles wel verbieden. Bellen met je vriend(in) is afleidend, maar wat nu als je medepassagier tegen je begint te praten? Dat is toch eigenlijk precies hetzelfde, maar dan zonder zo'n ding aan je oor... En eten of drinken achter het stuur is in Engeland al verboten. Daar krijg je ook een flinke boete voor. Het betuttelende is dat je dus door te eten of te praten al als crimineel kan worden bestempeld... Het is van de zotte eigenlijk en berooft je van persoonlijke vrijheid. Dat is ongrondwettelijk!

Eagle_Eye | 29-07-08 | 10:12

Mensen die in 2008 nog bellen (niet hands-free) in de auto zijn dom of gierig.

Mokum Kosher | 29-07-08 | 10:12

@ Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:07

*gaap*

Wat een gelul. Ik zie geen enkele verhouding tussen subsidies voor palmboom plantende Buurtvaders in een Smulbos en het je simpelweg aan de wet houden (die overigens voor IEDEREEN geldt). Je lul dus uit je open anus knul.

@ Behangdelul | 29-07-08 | 10:07

Iek weet, maar die kneusjes op rechts happen zo lekker. Zie Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:07 & ZehSpittah | 29-07-08 | 10:03.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:12

Past in het vrijheid - veiligheidsdebat. Onze leiders willen een land waarin alles en iedereen altijd veilig is, tegen zichzelf wordt beschermd, wordt gecontroleerd, gestuurd, beperkt, en klein, onmondig en onwetend wordt gehouden, onder volledige overgaaf van privacy, portemonnee en vrijheid aan een bestuur dat veel beter dan u weet wat goed voor u is. Draconische straffen dienen daarbij een dubbel doel: Ze houden u strak in het gareel en ze spekken de schatkist, die een maatje groter moet om een uitdijend overheidsapparaat te financieren.

Zeddegeizot | 29-07-08 | 10:12

Behangdelul | 29-07-08 | 10:11
zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.. ;-)

linksdragend | 29-07-08 | 10:12

Ten eerste valt het me op dat het altijd die gasten die met de telefoon in de hand zitten te bellen in redelijk dure auto's zitten.. en dan denk ik bij mezelf.. wat een prutser ben je dan ook dat je niet even die carkit erbij neemt. De andere categorie die vaak de telefoon ter hand neemt zijn vrouwen.. maar ja, die kunnen sowieso niet autorijden.
Bovendien kennen we natuurlijk allemaal die foto's van de pliesie die zelf met handen aan het bellen is.. laten ze daar eens gaan beginnen.

Claude Jacque | 29-07-08 | 10:11

@sjaakdeslinksesul | 29-07-08 | 10:09

Hehe het is zo verdacht, ben benieuwd of iets met kleine knulletjes doet ofzo... er moet wat fout zitten :P

Behangdelul | 29-07-08 | 10:11

En een hoge ambtenaar die zijn taken seireus opvat, zijn werk nauwgezet doet en niet corrupt is, tsjongejonge waar gaat het naar toe in deze bananenrepubliek?

sjaakdeslinksesul | 29-07-08 | 10:09

@ZehSpittah | 29-07-08 | 10:03 : Regels zijn regels is echter wel een rechtse opmerking....

Joeper de poeper | 29-07-08 | 10:09

Werd gisteren van achter aangereden door een sukkel die op zijn TomTom zat te kijken in plaats van op de weg.
Moraal van het verhaal:
Alles wat afleidt moet verboden worden in auto's, ook harde muziek, roken, patat eten, praten, baby's, honden, en ga zo maar door.
Conclusie: dat GSM bellen is nog de minste van de kwaden in auto's, en is dus alleen het spekken van het gat van Bos cs!

mick jagger | 29-07-08 | 10:07

@kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:00

Wat heeft dat met de PVV of Rita te maken? groen geel rood links rechts iedereen die belt achter eht stuurt verdiend een neqschot

Behangdelul | 29-07-08 | 10:07

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:00
wat rijmt er op overheid en beleid? Inderdaad. Schijt.
In deze socialistsche heilstaat worden ongewenste elementen vertroeteld en gepamperd, en brave hardwerkende burgers aan alle kanten betutteld en geterroriseerd.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:07

Wat een ergernissen over Koos, die man doet ook gewoon maar zijn werk. Of zijn we nu ook al tegen hardwerkende nederlanders?
Dat bellen in de auto is trouwens zeer irritant voor andere weggebruikers, dus van mij mag Koos nog wel een peloton blauwhelmen laten aanrukken..

linksdragend | 29-07-08 | 10:07

@ ZehSpittah | 29-07-08 | 10:03

En ja hoor. Binnen drie minuten beet. Dat is het leuke van dat verongelijkte onderbuik tuig, die happen zo lekker snel.

Zeg grote ziener. Kan jij me het volgende uitleggen; waarom zou je je niet aan de wet houden. En als de wet je verbied om met de telefoon aan het oor een motorvoertuig te besturen op straffe van een boete, waarom loop je dan te zeiken als iemand die boete van je wil innen?

Ik geef je een kwartiertje. Geen gezeik over het nut van de wet, gewoon een kleine verhandeling waarom jij je er niet aan hoeft te houden.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:07

Ach, die Koos doet ook maar gewoon zijn werk. Bos wil steeds meer geld. Is onze staatsjunkie... mere.. meer.. meer...

haque_oonian | 29-07-08 | 10:07

Lekker makkelijk om weer meteen op Spee af te geven, maar in de geval hij heeft een punt. Laat ze de grote kist van Wouter Bos maar vullen met boetes voor bellen achter het stuur. Prima.

Ongelovige atheïst | 29-07-08 | 10:06

@kolonle
juist... bellen in de auto is VERBOTEN en 5 km te hard, is 5 km TE hard... regels zijn regels!

ed.. | 29-07-08 | 10:06

Wat Klootoog zegt, laat Ome Koos die uitvreters en wetsovertreders maar keihard aanpakken! Zero tolerance en lik-op-stuk! Zoals Geert al zei: "De misdaad in ons land kan zeer fors teruggedrongen worden met meer politieagenten op straat, met minimumstraffen en met strafkampen." En Rita: ""We moeten meer doen met minder geld. Het is dus zaak om de criminaliteit de kop in te drukken." Daar hebben ze voor de volle 100% gelijk in! Of hebben we het nu over een andere groep...

sjaakdeslinksesul | 29-07-08 | 10:06

@Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:01
Ga eens deaud, achter-het-stuur-bellend-homofiel-knulletje...

Behangdelul | 29-07-08 | 10:05

Ik word zó moe van die vent.

zoutwatercavia | 29-07-08 | 10:05

razzia's? hahaha
... maar al die miljoenen die die handsfreesets al hebben opgeleverd, hoeveel % belasting zit daar op, ook 19, hmm dat zal vast meer opgeleverd hebben dan die paar boetes

brain damage | 29-07-08 | 10:03

Klootoog, ga jij ff lekker bommen kneden ofzeau linkse sul

ZehSpittah | 29-07-08 | 10:03

Hands free of niet hands free bellen.
Moeten jullie lekker zelf weten.

Wat mij stoort is dat het blijkbaar mislukt is omdat er te weinig is opgehaalt.
Niks van dat het mislukt is omdat er te veel mensen dood gaan of zo. Nee MEEEEEEEEER geld is wat hij wil die Koos Spleet.

fifi23 | 29-07-08 | 10:02

@Behangdelul | 29-07-08 | 09:56 dat heeft niet zozeer met bellen achter het stuur te maken, die gasten rijden met een carkit of een passagier net zo eng, die moet je gewoon verbieden om uberhaupt te rijden.

..zapper [RIP] | 29-07-08 | 10:02

Automobilisten moet je met rust laten. Die werken. Die betalen belasting. Heel veel belasting. DIt hele socialistische druilorenparadijs wordt mogelijk gemaakt door het bestelen van automobilisten. En voor al dit geld krijgen ze niet eens de mogelijkheid zich normaal te verplaatsen. Integendeel, de kneuzen die zich met het openbaar veevervoer verplaatsen betalen minder dan de helft zelf, de rest komt van de automobilisten.
En terwijl kansenjongeren een gele kaart krijgen, terwijl burgemeesters kopjes thee drinken met ongewenste elementen, worden automobilisten geconfronteerd met een zero-tolerance beleid. Ieder overtredinkje wordt keihard afgestraft. Niet omdat iemand er last van heeft, maar gewoon omdat het geld oplevert. Heel veel geld.
Sinds de seventies is er niks aan het wegennet gedaan, want we moeten met zn allen stilstaan voor het miljeu.
En dan komen de regelrechte treitermaatregelen nog. Drempels. Zogenaamd omdat ouders te belazerd zijn om hun kinderen van de rijbaan te houden, maar feitelijk omdat het regime alle automobilisten dood willen hebben aan een hartaanval.
En dan komt het regime met postbus 51 spotjes over kort lontje in dit landje.

Pierre Moustache | 29-07-08 | 10:02

"Ik vraag mij af of het verkeer echt veiliger is geworden sinds het is verboden. Wat mag je eigenlijk nog wel in de auto?" Knul de Behanger® | 29-07-08 | 09:51

Roken!

Doe-eens-rustig | 29-07-08 | 10:01

Heey, we hebben weer zo'n rooie bloedhond on de site!
Zeldzaam hoor, die zie je niet veel meer.
en zich ook nog kolonel noemen................ het zal wel weer roseetjes drinken worden vanmiddag he?

Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 10:01

Idd heeft Koos heeft deze ene keer gelijk: oprotten met die (en door steekproefs gewijs al 7 jaar naar mijn werk te rijden heb ik ontdekt dat het vooral vrouwen zijn) niet handsfree bellers!!!

The Evil One | 29-07-08 | 10:01

Laatst zaten wij bijna in de kofferbak van zo'n lutser, die zoveel aandacht voor zijn mobieltje had dat hij stil ging staan voor het groene verkeerslicht! Aangezien het Koos puur om het geld gaat kunnen ze toch die boete van € 150 verdubbelen? Mijn zegen hebben ze.

witwas | 29-07-08 | 10:01

-weggejorist-

ZehSpittah | 29-07-08 | 10:00

Ik stel een actie voor in dumpert om daar zoveel mogelijk foto's van agenten achter het stuur met een mobieltje tegen hun oor te dumpen. Very easy target, zo'n beetje iedere pliesiekar die je rijden ziet voldoet aan het benodigde signalement. Persoonlijk bel ik overigens ook zonder carkit, dat is gewoon een stuk veiliger, die boete betaal ik graag voor mijn gezondheid.

..zapper [RIP] | 29-07-08 | 10:00

Hoera voor Koos. Laat dat tuig het maar voelen. Als je wil bellen in de wagen moet je ook de ballen hebben om de boete te incasseren. Wet is wet. Regels zijn regels. Krijg de tering duffe Rita-laven, suffige heilsoldaatjes van de PVV-Jugend, het staat in de wet, dus jullie hebben je er aan te houden. Punt. Uit.

kolonel klootoog | 29-07-08 | 10:00

-Wat is kleiner dan de tight ass van Koos Spee?
-De piemol van zijn handpop van Toorn.

Superior Bastard | 29-07-08 | 09:58

-weggejorist-

Richard-Topofthebill | 29-07-08 | 09:58

Ongelovige atheïst | 29-07-08 | 09:53
ze hield iets tegen d'r hoofd waar samsung op stond. had een paardengebit en verders bepaald onaantrekkelijk. op zo'n moment gaat alles langzaam en zie je ieder detail. ook dat nog

der Mann | 29-07-08 | 09:57

Koos Spee achter het stuur moet verboden worden!

Miecro | 29-07-08 | 09:57

Ik ben het nooit met deze man eens, maar op handsfree bellen mogen ze van mij de doodstraf zetten. Stelletje fucking hufters... lekker waar je 120 mag met 80 op de linkerbaan gaan slingeren etc... koop lekker een carkit paupers!

Ze moesten de bermflitsers op de weg inzetten tegen die bellers achter het stuur, dan helpt veel beter...

Behangdelul | 29-07-08 | 09:56

Als ik Koos op de weg zie, dan neem ik ook ff opzichtig de telefoon in de hand. Kennelijk zijn er meer mensen die dat doen.

CoffeePatch | 29-07-08 | 09:55

tip: iemand uit het bedrijfsleven moet die vent daar wegplukken. voor een ambtenaar is ie veel te efficient.

Octavianus | 29-07-08 | 09:55

CoJoNes | 29-07-08 | 09:50
Mooi gevonden.

Superior Bastard | 29-07-08 | 09:55

-weggejorist-

br00djeaap | 29-07-08 | 09:53

Deze ene keer heeft kut-Koos gelijk, er zijn nog veel teveel SUKKELS die zich met hun gsm in de hand slakkend en slingerend over de weg bewegen. Wel een idiote dom-dom op de voorruit, maar 10 euro voor een hands-free setje is teveel gevraagd. Laat ze de echte gevaarlijken maar flitsen, zodat ik kan doorrijden.

ikker | 29-07-08 | 09:53

@der Mann
Belde ze handsfree?

Ongelovige atheïst | 29-07-08 | 09:53

Koos P, dat klinkt als een crimineel.

Swaffelkip | 29-07-08 | 09:53

Vorige week nog bijna van me fietsje gereden door mobielkwetterende uitzendtruttype in smart. Dat is dan je laatste gedachte: ik ga dood omdat ik overreden ben door een smart.

der Mann | 29-07-08 | 09:51

Ik vraag mij af of het verkeer echt veiliger is geworden sinds het is verboden. Wat mag je eigenlijk nog wel in de auto?

Knul de Behanger® | 29-07-08 | 09:51

Geef de man een 'r' en hij is de architect van de politiestaat.

CoJoNes | 29-07-08 | 09:50

ziekelijk.... leve de democratie... ze werpen hem nu zelf omver... niks geen revolutie.... implosie...

Heisessie | 29-07-08 | 09:50

Tja het bekeuren voor niet handsfree bellen is zo krom als een hoepel en toen die gast van wegmisbruikers die debiel van een Spee die vraag voorlegde ging die dreigen om met het programma te stoppen, hoe bedoel je Spee is een onderkruipsel.

RechtsTuigje | 29-07-08 | 09:49

Wat is het beoogde resultaat? Minder mensen die niet handsfree bellen of meer boetes uitschrijven?

baldert | 29-07-08 | 09:47

En wie is de grootste SUKKEL, dat is Koos Plee zelf.

monaco | 29-07-08 | 09:47

Koos de lutser... -1 voor Koos

Thijsmaister | 29-07-08 | 09:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken